W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Kérem kapcsolja ki

2009.10.29. 05:30 Tóta W. Árpád

Mivel a gyerek lelkileg vashiányos, viszonylag gyakran kell őt gépek közelébe vinni; az mindegy neki, hogy mozdony, autó vagy hajó, csak nehéz gép legyen. Erre szerencsére sok lehetőség van a kisvasúttól a múzeumon át a veteránautó-kiállításig, csak azt sajnáljuk, hogy katonai díszszemle már nincsen. Viszont ezeken a helyeken rendre szembesülnöm kell egy baljós kórsággal, ami egyébként világszerte fertőz. A pohár az Oldtimer Show-n telt be, ahol a betegek száma meghaladta az elviselhetőt, de láttam őket az állatkertben, a gyermekvasúton, és ott vannak a tévében is, amikor Obama beiktatási beszédét vagy a cunamit közvetítik. Üres tekintetű zombik, csontkezükben fényképezőgép.

Míg a kisgyerek a kiállításon effektíve megnézi a százéves autókat, addig a fertőzöttek nem nézik meg, hanem lefotózzák. A kisgyerekre rá kell szólni, hogy ne tekerje le a Rollsról az angyalt, a beteg felnőttnek viszont már eszébe sem jut hozzáérni, térben érzékelni, átélni az egyidejűséget és a tárgy jelenlétét. Ő azon van inkább, hogy lefényképezze elölről és hátulról, aztán rohan a következőhöz, és azt is. Egyik autótól átlépnek a másik elé, a gépet le sem eresztik, kattintanak, és mennek tovább. És nem ez a munkájuk, mert azokat messziről fel lehet ismerni: aki professzionális fotós, az nem automata turistagéppel, pláne nem mobillal dolgozik.

Mi az istenért csináljátok ezt, ti hülyék?!

Púpos Wartburgról, Csajkáról, Ferrariról és Rollsról fényképek százezrei vannak az interneten. Sőt robbantott rajzok, videók, szerelési útmutatók. Ráadásul azokat olyan emberek csinálták, akiknek van valami közük a fotózáshoz, nem a mobiltelefonjukkal kattintották le a műtárgyat, és még arról is volt fogalmuk, mit akarnak a képen megmutatni. Teljesen fölösleges ezek mellé, hogy te, kedves látogató, megcsináld a milliomodik szar, ellenfényes, elmosódott fotódat full automata üzemmódban, mert ahhoz is primitív vagy, hogy a húszezer forintos géped képességeit kihasználd. Amit gyártasz, az bazmeg szemét, hulladék, selejt, amire senki sem kíváncsi, még te magad sem fogod elővenni. Feltölteni persze fel fogod, hogy rohadjál meg. Pontosan olyan, mintha a szotyihéjat szórnád el az utcán, vagy otthon.

Különben az állatkert még jobb példa, mert zsiráfot fényképezni, az aztán tényleg a debilitás csúcsa. Kinyitod a Spektrumot, balfaszkám, és egy órán belül ott van neked a zsiráf, a világ egyik jobb operatőrétől, millió dolláros felszereléssel megvalósítva. Vagy vegyél egy istenverte albumot, vagy keress rá. Az még oké, hogy a gyerek kezébe nyomnak egy perecet, és lekapják, ahogy eteti a sünit. Ödönkéről még nincs kép, amint sünizik, majd most lesz. De magáról a sünről, arról van! Kurvasok! És mégis, megy a majom az állatkertben, és nem nézi az állatot, hanem fotózza. Csak mert már nem kell külön filmet venni.

Van a fényképezésnek értelme, nyilván. Ha például egyedül vagyok az erdőben, amikor leszáll az ufó, akkor lefényképezem, akár telefonnal, vagy ha az sincs, akkor lerajzolom szénnel. De ha már ott van az összes tévéstáb és sajtófotós, akkor talán foglalkozhatok azzal, hogy megnézzem őket magamnak, meg magamat ebben a helyzetben. Az unokáknak meg majd elmesélem, milyen volt ott lenni, és elég ciki lenne azt mondani nekik, hogy nem emlékszem, mert a gépet kellett buzerálni.

I see dead people

A turistagépet kattogtató prolival az az egyik gond, hogy sokkal több helyet foglal fotózás közben, mint hogyha alázattal és fegyelmezetten nézne a buta fejéből kifelé. Mert ő előre-hátra lépked, pozíciót keres, és baromira meg van sértődve, ha valaki átmegy az előtte tátongó három méteres sávon. Egy autót mondjuk öten tudnak megilletődötten nézni egyszerre, de legfeljebb ketten tudják fényképezni, és akkor is kerülgetniük kell egymást.

De ez a kisebb baj vele. A súlyosabb az, hogy az ilyen embertől bármi kitelik, és szemmel láthatóan tele van velük a világ. Élőhalottakról beszélünk, undead karakterekről, kiborgokról, akik nem látnak és éreznek és emlékeznek, hanem CCD-chippel rögzítenek, processzorral feldolgoznak, adatbázisba archiválnak. Nem tudják értelmezni a szépet, az aranyost vagy a pillanatot, csak marokra fogják a fotógéppuskát, és nyomulnak előre. Nem az jut eszükbe a naplementéről vagy a tigrisről vagy a Tigris tankról, hogy milyen szép, hanem hogy "lefotózom!" Embertársaikat csak zavaró tényezőként észlelik, akik akadályozzák őket a képrögzítésben. Önismeretük nincs, hiszen különben nem hinnék azt, hogy őnekik itt fotóművészi feladatuk van. Ezek veszélyes elmebetegek.

Jól csak a szemével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a gépnek láthatatlan.

Régi nóta, hogy a tévé meg a mozi kinyírja a könyveket; ez eddig nem történt meg, a nyomtatás csak visszaszorult, de végül is az csak egy ötszáz éves sztori, túlélt nélküle az emberiség évezredeket. A látás viszont ennél alapvetőbb funkció, és nem biztos, hogy helyettesíthető fényképezéssel. Hogy hatott volna a Hegyi Beszéd, ha az apostolok a kurva mobiljukat babrálják? Boldogok a szelídek, mert... basszameg, mindjárt lemerülök... boldogok a békességben élők... ne ájjál már elém te geci, hát nem látod, hogy veszem?

Húsz éve egy koncertfelvételen öngyújtókat lehetett látni, ami egyébként cikinek számított, de mégis azt illusztrálta, hogy az ott megjelentek a lassúszámot átélve, annak ritmusára imbolyognak, tömegesen. Ma mobilokat és zsebkamerákat emelnek az üres fejük fölé, és vagy elképzelésük sincs, mit vesznek fel hatnegyvenszer négynyolcvan pixelre, vagy a beállításokkal baszakodnak ahelyett, hogy hallgatnák a zenét.

Megörökítették, hála istennek. Kár, hogy nem voltak ott.



Címkék: hülyemagyar

510 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr711483003

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Menj arrébb! 2009.10.29. 08:55:02

Tótaw legújabb írása felébresztett bennem egy ideje már szunnyadó érzelmet. A nyaralási fotók iránt érzett elég erős fenntartásaimat.Félreértés ne essék, nem azzal van problémám, hogy az emberek elmennek nyaralni, azzal meg végképp nem, hogy nyaralás k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Talán a legelső cikked, amivel teljesen egyet tudok érteni, Bélám.
És még a Zorbánozás sem hiányzik belőle... : -)
@SOROS GYÖRGY:

"Próbálj meg keresni jó minőségű bármire használható nagyfelbontású képeket bármiről, és rá fogsz jönni, hogy miután kihúztad a fejed az index szerkesztöség seggéből - mielőtt még bele találsz a langyos szarba fulladni - hogy a millió kép a neten csak parasztvakítás."

bazmeg, te idióta, tóta pont azok miatt háborog, kevés×kevés méretű, semmire se használható "képeket" gyártanak hat kép per másodperc tempóban, és sajnos mostanra nem kis hányaduk fel is tölti a kész "mesterműveket"
@thinker_:

nyamm-nyamm.

kivetíted a svarcvájsz világképedet másra, majd közlöd, milyen hülye a másik. gratulálok
hú tényleg, ki is hagytam a legszörnyűbb megjelenését ennek az állatfajnak: azt, aki szülinapon, esküvőn, temetésen "dokumentál", szüntelenül. és ehhez persze rendez! ide állj, így ülj, mosoly, meg a többi. blee!

@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: de hát a hegyibeszédes a legindulatosabb része. amúgy akkor tényleg begurultam, de ez múlt héten volt, csak megőriztem az indulat emlékét. lefényképezhettem volna, de nem sikerült.
@Walter Melone: "Itt kell megemlékeznünk a South Park: Pandemic című epizódjáról"

gondolkodtam, hogy beajánljam, de aztán úgy döntöttem, h nem, mert nem annyira jó rész.
Jól van, Árpi már mentegetőzik. Ilyen se vót még... :-)

Még egy apróság, bár lehet, hogy valaki már leírta. A digitális fotózás többek között azért lett ilyen népszerű, mert ma már mindenki számára elérhető, és azonnali eredményt ad; ha rossz lett a kép, törölhető, ismételhető. Az analóg fotózás anno effektíve drága és kockázatos dolog volt, mert csak később derült ki, sikerült-e a kép, feltéve, hogy a laborban nem cseszték el.

Ez egy világméretű össznépi játékszer, amiről szépen lassan le fognak szokni az emberek, ahogy eltűnik az újdonság varázsa. Már a kommentelők között is vannak, akik egyre kevesebbet fotóznak, akárcsak én, pedig én sem vagyok egészen amatőr. Legyél türelmesebb, Árpi!
@Tóta W. Árpád:

Ez is csak azt mutatja, h az indulat egy kitűnő posztihlető érzés. Nekem szinte nem is megy anélkül (néha meg azzal együtt se...)
@Tóta W. Árpád:

És akik az Erotica kiállításon fotóznak???? Az kimaradt, főleg annak a gyerekvonulata:o)
de ott nem voltam, erről meg van első kézből élményem. btw ez már akkor eszembe jutott, amikor obama valamelyik szpícsét néztem a jutúbon, ti. állítólag egy ufó repült el mögötte, és ott áll a sok tukkó jenki, nézik az elnököt, hú, történelmi pillanat, és mind kezében a mobil meg a fényképezőgép. bravó, mindenki megcsinálta a százezredik felvételt.
Helló!
Remek duma.
Néhány éve lett vége a kapcsolatomnak, és ott maradt a fényképezőgép. Bakker, nem hiányzik.
Ugyanakkor, ennek igazából akkor lesz értelme, amikor valamit 10-20 év távlatából visszanézel.
A tegnapi fotókat ma visszanézni a WIWen meg Facebook-on meg tököm tudja még hol, na hát az maximum akkor értelmes, amikor esz a fene az exed után, egyébként inkább szánalmas. Ha 25 év alatti az exed, akkor viszont biztos lehetsz benne, hogy életének minden apró részlete, mint a tegnapi teázás mancikával a liszt ferencen is fel lesz töltve. hihi
A PAX tv-n szoktak mutatni régi, 20-30-40 éves, 8mm-es kamerával készült házimozikat, egyébként tök semmilyen, jellegtelen eseményekről készültek, mégis jól esik ezeket nézni, még idegenként is. Jobban, mintha profi dokumentumfilmeket, híradókat látnék abból az időből. Tisztára nosztalgia.

Ki tudja, miből lesz a cserebogár, és lehet, h minden ezredik mobilos fotó ( mellesleg 2mpx felett egészen elfogadható a minőség, csak a látószöggel van baj), szóval, minden ezredik fotó egyszer még érdekes kórdokumentum lehet vmikor.

Azt a tényt sem hanyagolnám el, h a romló memóriának a legjobb emlékeztetője, ha az ember saját fotóit nézegeti. Pl. amikor majd a gyerekednek elmeséled, h voltál vele harcászati kiállításon, és ő erre a tankra mászott fel. Mittomén, nem egyértelmű.

Amúgy két fotóst ismerek: az egyik lő, mint egy őrült, milliószámra, hátha akad majd egy-két jó kép a rengeteg között, a másik meg rámegy ara, h csak olyankor használja a gépét, amikor máshol még nem látott dolgot, érdekességet tud lekapni. Sokszor gyszerűbb lefotózni, mint utána nézni a neten, h van-e arról vmi jó kép.
Azt tudja valaki, hogy miért hallgatnak az emberek übergagyi fülbedugós hallgatón keresztül mp3-ba digitálisan lekódolt zenéket (zenéket?) az amúgyis háttérzajos buszon/metrón?!? Hiszen köztudomású, hogy csak és kizárólag bakelit lemezről, 3.14 cm hosszú szantálfa tüske alátámasztású kézzel tekercselt elektromodul-dva egységeken lehet élvezetesen zenét hallgatni.

Cin off...
Kedves Árpi!
Most, hogy mondod, tényleg mintha valami furcsa kényszer alatt nyomtam és nyomtam az exponáló gombot. Még valakit félre is löktem az egyik Buick elől, aki kísértetiesen hasonlított Rád, és folyton belelógott nekem a képbe. Mindezt egy három megapixeles, hatéves géppel, nehogy már akár egy is jól sikerüljön. Aztán amikor a lányom elkérte tőlem a fényleképező masinériát, a mobilommal nyomtam tovább.
Otthon aztán mind a 450 képet feltöltöttem a tavalyi old-timeren készült 300 kép mellé.
Most van mintegy 750 alulexponált, rosszul megkomponált képem mindenféle régi autóról.
De mondd csak: miért fáj ez Neked annyira?
A Tótaw egy dologhoz biztos nagyon ért: kiugrasztani a nyulat a bokorból. Az ilyen írások utáni kommentekből világosan látszik, ki a seggfej. Kár, hogy ennyien vannak.
@wagabound:
"Még egy apróság, bár lehet, hogy valaki már leírta. A digitális fotózás többek között azért lett ilyen népszerű, mert ma már mindenki számára elérhető, és azonnali eredményt ad; ha rossz lett a kép, törölhető, ismételhető. Az analóg fotózás anno effektíve drága és kockázatos dolog volt, mert csak később derült ki, sikerült-e a kép, feltéve, hogy a laborban nem cseszték el."
Meg kell/ene/ tanulni fényképezni, és a fényképezőgépet használni! Csak az átlagember mindent erőfeszítés nélkül, és leginkább készként akar. Ez a legnagyobb baj.
A fekete-fehér filmet otthon is ki lehet dolgozni, kellemes időtöltés. Az eredmény is más.
@Tóta W. Árpád:

Néhanapján fotózok/videózok haverok, rokonok esküvőjén (normális cuccokkal, és általában normális végeredménnyel), de csak akkor vállalom, ha megígérik, hogy nem fog ott ugrálni egy csomó majom (ezt úgy lehet elérni, hogy ráírják a meghívóra: kérjük ne fotózzanak, letölthetők lesznek majd a képek). Az külön öröm, amikor videózol templomban, szemből meg folyton pofánvakuznak, persze vörösszemcsökkentő sorozatlövőkkel.

A legdühítőbb pedig az, amikor technikailag értékelhetetlen, bemozdult, beégett, alulexponált, szar képeket dícsérnek a laikusok, hogy milyen jó, meg milyen művészi (!), holott messziről látszik, hogy csak el van cseszve, meg hogy gagyi cuccal készült. Főleg a nők képesek ilyenre.
@dark future:

"Főleg a nők képesek ilyenre."

Egyszer egy hölgy ismerősöm azt mondta egy fullautomata, 2 gombos (filmes)gépre, h "látod, miért nem gyártanak több ilyen __női__ fényképezőgépet"

:-)
@salak:
Igen anno én is fekete fehérrel kezdtem ZENIT TTL
Otthon hívtam elő a filmet meg nagyítottam a képeket.
Kisérletezgettem dupla exponálással meg mindenféle okossággal.

Most hogy bejött a digitális korszak egyszerűbb a dolog egyből látod az eredményt.
Ha megyek valahová a digi gép ott van velem, soha nem lehet tudni.
Ha látok valami érdekeset akkor lefényképezem, persze nem úgy mint a japán turitsák :-)
Inkább nyitott szemmel járok és keresem a számomra érdekes dolgokat, ha ilyet látokat akkor megpróbálom megfogni.
Bizony ilyenkor (főleg ha magam vagyok és nincs süregtő tömeg) el bírok játszadozni, más blende , más záridő, kicsit alá vagy fölé exponálok.
Tóta mester biztos azt mondaná hogy nézd már a hülye panel zombit mit töketlenkedik, pedig csak kísérletezem.

Amúgy a digitális korszakban a mostani a 3. gépem.
Az első "szappantartó" volt.
Utána jött egy ultra zoom gép

Most gondolkodom egy tükörreflexes gépen, a Nikon D5000 -es szemezgetek erősen.
@HanSolo: Szerintem például az a seggfej, aki a lenéző, sértegető fikázását megpróbálja úgy láttatni, mintha ő csak a nagy jóságot szeretné átadni a sok szánalmas marhának.

Ez a post egy szép nagy trollkodás, csak nem komment, hanem blog szinten. Egy frusztrált hülyegyerek poszt, a "mééér érzik jól magukat, mikor rosszul csinálják, rosszul, rosszul! Ne érezzék jól magukat! Éééén tudom, hogy mit kell csinálni a szép pillanatokban, ééén, ééén, nem őőők, mert őőőők hülyéééék, mert nem azt csinálják, amit ééééén csinálnééék, ééén, éééééén!"

Gyakran megfigyelhető ez árpinál, csak néha lehet igaza is (ha valaki pl. bűnöz, az másoknak is árt azok akarata ellenére, tehát az efféle viselkedésforma elítélendő).

De a szar fotózás, szar képek nézegetése, bazdmeg, kit zavar?

Ti nem voltatok úgy, hogy a vízszerelő szánakozva-lenézően látta, hogy nálatok hetek óta csöpög a csap, mifféle elvetemült szar dolog ez?

Hogy lenéz a vallásos nagynéni, ha nem jársz hetente templomba, hiszen ő nyilván jobban tudja, mi a helyes és a jó, mint Te?

A gyúrós gyerek rád szól, hogy sportolnod kéne, mert gebe vagy, és a táplálkozásodon is ideje változtatnod?

A vegetáriánus győzköd, hogy mennyire rossz a húsevés?

A linuxbuzi legmélyebb megvetéséről biztosít, hogy még mindig az űberfos windóz rabigáját nyögöd?

Nem kurva idegesítőek azok az emberek, akik meg akarják mondani, hogy te hogy érzed valójában jól magad? És nem ám valóban segítő szándékkal, rávezetve, nem öncélúan sértegetve, hanem ilyen "hááá bazdmeg, de szánalmas hülye vagy te, há vedd má észre, hogy hülye vagy!" szinten.

Na szerintem ezek az igazi seggfejek. És tényleg jó sok van belőlük.
éljenek a sajtkészítők (vagy a heringek)!
ha ez a röffenet a kalapos wartburgossal szándékozik párhuzamot alkotni, akkor mellément. kinek a pap, kinek a papné -szóla az úr,és kiköpe az ablakon. ha minden kvázifényképész ferdeszemű lenne, akkor sem biztos, hogy jappán. konyicsiva elvtársak?
"azzal sincs semmi baj, aki leutazik sopronba, hogy a sopron volán autóbuszait dokumentálja,"

Az Kisalföld Volán, és nem a dokumentáció, hanem a buszok szépsége miatt kell! ;-) Amúgy azt szoktam mondani, hogy az nem is ember, akinek nincs valami idióta hobbija (pl. buszfényképezés).
@dark future:

A Photoshop huszárokat kifelejtetted. Amikor alapban fényképezéshez nulla tudással alkot valami értékelhetetlen valamit, azt feltolja gépre, PS-el meg annyi variációt, effektet pakol rá, hogy tulajdonképpen az eredeti fotóhoz már rég semmi köze. Amikor kész van vele megörül magának, hogy milyen fasza fotós lett. Az már csak hab a tortán amikor szóvá meri tenni valaki akkor vérig van sértve, és mindenféle faszságot válaszol. Csak azt felejti el, hogy avatott szem jó pár dolgot észrevesz. Azt is, hogy az ilyen önmagából csinált hülyét. S általában amikor a hülyeség szorgalommal párosul...
@Cpt. Flint: a két dolog nem függ össze. Én elmegyek olyan rendezvényre is, ami kurvára nem érdekel, pusztán a képek kedvéért. Ugyanakkor végigkattogtatom azokat is, amik érdekelnek. Pedig az utóbbiakat meg is szoktam nézni. Szóval épp fordítva, mint ahogy ez az észlény írta: még az is nyomot hagy bennem, amit egyébként érdeklődés híján nem néznék meg.
@rattacha: no ez az! Visszalapoz és tudja. Őt megkérdezed öt év múlva és akkor is meg tudja mondani. Téged megkérdeznek egy óra múlva, már nem biztos, hogy tudsz válaszolni.
Egyetértek. Én is vettem egy szupi fényképezőgépet és kamerát, digitálisat, aztán azt éreztem, hogy addig míg fotózok és másolok, meg küldök, hogy mi is volt tulképpen az utazás, az esemény stb.?? Nyűg lett az egész...és ráadásul a guta ütögetett néha, mert mások a neten még szebbet csináltak...szóval a mai világban annyi szépet láthatok a neten, hogy szinte feleslegesnek tartom a saját fotóimat, max. a családtagjaimról!:)
szerintem a (néhány!) fotó segít otthon átélni újra azt, amit ott láttál -- és "pont" ugyanúgy, ahogy ott láttad

tehát ennyire nem kéne kiakadni, wazz
Én is tudnék pattogni azok miatt, akik százezres dslr-t vesznek azért, hogy kizárólag Auto módban fotózzanak vele, na de Árpád...
Az alkotás öröméről még nem hallottál? Nem élted át? Nehogymár.

Mi a fasznak blogot írni, amikor van má' millió másik... Mi a fasznak megfesteni egy szép tájat, amikor megnézheted a nesönel dzsiografikon is... Mi a fasznak aktfotót készíteni, amikor ott az FHM?
szerintem teljesen jó ez az írás.
miért kellett ez???
ezért is fizet valaki?
kár
kár volt megírnod, nekem pedig hiba volt elolvasnom
@trollkotze:

Árpi egy típust írt le. A kényszeresen fényképező típusát, aki beáll kisterpeszbe, aztán nyomkodja a gombot ész nélkül. Aki megérkezik valahová, és már kattogtat is ezerrel, hazatérve felrakja az outputot az asztali gépére (rosszabb esetben a netre), végigpörgeti a kollekciót, és az esetek többségében soha többé nem is nézi meg. Ez ilyen gyűjtögető fajta. Szép izmos képgalériái vannak a terabájtos mybookján, általában tök érdektelen dolgokról, nulla minőségben.

Persze olykor-olykor engem is elragad a kattogtatásmánia (főleg régebben, amikor megvettem a D70-esem, és sokat kísérletezgettem vele), de egyre inkább azt látom, hogy szelektálni kell, eleve már a témákat is, otthon, átnézéskor meg méginkább, különben betemet a digitális szemétkupac.
Találó megállapítások egy jelenség mellékhajtásáról. Az egész társadalom ilyen buta és kiüresedett. Az agyatlan fogyasztáson túl nincs semmi. Tervteljesítés, meg teljesítménykényszer. Ennél a kádárizmus mélyszürkéje is ezerszer színesebb volt.
@dark future:
Jó, persze, értem, de többször is leírta Árpád ellenérvként a mániákus fényképezősdire, hogy "minek lefotózni, ha má' úgyis le van fotózva ezerszer". Ezzel a művészek is megküzdenek - tudniillik, hogy van-e értelme leírni, lefényképezni, megfesteni bármit is, hiszen úgyis leírták, lefényképezték és megfestették már -, és valóban nehéz újat mutatni. De az alkotó életútja nem ott kezdődik, hogy leír, lefényképez, megfest valami egyedülállót és káprázatosat, hanem végigjárja a kötelező (és természetes) lépcsőfokokat, s úgy jut el odáig (vagy nem), hogy valami maradandót alkot.
Másrészt az alkotónak maga a tevékenység is örömet szerez, még akkor is, ha tisztában van vele, hogy az adott mű se nem egyedülálló, se nem káprázatos...

De lehet, hogy félreértettem Árpit. Az alapvető szempont az, hogy megvan-e az alkotó szándék és a hajlandóság a tanulásra. Ezek a kattintgatókból nyilván hiányoznak.
Ilyen ez a vizualis meg digitalis szennyezes.
Hatmilliard "legy" nem tevedhet...
@trollkotze: Árpád egyáltalán nem az "alkotás öröme" miatt fotózókról írt, hanem azokról a szerencsétlenekről, akik végigállják a 2 és fél órás Tankcsapda-koncertet, hogy videóra vegyék mobiltelefonnal. Ők meg tudják mutatni a haveroknak, hogy ott voltak, de közben valahol egész máshol jártak...
@há zé: Ennek a kérdésnek nincs semmi értelme. Ráadásul köze sincs ahhoz, amit írtam. Sajnálom.

De amúgy semmi gondom azzal, ha valaki szereti a kecskeméti repülőnapot a mobilja 200x300-as kijelzőjén keresztül végigélvezni, csak rajta, engem nem zavar, sőt üdítő színfoltjai ők az amúgy is élvezetes programnak. Már ha valaki szeret a hülyéken röhögni.
Nagyon röhögtem ezen a kis szösszeneten,TWÁ-nak totál igaza van,tavasszal Párizsban voltam az asszonnyal,és a Louvre-ban a sok kattogtató idiótától levegőt sem lehetett venni,miközben ott álltak hegyekben a profi prospektusok,szuper képekkel..
Oké,én is fényképészkedtem ilyen-olyan képek,szobrok előtt,de hogy az összes cuccot mi a francnak lekapni...??
mélységesen egyetértek Veled Árpi. És ami a legszánalmasabb, hogy ezek az emberek nem maguknak készítik ezeket a csodálatos képeket, hanem tényleg azért, hogy feltöltsék mindenféle közösségi portálra és elmondhassák, hogy "gyerekek én itt is voltam, ezt is csináltuk, ezt is láttuk.....ezzel is pózoltam..." és természetesen nem elég, hogy nevet ad ezeknek a fotóművészeti csodáknak, de még saját maga kommenteli is a képeit! VICC!!!
Tudod Árpi nekem az tűnik fel, hogy amikor végr elhagyod a 4 falat, akkor döbbensz rá hogy milyen a világ.

Én azt nem értem, hogy a nagy Liberális gondolkodásmódoddal, hogy nem vagy képes elfogadni mások szokásait?

Tudod ez kb ugyanaz, hogy más kiborul egy kamionnyi buzitól, Te meg kiakadsz más nyaralási szokásain.

Ha valamit lefotózol, akkor azt azért megnézed, és ha pl állatkertben elkapod amikor a csimpánz saját magát leszopja, az valakinek még izgalmas is lehet. Spec. nekem nem, de a fent említett kamionnyi elnyomottból 10-15% nak biztosan.
@zanlease: Micsoda megvetendő dolog ez. Másoknak dicsekedni. Annyira szánalmasak vagytok. A csináld amit csak akarsz kampánytól eljutottatok a károgó bezzeg az Én időmben jelenetig.

Mi a faszt zavar az Téged, ha valaki feltölt magáról akármit is?

Tilos, nem szabad.

Az a vicc, hogy Árpi forgásait szánalmasan követi pár üresfejű idióta.

mondjátok utánam:
"Mind egyéniségek vagytok..."
"Tartsuk tiszteletben barátaink agybaját". Meg az idegenekét is.
Mellesleg egy csomó alkalommal amatőr mobiltelefonosoknak köszönhetően lettek megörökítve események. Pl. amikor LA-ben szétverték a rendőrök azt a szegény csókát. Lett utána gettólázadás. Az is valami hóttszar gagyi amatőr felvétel volt
Árpád,

Nem írnál végre egy pozitív hangvételű postot? A Fideszről,a katolikus egyházról, vagy az amatőr hobbi izékről?
Hogy egy ilyen témán ennyit rugózni??? Ennyi ideszabadult embert a kurucinfóról...unatkoznak, vagy mi van??

Meg kell nézni www.subba.blog.hu wiwes dolgait...kivenném a kezéből a telefont is sok ökörnek, nem hogy a fényképezés jogát!!Cenzushoz kötném, az hétszentség. Nagy az Isten fényképezős állatkertje, az már biztos oszt fényképes mobilból van a kerítés rajt...:(((
@Letícia-Charlotte in SBp:
Szerintem ez egy experimentum Árpád részéről: kell a statisztikájához, hogy mennyi átlagos hozzászólást tud generálni outsider témák felvetésével...

Ja, és kedves Árpád! Ön öregszik, hogy periférikus eseményeken így fel tudja önmagát szexuálni :) (Kiváncsi lennék, mi volt a kázus?!)
@lackotheking: volt már egy csomó ilyen, mindhárom.
@javit6atlan: sokkal több outsider téma volt régebben.
@javit6atlan: na de oda kell a másik fél is! Akkor Árpád ilyen jó ember ismerő, hogy tudja mire ugranak a népek?? Nem hinném, hogy manipulál...egyszerűen nem értem, jóval, a blogon megbeszélhető, előrevivőbb dolgokon alig volt 2 nap alatt ennyi komment, mint ezen. Nekem egyébként az egész témáról Hofi jutott eszembe.

www.youtube.com/watch?v=il9Vnx-luUE&feature=related
@Tóta W. Árpád:
Ezt pontosítsuk: régebben=20 éve (nálam), meg aztán hol, itt a blogon, vagy úgy általában?!

Egyébként az outsidert nem pejoratíve, csak mint a jelenlegi fő érdeklődési iránytól eltérőt értettem. Amin csodálkozom, az a feldúltság mértéke. Van egy haverunk, rettegünk, ha postára megy vagy vonatra száll, mert olyan kirohanásai vannak ezektől, hogy majd' infarktot kap. Persze a helyszínen is "előadja magát"...
@javit6atlan: régebben=2-3 éve.

a feldúltság azért csalóka, én nem vagyok ilyen agyérgörcsös típus, csak tudok így írni.
komment: "Nem írnál végre egy pozitív hangvételű postot? A Fideszről,a katolikus egyházról, vagy az amatőr hobbi izékről?"

válasz: "volt már egy csomó ilyen, _mindhárom_."

Poén! Ééééééérted? Poén!

"nem vagyok ilyen agyérgörcsös típus, csak tudok így írni."

Nah, ezt a hibát mennyien elkövetik! Stílus alapján benézik az embert, nem veszik észre, h az írás bizonyos tekintetben szerepjáték és eszköz valamihez, valamiért...
@Tóta W. Árpád:
Nono, feljebb Malacnak elismerted, hogy "tényleg begurultam"! (Ha ez éberségi próba volt. hát figyeleeeeek!)
ja akkor tényleg begurultam, de az majdnem egy héttel a cikk születése előtt volt. meg különben is már régen felfigyeltem erre a dologra.

egyébként valóban mindenki azt csinál, amit akar, én pl megírom, h szerintem ezek az emberek elsősorban magukkal szúrnak ki.
@Letícia-Charlotte in SBp:
Off: Besírtam a röhögéstől! Hálára köteleztél ezzel a linkkel, nem is tudtam, hogy fent van a tubuson Hofi. (jogdíj meg stb.) Mostantól rárepülök!

On: nem nevezném manipulációnak; hogy virágnyelven mondjam, a téma szélesebb merítést tesz lehetővé,kevésbé bonyolult lelkek is érdemben tudnak hozzászólni:)
@Tóta W. Árpád:
Na akkor ássunk le a vasgőzökig a problémába: nem lehet, hogy a kattintgatős szakasz olyanokból tevődik ki akik EGYEDÜL mentek ki a kiállításra?
@javit6atlan: nem! pont az az egik legsúlyosabb alfaj, aki úgy csinál családi programot, hogy ő maga közben folyton a kamerájával/fényképezőjével van elfoglalva.
@javit6atlan: a hála az politikai kategória, ezért én amiatt linkeltem, hogy örülj, a hálát hagyd másnak!:D
@Tóta W. Árpád:
Az már igazi baj, mert neki nem arra kell a kattogtatás, hogy feltegye a netre, hanem ürügy a félrevonulásra. Qrva kölök még b@sztatná valami hülye kérdésekkel. Na erről is lehetne írni: mindenféle tevékenységhez kell szakhatósági/végzettségi meg a franc tuggya miféle bizonyítvány, kivéve a gyerek "tartását" - szándékosan nem írtam nevelését...
@Gery Greyhound >: Ööö, nem írtam, hogy róluk írt, sőt :) Ellenpéldának hoztam fel; hogy "te, Árpád, vannak ám olyanok is, akik nem divatból, hanem az alkotás öröméért kattintgatnak".
@Letícia-Charlotte in SBp:
Na ez baró: a hála politikai kategória, hát ezt elkérném használatra, remélem a common izé licensz alatt adtad ki:)
(Ha a tisztelt jogtulajdonos nem járulna hozzá, sebaj, elplagizálom!)
azért az AKTfotózásnak van értelme!
Az emberek már csak olyanok, hogy szeretnek kötődni a dolgokhoz. Hiába van kismillió kép a zsiráfról, azok idegen képek. Amit te csinálsz, az a te képed, ahhoz van személyes viszonyod, az ilyen módon emlék. Mutogathatod, hogy közben elmondhasd azt a mondatot: "Láttam a zsiráfot!" és a képpel mintegy illusztráld mindezt, sőt bizonyítsd a hallgatóságnak: tényleg láttad. Hogy ennek nincs semmi értelme? Meglehet. Attól még ilyen az ember. Vagy legalábbis egy jelentős részük.
jah : ) a fentebbi link hu:en illusztraalja a jelenseeget :D
@malac69 demokrata felébredt!: Ez a kérdés bennem is felmerült.
Árpád, tán konfliktusod támadt a veteránok körül egy fényképezőgépes prolival?Olyan vérszomjasan vagdalkozol, hogy komolyan kezdek örülni annak,h. nincs fényképezőgépem.
De 15 éve volt!Pont kétezer forintért vettem egy házalótól.Csináltam egy csomó képet a kisfiamról.Cicákról is.A Tiszáról,a tanyasi alkonyatról,napraforgótábláról.
Nem ingyenbe' vót;úgy kellett előhivatni a filmeket.
Gép elromlott;jó pár évig csak néztem kifelé abból a zombi fejemből.
Aztán egy kamerás mobillal buzultam nem túl hosszú ideig, mert az is elpusztult nemrég.
Igy most van egy szusszanásnyi időm ÉLNI!
azé jó, ha van a dolgozónál hébehóba alkalmas eszköz:

www.youtube.com/watch?v=QAhBBp4StYA
- Ön szerint mikor fényképezhetünk?
- Ezt hogy érti?
- Szabad nyakló nélkül, akármikor, akárhol, és akármennyit?
- Szabad. Ez egy szabad ország. Mindenki azzal, akkor, ott és annyit fényképez, amivel, amikor, ahol és amennyit csak akar. Kivéve persze, ha ez hatóságilag tilos.
- És ha egy kigyúrt, aranyláncos kopasz a terepjárójával keresztben beáll két rokkantaknak lefoglalt helyre, közben meghúzza a maga kocsiját, aztán a terembe befurakodva ellökdösi a gyereket a látnivalótól, és tízszer direkt a maga szemébe villant?
- Az más.
- Miért?
- Csak.
- És a kizárólag fényképezők?
- Hagy’ éljenek. Maga nem örül, hogy egynéhányan akkor és ott azt csinálják, ami tetszik nekik, és ezzel az ország egy icipicit boldogabb plusz elégedettebb lesz?
- És akinek ez nem tetszik?
- Az alapítson pártot, nyerjen választást, és hozzon törvényt ellene, vagy írjon egy mérges cikket, blogbejegyzést, akármit. Ha teheti. Hátha abbahagyják. Ha nem, akkor dühönghet tovább. Esetleg tán még a beperelés …
- Nos, valaki megtette. Írt.
- Tényleg?
- Nagyon gondolatébresztő. 475 hozzászólás.
- Talán komment, nem?
- Az. Persze írt ő mást is. Például ötvenhatról. Remek írások.
- Mégse lehettek olyan remekek, mert nem sok gondolatot ébresztettek. 64 komment.
- Szóval maga is?
- Néha. Aztán vagy elmegy a kedvem tőle, vagy nem. Sokszor el is képedek. Egyébként az arányra magyarázat lehet, hogy a fényképezés úgy viszonyul ötvenhathoz, mint a biciklitároló az atomerőműhöz.
- Elnézést, egy pillanatra visszatérnék az elképedéséhez. Mikor szokott?
- Amikor látom, hogy egyeseknek minden milyen egyszerű. Primitív kérdések, még primitívebb válaszok és még annál is primitívebb javaslatok. Pedig több dolgok vannak földön és egen, Horatio, mintsem bölcselmetek álmodni képes.
- Aha. És akkor jön a szellem. Noha Shakespeare modern író volt.
- Gondolja, hogy hitt a szellemekben? Ha nem tévedek, a darabban még egyszer előfordul, hogy valaki valamit színészekkel játszat el bokorból a nyulat kiugratandó.
- Úgy véli, hogy a szellem is csak színjáték?
- Úgy vélem. Fortinbras megfizet egy színészt, kirobbantja a tömeghalállal végződő konfliktust, aztán átveszi a hatalmat Dániában. Az a szövege, hogy Hamletből jó király lett volna, csak kamu, ugyanis hozzáteszi, hogy ha megérte volna. De nem érte meg. Haha. És ezt ő tudja a legjobban.
- Lehet. Mennyivel finomabb stratégia ez, mint ma, amikor direktbe megy a pocskondiázás, ami belefér, sőt azt is hatványozva.
- Ja. Mit akar azzal a telefonnal?
- Mit, mit! Lefényképezem magát. Van otthon egy húszterás lemezem a gépben, ott gyűjtöm az emlékeket.
- És mikor nézi meg?
- Hülye maga? Nincsen arra nekem időm …
Árpi!!

Nem lesz poszt arról, hogy milyen gusztustalan az, hogy az emberek tárolókban tartják a meghalt hozzátartozóik hulláját a föld alatt? És, hogy ennek sem akkor nincs értelme ha van túlvilági élet, sem akkor ha nincs?
Meg ha nem tudják feldolgozni, akkor járjanak inkább pszichológushoz/pszichiáterhez?
@javit6atlan: ja, ja, használhatod nyugodtan, de fel kell tüntetned, hogy tőlem van és a használtért priviben küldöm az árát s a bankszámla-számomat!:DD
@Tóta W. Árpád: i see akkor csak nekem van ellenkező érzésem:)
Arpi

jo, hogy megirtad.
Nekem pl. tukrot tartottal, idonkent en is feleslegesen fenykepezek, bevallom.

Persze azt is megertem, hogy kurva sokaknak serto a tukor, azok puffognak es probalnak azzal visszavagni, hogy ha te tukorbe neznel, neked se tetszene sajat pofad.

En mindenesetre kurva jot rohogtem... emberek, ne vegyetek mar magatokat ennyire komolyan. Es ha a kritika talal, akkor nem kell lemenni duzzogos 5 eves szintjere...
A barmája nemhogy áhítattal hallgatná accsarta igéjéjét !-)

galeria.index.hu/belfold/2009/10/30/demokratikus_charta_a_varoshazan/?current_image_num=17&image_size=m

Monnnyuk látszik, hogy a kisujjában van a csendélet fotózás /-)
@Lord_Cica: na, jól szóltál, ez a rengeteg betonszarkofág hullákkal feleslegesen terheli a földet...
Ez a kattintgatás sokkal összetettebb dolog, mint amennyire Tóta beállítja. Mert vannak emberek, akik eleve nem annyira szeretnek kiállításra járni, állatkertben nézelődni. Ők nagyszerűen el tudják foglalni magukat azzal, hogy a párjuk helyett is kezelik a gépet. Amennyi őket érdekli a tárgyakból, annyit lát ő is, hiszen azért van szeme, de nem fog olyan mélyen végigmenni az egészen, mint mások. És nem is nagyon unatkozik közben. Tisztára megéri.

A látvány megörökítése valamiféle biztonságérzetet ad. Hamisat persze, de az mindig csak utólag derül ki.

A fényképezés ráadásul népszerű dolog. Az operatőrök is hasonlóan dolgoznak. Ha az embernek nincs jó gépe, a kompozícióval azért próbálkozhat, és hasonlóan műveletlen rokonai dicsérik is majd. Ez tehát egy egyszerű hobbi. Nem kell hozzá sokkal többet tudni, mint hogy hogyan kell feltölteni az aksit, és hogy ha szépet látsz, kattintasz. És úgy érezheti az ember magát, mint egy igazi fotós :) A családnak később előadva meg úgy érezheti magát, mint a tévébemondó.

A fényképezés igazából el fog laposodni szerintem. Amikor tényleg mindenről lesz sok kép, és már nem lesz újdonság, hogy van, mert a generációk ebben nőnek fel, akkor már nyűg lesz fényképezgetni. Akkor is, ha egyébként ingyen van. Az emberek észreveszik majd, hogy ez nem jó, hogy nem tudnak figyelni. Már régóta szokták mondani, hogy "vedd meg képeslapon, mert sokkal jobb a felvétel". Lehet, majd olyan lesz ez is, mint ma az albumok, hogy a kiállításokon pár forintért lehet venni egy digitális másolatot a képekből, hogy bemutathasd, hol jártál. Ahogy egyre olcsóbb lesz a dolgokat megörökíteni, egyre unalmasabb is lesz, és érdekes már csak a sztorizgatás marad. Azt meg úgysem lehet fél szívvel csinálni.
Hát mondom én is mindig az uramnak, hogy TE hát nézzed már inkább b+!!!! Hát minek az ilyennek a kultúra??? :D
Az eredeti poszthoz:
Velem teljesen fordítva történt. Elutaztam valami távoli helyre és nagyon sok szép dolgot, főleg épületet láttam, de bekrepált a fényképezőgépem. Igy bár kénytelen voltam csak átélni, de a mai napig bánom, hogy nincs fotóm arról, hogy ott jártam. Annyira, hogy sokszor kísértést érzek arra, hogy visszamenjek miatta :), bár annak tényleg nem lenne értelme.
Mondjuk én időnként megnézek régi fotókat, főleg a hangulat miatt és nem szoktam minden fűcsomót lefotózni.
Vess a mókusok elé :)
Tóta mester!
Lehet hogy rosszul látom a dolgokat, de szerintem sokan esztelen kattintgatóként kezdik.
Akiben van valami, az szépen továbbfejlődik, alakul a vizuális kultúrája jobban felfigyel dolgokra.
A végén pedig eljuthat a versenyző oda hogy ilyen képeket csináljon:
www.flickriver.com/

Tudod mindenkinek el kell kezdenie valahol, az Egerszegi sem úgy kezdte hogy világcsúcsot úszott.
Ezeknek a lelkes eszelősöknek a nagy részéből nem lesz semmi, de lehet sok sok gyakorlás és tanulás és kísérletezés után valamelyikből lesz valami.
Te meg el akarod zavarni őket a halál farkára. Ejnye bejnye Árpádom miféle liberális hozzáállás ez?
no hát lekéstél a halottak napi hullagyalázásról. Mi meg unatkozzunk mi?
@prostatikus vogon jeltz:
ebből az ezer lelkes eszelősből kb egy fog alkotni valami szokatlant.
őt nem fogja zavarni, ha elküldik a picsába, hanem abból is tanul.
a liberális hozzáállás ebben az esetben (is) végtelen türelmet jelent a hülyékkel szemben. ami természetesen értelmetlen lenne.
@Karesz (Charlie): "azért az AKTfotózásnak van értelme! "

lehet. en azert szivesebben nezek mesztelen szep noket eloben.
telitalálat! le a zombikkal!
@huba: huba 2009.11.01. 22:33:10
""azért az AKTfotózásnak van értelme! "

lehet. en azert szivesebben nezek mesztelen szep noket eloben. "

en is,
de mikor van erre NEKED lehetoseged? plane tobbes szamban?
ha nem is AKTfotozol?
@Karesz (Charlie): hat elmehetnek barmikor nogyogyasznak. vagy kuplerajba. a tobbesszam amugy sajnos mar tenyleg reg nem stimmel.
Nem tudom, szabad-e ilyet, de most már mindegy.

napirajz.hu/archives/2005/10/14/fotozas/
Szerencsére Rembrandt idejében nem akart mindenki festeni mert a sok szeméten keresztül lehet nem jutott volna el az utókorhoz. Nincs önmagában azzal baj, hogy mindenki kedvére fotózik, de az ég szerelmére ne játszák meg a profit mert egyszerűen nevetséges. Azaz inkább siralmas. Egyébként ez a dühödt fényképezősdi a konzumidiotizmus egy természetes velejárója. Hogy lehetne másképp azzal feszülni, hogy ki hol járt (az esetleg hitelből kinyögött "szuper" vakáción). Egyik ismerősöm Velencén készült képsorozatával próbált "elkápráztatni", de szegény azt már nem tudta elmondani, hogy a képeken mi is van. Megkérdeztem, hogy akkor miért fényképezett, ha úgysem tudja mi az amit fotózott. A válasz az, hogy mert szép és mert mindenki más is fényképezett. Egyet kell értsek Árpival, hogy többre jutott volna az illető, ha fényképezés helyett esetleg próbált volna arra figyelni amit lát, bár nem vagyok benne biztos, hogy úgy is maradt volna valamivel. A fényképezés a mai kor emberének egy katarzis kereső magatartása (érvényes ez a tömegturizmusra is. Ha valmit fényképeznek, az fontos. Én is fényképezek, tehát része vagyok a fontos eseménynek, vagyok valaki. A katarzis megélése legtöbbször elmarad, de sok embert ez nem akadályoz meg abban, hogy ismét próbálkozzon.
Majd lecseng ez is. Volt rádiótelefon-mánia, walkman mánia, tetris, moncsi- és tamagocsi, stb. És most van a mindenkinek beszólok mánia. Fel kell nőni a technika vívmányaihoz, addig meg játszunk velük mint a hülyegyerekek. Ajvé.
@kaisaku:
"Nem tudom, szabad-e ilyet, de most már mindegy."

szabad. extraklasszis!:)
W,

fejen lett baszva a szeg, az a helyzet. Elképesztő, hogy mit gondolnak az emberek, vagy egyáltalán gondolnak-e valamire, amikor a 657.345-ik fost készítik el adott esetben az autóról. Ez jó? Kinek?

Ugyanez megy a közösségi szájtokon. Már nincs olyan 8 év feletti, pihésedő nunival rendelkező kiscsaj, akinek ne lenne feltolva valami szörnyű kép amint éppen pucsít, vagy összeszorítja a tükör előtt a cickókezdeményeit. A merészebb 14-esek, 15-ösök pedig melltartó nélkül, bugyiban tolják a myvipen.

Ugyanebbe a típusba tartozik a fiatal, értelmiségi anyuka is. A gyereke egy hónapos, de - nem túlzok - a 150. igen rossz képet töltötte fel róla a Facebook-ra. A gyerek 14 éves korára jó eséllyel csak egy külön szerveren fér majd el.

Iszonyat meg vannak zavarodva az átlagemberek, ez teljes mértékben helyes megfigyelés.
@T74:
"Szerencsére Rembrandt idejében nem akart mindenki festeni"
Ezen jót nevettem. Ha lett volna avtomatícsnij festék, ami gombnyomásra felugrik a vászonra, akkor akartak volna.
No de ez az irány átvisz a tömegkultúra területére. Sajna minden "tömeg"-izé nívóeséssel jár, némely kontemporáriát elnézve, nem is annyira rosszak azok a maszek fényképek... És akkor tegyük hozzá, ezek az un. művészek meg is akarnak élni a förmedvényeikből.
Ami meg a velencés ösmerőst illeti, félek, ha nem fényképezett volna, akkor is kábé ugyanennyi lett volna az utazás "hozadéka".
@kM:
" A merészebb 14-esek, 15-ösök pedig melltartó nélkül, bugyiban tolják a myvipen."
Bocsika, de ennek a rétegnek a céljai azért merőben eltérőek...:)
Köszönöm ezt a cikket, kicsit magamra ismertem és ezeket "szemelőtt" fogom tartani mostantól.
Viszont:
Helyesen úgy hangzana, hogy: "Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." egyenesen aránylik "Jól csak a szemével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a gépnek láthatatlan."-hoz. Persze tudom, materialista emberek nem hisznek a szívcsakrában mint olyanban sem.
hát igen, én egy éve vettem digigépet, előtte csak filmre fotóztam és nem keveset. viszont tudatosan. tudatosan, mert sokba került az elszúrt kép - főleg fekete-fehérben.

a digitális technikával már nem nagyon fotóznak az emberek tudatosan, 1000 kattintásból lesz 3 jó, de nem tudják, hogy miért jó és meg sem tudnák ismételni.

viszont saját magamon is észrevettem, hogy a digigéppel 3x annyi képet készítek, mint filmre. szerencsére csak ritkán van nálam gép, akkor is inkább embereket szeretek a lencse előtt látni.

hogy miért vesznek az emberek zsiráfokat és autókat egy digitális kártyára? talán azért, mert ezeket a képeket akkor ők csinálták és ezáltal más értéket képvisel számukra, mint egy idegen profi munkája. és ezekkel a képekkel azt csinálnak, amit akarnak, mert náluk a szerzői jog (abban már nem vagyok biztos, hogy ezzel mennyi kattintgató van tisztában).

és ki kell javítsam a kedves szerzőt, mert a leírt emberek nem fotóznak. ezt a jelenséget inkább kattintgatásnak nevezem, hiszen hiányzik belőle a tudatosság és szükséges látás.
Meg amikor három sunát, animált ppt-ben rak fel, mert ingyen volt a tesco pc-hez.
ez az egész egy faszság
egyébként meg emlék baszod
előveszem a képeket, nézegetem, és közben eszembe jut az a nap amikor készült
nem kell zombiként keresőből túrístáskodni, de attól még le lehete fotózni ezt azt, ami megtetszik

na meg az otthon maradottakat is esetleg érdekelheti mi volt, mit láttunk
miért kell a rosszindulat?
ha valamit nem értesz, akkor már mindenki fasz?
a sznobokról:

ismeri ugye mindeki a fotozz.hu-t
feltettem pár képet kiváncsiságból, amik ugye nekem tetszettek, mégis mit szól hozzá a nagyérdemű: karó, így szar. úgy szar, SZAR

na jól van gondoltam, kifogok rajtatok:
új user, Corel PhotoCD-ről állatkép (kutya, nem hópárduc ugye), no meg az egyik autómárka promo cd-jéről profi reklámfotó (igyekeztem olyat választani, amit én is megcsinálhattam volna). na ezekre kaptam már egy hármast! :D
@Mike36:
minden fotó, minden festmény szubjektív. a kritikát nem szabad mellre szívni :)
@huba:
huba 2009.11.02. 17:55:36
" hat elmehetnek barmikor nogyogyasznak."
szerintem nem, ahhoz szakvizsga kéne...

"vagy kuplerajba."
oda se igazán, vagy tudsz egy jót?
:)

"a tobbesszam amugy sajnos mar tenyleg reg nem stimmel. "

lám lám, csak elismered te is...
Orbán Viktort elkísérte Kínába Demján Sándor és Bartha Ferenc. A mára Fidesz barát üzletemberekkel 2002-ben nem bánt kesztyüs kézzel a Fidesz.

"A pénzügyes-cégügyes-technokrata beállítottságú egykori MSZMP KB-tagok közül persze szinte mindenki megtalálta a számítását a piacgazdasági viszonyok között. A Magyar Nemzeti Bank 1988 és 1990 közötti elnöke, Bartha Ferenc például a Horn-kormány privatizációs kormánybiztosaként is megmutatta magát, majd Demján Sándor szárnyai alatt - mint a Gránit-Pólus Rt., illetve a TriGránit Rt. vezérigazgatója - megépítette Budapestnek a Pólus és a West End City Center nevű bevásárlómonstrumokat. (Az MSZMP politikai bizottságának volt tagja, Maróthy László szintén a "skálás Demján" munkatársaként igyekezett alkalmazkodni az új világrendhez.) A közelmúltban Bartha az Inter-Európa Bank elnöki irodáját is belakta - így töltve be - azt az űrt, amit a kormányfővé váló Medgyessy Péter hagyott maga után."
süti beállítások módosítása