
Magát a vonalbezárást alapos cikkekben járta körül Tevan kolléga (Retrackback! Webkettő!), ahhoz nincs nekem mit hozzátennem, és különben is megírtam már. Röviden az van, hogy egyes vonalakat hülyeség nem bezárni, sőt néhol még busz se kéne, csak egy mikrobusz. Szolgáltatás lenne ez végül is, amit az utasért találtak fel, és nem a vasutasért. Hobbivonatozni tessenek a garázsban vagy a számítógépen. De szabad szemmel látható, hogy nem így, nem pont ezeket kéne bezárni, és nem falból-alibiből kellene bevonni a helyhatóságokat, hanem mert esetleg jobban tudják, mi kell nekik. Tehát el lett ez
Így aztán az a faramuci helyzet, hogy nem lenne baj, ha a GKM kihátrálna, és új tervet kovácsolna. De nem a sztrájk miatt. Nem azért, amit a szakszervezet követel, hanem annak ellenére.
Amikor Margaret Thatcher csontozóbárddal esett neki a brit nehéziparnak, utcára vonultak és sztrájkoltak a bányászok meg a dokkmunkások. Kétségtelen: nekik az a reform bebaszott keményen. Ám ettől még nem volt igazuk abban, hogy a változás szükségtelen vagy elkerülhető.
Képzeljük el, hogy egyszer, valamikor lendületet vesz az elektronikus ügyintézés Magyarországon. Bizonyára előfordulnak majd kakaóbiztos-szagú mozzanatok, de az tutifix, hogy ha pár kattintással otthonról meg lehet úszni a gumibélyegzős-sorszámos-sorbaállós idegrohamot, az abszolút értelemben jó nekünk. Gumibélyegzős néninek viszlát, szerver bebootol, mindenki örül. Kivéve azt az ötven-százezer gumibélyegzős nénit, akiknek más munka után kell nézniük, pedig nincs ehhez kedvük. Ők tüntetni és sztrájkolni fognak. És érveket keresnek, hogy miért nem biztonságos vagy alkalmatlan az elektronikus rendszer annak ellenére, hogy bankolásra nagyon is bevált.
Tehát ha sztrájkolót látunk, minden bizonnyal oka van neki a tiltakozásra, de nem biztos, hogy úgy lesz az jól mindannyiunknak, ahogy neki legjobb lenne. Szép dolog a szolidaritás, de nem jár minden sztrájkolónak automatikusan. A mozdonyvezető, aki azért lép fel, hogy maradjon a MÁV, ahogy van, az például roppantul leszarja az adófizető meg az utas érdekeit. Érdekellentét. Van ilyen, ideje hozzászokni. Nincs magyar akarat meg Nemzeti Ösvény, sőt lenini út se, ahol mindenki egy irányba csoszoghatna úgy, hogy közben baromi jól érezné magát. Volt egy jó hosszú időszak, amikor azt hitték, hogy van ilyen. Akkor jött létre a MÁV. Sőt: ezért.
Az utolsó 100 komment: