W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Kinek fütyül?

2007.11.16. 11:00 Tóta W. Árpád

A mozdonyvezetők sztrájkja tök érthető és logikus, ahogy a BKV-soké is az volt. Ők a saját érdekeiket nézik, és nekik az az érdekük, hogy ne rúgjanak ki közülük egyet se csak azért, mert senki nem utazik az ő vonatán. Az a kérdés, hogy a mozdonyt nem vezetők érdekével egybeesik-e az övék. Az a kérdés, hogy az utasnak hiányzik-e az a vonal legalább annyira, mint a vasutasnak. Velük vagyunk, vagy ellenünk vannak?

Magát a vonalbezárást alapos cikkekben járta körül Tevan kolléga (Retrackback! Webkettő!), ahhoz nincs nekem mit hozzátennem, és különben is megírtam már. Röviden az van, hogy egyes vonalakat hülyeség nem bezárni, sőt néhol még busz se kéne, csak egy mikrobusz. Szolgáltatás lenne ez végül is, amit az utasért találtak fel, és nem a vasutasért. Hobbivonatozni tessenek a garázsban vagy a számítógépen. De szabad szemmel látható, hogy nem így, nem pont ezeket kéne bezárni, és nem falból-alibiből kellene bevonni a helyhatóságokat, hanem mert esetleg jobban tudják, mi kell nekik. Tehát el lett ez kúrva kapkodva.

Így aztán az a faramuci helyzet, hogy nem lenne baj, ha a GKM kihátrálna, és új tervet kovácsolna. De nem a sztrájk miatt. Nem azért, amit a szakszervezet követel, hanem annak ellenére.

Amikor Margaret Thatcher csontozóbárddal esett neki a  brit nehéziparnak, utcára vonultak és sztrájkoltak a bányászok meg a dokkmunkások. Kétségtelen: nekik az a reform bebaszott keményen. Ám ettől még nem volt igazuk abban, hogy a változás szükségtelen vagy elkerülhető.

Képzeljük el, hogy egyszer, valamikor lendületet vesz az elektronikus ügyintézés Magyarországon. Bizonyára előfordulnak majd kakaóbiztos-szagú mozzanatok, de az tutifix, hogy ha pár kattintással otthonról meg lehet úszni a gumibélyegzős-sorszámos-sorbaállós idegrohamot, az abszolút értelemben jó nekünk. Gumibélyegzős néninek viszlát, szerver bebootol, mindenki örül. Kivéve azt az ötven-százezer gumibélyegzős nénit, akiknek más munka után kell nézniük, pedig nincs ehhez kedvük. Ők tüntetni és sztrájkolni fognak. És érveket keresnek, hogy miért nem biztonságos vagy alkalmatlan az elektronikus rendszer annak ellenére, hogy bankolásra nagyon is bevált.

Tehát ha sztrájkolót látunk, minden bizonnyal oka van neki a tiltakozásra, de nem biztos, hogy úgy lesz az jól mindannyiunknak, ahogy neki legjobb lenne. Szép dolog a szolidaritás, de nem jár minden sztrájkolónak automatikusan. A mozdonyvezető, aki azért lép fel, hogy maradjon a MÁV, ahogy van, az például roppantul leszarja az adófizető meg az utas érdekeit. Érdekellentét. Van ilyen, ideje hozzászokni. Nincs magyar akarat meg Nemzeti Ösvény, sőt lenini út se, ahol mindenki egy irányba csoszoghatna úgy, hogy közben baromi jól érezné magát. Volt egy jó hosszú időszak, amikor azt hitték, hogy van ilyen. Akkor jött létre a MÁV. Sőt: ezért.


Címkék: közlekedés reform magyarland

505 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr36230866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T. Pelikán et.!

1./ Javasolnám a korábbi hozzászólásom elolvasását a "nagyonis kompetens" MÁV vezetésről. Nem fűzök nagy reményeket a megértéséhez, de hátha.

2./ Leveselsózás ügyben a szakács és a vendég ízlésbeli különbségét össze tetszett keverni a szárnyvonalakon való utazás és a szárnyvonalak megszüntetése utáni buszon való utazás összehasonlításából levont tanulságokkal. De hát van-é nekem jogom kétségbe vonni mások szigorúan érvmentes, bemondás alapján kiderülő jövőbe látó képességét?
Kedves Simon!
A stilussal kapcsolatos rövid kis közbevetésed ad némi reményt, hogy esetleg a jóizlés, mint olyan,ha lapangva is, de része a személyiségednek.
A továbbiakról meg annyit, hogy a miniszterelnök, ne elsősoban vicces legyen, arra ott a Gálvölgyi, a Fábry pártállástól függően vagy függetlenül.
Amúgy a kérdésemre, hogy téged milyen motivációk vezetnek arra, hogy, na most diszkrét leszek, egy bizonyos jelek alapján devianciákkal küzdő ( vagy nem is küzdő) személyt folyamatosan megvédj, még nem válaszoltál.
Üdv Pelikán
Kedves Vakapad!
Most már egy ideje olyan érzésem kezd lenni, hogy te értesz a vasúthoz, ami bizony jó lehet. Gondolom ezek után, hogy a reformhoz is értesz, ami egyértelműen vonja maga után, hogy a vasútireformhoz meg pláne értesz. Na akkor magyarázd el nekem, hogy, ha ezeket a vonalakat bezárják, és a személyszállítás még mindíg veszteséges marad akkor, mi következik, újabb vonal bezárás és arra is szeretnék választ kapni, hogy a végén hány kilóméter marad amin még személyszállítás folyik.
előr kösz
Üdv Pelikán
Pelikán et.
Szerintem, neked több gondod van, mint neki.
Én inkább küzdenék az ő gondjaival, mint a tieiddel.
Ebben a vasútügyben én inkább azt pártolom, hogy rúgják szét a MÁV-ot.
Ehhez képest, csak nyesegetik.
De példul az ingatlanadó nagyon csípte a szemem.
Arról viszont nem akart senki vitatkozni.
--
kadarnepe 2007.11.17. 01:36:13
Corry 2007.11.17. 00:04:52

Ehhez már semmi más sem kell, csak megfelelő képességű és mértéktartású politikusok. Ha ezek úgy általában megvalósíthatóak lennének, akkor a szocializmus már hatékonyabb államforma volna... :-)
--

Már nagyon késő volt, elismerem :-)
De azért a MATÁV-ot úgy hozták rendbe, hogy közben egy szem verseny sem volt, hála az akkori hírközlési minyiszternek. Nem szeretek politikusokról írni, róla is csak annyit, hogy két Sch volt a nevében.

De nem ez a lényeg, hanem a példa a következőket mutatja be:

1. adott egy _országos_ nagy cég.
2. verseny praktikusan nincs
3. a céget rendbe teszik, legalábbis szeretném a MÁV -ot annyira rendben látni, mint ahol most a TCOM van.

Diszkléjmer: az egy telefon és ADSL -től eltekintve nincs közöm a TCOM-hoz, azért hoztam példának, mert ez működött.
És arra is jó példa, hogy főleg gazda kell egy ilyen cégnek nem pedig verseny.
Kedves Simon!
Válaszodból azt vettem ki, hogy teljesen normális, ha egy frakcióülésen a magyar miniszterelnök faszozik, picsázik, baszdmegezik és kurvaországozik, sőt némi gyanúperrel élek azzal kapcsolatban, hogy ez szerinted erény.
Ezzel végre, ha nem is konkrétan, de mivel nem cáfoltad nagymértékben valószinűsíthetőleg te magad is része vagy a propaganda gépezetnek. Ezt megállapítva és azt a tényt figyelembe véve, hogy a honorárium megosztásra nem vagyok rászorulva, azt a kérdést, hogy meggyőződésből, vagy pénzért végzed áldásos tevékenységed már nem firtatom.
Üdv Pelikán
Pelikán et.
Asszem, elakadt nálad a lemez.

Akkor , szia.
Kedves Simon!
Hát nem volt könnyű, de végül is megfejtettük így együtt az egyik nagy rejtélyt.
Munkádhoz tovább jó egészséget, kényelmes szemellenzőt és arányos javadalmazást kívánok!
Üdvözlett Pelikán József néhai idősebb Pelikán József fia a gátőrházból.
Kedves Pelikán et.!

Jó magát itt látni szombaton ebbe a rühes időbe.
Mégis azt tanácsolnám magának ,hagyja ezt a sziszifuszi munkát és gutítson le vmi. szeszest a torkán vagy ultizzon egy jót.
Üdv a nagyvárosból:Lófő
Kedves Lófő!
Köszönöm a tippet, ippeg némi egri bikavért kóstolgatok, 2004 évjárat, nem rossz.
Ultizni már rég nem ultizok, ugyanis mindíg nyertem és ezzel egy időben a helyi kocsmában a testiépségem került veszélybe.
Jobb itt szórakozni ezzel a sok fletó fannal, nagyon aranyosak amikor magyarázzák pirimamáék bizonyítványát.
Üdv Pelikán
Egészségedre et!

Ahhoz mit szólsz,h Sziliből fekete bárányt csinálnak?
Pelikán elvtárs,


maga aztán igazán legény a gáton. Deviszontag Simonmondja igazat mond: _ŐK_ tudják,mit akarnak, _MI_ nem tudjuk. _ŐK_ majd boldoggá tesznek minket, ha beledöglünk is. Legfeljebb elmennek Szlovákiába, vállalkozónak, Magyarországi tevékenységgel.

Deae Szájmon, nekem is épp ez csíppantya a szememöt. Hogy ők tudják, merik és teszik. És minket BASZTAK megkérdezni rőla, hogy ezt az egész gempát akarjuk-e. Te most bizisten akarod, mert te sem látod a következményeket, ezért nyilván nem fáj; meg esetleg az is lehet, hogy identitásod számára fontos, hogy higyj abban, hogy az érdekkel, nagy svunggal, nemkispályásul politizáló maffiózók majd jobban csinálják,mint a visszafogottabb és kevesebbethazudós gengszterek.

Bocsásd meg nekem a hitetlenségemet, de én azt gondolom, hogy tévedel, és különben is, te éppúgy nem tudhattad, hogy 2006-tól milyen más program lesz itt, mint ahogy én nem, tehát te sem hivatkozhatol arra, hogy az ország nagyobbik fele - beleértve téged is - ezt a "bazdagyonamávot" típusú programot akarta.

Ne mondd, hogy te nem lettél becsapva, mert hacsak nem te vagy Fletó, akkor itten senki nem tudhatta, hogy mi lesz. Ergo: mindenki átt lett rázva, mert _NEM ERRŐL VOLT SZÓ_, bassza meg egy taliga majom.

Tehát még egyszer, gyengébbek kedvéért: féljünk attól, hogy ők tudják, merik és teszik, mert pont úgy kúrnak el és át,mint tették tavaly tavasszal.

És az milyen jó volt nekünk.

Uff.
Kedves Lófő!
Két verzió van, a szilivel az egyik, hogy a hatalmi játszma keményedik és a szili mögött csoportosulók megpróbálják kipuhatolni az erőviszonyokat, a fletó féle bagázs, meg megpróbálja csírájában elfolytani a palota forradalmat.
Másik verzió, hogy ez is csak egy művihar a bimbiben és a szili csupán eljátszik egy szerepet, feldobja a labdákat, hogy legyen mit leütni és a végeredmény előre adott fletónak nincs alternatívája.
Melyik az igaz még nem tudom, de hamarosan kiderül.
Üdv Pelikán
Kedves Paszternak!
Én peciel egy percig sem dőltem be a fletónak, ismerve a múltját, ismerve a családi helyzetét, és hallgatva a hülyeségeit amikből öszöd előtt is volt bőven én biztos voltam benne, hogy ekkora lingam.
A másik oldalról meg csak annyit, hogy rengeteget vitatkozom fideszes ismerőseimmel, mert szerintem ők se jól politizálnak.
Üdv Pelikán
Sztem. Szili kormányfő lesz nemsokára.
És én még örvendenék is neki(horribile dictu):)
Kedves Lófő!
Azt gondolom egy fokkal valóban jób lenne, kényes izlésem kicsit jobban tolerálná, de csodát ne várjunk a bagázs maradt.
Ugyanazok a képviselők ülnek ott akik öszöd után kussoltak. Egy se volt aki azt mondja velem ezt itt és így nem lehet.
Ezek az "urak" csak akkor háborodtak föl, amikor ferkókánk némi népszerűség növekedés kedvéért az ő kiváltságaikat próbálta megnyirbálni.
Szóval a szili lehet egy két fokkal jobb, de ha megnézed milyen mocsárban próbál kuruttyolni, hát akkor nagy reményeid nem lehetnek.
Üdv Pelikán
Pelikán et.,a remény hal meg utoljára.
A mocsarakat pedig le kell csapolni,te tudhatod hiszen hidrológiai szaki is vagy(többek között):)
Üdv Lófő
Kedves Lófő!
Hát igen a remény hal megutoljára és én isten bizony nem bánnám, ha már történne valami pozitív. Mondjuk, az, hogy az új kormányfő nem fog baszdmegezni, arab terroristázni, és táncolni, meg totó kutyáról blogot írni már mindenképpen pozitív fordulat lesz.
Üdv Pelikán
A MÁV -ról itt már senki sem akar beszélgetni?

Értem én, hogy a fletózás végülis jobb téma, de azért a MÁV se qtya: a GDP 1% -ra rúg az adóssága, nyeli a pénzt rendesen.

De ha fletózni kell, hadd említsek egy pozitívumot provokálásképp: ők legalább hozzá mertek nyúlni ezekhez a posztkommunista izékhez, mint MÁV, egészségügy, államigazgaztás meg a többiek.

Lett volna náluk alkalmasabb csapat is, de ők nem tettek ezügyben majdnem semmit. Legalábbis egy paradigmaváltás közelébe se kerültek.
Jóska bá is hozzányúlt a tv-jéhez, na azóta sem néz ő tévét.
T. Pelikán et.!

Magyarázza a nyavalya. Minek? Tessenek nyugodtan tovább handabandázni pl. az új kormányfőről, akinek talán egyszer majd megadatik, hogy legalább kívülről láthassa a London School of Economics and Political Science-t.
... Akkor megkérjük Jóska bát, hogy a MÁV-ot se akarja megreformálni. De láttam én már olyan embert aki hozzányúlt a Tv-hez és azóta működik.
Nem kérdéses,h a máv veszteséges és az sem ,h a kormány merész.
A kérdés csak az, h mekkora a hozzá v.hozzánemértés.
T. Corry!

1./ A MÁV-ról én szerettem volna beszélgetni, de konkrétumok híján nehéz.

2./ Ha mán megemlíti az ember, akkor nem ártana konkretizálni az alkalmasabb csapatot. Úgy névszerint. Az se árt, ha elárultatik, milyen szempontból lettek volna alkalmasabbak.
T. Corry!

Elfelejtettem megírni az első ponthoz a hozzászólásom adatait, most pótolom:
vakapad 2007.11.17. 11:27:35
Kedves Mindenki!
Ez a kormány bizony bátor. Be meri zárni az iskolákat, be meri zárni a szárnyvonalakat, be meri zárni a kórházakat, de arról még nem hallottam ,ha mindezt bezárta, mit fog csinálni.
Vakapád!
Ezeknél a gazdasági adatokból látszik, hogy még mari néni is alkalmasabb, ő legalább nem lett volna ilyen k..va bátor és nem csinált volna semmit, na most az a semmi ennél a valaminél biztos több lett volna.
Üdv Vakapád
vakapad!

Igazad van, akkor erre reagálnék: amit írtál azzal egyet kell értsek.
Én arról próbáltam írni, hogy a románoknál már a nemzetközi jegyeket is géppel állítják ki, sajnos (szerencsére) akkora betekintésünk nincs a MÁV üzleti folyamataiba, hogy pontos képet kapjunk a hatékonyságukról.
Én mint laikus csak a felhasznált eszközöket látom, amelyek nem sokat változtak az elmúlt évtizedekben, gyanítom a hatékonyság is a régi.

Az alkalmasabb csapat lehetne egy szagértői csapat, ahogy a Worldbank is tanácsolja, csak a management summaryt tudtam elolvasni, több időm erre nincs.
worldbank.org/transport/publicat/b35.pdf
Örömmel tudatom,hogy a szomszéddal együtt, készen állunk, akár a MÁV megreformálására is.
Tudniillik ma egész nap reformáltunk a portán.
Csákánnyal szétvertük a disznóólat,aztán miután kellő gyakorlatot szereztünk,szétvertük a nyárikonyhát is.

Az asszony nyivákolt egy kicsit,de miután elmagyaráztuk,Te éppen,mint a Zorbán,maradi,visszahúzó,meg ilyesmi,abbahagyta.

Mi meg, mertünk,meg tettünk,előre,halljuk a vonatfüttyöt,meg a dübörgést,de ezt nem tudjuk honnan gyün,de nem is érdekes,lényeg a dübörgés.

Tiszta reform porta lett,erre inni kell.

Natehát,ha kell két tapasztalt reformer,MÁV ügyben,a kocsmában leszünk.
Csak időben szóljatok.
Vakapád!
Konkrétan melyik konkrét adatra lennél kiváncsi a vitákhoz,ha konkretizálnád,konkrétan.

Kicsit nehéz lesz,beismerem,mivel kishazánkban,az utsó 5 évben, még konkrétan,nem találtak el semmit,amúgy gazdaságilag,se,meg sehogyse.

Negyedévenként Corry-gálnak,konkrétan,oszt még azt se.

Különben már hazatértünk a Négycsöcsűből,mivel konkrétan kissé instabil a mozgáskultúránk,de még eléggé éberek vagyunk,konkrétan.
Kedves Lenin!
Örülök, hogy beintegrálódtatok a reformerek közé. Most, hogy benfentes lettél áruld el, ha tudod, hogy miért van az, ha konkrétan rákérdezek a reformokra, akkor senki nem válaszol semmit?
Ódv Pelikán
Kedves Pelikán et.és Lenin et.!

Felvételem kérném a reformátorok közé,ugyanis most reformáltam meg a ku.va nyomtatót mert nem nyomtatott.
Most már konkrétan nem nyomtat.

köszönettel és et.-i üdvözlettel:Lf
Kedves Lófő!
Ezennel Leninnel együtt immár te is reformer vagy. Hát csak húzz bele bátran.
Üdv Pelikán
Akkor,akár visszamehetnénk a Négycsöcsűbe,kissé stabilizálodott a mozgáskultúrám,meg kredencet is sikerült,igaz,csak kimértékben,megreformálni,de ez ,ebben a szituban már szabványositva van.

Többen csak többre megyünk,Lófő,aztán birod-é a folyékony szilvát hörpinteni?

Tanu et.!
Hát a Feri se tuggya,akkor itt ki,rajtam meg a szomszédon kivül.Mi is csak,ma 10.30h-tól vagyunk felvilágosulva a konkrét tényről,konkrétan.
Na,megyek luxorozni.
A Corry cével olvasandó :-))))
Én felbuzdulva Jóska bán, aki hozzányúlt a tévéjéhez, szétszedtem a feleségem habverő gépét, amit kizárólag én használok a vajasméz elkészítéséhez.
Azt elismerem, hogy a javítás alatt volt olyan pillanat, amikor a gép nem volt üzemképes, főleg akkor nem amikor szét volt szedve. A feleségem nem állt neki sztrájkolni, talán ez az oka annak, hogy utána összeraktam a gépet, hogy tudjak még vajasmézet készíteni...
Olvasuk még egyszer a postoló szövegét:

"Ők a saját érdekeiket nézik, és nekik az az érdekük, hogy ne rúgjanak ki közülük egyet se csak azért, mert senki nem utazik az ő vonatán. Az a kérdés, hogy a mozdonyt nem vezetők érdekével egybeesik-e az övék. Az a kérdés, hogy az utasnak hiányzik-e az a vonal legalább annyira, mint a vasutasnak. Velük vagyunk, vagy ellenünk vannak?"

Ha nem tudtátok volna, commentelők, az "ők" itt a MÁV-osok. Az ő vonatuknak a kurva anyja van itten emlegetve, elvégre az övék... nem a Zállamé... Képzeljük el a félénk baktert, aki bunkó ugyan, de alapból ennyi bérért csak ő vállalja a melót, mert TWA nem vállalja, gyaníthatólag (húdegenya demagóg voltam, de jól esett, mit tagadjam).

A szerencsétlen kis nyomingereknek az exisztenszijájuk függ a vasút műxésétől, de mér nem fogják fel, a jókurva anyjukat, ugye, hogy népgazdasági érdekből az a jó, ha ők megdöglenek munkanélküliként.

A pesti értelmiségi posternek egy ilyen ondat könnyen esik ki a száján, nem az ő élete, ő makroadatokban látja a világot, lófisz a vidéjki bákterok valagába, amik roncsák az 1%-os gazdasági növekedés adatait.

Sicc le a Tajgetoszról minden elkúrt kisegzisztenciát, igaz-e, Árpád vezér? Mert jobb mindenkinek, ha nincs a nyakunkban sok nyugger, széljobber, leszakadt cigány, alkesz hanki, meg a szárnyvonalon jegyet kezelő vasuter. Ja, hogy nekik nem jó? Szívás, ez van, a többség viszont nyer vele.

Minden harminc éves, beszólós, kormánypénzből és magánlóvéból egyformán objektoszubjektív pesti értelmiségi. Enibadi elsz?

Ahh, szal ez vóna a mogyernyizácija? Nejn danke.

Akkor inkább hajrá trakeszosok, gyerünk bakterok, ki a gátra, gátőrök... :o)

p.
Corry te egy zseni vagy!Eljöhetnél hozzánk is me'a turmix reformálódott általam és azóta nejem állandóan piszkál,h új kő neki.

Lenin et. példáján felbuzdulva most magamhaz veszek egy kis érzéstelenítőt.

Na jóccakát mindenkinek,erőegésséget!
Kedves Paszternak!
Reggel már vótam a gáton, ma nem megyek, mer sötét van. Amúgy jól megaszondtad, bár mintha némi indulatot is vélnék felfedezni a mondanivalód interpretálásában (látod miket tudunk itt a gáton).
Tudod én marha kiváncsi vagyok az Árpi felvilágosító filmjére, bár nem vagyok egy tv-zős alkat, de megnézem, biz isten. Lehet megváltozik a viszonyom ezekhez a remek reformokhoz, talán felvilágosulok az ügyben, hogy a nagy semmi, miért több a kis valaminél. Szóval várom na, tudod én olyan holtig tanulós vagyok.
Üdv Pelikán
Hát csak vissza evett a fene,meg konkrétan
az örökölt genetikailag beágyazódott,rossz jellemvonás,szerintem meg nem az,a 4CS-be.

El kellett mondani valahol, a konkrétan lezajlott álmom,minapról.

Szóval,4 v. 5 személy a mostaniak közül,téblábolás közben,betévedtek egy tárgyaló terembe.
A biró meg ott szöszmötölt a Z. János,szintén ebből a csoportolulásból származó egyén papirjaival,felnéz,hőkk,de nem negyon.
Ránéz, az éppen hivatalból ottantartozkodó Tanu et-ra/alias Pelikán et./
Ezek is,onnan?
Bólintson,ÁFÁ-s számlával,ha lehetne,mert itten,tudja,hát,na mindegy.
Tanu et. bólintott,meg átnyújtá a számlát.A fütyülős biró édesen szunyókált.
Akkor legyen nekik 100 év cuzámen.A magasabbiknak,a kampósorúnak 25,a többit meg osszátok el.Úgyis szeretnek osztozkodni.
A Tanu et. bólintott megint,de ez mán benne volt az előző számlában.

Ekkor az asszony felrázott mert,szerinte mosolyogtam álmomban és azt hitte,megint a Julissal hempergek álmomban,oszt azt kinembirja,konkrétan.

Szóval ezt meghánytuk vettetük a csehóban,de inkább hánytunk,vetni meg,minek, sötét,meg hideg is van.

Hát felzúdultak az éppen ottantartozkodó egyének,hogy hát konkrétan eztet kéne elsőre meglépni.A valóságban is.Egyhangúlag volt a fezudulás,meg nagy volt konkrétan a sajnálkozás is,hogy csak álmodtam.
6.Lenin 2007.11.17. 18:11:39

Ha vega vagy, az asszony meg főzéstudatlan, akkor jól tettétek.
Aki mást mond, az egy tahó (v. komenista). Verjétek fejbe a csákánnyal.
Kedves Iljics!
Micsoda szép álom, és az, hogy én is szerepeltem benne külön jó. Megmondom őszintén kedvemre volna ez a forgatókönyv.
Tudod, annyi csak a baj itt moszt, hogy sehol egy fletó fan így bűn unalmas az élet, meg a reformok is elkerülnek.
Üdv Pelikán
Posterünk fő mondandója szemmel láthatólag az, hogy a vasutasok a magánvasútjukkal menjenek a pitsába, mert sok pénzt húznak le ezzel a szesszel az államtól, és akkó kurvanyjukat.

Miközben azok a nyomingerek ott szopnak, mert ez az egyetlen biztos állás, az ott élők örülnek, hogy egyáltalán még van vasút, és az okos pesti megmondóemberek meg megmondják, hogy vesszen az egyén, ha nyér a köz. Oszt a vidéki meg örüjjön, hogy megint - 7 245 675-re is az ő farkával verik a csalánt, hogy megint az ő rovására javíthassák főlfele a nyomorgó pestiek életét, merugye 4-es metró plusz Combiné az kell a pípölnek, de BAZ megye-Észak dögöljön keresztbe.

Árpi, és minden bólogató: a lecó elégtelen, írd újra, leülhecc (hogy csak tiszta forrásból idézzek).

Ott kúrtad el, fijacskám, amikor ezt írtad:

"Ők a saját érdekeiket nézik, és nekik az az érdekük, hogy ne rúgjanak ki közülük egyet se csak azért, mert senki nem utazik az ő vonatán. Az a kérdés, hogy a mozdonyt nem vezetők érdekével egybeesik-e az övék. Az a kérdés, hogy az utasnak hiányzik-e az a vonal legalább annyira, mint a vasutasnak. Velük vagyunk, vagy ellenünk vannak?"

Merhogy nem vezetek mozdonyt, de utazni szeretnék esetleg. Ahogy a bakter se vezet. És még csak nem is a sajátját.

Tehát a demagógia itten kibaszottul meg van illusztrálva,ez olyan, tudod, Árpi, mintha a picsa hülye szerveretek miatt tégedet vonnak felelősségre, nem tudom, érted-e a hasonlatban a sántításon túli igasságot?

Üdv,

Tantóbá
6. Lenin:

Vlagyimir iljics, doktor Kotászról meg a kampósról és a nyuszifogúról nem-e álmodott valami szépet?

Hadd legyen jó éccakm nekem is mámma.

p.
Örülök Tanu et.,hogy konkrétan a véleményük pont úgy pendül egy húron,hogy az konkrétan már akár virtuóz.

Megnyugtatásul, azért a kredenc megreformálását,végérvényesen befelyeztem,nem tetszett a szegfű mintázat,konkrétan.

Most nagy a nyugalom,le van vezetve minden zavaró,a mai napból kifolyólag.
Kedves Paszternak!
Tudod piszkosul igazad van. Ezek itt reformoznak, magyarul bezárnak szárnyvonalakat, kórházakat, iskolákat, természetesen mind a perifériáról való. Aztán szépen megindokolják, hogy nem gazdaságos, és ők csak takarékoskodnak. A minisztériumok meg szekérderékszám rendelik külső "szakértőktől" a tanulmányokat arról, hogy mit miért kell bezárni, persze arról, hogy ez a sok tanulmány is pénzbe kerül, esetleg többe, mint a kórházak, vagy a szárnyvonalak üzemeltetése már nem beszélnek. Mint ahogy arról, sem szólnak, hogy a szakminisztérium szakemberei, mi a szent szart csinálnak amíg a külsősök tanulmányokat írnak. Erről gondolom majd felvilágosít minket az Árpi, jaj, de várom már azt a filmet.
Üdv Pelikán
Paszternak!
Hát a fentebb emlitett 4 v 5 személy közül konkrétan is,és valószinűleg genetikailag is,teljes azonosság fennállása megállapitható,az emlitett 3 talpig becsületes,onnan felfelé pediglen igencsak kétes jellemvonásokkal is konkrétan beazonositható személlyel.

Megfelelő koncenrálási adottságokkal rendelkező személy esetében,álom formájában,a fenti személyek,megidézhetőek.

A valósgban idézést küldeni a fenti személyeknek,sokkal hasznosabb lenne,amúgy konkrét formában.
Drága Gátőr Elvtárs,

mint a Nép Egyszerű Fia (NEF), naná, hogy egyetértesz velem. Mert azt gondolom, a Morzsi is a hátralévő azon perceket, melyben nyolclábúvá válhatik a szomszéd tanya Gurulj szukájával, od'adná örömest azért, ha Magyarországon reform lenne. De igazi. Nem ilyen hülye.

Mert ezek a reformot is el bírják cseszni. Ezek képesek rá, hogy a szart is felpántlikázzák és rámondják, hogy kókuszgolyó.

Na ezért vakaródzom én annyit, mint a Szedmák bakter rühös macskája, mert pl. a zasszony amikor aszongya, hogy reform-étrendet vezet be, az nem azt jelenti, hogy bezárja a spájzot és eladja a maradék kóbászt.

Ez így nem reform. Ez bezárás. Csőd. Felszámolás. Végkiárusítás. Kármentés.

Monc, amit akarol, csak a reform szót kerüld, kérlexépen. Tudom, hogy kerülni fogod. Te olyan embör vagy. Meg Lenin et. is ilyen, ahogy elnézem.

Arról meg asszem, órákat tudnánk értekezni, hogyhát mért van az, hogy a minisztériumi alkalmazottak létszáma változatlan, deviszont új negyedbe költöztetik őket, demarhajólesz. Ellenben a Kispöcse-Farmatringháza vonalat fel kell számolni ehhez a jelentős reformhoz, mert ezen állik vagy bukik, hogy rá fog-e bírni esni a korm. 1/4-ed a nyugati púra, vagy nem.

Dilettáns-kormány. Eszetlen hátszéllel. Engemet ez a hátszél különben foglalkoztat, nekem is van ilyenem, egy ideig Rhinatiol-t szedtem rá de csak még nagyobb lett, hátmegmég a parfőmje!!! Deviszontazonbanhanem a Dilettánsoknak van hátszelük, hát láthatólag Tom Langyos a lábujja körmnét reszelte éppen tavaly októberben, ezért ezek akkor is maradnak, ha belefosnak a ventillátorba.

Na ez az übergáz. Hogy áll a Tisza? Vagy a Duna? Nem-e önt-e ki-e, ettül a sok pofátlanságtul?

Elvtársi üdvözlettel,

Paszternák elvtárs
Lenin elvtárs, üdvölzöm a lámpácskáit, szívesen olvastam az Egymillió pici Krisztust és a Stogyélatyot, de még szívesebben az idézésről szóló eszmefuttatását.

Én úgy érzem, kéne már egy kilincsorrú viaszbábu, szívesen döfködöm tűkkel, mán csak elvakult fanatikus klerikálfasiszta babonaságombul kifolyólag.

Azért azt várom, amikor Árpink kimagyarázza azt is, amikor Fletó a parlamentben fölszarik a plafonyra ("Mér? Szarhatott volna a földre is, sőt, nagyokoskáim, a szónoki emelvényre is. Ki nem tenne ilyet, ha nincs ott a takarítónő? Az itt a kérdés, miért. És ez sokkal zsigeribb. Képzeljünk el egy embert, aki a maga nyálából köpött zsinóron egyensúlyoz. Mért köpte? Kijaf@szt érdekel. Lehet fikázni, lásd korábbi postomat. A fő kérdés, hogy ti nem fosnátok-e a helyében. Lehet elhúzni a vérbe, ha nem, ha meg igen, akkor balkéz kinyúl, leteker két métert a ZEWA Softies-ból.").

Üdv,

P. dictus tovaris
Jó sok hosszú post van.. párba bele is olvastam már így hogy most tévedtem ide, majd végig fogom a többit is..

Abba nem gondoltok bele, hogy ennek akkor lenne megoldása, ha nem állami móka lenne ez az egész?
Lenne több _nem_ állami "vasútszolgáltató", mint a fejlettebb országokban, és azzal mész, amelyik jobb/olcsóbb/tisztább... ami neked fontos. Verseny lenne köztük. Lehet nem lenne állami támogatás a vonaton, full áru jegy Miskolc-Bp IC-re lehet lenne 8-10khuf, de azért ebédet kapsz, és a segged is kinyalják.

Ez hogy "reform"ot követnek el vasút terén is.. hmm.. be kell zárni a vonalakat, persze, mert nincs kihasználva, valóban.
De ebből a nyereségből nekünk mivel lesz jobb? _Semmivel_. Kókány épít magának mégegy házat azt viszonlátás.

Most Miskolc-Bp 2 óra IC-vel + 10-15perc fix késés... hm.. 180km kb, aztaa. De nagy táv :) Kollégám akar menni MU meccsre Angliába, és nézett vonatokat is, gondolta mekkora fun lenne ha azzal menne. Hát csak lestünk, mikor nézi: Brüsszel-London 1 óra... 300kph speed OMG!!! Na ilyen itt soha nem lesz.

Sok probléma van sajnos, de amíg állami kézben vannak az ügyek, addig szar is lesz.
krkr,

nem tudom, fel-e tűnt neked, mennyire hasonlít Miskolc Brüsszelre, Pest meg Londonra.

Amíg a kettő közti feltűnő egyezéshiány fennáll, addig kár menj,csezdel és más angilus városok példáival példálódzni, pl.


Amúgy mennyi a Brrrr-London vasútijegy és mennyi Miskolc-Bp, diákkal?

Szerinted a magáncégek lefele, avagy fölfele nyomiznák az árakat?


üdv,

P.
Diákot nemtudom, nem is érdekel :D rég volt már az hálisten.

Nyilván más Bp és London, csak példának mondtam. Végülis _fejlődni_ kéne, valemerre. Ha egy mód van rá, nem Albánia felé, ezért is nem albán példát hoztam.

Árak: amíg egy lesz, drága. Amint kettő vagy több, verseny van, és kénytelenek lesznek olcsobbak lenni (egymásnál). Ahol nincs monopolhelyzet, minden szolgáltatásnál ez érezhető. Még itthon is. Nem nagyon, csak kicsit...egyelőre.
Egyelőre 100 megabites net sincs 8-9khuf-ért mint a svédeknél (www.bostream.se pl.)
krkr!

"Lehet nem lenne állami támogatás a vonaton, full áru jegy Miskolc-Bp IC-re lehet lenne 8-10khuf, de azért ebédet kapsz, és a segged is kinyalják."

Hát egyszer egy évben,dőzsölnék én is.

Aztán lehetne kérni,hogy ki nyaljon?
Ha igen, én benne vagyok!
Máshol ennyi a vonatjegy. Sőt van, ahol drágább. A minőséget meg kell fizetni! Amíg azt akarjuk, azt várjuk el, hogy állambácsi tápoljon, mig meg olcsón szopunk cserébe, addig ez van. Ezt kell szeretni.

Mindkét oldal erősen hibás:
1. politikusok (nevezzük igy XD):
tul sokat akarnak állami kézben tartani, túlságosan tetvészkednek, nem bírnak elrugaszkodni megszokott dolgoktól. Papírgyár az ország, még mindig. Vannak próbálkozások, de hát na.. tesséklássék az egész.

2. emberek:
nem fogják fel, hogy bizony ha jól akarsz élni, azért fizetni kell. Ha jó munkát akarsz, jó keresettel, azért tenni kell. Kőkeményen. Mert másképp nem megy.

És a helyzet:
átlagfizetés kicsi, de a minőség drága ahhoz képest. ezen kell változtatni, de ezt nem az állam fogja megtenni, hanem a munkáltatók közül néhányan. Nyilván segítene az is, ha kevesebb adó lenne..stbstb, de ez most, adott helyzetben még nem lehetséges pár évig itt.
azért óvatosan azzal a magánosítással
angliában is sikerült elszúrni, oszt emberéletekkel is fizettek érte.
máv-nál a sok pénzeltüntetőt kéne eltüntetni.
amit meg az államigazgatásban most csinálnak az is maga a szerencsétlenkedés.
egy éppkézláb ember nincs, aki tudná mi lesz a kormányzati negyeddel. ami persze úgy kell kis országunknak, mint az egércsapdában lévő egérlánynak a háta mögé a kanos kisegér....
krkr

kerüljön "sokba" a vonatjegy. szabályozzon a piac. de előbb szolgáltatást kérek. lásd BKV. marha drága jeggyel, bérlettel marhavagon effektusban utazhatsz.
az Esztergom vonalon szép kis vonatok járnak, amivel az ember szívesen is utazna. de míg nem tudsz eljutni értelmesen az állomásra, míg nincs normélis parkoló az állomáson, addig meggondolod. egy kis ésszel sok embert lehetne pl. vonatra is csábítani és máris nem lenne veszteséges.
Petike:

"szolgáltatást kérek"
Erről van szó.

Csak kérdés, hogy kitől, milyen körítéssel, mit kapok a pénzemért.
krkr:

"És a helyzet:
átlagfizetés kicsi, de a minőség drága ahhoz képest. ezen kell változtatni, de ezt nem az állam fogja megtenni, hanem a munkáltatók közül néhányan. Nyilván segítene az is, ha kevesebb adó lenne..stbstb, de ez most, adott helyzetben még nem lehetséges pár évig itt."

Tehát vágjuk sutba az államot, mert tanuljunk meg járni, botladozva, de szabadon, igaz? Ha meg majd nem megy, mert pl. az egy darab kiszeretkezett vasútvonalon egy szolgáltató fog vinni tégedet Miskolcról Pestre, 'iszen párhuzamosat nem fognak építeni, akkor majd szívjuk a fogunkat?

Nézd kedves krkr, én már öreg vagyok ahhoz, hogy a kísérleti matek után más fütyiségeket is átnyomjanak rajtam, sikoltozásom közepette, hogy aztán belehaljak és bazmeg nekem legyen igazam.

Szerintem ez most intellektuálisan akkroa divattá vált, hogyaszongya, az állam rossz gazda.

Ja, ezeknek a kezében még az arany is szarrá válik, az biztos, de ez nem feltétlenül az arany hibája.

Te most azt szajkózod, bocs a kifejezésért, amit a reformgengszterek mondanak. Ők viszont ebből élnek, veled és velem és Lenin et.-ékkal ellentétben.

Én viszont aszondom: nekem kell az állam. Védjen meg, amennyire csak bír, a rohadék multikkal szemben. És határozza meg a minimálbért, jó magasan, hogy a tetű multi ne szaré-hugyé foglalkoztasson. Ja, tudom, most jön a panel, hogy "deakkó elmegy". Ja, elmegy, de elmegy akkor is, ha az állam nem avatkozik be a te érdekedben, hiszen azt nem tudja megtiltani, hogy a neppermulti ne menjen tovább innen; ahogyan te sem...

Tehát azt mondom állj, ezzel a porhintéssel. Nem kell eladni mindent. Húzzuk össze a nadráxíjat? Okés. Osztán adjuk el a gatyót? Akkó minek húztuk meg a szíjat? És min? És mi fityeg ki az öv alól alant, kéremtisztelettel?

Hát ázs pustá fásunk, ámivel maximum a Kovi filmjeiben lehetünk szépreményű statiszták, de főszerepről ne is álmodjunk, jujj. És egy szál csékhadaróval a globalizmus ellen felvértezve, mint Donkihótt-e?, biztos überversenyképesek és csovi-csovi-himmi-hummi-fisi-fosi-matyi-miacsodák leszünk (C by IHM).

Csá.

pé.
kiváncsi vagyok, miért gyűlölöd ennyire a vonatot. fejleszteni kell, nem bontani
pé: tipikus magyar népbetegség esete vagy, ezt kell hogy mondjam. Ha idősebb vagy, akkor már nem csodálkozom rajta.

Az állam nem azért van hogy védjen, támogasson.
Hanem azért hogy az adónkból fenntartsa, és fejlessze a következőket:
1. autopályák, utak
2. közterületek, parkok
3. nemzeti parkok
4. hadsereg
5. ...stb
btw azt hiszem, kissé elmozdultunk a vonat témától. úgyhogy én itt le is zártam ezt a vitát :)
krkr,

Istenke áldjon meg, az adónkból az általad említett 4. pontot pont nem nagyon tartja fent, deviszont ez éppen azért volna, hogy védjen, támogasson, háború vagy természeti katasztrófa esetén.

Azért ne örülj, még nem vagyok 40, háhhá...

De azt az államot azért megnézném, amelyik a te szempontrendszered szerint működik, stb-nek értelmezve az oktatást, az egészségügyet, a szociális ellátásokat, a környezetvédelmet, a kistérség-fejlesztést, a vadvédelmet, a kutyatökénpattanást elmulasztó kenceficék ingyenes osztogatását járvány esetén. Vagy szerinted ez magánszektoriális feladat?

Ezesetben te a Vatikánról beszélsz, de hé, ez Mária országa :o), élén Katus Fiával (hogy kapná be neki a krokogyilus, jól mondom, Pelikán elvtárs?).

Üdv,

P.
"azt hiszem, kissé elmozdultunk a vonat témától. úgyhogy én itt le is zártam ezt a vitát :)"

"Gyáva, gyáva! Na jó, egyezzünk ki döntetlenben!" (Monty Python, Gyaloggalopp)
bocs, ez lemaradt:

8o)

XD
P:
"magánszektoriális feladat":

oktatás: felsőoktatás igen.
eü: igen.
szociális ellátás: igen.
környezetvédelem: részben.
kistérségfejlesztés: részben.
vadvédelem: részben.
osztogatás: nem.

"deviszont ez éppen azért volna, hogy védjen, támogasson, háború vagy természeti katasztrófa esetén."
Védjen, támogasson szavakon azt értettem, meghatározza minimálbért, fütésszámlád részét fizeti, vonatjegyed részét fizeti...stb
Látod, látod. Máris javítottad az elnagyoltat.

És akkor most nem érthetünk egyet a kidolgozottban, én ugyanis úgy vélem, hogy a katasztrófahelyzetek elhárítása nem lehet maszek.

Az állam által alapított felsőoktatási intézmények nem működnek majd az alapító szándékainak megfelelően, ha a privát szféra veszi át. És akkor kérdés, mire való. A latin nyilván nem piaci izé, deviszont kalcsör. Ahogyan a klasszika-filológus nem alkalmas menedzsernek, úgy a bróker sem fog tudni oktatni. Tehát elgondolkodnék azon, beengedjem-e a privátot, de csak részben. De hogy egészen???

Szoc. ellátás: biztos ki tudod fizetni a magánbiztosító díjait. Biztos agy abban is, hogy a befizetett pénzedért megkapod a szolgáltatást. Apa: kapaszkodj meg: a biztosító csődbemenésekor ki fogja átvállalni a te kezelésed költségeit?

Szarjam le? Vagy engedjem, hogy megfinanszíroztassák velem a te kezelésedet is?

Bocs, de Postabank, BB, STB konszolidációja után én már csak abban hiszek, hogy a nagyvállalatok úgy erőszakolják meg a társadalmat, ahogy akarják és az állam - mi - fizetünk, hogy ne legyen belőle nagyobb gáz.

Te azért csak higyj a szabad versenyben. Én az erősebb kutya toszik elvében hiszek, és éppen ezellen dolgozom.

Üdv,

p.
Hát csak dolgozz ezellen, és lehet majd siránkozni kb.

latin: kálcsör, minek? mit csinálsz vele?
klasszika-filológus: szintén...
ezekre egyetlen munkakör létezik, úgyhívják: büfé-ruhatár.

Biztosítási díjat, igen ki lehet fizetni. Felfogás kérdése az egész. Nem kell fing fizetésért elfogadni állást. Amíg a magyar ember hajlandó arra, hogy éhbérért és képes robotolni MEG IS ÉRDEMLNI!!! ez van.

kkthxbye XD
"erősebb kutya toszik". Jah...szerinted az állam az erősebb.

Megnézném én ferikéjéket mit ugrálnának, ha az összes külföldi befektető egyszer csak elmenne.
Na akkor pontosbíccsunk. Én azt hiszem, az erősebb kutya toszik. És ez nem jó. Ezellen tenni kell, mert különben a végén megesszük a nagymamát. Az erősebb kutya, meg a szabad piac nem tart igényt rá. Én viszont igen, és te is qrwára helyeselni fogod ezt az általam most képviselt elvet, majd 72 évesen.

Tudod, olyan ez, mint amikor a csajszi 42 évesen MÉG korainak tartja a szülést... addig nem is akart... 50 évesen meg sajnálkozik, de már nincs mit tenni...

Amit te monc, barátom, a büfé-ruhatár szakra, azt akkro fogom elfogadni, ha megszaggatod a ruháidat, és kijelented, hogy a gazdaság- és szervezéstudomány is egy kalap szar. Mert aki csinálja, az nem ért hozzá, látod, Baszkiferi és Coca Jani is csak summantva és csak tisztességtelenül, magánvagyonig terjedően, magánérdekkel... Mán a nemzetgazdasággal nem boldogulnak... hogy kapnák be. Aki meg elméletet gyárt belőle, szertematematizálja, az meg még annyira sem.

- Tehát? Akkor mire valók a tudományok? Debakker, az összes!

- ...

- Ez értékelhetetlen válasz volt, krkr.

Halló, ember, culture, minek? Jah, hát csakugyan, te sem élsz vele, ugye... A latin nem = vele, hanem részhalmaz. Oszt jónapot.

Éhbérért robotolni? Waze. Biztos jókedvében, esetleg megalkuvásból, vagy fasságból kifolyólag dolgozik a pípöl nettó 85 000 körüli összegekért. Büszkén utasíthatná vissza, és mehetne - hova is? Magánbirtokára? Vállalkozásába? Munkanélkülinek? Jobban fizető állásba? Na igen, de ebből csak a munkanélküli hivatal, meg a pitsa marad.

Biztos gerinces ember vagy, ámde lehet, hogy nem kell eltarts 3 gyereket, pedagógus bérért?...

(Nem akarlak ám megsérteni, csak kóstolgatlak)
Összefoglalom a lényeget:

Aki tüntet az ugye az érdekeit védi a néppel szemben. Aki szolidaritást vállal velük az valószínű hülye, aki meg csak nézi tétlenül, hogy az állam inkompetens módon irányít az birka. Ön melyik?
a büfé-ruhatár tanszék, ha jól emlékszem, epizódcím a rajzfilmünkben.
Kedves Paszternak!
Miután elmentünk a Leninnel, alukázni, remekül tartotad a frontot, gratula hozzá.
Üdv Pelikán
Ui:Büfé- ruhatár tanszék, bizony a kutúra mit sem ér, fölös kolonc, púp a nemzetgazdaság testén, égessünk hát könyveket, festményeket, törjük össze a szobrokat, csináljunk kinai boltot a színházakból. Kedves Paszternák szereinted ezek, no csak megkérdezem normálisak.
hát gratulálok ehhez a pompás értelmezéshez, úgylátom nem voltam elég pontos.

kell a kultúra, hogyne kéne. én is járok színházba..stb. de nem kell hogy évente 1500 végezzen latin szakon, ugyanennyi kommunikáció szakon...stb. Amellet, hogy jó vízvezetékszerelőt meg már nem is lehet találni, mert nincs/kevés a szakmunkás.

Tanárnak lenni szar dolog, no money no life :D rosszul választottál pajtás, ennyi.
aranyhaj: képzeld multinak dolgozom, képzeld szoftverfejlesztőként, és ahhoz képest hogy Magyarországon, egész szépen fizetnek, és teljesen jól élek.
De hogy nem találni egy normális burkolót pl, mer a csempét mind úgy rakja le, hogy 1 év után repedezik... ez vicc.
Mellesleg nemtudom figyelted-e az előző kommentemet. Én is írtam hogy kell kultúra. Csak túl sokan végezen ilyen és hasonló szakokon, amiből nincs kereslet, és sírnak, hogy diplomás munkanélküli. Vajon miért? Rosszul választott. Ennyi.
lol, hová lett aranyhaj kommentje? :)
Paszternak · osember.blog.hu 2007.11.17. 22:41:02

Arra azért felhívnám figyelmed, hogy a létező (amihez hasonlót itt vízionáltok, a többi elvtárssal együtt) kb. 17 éve megbukott. Nem vagyok elég képzett ahhoz, hogy meg tudjam mondani miért történt ez meg, de ez tény, és ráadásul nemcsak itt, hanem mindenhol a világon.
Kedves Krk!
Hogyan lehet azt tudományos módszerekkel pontosan megállapítani, hogy hány latinszakos és hány filozófus kell egy adott társadalmi helyzetben, ha azt nem lehet, hogy hány burkoló kell?
Mert ugye gondolnánk a pijac gazdaság majd kitermeli a megfelelő mennyiségű és minőségű hidegburkolót, oszt valamiért mégse teszi. Na miért?
Megtisztelnél, ha felhomályosítanál.
Üdv Pelikán
Mert sok fiatalembernek nincs affinitása ahhoz, hogy elmenjen burkolónak, inkább 3-5 év főiskola/egyetem valami izi szakon, aztán sír, hogy nincs munkája.
Kedves Krkr!
Értem, most már csak azt mond meg, hogyan lesz itten hidegburkoló, vagy nyugodjunk bele, hogy nem lesz. Mert ugye kereslet-kínálat törvénye szerint, van kereslet burkolóra van burkoló, nincs kereslet filoszra nincs filosz, vagy félre értelmezem a dolgot?
Üdv Pelikán
Nem értelmezed félre, így kéne mennie. De sajnos nem így megy. Amíg vérpistikének van lehetősége középiskola után még 3-5 évet lébuckálni, addig esze ágában nem lesz utánanézni mire másra lenne kereslet és esetleg kitanulni valami mesterséget, vagy más szakot választani.
Kedves Krkr!
Te a szakmádat azért választottad, mert tudtad, hogy lesz rá kereslet, vagy mert kedved volt hozzá?
Mit teszel, ha mások is kiszagolják, jó sokan, hogy ebben van lehetőség és mondjuk spec. sokkal jobbak lesznek benne min te, akkor neked is úgy kell vagy nem kell úgy?
Üdv Pelikán
Amúgy én már kitaláltam egy köztes megoldást, minden egyetemistának, kötelezővé tenném, hogy fakultatíve kitanuljon egy kétkezi szakmát, feltétel lenne a diplomához éppen úgy, mint a nyelvvizsga. Akkor aztán beszélgethetnénk a burkolóval Platonról, míg ő szépen, szakszerűen burkolna.
A vasúthoz szólnék hozzá, Bolgár úr. Lehet?
A meglevő síneket esetleg lehetne arra használni, hogy baromi gyors vonatokkal baromi gyorsan - gyorsabban mint egy busz, de lassabban mint egy repülő - eljussunk egyik nagyvárosból egy másikba. Ilyet nálunk miért nem lehet? Az idő pénz, mondta Vanek úr.
Pelikán: nem is rossz ötlet :)
btw én azért választottam, mert van is rá kereslet, meg szeretem is.

betonarcu: talán azért nem lehet használni, mert a pálya állapota nem épp olyan, és mert nincs olyan vonatunk.
Tudom, hogy ma (még) csak a szárnyvonalakról van szó, azokat zárogassák a nagytudásuak. De evés közben jön meg az étvágy.
krkr: akkor javasolnám a magos kormánynak, hogy javítsa a pálya állapotát, osztán vegyünk rá néhány lokomotívot. Vagy fusson erre felénk is az a TGV.
Pelikán:
másik kérdésre a válasz:
Akkor lényegében az áll elő, hogy csökken a kereslet (irántam.). Két lehetőségem van kb:
- vagy mégjobb leszek benne.
- vagy szakmát váltok, másfelé helyezkedek el.
Ilyen helyzetekhez alkalmazkodni kell. Erről szól a játék.
betonarcu: mennek javítások, apránként...
de én azért azt nem értem - hogy maradjunk a megszokott példánál - miskolc-bp vonalon IC jópár éve 1.50 körül ment, most miért 2.15 vagy mégtöbb ha nagyobb a késés?
Én semmi összefüggést nem látok a vasúti bezárások és a volán-társaságok készülő privazitációja között.
Nehéz szó, na.
Ti láttok-é?
Összefüggés? Magyarisztánban? XD
krkr: nem tudtam erről, régen jártam arra. Én sem értem, hová lészen 25 perc.
Kedves Betonarcú!
Ugye én még sok sok poszttal ezelőtt pedzegettem, hogy ugye a reform nem arról szól, hogy számolunk, egyenleget vonunk, bezárunk és így tovább a végtelenségig, hanem arról kéne szóljon a reform, hogy fejlesztünk, megkeressük a piaci igényeket aztán, persze be is zárjuk a semmiképpen nem hasznosítható vonalakat. A reform azonban elsősorban újítás, fejlesztés kell legyen. Mondjuk ferkó, jani ebből semmit nem ért nekik a reform egyenlő bezárjukkal, mindegy, hogy kórház, iskola vagy vasút.
Spec vannak olyan autópálya szakaszok amelyek jelenleg nem termelik ki a fenntartási költségelet, esetleg azokat is be kellene zárni.
Üdv Pelikán
Pelikán: a piaci igények igen változékonyak. Ugye, hogy itt csinálták a pléjsztésönt nálunk nemrégibe? Akkor biztosan sok ember ingázott abba a gyárba. De aztán a vállalattal mán futottak is tovább kelet fele, ha jól emlékszök. Most máshova kell ingázniuk, akik régiben ott dolgoztak. Hát ki tudhassa, hogy Karcagra nem akar-é menni valami nagy munkaadó egyszer csak? Akkor aztán jó lenne a vasút. Bár most mán nem megyen oda, ha egyszer vasútja sincs, no.
Minden vállalatnál vannak a termeléstől független állandó költségek, amit egész egyszerűen vállalni kell. Gyanítom, hogy ilyen lenne az országnak a vasúti közlekedés is. Jó pályákkal. Jó mozdonyokkal. Ez viszont pénzbe kerül. Ha jól menne az ország szekere, akkor ki is fizetnénk, de hát nem úgy van most.
Kedves Betonarcu!
Bizony igazad van, de ezt ezek soha nem fogják fel, csak mondogatják piacgazdaság meg versenyképesség, ami persze fontos is, csak hát a piacgazdaságban az államnak, mint olyannak az kellene legyen a szerepe, hogy a szabadpiac igényeit összehangolja az össztársadalmi igényekkel, magyarra lefordítva fenntartsa a tömegközlekedést egy elfogadható szinten és ne hagyja éhen halni az egyik távozó multi munkásait addíg míg a másik megérkezik.
Üdv Pelikán
Pelikán: Így van.
Ezért is nagyon megmérgedtem azon a majmon, ahogy a Keleti vasúti pályaudvarra tehénkedik. Színes nagy papírokon a fővárosban mutogatják.
Hát direkt hergölik itt a jó népet?
Egyszer egy idős nénivel utaztam a vonaton (tél közepén nem volt fűtés, kabátban üldögéltünk a szemetes fülkében), aki megjegyezte, nem tudja, hová tehetik a MÁV-ra szánt sok milliót, mert hogy a vonatokba nem ölik, az is biztos...

aranyhaj.blogspot.com
Ha a kormány érvelését nézzük, akkor az egész MÁV-ot be kellene zárni, mert veszteséges. Valamelyik balti államban meg is tették, csak a teherszállítás maradt meg.
Felesleges tüntetniük a mávosoknak, mert a munkahelyük megmarad, ahogy a múltkori pályabezárások alkalmával sem rúgtak ki senkit. Sajnos a rendszerváltás még sok helyen mindig nem történt meg, a MÁV továbbra is szociális intézmény. A mostan újításuk is nagyszerű, hogy 6 kalauz kell 1 vonatra, ahelyett, hogy fasza beléptető kapukat vennének.
Egy pillanatig sem vizsgálták, hogy lehet-e növelni az egyes vonalakon az utaslétszámot. Anyósomék a csengeri vonal mellett laknak, de már évek óta bejönnek elénk Mátészalkára, mert a csengeri vonat 15-30 perccel azelőtt elmegy, mielőtt a debreceni, budapesti vonat beérkezne. Így nem csoda, hogy nincs utas.
A budapesti dugókat is jelentősen lehetne csökkenteni, ha az elővárosi vonatok átlagsebessége nem 30km/h lenne. Csak az autóbuzik jönnének a városba autóval, ha az agglomerációból 15-20 perc alatt a belvárosban lehetnének.
Tök jó, hogy van olyan telefonvonal, ahol be lehet jelenteni az eu-s pénzekkel való vissaélést. (Van olyan fejlesztés ma Magyarországon, ahol nincs semmiféle visszaélés?) Miért nincs olyan vonal, ahol azt lehetne bejelenteni, hogy "Hahó! Faszságra megy el a pénz!"
Nem mintha bármiféle foganatja lenne. Hogyan lehet bűntetlenül 100milliárdokat kidobni az ablakon értelmetlen fejlesztésekre? Háromszor annyiért újítanak fel egész jó állapotban lévő vasútvonalakat, mint amennyibe egy új megépítése kerülne. De 800m vágányt nem bírnak lefektetni a román határon, amivel javulna a teherszállítás és nem kerülnék el a nyereséget hozó tehervonatok Magyarországot.
Meger egy klikket: www.revenue.ie kerlekszepen itt a sajat halotti bizonyitvanyom igenylesen kivul mindent elintezhetek online. kozben meg iszom is egy jofajta hazait. egy elegedet i-government user
Vonatozás, sztrájk, és ami mögötte van...

frego.li/c398-kaosz-professzor-szinre-lep
süti beállítások módosítása