W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Te sötétben bujkáló

2011.02.25. 06:00 Tóta W. Árpád

Van egy ordenáré hadművelet, amit úgy látszik, pártfüggetlenül el kell nekünk játszani, vagyis alighanem ezt kajálja a magyar, ami sajnos elég gyökér ízlésre vall. Gyurcsány Ferenc kezdte még első ciklusában, és most pontosan ugyanezzel próbálkozik az Orbán-kormány. 
 
A folyamat azzal kezdődik, hogy néhány seggarc pár óra röhincsélés meg borozgatás közben rajzol egy adócsökkentést. Eszük ágában sincs tervezni meg számolgatni, hatástanulmányról hallani se akarnak, már csak azért se, mert tegnapra kész kell lenni. Különben sincs mit matekozni, az adócsökkentés mindig jó, mert stimulálja a… mindent, csökkentjük és kész. Többet hagyunk a családoknál és a vállalkozásoknál, örülni fognak, meg minket szeretni. Továbbegyenlő fellendülés. Vagy valami lesz.
 
Kisvártatva kiderül, hogy az adócsökkentés népjóléti hatása sajnos elmaradt. Gyurcsány az áfát vágta meg, az intézkedés egyetlen eredménye a deficit lett. Aztán azt vették észre, hogy a boltokban nem lettek olcsóbbak a dolgok. Miafasz? Csökkentettük pedig az áfát!
 
És megszületett az árkommandó. Hogy mit is csináltak volna, azt végül nem tudtuk meg, röhejbe fulladt a kezdeményezés. Valami olyasmi lett volna a dolguk, hogy számon kérjék a péket, amiért még mindig ugyanannyiba kerül a pogácsa, mint egy hónappal azelőtt. És ha nem lesz olcsóbb, akkor irgumburgum. Sajnos az árkommandónak nem állt rendelkezésére sem a pogácsa korábbi árfolyama, sem a liszté és a töpörtyűé, így aztán az egész próbálkozás hamvába holt. 
 
Szerencsére. Mert ekkora baromságot azóta is csak egyszer találtak ki: most.
 
Ma a bérkommandó a nagy ötlet. Lényegében pont ugyanezt csinálná: kimegy a pékségbe, és elszámoltatja a tulajt, miért nem fizet többet a péknek. Hiszen ez már a nemzeti együttműködés rendszere, kevesebb az adó, nincs többé korrupció se. Aki ilyenkor nem él jobban, az csal, vagy be van csapva. Én imádnám nézni, ahogy Rogán Antal személyesen tárgyalja ezt végig a pékekkel. Meg azt is, ahogy aztán égnek emelkednek a péklapátok, és felhangzik a férfias kórus: HÜLYE VAGY!
 
Merugye. Először is majd akkor fizetek többet az alkalmazottamnak, ha kevesebbért nem vállalja a munkát, illetve ha ugyanennyiért nem találok a helyére mást. Itt kezdődne a képlet; én érzem kínosan magam, hogy el kell magyaráznom. 
 
Ha én képes vagyok minimálbéres analfabétákkal műholdat gyártani, és ezzel naponta megkeresem a lottóötöst, akkor hülye leszek bért emelni, szarok a szakszervezetre és az adócsökkentésre. Amíg van munkanélküli analfabéta, addig nem kell a kegyeiket keresnem. Ha a magasan képzett embereimre vadászik a konkurencia, és tudom, hogy ha csak egy-kettő átmegy a szomszéd műholdgyárba, az veszélyt jelent a cégemre, akkor viszont kommandó nélkül is tejben-vajban fürösztöm őket. Ez ennyire egyszerű, és mellesleg ettől működik a kapitalizmus. Ettől halad.
 
Másodszor meg bármely magyar vállalkozó meg tudja mutatni Rogán Antalnak, hogy eddig súlyosan veszteséges volt, az adócsökkentéssel épp csak a veszteséget sikerült mérsékelni, az alkalmazottak meg örüljenek, amíg van munkájuk. Tudniillik a pogácsát el is kell ám adni, és ha az nem megy, akkor szinte mindegy, mennyi az adó. Ezenkívül még két tucat érvet lehet felsorolni bárhol, ami a fizetésemelést indokolatlanná vagy kivitelezhetetlenné teszi, a nyersanyagok árától a fejlesztés szükségességén át egészen odáig, hogy a tulajdonos inkább megtartja a pénzt, mert megteheti, azért tulajdonos, és aki ebbe bele akar ugatni, az egy mocskos kommunista.
 
Gyurcsánytól, illetve az MSZP-től ez a kommandósdi végül is érthető volt, ebben nőttek fel: tervhivatal, árhivatal, bérhivatal. De a Fidesz ez ellen jött létre. Nekik álmukból felkeltve tudni kellene a fentieket. Ahogy azt is, hogy az adócsökkentés nem egy hónap alatt érezteti a hatását. Valószínűleg tudják is. Amit látunk, az a pánik. A kétségbeesés. Hogy a nagy terv, a házi feladat, aminek kidolgozására nyolc évük volt, és amit végül kutyafuttában hánytak össze, végül úgy fog csődöt mondani, mint általában minden, amit kutyafuttában összehánynak.


1252 komment · 9 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr192689008

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gondolatok egy reformcsomag margójára 2011.02.28. 22:39:02

Alapvetően mindig pozitívan állok azon kezdeményezésekhez, amelyek célja, hogy valami értelmeset és jó hajtsanak végre egy országban, még akkor is, ha többségükkel nem értek egyet. Megjelentek az első kiszivárgott információk az újságokban a kormá...

Trackback: Döntsük már el 2011.02.25. 18:58:30

A Magyar Kommunista Munkáspárt 5606 szavazatot, az összes leadott szavazat 0,09%-át szerezte meg a 2010-es országgyűlési választásokon. Életkoruknál fogva a magyar választópolgárok nagy része első kézből rendelkezik tapasztalatokkal arról, miért működé...

Trackback: Fortélyos félelem igazgat... 2011.02.25. 16:57:35

"Fortélyos félelem igazgat / minket s nem csalóka remény". Valamiért József Attila e két sora jár a fejemben néhány napja. Egy ideje gondolkodok már azon, hogy valamiért nagyon nem érzem itt jól magam. Nem valamiféle tudatosult félelem ez per...

Trackback: Keleten a helyzet változatlan 2011.02.25. 15:41:55

A kormányt a médiatörvény EU által kért módosítása során az a cél vezérelte, hogy úgy tegyenek eleget az Unió felől érkező elvárásoknak, hogy a törvény aggályos, rendészeti - "rendpárti" jellege - lehetőleg ne, vagy csak a legkisebb mértékben...

Trackback: Kormánygép és közbeszerzés 2011.02.25. 15:10:55

A kormány új gépet vesz vagy bérel nekünk. A törzsfőnök új irodát kap. A közpénzből költekezés mögött rendszerint két dolog állhat: Ami mindenkinek eszébe jut: KOMPENZÁCIÓ. Ahogy a bálmaerci tulaja szerint az autója mérete khm... kife...

Trackback: Járni jár, de nem jut… 2011.02.25. 12:17:40

 Az alábbi közleményt szöveghűen adom közre. Nem fűzök hozzá véleményt, bármily csábító is a lehetőség. A kiemelések tőlem származnak.     KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM WEKERLE SÁNDOR ALAPKEZELŐ KÖZLEMÉNYE &nbs...

Trackback: Skanzenizé 2011.02.25. 10:45:36

Helyenként mintha kezdene kissé tolakodóvá válni az aktuális magyar kormány határontúli magyarok felé tanúsított – valljuk be, kissé egyoldalú – szeretete. Valójában mintha "Hogyan utáltassuk meg minél jobban a hatá...

Trackback: Fülei-Szántó András népszavazási kezdeményezés 2011.02.25. 10:09:32

Az index és egyetlen híradó ingerküszöbét sem érte ez a hír, hogy egy magányos harcosnak tűnő aktivista megelégelte a bankszövetség néha meglehetősen hihetetlennek tűnő magyarázatait a kialakult helyzetre és népszavazást kezdeményezett a következő kérd...

Trackback: Az elitek versenye 2011.02.25. 08:26:47

A kormány akciócsoportot hoz létre, hogy megvédje a versenyszféra munkavállalóinak nettó bérét. Amitől meg kell védeni az a saját csacsisága,                    tudniillik a most bevezetésre került n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Forgó hangszóró:
Próbáltam válaszolni a megjegyzésedre, de elszállt. Most újra olvasva mégis megpróbálom kifejteni a véleményemet:
A 40 ezres létszámot azért forszírozom, mert állandóan arra hivatkoznak, hogy kevés a rendőr és újabbak felvételével orvosolni a tehetetlenségüket.
A tehetetlen hatóságok miatt a gazdasági szereplők elsíbolják a GDP 20-40-%-kát.
Az e miatt kicsi költségvetés nem nyújt fedezetet arra, hogy jól képzett embereket alkalmazzunk a hatóságoknál. Ezért ezt a folyamatot nem tudjuk megállítani.
Ezt a valós helyzetet a Fidesz nem akarja fölszámolni.
Nem véletlenül akadályozta 8 éven keresztül a pártfinanszírozási törvény megteremtését.
Nem járult hozzá a rendőrségi törvény megváltoztatásához sem, ezért a rendvédelmi tisztviselő nem a törvénynek van alárendelve, hanem a főnöknek.
Ezért nincs rend Magyarországon.
Ez a rendetlenség tovább bénítja a gazdaság működését.
Nem fellendülés kell, hanem normális működési feltétel.
Ez az amit a Fidesz nem óhajt megcsinálni.
@Joooe: A sértődős drukker. :-) Nem a pártot, hanem az intézkedéseket védem. Hogyne... :-) Na hát erről mondtuk azt többen, hogy nem történtek intézkedések. Ami volt, az konkrétan lófasz, vagy káros.
Mellesleg jól sejtettem, ma se lesz világmegváltás:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/03/01/2013-ig_lezavarjak_a_matolcsy-csomagot/
@szerénységem:
"Ami volt, az konkrétan lófasz, vagy káros."

Hát lényegében, ha azt nézzük, hogy irányvonalában a Fidesz a középosztályt kívánja erősíteni, mint korábban tette, akkor ez a tendencia folytatódik.

A középosztály újra visszaáll. Gyerekek biztonságban vannak és lesznek ezen a szinten. Akár még azt is mondhatjuk Uj Péterrel, hogy svéd modell, aztán ott királyság is van, még a király is biciklin jár, akkora a demokrácia!
@szerénységem: ma 2011. március 1-e van, elfogadtak egy költségvetési tervet (SIC) a magyar parlamentben, ennek teljes intézkedési csomagját, vonatkozó egyéb törvényeket még ki kell dolgozni, és részleteiben a hatóságok szakembereinek átadni, munkaköri utasításokat

ez szerény számításaim szerint 2011 augusztus 30 előtt nem reális, vagy semmit sem fog érni, azaz 8 hónap elmegy 2011-ből is, ami összesen 18 hónap a 4 évből, a semmivel és semmi körüljárásával töltve

van 130 új törvény és 13 alkotmány módodítás, mindenféle személyre szabott izék, de az amitől a gazdaság esetleg mehetne is az nincs!

és, még az EU-val is el kell fogadtatni de legalábbis meg kell velük "beszélni" 2011 október a 2011 -es indulásra, nem egy rossz kormány? hanem egy szar kormány

most már használhatok csúnya szavakat mert a @jóooo már ignorál
A Fidesz megtorpedózott minden olyan elképzelést ami a költségvetési bevételek elköltésének az ésszerűsítéséhez vezetett volna.
Most már zárnak be a felújított iskolák (először csak szénszünetre)zárják be a színházakat, a szállodák maguktól zárnak be, szüneteltetik a termálfürdők működését, de jön a többi is, sajnos.
A 8 évig tartó folyamatos aknamunkának a gazdasági gyümölcsei már kezdenek be érni, sikerült az embereket leszoktatni a munkáról, most, meg nincs mit csinálni.
A Gyurcsány által elindított Demokratikus Koalíció ezen az áldatlan helyzeten fog segíteni. A rendszer az egyéni hozzájárulás elvén működik, a rendezvényeket, ahol a célokat megbeszéljük magunk finanszírozzuk, nem szponzorok diktálnak. Nem Nagy Magyarország megteremtése a célunk, nem nagy ugrásra készülünk, hanem a tisztességes élet kialakítása a cél.
Bíztató:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/03/01/2013-ig_lezavarjak_a_matolcsy-csomagot/

Az éves megtakarítás a lényeg, ha ez két év alatt tényleg eléri az évi 900 milliárdot akkor az kurvajó, ha csak a felét az se rossz.

Érdekes, hogy korábban az index lényegében ugyanezt hozta le, csak akkor összeadta a számokat most meg nem, de totál más magyarázatot fűznek hozná. Rászóltak felülről szegény újságíróra? :D
@kvasztics47: "A Fidesz megtorpedózott minden olyan elképzelést ami a költségvetési bevételek elköltésének az ésszerűsítéséhez vezetett volna."
Mondj 1 értelmes, meg nem valósult elképzelést a szoci érából, ami a fidesz miatt nem valósult meg.
Na ki jon spontan szandek valtani este a Kossuth terre? :D
@Waldi!: én, fáklya, gyertya, botok?
@knausz: Gondolod, hogy az a pár százezer ember (jó esetben), akik ezzel jól jártak, az a középosztály? Kétlem.
@Rodeo36: Amit ma csináltak, az megint a nagy semmivel egyenlő. Fingreszelés.
@Rodeo36: Értem az indulatodat, de vagy tiszteli az ember a játékszabályokat vagy nem. Ez - akármi is a véleményed Orbánról és szerintem se kellene már annyit patkányozni őt(mivel a patkány kurva értelmes állat, ne sértsd meg őket) - demokratikus választás útján virulhat itt 14-ig. Ha fejre is állunk, a többség akaratát el kell fogadni, mert nekik is vannak jogaik, ha ilyent választani, akkor ilyent.

Te vedd ezt gyávaságnak, én ebben nőttem fel, hogy a fair az fair, ha nekem épp szar is.

Lángba borítani az országot úgy, hogy kurvára nincs leváltó, hiteles erő a talonban semmi, de semmi, iszonyú felelőtlenség, olyan, amit Jugóval csináltak Milosevicsék. Még ma sem heverte ki az a rész. Horvátok se, pedig van egy tengerük, ami kurrens egy árucikk.

Polgárháborút Európa közepén, vagy mit akarsz? Mi értelme lenne? Azt hiszed, nincs elég szemét Orbán helyére tülekedni egy zavaros helyzetben? Legyen normális garnitúra és az tisztességes választáson nyerjen. Nekem a hőzöngés nem megoldás, csak indulatlevezetés, bocs. Túl sok pénzem, évem van pl. Budapestben ahhoz, hogy megint szétbasszák, felégessék.

Nem tudom, épp hol iszod a jeges Hatüeyt, de ha külföldön, onnan könnyű ilyent írni. Elnézést, ezért már kaptam kintről élőktől a fejemre, de akkor is így van. Én is tüntetek, tiltakozom, ahol lehet de vért nem akarok, mert értelmetlen, hisz Orbán leváltható anélkül is, ha ő se hiszi.

A teljes alkalmatlansága úgyis kezd kiderülni, megszállott hívei még tán Kadhafinak is vannak... A józanodó többség dönt majd és az már kezdi kinyitni csipás szemét a nagy forradalmi másnaposságban.
@szerénységem: Lenin agyát szétrohasztotta a vérbaj. Az legalább indok sok mindenre, hogy belátóképessége hol volt, hol nem volt...

Középosztályról Márai: "[..]Az elmúlt huszonöt éve (1920-tól érti) kontraszelekciója tudatosan szorította hátra a kísérleteket, melyek domokrata középosztályt akartak nevelni - mindenki gyanús volt, zsidóbérenc vagy titkos bolseviki, aki demokrata nevelésről szólott. Most pontosan ez a réteg hiányzik." (Márai 2004.[1945] 123-124) Idézi Csernok Attila.)

Hát ez az osztály most sincs meg, most is ezt a szánalmas minősítést kapja, aki nem alél a molyírtó szagú magyarkodástól, stb. stb. Márai vátesz, mint tudjuk.
@kvasztics47: Bocsáss meg, de Pintér Sándor belügyminisztersége alatt vársz te valami érdemi és tisztességes rendőri munkát??
@a szív fészkei: aha. kevesebb bűnözi van kint... a bűnüldözés behappolta az összes bűnözőt. már csak egy apró szépséghiba van: hogy fizetést is kapnak...
@a szív fészkei: Kádár mondjuk kitenyésztett egy széles szocialista középosztályt, de hát az meg nem volt polgári. Magyarán: itt vagyunk a már Márai által is hiányolt polgárosult középosztály nélkül, egy szélesre duzzasztott kádárista szemléletű, se nem paraszt, se nem proli, se nem polgár réteggel, akik még leginkább a dzsentrihez hasonlítanak. Mint a vezetőik. :-(
@a szív fészkei: távirat: értettem, patkány csótányra cserélve, végleg!
rendkívüli választások azonnali kiírása, parlament feloszlatása, pártok feloszlatása, Magyar Gyalog Bálna Párt és koala Mogánnal Kétfarkú Kutya Párt, Te vagy az Elnök

üdv
@Joooe: Hogy lehet ideiglenesen - amíg a nekem kedvező törvény(telenségeke)t végig verem - korlátozni az Alkotmánybíróságot? Ez szerinted nooormális? Hogy ha nekem nem tecc-dolgot mondanak - neadjisten vissazdobják az izzadmányom - akkor kuss nekik izibe`, de amikor jókat röfögnek alám, akkor mehetnek? Ez a mazsolaszakosztály a kuglófkörben? :-))

Na, jó, hogy mondod: mától akkor én is betartok olyan törvényt, ami nekem kóser, de magasan tojok arra, ami meg korlátoz, zavar, stb. Nagyon érdekes jogfelfogás, grat.

Csókoltatják innen a római rétorok Orbán jogi doktort és csipetcsapatát.
@szerénységem: ezzel kezdtem a napot, borítékoltam

az én próféta lelkem

Alelnöknek javasollak a mi új Magyar Kétfarkú Bálna Pártunkba, tagkönyv megy...

hahaha

komoly? ma tüntetünk, mi kommunista(ide behelyettesíthetsz bármit csak fityiszt nem) ifjak... egy a zutunk
@Rodeo36: pontosítás:

Magyar Kétfarkú Gyalog Bálna Párt
@szerénységem:
"akik ezzel jól jártak, az a középosztály? Kétlem."

Miért kétled? Ez a középosztály, mondjuk középvezetőtől felfelé. De ez még nem az a felső kör, az a gazdagság. Egy optimális hely az országban, ahová fel lehet zárkózni. Mi kell hozzá?

Egy jó szakma és három gyerek.

És akkor nem ragozom, hogy lehetne királyunk is, tiszteletbeli köztársasági elnökünk, Habsburg Ottó.
@knausz:
jav. a fiára, Habsburg Györgyre gondoltam!
De jó lenne. A nemesi családokat visszahozni ide.
Felszállt a füst.
A forint és a BUX-index látványosan esni kezdett.
Nem tudom, ha ennyi ideig (majdnem kilenc évig) ezt bírták kiizzadni magukból, mi lesz itt?
Mivel orbi nagyon kedveli a közmondásokat, grátisz neki: Nesze semmi, fogd meg jól!
@a szív fészkei: én is mondtam hogy nem jó ez, ideiglenesen mégis beleférhet.
Tény hogy az alkotmánybíróság eddigi működése elég sok esetben megkérdőjelezhető, nagyon sokáig kell ülniük indítványokon, majd a döntésük szinte véletlenszerű, nincs olyan szakértő aki jó eséllyel előre látná, így nem lehet reformokat csinálni, hogy jön még 3 ráépülő lépés majd az AB megsemmisíti az egészet fél-1 év múlva valami kisebb jelentőségű formaság miatt.
Mint mondtam ez akkor is rossz megoldás, az alkotmányt és az AB működését kellett volna helyretenni, de az nem megy egyik pillanatról a másikra.
Ha az új alkotmány rendes AB jogköröket és működési garanciákat ad majd, akkor megbocsátható ez az ideiglenes lépés, ha nem lesz ideiglenes, akkor még úgy is befeketítheti a fideszt, ha egyébként sikerülne beindítani a gazdaságot.
@a-kis-herceg: Kapnak, nem keveset. Mert l`oreál: megérdemlik. Amennyit tudnak.... Valakikről.
@Rodeo36: "Egy a jelszónk, a béke, harcba boldog jövőnkért megyünk / Egy nagy cél érdekébe, tör előre ifjú seregünk+ énekelték a divszesek

Bár ez is oximoron, ha béke a cél, akor azért harcolni ugye...

Na A Magyar Kétfarkú Gyalog Bálnapárt éljen és virágozzék!! (keress lécci valami fasza, meleg!! tengerparttal rendelkező testvérpártot jó?? Amelyik rendszeresen meghívna minket, a pártvezetést kicsi öszetartásra valamilyen fincsi fehérhomokos tengerpartra.)

Hawaii-on már kinéztem Mauin egy nagyon jóképű pálmafa alatti napernyőt, csak szólok...
@knausz: Ezért mondjuk anyátokkal Esterházyt. Kicsit bennebb él a magyar történelemben/valóságban, mint Habsburg György.

Nemesi családokról idézem Csernokot megint: "[..]A magyar uralkodó osztályok "történelmi Magyarországát" nem lehetett megmenteni, de nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, hogy e fogyaték az országnak a "nemesi nemzeten" kívül élő nagy többségét, a nincstelen tömegeket nem rázta volna meg. [...]Nagy-Magyarországot azonban nem Tiranon, nem az őszirózsás forradalom és nem Károlyi Mihály, hanem évszázadok feudális, hűbéri rendszere, saját politikai elitje tette tönkre robbantotta fel." Kevés kivétel vol ez alól, Szécehnyi nem termett minden bokorban és az ő sorsa ismert.

Na tehát nem kell annyira visszasírni azt a világot. Most megint urizálnának úgy, ahogy Márai okádott tőle.
@Rodeo36: Mogács Dániel a neve, de eltűnt, nem tudom merre van. Futtatja talán a mamáját hálóingben a gangon, ahogy nyáron nyilatkozta. de két futás között előjöhetnének.

Sajna, én nem vagyok cezaromániás - annyira - , meg hiába lenne füzetem mindenkiről dehonesztáló adatokkal teli, elfelejteném, hová a jó bánatba tettem. Nekem a papírok a sírköveim, soha nem kerül egy se elő, amikor kell.

Lehet, hogy tökösebb elnök kéne. Anyátok jó lenne, ő tud számolni is.
@a szív fészkei: Mármint Anyátok teljesen demokratikus nézetű asszony, higgadt, józan meg minden, nálam alkalmasabb. (A kockás füzetek gyűjtésére alapuló hatalmi szisztémát csak ellestem a nagyoktól, azért említettem, mert mintha ma Agyarországon ez lenne a politikus fő életben és hatalmon maradási záloga)

Na elemzők nem pisiltek maguk alá a gyönyörtől, kibontva a Matolcsyné urának a pre-húsvéti csomiját: www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20110301-elemzok-a-bejelenentett-reformcsomagrol.html

Zuhan a forint és a gyógyszerrészvény.
@a szív fészkei: Hawaii után: Varadero (por la península)Majunga, Futungo de Belas, bárhol Muricius-on, általában a Reunion szigetek, Ipanema, Casma (bár ez nem fehér homok hanem fehér sziklák)

válassz
@a szív fészkei:
"Kicsit bennebb él a magyar történelemben/valóságban, mint Habsburg György."

Ő most EP képviselő. Nagyot lendítene az országon, ha visszaállna egy olyan rendszer, ahol ők szerepet kapnának.

Morálisan. Mindenhogyan.

A nemesi vonalat megőrizték. Kapcsolatrendszerük is kiváló és bizony jó példával járnak elő mindenben.

Ha a svédeknek, angoloknak megfelel így ilyen rendszer, mely formális ugyan, de több van benne, mint a puszta formalitás. Nekünk miért ne lehetne kiváló? (Én ebben látok fantáziát. Megvallom, csak ebben.)
@a szív fészkei: ebben nem a békéért való harcról szóló oximoron van, hanem utunk a béke, (de ha szükséges)harcba megyünk és most éppen erre van szükség hahahaha
@a szív fészkei: legyél lelkipásztor és anyátok meg elnök, és kutass Mogács után minden hálóinget fel kell emelni
@Rodeo36: muricius helyesen Mauricius hahaha
@a szív fészkei: helyesebben

a Matolcsyné férje, ebből a kancsaltóniból urat generálni hát...?
@Rodeo36: muricius helyesen Mauricius hahaha
még helyesebben Mauritius, hihihi
@almodhi: melyik részét ismered? a "c" -set vagy a "t"-set?

hihihihihi
@knausz: Kedvesem, ha ez a középosztály, akkor az alsó rétegek alattuk mintegy 9,5 millióan vannak.
A gazdagok talán 50-60 ezren, ha egyáltalán. 4-500 ezren a fent említettek, talán. A többi?
Nem így van ez.
@szerénységem:
Én úgy gondolom, ha volna egy erős középosztálya ennek az országnak, akkor az jó lenne! Hiszen egy erős középosztály tudja segíteni, bármilyen formában, a szociálisan rászorulókat és meg is tenné.

A gazdagokat nem említem, mert pusztán egy erős középosztály ezt a problémát képes lenne megoldani.

Helyesnek tartom, hogy ezt próbálják szorgalmazni. Vagy látsz más megoldást?
@a szív fészkei: "tökösebb elnök kéne. Anyátok jó lenne, ő tud számolni is"

Nem olyan jól, és teljesen töktelen vagyok.
Csak hallgatom, ill. olvasom itt a nyugdijvitákat, hogy mi lesz 20 meg 30 év múlva, én még azt sem tudom, mennyi lesz a cukor holnapután. Aki 20 évre előre akar tervezni, menjen hím vagy nőnemű államférfinak, próbálja meg, drukkolok neki. Főleg azért, mert addigra teljesen tönkretesszük természeti környezetünket, és minden máskép lesz.
Esterházy legyen az alkotmányos király.
Ma megkaptam a 12 kérdést.
Megérdemelnék egy bögre sötét kakaót, mert mindet elolvastam.
Kiváncsi vagyok, hogy háztakarítónk 12 gyerekes cigányasszony szomszédja el tudja-e olvasni. Nyilván 13 szavazócetlit követelnem nindet sajátmagánek, mert legtöbb gyerekéről nem tudja, ki az apja.
Egy gyerekes elvált szülók másfél-másfél szavazati jogot kapnak.
A közvéleménykutatók szerint 87 % nem szándékszik kitölteni. A fennmaradó 13 % kétharmadából lesz majd a kérharmados többség, amely megszavazza Rozi mama 13 szavazócetlijét.
Éljen Semjén Zsolt, a legitim éceszgéber!
@knausz: " pusztán egy erős középosztály ezt a problémát képes lenne megoldani.

Helyesnek tartom, hogy ezt próbálják szorgalmazni. Vagy látsz más megoldást?"

Az erős középosztályok leginkább a protestáns szemléletű országokban szoktak kialakulni, mert az a józanság és a szorgalmas munka tiszteletére épül.

Magyarországra sohasem volt jellemző. Márpedig más megoldást nem látok.
@a szív fészkei: "A külföldre kerülésüket is meg kéne oldani, hogy abszolút profi hozzáállásuk lehessen, up to date a legújabb technológiákra."

Nagyon tisztes alsó középosztály lehetne belőlük valahol. Csak tudnám, minek jönnének haza.
@AKIsTUDATLAN: "Nesze semmi, fogd meg jól!"

Megfogtam, tényleg semmi.

Megyek, főzök kakaót.
@Rodeo36: A t-set, természetesen. Minden nyáron odajárok lányokat fotózni telefonnal.
@almodhi: és nem fázol? ott akkor tél van és nagyon hűvös, senki sem jár a tengerpart közelében sem csak nagykabátban, nem emlékszem, hogy láttalak volna arrafelé a lagúnák mentén
@almodhi: és nem fázol? ott akkor tél van és nagyon hűvös, senki sem jár a tengerpart közelében sem csak nagykabátban, nem emlékszem, hogy láttalak volna arrafelé a lagúnák mentén
@anyátok: ez itt a fontos, mennyit dumáltam erről is, érdeketelenek vagyunk a nagyok számára

mandiner.hu/cikk/20110301_fellegi_kina_nem_vasarolna_meg_magyarorszag_adossagat
@Rodeo36: Mindegyik legyen - sosem tudok a jók közül választani - és végig egységesítjük magunkkal ezeket, minden évben máshol forrunk megbonthatatlanba össze!

Tengerek proletárjai egyesülünk! Sziklást is szeretem, nem vagyok válogatós, csak legyen annyi hely rajta, hogy kifekhessek napozni miközben gondolatban a hazámért tenni-venni fogok.
@anyátok: És ki lehet számítani, mennyibe fáj ez a költségvetésnek, akármennyire is baráti áron postázták. Mi is kaptunk, franc bele, kár az erdőkért.

Hallgatnak a népre, na ja. #:-(
@anyátok: Ami középosztályka kialakulgatott, az itt főleg a zsidókból verbuválódott volna és az nem volt kóser a nemesi szemléletűeknek. Márai megint: "Mi történt itt huszonöt éven át? ... Mindenki zsidó volt vagy zsidógyanús vagy zsidófeleséges vagy dekadens angol-- és franciabarát, szabadkőműves és kommunista, akit joggal lehetett gyanúsítani, hogy minőséget akar... Ez a gyökeréig romlott magyar középosztály még mindig nem akarja, nem meri meglátni a valóságot." (Márai 2004 [1945] 89, 195.)

"De a valóság, hogy a magyarság nem azon a napon vesztette el Kassát, amikor az orosz csapatok oda bevonultak; elvesztettük, véglegesen, a napon, mikor 1938 novemberében Horthy csapatai megjelentek a Dóm előtt. Elvesztettük, mert amit hoztunk, a legrosszabb fajta reakció volt, tunya és kapzsi hivatalnokok, pökhendi és műveletlen közigazgatási és katonai szervek önkénye volt; mert hoztuk a magyar méltóságosuram szellemet egy városba, mely a csehek alatt megismerte a demokráciát; hoztunk mindent,ami rossz volt a trianoni Magyarországon. [...] S megérdemeljük ez a büntetést, mert nem érdemeltük meg Kassát. Nem akadt becsületes őslakos Kassán azokban az években, ki ne várta volna vissza a cseheket." (Márai 2006 40-41)
És ezt egy kassai születésű polgár írta.
@anyátok: és a Bajnairól szóló 3. rész is érdekes.
Upsz: index.hu/bulvar/2011/03/01/a_dior_menesztette_a_hitlert_elteto_tervezojet/ Nix tökölés, mentegetése, hogy aszongya: ez csak divattervezői munkássága része (be volt nyomva, az tény), jaj, nem értek a divathoz? és egyéb rizsák, amik itthon elkenik az ilyen szart mindig. Pedig nagyon kebelbeli és híres volt a faszi a macskajárdákon a modellek és színésznék között...

De ez ott nem vicc, tehát Hitlert szeresse máshol, ne a Diort égesse így.
@a szív fészkei: hát láttam a The Guardian-ban több cikket is megeresztett erről, az ürge egy 50 éves valószínűleg zsidó, aki mindig is ott lakott a Marais negyedben és és még kóbor macskák is ismerik, bebaszott és ki ha én nem alapon idétlenkedett a járdaszélen üldögélő pár rovására, ráfaragott

ha a lézerdzsoni ott csinálta volna a hisztijeit már kinn lenne -legalábbis- a Napr3endszerből, a Sárkő "lecserélte a Qui D'Orset főnökasszonyát, mert utazgatott és hülyeségeket dumcsizott, a drága, nevetségessé téve az egyébként is nem jó passzban lévő francia külpolitikát de legalábbis a diplomáciát... azok akik erre vártak 40 éve (anglosaxonok a drágák) most tapsikolnak, hogy az észak-afrikai -valaha francia gyarmat- országok kihullanak a diaszpórából
@anyátok: Hát okos pasi a Manócska - emlékszel még a Futrinka utcára és Mazsolára? Arra a Manócskára emlékeztet mindig a Békesi.

Sosem értettem, miért rúgták ki az oroszokat a kereskedelemből, mikor hatalmas és nem kekec felvevőpiac volta félszar termékeinkre.
Továris konyec, de nem nekik lett konyec, hanem a sok magyar embernek munkát adó ágazatoknak. Most meg mennyire Putyin körül sertepertélnek... Röhej.

Ja, elérték, hogy nem jön ide a világ vezetőiből egy se jóformán, pláne nem fürtökben, pedig az legalább az idegenforgalomnak adott volna kis laufot. (már Tony Curtis se tud segíteni ugye)
Balneológia ne legyen ;-)) - pedig a termálkincs az különlegesen vonzó a podagrás gazdag külföldieknek. aki meg havi százezrekkel gazdagszik, min t pszeudó felső-középosztály, az iramlik ki Bécsbe - ott csomó minden olcsóbb is - a még tehetősebbek meg Milanóba, Párizsba, Londonba, ahol a boltokban olcsóbbak rongyok néha, mint itt. Itt mindenki tíz perc alatt akar kurvagazdaggá lenni és semmi értelmes terve nincs, csak a lenyúlás. Hogy én is kevesebbért vettem a Mangoban Granadában, mint itthon, azt máig nem értem. És mindenhol ez van.

Tehát itt ki akar annyira költeni és belső fogyasztást élénkíteni? Ahhoz vevőbaráti környezet és szemlélet kéne. A millió lakás felépült, oké, talajszint alatt a lakásárak és a kiadási díjak is.

Abból se lehet így nagy pörgést generálni, viszont fent kell tartani - lehetőleg nem hagyni lecuppanni - inkább kiadás, mint nyereség. Autódílerek sírnak-rínak, ismerősék is azt mesélik, hogy leginkább a szervíz tartja őket életben, nem sokan vesznek újat.

A Kígyó utcában húztam végig - nagyon szép lesz a Klotid (vagy Matild) palota de vele szemben becsődölt a bizományi mindig is ott álló szőnyegboltja meg a mellette lévő üzlet, deszka az üvegen, csövik a küszöbön: elsődleges idegenforgalmi célállomás ez és a Ferenciek tere és mindig teli van nyomorral, kosszal, stb. És már nem Demszky a nemzetrontó.

Széll Kálmán liberális politikus volt és mikor nem értett egyet Szerbia és Bosznia-Hercegovina lerohanásával, kilépett a kormányból. Na mostnatól ő az idol? Itt valaki képes ellent mondani a drága miniszterelnökének, ha látja, hogy az - magával rántva az országot - a vesztébe rohan?
@anyátok: kösz a linkért, én ugyanerről már 1989 óta ordítozok!!! hiába, mert a fiatal fülkeforradalmárok már az 1986,87-es időszaktól (SIC) saját önző politikai glóriájukért tevékenykedtek, azaz minél jobban élni minél kevesebb munkával, legtöbbjük sohasem dolgozott semmit, hivatásos lett a politikában ami nulla a 16-dik hatványon, és itt van a Matolcsyné férje mint kövület a biliben sok hugyozás és mosás öblítés nélkül
@Rodeo36: Még félkómában sem mond az ember ilyet. Ennyi. Zéró tolerancia, én is megnéztem a videót. Natalie Portman-nek igaza van. (mert ugye részeg, gyerek az őszinte. Szóval, nem mentség a piásság erre, mert ezek szerint ez benne volt. Öngyűlölő zsidó, hab a tortán, mint a szegény Bobby Fischet volt...)
@anyátok: újra meg újra megkérdezem -és nem értem a nemleges választ- hogy a droidok, a törpére szavazók miért nem hoztak legalább egy koalíciós kormányt, ez a dili látható és mindenhol máshol is a világban, egészségtelen!
@a szív fészkei: az ilyen se hús se hal, skizofrén egyedeket mindenki fenntartással fogadja, valami személyes frusztráció vezeti őket az ilyen hülyeségekhez, de azért érdekes ez, mert semmilyen vonalon az ilyesmit eltűrni nem szabad, sem arroganciát a magyar politikusok között -azonnali és végleges kirúgás legyen a díja- de a lézerdzsoni, arrogányi, kósalaki, tömjéncspajev, nadráglerángatószijazottpetike és a sor folytatódik az élen a nagy magyar -vagy a legnagyobb- törpével...hahaha? vagy üssük agyon?
@knausz: Ezek közhelyek. Persze, hogy jó lenne. De az 30-40 év, mire kialakul. ha nem több. És ezt nem így kell csinálni. Mondjuk nem kéne ellopni a magánnyugdíjat, nem kéne az öngondoskodás helyett a mindenható államot preferálni, erősíteni kéne a vállalkozásokat, (most sincs járulékcsökkentés, nem is lesz sose) és elsősorban a mentalitást megváltoztatni. Erős középosztály csak akkor lesz, ha nem lop, nem csal adót, nem hazudik önmagának nap mint nap.
@anyátok: Pontosan. ezt írtam fentebb eggyel.
@a szív fészkei: hát akkor vitassuk meg ezt, mert ez alapvető, idézlek:

@Rodeo36: Értem az indulatodat, de vagy tiszteli az ember a játékszabályokat vagy nem. Ez - akármi is a véleményed Orbánról és szerintem se kellene már annyit patkányozni őt(mivel a patkány kurva értelmes állat, ne sértsd meg őket) - demokratikus választás útján virulhat itt 14-ig. Ha fejre is állunk, a többség akaratát el kell fogadni, mert nekik is vannak jogaik, ha ilyent választani, akkor ilyent.

remélem, és ha nem akkor nagyon erőteljesen javallom, hogy tedd, figyeled a Wisconsin-i eseményeket, és általában a GOP országos valamint szövetségi állami tetteit!

mit teszel akkor, ha a többség intézkedései téged tönkretesznek? milyen személyes reakcióid születnek? Tönkretétel alatt a fizikai annihiláció kivételével mindent beleértek, teljes erkölcsi és anyagi megsemmisülés! nem akarom részletezni és semmilyen "randa szóval" fűszerezni, de mélyen felháborít az ami ott történik és az ami ott történik az teljesen azonos azzal amit a jelenleg uralmon lévő hatalom törvényes jogaival élve tesz Magyarországon.

ha nem foglalod el a törvényhozás épületét és nem akadályozod meg mindenáron -fizikailag- a törvényhozás működését, akkor a másik lehetőséged az, hogy az első szállítási lehetőséget igénybe véve elhagyd az államot, ha tudsz költözni mindennel, vagy csak elrohanni (ami ott korábban egy hasonló alkalommal megtörtént tömegesen, mint most a Libya-iak elhagyták az államot és soha nem tértek vissza

egy életem van és akarok vele rendelkezni

válaszolj
@a szív fészkei:
ez nem az én szövegem, idézem:

no ácsi!

1953-ban volt egy demokratikusan választott vezetése Iránnak

csak hát elkövették azt a "hibát", hogy beintettek a nyugat kapzsiságának - és az ennek nyomán eszkalálódó konfliktushelyzetben nyilván irán egyre inkább radikalizálódott érdekei védelmében

mostanra felnőtt az a nemzedék, amelyik már nem tapasztalta meg a puccsot, a sah uralmát, az iszlám forradalom győzelmét és most megetetik velük azt a maszlagot, amit a magyarokkal megetettek 89-90-ben

szeretném, ha ez is hozzájárulna ahhoz, hogy kinyisd jobban a szemed

most a világ azt üvöltözi (kik is belőle?) hogy Gaddafy és hogy 1000 halott, most a repülőgépanyahajók már felvonultak a partoknál, és meg fognak ölni 150000-et, az lesz a demokrácia ára? vagy az olaj ára? mióta diktátor nem őrzi rabolják az olajmezőket és és nincs ellátás a "vevőknek"

az amit kaptunk 1989-ben nem érte meg az árát amennyit fizettetnek érte

nagyon rossz üzéet

és te idézted Békesi cikkét, lesújtóan igaz!
@szerénységem: erőteljesen ajánlom figyelmedbe, de nem csak a cikket, hanem a kommenteket is

community.nytimes.com/comments/www.nytimes.com/2011/03/01/us/01poll.html
@a szív fészkei: még valami -többek között- a Szaudi királyi család incentiválta az ország népét 35 milliárd dollárral- az arab rezsimek keresik az útját hogyan lehet fokozatos és forradalom mentes átmenetet csinálni, és 2 vagy 3 éve az okosabbak dialógust kezdtek az ellenzékkel és minden polgári mozgalommal... emlékezz ki is Kemal (Pasha) Ata Türk, nem fogadta el a behódolást és szépen kiverte a nyugatot katonai erővel, hát erről most hallgat a nyugat és nem is fogják említeni, pedig ez is egy megoldás -ha nem is okozza azt amit a Békesi olyan tömören lefestett magyarokkal kapcsolatosan... és ez nem jó nekik ott akik a demokráciát osztják tankokkal! Hallgatás van Délamerikáról, a Maghreb-től délre eső területekről, és valami módon most sem afgán sem paki hírek nem férnek bele a "siker" story-ba... mecsoda égés...én annak idején 1985, 86-ban majdnem ökölre mentem ezen senkiháziak (nem patkány, csótány) egyikével, mert hogy ő meg ő meg ő mondtam is neki, hogy "teszek rá" ez ugye nem csúnya szó? abból akart megélni, hogy elsinkófálja amit én csináltam hosszú évek alatt hatalmas sikerrel...

na most hagylak, mert joggal mondod megcsúszott a küldőgombom hahahaha
@szerénységem: alkalmazni kell a caveat emptor törvényt, imígyen:

a zemberek nem tanultak meg számolni vagy helyesebben mondva könyvelni, ha valami nem éri meg az árát azt nem szabad megvenni, és ez a munkára is igaz, a munkahely is egy árucikk, a munkáltató el akarja adni a lehető legjobb áron azaz a lehető legkevesebbet fizetni

hát van erre egy válasz, nem veszem meg, és egyáltalán nem megyek dolgozni azután tegyék a gazdaságot ahová befér, ha nekem nincs belőle hasznom, hogy dolgozom, akkor nem megyek dolgozni

és nem is kötelezhetnek rá, hogy bármit megvegyek ami nem tetszik vagy ami olyan drága, hogy többe kerül bejárni dolgozni, mintha otthon maradnék és krumplit termelnék a balkonon

meg kell próbálni mindenki hülye aki éhbérért eladja magát, és a végén még ki is rakják a lakásából, kikapcsolják a gázt a villanyt a vizet és még dolgozni is kell érte, hát nem

majd megoldják gyorsan

nem érdekel az államadósság sem oldják meg ahogy tudják, nekem nincs két rozsdás fillérem sem a törlesztésre, egyébként is nem kérdeztek meg amikor felvették a hitelt, most miért én fizessek?
@knausz: "ha volna egy erős középosztálya ennek az országnak"

Ma reggel láttam valamelyik tv csatornán egy "szokásos" riportot a miskolci térség falvainak kilátástalan életéről.

Szóval nincs mit mondani, LEÉPÜL az ország ;(

Ami érdekesebb: az jutott eszembe, hogy a talán 3000 milliárd forintnyi(!) EU pénz szétosztásakor egy fillér sem jutott egy a valamikori munkásszállók helyét átvevő szervezet létrehozására. Munkába úgy is lehet segíteni, hogy ha már helyben nincs és a család nem mozdítható (nincs mobilis ingatlanpiac), legalább a családfentartó ingázhatna, mint a 'szépemlékű' feketevonatok korszakában.
Mellesleg a hajléktalanságból kitörés egyik fontos lépcsője is lenne, hogy ha már munkát szerez, akkor legalább néhány hónapig legyen biztos alapja, amíg talán egy albérletbe eljuthat.

Hogy jön ez a középosztályhoz?
Nálunk aki képes eltartani a családját [melegben laknak és van mit enni], az lassan már a középosztályhoz soroltatik ;( [mély sóhaj]
Pedig a polgári lét, na az egy kicsit több lenne ;(
@szerénységem:
"Ezek közhelyek. Persze, hogy jó lenne. De az 30-40 év, mire kialakul. ha nem több."

Megcsináltam kb. 10 év alatt. Alig kerestünk ketten annyi pénzt, hogy abból 1 gyereket el lehetett volna tartani. Egyszerűen nem volt munka a városban! Mérnöki egyáltalán nem.

Vettem egy nagy levegőt, eladtam a lakásomat, azonnal mobillá váltam, megpályáztunk egy mérnöki állást. Kemény, háromfordulós menet volt és eljöttünk karriert csinálni.

Megvallom, kiszámítottam mindent, hogyan érné meg, állandóan kitaláltam valamit, amivel több és több lehetőségünk lett (tréningek, nyelvtanulás..). Nem loptunk soha, nem csaltunk adót és nem ámítottuk önmagunkat. Hitelt nem veszünk fel.

Igazad van! A mentalitáson kell változtatni, mert az az első lépés.
@anyátok: "Nem olyan jól, és teljesen töktelen vagyok."

Állítólag annak idején Teacher asszony amikor átvette hivatalát egy pár hónapig nem engedett be "közgazdasági zseniket" magához.
Kijelentette, az ország pénzügyeit elegendő 'háziasszony' logikával áttekinteni, így megadható a gazdaságpolitika iránya... a végrehajtást meg csinálják nyugodtan a "nagyfejüek".

association: Van egy kedves film, amiben az usa idióta elnöke mellé hasonmást keresnek és amikor az elnök agyvérzést kap a hasonmás kezd önállóvá válni.
Elhozza a kisvárosi barátját, aki könyvelő, hogy keressenek pénzt a költségvetésben valami értelmes programhoz.
A könyvelő, mikor meglátja a dolgokat, kijelenti, hogy ha ő az általa könyvelt cégekben ekkora disznóólat csinálna a papirokban, nem sokáig húzná.
Másik jó gondolata, hogy országos 'könyvvitelt' sem nehezebb csinálni, csak nagyobbak a számok.

Mindenesetre ha a piaci szereplőktől megkövetelt számviteli, pénzforgalmi fegyelem csak egy részét megkövetelnék magukkal szemben, az már szárnyakat adna az országnak. ;)
@anyátok:
"Az erős középosztályok leginkább a protestáns szemléletű országokban szoktak kialakulni, mert az a józanság és a szorgalmas munka tiszteletére épül."

Egyetértünk. Ehhez hozzátenni is kár. Hanem mégis: én preferálom ezt a módit!:)
@eMeL:
Muszáj mobilnak lenni. Ez a kulcs. Ahol van munka, oda kell menni. Nekem ez nem kérdés.

Még mindig azt mondom: ha valakinek van egy jó szakmája, azzal boldogul. Persze koncepció kell. Ezelőtt 15 éve én álmodtam ezt a világot, mert valakinek álmodni kellett, aztán összerakni darabról-darabra.

Csak egy erős középosztály tudja kihúzni az országot a bajból.
@xclusiv:

"A az 1 bites"

Írni se tudsz, nyomi kis buzeráns.

"szóval elvagyunk nélküled "

Helyes. Jó mulatást!
@a szív fészkei:
érdekes adalék:
úgy tudja a közelmúlt történetírása, hogy Rákosiék pedig zsidó-üldöző zsidók voltak...
kontinensünk (úgy tűnik) cipel néhány púpot a hátán:
pl. az európai zemberiség torkán alaposan elakadt az ún "zsidó"-kérdés/vallás/identitás/akármi problematikája...

fájdalmas mindenféle szélsőség:
az önimádat is, meg az öngyűlölet is (hmmm...).
@Rodeo36: "erre varrjál gombot:

uid3382.mandiner.hu/cikk/20110301_cukorvalsag

+hsz"

No, ez 3 bekezdés egy mno cikkből, aztán az mno nálam kb. annyira hiteles, mint selmeci szenátor asszony.

Érdemben csak annyit tudok hozzátenni, hogy cukorhiányt én nem tapasztalok, amikor venni akartam mindig volt a boltban. Viszont nem is vagyok nagyfogyasztó, csak a reggeli kávémhoz használok, szóval évente max. pár kiló fogy.
@Joooe:

"@xclusiv: "Az MNYP arról szólt, hogy az állam azt mondta a munkavállalóknak, hogy én összébb húzom a nadrágszíjat, és ti a befizetéseitek egy részét egy államilag szabályozott befektetetési formában tegyétek félre."

"Későbbi mondatodból kiderül, te is tudod, hgoy ez nem igaz. Az állam nem húzta összébb a nadrágszíjat, hanem hitelt vett fel és túladóztatott. Ha az állam ki tudta volna gazdálkodni ezt az igen szerény, 1/4 részben történő átállást akkor rendben lenne."

Máshogy nincs értelme.
Bevételt úgy lehet csökkenteni, ha legalább olyan mennyiségben kiadást is csökkentek mellette. Tény, hogy ezt nem tették meg.

"De olyan óriási összeg évtizedes távlatokban, hogy nem tudta. Meglepő hogy az egyesek által olyan sokra tartott bokrosék ezt nem tudták előre... (persze tudták, csak leszarták)"

Nem nem tudta, nem akarta!
A mindenkori magyar kormány akkor csökken kiadást, ha kurva nagy gáz van. Lásd fletóék 2006-ban, illetve viktorék is úgy kezdték tavaly nyáron, hogy nem annyi lesz a hiány, hanem sokkal több. Aztán Brüsszelben elmagyarázták nekik, hogy de, annyi lesz, azóta szent a hiánycél. Egyébként ezért államosították az mnyp-t is, mert kell az ott felhalmozott vagyon, azt el akarják költeni. Ugye a választások előtt megvédeni akarták az mnyp-t...

én: "közepes távon is annyira megterheli a költségvetést, hogy ez számukra vállalhatatlan volt."
te: "Ez egyébként kamu, mivel a járulékbevételek is csökkennek, nem csak a nyugdíjkifizetések (ráadásul utóbbi évtizedekkel később), a manyup önmqgában nem jelent tehercsökkentést a költségvetésre)"

Lehet, nem tudom, én nem voltam ott. De simán hihető, mert nekik is jól jött volna ez a pénz, szem előtt is volt, mégse nyúltak hozzá.
Egyébként az mnyp-k 2013-tól kezdték volna a kifizetéseket, szóval onnan csökkent volna a nyugdíjkiadás.

"A demográfiáról meg annyit, hogy egyrészt jól működő országban csökkenthető a probléma, másrészt meg - bár komoly dolog, és foglalkozni kell vele - jóval kisebb súlyú mint egyéb problémák."

Hol oldották meg? Hol csökkentették jelentősen és hogyan?
Illetve felosztó-kirovó nyugdíjrendszer esetén ennél komolyabb probléma nincs, nem is lehet.

"Jelenleg 6,4 millió aktív korú ember van és 1,4 millió korhatárt elért nyugdíjas, ebben az arányban pár százezres vagy akár milliós eltérés is semmi ahhoz képest, hogy 3,7 millió munkavállaló tart el 3 millió nyugdíjast."

Igen. Ezen mit változtattak eddig orbánék?

"Azzal kéne foglalkozni hogy jól működjön az ország és adófizetőként is legyenek kilátásaink (ez egyébként automatikusan garantálná az állami nyugdíjak kifizethetőségét is), nem azzal hogy leélünk 40-50 évet egy szar országban de majd utána ennek ellenére jobb nyugdíjunk legyen."
Igaz, de a "leélünk 40-50 évet egy szar országban de majd utána ennek ellenére jobb nyugdíjunk legyen" helyett viktorék a "leélünk 40-50 évet egy szar országban de majd utána ennek ellenére rosszabb nyugdíjunk legyen" opciót választották nekünk.
@Joooe:

én: "Az magántulajdon volt, tehát az én pénzem."
tel: "Formailag igen, gyakorlatilag az állam fizette, az államnak járó járulékból, az állam döntése miatt került rá az a cetli hogy ez formailag a tied."

Nem igaz.
Az állam úgy döntött, hogy a nyugdíjra félrerakott pénzem egy részét ne neki adjam, hanem máshol tartsam.
Az tény, hogy ez az államnál hiányt okozott, de az állam azt mondta, hogy ezt vállalja, mert ez az ára a fenntarthatatlan felosztó-kirovó rendszerről az előtakarékossági nyugdíjrendszerre való átállásnak.

én: "Nem a manyup miatt bocsátotta ki, hanem azért, mert többet költ, mint a bevétele."
te: "Amit viszont ebben a vonatkozásban a manyup által okozott járulékhiány miatt tesz."

Részben azért, a hiánynak csak egy része a manyup miatti kiesés, ugyanis az állam rövidtávú politikai okok miatt emelgeti a nyugdíjat meg kedvezményeket ad, mindezt függetlenül a befolyó járuléktól.
Ugyanakkor a manyup miatt kieső pénz tervezett volt, ismert volt.

"Más lett volna a helyzet, ha egy olyan rendszerről beszélünk ahol legalább részben az állampolgár saját nettójából viseli a terheket"

Viselem én nettóból, csak akkor a nettó fizetésem kb. felét kitevő járulékot adják ide. Az nem megy, hogy fizeted a járulékot, de abból lófaszt se kapsz, takarékoskodj magadnak.

"és az állam sem hitelből, azaz többek között nem engedik a manyupnak hogy állampapírt vegyen."

Akkor nem a manyup vette volna meg, hanem megvette volna más.

"(utóbbi gyakorlat egyébként is megöli az egész lényegét, az állam fizetési képességétől függetlenedést)"

Igen, pont ezért vezették be a különféle portfóliókat 2008-tól.

én: "Vagyis a befizetett nyugdíjjárulékuk nagy részéért semmit se kapnak. "
te: "Kaphatnak, ha akarnak. A lényeg hogy a meglévő kötelezettségtől ők sem szabadulhatnak. Nekik is, mint minden állampolgárnak, kötelességük fizetni annyi a járulékot, amennyi a megörökölt kötelezettség teljesítéséhez, a nyugdíjasok nyugdíjának kifizetéséhez szükséges."

Már ne haragudj, de lófaszt.
Akinek ma fizetünk, annak azért fizetünk, mert régen ő fizetett másoknak. És a másik oldalról pedig aki ma fizet, az azért fizet, hogy később ő kapjon.
Annál nagyobb disznóság nincs a világon, hogy te tartsd el őt, mert csak, viszont később meg lófaszt se kapsz.

"Ők azt a kedvezményt kapták az államtól, hogy ennél kevesebbet fizethetnek be, de a hiányt amit okoznak ezzel majd nyugdíjasként kell csak törleszteniük. Tehát ha 40-50 éven keresztül a bruttójuk 10%-ának megfelelő kárt okoznak az államnak azzal, hogy ezt a 10%-ot saját számlán rakják félre és szüleik, nagyszüleik nyugdíját más forrásból kell kipótolni akkor ezt azzal törlesztik, hogy a befizetéseik alapján járó 70%-so nyugdíj (ami a bruttójuk kb. 30%-a) az államnál marad 10-20 éven keresztül. Kb. fair."

Az fair, hogy semmit se kapnak a befizetéseikért?

Akkor lenne fair, hogyha az államnak fizetők se 100% nyugdíjat kapnának, hanem 30-at. Mert ugye 70 a mai nyugdíjasoknak megy. Csakhogy erről szó sincs, nem 30-at kapnak hanem 100-at. (Már papíron legalábbis, gyakorlatilag lófaszt nem kap majd senki, de itt az elvelkről van szó.)

Ez nem hogy nem fair, hanem ez az elmúlt 20 év leggusztustalanabb, legvisszataszítóbb húzása privatizációstól, gyurcsányostól, öszödöstől, nokiadobozostól, mindentől.

A fidesz szemtől szembe megzsarolta azt a pármillió embert, aki eltartja ezt az országot, és mindezt azért, hogy 1-2 évig elosztogathasson párszázmilliárd forintot.
@Joooe: "Bíztató:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/03/01/2013-ig_lezavarjak_a_matolcsy-csomagot/

Az éves megtakarítás a lényeg, ha ez két év alatt tényleg eléri az évi 900 milliárdot akkor az kurvajó, ha csak a felét az se rossz."

Idézek a cikkből: "Az érdemi reformokkal összefüggő, tehát az államosított nyugdíjpénzek nélküli kiigazítás mértéke nem éri el a 700 milliárd forintot."

Ráadásul a foglalkoztatástól várnak 200 mrd növekedést, amiben az a ciki, hogy a dolgozók száma nem hogy nő, de tízezrekkel csökken. Szóval ez vagy adónövelést (fideszes szlengben adócsökkentésnek mondják) jelent, vagy a minimálbért emelik meg olyan brutálisan, hogy megszűnik párszázezer munkahely.
Nem mellesleg megtakarítást akarnak a tömegközelekedésen (ami brutális adósságot görget maga előtt), az önkormányzatokon (az elmúlt 8 évben fideszesek szintén, lásd hmvhely, vagy ami most kibukott, Esztergom).

Lófasz ez, nem struktúrális reform, hanem fűnyíró elvű megszorítás. És már most látszik, hogy nem fog működni.
@a szív fészkei: "Mogács Dániel a neve, de eltűnt, nem tudom merre van. Futtatja talán a mamáját hálóingben a gangon, ahogy nyáron nyilatkozta. de két futás között előjöhetnének."

Ahol volt, a Comedy Central-on.
@anyátok: "Ma megkaptam a 12 kérdést.
Megérdemelnék egy bögre sötét kakaót, mert mindet elolvastam.
...
A közvéleménykutatók szerint 87 % nem szándékszik kitölteni. A fennmaradó 13 % kétharmadából lesz majd a kérharmados többség"

Szerintem ez az, amit mindannyiunknak ki kell tölteni és vissza kell küldeni. Ha mást nem is, de a gyerekek utáni szavazat részt.

index.hu/belfold/2011/02/17/12_pont_az_uj_alkotmanyrol
Itt a 4-es pont a gyerek után plusz szavazatról szól, ugye lehetőségek:
- minden gyerek után +1 szavazat
- ha van gyerek, akkor +1 szavazat
- nincs plusz szavazat.
Épp az indexes cikket olvastam, amikor eszembe jutott egy régebbi olvasmány:
nol.hu/belfold/20110125-benyujtjak_a_szamlat_az_iskolakerulesert
Részletek belőle (nem kuruc, nol):
"Az Etelkának szólított aszszony harmincöt éves, hat gyermeket nevel, és van már egy unokája is."
"a tizennyolc éves nagylánnyal is akad dolga, nyolcadik osztályos tanulóként a második gyermekével terhes"
Tehát ha ez az első pont szerint lenne az alkotmányban, akkor az életében egy percet nem dolgozó 35 éves Etelkának adnánk pluszba hét szavazatot, illetve csak ötöt, mert a nagylány már 18 éves, viszont hamarosan ő is 3 helyett szavazhatna, hiszen mindját megszületik a 2. gyereke, de a következő választásra simán összejön még egy vagy kettő ha így folytatja. Márpedig miért ne folytatná így, hiszen "Segélyből és a gyerekek után járó támogatásból élnek, nagycsaládosként gyermekenként tizenhétezer forintot kapnak."
És természetesen ez nem egy etelkára vonatkozna csak, hanem tízezernyi, százezernyi ilyen életmódot folytató családra vonatkozna és többszázezer új szavazatot jelentene, tovább csökkentve az ország kevés eltartójának minimális befolyását az ország vezetésére.

Lehet azt mondani, hogy ez a hülyeség sose kerül az alkotmányba, de ez - ha jól emlékszem- a kdnp-től jött. És úgy tűnik a kdnp egyre inkább egy párt, egy önálló enitás képét akarja kifelé mutatni, szóval szerintem ez egy fontos része a brand-építésnek, mivel az abortusz témát - úgy tűnik - elbukták.
Épp ezért várható, hogy sok agyhalott barom különösebb gondolkodás nélkül behúzza az első pontot, és szerintem ezt ellensúlyozni kellene, mert ez baromi veszélyes.

Szóval szerintem ezt mindenkinek át kellene gondolni és visszaküldeni ezt a kérdőívet kitöltve, én leginkább a nincs plusz szavazat opciót támogatnám, de ha valaki ragaszkodik hozzá, akkor inkább legyen a tetszőleges számú gyerek után 1, bár attól tartok, hogy már ez is rossz irányba befolyásolná a politikusokat a szavazathajhászásban.
@Lex újdiaszpóra: Kitüremkedik a kultúra xD
Mára a buzizást adták ki a szentkirályi utcában? Ennyire elfogytak az érvek?
@xclusiv: Tudom, hogy stand up-os, de most polgimester-jelöltként akarnám, hogy jöjjön és röhögtessen. Ha kínomban, akkor kínomban. De ebben a depis időszakban ezt így már nehéz kibírni.
@knausz: Kedvesem, oda kellene menni. De elébb el kéne adni a máshol lévő lakást, hogy abból a munkához közel legyen egziszetnciád. Ma Budapesten a Svábhegyen nem mennek el elegáns lakások már rohadt nyomott áron se. Annyit meg nem fizet egy munkahely, hogy fenntarts x helyen egy kéglit, máshol meg egy másikat - ha nem sikerál kiadni - akkor üresbe járatással... Én itt Budaepsten élek, amióta az eszem tudom. És nem találunk és a lányom se tzalál. Akkor hová? felcuccolni nem mindenki tud külföldre, ezt is meg lehetne már érteni. Nemcsak nyelvutáds miatt - a férjem négy nyelven perfekt, én is leboldogulnék - de a szüleinket hová a nyálba lökjük 90 körül? Bevágni egy szaros otthonba, féléven belül tuti kihalás...

Vannak szempontok. Giccs és a demagógia, tudom. Középosztályt ne itthon nézegess, az eléggé pszeudó jelenség errefelé... Attól, hogy betolják a ki tudja hogy nyert pénzüket a Prima Primissimába és legtöbbször kebelbelinek kiosztják, még nem tiszteletreméltó figurák ezek a nemzeti színekben dőzsölő oligarchák, aki ugye nem is azok,. mert csak a libbant gazdagok a fújcsúnyák.
A régesrégről datálódó hátulütők megvannak és hatnak sajna.
Attól, hogy Márait mantrázzák jobb oldalon is - de nem az én általam idézetteket - attól még nem születik itt meg hiretelen a semmiből egy ethosszal, tartással rendelkező réteg, az, amiről Popper azt mondta a tanítványainak, hogy ha ma kurvaszar biznisz is tisztességesnek lenni, ennek ellenére meg kéne próbálni....

„Mért legyek én tisztességes? Kiterítenek úgyis! / Mért ne legyek tisztességes! Kiterítenek úgyis. ..." tudod, honnan van.
@Rodeo36: Már sokszor megtettem. Nem tudok és akarok elmenni. Nincs hová és ha ideszülettem, annak oka kell, hogy legyen és beteljesítem, mert futamodni mindig nem megy. Elrohanni Tibetbe nem jelenti, hogy tibetivé bírnék válni. Itt kell lennie Tibetnek a fejemben valahol.

(érdekes, a nagy felhorgadásaidban Kína és Tibet viszonyát soha nem érinted.)

Kadhafit a saját népe űzte el, ha nem hiszed, ezen már nem rugózom. É nem látok minden spájzban CIA-ügynököt, mint te. ezeket ki fogom bírni, akár úgy, hogy írok, ha falra borsó is- és tudom, hogy azért nem mindenki debil és droid. Húsz szaros év alatt nemlehet ötszáz év demokráciahátrányt ledolgozni ilen hozott anyagból gányolt politikusállománnyal és kész. ez a tanulási folyamt, ha bemegek egy húsklopóval a parlamentbe, hogy hol aza minimanó, kétdimenziósra lapítom, akkor mi lesz? Azonnal terem egy másik ilyen, ameddig ez az igény megvan. Rá kell jönnie a népnek, hogy nem az ilyen szigorú de igazságtalan apafigura menti meg az országot. Ezt tanulni kell és idő kérdése.

Szerintem több életem van, ha most ezt és ide dobta a gép, akkor teszem, amit tudok a megváltoztatásáért és kibírom, ahogy lehet, ép ésszel.

Számomra nincsenek véletlenek. Nem tudok már ezen többet vitázni, bocs.
Na már írni se, tehát jav.: Húsz szaros év alatt nem lehet ötszáz év demokráciahátrányt ledolgozni ilyen hozott anyagból gányolt politikusállománnyal és kész. Ez a tanulási folyamat, ha bemegyek egy húsklopfolóval, hogy hol az a
@a szív fészkei:
"Annyit meg nem fizet egy munkahely, hogy fenntarts x helyen egy kéglit,"

Csak a saját történetem, ami fájó rövid távon, hogy a kis, kétszobás, 2. emeleten lévő, tégla lakásomból itt egy 8. emeleti másfél szobás panel vackot tudtam venni először és beleőszültem, de megléptem!

Ma már adnak bizony olyan ajánlatot külföldre, hogy családosan, lakhatással.

De ehhez kellett a mobilitás és 15 év munkája. Persze ahogyan J.A. megmondta, kiterítenek úgy is, de legalább a gyerekek járhatnak egyetemre, bárhová, nem kell azt mondanom: Nem. Ez is tán valami. Nem?:)
@a szív fészkei:
"Vannak szempontok."

Nekem az állam, mint olyan, sose volt opció. Tudtam, ha én nem teremtem meg, akkor senki és ezt a sorsot kell vinni.

A saját boldogságom sem volt opció. Minden nem lehet ebben az életben. Nőni kell, mint a fű, melyet gondosan öntöznek napra-nap esővízzel és élni kell tovább.

www.youtube.com/watch?v=jYK9a_-WHW8&feature=related
@xclusiv: pontosan ezért tettem a MNO cikket, nem a cukor érdekes, hanem az, hogy az MNO is ír arról, hogy szarban a haza, vagy csak elterelő hadművelet ez is?

a Békesi cikke a hvg-ben mindent elmond nem sok hozzátenni való van

kár az országért újra bakot fogott ezzel a tenyésztörpével
@a szív fészkei: akkor ne tedd, van reinkarnáció a cserebogarak halhatatlanok, lárva hernyó bogár, úszva, kúszva repülve

megértlek, hidd el, ismerek ilyen menthetetlen esetet, sokat, de nem tudom elfogadni

kár
@knausz: Menjenek a gyerekeid külföldre, persze, az enyémis volt fél évig. De nem érted, hogy nem lehet öreg szülőket csak így itt hagyni? Csak lazán utazni se tudunk emiatt, nemhogy elmenni a picsába.

Meg 60-hoz közel nem opció kimenni, ott se minket várnak. Mérnöki munka oké, az enmzetközi, ha olyan szakirányú - de én újságíróként mi a francot írjak ott? Közgadészként mit lehet ott ennyi idősen csinálni, ha senkit nem ismerünk? Aki fiatal ismerőm ott kint élt, tanult, ottani dipot szerzett vagy Párizsban munkanélküli vagy hazahúzott Sevillából.
Élvezzétek a kinti munkahely meg minden hatásait, onnan lehet nagyon okosakat mondani, de unom, hogy aki itthon marad, az csak lesajnálni való lúzer. Egy ország nem mehet el innen, Orbán miatt meg pláne nem megyek, mert ő fog menni.

És a kolbászból font kerítés kint is csak álom; én hallom a másik oldalt is. Hogy hány mérnököt basznak ki a világ legnagyobb chipgyártójától évente, hány kutatót a legkurrensebb gyógyszergyártól - nem szólnak előre, kapnak negyedórát a pakolásra és hasta la vista baby - hány bolt húzza le a rdőnyt SF-ban, ami nem egy elmaradott porfészek.

Kívánok mindenkinek minden jót és kész.
@Rodeo36: Csinálj ellen fülkeforadalmat, nem gátollak! Vágd képen Orbánt kezdetnek habostortával, tegnap a szülinapi tortám nagyon alkalmas lett volna rá: könnyű finom gyümölcsös túrókrémmel töltött mandulás. Potyognának róla a mandi forgácsok...

Menj és törd be a parlament kapuját, mint Botod. Nekem mindegy, hogy képzeled? Elgáncsolod a tizenöt testőre szem láttára? Levizipisztolyozod?

Menthetetlen vagyok, mert nőként nem fogok gyilkossá és hőzöngő terrorleánnyá lenni? EGy ilyen miatt,

Radnóti írta: "[...]féreg vagy s férget irtani undorom". Mondhatnám én is sokakra ebből a bagázsból, ja. Annyira nem vagyok sarokba szorítva, hogy vérre kelljen mennem.

Benned iszonyú sok a düh, de azzal mész valamire? Ha 25 millió dolláros projektjeid voltak/vannak a világban, miért nem tudsz olyan gazdasági potenciált felvonultatni Orbánék ellen e világból a partnereid közül, hogy kapituláljanak és elkotródjanak?

Miért nem mosod le Matolcsayné férjét a színről? Nagy ember lehetsz, amiket itt írsz: mindent tudsz, mindenbe belelátsz, stb.
Én iróniával, tényekkel foglalkozom, amiket innen össze tudok szedni és felfogni. Egy senki vagyok, így nem képzelem hogy megfordítom holnapra világot.

Ha sajnálsz, sajnálsz. Olyan érdekes: mindenki annyira tud itt mindent, akkor hogy lehet ennyi szar? Ha lesajnálsz, az is mindegy nekem, mennyit tudsz rólam? ;-) Nem hajtok az elismerésedre meg máséra sem.
@a szív fészkei:
"mindenki annyira tud itt mindent"

Szívből kívánok boldog születésnapot!

www.youtube.com/watch?v=vjf1TrEJN0o&NR=1
@knausz: Nagyon kedves vagy, köszönöm! :-) Nem is tudtam, hogy ezt énekli a Koncz is...
@a szív fészkei:
Szívesen.:)

Sokan éneklik. Örülök, hogy melepetés lett!

Ha magamnak küldök, akkor az valami nagyon szentimentális lett volna, a témában ez:
www.youtube.com/watch?v=OTijEbRUDW8
@a szív fészkei: pusszantlak, nem sajnállak, és legkevésbé le! te méltósággal mondod amit mondasz és megértlek...

egy valamit el kell mondanom, mivel rákérdeztél: igen foglalkozom és már régóta ezzel a gazdasági vonallal és a változással, az a nagy gond, hogy a bizalom 3 1/2 perc személyes tárgyalás után elillan, itt olyan egyedekről van szó akik ránézésre, nyakkendő színre és zokni színre meg az arcbőr pillanatnyi állapotára is alapoznak 0.5%-ban!!!! viszont a beszéd módozatai és a szavak tartalma és néhány kérdésre adott válasz (ha kitér és nem válaszol az 100 fekete pont azonnal) pontozódik és feszengés támad, rám néznek, menjünk, jobb egy parkban szellőztetni a fejünket vagy vissza reptérre és köszönés nélkül távozni...

az ITD-nél csodálatos szakemberek vannak (még vannak?) és a külker vonalon néhány műintézetben, de amikor egy Gabonatröszt Elnök nem tud fejből mondani egy árat CIF Valparaiso vagy Mumbay -2 percen belül- akkor ott valami baj van, ehelyett ad egy EXW-öt és azzal kitörölhetem az L/C-met ... megy a duma, körbetelefonálunk és akkor kiderül, hogy semmi sem igaz de addigra, a vevő már messze jár

ha telefono felhívom a New York-i Szsabadkikötőt és kérek 40000 MT halal csirkére ajánlatot, akkor meg tudja mondani azt is melyik hajóra rakja be és hány óra múlva indul, megkérdezi milyen csomagolásban és kiszerelésben kérem

ha a magyar Ganz nem vállalta be az Alstöm Sweden turbinagyárára alapozott 45MW-os gázturbina rendelésemet 2 hét után és a Siemens Brasil 24 óra alatt részletes tervet tett le ajánlattal és gazdaságossági számítással,

mit akarunk?
@a szív fészkei:

(érdekes, a nagy felhorgadásaidban Kína és Tibet viszonyát soha nem érinted.)

tévedsz: röviden: a tibetiek nem nagyon termelnek mást mint áldást és imákat, amikor földrengés letarolta őket 4500 méter magasan, a kinaiak újjáépítettek mindent a templomaikat is, és van ott egy Pancsen Láma aki nem Dalai hát ez nekem komplikált... egyébként az újgúrokat és a tibetieket uszítják kívülről, valakinek érdeke, de a többieknek sem kellenek az újgúrok de basztatni a kinaiakat az jó, (lásd a kurdokat sem a törököknek nem kellenek sem az irakiaknak de önállóan senkik mert semmijük sincs ez tibetre is igaz, a dalai is nyilatkozott kínjában, hogy szabad vallásgyakorlást akar, dehát az van talán mást sem csinálnak, nem tudom miből élnek, egyébként is rokon nép és össze vannak nőve, nem akarja területét csökkenteni csak azért mert az bizonyos kedves egyedeknek jó lenne... a vallást meg ki akarják fokozatosan vezetni az állami életből valamint egyáltalán... deez hosszú és van rá tervük 50 évre előre Hu Yin Tao el is mondta
Ez gigantikusan jó cikk volt! Szénné röhögtem magamat.
Itt Németországban évi 8001€ alatt adómentes a jövedelem egyébként.
süti beállítások módosítása