A gyűlölet és a megvetés jogos, a csodálkozás viszont nem, amikor a közérdek a vastag pénztárcák előtt földig pucsítva, koszos kis kurvaként testesül meg a magyar pártokban. Például eladnak ezt-azt pályáztatás nélkül, áron alul, sonderangebot, vegye-vigye. Most épp a Kopaszi-gátat.
Vagy véletlenül rendre a legdrágább ajánlat nyer, ha járművet vásárolunk.
A választások után egy-két hétig szórványosan téma volt a pártfinanszírozás, aztán leverte a toplistáról az adóemelés, az elkúrás, meg az új választás. A szabályozás érintetlen: országgyűlési választás után minden párt előreküld valami ágyútölteléket - szekeresimrét, ilyesmit -, aki gyöngyöző homlokkal belemondja a kamerába: 385,99 millió forintot költöttünk kampányra. Közben szabad szemmel is látható milliárdok - én 6-7 milliárdos nagyságrendről hallottam a két nagynál, informálisan - virítanak az utcán, óriásplakát formájában. Akár ráírhatnák mindegyikre, mint a cigarettára: lopott pénzből agitálunk, szavazz ránk. És ez a demokráciánk alapja. Az, hogy minden pozícióba kerülő párt a saját kasszának sarcol meg minden egyes beszerzést, aztán elkölti hazugsággyárra, végül pedig még erről is hazudik. Akkora élethazugságban rohad az ország, hogy az absztrakt formájában, anyagi vonzatok nélkül is agyonnyomná. Erkölcsi válság, itt? Ugyan. Nem bug az, feature. Kedves párttagok és szimpatizánsok! Nem kéne egyszer-egyszer a saját pártház előtt is vonulni meg ordibálni egyet?
Szavazz ránk, loptunk!
2006.12.14. 17:13 Tóta W. Árpád
Címkék: mszp fidesz szdsz mdf reform korrupció
305 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr2522531
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
RoFa
Persze, kérlek ne vedd komolyan amit írtam - mesének pedig szép volt. Én mondjuk idealistább vagyok, csak lesz a nagy pártokban aki felismeri, hogy egy gesztussal most ő személyesen mennyit nyer. Nem csak kívűlről beépülve.
Én a magam részéről néha humorérzékeny jobboldallal álmodom. Az is szép mese.
Nagyapó, ha úgy gondolod, lehet igazad van. Az erkölcs mintaképének én sem gondoltam, nem is írtam.
Persze, kérlek ne vedd komolyan amit írtam - mesének pedig szép volt. Én mondjuk idealistább vagyok, csak lesz a nagy pártokban aki felismeri, hogy egy gesztussal most ő személyesen mennyit nyer. Nem csak kívűlről beépülve.
Én a magam részéről néha humorérzékeny jobboldallal álmodom. Az is szép mese.
Nagyapó, ha úgy gondolod, lehet igazad van. Az erkölcs mintaképének én sem gondoltam, nem is írtam.
Akadozik kicsit a blog.hu, új jelszórendszer van, azért. Gondolom. Vagy egyszerűen érdektelen a téma.
Tiko!
ugyanazt olvasom tőletek,amit magam is gondolok,látok,tudok...
megoldási javaslatom-olyan ami demokratikusnak számítana nem nagyon van...
mit csináljak?
ugyanazt olvasom tőletek,amit magam is gondolok,látok,tudok...
megoldási javaslatom-olyan ami demokratikusnak számítana nem nagyon van...
mit csináljak?
Az előző ciklusbn volt egy tétova felvetés kormányoldalról, hogy valamit kéne kezdeni a párt- és kampányfinanszírozással, de nagyon gyorsan elhalt, nyilván a koalíciós pártokban sem volt meg a szándék. a sajtó annyit tehet, hogy minden egyes interjúnál szóba hozza a kérdést: tényleg 385 milliót költöttek 2006-ban?
Egyébként, ha jól tudom, (sajnálom de nem jut eszembe az úriember neve), intézményesítetten kalkulálgatja ki mennyit költött kampányra, és a végén feljelent? Nem. Azt mondja az állampolgári kötelesség - ő csak számol(tat):P
Mit tehet a sajtó? Lévén az egyik legerősebb szervezeti egység - feljelent.
Mit tehet a sajtó? Lévén az egyik legerősebb szervezeti egység - feljelent.
Kicsit rendhagyó leszek a véleményemmel. Szerintem nem az az alapvető probléma, hogy a politikusok évente ellopnak 10-20-50 milliárdot. Ha csak ennyi lenne az ára egy jó vezetésnek, ennél sokkal többet is megérne. Ha egy jó vezetés csak évi egy százalékponttal magasabb GDP növekedést tudna elérni, az a ciklus végére 1200 milliárdos jövedelmi többletet jelentene a gazdaságnak.
Az alapvető probléma nem a lopás, hanem hogy választást populizmussal lehet megnyerni. Ha megjelenne egy lánglelkű, tisztán altruista és szakmailag kifogástalan politikai erő (amiből szerintem csak az utóbbi a fontos, ha az meglenne, nem érdekelne, ha egy szemét tolvaj banda lenne), az nem ígérne 14. havi nyugdíjat, nem állítaná, hogy a költségvetés rendben van, nem csökkentene ÁFÁ-t, nem ígérne járulékcsökkentést és úgy általában nem próbálná meg mindenkinek hitelből kinyalni a seggét. Nem is választanák meg. Ide populizmus kell, nagykanállal, amit csak súlyosbít a magyar törzsi gyűlölködés. Magyarország agymosott pártkatonában nagyon erős, azoknak meg aztán pláne nem számít (még ha véletlenül értene is hozzá), hogy mit mond a politikus, csak az, hogy hogyan van felcímkézve.
Az baj a szokásos: demokráciában az istenadta nép olyanról szavaz, amihez fingja sincs. Ezen nem tud változtatni az „elit” kisöprése vagy egy közjogi módosítás. Sőt, még a korábban valaki által vizionált népi felkelés sem. A nép, miután felakasztotta az utolsó politikust, fújna egy nagyot, vállon veregetné magát a jól végzett munka után, de óhatatlanul jönne a kérdés: mi a túró lesz akkor most, b+? Mitől lesz akkor most jobb?
A politikai elitet a „nép” maga köszönheti saját magának. Nem kötelező a hülyeségre szavazni…
Az alapvető probléma nem a lopás, hanem hogy választást populizmussal lehet megnyerni. Ha megjelenne egy lánglelkű, tisztán altruista és szakmailag kifogástalan politikai erő (amiből szerintem csak az utóbbi a fontos, ha az meglenne, nem érdekelne, ha egy szemét tolvaj banda lenne), az nem ígérne 14. havi nyugdíjat, nem állítaná, hogy a költségvetés rendben van, nem csökkentene ÁFÁ-t, nem ígérne járulékcsökkentést és úgy általában nem próbálná meg mindenkinek hitelből kinyalni a seggét. Nem is választanák meg. Ide populizmus kell, nagykanállal, amit csak súlyosbít a magyar törzsi gyűlölködés. Magyarország agymosott pártkatonában nagyon erős, azoknak meg aztán pláne nem számít (még ha véletlenül értene is hozzá), hogy mit mond a politikus, csak az, hogy hogyan van felcímkézve.
Az baj a szokásos: demokráciában az istenadta nép olyanról szavaz, amihez fingja sincs. Ezen nem tud változtatni az „elit” kisöprése vagy egy közjogi módosítás. Sőt, még a korábban valaki által vizionált népi felkelés sem. A nép, miután felakasztotta az utolsó politikust, fújna egy nagyot, vállon veregetné magát a jól végzett munka után, de óhatatlanul jönne a kérdés: mi a túró lesz akkor most, b+? Mitől lesz akkor most jobb?
A politikai elitet a „nép” maga köszönheti saját magának. Nem kötelező a hülyeségre szavazni…
Csak homályosan emlékszem, de bírság jár a kampányköltségek túllépéséért. Vmi olyasmi hogy: a túlköltekezés pénzkeretét, plussz a bírságot az államkasszába kell csengetni. Szerintem jól jönne egy pár milliárd mostanság nem?
Tiko!
igen jól jönne...
Rpa!
a kedvenc politikusam talleyrand volt..
megvesztegethető,de egy olan döntése nem volt ami ártott volna franciaországnak...
az álmom a tisztességes,hatékony politikus lenne..
lassan beérném olyanokkal,akik csak hatékonyak
igen jól jönne...
Rpa!
a kedvenc politikusam talleyrand volt..
megvesztegethető,de egy olan döntése nem volt ami ártott volna franciaországnak...
az álmom a tisztességes,hatékony politikus lenne..
lassan beérném olyanokkal,akik csak hatékonyak
A populizmust nyilvánvalóan nem lehet kizárni. Dániában és Svédországban is populizmussal nyernek választást a politikusok. Ezért gondolom én, hogy a pártfinanszírozáskor nem abból kell kiindulni, hogy mennyibe kerül egy fullos populista kampány, mert az állami pénzem nyomtatott/publikált/stb hazugság. Inkább az ezzel foiglalkozó bármilyen felületek mennyiségét kell csökkenteni és azt a keveset pedig "államilag kiutalni". Kinek hiányozna a kampány utolsó heteiben a pártreklámocska? Kinek hiányozna az oriásplakát? Aki szavazni akar, az megtalálná a neki címzett infot, aki meg az oriásplakátok miatt szavazott, az jobb is, ha nem megy el.
Én nagyon örülnék annak, ha valaki jól vezetné az országot, és közben szétlopná magát. Tényleg. Azt gondolnám, hogy megérdemli. Egy tisztességes, de inkompetenes politikus sokkal (SOKKAL) több kárt okoz, mint amit nem lop el. Valamiért mindig ez szúrja a szemét az embernek, pedig tulajdonképp aprópénz.
Na most az, hogy jelenleg az inkompetens politikusaink szétlopják magukat, az már elég nagy baj.
Na most az, hogy jelenleg az inkompetens politikusaink szétlopják magukat, az már elég nagy baj.
Rpa, csak részben tudok veled egyetérteni. Mert az elmúlt választás példa arra, hogy nem mindig az nyer aki többet ígér. Hanem aki hitelesebben képviseli a saját meggyőződését. Látni kell azt, hogy annakidején a GyF-Kóka páros hitelesebb volt, mint a Magyar Vizsla, Mikola, és Viktor. Mert tényleg nem volt igaz, hogy rosszabbul élünk mint négy éve. Minek azzal kampányolni, amivel még a saját válaszóik sem értettek egyet a lelkük mélyén.
Azóta a helyzet megfordult. Én nem is Öszödhöz kötném leginkább, hanem ahhoz a ponthoz, amikor bejelentették a megszorításokat. Előtte azt mondták, dübörög a gazdaság. Utólag meg, hogy megszorítás kell. Igaz, hogy kell megszorítás, de nem ezt kommunikálták előtte. Öszöd csak a hab a tortán. Óriásit esett a hitelességük.
De az ellenzék sem politizál most okosan. Büntetőjogi felelősségről beszél , túloz, stb. Ez sem lesz hiteles egy idő után. És a választók egyáltalán nem reagálnak birkaként, következetesen elutasítják az arroganciát.
Szóval ezért vagyok én optimista, ezért gondolom, hogy meglátja valaki a nagy pártokból, hogy mértéktartással, korrektséggel itt mennyit lehet nyerni. Bármelyik oldalról.
Azóta a helyzet megfordult. Én nem is Öszödhöz kötném leginkább, hanem ahhoz a ponthoz, amikor bejelentették a megszorításokat. Előtte azt mondták, dübörög a gazdaság. Utólag meg, hogy megszorítás kell. Igaz, hogy kell megszorítás, de nem ezt kommunikálták előtte. Öszöd csak a hab a tortán. Óriásit esett a hitelességük.
De az ellenzék sem politizál most okosan. Büntetőjogi felelősségről beszél , túloz, stb. Ez sem lesz hiteles egy idő után. És a választók egyáltalán nem reagálnak birkaként, következetesen elutasítják az arroganciát.
Szóval ezért vagyok én optimista, ezért gondolom, hogy meglátja valaki a nagy pártokból, hogy mértéktartással, korrektséggel itt mennyit lehet nyerni. Bármelyik oldalról.
Abban mondjuk én is benne lennék, hogy a tiltsuk a politikai hirdetéseket (károsabb, mint a dohány...).
A szavazó dolga, hogy utánanézzen, hogy kire érdemes szavazni.
A szavazó dolga, hogy utánanézzen, hogy kire érdemes szavazni.
Pataj 2006.12.15. 16:21:59
Pont ezért "hézagos" a médiatörvény. Gondolom senkinek sem áll érdekében egy "javított" változat, pláne nem a 2 legerősebbnek. A kicsik álszent viselkedéséről meg már ne is beszéljünk. Elfelejtik hozzátenni, hogy nem becsületből, hanem pénzhiány miatt nem lépték át a keretet..
Pont ezért "hézagos" a médiatörvény. Gondolom senkinek sem áll érdekében egy "javított" változat, pláne nem a 2 legerősebbnek. A kicsik álszent viselkedéséről meg már ne is beszéljünk. Elfelejtik hozzátenni, hogy nem becsületből, hanem pénzhiány miatt nem lépték át a keretet..
Rpa,
"A szavazó dolga, hogy utánanézzen, hogy kire érdemes szavazni."
Hűha:) Sok lenne az "én majd megmondom, mert már utánanéztem"! Nem?
Reklám off, politikai vitaműsorok ON. És legyen igazi vita, nem ám, kamerába belemondom, míg a másik lárifárizik..
"A szavazó dolga, hogy utánanézzen, hogy kire érdemes szavazni."
Hűha:) Sok lenne az "én majd megmondom, mert már utánanéztem"! Nem?
Reklám off, politikai vitaműsorok ON. És legyen igazi vita, nem ám, kamerába belemondom, míg a másik lárifárizik..
woland 2006.12.15. 16:27:05
Ez nem logika. Jogszabály, de nem tudom pontosan sajnos.
És a válasz: természetesen a pártoktól.
Ez nem logika. Jogszabály, de nem tudom pontosan sajnos.
És a válasz: természetesen a pártoktól.
Tiko (és woland), most jobb a helyzet?
A felelőtlenül és kompetencia nélkül szavazgató embereket nem lehet kiszűrni és azt hiszem, a politikai hirdetésekre bízni az ilyen emberek véleményének alakítását, hát elég szuboptimális... Ha vélemény híján random szavaznának, talán még az is jobb lenne, mint most...
Megokosítani őket semmilyen rendszerrel nem lehet.
A felelőtlenül és kompetencia nélkül szavazgató embereket nem lehet kiszűrni és azt hiszem, a politikai hirdetésekre bízni az ilyen emberek véleményének alakítását, hát elég szuboptimális... Ha vélemény híján random szavaznának, talán még az is jobb lenne, mint most...
Megokosítani őket semmilyen rendszerrel nem lehet.
Nem néznének utána? És az akkor most jó vagy rossz? Mert eddig sem néztek utána csak látták, hogy ki hogy mosolyog/szomorkodik a drága reklámban,ami tudjuk, hogy legjobb esetben is csúsztat. Akinek 4 év alatt nem alakul ki a hírekből plussz a sajtóból plussz a környezetétől a véleménye, annak nem hiszem, hogy a demokráciát erősítendő segít az oriásplakát. A probléma inkább a média jelenlegi "felosztása", mint nehezen ellenőrizhető állandó mumus lenne.
Igaz Rpa,
De az emberek "felvilágosulhatnának" egy jó vita keretein belül, egy szakavatott moderátorral. PL: Balló. Szerintem ő okés lenne.
De az emberek "felvilágosulhatnának" egy jó vita keretein belül, egy szakavatott moderátorral. PL: Balló. Szerintem ő okés lenne.
Pataj 2006.12.15. 16:42:23
Sajnos ez is igaz. Hiányzik nálunk a politikai kultúra.. Nem olvasunk semmit, csak megjegyezzük hogy Tokaj meg Altus meg a többi.. Így nehéz. Valóban.
Sajnos ez is igaz. Hiányzik nálunk a politikai kultúra.. Nem olvasunk semmit, csak megjegyezzük hogy Tokaj meg Altus meg a többi.. Így nehéz. Valóban.
És mégvalami. Egy nagy érdem szerintem TWÁ-nak, hogy ide egy olyan csoportot eszkábált össze, akik mindenféle nyálcsorgatás, acsarkodás nélkül tudnak hozzászólni. Majd ha a politika eléri a "szintünket", akkor majd mondhatjuk, hogy elindult a jó úton.
Szerintem nem nehéz: Nem kell mosópor-reklám a politikában. Persze az alapvető kérdést, mármint a korrupciót ez semoldaná meg, (csak spórolna a kassza pár milliárdot négyévente) és nem lenne előre kódolható, hogy a pártoknak 4 évük van összecsalni igéretekkel, korrupcióval azt a pénzt. Talán nem lenne törvényszerű, hogy un. "gazdasági csoportoknak" feküdjenek le.
Tiko, a vitákkal nincs is bajom. Sok haszna szerintem ennek sem lenne, mert azon a tényen, hogy a legtöbb ember csak hiszi, hogy ért a gazdasághoz, nem sokat segítene. Ez igazából nem is várható el sok embertől, viszont mindenki szavazhat. Így aztán (még ha a vitákban tényleg korrektül is jönne le a felek álláspontja) egyszerűen a populista felet támogatná, vita ide vagy oda.
Rpa 2006.12.15. 16:54:02
Erre kellene egy jó moderátor, aki kigazolná a populizmust, minden irányból. Viszont akkor maradnak a puszta számok, amire, őszintén szólva az előző választásról sem nagyon emlékszek, mert nem értek hozzá. Inkább a célkitűzéseket kéne számba venni, azt hogy ez populista vagy realista-e. Azok akik hatalmon voltak, azok meg bizonyítsák be hogy ígéreteik/jövőképük teljesült-e, és ha igen akkor mi a következő jövőkép, és az populista/realista-e. Kb ennyi. Szerintem.
Erre kellene egy jó moderátor, aki kigazolná a populizmust, minden irányból. Viszont akkor maradnak a puszta számok, amire, őszintén szólva az előző választásról sem nagyon emlékszek, mert nem értek hozzá. Inkább a célkitűzéseket kéne számba venni, azt hogy ez populista vagy realista-e. Azok akik hatalmon voltak, azok meg bizonyítsák be hogy ígéreteik/jövőképük teljesült-e, és ha igen akkor mi a következő jövőkép, és az populista/realista-e. Kb ennyi. Szerintem.
Szerintem a mai Mo.-n egy db elfogadható van, úgy hívják Balló. Mindkét oldalt keményen suhintgatja, mégis mindenki elfogadja. Ha ő meghal, akkor baj van:P
...a koradélutánhoz képest már árnyaltabban írnám le a javaslatomat.
Tehát:
Pártfinanszírozsában, kampányban:
1, Ne legyen korlát, mindenki annyit költ, amennyit akar, ott, ahol jólesik, úgy, ahogy neki tetszik.
2, Ne legyen semmilyen állami támogatás, mindenkinek magának kelljen összeszednie a pénzt rá.
3, Legyen kötelező a nyilvánosság, ugyanúgy fel kelljen tüntetni a párt honlapján, hogy Kiss Béla adott 1.000Ft-ot, mint azt, ha esetleg a siemens ad 500millát.
4, Aki valamelyik tételről elfeledkezik (mindenkori felelős a párt első három embere és a pénztáros), azt úgy lehessen seggberúgni, hogy alsó tételként is letöltendő börtönbüntit kaphasson.
Belátom, naiv elvárás lenne, hogy valamelyik párt _önként_ választana nyilvánosságot.
5, Döntéshozatal ügyben:
minden párttagot, aki bármely szervezetben szerepet vállal - pl. önkormányzati képviselő - fel kelljen tüntetni a párt honlapján.
Valamint azt is, hogy hogyan szavazott minden olyan ügyben, ahol több, mint 100e Ft sorsáról / pozíciókról, kinevezésekről döntöttek.
Gyakorlatban pl.:
Kiss László - önkormányzati képviselő, XII. kerület, építési bizottsági tag. 2007. jan. 6. Templomfelújítás - igen. 2007. jan. 7. útfelújítás - Strabag. Villamosbeszerzés - Siemens. 2007. jan. 9. püspöki kiállítás önkormányzati támogatása - igen. Stb.
Aztán ha valakit érdekel, ebből a kötelező nyilvánosságból összerakhatja a maga kis mozaikképét.
Tehát:
Pártfinanszírozsában, kampányban:
1, Ne legyen korlát, mindenki annyit költ, amennyit akar, ott, ahol jólesik, úgy, ahogy neki tetszik.
2, Ne legyen semmilyen állami támogatás, mindenkinek magának kelljen összeszednie a pénzt rá.
3, Legyen kötelező a nyilvánosság, ugyanúgy fel kelljen tüntetni a párt honlapján, hogy Kiss Béla adott 1.000Ft-ot, mint azt, ha esetleg a siemens ad 500millát.
4, Aki valamelyik tételről elfeledkezik (mindenkori felelős a párt első három embere és a pénztáros), azt úgy lehessen seggberúgni, hogy alsó tételként is letöltendő börtönbüntit kaphasson.
Belátom, naiv elvárás lenne, hogy valamelyik párt _önként_ választana nyilvánosságot.
5, Döntéshozatal ügyben:
minden párttagot, aki bármely szervezetben szerepet vállal - pl. önkormányzati képviselő - fel kelljen tüntetni a párt honlapján.
Valamint azt is, hogy hogyan szavazott minden olyan ügyben, ahol több, mint 100e Ft sorsáról / pozíciókról, kinevezésekről döntöttek.
Gyakorlatban pl.:
Kiss László - önkormányzati képviselő, XII. kerület, építési bizottsági tag. 2007. jan. 6. Templomfelújítás - igen. 2007. jan. 7. útfelújítás - Strabag. Villamosbeszerzés - Siemens. 2007. jan. 9. püspöki kiállítás önkormányzati támogatása - igen. Stb.
Aztán ha valakit érdekel, ebből a kötelező nyilvánosságból összerakhatja a maga kis mozaikképét.
Peti 2006.12.15. 11:10:09
1. "A demokrácia működik Svájcban és Angliában, mert megtanulták néhány száz év alatt."
Ez stimmel.
2. "mert ők nem csak a leírt játékszabályt tartják be, hanem az íratlan szabályokat is, náluk magasabb a kultúráltság színvonala, egy csomó dolgot már nem kell külön hangsúlyozni, mert eleve mindenki tisztában van vele."
Nem stimmel, illetve kiegészitésre szorul. Természetesen vannak idealistàk, akik nemzeti büszkeségböl betartjàk az iratlan szabàlyokat. A többség viszont tojik rà. Öket ràkényszeritik a betartàsra. Az ellenörzés àllando jellegü. Mindenki mindent làt. The Great Brother Watching You. Ha a svàjcinak eszébe jutna vasàrnap -mikor törvényileg abszolut tilos a munka- az autojàn kicserélni az ablaktörlöt tuti, hogy feljelenti a szomszéd. Ha nem jut eszébe csak azért, mert tudja, hogy feljelentik. Erröl a gyakorlatrol tarthat mindenki amit akar. Tény, hogy megmérgezi az együtélést, de ... végül mégis hasznos a közösségnek. A törvények azért vannak, hogy betartsa a polgàr. Ami nem explizit megengedett az tilos. A diktàtum tudomàsul vételéhez le kell mondani az individualizmusrol, vagy titokban gyakorolni.
1. "A demokrácia működik Svájcban és Angliában, mert megtanulták néhány száz év alatt."
Ez stimmel.
2. "mert ők nem csak a leírt játékszabályt tartják be, hanem az íratlan szabályokat is, náluk magasabb a kultúráltság színvonala, egy csomó dolgot már nem kell külön hangsúlyozni, mert eleve mindenki tisztában van vele."
Nem stimmel, illetve kiegészitésre szorul. Természetesen vannak idealistàk, akik nemzeti büszkeségböl betartjàk az iratlan szabàlyokat. A többség viszont tojik rà. Öket ràkényszeritik a betartàsra. Az ellenörzés àllando jellegü. Mindenki mindent làt. The Great Brother Watching You. Ha a svàjcinak eszébe jutna vasàrnap -mikor törvényileg abszolut tilos a munka- az autojàn kicserélni az ablaktörlöt tuti, hogy feljelenti a szomszéd. Ha nem jut eszébe csak azért, mert tudja, hogy feljelentik. Erröl a gyakorlatrol tarthat mindenki amit akar. Tény, hogy megmérgezi az együtélést, de ... végül mégis hasznos a közösségnek. A törvények azért vannak, hogy betartsa a polgàr. Ami nem explizit megengedett az tilos. A diktàtum tudomàsul vételéhez le kell mondani az individualizmusrol, vagy titokban gyakorolni.
ecet!
Az a szisztéma, hogy "ami nem megengedett, az tilos" 16 éve megbukott.
Netán visszakívánod? (persze jogod van :o)
Az a szisztéma, hogy "ami nem megengedett, az tilos" 16 éve megbukott.
Netán visszakívánod? (persze jogod van :o)
honeybadger
nemigen. amiröl te beszélsz az a nomenklatura törvénye. amiröl én, az a szuverén, a NÉP diktàtuma.
nemigen. amiröl te beszélsz az a nomenklatura törvénye. amiröl én, az a szuverén, a NÉP diktàtuma.
Baló az Baló, nem Balló. Esetleg még Bárdos, talán Krizsó Szilvi. De úgyse működik az, hogy egy vitán a moderátor beszól, h például Viktor, pofa súlyba, ez üres populizmus. Hiszen még azt is csak októberben nyögte ki, hogy tán mégse pont most kéne járulékot csökkenteni.
Döglődik a blog.hu, lehet, hogy csak holnap lesz új post, de azért próbálkozom.
Döglődik a blog.hu, lehet, hogy csak holnap lesz új post, de azért próbálkozom.
miert doglodik??
attol meg h nincs mindig uj poszt attol meg nem kell doglodonek venni, nem doglodik csak keresi a ritmusat, a szivvereset...h mikent is fog elni:)))
maradok portuguese:)))
ud. artur rimbaud
attol meg h nincs mindig uj poszt attol meg nem kell doglodonek venni, nem doglodik csak keresi a ritmusat, a szivvereset...h mikent is fog elni:)))
maradok portuguese:)))
ud. artur rimbaud
pff... a blogszolgáltató döglődik. a számítógépes (sőt: komputeres) rendszer, amely lehetővé teszi nekem, hogy írásokat tegyek közzé itt. de most nem teszi, mert valamit szerelnek rajta.
nem baj rafer onre is egy kis pihenes:)))
...es az indexre is irhatna neha, regen minden Kedden meg Penteken irt egy cikket, mar egesz ritmusszeruen tudtam, h ma TWÁ nap lesz es jo volt szerettem a ritmus az adott egy biztonsagot es jo erzest:)))
...es majd rendbe jon az a szerver is!!!
...es az indexre is irhatna neha, regen minden Kedden meg Penteken irt egy cikket, mar egesz ritmusszeruen tudtam, h ma TWÁ nap lesz es jo volt szerettem a ritmus az adott egy biztonsagot es jo erzest:)))
...es majd rendbe jon az a szerver is!!!
" a sajtó annyit tehet, hogy minden egyes interjúnál szóba hozza a kérdést: tényleg 385 milliót költöttek 2006-ban?"
és ugyan minek? sokkal nagyob, sokkal nagyobb volumenű ügyekben sem lett semmi ha kiderült a hazugság, vagy ha kiderült h. ezt 100-szor meghaladó összegek körüli elszámolás nincs rendben.
és ugyan minek? sokkal nagyob, sokkal nagyobb volumenű ügyekben sem lett semmi ha kiderült a hazugság, vagy ha kiderült h. ezt 100-szor meghaladó összegek körüli elszámolás nincs rendben.
A Baló igenis egy balló.
Amúgyként mindegy, milyen jól felkészült szakember vitatkozik egy populistával, mert a jó populistát éppen az teszi, hogy cinizmusával és kiváló kommunikácós képességeivel ki tud térni a valósággal való szembesítés elől, mindezt úgy, hogy kevésbé képzett hallgatójában azt az érzetet kelti, hogy igenis válaszolt a neki szegezett kérdésre, méghozzá kiválóan.
(Amatőr párttásai ebben utánozni próbálják, aminek eredménye viszont visszataszító.)
Amúgyként mindegy, milyen jól felkészült szakember vitatkozik egy populistával, mert a jó populistát éppen az teszi, hogy cinizmusával és kiváló kommunikácós képességeivel ki tud térni a valósággal való szembesítés elől, mindezt úgy, hogy kevésbé képzett hallgatójában azt az érzetet kelti, hogy igenis válaszolt a neki szegezett kérdésre, méghozzá kiválóan.
(Amatőr párttásai ebben utánozni próbálják, aminek eredménye viszont visszataszító.)
Mekkora is volt az autópálya-korrupció nagyságrendje? Arra gondolok, amikor (már) a versenyhivatalnak (is) feltűnt, hogy előre le volt osztva, ki mit nyer.
Nyomja valaki fejből az összeget?
Nyomja valaki fejből az összeget?
1 km autópálya = 1 milliárd Ft
"Ne legyen semmilyen állami támogatás, mindenkinek magának kelljen összeszednie a pénzt rá."
Na, ez a demokrácia halála: mert azt csak nem gondoljuk, hogy 100000 darab kissbéla fogja fenntartani a pártok működését, dehogy: ki az a hülye, aki ezeknek ad a pénzéből? Béla örül, ha nem kell foglalkoznia a politikával, nemhogy a sörrevalót odaadja valakinek, aki már amúgy is rohadt gazdag.
Így viszont néhány nagyvállalat kezébe kerülnek a pártok, aztán végképp nem várható el tőlük, hogy a "mi" érdekeinket képviseljék. A megoldás erre az lehetne, hogy alacsony összegben maximalizálják az adomány lehetséges mértékét – így viszont kevés túl pénz fog befolyni, és oda lyukadunk ki, hogy mégiscsak államilag kell fenntartani a pártokat.
Paradox módon, az állami intézmények használóit is állami intézményként kell eltartani.
"Ne legyen semmilyen állami támogatás, mindenkinek magának kelljen összeszednie a pénzt rá."
Na, ez a demokrácia halála: mert azt csak nem gondoljuk, hogy 100000 darab kissbéla fogja fenntartani a pártok működését, dehogy: ki az a hülye, aki ezeknek ad a pénzéből? Béla örül, ha nem kell foglalkoznia a politikával, nemhogy a sörrevalót odaadja valakinek, aki már amúgy is rohadt gazdag.
Így viszont néhány nagyvállalat kezébe kerülnek a pártok, aztán végképp nem várható el tőlük, hogy a "mi" érdekeinket képviseljék. A megoldás erre az lehetne, hogy alacsony összegben maximalizálják az adomány lehetséges mértékét – így viszont kevés túl pénz fog befolyni, és oda lyukadunk ki, hogy mégiscsak államilag kell fenntartani a pártokat.
Paradox módon, az állami intézmények használóit is állami intézményként kell eltartani.
Népszabadság • Római Róbert • 2006. augusztus 26.:
"Öt év alatt több mint 850 milliárd forintot költött a magyar büdzsé autópályák építésére. Egyre több jel mutat arra, hogy az elkészült és az épülőfélben lévő gyorsforgalmi utak 250-300 milliárd forinttal olcsóbban is elkészülhettek volna."
"Öt év alatt több mint 850 milliárd forintot költött a magyar büdzsé autópályák építésére. Egyre több jel mutat arra, hogy az elkészült és az épülőfélben lévő gyorsforgalmi utak 250-300 milliárd forinttal olcsóbban is elkészülhettek volna."
Hááááát jvagymi,
tudod az a gond ezzel, hogy a nagyvállalatok valószínűleg így is adnak egy csomó pénzt. És valószínűleg minden oldalnak, mert nincsenek ők megőrülve.
A javaslatom max. csak átláthatóbbá tenné a képet. Hogy nem ad a Béla? Ne adjon. Siemens ad? Adjon. Ha a választónak pedig fontos az a szempont, hogy az adott párt a siemend érdekét ne képviselje, akkor az általa támogatott pártokra majd nem szavaz.
Akár tiltod a támogatást, akár maximalizálod,
a nagy pénzek meg fognak érkezni a pártokhoz.
Bélának meg üzenem:
Nézd, kedves Bélám, lehet választani: vagy a kedvenc pártodat és az esküdtellenség pártodat is a Te adódóból támogatom,
vagy 500 Ft-tal kevesebb az adód, és eldöntöd, hogy a kedvenc pártodra vagy a sörödre költöd.
tudod az a gond ezzel, hogy a nagyvállalatok valószínűleg így is adnak egy csomó pénzt. És valószínűleg minden oldalnak, mert nincsenek ők megőrülve.
A javaslatom max. csak átláthatóbbá tenné a képet. Hogy nem ad a Béla? Ne adjon. Siemens ad? Adjon. Ha a választónak pedig fontos az a szempont, hogy az adott párt a siemend érdekét ne képviselje, akkor az általa támogatott pártokra majd nem szavaz.
Akár tiltod a támogatást, akár maximalizálod,
a nagy pénzek meg fognak érkezni a pártokhoz.
Bélának meg üzenem:
Nézd, kedves Bélám, lehet választani: vagy a kedvenc pártodat és az esküdtellenség pártodat is a Te adódóból támogatom,
vagy 500 Ft-tal kevesebb az adód, és eldöntöd, hogy a kedvenc pártodra vagy a sörödre költöd.
vagymi, nem erre gondolok, hanem amikor a versenyhivatal elkapta őket, hogy töknyíltan leosztották egymás között a szakaszokat.
És érdekes módon egyik politikusnak se tűnt fel.
És érdekes módon egyik politikusnak se tűnt fel.
Ha a 2004-es ügyről beszélünk: az eredeti 128 milliárd helyett már mintegy 160 milliárd lett a nyertes tender.
Elméletileg el tudom képzelni, hogy egyik politikusnak sem tűnt fel; ha nem hívták oda őket a félhomályos szobába az asztalhoz, nem tudnak róla.
Elméletileg el tudom képzelni, hogy egyik politikusnak sem tűnt fel; ha nem hívták oda őket a félhomályos szobába az asztalhoz, nem tudnak róla.
Az átlagpolgár nagyon ritkán néz politikai műsort. Legfeljebb a választási időszakban egy keveset.
A híradókat viszont viszonylag sokan nézik, bár a fele csak háttérnek használja. Itt azért lehetne valami rikácsolást csapni.
A nagy lopásokat mindig a hatalmon lévő követi el, mert ő van helyzetben. Ellene fellépni meg kockázatos. A tv-knél is működik az érdekeltség. Az pedig a profit. Ujjat húzni?
Az elit elkergetése egyébként nem teljesen felesleges. Az utódok egy ideig kevesebbet mernek majd.
A Gallup egyébként világosan kimutatta, hogy Gyurcsány sokkal szimpatikusabb a nőknek, mint a férfiaknak. Gyurcsány a kampányában jobban épített az érzelmi töltésre és elég jól játssza. Bejött.
Ezen mi segítene?
A kampánypénzek kérdése egyébként melléktéma. Jobb, ha a balambéri nyugdíjaskör plakátoztatja ki a falut/várost az akármelyik párt mellett?
Az átláthatóság lenne a lényeg. De ahhoz kormányfüggetlen testület - ne a kormány döntsön a költségvetésükről - és Parlamenttől függetlenség kellene. Mert melyik Parlament szavaz meg olyat, ami veszélyezteti őt.
És aztán mit megérne egy ilyen testület megvesztegetése!
Ennél sokkal kisebb dolgokat sem szavaznak meg 10-15 éve.
- a múlt nyilvánosságra hozása
- létszámcsökkentés
- mentesség (az alkoholszonda alól)
- stb.
A híradókat viszont viszonylag sokan nézik, bár a fele csak háttérnek használja. Itt azért lehetne valami rikácsolást csapni.
A nagy lopásokat mindig a hatalmon lévő követi el, mert ő van helyzetben. Ellene fellépni meg kockázatos. A tv-knél is működik az érdekeltség. Az pedig a profit. Ujjat húzni?
Az elit elkergetése egyébként nem teljesen felesleges. Az utódok egy ideig kevesebbet mernek majd.
A Gallup egyébként világosan kimutatta, hogy Gyurcsány sokkal szimpatikusabb a nőknek, mint a férfiaknak. Gyurcsány a kampányában jobban épített az érzelmi töltésre és elég jól játssza. Bejött.
Ezen mi segítene?
A kampánypénzek kérdése egyébként melléktéma. Jobb, ha a balambéri nyugdíjaskör plakátoztatja ki a falut/várost az akármelyik párt mellett?
Az átláthatóság lenne a lényeg. De ahhoz kormányfüggetlen testület - ne a kormány döntsön a költségvetésükről - és Parlamenttől függetlenség kellene. Mert melyik Parlament szavaz meg olyat, ami veszélyezteti őt.
És aztán mit megérne egy ilyen testület megvesztegetése!
Ennél sokkal kisebb dolgokat sem szavaznak meg 10-15 éve.
- a múlt nyilvánosságra hozása
- létszámcsökkentés
- mentesség (az alkoholszonda alól)
- stb.
1.oké...akkor puffogjunk(legalább nem lesz gyomorfekélyünk)
2.és sajnáljunk magunkat(azt meg ugyis kurvára tudjuk)
3.és ne menjünk el szavazni(de utána blogokba se írkáljunk)
4.vagy próbáljuk meg a kisebbik rosszat választani(és visszatérhetünk az első két ponthoz)
2.és sajnáljunk magunkat(azt meg ugyis kurvára tudjuk)
3.és ne menjünk el szavazni(de utána blogokba se írkáljunk)
4.vagy próbáljuk meg a kisebbik rosszat választani(és visszatérhetünk az első két ponthoz)
Vajon mi az oka az utolsó két bejegyzéssel kapcsolatos viszonylagos érdektelenségnek (melyet a hozzászólások száma érzékeltet)?
Egyfelől nyilván ez az egész jelszó-mizériát jelölhetnénk meg okként, másfelől viszont arról lehet szó, hogy ezekből a témákból lényegében hiányzik a konfliktus. Nincs min úgy igazán, ész nélkül hajbakapni. Senki nem fogja azt mondani, hogy kisgyerekeknek ajándékot adni hülyeség, vagy hogy teljesen rendben van az, hogy a pártok milyen módon bűvészkednek a kampánypénzekkel. Az viszont, hogy van-e Isten, vagy léteznek-e földönkívüliek: na kérem, az egy igazi ütközőpont.
Egyfelől nyilván ez az egész jelszó-mizériát jelölhetnénk meg okként, másfelől viszont arról lehet szó, hogy ezekből a témákból lényegében hiányzik a konfliktus. Nincs min úgy igazán, ész nélkül hajbakapni. Senki nem fogja azt mondani, hogy kisgyerekeknek ajándékot adni hülyeség, vagy hogy teljesen rendben van az, hogy a pártok milyen módon bűvészkednek a kampánypénzekkel. Az viszont, hogy van-e Isten, vagy léteznek-e földönkívüliek: na kérem, az egy igazi ütközőpont.
Kedves Calver,
az oka az, hogy újra kellett csinálni (szerintem másnak is) az egész beregisztrálást a blogba.
Mától ha meglátom, hogy IndaPass, elfutok.
az oka az, hogy újra kellett csinálni (szerintem másnak is) az egész beregisztrálást a blogba.
Mától ha meglátom, hogy IndaPass, elfutok.
Nekem mondjuk kettő percbe telt ez az "újraregisztrálás". Úgyhogy azért annyira nem gáz...
Felvetődött itt a nagyvállalatok pénzügyi szerepvállalása a kampányban; meg ennek a lehetséges következményei... van néhány (anti)utópia, ami gigavállalatok uralta (mármint politikailag) társadalmat mutat be. Érdekesek mindenképpen. Nem tűnik kizárható jövőképnek.
Felvetődött itt a nagyvállalatok pénzügyi szerepvállalása a kampányban; meg ennek a lehetséges következményei... van néhány (anti)utópia, ami gigavállalatok uralta (mármint politikailag) társadalmat mutat be. Érdekesek mindenképpen. Nem tűnik kizárható jövőképnek.
"van néhány (anti)utópia, ami gigavállalatok uralta (mármint politikailag) társadalmat mutat be. Érdekesek mindenképpen. Nem tűnik kizárható jövőképnek."
Holott az államnak többek közt pont az kéne, hogy a szerepe legyen, hogy a társadalom "érdekvédelmi szervezete" legyen, valamiképpen ellensúlyát képezve a pénzügyi hatalomnak. Hiszen hatalma annak van, akinek pénze van - ezzel áll szemben az állam hatalma, amely mögött minden minden polgár egyenrangú módon áll. Képzeljünk csak el egy államot, ahol a szavazat súlya a befizetett adóval arányos, aki meg nem fizet, az nem szavazhat.
Holott az államnak többek közt pont az kéne, hogy a szerepe legyen, hogy a társadalom "érdekvédelmi szervezete" legyen, valamiképpen ellensúlyát képezve a pénzügyi hatalomnak. Hiszen hatalma annak van, akinek pénze van - ezzel áll szemben az állam hatalma, amely mögött minden minden polgár egyenrangú módon áll. Képzeljünk csak el egy államot, ahol a szavazat súlya a befizetett adóval arányos, aki meg nem fizet, az nem szavazhat.
Calwer!
ezt nem kell elképzelni..cenzusos választójog.elég sokáig volt divatban európában..
a mizéria ma reggel kezdődött...és egész nap volt
ezt nem kell elképzelni..cenzusos választójog.elég sokáig volt divatban európában..
a mizéria ma reggel kezdődött...és egész nap volt
Meglátásom szerint nem SZDSZ, hanem Braun Róbert, nem Fidesz, hanem (Wermer András és) Szijjártó Péter, nem MSZP, hanem Democracy corps., ésígytovább van. Hogy megszemélyesítsem azt, ami nem megszemélyesíthető. Profi politikai PR. A fidesz kezdte 96-97 tájékán. Nyert. Az MSZP behozta a nagyhalat (az amcsikat 2003-4 tájékán), újrapozícionálta (csomagolta) magát --> nyert. Itt már rég nincs politika, csak Pol-i PR kampányok. A pártok csupán termékek. Egyiknek szebb a doboza, mint a másiknak, de belül mindben csak rothadó hús van.
Vízipipa, a Gallupot akkor Gyurcsány finanszírozza:-) Hogy az értelmesebb nőknek nem szimpatikus Gyurcsány, még azoknak sem, akik az MSZP-re szavaztak, írásba adom.
Wahh, na miután átküzdöttem magamat az informatikai gátakon, hadd nyilatkozzak meg a kopasszal kapcsolatban is:)... bár egyébként kár, mert lopnak, mindegyikük, mint a szarka, és csak az akadályozza meg őket, hogy időnként a közvélemény megrökönyödik... Tényleg, pl. Láriferin, Vektoron de egyébként Rigolyán , vagy Gábor(ok)on, senki nem lepődött meg, hogy reklámidő-költségben 5x többet vannak a keretem, mint amit törvényileg kiszabtak rájuk???
1ébként ez a túlcsorduló korrupció keleti, balkáni (bizantinus) sajátosság. Ha nyugatabbra megyünk létezik ugyan, de jelentősen (50 az 1-hez arányban) kisebb mértékben. Mondom én, már számtalanadszor, a Transparency International nem véletlenül szűnt meg kicsiny hazánkban. Ez egy korrupció ellen küzdő NGO volt (/van ma is a civilizációban). Nos már nincs...:) milyen váratlan..
1ébként ez a túlcsorduló korrupció keleti, balkáni (bizantinus) sajátosság. Ha nyugatabbra megyünk létezik ugyan, de jelentősen (50 az 1-hez arányban) kisebb mértékben. Mondom én, már számtalanadszor, a Transparency International nem véletlenül szűnt meg kicsiny hazánkban. Ez egy korrupció ellen küzdő NGO volt (/van ma is a civilizációban). Nos már nincs...:) milyen váratlan..
"közérdek (...) koszos kis kurvaként testesül meg a magyar pártokban"
A felháborodás jogos, de attól még nem kéne a nőket gyalázni..."
A kurva, noha a végű, nem nő(nemű, lévén a magyarb an nincs ilyen. :-)
A felháborodás jogos, de attól még nem kéne a nőket gyalázni..."
A kurva, noha a végű, nem nő(nemű, lévén a magyarb an nincs ilyen. :-)
j Vagymi, 1ébként megkapó a "kiváló kommunikációs képesség" kritérium, imho azért akadnak nála jobbak is, akár a saját pártján belül is (bár nem vagyok fan). Baló sztem felhúzta magát a kiégett autóján oszt annyi.
Calwer!
ez igaz...de erről a témáról nehéz vitatkozni-ahogy ezt már valaki más leírta
nem unalmas-csak dühítő és fárasztó egyben
ráadásul növeli a tehetetlenségérzetedet,
mert nem mehetsz oda a szóbanforgó személyekhez hogy felpofozhasd őket:ez nem lenne jogszerű,de legalább igazságod lehetőség lenne..
népszavazásra kellene bocsátani azt,hogy a mindenkori parlament január 2-5 között ott álljon egy díszes pódiumon és a tiszelt szavazópolgárság megdobálhassa őket azzal ami a keze ügyébe kerül..
ez igaz...de erről a témáról nehéz vitatkozni-ahogy ezt már valaki más leírta
nem unalmas-csak dühítő és fárasztó egyben
ráadásul növeli a tehetetlenségérzetedet,
mert nem mehetsz oda a szóbanforgó személyekhez hogy felpofozhasd őket:ez nem lenne jogszerű,de legalább igazságod lehetőség lenne..
népszavazásra kellene bocsátani azt,hogy a mindenkori parlament január 2-5 között ott álljon egy díszes pódiumon és a tiszelt szavazópolgárság megdobálhassa őket azzal ami a keze ügyébe kerül..
Lehet, hogy kicsit hosszú leszek és bonyolult. Előre is bocs. Szóval:
Biztos, hogy el lehet választani ezt a "lopunk-csalunk" meg "minden szentnek maga felé hajlik a keze" dolgot a politika, v. inkább a POLITIKUS lényegétől??? A hatalom és a pénz (vagyon) olyan szinten átjárható egymással, mint az anyag és az energia - igazán a köztük húzódó határ sem állapítható meg, és szabadon átalakulnak egymásba. Ez esetben aki hatalmat akar, az a pénzt is akarja, és fordítva. Még nagynevű nyugati politikusokról is gyakran kiderül, hogy hatalmukkal szereztek pénzt, vagy pénzzel hatalmat. Nem akarok ünneprontó lenni, de ha ez az elmélet fedi a valóságot, akkor SOHA nem lesz önzetlen és tiszta kezű politikai elitünk (sem másnak, persze). Ez esetben legfeljebb a külső korlátokkal igyekezhetünk gátat szabni a politikusok hatalom- és pénzszerzésének.
Itt mindannyian nagyon tépjük a szánkat a politikusok ellen. Én is felhördültem; méghogy a politika szakma! De aztán átgondoltam, és messzemenően igazat kell adnom Tóta W.-nek; sőt, nem is szakma, hanem hivatás! Nézzünk magunkba; könnyű mondani, hogy mi jobban csinálnánk, de tényleg??? AKARNÁNK mi ezt csinálni? A politika: uralom, irányítás. Nagyon sok kellemetlen dologgal jár; megalkuvások, saját értékrend feladása, piszkos trükkök, seggnyalás, képmutatás, hazugságok... ez azért kényelmetlen dolog ám! Biztos, hogy sokan nem adnák fel a fizikai és lelki békéjüket ezért. Én pl. biztos nem. Azaz: nem lennének alkalmasak politikusnak. Viszont aki nem alkalmas, az nem is csinálhatja jól! Egy vezető, aki nem akar v. nem tud utasítani; nem jó vezető. A politikussághoz ezek szerint hatalomvágy KELL (és mint az elején kifejtettem, ez együtt jár a pénz iránti mohósággal is). Néha előfordul persze valami istentől eredeztetett elhivatottságérzet (mint a királyoknál), de ez szerintem igen ritka és többnyire veszélyes vagy nem túl sikeres.
Úgyhogy Hölgyeim és Uraim, én szkeptikus vagyok. Amíg politika lesz, addig a politikusok ILYENEK lesznek. Ez van.
Biztos, hogy el lehet választani ezt a "lopunk-csalunk" meg "minden szentnek maga felé hajlik a keze" dolgot a politika, v. inkább a POLITIKUS lényegétől??? A hatalom és a pénz (vagyon) olyan szinten átjárható egymással, mint az anyag és az energia - igazán a köztük húzódó határ sem állapítható meg, és szabadon átalakulnak egymásba. Ez esetben aki hatalmat akar, az a pénzt is akarja, és fordítva. Még nagynevű nyugati politikusokról is gyakran kiderül, hogy hatalmukkal szereztek pénzt, vagy pénzzel hatalmat. Nem akarok ünneprontó lenni, de ha ez az elmélet fedi a valóságot, akkor SOHA nem lesz önzetlen és tiszta kezű politikai elitünk (sem másnak, persze). Ez esetben legfeljebb a külső korlátokkal igyekezhetünk gátat szabni a politikusok hatalom- és pénzszerzésének.
Itt mindannyian nagyon tépjük a szánkat a politikusok ellen. Én is felhördültem; méghogy a politika szakma! De aztán átgondoltam, és messzemenően igazat kell adnom Tóta W.-nek; sőt, nem is szakma, hanem hivatás! Nézzünk magunkba; könnyű mondani, hogy mi jobban csinálnánk, de tényleg??? AKARNÁNK mi ezt csinálni? A politika: uralom, irányítás. Nagyon sok kellemetlen dologgal jár; megalkuvások, saját értékrend feladása, piszkos trükkök, seggnyalás, képmutatás, hazugságok... ez azért kényelmetlen dolog ám! Biztos, hogy sokan nem adnák fel a fizikai és lelki békéjüket ezért. Én pl. biztos nem. Azaz: nem lennének alkalmasak politikusnak. Viszont aki nem alkalmas, az nem is csinálhatja jól! Egy vezető, aki nem akar v. nem tud utasítani; nem jó vezető. A politikussághoz ezek szerint hatalomvágy KELL (és mint az elején kifejtettem, ez együtt jár a pénz iránti mohósággal is). Néha előfordul persze valami istentől eredeztetett elhivatottságérzet (mint a királyoknál), de ez szerintem igen ritka és többnyire veszélyes vagy nem túl sikeres.
Úgyhogy Hölgyeim és Uraim, én szkeptikus vagyok. Amíg politika lesz, addig a politikusok ILYENEK lesznek. Ez van.
Egy jó politikus legyen karizmatikus egyéniség, tudjon tömegeket állítani maga mögé, legyen koncepciója arról, amiről kell, legyen jó vezető, ne törekedjen egyeduralomra, és mert mindenben nem lehet tökéletes, ezt ismerje be és ne a haverjait vegye maga mellé, hanem komoly tudású szakértőket. Neki elég, ha irányítani tudja a szakértői testületet, rálátása van a dolgokra és elfogadja a nála hozzáértőbbek javaslatait. És ha kellően biztonságos létet teremtett az országnak, akkor tőlem akár meg is töltheti a zsebét, azt úgyem ússzuk meg.
Biztos van még, most csak ennyi naív elképzelés jutott eszembe.
Biztos van még, most csak ennyi naív elképzelés jutott eszembe.
Calwer!
"Képzeljünk csak el egy államot, ahol a szavazat súlya a befizetett adóval arányos, aki meg nem fizet, az nem szavazhat. "
Elő kéne ásnom agyam rejtekéből vagy a netről,
de mintha az egyikfajta ókori görög államberendezkedési modell pont így működött volna.
Általában - amellett, hogy közhelyszerűen nem kedvelem a túlgazdag nagyvállalatokat, akik bárkut meg tudnak venni kilóra - nincs ellenemre, hogy aki hajlandó részt vállalni a közterhekből, az jobban beleszólhasson abba, mire is menjenek el ezek a közterhek.
Nem tudnám megmondani, hogyan működne ez a modell a gyakorlatban. Mindenesetre tud bosszantani, hogy a soha munkát nem látott velem egykorú segélyből élő ún állampolgár szava ugyannyit ér, mint az enyim, aki irgalmatlan pénzt leadóztam már életemben - amiből ugye a segélyt is fizetik.
Jajjjajjajj persze ez politikailag nem korrekt, de akkor is tud bosszantani.
"Képzeljünk csak el egy államot, ahol a szavazat súlya a befizetett adóval arányos, aki meg nem fizet, az nem szavazhat. "
Elő kéne ásnom agyam rejtekéből vagy a netről,
de mintha az egyikfajta ókori görög államberendezkedési modell pont így működött volna.
Általában - amellett, hogy közhelyszerűen nem kedvelem a túlgazdag nagyvállalatokat, akik bárkut meg tudnak venni kilóra - nincs ellenemre, hogy aki hajlandó részt vállalni a közterhekből, az jobban beleszólhasson abba, mire is menjenek el ezek a közterhek.
Nem tudnám megmondani, hogyan működne ez a modell a gyakorlatban. Mindenesetre tud bosszantani, hogy a soha munkát nem látott velem egykorú segélyből élő ún állampolgár szava ugyannyit ér, mint az enyim, aki irgalmatlan pénzt leadóztam már életemben - amiből ugye a segélyt is fizetik.
Jajjjajjajj persze ez politikailag nem korrekt, de akkor is tud bosszantani.
"Képzeljünk csak el egy államot, ahol a szavazat súlya a befizetett adóval arányos, aki meg nem fizet, az nem szavazhat. "
Tényleg szép lenne ! A Kóka, Veres és Gyurcsány félék szavaznának meg mindent, a nagy többség meg nézhetné, ahogy a maradék vagyonából kiszavazzák szigorúan demokratikus úton. Aki ezt komolyan gondolja az elmebeteg. Ezzel szemben jó lenne, ha visszakerülne a megfelelő helyére a képviselők visszahívhatósága. Amíg ez nem lesz, addig négyévente beleszólhatunk a politikába addig, amíg eldöntjük (szerintünk), hogy ki lopjon a következő négy év alatt.
Tényleg szép lenne ! A Kóka, Veres és Gyurcsány félék szavaznának meg mindent, a nagy többség meg nézhetné, ahogy a maradék vagyonából kiszavazzák szigorúan demokratikus úton. Aki ezt komolyan gondolja az elmebeteg. Ezzel szemben jó lenne, ha visszakerülne a megfelelő helyére a képviselők visszahívhatósága. Amíg ez nem lesz, addig négyévente beleszólhatunk a politikába addig, amíg eldöntjük (szerintünk), hogy ki lopjon a következő négy év alatt.
kovvacs
"Az egyik szívás az, hogy nem egyenletes a korrupció elfogadottsága illetve elutasítottsága. Pl. megtanultam borravalót adni a pincérnek, de nem tudom, hogy mikor mennyivel és milyen módon illik melyik orvost megkenni, ezért pl. a gyerekorvosunk minden bizonnyal marha rosszul jár velünk. Amikor bedagadt bokával vártam egy (hehe mostmár súlyponti) kórház traumatológiáján, nem tudtam, kinek hogyan kéne stexet leadni, hogy ne kelljen 5 órát várnom a soromra, miközben az összes később érkezőt behívták."
Ez sántít. Nem ugyanaz a szitu, ha a vendéglőben vagy a benzinkútnál adok némi borravalót, mert ezt önként teszem, akkor is ki fognak szolgálni, ha nem adok, legfeljebb néha rámborítják a levest. Viszont az, hogy bizonyos állami megbízásokat semmi esélyed nincs megkapni, még akkor sem, ha te teszed a legjobb ajánlatot, vagy hogy a hivatalnok nem intézi el az ügyedet csak ha megkened, vagy hogy a hivatalnok hajlandó egy kicsit félranézni, ha megkened, na ez a kőkemény korrupció. Ezen nincs mit megtanulni, ezt ki kell írtani gyökerestől. Egyébként nem lenne nagyon nehéz. Létre kellene hozni egy a telefontanú-hoz hasonló rendszert, ahol anoním módon be lehetne jelenteni, ha pl. egy egyébként természedvédelmi terület besorolású telken felépül egy 250 M Ft-os ingatlan, vagy ha egy tenderen a legdrágább ajánlattevő nyer. Ezekről mind értesül valaki csak kinek szóljon? Az ügyészség pártos, a bíróság és rendőrség függetlenségéről pedig még beszélni is kár.
"Az egyik szívás az, hogy nem egyenletes a korrupció elfogadottsága illetve elutasítottsága. Pl. megtanultam borravalót adni a pincérnek, de nem tudom, hogy mikor mennyivel és milyen módon illik melyik orvost megkenni, ezért pl. a gyerekorvosunk minden bizonnyal marha rosszul jár velünk. Amikor bedagadt bokával vártam egy (hehe mostmár súlyponti) kórház traumatológiáján, nem tudtam, kinek hogyan kéne stexet leadni, hogy ne kelljen 5 órát várnom a soromra, miközben az összes később érkezőt behívták."
Ez sántít. Nem ugyanaz a szitu, ha a vendéglőben vagy a benzinkútnál adok némi borravalót, mert ezt önként teszem, akkor is ki fognak szolgálni, ha nem adok, legfeljebb néha rámborítják a levest. Viszont az, hogy bizonyos állami megbízásokat semmi esélyed nincs megkapni, még akkor sem, ha te teszed a legjobb ajánlatot, vagy hogy a hivatalnok nem intézi el az ügyedet csak ha megkened, vagy hogy a hivatalnok hajlandó egy kicsit félranézni, ha megkened, na ez a kőkemény korrupció. Ezen nincs mit megtanulni, ezt ki kell írtani gyökerestől. Egyébként nem lenne nagyon nehéz. Létre kellene hozni egy a telefontanú-hoz hasonló rendszert, ahol anoním módon be lehetne jelenteni, ha pl. egy egyébként természedvédelmi terület besorolású telken felépül egy 250 M Ft-os ingatlan, vagy ha egy tenderen a legdrágább ajánlattevő nyer. Ezekről mind értesül valaki csak kinek szóljon? Az ügyészség pártos, a bíróság és rendőrség függetlenségéről pedig még beszélni is kár.
Rpa! Van igazság abban, hogy a választást csak populizmussal lehet megnyerni. De! Mi lenne, ha pl. az lenne a törvény, hogy a választási ígéreteket szigorúan be kell tartani. Hiszen választó egy programra adta le a voksát és nem elsősorban X-re vagy Y-ra. Engem az háborít fel, hogy a választások után egy kormánynak jogában áll a választási ígéreteit beszorozni mínusz eggyel. Ez az amire a FIDESZ azt próbálta mondani, hogy illegitim. Igazuk van, csak sajnos nem közjogi értelemben. De miért nem lehet ezen változtatni?
Tikó írta: "Egy nagy érdem szerintem TWÁ-nak, hogy ide egy olyan csoportot eszkábált össze, akik mindenféle nyálcsorgatás, acsarkodás nélkül tudnak hozzászólni." Ez nem az Árpi érdeme, ez a játékszabályok tanulása. Tessék visszalapozni a közéleti topic-okat, mi volt itt 96-98 tájékán, ajjjajjjaj! Most, 6-8 évvel később már senki nem megy bele olyan teljesen értelmetlen meddő vitákba, hogy melyik párt jobb. (Látjuk, hogy mindegyik egyforma szar.) Ez ügyben teleírtunk már több terrabyte-ot, láttuk mi lesz a vége, senki nem kívánja mégegyszer elővenni.
Lehet, hogy igazad van Tikus, de megmondom őszintén, az utóbbi idők patikák körüli történései óta nem tudok hinni patikusnak, ha patikáról van szó ... mert mint tudjuk, a benzinkútnál vásárolt Algoflex méhnyakrákot, tüdőembóliát és veszettséget okoz (impotencia incl.), míg a patikában vett heroin gyógyítja a rákot, az AIDS-et, és az inkontinenciát.
Kezeit csókollom. Remélem, büszkének teccett lenni a nagy kampány idején.
Kezeit csókollom. Remélem, büszkének teccett lenni a nagy kampány idején.
swen
A Gallup évek óta kormánypárti, ez nem újdonság. Mégse haszontalan amit mondanak. A kérdés megfogalmazásával (környezetével, lehetséges válaszokkal, stb.) mindig lehet nyerni néhány %-ot a "gazda" javára. Ha már így sem megy, akkor mellőzik a nyilvánosságot. Meg persze tájékoztatják a megrendelőt a változtatás szükségességéről.
Egyébként ne ítélj pusztán a környezeted véleménye alapján. Hány értelmes nőt jelent ez? 10-20-30? Az bizony nem a "nők" véleménye.
Számold meg ehhez a bejegyzéshez hányan szóltak hozzá! Gondolod, hogy ez az "ország" véleménye?
Egyébként itt a Gallup mérés a Gyurcsány/Orbán iránti szimpátiáról nemek szerint:
kepfeltoltes.hu/061216/gyurcsi_-_nemek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A Gallup évek óta kormánypárti, ez nem újdonság. Mégse haszontalan amit mondanak. A kérdés megfogalmazásával (környezetével, lehetséges válaszokkal, stb.) mindig lehet nyerni néhány %-ot a "gazda" javára. Ha már így sem megy, akkor mellőzik a nyilvánosságot. Meg persze tájékoztatják a megrendelőt a változtatás szükségességéről.
Egyébként ne ítélj pusztán a környezeted véleménye alapján. Hány értelmes nőt jelent ez? 10-20-30? Az bizony nem a "nők" véleménye.
Számold meg ehhez a bejegyzéshez hányan szóltak hozzá! Gondolod, hogy ez az "ország" véleménye?
Egyébként itt a Gallup mérés a Gyurcsány/Orbán iránti szimpátiáról nemek szerint:
kepfeltoltes.hu/061216/gyurcsi_-_nemek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
mavo: picitoff, de egyetértek. Érthető, hogy a patikusok próbálják az érdekeiket védeni, de nem elfogadható, hogy (ál)szakmai ürügyek mögé bújva teszik ezt. Hiteltelenné teszi őket. (van még a Mo.-on valaki, aki hiteles...?)
TWÁ,
"Baló az Baló, nem Balló. Esetleg még Bárdos, talán Krizsó Szilvi. De úgyse működik az, hogy egy vitán a moderátor beszól, h például Viktor, pofa súlyba, ez üres populizmus. Hiszen még azt is csak októberben nyögte ki, hogy tán mégse pont most kéne járulékot csökkenteni."
Balló az Balló:) Bárdos? Hmm, szerény meglátásom szerint ő felületesen pártatlan, de mégsem, Krizsó meg gyengusz lenne, szegénykémet letorkolnák..
"Baló az Baló, nem Balló. Esetleg még Bárdos, talán Krizsó Szilvi. De úgyse működik az, hogy egy vitán a moderátor beszól, h például Viktor, pofa súlyba, ez üres populizmus. Hiszen még azt is csak októberben nyögte ki, hogy tán mégse pont most kéne járulékot csökkenteni."
Balló az Balló:) Bárdos? Hmm, szerény meglátásom szerint ő felületesen pártatlan, de mégsem, Krizsó meg gyengusz lenne, szegénykémet letorkolnák..
Tiko
a populizmust kigazoló moderátor megegyezik az én udvari bolondommal. Ha politikus.
Ha újságíró, akkor meg több kéne belőle. A jelek nem biztatóak, lásd Széles Gáboros post. Az Ápisz csődbe megy :)))
Továbbvive a gondolatot, a bulvármédiába is be kellene szivárogni :) Bár nem tudom, hogy lehetne a Blikkben nagy képes, kis szöveges politikai mélyelemzéseket és erkölcsi okítást közölni, de majd kitalálom. :))
a populizmust kigazoló moderátor megegyezik az én udvari bolondommal. Ha politikus.
Ha újságíró, akkor meg több kéne belőle. A jelek nem biztatóak, lásd Széles Gáboros post. Az Ápisz csődbe megy :)))
Továbbvive a gondolatot, a bulvármédiába is be kellene szivárogni :) Bár nem tudom, hogy lehetne a Blikkben nagy képes, kis szöveges politikai mélyelemzéseket és erkölcsi okítást közölni, de majd kitalálom. :))
A megoldás egyszerű:
minden pártot tartson el a saját tagsága, mamelukserege, és gazdálkodjanak annyiból, amennyi befolyik. Ha többet költenek, legyen aki leellenőrzi az eredetét, nyilvánosságra hozza, ha törvénysértés van, szankcionálja.
minden pártot tartson el a saját tagsága, mamelukserege, és gazdálkodjanak annyiból, amennyi befolyik. Ha többet költenek, legyen aki leellenőrzi az eredetét, nyilvánosságra hozza, ha törvénysértés van, szankcionálja.
Tistedur:
az alternatíva mi vagyunk. Én úgy látom, hogy pl. az itteniek véleménye az egész helyzetről jó sokban egyezik. Ahogy pedig járok-kelek a városban, ismerősöktől, családtól, barátoktól is ugyanezeket hallom. Hát akkor éppen az ilyeneknek kellene egy programot letenniük az asztalra! Mindenki tegyen bele valamit, álljon össze egy egésszé, amivel már be lehet rontani a parlamentbe.
az alternatíva mi vagyunk. Én úgy látom, hogy pl. az itteniek véleménye az egész helyzetről jó sokban egyezik. Ahogy pedig járok-kelek a városban, ismerősöktől, családtól, barátoktól is ugyanezeket hallom. Hát akkor éppen az ilyeneknek kellene egy programot letenniük az asztalra! Mindenki tegyen bele valamit, álljon össze egy egésszé, amivel már be lehet rontani a parlamentbe.
Abbé!
csak akkor vagyunk alternatíva ha elszakadunk a pártoktól...és ez a probléma:vagy pártot gründolsz-vagy indulhatsz pártonkívüliként(ez az önkormányzati választásokon működhet jobban,de még ott is megjelennek a támogató pártok,vagy az azokhoz köthető civil szervezetek)
csak akkor vagyunk alternatíva ha elszakadunk a pártoktól...és ez a probléma:vagy pártot gründolsz-vagy indulhatsz pártonkívüliként(ez az önkormányzati választásokon működhet jobban,de még ott is megjelennek a támogató pártok,vagy az azokhoz köthető civil szervezetek)
Pinokkió: ellenségekre - és ezek azok - nem szavazok!
Har Móni: egyik sem tisztességes, akik nincsenek benne az ügyekben, az bűnrészes abban, hogy vannak ügyek
Nibelung: egyáltalán nem kell tudomásul venni
Har Móni: egyik sem tisztességes, akik nincsenek benne az ügyekben, az bűnrészes abban, hogy vannak ügyek
Nibelung: egyáltalán nem kell tudomásul venni
tistedur:
óh, én egy kicsit más keretekben gondolkodom, ha már egyszer valódi változásokat óhajt mindenki. Ha megvan a program, terjeszteni kell, megismertetni az emberekkel, hogy lássák, miről van szó. Ezek után rá kell őket venni, hogy ne a tévét bámulják, hanem jöjjenek és követeljenek. Valódi, igazi tömeg! Mivel ettől még senki sem retten meg, el kell foglalni a megfelelő középületeket.
Tárgyalásokat kezdeményezni az államfővel és a fegyveres testületek vezetőivel a hogyantovábbról. Ideiglenes, civil kormányt kinevezni.
Ezalatt őrizetbe venni az addigi főkolomposokat, és bent tartani őket addig, amíg egy -igazán - független bíróság dönt az ügyükben.
Párbeszédet kezdeni a civilekkel, hogy milyen formában és módon lehet választásokat rendezni. (pl. cenzusos választás, stb.) Nagyon sok okos, tehetséges és független szakember van ebben az országban, ezért nem reménytelen a helyzet, hogy végre történjen valami.
Az egészben a legnehezebb az, hogy miként lehet rávenni az embereket arra, hogy álljanak fel a tévé elől, illetve ne csak a fejünkre nőtt pártokban gondolkodjanak.
valami ilyesmi jutott eszembe, de minden más ötlet érdekel, ami nem kevesebb, mint a teljes politikai klikk és más vezetők felelősségre vonása :) így lehet csak visszaszerezni a 90 óta ellopott pénzek jó részét (hisz nem vesztek el, csak átalakultak), és a jövőben megadályozni az évi 4-5 ezer milliárdnyi közpénz eltűnését; akkor maradhatnak kórházak, lenne pénz oktatásra, (akár esztétika szakosoknak is), stb., és nem lenne szükség az ilyen-olyan csomagoknak elnevezett rémálmokra. Mert van itt pénz, csak rossz zsebekben.
óh, én egy kicsit más keretekben gondolkodom, ha már egyszer valódi változásokat óhajt mindenki. Ha megvan a program, terjeszteni kell, megismertetni az emberekkel, hogy lássák, miről van szó. Ezek után rá kell őket venni, hogy ne a tévét bámulják, hanem jöjjenek és követeljenek. Valódi, igazi tömeg! Mivel ettől még senki sem retten meg, el kell foglalni a megfelelő középületeket.
Tárgyalásokat kezdeményezni az államfővel és a fegyveres testületek vezetőivel a hogyantovábbról. Ideiglenes, civil kormányt kinevezni.
Ezalatt őrizetbe venni az addigi főkolomposokat, és bent tartani őket addig, amíg egy -igazán - független bíróság dönt az ügyükben.
Párbeszédet kezdeni a civilekkel, hogy milyen formában és módon lehet választásokat rendezni. (pl. cenzusos választás, stb.) Nagyon sok okos, tehetséges és független szakember van ebben az országban, ezért nem reménytelen a helyzet, hogy végre történjen valami.
Az egészben a legnehezebb az, hogy miként lehet rávenni az embereket arra, hogy álljanak fel a tévé elől, illetve ne csak a fejünkre nőtt pártokban gondolkodjanak.
valami ilyesmi jutott eszembe, de minden más ötlet érdekel, ami nem kevesebb, mint a teljes politikai klikk és más vezetők felelősségre vonása :) így lehet csak visszaszerezni a 90 óta ellopott pénzek jó részét (hisz nem vesztek el, csak átalakultak), és a jövőben megadályozni az évi 4-5 ezer milliárdnyi közpénz eltűnését; akkor maradhatnak kórházak, lenne pénz oktatásra, (akár esztétika szakosoknak is), stb., és nem lenne szükség az ilyen-olyan csomagoknak elnevezett rémálmokra. Mert van itt pénz, csak rossz zsebekben.
ha ráértek olvassátok el a szöveg végén a kiemelt kulcsszavakat:
Címkék: Fidesz korrupció MDF MSZP reform SZDSZ
asszem, goebbels elvtárs ezt így tanította - még jó, hogy az indexes csikánóknak eszük ágában sincs sugallni, befolyásolni, neaggyisten manipulálni :)
Címkék: Fidesz korrupció MDF MSZP reform SZDSZ
asszem, goebbels elvtárs ezt így tanította - még jó, hogy az indexes csikánóknak eszük ágában sincs sugallni, befolyásolni, neaggyisten manipulálni :)
Politika:
Én két dolgon akadtam fenn mostanában: Miért olcsóbb nekünk egy kormányzati negyed a mostanitól 3-4 sarokra egy a piacon jó áron értékesíthető helyen?
Miért kell, hogy az önkormányzati jelöltek mögött pártok álljanak? Elvileg az ő feladatuk a lakóközösség (város/kerület) érdekének védelme. Illetve az a terület fejlesztéséért történő lobbizás.
Nem hizsem, hogy sokkal jobb egy bólogató kutya, aki a kormány minden ötletére lelkesen bólogat, mint egy ellenzéki, akit pártszimpátia alapon kizárnak minden lényeges döntésből.
Ok tudom naív vagyok, de gondoltam írok egy kis gondolkodni valót.
Korrektség???:
Nagyon sokan azzal magyarázzák saját cselekedeteiket, hogy a többiek is ezt csinálják... És ez nem csak a politikára igaz. Ugyan ez van a közlekedésben, üzleti életben.
Erre csak egy ismerős kérdést szeretnék idéázni: Ha a többiek a kútba ugranak akkor te is utánuk ugrassz?
Lássuk be, vadkapitalizmusban élünk. A pártok meg örömmel aszisztálnak.
Én két dolgon akadtam fenn mostanában: Miért olcsóbb nekünk egy kormányzati negyed a mostanitól 3-4 sarokra egy a piacon jó áron értékesíthető helyen?
Miért kell, hogy az önkormányzati jelöltek mögött pártok álljanak? Elvileg az ő feladatuk a lakóközösség (város/kerület) érdekének védelme. Illetve az a terület fejlesztéséért történő lobbizás.
Nem hizsem, hogy sokkal jobb egy bólogató kutya, aki a kormány minden ötletére lelkesen bólogat, mint egy ellenzéki, akit pártszimpátia alapon kizárnak minden lényeges döntésből.
Ok tudom naív vagyok, de gondoltam írok egy kis gondolkodni valót.
Korrektség???:
Nagyon sokan azzal magyarázzák saját cselekedeteiket, hogy a többiek is ezt csinálják... És ez nem csak a politikára igaz. Ugyan ez van a közlekedésben, üzleti életben.
Erre csak egy ismerős kérdést szeretnék idéázni: Ha a többiek a kútba ugranak akkor te is utánuk ugrassz?
Lássuk be, vadkapitalizmusban élünk. A pártok meg örömmel aszisztálnak.
Az origó alábbi cikkéből: Utcai zavargások Koppenhágában, www.origo.hu/nagyvilag/20061216utcai.html
a következőt olvasom ki. Dániában egy ifjúsági ház bezárása tud olyan zavargást generálni, mint nálunk egy minusz 1-el beszorzott választási program öszödi hitelesítéssel. Ezekután ott egy darabig igen meggondolják majd, hogy bezárjanak-e ifjúsági házakat.
Nálunk nincs mit meggondolni. Ha lesznek is tüntetők, majd megunják és hazamennek.
Hát ez is az egyik oka annak, hogy nálunk sok olyasmi előfordul, ami nyugatabbra nem.
Na, lehet cáfolni.
a következőt olvasom ki. Dániában egy ifjúsági ház bezárása tud olyan zavargást generálni, mint nálunk egy minusz 1-el beszorzott választási program öszödi hitelesítéssel. Ezekután ott egy darabig igen meggondolják majd, hogy bezárjanak-e ifjúsági házakat.
Nálunk nincs mit meggondolni. Ha lesznek is tüntetők, majd megunják és hazamennek.
Hát ez is az egyik oka annak, hogy nálunk sok olyasmi előfordul, ami nyugatabbra nem.
Na, lehet cáfolni.
Worluk
w.blog.hu/2006/12/14/szavazz_rank_loptunk#c134696
És mond Árpi, ezt a sorrendet a gép csinálja vagy te? Mert így remek, elfogulatlan olvasata van.
Nem gondolod, hogy a szerzőnek kéne a címkék sorrendjét megadni? Már csak azért is, hogy ne a legfontosabb szerepeljen az utolsó helyen.
w.blog.hu/2006/12/14/szavazz_rank_loptunk#c134696
És mond Árpi, ezt a sorrendet a gép csinálja vagy te? Mert így remek, elfogulatlan olvasata van.
Nem gondolod, hogy a szerzőnek kéne a címkék sorrendjét megadni? Már csak azért is, hogy ne a legfontosabb szerepeljen az utolsó helyen.
Úgy látom, itt jelentősen keveredik (egyes fejekben) a politikai elit és a közszolga fogalma. Szóval azért ezt nem kellene. A szakértő, higgadt, földhözragadt, lojális, tisztességes: az a közszolga. Az foglalkozik a saját szakterületével, fejleszti azt, körülveszi magát még hozzáértőbb, de nem vezető típusú beosztottakkal stb. Esetleg eljut a szomszédos szakterületekkel való gyümölcsöző interakcióig. Lojális a feletteseihez (aktuális kormány), és befogja, ha politika kerül szóba (legalábbis nyilvánosan).
A politikus, az egész más. Arra fentiek egyike sem kötelező. Sokkal átfogóbban és felületesebben kell gondolkoznia, egész mások a céljai és (elvileg) a "nagy egész" jövőjét kell megterveznie és nem egy szakterületét. Van ugye egy határmezsgye, amikor politikusok miniszterek, államtitkárok, főosztályvezetők lesznek; tehát közszolgák is egyben. Na, ott lehetnek problemák. De a kettőt szerintem akkor is el kell választani egymástól. Bár; volt, aki Őszöd után azzal érvelt, hogy a miniszterelnököt mint köztisztviselőt kellene felelősségre vonni a valótlan állításokért, adatvisszatartásokért. De ezt senki nem vette komolyan; ami azt jelenti, hogy az én meglátásomat más is osztja.
Szóval ez a szakértői humbug, amit itt politikusokkal kapcsolatban emlegetnek egyesek, ez szvsz butaság. A politikusnak nem kell szakértőnek lennie, a közszolgálatban meg (jó esetben) már most is azok vannak. Itt csak annyi a kérdés, hogy a szakterületeket érintő kérdésekben előbbiek éppen mennyire hallagatnak az utóbbiakra. Vagy esetleg éppen másokra.
A politikus, az egész más. Arra fentiek egyike sem kötelező. Sokkal átfogóbban és felületesebben kell gondolkoznia, egész mások a céljai és (elvileg) a "nagy egész" jövőjét kell megterveznie és nem egy szakterületét. Van ugye egy határmezsgye, amikor politikusok miniszterek, államtitkárok, főosztályvezetők lesznek; tehát közszolgák is egyben. Na, ott lehetnek problemák. De a kettőt szerintem akkor is el kell választani egymástól. Bár; volt, aki Őszöd után azzal érvelt, hogy a miniszterelnököt mint köztisztviselőt kellene felelősségre vonni a valótlan állításokért, adatvisszatartásokért. De ezt senki nem vette komolyan; ami azt jelenti, hogy az én meglátásomat más is osztja.
Szóval ez a szakértői humbug, amit itt politikusokkal kapcsolatban emlegetnek egyesek, ez szvsz butaság. A politikusnak nem kell szakértőnek lennie, a közszolgálatban meg (jó esetben) már most is azok vannak. Itt csak annyi a kérdés, hogy a szakterületeket érintő kérdésekben előbbiek éppen mennyire hallagatnak az utóbbiakra. Vagy esetleg éppen másokra.
Kedves Emberek,
rábukkantam a frankó hasonlatra:
megtiltani a pártoknak azt, hogy pénzt fogadjanak el üzlet"ember"ektől, cégektől,
kb. ugyanakkora naivitás, mint elvárni egy 16-20 körüli lánytól, hogy ne éljen szexuális életet házasság előtt.
Hiába mondod, hogy erkölcstelen, nagy a kockázata a betegségnek és nemkívánt gyerekkel járhat.
A sokféle megközelítés a fenti kommentek közt olyan, mint a naiv szülőké: ha időre haza kell jönnie, nem lesz semmi baj; ha megmondom neki, hogy csak csókolódzon, akkor azt fogja tenni, stb.
Ami most van a közéletben, az kb. annyi, hogy jól van fiatalok, foghatjátok egymás kezét. Közben úton-útfélen kefélnek, és csinálják a zabigyerekeket (lásd érdekes törvények, kormányrendeletek, önkormányzati döntések, közbeszerzések stb.).
Mi meg vagy úgy csinálunk, mint a vallásos szülők, hogy áááá, nincs itt semmi baj, hiszen nem látjuk őket kefélés közben, akkor biztosan rendesek;
vagy szívjuk a fogunkat, mert nem látjuk, hogy a lány kivel vadul, és hogy fog kinézni a kölyök.
Ezér mondom: mivel kefélni akkor is fognak, ha politikailag korrekt gyerekek potyognak is az égből;
legyenek az aktusok legálisak és nyilvánosak.
Szabadjon kefélni, pártot agyonfinanszírozni és kötelező legyen naprakészen a stex folyósítását nyilvánosságra hozni. Mert különben mindkét félnek börtönbünti.
Mink meg majd meglássuk, hogy szavazunk-e rájuk. Vagy esetleg valamelyik szimpatikus parlamenten kívüli pártra. Vagy esetleg kivándorolunk.
(A hasonlatot kikerekítve. A nemmegkent pártok esetéről jut eszembe a következő beszólás egy katolikus fiútól, aki egyes katolikus lányokról szólva megjegyezte: Tudod, annak, aki így néz ki, nem nehéz szűznek maradnia.)
rábukkantam a frankó hasonlatra:
megtiltani a pártoknak azt, hogy pénzt fogadjanak el üzlet"ember"ektől, cégektől,
kb. ugyanakkora naivitás, mint elvárni egy 16-20 körüli lánytól, hogy ne éljen szexuális életet házasság előtt.
Hiába mondod, hogy erkölcstelen, nagy a kockázata a betegségnek és nemkívánt gyerekkel járhat.
A sokféle megközelítés a fenti kommentek közt olyan, mint a naiv szülőké: ha időre haza kell jönnie, nem lesz semmi baj; ha megmondom neki, hogy csak csókolódzon, akkor azt fogja tenni, stb.
Ami most van a közéletben, az kb. annyi, hogy jól van fiatalok, foghatjátok egymás kezét. Közben úton-útfélen kefélnek, és csinálják a zabigyerekeket (lásd érdekes törvények, kormányrendeletek, önkormányzati döntések, közbeszerzések stb.).
Mi meg vagy úgy csinálunk, mint a vallásos szülők, hogy áááá, nincs itt semmi baj, hiszen nem látjuk őket kefélés közben, akkor biztosan rendesek;
vagy szívjuk a fogunkat, mert nem látjuk, hogy a lány kivel vadul, és hogy fog kinézni a kölyök.
Ezér mondom: mivel kefélni akkor is fognak, ha politikailag korrekt gyerekek potyognak is az égből;
legyenek az aktusok legálisak és nyilvánosak.
Szabadjon kefélni, pártot agyonfinanszírozni és kötelező legyen naprakészen a stex folyósítását nyilvánosságra hozni. Mert különben mindkét félnek börtönbünti.
Mink meg majd meglássuk, hogy szavazunk-e rájuk. Vagy esetleg valamelyik szimpatikus parlamenten kívüli pártra. Vagy esetleg kivándorolunk.
(A hasonlatot kikerekítve. A nemmegkent pártok esetéről jut eszembe a következő beszólás egy katolikus fiútól, aki egyes katolikus lányokról szólva megjegyezte: Tudod, annak, aki így néz ki, nem nehéz szűznek maradnia.)
Hehe
Háttárpáád, épp most tapasztaltad meg a saját bőrödön, hogy milyen is a politika. Az önjelölt Nyakók, Szijjártók, egyebek ilyen eseteket kreálnak, mint fentebb ők ketten, és ha elég jó, vagy a politikai mítoszokba elég jól beleillik, átveszi őket az igazi Nyakó és/vagy Szijjártó és kész az ügy. Eseteket biztos tudsz mondani te is, ezeket nem sorolnám.
A politikai mítoszok pedig nem megkérdőjelezhetőek. Orbán szőlőt lopott, Gyurcsány valami mást.
Háttárpáád, épp most tapasztaltad meg a saját bőrödön, hogy milyen is a politika. Az önjelölt Nyakók, Szijjártók, egyebek ilyen eseteket kreálnak, mint fentebb ők ketten, és ha elég jó, vagy a politikai mítoszokba elég jól beleillik, átveszi őket az igazi Nyakó és/vagy Szijjártó és kész az ügy. Eseteket biztos tudsz mondani te is, ezeket nem sorolnám.
A politikai mítoszok pedig nem megkérdőjelezhetőek. Orbán szőlőt lopott, Gyurcsány valami mást.
Helló!
Nagyon érdekes kommenteket olvasok itt!
Lehet, hogy teljesen sajátos az elképzelésem, de szerintem nem a politikusok lopnak itt igazán. Sőt akik lopnak nem is gondolják úgy, hogy az lopás. Szerintem egyszerüen egy újraelosztás van folyamatban, mégpedig az erő és pénz oldaláról támogatva, ezt az általam igazinak tartott értelmiség tehetetlenül figyeli, a politikusok pedig vagy kiszolgálják ezt, vagy bármilyen ellenkező irányt képviselve buknak.
Lehet, hogy én is csak naív vagyok mint Swen (vagy ő provokatőr?), de szerintem ebbe a folyamatba semmiféle beleszólásunk nekünk nem lehet, maximum vágyhatunk arra (szándékosan nem imádkozhatunkat írtam), hogy a következőkben kialakuló elit sem akarja majd levágni az aranytojást tojó tyúkjait!
Nagyon érdekes kommenteket olvasok itt!
Lehet, hogy teljesen sajátos az elképzelésem, de szerintem nem a politikusok lopnak itt igazán. Sőt akik lopnak nem is gondolják úgy, hogy az lopás. Szerintem egyszerüen egy újraelosztás van folyamatban, mégpedig az erő és pénz oldaláról támogatva, ezt az általam igazinak tartott értelmiség tehetetlenül figyeli, a politikusok pedig vagy kiszolgálják ezt, vagy bármilyen ellenkező irányt képviselve buknak.
Lehet, hogy én is csak naív vagyok mint Swen (vagy ő provokatőr?), de szerintem ebbe a folyamatba semmiféle beleszólásunk nekünk nem lehet, maximum vágyhatunk arra (szándékosan nem imádkozhatunkat írtam), hogy a következőkben kialakuló elit sem akarja majd levágni az aranytojást tojó tyúkjait!
Az utolsó 100 komment: