W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Állatok két keréken, és az ő érveik

2006.11.21. 20:53 Tóta W. Árpád

Hatszázvalahány hozzászólás megér egy összefoglalót. Tanulságos kibeszélőshow volt.

A vitaindítóban az állt, hogy a motoros mint olyan momentán nem számíthat a közönség szeretetére. Mégpedig azért, mert soraikból a legfeltűnőbb egyedek két súlyosan közösségellenes bűnben érintettek: az egyik a kétszáz decibeles városi janizás, a másik a nemzeti parkok szétdúlása. Kívánatos volna visszatartó erejű pénzbüntetéssel, illetve elkobzással büntetni őket.

Erre a következő ellenérvek születtek. Egy: illető júzer kikéri magának az általánosítást, ő sose terepezik, se nem kvadozik védett területen, a kipufogója pedig eleve alkalmatlan arra, hogy zajt csapjon vele. Hogy akkor miért veszi magára, azt nem lehet tudni.

Kettő: mint fent, de egyébként ha menne az erdőbe baromkodni, és ha direkt recsegős puffja lenne, akkor is miért ezzel foglalkozunk, és nem az autókkal, repülőkkel, gyalogosokkal, meteorokkal. Különben is, az erdőben szemetelnek a turisták, az állatok odaszarnak, úgyhogy akit pont az ő szerény, tájbaillő krosszmotorja zavar, az motorosgyűlölő fasiszta.

Három: ő igenis ordító motorral szeret utazni, legalább észreveszik az autósok. Továbbá ő ott terepezik, ahol kedve tartja. Mindenki más le van szarva, és akinek nem tetszik az ő szórakozása, azt jól fejbe fogja egy vasrúddal kúrni, mert mit szól be. Utóbbi megoldás persze antimotoros fronton is népszerű.

Az első típus vagy hazudik, vagy téved. Vagy direkt, vagy véletlenül nem sorolja be magát a szépen, szabályosan, csendben közlekedő motoros címszó alá, pedig ő volna az. Továbbra is tartsa meg az isten a jó szokását. Ő a motorostársadalom Járóka Líviája és Oláh Ibolyája.

A harmadikkal nincs mit vitázni, azt büntetni kell. Szigorúan, irgalom nélkül. Ilyen viszont nemigen hallatta hangját, valószínűleg nem is létezik. A Szalajka-völgyben kísértetmotorosok jártak.

Magyarland kéksajt-szerű, mélységig hatoló rothadására a második a legjobb példa. Nem ismeri el a bűneit, maszatol, taknyol inkább tétován. Aztán a taknyos kezével szanaszét mutogat: miért kéne nekem betartani bármi szabályt, ha a nyugdíjas is lop a boltból? Majd akkor tessék az én motorommal foglalkozni, ha az autósokat mind megbüntették! Majd ha a cigányokat is! Majd ha Gyurcsány lemondott! Majd ha Erdélyt visszakaptuk! Közben épp azt mutatja be, hogyan kell szétkúrni a maradék országot is. Hát így.



Címkék: közlekedés postabontó

252 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr9818208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Defter: a motor, amikor el akarja kerülni azt, hogy egy csomóban menjen az autókkal, elsősorban nem gyorshajt, hanem legyorsul. A pirosnál előrecsorogni, és a gép gyorsulását kihasználva szerezni 100-150 méter előnyt és majd ott motorozni kb. ugyanazzal a sebességgel, mint amennyivel autóval mennél. Sok autós azt látja, hogy a bunkó motoros elétolakszik és nem szabályos előrecsorogni. Azt gondolom, hogy az autós nincs igazán feltartva, és sem az autósoknak sem a motorosnak nem igazán jó, ha együtt mennek egy csomóban.
(most nem az elítélendő pirostól-pirosig 170-el száguldozásról és a közelről nagy sebességkülönbségges előzésről beszélek).
Dugóban is előre szoktam csorogni. Nem szabályos. Azt gondolom, hogy ha autóval lennék, vagy motorral autóként sávban közlekednék, egyel többen araszolnánk, ami senkinek sem lenne jó.
Pascal, amire reagáltam, az nem a legyorsulásról szólt, hanem erre: "Gyorshajtás: Max 30%-al nagyobb sebességgel szoktam menni a megengedettnél. Ez még biztonságos motorral. Erre azért van szükség mert az autósok figyelmetlenek és az a legbiztonságosabb ha egyszerűen elhagyom őket." Tény, h a % jelet elfelejtettem, ezért az 50-80 hasonlat valójában ugye csak 50-65 kellett volna, h legyen.
Az előrecsorgással nincs bajom, komolyan félre is szoktam kicsit húzódni, h elférjen, aki menni akar. De ugye nem gondolod komolyan, hogy városban soha nem fogsz egy csomóban közlekedni az autókkal, csak azért, mert sárgára kilősz az autók közül?
Gyakran látok olyat, aki hátsó keréken indul és első keréken érkezik a következő lámpához. Ez melyik csoportba tartozik? Komolyan érdekel.
most ugrott be, hogy winklernek és karottának is hangos kipufogója van, ráadásul winkler meg van örökítve valamelyik totalcar részben, hogy ezerrel megy a saját nivájával a pusztában. huhuu, bunyó lesz az index szerkesztőségében..:)
pammy,
a gyógypedagógia lehet hogy káros igazad van, ha azt kapnak az autósok egyébként is csak a fekáliát paskoljuk.De szerintem nem szájbarágos marhaságokra van szükség.
A tényeket kell közölni. Pl:
A motor és a motoros jóval sérülékenyebb mint a karosszériás járművek. És mindenki hallott már arról hogy a kissebbet nem szabad bántani. Vagy legalábbis is nem illik.
A motor egy nyomon közlekedik tehát a városi közlekedésben kevesebb helyet foglal. (Valaki mondta hogy úgyis csak kedvetelésből motorznak, ez csak részben igaz és ha mondjuk hervadt Ladával csináljáák ugyanezt akkor az miért jobb?)
Évente 20% nő az új motorok eladása. Tehát több motor lesz.
Ezek tények, a mi döntésünk hogy figyelmbe vesszük-e vagy sem.
Épelméjű motoros haverom gondolatai. Idézem:


"Aha értem, szabályosan közlekedni a büdös életbe nem fogok a motorommal

Ezek a 30-40-50-60éve lefektetett szabályok nem éppen a 2006ban gyártott motoromhoz igazodnak

-De… nem fogok 200decibeles kipufogót venni a motoromra, azzal a címszóval, hogy loud pipe save life, mert baromság

(tudom beszéltem neked kipufogókról és valamit vennék is , de pl egy homologizált akrapovics szinte alig mérhetően hangosabb a gyári dobnál, csak éppen nem olyan steril, semmitmondó hangja lenne tőle a motornak, hanem lenne benne egy kis élet)


-mikor még keveset közlekedtem pesten motorral, kurvára élveztem, hogy a kocsisorok között elvágtatok 80-90-nel, merthogy az milyen király. Nagyjából két dugóbanállás autóval a hungárián elég volt ahhoz, hogy belássam, olyankor eltépve a kocsik mellett sokan kívánnának engem a halálba és talán picit jogosan is

-azóta óvatosan 20-30cal megyek el a kocsik mellett, ha kell még lassabban, nagyjából 10 percet bukok egy amúgyis másfél órás úton, talán még élek 50évig, ezek a tízpercek beleférnek

-jártam erdőben annó az endúrómmal, és marhára élveztem a sárdagasztást, de persze nem tájvédelmi vagy urambocsá természetvédelmi területen, oda a mai napig nem megyek be se biciklivel se semmivel

-egyszer fényképeztem a csupasár motoromat kint az erdőben, mikor jött két vadász és megkért, hogy lassan majd távozzak, mert ők itt bizony vadászni fognak

Szerintem nekik több joguk van ahhoz a területhez, mint nekem, így annyit mondtam nekik, hogy tíz perc és már itt se vagyok, intettek elmentek, én meg szálkanélkül hazasaraztam magam


-szerintem (lehet jóhiszemű vagyok) az autósok nem általánosítanak, ha látok egy motort a tükörben óvatosan közeledve hozzám, tudom, hogy egy higgadfejű motorossal van dolgom, lehúzódom, mert nekem az nem fáj, elengedem, int, tökéletes idill



Egy őrült motorost meg úgyse veszek észre a tükörben, csak azt látom, ahogy hangsebességgel és a hozzátartozó gittrepesztő hanggal elhúz mellettem, általában a hülyebarom jelzőnél és egy kis hátonvégigfutóhidegrázáson kívül mást nem vált ki belőlem…"

Defter:
Ez bizony a motoros kö..ög kategória.

Más: Ugye milyen érdekes? Ha az ember nem anyázva adja elő a baját akkor menyivel könyebben meghallják? :-))

Javaslom az összes fórumozónak ezt megfontolni.
Bevallom az előző hozzászólások nagyrészéből kiindulva ebben nem bíztam, de a tolerancia meglepő csodákra képes néha :-)
Defter: a városi egykerék az öngyilkos kategóriába tartozik, amit jobb elkerülni (motorral méginkább mint autóval). De amit leírtam működik, főleg többsávos úton jó, komoly gyorshajtás nélkül. A rizikós rész tényleg az elinduláskor van, mert nagy sebességgel keresztbe jöhet még valaki aki "pont befért". Ezert nem a pirossárga, hanem a zöld a start, előtte pörög a bukósisak jobbra-balra, és takarásból nem érdemes próbálkozni. Érdemes megfigyelni, ez sokkal gyakrabban látod mint az egykerekezést. Sok átlagautósnak egyik olyan bunkóság mint a másik, pedig ég és föld.
Az UPt is fölbosszantották már valami hangos motorral, írt is erről valamit valahol. Azért a TWÁ UPvel kiegészülve már fölveszi a versenyt a Karotta meg a Winkler ellen. :)))
árpád, ezt írod: "Egy: illető júzer kikéri magának az általánosítást, ő sose terepezik, se nem kvadozik védett területen, a kipufogója pedig eleve alkalmatlan arra, hogy zajt csapjon vele. Hogy akkor miért veszi magára, azt nem lehet tudni."
pontosan lehet tudni, hogy miért veszi magára: "A motorost nehéz szeretni. Nem ad rá okot."

necsináljukmár! meglepődni azon, hogy az általánosítás bántja az általánosítás érintetjeit? hát igen. az a gyanús ami nem gyanús. miért kell a demagógia? ezen a vonalon haladva nemá beszóljon a nem lopós cigány, hogy ő nem olyan, a balos, hogy nem komcsi, a jobbos, hogy nem náci. szóval akkor kuss, mert kinyilatkoztatás volt, az értelmezés szabadsága az enyém, aki nem fogadja el, az meg sem értette, mert hülye, vagy olyan, vagy pártolja az olyanokat, vagy olyan lenne, ha tehetné, de nem teheti, de ez a célja.
better magyarland? frusztráció-agresszió, agresszió-agresszió.
ez itt szalicil árpád.
outsider, szóban lehet, de fizikálisan? ;)
Kicsit öszecsapta? nem figyelt oda?tévedett? Nemkívánt rész törlendő. :)
a száguldó boxriporter esete a fülsérült glosszaíróval....:)))
a zárojelet nem kitevő PHP-s mondjon le! követelem :D
csúnya hibaüzenetet kaptam az előbb és elveszett a hozzászólásom, vigasztalhatatlan vagyok :(
pedig frufrunak akartam mondani, hogy azon cikk eleje szerintem(lehet csak szerintem) arról szól miért alkalmas a motoros ellenségképnek, nem az objektív valóságot tükrözi
Keri!
Csak 30%-al mész gyorsabban, mint lehet. Tök jó. Tudod, ha én ezt autóval csinálnám, mit kapnék? És ha még Te is így teszel, aki pedig kultúrált motoros vagy, akkor mit várjunk el a kevésbé kultúráltaktól. Így lehet, hogy magadat nem veszélyezteted, bár szerintem igen (A tegnapi kommentözönben, valaki belinkelt egy képet egy kettészakadt motorosról. Valószínű ő is legalább 30%-kal túllépte a határt. Lehet, ha 50-nel megy, akkor nem szakad szét. Meg az is lehet hogy ő is úgy gondolta, a kocsisor előtt a helye, mert az jobb. Nem volt az.), de meggondolatlanul eléd lépő 8 éves gyerekeket, meg totál felelőtlen nyuggereket igen.
Aztán: kocsisor között előregurulok. Itt nem, az a baj, hogy hamarabb érsz a célodhoz, mint én, hanem az, hogy senki, de SENKI nem számít arra, hogy a saját sávjában, tőle 15 cm-re csalinkázik egy motoros. Ha sávot váltok, vagy egy kátyút akarok kikerülni, nem számítok arra, hogy ott nyomulsz mellettem. Neked megyek 5-tel, Te elesel, éppen egy Liaz alá, a haverjaid meg szörnyülködnek, hogy megint egy paraszt autós. Ezt kellene valahogy agyileg felfognia minden motorosnak. És valóban, lehet példálózni itt Angliával, meg Németországgal, meg Olaszországgal (valamelyik hülye még Tajvant is felhozta), de ez itt a magyar közlekedési kultúra, ezek itt magyar utak és ezek itt magyar be nem tartott törvények.
Walmer: két büntetőpontot amennyiben készül sztárfotó :) akárcsak Keri
mellesleg ha te autóval nem léped túl városban a sebességhatárt akkor tudom milyen autód van, mert már láttalak egyszer :D
meg is jegyeztem hogy vazze ilyet se láttam még :D
Én is láttalak! Te voltál az a szőke "picsa" aki mikor a múltkor 50-nel mentem a belső sávban, folyamatosan jártatta a száját mögöttem az anyósülésen ülő barátnőjének. Pontosan nem tudom mit mondhattál, de "béna fasz"-t sikerült leolvasnom:))))))
:)))) pedig reméltem hogy átmegy a "menjél már menjél már menjél már" is :D elvégre ez volt az üzenet lényege
Walmer átkozott ragaszkodik a saját előíteleteihez. Márpedig ő tud olyan példát mondani ami miatt a motorosokat igen is be lehet skatulyázni! És akkor is haragudni akar rájuk ha kissebbek és sebezhetőbbek. Neki is azt üzenem amivel mostánában szeretek példálozni. Az előítélet megölt egy embert Olaszliszkán. Kár lenne ezt figyelmen kívül hagyni.

pammy.....:D
Walmer persze átkozottul ragaszkodik, úgy mint outsider a félregépeléshez...:)
Walmer, én pölö a szokok néha a visszapillantóba tekinteni a dugóban és szokom látni a motorost, sőt néha még helyet is adok neki, amit mint azt már korábban leírtam MINDEN EGYES ALKALOMMAL MEGKÖSZÖNNEK. Hogy a dugóban előrejön azzal nekem semmi gondom.
A sávváltásnál meg illik visszapillantózni egyébként is...
Outsider, ez nem előítélet, hanem tapasztalat. Én még csak ilyen motorost láttam. Illetve nem! Egyszer láttam a 7-es buszból egy középkorú fószert, aki a robogójával nem csorgott előre a két kocsisor között, hanem szépen beállt a busz mögé. nem láttam rajta a halálos félelmet, hogyaszongya, "mingyá' belesnyomnak a busz seggébe". Szerinte(m) így is lehet motorozni. De persze lehet hogy nem volt igaza.
Walmer
nem fogom vitatni a tapasztalatodat, csak azt kérem hogy figyelj és hátha javul a véleményed. Itt sokan írtak arról hogy a környezetükben lévő motorosok normálisan közlekednek.
Csak azt mondd meg nekem hogy miért zavar hogy a motor előremegy a két sor között?(Persze csak akkor ha van hely és nem 1000-rel hanem nyugodtan és körültekintően)
nem vagyunk egyformák, engem a szépen besoroló motoros optikailag jobban zavar... jön a követési távolság problémám .D
persze, tudom, hogy ő a szabályos, nem akarom megfolytani meg minden, csak olyan fura érzés
Keri: latom nagyon vagod a motor mukodeset, remelem nem vagy mernok :( 3 liter egy sportmocival :) :) -Hi, en is szoktam am motorozni- . Meg irtam oda egy-ket okossagot, olvasd at figyelmesebben. Attol, hogy nem trabant, az olajat meg megeszi (ketutemu). Termeszetesen a katalizatoros, nem kifejezettem sport negyutemuek valoban kornyezetbaratabbak mint az auto nem vitatom, csak ilyen nem nagyon van. Esetleg kell valakinek elado 10Le-os Ninja motorom, alacsony fogyasztassal, katalizatorral, nyugdijasoknak idealis, olcson adom...
Walmer:
A jelzés nélküli sávváltásra, hirtelen kátyu kerülgetésre fel vagyunk készülve, mivel ha szabályosan saját sávunkban közlekedünk akkor is rendszeresen előfordul ilyen :))

Ez a tévhit tipikusan a motort nem ismerő autósok érvrendszeréhez szokott tartozni. Motoros körökben nem hallottam ilyen kezdetü balesetről, hogy "sorok között mentem..."

Másik. Nem tudom figyeltél e, de én határozottan nem szoktam mozgó autók között előre menni, így hacsak nincs a kocsidon 4 kerék kormányzás amivel oldalazni is tudsz, nem kell tartanom a kátyukerülgetéstől és sávváltástól. Egyébként pont ezért nem szoktam mozgó kocsik között elmenni és ezért beszélek le mindenkit.

30% : az 50-nél 65km/h a trafipax 68nál villan. Akár kocsival, akár motorral, ezért nem büntetnek, csak leelőznek mert lassan mész :-)
Leírtam. Azért, mert nem számítok arra, hogy a saját sávomban, mellettem csalinkázik egy motor. Nem számítok rá, mert tiltja a KRESZ, tehát nem is kell rá számítanom, mert elvileg ott se lehetne. És mivel nem számítok rá, nem veszem észre, meglököm és kész a baj. És minden ellenkező híresztelés dacára, ha egy autós elüt egy motorost, azt nem megnyugodva veszi tudomásul, hogy "eggyel kevesebb", hanem igenis megviseli az az ember fiát, meg a lányát is.
Walmer, látom te azért rendes csóka vagy.
Megnyugtatlak. Tisztában vagyok vele, hogy nem számítasz rám és ennek megfelelően foglak megközelíteni. Ezért nem kell aggódnod miattam. Az én tempom mellet általában elöbb lehúzódnak az autók mint odaérnék, ha meg nem húzódik le akkor kivárom a sorom. De asszem ezt is írtam.
Najóvan, ez így már kezd unalmassá válni, ki lehet húzni a nyelveket egymás seggéből:DDDDDDDDD
Keri!
Engem már büntettek meg, mert 60-nal mentem városban. És egész egyszerűen nem várhatjátok el az autósoktól, hogy felkészüljenek olyan mutatványaitokra, amit a KRESZ szerint nem tehettek meg. Ahhoz képest, hogy nagyon jólnevelt motoros vagy, eléggé leszarod a KRESZ-t. És Te még jólnevelt vagy, meg cikkeket írsz a témában, milyen a biztonságos vezetés, de 65-el nyugodtan mész lakott területen belül, mert "azért nem büntetnek meg". van nekem egy haverom, neki meg egy Kanadában élő nagybátyja. Minden nyáron eljön Magyarországra és hozza magával a bazi nagy Plymouth-ját is. Használja is. És a haverom kiröhögi, mert betartja a sebességhatárokat. Valószínű azért, mert Kanadában ha nem így tesz, agyonbüntetik. Persze lehet, hogy valamit ők csinálnak szarul.
Passenger!
Tök igazad van. Már én is unom, hogy itt egymás faszát szopjuk. Tudjátok mit? Baszódjatok meg a motorjaitokkal együtt!!!!!! Veszem is a Dragomovot, vagy mi a szart, hogy levadásszak mindenkit:))))))
Látom nagyon igyekszel fogást keresni, de minden válasz benne van az írásaimban. Ha csak kötekedni akarsz rossz emberrel kezdtél mert engem nem érdekel. Ha meg akarsz érteni engem, akkor olvasd el amit írtam és olvasd el a cikkemet. Ha ennek ellenére nem értesz valamit akkor kérdez és én válaszolok. :-)

szerintem viszont, és megkockáztatom hogy ez most sajét magam mosdatása, a sebességhatárok úgy vannak meghúzva, mintha hozzászámolnák, hogy X1,5
mondja mér meg valaki, hogy az integető bácsis vasuti kereszteződésben, ahol az 5el naponta kétszer átdöcögő kismozdonyt két integetős bácsi is kiséri mindig, miért kell 30-al megközelítenem? miért van kinn az útépités tábla a pesti úton és a 30as korlátozás idestova fél évvel az átadás után? és miért kell egy zebrás lámpás gyalogosátkelő elé 40es tábla :o
az az 50 is olyan lassú döcögés hogy ihaj...
Nem keresek fogást. Egy hszn, egy reagálás. Én így nyomom:)
Hiába, no, nem természetbarát mivoltom mondatja velem, de nagyon drukkolok Tóta W.-nek, nehogy a sértett környezetrombolók áthajsanak rajtan a nagy, koszos szögesgumikkal...
Még ilyet, a szar is büdös, a mindenki és minden más egyéb is hibás, csak mi nem, jobb híján (olvasás?) a természetvédelmi területet egy rakás emberi hulladékká motorozó visszamaradt izék.
Azért néha lemossátok a két- és /vagy négykerekű erdőmentesítő gépállataitokat a csörgedező forrásban is, ugyi?
Pusztuljon a tetves-retkes szalamanderje, miért kellett ott lennie (mehetne állatkertbe is), igaz, motorizált Isten barmai?
Még ilyet, hogy mire való az erdő...
Ki kell vágni. És akkor nincs többé probléma veletek, ördögfiókák.
Pammy, talán azért is, mert ahol a sínek az úttal találkoznak, ott olyan "minőségű" az aszfalt, hogy ha gyorsabban mész, leharapod a nyelved:) De félreértés ne essék. Felőlem minden motoros és autós kolléga annyival megy, amennyivel neki tetszik, feltéve, ha nem én, vagy valaki olyan döglik meg miattuk, aki fontos nekem. De aztán nincs sírás-rívás, ha esetleg egy gyorshajtó valami hülyeséget csinál és ti szopjátok meg:))
Ki kell vágni az összes erdőt, és lebetonozni fél méter vastagon a helyüket, oszt kész. Akkor majd lehet motorozni bárhol. Oszt kész.
Ezek szerint Walmer világában a motorosok az autókkal állnak szépen a sorban ő egy kicsit később ér a piroshoz és mindenki egyforma sebességgel megy. Ez nekem így túlságosan amerika...és itt a better Magyarland a cél vagy nem?:) Sajnos nekem sem mennek jól a sebességhatárok, hiába a forgalom általában gyorsabban halad:)
a forgalom mi vagyunk, outsider:)
Walmer: teljesen jól járható 60 környékén legalábbis.. de sztem 80al is próbáltam már, semmi extra... vannak gázos sinek persze a városban, de ez nem az
Már írtam, felőlem 120-al is átzúghatsz rajta.
Namármost, okés, betonyozzuk le az erdőt, mennyűnk át a vasúti átjárón kéccázhatvannal, és mindenki faszagyerek, de ez má akkor is UNCSIIIIIIIIIII! Namentem:)
Gyorsan kerítsünk Passangernek egy potenciális motoros vagy természetgyilkost. :)))) Télleg, akar itt még valaki motorost gyilkolni?
csak ha gyalogol és biciklizik is néha, és esetleg van kamionja
Azért jól megmozgatod a népeket Tóta W.
Netfüggőknek virtuális tornaóra!
Nekem spéci teccett a summázásod is.
Üdv: B.B.
Kedves TWA,
remek kategóriákat alkottál, kapsz is érte sok-sok hozzászólást:-)
Magam sem szeretem a csendes szép erdő közepén a zajos motort mert nem oda való. De azt is látni kel, hogy ezt nem lehet elintézni egy - aki ilyet csinál az menjen a .......... mert bunkó és .......(vége)
A terepmotorozás egy létező valós igény (egyébként roppant jó móka is, lehet köpködni) amire a "felelős" ungarisch közigazgatásnak még csak lövése sincs, nem hogy ötlete, hogyan lehetne megoldani. Ugyan Ausztriától Szlovákiáig mindenhol megoldott a dolog de itthon csak a köpködésig jutunk.
1. Ki lehet jelölni erre a célra megfelelő helyeket, sikerült már ez, lásd 4x4 találkozók és tájékozódási versenyek.
2. ezért lehetne pénzt kérni, infrastruktúrát építeni rá, keresni vele! Ez nem jó az erőgazdaságoknak, mert így dolgozni kéne azért a pénzért, amit most támogatás formájában kapnak meg.
3. Erdőhasználati törvény kéne, ami szabályozza az erdei járműhasználatot, ez + a vadászoknak nem jó. Mellesleg ott sem ártana rendet tenni, mert nagyobb betyárok ők mint a terepmotorosok. Esetleg megérne ez is egy misét.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az parkerőben kell motorozni, pláne nem hétvégén amikor sok turista megy oda kikapcsolódni. De azt is látni kell, hogy ez egy közig probléma aminek van megoldása, csak meg kén érte mozdulni ami valamiért nem megy:-(
T.W.Á.!
Ügyes vagy! Általánosítani kell. Igy lehet egy szar hírt eladni. Ha azt írtad volna, hogy két motoros a Nemzeti Park területén motorozik 10 enyje-benyje után behugyozott volna az egész, nemhogy második felvonást is megél. Csakúgy mellékesen szept 9-én lezajlott 1 motoros demonstráció a Hősök terén ca. 12.000 motorral és ca. 16.000 motorossal a lehető legkultúráltabban. Érdekes, de erről az eseményről nem olvastam százával a kommenteket. Persze ahol nem történik balhé és nem lehet köpködni akkor máris érdektelen. Tessék általánosítani. Gratulálok!!!
Vitéz,

12 EZER motor és 16 EZER motoros a Hősök terén?!

Tizenkétezer?! Tizenhatezer?!

Jól számoltad a nullákat?
Worluk kishaverunk bevallottan azért állt publicisztának (muhaha...) mert az égvilágon semmihez sem értett. Arra azért rájött, hogy a mért olvasottság a lényeg. Ahhoz pedig valami jó degenerált cikk meg még annál is degeneráltabb cím kell.
Cikkei a lelke tükre...
Csak egy kis kiigazítás fékezés témában, mert elég sok tévhit hangzott itt el:
Az tévedés, hogy a motorok sokkal jobb fékezésre képesek, mint az autók!
Csak összehasonlításképpen:
Egy 1.0-ás fapados Suzuki Swift (ami autóknál egyértelműen műszakilag is az alsó kategória) megegyezik egy Suzuki GSX-R 1000 (ami sportmotorból felső kategóriás) féktávjával! Mindkettő 100km/h-ról 0-ra fékezve 38métert tesz meg! Tehát ez sokszor okoz problémát azoknál a motorosoknál, akik csúcsgépekkel azt hiszik, hogy hamarabb megállnak, mint egy autós. Ráadásul motorral a vészfékezés egy veszélyes mutatvány, amit tanulni kell! (Erre vannak speciális tanfolyamok is!)Egyszerre kell egyenesben tartani a gépet, kontrollálni a blokkolást. Vészfékezés közben egy motorral nem lehet irányt változtatni, egy ABS-es autóval igen.
zamat

az a baj, hogy fingod sincs egy erdogazdasag felepiteserol, mukodeserol es koltsegveteserol. ha pedig van, akkor ne beszelj marhasagokat :)

amugy en is ugy tudom, hogy vannak kimondottan motoros palyak. hernad kozeleben is van egy. penzbe kerul? c'est la vie. kell a quad melle egy auto meg egy utanfuto es lehet menni. akar ausztriaba, akar szlovakiaba es nem itthon szetcseszni a turisztikai celu erdoket. szerintem.
Keri:
Hát motoros lehet, hogy vagy, de hogy műszaki nem, az biztos.
10-16 ezres fordulatszám egy motornál? Ne röhögtess... Valamivel tényleg gyorsabban pörögnek, mint az auók motorjai (már amelyik - mondjuk egy 1200-as négyhengeres Honda már nemigen), de nem ennyivel.
Azt meg, hogy a te motorod lehagy egy Ferrarit - hát lehet. Ha a Ferrarit egy 4 éves vezeti, akinek át kell gyalogolnia a kuplungtól a gázpedálig, aztán a váltókarig, aztán ugyanez vissza, minden sebességváltáskor. Vagy ha az a Ferrari a Shellnél beszerezhető matchbox-változat.
Én salakmotoroztam, kicsit (=sokkal) jobban gyorsul, mint az utcai motorok, de egy komolyabb versenyautó úgy hagyja ott, mint a picsa. Már csak az egy kg-ra jutó teljesítmény miatt is.
Ja igen, aki szerint a trafipax 68-nál villan, ne lepődjön meg, ha képet kap...
Ugyanis 63-nál már villan (50 +25%).
dr. Veér Farkas:

Úgy látszik, hogy kettőtök közül pont te nem vagy tisztában a motorok technikai adataival. Tudod, a salakmotorokon és az egyhengeren kívül is van élet. Nem is akármilyen! :)
Bizony, a mai motorok közül a legtöbb sor4 ssp, naked és túrasport maximális fordulatszáma 10.000 fpm fölött van, az ssp-ké 14-16ezer környékén. És pont te írsz hülyeséget az 1200-as Hondával! Az egyre nagyobb ccm-hez egyre kisebb maximális fordulatszám szükséges a maximális teljesítmény eléréséhez. Persze nem pont a ccm arányában. És miért pont Honda? Az csak egy márka bár (pont nekik nincs 1200-as blokkjuk). Mi van, ha az az 1200-as Honda történetesen V2-es? :)

Még valami: Ferrari nem csak a F1-ben létezik. Van utcai változata is.
Ha azt veszed, hogy a mai 600-as ssp gépek 3 másodperc alatt érik el a 100km/h-s sebességet, akkor szerinted melyik a gyorsabb? Ezt az általad favorizált salakmotor sem tudja. Szerintem régen olvastál motorokról. A mai teljesítményadatok már az utcai gépeknél is erősen megközelítették az 1kg/LE arányt.

Szóval mielött bárkit is műszaki analfabétizmussal vádolnál, nézz szét kicsit a neten, és nézd meg a P20-asnál újabb és erősebb gépek adatait is! :)
Igen, jól látod a számokat, ott voltam. 12.000&16.000. Nemcsak a Hősök terén, de a Hősök tere és az Ajtósi közötti részen a Dózsa György út is tele volt, annyira, hogy gyalog is alig lehetett menni. Ha nincs balhé, vagy nem fújják fel , akkor még egy ekkora rendezvénynek sincs hírértéke.
Dr Veér Farkas: Néhány adat! Saját kezemmel pörgettem 1x egy 250-es Banditot 18.000-ig. A Gsxr 1000 pedig 7,2 mp alatt éri a 200km/h-t. Súly/lóerő!!!! 166kg/183Le!!!!!
Ha megengeditek, talán nem számít floodolásnak, ha megismétlem itt: szerintem a motorokat be kéne tiltani, és szerintem ez az esemény a mi életünkben be is fog következni. A motorok rendkívüli környezeti terheléssel járó, társadalmilag káros, ön- és közveszélyes, drága játékszerei egy szűk kisebbségnek.

Amikor ezt beírtam az eredeti cikkbe kommentnek, rengeteg levélkét kaptam, hogy, hú, há, hő, há, hú, há, betiltani, há, he, hú, hát azt meg hogy, meg miért, meg nemlehet, há, hú.

Ezeknek mind azt üzenem, hogy ha valaki 10 éve azt mondta volna, hogy az ír kocsmákban ne lehessen cigizni, arra is azt mondták volna, hogy hú, há, hő, a tiltás nem old meg semmit, továbbá én nem fújom a füstöt a többi pofájába, stb.

Aztán egyszercsak betiltották mint a szart, mindenki megszokta egy hét alatt és most béke van a jó levegőjű kocsmákban és kész.
Ez nem floodolás, csak egyszerű ostobaság. Ilyen erővel a sport- és sárkányrepülést is be lehetne tiltani.

Milyen rendkívüli környezeti terhelése van egy szabályosan üzemeltetett motornak? Az, hogy kevesebbet fogyaszt, mint egy autó, vagy az, hogy dugóban sem másfél tonnányi terhet kell mozgatni, és nem növeli a sort, mint egy autó? 1 vagy két személy utaztatására sokkal hatékonyabb, mint egy autó ugyanennyi emberre, és ugye általában a városban az autókban sem
5 ember szokott ülni.

Társadalmilag káros? Mesélj!

Minden ön- és közveszélyes, amit agyatlanul használnak. Az autók, kamionok, kerékpárok, fegyverek, és még pár millió dolog.

"drága játékszerei egy szűk kisebbségnek."

Új széria motort lehet venni 400ezertől 7millió forintig. Autót 2 milliótól 200millióig. Most akkor mi a drága, és milyen szűk rétegről beszélsz? Miért akarod betiltani szerencsétlen ETZ-s futár 20 ezer Ft-ot érő gépét?

Szerintem te vagy irigy vagy, vagy csak egyszerűen túlzottan beszűkült látókörű!
Csak ezen nem tudok túllépni:

"drága játékszerei egy szűk kisebbségnek."
Akkor kezdjük el sorolni, amit még oda sorolhatnának az azt nem művelők:
Búvárkodás, ejtőernyőzés, vitorlázás, síelés, snowboardozás, jetsky, (profi)fotózás, offroadozás, gyorsulási versenyek, extrém hegymászás, rafting, stb., stb., ....
Akkor ezekre is haragszol? Tiltsuk be?
Gabreal, igen, a fentiek közül az offroadozás és a gyorsulási verseny olyanok, amiket vasszigorral tiltani és üldözni kellene.

Egyszerűen kicsi Európa és kicsi a Föld, hogy emberek az erdőben autókat bőgessenek vagy ugyanezt tegyék éjjel, elhagyatott országutakon játékból.
Értem. És mi alapján mondod meg, hogy a felsoroltakból ez a kettő a rossz? Mi van, ha másnak a többi nem tetszik?

"Egyszerűen kicsi Európa és kicsi a Föld, hogy emberek az erdőben autókat bőgessenek vagy ugyanezt tegyék éjjel, elhagyatott országutakon játékból."
Valóban ezek fölösleges, mondhatjuk káros dolgok.
DE. sokkal több helyet vesz el az élettérből az a napi több millió tonna szemét, amit a termékek "díszes" csomagolása okoz, és hasonló mennyiségű vegyszer ömlik a csatornákba, mert már lassan az ételeinket is hypózzuk a reklámok hatására. Tehát ha elkezdenénk betiltani a Föld számára káros dolgokat, akkor az emberekkel kéne kezdeni!

Miért fáj neked, hogy vannak, akinek az életük a motorozás? Miért korlátoznád őket abban, hogy normálisan motorozhassanak? Azért, mert van pár barom, aki közveszélyesen motorozik? Autósok között sokkal több van? Tiltsuk be azokat is?
Nem demagógia ez?
Hmmm, ezzel a jo nikkel a buzitopichoz kellett volna hozzaszolnom, de az mar kimult.:) Szoval, hat az a nagy bajom, hogy Arpadunkkal eleg gyakran egyetertek, de a motorozas hmm. a quad/erdei terepezeshez hozzaszolni nem tudok, sose hozott lazba, de a "ketszazdecibeles varosi janizas" hat az hmmm ize. az kozel all. Azer nehany dolog:
A (motoron) levo sportkipuff nemcsak azert van, mert meno meg hangos meg jaszkali, hanem az autosok - sajnos igen gyakran NEM VESZIK ESZRE A MOTORT!!!. persze, lehet a varosban hatosban poroszkalni, de neha jo vegigsurrani kilonyolcvannal a hungarian pld. Tudom nem szep dolog, meg kresz meg minden.. A motor "hangja" azonban nem csak es kizarolag a jaszkalizas eseten ved, hanem mezei autopalyan is pld, es ne feledjuk, ha autoval nekimesz a motorosnak, a te (ti) szemszogetekbol volt egy rossz napotok es a fenyezo jol jart, de a motoros ott nyekken meg - jo esetben. Huztak mar ram a kormanyt nem egyszer, neha szimpla kocsogsegbol, neha valoban azert, mert nem vettek eszre. Szoval a hang valamennyire ved, hidd(gyjetek) el. A masik: egy motor nem auto, vagyis mielott elindulok be kell melegitsem (legalabb alapjaraton 2-3 perc) aminek szinten idegesito hangja van, de ha nem tartod be baszhatod azt a 3 mill-t amit mondjuk egy R1-be fektettel. Idegesito, tudom. De meg hany idegesito dolog van.
Uff.
Leginkább az, hogy te száznyolcvannal száguldozol Budapesten. Ha te belehalsz, az rendben van, vállaltad. De akit elütsz vagy akivel karambolozol, az úgy gondolta, hogy hazamegy még aznap a családjához. Hacsak a motociklis úrfi fene szórakozhatnékjában úgy nem gondolja, hogy neki most jól esik kilonyolcvannal végigsurranni.
A TéWedések elkerülése végett: Ezt kinek írtad?
TWÁ:

Tudom, hogy nem a vonalzó volt a jeled az oviban, de azért ennyire nem kéne ferdíteni!

Nem sok motoros száguldozik 180-al a városban. Viszont jópár autó is szokott hasonló sebességgel. Szerinted ha ezek közül ütközik valamelyik, akkor az autó vagy a motor tesz nagyobb kárt a céltárgyban? Egy motoros által elcsapott autósnak lényegesen nagyobb esélya van az életbenmaradásra, mintha autóval ütközött volna. És ez még akkor is igaz, ha a motor az autónál kétszer nagyobb sebességgel megy!

Ez az önkéntesség nem csak a motorosokra igaz! Ki kötelezi az autóvezetőt, hogy a volánhoz üljön? Miért gondolod, hogy csak egy motoros gondolhatja úgy, hogy száguldozik? Miért vetíted folyamatosan a motorosokra ezt a tévhitet, hogy a motor=száguldás?

Áruld el: Irigység vagy komplexus rezgeti a billentyűdet ezen szánalmas kirohanásokra?
Véletlenül sincs semmi értelme a városban 2-3 literes fogyasztással mászkálni és nem rohadni a dugóban.
(ezt egy négyütemü 125ccm-es városi motor tudja produkálni)

Vannak hülyek motoron? Vannak! Tiltsuk be az összes motort. De ennyi erővel sok sok dolgot be lehet tiltani. Vannak akik a bringát, görkorcsolyát, gyalogosokat, autókat, dohányosokat, kutyaszart, csöveseket, stb...
Korrekt ez a tiltsuk_be_a_nekem_nem_tetsző_dolgokat hozzáállás! :D
TWÁ, nyilván a kényelmesebb pozíció az egykerekező és száguldozó hangos motorosok témáján lovagolni (vannak de nem ők a többség, ezt látni kell); neked most nehezebb lenne néhány korábbi, a cikkedben található általánosítást kifogásoló kommententre reagálni :)
Olyan mindig lesz akármelyik fórumon, aki be akarja tiltani az összes motort, az összes autót, stb...
T.W.Á.!

Szerinted minden motoros 180 km/h-val közlekedik Pesten? Persze a friss meleg pizzára mosolyogsz, pedig azt is motoros hozza!
emberek, elfogulatlanul plz... a reparon írta a 180at.. erre mindenki nekiugrik annak aki ezen kiakad, én is kiakadtam, lehet nekem ugrani.
Kedves reparon: az hogy 180nál nem vesznek észre időben arra nem a kipuffogó hangosítása a megoldás, hanem a racionális közlekedés. 180nal érkező autót se veszem észre időbe a hungárián.
a másik baromság (boccs) ha te valakinek 180-nal nekimész akár a hungárián akár az autópályán, az valószínű nem a fényezőhőz megy, hanem jóeséllyel belehal .. még 120-nál is esélyes.
A kocsi erősebb, mint a motor de azért nem tank ha egy kétszáz kilós (de legyen csak a fele) acél tárgy egy 80 kilós sofőrrel a nyeregben belecsapódik 120-180as tempónál azt nem fogja megköszönni.
Pammy:
Valóban barom, aki ennyivel megy a városban, de egy 180-nal az autódba csapódó motor lényegesen kisebb kárt tesz, mintha 100-120-al egy autó szállna beléd. A városban száguldozók pedig autóval és motorral is jóval 100km/h fölött mennek. Tehát emiatt is fölöslege a motorosok felé hárítani, hiszen aki száguldozik, az nem motoros vagy autós, hanem felelőtlen faszkalap.
Gabreal: itt most konkrét ügyről volt szó. Én elhiszem, hogy a ki fog összetörni vitában te egyértelműen hátrányos helyzetűnek tekinted magad, de hidd el, ilyen tempónál mindenki összetörik, Ha nincs olyan mázlija az autósnak, hogy olyan helyen érje az autót az ütés, ahol nem ül senki akkor biztos halál, ad absurdum előfordulhat, hogy a motoros megússza, mert elrepül és valahogy olyan szerencsésen érkezik, az autós meg meghal. Ráadásul senki nem mondta, hogy a motoros nem egy gyalogost vagy egy másik motort fog eltrafálni. A városban 180al lavírozó BMW-s köcsögöt se itélem meg semmivel se kedvezőbben.
OK. Beszéljünk a konkrét 180-as motorozásról. Ha nem oldalról kap el, akkor nagyon nagy esélyed van túlélni, Sőt! Városban pedig 180-al főleg főútvonalakon lehet száguldozni, ahol azért a legtöbb esetben hátulról vagy szemből száll beléd. Volt "szerencsém" látni jópár motor-autó frontális ütközést, amiben az autósoknak az ijedtségen kívül nem sok bajuk lett. Az autókon nem véletlenül van energiaelnyelő zóna. Az arra van tervezve, hogy egy autót is kellő mértékben lefékezzen. A motor lényegesen kisebb energiával csapódik be.

"Ráadásul senki nem mondta, hogy a motoros nem egy gyalogost vagy egy másik motort fog eltrafálni"
Pammy :"ha te valakinek 180-nal nekimész akár a hungárián akár az autópályán, az valószínű nem a fényezőhőz megy, hanem jóeséllyel belehal"

Gondolom nem sok gyalogos jár az autópályán, esetleg fényezőnél! :)))))))
de a hungárián igen. Szemből ütközésnél a motor jóeséllyel bezuhan a szélvédőn és lezúzza az elölülők koponyáját. Nem szép látvány. de szinte minden iránynál védtelenek az ablakok amin berepülhetnek a motornak nagy, rugalmatlan, és még mindig tekintélyes sebességgel rendelkező darabjai, és az oldalvédelem se tökéletes minden autóban. Arról nem beszélve, hogy nézd meg mondjuk egy seicento töréstesztjét... mitől véd az?
és akkor még nem tettem hozzá, hogy az autó hol áll meg az ütközés után :)
OK. Kezudjük el a fizika órát:

Az autó 800-2000 kg, a motor 100-300. A mozgási energia tehát az autó esetében több, mint 40szeres is lehet! Tehát egy frontális ütközésnél az autó olyan plusz energiamennyiséggel rendelkezik, hogy a lassulása lényegesen hosszabb utat vesz igénybe, mint a motoré, tehát az utközés pontjától az autó leginkább előre, a mozgásvektor irányában halad tovább. Tehát a bentülők még akkora lassulást sem kénytelenek elviselni, hogy a belső szerveiket károsodás érje.

"Szemből ütközésnél a motor jóeséllyel bezuhan a szélvédőn és lezúzza az elölülők koponyáját."

Én nem tudom, hogy ezt honnan vetted, de lehet, hogy lelkes Cobra11 néző vagy. Frontális ütközésnél a motornak esélye sincs bezuhanni a szélvédőn. Ott az autó energiaelnyelése miatt olyan erőhatások lépnek fel, amik belefúrják a motortérbe. Az autó orra nem ék alakú, nem dobbantóként viselkedik az ütközésnél! Szerintem hagyd meg a filmeknek ezeket a buta kliséket, ott még akár látványos is lehet. :)

"és akkor még nem tettem hozzá, hogy az autó hol áll meg az ütközés után"

A motoron vagy a motoroson. Számít az autós szempontjából?
Viszon a lényeg: közúton nem kell 180-al száguldozni! SENKINEK!
Gabreal: nem a cobra11-et nem nézem, csak valódi balesetek képeit :)
úgy látszik a motornak nem szóltak :)
Egy ütközés tipikusan nem olyan laboratóriumi determinisztikus esemény, mint amilyennek leírod, már csak ezért is hibás az álláspontod. Feltehetően lesz vészfékezés lesz kormányrángatás, uralom elvesztés, az az autó kb bárhol kiköthet, ütközéstől függően fejjel lefele vagy kamion alatt is akár. bármilyen hihetetlen, gyalogos is ölt már vétlen autóst, nem hogy motoros
Adnál pár linket, mert kiváncsi lennék frontálisnál utastérbe pattant gépekre!
Egy 180 km/h-val közlekedő motor 50 méter tesz meg másodpercenként, és akkor a te sebességedet még nem számoltuk bele. Ha van vészfékezésre és kormányrángatásra idő, akkor mire ütköztök, már közel nem 180-as az ütközés. Ráadásul kevés szemből ütközésnél van időd, hogy elötte közvetlenül fejreállj az autóval, vagy még pluszben bemenj egy kamion alá. A frontális ütközésnek pont az a lényege, hogy olyan hirtelen jön létre, hogy nincs idő az iránymódosításra, vagy a hatásos fékezésre!
Tehát ha már elkezdted, a szemből ütközésnél utastérbe pattanó motort, akkor ne terelj másfelé, mert az a vitában számít kormányrángatásnak! :)
nem terelek, csak én az összesféle ütközésről beszélek, nem a frontálisról :) nem tudtam, hogy ez a kizárólagos témánk ;)
ha megtalálom a képet belinkelem.. elég rég volt már, nem tudom merre láttam. És dolgoznom is kell googleözésen kivűl :D
www.driveandstayalive.com/articles%20and%20topics/crash%20causation/speed_swedish-motorcycle-crash_2005.htm

ez emlékeim szerint nem ugyanaz, és a leírásból, meg a képekből, nem egyértelmű pontosan hol találta el az autót, ráadásul a 180nál is többel ment, de azér megmutatom, hogy nekik se szóltak, hogy az autó nem törik össze és nem pördül meg motorral való ütközéstől :)
ne vedd személyeskedésnek .)
Gabriel, pammy, szerintem nincs igazi ellentét köztetek, 180al menni a Hungárián nem szép dolog. Gondolom egyértelmű, ha ilyen van a motoros hibája. Azon vitázni, hogy a motoros magát vagy a többi résztvevőt veszélyezteti inkább....
Reparon: én lebeszélnélek. Ha már csinálod ne írd ide, hogy 180al mész a Hungárián és hogyan melegíted a sportmotorodat. De inkább ne is csináld. Még akkor sem, ha "hány idegesítő dolog van" ezen kívül. Látni kell, hogy ez többeket irritál. Én meg nem akarom, hogy ebből általánosítva majd valaki rám húzza a kormányt.
Vártam, hogy ezt linkeld be, hiszen ez a baleset több, mint egyértelmű választ ad a kérdésre.
A motor 250 km/h sebességgel, fékezés nélkül, OLDALRÓL csapódott be az autóba. Tehát lényegesen nagyobb energiájú becsapódás egy energiaelnyelő zóna nélküli részre. vagyis, ha egy frontális ütközés során egy kisebb energiával ütköző bemenne az utastérig, akkor ennek a motornak át kellett volna keresztben mennie az autón, és a másik oldalon kijönnie. Nem ez történt.

De szerintem ez meddő vita. A lényeg, hogy a barmok ellen nem véd, akár autóval, akár motorral jönnek.
frontális ütközésnél a motoros megy 180al, az autó megy mondjuk 70-el az összesen 250 :)
de tényleg meddő vita, és iszonyú sok múlik a kocsi tipusán a motor tipusán és a baleset pontos körülményein, mer mondjuk egy már repülő motor fenn tartja magának a jogot, hogy ne az energiaelnyelő zónába csapódjon. mint ahogy auto vs teherautó csattban is előfordul ha ritkán is, hogy a teherautós jár rosszabbul. A motorosok többsége ezt tudja is, inkább gyalogos, meg biciklis jelenség, az ugyanmár én úgyse tudok kárt tenni senkiben, csak forditva
Eddig csak olvasgattam és többször is nekikezdtem írni, de nem küldtem el egyszer sem, viszont Reparon postjára muszály reagálnom.
Egyformán ugyan olyan seggfej antiszociális állat az, aki nem tudja hogyan kell viselkedni egy nemzeti parkban, 180-nal száguldozik a belvárosban (mindegy hogy űrhajóval vagy görkorcsolyán), pofátlanul előrefurakszik a dugóban, stb, stb.
Miattad húzzák majd rám a kormányt ha közlekedni próbálok, pedig ha éppen kocsival megyek, akkor talán téged engedlek el egy lehúzódással. Lehet normálisan csinálni a dolgokat és ebbe annak is bele kell férnie, hogy nem 8ezres fordulaton melegíted a vasat, meg talán az injektoros, automata szívatós újabb vasaknál már el is indulhatsz vele. JA, hogy akkor nem lehet húzni még neki, hanem szépen finoman közlekedve kell megvárni, hogy bemelegedjen...

Általában egy szürek Astra, időnként egy Suzuki Bandit alattam a vas
JJ: asszem egyről beszélünk - de nekem nem "egyformán seggfej" - te sosem mész előre a banditával? Az egyik, amiről itt már páran írtak, az, hogy egyrészt ítéljük el az önmagát/másokat veszélyeztető viselkedést, másrészt nézzük el ami nem szigorúan szabályos de mindenkinek jó, senkinek sem árt. Végülis te sem azt akarod, hogy minden autós mindig 100%ig betartsa a KRESZT, hanem, hogy figyeljen, tolerálja a motorost. Keri ezt nálam jobban leírta párral feljebb, ahhoz, meg a linkelt cikkhez keveset lehet hozzátenni.
Én értem a különbséget:
JJ azt írta, hogy furakszik. Ez azt jelenti, hogy minden eszközzel kiharcolja magának, hogy előre engedjék. Pl. üvölteti a gépet. Szerintem a városi motorosok 99% előremegy, csak a normálisabbak ha nem férnek el, akkor megállnak, és kivárják a sorukat. Ha pedig elengedik őket, akkor megköszönik, és nem érzik úgy, hogy ez alapból jár nekik. És fontos az ilyen előremeneteleknél a sebességkülönbség. Nem szerencsés álló sorok között 80-nal előremenni. Viszont eddig bárhol csorogtam előre szép lassan a dugóban, szinte mindig előreengedtek az autósok.
Miután a motorok között jóval nagyobb %-ban fordul elő léghűtéses, mint az autók között, tiszta sor, hogy a motoros előre fog csorogni. Teszem ezt én is, mert nem akorom megsütni a blokkot. Tapasztalat, hogy szinte az összes autós lehúzódik, hogy elegendedjen, amit 1 intéssel honorálok is mindig. Max 1 finom gázfröccs és nyílik a sor. A közlekedésben messze nem érzek olyan mértékű ellenszenvet, mint amit itt látok. Mellesleg a híradások szerint nem is olyan rég készült a leggyorsabb magyarról fotó, amin nem kétkerekű szerepel.
Nem is a motor léghűtése az általános probléma, hanem a motorosé. :)
Igen, 30-35 °C-ben beöltözve igencsak vizipolóznak az ember tojásai!
Igen, nyáron én is kevésbé vagyok hajlamos beállni a sorba, mert ugye a börruha jó ha esni kell, de álló helyzetben csúnyán rásül az emberre.

Egyszer az öreg Hondámal mentünk nyaralni. Asszony hátul, csomagokkal fullba pakolva a gép, teljes börcucban. Persze kánikula és én belekerültem a dugóba. A sok csomag és asszony pajti miatt nem mentem előre, hanem szépen beálltam a sorba, dacolva azzal, hogy a zuhany alól sem jöhettem volna ki vizesebben mint a börruhában izzadva. Egyszer csak megszorult a motor a középső sávban. Nem tudtam mást csinálni mint leszállni és 2 sávon (kanyarodó is volt) keresztül átküzdeni magamat a 300+kg összsúllyal, fel a járdaszegélyen, de a kedves és mindig udvarias autósok annak ellenére, hogy nem tudtak előrébb menni nem hagytak volna nekem helyet, hogy letoljam a motort az útról csak a dudát nyomták és akár nekem is jött volna némelyik, csak hogy ne kelljen elengednie. Köszönöm nekik ezt is!
Aztán egy fél orás pihenő után a motor kihült, szerencsére károsodás nélkül megúszta az öreg vas, de talán érthető okokból nem voltam tekintettel az autósok önérzetére amíg ki nem értem a dugóból.

A vízhűtéses motoron sem jobb a helyzet, mert a ventillátor pont az ember lábaira fújja a forró levegőt, ezért ezekkel sem lehet tartósan tötyörögni.

Az autósok kedviért: Képzeljétek el kánikulában egy 120-as Skodát feltekert ablakokkal és full feltekert fűtéssel és ezt szorozzátok meg kettővel mert Skodában nincs rajtatok börruha.
Leszakad az agyam, komolyan! Ennyit esett itt a színvonal mióta leléptem????
Gabreal fejtetgetése a 180-nal történő ütközésről egészen szédületes, mint ahogy a többi keménytökű motoros gyerek filozofálgatása arról, hogy menni kell, mint állat, különben beszarik a léghűtéses motor, meg rámrohad a bőrruha. A koronát Keri tette fel az ucsó hozzászólással. Bravó uraim, csak így tovább! Ez az alkonyzóna esküszöm. Ki nem szarja le, hogy meleged van a bőrruha alatt? Ne ülj motorra. Ha meg ráülsz, ülj szépen a seggeden és ne furakodj, meg menj 180-nal, mert jön a Betyár nevű hozzászóló és rádnyitja az ajtót. Gabreal! Az, hogy bizonygatod, mennyire szar az a motorosnak, ha megy mint az állat és autóval ütközik, egyenesen az abszurd performanszokra, meg happeningekre hajaz. Te magadnál vagy, ember? Nehogy már az autós legyen a hibás, mert belejött valami barom 180-nal. És még csodálkoztok miért hány tőletek az autósok nagy része...
Köszönjük Walmernek, minden autósok királyának a hozzászólását. Nem értem mi bajod Kerivel? Vannak akik másra vágynak, mint ülni a lesötétített 1.4-es 3-as Golfban és hallgatni v.mi tuc-tuc szart. Egyébként, ha kocsival megyek akkor is ugyanazt kapom mintha motoroznék. Úgyhogy aki bunkó a közlekedés bármely résztvevőjével az sajnos igy született. És ez igaz mind motorosra, mind autósra.
Előszöris üdvözlöm Keri kolléga!! Valamint minden motoros ismerősnek minden jót kívánok!

múltkor is írni akartam még a kezdeményező cikkre, de elrenttentett a regisztráció, bunkó motoros vagyok nem értek hozzá. minap vettem egy 800 ccmes nagy szemét sz@rt ráadásul nyitott dobbal és rohadtul élvezem ahogy szépen csödben alapjáraton lecsorgok az utcai enduró gumijaimmal a horgász ösvényeken a folyópartra és minden alkalommal összeszedek egy túradoboznyi nájlonzacskót, flakonokat meg mindent ami környezetszennyező. minden gyíkarcot megkérek, hogy

1: ne dobja el mert ha elprünytög egy motoros az erdőben az idővel elmúlik, de ha eldobáljátok a kólás dobozokat meg műanyag flakont az irtó rosszul néz ki a természetben és ott is marad évekig. Ha valaki ügyes megtalálja a kep.tar.hu n a regemet és megnézheti milyen képeket sikerült csinálni a folyóparton található horgász és sátorozóhelyekről. Okos, hogy zacskóba gyűjtik a szemetet, de ha távozás előtt ottmarad akkor azt szétszaggatja az idő és elhordja az árvíz aztán mindehol lesz belőle.

2: esetleg lehet utánam csinálni a szemétszedést a komment írás, anyázás és egymásra mutogatás helyett.

3. Ha kocsival (ha a fedélzeti diszkó mentes Lada kombi 21043 ide sorolható) ha motorral megyek tele van az út ilyen agresszív gyökerekkel. Ebben az esetben inkább írogassatok ide és ne üljetek kocsiba. kora tél van dec 1 biztosítást mentem intézni q hideg volt természetesen az új nagymocival. szembe jött egy másik túraendurós és nekiláttunk egymást integetve üdvözölni, mert örültünk hogy van magunkon kívül is egy gyökér aki motorra ül ilyen hidegben. errefel a szembejövő mögött haladó autó ráelőzött és majdnem levitt mindkettőnket. Ilyeneket nem kérek.

amit haverom vetett fel lehet megfogadom és nem aggódom többet meg nem írok ide. veszek egy 4 hengeres IFA-t arra bármikro fel tudom rakni a crossmotoromat amit kizárólag pályázni hordok, elejére felheggesztek egy rohadt nagy I vasat padlóig taposom mindig a gázt és lehet próbálkozni a légkondis mocskaitokkal

Viszont hallásra!
Kedves Arpad!

Ugy latom teged sem hagy nyugodni a tema, mert megirtad ezt a cikket is.
Ugy velem ez az a tema, amikor nem erdemes kiemelni egyik kozlekedo felet sem, hisz szerintem szazalekos aranyban ugyanannyi bunko motoros van az utakon, mint amennyi autos, vagy gyalogos.
Kar kihegyezni egy cikket csak a motorosokra, hisz az eddig is letezo ellentetet igy onos erdekbol tovább hegyezed...de gondolom a celod pont ez.
No ezert vagy te megkulombozteto karos elem.
Ketsegtelen hogy jol irsz, es inteligencia szintjen sem allsz rosszul, de tudnod kell hogy az altalanos kozlekedesi moralt nem te fogod megvaltoztatni.
De mondok neked valamit:
Ha kiemelsz egy csoportot, hogy utald, és megutaltasd, akkor az a csoport kevesbe fog jo szemmel figyelni rad, mindamellet hogy ugyanazt fogjak folytatni mint eddig
Szerintem maradj csak nyugodtan a politikai cikkeknel...jobban all az neked
szerintem meg nem maradok.
és nem kell ahhoz sok ész, hogy észrevedd, az erdőben állatkodó barom motoros elátkozésa _nem_ menti fel a városban állatkodó barom terepjáróst. csak egy másik téma.
Nos, ha így gondolod, akkor rendben.
En nem akarok semmit rad eroltetni, es nem is tudnek.
Sot oszinten szolva kevesbe erdekel, hogy milyen lelki valsagot okoznak szamodra a motorosok (de ahogy elnezem neked jobban faj hogy leteznek, mint amennyire nekik faj hogy arra autozol)
De jobb tudnod, hogy ezen a modon csak az autos motoros ellentetet fokozod (feleslegesen)
De barmit is irsz ide (lehet az megannyira okosan es inteligensen megszerkesztett cikk is) a lenyegen nem fogsz valtoztatni...a motorosok ugyanugy a varosban bogetik majd jarganyukat, es a crossos sracok ugyanugy kimennek a szabadba (mint ahogyan azt tobb evtizede teszik...nemelyikuk regebben motorozik, mint amilyen regen te a csattogos szarnyu lepket tologattad az oviban):)
Igy a cikked mindinkabb tanuskodnak onsajnalatrol..de ha ehhez tartja kedved, akkor tedd.
"ugyanugy a varosban bogetik majd jarganyukat, es a crossos sracok ugyanugy kimennek a szabadba"

Pont ezért szeretném elérni, hogy büntessék meg őket kurvára, elkobzásilag.
Ehhez a torvenyt kellene modositan.
Amire az esely nulla.
Minden egyes kedvtelésből motorozó, quadozó, terepjárózó bever egy szöget a civilizáció koporsójába.
süti beállítások módosítása