W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Légy résen!

2010.06.30. 06:15 Tóta W. Árpád

Még nem tudhatjuk, mi mindent fognak elkúrni. Csak azt, hogy lesz bőven elkúrás; részben felkészületlenségből és kapkodásból, részben meg azért, mert nagyon is felkészültek a pusztításra. De semmi sem fekete vagy fehér: a voluntarista konzervatív kormányzás jó pár ügyben lehetőséget jelent, olyan ügyekben, amelyekhez a szoclib koalíció nem mert hozzányúlni. Ilyen például a szcientológusok kiverése az országból, de ennél fontosabb topikok is akadnak, például a rend. 
 
Az még most is mindennapos, hogy amikor egy politikus rendről kezd szónokolni, akkor az erre érzékenyek mindjárt a Wehrmachtot vetítik mögé, de szerencsére most nem olyan időszak jön, amikor bármilyen érzékenység vétójoggal jár. Rendnek muszáj lenni, mert rend nélkül nincs szabadság sem.
 
A rendteremtés nemes szándéka viszont általában a Pénzügyminisztériumnál torpan meg, ugyanis ahhoz pénz kéne: fizetésre, kamerákra, gumilövedékre. Mégpedig most rögtön, a hatása viszont csak majd valamikor jelentkezik, és akkor sem biztos, hogy bevételben. És még ha lesz is rendőr minden faluban, akkor sem lehet ott mindenhol. Az apróbb, mindennapos, de mégis idegesítő rendetlenséget Pintér Sándor egymaga nem tudja felgöngyölíteni.
 
Nemcsak példa, hanem valós és megoldandó probléma a graffiti. Erre ugyebár nem nagyon van mentség, egyszerű kisköcsögökről van szó, akik szeretik összefújkálni a metrókocsikat, telerajzolni a buszokat, lehetőleg savval belemarni az üvegbe a bárgyú szignójukat, pedig a kulturált szórakozásnak ma már a tárogatózástól az internetezésig számtalan formája áll rendelkezésre. És szemmel láthatóan nincsenek eléggé elrettentve, mert különben nem csinálnák. Minden graffiti mellé tényleg nem lehet rendőrt állítani. De nem is kell.
 

Védd a vasat és a fémet

 
A járművek, főleg a kötöttpályás kocsik összefosása komoly gond Berlinben is, mert metróból meg S-bahnból sok van, meg graffitisből is, úgyhogy folyton össze voltak festve. Ez a tisztességes embereket mindig is zavarta, de rendőr még ott se jutott minden szerelvényre. Hanem aztán rájöttek, hogy nem kell ehhez feltétlen rendőr. Ni:
 
 
 
A hirdetmény szerint hatszáz euró üti a markát annak a polgárnak, aki elősegíti egy ilyen rongáló kisköcsög előállítását. Az ott is szép pénznek számít, elég ahhoz, hogy egyes tettrekész állampolgárok direkte vadásszanak a kisköcsögökre, szükség esetén többedmagukkal. A károkhoz képest viszont semmiség: ennyibe kerül egy metróablak cseréje, egy teljes szerelvénytakarítás pedig ennek a sokszorosa; csak az S-Bahn-hálózaton ötmillió euróba került a rongálások helyreállítása évente. Tehát bőven megéri fizetni hatszáz eurót minden egyes kisköcsög skalpjáért, főleg hogy ha már vadásznak rájuk, akkor a többségük talál magának más szórakozást, hiszen általában nem hétpróbás gerillák ezek, csak hülyegyerekek. 
 
A büntetés amúgy nem különösebben súlyos, Németország nem Szingapúr, tehát nem korbácsolás, csak néhány száz eurós, súlyos esetben pár ezres pénzbírság szabható ki a firkálásért. De már ez is azzal jár, hogy papa megtudja, mit művel a hülye fia az éjszakában. További előnye az eljárásnak, hogy bevonja a rendfenntartásba a polgárokat, akiknek innentől nemcsak morgolódásra meg a polgármester gyalázására van lehetőségük, hanem akár fel is hívhatják a rendőrséget, ha graffitist észlelnek. Onnantól aztán jóval nehezebb a kisköcsög dolga, mert nem elég körülnézni, hogy van-e rendőr vagy kamera a tetthelyen: minden egyes öreg néni veszélyt jelent.
 
Hasonló rendszerek működnek szerte a világon az Egyesült Államoktól Ausztráliáig, többnyire hasonló, komoly összeggel, mert aprópénzért inkább félrenéz az ember, de a fele fizetéséért már akár fülön is csípi a gonosztevőket. Közben hasznosnak és igazságosnak érezheti magát, és ehhez nem butapártok illegális gárdájával kell együttműködnie, hanem magával a köztársasággal, ami általában kívánatosabb.
 
Ettől egyébként nem pusztult ki a graffiti sem Berlinből, sem Los Angelesből, de a kesztyű fel lett véve. A vérdíjnak csak a neve hangzik rosszul, a mechanizmusa ma is működőképes. Csak akarni kell, és ha semmi más nem is lesz itt, akaratból van elég. 

Szabadíts meg a gonosztól 
Moslékország



Címkék: budapest fidesz ordnung macht frei! felkínálom

254 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr52119973

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Túl minden határon. 2010.07.03. 12:31:22

Ez a blog mindig is igyekezett humorosan megfogni a dolgok végét. De a mai napra betelt a pohár -- elveszett a humorérzékem, olvasva a politikai nyilatkozatot, amit a Fidesz, a legszebb rákosista hagyományok nyomán, trágyás kezével legyömöszöl az orszá...

Trackback: Pravdácska, vodkácska, szakszervezeti könyvecske, ... 2010.07.02. 17:34:57

Örömteli (!) hír - ha máshol nem is, legalább nemzeti kulturális ökörségünk felvirágoztatása érdekében haladéktalan lépéseket tett a kormány. Ez az első terület, ahol TÉNYLEG haladunk. Ami nekem a Kádár korszak óta hiányzott, az a politi...

Trackback: A vérdíj mellé körítésnek 2010.06.30. 18:14:15

Tótawé megszaladt (de nem eléggé), és a vérdíj felállításáról írt a tömegközlekedési járművekre tömegesen felkerülő graffitik és tag-ek megakadályozására. Ahogy írja, Berlin-ben is kitűztek 600 eurót elkapásonként, amit bárki megtehet, ha ilyet lát. A ...

Trackback: ELHUNYT BEDE MÁRTON 2010.06.30. 08:45:54

Budapest belvárosában tegnap a késő esti órákban,  bestiális kegyetlenséggel, egy IFA féltengellyel verték agyon Bede Márton internetes újságírót. Kollégája, Tóta W. Árpád az alábbi, rendhagyó nekrológgal emlékezik meg indexes főmunkatársáról:...

Trackback: Légy résen! 2010.06.30. 07:26:01

Megoldandó probléma a graffiti. Egyszerű kisköcsögökről van szó, akik szeretik összefújkálni a metrókocsikat, pedig a kulturált szórakozásnak ma már számtalan formája áll rendelkezésre.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1.Nem kaptuk el elsőre a bolti tolvajt
/könyv/ hanem hagytuk, hogy 50000 fölé
lopja magát /3 alkalom/
2. Mindegyiket szépen videóval dokumentáltuk
3. A harmadiknál elkaptuk átadtuk a rendőröknek az embert is meg a videókat és följelentettük
4.Be kellett menni a kapitányságra és számlákkal igazolni, hogy amit ellopott az a mienk volt
5.Szétszedték alkalmankéntre így már
20000 alá ment és csak szabsértés lett
6. Meg nem is találják a lakcímén úgyhogy az egész hatóság a vállát vonogatja

7. Farkas László Patriknak hívják a gecit.
Az egyébként nem igaz, h nincs Berlinben graffiti. A fenti szabály az S-bahnra vonatkozik, vagyis a gyorsvasúthálózatra, ami külön vállalat. A BVG-nél (helyi BKV) asszem nincs ilyen, viszont be van kamerázva minden. A falak azért rendesen be vannak terítve az olyan helyeken. Viszont van sok legális felület, többek között a falnak egy jókora szakasza van megfestve, de azok inkább festmények.
A posztban említett ötlet jó, sőt, nagyon jó!

Nem is szólnék hozzá, ha nem leselkedne a sorok között a kis csúsztatások apró sora... Mi az, hogy "nagyon is felkészültek a pusztításra"? Épp hogy most ért véget egy pusztítással teli időszak! Aminek a következményeit még hosszú évekig nyögni fogjuk... És mi az hogy "...butapártok illegális gárdájával..."? Nem épp Orbán mondta a minap, hogy a biztonság megteremtését az államtól várhatjuk és kell is elvárni; továbbá, hogy a (félkatonai, félrendőri)magánhadseregek, magánrendőrségek burjánzásának véget kell vetni?!

Mindegy, az őszi önkormányzati választások után ez az ötlet is meg fog valósulni, legalábbis nem lesz álliberális ellenzője a dolog kivitelezésének.

Hajrá, kapjuk el a firkáló "kisköcsögöket"!
Nem hinném, hogy lenne ember 30 felett, akinek tetszik a graffiti. Ezt azoknak üzenem, akik szerint az szép. Nekem okádni kell az összes "művészi szintű graffitivel" összehányt aluljárókban.

Más: használják bármire is a festéksprayt a falfirkán kívül? Az erdészek fajelölésre. Másra?

Csak olyan festéksprayt lehessen Európában forgalmazni, ami valami könnyen előállítható olcsó vegyülettel eltávolítható. Szerintem az erdészeknek mindegy lenne.
@kistérségi troll: "Több mint 5 milió eurót költ évente a berlini S-Bahn a rongálások helyreállítására. Ne nézzen félre!
A rongálók előállításához vezető információkat akár 600 eurós díjjal jutalmazzuk.
Forduljon a berlini rendőrkapitánysághoz (tel) vagy bármelyik rendőrhöz."
"minden egyes öreg néni veszélyt jelent."

Hát még a jobb kondiban lévő fiatalabb bácsik, akik egy félreesőbb helyen, ahol a graffitisek szívesen ténykednek (pl. Óbudán, a Filatorigát HÉV-megállónál) nemcsak a rendőröknek szólnak (talán nem is szólnak), de esetleg meg is kóstoltatják a kisköcsögökkel a flakon tartalmát. Bőrön, szemben, orrban és szájban jobban is mutat, mint a betonfalon. Mármint kívülről nézve.
Ha nem éli túl, simán elhiszik, hogy öngyilkos lett. Ki akarta próbálni magán.
@Neo07: "Mi az, hogy "nagyon is felkészültek a pusztításra"? Épp hogy most ért véget egy pusztítással teli időszak! Aminek a következményeit még hosszú évekig nyögni fogjuk... "

Ezt Bélánk nem fogja meghallani. A bal fülére süket. :-)))
Komplex megoldás kell nálunk, itt több használható ötlet is volt. A poszt csak egy oldalról támadja a dolgot, biztos vagyok benne, hogy a kamerák, a sprayvásárlás nehezítése, valamint kicsit erélyesebb civil hozzáállás mind kéne egyszerre. Mert minden házhoz nem tehetünk kamerát, sprayt szereznek külföldről, az utca népe meg félrenéz, és legyint. De talán mindez együtt. Mondjuk egy következő főpolgármester indíthatna egy ilyen csomaggal.
Az, hogy nincs pénz a rendcsinálásra az egy hülyeség. Egy forgalmas kisvárosi kereszteződés bekamerázása kb. 1,5 millió, ha a kenő, korrupciós és mutyipénzeket is belevesszük akkor 3,5 millió forint. A 1,5 misit 1 nap alatt visszahozza a kereszteződés csak a piroson áthajtókból. A 2-3. napon visszajön a mutyipénz, és a 4. naptól termel.
@kistérségi troll: Jaj, te, mit kapsz ezért majd itt néhányaktól... :-) Berlin közvetlenül Prága és Párizs után van nálam is.
@Slanger - Találtál egy jó kommentet?:
Köszi :D
Hát mostmár ezt is tudom magamról :D
@szerénységem:
A festékszórókat akár a bicikliváz festésére is használhatják. Gyártanak amúgy pont a metró kocsikra vagy a MÁV vagonjaira anti-graffiti festéket, és nagyon jól működik. Csak az előállítása drága.

Amúgy csak ellenőrzött spray behozatala ötlet nagyon szépen hangzik, amíg végig nem gondoljuk, hogy mi vagyunk európa "öccá olcsó, kettő az eze, de sok az ezeöt" országa.
Amikor a Városkapu TESCO parkolóban a tezsvír nekem légpuskát szeretne eladni. . . muhhaha. . .

Kamera rendszerek? Jól hangzana, de az éjszaka közepén megjelenő csukjás alakokat kb. annyira lehet beazonosítani vele, mint négereket, akik szurkot lopnak a kivilágítatlan alagútban.
@mesterseges szinezek: "a civilek minden ilyetén bevonása azonnali házmesterezést vált ki"

Picit szomorú vagyok, hogy 160 poszt után még csak besúgórendszerezés és feljelentősdizés van, házmesterezés meg juszt sincs. Már lottót se merek venni így.
A topik címe:"Légy résen!"
Köszönöm a bíztatást TWA, de én nem vagyok akkora kandúr!
Ez egy jó ötlet. A poszt felvetése csillagos 4/5-öt érdemel.

Ráadásul rengeteg ex-munkásőrt, unalmában divatnácinak állt fiatalt, és volt BKV-ellenőrt le lehetne kötni általa.

Bár ha rajtam múlt volna, akkor már évekkel ezelőtt tovább fejlesztettem volna az ötletet: megbírságoltam és feljelentettem volna azokat - magukat művészeknek tartó (valahol a graffitisek is ilyenek) - embereket, akik azt az ízléstelen épületet rittyentették a Lágymányosi-híd pesti hídfőjének csendjébe. Ráadásul meglehetős fellengzőséggel még azt is rá merték vésni, hogy művészetek palotája...:)
Emellett Berlinben viragzik a street art, es kulon tarlatvezeteseket szerveznek turistaknak a hiresebb Banksy-muvekhez.
@kistérségi troll:

Milyen munkára alkalmaznak trollokat Berlinben? Magam is gondolkodtam a dobbantáson, de eddig azt hittem, hogy a németeknél csak ogrék dolgozhatnak...
@inframazsola: 1) itt fizeti magának rendes áron. Akár csak a szállást, a kaját vagy BÁRMI mást.

2) Ilyenkor itt kap kollégiumot és helyi bérletet a koli és az egyetem között. Haza olyan sűrűn látogat, ahogy a tárcája bírja.
@kócoss: nagy a különbség: igen. Példát kéne venni: igen. Az első pont: privát cégek csinálják a tömegközlekedést, tisztán gazdasági alapon, szigorú peremfeltételekkel (pl: ne kelljen többet sétálnod a lakásod elöl a buszig 10 percnél ~800m stb.)!
@bgp: "Fizetésképteleneket meg narancsszínű ruhában, kefével és vödörrel kiterelni, hogy lemossák a mocskukat."

Jobb nyugati országokban már rájöttek, hogy nem a pénzbüntetés a megoldás.
A pénzbüntetés igazságtalan, a gazdagot alig sújtja, a szegényt valósan bünteti.
Mindig az a konzervatív óangol gondolat jut eszembe, miszerint az a szabadság, hogy mindenkinek joga van a híd alatt aludni: a hercegnek és a koldusnak is.

Jobb helyeken a gazdagokat is közmunkával büntetik. Az már igazságosabb úgy.
Már negyven(!) éve hallottam, hogy pl. a svédeknél a nyilvános részegséget nyilvános utcasepréssel "honorálják".

Talán nem véletlen, hogy a kipontozásos jogsi elvétel is működésképtelen nálunk, ezzel ugyanis az "uralkodóosztály" érdekei sérülnének. Ha esetleg a mentelmi jog nem jár vagy nem véd, akkor legfeljebb zsebből kifizeti a büntetést és gyakorlatilag büntetlenül szegheti meg ismét a szabályokat, míg a "pórnép" dögöljön bele a büntetésbe, adott esetben.
@ThunderWolf: A Kétfarkú Kutyát felhozni példának az eszetlen taggelésre kurvára nem szerencsés.
@Avatar: "ahol a mocskos pénzhajhász cégek megpróbálnak minél több pénzt lehúzni az ügyfelekről.
Nálunk viszont a zembereket szerető politikusok ezt nem hagyják"

Igen, valóban, a politikusok nem szeretik a konkurenciát... minden pénzt ők akarnak lenyúlni.
Ez látszik is, a tisztes üzletek becsődölnek és csak a jól korrumpálók maradhatnak.
@ut: "a rendőrség reakcióidejét kellene csökkenteni"

Én egy tizenéves sztorit hallottam (de meglepődnék ha ma jobb lenne a helyzet).

Egy ismerősnek a lakása elől vitték el az autóját, még látta a kocsi hátát ahogy elhajt.
Hívja a zsarukat, gondolván amcsi filmekből, hogy beindul a forrónyom...
A rendőr udvariasan kéri, fáradjon be a kapitányságra és írjanak egy feljelentést ;)
@Naszta: Japánban lehet, hogy ezt megcsinálja egy egyetemista, de ez nem Japán. Ha nem lenne diákkedvezmény, jóval kevesebbet utaznának a diákok és sokkal kevésbé ismernék az országot, aztán kereső korukban eszükbe sem jutna, mekkora király hely a Badacsony (mint nekem, aki osztálykiránduláson voltam ott - kedvezményes vasúti jeggyel), menjünk inkább Horvátba, azzal legalább tuti nem fogunk mellé.

Vidéken annak is jut kollégiumi férőhely, aki nem akarja, Budapesten ez sem ilyen egyszerű. Gondolom nagy a szórás, de meglepne, ha akármelyik fővárosi egyetemen elérné a kollégiumi férőhelyek száma a hallgatói létszám 20%-át. Valószínűleg inkább 10-15% körül mozog.
Van már ennek némi anakronisztikus, szélmalomharc jellege, hogy még mindig azoknak a hülyeliberálisoknak a fenekét porolod, akik már a rég megszűnt SZDSZ-ben is mindig is kisebbségben voltak.
De nem ez a legnagyobb bajom. Hanem hogy erősíted azt a közkeletű (általában szándékos) félreértést, hogy itt egyesek nem szeretnék a rendet. Pedig a „rendpártiságtól” nem emiatt áll fel a szőr sokunk hátán. Hanem éppen azért, mert ez demagógia, hiszen mindenki szereti a rendet, csak éppen másképp képzeli el azt. Utóbbiról viszont a „rendpárti” politikus nem akar beszélni, majd ő tudja mi a rend, oszt’ csinálja. Aki mást ért rend alatt, az rendetlenségpárti. És ilyenkor aztán dől a szigornak nevezett ostobaság. Az nem kérdés, hogy a rendet be kell tartatni, de a „rendakarás” nem más, mint a tehetetlen düh.
(Hasonló a helyzet, mint a „nemzeti egység” esetében. Mindenki szeretné, ha össze tudnánk fogni közös ügyekért. Mégis, ilyet csak az mond, aki a saját nézeteit kiáltja ki a nemzeti akaratnak. Aki nem tart vele, az nemzeten kívül van. Így aztán éppen az ver éket a nemzetbe, aki az egységéről papol.)

Ami a graffitit illeti, én bármikor szívesen felnyomok egy firkászt, mert úgy látom jónak, hogy az ilyeneknek ráverjenek a kezére. De az ilyen vérdíjas, pénzért feljelentős akciókat szívből ellenzem, mert több kárt okoznak, mint ami hasznuk van. Röviden: rombolják a társadalmat (bár Mo-n már nincs mit rombolni). (Ez nem keverendő össze azzal az esettel, amikor konkrét elkövetőket – jellemzően gyilkosokat – keresnek vérdíj fejében.) Már egy iskolai osztályban is szétbombázza a közösséget a spicliskedés. Milyen lenne az osztályközösség ott, ahol a gyerekek ötöst kapnak minden befújt társuk után?
Talán inkább éppen az közösségtudatot kéne erősíteni: nyomd fel a graffitist, mert az a közös érdekünk!
amugy rend sincs szabadsag nelkul

ezt se kene elfelejteni, arpi!
600 ejro?
168e huf?

na, mentem vadászni...
@crey7: aha, az összes "Neoluxot csak személyivel lehessen vásárolni" ötlet mosolyogtató. Mondjuk nem magyar specialitás. Amerikában a lépfenés levelek idejében tiltakoztak többen, hogy micsoda dolog, hogy nincs a bélyegeknek hamisíthatatlan sorozatszáma, és hogy ne lehessen névtelenül bélyeget vásárolni.
Na meg persze, már Amerikánál maradva, az alkoholtilalom is milyen jól működött... Ennyit a festékspray követésén alapuló megelőzésről. Ahol a graffitiproblémát a gyakorlatban is megoldották, ott a folyamat ütős, szó szerint:
www.gadling.com/2010/06/08/graffiti-artist-told-to-return-to-singapore-to-receive-his-canin/
Meg kilencven elott voltam Berlinben, de akkor ott úgy működött a jegyvaltas a buszon, hogy bedobtad a megfelelő összeget egy dobozba, meghuztad az oldalán levő kart egyszer, kijött egy jegy. Akkor is, ha kevesebbet dobtal be. Akkor is, ha nem dobtal be pénzt. Megsem csinalt ilyent senki. A berletesek pedig felszallaskor korbemutattak a többi utasnak a bérletet, nehogy valaki azt higgye, potyaznak. Szóval az egy nagyon más ország.

Nem értek egyet a rendfentartas civil kézbe adásával egyébként, az egy kepzetseget igénylő szakmunkás.
amíg átlagosan 2 perc a rendőrségi telefon válasz ideje és a kiérkezés 5-10 perc addig mit akarunk? Rendet?

Persze, először azt szeretném, ha a rendőrséget hívva valaki gyorsan felkapná a telefont és az mondaná: Miben segíthetek?
Nem pedig azt, hogy "A hívását rögzítjük, [ugyan ezt angolul,] kérjük legyen türelemmel a kezelő jelentkezéséig."

Komolyan mi van ha éppen most van baj és nem érek rá átlag 2percig?????????????
Erre varrjon gombot aki akar.
@altimus: "De visszaterve a grafittire, miert is nem lehet pl. termekdijat tenni a festek spray-re?"

Mert bármelyik festékboltba elmehetsz, és ahol kevernek festéket, ott spraybe is beletöltik. Ingyen, másodpercek alatt.
Graffity good, tagging bad, m'kay?

Szoval nem art a kettot kulonvalasztani...
Berlin az európai graffiti fellegvára, New York pedig a szülőhazája, aki szerint ott nincs graffiti az minden bizonnyal csak a belvároban turistáskodott. Ugyanez London és a többi nagyváros. A legkeményebb metró és vonatrajzok a mai napig berlinben készülnek:D
A különbség annyi, hogy nyugaton kiszorították a tegelést a belvárosból. A vagonokat meg nem hagyják futni, így csak a fanatikusok festenek illegálban, amivel kemény büntetést kockáztatnak.
A falfirka kiszorult a külvárosokba és a gyártelepekre. (ahol rendszerint legális a graffiti) Berlinben pl. nem nyithat ki egy bolt a belvárosban amíg le nem takarította a tegeket. Ezzel elérték, hogy a kisköcsögöknek nem éri meg összerondítani a belvárost.
A vonatokon és metrókon pedig olyan festés van, amiről egy gőzborotvával le lehet mosni a graffitit gyorsan és olcsón(ugyanez van falra is, nálunk a körúton kb. egy éve pl.). Így érik el hogy nem futnak a kocsik összefestve, megszűntetve ezzel a graffiti lényegét (lássák a neved a város minden részén).
Tehát, okosan szétválasztják a rongálást az alkotástól és erőiket a rongálás megakadályozására fordítják. Mindemellett olyan helyeket biztosítanak ahol van létjogosultsága a graffitinek.
A németeknél is kampánytéma a graffiti és évek óta külön rendőrségi osztály foglalkozik az üggyel. (Mo-n nagyjából egy éve működik hasonló nyomozócsapat) Ezek ellenére az európai graffitisek kb. 80%-a német gyárakból származó festékkel fest, amire külön iparág épült az idők során.
@/tmp: Lényegtelen, hogy a kép honnan van. Ha végiggondolod rájössz, hogy a lényeg a piros firka, másrészt ha beírod a Google képkeresőjébe hogy "tegelés" az első oldalon dobja ki a képet. Nem néztem honnan van, de a célnak megfelelt, ugyanis látszik rajta mi a teg.
@Brigi \"B. A.\" főnöke: És miért nem fizettetünk szerzői jogdíjat a faszénre? Lemásolhatod vele a Hubbard összest (vö: jogdíj az üres cd-n). :)
Ha már a rend áráról beszélünk.

A banki 200 milliárd szép szám.
De számoljunk kicsit.

200.000.000.000 Ft valamint 10.000.000 lakos.
Vagyis lakosonként (bébi és nyugdíjas egyarán) 20.000 Ft.
Mivel tudjuk hogy
1./ A bankok úgyis áthárítják a költségeket,
2./ Minden pénzt végső soron a "nép" fizet,
ezt is mi fizetjük ki, ez a mi kis rejtett adóemelésünk.
Vagy közvetlenül banki ügyfélként vagy egy banki ügyfél vállalkozás ügyfeleként vándorol el a pénzünk.
Vagyis egy átlag 4 fős családnak évi 80.000 Ft-ja.
De mivel a nagyonvidéki magyarország és a nyomornegyed magyarország nemigen látogat bankokat és kevés "nemfekete" gazdasági ügylete van, így joggal tételezhetem fel, hogy az én kis 4 fős családomnak legalább 160.000 Ft-jába fog kerülni a 'radikális és azonnali adócsökkentés'.

Hajrá, még néhány adócsökkentés és csődbemegyek. :(
@eMeL:

Azt hiszem indítok egy "Hogyan korrumpáljunk" tanfolyamot, ahol a diákok OKJ-s végzettséget szerezhetnek korrupcióból...
Mindezt persze Gazdasági túlélőtanfolyamként fogom hirdetni...:)
@eMeL:

Hát kérem olyan jogszabály kell, amivel a bankok nem emelhetnek a tarifáikon addig, amíg ez az adó működik. Ennyi. Ha jól hallottam 2-3 évre tervezték.
Ha nem tetszik nekik, húzzanak a sóhajba.
Úgysem fognak, mert nekik még 2000 milliárdos adó mellett is megérné a hazai piac uzsoravilága...
@eMeL:

gratula a matekhoz. remélem nem gondolod komolyan, hogy ez így működik?

fel sem tűnt, hogy eddig is súlyosan drágább a banki szolgáltatás, mint néhány kilométerrel nyugatabbra, ahol még a bérköltségek is magasabbak? vajon miért? mert az emberek kifizetik.
@ThunderWolf: Egy Wagner-ária éjfélkor az ablakod alatt nem művészet, hanem zajártalom. Ahogy egy szobor a bejárati ajtóban szimpla akadály, egy graffiti a metrókocsin vagy a műemlékház falán pedig eccerűen köcsögösködés.
Sajna a grafitisesek egy része el van szállva magától, hogy művészet, amik csinálnak, pedig sajna ezeknek a "művészeknek" nagy része szimplán béna, még egy átlagosan szürke is ritkán akad köztük. Én szeretem a szép, izgalmas, érdekes grafittiket, és hamarabb meg tudom neki bocsátani, ha nem megfelelő helyre festik, de nézzetek már körbe: a legtöbbje 0 művészi érzékkel, 0 kompozíciós érzékkel, 0 kreativitással rendelkezik. Kb mint a 8 éves unokahúgom, mikor büszkén mutatja a zsírkréta-rajzát.
@eMeL: Nem lesz az 200 milliárd, meglásd. Ez csak a bemondás volt, hogy legyen miből engedni. Más történeteknél is működik ez a taktika: elmennek a falig, hogy visszaléphessenek, és elmondhassák, hogy engedtünk. Igazából komoly, húsba vágó döntések eddig nem születtek, ha mégis (adó), akkor az jövőre érezteti csak a hatását - nem hülyék, nem akarják elveszteni az őszi választásokat.
A tánc jövőre kezdődik, addig építgetik a fék nélküli hatalmi rendszert, nincs sok idejük, gyorsan kell cselekedni.
Kiegészítésképp:

a "werden mit bis zu 600 Euro belohnt" az NEM kötelezoen 600 Euro, hanem, mint felso határ jelentkezik, magyarul talán így hangozna: "akár 600 Euróval..."

Minden jót:
vasgyuszi
Most néztem, hogy tárgytalan az elozo hozzászólásom, törölheted.
@/tmp: Nem az a lényeg, hogy ki, mit, miért és hova rajzolt, hanem az, hogy mit ad kija gugli rája.

Nem túl csavarosak az agytekervényeim, úgyhogy számomra az MKKP Bodrija pont a szimpla agyatlan tagelés művészi színvonalú, élvezetes paraboláját, kifigurázását jelenti. Azt, hogy "ilyet én is tudok ám, sőt, sokkal jobbat, mint ti, mégis olyan ez, mintha a kutya hugyozta volna ide, hát akkor milyenek a tieitek!" Csakhogy így leírva ez okostojáskodás, odarajzolva meg kurvajó karikatúra. Kíváncsi vagyok, hogy került-e tag Bodri megjelenése után is erre a falra még...

Bocsánat, ha túlmagyaráztam volna. Lehet, hogy nekem is a címkékkel kéne foglalkoznom, meg a gugli kulcsszavaival, és nem az ízlésemmel, az önálló értékítéletemmel...
A szerzőnek.

Nagyon kedvelem az írásait, most mégis azért írok be mert vitatkozom önnel.
Ez a téma ennél differenciáltabb, mint ahogy vázolja. De nem is csoda, Magyarországon a 'Zóltán Erika' és a 'Kúrva anyád!' szintjén szocializálódtunk a 80-as, 90-es években és erre mondták azt nekünk, ez graffiti. Nem mindenki máglyára való, akiknek flakon van a kezében. Meg lehet nézni, milyen az amikor tehetséges emberek állami megbízást kapnak: mondjuk rajzolják meg Dózsa Györgyöt a metróaluljáróban. Véleményem szerint bevonni ezeket az embereket a lepusztult terek színesítésébe nem lenne hülyeség és itt most a profi graffitisekről beszélek.
A 'Wanted' eljárást nevetségesnek gondolom én is. Vandálokat, rongálókat eddig is bármelyik éber civil eljuttathatott a rendőrségig.

És hadd jegyezzem meg, hogy valai(ke)t permanensen kisköcsögözni az olyan, mint a poént megmagyarázni. Gyengíti. Ennél ön ügyesebben ír és ügyesebben írja ki az indulatait. Persze aki amúgy is szeret fej nélkül kisköcsögözni, annak ez összekacsintás. Nem tartozom közéjük, szóval én ezt arroganciának tartom.
További sok sikert kívánok!
@aamen: qrvára igaz!

Soha semmilyen állami/önkormányzati projekt nincs végiggondolva A-tól Z-ig. Még tévedésből sem.
@kirúzsoz: Annyiban megvédeném a cikkírót, hogy a kisköcsögöket szerintem nyugodtan lehet kisköcsögnek nevezni. Akárhányszor.

Rohadt kis firkálós köcsög mind!
@kirúzsoz: Kedves Hölgyem!

Bevonni valakiket terek díszítésébe, meg odahúgyozni egy házfalra, ez két igen-igen differenciált dolog.

És ha még néhányszor leírná azokat a kifejezéseket, amiknek az élvező köréhez annyira nem tartozik hozzá, hogy egy íráson belül, plusz jelentés nélkül, csak a trágárságra bazírozva, többször megismételt! Sokkal szebb és hitelesebb lenne ez az arisztokratikus, tartalmatlan kioktatás, oldalvágásokkal telitűzdelve!
Van egy fogalom sok országban: citizen's arrest
http://en.wikipedia.org/wiki/Citizen's_arrest
@NIL7: sőt, a szócikk szerint Magyarországon is van ilyen. Nem is tudtam.
@kirúzsoz:

"A 'Wanted' eljárást nevetségesnek gondolom én is. Vandálokat, rongálókat eddig is bármelyik éber civil eljuttathatott a rendőrségig."

Hú de nagy butaság!
Hát ingyé' ki a rák fog feljelentősdit játszani, h aztán kockáztasson egy verést, vagy egy kis ingyen cirkuszt, anyázást.

600 euróért viszont már fontolandó. Azért már megéri benyelni egy-két anyázást, "spicli"-zést
@eMeL: "az a szabadság, hogy mindenkinek joga van a híd alatt aludni: a hercegnek és a koldusnak is."

Bocs, az egységes jogalkalmazásra szokták volt mondogatni:
A törvény mindenkire vonatkozik, mindenkinek tilos kenyeret lopni és a híd alatt aludni. A hercegre és a koldusra egyaránt vonatkozik a törvény.
kisköcsög, ún. véleményformáló újságírók telifossák, összerondítják a virtuális és nyomtatott tereket! nosza, tűzzünk ki a köcsög fejükre vérdíjat!!

(hm. fentiek vajon hogyan ízlenének a tisztelt - érintett - újságíróknak??)
@Aldobói.Feldob: Viszont ezt nem kötelező olvasnod. (Persze teszed, meg még kommentelsz is...) A graffiti meg ott van, ha tetszik, ha nem. És nézned kell.
@malacz69【ツ】rettegéselemző:
"600 euróért viszont már fontolandó. Azért már megéri benyelni egy-két anyázást, "spicli"-zést"

Egyébként ez a spiclizés is a Kádár-rendszer öröksége...[*] Ha valaki megrongálja az önkormányzati/állami tulajdonú cég járművét, akkor személy szerint engem is megkárosított, így akár "ingyen" is kellően motiváltnak kellene lennem, a közönségnek pedig megtapsolnia engem, a "spiclit". (A verés kockáztatása más szempont ;-)

Amúgy magyar viszonyok között a 60 € "vérdíj" is elég lenne. ;-)

[*] Egyébként érdekes mentalitás alakult ki Magyarországon. Itt egyenesen _menő_ az "államot" megkárosítani (pl. adócsalással). Ez egy olyan dolog, amivel itthon dicsekedni szokás a buszon. Azzal is, ha pl. a hajléktalanoknak osztott kajáért beállsz a sorba nem-rászorulóként (megtörtént eset). Pl. Németországban ezt szégyellni illik (ha rajtakapnak), nem kérkedni vele.
Igen, rendnek és fegyelemnek kell lenni. De azért minden őrült nyugodtan irkálhasson blogot... Amit W művel, az tulajdonképpen verbális graffiti, önemlékmű állítás, szerény lehetőségek között.
"tettrekész állampolgárok direkte vadásszanak a kisköcsögökre, szükség esetén többedmagukkal"

Más szóval Gárdák felállítását javaslod.
nem1rem1

az első mondatához, ugyanezt írtam.(bár jelezte, hogy tartalom kontra tartalmatlanság értelmezésénél elakad)

a többihez. természetesen egy alsó hangon (mondjuk, mocsár) kondicionálódott modornál, már a normalizált hangnem is pukkedliző arisztokratikus formalitásnak hat, ettől még a tény az, hogy az csupán normalizált hang.
jó ötlet, jelentősen megemelné egy-két jól elhelyezett, jól kivitelezett graffiti értékét, és az azzal járó fame-et.
@Dersu Uzala-38:

"Más: használják bármire is a festéksprayt a falfirkán kívül?"

nincs sok fantáziád. én hangszert fújtam vele, mert leégett.

persze hazudok
@szerénységem: az a helyzet barátom, hogy manapság az internet lassan olyan, akarod vagy nem, így vagy úgy egyszerűen nézned kell. szóval én nem látok olyan éles határt a virtuális és a (kő)valóság között mint te. és ez a határ egyre vékonyodik a virtuális tér megállíthatatlan kiterjedésével. úgyhogy hulladék bizony itt is ott is lesz dögivel. hogy azután az ún. szemetet gőzborotvával vagy delet gombbal távolítják el az már csupán technikai kérdés. az igazi kérdés inkább az, vajon lehet-e az emberi termékektől (amik jószerével már születésük pillanatában melléktermékek) egyáltalán megszabadulni.
@gande: na most... otthon mennyi a számlavezetési díj. mert pl. angliában egy privát számlának a normáls tarifája 8 font, havonta. otthon elküldenél egy bankot az anyjába is, ha azt mondaná, hogy majd 3000 Ft a havi számlavezetési díj. szóval nem egészen otthon a legdrágábbak a díjak, kérdés persze, hogy mihez viszonítod. az itteni minimálbérhez képest az itteni bankszámlavezetési díj pl. nulla tétel.
@jozicsenko: jah, pont ezen röhögök, hogy mióta fityesz van kormányon naponta 3 kritika íródik, fletóról anno max annyi, hogy helyes, hogy végre elkezdett igazat mondani, és a nép hülye, hogy felháborodik :-) Előre a kijelölt úton! Aki ezt elhitte, az öszödi beszéd felér értette csak: a reformdömping is csak duma volt a hatalom megtartása érdekében, ma ez már történelmi tény! Meg természetesen a ballib média naponta megállapítja értelmiségi fölényét a jobbéval szemben, ami nem is lenne nagy baj / hazugság, csak kihagyja a számításból, hogy az MSzP eddig a panelprolik (és nyuggerek, és vidéki fajankók) szavazataival kormányzott, akik köztudottan nem okosak (sőt még zsidóznak is pártjukkal ellentétben, most találtak is jobb[ik] pártot).

Hogy hozzá is szóljak:
tényleg nincs köze a tegelésnek a Fideszhez :-)
Árpádom úgyérzem ez a hír megér egy misét.

kepviselofunky.blog.hu/2010/07/02/vicclaptol_kert_helyreigazitast_a_kormany

Annak kapcsán gondolom hogy remek kis cikket rittyentettél a mohamed karikatúra kapcsán örjöngő muszlimokról, akik olyan hülyék hogy nem értik a viccet.
Látod árpád, hogy egységsugarú "muszlimokat" találjunk még a Budapest táblát sem kell elhagyni.
@prostatikus vogon jeltz: semmiség! caligulás topicba nézz át! na az a hűbazmeg.
@combo: "Egyébként ez a spiclizés is a Kádár-rendszer öröksége...["

Már megbocsáss, a társadalomra káros egyedek proaktív szűrése miért lenne összehasonlítható mondjuk a III/3-al? Nem mindegy, hogy bűnözüket jelentünk fel, vagy a nem megfelelőoldali poltikai nézetekkel rendelkezőket.
@prostatikus vogon jeltz: Azért ne sértsük meg szegény kormányt a muszlimok vakhitével. Inkább 10 tömjén mint egy arab terrorista.
@marhaszív: Nekem 15 éve ilyen az internet, bocs. :-) De most komolyan: kötelező olyan oldalakra kattintgatnod, amelyek felháborítanak, és még be is írogatni kommenteket? Ugye, nem. Viszont a graffitiket nem tudod kikerülni, főként, ha a házad falára festik fel.
@prostatikus vogon jeltz: Ez annyira jó, hogy már a szentkoronarádiósok is röhögnek rajta. És érdemes a kommenteket is ott olvasni, na azok még viccesek. "Személyeken viccelődni az zsidó tempó." vagy ilyesmi. LOL.
@kaffogó hebrencs: "Már megbocsáss, a társadalomra káros egyedek proaktív szűrése miért lenne összehasonlítható mondjuk a III/3-al? Nem mindegy, hogy bűnözüket jelentünk fel, vagy a nem megfelelőoldali poltikai nézetekkel rendelkezőket."

Hol állítottam én ilyet (vagy az ellenkezőjét)? Én csak annyit akartam mondani, hogy akkor alakult ki a "spicli"- és "állam"ellenesség (jogosan), és ez itt maradt.
Valami hihetetlen ... Te Árpi neked a 'Rend' kapcsán először a graffitisek és nem a maffia jut eszedbe?

Már a graffitisek, a kéregetők, a kisrendőrt megvesztegetők is eltörpülnek a méhtelepet üzemeltető ORGAZDA előtt, aki egy halom más bűncselekmént húz magűval s még nem is említettnk olyat hogy csempészés, drog autólopás kínai piac kaszinók üzemeltetése etc etc erre fogja magát is kiakad a csóringer graffitiseken, hihetetlen..
Kétségtelen azokat nem kell túlybonoylítani mert taknyos kölyök mind, tán még te is nyakon tudnád csapni, nem úgy mint a kopaszmarciékat ahol a sötétített üveg az alap.

Mert hát bonyolult, meg gondolkodni kéne, meg utánajárni, hogy hogy is van ez, mert miért lehetett.. csak hát az meló, meg jár hozzá valami veszélyességi pótlék is nemúgy mint az utcai karcosokért, "népünk ellenségeiért"
index.hu/belfold/2010/07/02/holnaptol_ki_kell_fuggeszteni_a_kozepuletekben_a_nemzeti_egyuttmukodes_nyilatkozatat/

Ugye ez csak július 2-ai tréfa? Jól van, legalább gazdasági károkat nem okoz... Hát úgy látom, hogy a Fidesz semmit nem tanult az előző ciklusából.
@combo: Épp ezt akartam magam is beírni, de már be volt.
@SevenDeadlySins:
Tudod, létezik egy szubjektív közbiztonságérzet és annak nagyon jót tesz az is, hogy látod, hogy rend van. Akkor is, ha valójában velejéig korrupt minden, de az embereknek fontosabb a rend látszata, mint a statisztika.
Van egy (nem igazán alátámasztott) elmélet a Fixing broken windows. Abból indulnak ki, hogy ahol van már némi szemét, ott az ember könnyebben dob el még egy kicsit, mint ahol tisztaság van. Ezért a kis szemét felszámolása megelőzi a komolyabb szemetelést. Ez valószínűleg igaz is, de az, hogy idővel a bűnözés is javul erősen kétséges. A városképnek viszont tutira használ.

Amellett, hogy igen gyakori hiba a "hagyd, van fontosabb" is. Igen, van fontosabb, sőt mindig van fontosabb, de az nem lehet ok, hogy miért nem végezzük el a kevésbé fontos dolgokat. Ez szokott odavezetni, hogy a kicsinél van fontosabb, a naggyal nem tudunk mit kezdeni, ezért se a kicsi, se a nagy dologgal nem történik semmi előrelépés.
@combo: A matematikai logikából ismerjük azt a törvényt, hogy egy állítás kétszeres tagadása az állítás igazolását jelenti.

Ugyanakkor a politikai logikából is közismert az a törvény, hogy egy állítás kétszeres megerősítése az állítás tagadását jelenti.

Néhány közkeletű példa: "Népi demokrácia", ahol is a népi és a demokrácia kifejezések rokonértelműek, vagyis egymást tagadják. Hasonló a helyzet a népi demokráciával is. Stb, stb.

Nos, a Nemzeti Együttműködésre kötelezően emlékeztetni a nemzeti intézményekben, büntetés terhe mellett - nem hiszem, hogy logikailag le kell vezetni, hogy ez mit is igazol vagy cáfol...
@marhaszív: Amiről csacsogni teccik, vagyis a graffitivel összevethető, kéretlenül is olvasandó-látandó internetes megjelenés neve "spam". Nem azonos a blogbejegyzéssel, a kommentekkel, sőt, hírekkel-álhírekkel, de még a törvényes keretek között alkalmazott reklámokkal sem. Ezekre kattintani kell, míg a spam és agraffiti kiveri az ember szemét, ráadásul pont ott, ahol nem várom, és összepiszkolja azt, amit látni szeretnék.

De azért lehet próbálkozni az ilyen együgyü, kényszeredett összevetésekkel. Úgy tűnik, a zerő momentán veled van...
@kirúzsoz: Én a kontrasztra próbáltam felhívni a figyelmét, ami a gőgös megnyilvánulás és az alpári trágár (vagyis: eszköztelen, plusz jelentés nélküli) szóhalmozás között feszül.

A kevésbé szalonképes kifejezések használatának ugyanis meglehetnek a trágárságon túlmutató céljai is, eszközként is használhatóak. A lényege ennek, hogy olyan funkciója legyen ilyn kifejezés alkalmazásának, ami más kifejezéssel nem, vagy nem így tudja a mondanivalót alátámasztani.

(Értelmező kéziszótár címszó: tartalom és forma egysége.)

Persze, előfordulhat az is, hogy valaki nem ismeri fel ezeket az "irodalmi eszközöket", vagy ettől függetlenül is mellőzendőnek, túl erősnek tartja őket itt, vagy úgy általában, bárhol. Ez esetben, mint utaltam rá, eléggé visszatetszést kelt, ha maga a kritizáló halmozza ezek után az ő szájából-tollából immár félreérthetetlenül trágárságnak szánt kifejezéseket.

(Értelmező kéziszótár címszavak: kettős mérce, következetlenség.)

És hogy kettőnk piti vitájától visszakanyarodjak a blogbejegyzéshez: Pontosan ugyanez a véleményem a graffitiről is, mint a magácska bejegyzéséről: Nem az a lényeg, hogy egy írás vagy egy szóhasználat amúgy mennyire tetszik, tetszene, ha nem ragadnánk ki a környezetéből, hanem hogy az adott helyen és megvalósítással számomra valami pluszt, esztétikai vagy intellektuális örömet okoz-e, vagy csak bánt, esetleg felháborít vagy hányingert kelt.

Remélem, nem ér az a vád, hogy túlmagyaráztam azt a poént, amit amúgy vagy nem tetszett megérteni, vagy nem tetszett akarni megérteni.
@combo: Éljen a kommunista, öööö, Nemzeti egyettműködő néphatalom.
@bobbafet: TWÁ-t olvasni szabad választási lehetőség! Nem kötelező kinyomtatni és kifüggeszteni sehova. Ellenben egy koszos, büdös, agyonmázolt aluljáróban nem tudok csukott szemmel közlekedni, mert minimum valamilyen ürülékbe lépek.Az pedig ízlés dolga, hogy ki milyen verbális graffitit/tag-et fogad be.Én sem eszem sóskát, mert az nagyfokú mazochizmust kívánna tőlem:)
@nem1rem1: akkor nem teccet valamit (vagy semmit) felfogni a dumámból. (ez persze nem feltétlenül baj.)

szeretném leszögezni, nem vagyok graffiti párti. én ennek az egész problémakörnek, ami messze túl mutat a grafiti kérdésén, egyfajta, ha úgy tetszik, filozófiai aspektusát igyekeztem feszegetni. mondjuk a különféle terek határait.

ha valami létezik, de azt közvetlenül nem érzékeljük, pl. a látószervünkkel, viszont tudjuk az agyunkkal, hogy valahol mégiscsak van (mondjuk a virtuális térben), akkor ez a tudásunk vajon nem lehet annyira (vagy még inkább) valóságos (és netán nyugtalanító), mintha látnánk a két szemünkkel?
@combo: "Hát úgy látom, hogy a Fidesz semmit nem tanult az előző ciklusából"

De még az előző rendszerből sem!

[És én a történelmi, valódi rendszerváltásról beszélek, nem valamiféle fideszes fantáziavilágról ;)]
@marhaszív:

"ha valami létezik, de azt közvetlenül nem érzékeljük, pl. a látószervünkkel, viszont tudjuk az agyunkkal, hogy valahol mégiscsak van (mondjuk a virtuális térben), akkor ez a tudásunk vajon nem lehet annyira (vagy még inkább) valóságos (és netán nyugtalanító), mintha látnánk a két szemünkkel?"

Hmmm, gondolkodom... Olyasmik ezek a nemlátható, épp ezért a tudatunknak annál valóságosabb dolgok, mint pölö az "azonnali, radikális adócsökkentés" vagy a "csontvázak"?

Aha, így már értem!
@nem1rem1: (Ó, bazz... A Népi demikrácia után, belátom, nem túl fantáziadúsan, a "népköztársaságot" akartam megemlíteni példaként, de sajnos, én is, nem kicsit, nagyon.... Bocs!)
@nem1rem1:

nem éri a vád, nem volt poén. a kisstílű jegyzetváltással értek egyet, amit kegyelmed (értelmező szótár, bekaphatja) kezdeményezett.
a nem lófaszjóskázós arrogancia is félegészség, ha érti. elfér a csillárig érő agy mellett, ha már csillogtatja. nem rossz az. agyő.
itt olvasni, hogyan vélekednek a japán kommentelők a magyar graffitisekről...

www.unkar.org/read/mamono.2ch.net/newsplus/1223728940

"takarodj haza, és dögölj meg..."

de vannak vicces hozzászolások is...
Tömegközlekedés + graffit + Japán.
Oszakában tavaly lekapcsoltak egy magyar graffitist. Ismerősöm tolmácsolt.

Itt ugye kurvára szemet szúr a firka, egyrészt mert tisztaság van, másrészt meg ugye honnan a meleg picsából gondolod, hogy nagyobb arc vagy, mint a többiek? Ennél kisebb egoizmusra is elég vehemensen reagálnak itt.

Országos hír lett belőle, de amúgy mindenféle cécó nélkül elkapták srácot, fél évig előzetesben tartották, aztán hazatoloncolták és kitíltották Japánból. 20 évre vagy hogy.

Állítólag közben megtanult japánul a gyerek - de már minek, ugye.
Ugye nem gondolod komolyan, hogy ez működne ebben az országban???
Fogja magát két arc, az egyik leakaszt 10 roma, vagy bármilyen csóró gyereket a nyugatiban, akiken nem lehet semmit behajtani, az egyik ad neki 2000 forintot meg egy kis anyagot, hogy fújjá bazmeg, a másik meg kapja őket elfele, oszt már meg is van a másfél milla naponta. :)
@dezso.ma.iszik:
Igen, ez az az effektus, ami miatt nem müxik ma Magyarország. A nobeldíjasok és zsenik mellett ez a másik zsidó örökség. Ez nem olyan könnyen javítható.
Ha már rendről beszélünk, és arról, hogy kinek mit jelent a rend, ime egy jó meccs, ahol én a keresztnek szurkolok. Remélem helyreteszik ezt a szekularizációs blöfföt.
@hogolyo78:
Oó, de hisz akkor adott a feladat. Mondd el, hogy szerinted mi a rend. Ne kerülgessük a lényeget. Ha szerinted más a rend, akkor mondd el, hogy mi az! Mert nekem úgy tűnik, hogy ez az érvelésed csak arra jó, hogy elkerüljük a rendet, mert az kényelmesebb. Márpedig a társadalmi szerződés lényege éppen abban van, hogy közös megegyezésre jutunk, hogy mit értünk rend alatt, és azt mindannyian betartjuk. A diktatúrában az uralkodó határozta meg a rendet. A demokráciában a többség határozza meg a rendet. Ma Magyarországon a győztes mémek határozzák meg a rendet.
@zsirostenyer: az emberek nagy része itt is így vélekedik ezekről rakás sz@rokról, csak sajnos itt van graffiti, ott meg nincs.
Bárcsak itthon is itt tartanánk. Sajnos már kocsival járok, de pár éve még sok kis köcsögöt kaptam el. Hát még ha kaptam volna érte 600 EUR-t! :)
@kirúzsoz: Szívemből teccett szólani! Most végre egyetértek magácskával. Csak olvassa is el majd néha a saját következtetéseit, mielőtt írna! Pá!
Tavaly a brutál szétgarafittizett Nápolyban nyaraltunk. A Garibaldi tér környékén laktunk, ha ez mond valakinek valamit (=inferno). Egyik este kinéztünk az ablakon, láttuk, hogy két kb. 8 év körüli helyi kislány fekete neolux sprével kezdi firkálni a szemközti ház falát. Lekiáltottam, mire elszaladtak. Ha a liberalizmus azt jelenti, hogy bárki szabadon kibaszhat bárkivel, akkor köszönöm, de nem kérek belőle(d).
ez így ebbe' a formába' rendben is van... Ugyanez kellene a tilosban parkolókra is például. Csak tudni kéne jogalkotni hozzá, hogy a parkolási szégyenfal alapot adjon a tisztes bírság kifizetésére, amit emelni lehet 2-3 lépcsőben a kedves notóriusoknak....
süti beállítások módosítása