W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Turulfarhát

2009.10.27. 07:00 Tóta W. Árpád

„Hát tudd meg, ez az ember feltalálta a halandzsanyelvet. Értelmetlen szavakat kever bele a mondatba, és amikor az ember félig megőrült, hogy nem érti, öt koronát kér kölcsön.”

Karinthy: Halandzsa

Lesz bevásárlóközpont, nyugtatta meg Vona Gábor azokat, akik a Jobbik előretörésétől valamilyen helyrehozhatatlan, esetleg kényelmetlenséggel járó felfordulást vártak, a konzumidiotizmusuk sérelmét, például azt, hogy nem lesz Tesco. Lesz Tesco, csak nem úgy fogják hívni, hanem Turulnak. Valószínűleg lesz pornócsatorna is, csak nem Private Gold lesz a neve, hanem Emese Álma.

A pártelnök ennél többet nem árult el, de ilyen távlatos nemzetvezetőktől bőven elég is, ha kijelölik a célt. Tehát egy Turul nevű hipermarketet kell előteremteni, bármilyen módszerrel. (Igaz, Vona ezt "plázának" nevezi, de nem baj, attól még tudhatja, hogy kell egy ilyet működtetni.) Ezért fog a Jobbik munkálkodni kormányon vagy ellenzékben, kiköti a költségvetés vagy a kétharmadosok megszavazásánál, hogy cserébe a kormány csinálja meg. Ki lehet találni, mire készülnek.

Pufajkás Turul

A veszélyesebb verzió az, hogy létrehoznak egy állami vállalatot, a Turul Szövetkezetet, amely áruházakat kezd építeni vagy felvásárolni szerte az autópályák mellett.

Az első probléma az, hogy míg a Tesco és az Auchan erre szakosodott, nemzetközi tapasztalattal és hagyományokkal bíró óriásvállalat, addig az államnak igen csekély gyakorlata van ebben.

A másik gond, hogy kétszer kettő akkor se lesz öt, ha alája meg föléje turult rajzolnak. Kétszer kettő szorozva turullal, az ugyanúgy négy, mint turul nélkül. A Tescót azért félti a magyar nép a radikális fordulattól, mert szeret olcsón sokat vásárolni. Ezt a lehetőséget pedig úgy biztosítja az áruház, hogy a dolgozóinak viszont keveset fizet, a beszállítóit kifacsarja, és az államtól adókedvezményt kap. Tehát ha a Turul Hipermarket ezektől a kevésbé szimpatikus módszerektől meg akar szabadulni, akkor kénytelen lesz drágábban adni a cuccot, és a vásárlók átmennek a nemzetietlenekhez.

Úgy sokkal könnyebb lenne nyilván, ha a külföldi versenytársakat ki lehetne szorítani, akkor az árufeltöltő és a pénztáros végre megpihenhetne, kimehetne cigizni meg fagyizni, a vevők meg? hát azok szopjanak le bő nyállal! kurva anyjukat jönnek be ide vásárolni, zavarogni, reklamálni! Várjanak a sorukra, vagy nincs ma vacsora. Ja, és az is segítene, ha a kisboltokat is bezáratnák, elvégre ha lesz Turul hipermarket, akkor annak sikere presztízskérdés, és nem hiányzik, hogy beleköpjön a CBA.

Ezzel végül meg is érkeznénk a kommunizmusba, aminek egyébként vannak még élő rajongói, viszont ezek a jobbikos fiatalemberek pont hogy eltökélt antikommunistának vallják magukat, és az azért mégsem jelentheti azt, hogy legyen kommunizmus, de hadd legyünk mi a kommunisták. Ezenkívül meg az ki lett próbálva, megvolt, le vannak írva a tapasztalatok és a tanulságok. Az államnak nem sikerült Tescót építenie, a szocialista kereskedelem nem jutott el a hipermarket feltalálásáig (ellenben a jegyrendszerig igen), de nem is lett volna mivel megtölteni; ahogy az autószalon helyett is a Merkur-telepet tudta felajánlani. Ez így nem működik, és ezt tudniuk kell a jobbikosoknak is.

Auchan szent bércére visszaszáll

A nagyszabású ígéret azonban mégis valóra válhat. A káposzta megmarad, és az a holdkóros hülye is jóllakik, aki attól boldog, ha Turulnak hívják az áruházat.

Ennek a legegyszerűbb módja, ha megegyeznek a Tesco Stores PLC-vel, hogy a magyarországi áruházakat ezentúl nevezzék Turulnak. Ilyet ők nem szoktak csinálni, de a rivális Auchan simán belement, hogy a spanyol divízió áruházaira a bennszülött fülnek kellemesebben hangzó Alcampo felirat kerüljön. A túl franciás név különben a borháborúk és hasonlók idején fellángoló franciaellenes rohamok miatt sem volt előnyös.

A piros kismadarat viszont megtartották, úgy tűnik, ahhoz ragaszkodnak. De ennyi kompromisszumot nyugodtan vállalhat majd az újjászületett Hunnia is. Legfeljebb egy kicsit átalakul a turul fogalma is, új jelentést nyer, és már nemcsak egy szent szimbólum lesz, hanem kereskedelmi márka is. Az a gyanúm, hogy ez nem tesz majd jót neki, de a Jobbik nyilván nem aggódik érte ennyire, hiszen ők már most is így használják, és nem prémium terméket jelölnek vele, hanem rég lejárt gagyit. Legalább eljut az emberekhez a szentség, és az ősi kultúra ismét velünk fog élni.

S ha a kisgyerek megkérdezi, mi az a turul, akkor az apja lehajol hozzá, felemeli, és megmondja neki. Az a pufók kis veréb, az a Turul, kisfiam, ami a legolcsóbb lókolbászon van, meg a szarabbik csipszen.

A Tesco-titok



Címkék: történelem jobbik hülyemagyar

460 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr621477945

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 2010.03.26. 16:14:25

Tesco helyett lesz majd Turul :) Ezt még tavaly bírta mondani  Jobbik. Persze, mert gecik a multik. De a Tesco 22000 magyar embert foglalkoztat. A Turul is fog? Fog persze, még

Trackback: Éhező ország 2009.10.29. 11:04:57

Hatalmas pánikot okozott a lakosság körében, hogy üzleti körökből kiszivárgott hírek alapján több nemzetközi étteremlánc is kivonul a közeljövőben Magyarországról, ahogy azt Izland esetében is megtették. "Habár a döntés még nem végleges, a kormány...

Trackback: Magyarország a magyaroké 2009.10.27. 09:38:20

Másnak úgyse kell.És ha kéne, itt vannak derék magyar harcosaink, vasárnapi honvédek, gárdistak, férfiak, akik vállvetve harcolnak, ha kell a gyepükön, ha kell a Donnál, hogy megvédjék ezeréves határainkat. És különben is, körülölelnek minket a magas K...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@peetmaster:
peetmaster · nemdohanyzom.blog.hu 2009.10.27. 15:07:36
"Ha a 4%-os mezőgazdaság 50%-kal megnövekszik, az ki is ad 1% gazdasági növekedést"

és milyen jól jönne most az az 1% is!!!!

amugy nem tűnt fel, hogy minden gazdag orszagnak kurva jo a mezőgazdasága?
USA, hollandia, dania, Ausztria!!!
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
"Ki mondta, hogy az ellentétére kell váltani? "
A Jobbik, többször.
Mint mondtam, nekem az LMP kritikája szimpatikusabb.
off:
index.hu/kulfold/2009/10/28/tizezer_diak_tuntetett_becsben/

Úgy látszik, sógoréknál sem vált be igazán a tandíjmentesség.

Ne legyen felvételi, ne legyen tandíj, de ne legyen zsúfoltság sem, meg persze ne változzon a színvonal. Ahogy Gipsz Günter azt elképzeli...
@Tóta W. Árpád:

Feri speciel nem, néhány ötlete igen. Alapvetően nem az ötletekkel és az irányvonalakkal volt a probléma...

Az azért meglep, hogy a hülyeség ennyire internacionalista dolog bír lenni. Nem túl bonyolult összefüggések ezek, mégsem bírja megérteni még a leendő értelmiség sem.
@Tóta W. Árpád:

Nem mondtam én korábban sem mást (vagy másként emlékszel?).

Az egy dolog, hogy mik lettek volna az irányvonalak. Az meg egy másik, hogy mi lett belőle. Gyurcsány alkalmatlan volt a feladatok végrehajtására, mert mind kívülről, mind belülről támadták, 2006 őszétől ez elég világosan látszott. A kettő közül ráadásul szerintem ez utóbbi volt a keményebb dió. Orbánékkal, a legitimációs válsággal, meg a népszavazással még csak-csak elboldogult volna, de a sajátjaival (mszp-s belső ellenzék, mindenféle platformok, lázadó megyék, szdsz) már nem tudott, így eleve bukásra volt ítélve. Győzött a költségelszámolás... De ezt már százszor kitárgyaltuk.

A reformelképzelések mögé egy elfogadott, legitim, erős (és erősen centralizált) párttámogatottsággal rendelkező, eltökélt és kitartó, lehetőség szerint nem koalícióban kormányzó miniszterelnök kellett volna. Orbán jövőre ilyen lesz, kérdés, hogy mit akar és mit tud majd a lehetőséggel kezdeni.
@dark future: "egy elfogadott, legitim, erős (és erősen centralizált) párttámogatottsággal rendelkező, eltökélt és kitartó, lehetőség szerint nem koalícióban kormányzó miniszterelnök kellett volna. Orbán jövőre ilyen lesz"

ebből a pártbeli támogatás stimmel (valószínűsíthető). koalíció egy másik kérdés (ld: 2/3, KDNP). elfogadott, legitim? hát kb mint Gyurcsány. segget csinál a szájából, az fix. és lesz bizony Orbán takarodj, és ugyanolyan nehéz lesz elmagyarázni a zembereknek, hogy mennyi a kétszer kettő. (főleg ha elhiszik, hogy lehetne szorozni turullal.)
@Tóta W. Árpád:

A 60+% azért erősebb legitimitás, mint 54%, szdsz-szel és Őszöddel súlyosbítva.

A KDNP sok vizet nem fog zavarni, lesz nekik dobva némi konc pár milliárd extra egyházi támogatásként, meg egy-két államtitkári, miniszteri poszt, aztán annyi. A jobbik problémásabb: ha összejön nekik 10% körül, a fidesz viszont 2/3 alatt végez, akkor ronda alkudozás fog menni a közigazgatási rendszer átalakításáért, alkotmánymódosításokért cserébe.

Persze lesz orbántakarodj is (ő maga sem gondolja másként), de ha kellően ügyes, 2010 végén és 2011-ben levezényli a legfontosabb változásokat, utána meg már olvadhat a támogatottsága. Az első időkben játszhat arra, hogy sorry, ezt kaptam örökül. Meg terelhet is, jól időzített el- és leszámolásokkal. Ha sittre tud tenni egy-két szoci politikust, vagy szociközeli vállalkozót, meg kicsit szorosabbra fogja a gyeplőt és látványosan megerősíti a közbiztonságot, akkor a népek egy darabig komálni fogják. Némi szerencsével akár 2012-ig is kitarthat a támogatottsága, addigra meg talán a nemzetközi széljárás is kedvezőbb lesz, meg a változások egy-két eredménye is beérhet.

Ez persze az optimista forgatókönyv. Az is lehet, hogy tovább fogják álmodni a nemzeti/polgári álmokat, látványosan összebalhéznak a szomszédokkal, közben meg a felszín alatt gátlástalan, kíméletlen gazdasági, politikai és kulturális hatalomátvételt menedzselnek végig. Meglátjuk.
@dark future: "ronda alkudozás fog menni a közigazgatási rendszer átalakításáért, alkotmánymódosításokért cserébe. "

és hogy ezt koalíciónak hívjuk vagy sem, az mindegy is. lényeg, h lesz megint egy torgyán, és orbán felelőssé tehető érte. amit meg tenni fog, azt a saját szövegeivel lehet majd agyonütni. ne a zemberekkel fizettesse mán meg.

én drukkolok, hogy sikerüljön nekik vagy valakinek, csak nem vagyok optimista.
Talán a Turul-Tesco ötlet miatt, de van egy tippem a
státusztörvény üzleti jellegére
off-.blog.hu/2009/10/29/kettos_allampolgarsag_uzleti_cellal
@Tóta W. Árpád: Egyébként az otthon maradottak körében (én éppen Wuppertalban tanulok) egyre népszerübb Bajnai. Lehet, hogy a szocik majd kérlelik, hogy mégis vállalja el a jelöltséget légyszilégyszilégyszi! Csak az a baj, hogy az egész szoc pártra azért ráférne egy jó nagy megrendszabályozás, központosítás, nyakak kitekerése.

Kell valaki, aki elmagyarázza nekik, hogy ha a törvényben az áll, hogy 386 millából kampányolunk, akkor annyiból fogunk kampányolni, még akkor is, ha 10 centi vastagon belepi az ellenfél plakátja a mi plakátjainkat. Akkor majd alappal kérdezhetjük, hogy honnan volt az ellenérdekeltnek pénze ennyi plakátra.

Kell valaki, aki elmagyarázza nekik, hogy lopni bün, NEM TERMÉSZETES hogy a közberuházásokból 10 százalék magánsápot szedünk. És akire a gyanúnak akárcsak az ÁRNYÉKA is rávetödik, hogy közpénzek gyarapítják a számláját, az tünik el balfenéken a pártból.

Kell valaki, aki elmagyarázza nekik, hogy az a korszak elmúlt, ciki Castróért, meg Chávezért lelkesedni - követjük a modern nyugat-európai szociáldemokrata, szolidaritásalapú piacpárti vonalat, akinek nem tetszik, az meg menjen a Munkáspártba, mert az való neki.

Kell valaki, aki elmagyarázza nekik, hogy nem beszélünk 1000-en ezerfélét, központosított irányzatra van szükség, és aki nem tartja tiszteletben a párt központi döntéshozatali szerve által meghatározott irányvonalat, és juszt is szembemegy (mégpedig a legnagyobb nyilvánosság színe elött) a párt saját döntéseivel, az balfenéken tünik el a pártból.

Kihagytam valamit?

Szóval kell valaki, aki ezt a kibaszott nagy kuplerájt rendbeszedi. Kell egy Madam.
www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/a-nobel-dijas-kozgazdasz-nekiment-a-bankoknak-293731

"Stiglitz szerint a 80-as évek óta meghatározóvá vált neoliberalizmus ideológiáját semmilyen közgazdasági modell nem támasztja alá. Az akkor elindult deregulációs hullám ugrásszerűen megnövelte a válságok gyakoriságát."

"Stiglitz szerint a bankrendszer nem tölti be azt a szerepét, hogy alacsony tranzakciós költséggel, a kockázatokat kezelve hatékonyan allokálja a tőkét. Ezt mutatja az is, hogy a válság előtt az amerikai vállalati profitok 40 százaléka a pénzügyi szektorban keletkezett, ami véleménye szerint irreális."

40% a tortából nem is rossz...

"A bankok felelősségfét ugyanakkor a gyerekéhez hasonlítja, aki ellopja a cukorkát, majd az apjára mutogat, mondván ő nem figyelt rá eléggé."
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=7&k=3&i=123050

"Az értékelés szerint akár 26%-kal több közbeszerzési eljárást írhatnának ki, ha minden megrendelés kiírásra kerülne, a korrupció árnövelő hatását pedig 23-26%-ra teszi a tanulmány."
@Tóta W. Árpád:

Annyival jobb most a helyzet, hogy jobbikék legalább bársonyszéket nem kapnak, és a feles döntésekhez nem kellenek (remélhetőleg). Nagyon másban nem lehet gondolkodni a jelenlegi állás szerint, ebből kéne kihozni a legjobbat.

Én a részemről persze pártolnám az ötletet, hogy egy jó nagy pöcsöt rajzoljon mindenki a szavazólapjára (vagy legalább húzza át keresztbe, én is ezt fogom tenni), 20-30% érvénytelen szavazat esetén azért csak elgondolkodnának a hölgyek/urak azon, hogy valami nincs rendjén, de ez ugyanakkora naivitás, mint egy újabb mszp győzelemben hinni.
@Viktus: A létezéshez igen, ez kevés, de a serdülőkor után gyakorlatilag a legtöbb munkához, a legtöbb embernek felesleges húsevéshez akár elég is lehet.
@peetmaster:

""Ki mondta, hogy az ellentétére kell váltani? "
A Jobbik, többször."

Mindent elhiszel a politikusnak?
Magasról kell kezdeniük az alkut, hogy legalább részeredményeket fel tudjanak mutatni.
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
jaa, hacsak úgy nem :)
ezért volnék inkább LMP-szimpatizáns. Az, amit mondanak, pont úgy értve, ahogy mondják, szimpatikus.
@peetmaster:

Honnan van az LMP-nek pénze?
Azt mondják a Jobbik arabokkal paktál. Az LMP kivel?
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia): "növekedjék az árak átláthatósága" "élelmiszerár-megfigyelési eszköz"
"a kiskereskedőket helyi beszerzésre késztetik"

Itt eddig csupa helyes és támogatandó eszköz, cél szerepel.
Az EU meg arról híres (mo-al ellentétben), hogy odafigyel arra is, hogy piackonform eszközöket vessen be.
@dark future:

"tovább fogják álmodni a nemzeti/polgári álmokat, látványosan összebalhéznak a szomszédokkal, közben meg a felszín alatt gátlástalan, kíméletlen gazdasági, politikai és kulturális hatalomátvételt menedzselnek végig."

Ebben biztosak lehetünk. Lásd a politikusok még aránylag visszafogott jövendöléseit, illetve a drukker-droidok alig leplezett vágyálmait. De ezt túl lehet élni, legfeljebb majd néha sírva-röhögök.
Én jobban tartok attól, hogy Viktor azt képzeli, hogy ha ő a kiskakas a szemétdombján, akkor mondjuk a "gonosz" multikkal is azt csinál, amit akar. Márpedig azok tényleg gonoszok, és nagy ívben tesznek a kiskakas fejére, csak abból a mienkre is fog hullni. (OK, OK, tudom kedves Szulákné, majd a híresen találékony magyar kkv-k kiváltják pl. az Audit. Bár ez számomra bonyolultabb, mint az 1+1, tehát lehetetlennek tartom:))
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):

Egy jó kis példa a Turul vs. Tesco esetre. Tudunk mi, ha nagyon akarunk. A gonosz multi Danon kirabolja az országot, a szemfüles magyar vállalkozó bezzeg abszolút tisztességesen, csak a magyaremberek érdekét szem előtt tartva speciális saját fejlesztésű know-howal tevékenykedik. Hogy közben egészségkárosító pálmaolajjal hamisítja a szarízű tejfölt, hát aztán. Ennyit elnézhetünk a mi kis vállalkozóinknak.

index.hu/bulvar/2009/10/27/egeszsegtelen_palmaolajat_talaltak_tejfolben/
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
mondjuk ez nem tudom, hogy kapcsolódik a témához, de önkéntesek adományaiból és munkájából, mint a Jobbiknak. Én is adományoztam 3 vagy 4 ezer forintot, amit ha néhány ezren megtettek, ki is jön több millió. Kiadás meg kevesebb van.
@Shore:

Az audit Én is sajnálnám, a Tesco pótolható.

A pálmaolajos brigád egy jól működő Turul áruházban még ennyi ideig sem húzhatta volna.
@amergin: nagy jó csávó vagy. Ezerrel egyetértek. Kéne ez a másik oldalon is, persze.
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia): " "A bankok felelősségfét ugyanakkor a gyerekéhez hasonlítja, aki ellopja a cukorkát, majd az apjára mutogat, mondván ő nem figyelt rá eléggé." "

en ezzel mondjuk egyet ertek. vegso soron megiscsak az apa a felelos! neki kell lefektetni a jatekszabajokat; pl ne lopj fiam.
@Shore: "Ebben biztosak lehetünk. Lásd a politikusok még aránylag visszafogott jövendöléseit, illetve a drukker-droidok alig leplezett vágyálmait. De ezt túl lehet élni, legfeljebb majd néha sírva-röhögök.
Én jobban tartok attól, hogy Viktor azt képzeli, hogy ha ő a kiskakas a szemétdombján, "

ok, ez vilagos hogy sok szempontbol szar lesz ha jonnek, de miben lesz jobb. semmi sem fekete vagy feher!

hol szamithatunk javulasra? realisan.
@amergin: Muhaha. Pont bajnai fogja elmagyarázni, hogy lopni bűn :D Mekkora jókat bírsz mondani. Persze, az tény, hogy tőle ez elég autentikus lenne...
@huba:

"de miben lesz jobb"

Nem biztos, hogy jó embert találtál meg ezzel a kérdéssel:)

Szóval az optimista szcenárió:
A csodavárás igen nagy, és talán ez lehetőséget teremt a FIDESZ-nek olyasmire is, amit az MSZP-SZDSZ koalició nem volt képes megtenni.
De leginkább abban reménykedem, hogy most, hogy az ország szinte teljes egészében a Tisztákra szavaz, talán maga is tiszta lesz.

Pont ma hallottam a rádióban egy embert arról elmélkedni, hogy a csehek, szlovákok nem azért húztak el mellettünk, mert olyan eget rengető reformokat csináltak volna, hanem mert szépen, lassan, de kitartóan meneteltek egy irányba. Plusz, ami szerintem még fontosabb, a társadalmuk jóval kevésbé amorális (adócsalás, rokkantnyugdíj, korrupció, okosba megoldjuk, fejjük az államot stb.), mint a magyar. (Aki fekete-fehérben látja a világot, kezdheti is a gyurcsányozást, meg a strabagdemokratázást, de ezzel csak magát csapja be.)

@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):

De hisz ez maga volt a "Turul áruház":)

Egyébként félreértés ne essék: Nem gondolom, hogy a Tesco/Auchan/Cora lenne a csúcsok-csúcsa, csak az a baj, hogy a maradék (magyar) boltok nagy része még náluk is rosszabb. Minden tekintetben: ár, választék, kiszolgálás, tisztaság stb.
@Tóta W. Árpád: Ilyen burkolt .....zást sem olvastam még.
Az USA állampapírjainak meghatározó arányát birtokló Kínai Népköztársaság melyik társaság mögött áll? 2014-re én rájuk fogadnék...
@.com: KSh link:
portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/tabl3_07_02ib.html

A multi úgy viszi innen kifelé a pénzt ahogyan csak tudja. Általában a közteherviselésből SZJA/ járulékok stb többet fizet mint bármi másból. Ugyanis a társasági adó alól mentességet, kedvezményt kap! Ja és ez nem kurucz infós duma...
@klacus:

Segíts már légy szíves! A belinkelt táblázatban hol találom a "multik" vs. magyar vállkozások társasági adó befizetéseit?
@Shore: Nemcsak ez a kérdés,hanem Társasági adó mekkora hányada a költségvetésnek?

Vagyis mit fizetnek a multik az 574 mlrd 80 %-t. Abból még nem lesz jólét...
@klacus:

"Vagyis mit fizetnek a multik az 574 mlrd 80 %-t"

Még mindig nem tudom mit nézzek a linken. Van olyan, hogy "A gazdálkodó szervezetek befizetései" ami 2009-re 1251mlrd. Hol van ez a 574 mlrd? És ennek a 80%-át a multik fizetik? Vagy mi?

Persze arról lehet beszélni, hogy kit terheljünk jobban, a vállalkozásokat vagy a lakosságot. A világ a közelmúltban abba az irányba haladt, hogy a lakosságot. Mivel nincs cégem, ezért én is örülnék, ha a vállalkozások (beleértve a multikat is) fizetnék helyettem az adót, de hogy ez működne-e, hát erősen kétlem.
@peetmaster: eetmaster · nemdohanyzom.blog.hu 2009.10.27. 23:06:15
", 4%+50% az 6%. Lényeg, hogy így is meglepően kis súlyú ágazat. "

ember megőrültél? ez állati nagy súly, kb ennyi amit kamattörlesztésre forditunk!!!, kepzeld el ezt nemzeti jöv növekedesben! rekorderek lennenk Europaban...
@huba:
huba 2009.10.29. 21:54:39
"hol szamithatunk javulasra? realisan. "

Viktorék több pénzt adnak majd kutatasra innovációra, ahogy többet adtak 1998-2002-ben is mint elötte meg utána...
@Karesz (Charlie): épp ez az. Még egy mezőgazdaságilag szenzációs év is csak 1-2% GDP-változást hozott. Ahhoz képest túl van lihegve.

Audi árbevétele 2008-ban
5617 millió euró, 270-nel számolva 1 516 590 millió forint.

Ugyanebben az évben a mezőgazdaság
976 384, az ipar 5 643 313, a szolgáltatások 15 022 778 millió forinttal vette ki a részét a GDP-ből.

Az Audi árbevétele másfélszerese a mezőgazdaságénak. Magyarországon.

(portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/gdn/gdn20906.pdf)

Az, hogy ez pl. környezetvédelmileg mennyire fenntartható, egy más kérdés. De nem erről volt szó.
@Shore:
Shore 2009.10.30. 18:58:07
"Persze arról lehet beszélni, hogy kit terheljünk jobban, a vállalkozásokat vagy a lakosságot. "

lehet beszélni csak értelmetlen...

utoljára az első olajválság alatt merült föl, hogy nem engedjük rá a lakosságra csak a válallatokra, a finnek kirohögtek, nem fog menni, nem is állt meg a vállalatoknaál begyűrűzött...
@Tóta W. Árpád:

ACHTUNG, ACHTUNG!
Ezt nézd meg, 17 perc az egész (kb. mint az őszödi):
217.27.211.54/video/flv/video_4aeb2d2cd0dce.flv

A forrás itt:
mszp.hu/belfold/bovebben/nincs-szivosabb-es-eletkepesebb-part-az-mszp-nel

Hát, ez nagyon ciki... Hol vannak már a reformok, hol a kapitalista lendület? Hol van Őszöd?

Szociális demagógia, demokratikus demagógia, antirasszista demagógia.

A 13. havi nyugdíjról pl. ezt mondja:
"azok szégyelljék magukat, akik nem adták oda" (06:10)

Meg a szokásos lózungok. Válság? Gödör? Szakadék?
"azt kell mondani ennek az országnak, hogy fantasztikus teljesítménye van" (06:30)

De még Orbántól is lop néhány fordulatot:
"egy politikai közösség van, egy: a magyar nemzet" (11:23)
"már nem vagyunk már ma sem elegen" (11:42)
"egy szabad pogári Magyarországot szeretnénk" (14:06)
azért azt még hozzáteszi: "sok-sok szocializmussal" B+, érted? "sok-sok szocializmussal"

Ki van magából fordulva, össze van zuhanva (érdemes megnézni pl. ezeket: 03:53-04:28, 04:48-05:14). Önmaga árnyéka. Teljes gáz.

Komolyan sajnálom, minden iróniától mentesen.
@dark future: én is sajnálom, szomorú. a "sok-sok szocializmus", az bebaszik. legalább mondta volna, hogy szoc érzékenység vagy valami, de ilyet? meg a 13. havi. ez sokkal rosszabb, mint őszöd.
@Tóta W. Árpád:

Csak az csalódik, aki hitt benne...
Nekem inkább gyomorforgató igazságtétel volt a tegnapi ámokfutás: mi(én) megmondtuk, h ő ilyen.
@malac69 demokrata felébredt!: lol, mielőtt elszáll veled a falovacska, vegyük már észre, h a 13. havi nyugdíjnak van másik apostola. meg a szocializmusnak is, csak van annyi esze/stílusérzéke, h nem mondja ki.
@dark future:

"Ki van magából fordulva, össze van zuhanva (érdemes megnézni pl. ezeket: 03:53-04:28, 04:48-05:14). Önmaga árnyéka. Teljes gáz. "

Valamiért nincs hang a gépemen, de így is sokkoló a metakommunikáció. És b+ egy ilyen ember volt majdnem 6 évig miniszterelnök, aki ennyire nem bír a saját érzelmein uralkodni. Mikor látta bárki OV-t így őrjöngeni..?
(vagy akár Antall Józsefet, Horn Gyulát, Medgyessyt, vagy Bajnait?)
Esetleg Obama, Merkel, Tony Blair?

Ez ugyanaz a szenvedélyesség, ami hetente ígér új és új világmegváltó kormányprogramot, ahelyett hogy lett volna 1, azaz egy koherens, koncepció, ami tényleg működik és azt végigviszi. (300 forint nem egy összetett, rendszerszintű átalakítás) Érdemes lenne inkább jó könyveket írni a modern baloldalról azt hiszem, ez így ebben a formában szánalomra méltó...
@Tóta W. Árpád: "csak van annyi esze/stílusérzéke, h nem mondja ki"

tehat hazudik.
@Tóta W. Árpád:

Sebaj, majd Orbán olyat csinál, ami még sosem volt: fasiszta diktatúra sok-sok szocializmussal:o)))

"A másfél órás ülés alatt két dal is felcsendült:
Koncz Zsuzsa–Republic: Csodálatos világ,
Oláh Ibolya: Magyarország, de Selmeczi Tibor humorista is mosolyt csalt az arcokra."

Koncz Zsuzsa : Csodálatos világ

Én nem tudom másképp, csak ennyit tudok.
És hiába kérnéd mást nem adhatok.
Jöhet egy másik ki többet ígér.
Ki szebben dalol majd, mint ő meg én.

Ígérd, hogy más lesz az életünk.
Ígérd, hogy szebbet nem is képzelhetünk.
A cél a győzelem az mindent szentesít,
ha győzni akarsz, csak az ígéret segít.

Én nem tudom másképp, csak ennyit tudok.
A csodák helyett, csak egy mosolyt adhatok.
Ne kérd, hogy higgyem amit nem hiszek.
Nem tudok járni a rossz felett.

Ígérd, hogy más lesz az életünk.
Ígérd, hogy szebbet nem is képzelhetünk.
A Föld forog velünk a Nap körül tovább.
Itt élünk kedvesem ez itt a mennyország.

Csodálatos világ, semmit sem hall, semmit sem lát.
Csodálatos világ elárulja mindig önmagát.
Hogy mi lesz a vége nem tudhatom.
Sötétben élek a fényről álmodom.
Honnan jöttem, hová megyek
Ha tudnám a választ elmondanám neked.
Nem tudom, hogy miért vagyok itt, nem tudom .

Csodálatos világ, semmit se hall semmit, se lát
Csodálatos világ elárulja mindig önmagát,
semmit se hall semmit se lát.

Én nem tudom másképp, csak ennyit tudok.
A csodák helyett, csak egy mosolyt adhatok.
@Tóta W. Árpád: Juhhé. Ismét vegyük már elő, a demegóg kártyát.

feri is populista disznó Viki is az. CSAK Viki jól csinálja az Ő nevét még nagybetűvel írom egy dahabig...:-)

Miért is csinálja jól?
Mert az idő Őt igazolja, az Ő birodalmában két vesztett választást is túlélt. Erre a szocik képtelenek.

(Hogy akarnak úgy kormányozni, hogy 2006-óta a saját árnyékuktól is összeszarják magukat.)

Visszatérve narancssárga Vikire: Sikeres, mert sok millió droidja van, akiktől nem nagyon lehet már mit elvenni. Ha meg mégis, akkor úgy csinálja, hogy A2D2 jól érezze magát, mert a szlovákokat ostorozzák Hétfő-Kedd, szocikat üldöznek Szerda Péntek, Csütörtökön pedig országértékelés. Szombat a rendszeré, Vasárnap pedig irány a templom.
Még hogy nincs program. Pezsgő közélet, kuss a belső feszültségekről, kifelé erőt sugárzó szervezet. Ennyi.

A feriről az alábbi videó örökzöld, Én mindíg szénné röhögőm magam:
www.youtube.com/watch?v=G93NITCCVTc
@malac69 demokrata felébredt!:

De hát nem ezt akartad? Hogy a krumplileves legyen krumplileves, a szocialista párt meg legyen szocialista párt. Tessék itt van, lehet örülni.:)

(Azért Gyurcsányt nem temetném. Lehet ő még nagy reformer, aki még a 12. havit is elveszi.)
@Non est volentis: Szívemből szóltál egyszóval: szánalmas.

node mit kell azokról gondolnunk akik egy ilyen embernek ugrálnak?
@klacus:

... és akkor mondd ki a verdiktet: nincs kire szavazni, nincs jó választás, ezért otthon maradsz.

"Mert az idő Őt igazolja, az Ő birodalmában két vesztett választást is túlélt. Erre a szocik képtelenek."

Sőt, azt próbálják elhitetni, h az direkt jó és direkt demokratikus, mi több, csak az a demokratikus, hogy mindig kip...zák azt, aki nem nyer, vagy erősen vesztésre áll, vagy kimondja, h "az szdsz tele van korrupciós ügyekkel". A maguk szempontjából igazuk is van, mert egy technokrata, elveket nélkülöző, hosszútávon kitartó hívószavak nélküli pártnak ezt kell tennie.

@Shore:

Én sem, éppen ezért írtam neki ma is egy szenvedélyes firkalmányt.
Sőt, a magam részéről kívánatosnak tartom a visszatértét a kampány idejére, ... tovább nem.
@Shore:

Még vmi. Vki azt írta nálam, h nem akar a döglött oroszlánba belerúgni, de erről én így gondolkodom:

Ameddig vastapsot kap a párttársaitól, addig nem döglött oroszlán.
Figyelem: éberség, az ördög nem alszik, ...még akkor sem, ha kiskorában rendszeresen bérmálkozott:o)))
@malac69 demokrata felébredt!: "Orbán olyat csinál, ami még sosem volt: fasiszta diktatúra sok-sok szocializmussal"
Volt. Az összes nemzeti szocialista diktatúra sok-sok szocialista intézkedést vezetett be. Nem véletlenül. Elvégre közös a földrajzi eredetük, közös a vörös zászlajuk és sok közös pribékjük van/volt/lesz.
A kétfajta szocializmus között nincs szignifikáns különbség. A nemzetközi szocializmus sokkal több embert pusztított el, mint a nemzeti, de az ilyen számháború csak azoknak a parazitáknak érdekes, akik abból élnek, jól....
@malac69 demokrata felébredt!:

Ez azért elég durva:
"A cél a győzelem az mindent szentesít,
ha győzni akarsz, csak az ígéret segít."
Persze színtiszta igazság, a durva az, hogy ezt nyíltan fel is vállalják. Megint Havas Szófia ült a keverőpultnál?

-----

Húsz évvel Kádár után választhatunk két populáris, demagóg szocialista pártból, bónuszként meg van egy arrogáns, szalonképtelen, szélsőséges. Húsz év után eljutottunk odáig, hogy nincsenek már elvek, nincsenek eszmék, egyetlen dolog számít, a győzelem, bármi áron (meg az elkerülhetetlen bukás mérséklése).

-----

Mindig is sejtettem, hogy Gyurcsány csak egy dumagép, egy rossz porszívóügynök. Aztán tessék, most itt van: segget csinált a szájából (pedig ez még nem is kandikamerás felvétel), lényegében az egész eddigi haladó, az mszp keménymagjáén túlmutató munkásságát megtagadta. Ki ő valójában? Mit gondol valójában? Igazából nem is fontos már, mert jelen állapotában csak egy szánalmas ripacs.

Én naív meg még fél éve azt hittem, hogy Kókával, ex-szdsz-esekkel, progresszívebb mszp-s fiatalokkal összehoznak a választásokra egy kapitalista pártot, és az őskövület mszp-s ballaszt, meg a velejéig rothadt szdsz-esek (és holdudvaruk) nélkül valamilyen szinten vállalható és realizálható politikát fognak majd csinálni.
@dark future:

"Persze színtiszta igazság, a durva az, hogy ezt nyíltan fel is vállalják."

Még ha erről lenne szó, azzal nem is lenne nagy baj, hiszen rájuk nézve ez az igazság, de ők ezt a dalt a Fideszre vonatkoztatják farizeus módon, miközben magukra a befejező sorokat értik:
"Én nem tudom másképp, csak ennyit tudok.
A csodák helyett, csak egy mosolyt adhatok."

....és közben gyurcsány vicsorogva vonyít, és átkot szór mindenkire, és azt harsogja bele a képünkbe, h a demokrácia utolsó védőbástyája az mszp.

És közben lehülyézi a dal a népet is, amelyik nem veszi észre, mi készül, micsoda ordas eszmék ígérnek szebb jövőt báránybőrbe bújt farkasként:

"Csodálatos világ, semmit se hall semmit, se lát
Csodálatos világ elárulja mindig önmagát,
semmit se hall semmit se lát."

Hát szerintem ezt a dalt fletó rendelte meg az ő beszédéhez. Ennyi önkritikája van, slussz.

"Ha ti hallgattok, akik az utolsó mentsvárai vagytok a magyar demokráciának, akkor az országon bűnt fognak elkövetni"

Ééééérted, ha nem a maszopra szavazol, akkor bűnözőket segítesz hatalomra, hiszen ők az egyetlen, akik ezzel szemben állnak.

Gyönyörű, demokrata felfogás: csak egy demokrata párt van.
"Az elnöknek úgy látom, fontosabb a saját moralitása, mint a demokratikus nemzeti közösség egybentartása, és annak védelme."

Ezt valaki elmagyarázná?
Tud az elnök saját szempontjából morálisan cselekedni, miközben nem végzi el a legfőbb feladatát? Esztet meg hogy?
@pollio: A vegyszer nem a szállítás miatt van benne. Szerinted mennyi idő alatt ér ide a kamion vagy a vonat hollandiából, spanyolországból? Ennyi idő alatt nem romlik meg a zöldség.
A vegyszer egyrészt mindenféle permet, amit a magyar paraszt is használ, a másik fele meg a hormon, amivel elérik, hogy hamarabb pirosodjon, ezért nincs íze a paradicsomnak. Piros, de éretlen.
A magyar paraszt is ezt használná, ha ilyen mennyiségben akarna paradicsomot előállítani.
@Zsir@f: A kérdés az, hogy mibe került ez a magyar gazdaságnak? Szép dolog, hogy nálunk termett a legtöbb búza/fő, csak éppen mennyi veszteséggel sikerült ezt megcsinálni?
A magyar mezőgazdaság szerkezetileg a szocializmusban is a béka segge alatt volt. A tsz-esítés megrekesztette a fejlődést a II. VH szintjén. Onnantól kezdve csak szocialista fejlesztés történt (mint a trabant pl. Akkor kezdték el gyártani, amikor a Citroen DS már 2 éve piacon volt, hasonlítsd össze a két autót).
A '80-as években sokszor lehetett hallani a hírekben, hogy lengyel búzát kellett behozni, mert a magyar termés az aszály miatt nem élelmiszerminőségű. Ott rohadt a silókban az ehetetlen magyar búza és közben importáltunk.
Mítosz a fejlett magyar mezőgazdaság, amit tönkretettek. Tömegtermelés folyt, de lásd fent...
A magyar mezőgazdaság utoljára talán a II.VH előtt volt világszínvonalú, azóta csak folyamatosan leépült.
@dark future:

Csak hogy :

1922, Július, Gömbös:
huszadikszazad.hu/index.php?apps=cikk&cikk=14696

gÖmböS, 1928: Július (feloszlatja a fajvédő pártot!)
huszadikszazad.hu/index.php?apps=cikk&cikk=17662
Ha már ezt pusztán, csak náci kártyának nevezitek.

Itt Gyurcsányoztok, és közben szépen belekormányozzátok a következő nemzeti szociális katasztrófába az országot. Megállapítás: ekkora formátumú ember, mint Gyurcsány nem nézett annakidején a métellyel szembe. Gyurcsány Potter . : - )

Nem is értem, ha nem olvastok ilyen cikkeket el, és nem nézitek meg hogy kell és lehet kialakítani nemzeti szocializmust...

Hiába kucsmorgunk, így ágyaztak meg a magyarországi Fasizmusnak. Mert nem olvastok, olvasunk utána, hogy alakul ki a patridiotizmusból a turulizmusból Voldemort, Európa közepén szépen kinyírjuk magunkat. Más nem is segít ebben, no nem is kell elég, ha szemlélik, ahogy felszabadítjuk, a Vónákkal, nem lesz itt sem alany sem állítmány. Ha ilyen kultúrális szintről hajlamosak vagytok ítélni.

Tuladjonképpen szöggel akarunk kalapácsot a falba verni, a többi nezmet lenézöen röhög és enynit mond majd :aki hülye, haljon is meg.

elszámolás, mikor avval fémjelzik magukat, hogy 3-ig számolni nem tudó emberekkel politikai szövettségre lépnek?

erről mi a véleményeD?
@peetmaster:

"Én is adományoztam 3 vagy 4 ezer forintot, amit ha néhány ezren megtettek, ki is jön több millió."

Szép gesztus, de ebből még nem lesz győzelem! max. pár százaléknyi "elveszett" szavazat.
@huba:

"vegso soron megiscsak az apa a felelos! neki kell lefektetni a jatekszabajokat; pl ne lopj fiam. "

Így van, a gyerek soha nem tehet semmiről!
Nézzük mi történik, ha az apa (belátván felelősségét) le akarja fektetni a játékszabályokat:

www.mfor.hu/cikkek/Ahol_a_penz_az_ur___kinyirjak_a_reformterveket_az_amerikai_bankok___.html

"Obama radikálisnak meghirdetett pénzügyi reformjából alig lett valami, az eredeti intézkedési csomag több fontos részét is törölték. Így például kikerült a tervezetből az az előírás, miszerint a bankok által kínált hitelek feltételeit az eddiginél átláthatóbbá kell tenni, és azokat érthető formában, fairen kell közölni az ügyfelekkel. Szintén rossz jel, hogy egyelőre az állami fogyasztóvédelmi hatóság felállítására tett indítvány sem ment át a törvényhozáson, és a derivatívák, valamint az ehhez hasonló kockázatos, spekulatív eszközök kordában tartását megcélzó törvényjavaslat is enyhült."
@Kitalátor feljegyzetei:

"Egyedül az ALDI pótolhatatlan, nemdebár?"

Neked is fizetnek a gerillamarketingért?
:)
Mai mottó:

"Magáncégeknél nincs korrupció"

index.hu/gazdasag/blog/2009/11/01/orvosokat_fizethetett_le_a_legnagyobb_biotechnologiai_ceg/

"A vád szerint az Amgen kenőpénzt adott orvosoknak, és más egészségügyi dolgozóknak, hogy felírják a gyógyszergyár vérszegénység elleni készítményét."
@Karesz (Charlie): "Viktorék több pénzt adnak majd kutatasra innovációra, ahogy többet adtak 1998-2002-ben is mint elötte meg utána... "

ha ez tenyleg igy lenne (sajnos ketlem, meg azt is hogy tenyleg igy volt 98-02 kozott) akkor meg lehet hogy meg is kedvelem vikit. foleg ha a Part nem mondja meg mit kell felfedezni.
@Shore: "Plusz, ami szerintem még fontosabb, a társadalmuk jóval kevésbé amorális (adócsalás, rokkantnyugdíj, korrupció, okosba megoldjuk, fejjük az államot stb.), mint a magyar."

felek hogy adocsalasban vilagelsok vagyunk. es persze buszken vagyunk az elsok! en meg nem lattam olyan adocsalot akinek eheztek volna a gyerekei adocsalas nelkul.
@Shore: "leginkább abban reménykedem, hogy most, hogy az ország szinte teljes egészében a Tisztákra szavaz, talán maga is tiszta lesz."

ennek sajnos nulla % a realitasa.
@malac69 demokrata felébredt!: Ha ló nincs a szamár is jó alapon neked sokszor igazad van,

de azért ne várd azt, hogy mindenki boldogan szavazzon jobbra.

A jobbik is lerántotta magáról a leplet. Nem igazán a fasiszta hozzáállásra gondolok, mert arra itt igény van, hanem ahogy Árpi arra jól rámutatott, az átlag jobbikos kádert nem szippantaná fel a géntechnológia. Gyakorlatilag a handabandán kívül sok mindent nem tudnak...
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
tudsz más törvényes módszert?
(meg különben is, kitől "vesznek el" az LMP szavazatai? :) )
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
- Csak szeretném, azért nyalok...
- Nálunk meg nincs még 10 éve, hogy a cég "antibébi" tablettáiból a legtöbbet felíró debreceni nőbányász hawaii nyaralást nyert. (És mindenki szégyellje magát, aki két magáncég, illetve egy magáncégnek és a másik vállalkozás alkalmazottainak szimbiotikus együttműködését korrupciónak minősíti, még akkor is, ha ez (reklám) etikátlannak tűnik...
@Kitalátor feljegyzetei:

Én írtam is a mottóban, hogy nincs itt semmiféle korrupció!

Korrupció elvileg sem lehetséges a magánszektorban, mert a résztvevő felek versenyképessége romlani fog, aminek következtében egytől-egyig elhullanak. (Esetleg megerősödnek, de az mindegy, mert kivétel erősíti a szabályt.)
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):

Valahol volt egy remek kis cikk a korrupcióról és áldásos hatásairól. Nagyon tömören annyi volt a lényeg, hogy a korrupcióban semmi, de semmi jó nincs (hála a mindent megoldó piacnak:)).
A korrupciós költségek beépülnek, viszont versenyelőnyt sem lehet vele elérni, hiszen ha mindenki korrumpál (márpedig ahol ezt aránylag büntetlenül lehet, mint pl. Magyarországon, ott előbb-utóbb a piaci versenynek hála, mindenki fog), akkor senkinek sem származik belőle versenyelőnye. Csupa szívás, viszont a társadalom morálja hamarosan Zimbabwe szintjén van, ahonnan a visszaút viszont elég nehéz.

Az amerikai példa kicsit meglepett, bár lehet, hogy nem kellett volna, hiszen ott is orvosok voltak érintettek. Úgy látszik ezek mindenhol egyformák:(. Viszont ott kiderült és botrány lesz/lett belőle.
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia): " "Obama radikálisnak meghirdetett pénzügyi reformjából alig lett valami, ... "

no de ezert szerinted nem a politikusok (azaz az apa) a felelos? ez olyan mintha azert veszel fagyit a gyereknek mert kulonben visit!
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia): Arról nem is beszélve, hogy a közösségi vállalkozások (ide értve az államit, az önkormányzatit, a részvénytársaságokat, a szövetkezeteket és - jogcímtől függetlenül - minden gazdasági társaságot) egy térben és időben változó méret elérésekor ugyanúgy alkalmazott (esetleg némi tulajdonhányaddal hitbizományként ellátott) "menedzsmentre" szorulnak. (A Magyar Köztársaság NyRT (FA(?!)) jelenlegi ügyvezetése sem egy-két céget tett eddig tönkre, például holmi csalárd csődökkel. Szerintem.)
A családi vállalkozásoktól eltérően minden közösségi gazdálkodó szervezeti vezető a korrupcióban érdekelt. Ezért is kell többek között tönkretenni a családokat...
@Shore:

"ahonnan a visszaút viszont elég nehéz."

Ez a méregfog. Visszafelé nehéz.
@huba:

Mindenért az állam a felelős!
Még azért is hogy a banklobbi erősebb lett, mint az állam. (Végül is minek engedte a magánszektort ennyire burjánzani? Miért nem avatkozott be hamarabb?)
A logikád jókora pofon a laissez faire hívőknek hiszen az állami szerepvállalást (prevenciót) teszi kívánatossá.
@Kitalátor feljegyzetei:

"A családi vállalkozásoktól eltérően minden közösségi gazdálkodó szervezeti vezető a korrupcióban érdekelt."

Szerintem a családi is.
@huba: huba 2009.11.01. 22:38:52
""Viktorék több pénzt adnak majd kutatasra innovációra, ahogy többet adtak 1998-2002-ben is mint elötte meg utána... "
ha ez tenyleg igy lenne (sajnos ketlem, meg azt is hogy tenyleg igy volt 98-02 kozott)"
de ez tény. 2002-ben még a szocik is kidobtak egy csomo penzt, el se tudtuk költeni, de azota is folytonosan csökken a kutatás részaránya, holott növelni kéne a versenyképesség, Lissabon stb. miatt.

huba 2009.11.01. 22:42:49
"felek hogy adocsalasban vilagelsok vagyunk."
ne irjatok ilyeneket, olyan 47-50. edikek vagyunk a 180 ország közül, a forditott listan,

"es persze buszken vagyunk az elsok!"
egyesek lehetnek büszkék, de a zöm az szégyenli!

"en meg nem lattam olyan adocsalot akinek eheztek volna a gyerekei adocsalas nelkul."
en olyat is lattam, akinek adocsalással együtt is eheztek a gyerekei...
járjad az országot! Kelet, É-kelet fele.
@Karesz (Charlie): " "en meg nem lattam olyan adocsalot akinek eheztek volna a gyerekei adocsalas nelkul."
en olyat is lattam, akinek adocsalással együtt is eheztek a gyerekei...
járjad az országot! Kelet, É-kelet fele. "

azt nem mondtam hogy nincs olyan ember, csak azt hogy en meg nem lattam olyat. pedig igen sok adocsalot ismerek. sot, szinte csak olyat ismerek aki adotcsal, es egyik sem szegyenli. tok termeszetes hogy nem fizet afat stb..

"de ez tény. 2002-ben még "

en nagyon fogok orulni ha igy lesz!!!
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia): Működő családra gondolta, nem olyanra, ahol az egyik családtag képes többet fizetni egy szállítónak, hogy a különbözet felét (rosszabb esetben egy üveg piát) megkapja.
@huba:
huba 2009.11.05. 07:27:27
"csak olyat ismerek aki adotcsal, es egyik sem szegyenli. tok termeszetes hogy nem fizet afat stb..."
elég szomorú. azért meg kéne értetni velük, hogy az ország állapota nem független ettől sőt!!!

[tudomany fidesz általi támogatása]
en nagyon fogok orulni ha igy lesz!!!
nem olyan egyszerű.
1) amig éheznek hazánkban erkölcsileg kérdéses, költhetünk-e többet,
2) a jelen struktürába pénzt nyomatni, csak pénzszórás ki az ablakon.
sok mindent nem értek. itt annyian köpködnek a tescora és mégis ott vásárolnak? hogy van ez?

én 6 évig bojkotáltam a tescot, mert béna és bunkó volt velem pénztáros.

elmegyek oda, ahol azt érzem hogy vevőként bánnak velem. ezt megtalálom az aldiban és a lidlben. sajnos egyik sincs a közelemben, de remélem hamarosan változni fog.

a közelemben található magyar cba és g.roby drága és koszos és kaotikus. tehát lehetőség szerint mellőzöm. feltehetően ez lenne a sorsa is egy turul üzletnek.

aki meg a minőségre ugat. nem kell megvenni a gagyit, oda kell figyelni. ha nem veszi senki a gagyit, akkor el fognak tűnni a polcokról. ezzel a magatartással tudja a fogyasztó befolyásolni a kereskedőket.
@Kitalátor feljegyzetei:

Ez csak akkor működne, ha minden vállalkozás családi lenne. Mivel nem mind az, ezért annyi a nyereség, hogy a családi vállalkozás áll a korrupció rövidtávon még "jól járó" oldalán (mondjuk beszállít valami szart, így tovább marad életképes a cége), a nagyobb közösséget képviselő cég pedig már azonnali veszteséget is elszenved a szar megvétele miatt.
@gande: gande 2009.11.07. 03:35:03
Kedves Gande, én azon tűnődom melyik országban élsz???

" itt annyian köpködnek a tescora és mégis ott vásárolnak? hogy van ez?"
ha nem ott vásárolnánk, nem köpködhetnénk joggal.
utba esik, és a TESCO egy jelkép, kizsákmányolásunk, félgyarmati sorsunk, rabtartónk jelképe.

"elmegyek oda, ahol azt érzem hogy vevőként bánnak velem."
jó neked, én ritkán voltam ilyen helyen és akkor sem Magyarországon.

"ezt megtalálom az aldiban és a lidlben."
én ott sem és mindkettő távolabb van minta a tesco.

"a közelemben található magyar cba és g.roby drága és koszos és kaotikus."
meglehet de pl a Groby borválasztéka jobb mint a tescoe.

"aki meg a minőségre ugat. nem kell megvenni a gagyit, oda kell figyelni."
hova? kb 3 eve szeretnék venni JÓ trappista sajtot, már hétfélét vettem, de meg jó nem volt közte, pedig már drágát is nézek.

" ha nem veszi senki a gagyit, akkor el fognak tűnni a polcokról."
ezzel szemben a jó cuccok tüntek el pl a krémtúró.

"ezzel a magatartással tudja a fogyasztó befolyásolni a kereskedőket"
a közgáz tankönyvekben. mi most lengyel tejet iszunk, ugyanolyan bérszinvonal mellett "megéri" idehozni, a mienket meg kivinni, ezt hozza a "verseny",
te meg bekajolsz mindent.
@Karesz (Charlie):
sajnálom, ha arra köteleznek, hogy gagyi lengyel tejet igyál.
sajnálom, ha nem találsz az ízlésednek megfelelő sajtot.
sajnálom, ha számodra a tesco a kizsákmányolás jelképe és muszáj ott vásárolnod.
sajnálom, ha nem tudsz vagy nem akarsz élni a piac adta lehetőséggel.

számomra a tesco egy piacrésztvevő a sok közül, ami számomra csak a harmadik vagy negyedik választás és csak nagyon-nagyon ritkán megyek oda.

a borválaszték számomra nem szempont egy vásárlásnál, de mindenkinek más a fontos.

a krémtúródat nyilván nem azért vették le a polcokról mert veled akarnak kicseszni, hanem azért mert nem volt rá igény. a gagyit is csak addig tudják eladni, ameddig van rá vevő. mivel szerencsére nem csak egy piacrésztvevő van, te döntesz, te választhatsz.

természetesen sokkal egyszerűbb a körülményekre hivatkozni, a multikat hibáztatni, mint levonni a konzekvenciát.
@gande:

"a gagyit is csak addig tudják eladni, ameddig van rá vevő."

A gagyira mindíg van vevő.
Ha egy adott típusról már nagyon elterjed hogy gagyi, akkor jön helyette egy új, ami pont ugyanolyan gagyi. Így marad életben a gagyik "versenye". Azzal hogy sokan kipróbálnak egy terméket, már tudnak annyi hasznot összehozni, ami miatt megéri folyamatosan gagyival bombázni a fogyasztót. Az ne zavarjon, hogy a minőség meg közben kihal a piacról, vagy irreálisan drágává válik, mert a jó minőségből csak keveset kell gyártani. Ezért kevésbé lesz méretgazdaságos. A jó minőséget az ág is húzza.

Az új termékeket lassan ki sem próbálom attól való félelmemben hogy úgyis gagyi lesz, ezért félelmem a gagyitól már a jó minőségű termékek helyzetén is sokat ront. Magyarul ismét sérül a verseny, nem jut el hozzám a választáshoz szükséges információ. Ami pedig a piaci hatékonyság első számú feltételei között van. A reklám sajnos nem jó információforrás, mert az inkább csak eltorzítja a piacot, nem a termék minőségéről szól, csak a felvállalt marketingköltséget látod viszont.

Tömörebben: a piacról kiválasztás folyamatának is vannak költségei (nem is kevés!)

"természetesen sokkal egyszerűbb a körülményekre hivatkozni, a multikat hibáztatni, mint levonni a konzekvenciát."

Mi lenne ez az "egyszerű" konzekvencia?
természetesen a reklám az információnak csak egy töredéke. mindenki maga dönti el, hogy neki mi számít gagyinak és miért hajlandó mennyit és hol költeni.

hogy a mi konzekvencia? amit feljebb is írtam. hogy pl. 6 évig be sem tettem a lábamat a tescoba, mert olyan szinten elégedetlen voltam a szolgáltatásukkal. továbbá az, hogy ha hegyeshalomtól nyugatabbra járok, akkor ott vásárolok olyat, ahol a az ár/érték arány szerintem jobb.
@gande:

"pl. 6 évig be sem tettem a lábamat a tescoba"

Ez jó konzekvencia.
:)
@gande:
gande 2009.11.12. 04:18:18
nekem nem ugy tűnik, hogy sajnálnád, inkabb gúnyolódsz csak nem értem minek és miért?,

"arra köteleznek, hogy gagyi lengyel tejet igyál."
igen én megtehetném, hogy veszek drágábbat és talán azt is hogy utána járjak. De a többség nem ilyen. kénytelen megvenni az olcsóbbat, és meg én sem tudok mindennek mindig utánajárni.

"sajnálom, ha nem találsz az ízlésednek megfelelő sajtot."
pillanatnyilag ez a probléma megoldhatatlan, pedig barataimat is ráállitottam már.
amugy nem izlésemnek megfelelő sajtot szeretnék venni, hanem a megszokott, JÓ minőségű Trappistat, amit NSZKba vittunk ki (22 éve) mert csodájára jártak, olyan finom volt és olcsó.

"sajnálom, ha számodra a tesco a kizsákmányolás jelképe és muszáj ott vásárolnod."
nemcsak számomra, hanem mindenki számára. talán most már többet tudsz a tej-tesco ügyről is. csak azt ne állitsd megéri a lengyelektől idehozni, kamionokkal ...

"sajnálom, ha nem tudsz vagy nem akarsz élni a piac adta lehetőséggel."
én tudok élni, de csak svájcban, svédországban usaban.
nálunk nincs piac. az erősebb kutya b@szik az nem piac.
amugy szulakné ezt jol megválaszolta.

"számomra a tesco egy piacrésztvevő a sok közül, ami számomra csak a harmadik vagy negyedik választás és csak nagyon-nagyon ritkán megyek oda."
ez a te magánügyed. itt hajdoszoboszlón tegnap voltunk ott, és azt mondta egy idős hölgy (árus) ő nem jár oda, mert neki drága! képzeld!

"a krémtúródat nyilván nem azért vették le a polcokról mert veled akarnak kicseszni, hanem azért mert nem volt rá igény."
nem a helyzet ennél rosszabb. a krémturót mindenki szerette ( a szocializmusban, kétféle volt vaniliás és mazsolás, csak nehéz volt kinyitni) privatizálták és meg vagy 15 évig lehetett kapni, aztán mikor amortizálodtak a gépek eltűnt, jó volt olcsó volt...

"a gagyit is csak addig tudják eladni, ameddig van rá vevő. mivel szerencsére nem csak egy piacrésztvevő van, te döntesz, te választhatsz."
nem, nem értetted a sajtos példát, járom a boltokat több éve de meg jó trappistát nem találtam, és közben megvettem számtalan gagyit mert honnan tudhatnám melyik a gagyi?

"természetesen sokkal egyszerűbb a körülményekre hivatkozni, a multikat hibáztatni, mint levonni a konzekvenciát. "
én levontam a konzekvenciát a multikat rá kell kényszeriteni tisztességes piaci viselkedésre. állami szabályozással mint nyugaton. ezért irkálok, és nem azért, hogy olyanok akik nem látják át, hogy be vannak csapva lehülyézzenek.
@gande:
gande 2009.11.13. 15:14:20
" mindenki maga dönti el, hogy neki mi számít gagyinak és miért hajlandó mennyit és hol költeni."
nem!
reklám, PR szakemberek döntik el, hogy hol és mit vegyél, ha te nem úgy viselkedsz az csak azt jelenti kivétel vagy, a nagy számoknál bejön.

"a tescoba, mert olyan szinten elégedetlen voltam a szolgáltatásukkal. "
a tasco mellett szól hogyha valami sz@r arra ráirják, hogy az (tesco gazdaságos, ujabban value)

"ha hegyeshalomtól nyugatabbra járok, akkor ott vásárolok olyat, ahol a az ár/érték arány szerintem jobb."
lám lám te is látod a félgyarmati helyzetet, de nem az a "végső" megoldás, hogy nyugaton vásárolunk, hanem itt csinálunk normális országot.
Árpi!
betértünk a kik nevű gagyi boltba, mindenre rá volt irva 1 Euro 2 euro stb és magyar ár
350 Ft 790 ft...stb

akkor most mennyi is az árfolyam?
hol a piac?

vagy ez már annak a jele, hogy jön az euro?
@Karesz (Charlie):
"csak azt ne állitsd megéri a lengyelektől idehozni, kamionokkal ..."

meg a kínai fokhagyma.
Valaki mondja meg, ezek miért vannak? Nehéz elhinni, hogy akkora szállítással megéri.
Bár ezek szerint mégis.

Krémtúrót Milli néven lehet kapni, egész jó. Vaníliás van meg mazsolás.
Javaslom tanulmányozzátok a Hangya szövetkezetet, mert az jól működött.
süti beállítások módosítása