W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Ünneprontó olvasókönyv

2009.10.23. 08:00 Tóta W. Árpád

Ott voltam, ahol lennem kellett, azt tettem, amit tennem kellett. Szerencsére az írás megmarad, így nem kell ugyanazt még egyszer legyártani.

 

1. A felfordulás
Egy másik ünnep óhajtása
A tehetetlen halott
Szofi a vérzivatarban
2. A harc gyümölcse
Élt, él, élni fog
A sajtos pogi ára
Háromszor tagadsz meg engem

 



Címkék: 1956 kádár jános

59 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr451468999

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Sólyom beszéd (vágatlan verzió) 2009.10.24. 09:59:54

A Szabad Kossuth Rádió beköszöntőjének teljes szövege: „A rádió hosszú évekig a hazugság szerszáma volt. Parancsokat hajtott végre. Hazudott éjjel, hazudott nappal, hazudott minden hullámhosszon. Még a minap, hazánk újjászületésének

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Érdemes lett volna egy kivonatos összefoglalót készítened, mert kevesen fognak ennyi cikket egy ültő helyben újraolvasni. :P
"A KDNP terézvárosi szervezete nem vesz részt azon a kerületi megemlékezésen, ahol az 1956-os Forradalom és Szabadságharc dicső napjaira, hőseire és vértanúira az a Mécs Imre emlékezik, aki ma azok utódpártjának képviselőivel ül egy országgyűlési frakcióban, akik a Forradalom vérbe fojtása után sok társával együtt, őt magát is halálra ítélték. Szemünkben ezzel minden hitelét elvesztette, nem kívánunk vele együtt emlékezni."

sic transit gloria mundi - szóla az úr és kiköp az ablakon.
Egy érdekes cikk a Hírszerzőről:
www.hirszerzo.hu/cikk.egy_helytartohoz_25_ev_utan.127708.html

Azért idekopizom a verset is, válaszként a "Tehetetlen halott"-ra!

Faludy György: Kádárhoz!

Egy helytartóhoz 25 év után

Haynaunak indultál. Ez rég volt, mondják
Megszédültél. Naftalinba tetted
a kötelet s elõkerült a kolbász.
Azt hallom, hogy szeretnek.

Trézsi anyánk! Jó öreg Ferenc Jóska!
Tisza István: esze mint a borotva!
Bölcs vezetõnk, Rákosi!
Ha az ember meg nem szökik, megszokja.

Szabad utazni, csendesen morogni
s lopni - várhatsz-e helytartótól többet?
Olbrich, Bierut, Gottwald, Ulbricht, Novotny:
mind elmarad mögötted.

Álnok vagy, szkizofrén, provinciális
s hazug. Opportunizmusod csigája
hány szovjet elvtárs nadrágján mászott fel!
Rendszerint nem hiába.

Erős vagy. Néked a hatalom minden,
Más nem számít. Ezért, hogy alkirályi
Székedből még legjobb barátaid sem
Tudtak kiintrikálni

Egy népet segítettél megalázni
az orosznak. Függetlensége álmán
tipródsz fölényes közönnyel, mint Pálffy,
Bach Sándor, Tisza Kálmán.ű

A szabadság csodaszarvasát ûztük
négyszáz éve. De ki fut most utána?
Te érted el. Szívós vagy. Egy országot
toltál át Ázsiába.

Tied a jelen. Agycenzúrázott
múltaddal mint vagy? Olykor, esti csendben
hallod-e újra, ahogy Rajk barátod
nyakcsigolyája reccsen?

Ha altatóval sem tudsz már aludni:
Tóth Ilonka sóhaja utolér-e,
s Losonczy hörgése, akinek kását
töltettél tüdejébe?

Mint víz alatti, elmerült harangok:
hintáznak-e hajnal fele agyadnál
a tizennyolc esztendõs iskolások,
kiket felakasztattál?

És a jövõ? Aki még el nem gárgyult,
az ismeri a kilövõpályákat,
miket a ruszkik szerte Dunántúl
gyér erdeibe vágtak.

Ha háború jön, rajtunk kezdik.
A föld olajfestéke hámlik. Izzó szõre
leperzselõdik. A Balaton fölforr,
gázfelhõ lesz belõle,

a városok rizsporrá kenõdnek szét,
halálsugarak csapnak fel az égre,
és nem marad se sir, se rom, sem emlék.
Más nem lehet a vége.

Mit bánod ezt? Amíg élsz, zsíros torkok
csámcsognak körül és ha meghalsz, tested
dísz sírba kerül. És hol vannak õk már,
akik utat kerestek,

hogy nagyhatalmak öngyilkos viszálya
közt magunkat békésnek és szabadnak
tudjuk egyszer? Nagy Imre így kívánta.
Õt is felakasztattad.

Faludy György
(Toronto 1981)
Sólyom László aktualizálta az ünnepet:
" Emlékeztetett: mind az ötvenhatos forradalom, mind a rendszerváltás 1989-90-ben, lényegüket tekintve abszolút tagadásai voltak az állampárti kommunista vagy szocialista rendszernek. Mindkettő túllépett a reformkommunista törekvéseken, amelyek nem akartak forradalmi törést, lényegi leszámolást a szocialista rendszerrel, hanem annak keretén belül adtak volna több szabadságot - tette hozzá. "

Az én fordításomban ezt mondta:

- A dicső '56 és a dicső rendszerváltásunk is azt tanította nekünk, hogy nem kellenek a reformok,
forradalmi törés és lényegi leszámolás kell a szocialisták rendszerével. -

És mivel még új a blogom és nem tudom nagyon kezelni az indexes lehetőségeket, a hagyományos módon linkelem az ünnepi posztomat, trabackolás helyett, ha szabad :
off-.blog.hu/2009/10/23/56_ot_egyszer_vegig_kell_csinalnunk
Eeeejnye, de kényelmes lett itt valaki, Árpád :)
De mondjuk ennyi cikk után, és az ünnepségek várható (rendkívüli) eseménytelensége miatt végül is miért ne :P
Ünnep ez a mai ! Ünnep ez a mai ! Ünnep ez a mai !

Coca - cooooooola !!!!!

...magasvér nyomááááás !

:O)
Nem lesz balhé, rossz időben a magyar nem lázong.

OV-tól megtudhattuk, h újjá fogja építeni az országot, mintha valami háború lett volna.
De legalább kész az "új küzedelem"-re. Igaz, h mást sem csinált 20 évig csak fikázott mindent és mindenkit, meg harcolt még akkor is mikor kormányon volt.
Van egy emlekezetes kep a 'Hasonmas' (Surrogates) vege fele, ahol egy csomo elhullott "embert" mutatnak Boston egyik gyonyoru teren felulnezetben.

Ez a ter az:
www.waymarking.com/waymarks/WM78A6_Hungarian_Revolution_Memorial__Boston_MA

Majd kesobb csinalok egy szkrinkepcsa-t...
@cserenkov: Kösz ezt a Faludy-t. Többet ért, mint 5 Jobbik nagygyűlés.
"A szabadság csodaszarvasát űztük
négyszáz éve. De ki fut most utána?
Te érted el. Szívós vagy. Egy országot
toltál át Ázsiába."

Na ebben benne van a lényeg, miért nem tudok Kádárra jóságos nagyapóként tekinteni, úgy, mint Árpád sugallja a fenti cikkjeiben.

"Engem még bizonyos bonyolultabb időben vissza is tartott valami keményebb lépéstől az, hogy itt szovjet csapatok voltak, mert nem szeretem azt a gyereket, aki a nagymama köténye mögül bátor." Kádár János

www.youtube.com/watch?v=sfrFmLK3M2k&feature=related

Ez számomra nem a lehetőségek határán egyensúlyozó reálpolitikus vagy államférfi képét mutatja. Sőt a Moszkvától kapott utasításban a Nagy Imrének történő nagylelkű megbocsátás is szerepelt, mint lehetséges opció. Ebben Kádárnak döntési szabadsága volt.
Vona Gábort meg Magyarország következő miniszterelnökeként konferálták fel. Bilibe lóg az a kéz:)
Hol olvashatom azokat az írásokat, amelyek nincsenek belinkelve?
@Rókakígyó: "Nem lesz balhé, rossz időben a magyar nem lázong.
"
nem?
1956 okt. 23-án nem volt véletlenül eső, de legalább is hideg?
és 1848 márc. 15-én?
1956-ban Magyarorszag megmutatta a vilagnak
Árpád, baszod, most látom csak, hogy te maga KJ reinkarnációja vagy. NYILVÁNVALÓ -- ne is gyere hülye dátumokkal, meg hasonló álobjektív kifogásokkal!

Ezért is szeretünk. : ))
@Tóta W. Árpád:

Az már biztos, hogy nem vagyok egy okos ember, most fogtam csak fel, hogy az 1. A felfordulás és a 2. A harc gyümölcse - fejezetcímek. Bocsbocs :)
Jó lett volna összefoglalni a lényeget néhány tételmondatban. Pl így:

1. Kádár zseniális reálpolitikus.
2. Nagy Imre egy szerencsétlen balfasz. Ráadásul véresszájú kommunista, és halálba küldte a pesti srácokat.
3. 56 megítélésében az ávós gyerekének véleménye pont annyira releváns mint a forradalmáré.
4. Ez az egész 56 egy teljesen felelőtlen hőzöngés volt, inkább ki kellett volna egyezni a szovjet elvtársakkal.

De, ha már újraolvasunk, ezt se felejtsük ki:

index.hu/velemeny/olvir/56rmj2006/
Bocs az OFF-ért.

A törzsközönség cigányozó tagjainak egy valóban jó hozzászólás itt:

hvg.hu/velemeny/20091014_roma_cigany_integracio.aspx?FullComment=true#comments

Itt is a #127 - Androidus | 2009. október 15. 22:57 hozzászólás.
@eMeL:
"A törzsközönség cigányozó tagjainak"

Hűűűűű, de ravasz felvezetés!:o)
Mindegy, kakizom lefele, elolvastam. Nincs is vele semmi baj, és a vége meg kifejezetten ügyes, vicces, ugyanis megszidja az általánosítást, majd általánosít egy egészséges nagyot!:o))

"Akik szeretnek általánosítani, és az összes cigányt bűnözőnek próbálják nézni, azok kedvéért még elmesélem, hogy a katonaságnál volt szerencsém építő alakulatnál együtt dolgozni mindenféle emberrel. A legjobb kőművesek kivétel nélkül cigányok voltak, mert úgy senki nem tudott dolgozni, ahogy ők. Amikor már mindenki kidöglött, kedvét vesztette, akkor ők képesek voltak erőt venni magukon, és virtusból dolgozni olyan tempóval, mintha valami plusz energiaforrás hajtaná őket. Sok dologra jó volt ám az a katonaság :)"
@forgó hangszóró: 56-ban jó idő volt. Napsütés is.

48-ban kicsit esett, emlékeim szerint.

De azok forradalmi idők voltak, a mostaniak meg legfeljebb mocskos idők, ha azokból indulunk ki, akik pl felgyújtották az MTV-ét.
Bocsi az ismétlődésért

Az időjárás 1848. március 15-én:

www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=3&id=8990

De nem hasonlítanám ezt össze 2009-el, nem ugyanaz a helyzet. Akkor a krém ment az utcára, most meg a nemkrém, hogy durvább kifejezést ne használjak. Ha már Faludy jött szóba, ő mondta a Pokolbéli víg napjaimban, hogy '45 után csak a csöcselék ment ki az utcára. Mielőtt leanyáznátok: sokak vélekedése szerint az 56-os eseményeket a krém indította, de a nemkrém fejezte be. Erre gondolt a Mester. Ez a helyzet azóta nem sokat változott, szerintem. Mellesleg 56 szellemisége ma a fasorban sincs (ha a pozitívumokat nézzük), lásd a tegnapi nap. Télleg nem volt balhé, mert még a végén megfáztak volna a résztvevők a vízágyu miatt.
@Letícia-Charlotte in SBp:

Lehet, hogy nem voltam érthető, ezek nem az én tételeim, hanem így foglaltam össze - persze önkényesen és sarkítva - twá írásait. Én ezekkel egyáltalán nem értek egyet.

Ami az ávos gyerekének emlékeit illeti, természetesen mindenkinek joga van a saját emlékeihez, a saját élményeihez, és az azok alapján kialakított véleményéhez, de a nemzeti emlékezet szempontjából ezek súlya nem lehet azonos, egyszerűen azért, mert 56-ban volt egy jó oldal meg egy rossz oldal.
@Letícia-Charlotte in SBp: "a szovjet elvtársak nem nagyon kérdezték meg, hogy akartok-e egyezkedni"

Mértékadó történészek mondták, hogy valamennyi mozgástér bizonyosan volt, és hogy az garantáltan jelentős tényező, hogy a BP-en akasztott "kommunisták" híre kiverte a biztosítékot a szovjet pártvezetőknél.
@vorobjanyinov:
Persze, jól mondja az 56-os intézet igazgatója a linkedben, hogy Kádár akarta, hogy ilyennek lássuk 56-ot, de az is igaz, hogy eleinte örültünk, hogy ünnepelhetünk, csak aztán jöttek a zseniális síposnéni kommandók a temetőbe, és megismertük a néhány 56-ost, mint Wittner mária például és meghallgattunk sok ünnepi műsort és ezután rakódott le az a guánó.
Nekem különösen az nem tetszett, hogy privát elbeszélésekben hallott 56-omban sok ronda véres lincselés volt, képen is láttam a hullákat, az ünnepi műsorokban pedig csak heroikus kapitányok és polgári áldozatok.
Ez nagyon elcsúszott. Mert igaza volt a népnek, hogy forradalmat csinált, de a forradalom nem sétálás volt kézenfogva.
Ne tévedjünk a kormányzat ünneplésével kapcsolatban, mert az MSZP tele van Havas Szófiákkal, aki szerint nem forradalom volt, hanem
"1956 esetében nem szoktam forradalomról beszélni, mert a börtönből kiszabadult nyilaskereszteseket nem tudnám semmilyen módon forradalmároknak nevezni. Ahogyan azokat a géppisztolyokkal köröző fiatalokat sem, akik ugyanúgy járták a házakat, mint 1944-ben zsidókra vadászva".

És ez a Havas Szófia pár évvel később megtehette, h Bajnai bemutatkozó mszp gyűlésén feltetesse az Internacionálét. Az MSZP részéről minimum tudathasadás van '56 kapcsán. Alig van közöttük olyan, aki valóban azt gondolja, h ez egy nagyszerű forradalom volt. Én úgy sejtem, fele Havas Szófia véleményét osztja, a másik fele meg reformkommunista irányítással vezényelt népfelkelést lát bele, ami olyan zavargásba ment át, ahol mindkét oldalon ártatlan áldozatok estek el. Ez az mszp alkalmatlan egyelőre arra, h '56-ot hitelesen ünnepelje, de talán arra is, h egy valódi rendszerváltás utáni Magyarország vezető ereje legyen.

Üdv.
Tescogazdaságos megemlékezés :-)

De szerettem volna negyedszázaddal ezelőtt, ha az iskolai ünnepségek is ilyenek lettek volna: -- Kedves gyerekek, tavaly már megmondtuk a tutit, elszavaltattuk az elszavalandókat, elénekeltettük az eléneklendőket, idén sem tennénk másként, ezért inkább mehettek focizni. Ehelyett elmondták, elszavalták, elénekelték, általában ugyanazt, ugyanúgy, mi meg marhára unatkoztunk. (A novemberhetediki/áprilisnegyediki városi ünnepélyek legalább annyival menőbbek voltak az iskolainál, hogy kivonult a szovjet díszzászlóalj katonazenekarostul, és miután túléltül Győri elvtárs vagy Füstös elvtárs véget nem érő ünnepi beszédét, lőttek díszsortüzet a katonák.)

Biztos velem van a baj, de a forradalmi megemlékezéseknek nem tartom sok értelmét. Ezen belül is kimondottan utálom az öncélú aktuálpolitizálósokat (index.hu/belfold/2009/10/23/orban/).

Biztos velem van a baj, meg szemétegoistaönződög vagyok, de én csak azt tudom igazából megünnepelni, amihez valamiféle személyes kötődésem van, az ilyen távoli, komplex, nehezen értelmezhető dolgokért nem tudok lelkesedni.
@cserenkov: @kocsisj:
többet ért mint 100 Tóta publicisztika... én is köszönöm...
@simonmondja.: "Mert igaza volt a népnek, hogy forradalmat csinált, de a forradalom nem sétálás volt kézenfogva. "

olyan ez mint, hogy nem szeretjuk, hogy hazudnak a politikusok (ok, ok, gyurcsany) es erre meg egyesek felgyujtjak a tv szekhazat.
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: "És ez a Havas Szófia pár évvel később megtehette, h Bajnai bemutatkozó mszp gyűlésén feltetesse az Internacionálét."

havas szofija a fidesz/orban/jobbik beepitett provokatora. molnaroszkarhoz merheto segg.
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: "a másik fele meg reformkommunista irányítással vezényelt népfelkelést lát bele"

szerinted nagy imre kapitalizmust akart?
@Rókakígyó:
"Mielőtt leanyáznátok: sokak vélekedése szerint az 56-os eseményeket a krém indította, de a nemkrém fejezte be."
Mutass egy forradalmat, ami nem így alakult. Egyedül talán amerikairól mondható el.

@vorobjanyinov:
Akkor a nemzeti emlékezettel van a baj, ugyanis nem a megtörténtekre akar emlékezni, hanem egy általa látni kívánt eseményre.
Szerintem pont az a baj, hogy megpróbáljuk 56-ot jó és rossz fiúk harcára redukálni, holott itt a sem a jó, sem a rossz fiúk nem voltak egységesek. Ebből történelemhamisítás nélkül nem lehet kristálytiszta jó-rossz harcot generálni.
@Letícia-Charlotte in SBp:

"havasszófiák szerintem kevesebben vannak, mint a tsdalmunk fele...sőt."

De én a az _mszp_ _feléről_ beszéltem, nem a társadalom feléről!!!! Az mszp fele a társadalomnak pusztán igen kicsiny töredéke!

Üdv.

@huba:

Azért az év eseménye lenne egy Wittner Mária vs Havas Szófia ketrecharc találkozó... ...már bocsánat, Mária!
Mondjuk, ezt az országzászló-avatósdit, ezt nem egészen értem. Manapság, amikor Brüsszelben maga Orbán is a határok nélküli Európai Egyesült Államok létrehozásáért izmozik ezerrel, mi szarér-hugyér kell égbebaszó revíziós emlékművekkel bohóckodni?

Persze amikor Bajnai megaszongya a parlamenti konferencián, hogy "az elmúlt 20 évben nem az emberek hagytak bántóan kihasználatlanul lehetőségeket, hanem vezetőik", az is pont annyira konfúz az MSZP aktuális miniszerelnöke szájából, mint amikor a halmozottan kommunista Szűrös Mátyás büszkén kikiáltotta a Magyar Köztársaságot annó...

A Jobbik ünnepi produkciójából pedig az szűrhető le, hogy közelgő választások ide vagy oda, ők sajnos tovább ragaszkodnak a retardált náculáshoz, és továbbra is csak a jobboldali proli-hülyegyerekeket és a szociálisan leszakadó országrészek lakosságának zakkant felét óhajtja megszólítani. 10%-nál többet ezekből a rétegekből sosem fognak összegereblyézni maguknak.
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: "Azért az év eseménye lenne egy Wittner Mária vs Havas Szófia ketrecharc találkozó... ...már bocsánat, Mária! "

rendben, de a gyoztest megetetjuk az oroszlanokkal.
@Rókakígyó:
Hát, azért erről Lamberg alighanem vitatkozna.
Sziasztok
Nem tudom emlékeitekben esetleg megvan..a 90-es években volt a fekete doboz vagy valami hasonló. Akkor még nem ment nagyüzemben a történelemhamisítás. Nekem erősen képben van. Mutatják 56 kezdetét. A fiatalok kint a Kossuth téren, békésen.
Majd érdekesen pont a CNN, meg valami francia közvetítőkocsi, mutatja, semmi más nem mutatja csak ők a tetőn hasaló puskás embert. Majd egy rövid sortűznek hangzott, de lehet csak a visszhang, és mindenki megőrült. Nem volt ott forradalmi lőzunk, menekültek. És látszott a zavarodottság, hogy ők nem ezért mentek oda.
Mostmegmár azt hallom milliárdos, főállású történelemhamisítónktól, hogy oda már eleve lőni mentek a diákok-tanárok. Fegyverrel. Érdekes, de a külföldi közvetítőkocsik nem ezt mutatták. Igaz, azóta sem mutatják ezeket a képsorokat.
A diákok-tanárok feltételezem eléggé inteligensek ahhoz, hogy ne fegyverrel oldjanak meg konfliktust. Sokszor a fiatalok óhajtják a változást, de ez nem azt jelenti, hogy ennyiszer fagy vérbe egy békés tüntetés. Viszont ebből forradalmi mámort csinálni, már nem a diákok mentek, és mikor már látszott becsinál a halott, nem volt más megoldás, mint azoknak is menni, akik nem is tudták miért mennek, de segíteni akartak.
Történelemhamisítóknak üzenem, Jalta......Mindenki tudta, akkor ott eldölt ki hova tartozik. Melyik fennhatóság alá. Sajnos 56 nem más, mint felesleges vérontás. A nyugat nem jött ide, hogy segítsen nekünk, mint ahogy 68-ban sem ment a csehekhez. Talán nem véletlenül.
Hát-hát Árpi, ha már rontod az ünnepet és nem építed, azért szerintem a minimum lett volna belinkelni egy profi kritikát is legalább az ajánlott bejegyzések közé. Hogy legalább az illúzióját fenntartsd annak, hogy objektív szeretnél lenni valamennyire. Pl. Rainer M. János, az 56-os intézet igazgatójának véleményét:
index.hu/velemeny/olvir/56rmj2006/

Persze kínos is lehet, hogy egy szakembernek lesújtó a vélemények...
@Pincode: "Majd érdekesen pont a CNN, meg valami francia közvetítőkocsi, mutatja, semmi más nem mutatja csak ők a tetőn hasaló puskás embert."

FYI:

"CNN, is an U.S. cable news network founded in 1980 by Ted Turner."
@Lord_Valdez: Jah kérem. Felfordulás idején nem járkálunk kíséret nélkül ellenséges terepen. Ezt egy katonának illene tudni.

Aki nem ismerné a sztorit annak itt van:
hu.wikipedia.org/wiki/Lamberg_Ferenc_F%C3%BCl%C3%B6p
Huba bocs valami fene tudja akkor BBC mellényultam :(
Mondjuk igazad van ha már mondunk valamit jól tegyük....
Mint mondottam/írtam rég volt, éjjel adták, és azóta sem ismételték, de angol, hárombetűs, és nem orosz volt a kocsi. a történet viszont igaz. Talán egyszer még meg lehet tekinteni.

de ha már visszatértem rá, ezzel nem kisebbíteni akartam 56 jelentőségét, meg lebecsülni a hősöket, de mint sok háború forradalom esetén, itt is érvényes, hogy mindenki másként élte meg. Van aki forradalomként, van aki egyszerűen fegyveres zavargásnak. Szerintem,- a legnagyobb tisztelettel a halottak, meghurcoltaknak, -túlságosan korán van még állami ünnepként felfogni. Akik ott voltak, akik átélték bármelyik oldalon még élnek. És akik nem úgy gondolják, azoknak nem ünnep. Esetleg már ők sem magyarok?
- Szóval ötvenhat gyönyörű volt.
- Az. Csodásan gyönyörű. Illetve gyönyörűen csodás. Nem is tudom …
- Felkelt a nép.
- Fel.
- De én úgy hallottam, abszolút reménytelenül. Semmi esélyük nem volt.
- Igaz.
- Akkor miért?
- Behintáztattak minket.
- Csak nem a Szabad Európa?
- De. Illetve a Nyugat. A Szabad Európa csak a hangja volt neki. Azt üzenték a SZER-en keresztül, hogy csak kezdjétek el drága barátaim, aztán majd jövünk mi.
- Nem jöttek.
- Nem. De hát úgyse jöhettek volna. Egyrészt a Szovjetunió sokkal közelebb volt, másrészt szárazföldön a szuperegyesített össznátónak se lett volna fikarcnyi esélye se a Vörös Hadsereg ellen, maximum atombombával, és akkor nincs gond, mert mindenki meghal. Viszont ők nem akartak meghalni, ezért fogták meg a dolog könnyebbik végét.
- Szuez?
- Ja.
- Akkor miért csinálták a behintáztatást?
- CIA stratégia. Kis gond a nagy sátánnak. Az mindig jól jön nekik.
- De szörnyű áldozatokkal is járt.
- És? Nem ők voltak az áldozatok.
- Maguknak csak hátránya származott belőle?
- Dehogy. Az előny a Kádár korszak hitelből finanszírozott langymeleg harminchárom éve. Aminek az emberek agyába beégetett mentalitása húsz éve a legnagyobb hátrányunk. Mindenki lop, csal, és összekacsint, persze csak egy kicsit, de ha ezt tízmillió ember csinálja …
- Milyen volt maga a forradalom?
- Innen, 2009.-ből nézvést? Fekete-fehér.
- És ténylegesen?
- Szürke. Sokfajta az ember. Nemdebár?
- Akkor most miért fekete-fehér?
- Van nekem két sógorom. Hajdanán gigászi ultipartik, közös focizások, ami később meccsnézésbe torkollt, nagy családi ebéd minden ünnepen, megez megaz, satöbbi.
- És ma?
- Úgy érti nyolcvankilenc óta? Árpád elgázolta Béla kutyáját, Béla disznópörzsölővel leégette a tujákat Árpád háza előtt, Árpád dzsigolóval csábíttatta el Béla feleségét, Béla lefizetett egy tizenötéves lányt, és feljelentette Árpádot liliomtiprásért …
- Miért?
- Béla üvöltve vallja, hogy a forradalom úgy az igazi, ha egy nemzet rohan a biztos halálba, akkor mindenki hős, kivéve Kádár apró dögeit, Árpád viszont toporzékolva állítja, hogy ilyen esetben a megváltoztathatatlan erővonalak mentén minél hamarabb rendet tesznek, annál kevesebb az áldozat, mert egy országnyi hősi halott ugyan gyönyörű, de kevéssé praktikus, és szerinte éltek akkoriban nálunk, nem is kevesen, akik nem akartak hősi halottak lenni. Állítólag ők voltak többen.
- És maga?
- Én? Mondja, mit akar maga tőlem? Nem félti a feleségét?
- Nincsen nekem feleségem.
- És tujái? Vannak?
@kocsisj:
"Kösz ezt a Faludy-t. Többet ért, mint 5 Jobbik nagygyűlés."

Nagy igazság. Kár, hogy a vers pocsék.
@vorobjanyinov: A 4. pont nagyon ott van. Gondolkodj!
Ha nem megy, menj át a csehekhez és irigykedj! (Nekik nem volt 56-uk.)
@Rókakígyó:
Ellenséges terepen az embert elfogják, vagy lelövik, de Lamberget agyonverték, megcsonkították, felakasztották és mutogatták. Nem feltétlenül ebben a sorrendben.
A forradalom zűrős tevékenység. A zűrzavar pedig táptalaj a csőcselék számára. Ilyenkor könnyen jön a dicsőség, és nincs felelősség.
Sajnos, bármennyire is heroizáljuk a forradalmainkat, a csőcselék is részt vett bennük és tetteire ritkán lehet büszke az ember.
A kérdés igazából az, hogy ilyenkor mi a jobb? Elhallgatni a kellemetlen részleteteket és büszkűlni nagyokat, vagy beismerni, hogy nem makulátlan a dolog. Én az utóbbi híve vagyok, de az elsővel könnyebb csapatot építeni.
TWÁrpád !

21:40 körül betoltam egy magvast (!-), de valamiért nem szökkent szaarba.
Te voltál TOTilA ?-)
1956 és Kádár viszonyának értékelése tárja fel a legvilágosabban a kommunista-liberális közösség ősbűnét.

-volt értelme 56-nak?
-nem volt
-na tessék. akkor meg? mi a bajotok kádárral?
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
"akkor meg? mi a bajotok kádárral?"

nekünk semmi!

az a nagy baj az országgal, hogy kádár orszaglasa közepén közelebb voltunk az EU atlaghoz mint most.. es nemcsak a brutto nemzeti termekben, hanem életszinvonalban, mezögazdasági termelésben stb.

kádárral az is a baj, hogy szerették, a kisemberek, sokan.
ez egyetlen szocialista országbeli politikus, akit szabad valasztáson is megvalasztottak volna (copyright Willi Brandt)

mikor mi fiatalok 1980 táján hőzöngtunk, hogy kádár nem jo, le kéne váltani, nem engedi a reformokat, az idősebbek ránk szoltak: "ti nem tudjatok mit beszéltek!"

lett is egy műsor "addig jo mig kádár él"

Így is volt.
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia): "... liberális közösség ősbűnét."

megcsak nemis ertem. hogy jon kadar a liberalizmushoz?
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
Na, akkor: A párton belül (és a SZU-n belül is) volt egy enyhülési folyamat, aztán jött a forradalom, amit levertek, mert le kellett, hogy verjék (gondold végig, hogy szovjet szemmel te hagytad volna-e) és ennek az enyhülési folyamatnak egyáltalán nem biztos, hogy jót tett a mi kis forradalmunk. Nem tudhatjuk mi lett volna, de én nem vagyok meggyőződve, hogy jól jártunk vele.

Hogy Kádárral mi a baj? Olvasd el a következő poszt kommentjeit és meg tudod. Vissza akarnak menni a Mátrixba. Rászoktak. Most már ugyan tudják, hogy csak áramforrások voltak és nem valóság, de vissza akarnak menni, mert ott azt hazudják nekik, hogy minden jó és olcsó, a hiteleket nem kell fizetni, azok csak jönnek és majd lesz velük valami. Ők pedig hinni akarnak, nem élni. Az élet küzdelem, az meg kell a francnak.

@huba:
Szekértábor logika:
Ha nem utálod elég szenvedélyesen az ellenséget, te magad is az vagy.
@Lord_Valdez:

"és ennek az enyhülési folyamatnak egyáltalán nem biztos, hogy jót tett a mi kis forradalmunk."

Azt mondják jót tett.
Miért gondolod, hogy ha csendben tűrsz, az jobb lett volna?
@Szulákné Gyurcsány Judit (ex Seqoia):
Hát, ha azt mondják, akkor úgy is van :)
Nem gondolom. Nem tudom mi lett volna, ha nem történik meg. Lehet, hogy jobb lett volna, lehet, hogy rosszabb, de az biztos, hogy utána bekeményítettek és az nem volt jó. Nagyon sok ember hagyta el az országot akkor és hosszú időre megszűnt a további enyhülés lehetősége.
@Lord_Valdez:

"de az biztos, hogy utána bekeményítettek és az nem volt jó"

....majd a bűntudattól úgy beenyhültek, h mi lettünk a legvidámabb barakk - tegyük hozzá!
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós:
Háááát, legalábbis úgy tettek. Igazából nem adtak szabadságot, de adtak illúziókat. Máig nyögjük őket. Valószínűnek tartom, hogy ez a fajta gazdasági és politikai lazítás bekövetkezett volna a forradalom nélkül is, mert azért elég sokan látták a pártból is, hogy nincs minden rendben, és nem csak itt, de a SZU-ban is reform szelek fújdogáltak.
Na azert hogy a kép teljes legyen!

Fakul a remény

Erazmus s Morus, közel ötszáz éve
azt hitte: a sors jobb jövõt kínál,
hogy aranykor jön, boldogság és béke,
mert három eszes, fiatal király

került a trónra, mert a könyvterjesztés
tudást visz szét, s az oktatás a kor
jó szelleme -- s azután észrevették,
hogy pusztulás lesz, háború s nyomor.

Azt képzeltem én is, mikor a Szovjet
szelíden összeomlott, hogy most jobb lesz
s az ezredvégre csillagfény terül.

Hogy tévedek, már régen észrevettem.
Pénzéhes, gyilkos bestia az ember,
ki most sem akar élni emberül.

Faludy György
(Budapest, 1991)
ez is Faludi!
Tán igazabb, mint az előző....
@Lord_Valdez:
Lord_Valdez 2009.10.29. 19:38:55
" Valószínűnek tartom, hogy ez a fajta gazdasági és politikai lazítás bekövetkezett volna a forradalom nélkül is, Á

Lord! ne bolondozz! Hol is volt ilyen legvidágabb barakk, puha diktatura? cseheknél, NDK?, lengyel? roman? bulgár?
hol volt 56? csak nálunk?

no ugye!
@Karesz (Charlie):
És ez mit bizonyít? Ettől még egyikünk se tudja, hogy mi lett volna, ha nem történik meg. A párton belül voltak mérsékeltebb irányzatok is. Nem tudhatjuk, hogy az erőviszonyok hogy változtak volna? A trend nekik kedvezett, de ez se bizonyít semmit.
süti beállítások módosítása