W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Magyar Gyermek XIV.

2011.01.30. 09:43 Tóta W. Árpád

Egyiptom, Challenger, vécéző disznók - gyerekeknek.



Címkék: magyar gyermek

69 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr472624720

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szorgalmasan vittem át eddig a Magyar Gyermeket a blogomba. Ennek három oka volt:
- Tudják elolvasni azok az emberek is, akik valamilyen oknál fogva nem tudják nyomtatni.
- Legyen kép nélkül is, mert az olcsóbb, így tőlem nyomtatható (volt) olcsóbban.
- Szerettem volna ezen a módon is kifejezni, milyen óriási dolognak tartom Tóta W. Árpád munkáját, melyben benne van a jövő generációjának fejlesztése.

Mindig két példányban nyomtatok, mert nekem is szükségem van arra, ahogyan Árpád látja a világot, a dolgokat, azok összefüggéseit. És persze Rozina, ő lovaglás után rohan a saját példányáért, de már kérdezi, miről írt benne Árpi bácsi..

Ha valaki kéri, én átviszem továbbra is a Magyar Gyermeket. Itt lehet jelezni és marad addig, amíg nyomtatjátok (a korábbi számokat ma törlöm), mert aztán van egy réteg, aki arra kíváncsi, azt reklamálja, miért nem olvashat a saját blogomban – engem.
Itt szeretném elmondani, ismétlés a tudás anyja, hogy én magam magyar sajtóban nem jelenek meg továbbra sem, mutatkozzék erre akárhonnan, akármekkora igény. Egyetlen ember van, akinek hajlandó vagyok bármilyen témát kibontani, értelmezni és ingyen a rendelkezésére bocsátani és ő Tóta W. Árpád.

Ha úgy alakul, hogy MTI anyagot kell értelmezni, akkor azt is megteszem. De addig még változik itt minden, reményeim szerint a kis pillangók, kellő időben boríthatják a dominót, de ez csak a legvégső taktikai forgatókönyv.
Az Egyiptomról szóló cikk kapcsán szeretném csak megjegyezni, hogy a jordániai tüntetések messze nem ilyen komolyak és erőszakosak, és ajánlani egy írást, ami - szerintem - nagyon jól leírja az ottani helyzetet:
www.black-iris.com/2011/01/23/jordan-is-not-tunisia-understanding-the-status-quo/
@Om Yasmeen:
"One needs to recognize that these protests are, by far and large, probably some of the most peaceful protests we have ever experienced in Jordan, specifically within the last ten years."

Minden mennyire relatív. Nézőpont kérdése. Attól függ mindig, ki nézi és honnan. Azért nem szeretnék csatlakozni a turistákhoz, akik Egyiptomba készülnek!
"Noha Észak-Afrika az EU legfontosabb érdekszférája, katonailag az unió jelentéktelen játékos, az azonnal bevethető ereje papíron is csupán két 1500 fős harccsoportra korlátozódik."

index.hu/kulfold/2011/01/30/jo_kezben_lesz_igy_a_csuzli/

Vki nagyon kapkodott.
Át kéne még egyszer nézni ezt a szöveget, mert vannak benne elgépelések - a főrovatban kettőt szúrtam ki így első blikkre:

..."páncélosai, de ők egyelőre többynire barátságosan" (többnyire),
..."Európa és az Egyiptommal szomszédos Izrael legjoban attól fél" (legjobban).

Nagyon jó az összeállítás, egyébként gratula hozzá, meg egyébként is jó kezdeményezésnek tartom a Magyar Gyermek-et, pláne, hogy nem kis időráfordítás lehet a szerkesztése.

Ezeket a hibákat sem kötekedésképp szerettem volna jelezni, hanem ha már homár... alapon, legyünk maximalisták. Tudom, hogy Te nem takaróznál olyan szöveggel, mint a Köztársasági Elnöki Hivatal, hogy "azért van benne hiba, hogy felkeltsék a figyelmet a magyar nyelv ápolásának szükségességére", mert az lol. :)

A kommentet nem szükséges publikálni, ez más célt szolgált.

Még egyszer gratula, kitartás!
@Customi:
Volt nekünk egy olyan programunk a számítógépes iskolában, hogy Sikító Titkárnő, de utáltuk!

A maximalizmus érdekes dolog. Én sajnos az vagyok, és ha jön egy másik olyan ember, akkor egymást erősítjük, kifulladásig.

Nem tudom, jó-e a maximalizmus, mert nem választja az ember, de az egyik bejegyzésemben gépelési hiba van és tegnap úgy gondoltam: ette penész, maradjon! Mert olyan ez is, mint a takarítási mánia..egy idő után betegség.
" Mindkét országot zsarnoki módszerekkel kormányozzák, Jordániában például királyság van."
Igaz, igaz, nincs közvetlen összefüggés (példák: UK, Dánia, Svédország, Irán, Líbia, Észak-Korea...).
A mexikói-amerikai határon profi alagutakat is építenek, pl. helyi vasúttal:
articles.cnn.com/2010-11-03/justice/san.diego.border.tunnel_1_border-tunnel-lauren-mack-tunnel-operation?_s=PM:CRIME
A Challenger katasztrófához oda kellett volna írni, hogy "de nyugi gyerekek, ez nem azt jelenti hogy az ember nem fogja meghódítani az űrt, meg fogja, hiszen az az egyetlen reményünk".

Így a gyerekek újra biztonságban éreznék magukat. De így? Csak megijednek, hogy nem biztosított a jövő!
@endike:
Nem emlékeztem, hogy volt rajta egy tanárnő, aki a diákokhoz készült szólni és egy "tévén keresztül mutatta volna a gyerekeknek az űrhajó belsejét és az ott folyó munkát".

Pedig az első amerikai "aki hétköznapi polgárként utazik az űrbe."

Ez az aprócska Magyar Gyermek olyasmi, ami aztán előhozza az eseményeket a múltamból, mert én sajnos sokkal idősebb vagyok, mint Tóta W., aztán tudom kapcsolni a tévében látottakhoz, miként éltük meg ezt a katasztrófát.
@Customi: javítom, köszi!
@Pantagruel: de hát ez a helyzet. rotációs rendszerben kettő darab battlegroup van EU-parancsnokság alatt. ez az EU hadserege. a többi nemzeti command alatt van.
@knausz: Kedves Knausz!
Megkérdezhetem, minek annyit nyomtatni? Papír, nyomtatópatron fogy, a világ megy tönkre. Nem vagyok elvetemült grínpíszes, ne gondold, de mégiscsak a 21. században élünk, bárhol "fogható" az internet, a legtöbb telefon kezeli a fájlokat, aki akarja, olvassa ott. Több ezres könyvtáram van, szívesen olvasok, lapozom a régi könyveket, de mostanában inkább az esőerdők javára döntök... e-book...
@Tóta W. Árpád: "a többi nemzeti command alatt van."

Ja! Értem a logikát. :) Hát ehhez no comment.
@Tóta W. Árpád:
Tudtam, hogy javítani mindig, mindig.., bennem is ott a gondolat, hogy javítom a saját elgépelésemet, de egyelőre tartom magam! Szilárd meggyőződésem ugyanis:

Magyarországon a tanulók helyesírása nem ezen áll vagy bukik!

Éltessen bennünket a gondolat, hogy a fiam egyik osztálytársa azt írta: tely. A tanár csak nevetett, mert különben a Miki gyerek az elsők között volt mindenben, de volt képe odaírni: tely, a tej helyett.:)
@rezsöatya:
Kedves Rezső atya!

Muszáj. Nekem nyomtatni muszáj.

Ráadásul egy mániákus is vagyok, mást ne mondjak, beleírok a könyvekbe, aláhúzom a lényeget! Színezek is. Egy angol nyelvtankönyvemet, olvasókönyvemet meg lehet nézni, az úgy ki van dekorálva.:)

Ellenben: Nálam NEM divat a műanyag, mint a kányák között! Már nagyon régóta ruhatáskával járok bevásárolni. A madarak bezzeg:

"Minél erősebb egy madár, annál több műanyagot használ".
Árpád, miért szerkeszted a hét lényeges híreit egy nyomtatható felületté?
@Parmezanidész: Kinyomtatom, és átböngésszük a gyerekkel, hogy ne legyen tök. Ide azért teszem fel, hogy jusson más gyerekeknek, és azok se legyenek tökök.
@Parmezanidész: Hát eddig nem lett tök. A gyerekeket érdekli a világ. Franciaországban egyébként van ilyen újság, milliós példányszámban.
@Tóta W. Árpád: Valahogy nem tetszik a dolog. Kicsit olyan íze van, mint amikor a kölköt már hat évesen hittanra járatják, mert ebben a korban nyitottabb, és főleg, mert nem tud még védekezni a dogmák ellen.

Az irányított érdeklődés szerintem olyan üres embereket szül, mint a Polgár-csajok (+Lékó Péter), vagy a sportolók. Mozart kivétel. De ő meg tömegsírban végezte :)
@Parmezanidész:
Nem tudom. Sokszor elgondolkodom, hová lett a tartalom ebből a világból.

A pénz, a karrier, ismertség, ezek fontosak lettek és bizony elég korán. Legyen benne a gyerek a tévében. Most mondhatom az igazat, minek hazudnék, Rebekát nem azért vittem Huzella műsorába, hogy szerepeljen a tévében, csak szokja azt a világot is. Merjen kiállni! (Ma befutott egy komoly németverseny eredménye.)

Mi kora és mi késő? Egy Szivárvány versenyen, Budapesten, mi érkeztünk Rozinával (1 osztályos volt), végigcsinálta, de volt olyan gyerek, akivel rohant tovább a szülő a következő versenyre.

Igyekeztem nem kapkodni a felnevelésükkel, de örülök, hogy nyújtani tudtam mindent, ami ennek a világnak a követelménye.

Hiába akarnám leültetni bármelyiket egy vers mellé, hosszabban, nem megy.., nem megy. Megtanulják és ennyi.
@Parmezanidész: Ez megközelíthető más oldalról is:)Pl. a gyerek érdeklődését elégítem ki.Pl. információ a szülőnek, hogy mi érdekli a gyereket írásban is. Nem kötelező,és nem biztos, hogy mindent el is olvas.Ha csak annyit érek el, hogy igényt ébresztek a tájékozódás eme formájára, már megérte. Szó nincs irányított érdeklődésről vagy zseniképzésről.
Hogyan kell a gyerekek életét a saját basáskodásunk miatt elbaszni - erre gyönyörű példa ez itt. Kósa eltakarította a lánya elől az erős ellenfelet a korcsolyaversenyen. basahalom.blog.hu/2011/01/30/hazai_palya_4?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_campaign=index

Röhej, ennyire félni a megmérettetéstől igazi versenyben. Na erről írtam már, hogy Orbán Ráchelt beerőltették 14 vagy hány éve az iskolája képviseletében a kerületi vers- és prózamondóversenyre, holott a lányon látszott, hogy mennyire szenved, mert TUDJA, HOGY NEM TEHETSÉGES. Merjünk nagyot álmodni, na ja: de egy gyerekben még van igazságérzet, hogy mi a jó és mi nem. Aztán elmocskolják.

Komolyan, nagyon sajnáltuk. Ennek a Kósa Esztikének miért jó, hogy könnyűvé tették neki a győzést? Kijut majd, mert tehetséges, nagy nemzetközi versenyekre, de ott már csak egy színes pacni a többi közül. Hát hogy nő ahhoz fel így? #:-( (anyámborogass jel)
Köszönjük, örülünk neki, jó lett.
@knausz: Ja, ha te egy mániákus kánya vagy, az más... :-)
@Parmezanidész: "Az irányított érdeklődés szerintem olyan üres embereket szül, mint a Polgár-csajok "

Bár minden csaj ilyen üres volna.
@Bokortalan Lajtalan:
Nagyon aranyosan ír róla Árpád, mert ezt:

"A csempészek mindent megpróbálnak, még kis tengeralattjárókat is építettek a kábítószer szállítására."

Ó, de leleményesek!:) Én még nem próbáltam egyiket sem, most erre a kérdésedre felelni nem tudok, hanem prevenciót folytatok, hogy a gyerekek se próbálják ki!

Volt itt egy takarítónő, semmi feltűnő, csak jött és ment, rólam vázolta, mikor s miben (barátnőmnek mondta, amikor keresett: "knausz egy hosszú kendőben sétált el a herbária felé"), na ezt a takarítőnőt egy éjjel bilincsben vitte el a rendőrség. Ki gondolta volna, hogy díler?
@Tleilaxu: Ott a pont!

Ne maradjon teljesen tök az a gyerek! :)

Engem már csak az érdekelne, hogyan magyarázod el a kölyöknek az arab-iszlám modell alapján létrehozott politikai rendszereket: a dinasztikus törzsiséget, illetve ennek két alrendszerét, az abszolút dinasztikus törzsiség politikai rendszerét (Jemen, Szaúd-Arábia, Emírségek, Omán, Katar) és a liberális dinasztikus törzsiséget (Kuvait, Bahrein), és a köztársasági törzsiség politikai rendszerét, különös tekintettel két legjellegzetesebb alrendszerére, a militarista-nacionalista (1962 utáni Jemen) és a militarista-marxista (1967 utáni Dél-Jemen) köztársasági rendszerre... persze érthetővé téve számára azt, hogy legyen bár a rezsim monarchikus vagy marxista, katonai vagy alkotmányos, szövetségi vagy nemzetállami - alapja az iszlám, annak teljes – politikai és vallási, gazdasági és kulturális – rendszerével.

Jordániáról szóval az is elég, ha valahogy megérti a kölyök, hogyan lett 1948-ban Abdállah Jordánia királya: miként tette lehetővé a Nagy-Britannia és az emirátus közötti londoni szerződés 1946 márciusi aláírása Abdállah emírnek, hogy „Transzjordánia Hasemita Királyság” királyává koronázzák, illetve az ekkor elfogadott alkotmány a parlamenti választásokat az alig 300 ezres beduin és letelepedett lakosság számára, amelynek során húsz képviselőt választottak (köztük négy keresztényt), tíz főt a szenátusba a király nevezett ki; illetve, hogy ezt követően Ciszjordánia annexiója miért követelte meg új alkotmány megalkotását, amikor a lakosság száma a többszörösére nőtt, s egy másik arab népcsoport (a palesztinok) számára kellett ugyanazokat a jogokat biztosítani - ami be is következett 1952 januárjában, lehetőséget teremtve a palesztinoknak a parlamenti képviseletre - ja, minthogy ez van érvényben van napjainkig (módosításokkal), s lényegében az 1946-os alkotmány intézményeit tartja fenn: az örökletes monarchiát, a parlamentáris kormányzást, a képviselőházat (negyven taggal – fele palesztin), a szenátust (húsz kinevezett) és a király előtt felelős kormányt, amely rendszerben a király az egyetlen felelős politikai cselekvő, minthogy a pártokat 1954-ben feloszlatták, a sajtó egy részét pedig betiltották, a Muzulmán Testvériség kivételével pedig minden szervezet illegalitásba kényszerült.

Szóval ezt így szeretném tálalni a kölyöknek... csak még nem tudom, hol kezdjem, ráadásul mindjárt itt a fogmosás ideje, s kezdődik az esti mese! Lehet, hogy mégis tök marad ez a gyerek...
@Pantagruel: kezdd az anarchoszindikalista közösségeknél, és onnan haladj fokozatosan a modern törzsiség irányába :).
Kicsit komolyabban, sok helyen az uralkodóházak "leszálltak a halandók közé", míg a Közel-Keleten és sok volt szovjet tagköztársaságban az elnök ma kb olyasmi poszt, mint egy középkori király volt, csak (papíron) választják. Ezt, meg a kulturális hátterét akár el is lehetne magyarázni egy gyereknek.
Egy mai trónörökös az első kategóriából:
www.kronprinsparret.dk/c5000c
illetve egy elnök a másodikból:
www.informatik.uni-bremen.de/~net/images/syria-jordan/damascus/img_2267.jpg
@Tleilaxu: hát ez a gyerek tündéri. :D hihetetlen, hogy a második is így kezdte.
@knausz: ez tetszik tőled: "a jövő generációjának fejlesztése"... a szoftverre, vagy a hardverre gondolsz?
@knausz: az MTI-anyagot remek, ha értelmezed nekünk (vagy másoknak), csak akkor meg kell nézni, miket hagytak ki a hírből, mit nem fordítottak le, vagy fordítottak félre, haha...
a@Parmezanidész: olyan gyerek van is, aki kérdez ám... Annak érdemes írni - oszt vagy elolvassa, vagy nem. Ha jó a viszony és nem kényszer alatt van, akkor elolvassa - és újra kérdez. Amíg újra kérdez, addig nincs baj.
@elinor52:
"olyan gyerek van is, aki kérdez ám... "

Látjuk!:) Minek tanulom én az angolt akkor, ha különben nem néznék a dolgok mögé? Hát az MTI anyagok miatt! Azokhoz különben nem kell nagy ész, mert kapod, hogy xy gólya tavasszal megérkezett. Namost ebből hiába akarod kihozni, hogy különben is akkor szokott, de van egy mögöttes szándék, lehet benne egy olyan, mintha maradna. Érted?

Nem csupán a jövő generációjának fejlesztése fontos, hanem a mi fejlődésük szintugyanannyira. Az ember tart valahová. Mindjárt beleírom a blogomba, csak fontosabbnak gondoltam reagálni a kérdéseidre!
@orica: egyetértek veled, úgyismint négy felnőtt remek gyerek anyja. Jó ám, amikor kvázi látod beérni a vetést, és sikerült. (Közlés saját szájukból...) Ezért tetszik Tótawé kezdeményezése. Miért ne? Ha a jó a viszony, mint azt fentebb már mondtam, akkor a gyerek tovább kérdez, mert gondolkodik. Nekünk talán ez volt az elsődleges célunk. Abból már következett, hogy meg tudják védeni az érdekeiket (nem járattuk tévébe, versenyre, az ilyesmi jött, ha kellett). Abból, hogy korán megtanultak önállóan gondolkodni (és kérdezni), az is következett, hogy nem lehetett sérülékeny kamaszkorukban bármit beadni nekik.(Mikor a lányom osztálytársainak zöme kiment csápolni Orbánnak 2002ben...) Most már elégedetten nézem, ahogy ők terelgetik a sajátjaikat. Csak semmi görcs! Tetszik ez az egész nekem, Tótawé. Lefogadtam volna, hogy eddig nem tök. Felteszem ezután se lesz.
@knausz: igen, egyetértek veled! Bár nemcsak az angol van. Ők csak angol anyagot vesznek át, vagy hogy van ez? (Nem vagyok szakmabeli.) De most, hogy ennyi cirkusz van ekörül, örömmel olvasom el, ha belinkelik az eredeti nyelvű szöveget más világlapokból, vagy hírirodáktól. (De nekem még mindig olyan mókás az a kifejezés, hogy a jövő generációjának fejlesztése...)
@rezsöatya: mijaza mániákus kánya, nemtom, segiccsetek...
@elinor52:
"De nekem még mindig olyan mókás az a kifejezés, hogy a jövő generációjának fejlesztése..."

Mi belőle? A jövő generációja vagy annak a fejlesztése?
@knausz: a fejlesztés, az olyan aranyos...
Persze én olyan rendszerben szocializálódtam, ahol minden fejlesztve volt.... A szocialista embertípust is állandóan fejlesztették, haha...
Ez nem komoly a részemről, csak a szóhasználat tűnt fel egy pillanatra, persze tudom, mit kell érteni alatta.
@elinor52:
Egy pillanatra elszomorodtam, mert azt hittem, a jövő generációjában nem hiszel vagy a fejlesztésében..

elinor52 (törölt) 2011.02.01. 09:42:51

@knausz: haha, szó sincs róla. Bár én csak saját kis köreimben fejlesztettem-fejlesztem, és most már a legújabb generációt... :-)

elinor52 (törölt) 2011.02.01. 09:48:25

A jövő generációjának fejlesztéséhez(ne feledjétek a humorérzék alapvetően életük végéig védi őket): Ma van február elseje, a magyar Hülye járások napja!
Tótawé, ne feledd a magyar gyermek humorérzékét is "fejleszteni", lelki egészsége érdekében!
napipython.blog.hu/2011/02/01/ma_van_az_elso_magyar_hulye_jaras_napja_eljen
@elinor52: Keblemre /van hely :-))/ Imádom őket!!!! Ezek is zsenik. Szerintem mi most a Hülye Járások éveit éljük - ne legen igazam, de tartok tőle, hogy de.

Ezért vekengek a Kétfarkúakért, nyáron még írogatott ide valamelyikük, most eltűnt. Ilyenkor kéne előjönniük és nyomni, ahogy a csövön kifér - hogy lássák a Zemberek, ezeken mennyit lehet, kell röhögni; nagyon nem istenek, bukni fognak és nagyot!

De néma kuss van. Addig elő kell venni a nagy klasszikusokat, tényleg.

elinor52 (törölt) 2011.02.01. 13:38:50

@a szív fészkei: és a legjobb az egészben, hogy először gyerekeimtől hallottam róluk még özönvíz előtt, húszegynéhány éve, mikor kicsik voltak. De ha a Magyar Gyermeket vesszük, mondhatni a farok csóválta a kutyát. Persze addigra már nem véletlenül voltak vevők az abszurdra...
Kedves Árpi Bácsi!

Kérdezni tetszett, hogy tudom-e, mitől keletkezik a földrengés. Hát pontosan nem, mindenféle teknőmozgások, meg ilyesmi.
De a múltkor a tévében nyilatkozott egy földrengés-szakértő, aki azt mondta, hogy ha erősebb lett volna a földrengés, nagyobb károkat is okozhatott volna.
Asszem én is földrengés-szakértő leszek ha nagy leszek...
na ez a blog, foleg ez az ujsag is tokeletesen megerett egy Monty Pyton parodiara
Arpi bacsistol knauszostol, sziv feszkeistol
@hagyma:
Akkor olvass jobboldali orgánumokat vagy amit akarsz! Van bőven szó abban is.

Nekünk, akik itt vagyunk EZ a jövőnk! Ha nem tetszik, menj, aztán szólj hozzá másutt.

Köszönjük.
@knausz:

Kedves Kanusz!

Nem megy... a gyerekek vers mellé ültetése. Nem azért nem megy. Már most megsúgom neked.
Engem anyukám noszogatott, ahelyett hogy technót hallgatnék berakhatnék egy kis Mozartot... megjegyzem, ő sem tett be soha. (egyszer megpróbálkozott, egy Liszttel, persze felpattantam, legózni... utólag hozzáteszem Liszttől a haláltáncot rakta be, egy hallgathatatlan ököllel zongorázás számomra, sem szép sem hallgatható nem volt. Persze hogy a legózásnál kötöttem ki. )

Anyum, nem igazi komoly zene rajongó. Különben nem autót vett volna először szekrényt, ágyat, hanem lemezjátszót, és lemezeket. Aludni lehet nagyon jót szivacson, a dobozban meg elfér a ruha.

(megjegyzem én költözésemkor 1 fontos tényezőt néztem: legyen áram, és legyen nálam számítógép. A többi majd lesz valahogy. mindig így is lett)
@knausz:

A légkört is meg kell teremteni a klímát, különben a vers a zene semmi. A gyerekek a új szagot hallják, mert ahhoz szülő se kell, beleszagolnak a levegőbe... és érzik.

A szülőnek kellene az egyből nem kitetsző dolgokat megfoghatóvá tenni a gyerekek számára (csak tiszta hittel elhet, a gyerek nem hülye). Ahova a gyereknek tetszik oda ugrik vagy mindenből hasznosítja sajtá belátása szerint ami nek itetszik tök más dolgot építve belőle.

Viszont vannak határok: Egy nagy fekete Merciből nem fog szépen szólni egy Ady vers. Ott ugyanis nem is szól a fekete zongora.
@hagyma:
Básszá még, hát ném bédőglőtték áz ékézét nélkűlí bílláéntyűím?
@hagyma: Akkor írj meg paródiának drága from USA! Epedve várom. Onnan mindig olyan metszően pontos látleletet adsz, hogy csak na! Mary jól van? :-)) Have a nice week!
@Törpemongúz:
Kedves Törpemongúz!

Amikor elváltam az első férjemtől, egyetlen kérésem volt: vidd a tévét! És elvitte. Évekig nem volt aztán tévénk és valami különösen jó dolog, amikor nincs az embernek tévéje. Nappal a munkahelyen voltam, aztán rohantam az óvodába és tettem a dolgom tovább. Esténként, mielőtt a fiam lefeküdt, meséket olvastunk. Ezópuszt és mindenféle más mesét, melyeket ma is tud.

A lányokkal annyival volt más az egész, hogy aztán lett tévé (igen nehezen mentem bele, először jött egy fekete-fehér, de csak két csatorna!), aztán lett audi is (aminek azért örültem, mert a szuzukinál biztonságosabb és sok vad van, amikor hazafelé indulunk, félelmetes, mennyi az öngyilkosjelölt közöttük!).

A lányoknak sok mesét olvastam, csempésztem bele verseket is, mert a vers fontos, az „ördög inge”. Gyerekkorom óta fontos a vers, de egyik gyerekem sem szereti. Így elajándékoztam az iskolai könyvtárnak szinte az egészet, melyet gyűjtöttem és átvette helyét a lovas-tudományos-növényes ésatöbbi könyv.

Azt mondja a fodrászom, régóta ismer minket, hogy egyik gyerekem sem olyan, mint én. De talán jobb is. Ez a vers- és zeneszeretet nem vitt el különösebb, ma divatos irányba, sérülékenyebb az ember, bár magam örülök, hogy ilyen vagyok, mert olyan dolgokra is fogékony lettem, amire más nem.
@hagyma: Na szegény, már ásod magad a hó alól? Merre felé laksz, a viharzónában?

Akkor várnunk kell knausszal és Árpáddal együtt a csodás paródiádra. Tövig rágom a körmöm, pedig nem szokásom. Na minden jókat!
@knausz:

A kis kedvenced, Kumin az ATV-n, Szazadveg szinekben. Osszeno ami osszetartozik?
@Waldi!:
Egyáltalán nem tévézek. Szeretnék rászokni a BBC-re, muszáj volna legalább naponta 10 perc és 1 órára növelni az adagot, feliratos műsorból.

Nem tévézem, így Kumint sem látom, Árpádot sem láttam múltkor, amikor mondták, hogy az ATV-n volt. A régi Kumin, ma nem olyan. Mi már nem egy hajóban evezünk, de megígértem neki, hogy hozzászólok.

Van egy másik réteg, liberális réteg, akivel én megértem magam. Még akkor is, ha ateisták és értelmiségi emberek. Több ilyen ember van az életemben, közülük olyan, aki nagyon fontos (He is important to me.). Őbenne gondolkodom hosszú távon. Kizárja a Századvéget!:)
@Waldi!: Onnan landolt ő, nem? [..]"Iskolái mellett több televíziós, illetve rádiós műsor mellett dolgozott (Kossuth Rádió, Mindentudás Egyeteme, Magyar ATV). 2002 és 2009 között a Századvég Politikai Iskola oktatója volt. Itt kampánystratégiai, illetve elemző kurzusokat tartott." (wiki)
@a szív fészkei:

Ezt nem tudtam. Az ATV-n musorvezetokent vagy amikor politologuskent nyilatkozott akkor mindig korrektnek tunt, nem huzott jobbra. A betelefonalos musorban leallitotta a habzoszaju balosokat, de ez igy normalis.
Tegnap viszont az mar a cenzurahatosag tag Koltay Andrashoz melto melyseg volt (aki az orgovanyi erdo kapcsan adott elo kisertetisen hasonlo ervelest, de ezek szerint az eletbe nem fognak fellepni az antiszemita uszitas ellen), amikor Professzorok Batthyany Korenek tag Hornok Lászlo Heller es tarsai ellenes leveleben nem volt hajlando elismerni az antiszemita toposzokat (Merthogy o nem vizsgalhatja, hogy ki a zsido es ki nem, ami alapvetoleg lenyegtelen is a kerdesben, szvsz), es a szerzot fontossagat egy nevtelen internetes kommentelo fontossagahoz probalta hasonlitani.
@knausz:

Meg lehet nezni az ATV videotaraban is.
@Waldi!:
Elhiszem Neked. Ez az ember, a régi énjéhez képest, akkora fordulatot vette, hogy elhiszem.

Hanem ha így vizsgálódik, biztosan nem fogok szólni sem oda! Egy ember nevéről el tudod dönteni, milyen származású. Az én fiam csak bemutatkozik és benne a nevében. De olyan a mentalitása is, egyre erősebben és egyre keményebben. A vér nem válik vízzé.

Az érdekes volt. Ez a barátom, aki fontos nekem, ő jelzett mobilon, hogy meghalt Popper Péter. Szörnyű hír volt! Aztán gyújtottam egy gyertyát és imádkoztam.

Másnap vettem egy újságot. A búcsúlevelében sorra köszöntötte név szerint a zsidókat, úgy búcsúzott. Azonnal jeleztem a barátomnak. Tőled név szerint. Mire Ő: Te meg az őrült nő voltál, aki még a halálos ágyán is mobilon hívtad!:) Mi a saját humorával köszöntünk el a Tanár úrtól.

Na. Csak ennyi. Bennünk él az emléke és összeköt. Nincs és talán nem is volt számomra másmilyen oldal, hiszen az első férjem is zsidó.
@knausz:

Atmasolom a hozzaszolasomat, mert jol sikerult, nemtom mekkora az erzekenysege, de nem csak en oltom :D

kuminszerint.blog.hu/2011/02/03/mi_van_a_fidesz_kdnp_vel

"ezt a párhuzam-ötletet Georg Paul Heftytől, az FAZ kitűnő szerzőjének a Népszabadságban megjelent cikkéből merítettem, érdemes a cikkre adott egyik dühös választ is az ínyenceknek elolvasni"

Ha van a vilagon egy azaz egy mervado ujsaghoz tartozo ujsagiro, aki vedi Orban vedhetetlent jogallami fekek es egyensulyok leepiteset es tudjuk mire jo mediatorvenyet, akkor az kivalo ujsagiro, ha viszont valaki ravilagit arra, hogy Hefty ur, aki meglehetosen tajekozatlan, naiv es az orultseg hataraig vagy azon tul is joindulatu a babpartjan beluli diktaturat az egesz orszagra kiterjeszto Orbannal szemben, az duhos, tehat nem objektiv, csak az erzelmei hajtjak.

De a tegnapi Tet beli szereples is aranyos volt, sikerul Koltay Andras-i melysegekbe lavirozni magadat.

m.hvg.hu/velemeny/20110117_mediatorveny_mediahatosag_sajto/2

"hvg.hu: Ha már a gyűlöletbeszédnél tartunk, Bayer Zsolt hírhedt mondata egyik legutóbbi publicisztikájában, amelyben elégedetlenségét fejezte ki, amiért az orgoványi gyilkosok csak félmunkát végeztek, nem tartozik ebbe a kategóriába? Magam viszolygok attól, hogy a „haladó értelmiség” egyike- másika állandóan fasiszta veszélyt emleget, de azért itt mégiscsak Cohn-Bendit, Cohen, Schiff neve előzi meg az inkriminált mondatot. Ön szerint nem volt teljesen egyértelmű, miről beszélt? Nem egy jól körülhatárolt csoportról? Ezt az új jogszabály szankcionálni fogja?

K.A.: Július 1. előtt a sajtóval szemben nem indulhat eljárás. Bayer Zsolt cikkét olvastam, de arról nem foglalnék egyértelműen állást, nem azért, mert nincs véleményem, hanem mert a hatóság tagjaként nem nyilatkozhatok konkrét tényállásról, amelynek megítéléséhez minden esetben részletes hatósági vizsgálat szükséges. Egy esetleges döntés bizonyos szempontjait azért el tudom mondani. Nyilván arra tekintettel kellene lenni, hogy a cikk vajon egy közéleti vita részeként jelent-e meg, vagy puszta gyalázkodás. Itt az előbbiről van szó, egy vitában szólalt meg az újságíró, erőteljes kifejezésekkel konkrét személyeket is megnevezett. Természetesen a megnevezett egyének bírósághoz fordulhatnak személyiségi jogaik védelmében. A gyűlöletbeszéd megállapításához meg kellene néznünk, hogy van-e olyan társadalmi közösség, amelyet ez a mondat megsértett. „Nem ástuk be őket nyakig az orgoványi erdőbe…”: kik azok, akiknek a megölése elfogadott, kívánatos aktus, van-e megfelelő leképeződésük a mai társadalomban? Orgoványnál a Tanácsköztársaságban résztvevő kommunistákat gyilkoltak meg, vajon a mai társadalomban megvan a megfelelő közösség, akiket ez sért?

hvg.hu: Hát azért nem véletlenül emleget zsidó neveket, mielőtt rátérne Orgoványra. És ha nem lenne összefüggés a mával, akkor minek írta volna le ezt a mondatot? Aligha a kommunistákra utalt, inkább azokra, akik szerinte külföldön az Orbán kormányt támadják. Akkor viszont mégis csak gyűlöletbeszédről van szó…

K.A.: Ezért mondom azt, hogy erre való a hatósági vizsgálat. Az említett személyek vallási hovatartozásáról, származásáról egyébként nincsenek információim, és egyébként sem hinném, hogy a magyar kormányt csak közös származás alapján szerveződött személyek támadhatják... A gyűlöletbeszéd azonban kétségtelenül beszivároghat a politikai és a bulvársajtóba is, ilyen esetben, ha megállapításra kerül, hogy egy adott cikk egy létező társadalmi közösséget sért, akkor indokolt lehet a hatósági fellépés."

Ha az 5. szamu parttagkonyvvel rendelkezo antiszemita ujsagiro vagy a dekanhelyettes zsidos neveket es toposzokat dob be, akkor ezt PC-segbol vagy egyebb okokbol fol nem ismerni az kimeriti a "vetkesek kozt cinkos aki nema" fogalmat.

Azt nem ertem, hogy miert nem fejtetted ki az ATV musorveztokent az ilyen iranyu velemenyeidet? Vagy Solyom mellett sikerult eltevelyegni? :D
@Waldi!:
"Nincs kétségem Feri a képességeidet illetően, tanult, okos ember vagy, de a gerinc testvérem, a gerinc bizony nagyon hajlékony nálad..."

Egyet tehetünk. Nem foglalkozunk vele! Elfelejtjük ezt az embert. Csak az most a probléma, hogy ezer másik bukkan elő helyette. Azt látom, hogy aki teheti, megy el ebből az országból! Napi szinten hallom, mennyi a lehetőség és ezt megragadják, mert nem kívánnak behódolni a rendszernek.

Azt mondom, ami most komoly problémákat vet fel, ha a határon túli magyarok az állampolgárság mellé szavazati jogot is kapnak, mert ekkor kezdődik az a bizonyos végeláthatatlan időszak. Mindenki 4 évről beszél, de így, nem annyi lesz.

A sajtóban úgy tűnik, egyesek mindent megírhatnak majd, jutalom illető őket és nem kritika, míg mások egyáltalán semmit.
Egyik blogban olvastam, a Magyar Hírlapból kiszóltak, hogy ejnye-bejnye, egyes újságírók blogokba bújnak. Namostan mit csináljanak?
Ha már Magyar Gyermek cím alatt írunk, amit a fiamról mondanék: én mindent beletettem a nevelésébe, és végül olyan lett, mint ami a génjeiben van.

Neki az komoly problémát jelent, felvenni bármilyen egyenruhát pl. erdész egyenruha. Mondom:- Fiam, de minden gyerek abban Ballag, mire:- Anya, de én nem akarok. Nem akarok. Aztán mégis felvette, de a nyakkendőre hímeztetett egy kacsa motívumot.:) Most itt van ez a gazdász öltöny, amire mondom:- Szép az, fiam, más is ebben veszi át a diplomáját, mire mondja:- Nekem jó lenne, egy akármilyen fekete.

Nem biztos, ma már nem vagyok biztos benne, hogy jól neveltem, mert ezeket a dolgait elsőre nem értettem meg. Amikor belül van valami félelem.., de dugicsokiért bezzeg mindig megyek hozzá, na ahhoz van eszem! Mert őneki csokija és készpénze mindig van.:)
süti beállítások módosítása