W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Világosítsd fel gyermeked

2010.10.05. 09:04 Tóta W. Árpád

Újságírócsaládokban biztos felülreprezentált a jelenség, de nyilván másutt is mindennapos: a gyerek figyel, fülel, és mindent tudni akar. Viszonylag könnyen hozzájut a természettudományos ismeretekhez, történelemből talán még túladagolása is lesz, már megint csak abból nincs elég, ami éppen történik. 

Gyerekújság is van bőven. Egyik feléhez jár fröccsöntött "ajándék" (ajándék, az, huszonnégy oldal hatszáz forintért, a műanyag biszbasz ingyen jár), a másikhoz nem. Vannak bennük vonatok, macik, különféle idiótaságok és KULTÚRSZENNY minden színben; Tarlós István bezzeg nincs egyikben se. Papa meg magyarázhat napestig.

Ez nem lesz rendszeres - és ezzel zárul a Memo-próbaüzem is -, de ha már be volt lőve a tördelőgép meg az ofszet, hát rajzoltam egy ilyet is. Fogjuk a nyuszira.



Címkék: magyar gyermek

149 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr342345828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zseniális ötlet; 10-12 éves koromban a lelkemet eladtam volna egy ilyen újságért! Meg szerintem a szüleim is, akiket folyamatosan nyeggettem, ez mi, az mi, hogy van, miért van; a mai napig élénken emlékszem rá, ahogy anyukám a második világháborúról mesélt (többek közt az atombombáról is, nagyon szemléletesen). Azóta ez a teher lekerült a vállukról, a testvéreimet már én okosítottam ki.
Érdekes elgondolás; de nem hinném, hogy piacképes lenne: kevés az okos, érdeklődő gyerek :)
Kiváló kezdeményezés, nagyon jó az írás. Egyetlen apró észrevétel csupán: a Fizethetnek a szemétgyárosok c. cikk negyedik sorában lemaradt egy t-betű.
ezt szerintem el se kellett volna kezdeni elég szar... vagy valamit kell írni, nehogy azt higggye a bloglátogató, hogy itt már nem lesz új cikk?
Magyar képmesék Junior Offline?
Mijazakultúrszenny? Skimondjameghogymiaz?!
"Világosítsd fel gyermeked"

A felnőttek felvilágosítása sem ártana. Most nem a mesés képmeséidre gondolok, hanem az elbaszott médiáinkra, akik nem győzik a legdrámaibb híreket a pofánkba erőltetni, aztán visszavonogatni.

Jó példa a vörösiszap anyaga.
Még egy csecsemő halott .... mégse.
Megint átszakadt egy gát .... mégse.

De annyira akarnak minden percben valami szenzációt mondani, hogy jajaj!
Jaj, W!

Beleszerettél ebbe az ál-papír-újságosdiba, remélem, hamar elmúlik, és tudsz azzal is foglalkozni, amire hivatott vagy...
Nagy ötlet és ez tényleg hiánypótló. Én még szívesen fizetnék is egy hasonló hangvételű hetilapért, mikor majd olyan korba lép a kölköm.
ez jó, tetszik. Az olvasni már épp tudó korosztálynak megfelel. Csak ezt sem papíron kéne, az elavult. smartphone app, valaki? Úgyis van a gyereknek.
"ez a bolygó nem forog, mint a Föld" - Forog az, ha állna akkor egy év alatt felkelne és lenyugodna a nap. Én úgy írnám, hogy mindig a napja felé fordul, ezért az egyik oldalán mindig nappal van, a másik oldalán mindig éjszaka. A Holdat szerintem itt nem érdemes felhozni példának, mert túl sok további kérdést vet fel.

"Az új bolygót ezért még sokáig láthatjuk saját szemünkkel" - Ezt nyilván nem így akartad.
Egyébként nagyon jó ötletnek tartom, kár hogy nem rendszeres.

Nagy szükség lenne egy aktuális Ég és Föld könyvre is.
Mért kell a képeknek fekete-fehéreknek lenniük? A fekete-fehérből a színes is így jön ki, a színesnél meg jobb is, ha egyenletesen fogynak a patronok.

Egyébként a cikkek kicsit absztraktak, jobban utalhatnának a képre, képaláírásban ott lehetne pl., hogy a tűzoltó azért nincs a markolón, mert kafa saválló nadrágja van. A képaláírás amúgy mindenütt fontos lenne.

Egyébként jó ötlet, csak kicsit macerás
nem csak gyerekeknek jó ez...
Szerintem rohadtul jó! Asszem kinyomtatom a lányomnak, csak legyen folytatás.
Kar, hogy
1. nem lesz ez rendszeres
2. mindket gyerekem mar boven kinott celcsoport korabol
Viszont valami ilyesmit kellene olvastatni a gyerekekkel a suliban minden reggel. 2 oldal, 5-6 cikk, ezt siman "le lehet nyomni" egy gyerek torkan.
Árpi, ez nagyon jó! Rögtön letesztelem a fiamon, ha hazajött az iskolából...
Igen, tk.ilyen egyszerűnek is kéne lennie az "okos gyerekeknek."

Megválasztották a polgármestereket-hez:
Igaz lenne, ha amolyan Tóta-féle polgár bácsik élnének a településeken, meg még afféle "okos gyerekek."
Ám sokan-sokan inkább kedvelik a szájbarágást, és értenek is a szóból, sőt hisznek a szemüknek. "Együtt a kormánnyal, együtt a parlamenttel, ne dugj botot a kormányzás kerekébe, nem lesz az nektek jó, ha nem a kormány szekerét toljátok"-ígyen tanítgatta népét a hős viktátor és szatellitjei.
Magyar zember ért a szóból, meg látta is ,hogy volt az előző finesz kormányzás idején.
Ezért "jól szavazott."
De ha minden és mindenki fideszes lesz, akkor is mindenki fog kapni megálmodott pluszokat?

Ááá..., gyerek ezt még nem érti.
Okos, vagy inkább törekvő apuka a műanyagjátékos vonatos-macis szennyben is talál tanítanivalót a gyereknek.
Komolyan mondom, ez tetszik! Nyilvánvalóan minden gyerek különbözik, de én pl. tök szívesen olvastam volna anno ezt az újságot.
Szerintem erre még pénzért is lenne igény (nincs gyerekem).
Csak annyi a gondom, hogy ez - sajnos - ma Magyarországon, bizony, felnőttújság.
Szuper ötlet!

Egy kisebb megjegyzés:
Szerintem ne legyen a bolygó "gyanús", mivel a negatív konnotáció ironikus részét szerintem nem hogy egy gyerek nem érti, de szerintem pongyola is.
@Vention: igen, javítom mindjárt, kösz
@Májking: Nehéz eltalálni a balanszot a gügyögés és a túl sok között, de ez azért szerintem érthető az olvasni tudó gyereknek, felolvasva a kisebbnek is. Arra kellett ügyelnem, hogy rövidebb mondatokat konstruáljak, idegen szavak nélkül.
Ez nagyon kiraly! Tessek csak folytatni! Amig nincs gyerekem, akinek odaadhatnam, addig majd olvasom en.
@Tóta W. Árpád: azt hiszem, Májking nem arra gondolt, ez sok lenne az okos gyerekeknek (szerintem sem, sőt, éppen tökéletes, gratulálok is hozzá), hanem arra, hogy ez pont az a szint, amit egy átlagos felnőtt magyar ember még éppen megért...
@Májking: Nem vagy egy kicsit optimista, Májkinkg? Az átlagfelnőttet már sikerült teljesen lebutítani. Csak a gyerekekben bízhatunk.
De miért adna a buta felnőtt okos dolgot ivadéka kezébe?
Ez nekem is tetszik, de itt is (vagy legalább itt) ügyelni kellene, hogy ne kerüljenek be hülyeségek. Sajnos, a természettudományos/műszaki újságírás elég siralmas Magyarországon.
Aztán kellene folytatni ugyanezt (kicsit menőbb néven) kamaszoknak.
Nem kell ilyen dolgokat csinálni!
Eljött az IDŐ!

Orbán Viktor Pintér Sándorral eldöntötte, hogy a vörösiszapos gátszakadást emberi mulasztás okozta.
És, ha ő egyszer eldönt valamit, akkor az tutira úgy lesz!

Egyszerűen el kell menni Hozzá, vagy a szóvivőjéhez, és megkérdezni!

Nem újságírókra, szakértőkre van szükség innentől kezdve, hanem látnokokra.
A politika meg átalakul. Nem kormány lesz, meg ellenzéke, hanem igazhitűek, meg eretnekek!

Ím az Eljövetel!
@egysmás:

"Orbán Viktor Pintér Sándorral eldöntötte"

Ismered azt a szóösszetételt: műszaki szakértő?
Nah, szted Orbánt ilyenek nem veszik körül?
Kilúgozott agyú - hogy stílszerű legyek.

---------------------

Pofás, hasznos a cucc!
Nagyon jó! Jöhet még!
@malacz69 rettegéselemző: Persze. Ám, ha valamiről ki tudjuk jelenteni, hogy az emberi mulasztás, akkor tudjuk a mulasztás mibenlétét.
Ha tudjuk a mulasztás mibenlétét, akkor egy ilyen jól dokumentált, SAP-vel rendelkező, stb, stb, stb, cégnél két nap alatt meg lehet nevezni a felelőst.
Ez nem történt meg.
Orbán csak beszélt, mert nem tudta kihagyni azt a lehetőséget, hogy olyat mondhasson, amit a NÉP hallani akar.
@egysmás:
Nem nevezett meg felelőst.
Egyébként meg nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy emberi mulasztás, mert a statisztikák szerint kb. 60% emberi mulasztás, 40% műszaki hiba. A műszaki hibának kb. 40%-ban tervezési hiba az oka (megint csak emberi), nem is tudom hány százalékban karbantartási mulasztás (megint csak emberi) és csak pár százalék az, ami tényleg nem emberi hiba. Tehát nem nagy kockázat ezt kimondani, az más kérdés, hogy elhamarkodott.

Afelől biztosíthatlak, hogy az SAP nem segít túl sokat az ok megtalálásában.
Ez nagyon jó - egyébként nem csak gyermekek szerintem a célcsoport, hanem minden fejlődésben visszamaradt, kissé retardált, műveletlen, gyakorlatilag 7-14 éves gyermek szellemi szintjén álló, de testben felnőtt, és állampolgári jogokkal is rendelkező un. "jobbikos" is kitörő örömmel fogja olvasni ezt a kiadványt, végre valami, ami számukra is érthető, egyszerű, emészthető. Talán még jobb emberek is lehetnek tőle.
@egysmás: "Ha tudjuk a mulasztás mibenlétét, akkor egy ilyen jól dokumentált, SAP-vel rendelkező, stb, stb, stb, cégnél két nap alatt meg lehet nevezni a felelőst."

Papíron rögzített felelőssége valakinek, hogy a veszélyes hulladék megfelelően legyen tárolva. Csak elő kéne húzni azt a papírt.
Ez persze nem menti fel Orbánékat attól, hogy mennyire cserben hagyták az ott élőket.
@AMáDé: "hanem arra, hogy ez pont az a szint, amit egy átlagos felnőtt magyar ember még éppen megért..."

Igen, csakhogy ne felejtsd el, hogy Magyarországon minden negyedik felnőtt funkcionális analfabéta. Tehát esélye sincs elolvasni, szavazati joga viszont van. Nagy többségében ők adhatjá az mszp-től a fideszhez vándorló 1-1.5 millió embert.
nekem tetszik. Néhány főiskolás hallgatónak is elkelne. :)
@malacz69 rettegéselemző:
Ismered azt a szóösszetételt: "a vizsgálat lezárult"?
Ilyet nem hallottam. Én is egysmással értek egyet és ez nekem is "fület szúrt", hogy még el sem kezdték a kivizsgálást, de már megvan a felelős. Nyomozás, feljelentés, ügyészségi-bírósági szakasz, stb nélkül. Fellebbezésnek helye nincs.

Ez nekem kurvára büdös, koncepciósítélet szagú, nem értem, miért véded.

Más megközelítés:
Azt viszont elmondhatta volna Pintér úr, hogy az alkaidának nagyon könnyű dolga lenne Magyarországon, ha falvak élnek vörösiszap tározók árterében. Így nem gond katasztrófát csinálni. Még gépeltérítés sem kell hozzá.

Arról nem is beszélve, hogy mi van akkor, ha az egész éjszaka közepén történik???
@egysmás:
Csak még valami, mielőtt kiborulna belőled a szar a billentyűzetedre. Orbán azt mondta, hogy élnek a gyanúperrel, hogy emberi mulasztásról van szó. Tehát valószínűsíti, csak hogy te is megértsd. Nem pedig kijelentette meg eldöntötte, ahogy te interpretálod.

""A helyzet úgy áll, hogy nincs olyan információnk (...), amely szerint természeti okai lennének ennek a katasztrófának" - mondta a kormányfő a Kormányzati Koordinációs Bizottság ülése után. Szerinte, ha egy katasztrófának nincs természeti oka, akkor az emberek által okozottnak tartható. "Élünk a gyanúperrel, hogy itt erről van szó" - tette hozzá."
Zseniális!

Ha összegyűlik 100 "előfizetnék" komment megcsinálod?
Nincs gyerekem,de ha lenne, en biztosan a kezebe adnam. Barcsak lett volna valami ilyesmi a piacon az en szamomra is. En 8-12 evesen jobb hijjan reformot meg historia-t olvastam a konyvek mellett. De jo lett volna nekem egy ilyen! Bar mostmar van net. Ha most lennek gyerek,talan en sem lapoznek annyira ujsagot. (max evesnel,amirol meg eppenhogy le kene szokni ugye)
Nekem is az a gyanúm, hogy rengeteg felnőttek is ilyen újságot kellene olvasnia. :(

Egyszerű, egyértelmű, világos.
@egysmás:
Ha egy szakértő megnézi, mi történt a helyszínen, elolvassa a tárolókra vonatkozó szabályozásokat, majd azt mondja Orbánnak, hogy a szabályok betartása mellett ilyen nem történhetett volna meg, akkor az SAP mit is kezd ezzel az információval?
És főleg: a cég vajon magára akarja vállalni a felelősséget, és nem megy inkább bele egy évekig tartó pereskedésbe, miközben felszámolja a céget?

Ugyan dugd már fel magadnak az Orbán-gyűlöletedet, és 8 évig ne is húzd ki. Tuti még vibrálni is fog, úgy felfejlesztetted, és azt még élvezni is fogod.
ebből még, nyugodtan lehet rendszer belőle, akár heti digest szinten.
@egysmás: na, és mi lett volna, mit "ki"nyilatkozott volna a főnök úr, ha véletlenül "narancs"-iszap ömlött volna?
@egysmás:
ráadásul a ziccert azért sem hagyta elillanni, mert az "öntet" megnevezésében benne van a "vörös" jelző.
imádom imáádom! még még még
@Blossom:

tudod, mi a szomorú? hogy erre némely felnőttnek is szüksége volna...
előfordulhat, hogy míg mi mulatva olvassuk a tényszerű leírásokat, addig valaki éppen átbillen a megvilágosodás határán. titkos kisokos :D "ami jó a babának..." na jó... befejeztem
@Nyomek:
ööö, milyen felelős van meg?
Ez az egész elcseszett 20 év arról szólt, hogy libcsi faszok elmagyarázták, hogy mit is mondott Orbán. Kurvára elég volt már ebből.
Nem. Nem nevezett meg felelőst.
Azt mondta, hogy mivel természeti katasztrófa nem történt, ezért feltehető, hogy emberi mulasztásról van szó.
@bulvármédiás =>:

ingerszegény környezetben lehet, de ha ezt elé tolod, talán kiderül, hogy mégsincs igazad...
@MNOP:

akkor lesz igazán érdekes, ha egyre több propagandahír jelenik meg ilyen lebutított változatban. kíváncsi leszek, mennyiben fog majd különbözni az eredetitől...fricskának a jövőben kiváló lenne...
A cikkhez: :-)

Ha egy-két helyen kimarad a szülőkre hivatkozás, akkor nyugodtan át lehetne nevezni mondjuk Magyar Élet-re, és egy százezres előfizetői kört megcélozni.
Ezt kellene kivinni a majálisra a népnek, nem virslit meg sört. Kocsmákban is lehetne árulni, és szerintem még túl sok reklám nélkül is megélne.
Szerintem 50 forintot is adnának érte, 500 Ft-ért előfizetést is lehetne árulni.
@kaffogó hebrencs:
Vazze, te vagy a funkcionális analfabéta superior. Írod, de nem érted.*

*Funkcionális analfabéta: olvasni tudó, de a tartalmat meg nem értő személy.
@xsasha: az a baj, h akkor nem okos gyerekek lapja lenne, hanem hülye felnőtteké, és azt nehéz pozicionálni. nekik a bulvárt találták ki.
@poszt: (és az előzőhöz)
Részemről, élvezem, hogy a zsebemben elfér egy könyvtár + frissülő újságos bódé avagy internet bárhol, ahol vagyok (feltéve, hogy a 3G elérhető) hála az okos telefonoknak. Ez nyilván szubjektív, mert sokan nem szeretnek monitoron (pláne egy telefonon) olvasni, de én jól elvagyok vele. Szóval, már a memo sem nekem szólt.
Ez utolsó, gyerekenek szánt "mutációról" azt gondolom (csatlakozva más kommentelőkhöz), hogy simán lehetne felnőtteknek is írni ilyen stílusban. Sokaknak, talán érthetőbb volna így.
@xsasha:
Azért valljuk be, hogy ovi indirekt módon jutott erre a következtetésre, tehát akár ezt is mondhatta volna:

"A helyzet úgy áll, hogy nincs olyan információnk (...), amely szerint emberi mulasztás okozta volna a katasztrófát" - mondta a kormányfő a Kormányzati Koordinációs Bizottság ülése után. Szerinte, ha egy katasztrófának nincs emberi oka, akkor a természet (Isten) által okozottnak tartható. "Élünk a gyanúperrel, hogy itt erről van szó" - tette hozzá."
@Tóta W. Árpád:
Pedig én komolyan gondoltam. Lehet persze a tömegeket hülyének titulálni, pedig csak a szocializmus igényszintjének megfelelően műveltek. Egy ilyen napilappal éppenhogy a tájékozottsági és műveltségi szintet lehetne feljebb húzni. A tömeg igenis érdeklődik a világ történései iránt, csak nem érti azt a gyakran valóban faramuci és feleslegesen tudálékos megfogalmazást, amit az újságírók olvasóik büntetéséül elkövetnek.
@xsasha: "Funkcionális analfabéta: olvasni tudó, de a tartalmat meg nem értő személy."

Tökéletes jellemez téged, szashika. De a ha a beépített windowsos játékokról van szó, abban te vagy az ász.
Hihetelen. Egy kis Magyarország megint... Végigolvasva a kommenteket, látszik, hogy a többség a gyerekújság-témához szól hozzá, dícséri, megjegyzést fűz hozzá, javasol, olykor kritizál.

Néhány monomániás meg nekiáll itt nulla kapcsolódási ponttal vörösiszapozni. Nem bírjátok ki? Nektek mindegy miről van szó? Vigyétek az iszapotokat máshová. Vagy legalább tessék a komment első sorába csupa nagybetűvel beírni: OT (off-topic).
@Tóta W. Árpád: A bulvárt is lehet szórakoztató módon csinálni. És nem kell egyfolytában Ákosként játszani a komolyat, egy kis puncivillantás is jöhet néha. Játszani is engedd.
@Benny sk:
Ezt most kommentáljam?
Na jó, a Magyar Gyermek-ről szól úgyis a post.
Az adott esetben szóba jöhető természeti katasztrófákat az ember a kezén meg tudja számolni, és a természeti katasztrófák bekövetkeztéről nagyon gyorsan informálódhatunk a mai információs korban. Ezért ennek felcserélése az adott idézetben az "emberi mulasztás"-ra gyermekek számára is nevetséges. Hiszen ők is be tudják látni, hogy a természeti katasztrófákkal ellentétben emberi mulasztásnak a formája számos lehet, és csak egy alapos feltárás után lehet azonosítani, a természeti katasztrófákkal ellentétben. És mivel természeti katasztrófáról nem értesültek az említett környéken, ezért kétszeresen is hibás a felcserélés.

Természetesen az alapállítás igaz, miszerint ovi indirekt úton jutott a következtetésre, hiszen valaminek a tagadására épített következtetést nevezzük indirekt állításnak. De nevezhettük volna deduktív következtetésnek is, hiszen a minden más kizárásából következtetés feltételeinek is megfelel Orbán feltételes következtetése.

És akkor letudtam idénre a gyereknapot.
@xsasha: "Nem. Nem nevezett meg felelőst. "
Ez elég szomorú. Ha egy cég veszélyes anyagokkal gazdálkodik, mindig van valaki, akinek a felelőssége , hogy kafán menjenek a dolgok, papíron rögzítve ott áll a neve. Ezt fél óra ki lehet deríteni, Ovi+Pintér két hétről röfög. Hát mi tart egy papírdarab elolvasásán két hétig? Ha Paks felrobbanna, a ciklus végére se lenne meg a felelős?

Ovi és bandáját mindenért bántjuk, mindig így megszopják errefelé, sosincs rajtuk füstszűrős sapka.
@kaffogó hebrencs:
OFF
És még az írással is problémáid vannak. :-))) Gáz.
ON
@kaffogó hebrencs:
OFF
"Ovi és bandáját mindenért bántjuk, mindig így megszopják errefelé, sosincs rajtuk füstszűrős sapka."
Egy ideig ez működött. De most kurva nagy szopóágra kerültél. 2/3 kisköcsög, 2/3.

Az meg már senkit sem döbbent meg, hogy szerinted egyszemélyi felelősség van egy ilyen cég biztonsági rendszerében, hisz tudja mindenki, hogy segghülyén pofázol bele mindenbe.

Ne aggódj, mint tapasztaltad, leszarom, hogy mit pötyörészel be, a mai is csak a havi kivétel volt.
ON
@xsasha: "És akkor letudtam idénre a gyereknapot."
Kár. Azt hittem, látunk még screenshotokat arról, milyen fasza eredményeket értél el abban a beépített windowsos játékban.

A legelső munkahelyemen nem szakszeűren tároltak vegyi anyagokat. Az ellenőrük tíz perc alatt kiderítették, ki érte a felelős. Ez nem volt nehéz, minden üzemnek van vezetője.
@xsasha: hát nekem nem az a gondom a napilapokkal, hogy túl bonyolultak. a napilapolvasók jelentős része nagyon is egyszerű fordítást kap az arcába.
vörösiszap

index.hu/belfold/2010/10/06/illes_volt_titkara_all_a_tarozot_vizsgalo_felugylet_elen/

"A székesfehérvári központtal működő felügyelőség vezetése már június óta a jelenlegi környezetvédelmi államtitkár kinevezettjének kezében van. Illés Zoltán egyik első, és szakmai körökben rögtön nagy port felverő intézkedése volt, hogy az öt megyét ellenőrző Közép-dunántúli Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség élére korábbi személyi titkárát, Zay Andreát nevezte ki."

"A ..Felügyelőséget az illetékesek a gátszakadás óta eltelt időben név szerint nem nagyon emlegették"

Remélem Illés úr a hihetetlen nagy tapasztalattal rendelkező ex-személyi titkárát még gyorsabban rúgja ki ezek után, mint ahogy a jó track-recorddal rendelkező nemzeti parki vezetőkkel tette volt.

(Hiába no, a szakértelem komcsi trükk.)
@xsasha: A szabad vélemény kinyilvánításának jogát Ovi és bandája sem szünteti meg, ha akarna sem tudná, hála a globális világnak. Azt észrevettem, hogy nuygodtabb vagy, gondolom, már olyan profi vagy a játékban, hogy fél kézzel maszturbálni is tudsz.

A valódi hatalomról meg annyit, hogy már Bogár Laci sámán-közgazdász szakértőnk is rájött, menniy hatalom jár ezzel a 2/3-addal, ehin itt:

www.magyarhirlap.hu/velemeny/utopiak_romjai_alatt.html

"Egy politikai erő tehát akár százszázalékos győzelmet is arathat, továbbra is azt kell tennie, amit a valóságos hatalmat gyakorlók diktálnak, vagyis ami globális birodalmi diktatúrájuk logikájának megfelel. Ez drámai módon mutatkozik meg abban az egyszerű tényben, hogy teljesen függetlenül attól, hogy az uralmi rendszer („adminisztráció”) erről hogyan vélekedik, az idei és a jövő évi komplex társadalom-újratermelési folyamatainkat továbbra is a globális hatalmi rendszer diktátuma határozza meg azzal, hogy mintegy tollba mondja az idei és jövő évi költségvetési hiányt. A „szabadon választott” magyar kormány „szabadsága” pedig addig terjed, hogy „önként” elfogadja azt. "

Ez fideszesről magyarra fordítva annyit tesz, hogy baszhatjuk a 2/3-adunkat, azt kell csinálni, amit a piac diktál, különben megdöglesztenek.

Tényleg Árpi, hogy magyaráznád el a globalizációt a gyerekeknek? Már gyerekkorban el kellene kezdeni, hogy később védettek legyenek a jézustáltos szíriuszi géncsavartak ellen.
@Tóta W. Árpád:
Nem tudom, melyik napilapról beszélsz.
Én úgy látom, hogy nincs ma olyan média, amelyik röviden, érthetően tájékoztatna. És persze továbbra sem arról van szó, hogy neked mi a bonyolult. Te tudod, hogy mit jelent a homília. Ugye nem gondolod, hogy mindenki így van ezzel?
@UrsaMajor:

"(Hiába no, a szakértelem komcsi trükk.)"

LOL
Mint Medgyessy pénzügyi szakértő a jóléti rendszerváltással? Vagy Kovács szakértő az EU adóügyi biztosa? Vagy mire is gondoltál konkrétan?
@xsasha: "Ha egy szakértő megnézi, mi történt a helyszínen, elolvassa a tárolókra vonatkozó szabályozásokat, majd azt mondja Orbánnak, hogy a szabályok betartása mellett ilyen nem történhetett volna meg, akkor az SAP mit is kezd ezzel az információval?"

Nem mindenki egybites.
Van egy következmény: elszakadt a gát, és kiömlött az iszap.

A gátszakadás következménye az iszapkiömlés. Ez a történteket tekintve egyértelmű.

Viszont mi az oka a gátszakadásnak?
Egyértelműen emberi mulasztás, ha kizárjuk a természeti katasztrófát?

Vagy egy nagyobb kategória: az emberi tényező?

Kaiser Ede esetében azt a kört, amibe most kezdünk, egyszer már lefutottuk! A belügyminiszter újfent abbéli meggyőződésének adott hangot, miszerint emberi mulasztás történt.
Erre a rendőrség foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlan veszélyeztetés ügyében nyomoz, a Nemzeti Nyomozóiroda pedig arra keresi a választ, hogy ki és milyen mértékben felelős azért, ami történt.
Arra az evidens kérdésre pedig, hogy MITŐL szakadt ki a gát, nem jut idő, pénz, motiváció.
Ha a gátőrről kiderül, hogy az aznapi bejárásakor épp kocsmában volt, a felügyeleti szerv pedig a vizsgálat idején vellneszezett Hévízen, mindenki megnyugszik, hogy megvannak a felelősök, kiépítenek egy nyomógombsort a nyomvonalon, amit meg kell nyomnia a bakternek, a történet letudva, emberi mulasztás még egyszer nem történhet, mert ha egyszer késik öt percet, csörög a telefon Orbán Viktornál, aki kiküldi a verőlegényeit...
Pedig a fenti tényekből nem következik egyenesen a katasztrófa.
A katasztrófa OKA simán lehet a fenti eseményektől tökéletesen függetlenül pl az, hogy a Pirézföldi Titkosszolgálat felrobbantotta a gátat, és arra készül, hogy a Vaskaput kilyukassza.

Az nem orbánfóbia, ha az ember néha gondolkozik, esetleg képes tanulni a hibákból. Akár másokéból is.

@Lord_Valdez:
Nem jelentheti ki nyugodtan, a statisztikákra hagyatkozva, mert ő vezeti az országot.
Az "így szokott lenni, TEHÁT most is így van" hozzáállás a rossz vezető ismérve. Fentebb kifejtettem, hogy mik a buktatói ennek.
És mindezek mellett azt szeretném, ha Orbán tippje bejönne. De legyünk tisztában azzal, hogy az csak egy tipp, nem bizonyosság.

@kaffogó hebrencs:
Nem érzem úgy, hogy a kormány cserbenhagyta az embereket.
Annál többet, mint hogy ott nyüzsög aki él és mozog, nem hiszem, hogy lehet tenni.
@xsasha: az MN-MH-Népszava tengelyről természetesen. ott azért nem bonyolítanak nagyon.

egyébként ilyen gyerekkiadást csinálok majd még, hetente nem olyan megterhelő, mint naponta végigolvasni és átszerkeszteni az indexet. és akkor több minden belefér, a tudományrovatunk elég tartalmas. de a homília nem lesz benne!
@egysmás:
OFF
Nem tudom, hány bites vagy, de arra nem veszed a fáradtságot, hogy tájékozódj, és ne hülyeségeket beszélj.
Orbán nem beszélt egyértelmű emberi mulasztásról, sem pedig egyéb, általad a szájába adott dologról.
Orbán: "ha egy katasztrófának nincs természeti oka, akkor az emberek által okozottnak tartható."

ON
@Tóta W. Árpád: Gyerekeknek nagyon hasznos lenne egy alapvető összefoglaló arról, mi az EU, mi a globalizáció, mi az a multi, és a többi. Ezt meg lehetne ejteni egy hetilapon belül egy rovatban. Vagy nem?
@kaffogó hebrencs: de k-vajó cikk!

A mai Magyarországon NEM a FIDESZ van hatalmon, HANEM az SZDSZ ! ! !

"(A „globalo- és lokalo-SZDSZ” nem vész el, csak átalakul!) Ez már csak azért is így van, mert a hatalom ettől még természetesen az ő kezükben maradt. Horribile dictu, a mai Magyarországon is!"

Megvan, ki fúrja meg a 2/3-os kormányt. Nem semmi.
@Tóta W. Árpád: "ott azért nem bonyolítanak nagyon."

a kaffogó által linkelt cikket olvasva... nekem úgy tűnik, hogy ez durva eufemizmus. ez az újság agyhalottaknak készül. vagy droidoknak. I/O
@xsasha: Te xsasha, bocsáss meg, de talán az MTI olyan médium...
@egysmás: "A katasztrófa OKA simán lehet a fenti eseményektől tökéletesen függetlenül pl az, hogy a Pirézföldi Titkosszolgálat felrobbantotta a gátat" - vagy, hogy a vonatkozó szabályozások nem tökéletesek.
@Nyomek: "az alkaidának nagyon könnyű dolga lenne Magyarországon, ha falvak élnek vörösiszap tározók árterében. Így nem gond katasztrófát csinálni. Még gépeltérítés sem kellene hozzá."

Így igaz.

Továbbá a Tisza, a Bodrog, stb. árterében. Atomreaktor árnyékában. Stb.

Ha az ártereket és egyéb veszélyzónákat kiürítjük, mehetünk a Holdra - ámbár az virus talán ott is megtalál.
@Tóta W. Árpád: "homília nem lesz benne" - tényleg csak az hiányzik.
@xsasha: "Te tudod, hogy mit jelent a homília. Ugye nem gondolod, hogy mindenki így van ezzel?"

Miért kellene ezt tudnia a társadalom többségének? Kit érdekel a gyakorló zsidó-keresztény kisebbségen kívül egy zsidó-keresztény, idegen szakszó?
@Tóta W. Árpád:
Hmm. Most mind1, ezekből hogy lesz tengely.
De kezdjük azzal, hogy hány oldalasak, mennyi belőle a hír-vélemény arány, mennyi benne a mindenféle rovat, stb.

Egy kétlapos újság tuti nyerő lenne szerintem, amiben nincs vélemény, csak információ.

De az is igaz, hogy ez a gyerek újság is jó. Legfeljebb pár évre félreteszem, amíg aktuális nem lesz. :-)
@egysmás:
Szerintem te ezt most erősen túlreagálod.
Ha szigorúan nézzük, akkor valóban rossz hozzáállás, azonban Orbán politikus, nem mérnökszakértő. Egy politikustól ennyi túlzás simán belefér.
@xsasha: <<"Ovi és bandáját mindenért bántjuk, mindig így megszopják errefelé, sosincs rajtuk füstszűrős sapka."
Egy ideig ez működött. De most kurva nagy szopóágra kerültél. 2/3 kisköcsög, 2/3.>>

xsasha drága:
1./ stílus!
2./ a nagyarányú győzelem miatt még igazabb lesz a füstszűrős sapka efektus. gyurcsány is felelős volt mindenért, még a világgazdasági válságért is és ne próbáld feledni, a "nép" szemében az elkövetkező bármilyen eseményért mostmár ovi lesz a felelős. Az árvízért és a brazil tőzsdekrachért is. Tudom te még évek múlva is a "komcsikra" fogsz mutogatni, de a nagy többség ezt egyre kevésbé eszi majd meg. Ovi a fővezér, minden felelősség az övé. Még az aszály és az árvíz is. Ez már csak így működik.
@xsasha: "Az meg már senkit sem döbbent meg, hogy szerinted egyszemélyi felelősség van egy ilyen cég biztonsági rendszerében, hisz tudja mindenki, hogy segghülyén pofázol bele mindenbe."

xsasha drága:
1./ stílus!
2./ A törvények szerint egyszerű a képlet. Ha le van szabályozva a folyamat és megnevezve a területért felelős (*), akkor azon kell számon kérni. Ha nincs szabályzat és felelős, akkor a cégvezető a hunyó.
(*) még annyival van megfűszerezve a dolog, hogy ha a cégvezető gondoskodik a meghatározott felelős ellenőrzéséről is, akkor mentesül, egyébként benne marad a slamasztikában.
@Nyomek:
@anyátok:

Nem kell olyan messzire tekinteni. Mármint az alkaidáig.

www.origo.hu/tudomany/20100819-nem-valoszinu-hogy-a-foldmozgasok-egy-nagyobb-foldrenges-elorengesei-lennenek.html

Miskolc térségében augusztus 19-én volt egy kisebb rengés, és mintegy 100 km-es körzetben volt "érzékelhető".

Nem tudom, hogy a közép-magyarországi törésvonalon volt-e szeptemberben mozgás? Ettől a törésvonaltól Paks sincs olyan ordenáré távolságban.
A zagytározó tároló-gyűjtő-kapacitása meggyőzően ki volt használva.
Hiába beszél a cégvezér a 65 méter vastag cementálódott kohósalak medencefalról. Azért nem használják az építőiparban, mert egy idő után "elöregedik" és elmállik. (kell hozzá egy kis nedvesség)cementálódás ide vagy oda.
Mindenesetre a biztonságunk eléggé viszonylagos alkaida nélkül is.
@xsasha: jaj, dehogynem. Ha nem arról beszélt volna, nem mulasztás ügyében nyomoznának.
@anyátok:
igen, ez is lehetséges, ezt is vizsgálni kell. Viszont az a baj, hogy ilyen vizsgálatok esetnében a vizsgáló kényszert érez arra, hogy szigorítson, az esetek túlnyomó többségében feleslegesen.

@Lord_Valdez: Szerintem meg nem, mert tévútra viszi a nyomozást az elvárása, az hogy a népnek közvetve megígért egy vérengzést.
Ha valaki szabálytalanságot fog keresni, az fog találni szabálytalanságot. Ez egy bizonyosság egy ilyen létesítmény esetében.
Viszont a szabálytalanság nem biztos, hogy oka a történteknek.
Árpi! Azt az alapvető problémát hogy oldanád fel, hogy a nem olvasó felnőtt mégis milyen módon vegye/veszi/ rá gyerekét, hogy olvasson? KI, mi a motiváló erő a célközönségnél, feltéve, hogy ab ovo minden gyerek okos? Amúgy az ötlet kiváló, a lap jópofa. 18 éves - jól tájékozott - srácok is élvezték.Ezek a cikk-hosszúságok pont beleférnek pörgős életükbe:) Támogatom a heti megjelenést.
@Pantagruel: Sámán-közgazdász szakos, volt MSZMP-s Bogár Laci bá itt még eléggé vissza is fogta magát. Egyébként nem ír ő feltétlen baromságokat, csak tudni kell, melyik szó mit jelent nála. A globaloSZDSZ az EU, az IMF, a nagybefektetők lennének, a lokaloSZDSZ pedig a multik, hazai bankképviseletek vezető, illetve a nemzeti bank. Így magyarrra fordítva szavait teljesen igaza van, a hatalom adminisztratív része van csak a kormány kezében, sem a "globaloSZDSZ", azaz a külső világ fölött nincs hatalma, sem a kapitalizmus országos képviselete nincs az ellenőrzése alatt.

Lehet bankadóval, meg kilakoltatási moratórummal hülyéskedni, de ezek tartós használata esetén a hitelezés leáll, ezt Csányi próbálja neki elmagyarázni.

Az viszont tényleg elgondolkodtató, hogy ilyen Bogár-féle tanácsadók veszik körül.

Témához vissza, nagyon fontos lenne elmagyarázni már gyermekkorban az alapvető pénzügyi mechanizmusainkat, mert a azt nem engedhetjük meg, hogy a következő generáció is analfabéta legyen abben a kérdésben.
Kedves Árpi!

Ez a dolog az elmúlt évtized talán legjelentősebb sajtótörténeti eseménye. Az első kommenthez csatlakozva: sokminden máshogy alakult volna az életemben, ha nekem is lehetett volna ilyen újságom. Tájékozottságot nem csak 20-22 éves koromban kezdtem volna el - megkésve - gyűjtögetni, lett volna elképzelésem a pályaválasztásomat illetően, nem 32 évesen szereztem volna meg az első diplomámat, stb.
A lányomnak, és a csajom két fiának (10-11 és 13 évesek) baromira bejön. Én - félreértve a kommentedet - azt mondtam, hogy mivel ez naponta jön, mostantól kötelező olvasmány. De nem is kellett erőltetni, több dolog is ettől került a helyére a fejükben.
Nagyon szeretném (nagyon nagyon), hogy ez rendszeressé váljon. Mert amíg a memo egy a sok napilap körül, ami az elmúlt napok híreit elemzi, addig ez AZ EGYETLEN GYERMEKÚJSÁG, az "újság" szó hírlapi értelmében. Pótolhatatlan veszteség lenne, ha nem folytatnád.

Légyszives.

És még valami: a hangnem, a stílus és a terminológia optimális. Sem nem gügyögő (aki annak érzi, annak ez úton jelzem, hogy ez lehet az oka annak, hogy nem értik a gyerekek őt), sem nem túl sok.

Kíváncsian várom a folytatást.

Üdv
J
az jutott eszembe, hogy noha jópofa, ezt mi hamar meg fogjuk unni... és továbbra is követelni fogjuk a publicisztikáidat.
@MagyarZizzi:
"anyukám a második világháborúról mesélt (többek közt az atombombáról is, nagyon szemléletesen)."
Bocs, de beugrott az a Monty Python-epizód, amikor (talán) a Middlesborugh-i nőegylet tagjai előadják a normandiai partraszállást :D
Ez a szint nem a gyerekeké, hanem a magyar átlagválasztóé. Talán így kellene írni nekik is, hogy megértsenek legalább valamennyit abból, ami körülöttük történik...
Tótawé, légyszi engem világosíts fel -vörösiszap-, hogy a köztévé tegnap esti Híradója milyen információt közöl velem azzal, hogy "Gyurcsány is üzletelt az ajkai gyárral", illetve információ-e az véleményed szerint, hogy kb. 2 hete az új kormány új államtitkárának újonnan kinevezett felelőse nem talált hibát a tározónál, és ha igen, akkor az MTV ugyanezen Híradója miért nem közli velem?
@Pantagruel: „globalo- és lokalo-SZDSZ”

Azért van, mert ez a kifejezés itt fent számukra a piac, a demokrácia, a szabadon gondolkodó ember illetve minden más "aki nem velünk van" megfelelője.
Leegyszerűsítő gondolkodásmód, egyszerű embereknek.
@Lord_Valdez:
Az addig jó, hogy objektívan próbálsz hozzáállni. De a válaszod ott hibázik, hogy Orbán részéről nem volt ilyen hozzáállás. Nem volt ott semmi túlzás. Világos és érthető volt, amit mondott: feltételezhetjük. Ha valamit feltételezünk, azaz valószínűsítjük, akkor azzal nem azt mondtuk, hogy ez van, hanem hogy ez a valószínű, ami az adott helyzetben a legpontosabb értékelés volt Orbán részéről.

És itt visszautalnék a sok baloldali, klubrádiós és egyéb belemagyarázásra. Észre sem veszitek, hogy hülyére vesznek titeket, és belehazudnak az arcotokba?
@eMeL:
1.) Mindenkinek amit érdemel és megért.
2.) Egy percig sem aggódok. A 99-es nyugdíjdifferenciálást is megértették és elfogadták többségében. A brazil tőzsdekrachot is meg fogják. Hitelesség. Nagy szó.
@xsasha:

Szerintem, te pöcsorrú vagy.
Az elmúlt húsz évről beszélsz, mintha abból 4 évig nem a Szentistvánod lett volna hatalmon. Nyilván Ők akkor azért nem tudtak reformot végrehajtani, mert Gyurcsány és Bajnai megfélemlítették őket, már akkor is. : - )
Országos egy pojáca lehetsz, olyan pirospozsgás

Tudod a Fidesz központban a pártfunkcik azon röhögnek, hogy lezajlott a választás, és 4 évig szarnak a pofátokra. Sejtelmed sincs, mekkorát.
@eMeL:
LOL
Pont, mint a focidrukkerek. Te is tudod, kit kellett volna pályára küldeni. Nem, kérlek, nem. A képlet nem ilyen egyszerű. Láttál te már katasztrófa elhárítási tervet? Nem egy folyamat van, hanem folyamatok sora, tevékenységek sora, amelyek keresztezik is egymást. Még az is lehet, hogy a vonatkozó jogszabály hiányos, és nem tért ki bizonyos területekre.
@xsasha:
Hibás a "konverziód" apuci!
Pusztán arra próbáltam utalni, hogy még egyikre sincs bizonyíték.
Nyilván, nagyobb az esélye annak, hogy emberi mulasztásról volt szó, de egyenlőre, senki nem zárta ki a kevés, szóba jöhető természeti okot sem. Tény, hogy biztosan nem egy látványos tsunami, hurrikán, de még csak nem is földrengés okozta a gátszakadást. Viszont nem tartom elképzelhetetlennek, hogy nagy szerepet játszott a tavaszi és őszi eső, és az annak köszönhető talajvíz, ami elég alattomos módon tudja alámosni az ilyen és ehhez hasonló gátakat.

Miatyánk, bölcsebb maradt volna, ha csak annyit mond: Kivizsgáljuk az okokat, és ha bebizonyosodik, hogy emberi mulasztásról volt szó, akkor a felelőst megbüntetjük (pont!)
Ez baromi jó, gratulálok!

Én is kinyomtattam, hazaviszem és ha érdekel megírom egy-egy okos 12 és 13 éves véleményét. :)
"S ha száját tátja a gyerek
és fölnéz rád, vagy pityereg -
ne dőlj be néki, el ne hidd,
hogy elkábítják elveid!
Nézz a furfangos csecsemőre:
bömböl, hogy szánassa magát,
de míg mosolyog az emlőre,
növeszti körmét és fogát."

Asszem ezt az előbb rossz helyre posztoltam, korán van még, na.
Dicsérendő, hogy nem nézed retardáltnak a gyerekeket, és beszélsz nekik olyan dolgokról, mint adó, katasztrófák, zsarnokok, csak a gyerek mint közönség becélzása valamilyen leegyszerűsítést követel, és a neuralgikus kérdésekkel kapcsolatban éppen az a baj, hogy gyakran leegyszerűsítik őket, pedig nem lenne szabad. Furcsa pl., hogy itt elveszted néha a tárgyilagosságot, vagy úgy írsz, mintha "belelátnál" a politikusok gondolataiba: "a kormány azt reméli, hogy...", "amiért korábban rosszul kormányozták az országot."
Amúgy faja, de kétlem, hogy lenne akkora közönsége, akár a Memónak. A gyerekükről atombombáról mesélni akaró szülők valószínűleg még kevesebben vannak, mint a tegnapi indexet kinyomtatva a budin olvasni akarók.
@anyátok:
Jogos, az MTI talán közelít, de az nagyon kockás, és főleg nem hozzáférhető az emberek számára, és nincsenek benne fogalom értelmezések sem.
Képzelj el egy kétlapos újságot. Szerinted milyen lenne?
@anus dei: Oké. Ez egyébként jobban is teljesít, mint a napi memo. Péntekenként fogom felrakni, mert valószínűleg leginkább hétvégén van idő a gyereknek magyarázni. De holnap még nem, rendesen meg akarom dizájnolni, és talán inkább 3 oldal, mint 2.
@kazohin:
köszi, én csak egy négyévesen tudok rendesen tesztelni.
@Benny sk: "a felelőst megbüntetjük (pont!)"

nix pont. A felelőst teljes magánvagyona erejéig kötelezzük kártérítésre.
A büntetéstől semmi sem lesz jobb.
Könyvet adjatok a gyerkőcök kezébe ne Playboyt.
@kazohin: "megírom egy-egy okos 12 és 13 éves véleményét."

Ez nagyon érdekes lesz! Várom.
Idézet a lapból:

"Ezért a BKV most újakat akar helyettük. Ezért indítottak egy versenyt, amire
azok a vállalatok jelentkezhettek,..."

Azért ennél igényesebb is lehet a fogalmazás (amellett, h jó a cucc).
@xsasha: "A nyugdíjdifferenciálást is megértették és elfogadták többségében."

Próbálták volna nem.
@xsasha: "Képzelj el egy kétlapos újságot. Szerinted milyen lenne?"

Utoljára V. gimnazista koromban szerkesztettem kétlapos ujságot. Hárman másoltuk le kézzel, fejenként két-két példányt. Elfogyott az utolsó szálig.
Jó ujság volt, mert tömören írt olyasmikről, amik minden lányt érdekeltek. Foci és szex nem volt benne, se kedvenc magyartanárnőnk magánélete, mégis verekedtek a pédányokért (az osztálykirándulásról szóló beszámolót irodalmi értékűnek tartom - nem én írtam).
Sajnos a hatóság (az osztályfőnök) betiltotta, mert óra alatt is lapcsinálással voltunk elfoglalva, mint most TWÁ, aki publicisztika helyett partizánkodik hasonlóval.
Mindebből tanulság: 15 éves lányok is tudnak olyan jól verekedni, mint a hasonlókorú fiúk.
(Szerencsére a nagyobb bunyókról az osztályfőnöknő nem tudott - tartottuk ám a pofánkat!)
Mivel a netért nem kell verekedni, TWÁ talán megússza. Egyébként kell, jó tipp!
10-12 éves célközönségre utaznék. A négy éves tanuljon úszni és angolul. Bevált!
@malacz69 rettegéselemző: Miért, ezt hogyan fogalmaznád igényesebben?
Más.
Hogyan írnál hiper-részecskegyorsítóról?
Félvezetőkről? A számítógép működéséről, amit a kezében tart? (Egyáltalán, a villamosságról?)
Kellene egy szines földrajz-melléklet, profi geográfus bevonásával.
Meg, hogy mi a földrengés.
A Bohr-féle atom-modell - azt egy gyerek is megérti.
Jut eszembe: a Nap-rendszer...
Némi komolyabb ismertetés a dínókról, kisebbeknek.
Magyarul: jó volna National Geographicnak egy gyerek-melléklet!

(Az itteni hozzászólókat olvasgatva a "Két kultúra" jut folyton eszembe).
@xsasha: "Szerinted milyen lenne?"

Kérdésedre csak most adom a direkt választ: olyan tömör, mintha latin órán pad alatt kézzel kellene lemásolnunk.
@okostojgli: "a köztévé tegnap esti Híradója milyen információt közöl velem azzal, hogy "Gyurcsány is üzletelt az ajkai gyárral""

igen, láttam. ma nyomták tovább ugyanezt a szálat. szánalmas nyomik, de hát ezt tudtuk.
@xsasha: "a vonatkozó jogszabály hiányos, és nem tért ki bizonyos területekre"

A jogszabály úgy általában szabályozza a cégvezetők felelősségét munkavédelemtől a cég (illetve alkalmazottai) által elkövetett törvénysértésekig.
A cég ügyeiért a cégvezető a felelős, kivéve ha kijelölte, meghatározta a felelőst (és hatalommal, eszközökkel látta el).

A thread arról szólt, hogy van-e valaki akit elő lehet venni, rajta számon lehet-e kérni. Van.
Még ha kiderül később, hogy természeti katasztrófa vagy szabotázs volt a háttérben, akkor is van egy olyan személy akinek magyarázkodnia kell, mert ő a FELELŐS a megelőzésért! Persze megvédheti magát, hogy az elvárható gondossággal járt el, de akkor sem igaz, hogy ez a következmények nélküli ország. Csak ha a hatalom meg akarja engedni (továbbra is), akkor az.
@Tóta W. Árpád: "szánalmas nyomik"

Most meg valami 400 millárdos beruházót akarnak kiüldözni, mert az ügynek valami köze van gyurcsányhoz... még ha csak annyi is esetleg, hogy a beruházó látott egyszer egy embert aki beszélt olyannal, aki hallott gyurcsányról.
@anyátok:

A második "ezért" helyett lehetne pl. "emiatt" vagy "ebből a célból", h ne legyen szóismétlés.
@malacz69 rettegéselemző: oda fogok figyelni. egyébként ennél fogósabb kérdés, hogy mennyire és milyen arányban érdemes szokatlan (választékos v. idegen) szavakat használni. én anno kiszótároztam az ilyeneket, de nyilván nem mindenki.
@anyátok: A büntetés anyagi természetű is lehet, de ha jól tudom, zrt esetén a cég tőkéje nyújt fedezetet és nem a vezetők vagy tulajdonosok magánvagyona. Büntetőjogi felelőssége a cég szabályzatátának függvényében (lásd eMel korábbi kommentje) az ügyvezetőnek és/vagy valamelyik felső/közép vezetőnek/vezetőknek van.
"Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke két helyről kap fizetést. A Stop szerint Szalai augusztus 11-i kinevezése óta elnöki illetménye mellett felveszi régi, ORTT-delegálti fizetését. A megszűnő ORTT rajta kívül még több egykori pártdelegáltnak ad most is fizetést."

index.hu/belfold/2010/10/07/1_8_milliot_keres_szalai_annamaria/

A fidesz takarékossági intézkedéseibe nem fért bele egy szabály, miszerint az államtól senki nem vehet fel dupla bért?

Nekem pl. a képviselő/polgármester párossal is gondjaim vannak (mindkettő egész embert igénylő feladat!), de legalább a munkabér kérdés (tudtommal) megoldott. Ellentétben sok más állami hivatallal ;(
@Tóta W. Árpád:

Igen, ez a legfontosabb kérdés:

- ha túl nehéz a nyelvezet, olvasót veszítesz,
- ha pedig túl primitív, akkor lenézést él meg a gyerek.

Az viszont nem baj, ha egy-egy cikkbe bekerül egy-két szó, amelyikről a szövegkörnyezetben nagyjából kiderül, mit jelentenek, ám mégis újszerű a gyermeknek. Egy cikk, két új szó. Ez még nem feszíti túl a kereteket.

Esetleg betehetsz egy-két keményebb szót is csillagozottan, majd a cikk végén szómagyarázattal zárod.

De a legjobb, amit tehetsz, ha humorral operálsz (esetleg elmegy egy-két szleng is: "vágod?" és hasonlók), arra minden kölök vevő.
@malacz69 rettegéselemző: "esetleg elmegy egy-két szleng is: "vágod?" és hasonlók"

te vagy a tanár (ha jól figyelem a kommenteket), de tapasztalataim/emlékeim szerint a gyerekek kevés dolgon röhögnek annyira, mint mikor a "fölnőttek" megpróbálnak úgy beszélni, mint ők
@Lacóka:

Ostobaság. A gyereknek a személy hitelessége a fontos. Valakinek jól áll egy "vágod", valakinek meg nem. Ezt érezned kell tanárként, mi az, amit tőled elfogadnak, és mi az, amivel kiröhögteted magad.

Orbánnak nem állna jól a kurvaországozás, de ferihez passzolt, vágod már?
Viszont ferinél a szívre tett kezű himnuszéneklés hiteltelen, az inkább Orbánnak állt volna jobban, de talán még neki sem.

Hitelesség, ez a lényeg.
@malacz69 rettegéselemző: egyszer fel kell majd tenni a kérdést, van-e olyan ember egyáltalán, akinek ez jól áll.
@malacz69 rettegéselemző: De egy negyven éves embertől a "vágod?", vagy bármi tizenéves szleng rögtön hiteltelen! Bizonyos szempontból egy kezdő tanártól még jobban elfogadható (lenne), kisebb a korkülönbség, de akkor a haverkodás még inkább szakmai öngyilkosság.

kurvaország: eddig nem az volt, h ilyet _nem lehet mondani_? Akkor GyF-től oké, OV-tól nem lenne? Innen már csak egy lépés, h abban a szövegkörnyezetben az belefért, van olyan, amiben nem férne bele.
@Tóta W. Árpád:

Mármint mi? A kurvaországozás vagy a szívre tett kezű himnuszéneklés?

@Lacóka:

Mindig kell annyi önkontrollnak lenni, h az ember biztosan fölmérje, milyen a kapcsolata az adott helyzetben a körülötte lévő emberekkel, akik adott esetben gyerekek is lehetnek. (Speciál én úgy vagyok vele, ha más a viszonyom egy csapattal, más vagyok azon az órán én is. Nem nagyon, de máshová teszem a határokat. Sok tanár egyforma minden osztályban, és elvárja, h az igazodás egyirányú legyen: hozzá és csakis hozzá. Én nem.)

Akinek van önkontrollja, az pontosan tudja, adott helyzet és adott emberek mit engednek meg neki úgy, h az eredmény jó hangulat, együtt nevetés legyen, és nem kiröhögés.
A helyzet nagyjából az, h ha jól tanítasz, ha keményen veszed a munkád, ha igazságos és emberséges vagy, szinte minden belefér a jóízlés határain belül.

A tanár nem az, amit egy-egy ember fölvázol a fejében fixa ideaként, hanem egy működő személyiség, amely ezer szálon futhat. Sokszor a nem tanárok nagyon közhelyesen bírnak gondolkozni a tanári létezésről, szerepmintáról.

Nézd, van egy biztos pontja az embernek: a gyerekek mesélnek otthon, a szülők meg visszacsatolnak. Ha ezek a visszacsatolások rendre jók, értékelnek, tisztelnek, nagy baj nem lehet.

De ha már itt tartunk: el lehet-e mesélni az őszödi beszédet pontosan valakinek, aki még sosem hallott róla, anélkül, h ismernénk az előzményeit, és a teljes szöveg hanganyagát?
Nem.

Éppúgy én is hiába győzködlek, h ez nem fekete-fehér dolog, s a valóság sokkal színesebb, megengedőbb.

(De ne kezdjünk el "őszödi beszéd vitát" jó?! Ezt csak hasonlatképpen mondtam, h érts te is, aki valszeg mást gondol erről az egész történetről, mint én.)
@malacz69 rettegéselemző: "Mármint mi? A kurvaországozás vagy a szívre tett kezű himnuszéneklés?"

Egy olyan ember aki valóban szeret valamit/valakit nyugodtan szidhatja azt, nem lesz hiteltelen tőle. [legfeljebb aki "szószerint" veszi, az érzelmi analfabéta]

A "himnuszéneklés" pedig olyan dolog, ha a legkissebb színészkedés, hamisság kiérződik belőle, akkor annak aki kiérzi (és szereti a hazáját) annak nagyon visszatetsző a dolog, az énekelgető pedig elveszti maradék hitelét is akár.
@malacz69 rettegéselemző: Tudni kéne, hogy az "ezért" evégettet jelent-e, vagy emiattot.
@eMeL: "énekelgető pedig elveszti maradék hitelét is akár."

Pl., hogy kiröhögik. Az osztályban az egyik lány jól zongorázott, ünnepségeken sokat szerepelt. Amikor a himnuszt kisérte, állva játszott. Mindenki kinevette, pedig őszintén gondolta.

Szerintem senkinek sem áll jól.
@eMeL:

1. Kurvaországozni egy kocsmában, akár rendben is lehet. Egy 180 fős frakció alakulóülésén nem. Én el sem bírom képzelni, h hasonló helyzetben Orbán ezt tenné, és ez engem megnyugtat.
Komolyság vs pojácaság.
Azonkívül ez egy didaktikus vonal volt a beszédben, nem egy egyszeri indulat kifejezés, mert később magát "madame"-ként aposztrofálja. Vagyis ő kurvaország főnöke. Következetes, na.

2. Nem szimpla "himnuszéneklés"-ről beszéltem, hanem "szívre tett kezű himnuszéneklés"-ről.
Ez általában elég pojácáskodás, de ha mondjuk egy válogatott tétmeccs elején teszi az elszánt focista, akkor elmegy. Akkor is elmegy, ha a dobogó tetején könnyektől meghatottan csinál így frissensült olimpiai bajnokunk.
azt ide nyugodtan be lehet bökni, ha valami feltétlen kéne a pénteki gyerekújságba.

a magyar légierő akciói evidensen oda tartoznak. de azért igyekszem nem kizárólag kisfiúknak szerkeszteni.
@Tóta W. Árpád: Egy 12 és egy 14 éves nevében üzenem: gyakran szájbarágós.
Lehet hogy fiatalabbaknál nem gond, az enyimek' szerint ez van.
Ime a célközönség egy-egy véleménye :)

Fiú, 13 éves: szó szerint: "Kicsit dedós, de jó" A bolygós cikk tetszett neki a legjobban, a többire azt mondta, hogy túl óvodás a szövege.

Lány, 12 éves: Neki tetszett, legjobban a buszos, meg a rozmáros cikk.

A kérdéseket nem oldja meg a gyereklap, sőt el kellett menni kisbuszt nézni. :)

Legjobb lenne blog formában írni ezt a lapot, ahol kérdezhetnek is. Nem biztos, hogy más családban is olyan lelkesen válaszolnak, mint nálunk. A pénteki újsághoz. Nálunk most a Geréb Ágneses felzúdulás foglalkoztatja őket, meg persze a vörösiszap. Lányom érdeklődik erőteljesen, hogy mással nem lehet-e baj. Nincs-e nálunk esetleg vulkán, ami kitörhet, törésvonal, ami megmozdulhat, atomerőmű, ami robbanhat (a cunami felől sikerült megnyugtatni)
@eMeL: @kazohin:
köszi! én ennél lejjebb céloztam eleve, 4-10 éveseknek. afölött lassan már a valódi újságoknak kellene következni.
@Tóta W. Árpád: talán a hitelhelyzet, arról rengeteget beszél a tévé.
10/10! én ezt kb. 8-10 éveseknek szánnám, nagyon jó lett.
Kedves Árpád,
nagyon tetszik a gyerekújság. Nem lehetne esetleg valami index-mellékletként ilyet is csinálni, úgy hetente zanzásítva az érdekesebb híreket-infókat?

Amúgy szvsz a gyerek attól (is) okosabb lesz, ha értelmesen beszélnek hozzá, akkor is, ha nem minden "az ő szintjének való", és nem gügyögnek hozzá.
@rdi: de, meg fogom csinálni, péntekenként megy ki. következő holnap.
@Tóta W. Árpád:
A magyar válogatott megverte San Marino-t 8-0-ra, és a finnek ellen az utolsó másodpercekben szerzett góllal nyert, Helsinkiben, egy NB1-es játékos akciójából és gólpasszából.
@rdi:
Nagyon fontos észrevétel! Bárcsak elmondanád ezt minden embernek.
@Tóta W. Árpád:
Talán éppen ezért is írtam. Mert a fociról való gondolkodás egy mérője az evolúcióról való gondolkodásnak és a társadalomról való gondolkodásnak. És ennek szerintem csak a fél oldala van meg nálad.
@xsasha: milyen tanulságot érdemes a gyerekek figyelmébe ajánlani abból, hogy jól elvertünk egy nálunk HÁROMSZÁZSZOR kisebb országot?
@Tóta W. Árpád:
Talán azt, hogy az előző években, kb. két évtizedben 10-ből 10-szer kikaptunk volna tőlük, és valamilyen oknál fogva ők a 3. kalapból kerültek ki, tehát erősebbnek számítanak teljesítmény alapján. Nem beszélve arról, hogy sokkal gyengébb országtól is tudtunk már kikapni...
De említhetnéd azt is, hogy de jó lenne gazdaságilag is verni ezt a 300* kisebb országot, akárcsak ezen évtized utolsó perceiben.
Vagy azt, hogy ezek a finnek élet-halál harcként fogták fel ezt a meccset, mert nulla ponttal álltak, és még Litmanent és az őskapust is behívták. És egy ilyen meccsen, idegenben volt hitük győzelemre játszani az utolsó percekben is a srácoknak. Mertek nagyok lenni. (A biztos 1:1 helyett, amit ilyenkor, kétségbeesetten védekezve szoktak elveszíteni.)

Ja, boccs, ez a finnekre vonatkozott.
Ami a miniállamot illeti, Magyarország 2006-ban kikapott Máltától...
És a másik, hogy 8 gólt vb-selejtezőn csak az olyan csapatok rúgnak, mint a hollandok, spanyolok... és talán a brazilok. Bárkinek.
süti beállítások módosítása