W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

A sajtos pogi ára

2008.04.08. 06:00 Tóta W. Árpád

Ahogy körbenézünk Nagy-Magyarországon és vidékén, egyre többen csodálkozhatunk rá a helyzetre, hogy jé, ezek a tuskó, nemzetként nem is létező tótok, meg a bocskoros, szőröstalpú oláhok, szóval az elcsatolt területek egy jelentős része valahogy... többre vitte. Elég keserű érzés ez, mert bár megfogalmazni óvatosan vagy sehogy sem kell, de majdnem minden magyarban ott van a történelmi felsőbbségtudat. Hogy ebben a lavórban mi vagyunk az ezeréves kultúrnemzet, a többiek csak amolyan törzsek a végeken, akik nélkülünk még mindig szamárháton járnának, illetve bőgatyában. Ha nem lappangana ez a gondolat a nemzetpsziché mélyén, akkor például mindenki kiröhögné a Nagy-Magyarország-matricát.

Ehhez képest most úgy néz ki, előbb-utóbb ők fognak minket lesajnálni, és legfeljebb nőket felszedni járnak a Balatonra, mint anno a digók. És ők néznek minket a keleti barbár törzsek egyikének. Hogy mondja kend? Hogy a turul az egy főnix, és úgyis jobbak vagyunk a Szíriusz miatt? Ugyan. Hol van már az Oszmán Birodalom? És ki venné komolyan a törököt, aki annak a térképével hőzöng? Nemzetek süllyednek és emelkednek, mikor melyik.
Elkúrtuk tehát?

A látszat kicsit torzít: Románia és Szlovákia ugyanis mélyebbről indult. Járhatatlan tájak, elmaradott és megnyomorított gazdaság, csóróság. Onnan nagyobbat lehet ugrani, ami persze nehezebb is, de másrészt meg automatikusan bekövetkezik a szabadsággal. Az ő kistigrisségük részben olyan fejlődést takar, amin Magyarország rég túl van. Olyan életszínvonal-javulást, aminek egyik fele nálunk a hetvenes években lejátszódott.

Részben pedig nem. És hasonlóképp saját erejükből előznek a balti államok vagy a bolgárok. Oka kell legyen ennek, ahogy annak is, hogy mi dicsekedhetünk Közép-Európa legsikeresebb kommunista utódpártjával.

A létező világok legjobbika


Igen, ismét Kádár János. Az ő köpönyegéből bújt ki ez az egész.

A kistigrisekhez képest nekünk egy egészen barátságos, hogynemondjam emberarcú szocializmus jutott. Illetve azt vívtuk ki magunknak 1956-ban. Itt nem volt szeku. Itt nem kínoztak meg senkit egy kocsmai viccért. Nem volt kötelező lelkesedni. Politizálni se, sőt. Ám aki nem ugrált, annak lehetett Zsigulija, víkendháza, és ehetett annyi hurkát, amennyi belé fért. Nem volt persze fenékig tejfel (de a tejföl viszont igazi volt, és a tej megaludt).

Ne hallgassuk el, hogy itt egyes ellenzéki drámaíróknak nem adták elő a darabjait. A szamizdatosokat egyenesen megfigyelték és jelentéseket írtak róluk. És voltak súlyosan károsultak, tönkretett vagy ketrecbe zárt életek, vállalkozónak vagy rockzenésznek született tehetségek, akiknek nem nyílt út.

De olyan kibírhatatlanul szar azért a többségnek nem volt, hogy fegyvert ragadjon és falhoz állítsa a főtitkárt, ahogy Ceausescuval megtörtént. El lehetett lenni, na; a probléma, a csőd makroszinten jelentkezett, hogy ugyanis hitelből ment a dolog. Makroszinten történt ezért a rendszerváltás is. Nyomatékos tömegrészvétel nélkül. A tömeges, bár még mindig mérsékelt felháborodást nem az váltotta ki, hogy a rendszer kibírhatatlan, hogy nincs szabadság meg ilyenek, hanem például a vízlépcső. A kor vizitdíja.

Aztán odafönn, makroszinten megegyeztek róla az urak, hogy ez nem lesz jó, de elfelejtették pontosan elmagyarázni, miért is nem.

A végeredmény nem meglepő. Mit adott nekünk a kapitalizmus? Na jó, a mobiltelefonon, az interneten, a Suzukin és az RTL Klubon kívül? A szomszéd tehenét, azt. A viszonylagos jólét helyett olyan viszonylagos jólétet, amiben mások még jobban élnek. És egy dolog, ha Czinege elvtárs, egy másik kaszt tagja suhan a Csajkájában, mint hogyha a hozzánk hasonló osztálytársnak felvirágzik a vállalkozása, és vadiúj BMW-vel villant. Czinege elvtárs nem lehet akárki, ott nincs önvád és felelősség, nem rajtam múlt.

Ahol a szocializmus terrort és nélkülözést jelentett, ott a megtagadása könnyen megy. A "szociális vívmányok" mennek a kukába a tányérsapkás komcsikkal, a megszállókkal, a buta indulókkal együtt.

Középfölde


Mi általános iskolában románvicceket meséltünk egymásnak, és nyolcévesen is jót mulattunk rajtuk. A viccek általában arról szóltak, milyen csórók a románok, éheznek a szerencsétlenek, se csoki, se kocsi. Mi meg nyaljuk a télifagyit a Daciában, abban a szarban, amit gyártani bírtak.

Csehszlovákiáról nem emlékszem viccekre, de egy bevásárlókörútnak indult kabaréra igen. Nem tudom már, pontosan miért indult a két család Zvolenba - az egykori Zólyom -, de két kocsival mentünk, gyerekekkel. Mivel a Lenin körúti Triál kínálata szűk és unalmas volt, előre izgultunk a húgommal, milyen klafa játékokat fogunk onnan hozni. Eneszkából ugye kvarcjáték meg igazilegó meg földönkívüli csodálatosságú műanyagból készült, precíz és okos építőjátékok jöttek, ilyenre azért nem számítottunk. De valami érdekesre, egzotikusra mégis.

Ehhez képest a zólyomi játékboltot két negyvenes izzó világította meg, a homályban derengő polcokon pedig nem volt semmi más, mint búgócsiga. Egyméterenként egy búgócsiga, teljes hosszában a boltnak. Épp a búgócsigánál tartott az ötéves terv, gondolom.

Végül kínunkban, hogy legyen valami gyümölcse a shoppingolásnak, két aranyos, lakatra zárható gombaház-perselyt markoltunk fel a pénztárgép mellől. Más értékelhetőt a Deli csokin kívül nem találtunk.

Nem csoda, hogy ezek a népek kitörő örömmel fogadták a szocializmus bukását. És nem csoda, hogy hozzájuk képest minket nem olyan könnyű meggyőzni, hogy a rendszerváltás egy lottóötös.

Volt még egy kis turpisság. Ceausescu a kegyetlen, terrorral érvényesített megszorítás profitjából visszafizette a nyugati államadósságot az utolsó lejig. Kádár János ennél hosszabb távon ható megoldást választott. Makroszintűt. Komolyan vette a falfirkát: komcsik, ne merjétek emelni a sajtos pogi árát, mert baj lesz! Nem merték emelni, és baj lett. De amikor makroszinten beüt a krach, az már a kormány dolga, ő csinálta, oldja meg. Mi dolga a munkásosztálynak az államadóssággal? Semmi se. Azzal őt hagyják békén.

Olyan Stockholm-szindrómát gombolyítottunk magunknak, ahol a túszejtők és a túszok is mi vagyunk. A legvidámabb barakkból a legnehezebb a szabadulás. 


Címkék: történelem kádár jános külpol magyarland

671 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr68416268

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - darthwalk 2008.04.08. 10:32:20

[...]"A legvidámabb barakkból a legnehezebb a szabadulás." http://w.blog.hu/2008/04/08/makro_1[...]

Pingback: Turulcsirip - darthwalk 2008.04.08. 10:32:20

[...]"A legvidámabb barakkból a legnehezebb a szabadulás." http://w.blog.hu/2008/04/08/makro_1[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Totya87
"Ki más döntsön helyette? Tervhivatal? Kultúrügyi Bizottság (azt ki választja)? Elnöki Tanács? Egyházi Bizottság?...

A felelősség ez EGYÉNÉ!"
persze. nem is szabad kivonni az egyeni erdeket donteseket.

de helyzet van.
1) szerinted azok akiket lapatra tettek mint betanitott munkast azok maguk dontottek... nem tudnak nyeleveket nincs szakmalyuk joszerival a hasznalati utasitas sem ertik...
2) rosszzul dontottek, nem mennek el dolgozni ma se (fol se veszik oket pl szarmazasuk miatt)

most itt vannak 7-800 ezren mi legyenveluk dogoljenek ehen?
ha nem adsz tobb penzt az adodbol, akkor kiraboljak a szomszedaikat. nem akarnak ehen veszni, te mit tennel a helyukben?

lehet hog te messze laksz de igy nem lehet egy orszagot iranyitani.
karesz,

akkor ne legyünk szabadok? Gyüjjenek vissza az oroszok/németek/osztrákok/törökök ??????? (elnyomó ízlés szerint választható :-)
Kapo
"Hej, de szeretnék Antal Jóskával beszélni - de talán nem kellett volna az ezt előidéző, tetű elitet átteleportálni az új szisztembe"
a kontinuitas minden rendszerben megvan, lasd orosz burokracia fennmaradasa a forradalom utan, vagy az egyszemelyi vezetese...

bulgariaban megprobaltak. az osszes parttag (lenyegeben mindeki aki ertett valamihez az volt) nem kaphatott vezetoi allast az uj rendszerben...
az eredmeny magaert beszel. es ne az eletszinvonalra gondolj, az mindig is rosszabb volt naluk.

de a titkosszolgalatabol kinott mad=ffia 160 gyilkossagot kovetett el es ok
iranyitanak...

akkor mar mi jobban csinaltuk...

karesz,

mit csináljunk a 700-800e munkanélkülivel? Adjunk nekik KÖZMUNKÁT (ami kisebb mint a minimálbér) de ne segélyt. Mellette oktassuk őket arra amire igény van. Nem tudom észrevetted-e NINCS kétkezi szakember (Bp környékén legalábbis). Ennek lenne értelme, de hogy "adj több adót mert különben ellopom" azzal nem tudok egyetérteni.
totya es TWA
"akkor ne legyünk szabadok?"

hadd ne en feleljem meg a kerdest!
modjuk demokracia van nalunk az ilyesmit a neppel dontetjuk el
feltesszuk a kerdest
szavazzatok meg mit szeretnetek:
jobban elni egy diktauraban (habsburg monarchiaban)?
vagy
(sokkal) rosszabbul a sajat iranyitasuk alatt.

a szavazas eredemenye boritekolhato
ennyit a szbadsagrol, bovebben petofinel a kutyak- es a farkasok dala c. koltemenyekben

a problema nem vicc tortenelmileg allandoan kuzdottunk vele, Pl
Bocskai akkor allt meg a szabdsagharcaval, mikor megtudta, hogy az orszag osszes adobevetele nem eleg a vegvari rendszer fenntartasanak a felere se.
(aztan rovidesen meghalt, emiatt ez nem feltuno)
Az agysejteket sokkal könnyebb a kanócáram magáncélú jóárasításának irányába mozgatni, mint közmunka szervezésére....
Totya
"mit csináljunk a 700-800e munkanélkülivel? Adjunk nekik KÖZMUNKÁT"
ez a szocik programja. talan a probleme 5%at is kepes fedezni.
sok a gyerek nem kenyszeriteheto meg suliba se (nem tudom miert, talan lapi tudja)
a 40 ev felettiek olyan allapotban vannak, hogy semmifele munkara nem alkalmasak.

"adj több adót mert különben ellopom azzal nem tudok egyetérteni."
hat azzal en sem. akkor is ezt csinaljak,
es nem tudsz annyi bortyon epiteni hogy kezelheto legyen.
ha magukra hagyod oket rosszabb lesz.

egyiki havarom mondta mikor o nem akart kommunista szombaton melozni az elso tiz percben eltorte a lapatot, tobb lapat nem leven, hazamehetett...
Totya87
"a több adó mellett érvelsz. Képes ezt az állam hatékonyan elkölteni?"
nem! csak borzalmas hatekonysaggal.
mi az alternativa, ha nalad hagyjuk?
mennyi kozmunkat fogsz szervezni!
hagy pszichologust iranyitasz videkre..?
hany munkasszallot epitesz, hogy enyhitsen a budapesti munkaerohianyon?
hogy veszed ra a videkit hogy foljojjoj pester miker a munkabere alakber felere se eleg?
mikor ha lakasat eladja abbol pesten nem tud lakast venni???

piachivoknek.. allitolag piac van miert nem peitenek a valalkozok, nagyok kicsik munkasszallast, miert nem kepezik at a betanitott munkasokat? miert nem hozzak pestre esztergomba?
miert nem eri meg???

ki csinalja akkor?


"adunk annyi pénzt, hogy ne haljatok éhen. Nem kérünk érte munkát, nem kérjük hogy tanuljatok, hogy a következő generációnak a jobbak legyenek az esélyei. Csak annyit kérünk, hogy maradjatok a külön közösségeitekben és maradjatok nyugton (ami sok miatt egyre kevéssé működik)"
igen kb ezt bar mostmar eloszedtek a kozmunkat is.

"adunk pénzt oktatásra, adunk pénzt a többségi értékeinek megismerésére és ahhoz való konvergálásra. Adunk pénzt munkára (pl miért nem tudnak vidéken árokrendszert építeni, úgy hallottam katasztrofális állapotban van). Költünk arra, hogy a következő generációnak kicsit jobb legyen."
igen ezt kene. ha nem adozol tobbet megcsinalja a piac, a maganszektor,
ugye nem?


"S csak fizessek egyre nagyobb adót, hogy egy jelenlegi rossz rendszerbe több pénz jusson?"
nem a rossz rendszerbe kell pumpalni a tobb adot hanem arendszer atalakitasara es mukodokepesse tetelere.
de tobb ado nelkul nem megy.

arra se valaszoltal mire koltod a nalad hagyott ot szazalekt.
a legtobb liberalis szerint az emberek jobban tudja mire kell kolteni.
en ugy lattam az emberek onzok es inkabba elkoltik agy kenyai szadfrira minthogy segitsenek rendbe tenni a zoktatast, a mukaerohelyzetet a mavot az egeszsegugyet barmit.
maganutakat se szoktak epiteni.

"abszolút nem vagyok roma ellenes."
tudjuk hogy nem vagy romaellenes.

"A fenti hiba nem az ő hibájuk (nekik is van persze)."
na most megsporolhatjuk-e az egyeni dontest es felellosseget vagy nem?
karesz,

"szavazzatok meg mit szeretnetek:
jobban elni egy diktauraban (habsburg monarchiaban)?
vagy
(sokkal) rosszabbul a sajat iranyitasuk alatt.

a szavazas eredemenye boritekolhato"

Akkor megérdemeljük. Csak tudod az lesz a gond, hogy az eladható tudású emberek jó része távozik (gondolj arra hányan mentek el '70s, '80s években!) és marad a többi. Egyenlő lesz, szegény lesz. És nem lesz miből fedezni a még annál is szegényebbek ellátását!
Karesz,

ne viccelj már persze, hogy nem én fogom a romaintegrációt megoldani! (Ennyire azért nem vagyok nagyképű:-)

És nem is a piac.

Csak azt látom, hogy az állam ezen a címen is elszed egy csomó pénzt aztán szétszórja. Először legyenek kedvesek azt hatékonyan felhasználni.

Mert ha 100Ft-ot eltapsol, nem hiszem el azt, hogy "adj 150-t azt majd jól használom" Ez vicc.

Ami pedig a megmaradó jövedelmem illeti. No akkor legyen coming out: bár afrikai szafarin nem voltam, de távoli kontinensen igen. Luxus? Mi az hogy! Nagyon is! De az nem érv, hogy mindent vegyünk el, ami nem jut mindenkinek! Ez a kommunizmus. Ha több teljesítménnyel és annyit érek el mint kevéssel, akkor két kimenet van:

A: keresek olyan országot ahol nem így van (hacsak az egész világon be nem vezetik a kommunizmust, amire nem tennék sokat)

B: annyit fogok teljesíteni, mint a többiek.

Persze mindig lesz pár kivétel (lehet, hogy Te is, lehet, hogy én is) aki büszkeségből, kivagyiságból, önzetlenségből nem így tesz. De a többség igen. 40 évig próbálgatta több ország.

má megint gyors voltam

"De az nem érv, hogy minden OLYAN EXTRÁT vegyünk el, ami nem jut mindenkinek!"

"...Ha több teljesítménnyel IS annyit érek el mint kevéssel,..."
Totya
"Akkor megérdemeljük."
igen. azt hiszem te is es meg jonahanyan tobbet erdemelenenk.'
de ez van ezt hozza ki a zatlag, tortenelmileg es az elitunk segitsegevel.

"Csak tudod az lesz a gond, hogy az eladható tudású emberek jó része távozik (gondolj arra hányan mentek el '70s, '80s években!) és marad a többi."
erdekes, hogy ezt jelen idoben sot jovore vonatkoztatva irod.
ez mult ido. elmenetek mar. aki marad az ilyen.
ha csak lehet lenyulja az allamot ha csak lehet elkeruli az adot.

"Egyenlő lesz, szegény lesz. És nem lesz miből fedezni a még annál is szegényebbek ellátását!"
nem vagyok en hiva az abszolut egyenlosdinek. da hatarok most rosszul vannak meghuzva
sokszor megirtam mar hogy a felso10% es az azlso 10% jovedelemkulonbsege nalunk nagyobb mint amerikaban. ez megengedhetetlen.
dania is egesz jo kis orszag azt kell megcelozni.
az kb a magyar szocializmus alatti aranyoknak felelt meg. es daniaban valahogy nem olodik ki a kezdemenyezokeszseg es meg szafarira is tudnak menni..
"minden OLYAN EXTRÁT vegyünk el, ami nem jut mindenkinek!"
epresze hogy nem
!!!!!!!!!!
soha nem is irtam ilyet!!
TOTYa
ha se te se a piac nem oldja meg a romaintegraciot akkor szerinted ki?
vagy meg se kell oldani?
Totya87

"Csak azt látom, hogy az állam ezen a címen is elszed egy csomó pénzt aztán szétszórja. Először legyenek kedvesek azt hatékonyan felhasználni."
ne haragudj de ez nagyon kenyelmes allaspont.

ez olyami mas adotcsal akkor en is.
vagy annyian lopnak akkor nekem is van jogom lopni.
pedig nincs! es en se azert vagyok az allami szektorban , mert lusta vagyok, vagy mert nem keresnek tobbet egy valalkozasban, csak szeretek nyugodtan aludni.

egyetertunk hogy jobban kene hasznosulnia az allami penzeknek.
Csak azt nem tudjuk hogyan lehet ezt elerni. nekem legalabbis fogalmam sincs.

"Mert ha 100Ft-ot eltapsol, nem hiszem el azt, hogy "adj 150-t azt majd jól használom" Ez vicc."
ez valoban vicc, de nem mondja az allam, hogy ha tobbet adsz az majd jol hasznalom. azt mondja igy ugy mukodom lopok csalok, valtoztatom a szabalyrendszert, de amire kene arra nem eleg, fizessetek tobbet.
ha nem fizettek akkor veszek fol bankoktol kolcsont es akkor meg az unokaitok is tobbet fognak fizetni...
kinek jo ez?

hat nekem nem...
karesz,

romaintegráció társadalmi (=állam+civil szervezetek+kisközösségek+versenyszféra) feladat, soha nem is mondtam mást. És az állami részt adóban kell megfizetni. Tiszta sor.

"ne haragudj de ez nagyon kenyelmes allaspont." Ezzel nem értek egyet. Igenis rá kell(ene) szorítanunk az államot a hatékony működésre. Mert nekik pedig az a legkényelmesebb, hogy "adj többet oszt' jó napot"

"ez olyami mas adotcsal akkor en is.
vagy annyian lopnak akkor nekem is van jogom lopni." Szerintem nem ezt mondtam, ezt a mentalitást mélyen elítélem és írtam is ellene. (Nem csak ilyen dolgokban -a lopás evidens- de olyan dolgokban is, hogy "van szemét az utcán tehát eldobhatom én is a csikket")

"azt mondja igy ugy mukodom lopok csalok, valtoztatom a szabalyrendszert, de amire kene arra nem eleg, fizessetek tobbet.
ha nem fizettek akkor veszek fol bankoktol kolcsont es akkor meg az unokaitok is tobbet fognak fizetni...
kinek jo ez?

hat nekem nem..." nekem se. De ha több adót fizetek, attól ez a mechnizmus nem változik. Nagyobb a kassza és kész. Bár minden hasonlat sántít, de ez nekem olyan mintha a gyerek azt mondaná "nem tudom beosztani a zsebpénzem, kérek többet" Én (és szerintem Te méginkább) azt mondod, "fiam/lányom, tanuld meg beosztani" És akkor is ezt mondom, ha közben bőven lenne adni. Mert meg KELL tanulnia a beosztást! Ha többet adok csak rontok a helyzeten.

Persze az említett állami feladatok esetén a dolog tényleg vérre megy, míg a gyerek legfeljebb kevesebb csokit eszik. De meggyőződésem, hogy ha többet adunk nem lesz jobb az említett csoportok helyzete. Ahhoz program kellene, egyeztetés és végrehajtás. Ha szimplán több a pénz az lesz az ereménye, hogy valamelyik politikus kiáll "az előző kormány alatt 1ft jutott, most kettő, hű de ügyesek vagyunk..." és rohan tovább pártügyeket kavarni. És le...ja, hová megy a pénz. No erre ne kérjenek többet.

Karesz,

skandinávia tényleg jó hely, de attól tartok skandinávok nélkül nem megy...

"Faiskola No001 2008.04.10. 09:53:59
Az agysejteket sokkal könnyebb a kanócáram magáncélú jóárasításának irányába mozgatni, mint közmunka szervezésére...."

A hímivarsejteket jóval könnyebb a piroslámpás házak dolgozóinak irányába mozgósítani, mint közmunka keretében spontán privatizálni minden arra érdemes egyednek ingyér'

Üdv.
nagy a nyüzsi itten, mindjárt kitalálok valami felháborítót.
meg van kirittyentem magam, pilláiamt erősen kihúzom, púdert se kímélem, szájfényem olyan hogy minden férfi nadigrágot feszessé varázsol, kontaktlencsémet mély zölddé teszem, rucim a popsim alatt alig végződő, éppen csak villanó, feszes keblemet ritkásan takarom. ímhol zsanettka a jóízlés.
"dania is egesz jo kis orszag azt kell megcelozni.
az kb a magyar szocializmus alatti aranyoknak felelt meg. es daniaban valahogy nem olodik ki a kezdemenyezokeszseg es meg szafarira is tudnak menni.."

Megszólitva érzem magam.

Pár adat: Kb 0 hónap a felmondási idő. Az idősek 80% is tud angolul válaszolni ha megszólitom az utcán, feljelentik a szomszédot a legkissebb adóelkerülésre utaló jel esetén (pl külföldi rendszámos kocsi), tudják hogy kb 3* szakmát is fognak akár váltani életük során, munkaidőben hatékonyak, munkára koncentrálnak akkor is ha nincs bent a főnök, általános iskolától csapatmunkát, információátadást, gondolkodást tanulnak, nem poroszos rendszer syerinti tényeket. Továbbá boldogan befizetik az adót mert tudják hogy vissza is kapják szolgáltatásokban.
gaborpesti,

tiszta Magyarország, mi a gond?
Totya87
"Igenis rá kell(ene) szorítanunk az államot a hatékony működésre."
en is ezt mondom. pontosan.
az a kerdes, hogy hogyan... mert szerintem ez se megy kevesebb penzbol.
minden minoseg draga, a minosegbiztositas is.
karesz,

ha többet adunk, nem szokik rá (ld a gyerek zsebpénze példám)
Totya

"ha nem fizettek! akkor veszek fol bankoktol kolcsont es akkor meg az unokaitok is tobbet fognak fizetni...mondja az allam
kinek jo ez?

"hat nekem nem... nekem se. De ha több adót fizetek, attól ez a mechnizmus nem változik."
ugy van, de akkor se ha kevesebbet fizetsz.
viszont ha tobb ado jon be fontos celokra is tobb jut.
Totya87
"gyerek azt mondaná "nem tudom beosztani a zsebpénzem, kérek többet" Én (és szerintem Te méginkább) azt mondod, "fiam/lányom, tanuld meg beosztani" És akkor is ezt mondom, ha közben bőven lenne adni. Mert meg KELL tanulnia a"
a budos koloknek! egyetertek...
nalunk ugy van, hogy kapnak zsebpenzt es ha nyaron vagy maskor meloznak en melleteszek megegyszer annyit. de minden koltseguket fedezzuk, ha pl ehesek es kernek kajara akkor kapnak. szinhazjegyre is.
(es a bitangok meg a futest is foltekerik, pedig draga az energia)

na most te ugy kezeled a gyermekedet mint egy ertelmes dontesek meghozatalar kepes lenyt. Olyat aki tisztaban van a tettei kovetkezmenyevel.

Akirol beszelunk, szegenyek leszakadtak, es nemcsak ciganyok... egyszeruen keptelen felmerni a tetteik kovetkezmenyeit.
ha kepesek lennenek nem kerulnenek ilyen helyzetbe...
gondolod lincselnenek ha atgondolnak, hogy borton jar erte? le is vannak tartoztatva, pedig (csak 8 napon belul gyolulo serulest okoztak legutobb)

veluk mit csinaljunk...??? mert agyon nem verheted oket...az a fasizmus.
Totya es gaborpesti
"skandinávia tényleg jó hely, de attól tartok skandinávok nélkül nem megy..."
en nem eltem kinn csak latogatoban jartam parszor (Norvegia Dania Svedo).
feltunt pl hogy mennyi a sorsjatek lotto... mennyire rend van es az eletutak be vannak szabalyozva, es hogy ebbol csak a szerencsejatek a kitoresi lehetoseg.
sokaknak nem tetszene nalunk, de ez is osszefugg az eletszinvonallal. az eletszinbvonal az tetszene de a munkamoral, a normakovetes az mar nem megy nalunk.

de nem hiszem hogy csak a skandinavoknak megy, nemetek es svajciak es meg az amik is eleg jol kovetik a normat , nem csalnak nem a torvenyek kijatszasara optimalnak.

nyelvtudas. ketsegtelen, hogy jobban tudnak angolul aminek oka a tengeri kereskedelem stb is, de pl az is hogy nem szinkronizaljak a filmeket, a gyerekek eszrevetlenul megtanulnak angolul csak azert mert tv-t neznek... erteni mindenkeppen.

nem tudok rajonni nalunk miert nincs igy?
miert igenyli nalunk a szent 'piac' a szinkronizalast miert tartanak gyarmati sorban minket. es kik?
nyelvtudas nelkul nem lehet kulfoldre menni, (vagy irto nehez) es konnyebb manipulani is barkit...

Jé hosszú idő óta egy értelmes hozzászólás...

"mennyire rend van es az eletutak be vannak szabalyozva, es hogy ebbol csak a szerencsejatek a kitoresi lehetoseg."

Szerencsejáték? Nem hiszem, van jópár Dán ismerősöm és eggyikük se játszik. Minek? A nyereményt is elvinné az adó.

Az életutak sincsenek beszabályozva. MEglepően könnyű vállalkozást alapitani, sokan teszik. Az tény hogy a progressziv adókulcsok miatt a magasabb fizetésüek (Értsd kb kezdő egyetemi végzettséget igénylő hely) A bizonyos összeg feletti fizujuk 75% át is eladózzák, tehát nettó jövedelem nem annyira motivál itt az előrehaladás keresésére.
meg hogy szlovakia!????

nol.hu/metazin/cikk/487908/
szegenysegi ratajuk csaknem duplaja a mienkenek!

"A szegényeknek nem azért esik nehezükre enyhíteni helyzetükön, mert elnyomottak, és nem is azért, mert lusták, hanem mert reménytelen a feladat."
karesz,

mint látod élvezem a diskurzust!

"viszont ha tobb ado jon be fontos celokra is tobb jut" ezzel nem értek egyet. Ha a cégnél tűzoltótömlőből töltik a pillepalackot (és jó része a földre megy), akkor nem azt mondom, hogy két pillepalackhoz két tűzoltótömlő dukál. Csak azt mondom, hogy gondoljuk má' meg jól van-e ez így! Ne szórjuk szét amink van ilyen gyenge találati aránnyal.

"na most te ugy kezeled a gyermekedet mint egy ertelmes dontesek meghozatalar kepes lenyt. Olyat aki tisztaban van a tettei kovetkezmenyevel." Igen, mert mindig az életkorának megfelelően kezeltem (vagy próbáltam, hogy realistább legyek). Igenis akkor tudják a leszakadók is felvenni a ritmust, ha így fejlesztjük őket. Hosszú idő az tuti.

"egyszeruen keptelen felmerni a tetteik kovetkezmenyeit.
ha kepesek lennenek nem kerulnenek ilyen helyzetbe...
gondolod lincselnenek ha atgondolnak, hogy borton jar erte" ez rossz példa volt. Ilyenkor mi a teendő (Olaszliszka, Nyír...) Azt pedig légyszíves ne mondd, hogy "csak 8 napon belül gyógyuló sérülés" El tudod képzelni Olaszliszka után(nem kívánom!) mit érezhetettek azok, akiket kb 30 üvöltöző botokkal felfegyverzett ember elkezdett ütni!! A minimum, hogy a nadrágom ki kellett volna dobni! Én még mindig dadognék! Fizikailag rendbejönnék 8 nap alatt, de lelkileg?
jajj már megint

"...30 üvöltöző, botokkal felfegyverzett ember elkezdett ütni"
(mert, hogy a botok nem annyira üvöltöztek mint gazdáik)
gaborpesti
"Jé hosszú idő óta egy értelmes hozzászólás..."
koszi! ha mar Totawe-nel elkapartam...


"Az életutak sincsenek beszabályozva."
szerintem elegge, de ez jo.
en inkabb a sved peldakra tudok hivatkozni, de
" MEglepően könnyű vállalkozást alapitani, sokan teszik. "
meg ez estben is kevesebb a valllkozo daniaban es tobb az alkalmazott mind nalunk!
(ez nem hitkerdes teny.)
Totya87
"mint látod élvezem a diskurzust!"
Te jo eg mit kovettem el???
:))
nem is oly reg meg remenytelen esetnek tartottal es abba akartad hagyni...

akkor is ugy tunt, hogy nem is velem vitatkozol, hanem valamifele szellemekkel: egyenlosdivel kommunizmussal stb..
azt kozben ugyanazt mondjuk eleg sok esetben.

"viszont ha tobb ado jon be fontos celokra is tobb jut" ezzel nem értek egyet.
pedig igy van.
felrement a vita. nem a ciganyoknak kell adni az adodat, hanem arra kell hogy ne a bankarok, a kolcsonadok gazdagodjanak megint.
meg most is tobb mint 4% az adossag es az MNB emeli az alapkamatot azaz megtobb lesz.
azaz az unokaink is fizetni fogjak a kamatokat...
azt meg hogyha nem fizetsz majd rendbarakjak ezek mert muszaj azt nem hiszem el.
akkor el se kurtak volna.

"Ha a cégnél tűzoltótömlőből töltik a pillepalackot (és jó része a földre megy), akkor nem azt mondom, hogy két pillepalackhoz két tűzoltótömlő dukál."
en se azt mondom! es tegyunk meg mindent hogy minel kevesebb menjen a foldre.
de azt ne tagadd, hogy azert igy a pillepalackok megtelnenek!

amugy is ami szerinted a foldre folyik az masiknak letfontossagu, nekem a kutatas, masnak a szinhaz, vagy a tomekozlekedes, de aki nem pasti annak ez nem fopntos, pedig mindehova kell...

"Csak azt mondom, hogy gondoljuk má' meg jól van-e ez így! Ne szórjuk szét amink van ilyen gyenge találati aránnyal."
hat ezzel meg megint 100%-ig egyetertek.
a kerdes megint a hogyan.
te elhiszed gyurcsanynak hogy rendberakja?
es viki? es ibolyka...???

ismered a viccet mikor a politikusok a fanak mennek kocsival, es mire megerkezik a mento ott van egy nagy sirdomb, a parasztbacsi meg ott piapazik, lapat foldbeszurva stb
dahat batyam mindeki meghalt? biztos?
hat egyik masik meg mozgott, meg vartyogott hogy el, de en nem hiszek ezeknek mar semmit se!

azzal meg egyetertek, hogy jo ne ezeknek adjuk hanem hiteles arcoknak.
de honnan vegyuk?? kit mikor?

"Igenis akkor tudják a leszakadók is felvenni a ritmust, ha így fejlesztjük őket."
nem tudjak, ezt csak azert jo hinni mert igy nem kell adot fizetned annyit.
" Hosszú idő az tuti."
az igaz! es addig? ki fizesse a reveszt??? ha nem fizetunk ma, kamatostul holnap


" rossz példa volt."
igen belatom, sot egyaltalan enm kene gyereknek, alacsonyabbrendunek tekinteni a szegenyeket.

"csak 8 napon belül gyógyuló sérülés"
nem relativizalni akartam. ellenkezoleg felhaborito mik vannak...
de tenyleg ugy gondolod, hogy fel tudjak merni mit tesznek? nem felindultsagbol teszik... (de ez enm mentseg sot!)
ezek az ugyek sulyosbodni fognak, es egyre gyakoribbak lesznek.
volt indianlazadas Maxikoban es szlovakiabn is ehseglazadas.
ezt akarjatok?
akkor mar inkabb tobb adot...

na nem ugy hogy aki nemmel szavazott az fizessen vizitdijat aki igennel az meg nem, ahogy valaki folvetette...
:0)

karesz,

ellentmondásos amit írsz:

"igen belatom, sot egyaltalan enm kene gyereknek, alacsonyabbrendunek tekinteni a szegenyeket."

kontra

"nem tudjak , ezt csak azert jo hinni mert igy nem kell adot fizetned annyit"

lemaradt a kerdojel:
nem felindultsagbol teszik?

es hogy mi a teendo, rendori ugy.
de rendor is keves van...
persze hogy ellentmondas, nem kene alacsonyabbrendunek tekinteni oket de azt teszzuk.
es azert teszzuk te is en is mert nem kepesek magukrol gondoskodni.
olvasd el a nol cikket.

"A konzervatív felfogás szerint a szegények részben maguk tehetnek sorsukról, mert nem dolgoznak. Vagyis nem szabad segélyezni őket, mert ezzel csak a munkakerülést ösztönözzük. A baloldaliak viszont azt gondolják, hogy a szegényeket mindenféle faji és társadalmi megkülönböztetés fosztja meg a lehetőségektől, vagyis nem tehetők felelőssé helyzetükért. ...a szegényég oka egyszerűen a szegénység maga. Minél szegényebb valaki, annál inkább úgy fog viselkedni, hogy szegény is maradjon."
karesz,

"akkor is ugy tunt, hogy nem is velem vitatkozol, hanem valamifele szellemekkel: egyenlosdivel kommunizmussal stb.."

tetszik vagy nem, a világ az ősközösség megszüntével az egyén érdekeltségére épített. A középkori céhekben jobbak akartak lenni, mint a szomszéd céh. Ha jobb lett nagyobb lett a jövedelme a másik tönkrement. Gondolkodott volna egy percig is azon, hogyan legyen jobb, ha a király azt mondta volna "add ide az üzleti kör bővüléséből eredő jövedelmed, visszaadom neki, mert neki is meg kell élnie"? A fejlesztés, gondolkodás előrehajtója az egyéni érdek (üzletben) vagy személyes kitűnni vágyás (kutatás, sport, művészet). Hiába nem tetszik.

Tehát ha azt gondolod, nem hiszek a kommunizmusban, igazad van.

Ha azt gondolod utálom az elmúlt 40 évet (ami nem is volt persze kommunizmus), igazad van. Egy diktatúra volt (néha kemény, néha lágyabb), ami az embereknek adott egy hamis biztonságérzetet cserébe a szabadságért. Hamis volt a biztonságérzet, mert nem valós folyamatokon alapult, hanem egy eltorzított érdekrendszeren, ami össze is omlott. Nemcsak nálunk, mindenhol. (No jó Kubában és É Koreában nem. Kubában sztem évei vannak hátra max)
Cserébe megtörte az emberek lelkét mert hazudni kellett (szüleim, ismerőseim otthon soha nem a hivatalos ideológiát mondták -pl '56 mindig forradalom volt, sose ellenforradalom-), úgy tenni mintha nagyon örülnénk a "megbonthatatlan szovjet-magyar barátság"-nak. És közben lassan leszoktak a munkáról. Kivéve a GMK-t. Ott kapkodott mindenki rendesen.

Szóval ezért nem szeretem és nem akarok a szocializmusba visszamenni. Árnyékbokszolás?
karesz,

hát remélem nem nézem le a szegényeket, de persze ki az aki ellenkezőt állítana magáról?

Nekem a segéllyel nem az a bajom, hogy munkakerülésre ösztönöz, hanem
- aki akar dolgozni, annak lelkileg romboló "segélyesnek lenni"
- aki nem akar, azt pedig ne támogassuk
Tehát legyen segély helyett társadalmilag hasznos munka. Vidéken árokásás, vízelvezető rendszer, gátépítés...Bp-en szemétszedés.
Ez munka, ezt fizessük meg (adóból persze). Ne segélyt adjunk, hogy "maradj otthon és tartsd a szád", hanem munkát. És akit lehet képezzünk hiányszakmára. Nem gondolom, hogy a gettók lakóiból lehetne nővért és orvost képezni, de szakmunkást igen. Akit pedig nem annak marad árokásás és gátépítés.
"A miniszterelnök arra buzdítja a parlamenti pártok elnökeit, tegyék tiszteletüket a pénteki eseményen."

mi az isten...

itt már egyre többen polgárháború-kirobbantásban utaznak?
Totya87
lam mer ketten maradtunk csak...
a szocializmus es ertekrend... hat igen hazugsagra epult, de szerintem ez a mostsani is, meg vaskosabb hazugsagokra, es ezt nem menti, ha te e hazugsagokat nem ismered fel.
raadasul atobbsegnek meg rosszabb.
de pl volt 800 ezer parttag. godolod egy se hitt?
talakoztam egy ismerossel aki marxista egyetem utan hitoktatoit is vegzett es ma is tanit a pazmanyon.

az amit a cehekrol irsz az egy rossz kozgaz brossuraba se ferne el... sok mindentol fuggott persze, a munkatol is meg a masikok kizsakmanyolasbol, becsapasabol, monopolhelyzetekbol...
de ne ezt vitassuk.

sajnos eloitletes a gondolkodasom es meg arra is buszke vagyok amit elertem, szoval e kettoben benne van hogy lenezem a szegenyeket. tudom nem kene... de...

amiket irsz:
"Ne segélyt adjunk, hogy "maradj otthon és tartsd a szád", hanem munkát."
az OK, 100% ig egyetertek.
de nem hiszem hogy megvalosithato.
kepzeld el a falut van 800 lakosa, ket embernek van munkaja a polgarmesternek meg a jegyzonek.
ket vallakozo van a faluban, ket kocsma.
ugyan milyen munkat lehet nekik adni?
arokasas. hova? es ki ellenorzi?
agyon is vernek a jegyzot ha megtagadna a kifizetest mert nem keszult el a szemetszedes vagy valami...

- Te, a Jozsit megsem holnap temetik, hanem penteken.
- Me', jobban van?

Ez telibe volt, Árpi.

Bár szerintem kifulladnak ezek a szomszédok is majd, ha már a nép kéri a dupla minimálbért stb. Mivel az ő politikuaik is faszok, ezért náluk is jön majd a szívás.

Szlovákia egy koreai autólerakat. Nagy hozzáadott érték nincsen. Ha majd drága lesz a szlovák munkás, akkor majd a sok autógyár menni Burma. Ha meg majd csatlakoznak az eurozónához egy teljesen másfajta struktúrájú gazdasággal... hát, nem is tudom...

Ha addigra mi kitalálnánk, hogy hogyan tovább, akkor megint előnybe kerülhetnénk.
lyla, mért volna ez polgárháború?
"ebben a lavórban mi vagyunk az ezeréves kultúrnemzet, a többiek csak amolyan törzsek a végeken, akik nélkülünk még mindig szamárháton járnának, illetve bőgatyában."

"Tessék, mit adtak nekünk a rómaiak?"

Hát a fütyülős barack, az smafu?!?!?!?!
karesz,

"az amit a cehekrol irsz az egy rossz kozgaz brossuraba se ferne el... sok mindentol fuggott persze, a munkatol is meg a masikok kizsakmanyolasbol, becsapasabol, monopolhelyzetekbol..."

jaj csak ezt ne, ezt már a polg gazd-on is untam.

Kizsákmányolás? Az, hogy építek egy vállalkozást, nekem kell egy munkás, Te odajössza, én fizetek. Te is jól jársz, én is. Milyen kizsákmányolás?

Monopolhelyzet? Milyen? Te jobb cipőt gyártasz mint én, én tönkremegyek. Ez a Te hibád? Nem. Felelős vagy? Nem.

Tehát mivel nem lehet a közmunkát jól megszervezni, inkább hagyjuk. Frankó.
Árpi
"Hol van már az Oszmán Birodalom? És ki venné komolyan a törököt, aki annak a térképével hőzöng? Nemzetek süllyednek és emelkednek, mikor melyik."
Mondjad ezt a Kárpát-Duna-Nagyhazásoknak... A 64 vármegyés társulatnak... Akkor sem fognak észre térni.
Még ahhoz, hogy mi a jobb: létbizonytalansággal "megspékelt" szabadság vagy besúgókkal "megspékelt" kényelmes rabság.
Tunéziában hallottam valakitől: jobb állva meghalni, mint térdenállva élni. Bár aki mondta, még élt, nem is rosszul :-DDD
totya
"Kizsákmányolás? Az, hogy építek egy vállalkozást, nekem kell egy munkás, Te odajössza, én fizetek. Te is jól jársz, én is. Milyen kizsákmányolás?

Monopolhelyzet? Milyen? Te jobb cipőt gyártasz mint én, én tönkremegyek. Ez a Te hibád? Nem. Felelős vagy? Nem."
na ez az, amit vulgarizálásnak hívnak. Pontosan tudod sztem, mit jelent a kizsákmányolás szó. Azt hogy nem kapod meg a munkáddal létrehozott új érték egészét. Ez mér lenne olyan furcsa, pláne demagóg?
A monopolhelyzet is más: van ahol régebben el se tudtuk képzelni, hogy az legyen, pl. posta. Ma már szinte csak gyorspostával küldök bármit és válogatok köztük. Attól még nem biztos hogy jó. Nálunk a külföldi monopólimok bizony hazavágták a magyar ipar tetemes részét.
Sem egyik sem másik nem magában rossz és nem magában jó. Mikor hogy mikor hol.
frici333,

ez sehová sem vezető elméleti vita: mi a "munkáddal megtermelt új érték"?

Te vállalkozó vagy én kőműves. Termeltünk egy házon 1 millió hasznot (eladási ár-beépített érték). Mennyi a kőműves értéke? Hiszen egyedül én raktam a falat tehát 1 milla. Viszont nélküled nem tudtam volna megszerezni a melót, nem tudtam volna kiszámolni mennyit kérjünk érte. Hohó nélküled nulla értéket tudtam volna létrehozni, tehát tiéd a teljes 1milla. Mindkettő hazugság és abszolút minden helyzetre való megoldás nincs. Ezért szerintem elfogadható megközelítés, hogy amennyi pénzt kapok a munkámért, annyi értéket termeltem. Én ezt midig kevesellni fogom, te pedig azt mondod ha nem tetszik próbáljak többet fizető vállalkozót találni.

Mi az abszolút igazság? Én nem tudom.

Az mé' nem jó, hogy válogathatsz a posták közül?

malacka;

Bikini Edition: állítólag van rajta 4 bikini szám, meg háttér, meg skin. Na ez nem fogott meg nagyon.

www.telefonguru.hu/keszulekek/keszulek-guru_nokia_6300.asp

HG nagy arc, kár, hogy politikus lett.

Az iwiw egy külön állatfaj.

Karesz (Charlie) · 2008.04.10. 16:45:58

"kepzeld el a falut van 800 lakosa, ket embernek van munkaja a polgarmesternek meg a jegyzonek. ket vallakozo van a faluban, ket kocsma. ugyan milyen munkat lehet nekik adni?
arokasas. hova? es ki ellenorzi?
agyon is vernek a jegyzot ha megtagadna a kifizetest mert nem keszult el a szemetszedes vagy valami..."

Ezt hívják éhséglázadásnak, ilyen volt a szlovákoknál is. Ilyenkor ki kell vezényelni a rendőrséget és/vagy a katonákat, majd megoldják.

Ha komolyan gondolod amit írtál, akkor ma itthon kétféle ember létezik: az egyiknek joga van a segélyekhez, és semmit sem kell tenni érte. A másik kategóriába pedig azok tartoznak akik dolgoznak. Na nekik kötelességük dolgozni és adózni, plusz kussoljanak, mert egyébként nem szolidárisak.

Már többen is leírták, hogy ha ez így megy tovább, akkor el fognak menni a cégek és a versenyképes fiatalok is. Az lesz ám majd a móka, ha itt marad néhány millió nyugdíjas + munkanélküli, adózó meg nem marad.
frici333
"mit jelent a kizsákmányolás szó. Azt hogy nem kapod meg a munkáddal létrehozott új érték egészét."

Ne haragudj kedves frici, de hogyan gondolod megkapni az új érték (hozzáadott érték) _egészét_? Ha megkapnád, nem lenne kinél dolgoznod, nem tudnál értéket termelni.
Ha már a kizsákmányolásnál tartunk, akkor a legnagyobb kizsákmányoló az állam. Egy héten három napot gürizel neki, és csak két napot magadnak... :-)
Ki lesz ott, holnap a jegyirodánál? El kell mennem, mert ha nem, le kéne köpni magam.
(szar és vacak Teleki utánérzés, de)
Kommenteljetek holnap délután. Te is Árpád. De az Emberek tiltakozni fognak az újbarna szar ellen. Gyáva népnek nincs hazája (ultis duma...)
Na, mi van okoskodó kartácsok?
PL. Malac hol lesz?
(tudom, otthon malacfalván). Coki!
Karesz,

többször visszatérő "mantráid" egyike a név nélküli vizsgázás/felvételi. Elgondolkodtam rajta, de sehogy nem jön össze nekem, hogy az általad javasolt rendszer mitől lenne jobb?

Állítás(od): A miniszter gyerekének a vizsgáját különb elbírálásban részesítik, mint a pórnépét.

Kérdésed: Hogyan lehetne ezt kiküszöbölni?

Megoldási javaslatod: Anonim vizsgákkal/felvételivel.

Állításaim:
1., A szóbeli vizsgák nyilván kiesnek, a miniszter küld egy fényképet a gyerekről, akit át kellene taszigálni.

2., Az anonim írásbeli vizsgákon _mindig_ meg lehet találni a módját annak, hogy a miniszter gyereke üzenjen (nyomokat hagyjon) "jóakarójának". A neve nincs ott, de pl. balfentről-jobbrale áthúzza a nullákat; meggyűri a tesztpapír jobb alsó sarkát; az első három választható kérdés mindegyikénél kettőt jelöl meg (direkt ront).


Kérdésem: At anonim vizsgáztatás _konkrétan_ milyen módon teszi kevésbé kijátszhatóvaá a rendszert, mint a mostani?

Köszönöm, hogy
tulok úr!

Örülök, h visszatértél a régi nevedhez:)))
*
Letöltöttem a legújabb, magyarított Operát, és szintúgy a Firefoxot. Az Opera absz. nyerő, mindent visz, mint az atom, a telcsim meg királyság, mindenki irigyli, és ma még kapott egy eredeti Nokia bőr karcvédőt öltözetnek, ha kulcs mellé tenném. Csinike abban is, beleszerettem nagyon. Hogy még a XXI. században lehet acéltokú tfon, az számomra új. Keskenyke, és mégis súlyos. Érezni, h benne van a tudás-->illik hozzám:)))

Üdv.

speciel

Tom Cat aszonta, csaja zsidó, évente izraeli haverját vendégesíti otthonában. Tom Cat fasiszta?

A jobbos kormányok alatt nem lehetett volna olyan, h nemzetközi fasiszta felvonulás a hősök terén, ami pár hónapja volt, miközben a magyar paraszt kikresszelve Pestről.

Demszky és a többi balliba ménem tuggya megoldani, h ne legyen fasiszta vonulás, ha Orbánék ezt meg tudták oldani? Hogy is van ez a baszarás?

Üdv.
speciel, malacka !

Azé' ne itt essetek egymásnak, mert ugye a verbális inzultus élménye az olyan guminős... :)
Szia Malacka!

Hej de jó, ha Te örülsz, mindannyian ürülünk. :)

Opera/FF cucchoz tulok vagyok, de jó, hogy Neked bevált az O/A.

A továbiakhoz is lenne véleményem, de nem én vagyok a megszólított.
tulok

Az anonim vizsga nem olyan rossz ötlet, mert ki tudja előre, h ki lesz a javító tanár, akinek le kell szólni az elsötétített luxus BMW-ből? Milyen nyomot hagy? A beszedő tanárnak kötelessége ellenőrizni a feladatlapokat. Tudod, ez pont olyan, mint az, mikor megerősíted a zárakat, amitől nem garantált, h nem rabolnak ki, de legalább megnehezíted, és ettől lehet, h elmegy a kedvük. Az autólopásnál sincs biztos módszer, de ha több ponton véded, legfeljebb a tréleres lopás marad lehetőségnek.

Én, mikor panelban laktam, kiraktam egy nagyon komoly matricát, amin xy biztonsági cég magyarázza el, h az ő kurvajó riasztórendszerével van felszerelve a kuckó. Namost döntse el a betörő, h blöff vagy sem!;))

Üdv.
és takjuk már helyre ezt a TomCat izét:
Bácsfi reinkarnációja ugyanakkora értékkel és pályaívvel, amit igazán maga tomicica vizualizál a jól kézben tartott konkrétummal:
index.hu/politika/belfold/ph0312/?main&rnd=751

És annyival egyszerűbb, hogy neki már nem kell elvinni, hisz hősnőjét megajándékozni nem tudta, csak elő kell keresnie, párosban tükörbenéni és őrülni, hogy a hazug média után van, ami hűen visszaadja mindenki tomicicájának igaz karakterét.
rakjuk, nézni,örülni Na osszátok be ! :)
Malacka,

_Ha van egy döntési gócpont_, akkor annak _lehet_ üzenni. Lehet beszedő, javító, ellenőrző, főellenőrző, átíró, kódoló, desifirozó, bárki. Ha a rendszer és annak leírása ismert (márpedig az), akkor átvágható.

Próba:
Mondj egy konkrét leírást, X.Y.Z, megírom a megoldást, hogyan lehet kijátszani.
Tulok
"A továbiakhoz is lenne véleményem, de nem én vagyok a megszólított"

Hééééé, de ha van, hát mondd! Ha csak specielnek szólna, akkor mailben is írhattam volna neki. Itt - bár vkinek írunk - de valójában mindenkinek szól. Vagy nem?
*
Fenti témában: sztem itt megint jelentős túllihegés van, de most nagymagyar oldalról is (kiscsajszi ügye, akit lefasisztáztak). Szóval túllihegés az utcán, ahelyett, h dugás miatt lihegnék túl magukat otthon a 4 fal között.:o))
Gyurcsány részvétele meg egyenesen PR fogás. Ha baja lesz ott--> mártir, ha nem--> bátran kiment az utcára, h kiálljon az elvei mellett.

Az ország romokban (ma pedig leadták az aláíróíveket, s már nincs visszaút, az újabb népszavazás jön, mint a cápa a véres húsra), de most - a II. nagyháborúság után 63 évvel - ez a fasisztaveszély a legfontosabb a min.elnöknek. Na ez egy anakronizmus, vagy nem? Kisebbségi MSZP kormány van (lesz máj. 1-től), de már a fidesz politikája érvényesül... Még jó, h nem kenik rá Orbánra az elmúlt 6 év eredménytelenségét...
*
Inkább hájcsi, majd holnap benézek. Jó éjt!
tulok

Minden autó ellopható, de ha kurvára megnehezíted a tolvaj dolgát, kisebb az esélye, h a Tied lopják el..... már csak azért is, mert fejberúgnád körkörös mozdulattal az arcot, nem?:)))

Télleg good night! És smile for ever Mki! Ne legyetek savanyúak, jön a nyár, a nők egyre több cuccot ledobnak magukról, a dekoltázsokból hivalkodó buggyanatok néznek rátok, a szoknyák alsó szegélye egyre feljebb vonaglik, etc... örüljetek az életnek, és fingjátok le néha a politikát! Ámen!

Alvás, power off
Bummer 2008.04.08. 10:06:32
Aha, mi, magyarok vagyunk a hülyék. Nem Gyurcsány kúrta el. Nem. A zorbán.

De nem ám, hanem mi qrtuk el nem kicsit. Amikor 88-89 táján nem emeltük meg a kádári pangásban elhájasodott seggünket és nem tetszettünk forradalmat csinálni.

Illetve egy kicsit csináltunk. Emléxel még a taxisblokádra? Na akkor mozdultunk meg először. És miért? Mert nem akartuk kifizetni a benzin árát. Mert addig sem fizettük ki és úgy gondoltuk, hogy az nekünk jár.
Szerinted ez mit üzent az akkori és jelentős részben azóta is regnáló polelitnek?

És hogy változott-e valami az elmúlt 18 évben ebben a qrva országban? Igen. Ma már honfitársaink többsége 300 forintot is sajnál a saját háziorvosától és ezt nem átallja népszavazáson kinyilvánítani.:)

Szerinted ez mit üzen a polelitnek?

Nem kell ide idegenszívű judeobolsevik összeesküvés. A dögvész és a nemzethalál bennünk lakozik, mondhatni a néplélek része, nemzeti sajátosságunk, igazi hungarikum...:)
"Demszky és a többi balliba ménem tuggya megoldani, h ne legyen fasiszta vonulás, ha Orbánék ezt meg tudták oldani? "

Mondjuk akkor még a morvai krisztina se ugatott ennyit.
Egyébként meg azért, mert akkor úgy hívták a fasiszta vonulást, hogy Fidesz naggyűlés:))
ne sírjon a szátok, nekem itt lesz az ablakom alatt ez a holnapi fasiszta buli.
nagyon felháborodnátok, ha nem írnék erről a faszságról?
"nagyon felháborodnátok, ha nem írnék erről a faszságról?"

nagyon ;-)

engem az egész történettel kapcsolatban össz-vissz annyi érdekelne, hogy a díszes társulatból ki az, aki tényleg veszélyes fasisztoid elem, ki az, aki verbális nehézfiú (=nagyszájú hülyegyerek), ill. ki az NBH beszervezett jómunkásembere?
az utóbbira nálam esélyes pl. az újabban mszp-sajttájokra járó tomicica is.

meg még az is érdekelne, hogy mennyi az esélye annak, hogy éppen most, éppen ebben a pol.helyzetben fajuljon el spontán módon egy százhuszonnyolcadrangú jegyvásárlási történet előbb gyújtogatássá, aztán demonstrációvá és ellendemonstrációvá olyan szinten, hogy a m.e. is lekűzdhetetlen vágyat érezzen a személyes megjelenésre.

(meg szólni kéne a fiúknak, hogy ne ennyire átlátszó műbalhékat csináljanak már, vigyenek bele vmi kis kreativitást meg életszerűt. bár a rendőrpalotás/kalasnyikovos esti mesénél ez még mindig egy körrel realisztikusabb)

sztem te magadat próbálod megnyugtatni ezzel az NBH-elmélettel. ami a teveutcánál jogos, de nem kell úgy tenni, mintha nem lenne pár buta náci csak úgy natúr. kalasnyikovot a buta náci nehezebben szerez, benzinespalack kéznél van.
"Mondjuk akkor még a morvai krisztina se ugatott ennyit."

Talán mert nem volt oka az ugatásra...
Ez a varia eszedbe sem jutott ?
( Párdon ! Akkoriban pl. nem engedélyezték a nyíltan fasiszta felvonulósdit a Hősök-terén, mint ahogy manapság, teljes természetességgel megtehetik! )
Néhány, apró hozzáfűzés:

1) Lehet, hogy Tótát nem érte komoly bántalmazás Kádár alatt. Sajnos ezzel nem mindannyian vagyunk így.

2) Kádárék rendszer versenyképességbéli hiányosságait elkendőzendő vették fel a hiteleket, a rendszerváltás utáni kormányok pedig a "lopni és lopni hagyni" elv minél tovább való elhúzása érdekében szórták a garast a nép közé.

Az biztos, hogy ez, így, tovább nem megy. Valószínű, hogy a "felettébb eredeti tőkefelhalmozás" nyertesei megússzák kötél nélkül, úgyhogy mondjuk ki nyugodtan: A birkák megint megszívták.
frici333
koszi kelel gye kis jozan hang.

totya87
"Az mé' nem jó, hogy válogathatsz a posták közül?"
mert dragabb. es en enm akatrok tobbet fizetni azert hogy a gyorspostasok fonokei mercedeszen jarkaljanak.
totya87
ki kapja az egymillat a valalkozo vagy a komuves?
egyik se de osszak meg.
jalenleg az erosebb kutya baszik alapon osztjak.
szerintem igazasagtalan.
es biztso lehetne jobban osztani.
ugy hogy ne tegye tonkre a valalkozasi kedvet motivaljon de ne legyenek nagyobb kulonbsegek mint amerikaban, eleg nekunk a dania is.
kadarnepe
ilyen nevvel hogy irhatsz ilyeneket?

"Ezt hívják éhséglázadásnak, ilyen volt a szlovákoknál is. Ilyenkor ki kell vezényelni a rendőrséget és/vagy a katonákat, majd megoldják."
1)en nem biznek a magyar katonasagban. a rendorsegben se nagyon, tobb ezer rendor hianyzik orszagosan.
2) embertelen.

"Ha komolyan gondolod amit írtál,"
hala komolyan gondolom, de meg azt se hogy ez a tipikus. ez egy illusztracio volt arra mennyire nehez megoldani a dolgokat es hogy a kozmunka az bizony nem csodaszer, nehez megszervezni, es vegul dragabb mintha csak ugy odaadjuk nekik a penzt.

"akkor ma itthon kétféle ember létezik: az egyiknek joga van a segélyekhez, és semmit sem kell tenni érte..."
leghatarozottabban tiltakozom az ilyen kovetkeztetes ellen.
nem irtam ilyet es nem is kovetkezik belole.
kerlek nezd vissza miket irtam korabban.
en pl nem adnek se munkanelkuli se szoc segelyt viszont beveztenem a munkakenyszert olyan kadar fele kozveszelyes munkakerules bunugy modjan.
lehet hogy nezhe lenne, de csak az kapajon aki reggel folkel bemegy dolgozni, ott piramist vagy katadralist esetleg valami hasznosat de mindekeppen olyat epit aminek latszatja van..
kadarnepe
nem tudom miert irod jovo idoben:
" ha ez így megy tovább, akkor el fognak menni a cégek és a versenyképes fiatalok is. Az lesz ám majd a móka, ha itt marad néhány millió nyugdíjas + munkanélküli, adózó meg nem marad."

a cegek es a fiatalok is mar ELMENTEK.
megtortent aki maradt az nem tud/akar elmenni, nincs nyelvtudasa, a cegek meg itt akarnak uzletelni, pl eladni, szallitani kersztul az orszagon.. es nem lehet 100 milliardos cegeket atpakolni mashova
ugyhapgy audi is szuzuki is marad csak kevesebb adot fizetnek.

nem tragedia ha kornyezetszennyezo stb cegek elemennek.
tulok
az eg aldjon meg!
:
"Ha megkapnád, nem lenne kinél dolgoznod, nem tudnál értéket termelni."
az uj ertekrol vol szo!
ha megkapnad az egeszet nem lehetne fejleszteni, de a tokeresz az maradna.
tulok
nem tudom mi a mantra, de az anonim vizsgaztatast nagyon szeretnem.
sokkal igzasagosabb mint amostani reszletre vehetjuk a diplomat megoldas.

1) a szobeli kiesne.
nem kar erte. esetleg lehetni szobele de csak ugy bejutni ha az irasbelin bizonyos pontot eler az ember.
2) a javitast nem azok vegzik akikhez felveszik a gyereket, sot azt se lehet elore tudni ki javit.
veletlenszeruen kiosztjak a javitok kozott

hatranyok:
a verbalis kepessegek visszafejleszteset elosegiti legalabbis nem segit.
amai vilagban ahol minden az eladni az mar nem is erdekes mit ez nem olyan nagy baj, kell valami amit tudnak agyerekek.

vannak olyanok akik izgalom alatt kevesbe tudnak teljesiteni es egy elrontott vizsga tnkreteheti az eletuket.
ez egyreszt eletre nevel, Totya biztos orulne is neki,
masreszt lehet tobb vizsga, lehet gaykorolni, kisebb pontszamu egytemre/foiskolara bekerulni.

megnone a veszelye a puskazasnak es a p[eldak tesztek/kerdesek kiszvarogtatasanak.
hat ezt lehet gyogykezeleni azonnali felfuggesztessel kivegzessel ;) stb.


fontos lenn hogy ne valtoztasak se a rendszert se a pontszamitas modjait.

malacka
"Tom Cat aszonta, csaja zsidó, évente izraeli haverját vendégesíti otthonában. Tom Cat fasiszta? "
persze! hitlernek is zsido no volt a szeretoje (utolso nap felesege).

azert meglep hogy egy ilyen vatesz mint te nem latja elore a demonizalast!
pedig jon, jon jon...

dark future irta meg a tutit, tomcat tevekenysege nagyon kell a szociknak liberalisknak most!
en hiszek az osszeeskuves elmeletekben az emberek nem lehetnek szimplan ennyire hulyek.
holgyvalasz:
"Akkoriban [fidesz idoszak] nem engedélyezték a nyíltan fasiszta felvonulósdit a Hősök-terén, mint ahogy manapság,"
hat nem tudom eltel-e akkor :0) de sokkal nagyobb tunteseket rendeztek akkoriban mint most, 200 ezer enberig csurka mondta a beszedet.
nyiltan antiszemita volt ugy hergelte az embereket, hogy meg en is feltem.

ma:
marc15-en lattam a hosok teren a jobbikot, meg a gardat arpad savos zaszlokkal, voltak 10-50-en
insignificant!!!

tudom hogy demonozalni kell a jobboldalt
:)
de lagalabb a tenyekt tartsuk tiszteletben.

totawe
"de nem kell úgy tenni, mintha nem lenne pár buta náci csak úgy natúr. kalasnyikovot a buta náci nehezebben szerez, benzinespalack kéznél van."
ez igaz. nagyon is.
de nem az a kerdes, hogy oszinten gondolja-e a buta naci a hozongeset vagy penzert a titkosszolgalatnak.

az a kerdes kinek az erdeke?
whose interest is anyway?
Karesz:

"az uj ertekrol vol szo!"
Értem én, hogy az értéktöbbletről akart szólni. (Ezért is írtam a hozzáadott értéket)

"ha megkapnad az egeszet nem lehetne fejleszteni, de a tokeresz az maradna. "
És az pontosan miért is lenne nekem (a tőkésnek) jó? Vállalok egy rakás rizikót és jó esetben ugyanannyi tőké m van, mint előtte. A hülyének is megéri. :)

mantra: (itt) visszatérően megfogalmazott gondolat. Esetedben pl. az anonim vizsgarendszer.

"a javitast nem azok vegzik akikhez felveszik a gyereket, sot azt se lehet elore tudni ki javit.
veletlenszeruen kiosztjak a javitok kozott"

Idáig eljutottam én is a gondoltakisérlet során, ezért is írtam, amit:
_Ha van egy döntési gócpont_, akkor annak _lehet_ üzenni. Lehet beszedő, javító, ellenőrző, főellenőrző, átíró, kódoló, desifirozó, bárki. Ha a rendszer és annak leírása ismert (márpedig az), akkor átvágható.

Tehát, ha a rendszer korrumpálható, akkor bármelyik elemében az lesz, legfeljebb picit drágábban.

Feleletválasztós kérdések esetében kicsit nehezebb a megoldás, de kifejtős válaszokat igénylő kérdésekkor könnyű. Gondolj bele a saját szakmádba:
Hány olyan szakembert ismersz, aki korrektül képes lenne javítani az általad oktatott diák vizsgáját?
(Ha van is néhány ilyen, és ezek belőhetőek, megvan a kenhetők listája. )
Másfelől ha van is néhány ilyen, mi garantálja azt, hogy (és most feledve a korrupciót) _pontosan_ ugyanúgy javítaná az adott vizsgát, mint Te? Ha pedig _bármilyen apró_ részletben is eltérően, akkor mennyiben lenne hiteles a vizsga eredménye? Illetve kié lenne a felelősség, a diáké, vagy a Tiéd?
"És az pontosan miért is lenne nekem (a tőkésnek) jó?"
MIERT KENE HOGY NEKED JO LEGYEN?
orulj hogy amid van nem veszik el es megtarthatod. ennyi erovel allamosithatnanak :) is, mint mostanaban Chavez.
(nekem keves sporolt penzem van de ugy csinaljak hogy tolem elveszik, egy reszet mindekeppen. egyik bank se ad realkamatot (verseny stb)
miert jogos az hogy a kicsitol elveszik a nagytol meg nem lehet???
szerintem forditva kene!!!!!!

" Vállalok egy rakás rizikót és jó esetben ugyanannyi tőkém van, mint előtte. A hülyének is megéri. :)"
rosszul latod ezt a kerdest.
nem vallalsz semmi rizikot, azt csak a kozgaz brosurak irjak, nem kell komolyan venni!!!
kapitalizmus=
vallaLkozunk, ha sikerul nagyot kaszaltunk, ha nem hat az allamnak kutya kotelessege biztositani a foglalkoztatast, atvenni a veszteseget stb.

mantra: en ugy tudtam egy rajafajta :)

_Ha van egy döntési gócpont_, akkor annak _lehet_ üzenni.
nincs dontesi goc, csak bedolgozok, akik eldontik, csak nem tudjak mit.

"Ha a rendszer és annak leírása ismert (márpedig az), akkor átvágható."
ez igaz, de engem nem tartana vissza!
ha eleg nehezze, dragava teszed az atvagast akkor ugyanaz mintha bombabiztos lenne.

"ha a rendszer korrumpálható, akkor bármelyik elemében az lesz, legfeljebb picit drágábban."
EGYENLORE ELEG EZ. KESOBB HA MAR NEM PUSKAZNAK A DIAKOK MINT AMERIKABAN AKKOR, FOL SE MERUL A KORRUPCIO.

"Feleletválasztós kérdések esetében kicsit nehezebb a megoldás, de kifejtős válaszokat igénylő kérdésekkor könnyű."
nincs kifejtos valasz. erEDmeny van: vagy jo vagy nem. a teszt is javithato kulccsal, megcsak szakember se kell hozza!

"Gondolj bele a saját szakmádba:
Hány olyan szakembert ismersz, aki korrektül képes lenne javítani az általad oktatott diák vizsgáját?"
nezd en phd-seket oktatok olyanokat akikbol alig van 1-2 az orszagban.
a jelen phdsemet ket olyan opponens biralja akiknek a nevet se hallottam fel eve. pedig mindketto jo szakember en meg irodalmazasbuzi vagyok...

(Ha van is néhány ilyen, és ezek belőhetőek, megvan a kenhetők listája. )
nem lehet tudni kit kell kenni...
elore nem tudsz 30 embert megvesztegetni...
fizikat matekot stb tobb ezren kepesek javitani, remenytelen a korrupcio.

" mi garantálja azt, hogy pontosan_ ugyanúgy javítaná az adott vizsgát, mint Te?"
a kiadott sillabusz.
persze pontosan nem lesz ugyanolyan.
ultem felveteli bizottsagban a a 70-es evekben. az volt kiadva, hogy a gimik osztalyozzanak enyhebben az egyetemek szigorubban. ennek ellenere volt nehany gimi (pl. szombathely) ahol a gimi volt a szigorubb! persze hogy folvettuk az ilyeneket fuggetlenul a szobelitol.

"Ha pedig _bármilyen apró_ részletben is eltérően, akkor mennyiben lenne hiteles a vizsga eredménye?"
az apro reszlet erdektelen.
ha az atlag lenne 0 vagy maximalis pontszamu az lenne gond. de lehet ugy peldakat, teszteket csinalni, hogy legyen kozte pelda amit mindeki es olyan amit senki sem tud megoldani... es a zom meg e ket veglet kozott!

"Illetve kié lenne a felelősség, a diáké, vagy a Tiéd"
ez is erdektelen es az is, hogy hiteles-e a vizsga eredmenye.
az a fontos hogy 1)jobb legyen mint most,
2) mindenki fogadja el, mint objektivet (ahhoz kozelitot)
Karesz
Vedd észre, ez más nemzedék. Nem tanítottak nekik értékelméletet. F*ngjuk nincs, hogyan működik a gazdaság.
Azt hiszik, ha munkás lennék, az egész értéktöbbletet akarnám. De hát kapitalizmus van! Akarni akarhatom, de nem kapom meg. És mivel közgazdász vagyok nem is akarom... :-)
És a monopóliumot sem értik. Annak idején külön vizsgatétel volt. Azóta se cáfolta senki, hogy ne úgy lenne. Nem is akarják.
Karesz,

"MIERT KENE HOGY NEKED JO LEGYEN?
orulj hogy amid van nem veszik el es megtarthatod. ennyi erovel allamosithatnanak :) is, mint mostanaban Chavez.
(nekem keves sporolt penzem van de ugy csinaljak hogy tolem elveszik, egy reszet mindekeppen. egyik bank se ad realkamatot (verseny stb)
miert jogos az hogy a kicsitol elveszik a nagytol meg nem lehet???
szerintem forditva kene!!!!!!"
Nyilván érzed, hogy én itt mint "tőkés" szerepet játszom. De ha már, és van egy _feltételezett_ tőkém, akkor azt csak úgy vagyok hajlandó kockáztatni, ha haszonnal teszem. Ha szét kell szórnom a tőkém használati díjának egészét, akkor inkább felélem, vagy olyan módokat keresek, ahol reálhozamot tudok elérni. Pl Nem megyek Venezuelába, mert az nekem nem túl jó.


"kapitalizmus=
vallaLkozunk, ha sikerul nagyot kaszaltunk, ha nem hat az allamnak kutya kotelessege biztositani a foglalkoztatast, atvenni a veszteseget stb."
Hát ha Te ezt _tényleg_ így gondolod, akkor valami nagy baj lehet a fejedben. (Mindenféle sértés nélkül írom.)

"mantra: en ugy tudtam egy rajafajta :)"
Ja, csak nem kéne simogatni, mert tüskéje is van neki, oszt keresztüldöf egy jólsikerültnek induló mélytengeri szafari alkalmából. :)

"nezd en phd-seket oktatok olyanokat akikbol alig van 1-2 az orszagban."
"elore nem tudsz 30 embert megvesztegetni..."
1., Nem érzel itt egy kis ellentmondást?
2., Elég utólag megvesztegetni őket, vagy csak rád ráhatással lenni, hiszen Te ismersz mindenkit a szakmában. Ez esetben te vagy a döntési gócpont.

'mi garantálja azt, hogy pontosan_ ugyanúgy javítaná az adott vizsgát, mint Te?"'
"a kiadott sillabusz."
OK, de ki adja ki a sillabuszt? Ki kontrollálja? Csak nem éppen Te?

'Illetve kié lenne a felelősség, a diáké, vagy a Tiéd'
"ez is erdektelen es az is, hogy hiteles-e a vizsga eredmenye."

Ja, így könnyű.
Akkor már sorsolhatnánk is. :)

És félre ne érts, én _tényleg_ elgondolkodtam a javaslatodon, csak az ördög ügyvédjét játszom.

frici333 2008.04.11. 22:06:11
"Nem tanítottak nekik értékelméletet. F*ngjuk nincs, hogyan működik a gazdaság."

Ja, tényleg, most, hogy mondod.

"Azt hiszik, ha munkás lennék, az egész értéktöbbletet akarnám."
Nyilván Te szoktad használni a baimportálni, kiexportálni, legoptimálisabb és a fizetőképes kereslet kifejezéseket is.
tulok!
Te valami állami gyógypedagógiai intézetbből sikeresen elhülyült fertőző személy vagy???

Mert, bizony mondom néked, hogy a gazbasági befolyás az adott...
A kapcsolatok teremtésének a lehetősége is...
A többi te vagy...ha nem sikerült...
TD223: "...az Szdsz a magyarországi zsidók pártja..."

Ez tévedés, ugyanis az Szdsz nem csak a magyarországi zsidók pártja.
Többször olvastam Dániáról és hogy ott milyen jó élni.
Néhány tény Dániáról, amit érdemes tudni, ami után mindenki eldönti, hogy ott akar-e élni, avagy sem:

Pro
$37,000 GDP per capita (HUN: $17,600)
2% munkanélküliség (HUN: ~8%)

Contra
- Áfa 25%
- Jövedelemadó alsó kulcsa kb. 40% felső kb. 62% (kb. $60,000/éves jövedelem felett (ami a nyugati világban egy átlagos diplomás fizetés = egy magyar 250-300 ezer bruttóval (per hónap))
- Járművekre kivetett regisztrációs adó (áfa után) 180% (Ez azt jelenti, hogy ez Suzuki Swift 6-7 millió forint.
- 38%-a a lakosságnak közszférában dolgozik
- A világon a legnagyobb a GDP arányos elvonás (nemrég megelőzték Svédországot, elvonásuk 50% felett van; Nálunk is őrülten magas, de csak 40% körül vagyunk)

Mindenki döntse el magának, hogy Dánia a követendő példa-e. Én személy szerint inkább egy másik társadalomban élnék.
Agent-- 2008.04.12. 19:31:24
Többször olvastam Dániáról és hogy ott milyen jó élni.
Néhány tény Dániáról, amit érdemes tudni, ami után mindenki eldönti, hogy ott akar-e élni, avagy sem:

Pro
$37,000 GDP per capita (HUN: $17,600)
2% munkanélküliség (HUN: ~8%)

Contra
- Áfa 25%
- Jövedelemadó alsó kulcsa kb. 40% felső kb. 62% (kb. $60,000/éves jövedelem felett (ami a nyugati világban egy átlagos diplomás fizetés = egy magyar 250-300 ezer bruttóval (per hónap))
- Járművekre kivetett regisztrációs adó (áfa után) 180% (Ez azt jelenti, hogy ez Suzuki Swift 6-7 millió forint.
- 38%-a a lakosságnak közszférában dolgozik
- A világon a legnagyobb a GDP arányos elvonás (nemrég megelőzték Svédországot, elvonásuk 50% felett van; Nálunk is őrülten magas, de csak 40% körül vagyunk)

Mindenki döntse el magának, hogy Dánia a követendő példa-e. Én személy szerint inkább egy másik társadalomban élnék.


Én szeretnék Dániában élni :)
Jóllehet a eggyel feljebb lévő írásnál már kipakoltam, itt is meg kell jegyeznem:
Előkerestem egy régolvasott kedves könyvemet: Nemeskürthy István: "Önfia vágta sebét". Ajánlom mindenkinek, benne van múlt, jelen, jövendő.
A magyarság alkalmatlan önálló állam működtetésére. Ha nincs "valami ellen" összefogni, saját maga ellen fordul. Mi az, hogy "szeretnék Dániában élni"? Hát éljél. Most már lehet.
Nemreg olvastam valamelyik itteni (London) lapban, hogy iden eloszor tobb lemgyel ment haza, mint amennyi jott. Allitolag nekik mar nem akkora buli itt lenni. Beindultak otthon a dolgok es mar kevesebb pogit tud venni otthon a fontjabol. Annyit, amennyiert mar nem marad kint.
A 13. havi fizetés nem jutalom, nem prémium. A hagyományosan durván alulfizetett rétegek intézményesített segélye, "a nektek is jusson valami ünnepre" jegyében. Ez sok országban évszázados történelmi hagyomány volt, a cselédek, koldusok is kaptak egy komolyabb csomagot.

Európában 1200-1300 eurónál pedagógus nem keres kevesebbet.
Én ennek nem keresem meg a negyedét. Kedves versenyszférások! Ti kevesebb mint egynegyedet kerestek, mint mondjuk az osztrák kollégák?

A hozzám hasonló korú/tapasztalatú brit kollégák 3000-3200 euró értékű fizetést kapnak, a németek 2800-at (és ők 4-7 órával többet tanítanak.)

Emellett lehetséges töredék óraszámot vállalni töredék bérért. A kötelező minimum óraszám léte óriási porbléma, létszámcsökkentési kényszerítő eszköz. Sőt, a kötelező óraszám tavalyi emelése önmagában komolyan elveszi az energiáinkat és 10%-os fizetéscsökkentést jelent.

2009-ben 8%-os csökkenés, a 13-dik havi fizetés elvonása miatt, nincs inflációkövető béremelés
2008-ban 10%-os csökkenés az óraszámemelés miatt, nincs inflációkövető béremelés
2007-ben nincs inflációkövető béremelés, a államháztartási hiány elszaladása miatt, amit legalább fele részben a közalkalmazotti béremeléssel "indokoltak".

Igen, százalékban sok volt az emelés 2002-ben, de nettó 43-47-ről!!! emeltek 75-77-re!

Ki keresett 43-at 2002-ben? Szellemi munkakörben? Diplomával? Nem volt olyan régen. A BRUTÁLIS lemaradás orvoslásáról volt szó.

És rögtön 2003-ban nincs inflációkövető béremelés, azaz rögtön elkezték visszavenni az emelést...
süti beállítások módosítása