W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Az új tulajdonos

2008.03.27. 08:00 Tóta W. Árpád

Ez a topik az itt nyüzsgő tőzsdecápák, -pontyok és -teknősök eszmecseréjének helye. Tippek, jóslatok, eeekkora shortot fogtam!, satöbbi.

Mint ismeretes, Gyurcsány Ferenc azt találta ki, hogy részvényhez juttatja a magyar lakosságot, mire az gyorsan bepolgárosodik, felismeri a piacgazdaság és a tőkepiac alapszabályait és esetleg rejtelmeit, aztán majd örül. Amennyire látszik, lesz szíves az osztaléknak örülni, és nem spekulálni, mert az olyan izé dolog.

Ez egy szép, tiszteletreméltóan naiv terv. Különösen úgy, hogy már lezajlott a kárpótlásijegy-betakarítás, a cseszlovák kuponos privatizáció, és semmi nem utal arra, hogy ettől indulna be a széles körű polgárosodás. Ettől egy szűk körű polgárosodás indult be, mert a kistulajdonosokat kirázták a gatyájukból a nagyok, majd a jegyet beváltották aranyáron, gyárra.

Részvényeket ma is vehet a magyar, ha erre támad kedve. Manapság diszkontáron. Már ha van neki megtakarítása, és be akarja fektetni azt, mégpedig magyar részvényekbe. De - a nyelvi korláton kívül - semmi sem akadályozza meg, ha már idáig eljut, hogy ázsiai, amerikai, európai papírokba tegye inkább a pénzét. Hacsak nem a hazafias játékszenvedély, a Nemzeti Kaszinó szelleme.

Ennek ellenére a polgárosodás csak nem akar beindulni; benzinár-emelések idején szinte sose hallatszik a MOL-részvénytulajdonosok örömujjongása. Aligha segítene ezen az MVM vagy a Szerencsejáték Rt. bevezetése és szétosztása.

Mibe fogadunk?


De van egy instrumentum, ami képes tömegeket megmozgatni. A BUX-indexet sohasem olvassák be a tévéhíradóban, ám a pártok népszerűségét igen. Az bizony érdekel pármillió embert.

Tegyük fel tehát, hogy a parlamenti pártok, vagy akár a választásokon 1 % felett teljesítők szimpátiaindexét bevezetjük a Budapesti Értéktőzsdére. Ez egy derivatív, határidős termék lenne, pontosan úgy, ahogy a határidős BUX. Csak éppen négyéves kifutású, mivel az egyetlen megbízható mérés az országgyűlési választás. Lehet diszkontálni az elején, hadd nyerjen egy picit mindenki, mielőtt jönnek a tanulságos meglepik.

Magukat a pártokat sajnos nem lehet tőzsdére vinni, ugyanis ahhoz nyilvános, átlátható gazdálkodásra volna szükség, és ezt inkább felejtsük el. Ezek lopnak és folytatni óhajtják. A határidős index kereskedéséhez viszont nincs szükség a beleegyezésükre.

Hogy mi a határidős termék? Az egy olyan tőzsdei áru, ami mögött nem áll egy vállalat darabkája, tulajdonrésze; hanem a felek egyszerűen fogadnak abban, mennyi lesz az index adott év decemberében. Ha a gazdaság, illetve a BUX-ot alkotó vállalatok jövője fényesnek tűnik, a határidős BUX-index árfolyama emelkedik. Ha szarok a kilátások, az árfolyam esik.

Példa: A rendszer működésbe lép az előző OGY választáskor. 2008. áprilisában az SZDSZ2010 terméket, vagyis az SZDSZ 2010-es választási eredményeit alacsonyra, 1,5 százalékra árazza a piac, az ezerfejű, ezerszemű közbölcsesség; ez mondjuk 1500 forintnak felel meg. Veszünk belőle 1 kontraktust, vagyis tíz darabot, 15 000 forintért. 2010-ben az SZDSZ nagy levegőt vesz, és 4,5 százalékig szalad, így lejáratkor a vagyonkánk 45 000 forintot ér.
Ezzel a rendszerrel páratlan haszonra tehetne szert az ország. Természetesen bőven előfordulnának manipulációk és bennfentes kereskedések - ahogy minden tőzsdén. De a határidős index vásárlói a saját pénzükkel játszanak. És ettől egyszer csak helyére kerül a párt.

Drukkerek, politizáló polgárok, befektetők, pénzalapok csődülhetnének a tőzsdére, hogy honorálják vagy büntessék a pártot, akinek épp elolvasták a napi mantráját, illetve hogy az ész helyett szívvel kereskedő rajongókon megszedjék magukat. Egy száznapos program, vagy akár egy idétlen nyilatkozat eredménye azonnal forintosítható.

Csődben a párt? Hitelekből megy a kampány? Ajjaj, ilyenkor a piac bizalmatlanná válik. Ahogy akkor is, ha a pillanatnyi népszerűség-növekedés fedezetlen ígéretekből táplálkozik. Az ilyen párt árfolyama esni fog. A stabilan nyerő párté pedig növekedni. Egy állandó, tétre menő, alaposan megfontolt válaszokon alapuló, távlatos közvélemény-indikátorra tennénk ezzel szert.

Ébredő magyarok


És a piac beárazná a legszentebb, legigazabb nézőpontból, a saját tulajdon aspektusából a gyakran irreális várakozásokat. A kétharmados, a földcsuszamlásszerű győzelmeket, a nullára saccolt szimpátiát számszerűsítené és lehűtené. Egy dolog a Hősök terén óbégatni elsöprő győzelemről, és más feltenni rá pármillió forintot.

Végül, ha minden jól megy, lakozik a farkas a báránnyal, és a párducz a kecskefiúval fekszik. A Fidesz-rajongó SZDSZ-be fektet, ha annak van szezonja, a rendíthetetlen szoci megshortolja a pártját, ha újabb igazságbeszéd szivárog ki. Ha épp mindenki hülye, és úgyis tőzsdén vagyunk, akkor megnézzük helyettük a MOL-t vagy a Richtert. A magyar választó idővel annak tekintné a pártokat, amik: instrumentumnak. Eszköznek. Nem egyháznak, családnak, barátnak és ellenségnek. Talán a busómaszkok mögül egyszer tényleg előkászálódna az Új Tulajdonos: a köztársaság polgára.

Egy kísérleti poltőzsde (University of Iowa)
És egy másik, játékpénzzel


Címkék: reform magyarland felkínálom

1978 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr27398511

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ω (ex Speer)!
Látom ma is nyitottál megszokásból egy 61516 db-os OTP eladással, csak az a gáz, hogy ma csrélik a grafikont! :)
Távol álljon tőlem az ingyenreklám, de egész korrekt "szájbarágó" a gazdasági válságról:
(főleg laikusok számára érdekes, akik nem értenek különösebben a gazdasághoz)

www.tothandras.hu/blog/index/2008-10-19/penzugyi-gazdasagi-tozsdei-valsag-informacio/

(ha mégis reklámnak minősül, nyugodtan töröld ki ezt a hozzászólást)

Adslfigyelo

"Látom ma is nyitottál megszokásból egy 61516 db-os OTP eladással,"

Nincs nekem ennyi OTP-m, hova gondolsz!
De azért eladtam ma is reménykedve a napközi pánikban és lőn!
ez nagyon rondán alakul...

Vajon egy Bokros mekkora szart hajlandó majd eltakarítani ? Nehogy túl nagy legyen még neki is.
SarokVáltó

Ez az Omega nem élt sokat:)

Mindenesetre ahogy gondoltam ma jött el a napja a higításnak. Sajnos az az érzésem, hogy holnap még innen is esni fog vagy 10%-ot.
erőspista

Hazafelé pont ezen gondolkodtam, mikor hallottam a rádióban Viktor legújabb a "miniszterelnök csere megoldja a válságot" című agymenését.
Ha Bokros lenne a cserejátékos és tekintet nélkül mindenre és mindenkire megcsinálná amit mond(ott), akkor még értelme is lenne az ötletnek.
ahaha, azon röhögtem én is. bábszínház bazmeg. a nagy varázsló. szemöldökének összevonásával MEGOLDJA a válságot. hogy konkrétan hogy, az most mindegy, csak hadd menjen már a dodzsemen :D
ovi, tényleg. csak azért nem írom meg, mert már unom.
azért GYF kontrázása érdekes spekulációra ad lehetőséget, pláne, ha hozzávesszük a címét is + az ő választások előtti mgatartását, amiről maga mondta, hogy full extra hazugság:

www.hirszerzo.hu/cikk.gyurcsany_ha_van_is_veszforgatokonyv_arrol_nem_lehet_nyilvanosan_beszelni.84167.html

"Orbán Viktor keddi felvetésére, miszerint 5 milliárd eurós uniós forrás és 5 milliárd eurós adócsökkentés kell a növekedéshez, Gyurcsány Ferenc úgy reagált: a kormány 800-1.000 milliárd forintos uniós forrásokból finanszírozandó növekedésélénkítési csomagot jelentett be, így ebben nincs vita.

De az 1.500 milliárd forintos adócsökkentés az emberek becsapása - mondta a miniszterelnök, aki szerint elképesztő, hogy Orbán Viktornak mindig mindenről ugyanaz jut az eszébe, ez pedig az adócsökkentés. "Aki brutális adócsökkentést ígér, annak brutális kiadáscsökkentést is kell csinálni, ez politikai-szakmai felelőtlenség, elcsábítása az országnak, de tarthatatlan pozíció" - fogalmazott Gyurcsány Ferenc"

tehát ő nem árulhatja el, de az ellenféltől nehezményezi, hogy nem árulja el... :)

Árpi, egy biztos,pont GYF a válságra hivatkozva most tehetne valós reformlépéseket, de nem teszi, sőt még az elhárítás szükséges nagyságrendjét sem érzi. Tehát ő tőle más semmit nem lehet várni. Viktor meg zsákbamacska az zicher. De, ha rákényszerítetnének az MSZP-re most egy Simort, mert már volt róla szó: index.hu/gazdasag/magyar/sim081020/ Szerintem ő még Lajost is játékba hozná
Pista, nincs neked a Lajost illetően messiáskomplexusod? a Lajos se aranyrudakat szarik ám, és a Lajosnak is képviselőkre van szüksége, azok meg nyűgösek, amikor a júzer megkérdezi, hogy hova lett a 13. havi nyugdíj.
"egy biztos,pont GYF a válságra hivatkozva most tehetne valós reformlépéseket, de nem teszi"

szerintem varjuk ki a veget, lehet hogy lesz. biztos hulyen hangzik, de meg lehet hogy pont ez a valsag fogja "megmenteni" magyarorszagot az orokos onsorsrontastol.

ps: ovi igazan elarulhatna paulson-nak is hogy mi oldana meg a valsagot!
Az OTP mint bank hogy áll mostanában?
Csődbe akarják még vinni? Mit pletykálnak a népek? Mi van az UD zrt. balhéval? Végül kibékültek a kormánnyal?
Nagyon kétségbeesetten rántják fel a részvényt 30-40 forintokkal, aztán rendre visszahullik szegény. Vevő alig.
Néha a sötétből előjön. (gondolom maga az OTP...)
Miért kellett ez a hirtelen nagy ugrás az MNB kamatban? (Szerintem nem túl bölcs dolog, pánikra utal, inkább több kisebb lépésben kellett volna.)
Bár kétségtelen hogy az EURHUF-ot mondjuk 100x tőkeáttétellel vásárlókat a magas kamat megijeszti. (A mozdulatlan
árfolyamon is keményen bukik)
Ha nem ma van a pánik alja, akkor nagy gáz lesz...
És úgy látom könnyen a MOL is az OTP sorsára juthat.
Hirtelen mennyivel kedvezőbb lett az árfekvése.
(Költségcsökkentésről cikkezett ma a sajtó.)
"Olyan mértékű pánikban van az egész világ, amilyet még nem láttunk. Igen nehéz szavakat találni arra a szituációra, ami most körülvesz minket" - mondta Christian Gattiker, a 308 milliárd dollárnyi globális portfólióval rendelkező Julius Baer svájci alapekezlője. "

Ez az alap adogatja az OTP-t is.
A fele csomagjától már megszabadult. (kb. 6%)
Már csak 20-30% esés és ha nem megy csődbe a világ akkor érdemes tovább higítani.
:)
Kérdés továbbra is az, hogy milyen érdekek fogják eldönteni az OTP sorsát.
Ki mit akar és ki lesz majd erősebb a harcban?
Na, ezt is megértük:

" - Még mindig nem teljesen értem, miért következett ez be - védekezett a volt Fed-elnök. - Hibáztam - mondta, és megállapította, megdőlt az az alaptétel, hogy a bankok és más pénzintézetek saját érdekükben megvédik részvényeseiket.

Greenspan annak kapcsán, hogy hosszú ideig - 2003. júniustól 2004. júniusig - alacsonyan, 1 százalékon tartotta a Fed szövetségi napikamatcélját, azzal védekezett: senki sem láthatta előre, hogy így összeomolhat az ingatlanpiac. A volt Fed-elnök azt mondta, valóban szükség van bizonyos származékos hiteltermékek szabályozására, amit pedig régen erőteljesen ellenzett. Arra a kérdésre, hogy ezek szerint korábbi világnézete, ideológiája téves volt-e, azt felelte: - Így van, pontosan. "

index.hu/gazdasag/vilag/grnspn1024/
Nem lehet hogy mi is akkor jártunk volna jól, ha temérdek hitelt felveszünk (gyakorlatilag mint Izland - GDP 6-szorosa, vagy USA),
majd beintünk a hitelezőknek.
Kaja van, a hitelből épített javakat meg nem adnánk nekik vissza, arra igényt tartanánk. Szopjon az aki subprime vagy magyar államkötvény illetve hasonló bóvli cuccokat vásárolt.
Nem?
Jelen helyzetben nagyon úgy fest hogy nem az fizeti ki a számlát aki a bajt okozta.

"Izlandon vége a külföldi luxusutazásoknak, az Európában vásárolt nyaralóknak, és nem lesznek többé a nyugat-európai fizetéseket többszörösen lepipáló bérek sem"

www.origo.hu/nagyvilag/20081022-penzugyi-valsag-penz-nelkul-is-optimista-az-osszetarto-izland.html

Ez az izlandi történet nekem így nem teljesen kerek. Szerintem lesz ez még rosszabb is.
Valószínűleg meg lehet tagadni a hitelek visszafizetését, csak a nagy kérdés az, hogy utána hány évig kell Albánia szerűen élni.
A tücsöknek is csak a mesében segít a hangya. (Vagy még ott sem? Már nem emlékszem a tanulságra.)
"Valószínűleg meg lehet tagadni a hitelek visszafizetését, csak a nagy kérdés az, hogy utána hány évig kell Albánia szerűen élni."

Talán egy percig sem.
Nyitóban mindenki eladott?
Így kell!
:)
Veres Jánosnak puszi a nyugdíjalapos nyilatkozatáért, neki köszönhetem hogy a MOL-ból csak kabalából maradt egy kevés.
Mi legyen az OTP-vel?
Merjem ezeket a szutykokat visszavenni?
"ha igazán nagy a pánik, akkor nem számít, az USA mekkora bajban van, mégis mindenki rövid lejáratú amerikai állampapírban érzi legnagyobb biztonságban a pénzét."

Logikus.
:)
Hahó!

Valaki tud valamit az OTP-ről?
Esetleg Árpi? (Te ugye kizárólagos OTP befektető voltál. Megvan még?)
A szólás szabadságában tegnap láttátok Csányit? Rám elég rossz benyomást tett, vagy csak Én látom nyúzottnak?

Egy kis esti mese:
www.hetivalasz.hu/cikk/0810/a_bizonytalansag_kora
Ha már mese, én Matolcsytól valami Münchausenesre számítottam. Ez nem tetszett.

OTP - én most kivételesen nagyon drukkolok Csányinak.
Hölgyek, Urak!

Kihasználva a BÉT és a forint erősödését most hagytam el a süllyedő hajót, de azért a továbbiakban is szurkolok Magyarországért, ezt bizonyítandó jelképes mennyiségű MOL-t a számlán hagytam. Sőt még az idejében eladott Rábából, Egisből is visszavettem egy keveset. Év eleje óta kb. 35% bukta keletkezett a BÉT-es számlámon (nem kevés munkával sikerült ezt összehozni), ahol nagyjából a megtakarításaim 40%-át szándékoztam pihentetni. Majd talán legközelebb összejön. (Mire nyugdíjas leszek.)
:)
Reméljük távozásom a trendforduló jele.
Ez egy szép búcsú volt, de vesszenek a spekulánsok:)

(A "csak" 35%-od azért irigylem.)

A minusz 35%-nál van egy nagyobb gondom is:
Ha tényleg stabil az országunk, akkor minek kell nekünk most az IMF?
Menjen inkább Argentínába!
(Ott is gondok vannak. Segítse őket!)
Az általam követett amerikai blogokon a többségi vélemény szerint tegnap megvolt a 2008. évi bottom. A technikai setup legtisztábban ezen a charton látható: moontrader.files.wordpress.com/2008/10/spy-102808-end-annotated.png.
Hogy a rally meddig él, arról erősen eltérőek a vélemények. A mai amerikai GDP adat és az FOMC ülés eredménye lényeges lesz. Az, hogy a rally a katasztófális fogyasztói bizalmi index ellenére volt ilyen erős a pozitív a bulloknak. Viszont az amerikai bankközi kamatok tegnap újra nőttek, a Baltic Dry Index esett. Ázsia vegyes képet mutat: a Nikkei szépen emelkedik, az FTSE ASIAN BANKS Index csúnyán esik.
Most úgy gondolom, hogy ma még nem szállok be a magyar papírokba.
Na ez az egyik bajom a BÉT-el. Áll az OTP kereskedés, mert nincs eladó. Mi van ha ki akarok szállni, és nincs vevő?
És ez az egyik leglikvidebb papír.
Bár ami a VW-vel történt tegnap a likvid DB-n az is egy vicces eset. Ezért kéne óvakodni azoktól a papíroktól, ahol alacsony a közkéz-hányad. A BÉT-en viszont csak ilyenek vannak.
Paleface

A link sajnos nem működik, pedig érdekelne. Így látatlanban viszont nem értek vele(d) egyet. Megy ez még lejjebb is.

A tegnapi DAX tényleg a vicc kategóriája volt. De legalább lehetett vele játszani. (Meg sokat nyerni/bukni)
Shore

A link végéről vágd le a pontot. (Az aláhúzás nem az én művem, automatikus.)
Szerintem is megy még lejjebb - legkésőbb jövőre - de ez a bottom már egy egész napot túlélt. Nagy dolog manapság!
"Ezért kéne óvakodni azoktól a papíroktól, ahol alacsony a közkéz-hányad. A BÉT-en viszont csak ilyenek vannak."

OTP 80% nem alacsony.
A BÉT ma vicces volt, valahogy nyugodtabban telik a nap ha nincsenek részvény (főleg magyar) kitettségeim.
"valahogy nyugodtabban telik a nap ha nincsenek részvény (főleg magyar) kitettségeim"

Kulcsmondat. Mostanában nem is a pénzügyi veszteségeim miatt foglalkozok a gondolattal, hogy ott hagyom az egész tőzsdét, hanem a nyugalmam visszanyerése miatt. Nem hiányzik nekem már ez az izgalom.
Az izgalomra van egy kedvenc idézetem egy daytrader-től:
"My risk is always exactly measured and it is what I am willing to lose. no such thing as too risky for me."
Gyenge műfordításban:
A kockázatomat mindíg pontosam kiszámítom, és az annyi amennyit hajlandó vagyok veszíteni. Ezért számomra nem létezik túl kockázatos pozició.

Egyszerű és ésszerű. Csak éppen akkora önfegyelmet igényel, ami nekem még nincs. De dolgozom rajta!
Paleface

"Csak éppen akkora önfegyelmet igényel, ami nekem még nincs. De dolgozom rajta!"

Nem lenne egyszerűbb rábízni az egész ügyet egy szoftverre? Annak van kiforrott önfegyelme.
SarokVáltó

Ha arra gondolsz, hogy fizessek egy szolgáltatásért, ahol egy sw kereskedik az én pénzemmel - köszönöm nem.
Ha arra gondolsz, hogy írjak én egyet - abban van ráció, elvégre 25 éve sw írásból élek, de ehhez szükségem van néhány év sikeres kereskedési tapasztalatra is.
Paleface

Az mindegy hogy írod vagy veszed a szoftvert, a lényeg hogy annál nagyobb önuralmat nem fogsz tudni kifejleszteni.
Ha pedig nem tudod a döntéseket teljesen automatizálni, akkor mi fogja megmondani hogy indokolt-e az önuralmad, vagy esetleg épp az önuralmad miatt rohansz a vesztedbe, mert éppen változtatnod kellene a stratégián?
Nyilván utólag fog kiderülni.
SarokVáltó

Szerintem két különböző dologról beszélünk. Aki az önuralma miatt a vesztébe rohan az a kamikáze. Az önuralom ahhoz kell, hogy ha a trade nem sikeres, azonnal ki kell(ene) lépni belőle. Nem a Stop-ról beszélek, hanem arról, hogy a piac nem igazolja a pozíció helyességét. Trade közben stratégiát váltani? Mondanál erre egy példát? Ha utólag derül ki az régen rossz.
"Az önuralom ahhoz kell, hogy ha a trade nem sikeres, azonnal ki kell(ene) lépni belőle."

Mi az a jel amiből látod hogy nem lesz sikeres?

"Trade közben stratégiát váltani? Mondanál erre egy példát? Ha utólag derül ki az régen rossz."

Sok fund (nemcsak a részvénypiacon) épp most váltott stratégiát, miközben nemrég olcsó árakat vízionált és vásárlásokba fogott, most világvégét lát és elad, ezzel összeomlasztva a piacokat, elégetve a befektetők pénzét. (végül is nem az ö pénzük)
Az hogy ezt helyesen tették-e még nem lehet tudni. Később derül csak ki.
(Valószínüleg nem, de majd drágábban visszaveszik, mint írtam nem az ő pénzük)
Megint másról beszélünk, de nem baj, előbb utóbb megértjük egymást.

Mielőtt belépsz egy trade-ben meg kell(ene) határoznod, hogy mi az a mozgás amivel a piac igazolja, hogy a belépés érvényes volt. Pl: ha belépsz egy kitörés visszatesztelésére, akkor az a feltétel, hogy adott időn belül adott elmozdulás legyen a kívánt irányba. Ha nincs, akkor nincs igazolás, nem érdemes bent maradni a trade-ben.

Te egy fund befektetési stratégiájának összeomlásáról beszélsz, én nem vagyok fund manager és nem is akarok az lenni. Én trader akarok lenni, számomra a stratégia egy trade-re vonatkozik. Pl: kitörésre játszok opció vásárlással, vagy hosszú távú lassú emelkedésre részvényvásárlással. Ezekben lehetnek finomítások pl. részvényre covered call, de ha váltani kell az már egy másik trade.
Amit az első bekezdésben írsz ahhoz nagyon kevés önuralom kell.
Megmondod előre hogy mit akarsz, és várod hogy mi lesz. Ezt a várakozást relative rövid ideig kell kibírnod, hiszen nem években gondolkodsz, de ha mégis, akkor is pontosan látod hogy mi a célod, mi az amire vársz.
Sőt ha ezzel a stratégiával operálsz és nem tartod be az előre lefektetett szabályaidat, akkor az inkább utal az önuralom teljes hiányára.
A fundamentális alapokon vásárlás viszont egy kemény dió, szerintem inkább oda kell önuralom, sőt mivel egyre több a fundamentumokat nem figyelő piaci szereplő ezért a piac is egyre hülyébb, egyre inkább elszakad az értelemtől, tehát egyre rosszabbul tölti be azt ,amiért életre hívták. Az árutőzsde ma már ott tart hogy jobban járnánk ha csak a ténylegesen vásárlókat engednénk a piacra, még akkor is ha ez jelentősen csökkentené a likviditást.
Aki például odáig merészkedik hogy lefedezze a kitermelését az gyakorlatilag a halálos ítéletét írja alá, mert jó eséllyel játékos kedvű háziasszonyok egyszer csak felverik a termék árát, mert a chartról azt olvassák le hogy venni kell, és a kockázatot kerülni igyekvő cég csődbe megy. (Esetleg hitelt vesz fel hogy fedezethez jusson) A biztosítást opciók vásárlásával fedezőknél pedig a remélt haszon egyre jelentősebb része úszik el az opció árával. (mivel növekszik a volatilitás a piacok növekvő idiótizmusa miatt)
Ami az első bekezdést illeti eddig is sejtettem, hogy lúzer vagyok, köszönöm a megerősítést:)
A fundamentális alapú befektetés szerintem is sokkal keményebb dió, ezért én egyenlőre kihagyom.
A piac meg olyan mint a nép: nem lehet leváltani. Az eddigi próbálkozások legalábbis mindkét tárgyban komoly buktákkal végződtek
"Ami az első bekezdést illeti eddig is sejtettem, hogy lúzer vagyok, köszönöm a megerősítést:)"

Én csak azt mondom, hogy amit lehet automatizálni, azt bízzuk a gépekre.
Mozgóátlagokkal, szintezgetéssel is tudnak sokan profitot csinálni, és a gyakori üzletek miatt még arra is van esély hogy a nyereség visszaforgatása illetve egy szerencsésebb széria elkapása miatt a számlájuk "megszalad".
Én ugyan mesés meggazdagodót személyesen nem ismerek, de egy matematikus barátom szerint a kockázatmentes hozam többszöröse is elérhető a legegyszerűbb stratégiával (egy hosszabb mozgóátlagot keresztez az ár), azt mondja ezzel egy nagy baj van, hogy elvileg ezt minél több egymással nem korreláló terméken érdemes párhuzamosan játszani, mert akkor a nyereségek összeadódnak, ugyanakkor a kockázat oszlik, vagyis a visszaesés mértéke nem nő (tehát az elérhető hozam nő).
Emiatt viszont előbb-utóbb a játékosok beleszaladnak abba hogy a korreláció nőni kezd és mire észreveszik ezt, a tőkeáttételek miatt már lenullázták a számlájukat. Ha viszont nem használnak tőkeáttételt akkor a profit csak gyengécske lesz.

"A piac meg olyan mint a nép: nem lehet leváltani."

Hát nem.
Ennek elviseléséhez is kell jócskán önuralom.
:)
gazprom, rosneft vásárlásokat tervez valaki?
Ha igen, akkor mi legyen a jel? Mikor támadjunk?
:)
Kapom az egyik magyar brókercég napi hírlevelét. Az elemzés bevezetőjében többek közt ezt írja a szerző:

"Én maradok továbbra is optimista, a kiépített (long) poziciókat nem zártam, ha a szükséges municióval rendelkezett valaki, még inkább vettem... Az igazat megvalva a tőke és a türelem mindig fogyandó, most pedig az utóbbira lenne nagyobb szükség.
Részvényt nem egy hétre kell venni, a "remegő kezű" befektetők hajlamosak megválni részvényeiktől az első korrekcióban, de abból sohasem lesz nyereség."

Véleményét becsületesen névvel is vállalja, tisztelem érte. Nem is ír hülyeséget, ezt olvastam én a befektetéssel foglalkozó könyvekben.

Szerintem azonban most nem ez a helyzet. SZVSZ egy több éves bear market első periódusában járunk. Ilyenkor ez a gondolkodás életveszélyes, a buy and hold stratégia kómában van.
Varga Péter (Hogy én is névvel vállaljam.)
Paleface

Szvsz igazad van, ezek nem azok az idők.
Visszanézve, hogy milyen árakon vettem másfél éve, mikor elkezdtem, akkor azt kell mondjam, hogy nagy valószínűséggel olyan árakat majd csak az unokáim fognak látni.
www.hirszerzo.hu/cikk.mszp_a_mol_nemzetietlen.86783.html

Ez a drága ember szívét-lelkét kiteszi a zemberekért.
Mennyit fejlődtünk a létező óta. Ő egymaga kiváltja az Országos Árhivatalt.
Én is súlyosan nemzetietlen vagyok. Ma is az amerikai piacon vásároltam - put opciókat. Persze a BÉT-en is vettem volna - ha lenne. És persze ha holnap gap up lesz, akkor jól megszívom, de megérdemlem, hiszen az árfolyam esésére játszó gonosz spekulátor vagyok, én okoztam a válságot, és még most is fokozni akarom, mikor minden rendes állampolgár vásárol.
Ha viszont nyereségem lesz, azután itthon fogok adózni, ami hazafias cselekedet. Ha jobban belegondolok, ez az egyetlen ami motivál: el akarom szipkázni a gonosz amerikai bankárok pénzét, hogy itthon Robin Hood adót fizethessek belőle. (Én kérek elnézést Robin Hoodtól.)
Na ma vásároltak a rendes állampolgárok, meg az eszettlenebje holnap reggel is fog, önként mosolyogva... Mackópajtás jelmezbálba készül és felvette a bikarucit :)
Nem csak az OTP-t adják:

ecoline.hu/penzugyek/20081113_raiffeisen.aspx?s=rss

Shore

"nagy valószínűséggel olyan árakat majd csak az unokáim fognak látni."

Reméljük azért háború nem lesz, és akkor néhány év alatt helyrejönnek a dolgok.
"ma vásároltak a rendes állampolgárok"

A mai +7% körüli USA után ez nem biztos, hogy hiba volt. Igaz, hogy ez 18:04-kor még nem volt tudható:)
Én is jelmezt cseréltem napközben, sajnos a kölcsönzős nem sokat adott a mackójelmezért, azt mondta kiment a divatból:(
"További blamázs az amerikai autóiparnak, hogy a legnagyobb kínai autógyártó, a SAIC Motor Corp. piaci értéke rövidesen nagyobb lesz, mint a GM-é és a Fordé együttvéve. 2000-ben, amikor a két amerikai cég együtt 100 milliárd dollárt ért, 50-szer akkorák voltak, mint kínai versenytársuk, ám most már csak 570 millió dollár a különbség. Ez nem a kínai vállalat érdeme, hanem a másik két társaság kudarca: a GM és a Ford ma együtt 6,14 milliárd dollárt ér, míg a SAIC 5,57 milliárdot."
egy remenysugar: "Obama is likely to nominate Geithner to lead the Treasury."
huba

Lesz néhány nap felfelé. Aztán újra le.
szerintem erik lassan egy meretesebb feliveles. nezd meg az olajat. rohely! ez nem lehet realis. persze lehet hogy elobb gyorsan bukunk meg 30%-ot.
Az oroszok már a spájzban vannak!
Vegyünk mi is OTP-t! Keressünk végre egy kis pénzt is a BÉT-en.

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=2&k=2&i=106792
Szerencsére daytrade lett belőle, mivel USA csúnya volt már 15 órakor is. Azóta meg csak esik, mint a kő...
Közben azt is olvastam hogy cáfolták az orosz felvásárlás hírét.
De akkor ki vett pénteken és ma ennyi OTP-t?
A háziasszonyokat kizárhatjuk, ekkora pakkokkal nem dobálóznak.
ezek az oroszok nem vágják, hogy magyar nagyvállalatot nem lehet megvenni?

lex otp, oszt jónapot.
Shore: "Lesz néhány nap felfelé. Aztán újra le."

te jos vagy...
"ezek az oroszok nem vágják, hogy magyar nagyvállalatot nem lehet megvenni?"

Lehet hogy nem is felvásárlásról van szó.
Talán valami nagyszabású beültetése a népnek mint az OMV-MOL sztori.
Ki tudja? Az a lényeg hogy viszik mint a cukrot.
Ma is bepróbálkoztam a vétellel, eddig jobban alakul mint a tegnapi...
Lassan kiderül, hogy mi mindenről diskurálhatott Gyurcsány Putyinnal ;-)
Malév, MOL, OTP, gázvezetékek. Nem is a spájzban vannak már szláv barátaink, hanem mindenhol, a dolgozószobától a hitvesi ágyig.

"Raju a mumbai tőzsdéhez intézett levelében beismerte, hogy a vállalati vagyon összértékeként feltüntetett 53,61 milliárd rúpiából 50,4 milliárd (1,03 milliárd dollár) nem létezik"

Nem baj, az a kicsi maradék legalább létezik.
Való Világ Kabaré. :)

www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&placein=econet&nID=392888
Shore

Mi újság OTP fronton?
Elég sok rosszakarója van a cégnek, most olvasom hogy a Concorde a gázmizéria kellős közepén "jött rá" hogy Ukrajnában leestek a kötvényárak, és ebből biztos államcsőd lesz (Pedig már egy pár hónapja leestek...)
Jószándékú brigád ez a Concorde is.
:)

Ha minden igaz, van kilátás egy kis Obama rallira. Komolytalan remémysugár, de más jó hír sajnos nincs.
helló urak!

nem tudtok vmi tanácsot adni merre érdemes elindulni, ha számlát szeretnék nyitni és amcsi részvényt venni?

Feltámadt a poszt!?

FAQ

OTP köszöni szépen jól van. Buffettet játszom, megvettem és nem nézek rá 10 évig.

test

A Saxo Bankos tapasztalataim jók, és az Interactive Brokers híre is egész jó.
"Feltámadt a poszt!?"

Csak a maga módján.
Kérdezzük meg Árpit is hogy mennyire elégedett az OTP-vel.
:)

Egyébként az amerikai "bad bank" elég jó hír, érdekes hogy a piac ezt is rossznak tartja.
Az egész bankmentést ezzel kellett volna kezdeni. Egy nem tőzsdén forgó cégbe dugni a szennyest, aztán szép csendben elosztani a veszteséget a nép közt.
test subject #28

Paleface 2008.10.18. 18:23:39

hozzászólásában is van még link!

A saxobank és az ib szerintem is jó.
Remélem a dollárt már előre megvásároltad.
Azzal máris kerestél 20%-ot.
:)
Shore

Még annyit hogy a "nem nézek rá 10 évig." biztos hogy jó ötlet most?
Nem lenne célszerű valamennyire diverzifikálni? Rengeteg leárazott cég van.
Ha 10-ből csak 5 megy csődbe, akkor még pénzednél lehetsz pár év múlva, de ha 1-ből 1?
@FAQ (ex SarokVáltó):

Igazad lehet, de amennyi maradt, azt még kétfelé is nehéz lenne "diverzifikálni":)
a vilag legjobb uzlete:

veszel 2009 -es marciusi olajat es eladsz 2010 -es marciusi olajat, a ketto kozott tarolod egy evig.

az elozo $46 ( finance.yahoo.com/q?s=CLH09.NYM )a 2010-es $58 ( finance.yahoo.com/q?s=CLH10.NYM ).

csak 1 millio hordot kell tarolnod egy evig es maris kerestel 12 millio dollart.

nem rosz!
"veszel 2009 -es marciusi olajat es eladsz 2010 -es marciusi olajat,"

Ez a különbség már volt jóval magasabb is! (kb. 50% egy évre!)

Egyébként az olajat nem tudod hol tárolni, mindenki tele van.
Kitermelőkkel lehetne egyezkedni hogy kifizeted az árát előre, de ne most adják oda, csak ha majd kéred. Így megoldódik a tárolás.
:)

www.privatbankar.hu/html/techtud/tud.php?kommentar=27946

Ha már szóba került az olaj, itt is vigyázzatok a hosszú ideig tartott longokkal, mert elképzelhető hogy a gazdaság élénkítését pont az olajfüggőség csökkentésére szánt beruházásokkal próbálják majd elérni.
Inkább csak napon belül szoktam vele játszani. Úgy ugrál mint egy nikkelbolha. A kitermelési költségek 5 és 25 dollár közé tehetők. (A drágább lelőhelyek most pihennek.)
Aztán ha egyszer beindul a konjunktúra és még nincs olajpótló elképzelés, akkor Isten óvja a megfizethető olajárat...
"Egyébként az olajat nem tudod hol tárolni, mindenki tele van."

allitolag cegek is es allamok is tankhajokat berelnek hosszu tavra, de nem azert hogy szallitsanak hanem hogy olajat taroljanak benne a kikotoben.
"elképzelhető hogy a gazdaság élénkítését pont az olajfüggőség csökkentésére szánt beruházásokkal próbálják majd elérni. "

ehhez azert kell majd 5-8 ev minimum. akkor is ha ma nekilatnak.
"ehhez azert kell majd 5-8 ev minimum. akkor is ha ma nekilatnak."

Kell, de ilyen hírekre szokott szaladgálni a piac fel-le. Csak úgy, örömében. Rövid távon még annak sincs sok jelentősége, hogy a terv megvalósítható lesz-e.
hvg.hu/velemeny/20090218_gyurcsany_valsagkezeles.aspx

"A miniszterelnök jelen pillanatban a kör négyszögesítésén, a szakadék két lépésben való átugrásán, vaskarika fából történő legyártásán ügyködik."

Szép helyzet.
Ennek örömére hosszú szünet után ma újra belenyúltam az OTP-be 1800-on, hátha épp felfelé támolyog holnap ekkora pofonok után. Ha nem, akkor szigorúan lapát. Nem őrizgetem.
mindenkinek ajanlom akit erdekel egy alapos reszletekbe meno elemzes/tenyfeltaras az elmult ev utolso 10 honapjarol:

www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/meltdown/view/

erdekes idok ezek mindenestre. lesz mit meselni az unokaknak. ha megerjuk!
Nem volt szívem kidobni ezt a magyar OTP portékát, pedig járt fel is le is szépen, és milyen hálás ezért, pénteken pont annyin zárt amennyin vettem...
Elátkozott papír ez.
@huba:

"How did it all go so bad so quickly? Who is responsible?"

Hát nem tuják? Gyurcsányi!
:)
@FAQ (ex SarokVáltó):

Hát már megint hallgatnom kellett volna rád.
Az eladási javaslatodhoz képest most éppen -30%-on van az OTP. Csak egy vigasztal, most már akár nullára is lemehet, abszolút értékben szinte semmit sem vesztek.:(
Az 1800-as vételen Én is elszenvedtem 9% bukót. Ha megint felfelé kunkorodna a piac, valószínüleg újra benevezek. Hátha egyszer végre tudom tartani 1-2 évig.
Apránként bukni pénzt sokkal nagyobb élmény.
:)

Nyilasi írt a blogjában pár mondatot az OTP-ről. Nem túl bizalomgerjesztő kilátások, még ha csak a fele igaz akkor sem.

nyilasi.tozsdeforum.hu/

Az EU reakciói egyébként tényleg inkább a szétesés felé visznek. Ideje lenne végre összekapni magukat.
Ma például két dolog miatt nem mertem venni, pedig reménykednék legalább egy aprócska kis felfelé korrekcióban.
Az OTP-t szemmel láthatóan nem kapkodták túlzottan, és a forint állítólag egy tévedés következtében elszaladt 310-re... (de hülye vicc ez is)
Én tényleg igyekszem lokálpatrióta maradni (még ha tőkém kis részével is teszem), de így sajnos csak a külföldi piacok jöhetnek szóba, aztán majd egyszer valamikor, ha látjuk hogy ömlik be a sok pénz, kialakul valami működni látszó kormányunk, akkor lehet nézni esetleg hazait is (ha még lesznek.)

Szóval megint egy hosszabb pihenő jön, ami a BÉT-et illeti.
Még egy károgó:

chartcenter.hu/cikkek.php?kategoria=6&id=3632


Hivatalos közlemény:

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=13&k=3&i=111305


Már itt tartunk?

"A bankok tudassák ügyfeleikkel, hogy alaptalanok azok a pletykák, amelyek szerint a bankok március 13-án a betétek befagyasztását terveznék"

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=13&k=3&i=111306
@Shore:

A napokban Csányi is nagyon dícsérte az OTP-t.
:)
(Nem linkelem, talán olvastátok)

A jövedelemtermelő képességgel nincs is baj, minden család listáján a bankhitel az első (egy ideig)
Csak az a fránya világgazdaság...

Lassan vége lehetne ennek az őrületnek.
(Vagy legalább csillapodhatna.)
@FAQ (ex SarokVáltó):

Héló! Pont Csányit linkeltem!

(Mást eddig nem találtam:)
Valóban, ugyanez a hír terjedt különböző feldolgozásokban.

Akkor most vegyünk, vagy várjuk meg mit mondanak mások?
:)
@FAQ (ex SarokVáltó):

A mai nap nem őt igazolta, de 990-en kalandvágyból beszállok, akárki akármit is mond:)
"990-en kalandvágyból beszállok, akárki akármit is mond:)"

A hozzáértők szerint akkor érdemes beszállni, ha feltőkésítették (higítással vagy anélkül)
A rossz hírre ugyanis szépen lemegy majd az ára. Aki feltőkésít az jól jár az áreséssel, mert nagyobb tulajdonrészt kap a pénzéért, a nem kapkodó spekuláns meg szintén jól jár, mert a bank túlélési esélyei nőnek, miközben a részvényár lemegy.
Kizárólag a hűséges, kitartó részvényesek szopnak.
:)
kivancsi leszek be tesz e a swine flu a gazdasagnak most hogy mar majdnem el kezdett rendbejonni. szerintem be.
egyenlore nem latszik a tozsdeken semmi. majd jovoheten. lehet kezdeni shortolni.
süti beállítások módosítása