W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Isten is megsegít

2008.03.17. 08:00 Tóta W. Árpád

Szuperforró téma lett a szolidaritás. Állítólag nyerésben is van, meg abból lesz a jövő nagyobb kenyere. Tekintsük meg ezért közelebbről, mi is volna ez.

Odáig rendben, hogy az embernek megesik a szíve a nála szerencsétlenebbeken; a hóvirágos nénitől akkor is vesz hóvirágot, ha nincsen nőnap, a szegény gyerekeknek pedig cipősdobozt csomagol karácsonyra, és istentagadóként is mély tisztelettel viseltetik a Baptista Egyház iránt, amiért ezt lehetővé teszi.

Ez a szolidaritás önkéntes. Éppen ettől lesz erkölcsi súlya. Mindenki maga dönthet, amikor megesni készül a szíve: feljebb húzza a cipzárt, és továbbsiet, vagy hagyja esni.

Amit mostanában ünnepelni szokás, és amivel népszavazást lehet nyerni, az egy másféle szolidaritás. Az arról szól, hogy rákényszerítjük a dolgozó, adózó két-hárommilliót arra, hogy ne csak 95 százalékban fizessen a többiek ügyes-bajos dolgaiért, hanem száz százalékban, az utolsó fillérig.

Tézis: az ilyen szolidaritás demotivál.

Lustít és kerülőútra csalogat.

Demotiválja azokat, akik dolgoznak és pénzt keresnek. Senki nem töri magát azért, hogy még több segélyt, családi pótlékot, egészségügyi költséget és nyugdíjat termeljen meg vadidegen embereknek, köztük olyanoknak, akik basznak dolgozni és pénzt keresni. Akkor inkább adó-optimalizál, visszaigényel, kiszervez és offshore-ozik.

És demotiválja azokat, akik tulajdonképpen eléldegélnek erőfeszítés nélkül, akár a szociális hálóban ringatózva, akár beleragadva a saját történelmük sodrásába, a megszokott aljamunkába. A háló persze lyukas és virtuális. Nem élnek ők jól. De nem elég rosszul ahhoz, hogy kitörjenek belőle.

Magyarországon már megvalósult a fizetős egészségügy – próbáljon bárki ingyen szülni. Ám az illúzió megvan. Nem kell ugrálni, elvileg jár minden ingyen. Fölösleges munkahelyet váltani, átképezni magát, vagy elköltözni oda, ahol van más munkahely. Vagy hát lehet hogy megérné… de nem hajt a tatár! Ejh, ráérünk arra még!

Tovarisi, konyec


Ennek jelentőségét alig lehet felbecsülni. Ez pontosan az a mentalitás, amiért a szocializmus megbukott. Semmivel sem volt szerényebb képességű a szovjet vagy csehszlovák ember, mint az amerikai. De az utóbbi mágnás akar lenni, és ezzel szemben nem akar gettóban, szegénységben megpusztulni, viszont mindkettőt látja maga előtt.

Az előbbinek a csúcs legfeljebb kontraszelektáltan, pártvonalon volt elérhető – álomautó: Gaz-13 Csajka, természetesen amerikai koppintás –, ezzel szemben sose kellett attól tartania, hogy a legalján, a Maslow-piramis padlóján koppan. Hiszen azért szocializmus, hogy mindenkinek legyen munkája, betevő falatja, orvosa, segélykéje. Aztán reméljük, valaki majd megtermeli.

Egy ország gazdaságát a kormánya egyedül nem képes felemelni. Annak ugyanis az egyes ember az alapja, aki alkot, feltalál, gályázik és befektet, tanul és továbbtanul. Néhány hős/őrült hajlandó mindezt megtenni Istenért vagy a Hazáért, de milliók és tízmilliók legfeljebb a családért. Illetve önmagukért. Ezért nem működött a szocializmus. A közös lovat etesse más. Csak a sajátunkért kelünk fel hajnalban.

Mi persze úgy tudjuk, a szocializmus azért bukott meg, mert a rendszerváltók kivívták.  Hogy az valami spirituális izé volt, Mária visszatette a kezét az országra, ilyesmi. Hogy Demszky Gáborok és Orbán Viktorok előtt hátrált meg a Szovjetunió, a Lélek győzte le, meg a Szabadságvágy, esetleg II. János Pál. Nem ám a kezelhetetlen eladósodás, a technológiai lemaradás, a nyomorult gazdasági teljesítmény. Nem, ilyet a magyar gyerek nem tanul.

A csendes kis nyugi, a szolidaritás mint abszolútum ezért lehet nyerő. Mert mint mindig, most sem tesszük mellé, hogy ha mi be is rendezzük a csendes kis nyugit, a többiek attól még húznak elfele. Aztán örülhetünk, hogy már nem kell Ausztriáig menni, ha irigykedni akarunk. Mehetünk Szlovákiába és Romániába.



Címkék: történelem szovjet népszavazás szocializmus

1197 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr16384074

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: nyelv-ész 2008.03.18. 21:49:51

EQ=0http://nyelvesz.blog.hu/2008/03/18/eq_0Nem tudom, mennyi az IQ-ja, de az EQ-ja biztos nulla. Azt kívánom neki, hogy mihamarabb tapasztalja meg, milyen is az a társadalom, amelynek eljövetelét oly hőn óhajtja. Milyen is az, amikor mondjuk egy balesetbő…

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2008.03.18. 14:26:33

Antiszolidáris (Megjelent: Magyar Hírlap, 2008.03.18)   Vékony vörös szál fut majd végig ezen az íráson, de hát ilyen Abszurdisztán: a színtér jobb oldalán állóknak kell megmenteniük a baloldali értékeket is, ha egy balosnak nevezett kormán…

Trackback: Kétértelmű 2008.03.17. 11:40:04

Te szavazhattál igennel? Mindig befizeted az adót? Az _egész_ fizetésed után? A buszsofőrre rászólsz, ha zsebre dolgozik? Mindig kérsz számlát a piacon, vagy a szerelőtől? Eszedbe sem jut a pult alatt borítékot csúsztatni az orvosnak?…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lenin

Kivel?

Szili Katival?

Ő lenne az ország második Dávid Ibolyája, ha előre kerülne.

Egy 5%-os volt kormánypárt nagyasszonya.
Diocles: ha muszáj mondanom valamit, akkor pesszimista vagyok, de erre elsősorban a Fodor régebbi szerepléseiből, illetve a szadi szociális szárnyából következtetek. Fodornak a gazdaságpolitikához és annak liberális vonatkozásaihoz nincs sok köze, márpedig ott hiányzik a kraft. Igen, Kóka személyleírás alapján jó lett volna, támogattam, de egyszerűen nem képes megjeleníteni, megfogalmazni rendszerszerűen, összefüggéseket rajzolni. Van egy kurva kis kapacitású flashkártya a hátában, abba hol azt töltik, hogy "liberális politikusként", hol meg azt hogy "szocializmus nyet", de ennyi.

Plusz ahogy már írtam korábban, ő azért nem a Google-típusú kapitalista sikertörténet.
Elég sokszínű Viktor tábora.

Csak innen néhány arc:
- tanár
- nyugdíjas
- jól menő adócsaló vállalkozó
- közalkalmazott
- multinál dolgozó
- földműves

Érdekes lesz összehangolni az igényeket.
TWÁ, Shore, Fizetős,
lassan nyílhatna egy tőzsdeblog is. Tegnap az OTP-s stoppomat arra az árra tettem, ahol egyetlen percig volt csak, azóta bika. Röhögök magamon. Lehet a golfban negatív birdie-t ütni?
"Lehet a golfban negatív birdie-t ütni?"

Ahhoz nem értek, de én valószínűleg képes lennék rá:)
tulok, vannak tőzsdeblogok, én amatőrként nem akarok ilyet. bár egy topikot nyithatok a blogon belüli szekciónak.

én nagy stopokat hagyok egyelőre, mert a chartok szerint szinte mindig kiütné különben, viszont ezért ragadtam ebbe a kurva shortba is.
Shore: 22:31:48

Képzeld el ha még én is meg a kopaszmercis is beállnánk a táborba. Volna pánik rendesen.
"..... ezzel az übergagyi parasztvakítással,"

Ami eddig ment itt EÜ reform néven az nem az volt?

Csak ezt a másik oldal ette meg.Mert erre volt étvágya.

Még tényleg hisztek abban,jó király,meg rossz király?
Fantasztikus!
Shore, igen, ezeket nem lehet összeegyeztetni. Ezért nem hangzik el konkrétum. Magamtól idézek, de végül is otthon vagyok:

Az új többség ugyanis ellenérdekelt csoportokból áll. Vállalkozók, akik nem szeretnének ennyi adót fizetni a léhűtő közalkalmazottak finanszírozására; és közalkalmazottak, akik meg azt nem szeretnék, hogy őket kirugdossák csak azért, hogy a rohadt vállalkozóknak ne kelljen adózni.
w.blog.hu/2007/01/29/de_profundis_1
mondjuk az idézett post vége nem jött be :)
igaz, talán mert konkrétum se hangzott el.
betonputtó (ex-tulok) 2008.03.18. 22:32:04

Van, a negatív birdie a bogey. Profi golfban is előfordul rengetegszer.
TWÁ

Orbán jelenlegi sikere a wishfull thinking eredménye. Mindenkinek azt mondja amit azok hallani szeretnének. Amíg nem nyer a választásokon, addig csak fikázni fog.
kolbászos!

Szilivel bitosan nem,de szerintem lenne aki még összerántaná a bandát.

Most még nem sok az ingadozó,nem lenne nehéz forditani,ősszel már nem,még egy ilyen tasli már a vég.Persze ehhez ferinek is meg a janinak is menni kéne.

Elég lenne egy átlagos pofa is.
a múltkor egy átlagos pofa szanaszét kúrt mindent, pedig ollyanaranyos mackónak tűnt 2002-ben.
fuxosbömis

"Orbán jelenlegi sikere a wishfull thinking eredménye. Mindenkinek azt mondja amit azok hallani szeretnének. Amíg nem nyer a választásokon, addig csak fikázni fog. "

ezt én egyedül csak a magyar külpolitikában láttam mostanában. :)
Nyugdíjas Szektor 2008.03.18. 22:42:12

Igaz, negatív hole-in-one-ra gondoltam. Na, megyek is a 19. lyukra. :)
fuxos!

"..Mindenkinek azt mondja amit azok hallani szeretnének. Amíg nem nyer a választásokon, addig csak fikázni fog."

A hatalom megszerzésének,egyik régi,bevált módszere.

A különbség utánna abban van,a megszerzett hatalmat,hogyan és mire használják fel.

Valamiért azt gondolom, hogy az a "láthatatlan kéz", ami Gy. F.-t kényszerítette a reformokra, vagy legalábbis próbálkozásra az lesújt a következő kormányfőre is, színtől-szagtól függetlenül.

Másrészt a gazdaságpolitika szerintem Varga Mihány, Járai, meg Navracsics asztala lesz. OV meg viheti tovább a spirituális vezető vonalat is ha jól esik, csak közben szépen csendben kedjen hozzá a lapátoláshoz is...
nem a személy a lényeg, hanem hogy mit csinál.
bár jönne valaki a semmiből, akinek lenne mersze úgy istenigazából beletenyerelni a dolgok közepébe!

fel kéne kavarni az állóvízet, és IGAZI reformokat csinálni. az se baj, ha nem lesz tökéletes. csak induljunk el - de nem ilyen tyúklépésekkel, mint ahogy gyf próbálkozott. és ne 300ft-os vizitdíjjal, sírva könyörgöm.

engem rohadtul nem tud izgatni, h mi lesz az szdsz-szel, ki fova megy, mi lesz most a koalícióval, ibolyka mit sípol épp a szájával, és még az sem tud lázba hozni, h hány ősmagyarnak volt mini-orgazmusa március 9-én.
Nem olyan láthatatlan az a kéz. Kurvanagy nemzetközi befektetési alapok és effélék kezei. Nem arról van itt szó, hogy a Hankook felszedi a gépsort, az később jön. Mindenesetre ezek olyan játékosok, hogy ha a gumicsizmás elvis netán olyat mond nekik, hogy "szépen kérjük, adja vissza", akkor azt mondják, a kurva anyádat, azt, holnaptól Malajziában fektetünk be.
Egy átlagos pofának nem szabad azt mondani,nagy vagy,mert ha hülye is véletlenül,akkor elhiszi,oszt csak bajt csinál.

Oda kell tenni a kormány mögé,de éreztetni kell,az irányt én mondom,semmi dicsérgetés.
Hiszékenyek az emberek.
"Varga Mihány, Járai, meg Navracsics asztala lesz."

Remélem Matolcsy már nem fér oda.
Lenin kell ide, de legalábbis Sztálin.

Vagy Szanyi Tibor.

De mindez tök hipotetikus, mert az emberek _most_ és az _elkövtkezendőkben_ egy személycserét csais kezdetként értékelnének.
Egy lépésként a kormányváltás felé.
Nincs megoldás.
Erodál bárkit az, ha reformálni próbál.
Bárkit, aki mögött nincs ott a nép.

És Orbán mögött ott van, és ott is marad, mert nem fog szembenézni azzal, hogy mivé lett.
Persze nem biztos, hogy reformál majd Orbán, hogy olyan tempót fog diktálni, amit a gazdaság megkíván, s még unokáink is nyögni fogják a megfontolva haladás terheit.
Ez lehet, de Orbán ellenében nem lehet tenni semmit.
zsömle, túlbecsülöd te ezt a faszit.
azért van mögötte a nép, mert

1. Gyurcsány hazudott; ez az előny ugye a beiktatástól számított 2 hóünapon belül elolvad, akár van beszéd, akár nincs
2. megígérte, hogy senkinek se kell a seggét felemelni, vagy fizetni az ingyenért. márpedig ugye a szarrakás ebből lett.
nonestvolentis 2008.03.18. 22:52:10

Na végre valaki,aki érzi,kb,hogyan működik a politika.
Shore: 22:56:19

Pedig valakinek valami gazdaságpolitikai elképzeléssel is elő kell állni. Varga és Járai pénzügyérek, Navracsics pedig egy bürokrata.

Ettől a háromtól én nem sokat várok.

Az ilyen minnyábehalok szint mutatja, hogy hova süjjedtünk.

A vizitdíj és a kórházi napidíj pont REFORM volt.
Szemléletváltást hozott, azt, hogy nincs ingyé sem ez, sem más.

És mégis, EZT kritizálják a leghangosabban, azt mesélve, hogy ez nem reform!

Olyan ez, min amikor K+F alapu társadalmat meg gazdaságot akarnak a ZEMBEREK, és ezt a bölcsészképzés ingyenességében látják.

Szal vannak furcsa dolgok.
W.
Tehát azért van mögötte a nép,mert ő is hazudott.Azt egyébként honnan tudjuk,hogy mögötte van a nép?A vizitdíjjas izéből ez lineárisan következik?
Árpád,

szerintem meg te vagy rosszindulatú, azt akarod nekünk bemagyarázni, h még csak nem is reméljünk, mert a jelenlegi felállás a legkisebb rossz.

az ellenzék mellett értelmes emberek (nem a hívők) két fő érvet szoktak felhozni

1. a Fidesz bázisa általában az aktív népességből áll, látványos az eltérés, ha összeveted az MSZP-vel, tehát jóval kevésbé fog háborogni, ha megreformlálod a szociális ellátórendszert.

2. a gumicsizmás Elvis, ahogy te nevezed, azért kormányon kicsit sikeresebb volt, mint a Nagy Reformer, ezen azt hiszen nincs vita.
Orbán túlélte azt, hogy kétszer bukott a győzelmének kapujában.

Ezt az embert nem lehet túlbecsülni.
"a Fidesz bázisa általában az aktív népességből áll, látványos az eltérés, ha összeveted az MSZP-vel, tehát jóval kevésbé fog háborogni, ha megreformlálod a szociális ellátórendszert. "

Két szó: szociális népszavazás.
Szerintem a szociális népszavazás emoból ment. Pont. Akár öntökönszúrás árán is... :)
A szociális népszavazás kérdéseit, ha a szocik terjesztik be, elbukott volna az AB-n.

Szal az a fegyver nem fog a fidesz ellen fordulni.
kolbászos!

A megyó jól mutatott a plakátokon,olyan igazi amerikai fogpasztareklám,a népek meg zabálták,nagy embert csináltak belőle,szakemberek.
Győztek,pedig kevés volt az esély,csak az a fasz tényleg elhitte,hogy nagy politikus.
Vannak jó szakemberek,meg kidolgozott módszerek.Nézd a kampányt az USA-ban.
Diocles:

Mitől volt olyan sikeres? Mert átállította az addig igen jól működő exportorientált beruházásvezérelt gazdaságot, egy államilag fűtött keresletre épülőre?

Gumicsizmás Elvis....nincs rá jobb kifejezés.
Árpád,

akkor mit javasolsz?
Szavazzunk az MSZP-re az idők végezeteig, aztán reméljük, hogy Albánia azért nem hagy le minket?

Kösz, de nem.

Hasonlítsd össze a két párt bázisát (aktívak, inaktívak aránya), kormányzását, és el lehet ezt dönteni, ha nem az elmaszatolás a fontos.

Amúgy megnéztem pár napja Ferenc beszédét a közgázon (még nyáron volt)
Három területen lehet spórolni, ott költünk sokat:
egészségügy, oktatás, és szociális ellátórendeszerek.
Mivel a Fidesz nem rendelekezik hatalmas nyugdíjas szavazógárdával, ezért minden különösebb szívbaj nélkül hozzányúlhatna nyugdíjrendszerhez is egyszer már, nem muszáj csak az egészségügyet, meg az oktatást átalakítani. Hosszú távon ez a terület a legkevésbé tartható, sajnos demográfiai okok miatt.
kolbászos!

Szal az a fegyver nem fog a fidesz ellen fordulni.

Na, ebben lehet igazad,ha "ők" is Orbánt akarják már,akkor tényleg nincs miröl vitázni.
zsömle, népszavazás ide vagy oda, 4 év után választás jön. (közben önkorm., EP)

az ingyenkurvával vett többség szanaszét szalad, ha egyszer elkezdenek csinálni valamit. ráadásul a megszerzésük módja a többieknek se feltétlen felel meg.

Egyébként Ungváry cikke győzött meg erről?

Diocles, én maszatolok? mintha nem válaszolták volna a felvetésre. Egyébként ismétlem, én azt szeretném, ha 2010-ben mindkét párt belül maradna az épeszűség határain. that means no 14. havi nyugdíj etc.
kolbászoszsömle 2008.03.18. 23:02:46
"Az ilyen minnyábehalok szint mutatja, hogy hova süjjedtünk.
A vizitdíj és a kórházi napidíj pont REFORM volt.
Szemléletváltást hozott, azt, hogy nincs ingyé sem ez, sem más"

én vagyok alacsony szinten, vagy te magas lovon?
a választásokon nem a magukat értelmiségieknek tekintő szűk "felső" réteg dönt, hanem az ilyen magamfajta süllyedt szintű nagy tömegek.
tőlünk nem lehet elvárni, h hozzád hasonló magaslatokban járjunk és átlássuk az összefüggéseket, na meg a big picture-t. mi egyszerű szerkezetek vagyunk, akik mindig annak hisznek, aki épp meggyőzőbben beszél, hiszen - veled ellentétben - nem a politika világában élünk, nem ezzel kelünk és fekszünk.

egy kormánytól nem azt várom, h megneveljen, és változtasson a szemléletemen.
"az ingyenkurvával vett többség szanaszét szalad, ha egyszer elkezdenek csinálni valamit"
Ez nem gond.Nem kezdenek csinálni semmit,aztán azzal a lendülettel ezt folytatják.
Majd hogy tud kormányozni......mindenki azt reméli tőle, hogy minden marad a régiben. Az adócsalók tovább csalhatnak, az ingyenélők tovább léblacolhatnak........stb.....meg még egy kicsit több lesz a cucc.

Lapátolás, meg rendrakás, meg a kis faxom ......ébredés emberek.

Árpád,

komolyan kérdem, h mi a megoldás?
Az MSZP-t még saját hívei is kezdik leírni, Petschnig Mária Zitától hallottam a klubrádióban (!!!), hogy 2010-ben ott fogunk tartani jó esetben (!), ahonnan 2006-ban elindultunk.
Most erre mit mondjak, Árpád?
Ezt támogassan szerinted?


Lehet gumicsizmás elviszezni, de a két szempont alapján (bázis, kormányzás eltérő volta) azért szerintem minden ember többé-kevésbé elismeri, hogy az MSzP aligha fog megtáltosodni, a bázisa adott, a gárdája (Szili, Karsai, egyebek) adott, szal itt egészen biztosan nem lesz kitörés.
erre gondolok, mecsoda kilátások

"Orosz József: Mi az ön prognózisa 2010-ig? Politikai illetve gazdasági értelemben.
Petschnig Mária Zita: A politika be fog fagyni, és azt hiszem, hogy a gazdaság is be fog fagyni, ami a hosszú távú kilátásainkat rongálja. 2008 az államháztartás szempontjából megoldható. Van annyi tartalék még, hogy 2009 is, 2010-re azonban újra választási költségvetés lesz, és aztán kezdődik elölről a helyreállítási periódus."
Diocles
A Fidesz "Gárdája" is adott...
Ungváryt nem olvastam. Hol van, hova írt?
Felástam a kertet, közben jutottam erre a következtetésre. Azért jó tudni, hogy nem vagyok egyedül.
Ami fáj, hogy engedek a terrornak.

minnyábehalok
Elférne a cenzus, még, ha demokrácia is van.

zsömle,

a népszabadságban írt.
kábé azt írja, h jöjjön a jobboldal, mert ennél a szerencsétlenkedésnél még egy jobbos diktatúra is jobb.
nem pont ezt írta, hanem hogy a jobbsik úgyis megfúrnak mindent, ami nem ők.
nol.hu/cikk/485035/
Lehet,hogy tök rosszul emlékszem,de ezt a Fidesz nevű konglomerátumot,a vezénylő tábornokkal és kurvajó gazdaságpolitikájával együtt,egyszer már mintha elhajtotta volna a kormányrúdtól az istenadta.
Tehát akkor mi kiút, kedves Árpád?
Ne vedd zaklatásnak, komolyan érdekel.

Mert ha azt látom, h ezek csak átmeneti nehézségek, és a Nagy Reformkor meghozza a gyümölcseit, akkor OK, de ha PMZ is azt mondja, h 2010-ben ott fogunk tartani, aholgy 2006-ben, és kezdődik a megszorítási ciklus elölről, hát az szerintem nagyon nem oké.
Ungváry vicces.

Gyorsabb nálam, és véresszájúbb.

Lehet, hogy hamarabb állt neki ásózni. :)
Diocles: erre így nehéz válaszolni.

Egyrészt vannak a konkrét teendők. Alrendszerek megváltoztatása, fenntarthatóvá alakítása. A fent boncolgatott motiváció helyreállítása. Végső soron ezekből áll össze az a better Magyarland, amit szeretnénk.

Ha az a kérdés, hogy ezt melyik politikai formáció éri el, akkor az a válaszom, hogy külön-külön egyik sem. Ugyanis egyrészt nem egyciklusos téma, másrészt nagyon függ a t. választók rövidlátásánák mérséklésétől. Ennek egyik eszköze a már megint sokat emlegetett cenzus, a másik a felvilágosítás, akárhogyan. Zapatero most vezette be az álampolgári ismeretek c. tantárgyat, még kutatom, h pontosan mi ez. Nyilván nem a kétperces rajzfilmek fogják ezt se megoldani.

Olyan kiút azonban egész biztosan nincs, amit az ország többsége elvárna. Olyan nincs, hogy végre leváltjuk ezeket, jönnek azok, és beköszönt a nagyjó. Se a Gyurcsány takarodj, se az Orbán Viktor vonuljon vissza nem megoldás, még csak nem is része. Mert az a nagyjó sok kicsi javításból állhat csak össze.
Hol lehet kacagányt venni? Vagy attilát?
Gumicsizmám már van, a frizura meg fodrász kérdése.:-))))))))))))

Nicket is változtatok. Az új szerintem darutollasbömis lesz.
Én is még valami katarzist vártam, mielőtt megyek aludni... :)

Amúgy a cenzusos dolog mostanában nekem is eszembe jutott. Vagy valamiféle szavazatsúlyozás.
Legegyszerűbb módja a kampány racionalizálásának, ha a célközönséget megfelelően szelektáljuk.
Másodfokú egyenlet megoldásával például. :)
Sziasztok!

Ha valakit érdekel hogy néz ki Németországban a vizitdíj leírom:
Negyedévente kell fizetni 10 eurót de csak akkor ha elmész pl:
Januárban elmész az orvoshoz fizecc 10 eurot akkor január február márciusban nem kell fizetni de ha áprilisban elmész akkor megint 10 euro ami megint 3 honapig jo de csak ha mész orvoshoz.

Remélem érthető, talán ez jobb megoldás de faszsetudja:)
a fix tb-járulék ügye hogy áll most .de-ben?
kolbászoszsömle 2008.03.18. 23:27:21
"Elférne a cenzus, még, ha demokrácia is van."

ez aztán jó gyorsan faji szegregációhoz is vezetne...biztosan akarjuk ezt?
Én annyira liberális vagyok, hogy mindenkire rábízom azt, hogy akar-e szavazni, vagy a saját nemzetiségi kultúrája a fontosabb neki.

Tőlem lehet kvéker, vagy putriscigány, de akkor ne akarjon beleszólni az ország dolgába.

Mert az főleg nem akarom, hogy az aprófalvak munkanélkülijei döntsék el azt, hogy szolidáris legyek velük, vagy sem.
Azt sajna nemtudomd e az fix hogy nem 29%
A vizitdijj meg ez a témával az a bajom gogy azt állítják egyesek hogy alapvetően kivitelezhetetlen holott arrol kellene vitázni hogy hogyan hatékonyabb, hopgy műköödik jobban. mivel láss csodát pár szerencsésebb történelemmel megáldott országban valahogy müködik
kolbászoszsömle 2008.03.18. 23:57:33
mondj még ilyeneket, egyre távolabb kerülsz a liberalizmus és a demokrácia mezsgyéjétől.

most akkor ki a magyar és ki nem az? kinek legyen joga választani? IQ szint? esetleg egy szintfelmérés?

talán lehetne azt is, h létrehozunk egy szervezetet, akik levennék a suttyók válláról a választás terhét, és megmondanák a frankót mindenről. majd ők tudnák, hogy mire van szüksége az országnak.
Mondjuk azt a kérdést hogy ön akar e fizetni egy szolgáltatásért sehol se lehet megkérdezni.
Ez simán ginisz rekordos népszavazás hülyeségből:)
Volt egy olyan terv/ötlet, hogy vmekkora fix összeget kéne fizetni az eü biztosításért, havonta. Tehát hogy nem százalékosan, hanem mittudomén 50 EUR.
minyábehalok

A cenzus nem demokráciaidegen találmány.
Itt is van olyan, pl. alsó korcenzus. Simán lehetne felső is.
Meg van olyan, hogy közügyektől való eltiltás is.

Nekem elég lenne a cenzus helyett, ha a szavazólapokon nem szerepelnének a pártok emblémái, és nem egyféle szavazólap lenne, hanem az egyiken a kolbász lenne elől, és azt követné a kerítés, a másokon a zsömle, és utána jönne a sajt.

Hogy legalább azt valószinüsíteni lehessen, hogy OLVASNI tud az, aki szavaz.

És az OLVASNI TUDÁS feltétele legyen a szavazásnak.
azért a polulizmusra nem kéne feltétlenül az elitizmussal válaszolni.
az olvasni tudás összekötése a választással talán még nem a dühöngő elitizmus.

én a fehér kockát szeretném.
Az a baj evvel az országgal hogy túl sok ember foglalkozik profi/amatőr szinten politikával, és általában nem azok a szavak döntenek amik értelmesebbek a többinél
persze. de ez akkor is egy rossz irány. az olvasni tudás kritériumát követné a többi. az elvi háttere ugyanaz.
Azon gondolkodtatok már hogy kb 4 millió*3 nyomtatott oldal ment a kukába:)
Remélem legalább zöld kukába dobták
a korhatár egész más téma.
de ez a cenzus dolog már csak azért is értelmetlen, mert ha végigvisszük a gondolatot, akkor végeredményben arról lenne szó, hogy az válasszon, aki megalapozottan felelős döntést tud hozni; aki konkrét tudásra alapozza döntését, nem emócionális szempontok szerint voksol; tudja, átlátja a különbséget az alternatívák között...
...hiszen a cenzus lényege ez lenne. na erre lennék én kíváncsi, hogy ez társadalmunk hány százaléka.
minnyábehalok

Azt mondod:

"a választásokon nem a magukat értelmiségieknek tekintő szűk "felső" réteg dönt, hanem az ilyen magamfajta süllyedt szintű nagy tömegek.
tőlünk nem lehet elvárni, h hozzád hasonló magaslatokban járjunk és átlássuk az összefüggéseket, na meg a big picture-t. mi egyszerű szerkezetek vagyunk, akik mindig annak hisznek, aki épp meggyőzőbben beszél,"

Ez a demokrácia egyik elvi hibája.
Az abszolút demokrácia, ahol nincs semmilyen cenzus, nyalókával működne.
Ez a demokrácia, ahol van alsó korcenzus, nyugdíj, segély és gázártámogatás üzemű.

Ha a stabil írás-olvasás készséget elvárnánk a választóktól, egy kicsit csökkenne a nyugdíj és segélyüzem.
"Ha a stabil írás-olvasás készséget elvárnánk a választóktól, egy kicsit csökkenne a nyugdíj és segélyüzem."

Miért a nyugdíjasok nem tudnak olvasni?
ezzel magát a demokrácia lényegét kérdőjelezed meg.

lehet, h csökkennének a nyugdíjak, de bizonyos társadalmi rétegek elesnének annak lehetőségétől, hogy képviseltessék magukat, hallassák hangjukat.

én pl. biztos beleesnék a választók körébe, de őszintén szólva halvány gőzöm sincs róla, h mi a lényege mondjuk a több pénztárral működő egészségügynek. nem értem. olvastam róla, hallottam róla - de hogy jó lesz-e ez nekem és az országnak, arról elképzelésem sincs. ez részben a politika hibája, amiért nem tudta úgy elmagyarázni, hogy megértsem. hozzáteszem, nem az értelmi képességeimmel van gond. egyszerűen nem vagyok se közgazdász, se orvos, politikus meg pláne nem. újságolvasó, tájékozott ember viszont igen, de ez a megértéshez édes kevés. tehát ha mondjuk választanom kéne a témában, tökéletesen felkészületlen lennék, alkalmatlan, jó eséllyel rosszul döntenék.
Ha annyira demens, hogy otthon hagyja a szemüvegét, akkor nem.
2000-ben éppen volt szerződésem 67€/órával, akkor egy darabig adtam magamnak 8000€ bruttót...
kb 3500 adó,
kb 750 tb,
meg biszbaszok...

ugynevezett privát biztosításom (itt lehet bizonyos határok között alkudni) volt az axa coloniánál mert gmbh-tulajként nem kötelező az állami...

minden éveben meghatároznak egy mindenkire érvényes viszonyitási határt vagy mit (Bemessungsgrenze); mondjuk 7000 bruttónál van a határ, ott mondjuk 700 a tb, de 30000-nél is annyi...

most az asszony alkamazottként dolgozik a kétszemélyes alibicégemben, kap 600 bruttót, 100 tb-t fizet ő is a cég is az AOK-nak (ez az állami kötelező Általános Helyi Betegpénztár; itt nem lehet alkudni), de adóhatár alatt van...

orvosnál mindig az első kérdés: privát vagy AOK; azt 8 év alatt se tudtam megérteni, miért nyájaskodtak, amikor én sokszor kevesebbet fizettem, mint egy azonos bruttóju állami...

úgy hallom merkelék törik a fejüket, hogyan tereljék be az eliteket az államiba, de ők nem kapkodnak, mint gyurcsibaba a tb-alapok után...

aha, köszi. szóval a fix tarifa még nincs sehol se.
minnyábehalok

Van egy olyan dolog, hogy a többség, meg van egy olyan, hogy a kisebbség.

Ha a többség érdekei ellentétesek a kisebbséggel, akkor a többség akarata fog érvényesülni.
Ez valamilyen szinten egy demokratikus elv.
Csak valamilyen szinten persze, mert erre is van ellenpélda, a nemzetiségek kapcsán.
A mostani demokráciában jelenleg az a helyzet, hogy a kisebbség termeli meg a többség javait, és a többség sanyargatja a kisebbséget, mindezt demokratikus úton.
Ez a kisebbség jelenleg nem rendelkezik elég nagy befolyással a saját sorsának alakulására, csak a számlát fizeti.
"mindenesetre megígérem, ha OV beszopja magát a hatalomba ezzel az übergagyi parasztvakítással, és nekilát ellapátolni a szart, netalán még igazságbeszédet is mond, akkor ebben a törekvésében támogatni fogom. néha kicsit türelmetlenül."

Szavadon foglak! Remélem, nem csak szamizdatban jelenhet meg... ha érted, mire célzok...
ebben nincs vita közöttünk.

de...
a választójog ilyen-olyan elvű korlátozásával (ha feltesszük, hogy idővel túlmenne az analfabéták kiszűrésén) egy másik kisebbség hozná a döntéseket a többség feje fölött.
na, az atvén se volt különb a seggfej megyóbuktató csillaggal ungváry író uram:

"Ennek a jobboldalnak az indulataival senki sem mérkőzhet ma Magyarországon, se a bizonytalankodó baloldaliak, se a jól nevelt liberálisok."

persze, a kurvaanyázó kunczogó,
meg a picsázós geci...

a vereskeresztapa meg annyira bizonytalankodik, hogy balkanyar előtt jobbrabassza a szerencsétlen császárfajzatot...

broááááááá...
Autókról és horgászatról egy fidesz rezsim alatt is simán, bármikor.

Bár lehet, hogy a tilosban parkolók esetében kicsit vigyázni kell.

Amúgy minden hatalom szereti, ha barnanyelvűek veszik körül, igaz, abban van némi igazságod, hogy túlságosan bólogatni veszélyes az önkritika hallgatása közben. :)
kolbászoszsömle 2008.03.19. 01:02:48

Nyílván ebben a versenyben nem jó Magyarország. Aztán lehet nyígni, hogy miért megy ki minden fiatal külföldre dolgozni. Aztán lehet nyafogni, hogy nincs elég fiatal, tehát nincs elég járulék. Az ördögi kör bezárult.

Észre kéne vennie valamennyi politikai erőnek, hogy a megoldás kimondva rohadt egyszerű: vonzóvá kell tenni az adózást. És ez nem csak abból áll, amit Tóta leírt. Három tényező:

1) ésszerű adó mennyiség (70%-ról max. 40%-ra mérsékelni). Oka: triviális

2) lefizethetetlen, fedhetetlen APEH ellenőrök (meg kell fizetni őket + minőség ellenőrzés), akik mindenhova rendőrrel mennek. (Nehogy elzavarják őket: kínai piac, stb.). Oka: itthon mindig a végrehajtó hatalom a gyenge. Ha az erős lenne, már jók lennénk. Így is túl szigorúak a törvényeink. Kevesen értik meg, hogy nem a törvényi szigor a fontos, hanem a betartatás minősége. (vö.: a bűnözés mértéke független a halálbüntetéstől)

3) kíméletlen mértékű bírság, ha valaki csal. Azonnali kilakoltatással, meghurcolással. Oka: elrettentés. Ha az átlag polgár feje felett tényleg Demoklész kardja lóg nem csal el 20-30.000 Ft-ot.

Mellékpontok:

a) minden rokkant felülvizsgálata évente. Független orvosszakértővel. Emberi jogokról annyit, hogy nekem sincs kedvem dolgozni, mégis járok...

b) nyugdíj rendszer stiklijeinek kiküszöbölése. Kapjon az is rendesen nyugdíjjat, aki régebben ment (1990 környéke), jó állásból nyugdíjba. És igen: aki keveset dolgozott, annak nyugodtan lehetnek komoly nehézségei. Nincs ingyen sör... (Nagy vicc, hogy mindig fix összeggel emelnek és nem %-kal. Így mindig a kis nyugdíjjas jár jól. Ami - legyünk őszinték - nagy kibaszás azzal, aki azért kapott régen többet, mert többet, jobban keresett, több ideig.) Mégvalami: ne csak az elmúlt 2 év számítson. A számítőgép korában lehet akár 30 évet is számolni. (Kamatos-kamat, stb.) Így lehet, hogy 1989-ben 60 évesen nyugdíba ment bányász sem éhezne kurva sok adóval + leértékelődött nyugdíjjal. Ma a régi csúcsbérére annyit kap, mint egy mai háztartásbeli... vicc.

c) orvosok és tanárok megfizetése. Inkább legyen hideg a suliban, kórházban.

d) 3000 önkormányzatból 300-at megtartani, embereket kirugni.

e) MÁV, minisztériumok dettó. A kisebb álam és normális adók miatt érkező cégek adnak majd állást nekik is...
Még egy 4. pont is van:

4) ezt a 40%-kot MINDENKI fizeti. Ha valakiről kiderül, hogy cégán át lopja az adót (vö: EVA, Kft-ben költség a TV, stb.), akkor szintén Demoklész kardja várja. És a céget is.
Még egy aktuális is: ezzel az MSZP féle "visszacsinálom az egészségügyi reformot, mert még ehhez is impotens f@sz vagyok" hozzáállással nálam teljesen elásták magukat. Akkor már inkább Orbán. Annak legalább céljai vannak... :(

Most már én is várom, hogy bukjon a Feri. Addig itt értelmes dolog nem lesz, amíg ez a két párt van hatalmon... :(

Impotens barmok. És még hülyék is. :(
Foglaljuk össze a nagy szerkezeti reformokat: plusz adók, kicsit több szigor.

Ez nem volt hosszú lista. :(
Nekem az lenne a boldogság, ha 2010-ben , ha Dávid Ibolya a koalíció várományosaként gratulálna a Józan Ész Pártja vezetőjének, bizonyos Gipsz Jakabnak a választási győzelemért.

Usztics Mátyás tisztes profitot termel a jó minőségű, hazai élelmiszerekből, az utolsó forintig befizeti az adót, önként és dalolva, hiszen neki ennyit megér az, hogy nyugodtan alszik a lelkiismeretes APEH-dolgozók udvarias, korrekt, mindenre kiterjedő vizsgálódásaitól.

A Magyar Gárda múlhatatlan érdemeket szerez azzal, hogy nyúlgátak építésével megvédi Gödöt az árvíztől, és zártrendszerű szennyvíztárolókat épít Olaszliszkán és egyéb, elmaradott infrastruktúrájú helyeken.

Semjén Zsolt lelkészként helyezkedik el valamelyik BAZ-megyei községben.

Kóka János felépíti a házát, nyugszik, nem próbál meg segíteni sehol, semmiben. Pihenget, koktélt iszik. Nem magyaráz meg semmit, néha szép öltönyben színházba megy. Felméri saját értékeit, balsafából repülőgépmodelleket farag, ólomkatonákat önt.

Orbán Viktor és Gyurcsány Ferenc áhítattal hallgatja Boross Péter és a csodálatos gyógyuláson átesett Horn Gyula fejtegetéseit a kiegyensúlyozott Napkeltében, gyakran kezdenek úgy mondatot hogy "ott hibáztam, hogy..."
Közös tanácsadó céget vezetnek. Állami megrendelést nem kapnak. Belátják hogy nem jó biznisz. Kocsmát nyitnak. Tisztesen élnek belőle.

Egyre több nyugdíjasklub alakul. Nem a rendelőben beszélgetnek a nénik. Az orvosok, a TB-járulékokból származó állami bevételek (tavalyhoz képest 5%-kal kevesebb) hű kezeléséből és igazságos elosztásából következően felújítják a műszerparkjukat, vérgáz, kisrutin pikk-pakk.

A diákok tanulnak, mert tudják, hogy a magyar diploma mindenütt a világon konvertibilis. Pénzre cserélhető. Sok pénzre.

A vidám fiatalasszony rákacsint a férjére a rántotta fölött este, megcsinálják a harmadik gyereket is, örülnek.

Áh... folytassátok ti...
Szerintem csak három dolgon kéne változtatni:

- Mindenhova csak szaktudással, tapasztalattal lehessen kerülni
- A teljesítményelv maximális betartása
- Következménynélküliség felszámolása

A többi jönni magától.
jó reggelt. elolvastam az éjszakai kommenteket + linkeket, így ungváry cikkét is: ezt írja:

"A Fidesz hatalomátvételét kíméletlen tisztogatás és rágalomhadjárat követi majd, mindenre ráteszik a tenyerüket. Nem lesznek finnyásak. De azért ez mégse lesz már olyan, mint Chilében vagy Franco tábornok idején. Inkább hányingert keltő. Kossuth reinkarnációjának demagógiája árad majd egy ideig minden csatornából, de igazán a gazdasági realitások számítanak."

levittem a kutyát brunzolni, jó hideg + néptelenség, kítűnő alkalmom a fejtörésre, asszociációkra:

nekem a pulp fiction zárójelenetet ugrott be, miközben a kiskutyánk rohangászott a kurva hidegben:

"Or is could by you're the righteous man and I'm the shepherd and it's the world that's evil and selfish. I'd like that. But that shit ain't the truth. The truth is you're the weak. And I'm the tyranny of evil men. ."

ezt a filmet először vhs-en láttam, pont dec. 24-én kora délután. ilyenkor nálunk folyamatos a porszívózás, nejem tisztaságmániákus és van minden csillagszóró, baszott nagy karácsonyfa, családi vacsora díszeszcájggal etc. kénytelen voltam full hangerőre állítani a tévét, így az egész ház hallhatta, hogy a lábmasszás azért nem ugyanaz, mint a pinanyalás etc.

anyósom (vallásos) a végén megjegyezte, talán nem pont ma kéne ezt a filmet ilyen hangerővel nézni. akkor kezdtem a fenti monológot frissiben gorgatni az agyamban. kissé buta arccal, de kapcsiból válaszoltam neki: "mama, ha jézus krisztus ma leugrana közénk a mennyből, azt mondaná nekem: kösz. lapi, hogy pont ezzel a filmet nyomod a szülinapomon". ma is tartom: ő pontosan értené julest.

én még nem értem, de but I'm tryin'. I'm tryin' real hard to be a shepherd. talán sem tarantinot, sem jézus krisztust nem néztem be, mint a népszavazás várható eredményét. s ami még fontosabb, talán malacék is megnézték a pulp fictiont.

és ebben a malacékban semmi cinizmus nem volt, pláne nem a hosszúnevű malackára gondolok in concreto.

btw: nem értek egyet ungváryval, bár szeretnék. békesivel értek egyet, meg azokkal aki szerint a fidesz + törzsszurkolói már régen ovi foglya. ovi pedig le fogja szarni a gazdasági realitásokat. legalábbis békesi szerint. az pedig erős lengyel forgatókönyvet feltételez. csakhogy, amíg nálunk 1990-ben nem a sokkterápia győzött, hanem a korkedvezményes nyugdíj, addig balcerowicz megcsinálta a sokkterápiát.

a teljesen hülye fejű kacsinszki ikrek királysága nem bírta ki a négyévet, a felénél simán fejreállt. és ott van egy hiteles kommunistamentes liberális-konzervatív párt. balcerowicz pártja. nálunk ilyen nincs. legfeljebb fuxossal álmodozhatunk róla.
"Na most ezt értsem úgy, h Te a melegházasság, a drogliberalizáció, és az eutanázia pártján vagy? Jaaaa, és melyik eszme rabja vagyok drága test? Télleg, melyik?"

malacka, ezt így értsd: látszik, hogy arról beszélsz "liberális" szemmel amit tapasztalsz a többiben konzi maradsz. Aztmondod pfujj buziházasság és pfujj droglib DE eutanázia esetleg. De miért mondod ezt és miért pont az? Gonodolom azért mert egyszer volt alkalmad belátni, hogy az nem lenne annyira rossz ilyen meg olyan körülmények között.
írtam régebben hogy a cigányokat bántani nem szép dolog. Te meg írtad, hogy a budai lakból nem lehet megítélni a cigánkérdést reálisan. Ebben utólag igazat adtam neked így magamba és azóta is úgy gondolom hogy bántani őket pfujj, de a baz megyei helyzetet már nem akarom innen megmondani mert akkor más faszával verem a csalánt, és olyasmiről beszélek amit igazából nem érthetek.
Azt nem értem, hogy ez neked miért esik annyira nehezedre belátni? Buzi vagy? Nem. Akkor miért akarod megmondani a frankót a homóknak?
Füveztél? Füvezel? Nem. Akkor milyen jogon állítod, hogy joggal jár nekem 2 év börtön?
TWÁ:
Ha "Az új többség ugyanis ellenérdekelt csoportokból áll." es ... "Ezért nem hangzik el konkrétum. "

akkor Viki nem is tehet mast, nem?
Akkor jol csinalja?
TWÁ:
"a múltkor egy átlagos pofa szanaszét kúrt mindent, pedig ollyanaranyos mackónak tűnt 2002-ben.:
Valoban! csak az a baj, hogy jott utana egy karizmatikus pofa, aki meg erre is ratett nehany lapattal.
mingyabehalok

"nem a személy a lényeg, hanem hogy mit csinál."
csakhogy ez nem valasztahato el, sokan eppen azert mert hiteles(nek gondolt) szemelyek valahol nem hajlandok akarmit megcsinalni.

A gatlastalan GYF kivalo politikus lett volna a II vilaghaboru alatt, elobb atallt volna mint a romanok, meg az orszag terulete is maskepp nezne ki, ha nem a tiszti becsuletkodex alapjan politizalt volna Horthy.

DE most kosznolidalt viszonyok kozott rendkivul karos.
mingyabehalok!
"fel kéne kavarni az állóvízet, és IGAZI reformokat csinálni."

na az b@szna csak be igazan!
(fiatalnak kell legyel ha ilyeneket irsz)

tetszettek volna forradalmat csinalni:)))
kolbaszoszsomle;
"Nincs megoldás."
mar hogyne lenne. mindig van, csak nem mindig meglepheto.

"Erodál bárkit az, ha reformálni próbál."
igy igaz! hat ne probaljon!
ezek a reformoknak nevezett atgondolatlansagok sokkal tobb kart okoznak mintha nem csinalnanak semmit (es nem vennenek fol hitelt)

"Bárkit, aki mögött nincs ott a nép."
akinek az istent hivatalt adott annak eszt is hozza! :)))
barki kerul oda silly Katitol szanyiig vagy navracsicstol vargaig mind moge odaall a nep..
lasd parikajancsi solymunkat! megint o a legnepszerubb... madl olyan csunya volt, hogy el nem tudtam kepzelni az orsdzag atyja szerepben..

"Persze nem biztos, hogy reformál majd Orbán, ..s még unokáink is nyögni fogják a megfontolva haladás terheit."
ha reformal is nem fogja annak hivni, mert nalunk reform=megszoritas.
egyenlore unokaink is nyogni fogjak a reformalas terheit... en nem felnek a fontolva haladastol.

"Ez lehet, de Orbán ellenében nem lehet tenni semmit."
ne irkalj ilyeneket. megbetegedhet, kilohetik valami korrupcios uggyel mit a ahogy torgyan is elpusztithatatlannak tunt es...
meg az is benne van a pakliban, hogy atadja az eslo helyet Kosanak es hatterbol o iranyit majd
stb
Tegnapihoz:

A küldetéstudat mindig káros. Fanatizál és szemellenzőt tesz az ember szemére, sőt fülére is mert hajlamos lesz nem hallani az ellenvéleményeket.
+ Hajlamos bakancsal gázolni át mindenki máson.

Tisztelettel malackának, aki 69!
Az előzményekről csak annyit, hogy egy TWA-nak szóló bejegyzésedbe illetlenkedtem bele néhány kérdéssel. A válasz köszönettel vettem, és rájöttem, hogy némely kérdésben bizony én is tájékozatlan vagyok, egy-két tárgyban ismereteim hiányosak. Ezért tartom fontosnak a kicsit hosszabbnak a kérdésre adott válaszra vonatkozó saját értelmezésem, valamint azt, aminek utána néztem. Ez utóbbi volt a legnehezebb. Nehéz ugyanis olyan tekintélyt (authority) találni, akinek jobb és baloldalon hitele, elfogadottsága van. A következőkben a kérdéseket nem, az adott válaszodat viszont ismétlem, és a sorrendet tartom.
1.
’’’’’m69 szvsz: baloldali= szolidaritás elvű, a szolidaritást magasabb értékként kezelő, mint a pénzügyi érdekeket. Az államot nem gazdasági vállalkozásként, hanem lélekkel bíró embereket szolgáló erőszakszervezetnek felfogó nézet. Toleráns és kikéri mások véleményét, fontosnak tartja a társadalmi vitákat (nyista reformdiktatúra), stb...”””
Elsősorban eddigi ismereteim (amelyeket T. Paszternáknak kicsit felületesen már megfogalmaztam, a hol itt a bal, vagy valami ilyesmi kérdése) alapján válaszodat saját tapasztalataid és meggyőződésed alapján megfogalmazottnak tartom, amelyben (nyilvánvalóan) tükröződik a jobbra jellemző közös tudat, és konzekvencia. Ebből a szempontból egyet is értek mindazzal, amit röviden összefoglaltál.
Ámde pontosan ezért kell vitatkoznom is, javítani szándékozva a renomét. Gyurcsány, Vitányi, stb. szóba sem jöhet jelen esetben, mint vitaalap. Kényszerűen idézek a Wikipédiából, a szabad lexikonból: „A baloldal a politikai eszmék, ideológiák azon csoportja, mely nagy hangsúlyt fektet a társadalmi egyenlőség érvényre juttatására és az általános (szociális) jogokra, a pusztán személyes (magán) érdekek ellenében, elutasítva a hagyományos jobboldali társadalom szemléletet. A baloldali irányzatok általában támogatják a nagyobb állami szerepvállalást, a egyenlőségre törekvést és a multikulturálisságot. Ezek támogatottságának mértéke szerint a baloldalt ideológiailag több ágra osztjuk: Szociál-liberalizmus, Liberális szocializmus, Populizmus egyes formái, Szociáldemokrácia, Szocializmus, Kommunizmus, Marxizmus, Anarchizmus, Zöld politika, Progresszivizmus, Vallásos baloldal.
Az én felfogásom szerint azonban a több ágra osztás túlságosan hízelgő, ami például a zöld, vagy a vallásos kitételt illeti, ámbár létező formáció, csakúgy a Che személyében is megjeleníthető „anarchizmus”, terrorizmusba is hajló jelenléte.”
További: „A politikában a baloldal a reformok, a gyors társadalmi változás híve. A mérsékelt baloldal uralkodó irányzata Nyugat-Európában 1918 után a szociáldemokrácia, amely a parlamentáris demokrácia alkotmányos keretei között működik.”
2.
’’’’’Az MSZP 2004. dec. óta nem nemzeti párt, hanem a rossebb se se tudja, h mi!’’’’’
’’’’’Kedves Jenő, ha ezt nem érted, akkor gáz, akkor bennem csalódás...:( ’’’’’
Ez volt a legnehezebb! Mi az, hogy nemzeti? Erre nincs általánosan elfogadott válasz. A már hivatkozott forrás szerint Klebersberg Kunó megfogalmazásában: „egy adott területen, egy adott kultúrkörben, egy adott nyelvet beszélő, a polgárosodás útjára lépett népcsoport”. Vagy: Sztálin: „Olyan egy adott területen élő népcsoport, amelyet összeköt a közös kultúra, a közös nyelv, a közös történelem és a közös lelki alkat”.
Szerintem erről mindenkinek megvan a saját meghatározása, saját tapasztalatai alapján. Én esszenciaként Széchenyit találtam: „nemzeti nyelvünk s ekképp a magyar lélek orgánumának leghathatósabb kifejtője s nemzeti értelmünk tágításának legerősebb eszköze”; ő jóformán az első, ki a törvényhozás termében magyarul szólal meg.
Nem akarlak csalódásba kergetni, de az MSZP-től nem vitatom el, hogy nemzeti párt. Akkor sem, ha evidens hivatkozás az internacionalizmusra hivatkozás a jogutódlás okán. Mégiscsak volt 1989, amelyet 1990 követett, és ha jól tudom ma már hatékonyan működik egy Európai Néppártnak nevezett alakulat, csakúgy, mint annak megfelelően a baloldalon is.
3. ’’’’’Az MSZP neoliberális, és vadkapitalizmust képvisel, nem konzervatív’’’’’
’’’’’Jenőkém, ha ezt nem érted, nem látod, akkor felteszem a kérdést a legnagyobb tisztelettel: Te Magyarországon élsz?’’’’’
- Lásd az előzőeket.
- Magyarországon élek. Vitatod?
4. ’’’’’Az MSZP zömében ateista’’’’’
’’’’’Ezt is csak véleméynnek gondolod, nem ténynek-----> No comment.’’’’’
Valóban véleménynek gondolom, mert nem tudok olyan felmérésről az MSZP tagjairól, amely arra a kérdésre várt volna választ: a)) Ön vallásos? b)) Ha igen, melyik vallási ágazathoz kötődik (istenhívő, ateista – megfelelőt kérem aláhúzni) c)) Amennyiben istenhívő, … itt abbahagyom.
5. ’’’’’Az MSZP tettlegesen rasszista!!!! (verbálisan negálja csak), márpedig tőlem ez áll legtávolabb, mivel a környékemen sok a cigány, ki kell jönnöm velük.’’’’’ ’’’’’Indoklás: azok a reformok, amiket hoztak, az legsúlyosabban a cigányságot sújtja. Gondolj a munkanélküliség 2002 óta számított 42%-os emelkedésére (5,7-->8,1) vagy a több-biztosítós (álá több-pénztáras) modellre, a vizitdíjra, a tandíjra, etc... Tudod, ezek azért rasszista intézkedések, mert a cigányoknál általánosabb a szegénység, tehát az öngondoskodós fasságok (bocs a trágárért) leginkább a romákat sújtják. Kicsit gondolkozz el azon, h a szép szavakon kívül, valójában mit tett a 6 éve regnáló koalíció a kreol etnikumért? Mit jenőkém?’’’’’
Nem tudom, hogy mit jelent a tettlegesen rasszista fogalmi meghatározás egy pártra vonatkoztatva.
Viszont olvasom a következőket:
2007. évi CLXIX. törvény a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről
2008. évi előirányzat
Támogatás Millió forintban
Jogcímcsoport: 5: 516,0 Roma telepeken élők lakhatási és szociális integrációs programja
Jogcímcsoport: 9: 150,0 Roma Integráció Évtizede Program végrehajtása
Nem magyar nyelven folyó nevelés és oktatás, valamint a roma kisebbségi oktatás
FAJLAGOS ÖSSZEG: 45 000 forint/fő/év a 2008/2009. tanévre (- 2008. költségvetési évben időarányosan 4 hónapra, - 2009. költségvetési évben időarányosan 8 hónapra.
A 2007. 2006. 2005. 2004. 2003. évi előirányzat ugyancsak tartalmazott ilyesmit.
2005.-évben Világbank: kb. 40-42
Ez az első: 2002. évi LXII. törvény a Magyar Köztársaság 2003. évi költségvetéséről
Roma koordinációs és intervenciós keret: 68,5
Roma kulturális alap: 173,0
Roma integrációt elősegítő intézményfejlesztési programok: 71
Korábbi időpontra nem vizsgálódtam, mert az MSZP tettlegessége a téma.
Találtam viszont határozott alapját a faj és nemi megkülönböztetés előre megfontolt szándékkal való megvalósításának.
Az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból a mezőgazdasági termelők gazdaságátadásához nyújtandó támogatás részletes feltételeiről szóló 83/2007. (VIII. 10.) FVM rendelet értelmében az eladót ösztönzik, ha a rendeletben meghatározott értékesítések esetén nőt, vagy romát válasz szerződéses partnernek. A támogatás célja a mezőgazdasági termelő tevékenységet végzők korösszetételének - a fiatal mezőgazdasági termelők támogatásával összehangolt - javítása, az elaprózódott birtokszerkezet ésszerű koncentrálódásának elősegítése, és a gazdaságok átlagos méretének növelése.

Itt abbahagytam a „mit jenőkém?” kérdésre adott gyűjtögető életmódomat, de nem azért, mert elfogyott volna a gyűjtés tárgya, hanem azért, mert elment a kedvem. Ezekről és a többiről más miért nem tud? Tapasztalatból levont konzekvenciám, hogy akit érdekelne is ez a téma, az sem tudja, hogy hol nézzen utána.

Hát ennyit, kedves malac, aki 69.
lapi

tehát szerinted az ujabb nyugdíjemelés visszamenőleg januárra és persze a népszavazás környékén való "ujragondolása"
a gazdasági realitás.

Oké... én is láttam a ponyvaregényt, és szerintem Szentferenc nem is próbálkozik.
Ennyi.

Az pedig hogy ki mennyire reszket Viktortól az az egyéni paranoiája/jogos vagy jogtalan félelme, nem pedig a jövő biztos tudása.

Lehet hogy igaza lesz, és mégszarabb lesz. De szerintem sokan elmondhatják hogy ha "A Fidesz hatalomátvételét kíméletlen tisztogatás"
követi... az lehet hogy jót tenne a közéletnek, csak épp nem túl valószínű. A kéz kezet mos elv valószínűbb... ahhoz azonban kell másik kéz is ugye, amiről te szeretsz elfeledkezni.

A másik pedig:
"és rágalomhadjárat követi majd,"
a szomorú az szerintem, hogy erre nincs szükség. Nem hiszem hogy olyan rágalmakat tudnak kitalálni, ami frankóbb a célra mint a valóság sok esetben.

Ezzel pedig a baloldal képtelen szembenézni.
Tóta W. Árpád:

ÉN speciel megtanultam, hogy mi miatt esett el a szovjetúnió. Jobban mondva mik miatt. Összevetettem a dolgokat: például a forradalmárok - nem volt sok hatás. OV, DG - senki sem mondja hogy DG miatt bukott meg. Azzal a mondtattal relatívan arra utaltál, hogy a "hülyemagyarok" ezt mondják. Pedig a "hülyemagyarok" nem hülyék, éppen ezért nem mondanak hülyeséget. Vannak viszont HÜLYE magyarok. Akik blogokkal ködösítik a többi HÜLYE magyart ezzel szavazókat szerezve az ő oldalának. A párt kegyeltjeként pedig -felteszem- szép honoráriumot kaphat az illető a blog írása fejében.
Demagóg vagy, Tóta, és ellentmondasz önmagadnak. Ha jól emlékszem, pont te ekézted a vizitdíjas-tandíjas népszavazást, merthogy zemberek ne szóljanak bele költségvetési és közgazdasági kérdésekbe, tudniillik hülyék hozzá.
Na most a szolidaritás mennyiben tér el ettől? Ha az átlag hülyemagyar nézi a jótékonykodásra felhívó hirdetéseket, és elkezd azon spekulálni, hogy a kékszemű leukémiás kisfiú, az árva cigánygyerek vagy a menhelyen vinnyogó buksikutya kelt-e benne nagyobb részvétet, ebből kijöhet egy normális társadalom? Hogy az istenbe jönne már ki? Nem lenne jobb, ha a hülyemagyar inkább adózna szépen-szolidárisan, és az állam eldöntené, ki kapja meg a zsét, okosan, nemzetstratégiai szempontok alapján?

[kétéves posztokra kommentelni asszem eddigi pályafutásom csúcsa]
süti beállítások módosítása