W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Gumicsont

2007.07.18. 05:30 Tóta W. Árpád

Jó reggelt kívánok, itt az idő. Beszéljünk végre a nemzetközi tőke vérben és verejtékben ázó karmairól.

Tárgylemezen a Hankook, a nemzet gumigyára, világraszóló sikertörténetünk. A siker az, hogy az óriáscég, ez a távol-keleti munkamorálon és féldiktatorikus rendszerben kövérre hízott koreai giáns ide méltóztatott letenni a fényességes ülepét. Edzs kizs domra lesüsülün.

Az ilyesminek, ugye, azért kell örülni, mert akkor ez a hatalmas dög ide fog adózni, fejlett technikát hoz nekünk, és még ráadásul munkát ad néhány ezer embernek. Mindezek valóban örömteli események. Tudni kell viszont, hogy ez nem barátság. A Hankook pénzt akar csinálni, nem munkahelyet; a munkás csak szükséges rossz, érdemes géppel kiváltani, ahol csak lehet.

Ezt egyébként tudjuk, tudhatjuk. A koreai ipar azért lett sikeres - jövőtudatos, ollé! - , mert olcsón jó dolgokat állítottak elő; Korea az ár-érték arány zászlóvivője. Még inkább, mint a japánok; az ő cuccaikat már régóta a márkáért is veszik.

Nos, ha olcsón jót akarunk gyártani, akkor két dolog ehhez mindenképp szükséges: alacsony költség és drákói szigor. Még szép, hogy nem akarnak a koreaiak szakszervezeti munkásvezérekkel szórakozni, meg lazítani és engedményeket adni, ha egyszer van más lehetőségük. Márpedig van. Nagyon sok arcoskodnivalónk nincsen; nem szilíciumvölgy ez nélkülözhetetlen koponyákkal, csak egy gumigyár. Tehették volna Afrikába is, de ott azért gyakran lőnek, és nincs még elég gépsor-kompatibilis néger. De ha lesz, akkor majd fogja magát a Hankook meg a Suzuki, és megy oda, ahol egy banánért dolgoznak neki, szakszervezet meg nincs. És nem hülyék: tudják jól, hogy van itt egy izgága miniszter, akinek az ittlétük presztízskérdés.

Tehát lehet Hankook-gyárat hozni Magyarországra, de tudni kell, hogy az ilyen. Mármost csak ugyanazt a számítást kell elvégezni, amit ők. Hogy megéri-e.

Titkom virága


És itt jön képbe az a kellemetlen tény, hogy a Hankook-megállapodás titkos. Nem tudjuk, mennyi ilyen-olyan mentességet és akciós árat kaptak ahhoz képest, amit nyerünk vele. Vagy bízunk Kóka János és barátnője üzleti érzékében, vagy nem. Azért ez véleményes. Hiszen kitalált ez a kormány például olyan adót, amin nemhogy keveset nyert, hanem pont vesztett. Simán lehet, hogy a dörzsölt kis sárga emberkék túljártak azon a sok eszükön. Amíg nem kerülnek nyilvánosságra a finom hatástanulmányok, addig ez az alapértelmezett világnézet.

A szakszervezetista hőbörgés nevetséges. Nem kötelező a Hankooknál dolgozni. Emberek tömegei élnek fekete- és alkalmi munkából, ahol azt tesz velük a főnök úr, amit csak akar. Mekiben dolgozni, meg BKV-ellenőrnek lenni talán öröm? Emberek tömegeinek egyáltalán nincs munkája, és van köztük egy csomó, aki pedig szeretne dolgozni, mondjuk azért, mert éhezik. Egyvalaminek van értelme: nyilvánossá tenni, milyen ott az élet. Hát kérem szépen, volna itt munka, csak kevés a szabadnap, alacsony a fizetés, szigorú a drill, és csíkszemű hüllők a főnökök. Valamint óránként el kell énekelni a koreai himnuszt. Ha így is tetszik, lehet jelentkezni. Ha nem, nem muszáj.

Mint ahogy nem muszáj megvenni a Hankook gumikat sem. Csak hát… végül is olcsók és ahhoz képest nem is rosszak. Így készülnek.

De azt nem tudjuk, olcsó volt-e a gyár, és ahhoz képest nem rossz-e. Mert nem mondják meg.

•Máris súlyos törvénysértésekkel vádolják az új Hankook-gyárat
•Bepereltük a Pannon pumát


Címkék: kóka

343 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr12120145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(Egyszer már megírtam, de akkor rossz helyen landolt mon chef d'oeuvre.)
A következő a problémám.
Ha a kormány titkos szerződést tud kötni a Hankookkal, akkor mi garantálja a gyár versenytársainak azt, hogy nem kapott-e a gumigyár meg nem engedett, az EU által tiltott kedvezményeket.
És ha ilyen engedékeny a törvény nálunk, akkor mi garantálja, hogy a Fidesz - egy esetleges kormányváltás esetén - nem használja ki ezt az engedékenységet arra, hgy betegre ne keresse magát az ilyen korrupt szerződésekkel.
Mert 1000 szerencs, hogy most a KÓKA, a Gyurcsány és az mszp van hatalmon, akik ugye a világért sem vetemednének ilyen aljasságra - mégha a NÉP akkor is újra választaná őket, ha fát hasogatnának a hátukon.
steex
"Nem az a lényeg, hogy adózik-e a hankook vagy nem! Az ilyen óriás cégeket azért kell becsalogatni (akár komoly támogatások árán is), hogy nyomják fel a GDP-t."
Aztán a minimálbér közeli fizetések adójából meg kiépítjük a komplett infrastruktúrát (autópályástúl), kitaníttatjuk a munkaerőt, gyógykezelünk, hadat, közigazgatást...stb tartunk fenn persze.
Öt éve, se én se az asszony nem kapott lényegi fizetés emelést !! Nézd már meg a GDP-t ! Ki nem szarja le, ha abból a dolgozó faszt se lát !
Én egy mocskos tőkés vagyok. Lezsíroztam a Kóka Janival, hogy egy akkora, de akkora tőkés gyárat hozok ide, hogy olyat még a világ nem látott. Minden magyar tiszteletét teheti ottan havi irgalmatlan nagy pénzekért, mitöbb a vezetőknek saját, személyi jegesmedve fogja nyalogatni a seggét.
A Janinak titokban akkora jutalékot fizettem, hogy a Tocsik kollegina sikerdíja ahhoz képest smafu. Aztán beleolvastam ebbe a postba és megállt bennem az ütő. Most kezdjek alkudozni a Ficóval?
Clinkers:

Az óriás cégek nem minimálbért fizetnek. Az másmilyen cégek profilja.
clinkers!

A GDP-hez méri az UNIO az összes gazdasági mutatót. Tehát ha jól halad a GDP akkor minden jobbnak látszik. Igaz így egy kicsit hamis kép alakul ki, de kit érdekel ha most ez a menő a volt szoci országok közt. Eurójuk is hamarabb lesz azoknak akik dübörögnek. Márpedig ha van euró akkor a nyugati partnerek is szivesebben fektetnek be. Így egy pozitív folyamat indul el ami a lakosságnak is kedvező.
Persze kitiltani, meg elzavarni, be se engedni a vérszívó multikat még mindig egyszerűbb, csak hosszú távon nem kifizetődő...
OFF
Végre egy "százas" cikk az Indextől, Sólyom Lászlóról.
Minden szavával egyetértek.
index.hu/velemeny/imho/solyom7192/
Akkor, ha jól értem, most az a legfontosabb, hogy kiérdemeljük a(z) (KGST) EU, a (Varsói Szerződés) NATO, a (Szocialista Internacinálé) Világbank elvárásainak, nem szabad magunkra haragítani (Moszkvát) sem Brüsszelt sem Moszkvát, meg kell szilárdítanunk a (szocializmus) piacgazdaság alapjait, kicsit össze kell húzni a nadrágszíjjat (elvtársak) polgártársak, pár év, esetleg évtized megszorítás után beköszönt a (szocializmus) euro-bevezetés, és azután már minden szép és jó lesz.
Nem szeretném, ha "vehemensen" támadónak látszana amit gondolok, de aki tudja hogyan lehetne ezt (Tubes) jobban csinálni, de nem mondja, csak ha kérdezik, az nem hogy alkalmatlan a szerepére, de egyenesen egy fasz.
(Persze nem akar ő mindannyiunk szeretett elnöke lenni, viszont állítólag zöld elnök az igen. Nos, zöldségeket már tud mondani, az biztos.)
Végigolvastam a kommenteket, van itt minden pro és kontra.
Arra mernék tenni egy huszast, hogy Kókáék nagyon komoly deep throat-ot muttattak be Koreában a Hancockon, és ezért nem láthatjuk a szerződést. Nagyon nehéz pozitívan állni a bizniszhez úgy, hogy a zember elolvasta a Manager Magazin oknyomozását az alapításról.

Egyébként szerintem bátran meg lehet fingatni a céget, mert faszság az, hogy csomagol és elmegy.
1. Akik miatt itt van, az a Kia (szlováKia) és Hyundai (Csehország).
2. Egyik országban sincs már szabad szakképzett munkaerő.
3. Románia bérszinvonala erősen kezdi utolérni a magyart.
Szvsz a Hankooknak Mo. az ideális helyszín, elég csak vetni egy pillantást a térképre.
A magyar kkv szektorhoz képest a Hankook legalább nem feketén és minimálbéren foglalkoztat.

(bal)-litó akkor görbésen fasz...

travis,

már az éjjel írtam a bodokynak, kár hogy kevesen vannak e honban bodokról...

és akkor még szót sem ejtettem a sólymokról...

Szerintem is egy f.sz. Elég visszaemlékezni a megválasztásának körülményeire. Ha akkor feláll és kivonul, megemelem előtte a kalapom...de így.
Publi!
Mondták már, hogy le van szarva a kalapod? :—}
Kitaláti!

Igen mondták....méghozzá cseresznyemagos kurvaszarral. :-)))))

Nem emlékszek Önre az óvodából....úgyhogy ne tessék éngem becézgetni.:-)))))
OFF:

travis: ja, nem az Index írta, hanem a Bodoky. nekem is ő a legjobb minőség közel-s-távol, bár ezzel a cikkel csk 83%-ban értek egyet, mert szerintem Sólyom László leragadt 1992-3-ban, amikor naivan azt hitték/tük, hogy a rendszerváltás valami 'igazságot' szolgáltat. De 2007-ben még mindig a szocializmussal (és hogy ott mi és meddig, és kinek volt igaza) foglalkozni egy kicsit már idejétmúlt. Nem az a baj, hogy nem derült ki az igazásg, mert kiderült, minden le van írva; hanem az, hogy nincs olyan, hogy abszolút igazság, minden összetettebb. Néhány példa: Szent Pál nem Szent Pálként kezdte, hanem adószedő, népszipolyozó Saulként; Szent István nem Szent Istvánként, hanem a népe ellen forduló, az uralkodó vallást (sámánizmus) megtagadó vezetőként kezdte, aki felnégyeltette az ellene fordulókat; 1848-49 jórészben a szerb, román stb. felkelések leveréséről szól (ebből lett Trianon); az 1956-os forradalomban pedig fehér zászlós, önmagukat megadó embereket is hidegvérrel leöldöstek. Nincs az az egyoldalú igazság, amit Sólyom képvisel 1992-ből. Ma 2007 van.
(a 83% persze a környezetvédelem; az intézményrendszer védelme; a kormány működésének nem-érthetősége stb.)
OFF OFF

Kitalátor feljegyzet: ez is egy 1992-es elképzelés, hogy a kapitalizmus államberendezkedése más, mint a szociké volt. csak a gazdasági berendezkedés más, minden más ugyanaz. bár valószínűleg gunyorosnak szántad, sajnos azonban ezt komolyan és értelmesen kellene már tanítani az általános iskolában. igen, ez van, nézzünk szembe a tényekkel.
publius,
És az Sólyomot minősíti?

Miért kellett volna kivonulnia? Hogy aztán egy pártcsinovnyik Szili Katika üljön a pozícióba? Gyurcsány-távirányítással?
Laci bá' ma az egyetlen hiteles politikai szereplő.
"a szocializmussal (és hogy ott mi és meddig, és kinek volt igaza) foglalkozni egy kicsit már idejétmúlt"

Amíg a szocializmus és Kádár János szellemisége velünk él, addig nem lehet eleget beszélni erről a problémáról.
És pont ez a baj. Hogy nem történik semmi, minden marad változatlanul, és közben csak ülünk a trágyadombunk mellett és bámuljuk, ahelyett hogy elhordanánk.
Travis:

A fasz egy kicsit erős volt.....utólag elnézést kérek az elnők úrtól....a hitetlen a jó kifejezés.
Gondolom, hogy az volt az elnök úr filozófiája, nem baj hogy a megválasztásom körülményei, a demokratikus intézményrendszerünk megcsúfolása, de majd ha pozicióban leszek, akkor tudok tenni valamit a köz érdekében. Nekem ez ugyanolyan, mint a Fletós, hazudunk aztán megváltjuk a világot.

Szili Katika tényleg rossz választás lett volna.
Hiteltelent akartál írni a hitetlen helyett, ugye? :)

Én nem a megválasztásának körülményei alapján ítélem meg őt, hanem az eddigi egy éves teljesítménye alapján, ami szerintem példás.
Ez kicsit olyan, mintha egy fullextrás autót az autókereskedő nyakkendőjének a színe miatt kritizálnál.
Egyébként észrevettétek, hogyha Árpád a baloldalt kritizálja, sokkal kevesebb a komment, mint amikor a másik oldalt vagy éppen ezt az oldalt "dícséri"? :D
Persze nem volt túl elegáns a megválasztásának körülményei, elismerem, de szerintem csepp a tengerben. Mivel egyszerűen másba nem lehet belekötni nála, ezért rángatják elő ezt állandóan, többek között a Heti Hetesben ülő csúszómászók is.
Mindenképp jól jártunk vele.
pubika,

tudod mi a hitelesség?

ha idemásolnád az opnis papírjaidat, akkor hitelesen lennél visszamaradott vagy elhülyült...

de így?

travis 2007.07.19. 12:43:08

"Mindenképp jól jártunk vele."

Ha arra gondolok, hogy mindenkinek köll legalább egy bráner, akkor minden bizonnyal.
Én publius kolléga véleményét osztom, miáltal már meg is van a két harmadunk, így nem köll tovább rágni a gumicsontot.
travis 2007.07.19. 12:43:08

Neked legyen mondva.
És Te mit értesz erkölcsi válságon, ha az elnökválasztási dzsuva csepp a tengerben?
Travis:

Az a kérdés, hogy egy embert aki felvesz egy szép öltönyt, húz hozzá egy megfelelő színű inget, ezekhez passzoló
nyakkendőt választ, viszont a lábára fehér frottírzoknit rak, arra pedig fekete műanyagszandit, nevezhető-e elegánsan felöltözött embernek.
Mindenki tévedhet, de ne vegye fel az ártatlan szerepet. Szerintem neki is min. bocsánatot kellene kérnie, a megválsztása mikéntje miatt........és maradjunk annyiban, hogy már az, hogy elfogadta a Fidesz képviselőinek a jelölését, izléstelen dolog.
Abban egyetértek, hogy Sólyom a legkisebb rossz, sőt már majdnem jónak mondható.

Bodoky cikkéről.
A tartalmával lehet egyet vagy nem egyetérteni........ami zavaró, az az hogy van benne egy megállapítás, ami koloszális hülyeség. Sólyom Lászlót harmadikutasnak nevezni nem semmi.

RE: travis 2007.07.19. 12:40:29
Nemcsak a megválasztása volt egy alkotmányjogásznak alkotmány ellenes, de úgy van, ahogy mondod, példa értékű volt a "kezet fogok - nem fogok kezet" majomtánca is, ott, ahol nem a saját véleményét kellett, hogy képviselje.
Szóval lehet, hogy a rendelkezésre álló készletből még ő a legjobb, de ne tagadjuk, hogy selejtes a készlet.
RE: publius 2007.07.19. 13:16:10
Bocs, egyszerre írtuk.
Kedves Lyla:

Most már tudom. Travis kolléga felvilágosított. :-))))))))))
publius
"Az a kérdés, hogy egy embert aki felvesz egy szép öltönyt, húz hozzá egy megfelelő színű inget, ezekhez passzoló
nyakkendőt választ, viszont a lábára fehér frottírzoknit rak, arra pedig fekete műanyagszandit, nevezhető-e elegánsan felöltözött embernek."
Simán, csak ne te (ti)határozd meg az elegáns fogalmát !
Egyébként a spiclit miért nem csipkedtétek ? Ja az olyan középutas volt ugye ?
happyman 2007.07.18. 18:39:49
"Vera
bisztos jo de nem olvatuk el
mer kicsit qrwahosszu
( aki 3 mondatban nemtudja elmondani amit akar
az nem tudja haromszazban sem.

nembaj ?

perszehogynem.... nambantos... "

Ha nincs mondanivalód, akkor ne mondj semmit! Pláne ne mások nevében.
Egyébként meg elég kevés 3 mondatos irodalmi mű, tanulmány, tankönyv létezik, bár úgy tűnik az utóbbiból lehet egy-kettő. Ideje lenne elkezdeni valami tartalmasabbat is végigolvasni.
publius
Esetleg nem fér bele 2007 ruházati divat trendjébe. De lehet, hogy holnap egy féleszü multi-kulti divatot kreál belőle, akkor mi van ?
Tülekedsz majd egy fekete műanyag szandiért, és a qrva jó szellőzéséről fogod nyomni a sódert ! :-)
RE: publius 2007.07.19. 13:30:23
Pl. Stadler úr ehhez az öltözékhez edzőcipőt húz. Mer'hogy kiművelt ám protokolbul.
Olyan,mint Fodor Gábor toleranciája:a tévében mondja a mélyen emberit,aztán szép finoman beszól a hajléktalannak...és milyen megértő volt vele Görög Ibolya protokoll-szakértő.
Sőt! 2007-ről 2008-ra a padlóra köpés is elfogadott lesz.
RE: countrystudy 2007.07.19. 13:41:07
Azért meggyőző, hogy a nagycsaládosok a fidesz szavazóbázisát képezik. Ennek az emberenek hat gyereke van. Igaz, kicsivel kevesebb szobája, meg még csekélyebb számú kereke.
"már az, hogy elfogadta a Fidesz képviselőinek a jelölését, izléstelen dolog"
LOL!!! Aki kiejti a Fidesz nevét felelős beosztásban, politikai leprás lesz? Pffff!

A harmadik utas: A Sólyom
Ki más lenne az? Dávid Ibcsi? A Leisztinger mellényzsebéből?

Könyörgöm, egy országot hülyére vevő miniszterelnöki hazugság bírálása hol van egy súlycsoportban egy fehér zoknira húzott szandáltól jelentőségben?
Egy szandál miatt nem elegáns Sólyom? Ez a legnagyobb bajotok? Barmok!

Sólyom köztársasági elnök lett, kész. Gyurcsányon miért nem kértétek számon, hogy megpuccsolta Megyót? Az ízlésesebb volt? Két évig úgy volt kormányfő, hogy senki nem választotta meg. Valahogy akkor kussolt az egész seggnyaló-brigád.
De tökmindegy, mert elfogadtam, hogy a jogrendszerünk alapján lehet ilyet.
Tessék Sólyomot is elfogadni!

Meg is érdemelnétek, hogy egy élethosszig tartó Gyurcsány-ciklus alatt éljétek le az életeteket!
RE: countrystudy 2007.07.19. 13:41:07
Én tanultam Görög Ibolyánál. Komolyan mondom, nagyon élveztem!
Rád is rádférne. Ülhetnétek egymás mellett az elnök úrral.
Aaronka 2007.07.19. 08:39:52
"Az a baj, hogy kicsi piac vagyunk. Ahhoz, hogy idejöjjön bármilyen cég, tényleg virítani kell valamit pl. adókedvezmény. Kínában (ha jól tudom) nemhogy adókedvezmény nincs, de az állam még részt is kér a tulajdonból. Így valami közös vállalat konstrukcióban működnek ott az ilyenek. Igaz, hogy ott sokkal olcsóbb a munka, a piac meg jelenleg végtelen."

Azért ott is volt példa arra, hogy felépítettek két gyárat, mert nem tudták melyikbe óhajt majd beköltözni a multi.
Leginkább egyébként olyat hallotta, hogy kikötötték, hogy minimum hány embert kell alkalmazni. Mondjuk simán feltolták a négyszeresére az alkalmazottak számát. CSAKHOGY: a kínai fizetés egy vicc az ittenihez képest. Az szja kb. 1%, de max. 4. TB gyakorlatilag nincs, ha akarsz biztosítást, akkor kötsz magadnak, de az is csak a költségek 60%-át fedezi. Munkavédelmi, környezetvédelmi költségek elhanyagolhatóak. Társadalmi ellenállás nincs. Ha bármi gond adódik, azt pár gyönggyel el tudják intézni.
travis
"Meg is érdemelnétek, hogy egy élethosszig tartó Gyurcsány-ciklus alatt éljétek le az életeteket!"
Ezeknek jó kunbélától, rákositól, kádárig bármely moslék ciklus, csak hatalmon legyenek !
Édes álmukkal nem fenyegeted őket.
"De nem is kell, mert a tőke hálátlan egy természet. Ennek illusztrálására elmondanék egy történetet.
Történt akkoron, valamikor a ’90-es évek végén, 2000-es évek elején, hogy az épp regnáló kormány többször és jelentős mértékben emelte a minimálbért. "

Én sem értem, miért tette. Hiszen a Mari néniknek meg Józsi bácsiknak elég lett volna az a havi 26 ezer forint, amiből addig is nyomorogtak.

"pl. nővérek, vagy pl. pedagógusok bérszintjére. Meg is indult a tömeges elvándorlás pl. a nővérek részéről más munkahelyek felé ugyanazért a pénzért, de messze kisebb felelősségért és munkahajszáért ..... (az anomáliát a következő miniszterelnök szüntette meg a száznapos program keretében – szidják is érte eleget). "
(az anomáliát a következő miniszterelnök szüntette meg a száznapos program keretében – szidják is érte eleget).

Aztán magát a probléma okát is szerencsése megszüntette, nevevezetsen az egészégügyet is tövig legallyazta, uyganezen nővérek ezreit az utcára küldve.
Emlékszem, korábban évekig az volt a gond, hogy nővérhiány van. Most meg, többezres fölösleg lett azokból, akik eleve hiányos látszámmal dolgoztak??

A miniszterelnők csak a szikét ismeri. Imádkozz, ahogy ne kerülj az útjába.
"Egy szandál miatt nem elegáns Sólyom? Ez a legnagyobb bajotok? Barmok!"

"aláírtam hozomra a Gyurcsány-csomagot, hogy induljon meg valami. ... (Sólyom L.)

Nos, ha a következő mondatokban megtaláljuk a "hozomra" kifejezést, akkor tőlem akár elegáns is lehet, ha nem, akkor én maradnék annál a 3 betűs szónál.

A törvényhozással kapcsolatos jogkörök
A törvény kihirdetéséről, annak kézhezvételétől számított tizenöt napon – az Országgyűlés elnökének sürgősségi kérelmére öt napon – belül a köztársasági elnök gondoskodik. A kihirdetésre megküldött törvényt aláírja, és azt a hivatalos lapban (Magyar Közlöny) ki kell hirdetni.
Ha a köztársasági elnök a törvénnyel vagy annak valamelyik rendelkezésével nem ért egyet, azt aláírás előtt az imént említett határidőn belül
megfontolás végett, észrevételeinek közlésével visszaküldheti az Országgyűlésnek, vagy
véleményezésre megküldi az Alkotmánybíróságnak, ha annak valamelyik rendelkezését alkotmányellenesnek tartja.
Az Országgyűlés a törvényt újra megtárgyalja, és elfogadásáról ismét határoz, vagy ha az Alkotmánybíróság – soron kívüli eljárásban – nem állapít meg alkotmányellenességet, akkor a köztársasági elnök köteles azt aláírni és öt napon belül kihirdetni.
Travis:

Én elfogadom Sólyom Lászlót, még ha alkotmányjogilag, kéttségbevonható a megválasztása (titkos szavazás helyett nyílt szavazás; a szavazó képviselők nyílt presszionálása)
A Fidesz más pártok mellett igen sokat tett és tesz mai is a képviseleti demokrácia lejáratásáért és ellehetetlenítéséért. Valakinek akinek ennyire szívügye a képviseleti demokrácia, nem kellene elfogadnia ilyen alakoktól a jelölést.
Egyébbként tényleg nem értem az agresszív reakciódat. Arról már nem is merek írni, hogy Sólyom teljes szereptévesztésben van. Alkotmányjogilag, az államfő szerepe protokoláris. Mindenesetre nem az, hogy igét hirdessen, és észt osszon. Ezt saját maga is megerősítette, azzal az alkotmánybírósági döntéssel, amely kötelezte Gönczöt arra, hogy írja alá a tévéelnök (1992) felmentését.
.......most meg itt tetszeleg, mint valami erkölcsi felsőbbrendűség...???????

Clinkers:

Ez nem divat kérdése, hanem az izlésé.

a blogmotornak meg a hozzád hasonló baromarcú alakoktól nem kéne elfogadnia napi egynél több homályosztást...

prosztó- koláris okokból...


"Nem hiszek abban, hogy az állam az adófizetők pénzét osztogassa neki kedves vállalkozásoknak."

Kóka János ma a Magyar Európai Üzleti Tanács sajtótájékoztatóján beszélt erről.

Na erre lehet gombot varrni.

publius,

A köztársasági elnök szerepe valóban protokolláris, de bizonyos helyzetekben van mérlegelési és megnyilvánulási lehetősége, bármennyire is szeretnék egyesek, hogy még az se legyen.
Ha az elnök mond valamit, annak súlya van, még ha következménye nem is.
Ezt Sólyom megteheti, amiben az Alkotmánybíróság is megerősítette.

Továbbra is azt mondom, hogy Sólyomnak van erkölcsi alapja az ilyen kormányzati eszközök krizizálására. nem hiszem, hogy a megválasztási tortúra csorbítaná a tekintélyét. Aki felelős pozícióban morális érvek mentén fejt ki véleményt az szerinted felsőbbrendűnek hiszi magát? Tetszeleg? Ez elég cinikus.

Ha már Göncz. Vajon ő mennyit ártott az elnöki intézménynek akkor, amikor indoklás nélkül adott kegyelmet csaló és egyértelműen bűnös olajmaffiózónak? Hol van ehhez képest a parlamenti taktikázás "vétke"?
publius
A kor izlését pedig a divat határozza meg.
Ha kipa volna a fején az most izléses lenne vagy divatos ?
Még annyit, hogy a kínos megválasztási procedúra inkább minősíti a parlament működési szabályozását, mint magát a köztársasági elnököt.
Befejeztem.
Ha az elnök mond valamit, annak súlya van...

Bizony. Éppen ezért nem várja meg, amíg vki leszopja, hanem mondja meg, hogy hol lenne jobb helyen a radar. Lenne pár pécsi lakos, aki örülne neki.
(Ja, és ha már újra mikrofon közelébe kerül, akkor ne felejtse ki a melegeket verő polgárokat se.)
gloire

Hát - ha ez igaz - akkor ez a nap böszmesége :-)
Clinkers,

A szocreál épületek megfeleltek a kor divatjának. Szerinted izlésesek?
Travis:
Még ha be is fejezted....a kínos megválasztási procedúra, nem a parlament működési szabályzatát minősíti, hanem azokét akik úgy gondolták, hogy így is lehet elnököt választani, és azt is, aki az ilyen körülmények közzött történő megválasztását elfogadta.
A Fidesz jól tette, hogy mégha kritizálható eszközökkel is, de megakadályozta, hogy a k. elnöki pozíció egy újabb politikai lövészállás legyen a kormány kezében.
Kifogásolható volt, de hasznos.
"Magyarország Európa Afganisztánja lett. A Gyurcsány-korszak végnapjait félelmetes pontossággal jelzi, hogy eltűntek a külföldi turisták.
Csak néha bukkan fel egy-egy.
Egy turisztikai szakember szerint a németek 40, a hollandok 34 százaléka elmaradt, de alig jönnek a többiek is. Magyarország megbukott. A levakarhatatlan mocsokban tengődő Budapesten az összegraffitizett falak előtt fetrengő csövesek, a szétrepedezett, koszos járdák, a porral lepett, mosatlan és csorba utak, az értelmetlenül ostoba közlekedési rend, a gyanúsan ácsorgó rendőrök látványa megtette hatását. A világ undorodik tőlünk."
Így ez most izléses, mert sehol máshol nem divatos az hétszentség !
Több gyurcsányt, több pusztítást, mégtöbb
szdsz-t.
Bravó elvtársak !
Hát megnézzük mennyi a becsült éves költségvetési hiány, aztán év végén összevetjük a valós adatokkal. A különbség a gumigyár.
Travis:

Az államelnöki pozició nem egy politikai lövészállás.
Ha "jó" kezekben van, akkor a cél szentesíti az eszközt? Mi van a morállal? Számomra mind a két fél tettei egyformán fájóak.
'Ha "jó" kezekben van'
Most semmilyen kezekben nincs. Ezért volt szükséges a parlamenti akciózásra.

"Az államelnöki pozició nem egy politikai lövészállás."
Az lett volna, ha a Fidesz nem így lép, ahogy.
clinkers 2007.07.19. 15:04:03
""Magyarország Európa Afganisztánja lett. A Gyurcsány-korszak végnapjait félelmetes pontossággal jelzi, hogy eltűntek a külföldi turisták.
Csak néha bukkan fel egy-egy.
Egy turisztikai szakember szerint a németek 40, a hollandok 34 százaléka elmaradt, de alig jönnek a többiek is. Magyarország megbukott. A levakarhatatlan mocsokban tengődő Budapesten az összegraffitizett falak előtt fetrengő csövesek, a szétrepedezett, koszos járdák, a porral lepett, mosatlan és csorba utak, az értelmetlenül ostoba közlekedési rend, a gyanúsan ácsorgó rendőrök látványa megtette hatását. A világ undorodik tőlünk."
Így ez most izléses, mert sehol máshol nem divatos az hétszentség !
Több gyurcsányt, több pusztítást, mégtöbb
szdsz-t.
Bravó elvtársak !"

Így van, megnézték otthon, hogy vazze, itt Gyurcsány van, akkor ide nem megyünk. Tudod miért nem jönnek? Mert agyatlan barmok azt hitték, hogy ők most itt forradalmárok.
Tényleg azt hiszed, hogy egy külföldinek van fogalma arról, hogy milyen itt a politikai helyzet? Nincs, az elmúlt öt évben háromszor látott minket a híradóban. Mindháromszor ugyanaz volt műsoron. Ennyit tud.
Ide kellene csalogatni a Schwarz Pumpe AG-t, meg az IG Farbent. A II. világháború idejéből nekik már nagy gyakorlatuk van a Hankok féle munkakultúra kialakításában. Vagy tanulmányozhatná Kóka a barátnőjével (Hofi nyomán:"...ugye apukám mi parancsolunk itt, meg a gyerek...)a Kway folyó melleti, vagy a Kocsedo szigeteken kialakított hatékony ázsiai munkakultúrát.
Travis:

Te tényleg elhiszed azt, hogy a Fidesznek az volt a célja, hogy az államelnöki funkció ne legyen többé politikai lövészállás? Sólyom jobboldali! Ha tényleg azt akarták volna, hogy ne legyen politikai lövészállás, akkor nem Sólyom Lászlót jelölik, hanem egy független személyiséget.

"államelnöki funkció ne legyen többé politikai lövészállás?"
Jelen esetben igen. Nyilván a legideálisabb nekik egy jobboldali politikus lett volna, mivel mégiscsak egy pártról van szó, de erre nem volt lehetőség. Hálistennek!

"Sólyom jobboldali!"
Az a baj, hogy eljutottunk oda, hogy itthon az számít függetlennek, aki milliméterre pontosan ugyanakkora távolságot tart minden párttól, függetlenül attól, hogy azok mit mondanak. Tehát mintha a függetlenséget a pártokhoz való viszony határozná meg, és nem egy egészséges morális következetesség, mindenféle részrehajlás nélkül.
Sólyom László független, és a jelen politikai állapotok azt kívánják meg egy egészséges moralitással rendelkező embertől, hogy a Fidesszel értsen egyet több kérdésben.
A morált nem a pártokhoz való viszony határozza meg, ezt kéne megérteni!
Ez nem úgy működik, ahogy elképzeled, hogy egyet ide, egyet oda kedvezek, és akkor független vagyok.

Szeretném a Sólyom megválasztásának körülményeit kritizáló kedves olvtársak figyelmét felhívni mindenki Árpibácsijának megválasztására. Ha valahol, hát annál a paktumnál csusszantak meg a dolgok.
Ahmet
"Tényleg azt hiszed, hogy egy külföldinek van fogalma arról, hogy milyen itt a politikai helyzet?"
Menj el pl ferihegy 1-re, aztán ácsorogj a bejáratnál fél órát, majd megtudod miről beszélek !

Havazik! (2007.07.19. 12:18:53)
Mi más értelme volt a rendszerváltásnak, ha nem az "igazság" kimondása? Talán csak nem az, hogy a sok szarházy megtarthassa törvényesen (l. eljárási kegyelem) mindazt, amit a '90 előtt és után hatályos törvények értelmében IS bűncselekménnyel szerzett meg?
A szocializmussal miért nem PC foglalkozni? Évtizedek teltek el azóta, hogy az utolsó bizonyítottan tömeggyilkos nácit is kivégezték, és ma is szervezik a holokauszt-tudatosító tréningeket a zsidó gyerekeknek, akik meg utána kártérítést követelnek, mert az állandó riogatás miatt félnek a buszon. Az '56-os vérengzések egyetlen kollaboráns hóhérját sem vonták rendesen felelősségre, sőt eltüntették még Horn Gyula személyi iratait is, ami alapján nem az ország élére,hanem háborús bűnök miatt bíróság elé kellett volna állítani. A szocializmussal foglakozni idejétmúlt, a nácizmussal foglalkozni szükséges?

Abszolút igazság meg van. Majd megtudod.

Csak legfeljebb nem ismerjük, illetve hát "az igazság odaát van".
A példáidról: Szent Pál apostol nem volt adószedő, népszipolyozó, hanem bócher (rabbinövendék) és sátorkészítő, akire Te gondolsz az Szent Máté apostol és evangélista volt. Szent István nem a népe, hanem szűkebb családja ellen fordult, akik között sámánista alig volt, és bár a törzsi hagyományok még átitatták világlátásukat, bizánci rítusú keresztények voltak.
1848-49-ben a Szent Korona nemzetei közül az első afférunk a horvátokkal volt, őket tudták először a Habsburgok a magyarok függetlenségi törekvései ellen fordítani, Trianon meg abból lett, hogy a török megszállók kiverése után elnéptelenedett országrészekbe szervezetten telepítették a szomszédos (oláhok, tótok, lengyelek) és távolabbi régiók (német törzsek) régiók népességét, és azok - részben az Európa egyik legősibb nemzetét képező magyarok hatására - a XIX. században nemzetté formálódtak. Hagyjuk már a történelem-hamisítást a magyarok xenofóbiájáról, arról pesze nem mantráztok, hogy az iszlám hódítók elöl ide menekülő és külön szabadságjokokkal befogadott szerbeknek hamarabb volt országgyűlése, mint a befogadó magyaroknak.

Az 1956-os forradalomról meg Gorbacsov kimondta a részigazságot, és akkor ott Gyurcsány hallgatásával el is ismerte. '56 előtt alig volt szovjet katona Magyarországon, az Ausztriából visszavonni kényszerült csapataik Ukrajnában éheztek lágerekben, és a magyarországi magyar és szovjet csapatok hadereje 2-3 napra sem bírt volna megfogni egy esetleges Adria felől érkező támadást. És akkor ugrott volna az élemiszer-bázis.
Az öt fővárosi muszka laktanyából három átállt a felkelőkhöz. Spontán... '56-ról meg nem megsemmisíteni és meghamisítani kéne a dokumentumokat, hanem nyilvánosságra hozni, ami megvan.
Megjegyzem, Sólyom L. nem a szívem csücske, egy államfő ne beszéljen úgy, mint egy titkos tanácsadó. De: Horn a "3. Köztársaság"-ban kitüntethetetlen. Nem azért, amit az '50-es években (és később a pénzünkkel, l.guruló dollárok) elkövetett. Nagy Imrét sem azért szeretjük, nem azért nevezünk el róla ezt-azt, mert kommunista-internáci tömeggyilkos, kollaboráns muszkavezető volt, és nem is azért, mert személyesen irtotta ki az utolsó cári családot. Nem. Őt azért tiszteljük, mert volt egy igazi pálfordulása, a nemzet élére állt, nem pörgött tovább, nem árulta el a magyarság függetlenségét, hanem eszméihez hű maradt a halála árán is. Ha Horn Gyulát lelövi, vagy legalább meglövi egy Stas-ügynök, akkor a rendszerváltás mártírjává, vagy legalábbis hősévé válhatott volna. De neki csak mérgezett IFA jutott, meg aztán VIP-hitel a Postabanktól...
sziasztok,

elmentem két hétre nyaralni és ugyanabba az országba tértem vissza. Sajnos.

travis: szerinted egy egészséges moralitással rendelkező embernek, miért kell a fidesszel több dologban egyetértenie? Szerintem egy egészséges és konzekvens értékrenddel rendelkező ember, pont ugyanannyi dologban nem ért egyet mindkét nagy párttal.

Viszont azt sem hiszem, hogy a külföldet nagyon érdekli ki a miniszterelnök. Engem sem érdekelt amikor turistáskodni mentem. Nem szabad azt gondolnunk, hogy a világ velünk foglalkozik. Foglalkozunk mi Luxemburggal?
clinkers 2007.07.19. 15:04:03
"...A levakarhatatlan mocsokban tengődő Budapesten az összegraffitizett falak előtt fetrengő csövesek, a szétrepedezett, koszos járdák, a porral lepett, mosatlan és csorba utak, az értelmetlenül ostoba közlekedési rend, a gyanúsan ácsorgó rendőrök látványa ..."

Ennek mi köze Gyurcsányhoz?
kitalátor,

egyetértek abszolút kell foglalkozni a szocializmussal, '56-al is, ...is. Talán nincs "abszolút" igazság, de törekedni kell rá.

De akkor ne tartsuk életben a kommunizmus/szocialzmus szellemét a közbeszédben.
Eltünt a Travisnak küldött válaszom.....de Totya válasza megegyezik az enyémmel, csak én példát is ragasztottam hozzá.
zsir
semmi...
Bár nem tudom akkor kinek a lenne a feladata.
(Ál)Hírek:
- A közeljövőben megalakul a KDNP Ateista-, Iszlám- és Buddhista Tagozata. A meleg tagozat megalakulásáról elterjedt híresztelések csak (toalett)kacsák.
- Németh Sándor felvette a kapcsolatot a Jobbik vezetésével 2008-as "Meleg a pokol" performansz közös megvalósításával kapcsolatban.


Szily harmonikusabb személyiség lett volna államelnöknek?

....és Horn Gyula nem kitüntetésével teljesen egyetértek. 56-nak biztos, hogy sok arca volt, de ellenforadalomnak tartani....azért nem semmi.
"egy egészséges és konzekvens értékrenddel rendelkező ember, pont ugyanannyi dologban nem ért egyet mindkét nagy párttal"

Ez egyáltalán nincs így. Egy egészséges és konzekvens értékrenddel rendelkező ember nem nézi, hogy mit mond a két nagy párt, hanem azoktól függetlenül kialakít egy véleményt, és ha az egyezik valamelyik párt véleményével, hát istenem.
Jelen helyzetben a Fidesszel van nagyobb közös metszetem. És úgy néz ki, Sólyomnak is.
De ettől még lehetünk függetlenek.
clinkers,

kinek lenne a feladata? A miénk! Mindannyiunké! Hogy ne fogadjuk el! Hogy szóljunk rá, aki a kocsiból kidobja a csikket! Hogy ne hajtsunk át a "sötétnarancssárgán"!

Ezért is írtam fenn: hogy ne tarsuk fenn a szocializmus szellemét, ami szerint mindent az állam old meg (és ez igaz bárki a miniszterelnök).
travis: egyetértek. Viszont nekem nincs nagyobb metszetem a fidesszel. De attól még nem vagyok komcsi, ugye?
clinkers 2007.07.19. 16:38:13
"...nem tudom akkor kinek a lenne a feladata..."
Majdnem mindenkinek. Aki csinálja, aki eltűri, aki belenyugszik, aki nem dolgozik. A grafitisek, a szemetelők, a KFV, az ingatlantulajok akik nem takarítanak és végül a rendőrök, önkormányzatok és a POLGÁROK akik szemet húnynak...
egyébként nagyon örültem, amikor Sólyom lett az államfő, nem pedig Szily.

De ez a mondata "ha kérnek megmondom" valami egészen nevetséges. Nem is találok más jelzőt.
"De attól még nem vagyok komcsi, ugye?"

Ez attól függ, mekkora a közös metszeted az MSZP-vel, és az mit tartalmaz. :DD
"De ez a mondata "ha kérnek megmondom" valami egészen nevetséges"

Ez legyen a legnagyobb hibája.
Kóka Jánossal és a "Hankookkal", meg minden ide rablásra betelepülővel szemben az ellenzéknek lenne egy hatásos fegyvere (ingana is a kormány bili), hogy választást követően a titokban kötött megállapodást felülvizsgálják, minden kedvezményt utólag törölnek, égbekiáltó korrupció (vélt párt vagy egyéni haszon esetén) államosítás, stb.
Így akar az ország Európához csatlakozni - koromgyárral? Ennyit ér a tudásalapú társadalom (afrikai robotmunkát?)
"hogy választást követően a titokban kötött megállapodást felülvizsgálják"

Ahhoz előbb kéne egy kormányváltás.
Arvisura!
Európa közepe valahol a jelenleg Ukrajnához tartozó Kárpátokban van, tőlönk észak-keletre. Az Európai Közösséghez meg már csatlakoztunk, illetve annektált minket.
Hát Árpád, nem olvastam el a sok kommentet... Sajnálom, hogy egy általam eddig intelligens és helyes gondolkodásúnak tartott ilyet le mert írni. A törvény (MT jelen esetben) mindenkire vonatkozik, az nem hiszem el, hogy a kormány vagy akárki vállalta, hogy akkor akkor itt szakszervezet és túlórapénz (kevesebb járukék uncle samnek) nélkül lehet dolgoztatni. Éppen ezért kell érvényesíteni a munkások jogait.
Igen, úgy gondolom, hogy szégyen amit leírtál mert jogokat akarsz elvitatni az emberektől amely pedig - most, hogy milyen címszó alatt, európaiság vagy emberiesség vagy egyszerűen tv - a rendszer része. Nagy kavar lehet a fejedben, ezek után talán mást nem kéne kritizálnod hanem kiülni valamelyik nagy hegy csúcsára és pár hónapot elmélkedni.

Részemről ezt a blogot most olvastam utóljára.
Travis:

Mekkora nálad ez a metszet? Szerintem elég nagy.
Kormányváltás meg stb. :-)))))))))))
rokica,kérlek,mondd már meg,melyik mondatom sértette a protokollt.üdv.
Látom van itt egy-két elvtárs. Amúgy nem kell seggre ülni a nagy Európa hol kezdődiktől- mert nekem pl: Trianonban eldőlt. De most nem a magunkra húzott "keresztény kultúráról" szól a poszt (minden esetre megtiportatásunk egyik oldalát jelentik- a megvesszük kilóra a magyart!!), hanem amit még az Isten se tesz kötelezővé: a környezetszennyező, robotmunkára építő távolkeletiről.
Ezért írtam: kár ennyi diplomás, meg uniós szabályozó alkalmazása, ha koromból akarunk a tőkéseknek magas profitot produkálni, meg titkosított szerződésekkel esetleg hosszú távon megbénítania korrekciót (lásd: energiaszektor - e-on garanciák).
De a kormánykatonaszerű véleményhez:" Hát Árpád, nem olvastam el a sok kommentet... Sajnálom, hogy egy általam eddig intelligens és helyes gondolkodásúnak tartott ilyet le mert írni. A törvény (MT jelen esetben) mindenkire vonatkozik, az nem hiszem el, hogy a kormány vagy akárki vállalta, hogy akkor akkor itt szakszervezet és túlórapénz (kevesebb járukék uncle samnek) nélkül lehet dolgoztatni."
Én ilyet csak akkor mondanék, ha láttam volna azt a bizonyos paktumot.
Valakik ezen sokat keresnek.
No, vajon kik?
Sanyinak: mert, hogy Kóka mit tud produkálni 5 milliárdért, azt tessék megnézni a fapados Ferihegy vasúttal. Egyik poszton írja valaki: 4,7 milliárd zsebbe és 3 millió az átadó ünnepségre.
Mert az a vonat még indiába se lenne szalonképes, és további gyaloglás ha tényleg a repülőhöz mégy.
De ne csak a MT lebegjen a szeme előtt. Emlékeztetem az Országgyűlés mulasztásos törvénysértéseinek tucatjára, a települési önkormányzatok törvénytelen fojtogatására. Bizony, bizony: olcsóbb államigazgatás - 50 milliós kocsival v édeni a népszerű kondukátort, kormánynegyedet a panamázott telkeken, öszsödön őszinte szavak hangzottak el, stb. Hol él Kedves Sanyi?
Kijött a Tasnádi, Perel a Princz,nősül a brókergyerek. Ne álmodozzon! Jogállam???
A formaságokra se figyelnek a hatalmon lévők.
Így akarunk kitörni ebből a romhalmazból? Ezértr tanulnak a fiatalok, hogy koldusbotra,kivándorlásra kényszerüljenek. Milyen perspektíva egy gumigyár?
Tudja mi folyik a Suzukinál és kik dolgoznak ott?
Mi adót fizetnek az összesen belóül Magyarországnak a multik? Hogy osztogatják az uniós támogatásokat a kis- és nagyvállalkozóknak ebben az országban? Melyik nap vett fel újabb hitelt Veress úr?
Na engem ezek a kérdések jobban érdekelnek, mint -elnézést ha léteznek jó érzésű szakszervezetisek- mint a bérezéssel megvett szakszervezeti országos vezérkar. A kisemberekkel, akikből azért kényszerből ezer be fogja magát a Hankook rabigájába - nemigen foglalkozik az a hatalmas nagy liberális politika.
sanyikám! hála a jó istannek!
"Kóka lemond a miniszterségről" (Index-címlap)
Basszus, ezt nem hiszem el. Tóta W. megírja Tomcatról, hogy ki kéne engedni, erre kiengedik. Kókáról, hogy izgága, erre lemond.
Gyurcsányról írj valami sikamósat, Árpád!...
NYÍ HAÓ!!!!

A KOREAIAK ÁLLÍTÓLAG 16 MILLIÁRD FORINTOT KAPTAK, KAPHATNAK.... 16.000.000.000 OSZTVA 250-NEL, AZ 64.000.000 EURÓ.

EBBŐL A PÉNZBŐL 10.666,66 DARAB 18-20 ÉVES DIÁK ELMEHETETT VOLNA KÍNÁBA EGY 12 HÓNAPOS NYELVI KÉPZÉSRE (1 HÓNAP 500 EURÓBÓL KIJÖNNE, AZAZ 1 ÉV 6.000 EURÓBA KERÜLNE FEJENKÉNT).

MÁR KINN IS, MEG HA HAZAJÖNNÉNEK, ITTHON IS RÁ LEHETNE/KELLENE ÁLLÍTANI ŐKET A KAPCSOLATÉPÍTÉSRE, S EZÁLTAL IDŐVEL ÚGY MEGÉLÉNKÜLNÉNEK A KAPCSOLATOK, HOGY SIMÁN MAGYARORSZÁG LENNE A FŐ KÍNAI TÁMASZPONT KÖZÉP-KELET EURÓPÁBAN, AZAZ VALAMIBEN VÉGRE EGY KIS ELŐNYRE TENNÉNK SZERT S HA DŐLNE A LÓVÉ, TALÁN ELINDULNA A HATALMAS ADÓSSÁGÁLLOMÁNYUNK LEÉPÍTÉSE. EZ EGY OLYAN BEFEKTETÉS LENNE A JÖVŐBE, AMI SEM NEM KÖRNYEZETSZENNYEZŐ, SEM NEM KÖNNYEN MOBILIZÁLHATÓ (AZAZ NEM LEHET ODÉBBVINNI PÁR ORSZÁGGAL, MINT EGY ILYEN IDIÓTA GYÁRAT) S NEM ARRÓL SZÓLNA, HOGY SZERENCSÉTLEN KRAMPÁCSOLÓKNAK KELL MUNKÁBA ÁLLNIUK A MINIMÁLBÉRÉRT, HOGY DÜBÖRÖGJÖN A MAGYAR GAZDASÁG...


CÁJ TIEN

Ez nekem kínaiul van. Neked nem? :)
"Egyik poszton írja valaki: 4,7 milliárd zsebbe és 3 millió az átadó ünnepségre."

Oké. Ez 4,703 milliárd. Hol a többi? :)

Btw értem amit mondani akarsz, csak kötözködtem ;)
Árpi, utánad kollugnak az események :-)

Szóvá teszed, hogy Tomcat miért van még mindig előzetesben, erre elengedik.

Nekimész Kókának a Hankook miatt, erre lemond.

:-)))
Azé' eccer írhatnál már olant is, hogy ez a pfujrasszista-faszista Kitalátor má mér nem nyerhet a lottón!
Csak szójjál előtte, hogy vegyek szelvényt. Mottó: felezünk.
"Tehették volna Afrikába is, de ott azért gyakran lőnek, és nincs még elég gépsor-kompatibilis néger. De ha lesz, akkor majd fogja magát a Hankook meg a Suzuki, és megy oda, ahol egy banánért dolgoznak neki" -- Ez nem sokkal finomabb, mint amiért Mészöly lemondott...
Pontosan így van. Kár hasra esni egy ilyen gennyes multi előtt. Ha neki bárhol kedvezőbb, abban a pillanatban elmegy. Az Önkorlátozás, meg különösen nem jellemző rájuk. Csak a profit. Ha mindent megengedünk nekik, mindent megcsinálna velünk. Úgyhogy annak ismeretében, hogy hova mehetne, és milyen kondíciókkal, az meghatározná hogy mit lehet belőlük kiverni. Persze, ha ezt egyes miniszterek saját zsebbe irányítják, akkor már a munkavállalóknak nem sok marad.
Egyet is értek, de...
Nos, ebben a mai világban nem az van, hogy idejön a gyár, hoz egy csomó tőkét, befekteti és haszonra hajt, de emellett munkahelyet is teremt, adott (szigorú) feltételekkel… Itt az van hogy idejön a gyár, lassan már ott tartunk, hogy se ingje se gatyája, az állam pénzeli sok milliárdos állami támogatással, kedvezményekkel. Ebből építkezik, fizeti a munkásokat, aztán egyszer majd biztos hasznot is hajt, aminek jó része hová vándorol majd ??? Szálljunk már le a földre! Az egyetlen érdemi kérdés tényleg az, hogy mi marad nekünk? Megéri-e ez?
A számokat mindaddig nem értem, amíg Kóka Jánosnak pl. (hallom, lemondott!!???) tök mindegy, amikor bemondja a tévében, hogy a Ferihegy 1 és 2 közötti vasút, az cca. 40- 70 milliárdba fog kerülni. Na most akkor 40 vagy a duplája 70 (mér’ nem 40 és 500 milliárd között), vagy itt így kalkulálunk a számokkal (és nem az évszázad beruházásáról van szó , hanem egy 4-5 km-es surmó vonalacskáról 2-3 kocsis szerelvénnyel)? Értem… van pénz gyerekek, majd ti fizetitek „meg a unijó”… Röhejes. Szóval kinek az emelt adójából? Ja de nem, Feri megígérte, hogy lesz adócsökkentés, csak előbb „csúnyafiúkat elkapdossuk, kintlévőségeket „behajcsuk”…

A munkás fogja be a száját vagy húzzon el! Persze… hova? A Dunába lőjje bele magát a családjával együtt? Tul.képpen igen, ha korrektek akarunk lenni, igen… (nem költői felütésnek szántam, a kilátástalanság munka szempontjából lehet valóság, főleg vidéken)

A McDonald’s és néhány hasonló tisztább ügynek tűnik és bizonyított is… meg lehet enni, amit adnak anélkül, hogy kihánynád fél óra múlva, kultúrált hely és normális a kiszolgálás (nem éppen olcsó, mégis tele van mindig… vajh miért???). Szerintem nem szívatják agyon a dolgozóikat sem, a bérek ki vannak fizetve, bár biztos, hogy szigor van és persze ez attól is függ, ki a főnök, egy intelligens valaki, vagy egy aberrált tökfilkó. Van néhány jobb példa, de ők jelen vannak több mint egy évtizede, és látjuk, hogy működik a dolog és nem megy körülöttük a balhé minden hónapban.

Ezentúl nem látok nagy dolgokat, úgyhogy végignézem, hogy ez van. Azon azért nem lepődök meg, hogy az embereknek nem tetszik, aki a létminimum körül él, annak a bőrére megy a játék. És a szakszervezet meg azért van, hogy érdekeket artikuláljon és érvényesítsen. Miért ne tehetné? Próbáljon tenni valamit a dolgozókért, az a dolga hivatalból, ha kell, a nyilvánosság bevonásával is.

Sosem fogom bevenni, hogy ez így van pont jól, mert ami embertelen, az az és kész, ennek semmi köze a kommunizmus nem létező ideájához meg a Kádár réméhez, sokkal inkább a túl sok szemfényvesztéshez. Vagyishogy meg van mondva a jónépnek, hogy nincs több „állambácsi majd megoldja, kisfiam” és az államszocializmusnak vége, ébresztő. Ezt el is fogadják többségében. De mit látnak? Valami államkapitalizmus-félét, az állammal seftelni a legjobb befektetés, legnagyobb haszon, nulla rizikó, biztos pü-i háttér, fizetőképes kezesség ( let me not list…), csak most nem a pór nép javára, hanem az elit javára megy a „tutti”… és miből, hitelekből és mindig a más bukszájából … érdekes. És akkor a pórnép elgondolkodik, hogy nekik le lehet húzni állambácsit, akkor mi miért nem kaphatunk, mint régebben… azért, mert elfogyott a susi, „tik mán most nem fértek úgy bele a keretbe”, azért. És nem a bankárkormányra gondoltam, ezt 17 éve alapozták meg és ez megy azóta, egyik kormány sem maradt ki … amilyen az alap, olyan a felépítmény… plusz ehhez jön a mindenkori, rengeteg, szirmait bontogató „ősteheccség” . (a Fido bácsiéknál megesett, székekhez, milliókért külön bérelt karfák vagy a Sólyom elnök kegyelmi akciója a tb kárára mutyizó orvosokkal sincsenek elfelejtve)

Ps: pont a héten, a 40 fokban volt szerencsém a híres combínón utazni, hát szóval… megvettek egy alapvetően légkondira tervezett járművet úgy, hogy egy deka légkondi nincs benne, viszont hatalmas zárt üvegfelületek, ablakok csak a felső részen, valami irdatlanul kicsik, tehát levegőmozgás semmi, csak ha nyílik az ajtó. 2007-t írunk… nem normálisak. Szerencse, hogy nem sokan voltak, mert ott tényleg hanyatt vághatja magát az ember a fülledtség miatt. Ebből azt szűrtem le, hogy az igaz, hogy „vagy megszoksz, vagy megszöksz”, de azt akkor is nehezményezem, hogy ezeket a dolgokat olyan emberek intézik, és óriási pénzek mozognak benne, akik 20 éve villamos közelében nem voltak, vagy azt se tudják mi az. Más világban élnek, sohasem lesz szolidáris, mert alig várta, hogy elfelejtse, honnan jött.
(direkte nem gondolok most bele abba, hogy épp az egészségügyet reformáljuk, de nem csodálom, hogy van, aki beleborzong...)

Egyébként felőlem dekára elméricskélhetik az egész országot, csak értesítsenek, ha tábla-csere lesz („The Balkan, Afganistan the 2-nd or sg ) , hogy nehogy úgy járjak, mint a „Kincs, ami nincs” c. Piadone filmben a szigeten rekedt, még ma is harcoló öreg japán katona… Van egy optimista magyar mondás: „úgy még nem volt, hogy valahogy ne lett volna”
Ahogy Kádár kiöregedett akkor kezdtek előmerészkedni azok a gazdaságí bűnözők, bűnözői csoportok, akik aztán átvették a rendszerváltozástól kezdve a totális hatalmat. Ez az igazi kegyetlen, gátlástalan diktatúra, nem az előző puha, humánus, atyáskodó rendszer. 17 év óta a pénz korlátlan diktatúrája dühöng, és a társadalom többi részét egyre mértéktelenebb nyomorba taszítja.
Említitek többen itt a munka törvénykönyvét - mt. így, mt. úgy.
Ez mind szép és jó (már ha betartják / betartatják), de ne felejtsétek el, hogy egy főnök / tulaj, ha akar tud olyan körülményeket teremteni (jogszerűen is!) hogy ne legyen kedved/kedvetek ott dolgozni.
Pl. anno előző főnököm is megoldotta, hogy akit kellemetlen lett volna ilyen-olyan okból 'kirúgni' (rossz hangulatot keltett volna a dolog v. egyszerűen csak végkielégítést kellett volna fizetni) azt addig b@sztatta, míg az illető felmondott. (Persze amint volt egy viszonylag tuti másik helye.)
Többek között én is így mondtam fel...
Volt olyan is, aki annyira kiborult már, hogy előbb mondott fel, mint tuti lett volna az új hely, annyit számított a pár nap is.
Amúgy a reggeli tajcsiról annyit, hogy inkább arra szokjon rá a vidéki melós(nem pejoratíve értem, csak helymeghatározás!), mint a reggeli pálinkára.
Szerintem Magyarországnak nem a Hankookokra van szüksége, hanem az egészség- és tudásvagyon növelésére, hogy valóban értéket tudjon előállítani ez a nép. Ami állami támogatást kapnak ezek a cégek, az mind felesleges pénzkidobás, ezt a pénzt inkább hagyják bent az oktatásban, egészségügyben. Egy tudás alapú társadalomnak nem elsősorban segédmunkásként működő bedolgozókra, hanem innovatív, a high-tech-hez értő, magyasan képzett emberekre van szüksége.
Annyira szeretnék nem demagóg kommentet írni, nem megy. Könyörgöm akasszuk fel!

Amikor először megláttam a tévében ezt a palit, azt gondoltam, annyira nagy haknis, hogy a BP tévében elférne a duplakávé zenekarral egy színpadon. Cinikus mosoly, magabiztos gazdag ember.Azt ilyet hogy útálom.

Reformálunk? Azt a történelemben mindig egy tisztogatással kezdték el. Sokan mondják ismerőseim, csak várd ki, lassan minden OK lesz. Igen, de én most szeretnék jól élni, nem akkor, amikor már a cerka sem működik.Ráadásul nincs javuló tendencia. De ez demagóg szöveg.
Összeesküvés elméletes vagyok. Szerintem ki van találva, hogy ebben az országban ki és kinek a gyrekei lesznek akik nem kapnak lehetőséget bármilyen okosak is, illetve ki van találva, kiből lesz valaki, bármilyen hülye. És mindezt társadalmi helyzet szerint. Aki gazdag annak jó, aki szegény az is marad, hiszen így jó. A tanítás egy nagy kamu, hiszen nincs is pénzünk arra, hogy a gyerek jó iskolába járjon.
A Britannica Scool 2 millió Ft/ év. Ezt ki tudja megfizetni?? Pedig aki oda jár, annak valszeg jó lesz. És mennyi esély van arra, hogy valaki tehetséges és feltör? Semmi, mert időben elgáncsolják az ilyenek.

Javaslom nézzétek meg a "Metropolis" című 1926-ban készült filmet, amit Fritz Lang készített el. Mintha látta volna mi készül.
És nem csak magyar tendencia. Már a makákóknál is megfigyelhető.
süti beállítások módosítása