W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

Híd a semmi ágán

2007.05.24. 04:00 Tóta W. Árpád

Alkalmam nyílott a múlt héten megtekinteni a Köröshegyi Völgyhidat, nemzetünk büszkeségét. Ez Közép-Európa legnagyobb műtárgya, 1,7 kilométeres hosszával bőven elérne Szántódtól Tihanyig, át a Balaton felett. Misztikus, gondolkodtató hangulat fogja el a magyart, ahogy végigtekint rajta.

Tudniillik nem a Balaton van alatta, hanem szárazföld. Szelíd lankák. A híd óriási kérdőjelként feszül a levegőben: minek van ez itt?

Autópálya fut rajta, ám szabad szemmel is megállapítható, hogy az áthidalt terepet már ötven éve is képesek voltak legyűrni a géperejű járművek; mi több, azért is terjedtek el, mert nemcsak sík vidéken tudtak közlekedni. Kapaszkodósávval és némi kanyarokkal szokták megoldani, hogy a kispolszkiak kehes népe is fel tudjon gurulni az emelkedőn. Vagy egyengetik kicsit a terepet. De hidat ilyen helyre nem építenek. Csak mi, magyarok, mert minket különös fából faragtak. Mi nem ragadunk le ilyen apróságokon, mi oda építünk hidat, ahova megálmodjuk.

Magasra száll a helikoffer velünk.


Ez az én hazám. Sárga autók locsolják a vizet az eső alá. Yeah. Ha kerek, visszük, ha szögletes, gurítjuk. Kicsit savanyú, de a miénk: ez volt a nóta Gerő, a hídverő idején. Viszont az amúgy rossz emlékezetű Gerő Ernő következetesen folyók fölé építette a hidakat, ami ehhez képest árnyalja a képét.

Tegyük rá a magyar euróra ezt a hidat, vagy a címerbe. Szimbólum ez, nemzeti önvallomás. Ordító értelmetlensége nyilván spekulációkra, összeesküvéselméletekre ad alapot, miszerint hídként tényleg nem sok hasznot hajt, de projektként, hídépítésként, ingatlanforgalomként nagyon is hasznos volt valakiknek. És elérték, hogy felépíthessék ezt az egyébként nem is szép vagy különleges Ormótlanságot hatvanvalahány milliárd forintért. A Fidesz országimázsközpontja csak kitalálta, hogy legyen az ország jele a H betű. H mint kórház, vagy H mint Hülye. Ezek meg is építették. Másfél kilométer betonban, lifttel.

Az elsők közt tapsikolok, ha arról hallok, hogy ahol nincs utas, oda nem kell vonat. Nem terepasztal ez, hanem ország. Pocsékolás, fölösleges pénzszórás, megoldható hatékonyabban busszal vagy akár taxival. Ez nem politikai álláspont, ez tény, tény, tény. Nagyon jól tetszik mondani a Kóka elnök úrnak.

Na de akkor mi a lófasz ez itt, ugye. Ezért ki a felelős? Ki húzott belőle hasznot, kinek a földjein állnak a pillérek, van-e köze bizonyos Strabag-botrányokhoz és -reklámokhoz, cui prodest, valamint mennyi ez osztva lélegeztetőgéppel? Ki engedélyezte, ki hagyta jóvá? Vagy ez egy egzisztencialista műalkotás? Híd a semmi ágán? A délibáb szobra? Hídember betonból?

Neveket akarok hallani. A teljes stáblistát.


Címkék: közlekedés korrupció hülyemagyar

734 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr6086302

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Tarjáni Képek - Nógrád megye, és Salgótarján képekben » Tarjáni képek 2007.08.16. 07:36:42

[...]út felüljárói is. A tarjáni “körösvölgyi viadukt” egy. [...]

Pingback: http://szellemvaros.hu/amate/2007/08/09/76_milliardot_siman_meger/ 2007.08.09. 22:08:34

[...]hogy az erőszak nem vezet sehova, ugye, de Worluk megoldása annál szimpatikusabb. Neveket akarok hallani. A[...]

Trackback: UFiblog - a polgári underground blogja 2007.06.08. 10:14:22

Kívánjuk az önkényuralmi jelképek tiltásának eltörlésétA Jobbik feljelentő-kommandójának reaktiválása (most éppen Worluk került tűz alá egy korábbi poszt illusztrációja miatt) juttatta eszembe régi vesszőparipámat: meg kéne szüntetni az önkényuralmi jelké…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Működik*

Na, ideje aludni. Joccakát, utász-hidász társaim.
nekem fogalmam nincs, hogy miért hangzott el az a beszéd. talán azért, hogy a megszorításokat ne szedje szét a párt. jó volna tudni, hogy előtte mi hangzott el. és ami még érdekesebb, hogy mi volt utána. szerintem improvizáció volt az egész.

Árpád, öregem

Ne feledd,hogy "beszéd"-nek nevezni csak abban
az esetben lehetne, ha a nyilvánosságra hozatala
tervezett, előre megfontolt volt.
Ha nem így történt akkor őszödi dumáról
beszélünk csak. Dumáról, nem beszédről!
És ez őrült nagy különbség!



kutacs_ 2007.05.28. 23:44:00

Abszolute smemi köze nem volt a reagálásodnak a szövegemhez. Egy büdös szóval nem mondtam, hogy a teherszállítást, és a személyszállítást a vasútnál kettékellene vágni, és eladni külön a tehert ...
öreganyátok 2007.05.29. 00:23:02

A elvtársai olyan horror áron nyomják a tömegközlekedést, hogy jobban megéri autókázni ...
Kutacs
Ez nem "beszopás" kérdése. Az én véleményem volt amit leírtam. A magáncégek csak saját érdekeiket nézik, és nem azt, hogy akinek nincs túl sok pénze az is tudjon utazni Pl. vonaton. (persze a kóka vezette minisztériumot sem érdekli túlzottan)
Pécs-Szeged viszonlatban nem autópályára, hanem vonatra gondoltam. Sokkal korábban már írtam.
Szerintem a közlekedés nem csak nyereségérdekelt vállalkozás, hanem közszolgáltatás is.
táltos: "Szerintem a közlekedés nem csak nyereségérdekelt vállalkozás, hanem közszolgáltatás is."

miért ne lehetne ez is, az is. arra kellene törekedni, hogy se a piacnak, se az államnak ne legyen monopóliuma a közlekedésben.

most minden autópálya, gyorsforgalmi út és a párhuzamosan futó vasút állami tulajdon. nincs verseny. ha a teóriád igaz volna: állam jó, piac rossz, akkor most überfasza közlekedésnek kellene lennie.
azért izé.
híd az kell.
jó a kilátás fentről, nomeg majd' 1 deci benyát megtakarít egy autó. teherautók többet. napi ezer autóval számolva (ami valószínűleg roppant kevés) az napi 100 lityi benya. havonta 3000 lityi. az évente 36000 lityi. 270-es lityiáron számolva az majdnem 10milla. azért az is valami. el lehet költeni azt a pénzt mindenféle másra is. például nekem lehet adni. (HEHE)
persze az is lehet, hoyg hülyeségeket beszélek (ezt biztos sokan meg fogják erősíteni. :D)
Emberek, ez a műtárgy abszolúte semmi ahhoz képest, ami nyugaton van. Csak hogy saját emlékeimből merítsek, Szicíliában az E932 harminc kilométer hosszan lábakon áll. Grazban a város körül van egy 9 kilométer hosszú alagút, ami egy néhány száz méter magas dombsor alatt halad. De szerintem mindenki tucatjával tudna ilyet mondani. A köröshegyi völgyhídnál azt is be kell számítani, hogy a Balaton partjáról lévén szó, a környék telekárai tudnak majd rohadt magasak is lenni a jövőben. Na meg persze hadd lássák csak a turisták Tihanyból, hogy nekünk ilyenünk is van.
most már tényleg ideje volna nekilátnunk az első űrkikötőnknek, pl. Spaceport Öttömös?

I love this country so much! :)
Fu... ez brutal... basszus, honnan szednek ilyesmire mindig penzt? Kezdem ugy erezni, hogy a "Hegyet Szegednek!" program teljesen normalis, elfogadhato dolog. Legalabbis nem nagyobb marhasag, mint ez a hid.

Anno a Transport Tycoonban szorakoztam ilyesmivel. Ha mar nem tudtam mire kolteni a sok penzt.

Meg persze az ellenfel buszait utottem el vonatokkal.

Es repuloket inditottam a varos keleti reszebol a nyugatiba.

De konyorgom, az egy jatek, ez meg a valosag!
Hi all

Volt némi közöm a híd tervezéséhez, és nem vagyok rá büszke. De nem is azért mert van! Hanem mert ilyen OCSMÁNY!!! Ezt miért nem kérdezi meg senki senkitől, hogy lehet egy ilyen tájba egy ilyen förtelmet belerakni, hogy ott csúfologjon száz évekig, amikor már senki nem emlékszik majd a mai politika kisstílüségére..??

Hogy miért is van a híd? Menjetek végig az M7 új, Balaton melletti szakaszán, ott a válasz. Én nem bírom 160 alatt nyomni neki, húz az út. Valami hülye odafönt olyan új szabályokat talált ki autópályákra, amik ilyen hidakat eredményeznek. Hatalmas látótávolságok, szinte alig észrevehető ívek, emelkedők, és ez már kötelező szabály! Sehol Európában nincs ilyen. De nekünk fussa.

Nem ám csak ez az egyetlen ilyen híd ott, de ez a legnagyobb. Nézzétek csak meg, van ott olyan híd, ami 2x (!!!!) szélesebb mint az út!! Azért, hogy a szélén lévő korlát ne akadályozza az előrelátást kanyarban. Vicc. Ott van, pár km-re Köröshegytől, elférne a hídon egy kisebb útmenti Tesco..

Igaz a hír, a híd azért van itt, mert a környező városok polgármesterei, illyetve a polgármesterek pártjai elérték, hogy ott legyen. Volt itt ingatlanspekuláció, politikai huzavona, minden ami kishazánkban szokás ilyenkor. Arról nem is beszélve, hogy a híd 2x lett megtervezve, dupla pénzért, mert az első tervezés végeztével lett egy fidesz->mszp kormányváltás..

És azt is jól látjátok, a híd alatt víz van. Mocsár. És ugyebár nem nagyon szokás mocsárban építkezni. De nekünk fussa..
ahah.


"K Ö Z L E M É N Y

A Jobbik Magyarországért Mozgalom felháborodással fogadta az Index
hírportálon található Tóta W. blogban, a 2007. május 24-én megjelent
cikkhez készített illusztrációt. A kép a Magyar Köztársaság címerét
oly módon meggyalázza, hogy a benne található Árpád-sávokat
kerítésként jeleníti meg, valamint Nap gyanánt egy ötágú vörös
csillagot jelenít meg.

A Jobbik ezért ismeretlen tettes ellen feljelentését tett a Btk. 269/A.
§-ba ütköző nemzeti jelkép megsértése és a Btk. 269/B. §-ba ütköző
tiltott önkényuralmi jelkép használata miatt. Mai napon a BRFK Bűnügyi
Főosztály tájékoztatása szerint a nyomozást elindították.

A Jobbik elítéli a nemzeti jelképek ellen indított, az alkotmányos rendet
fenyegető szélsőliberális támadásokat és a továbbiakban is fel kíván
lépni a hasonló jellegű esetekben.

Szilvási Péter
szervezési igazgató
szilvasi.peter@jobbik.hu
06/70-379-9014"
A völgyhíd ügyben úgy tudom valamilyen helyi önkormányzati tisztségviselő úgy nyilatkozott, hogy ha nem épül meg a híd, el lesznek vágva a Balatontól...
Felettébb egyszerű a képlet, ez is úgy járt, mint a Nemzeti Színház.
Kormányváltás után még véletlen sem folytat itt senki semmit, nehogy már a másiknak legyen igaza és nehogy már a másik oldal emberei gazdagodjanak az állami beruházásokon.
Pedig biztos olcsóbb lett volna a fityeszes telkeket megvenni kicsit arrébb, mint megvenni a maszopos telkeket és hatalmas viaduktot építeni rájuk. Dehát kit érdekel itt a nemzetérdek?
Olypapa, ez komoly? Arra nem gondolt, hogy a földszíni pálya fölé is lehet kisebb hidat építeni? betojok...
Nagy igazságod van T.W.L!
De! Minek kellett a címert így elcsúfítani?
Árpád! Milyen szép magyar név!Nem L.
No, egyértelmű hogy a cikkben sugallt dolgokról van szó. Úgyvoltam hogy itt: www.nart.hu/galeria.php?id=73 autentikusan megmongyák miért volt rá szükség. A "korszerű vonalvezetés" tette szükségessé:) Hát lehet ezzel vitatkozi, emberek?
Szokas szerint a torvenyeinkkel van a gond. Nalunk az allam nem "vesztegetheti meg" a szuk latokoru helyi politikusokat, igy nem jarultak hozza az epitkezeshez. Mas EU tagokkal ellentetben, ilyenkor nincs mit tenni, epiteni kell egy jonagy bazi mutargyat, az onzo kis polgarmesterkek orra ele, akik ezentul bamulhatjak, es vakarhatjak a fejuket "te Jo Isten, mekkora bulibol maradtam ki". Neha meglatogatnak az USA-bol pragmatikus csecsen nevelkedett emberek, es nem tudom elmagyarazni nekik ezeket a dolgokat. Miert unnepeljuk mindig az elveszitett haborukra emlekeztetop evfordulokat? Az valamiert nem eleg nekik, hogy "mert jo ugyert vivtuk". Nem ertik, hogy az Operaban miert nem adnak kedves fiatal lanyok tajekoztatot es az uj Nemzetibe miert nem mehetunk be korulnezni? Hogyan lehetseges, hogy szomszedok lekabelfustolhetik a szuletesnapi kerti-partit minden jogi kovetkezmeny nelkul? Allandoan ilyen hulyesegeket kerdeznek, es most akkor a volgy(ecske)hidat is magyarazzam el nekik. Explain-elni nem tudom majd, de ELMAGYARAZNI biztossan. Csak tudnam miert neznek ram sajnalattal, hiszen nekunk meg ilyenekre is van penzunk, es ilyen hozzaalast is megengedhetunk magunknak, ok meg a csoro kis orszagukban azt hiszik, hogy ok a Janik.
Elkészült a világ leghosszabb hídja
techszerki.blog.hu/2007/06/27/elkeszult_a_vilag_leghosszabb_hidja

" Tony Almeida 2007.06.28.
Másfél milliárd dolcsi az mennyi is? 300-350 milliárd forint? És ennyiért 2x6 sávos autópálya egy öböl (!!) felett 35 km hosszan?

És mindez mindössze 5x annyiért, mint a kőröshegyi völgyhíd? "

Hümmmm????!!!!!
Hallod Árpikám, van fogalmad az autópályák szabványairól vagy csak fikkantani tudsz?
Tudom én, hogy átvitt értelemben kell gondoloni itt a cikkre, a "csakazértis" elv tényleg elég magyaros , de a híd nem azért áll ott amit te hiszel.

Nos, én ezen az említett autópályaszakaszon dolgozom és nem segédmunkás vagyok egy csőáteresz építő kubikuscégnél.
Legyen elég annyi, hogy egy autópálya nem kanyroghat össze-vissza, nem lehet akármekkora lejtése, emelkedése. Ja, hogy akkor miért nem fostak oda egy kurva nagy töltést? Biztos baszott szép lett volna, meg kb ugyanolyan drága mint ez a híd.
Tovább is van, mondam még?
Őrnagy Őrnagy 2007.05.24. 08:43:14
"Azt kéne megnézni első kézből, konkrétan melyik cég építette a hidat, ki gyártotta szerkezetet, stb. Mehet is az oknyomozás."

Kurva nagy oknyomozás kell: Hídépítő Zrt, francia többségű cég. És miattuk csúszott az egész buli, a Strabag szarul járt, tovább kellett a helyszínen maradniuk.
Kedves Bagó!
(ha szólíthatlak a keresztneveden)

Nos, ezzel semmit nem válaszoltál meg. Igen, azért lett a híd, mert ilyen bugyuták az autópályára vonatkozó szabványok. De miért ilyenek? Miért kell nekünk a világ legszigorúbb szabályi szerint építkezni? Láttad pl a Horvát tengerpartra vezető ap.-t, amit pár év alatt rittyentettek oda? Tele van kanyarokkal, emelkedőkkel, olyanokkal amit észre lehet venni, de működik. És nem roppant bele az államkassza.

Neeem, ez csak a fedősztori, egyéni érdekekről szól a buli, vagy pártérdekekről.

Hídépítő, naja. És azt hallottad, hogy a kormányváltás előtt meg volt tervezve egy acél változat (úgy tudom kiviteli terv szinten), amit a Ganz csinált volna, sokkal olcsóbban, és sokkal gyorsabban mint a mostani? Már régesrég autókázhatnánk rajta...
Srácok!
Arra nem emlékszik senki, hogy sok évvel ezelőtt a környezetvédők megvétózták az ezen a szakaszon építendő autópályát a terület páratlan faunája és flórája miatt? Két megoldás kínálkozott. 30 km kerülő vagy völgyhíd.
Meg a lakók is vétóztak erősen az autópálya talajszinti elvezetése ellen. Nem találtam már meg a 7-8 éves cikkeket, csak ezt itt: www.fn.hu/auto/0707/koroshegyi_volgyhid_21_millio_fejenkent_167507.php
Ehem: aktuális címlapon, valóban.

Mr.Roby nagyon tájékozott: valóban, a Ganz beadott egy tervet, kisebb súlyterhelés, kevesebb pillér és....

21 milliárd ft lett volna.

A Hídépítőnek viszont kiválló "liberális" kapcsolatai voltak/vannak.
Szerintem az M5-öt is be lehetne fúrni az alföldi hegyek alá. Magyarországon lehetne kk-európa leghosszabb alagútja. Annyira büszkék lehetnénk rá...
Tisztelt KOmmentelők!

Ahhoz hogy a völgyhíd ügyében tisztán lássanak minden vádaskodás és korrupciós elmélet helyett nézzenek körül az építést megelőző (tervezési) huzavonákon.
Létezett még a '90-es évek elején egy optimálisabb (olcsóbb és nyomvonalilag is jobb) megoldás, de az érintet önkormányzatok közül pont Kőröshegy állt körömszakadtáig ellen. Az M7 akkor a telpülés és a Balaton között "elvágta volna a falut mindentől". Ademokrácia zsenge korában ez elegebdő volt arra, hogy időt és energiát nem kímélve ujra és újra terveket készíttessenek cca 80 változatban a falutól délr, éstzakra stb ..(az önrományzat kegyeinek elnyerésére). Lássunk csodát végülis a legdrágább már megtetszett az ott élőknek így arra, ha nehezen is de áldásukat adták (övék a föld amire épült így hiába görcsöl az egész ország amíg ők enm akarják addig nem épülhet náluk biza semmi).
Nem vagyok egy emdergyűlölő, de a település lakosszámára (esetleg lakásszámára) leoszva a bekerülés összegét, felmerül bennem a kérdés nem lett volna olcsóbb felvásárolni az egész falut??? [de igen].
Szóval enyit arról miért is lett ez a mű ilyen. A kivitelező meg azt építi amire a megbízást kapja, hogy mennyiért az meg a megbízó válogatja ki (ha van pénze rá).

Szóval lehet mindenhol keresgélni a hibásokat, de úgy is csak magunkat találjuk (mi vagyunk a hülyék). Az, hogy a többség hagyja rángatni magát a kisebbség minden ökörségén még nem a demokrácia, bár ezt is meg kéne már tanulnunk, hogyan kezeljük az ilyen és ehhez hasonló eseteket.
Nem tudom ki hogy van vele, de nálunk túl humánusak a szervek...
Shanghai-ban tavaly novemberben ez egyik nyomornegyed lakóinak azt mondták, hogy 2007. aug. 31-ig van idejük elköltözni. szeptember 1-n jön a dózer, és eltolja az egészet a francba.
Emberi jogok, etc. szó sem volt róluk, csak a felhőkarcolókról.
Ehhez képest nálunk ha Józsi panaszkodik, és talál hozzá egy-két kretén szervezetet, akkor egy egész autópálya szakaszt átterveznek miatta. Az kutyát sem érdekel, hogy egyébként mennyi haszna volna a beruházásnak.
Igenis a Kínai Népi Demokratikus Köztársaság modelljét kellene itthon is átvenni!
ja, Árpádnak igaza van, tematikusan a publicisztika már csak az, amit ő ír (nem cinikusan, komolyan gondolom). viszont a publicisztikának minősége is van, kezdve az általános iskolai újságban írott 'milyen jó volt a tanévnyitó az igazgató nénivel' kezdetűtől, egészen Pulitzerig bezárólag. talán többen is egyet fognak velem érteni: Árpád mostanában (1-2év) változó minőségben írja publicisztikáit. ez speciel éppen a rosszabbak közül való. talán kevesebb szubjektív egyetérzés-erőszakolás, talán több logikus együttgondolkodás az olvasóval; talán kevesebb ítélet, talán több dialektika; talán lejárt a Pulitzer-díj, lehet, újra fel kéne húzni.
egyébként hadd valljam meg, hogy az itteni kommentek reményt adnak nekem. ez ugyan egy tisztán mérnöki téma, de ha legalább itt ilyen sokan szólnak a tényalapú vitáért és érvelésért, akkor ez lehet egy pont, amin kezdve további témák is esetleg, egyszer Mo-n értelmesen kerülnek megbeszélésre (hány önkormányzat kell; mekkora parlament; hány kórház; hány megye/régió; mennyi vasútvonal stb.), mert ez utóbbiakban csak mindenütt a nyers indulatot lehet olvasni, hallani.
Kedves vsz!

Elméleteket és vádaskodásokat nem írtam le. Olyat sem, amit másodkézből hallottam.

Ennyi.
Ha nincs víz alatta, hát nincs. Majd lesz, elvtársak!
A demokrácáiban az a szép, hogy mindenkinek bármiről lehet véleménye.

Számológépes világháló + demokrácia = mindenki mindhez olyan kurvára ért, hogy szakmákra már nincs is szükség.

A völgyhíd antidemokratikus, autoriter és nem legitim, hiszen nem népszavazás és/vagy neves publicisták döntöttek a főbb paramétereiről (nyomvonal, pillérek száma, stb).

Ettől persze még merő faszság is lehetne ez a híd, de ennek alátámásztására a publicisztika alkalmatlan műfaj, meg számolni is kell hozzá, sokat ...
Tipiukus magyar hozzáállás...amíg nincs híd, addig azért nyafog, hogy nincs, ha elkészül akkor meg azért, hogy mi a francnak kellett ez ide. De ez már csak így van, ezért vagyunk ilyen sikeres nemzet már néhány évszázada. Szerintem rajtunk csak röhögni lehet. :D
A vélemény szabad és az idiótizmus is. Főleg a szakmaiságot és tényeket teljesen nélkülöző idiótizmus. Ebben az országban mindenki ért a focihoz, a gazdasághoz, a politikához, de még az autópálya építéshez is. Vicces...
Árpád, általában respect, de sajnos ez a mai átmeneti agyműködéshiányt feltételez.

Ha nincs autópálya, az a baj, ha van, akkor meg az. Ha van autópálya és nincs völgyhíd, akkor meg az a baj, hogy messze van a Balatontól. Semmi kifogásom a spórolás ellen, de ne az legyen már, hogy spórolás címszóval szart építünk.

Egyébként pedig, az, hogy máshol (spórolásból, szarul) csinálták meg, ne legyen már követendő példa.
És az nem lehet, hogy a "lakósok" érdekeinek felülsúlyozása IS és korrupció IS történt? Pontosabban utóbbi ürügyéül szolgált az előbbi? De.
Skót: de jót mondtál! És az nem lehet, hogy minden #&@$ a világon buzi és fasiszta egyben, pontosabban az utóbbi ürügyéül szolgált az előbbi? De.
Biológiából (aki tanult olyat) van a feleletválasztós teszt: két állítás van összekapcsolva 'Ha ..., akkor ...' formában. A B) válasz: első fele igaz, második fele igaz, kapcsolat azonban nincs.
Skót, de Árpi is sokszor, meg úgy általában az egész mai magyar közélet: B válasz.
TWA,
sztem jókat szoktál írni, de ez olyan amitől kishazánkban okádni kell: ok nélküli fikázás és irigység.

Lassan még annak a pár maradék újságíróknak (aki még nem VV Józsi székletállagáról firkál, vagy valamelyik médiakurva újabb nulla dolgáról ír elemzést) is zsigerből elfelejtődik hogy, kérem utánna kell menni. Dolgozni kell vele 1 kicsit.

At tutto, hogy nálunk ezredekkora állami beruházás (ami ugyi a lenyúlás szinonimája) sem működik korrupció néklül, hiszen alapjaiban erre épül az ország, de esetleg nem lenne rossz egy kis munkával kideríteni a részleteket és újságíróként viselkedni irigykedő ostoba szomszéd helyett...

Spec. ebben a lenyúlásban résztvevők is röhögnek a markukba, mert szinte 100-ra veszik, hogy senki sem fogja kiborítani a bilit.

Vagy már esetleg az "újságírás" nem is erről szól?
Mr.Roby egy régebbi hozzászólásában ezt írta:
"...Láttad pl a Horvát tengerpartra vezető ap.-t, amit pár év alatt rittyentettek oda? Tele van kanyarokkal, emelkedőkkel, olyanokkal amit észre lehet venni, de működik. És nem roppant bele az államkassza."
És valóban nem haltak bele és azt is tudom, hogy miért.Mert az építkezésre kivezényelték a horvát hadsereget és tök ingyen építették a pályát és közben levezették a háborús feszültségüket is.
Mondjuk nem vagyok biztos abban, hogy ha a hídépítők helyett a magyar katonák építik akkor olcsóbb lett volna, mert akkor meg az anyagot lopták volna ki, viszonyt a környéken minden kertet leaszfaltoztak volna bagóért :-)
Azt én sem értem miért fúj az Index napok óta erre a hídra, és miért nem tette ezt korábban, akkor talán több értelme lett volna.
Az Illés "Miért hagytuk hogy így legyen?" és Poór Péter egykori slágerét: "Késő bánat most már utánnam a vízözön..." ajánlom a fanyalgók figyelmébe.
Az autópályaépítés a mutyi koronázatlan királya, úgy, ahogy az 1800-as évek végén Magyarországon a vasútépítés volt az. Ez van. Az én LEGESLEGNAGYOBB BAJOM ezzel mi? Az, hogy 100 km/h a megengedett legnagyobb sebesség ezen a szörnyetegen!
Valami hozzáértő magyarázza nekem el pls, hogy ennyi pénzből miért nem lehetett normális hidat felhúzni?
És mi lesz akkor, ha még a 130-at sem betartó, leállósávban előző horda nekilódul, kamionostul, összedől a híd, vagy mi a szösz?
Nem tudom, lehet hogy fene a gusztusom, de nekem tetszik a híd... Jó nagy... Biztos azért építették, hogy az alant futó utakat ne zavarja be... meg a suicid alkatoknak is legyen mihez nyúlni, ha már unják a dunát...
Frankó. Nem is tudom mind végigolvasni mert ennyi időm nincs.
Elszoorító példája az írás a mindent válogatás nélkül fikázunk egy csomó peremfeltétel ismerete nélkül. Azokat akik pedig be merészeltek írni néhány nem elhanyagolható szempontot, hogy miért is kellett ez a híd éppen oda jól belenyomjuk a betonba. Szomorú vagyok. Nem nagyon mert ilyen ma ez az orszég ezt kell tudoásul venni.
Összegezve:
Szeintem tételezünk fel egy kicsivel több jóakaratot egymásról. Különben is a híd immár megépült kész lehet közlekedni egész végig a Balaton mellett. Drukkoljubk, hogy az M=-es autópáálya mihamarabb a határig érjen. Általában is igyekezzünk előe nézni és alkotni s ha lehet előre megbeszélni a sérelmeinket.
Azt birom kicsiny hazánkban, hogy tele vagyunk önjelölt szakértőkkel. Illetve nem is tudom, hogy nevezzem őket, mert a szakértőnek van szakértelme, akik tények alapján mondanak véleményt, azt is racionálisat. Ehhez képest a fenti hozzászólásokban - már amilyekt el tudtam olvasni - a legcsekélyebb nyomát sem látom annak, hogy bárki, bármi után érdeklődött volna. Azaz pontosítanék, mert Őrnagy Őrnagy legelább megkérdezett vkit, aki ott dolgozott és a tudása is megvolt. Egy szó mint, száz, ez a sztori - kezdve Árpáddal - nekem nagyon siralmas. Nem mondom, mert nem tudom, hogy csak így lehetett csinálni, és nem mondom, hogy valaki(k)nek nem puposodik jobban a zsebe. De könyörgöm, amíg részletek nem ismertek, addig a ne fröcsögjünk csak úgy az éterbe, mert éppen nincs jobb dolgunk. Nézzünk már előbb magunkba...és ha ott minden rendben akkor ócsároljunk vamit, ami egyébként hasznos, jó hogy van! Arról nem beszélve, hogy egy két - szintén önjelölt - dizájner úgy vélekedett fentebb, hogy ronda?! Mi kell, hogy elvárás legyen egy viadukttal szemben?! Láttam én már máshol is sokat, de egyik sem volt szebb ennél. miért is lett volna...
Ja, és különben, meg mit érdekel engem, ha vki(k) esetleg megtömik a zsebüket, ha nekem egyébként meg jó?! Legyen nekik is az. ...ez így működik mióta világ, a világ...vagy ti nem ebben a világban éltek?!
Itt többen példálóznak, hogy a Hortobágyra kellene hidat építeni. Nos, a Hortobágyon, Karcag határában van 1 híd, a Zádor híd. Alatta semmi. Régen, a Zádor patak folyt errefelé, de mára kiszáradt. Talán, ha Kókáék erre vezetik az M7-est, felhasználhatták volna - ingyen. Na jó. A modern kor követelményeinek megfelelően kicsit át kellett volna alakítani, mert azt még lovas szekerekre tervezték és összvissz 1 sávos. Nem odavissza, :)
Ha arra jártok, nézzétek meg. Egy híd a puszta közepén, :)
Ha nem híd épült lett volna mennyivel került volna kevesebbe? Kiszámolta ezt valaki?
100 km/órával híd nélkül is lehetne menni...
Lehet a deakteri godor nem kerult ilyen sokba, de ezt legalabb hasznalni is fogja a nep, nem igaz?
-hamar a szelbe szort penz szimbolumairol kell beszelnunk-
Beleolvasva ezekbe a hozzászólásokba a tények ismeretének hiánya nem sok embert gátol meg abban, hogy véleményt formáljon, és ebbe Tóta Urat is beleértem.
"Ahhoz viszont, hogy az adófizetők – legalább lélekben – támogatni tudják a GKM-et nemes küzdelmében, nem ártana, ha a minisztérium tájékoztatná őket az autópálya-építéssel és -üzemeltetéssel összefüggő lehetőségekről, azok költségeiről és hasznairól. Nos, ilyen adatokat hiába keresünk a minisztérium honlapján vagy a hivatalos minisztériumi közleményekben."

www.ingyenebed.hu/content/view/183/63/

... már behivatkozták korábban ...

Tehát, kedves bölcs fórumtársak, akiket meggátol a véleményformálásban a tények ismerete, emelkedjetek felül saját korlátaitokon, mert véleményetek azért még lehet akkor is, ha mások ezt nem nagyon akarják.

Illetlenség, persze, dumálni, amikor nem számoltuk ki, persze. :)
Gratulálok, hogy ismét sikerült megoldani a vidék problémáit Budapestről! Ügyes, nagyon!
Olvasva a hozzászólásokat, a hozzászólók fele nem járt az elmúlt 5 évben (és nem is fog az elkövetkezendő 5 évben sem járni) arra!
Én szombaton voltam kint a hídátadón, amikor bárki gyalogosan végigmehetett rajta. Mivel édesapám ott dolgozott, mint kétkezi munkás plusz öröm volt megnézni, és megtudtam még pár egyéb információt is.
Két verzió volt a szintkülömbség (ami nem elhanyagolható) áthidalására.
A) Alagút
B) Viadukt
Az alagut kicsit drágább lett volna, meg a két hegy felét el kellett volna hordani...a kérdés hova??? Lett a viadukt.
Hogy miért ekkora? Ha már építik a pilléreket, nem mindegy milyen magasra húzzák fel? Nem attól lesz drága a híd, hogy milyen magas a pillér! Sokkal drágábbak a hídelemek előállítási költségei, amit ígyis-úgyis meg kell csinálni!
A talaj valóban mocsaras, és egyik nagyon kedves hozzászóó megírta a (szerinte) tutit: töltés kell! Igen, ez történt a Fonyód-Balatonfenyves közti szakaszon is, töltést raktak a Nagyberek mocsarába, ami meg is süllyedt. Még jó, hogy az aszfaltréteg nem volt rajta. Valamint az a szakasz süllyedni is fog mindig, és mindig újra kell majd foltozni, toldozni!

Az, hogy ki mennyit nyúlt le, és kapott a viaduktért nem tudok nyilatkozni. Strabag, Hídépítő, Magyar Aszfalt, Betonút hirtelen ezeket a cégeket tudom, hogy részt vettek a viadukt építésésben.

Azt hiszem a vidék végre megérdemelte ezt az autópályát,nagy szükség volt rá. És majd ha a kedves budapestiek, akiknek nem tetszik a viadukt, ha erre veszik az irányt, hogy lejussanak a Horvát tengerparta, jöjjenek le az autópáyláról Zamárdinál és majd Földvár után térjenek vissza rá.

Tótha W. szeretem az írásaid, de az Index most nagyon kikezdte a viadukt témát...kíváncsi leszek, hogy az M0 átadását is hasonló stílusban fogjátok-e közvetíteni!

egy somogyi srác, aki örül anank, hoyg végre 2 óra alatt feljut Budapestre
somogyi srác, örülj is neki, én is örülnék neki a helyedben.
de miért örüljön neki egy budapesti, aki a fél életét dugóban tölti?
vagy egy szekszárdi, aki a 6-os "főúton" teszi kockára az életét?
ennyi pénzből, barátom, mint amit a hidatokra költöttünk, juthatott volna máshova is.
lélegeztetőgépről nem is beszélve.
Börarc! Egy, nem a mi hidunk, hanem mindenkié; kettő mindig lehet olyant mondani, hogy ebből-meg-abból mennyi lélegeztető, inkubátor, meg nyugdíjemelés lehetne. Ebből híd lett.
Lehet menni százzal autópálya nélkül is, csak nem lakott területen. (lehet, csak nem szabad)
Csak mellesleg megjegyzem, hogy a sokat ajnározott horvát autópálya tele van sebességkorlátozással (általában 110) és az alagutakban sem 130-cal menni. Ja, és Zadar keletig, meg vissza 290 kuna, cca 10.000.- ft. Itt azért 3 hónapig autópályázhatunk.
"Sárga autók locsolják a vizet az eső alá. Yeah."

No ennyire azért nem hülyék a közfenntartósok, nem poénból locsolnak olyankor ezerrel, amikor esik az eső. Az eső fellazítja a koszt és a locsolóautó simán le tudja tolni. Szárazon meg csak fellazítja ugyanez a vízmennyiség, de nem tolja le.
börarc, azt mikor fogod kiszámolni, a metróépítésből, hány felüljárót, villamosvonalat, parkolóházat stb lehetett volna építeni, hogy a pesticsávó ne fuldokoljon a saját dugójában?
Emberek!

Annyi post hivatkozott már arra, hogy a mi jó Árpádunk újságiró, és az a dolga, hogy mennyen oknyomozni, és írjon a tények alapján..kénytelen vagyok egy kicsit kiábrándítani a T. netező közönséget. Árpád NEM újságíró, hanem egykori angoltanár, akinek az idők során elébe került sok és látogatott online felület, ahol kifejti a VÉLEMÉNYÉT, úgy MINTHA újságíró lenne.
Főállású fikázó és kötekedő. Se több, se kevesebb.

Ui: amennyire egyébként ő újságíró, annyira én is vagyok az. Csak engem (még:) kevesebben olvasnak...
Off!
Carnivora esdekelve kérlek mond meg hol van a felétek mert nekem kéne sok hektár.
Ha szabadulnának tőlle gondolom ócsó.
bagoly2: a metróépítés indokoltságának szakmai előkészítettségéről is megvan a véleményem.

Nem az a baj, hogy hidat meg metrót építünk, hanem az, hogy miért és hogyan építjük. A metró nem rossz dolog, de ha csak azért építjük, mert olyan jól kommunikálható, hogy közben nem tűnik fel, mennyit keresnek rajta a kormányközeli nagyvállalkozók, akkor inkább ne. Ugyanez érződik ezzel a híddal kapcsolatban.

Persze a vasúti projekteknél se érhetett minket meglepetés, lásd tegnapi sajtó. Teljes sötétség, ötletelés bele a nagyvilágba, duma a TEN-korridorokról stb.

Ha elküldöd asszonyt boltba, hogy vegyen kaját a hétvégére, s otthagy százezret kaviárra meg bákacombra, akkor mit szólnál? Azt, hogy hát miért, ettünk egy tök jót? Ugyanmár.

4-es metró helyett teljes budapesti tömegközlekedési reform? Nekem szimpatikus lenne.
börarc, a hídról le lehet esni, ezért nem lehet rajta gyorsan menni. Ha vidéken jársz, láthatod, hogyan vigyáznak az autósok biztonságára: minden hídon és a nagyobb felüljárókon lassítani kell, mert balesetveszélyesebb. Általában 40-60-as korlátozás van, úttípustól függően. Időnként nagyon bosszantó, meg alapvetően indokolatlan is, mert senkinek nem lesztériszonya a hídon, hogy hirtelen már ne egyenesen akarjon menni. Meg mondjuk nem is tartja be szinte senki. Aztán ha egy mégis, na akkor van gáz meg anyázás :)
Mintha nem minden a kommunikálhatóságról szólna... Nézz körül: Európa legnagyobb fesztiválja, a legnagyobb nyílású kosaras híd nemtomhol, Európa legnagyobb völgyhídja...
Minden erre megy. Ha a magyar büszkeségre játszanak, mindent be lehet adni.
én el tudnám képzelni, hogy a zöld bizuk addig kötözködtek a csattogó maszlag meg a pintyőke egyedülálló élőhelye miatt, hogy inkább odarakták azt a viaduktot, csak, hogy mindenkinek tele legyen a szája
Defter: oké, büszke nép vagyunk, ezzel semmi gond, de az érzelmek ne akadályozzanak minket a tisztánlátásban, különben ostobának fognak minket tartani.

Egyébként nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, mikor tűzzük már napirendre a pécsi EKF-projektet. Az ugyanis megintcsak iskolapélda :)
most valaki elárulná, hogy ez a 05-24 -es post miért van kint az indexen ?
azért van kint, mert megint aktuális :)
börarc, teljesen egyetértek, csak arra utaltam, hogy a büszkeségre való apellálás mindig bejön, és zömmel azért, mert az átlagember erre fogákony, a problémákkal meg kevésbé akar foglalkozni. Végülis büszkének lenni sokkal jobb érzés, mint elismerni, hogy megint nem a jó érdekek döntöttek, hanem a hátsók.
Defter: sokkal jobb érzés lehetett azt hinni, hogy le tudjuk győzni a törököket Mohácsnál, mint azt, hogy nem.
Ez persze nem változtat a tényeken.
Mint ahogy tény az is, hogy egy demokráciában el kell adnod magad a választópolgároknak :S
OFF
Flashjatekok háttal ül a moziban :-)
Megfogadtam, hogy továbbiakban nem foglalkozom TWA munkásságával, de ezek az anyagok tényleg kiborítóak! Valójában én sem értem, hogy mit keres egy májusi anyag itt? Ha az a cél, hogy átadták, akkor nem kellett volna azt megírni és idetenni? Másodszor pedig ismét kiderült, hogy sem a tények, sem pedig a valóság nem számít! Hajrá lázítás! Tiszta Farkasházy Tivadar! Mindegy mi a valóság, úgy kell kommunikálni, hogy az önös érdeknek megfeleljen! Most az volt a cél, hogy RONDA, MINEK, LOPNAK és ELTITKOLJÁK! Hiányoltam viszont Pavlek Ferenc telekügyeit... Talán utána kellene járni! Leköltözni pár hétre és elbeszélgetni az emberekkel! Az okokról, a megszegett állami ígéretekről! El kellene olvasni a nemzetközi előírásokat! Ja akkor nem lehetne fikázni - öncélúan a karosszékből...
grigorij, neked a publicisztikával mint műfajjal van bajod. ajánlat: tégy újra fogadalmat, és keress más olvasnivalót.
Így teszek Árpád! Te meg csak nyugodtan legyél abban a tudatban, hogy a publicisztika nem egyéb, mint öncélú, hiteltelen önkifejezés! Mielőtt vélemény formálsz, járj a dolgok után! Keress tényeket, a valóságot! Persze így is lehet orgazmusod, hogy sokan fognak hozzád hasonlóan felületes, érzelmektől túlfűtött véleményeket ide írni!
most végig nem olvasva a hozzászólásokat, hátha eccer má' leírta valaki, de mintha azt hallottam volna, hogy Horvátországban mintha ennek a pénznak a feléből építik a hasonló szakaszokat, és még lukat is fúrnak a hegybe belőle.
Grigorij!

Akármennyi tényt sorolunk itt fel, akkor sem lesz erre a hídra magyarázat. Ne mondja senki, hogy a sok ismeretlen tény miatt ez volt a legjobb megoldás. Ez a híd laikus szemmel nézve is égbe kiáltó ökörség, ezért nem érdemes elveszni a részletekben. Persze aki szeretne, az biztosan utána nézhet mindennek.
a 6-os út építésénél a unokatesóm javította a munkagépek (auto)elektromossági hibáit.
Az unokatesóm szigorúan kápé javított. Miért ?
A beruházás külföldi vezetője azt a gyakorlatot űzte, hogy minden átutalásos számla felét fizette csak ki. És azt mondta, hogy ő a munka után hazamegy (germani), és a szarban maradt magyar kisvállalkozások úgysem tudják érvényesíteni a jogukat.

jó, mi. helo, mi. a szex vajon mi. SZOPÁS. ja. és rossz végén állunk a bránernek.

a köröshegyi híddal kábé az egész nemzet meg van szopatva. határokon belül. (most jó határon túlinak lenni). és csak nyelünk és törölgetjük a szánkat. és még kérünk is. repetát.

Jön is. 1000 Milliárd útépítésre. Ebből 100 Milliárd statisztikailag megy a zsebbe. Minden itthoni magyar bead 10.000 Ft-t pár ember zsebébe. határon belül.

minden határon túl.
erről jut eszembe:
hidunk már van, de mikor lesz magyarországnak atombombája... ?
.
.
.
ha rádobják.
.
.
ha lehet, akkor az alábbi címre:
Szélesség N 46° 49,3640'
Hosszúság E 17° 53,4490'
nekem tetszik a híd
azt jelképezi, mi is képesek vagyunk ilyet megépíteni
a franciák büszkék a sajátjukra, csak nekünk nem jó soha semmi
azért építették, hogy tudj menni 100-zal, és ne 40-nel kelljen fől le mászkálnod, vagy a szokásos girbegurba utakon menned
Tóta ha nem tetszik, még mindig mehetsz alacsonyabbrendü utakon, de nem ám gyorshajtva, települléseken 150-nel, azon kivül meg 200-zal. ott aztán tekereghetsz, a régiek nem ismerték az egyenes vonalzót
a kapaszkodósávról meg annyit, hogy a tehjerautók nem tudnak akármilyen dőlésszögü úton felmenni, de igazad van fúrhattak volna alagutat is, vagy megkerülhették volna az egészet, miénk lenne Európában a legkacskaringósabb autópálya
egyébként nagy tévedés hogy mások máshol nem építenénerk hidat, csak baszol kicsit utánajárni a dolgoknak, lustaságból
Mike12
azt mondod neked tetszik, és ez így fogalmazva rendjén is van.
Szerinted milyen stílusban épült a híd ?
Mik azok a stílusjegyek amik széppé teszik ?
Szerinted mi miatt lehetne ez nemzeti jelkép (akár csak másodsorban is) ?
Az milyen, hogy szóról-szóra ezt gondoltam amikor tegnap átmentem rajta!!!
ja, ez ide tartozik:
jobbik.hu/megszuntettek_a_nyomozast_mukodik_a_kettos_merce

jelezném a bíróságnak, hogy az a csillag egy tagadhatatlanul JÓL megválasztott motívum, és egyébként meg bíró maradjon a kaptafánál.

jobbikról már megaszontam, mekkora odvas nagy faszok.
olvasom a hozzászólásokat
Tóta, ha vetted volna kicsit is a fáradtságot, és utánanéztél volna a mit miért hogyannak...
így ellenben marad a zsigeri fröcsögés, mert neked vmi nemtetszik, és akkor te megmondod a frankót
rögzítsük, mert nem mindenkinek világos: ez nem a legjobb megoldás
- pénzügyileg
- és műszakilag
ÖNMAGÁBAN, viszont az egyetlen megoldás, amely EGYSZERRE:
- lehetséges a jelenlegi (kétharmados) önkormányzati tv. mellett, amely szerint az érintett falu megvétózhatja (lásd még M0)
- betart némi emelkedőkre vonatkozó MODERN szabályt (ne tessék a sokéves német megoldásokat hozni, újonnan ma már ők sem építenek ilyet)
- kielégíti a természetvédelmi hatóságokat
- nem Pécs magasságában vezet, hanem viszonylag közel a Balatonhoz.

Ez bizony egy NAGY-NAGY kompromisszum. Az ilyenek kötését kellene a magyarnak megtanulnia, nem pedig a részérdekekre (részvéleményre, részindulatra (rosszindulatra, hö-hö)) koloncot verni, aztán kapaszkodni bele, hogy dehát drága, meg minek.

Ez az Mike12: nekünk soha nem jó semmi. Lassanként át kellene festeni a blog tetején is a zászlót: For a traditional 'nekem semmi se jó' Magyarland
solesz elmondom:
úgy jó fél éve? volt a Spectrumon egy film a frnacia völgyhídról (most nem ugrik be hol is van) na mondom ez igen, mi biztos nem tudnánk ilyet, azért is építünk ronda kockákat mert csak erre futja Mo-n a tehetségből, a Nyugatinál se ért össze
erre hopp kiderül nálunk is épül vmi hasonló, ugyan nem olyan flancos mint a francia de mégis, máris dagad a honfiúi kebel, és biztoos hogy nem sokkal volt drágább mint a girbagurba, fel-le mászó nyomvonal, de ha duplája volt az sem baj
kell ilyen is
nem lehet örökké spórolni, akkor nem épült meg volna a Parlament, az Andrássy út, stb, mint ahogy sokkal jobban örültem volna egy Makovecz féle sárga-fekete épületnek is a mostani Nemzeti a szarkupaccal helyett
Hahaha!
Jobbik csak irigykedik. Csillag mehet, svasztika meg smafu? He?
Millau-i viadukt

semmi nincs alatta
mondjuk magasabb, dehát mit csináljunk, nekünk csak dombjaink vannak

greatstructures.info/millau1.jpg
Havazik:
Ha azt vizsgálom, hogy az M7-en jönnek-e a turisták hazánkaba, vagy mennek a hazaiak külföldre, vagy azt vizsgálom, hogy a szlovák, ukrán, román irányban és budapest körüli teherforgalom mennyire szolgálja az ország érdekeit és még sok mindent a mérlegre teszek, akkor az infrastruktúra és ezen belül a gyorsforgalmi úthálózatfejlesztés mint a gazdasági növekedéshez hozzájáruló közvetlen tényező megítélése során lehet, hogy a köröshegyi hidat még pont 20 évig nem kellett volna felépíteni.

előszőr te is hűtőt veszel és mosógépet, ha új lakásba költözöl. a plazma csak utána jön.

még akár büszkék is lehetünk a hídra, de idézi a századforduló dzsentri hangulatát. és a mait is.

Nézzd meg légyszíves bármelyik 200.000 Ft-t érő autót. 50%-ban 100.000 Ft értékű GPS-es PDA lóg az ablakban.

na. nekünk ez a szép hidunk van. lóg az ablakban.
Mike12
Bár a parlament építési stílusát néhány csak bizarr eklektikának hívják, de esélyes volt a 7 legújabb csodára, a világon ~30 helyig vitte.

Szerintem a köröshegyi híddal nevezni is nehéz lett volna.

De vissza a stílusokhoz, mi a szép rajta, mi az ami neked személyesen tetszik benne ?
solesz, akkor mindig legyen a középszar, mert az olcsó
és majd ha egyszer olyan gazdag leszünk mint Svájc, akkor építsünk színvopnalas dolgokat?

szürke kockákban is el lehet lakni, minek ilyen-olyan cseréptetős épület
elmondtam már, miért tetszik
de ha ilyen része érdekel, letisztult, nincs agyoncsicsázva, lehetett volna flancosabb is, de akkor mondjuk még belekerült volna a felébe, ti meg itt kardotokba dőltök
építésvezető előttem kiszámolta: leesik 10cm hó, akkor sacc/kábé 2600 m3-t kellene letolni a hídról. de hova? ja, a klímaváltozásra játszottak...
Újabban nem a semmi fölé akarnak hidat építeni, hanem direkt bevezetik az M6-ost a hegyek közé, hogy épülhessen 4 alagútpár meg 8 völgyhíd. Annak ellenére, hogy elkészültek a tervek egy műtárgy nélküli, töredék pénzbe kerülő nyomvonalra. A kormány meg ma reggel indoklás nélkül söpörte ezt le, és bejelentették, hogy a hidas-alagutas nyomvonalat építik. Miért is? Csak. Közpénzelherdálásban kenterbe vertek ezzel minden hepiendes-ezüsthajós-josziptotkajaibrahimos balhét. Ez azért megérne egy jó nagy bazmeget...
Most megragadom az alkalmat, hogy egy újabb újságíróknak járó díjat vízionáljak.
De hiszen már léteznek ilyenek, miért kellene még egy újabb díj - vetődhet fel a kérdés sokakban.
Azért kedves olvasók, mert a Segget a Számból díj végre a minőségi skála másik végét fedné le, ösztönzőleg hatna öntevékeny újságíróinkra, hogy alaposabban nézzenek utána a témának, mielőtt véleményt alkotnak róla.


Disclaimer:
E sorok írója nem győződött meg róla, hogy létezik-e már ilyen díj. Mivel hozzászólói minőségében nem alkalmazhatók rá e díj feltételei, elutasít bármilyen törekvést, mely arra irányul, hogy ő maga legyen a Segget a Számból díj első jelöltje.
[hmm, ide is hozzászóltam valamikor, nem jelent volna meg?]
tipikus tóta, mindenkit üt, persze kardlappal


csak az index kb. 3 tucat cikket írt arról, hogy miért kellett a völgyhíd

például tóta miért nem ír arról, hogy a helyi önkormányzat több tucat terből csak EZT a megoldást volt hajlandó elfogadni

ésatöbbi

egyébként meg kérjétek meg Süsüt hogy mozgassa meg a mecseket, hátha akkor olcsóbban kijön az M6


elképesztő a magyar: ha nem épül az a szar, ha épül, az a szar


Mr. Roby


"Volt némi közöm a híd tervezéséhez"

"környező városok polgármesterei"

"És azt is jól látjátok, a híd alatt víz van. Mocsár.
És ugyebár nem nagyon szokás mocsárban építkezni. De nekünk fussa.."


Max LEGO-ból terveztél te hidat, de nem Kőröshegyen.
Kőröshegy és Kereki között megy el a híd.
Mindkettő falu, nem város.

A híd alatt víz van. Igen. Az 1-2 méter széles Séd patak.
Mocsarat évtizedekkel ezelött lecsapolták.


Olypapa

"A völgyhíd ügyben úgy tudom valamilyen helyi önkormányzati tisztségviselő
úgy nyilatkozott, hogy ha nem épül meg a híd, el lesznek vágva a Balatontól..."

Nem. Azt nyilatkozta, hogy ha az EREDTI NYOMVONAL marad, akkor az vágja el
Kőröshegyet a Balatontól.


OftF
"Olypapa, ez komoly? Arra nem gondolt, hogy a földszíni pálya fölé is lehet
kisebb hidat építeni? betojok...

Ez az elképzelésed az alföldön működik a Somogyi dombságban nem.
Az eredeti nyomvonal sem egy sík felületen húzodott volna. Csak kissebb
dombok felett kellett volna elvinni, mint a mostani nyomvonal esetében.
Emiatt, az is tudatlanságra vall, ha valaki a költségeket egy sima alföldön
épített autópálya költségeivel hasonlítja össze.
Mindemellett két egymásba épült települést vágott volna szét az eredeti nyomvonal.
Ami mit is jelent? Mint amikor egy falu közepén akarnának autópályát építeni.
Ezen lehet gondolkozni.
vsz
"Nem vagyok egy emdergyűlölő, de a település lakosszámára (esetleg lakásszámára)
leoszva a bekerülés összegét, felmerül bennem a kérdés nem lett volna olcsóbb
felvásárolni az egész falut??? [de igen]."

Barátom, látszik te még nem voltál arra. De legyen. Ha már így gondolod akkor ennyiből
mi a fenének négyes metró? A pénzből venni fél budapestnek tanyát az alföldön, ott nincs
dugó, és azután BudaPesten sem lenne. Vicces megoldás.


mikipeti
"Ez a híd laikus szemmel nézve is égbe kiáltó ökörség, ezért nem érdemes elveszni a részletekben."

Ja, laikus szemmel igen. Csak az értelmesebb laikusok nem okoskodnak.
Tóta W. Árpád

"szabad szemmel is megállapítható, hogy az áthidalt terepet már ötven éve is
képesek voltak legyűrni a géperejű járművek"


Hát igen, a nikkelezett szemmérték...
Helyette megkérdezhetted volna a környékbelieket, hogy a völgy keleti oldalán,
évtizedekig mennyivel is hajtottak fel s alá a dombra.


Negyvennel. A személyautók. Nyáron. Okos.


Kockázatok és mellékhatások elkerülése érdekében keresse fel agyturkászát, szemészét.
Készülő írásom részlete:

M6 autópálya - Miért éppen alagút, miért nem autópálya liftek, vagy időkapus teleportálás ?

Tisztelt Olvasó !

Az M6 autópálya Szekszárd-Bóly szakaszának kivitelezésével kapcsolatosan rengeteg – sokszor kritikus - vélemény fogalmazódott meg és látott napvilágot a nyomvonalvezetés és az alagútépítés szükségességét illetően. Ezúton szeretnénk tájékoztatást adni arról, milyen előzmények és lehetséges megoldások vizsgálata után született meg az illetékesek által jóváhagyott műszaki megoldás. A környezetvédelmi és építési engedélyt kapott alagutas megoldás, a versenytárgyalás során a koncesszióra pályázók részérél maximálisan visszaigazolást nyert.

A jóváhagyott M6 nyomvonal a Bátaszék-Véménd szakaszon, ahol a Geresdi dombságban a nyomvonalra merőleges dombocskákkal és völgyecskék sorozatával szembesültünk. A talajfeltárások kiértékelése folyamán ismertté vált a terület talajszerkezete, amely túlnyomó részben lösz.

Van Olyan Pénz Amiért Korpás a Hajam mérnöki csoportunk, amit mi a belső szűk szakmai körökben csak Megérheti Hülyének Lenni Timnek (MHLT) nevezünk kiszámolta, hogy ha a teljesen vízszintestől lefelé és majd felfelé is a dombocskák alá ássuk a nyomvonalat és marha nagy szélességgel, akkor akár 8-9 millió köbméter elrettentő és borzalmas, szörnyű sárkány foga nagy földmennyiséget is elérhet.

Érdekesség, hogy az egyiptomi Kheopsz piramis becsült térfogata 2,5 millió köbméter, azaz több mint 3 ilyen nagyságú piramist lehet ebből a földmennyiségből építeni, vagy mintegy 150 km Kínai Nagyfalat.

Ekkor kezdtünk a rutinmegoldástól különböző más megoldásokat keresni és elemezni. A lehetséges műszaki megoldások közül a Bátaszék és Véménd közötti mintegy 10 kilométeres útszakasz összehasonlító elemzésének lényegét ismertetjük, amelyet részben mi végeztünk (illetve kontrollként független MHLT szakértőkkel végeztettünk) el.

Az összehasonlító elemzéseknél a következő lehetséges építési módot vettünk figyelembe:
- A dombok alá ássunk jó mélyen és szélesen, legalább az elrettentő 8-9 millió köbméternyit technológiát
- Az autók átteleportálását a dombság egyik oldaláról a másikra a filmekből jól ismert időkapus technológiával.
- A kaszkadőrök által favorizált autópálya dobbantó általi dombságátugrást.
- A folyók szintkülönbségénél lévő zsilipeléshez hasonló autópálya liftek megoldást.
- és az alagutas megvalósítást.

...