A piros bakelitkészülék évtizedekig szolgált a szocializmusban; telefonálásra használták. Nem tudom, világos-e: az alsó felébe belebeszéltek, a felsőn meg kijött a hang. Eredetileg a mobil is pont erre készült, aztán sikerült belőle ékszert kreálni. És amikor ez már nem volt elég, akkor került bele kamera.
Dzsentriköztársaság
2007.01.11. 13:00 Tóta W. Árpád
Na, ez meg közben megjelent, ni. Még tavaly írtam a Levegő Munkacsoport folyóiratának, a Lélegzetnek. Sok újdonságot a törzsolvasó nem talál benne, régi nóta bene. Lehetett volna kicsit élesebben ekézni őket magukat, mámint a magyar környezetvédőket, azt meg kell hagyni.
Címkék: cikkajánló hülyemagyar
376 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr7227666
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Shenpen:
Teny,hogy az EU legeladosodottabb polgarai elnek itt,de hozza kell tenni:12eve szinte nem mozdultak a kamatok.Mernek eladosodni.(Persze enis hasonloan ertetlenkedem a fogyasztoi szokasaikrol.)
Az ingatlanbiznic minden4szeres arai kiakasztanak.
Teny,hogy az EU legeladosodottabb polgarai elnek itt,de hozza kell tenni:12eve szinte nem mozdultak a kamatok.Mernek eladosodni.(Persze enis hasonloan ertetlenkedem a fogyasztoi szokasaikrol.)
Az ingatlanbiznic minden4szeres arai kiakasztanak.
"adót és csak ÁFA kéne..."
Igen, erről én is hallottam, valamelyik hvg-ben jelent is meg errről asszem egy vitaindítónak szánt cikk...
De valahogy olyan meredeknek hangzik ez a dolog... Minden adót eltörölni, helyette csak az áfa... bizarr ez, bárhogyan nézem, csak éppen racionális érveket nem tudok felhozni ellene...
Vagy mégis: miért nem vezették be eddig sehol ezt a rendszert? Valami miatt tán mégsem működne, de nem tudom mi miatt...
Vagy tán a "gazdagok" nyomásgyakorlása?
Igen, erről én is hallottam, valamelyik hvg-ben jelent is meg errről asszem egy vitaindítónak szánt cikk...
De valahogy olyan meredeknek hangzik ez a dolog... Minden adót eltörölni, helyette csak az áfa... bizarr ez, bárhogyan nézem, csak éppen racionális érveket nem tudok felhozni ellene...
Vagy mégis: miért nem vezették be eddig sehol ezt a rendszert? Valami miatt tán mégsem működne, de nem tudom mi miatt...
Vagy tán a "gazdagok" nyomásgyakorlása?
Rosszindulatú: a fingszűz ülés miért az oldautófanok érdekes észérve? szerintem inkább az új autó mellett szól...
vv2n.., neked meg mifasz bajod van pont most? vettél visszacsapó íjat hitelre?
Pukker (én is utállak): a moderatúra teljesen kicsúszott mindenféle irányítás alól, gyakorlatilag azt csinál néhány beteg faszkalap, amit akar. ráadásul meg sem indokolják a döntéseiket, márpedig a transzparencia hiánya itt igen nagy baj. kéne ott nagytakarítani.
Pukker (én is utállak): a moderatúra teljesen kicsúszott mindenféle irányítás alól, gyakorlatilag azt csinál néhány beteg faszkalap, amit akar. ráadásul meg sem indokolják a döntéseiket, márpedig a transzparencia hiánya itt igen nagy baj. kéne ott nagytakarítani.
TWÁ:
Adam Curtis - The Century of the Self
Négyrészes dokumentumsorozat a BBC-ről, szerintem imádnád. Egyik központi figurája Freud amerikai unokatestvére, Edward Bernays, a PR szakma atyja. Az ő, igencsak hathatós közreműködésével alkították át az addig csak a szükségletek kielégítését célzó termelést a végtelen fogyasztói vágyak valóra váltásának csilingelő csodamasinájává.
www.bbc.co.uk/bbcfour/documentaries/features/century_of_the_self_episode_1.shtml
Küldök hozzá torrentet, ha kívánod.
Adam Curtis - The Century of the Self
Négyrészes dokumentumsorozat a BBC-ről, szerintem imádnád. Egyik központi figurája Freud amerikai unokatestvére, Edward Bernays, a PR szakma atyja. Az ő, igencsak hathatós közreműködésével alkították át az addig csak a szükségletek kielégítését célzó termelést a végtelen fogyasztói vágyak valóra váltásának csilingelő csodamasinájává.
www.bbc.co.uk/bbcfour/documentaries/features/century_of_the_self_episode_1.shtml
Küldök hozzá torrentet, ha kívánod.
"könnyű elcsalni..."
Kegyetlenül meg kell szigorítani az áfavisszaigénylés szabályait, ha ilyen rendszert vezetünk be... mondjuk maximalizálni, egy pénforgalom szorozva miniszteriálisan-maeghatározott-szorzóra.
Kegyetlenül meg kell szigorítani az áfavisszaigénylés szabályait, ha ilyen rendszert vezetünk be... mondjuk maximalizálni, egy pénforgalom szorozva miniszteriálisan-maeghatározott-szorzóra.
mi lenne (laikus kérdés),ha nagyon alacson lenne az ÁFA (mondjuk 5%), de nem lehetne visszaigényleni?
kaarmeenhetki, ja, ja bocs.
Az egyik autósforumban volt egy autószerelő srác, akinek hobbija az újautóba-fingás, hogy nemtommér :D
Az egyik autósforumban volt egy autószerelő srác, akinek hobbija az újautóba-fingás, hogy nemtommér :D
"céges ajánlatban nem volt kamera nélküli..."
Sok olyan helyzet van az életben, amikor az ember szükségét érzi, hogy megörökítsen bizonyos pillanatokat... meg aztán, közös fotók nézegetése erősíti a közösségi összetartást.
Vagy például 23-án az Astoria-környékre nem ártott volna több fényképezős emberke. A mai mobilos fényképezőgépekkel lehet már olyan fotókat-videókat készíteni, amelyeken felismerhetőek az emberi arcok.
Általános modernizáció-ellenességnek érzem ezt a nem-szeretem-a-kamos-mobilt-dolgot.
Amúgy nem kizárólag a fogyasztók a ludasok az esztelen költekezésben, hanem a gyártók is, hiszen ma már olyan elektromos használati eszközök készülnek, amelyek eleve nem állják ki az idő próbáját. A gyártók nem érdekeltek abban, hogy hosszú távon is használható termékeket állítsanak elő, mert akkor a "nagybevásárlások" elveszésével a bevételük megcsappanna.
Ja és nekem rémlik valahonnan egy olyan statisztika, hogy Nyugat-Európában a háztartási eszközöket átlagosan kétévente lecserélik a "polgárok"...
Sok olyan helyzet van az életben, amikor az ember szükségét érzi, hogy megörökítsen bizonyos pillanatokat... meg aztán, közös fotók nézegetése erősíti a közösségi összetartást.
Vagy például 23-án az Astoria-környékre nem ártott volna több fényképezős emberke. A mai mobilos fényképezőgépekkel lehet már olyan fotókat-videókat készíteni, amelyeken felismerhetőek az emberi arcok.
Általános modernizáció-ellenességnek érzem ezt a nem-szeretem-a-kamos-mobilt-dolgot.
Amúgy nem kizárólag a fogyasztók a ludasok az esztelen költekezésben, hanem a gyártók is, hiszen ma már olyan elektromos használati eszközök készülnek, amelyek eleve nem állják ki az idő próbáját. A gyártók nem érdekeltek abban, hogy hosszú távon is használható termékeket állítsanak elő, mert akkor a "nagybevásárlások" elveszésével a bevételük megcsappanna.
Ja és nekem rémlik valahonnan egy olyan statisztika, hogy Nyugat-Európában a háztartási eszközöket átlagosan kétévente lecserélik a "polgárok"...
Shenpen:A luxustermekek gyartoi szerinted nem tudnak ervenyesiteni az erdekeiket?
Amugy erdekes a felvetesed.
Amugy erdekes a felvetesed.
index modik: én is velük szívok mostanában, abszolút elmebetegség, amit ott páran művelnek. Mint az őrültek tiltanak, törölnek mindenkit ok nélkül, vágnak ki egész beszélgetéseket kompletten (nem politikait, nem veszekedőst, csak off-nak címzik), egyszerűen képtelenség mára már normálisan fórumozni. Pedig én se ma kezdtem, és évekig nem voltam még letiltva sem.
Ha már sirámok: magam is leszoktam az index-fórumokról (nem moderáltak, csak besokalltam és önként raktam felejtőbe a nikkemet), mert zsenántnak éreztem a belterjes nyegleséget. Az új lakókat, a régebbiek leugatták, lesajnálták a közös múlt okán. Ez a klubrendszerű világkép mindig is irritált.
Vászka: Azért az új lakók is többnyire régiek voltak új ruhában, nem? Amúgy persze, volt némi felvágás a kis regszámú nickekre.
vagymi: "Általános modernizáció-ellenességnek érzem ezt a nem-szeretem-a-kamos-mobilt-dolgot."
pedig nem az; akkor a digitális kamera meg a mobil ellen kelnék ki külön. mondom, az enyémben van, mittudomén hány MP, de elég új készülék (mer a régit elhagytam az erdőben). ehhez képest egyetlen használható képet nem készítettem vele még, pedig igyekeztem. ez egy álfunkció!
"Amúgy nem kizárólag a fogyasztók a ludasok az esztelen költekezésben, hanem a gyártók is, hiszen ma már olyan elektromos használati eszközök készülnek, amelyek eleve nem állják ki az idő próbáját. A gyártók nem érdekeltek abban, hogy hosszú távon is használható termékeket állítsanak elő..."
Ezt az elméletet ismerem (autókra is), és sok érv szól mellett, pl az, h ma már egy volvo vagy egy saab is simán lerohad újkorában. Viszont mégsem látom ezt indokoltnak. Uis. ha én vagyok pl a Fiat, és jól kifundálom, hogy megalkotom az 1 év után széthulló kocsit, azzal vsz nem azt érem el, h jövőre megint rengetegen vesznek új Fiatot, hanem h azok mind Toyotát vesznek, és soha többé Fiatot.
pedig nem az; akkor a digitális kamera meg a mobil ellen kelnék ki külön. mondom, az enyémben van, mittudomén hány MP, de elég új készülék (mer a régit elhagytam az erdőben). ehhez képest egyetlen használható képet nem készítettem vele még, pedig igyekeztem. ez egy álfunkció!
"Amúgy nem kizárólag a fogyasztók a ludasok az esztelen költekezésben, hanem a gyártók is, hiszen ma már olyan elektromos használati eszközök készülnek, amelyek eleve nem állják ki az idő próbáját. A gyártók nem érdekeltek abban, hogy hosszú távon is használható termékeket állítsanak elő..."
Ezt az elméletet ismerem (autókra is), és sok érv szól mellett, pl az, h ma már egy volvo vagy egy saab is simán lerohad újkorában. Viszont mégsem látom ezt indokoltnak. Uis. ha én vagyok pl a Fiat, és jól kifundálom, hogy megalkotom az 1 év után széthulló kocsit, azzal vsz nem azt érem el, h jövőre megint rengetegen vesznek új Fiatot, hanem h azok mind Toyotát vesznek, és soha többé Fiatot.
vászka: a fórum nehéz ügy, most gyakorlatilag a szerkesztőségtől teljesen függetlenül működik. annak idején úgy tűnt, h ez garantálja a demokratikus mivoltát. viszont a végeredmény az lett, h egyes moderátorok, megorrontva, h úgysincs szankció, hűbérbirtoknak tekintik a fórumot. ilyenkor csak simán hülyék, kampányidőben történnek ám a durva dolgok.
TWÁ: "Uis. ha én vagyok pl a Fiat, és jól kifundálom, hogy megalkotom az 1 év után széthulló kocsit, azzal vsz nem azt érem el, h jövőre megint rengetegen vesznek új Fiatot, hanem h azok mind Toyotát vesznek, és soha többé Fiatot."
Ennél azért ők is okosabbak. Először is nem 1 év alatt hullikatomjaira az autód, hanem 2-3-5 alatt nő meg exponenciálisan a szervizköltség; és ezzel egyidőben téged meg beetetnek, hogy 3-5-7 éves autóval csak a lúzerek járnak, meg amúgy is megéri lecserélni, stbstb, azaz mire odakerülsz már önként és dalolva cseréled le az autót, ami valóban szét is hullik, ha nem kerül hozzáértő, még bütykölni is tudó szerelő kezébe. És megint meg fogod venni a márkát, mert nem szétesik, hanem te cserélted le 'önként' és gazdasági megfontolások alapján, de amúgy az autó szerinted jó. amíg új.
Ennél azért ők is okosabbak. Először is nem 1 év alatt hullikatomjaira az autód, hanem 2-3-5 alatt nő meg exponenciálisan a szervizköltség; és ezzel egyidőben téged meg beetetnek, hogy 3-5-7 éves autóval csak a lúzerek járnak, meg amúgy is megéri lecserélni, stbstb, azaz mire odakerülsz már önként és dalolva cseréled le az autót, ami valóban szét is hullik, ha nem kerül hozzáértő, még bütykölni is tudó szerelő kezébe. És megint meg fogod venni a márkát, mert nem szétesik, hanem te cserélted le 'önként' és gazdasági megfontolások alapján, de amúgy az autó szerinted jó. amíg új.
"Uis. ha én vagyok pl a Fiat, és jól kifundálom, hogy megalkotom az 1 év után széthulló kocsit, azzal vsz nem azt érem el, h jövőre megint rengetegen vesznek új Fiatot, hanem h azok mind Toyotát vesznek, és soha többé Fiatot."
Történelmi példa: egy NDK-s mosógép sokkal több ideig működik, mint egy mai.
Akkor a szocialista gyáriparos szakemberek okosabbak voltak, mint a jelenkori nyugatiak?
Nem, csak mások az érdekek: az egyik pénzügyi, a másik pedig politikai érdek.
Történelmi példa: egy NDK-s mosógép sokkal több ideig működik, mint egy mai.
Akkor a szocialista gyáriparos szakemberek okosabbak voltak, mint a jelenkori nyugatiak?
Nem, csak mások az érdekek: az egyik pénzügyi, a másik pedig politikai érdek.
én nosztalgiával gondolok azokra a mosógépekre amik húsz év mulva is működnek.
vagy azokra a cipőimre,amik kibírtak 2-3 évet.
mostmeg évente jön ki új dizájnú martens bakancs :(
vagy azokra a cipőimre,amik kibírtak 2-3 évet.
mostmeg évente jön ki új dizájnú martens bakancs :(
Ne felejtsük el, h az iparcikkek (ej, de szép szó!) 10-20-30 éve jóval egyszerűbbek voltak ám, mint ma. Nem volt a mosógépben fedélzeti számítógép windowszal, csak egy bütyköstengely.
A tervezett avulás csak a monopóliumoknak éri meg.
A tervezett avulás csak a monopóliumoknak éri meg.
twá!
minél bonyolultabb valami,annál nagyobb az esélye hogy tönkremegy..
és az egyszerű megoldások nem biztos hogy rosszak (ak-47)
minél bonyolultabb valami,annál nagyobb az esélye hogy tönkremegy..
és az egyszerű megoldások nem biztos hogy rosszak (ak-47)
Ja. Egyszerűbbek voltak. És szándékosan is lettek bonyolultabbak, hogy elromolhassanak hamarabb. (volt ez a totalcaros cikk nemrég, tanulságos, mit mondjak)
Árpád, ne értsd félre, jó a cihiáterem (Dr. Zwack), nincs bennem tüske ezügyben. A modera kevésbé zavart, mint a belterjes, birtokonbelüli leugatások. Sok topikot domesztikáltak kis csoportok saját poén és nyelvrendszerrel, és minden újabb próbálkozót betolakodónak tekintettek.
Azt el kell ismernem, hogy hullámzik egy diverzáns-csapat, blogról-blogra, uszító, zavarkeltő irományokkal. Nem értem, a rombolásban mi az élvezet. Tematikus blogokat szétkúrni értelmetlen és nyomtalan dolog.
Quick. nem hinném. Pl. autós topikban azért kiviláglik a rinyaság és a fennhéjázás közti különbség.
A széthulló kocsi témában, pedig annyit, hogy vezettem ugyanojan modellt (pl. Fiat) boldogabb országban és itthon is, ég és föld a különbség. Ami boldogabb országokban kitáblázott rossz út, az nálunk az átlag. A különbség a zörgés és a futómű terhelése. Ráadásul nálunk sport a tárgyi eszközökön való spórolás. PL. ismerős, vett új Fiatot, majd szart a szervizfüzetre, és visszatekertette az órát, hogy ne kelljen olajat cserélnie. Sok ijet láttam, gyík szervíz, ötösért pecsét a könyvbe oszt jónapot. Haverom is van aki heji erőhöz vitte középkategóriás autóját, sztrádán vezérműszíj lecsó, hűtő szétver, hengerfej reped. Gyakorlatolag lenullázta a kocsit. Rákérdeztem, tesó, szervizleírás, csere-dolgok. Á., ez jó szerelő, de az ijen dolgokat nem tuggya, csak azt cseréli ami elromlik. Más forrásból tanultam, hogy a jó autónak nem kell szerviz.
Na itt az ásott eb kérem. Magam úgy látom, hogy kétféle szerviz van: hibakereső, tünetkezelő és karbantartó hibemegelőző.
A kettő közti különbség nem ismerete nem az autó hibája kérem alássan.
Azt el kell ismernem, hogy hullámzik egy diverzáns-csapat, blogról-blogra, uszító, zavarkeltő irományokkal. Nem értem, a rombolásban mi az élvezet. Tematikus blogokat szétkúrni értelmetlen és nyomtalan dolog.
Quick. nem hinném. Pl. autós topikban azért kiviláglik a rinyaság és a fennhéjázás közti különbség.
A széthulló kocsi témában, pedig annyit, hogy vezettem ugyanojan modellt (pl. Fiat) boldogabb országban és itthon is, ég és föld a különbség. Ami boldogabb országokban kitáblázott rossz út, az nálunk az átlag. A különbség a zörgés és a futómű terhelése. Ráadásul nálunk sport a tárgyi eszközökön való spórolás. PL. ismerős, vett új Fiatot, majd szart a szervizfüzetre, és visszatekertette az órát, hogy ne kelljen olajat cserélnie. Sok ijet láttam, gyík szervíz, ötösért pecsét a könyvbe oszt jónapot. Haverom is van aki heji erőhöz vitte középkategóriás autóját, sztrádán vezérműszíj lecsó, hűtő szétver, hengerfej reped. Gyakorlatolag lenullázta a kocsit. Rákérdeztem, tesó, szervizleírás, csere-dolgok. Á., ez jó szerelő, de az ijen dolgokat nem tuggya, csak azt cseréli ami elromlik. Más forrásból tanultam, hogy a jó autónak nem kell szerviz.
Na itt az ásott eb kérem. Magam úgy látom, hogy kétféle szerviz van: hibakereső, tünetkezelő és karbantartó hibemegelőző.
A kettő közti különbség nem ismerete nem az autó hibája kérem alássan.
"csak a monopóliumoknak éri meg..."
Quicksilver 2007.01.11. 23:27:12 !!!
És ez még inkább igaz az elektronikus kütyükre!
Ha minden gyártó (hallgatólagosan) csak 2-3 évre készíti a termékeit, akkor igenis van piaci verseny - 2-3 évig "elálló" termékek körében!
Quicksilver 2007.01.11. 23:27:12 !!!
És ez még inkább igaz az elektronikus kütyükre!
Ha minden gyártó (hallgatólagosan) csak 2-3 évre készíti a termékeit, akkor igenis van piaci verseny - 2-3 évig "elálló" termékek körében!
Igen, de amint belép egy gyártó 10 évig elálló termékekkel (vagy már benn is van), a szirszarnak annyi; hacsak nem adják harmadáron. Igaz ehhez a juzerek közvetlen kommunikációja szükséges. Ld Népítélet @ totlcar.
Illetve, nem csak az összetettség, az üzleti érdek, a fogyasztók folyamatos agymosása miatt is készülnek hosszú távon gagyi cuccok a mi kapitalista világunkban, hanem az árleszorítási verseny miatt is:
hogy minél olcsóbb legyen a termék, egyre kevesebb "értékes", azaz tartós elemet építenek bele, az alapanyagok is silányabbak...
hogy minél olcsóbb legyen a termék, egyre kevesebb "értékes", azaz tartós elemet építenek bele, az alapanyagok is silányabbak...
Jaj, megint egy összeesküvés elmélet. A gonosz multik. Asszem, nem a mi érdekeink, kis piacunk orientáltsága izzítja a nagy gyártókat.
A legtöbb műszaki cikk amit használunk, hamarabb avul el erkölcsileg mint fizikailag.
Az tény, hogy a régebbi, egyszerűbb cuccok tovább élnek. De pl. a mosógép, több programmal, kimélősebbekkel viszont a gatyáimat tartja hosszabban életben. És keveseb vizet és áramot eszik.
A tudományos mechanikos tükkörreflexes fényképezőgépeim teljesen ellehetetlenültek. Ráadásul qrvára untam a fotóstáska cipelését. Megalkuvás, de a digitfénykép kényelmesebb, ráadásul olcsóbb üzemű, a célnak megfelel.
A néhány éve beüzemelt márkás hifi-sztereó videómat, ami jobb felvételeket gyártott digitadásról, mint a gyári kazetta szint porfogó.
Az első mobilom pedig annyiban volt jobb, hogy mérete miatt nem tudtam elhagyni. Az igaz, hogy a legújabban sem használok több funkciót. De azt színesben :)
Tovább is van, mondjam még :P
A legtöbb műszaki cikk amit használunk, hamarabb avul el erkölcsileg mint fizikailag.
Az tény, hogy a régebbi, egyszerűbb cuccok tovább élnek. De pl. a mosógép, több programmal, kimélősebbekkel viszont a gatyáimat tartja hosszabban életben. És keveseb vizet és áramot eszik.
A tudományos mechanikos tükkörreflexes fényképezőgépeim teljesen ellehetetlenültek. Ráadásul qrvára untam a fotóstáska cipelését. Megalkuvás, de a digitfénykép kényelmesebb, ráadásul olcsóbb üzemű, a célnak megfelel.
A néhány éve beüzemelt márkás hifi-sztereó videómat, ami jobb felvételeket gyártott digitadásról, mint a gyári kazetta szint porfogó.
Az első mobilom pedig annyiban volt jobb, hogy mérete miatt nem tudtam elhagyni. Az igaz, hogy a legújabban sem használok több funkciót. De azt színesben :)
Tovább is van, mondjam még :P
-(-jvagymi): "És ez még inkább igaz az elektronikus kütyükre!
Ha minden gyártó (hallgatólagosan) csak 2-3 évre készíti a termékeit, akkor igenis van piaci verseny - 2-3 évig "elálló" termékek körében! "
Nem csak abban ráadásul, hiszen már be van etetve a fogyasztói siserehad a 2-3-5 évenkénti cserére. Cserélni fog, akkor is, ha még működik az előző kütyü, mert az új mittudomén három hangszínnel hatékonyabban aprítja a hagymát mint az előző eggyel.
Közvetlenül a fogyasztók töredéke sem tájékozódik, kommunikál. A többségnek egyszerűen nincsenek is olyan értelmi képességei, hogy megkülönböztessék a szponzorált tartalmat a valós értékítélettől.
Ha minden gyártó (hallgatólagosan) csak 2-3 évre készíti a termékeit, akkor igenis van piaci verseny - 2-3 évig "elálló" termékek körében! "
Nem csak abban ráadásul, hiszen már be van etetve a fogyasztói siserehad a 2-3-5 évenkénti cserére. Cserélni fog, akkor is, ha még működik az előző kütyü, mert az új mittudomén három hangszínnel hatékonyabban aprítja a hagymát mint az előző eggyel.
Közvetlenül a fogyasztók töredéke sem tájékozódik, kommunikál. A többségnek egyszerűen nincsenek is olyan értelmi képességei, hogy megkülönböztessék a szponzorált tartalmat a valós értékítélettől.
Vászka: Nem összeesküvéselmélet, csak egészen egyszerű piaci viselkedés, haszon, stb. Nem jótékonysági intézmények a multik, belőlünk akarnak megélni, és meg is teszik, pl. ilyen módszerekkel.
Tistedur, ebben lehet valami. De ugye a ruha, nálunk a legdrágább amerre jártam eddig. Még a drágának számító Bécsben is olcsóbb ruházkodni, mint nálunk. Innen kezdve, rögtön más a súlya a dolognak. Cipő pl. majd fele. Ráadásul a márkasznobizmusban is élen járunk.
durva ahogy 3-4 év alatt elalavuló termékekről beszéltek, óhatatlanul beugrik mint analógia a politika és a miniszterelnökök. 'bezzeg régen kádár egyszerübb volt, nem voltak választások, nem is blogolt, nem is kokárdázott de 40 évig működött.'
those good o days hehe ;P
those good o days hehe ;P
Tóta W. Árpád · www.worluk.hu/ 2007.01.11. 23:48:00:
"Igen, de amint belép egy gyártó 10 évig elálló termékekkel (vagy már benn is van), a szirszarnak annyi..."
Nem annyi. Majdnem kizárólag a termék marketingjén múlik, hogy mit produkál eladásban. A közvetlen fogyasztói kommunikáció meg úgy aránylik a globál reklámkampányokhoz, mint a lepkefing a passzátszélhez.
"Igen, de amint belép egy gyártó 10 évig elálló termékekkel (vagy már benn is van), a szirszarnak annyi..."
Nem annyi. Majdnem kizárólag a termék marketingjén múlik, hogy mit produkál eladásban. A közvetlen fogyasztói kommunikáció meg úgy aránylik a globál reklámkampányokhoz, mint a lepkefing a passzátszélhez.
Quicksilver 2007.01.11. 23:55:55:
"Közvetlenül a fogyasztók töredéke sem tájékozódik, kommunikál. A többségnek egyszerűen nincsenek is olyan értelmi képességei, hogy megkülönböztessék a szponzorált tartalmat a valós értékítélettől."
Pontosan így van.
"Közvetlenül a fogyasztók töredéke sem tájékozódik, kommunikál. A többségnek egyszerűen nincsenek is olyan értelmi képességei, hogy megkülönböztessék a szponzorált tartalmat a valós értékítélettől."
Pontosan így van.
Quick, azért azt ne feledd, hogy mi, a magyar fizetésből élők sokkal nagyobb erőfeszítéssel vásárolunk, mint a nyugatabbra szánt portékát nyugaton vásárlók. Szinte minden földi jó olcsóbb, de a fizu több. A szolgáltatások nem, ribancot itt kapsz olcsóbban :D
Lehet hogy megköveztek, de én évente kétszer-háromszor járok labancföldre betankolni ruhát, mosóport mifenét. Kaland, olcsóbb, jobb minőségű, kultúráltabb. Na lehet pofáncsapni a tahóságomért.
Az igazi hard júzerek pedig usába. Van ismerős, aki évente jár ki munka folytán, ott tanulta a hontársaktól. Kiutaz üreskézzel, osztán az évi, erő szerint összespórolt ruhapénzből vesz bőröndöket meg gúnyákat. Nagyságrendekkel olcsóbbért.
Lehet hogy megköveztek, de én évente kétszer-háromszor járok labancföldre betankolni ruhát, mosóport mifenét. Kaland, olcsóbb, jobb minőségű, kultúráltabb. Na lehet pofáncsapni a tahóságomért.
Az igazi hard júzerek pedig usába. Van ismerős, aki évente jár ki munka folytán, ott tanulta a hontársaktól. Kiutaz üreskézzel, osztán az évi, erő szerint összespórolt ruhapénzből vesz bőröndöket meg gúnyákat. Nagyságrendekkel olcsóbbért.
Vászka!
én azért vásárolok turkálóban,mert azok a ruhák legalább egy mosást túléltek már..:)
(márkás cipőm utoljára 20 éve volt:a régi háromcsíkos és vagy 4 évig húzta)
én azért vásárolok turkálóban,mert azok a ruhák legalább egy mosást túléltek már..:)
(márkás cipőm utoljára 20 éve volt:a régi háromcsíkos és vagy 4 évig húzta)
Tistedur, azok nem mosást, hanem fertőtlenítést éltek túl. Egyébként ha ésszel turkálsz, valszeg jobb minőséget kapsz, mint a honi középkategóriás sopokban.
Kínai piac neked nem jácc? Aki ismerősnek van hozzá ideje meg energiája, ott is talál csodákat. Nem csak hamisítványt.
A háromcsíkos a tiszacipő? Vagy a korai adidasz?
Kínai piac neked nem jácc? Aki ismerősnek van hozzá ideje meg energiája, ott is talál csodákat. Nem csak hamisítványt.
A háromcsíkos a tiszacipő? Vagy a korai adidasz?
Vászka!
kínaira nem sokat járok,főleg a barátnőmet kísérem(nem vagyok konfekcióméret,nekem nehéz vásárolni),de cipőt kínaiban veszek..
korai adidas volt a szentem..még mindig nosztalgiával gondolok rá :)
kínaira nem sokat járok,főleg a barátnőmet kísérem(nem vagyok konfekcióméret,nekem nehéz vásárolni),de cipőt kínaiban veszek..
korai adidas volt a szentem..még mindig nosztalgiával gondolok rá :)
Alátámasztom, új Volvo is képes furán viselkedni, időnként kigyullad egy lámpa ok nélkül műszerfalon, az egyik (egyébként totál felesleges) fényszóró-törlő lapát motorja is lerohadt, csináltasd 100-ért. Azaz: marad úgy, ahogy most van.
Amikor kérdik, nem cserélem a 14 éves Nissan Primerát, visszakérdek: hol kapok valóban középkategóriás, megbízható, kényelmes autót, megfizethető áron? És közben még rettegjek is, hogy egy karcolás, és százas nagyságrendű javítás esik a nyakamba?
A bankok legszarabb fajta ügyfele vagyok, az az igazság. De ez az ő bajuk legyen.
Egyébként tipikus gyártói aljasság az -ha szakterületemen mozgok-, hogy a digitális gépek új generációi kicsivel nagyobb tudással, és nagyon hasonló külsővel jelennek meg a korábbiakhoz. A külső nem ugyanaz, csak hasonló, ez a lényeg. A búvárfotózásban ugyanis vízhatlan tokba tesszük a gépet. Ha a gépnek bármi baja lesz (ki látott már öt éves digigépet? és 25 éves Zenitet?), akkor a gyors generációváltás miatt a gyakorlatilag hibátlan vízhatlan tokba fizikai képtelenség illeszkedő gépet venni és tenni. Mert az újnak egy picikét máshol van valamelyik gombja. Ergonómia, ja.
Amikor kérdik, nem cserélem a 14 éves Nissan Primerát, visszakérdek: hol kapok valóban középkategóriás, megbízható, kényelmes autót, megfizethető áron? És közben még rettegjek is, hogy egy karcolás, és százas nagyságrendű javítás esik a nyakamba?
A bankok legszarabb fajta ügyfele vagyok, az az igazság. De ez az ő bajuk legyen.
Egyébként tipikus gyártói aljasság az -ha szakterületemen mozgok-, hogy a digitális gépek új generációi kicsivel nagyobb tudással, és nagyon hasonló külsővel jelennek meg a korábbiakhoz. A külső nem ugyanaz, csak hasonló, ez a lényeg. A búvárfotózásban ugyanis vízhatlan tokba tesszük a gépet. Ha a gépnek bármi baja lesz (ki látott már öt éves digigépet? és 25 éves Zenitet?), akkor a gyors generációváltás miatt a gyakorlatilag hibátlan vízhatlan tokba fizikai képtelenség illeszkedő gépet venni és tenni. Mert az újnak egy picikét máshol van valamelyik gombja. Ergonómia, ja.
azért a "márká"-ban van valami. 13 évesen kaptam angliában egy C*nverse tornacipőt, 6 évig hordatam, kosarazástól szörfözésig (vége felé) mindenre használtam. Ezen felbuzdulva vettem ugyanabból a márkából egy ún deszkás hasított bőrt, 4 évig húzta, mint utcai cipő, de még mindig használom alkalomnak megfelelően.
A ruha kicsit más tészta, de azért ott is képesek ótvar szarokat jó drágán adni.
A ruha kicsit más tészta, de azért ott is képesek ótvar szarokat jó drágán adni.
ELChe!
ugyanez a helyzet az ásatási digitális gépekkel is.mire megszokod,hogy hol mi van,máris jön a következő változat..és nem bírják a port :( (pedig ásatáson az van sajnos)
ugyanez a helyzet az ásatási digitális gépekkel is.mire megszokod,hogy hol mi van,máris jön a következő változat..és nem bírják a port :( (pedig ásatáson az van sajnos)
Hát bizony, ilyen országban élünk:). Akinek fussa az vesz űjat, akinek nem az vesz használtat, akinek arra sem, de sokkal gazdagabb az vesz hitelre.
De ez az egész nem lenne baj, hanem milyen zenéket hallgatnak az emberek, milyen müsorokat náznek?
Fogyasszunk!
De ez az egész nem lenne baj, hanem milyen zenéket hallgatnak az emberek, milyen müsorokat náznek?
Fogyasszunk!
osi: csakis igényes zene jöhet! Ossiánt találtam a YouTube-on.:)
www.youtube.com/watch?v=8oLC49sfsAQ
"A nyakkendős urak a tévéből néznek..." rész régóta kedvencem. Gyakran eszembe jut.
www.youtube.com/watch?v=8oLC49sfsAQ
"A nyakkendős urak a tévéből néznek..." rész régóta kedvencem. Gyakran eszembe jut.
Na ja, a felgyorsult világ. Meg az eldobható világ. Ez van. Nem ránk méretezték ezt a fogyasztói társadalom dolgot. A lemaradás ugye. Főleg anyagilag. Meg ugye "a gazdagság mégiscsak jobb mint a szegénység, már csak anyagi szempontból is" W. A.
Egyébként érdekes jelenség, hogy tőlünk északabbra mekkora az ellenállás az új kütyük iránt. A mér vegyek újat amikor még műxik a régi.
Osi, na az én zenei izlésem nagyjából a tranzosztorral záródik :P
Na belefexem az ágyba, holnap dolgos koránkelős nap lesz. Illetve ma van.
Jóccakát mindenkinek, délelőtt jövök zúgolódni-keseregni.
Egyébként érdekes jelenség, hogy tőlünk északabbra mekkora az ellenállás az új kütyük iránt. A mér vegyek újat amikor még műxik a régi.
Osi, na az én zenei izlésem nagyjából a tranzosztorral záródik :P
Na belefexem az ágyba, holnap dolgos koránkelős nap lesz. Illetve ma van.
Jóccakát mindenkinek, délelőtt jövök zúgolódni-keseregni.
Autó témához nem tudok hozzászólni.Nincs.Nem is kell.Átgondoltuk,és nincs rá szükségünk.Elég a lakáshitelt csengetni 20 évig,ahogy apáink-anyáink tették anno.
De a legjobb példa a "hülyemagyarra" az idei karácsony.Elfelejtik egyesek,hogy miről szól ez az ünnep.Vesznek plazmatévét,lcd-tévét,persze hitelre,aztán jövő karácsonykor széttárják a karjukat,hogy idén nincs karácsony,mert még nyögjük a tavalyit.Jó,elhiszem,hogy csábító a bolt kirakata,hisz arra épültek,hogy a csorgó nyálu egyszeri embert becsábítsák,s vásárlásra ösztökéljék.
S úgy látszik,az "ingyenhitel" varázsszóra elvész az ész.
De a legjobb példa a "hülyemagyarra" az idei karácsony.Elfelejtik egyesek,hogy miről szól ez az ünnep.Vesznek plazmatévét,lcd-tévét,persze hitelre,aztán jövő karácsonykor széttárják a karjukat,hogy idén nincs karácsony,mert még nyögjük a tavalyit.Jó,elhiszem,hogy csábító a bolt kirakata,hisz arra épültek,hogy a csorgó nyálu egyszeri embert becsábítsák,s vásárlásra ösztökéljék.
S úgy látszik,az "ingyenhitel" varázsszóra elvész az ész.
Én olyan fényképezõgépet szeretnék venni, amiben van telefon is, tud valaki ilyet?
És egy sörcsap is lehetne rajta...
És egy sörcsap is lehetne rajta...
Vászka: Hát ez az. Nem ránk, a mi fizetéseinkre méretezték a fogyasztói társadalmat, annak szokásaival együtt, de mégis átvettük. Mondjuk én nyugatabbra élve sem kedveltem annyira ezt a használjuk-dobjuk el mentalitást, de nyilván nem én vagyok sehol sem a töbség.
Kedves Árpi!
Alapvetően egyetértek, de. Még azért van néhány szempont. Nekem a konzum-idiotizmus nem a hitelből-újautónál kezdődik. Azzal az a gond, hogy Magyarországon sajna vannak nepperek, és azok eléggé csúnya bácsik. Az a fura helyzet van, hogy nem biztos, hogy az új kocsin többet bux, mint a használton, viszont az újon jó eséllyel kevesebb évet bux az életedből. A hitelből újautó akkor lesz konzum-idiotiuzmus, amikor kicsit nagyobb, erősebb, jobban felszerelt annál amit meg tudok engedni, és amire tényleg szükségem van. A mobil-plazma-izékről ne beszéljünk. Abban az utolsó szóig egyetértek. No, ez van.
Alapvetően egyetértek, de. Még azért van néhány szempont. Nekem a konzum-idiotizmus nem a hitelből-újautónál kezdődik. Azzal az a gond, hogy Magyarországon sajna vannak nepperek, és azok eléggé csúnya bácsik. Az a fura helyzet van, hogy nem biztos, hogy az új kocsin többet bux, mint a használton, viszont az újon jó eséllyel kevesebb évet bux az életedből. A hitelből újautó akkor lesz konzum-idiotiuzmus, amikor kicsit nagyobb, erősebb, jobban felszerelt annál amit meg tudok engedni, és amire tényleg szükségem van. A mobil-plazma-izékről ne beszéljünk. Abban az utolsó szóig egyetértek. No, ez van.
Aki újat akar, az divatmajom fasz.
Ehem.
Kétszer akartam használtat venni.
Az első alkalommal egy Renault Mégane 1.6 90LE fullextra volt az ismerős(!!!) kereskedőnél hirdetve (1999-ben). Faszán nézett ki. Jók voltak az extrák.
Aztán elvitték eredetvizsgálatra a legnagyobb hazai Renault kereskedéshez.
Az autón minden fasza.
Aztán a srác máig nem tudta megmagyarázni, miért, elvitte egy másik eredetvizsgálóhoz, ahová nem szokott szeretni menni, mert ott mindig kekeckednek.
Viszont ott kiderült, hogy a kocsi lopott, három autóból van összerakva, és csak 1.4 75 LE. Mehetett AF-es alvázszámért.
A másik esetben csak szimplán kiderült, hogy vissza lett az óra pörgetve, meg hogy a festék olyan vastag volt, mint egy rinocérosz bőrkéje.
Bármelyiket megveszem, egy picikét többet bukok, mint egy új autó egy év alatti értékvesztése.
Ha a divatmajom faszság azt jelenti, hogy inkább nem fektetek energiát és időt abba, hogy felfedezzem, amit mindenki legalább sejt, hogy a használtautóvásárlás M.o.-n a lottózással felérő szerencsejáték, annak megfelelő esélyekkel, akkor vállalom, hogy az is vagyok.
Ehem.
Kétszer akartam használtat venni.
Az első alkalommal egy Renault Mégane 1.6 90LE fullextra volt az ismerős(!!!) kereskedőnél hirdetve (1999-ben). Faszán nézett ki. Jók voltak az extrák.
Aztán elvitték eredetvizsgálatra a legnagyobb hazai Renault kereskedéshez.
Az autón minden fasza.
Aztán a srác máig nem tudta megmagyarázni, miért, elvitte egy másik eredetvizsgálóhoz, ahová nem szokott szeretni menni, mert ott mindig kekeckednek.
Viszont ott kiderült, hogy a kocsi lopott, három autóból van összerakva, és csak 1.4 75 LE. Mehetett AF-es alvázszámért.
A másik esetben csak szimplán kiderült, hogy vissza lett az óra pörgetve, meg hogy a festék olyan vastag volt, mint egy rinocérosz bőrkéje.
Bármelyiket megveszem, egy picikét többet bukok, mint egy új autó egy év alatti értékvesztése.
Ha a divatmajom faszság azt jelenti, hogy inkább nem fektetek energiát és időt abba, hogy felfedezzem, amit mindenki legalább sejt, hogy a használtautóvásárlás M.o.-n a lottózással felérő szerencsejáték, annak megfelelő esélyekkel, akkor vállalom, hogy az is vagyok.
RV: nagyon jó a gondolat a fogyaztói társadalom és kis hazánk viszonyáról. olyan sok helyről mondják hogy ennyit kereshetsz mert ennyit érsz, hogy már elhisszük.
Itt van egy komoly félreértés szerintem a mobiltelefonban található fényképezőgéppel kapcsolatban.
Az valóban nem arra való, hogy a National Geographicnak lefotózzuk a tiszavirágzást.
Hanem arra, hogy pl. tessék itt ez az izé, mi ez szerinted, kedves kolléga. Vagyishogyhát MMS küldésre.
Én bizony használnám is néha, egy szervíztechnikus ismerősöm például nagyon jól járt ezzel a funkcióval.
Szóval tessék ésszel használni!
Nagyon hasznos is tud lenni, ugyanezt eljátszani egy rendes fényképezővel elég bonyi, néha kivitelezhetetlen (nincs nálad laptop meg összekötőkábelek vagy ami kell)
Másik példa:
Volt már hogy feleségemnek percekig magyaráztam, hogy hol vagyok, hogy talál ide, nem értettük meg egymást, mindketten zaklatottak voltunk.
Na akkor marha jól jött volna egy MMS, tessék ez az az épület, így meg fogod ismerni.
Az valóban nem arra való, hogy a National Geographicnak lefotózzuk a tiszavirágzást.
Hanem arra, hogy pl. tessék itt ez az izé, mi ez szerinted, kedves kolléga. Vagyishogyhát MMS küldésre.
Én bizony használnám is néha, egy szervíztechnikus ismerősöm például nagyon jól járt ezzel a funkcióval.
Szóval tessék ésszel használni!
Nagyon hasznos is tud lenni, ugyanezt eljátszani egy rendes fényképezővel elég bonyi, néha kivitelezhetetlen (nincs nálad laptop meg összekötőkábelek vagy ami kell)
Másik példa:
Volt már hogy feleségemnek percekig magyaráztam, hogy hol vagyok, hogy talál ide, nem értettük meg egymást, mindketten zaklatottak voltunk.
Na akkor marha jól jött volna egy MMS, tessék ez az az épület, így meg fogod ismerni.
Hú Árpi ez egy baró cikk! Bár Mindenben nem értek egyet veled.
Kategorikusan nem mondanám, hogy aki új autót vesz az egy divatmajom fasz. Én inkább azt mondanám, hogy szeretett kishazánkban a fogyasztói döntésekben sokkal inkább a nyájhatás érvényesül, és nem az egyéni preferencia.
Példa: Nem akarok senkit bántani akinek Ignise van, de az egy tökéletes példa volt. Egy könnyűkasztnis, nem túlságosan izléses kivitelű autót kínáltak nem kis áron. Vették mint a cukrot. Apóspajtás is vett egyet majd' hárommmilláért, mert hogy új megminden megkell bele ABSESPAC meg mindenszar. Aztán most meg nekem panaszkodik, hogy a kurva hitelét kell fizetni x évig, meg hogy sokat eszik ahhoz képest, hogy Suzuki, meg tök sajnálja azt a 96-os Merga c180-ast, ami tetszett is neki, de hát az mégis használt...
Szóval ez télleg az idiotizmus netovábbja ami itt megy.
Nekem nem a hitellel van bajom, az én kocsimon is van még valamennyi, nem veszélyes, de nekem még ez is sok. Bankba melózok, a magyar átlaghoz képest relatíve jól keresek, de a nembejelentett állással rendelkező haverom csodálkozik, hogy miért járok egy 6 éves verdával, ha ennyit keresek, amikor ő bmw-vel nyomja. Szóval télleg szánalmas.
Erről nekem mindig Németország jut eszembe. Ott tanultam még gimis koromba egy ideig, és egy családnál laktam (ez úgy a 90es évek közepén volt.) Nem volt színestévéjük! Mert nem kellett nekik. Mondjuk bringából volt nekik vagy tizenkettő, mert mindig az volt a családi program. Ja és volt verseny, túra, meg hegyi. És G.T., meg Scott volt az összes, és egy Hiace-szal jártek, hogy beférjen mind.
Autót, mint befektetést nézni hülyeség szerintem. Én a Bravo-m helyett anno egy '86-os évjáratú BMW 325-öst akartam 185 lóval. Óaranymetál volt, és ment mint az állat. De aztán győzött a józanész, és száz pacival kevesebb van. Mai napig bánom. Nem azér' mert sok gondom lett volna a taljánnal, csak ma is sír a lelkem, ha egy ilyen szépséget meglátok. Na szóval szerintem sok esetben az autó egy érzelmi döntés eredménye. Ha úgy néznénk, mint ahogy Te mondod Árpi, akkor mindenki Toyota Carina E-vel szaladgálna
Na szóval szerintem nem ez a baj, hogy ha valaki új autót vesz, hanem az, hogy nem az egyéni preferenciák helyett a nyájhatás vezérli, és úgy érzi, hogy ha azt nem veszi meg, akkor csúszik egy kasztot...
Kategorikusan nem mondanám, hogy aki új autót vesz az egy divatmajom fasz. Én inkább azt mondanám, hogy szeretett kishazánkban a fogyasztói döntésekben sokkal inkább a nyájhatás érvényesül, és nem az egyéni preferencia.
Példa: Nem akarok senkit bántani akinek Ignise van, de az egy tökéletes példa volt. Egy könnyűkasztnis, nem túlságosan izléses kivitelű autót kínáltak nem kis áron. Vették mint a cukrot. Apóspajtás is vett egyet majd' hárommmilláért, mert hogy új megminden megkell bele ABSESPAC meg mindenszar. Aztán most meg nekem panaszkodik, hogy a kurva hitelét kell fizetni x évig, meg hogy sokat eszik ahhoz képest, hogy Suzuki, meg tök sajnálja azt a 96-os Merga c180-ast, ami tetszett is neki, de hát az mégis használt...
Szóval ez télleg az idiotizmus netovábbja ami itt megy.
Nekem nem a hitellel van bajom, az én kocsimon is van még valamennyi, nem veszélyes, de nekem még ez is sok. Bankba melózok, a magyar átlaghoz képest relatíve jól keresek, de a nembejelentett állással rendelkező haverom csodálkozik, hogy miért járok egy 6 éves verdával, ha ennyit keresek, amikor ő bmw-vel nyomja. Szóval télleg szánalmas.
Erről nekem mindig Németország jut eszembe. Ott tanultam még gimis koromba egy ideig, és egy családnál laktam (ez úgy a 90es évek közepén volt.) Nem volt színestévéjük! Mert nem kellett nekik. Mondjuk bringából volt nekik vagy tizenkettő, mert mindig az volt a családi program. Ja és volt verseny, túra, meg hegyi. És G.T., meg Scott volt az összes, és egy Hiace-szal jártek, hogy beférjen mind.
Autót, mint befektetést nézni hülyeség szerintem. Én a Bravo-m helyett anno egy '86-os évjáratú BMW 325-öst akartam 185 lóval. Óaranymetál volt, és ment mint az állat. De aztán győzött a józanész, és száz pacival kevesebb van. Mai napig bánom. Nem azér' mert sok gondom lett volna a taljánnal, csak ma is sír a lelkem, ha egy ilyen szépséget meglátok. Na szóval szerintem sok esetben az autó egy érzelmi döntés eredménye. Ha úgy néznénk, mint ahogy Te mondod Árpi, akkor mindenki Toyota Carina E-vel szaladgálna
Na szóval szerintem nem ez a baj, hogy ha valaki új autót vesz, hanem az, hogy nem az egyéni preferenciák helyett a nyájhatás vezérli, és úgy érzi, hogy ha azt nem veszi meg, akkor csúszik egy kasztot...
Egyetértek a cikkel és az előttem szólók nagy részével!!!
Nekem is sok ismerősöm van aki nyugatra jár vásárolni! És megéri, mert a magyart hülyére veszik, és metgvetetik vele dupláért ugyanazt. Rómában 10 euróért vettem olytan bőröndöt ami itt 15e, és láttam hogy mennyibe kerülnek azok a bőrcuccok meg ruhák amiket itt 2-3 szorosáért adnak!
Van egy norvég haverom, középosztálybeli ottan, amirko jött hozzánk 5 éve kérdezte ha 200ezer forintot vesz fel az automatából az 5 napra az elég lesz-e... ehhez képest nem volt mobilja, egy db normális autó van az 5 fős családnak stb.
Telefonmánia: csak az iwiw-en veszek telefont csak 10e alatt, szuper jókat lehet kifogni, nincs rajta kamera de megbízhatóan működnek, általában aksit kell 2ezerért utángyártottat venni oszt jónapot. Bővítve a példákat egy ismerősünk aki 80e-t keres takarítónőként 100ezres mobilt vett kétéves részletre, mert az kell neki... aztán második hónapban ellopták, azóta fizeti a havi 5ezret, gratulálok.
Nekem is sok ismerősöm van aki nyugatra jár vásárolni! És megéri, mert a magyart hülyére veszik, és metgvetetik vele dupláért ugyanazt. Rómában 10 euróért vettem olytan bőröndöt ami itt 15e, és láttam hogy mennyibe kerülnek azok a bőrcuccok meg ruhák amiket itt 2-3 szorosáért adnak!
Van egy norvég haverom, középosztálybeli ottan, amirko jött hozzánk 5 éve kérdezte ha 200ezer forintot vesz fel az automatából az 5 napra az elég lesz-e... ehhez képest nem volt mobilja, egy db normális autó van az 5 fős családnak stb.
Telefonmánia: csak az iwiw-en veszek telefont csak 10e alatt, szuper jókat lehet kifogni, nincs rajta kamera de megbízhatóan működnek, általában aksit kell 2ezerért utángyártottat venni oszt jónapot. Bővítve a példákat egy ismerősünk aki 80e-t keres takarítónőként 100ezres mobilt vett kétéves részletre, mert az kell neki... aztán második hónapban ellopták, azóta fizeti a havi 5ezret, gratulálok.
Mobil témához:
Kb. fél éve cseréltem a telefonom, azért, hogy Bluetooth headset-et használhassak vele, autóban. Nézni is utálom a sok - utakon támolygó - idiótát, akik nem bírják ki, hogy ne telefonáljanak vezetés közben, erre az egyszerű és olcsó kis vacakra meg sajnálják a pénzt (teszem azt, BMW-re viszont nem). Kamerát nem is akartam a gépbe, és nem akartam rá sokat költeni. Egy típust találtam, ami megfelelt a kritériumoknak! A 6021-es Nokiát, mely készülék gyártásával szóta le is állt a cég. Az volt a gond vele, hogy (nagyjából) csak értelmes dolgok voltak benne, a hülyeségeket viszont jobbára kihagyták. Státuszszimbólumnak sem volt jó, nem volt elég drága hozzá. Így viszont nem kellett a sok ütődöttnek... Mi is tehetünk arról, hogy hülyére vesznek minket.
Kb. fél éve cseréltem a telefonom, azért, hogy Bluetooth headset-et használhassak vele, autóban. Nézni is utálom a sok - utakon támolygó - idiótát, akik nem bírják ki, hogy ne telefonáljanak vezetés közben, erre az egyszerű és olcsó kis vacakra meg sajnálják a pénzt (teszem azt, BMW-re viszont nem). Kamerát nem is akartam a gépbe, és nem akartam rá sokat költeni. Egy típust találtam, ami megfelelt a kritériumoknak! A 6021-es Nokiát, mely készülék gyártásával szóta le is állt a cég. Az volt a gond vele, hogy (nagyjából) csak értelmes dolgok voltak benne, a hülyeségeket viszont jobbára kihagyták. Státuszszimbólumnak sem volt jó, nem volt elég drága hozzá. Így viszont nem kellett a sok ütődöttnek... Mi is tehetünk arról, hogy hülyére vesznek minket.
1998-ban az Európai Autógyártók és Japán autóiparának képviselői aláírtak egy szerződést,hogy az autókat 10 évre,ill.300 000 kmre-re garantálják.A GMC nem írta alá,a többiből lehet válogatn.Anno a Jaguárt úgy adta át a Tatus,hogy Unokám,Tied a kocsi,még csak 19 éves;te meg 21 és alig 1 millio mérföld van benne.
a volt rendszer egyik stàtusszimbolumàt
1963-ban kaptam szülinapra: a vadonatuj, eredeti Levy Strauss farmert! na mit mondjak. felejthetetlen élmény ...
1963-ban kaptam szülinapra: a vadonatuj, eredeti Levy Strauss farmert! na mit mondjak. felejthetetlen élmény ...
ern0 · linkbroker.hu/ 2007.01.11. 13:34:54
Erről van szó. Én csak és kizárólag használt autót szeretnék venni, de ezek a szemét gyártók elsőre mindig csak újakat gyártanak! És nem adják ide 1milláért.
Szal, szép és jó, hogy ne végy kőcsön, de ha csak egy mill a takarított, egy logant se kapsz érte. De még egy éves használtat SE. Tán még 3-4 éves használtat SE - még azokra is hitelt ajánlgatnak. (Kerestem, nem találtam). És bizonyos kor felett (s alatt) lehúz a nepper. Akkor most mit csináljak, ha munkaeszköz az autó, és dógozni akarok????
Erről van szó. Én csak és kizárólag használt autót szeretnék venni, de ezek a szemét gyártók elsőre mindig csak újakat gyártanak! És nem adják ide 1milláért.
Szal, szép és jó, hogy ne végy kőcsön, de ha csak egy mill a takarított, egy logant se kapsz érte. De még egy éves használtat SE. Tán még 3-4 éves használtat SE - még azokra is hitelt ajánlgatnak. (Kerestem, nem találtam). És bizonyos kor felett (s alatt) lehúz a nepper. Akkor most mit csináljak, ha munkaeszköz az autó, és dógozni akarok????
nem akarásnak nyögés a vége.
súgok valamit, bár csak félve, mert személy szerint még nem volt autóm, ellenben az ismeretségi körömben úgy általában mindenki ezt a véleményt osztja:
ha egy kicsit körülnézel, kaphatsz jó állapotban lévő használt német autót, és ha egy kicsit ráköltesz miután megvetted, és még vigyázol is rá (tudom hogy sok a ha, de ez egy ilyen történet) akkor lesz egy olyan autód amit használhatsz a munkádban, és nem fog cserben hagyni. HA vigyázol rá.
hozzá kell tennem, hogy egy jó karban lévő használt német autót többre becsülök egy vadiúj Logan-nál, valamint a legtöbb új japán-nál is, design-ban pláne (a franciáról meg már ne is beszéljünk).
súgok valamit, bár csak félve, mert személy szerint még nem volt autóm, ellenben az ismeretségi körömben úgy általában mindenki ezt a véleményt osztja:
ha egy kicsit körülnézel, kaphatsz jó állapotban lévő használt német autót, és ha egy kicsit ráköltesz miután megvetted, és még vigyázol is rá (tudom hogy sok a ha, de ez egy ilyen történet) akkor lesz egy olyan autód amit használhatsz a munkádban, és nem fog cserben hagyni. HA vigyázol rá.
hozzá kell tennem, hogy egy jó karban lévő használt német autót többre becsülök egy vadiúj Logan-nál, valamint a legtöbb új japán-nál is, design-ban pláne (a franciáról meg már ne is beszéljünk).
thcr
Igazad van. Lehet jól is kijönni a használtautó-vásárlásból. Csak nehéz.
Én a hétvégi autósoknak inkább ajánlom az új autó biztonságát. Aki kicsit jobban ért hozzá és hajlandó is időt és fáradságot áldozni, jobban jár ha a használtautó piacon nézelődik. Nem szabad "beleszeretni" egy konkrét autóba sem és tudomásul kell venni, hogy akár hónapokig is eltarthat a keresgélés.
Igazad van. Lehet jól is kijönni a használtautó-vásárlásból. Csak nehéz.
Én a hétvégi autósoknak inkább ajánlom az új autó biztonságát. Aki kicsit jobban ért hozzá és hajlandó is időt és fáradságot áldozni, jobban jár ha a használtautó piacon nézelődik. Nem szabad "beleszeretni" egy konkrét autóba sem és tudomásul kell venni, hogy akár hónapokig is eltarthat a keresgélés.
thcr 2007.01.12. 12:51:47
A kulcsszó a "jó állapotban lévő használt ".
Ennél a pontnál fog engem lehúzni a nepper (meg a ráköltésnél a szerelő).
T.i. más a szakmám, így se az autókhoz, se az autószerelőkhöz nem értek. Ezek meg már nem azok a régi trabantok, amit még én is meg tudtam igazítani egy tizeskulccsal!
A vigyázással semmi gond, most egy 11-éves franciám van, elsőtulaj, és nem bántam meg, talán épp azért, mert kímélő üzemmódban hajtok (noha a németeknek tényleg jobb a hírük).
A kulcsszó a "jó állapotban lévő használt ".
Ennél a pontnál fog engem lehúzni a nepper (meg a ráköltésnél a szerelő).
T.i. más a szakmám, így se az autókhoz, se az autószerelőkhöz nem értek. Ezek meg már nem azok a régi trabantok, amit még én is meg tudtam igazítani egy tizeskulccsal!
A vigyázással semmi gond, most egy 11-éves franciám van, elsőtulaj, és nem bántam meg, talán épp azért, mert kímélő üzemmódban hajtok (noha a németeknek tényleg jobb a hírük).
virág
persze hogy nehéz, sőt, megélni is nehéz, meg jó munkát találni is nehéz, jól dolgozni meg pláne. csak arról van szó, hogy ha währenßhöhleigkeitigchen-nek _TÉNYLEG_ munkaeszköze, és szüksége van rá, akkor megoldhatja ha nagyon akarja. én sem tudnék most így hirtelen leakasztani a fogasról egy autókhoz rendkívül jól értő ismerőst aki segíthet a választásban és netalántán még el is jön velem megnézni a kocsikat, de ha mindenképpen szükségem volna egy kocsira, akkor megoldanám valahogy. csak rá kell szánni a zidőt.
igazad van, tényleg nem szabad beleszeretni semmibe, az a legfőbb probléma ezzel, hogy a marketing szagembereknek az a dolguk hogy szerelmes legyél a plazmatévébe, és meglehetősen jól csinálják. az viszont, hogy eme "tudomány" ilyen magasfokú űzése az ő találmányuk volt, vagy az igény teremtődött meg a piac részéről a hülyítésre, az tyúk-vagy-tojás problémakör, és nincs értelme vitatkozni rajta. nyilvánvaló, hogy a magas szintű marketing egy már féligmeddig létező igényt elégített ki a lassú de biztos megjelenésével, és az is nyilvánvaló hogy az emberek másik része már csak akkor zombult be, mikor a gonosz reklámok megjelentek.
persze hogy nehéz, sőt, megélni is nehéz, meg jó munkát találni is nehéz, jól dolgozni meg pláne. csak arról van szó, hogy ha währenßhöhleigkeitigchen-nek _TÉNYLEG_ munkaeszköze, és szüksége van rá, akkor megoldhatja ha nagyon akarja. én sem tudnék most így hirtelen leakasztani a fogasról egy autókhoz rendkívül jól értő ismerőst aki segíthet a választásban és netalántán még el is jön velem megnézni a kocsikat, de ha mindenképpen szükségem volna egy kocsira, akkor megoldanám valahogy. csak rá kell szánni a zidőt.
igazad van, tényleg nem szabad beleszeretni semmibe, az a legfőbb probléma ezzel, hogy a marketing szagembereknek az a dolguk hogy szerelmes legyél a plazmatévébe, és meglehetősen jól csinálják. az viszont, hogy eme "tudomány" ilyen magasfokú űzése az ő találmányuk volt, vagy az igény teremtődött meg a piac részéről a hülyítésre, az tyúk-vagy-tojás problémakör, és nincs értelme vitatkozni rajta. nyilvánvaló, hogy a magas szintű marketing egy már féligmeddig létező igényt elégített ki a lassú de biztos megjelenésével, és az is nyilvánvaló hogy az emberek másik része már csak akkor zombult be, mikor a gonosz reklámok megjelentek.
währenßhöhleigkeitigchen
jajnekem de rosszul érzem magam, hogy nemtom kiejteni a neved.. :)
naszóval neked azzal a franciával valszeg nagyon nagyon nagy szerencséd volt, ha jó állapotban van.
az idő meg megint csak az a tárgy amiből mindenkinek kevés van, elismerem.
én fél éve költöztem albérletbe és azóta nem volt még időm venni egy normális ruhásszekrényt :(
jajnekem de rosszul érzem magam, hogy nemtom kiejteni a neved.. :)
naszóval neked azzal a franciával valszeg nagyon nagyon nagy szerencséd volt, ha jó állapotban van.
az idő meg megint csak az a tárgy amiből mindenkinek kevés van, elismerem.
én fél éve költöztem albérletbe és azóta nem volt még időm venni egy normális ruhásszekrényt :(
Én speciel eddig még mindig autószerelő barátommal mentem autót megnézni.
Valamennyire én is értek hozzá, de ő a szakember. Egyszerű halandónak fel sem tűnő dolgokból olyan - helyes - következtetéseket tud levonni az autóval kapcsolatban, hogy sokszor csak ámulok.
Valamennyire én is értek hozzá, de ő a szakember. Egyszerű halandónak fel sem tűnő dolgokból olyan - helyes - következtetéseket tud levonni az autóval kapcsolatban, hogy sokszor csak ámulok.
kicsit irónikus néha a zélet, pont ebben a pillanatban mondta el egy ismerősöm, hogy fél éves megunt mobilját (LGF2400) le akarja cserélni, mert beleszeretett egy másikba. aszongya azért most akarja eladni mert később semmit nem fog érni (azt hiszi a lelkem, hogy adni fog érte bárki 15000 forintot). vicces mikor az emberek összekeverik valaminek a piaci értékét a használati értékkel.
a stàtusszimbolértéke egy mobiltelefonnak manapsàg ugyszolvàn nulla. két hàrom virslivastag aranylànc kàvéstànyér dimenzioju éremmel vagy kruzifixel, az pillanatnyilag abszolut in.
én nem úgy fogalmaznék hogy nulla, én inkább azt látom hogy olyan mint az oxigén. életfontosságú, de ha van akkor természetes.
Kedves öreg Liberté bácsi is most készül megvenni sorban az 5. autóját 'of-da-same-kind': első tulaj, Mo-i üzembehelyezés, 2-3 év közötti, szervízkönyves, új áron tizenmilliós kombi nagy motorral.
Én ezt tartom ár-érték arányban az ideálisnak, használati értéke kb mint az újé, hajtom még 3 évig és minimálisat bukom rajta.
Inkább veszek 3.5 M-ért egy 3 év alatti igazi-jó autót, mint ugyanennyiért egy vadonatúj trágyadombot. Az első 2-3 év 60-70%os értékveszését meg fizesse ki más.
Én ezt tartom ár-érték arányban az ideálisnak, használati értéke kb mint az újé, hajtom még 3 évig és minimálisat bukom rajta.
Inkább veszek 3.5 M-ért egy 3 év alatti igazi-jó autót, mint ugyanennyiért egy vadonatúj trágyadombot. Az első 2-3 év 60-70%os értékveszését meg fizesse ki más.
Ez csak érintőlegesen tartozik ide, de ez ellen az első 2-3 éves 60-70%-os értékvesztés ellen azért láthatóan küzdenek a gyártók is. Nekem pl. a 3-as BMW-k jutnak rögtön az eszembe. 2003 előtt ugye más volt a lámpa és ezáltal az egész autó megjelenése, aztán most 2006-tól megint látványos design-váltás történt. Pont 3 év. A BMW meg tipikusan státuszautó (még a 3-as is), tehát aki feszíteni akar, annak már nagyon tré a 2003-nál régebbi.
Virág et.:
Sajna nem nagyon lehet ez ellen küzdeni.
Hiába csak két hetet használsz egy autót akkor is használt. Nem null km-es. Csak tetemes értékcsökkenéssel lehet eladni, akármit is csinálsz, különben minek vennék meg? Az autóvásárlásnál - ha már valaki fizet - mindegy, hogy 200k-val több, akkor már inkább újat vesz. S mivel ez így van, a bank, ha visszaveszi az autót, ő is csak értékcsökkenten számolja be, ha nem tud az embör fizetni. S ott van, ahol a part szakad, mert persze a bank se jótékonysági intézmény, a különbözetet persze be kell csengetni.
S erről szól a cikk. Az ember kerülje el, hogy ilyen helyzetbe kerüljön.
Sajna nem nagyon lehet ez ellen küzdeni.
Hiába csak két hetet használsz egy autót akkor is használt. Nem null km-es. Csak tetemes értékcsökkenéssel lehet eladni, akármit is csinálsz, különben minek vennék meg? Az autóvásárlásnál - ha már valaki fizet - mindegy, hogy 200k-val több, akkor már inkább újat vesz. S mivel ez így van, a bank, ha visszaveszi az autót, ő is csak értékcsökkenten számolja be, ha nem tud az embör fizetni. S ott van, ahol a part szakad, mert persze a bank se jótékonysági intézmény, a különbözetet persze be kell csengetni.
S erről szól a cikk. Az ember kerülje el, hogy ilyen helyzetbe kerüljön.
csodaszarvas: szerintem úgy lehet küzdeni ellene, hogy a zember megpróbálja kivonni magát abból az egyébként tömegeket megfertőzött gondolkodásmódból, hogy "hiába csak két hetet használsz egy autót akkor is használt". számomra a 2 hetet használt autó pontosan annyival ér kevesebbet az újnál, amennyire 2 hét alatt le lehet amortizálni, és nem 60%-kal.
rendkívül jól lehet profitálni egyébként az ilyesmiből, mert minél fiatalabb használt autót veszel, annál jobban jársz ár-érték arányban - pontosan emiatt az ostoba szemlélet miatt.
rendkívül jól lehet profitálni egyébként az ilyesmiből, mert minél fiatalabb használt autót veszel, annál jobban jársz ár-érték arányban - pontosan emiatt az ostoba szemlélet miatt.
thcr: hjam. De ha megteheted, akkor inkább hozzádobsz még 100-300k-t, és veszel egy zsír újat. Nincs para, hogy micsinált vele az előző tulaj, nem fingott bele, nem húzta túl a motort. Érted.
Szerintem teljesen természetes, hogy akkor már inkább újat vesz az ember, 100.000 nem pénz egy közel új autónal.
Persze fél milla már igen, vagy akár még több is. Akkor már érdemes elgondolkodni, hogy megéri-e az a plusz az új autót?
Amúgy minden fogyasztási cikkel így van ez. Mindek vegyek használtat pár forinttal olcsóbban, ha bekocogok és 10Ft-tal drágábban, de újat veszek?
Szerintem teljesen természetes, hogy akkor már inkább újat vesz az ember, 100.000 nem pénz egy közel új autónal.
Persze fél milla már igen, vagy akár még több is. Akkor már érdemes elgondolkodni, hogy megéri-e az a plusz az új autót?
Amúgy minden fogyasztási cikkel így van ez. Mindek vegyek használtat pár forinttal olcsóbban, ha bekocogok és 10Ft-tal drágábban, de újat veszek?
persze, ez teljesen jogos meglátás, csak nyilván egyrészt van egy lélektani határ amin túl már többet nem akar rádobni az ember, másrészt meg nyilván ez a határ mindenkinél máshol van.
egyébként pedig kövezzetek meg, de továbbra is, még különösebb autós tapasztalat nélkül is többre értékelek egy 20 éves jó állapotú golf2-est mint egy logan-t. azért, mert hiába nincs különösebb autós tapasztalatom, az már közhelynek számít, hogy Pl. a német autó szép és jó, és ha karban van tartva akkor megéri, csakugye azt meg kell találni.
számomra viszont egy dacia logan sehogy sem éri meg, semmilyen állapotban és áron sem.
egyébként pedig kövezzetek meg, de továbbra is, még különösebb autós tapasztalat nélkül is többre értékelek egy 20 éves jó állapotú golf2-est mint egy logan-t. azért, mert hiába nincs különösebb autós tapasztalatom, az már közhelynek számít, hogy Pl. a német autó szép és jó, és ha karban van tartva akkor megéri, csakugye azt meg kell találni.
számomra viszont egy dacia logan sehogy sem éri meg, semmilyen állapotban és áron sem.
thcr
A húszéves német verda tényleg ér(het) valamit, de az újak ugyanolyan szarok mint bármelyik más európai típus. Végy japánt.
A húszéves német verda tényleg ér(het) valamit, de az újak ugyanolyan szarok mint bármelyik más európai típus. Végy japánt.
Nem értem miért fújnak ennyien a kamerás mobilokra. Nyilvánvaló, hogy nem professzionális felvételek készítésére találták ki, a paparazzók sem ezt ajánlják. Van azonban egy óriási előnyük. Gyakorlatilag mindig kéznél van, ugyanis telefont a legtöbben már mindenhova visznek magukkal. Ezt a legkisebb digitális fényképezőről sem lehet elmondani.
Szerintem mindenkinek jött már jól a mobilja gyengécske kamerája is, ha van rajta. Szóval, ha a technológia és az ár megengedi, miért ne?
Szerintem mindenkinek jött már jól a mobilja gyengécske kamerája is, ha van rajta. Szóval, ha a technológia és az ár megengedi, miért ne?
Vitaminisiert
kurvaegyszerű, hogy miért. N évvel ezelőtt eszébe sem jutott volna senkinek, hogy ha az utcán jár és lát valami érdekeset, akkor lefényképezze. nem volt rá igény, meg nem volt rá lehetőség sem.
az igény később megteremtődőtt, a technológiával együtt (talán az igény egy kicsit később), és ha a mostani életünket összehasonlítom az akkorival, akkor nem látok sok különbséget a praktikusságban, legalábbis ebből a szempontból.
egyszóval ez az igény nagyjából mesterségesen lett felkeltve, nem egy olyan forradalmi ötlet volt mint maga a mobiltelefon anno, az igényfelkeltés eszköze pedig nagyjából olyan zombikat csinált az emberekből, mint a Múmia című filmben, akik csak totyognak előre mint a pingvin, üveges tekintettel néznek lefelé, és közben halkan duruzsolják hogy iiiiiim-hoooooooo-teeeeeeeeeep...
egyébként nem konkrétan a kamerás mobilról van szó, hanem általában azokról a luxuscikkekről, amik a marketing-nek köszönhetően gyorsan létszükségletté válnak, és az emberek évekre vesznek fel hitelt azokért a javakért amiken pár éve röhögtünk volna (természetesen nem azokról van szó akik zsebből kifizethetik).
később meg ugye megy a siránkozás, hogy rosszabbul élünk mint 4 éve..
kurvaegyszerű, hogy miért. N évvel ezelőtt eszébe sem jutott volna senkinek, hogy ha az utcán jár és lát valami érdekeset, akkor lefényképezze. nem volt rá igény, meg nem volt rá lehetőség sem.
az igény később megteremtődőtt, a technológiával együtt (talán az igény egy kicsit később), és ha a mostani életünket összehasonlítom az akkorival, akkor nem látok sok különbséget a praktikusságban, legalábbis ebből a szempontból.
egyszóval ez az igény nagyjából mesterségesen lett felkeltve, nem egy olyan forradalmi ötlet volt mint maga a mobiltelefon anno, az igényfelkeltés eszköze pedig nagyjából olyan zombikat csinált az emberekből, mint a Múmia című filmben, akik csak totyognak előre mint a pingvin, üveges tekintettel néznek lefelé, és közben halkan duruzsolják hogy iiiiiim-hoooooooo-teeeeeeeeeep...
egyébként nem konkrétan a kamerás mobilról van szó, hanem általában azokról a luxuscikkekről, amik a marketing-nek köszönhetően gyorsan létszükségletté válnak, és az emberek évekre vesznek fel hitelt azokért a javakért amiken pár éve röhögtünk volna (természetesen nem azokról van szó akik zsebből kifizethetik).
később meg ugye megy a siránkozás, hogy rosszabbul élünk mint 4 éve..
Ezzel nem értek egyet. Régen is volt olyan, hogy de jó lenne, ha nálam lenne a fényképezőgép. Nem azt mondom, hogy mindennapos, de előfordult. Manapság ilyenkor kéznél van a mobil.
Ez szerintem olyan, mint amikor pár évvel ezelőtt még csak a "fontos embereknek" volt mobilja és akinek nem volt az bunkofonnak hívta. Ma már ez a kifejezés kipusztult (bár a bunkó módon telefonálók nem).
Ez szerintem olyan, mint amikor pár évvel ezelőtt még csak a "fontos embereknek" volt mobilja és akinek nem volt az bunkofonnak hívta. Ma már ez a kifejezés kipusztult (bár a bunkó módon telefonálók nem).
Vitaminisiert
még mindig nem kifejezetten a mobilkameráról van szó, az csupán egy része a nagy-nagy egésznek. hogy Te konkrétan nem értesz egyet a kamera haszontalanságával az a szíved joga, de számomra még mindig nem tud akkora találmány lenni egy mobiltelefonba egy szar minőségű kamera beszerelése, mint a telefon alkalmassá tétele arra, hogy hordozható legyen. drót nélkül. csak úgy szabadon, a levegőben. át teccik érezni? :)
még mindig nem kifejezetten a mobilkameráról van szó, az csupán egy része a nagy-nagy egésznek. hogy Te konkrétan nem értesz egyet a kamera haszontalanságával az a szíved joga, de számomra még mindig nem tud akkora találmány lenni egy mobiltelefonba egy szar minőségű kamera beszerelése, mint a telefon alkalmassá tétele arra, hogy hordozható legyen. drót nélkül. csak úgy szabadon, a levegőben. át teccik érezni? :)
Rosszindulatú Vászka,
Nem, nem megbizhatosagot vásárolsz, azt csak hiszed:) Attól, hogy új autód van, még nem jelenti azt, hogy megbízható.
A másik, én vásároltam egy 5 éves autót, apám egy zsír újat. Az érdekesség annyi, hogy 5 év alatt ő minimum a dupláját költötte rá, pedig volt rá gari, stb. És az enyém egy kategóriával nagyobb is (ami az évjárat beli különbség miatt inkább félnek tekinthető).
De amúgy meg mindenki azt vesz amit akar. Ha nekem lenne bankban 20 millám én is vennék 5-6 misiért új autót.
Nem, nem megbizhatosagot vásárolsz, azt csak hiszed:) Attól, hogy új autód van, még nem jelenti azt, hogy megbízható.
A másik, én vásároltam egy 5 éves autót, apám egy zsír újat. Az érdekesség annyi, hogy 5 év alatt ő minimum a dupláját költötte rá, pedig volt rá gari, stb. És az enyém egy kategóriával nagyobb is (ami az évjárat beli különbség miatt inkább félnek tekinthető).
De amúgy meg mindenki azt vesz amit akar. Ha nekem lenne bankban 20 millám én is vennék 5-6 misiért új autót.
Azért itt a hozzászólásokban is látszik, (tisztelet a kivételnek) hogy a biciklit az emberek nagyrésze játéknak vagy sporteszköznek nézi. Én tudok majdnem mindennap, ha nincs minusz fok, kerékpárral egyetemre járni. Az nem tud, aki retardált. (Tótawárpi: a "nem tudok" és a "nem lehet" közt van különbség.) Nincs végig biciklisáv, de ez nem jelenti azt, hogy a főúton kell tekerni a kocsik közt, vagy a járdán elbaszni az összes gyalogost. Létezik olyan, hogy mellékút. Lehet, hogy egy kilóméterrel többet kell menni, de legalább túlélem. Viszont azt utálom, hogy nem tekintik a biciklit egyenrangú közlekedési ezközként. pl: Látja a vezető, hogy jövök, mégis bevág elém. Arra nem gondol, hogy ami neki egy karcolás a metálfényen, az nekem egy temetés...
Egyébként az írás tetszik, teljesen egyetértek. A használtautó nem feltétlen a 30 éves zsigulit jelenti. Kis törődéssel egy 10-15 éves autó is lehet ugyanolyan megbízható, mint egy új. Aki meg használtautó lerakatból vásárol autót, és nem visz magával egy ismerőst, aki ért hozzá, az meg is érdemli, hogy átvágják a fejét.
Árpi, azért a túlfogyasztás nem egy speciális magyar dolog, hiába dzsentriköztársaságozol. Az USA-ban is rengetegen felelőtlenül költekeznek, ráadásul ott minden embernek van (több) hitelkártyája, így még könnyebb... Fogyasztói társadalom + emberi hülyeség eredménye mindenhol hasonló.
Sziasztok!
Árpi,régóta olvasom a beírásaidat,eddig nem szóltam hozzá,de az autós megjegyzéseddel nem értek egyet.
Valakinek az autó elengedhetetlen kelléke a munkájához, és ha éppen nem tudja egyben kifizetni,akkor természetesen hitelre fogja megvenni.
Én is azt tettem. Használt,3 éves volt,most 5.5 éves,jól szuperál.
Igaz,rengetegen ugranak bele új típusba, és ismerősöm -aki hitelügyintéző cégnél dolgozik- mondja,hányan vannak,akik valóban nem mérik fel, képesek-e havi 40-50-60 ezret kinyögni pluszban.
2 év múlva pedig viszik az autót...
Ettől függetlenül,ha valaki a használt autót is hitelre veszi meg ésszel, azt hiszem,azzal semmi probléma nincsen.
Mobiltéren pedig általánosítani nem szabad. Az, hogy akad néhány egyed,aki versenyzik azon,hogy éppen a legújabb, legdrágább telefonja legyen, holott a 3/4-ét nem használja ki a tudásának,az meg is érdemli.
/Hozzáteszem,nem is tudja mire való,de ez most mellékes./
Nekem 2 telefonom van,az egyik 9 éves, annyira régi,hogy már akksija többe kerül,mint a telefon,ezért van egy frissebb típusú,ami ugyan még csak1 éves. Tény,nem használom ki,mert nem érdekel sem a kamera,sem a blue tooth,sem a többi. Viszont ami miatt össszespóroltam rá,az a formája és a kinézete volt. Szeretem,és eszem ágában sincs lecserélni.
Az írás többi részével egyetértek,sokszor látom,amikor delikvens egy 4 soros listával a kezében tolja a kocsiját a bevásárlóközpontban,de ennek ellenére a kocsija tele van minden kütyüvel.
A nagy sírások ellenére nekem aztán mondhatja akárki,hogy nincs pénze semmire...
Viszont ez nem a magyarok egyedüli hibája,ez szinte mindenhol így van. Köszönhetően a népbutításnak,amikor értelmetlen gagyi műsorok tömkelege megy a csatornákon,ahol még a szerencsétlenje képes arra is,hogy elküldjön mittomén hány sms-t,mert ugye lehet szavazni...
Árpi,régóta olvasom a beírásaidat,eddig nem szóltam hozzá,de az autós megjegyzéseddel nem értek egyet.
Valakinek az autó elengedhetetlen kelléke a munkájához, és ha éppen nem tudja egyben kifizetni,akkor természetesen hitelre fogja megvenni.
Én is azt tettem. Használt,3 éves volt,most 5.5 éves,jól szuperál.
Igaz,rengetegen ugranak bele új típusba, és ismerősöm -aki hitelügyintéző cégnél dolgozik- mondja,hányan vannak,akik valóban nem mérik fel, képesek-e havi 40-50-60 ezret kinyögni pluszban.
2 év múlva pedig viszik az autót...
Ettől függetlenül,ha valaki a használt autót is hitelre veszi meg ésszel, azt hiszem,azzal semmi probléma nincsen.
Mobiltéren pedig általánosítani nem szabad. Az, hogy akad néhány egyed,aki versenyzik azon,hogy éppen a legújabb, legdrágább telefonja legyen, holott a 3/4-ét nem használja ki a tudásának,az meg is érdemli.
/Hozzáteszem,nem is tudja mire való,de ez most mellékes./
Nekem 2 telefonom van,az egyik 9 éves, annyira régi,hogy már akksija többe kerül,mint a telefon,ezért van egy frissebb típusú,ami ugyan még csak1 éves. Tény,nem használom ki,mert nem érdekel sem a kamera,sem a blue tooth,sem a többi. Viszont ami miatt össszespóroltam rá,az a formája és a kinézete volt. Szeretem,és eszem ágában sincs lecserélni.
Az írás többi részével egyetértek,sokszor látom,amikor delikvens egy 4 soros listával a kezében tolja a kocsiját a bevásárlóközpontban,de ennek ellenére a kocsija tele van minden kütyüvel.
A nagy sírások ellenére nekem aztán mondhatja akárki,hogy nincs pénze semmire...
Viszont ez nem a magyarok egyedüli hibája,ez szinte mindenhol így van. Köszönhetően a népbutításnak,amikor értelmetlen gagyi műsorok tömkelege megy a csatornákon,ahol még a szerencsétlenje képes arra is,hogy elküldjön mittomén hány sms-t,mert ugye lehet szavazni...
Hát én Árpáddal nagyon sokban egyetértek, ez a cikke is sok megfontolandó elemmel bír, de azért ne játsszuk már el, hogy társadalmon kívüli renegátok vagyunk, fuj fogyasztás. W. is fogyaszt, megveszi a sok felesleges dolgot, csak mondjuk nem éppen autót. Én mindig azt mondom, hogy aki ultrazöld, ellen-fogyasztó és kapitalizmus-bíráló, az legyen hiteles, költözzön az Alföldre, éljen jurtában, vadásszon üregi nyulat, járjon állatbőrben, és napenergiázzon. Akkor lehet pökhendi kritizálással élni, amíg Tótának (feltehetőleg) van hűtője, nagyteljesítményű pc-je, tévéje, autója (jó kis tízéves nyugati kocsija, ami okádja a füstöt, és ötször jobban szennyezi a környezetet, mint egy új)fosszilis vagy atomenergia-alapú fűtése stb, addig ne beszéljen túlfogyasztásról, konzumidiotizmusról. Nagy ellenálló mert kényszerből van kamerás mobilja? Dobja ki, vegyen egy 3210-est kétezerért, és éljen bolgogan, hogy nem trendkövető.
Értem én a sok gyökér gyepálását, tényleg dühítő, mikor a lakótelep előtt sorjáznak a vadiúj autók, fenn a lakásban meg száraz kenyeret rágicsálnak, de egy kamerás mobil, vagy egy új autó nem feltétlen a bekötött szem jelképe.
Értem én a sok gyökér gyepálását, tényleg dühítő, mikor a lakótelep előtt sorjáznak a vadiúj autók, fenn a lakásban meg száraz kenyeret rágicsálnak, de egy kamerás mobil, vagy egy új autó nem feltétlen a bekötött szem jelképe.
Paranoir :
Az utolsó mondatodat leszámítva hüllyeségnek tartom amit írsz. Aki nem ért egyet ezzel a buta fogysztási kultúrával, vagy az "átlag magyar" szokásaival, az nem feltétlenül tud/akar nyíltan lázadni. Próbálj meg felnevelni egy gyereket 2007-ben mobiltelefon, PC, vagy gázfűtés nélkül. Tudod mi lesz belőle? Egy elvadult, kitaszított ember. Az a véleményem, hogy attól, mert valaki nem ért egyet valamivel, nem biztos, hogy meg tud élni nélküle (pl. a társadalom egészére vetítve ilyen a készpénz azapú kereskedelem - remélem érthetően fogalmaztam).
A másik mondanivalóm - nem kimondottan neked szól hanem úgy általában a "legújabbmobilos-hitelnyaralós" embereknek : lehet, hogy ahol te élsz most ott a külsőségek alapján ítélnek meg, de ha szorgalmasan gyűjtögetsz, és úgy neveled a gyerekedet, hogy VALÓS ÉRTÉK alapján mérlegelje a dolgokat (persze ez is szubjektív, de legalább van esélye)lehet megéred, hogy olyan helyen öregedj meg, ahol azért szeretnek AKI vagy, és nem azért AMID van. Tudom, hogy itt és most ez egy ilyen ország, de már érezni lehet a javulás szelét.
(és mielőtt megkérdeznétek, hogy jobbról, vagy balról fúj-e, közölném, hogy ha ésszel döntenétek nem csak az áruk-szolgáltatások-stb. kiválasztásában, hanem a politikusaitokkal kapcsolatban is, akkor ezt a kérdést nem kellene feltenni, mert mindenki mosolyogna mindenkire)
Üdv.
Az utolsó mondatodat leszámítva hüllyeségnek tartom amit írsz. Aki nem ért egyet ezzel a buta fogysztási kultúrával, vagy az "átlag magyar" szokásaival, az nem feltétlenül tud/akar nyíltan lázadni. Próbálj meg felnevelni egy gyereket 2007-ben mobiltelefon, PC, vagy gázfűtés nélkül. Tudod mi lesz belőle? Egy elvadult, kitaszított ember. Az a véleményem, hogy attól, mert valaki nem ért egyet valamivel, nem biztos, hogy meg tud élni nélküle (pl. a társadalom egészére vetítve ilyen a készpénz azapú kereskedelem - remélem érthetően fogalmaztam).
A másik mondanivalóm - nem kimondottan neked szól hanem úgy általában a "legújabbmobilos-hitelnyaralós" embereknek : lehet, hogy ahol te élsz most ott a külsőségek alapján ítélnek meg, de ha szorgalmasan gyűjtögetsz, és úgy neveled a gyerekedet, hogy VALÓS ÉRTÉK alapján mérlegelje a dolgokat (persze ez is szubjektív, de legalább van esélye)lehet megéred, hogy olyan helyen öregedj meg, ahol azért szeretnek AKI vagy, és nem azért AMID van. Tudom, hogy itt és most ez egy ilyen ország, de már érezni lehet a javulás szelét.
(és mielőtt megkérdeznétek, hogy jobbról, vagy balról fúj-e, közölném, hogy ha ésszel döntenétek nem csak az áruk-szolgáltatások-stb. kiválasztásában, hanem a politikusaitokkal kapcsolatban is, akkor ezt a kérdést nem kellene feltenni, mert mindenki mosolyogna mindenkire)
Üdv.
TH, azért csendben megkérdezném, hogy ugyan miféle lázadás már az (ha egyáltalán Tóta ilyesmit akart kifejezni), ha a lenézett termékeket aktívan használja, veszi az illető. Úgy általánosságban kérdem. Ezrek vakerálnak mindenhol a szemét fogyasztási kultúráról, aztán a zsebükben mégis ott az ominózus mobil, dobozos tejet vesznek, tévét néznek, és szerintem nem direkte a legrégebbi termékekekt használják, mert ezzel kívülállók lesznek. Aki nem alkalmazkodik a megváltozott világhoz, nem találja majd a helyét benne. Az alkalmazkodás meg nem behódolás. Szóval nekem senki ne beszéljen magas lóról, hogy te konzumidióta, mert kamerás mobilom, Playstationöm, házimozim van. Ezek a termékek alkalomadtán segítik a kikapcsolódást, komfortérzetet nyújtanak. Lehet, hogy ötszáz éve a fajáték volt az elfogadott, de mára azért fordultunk, nem kicsit. Akinek nem tetszik, ezt fenntartom, szónokoljon a jurtából, és akkor hiteles, vagy fogja be, és ne takarózzon azzal, hogy azért kamerás, mert céges mobil. Senki nem szorít pisztolyt Tóta fejéhez például, hogy most ezzel a mobillal kell járnod. Az szerintem más dolog, és én is megvetem, ha valamely csoportban a pozíciót a telefon-autó-ruha stb jelöli ki, de ugyanúgy megvetem azt, aki idiótának néz, mert van egy praktikus készülékem, amit azért vettem, hogy használjam. (Tótának meg szivesen küldök mobilos fotókat, aztán megnézheti, hogy látszik-e rajta valami. Amire készült, annak megfelel, és én speciel használom is.)
Megjegyzem kishazánkban azért is kezd elhülyülni a jelenet, mert a területén 50 éve nem volt egy tisztességes háború. Nem is tudunk mit kezdeni ezzel az abnormális helyzettel ;-)
Árpád!
Sajnos te a postban nagyon csúnyán általánosítasz. Már a fotóról, amit láttam rólad, levágtam, hogy te egy általánosítós fajta vagy. (és ez most általánosítás?)
Új autót sokan azért vesznek hitelre, mert nem akarnak úgy járni, mint én. A lökött párom eddig majd' egymilliót költött egy szar, megbízahatatlan, nagyfogyasztású használt autóra, amit úgy adtak el neki, mint ami teljesen fel van újítva. A részletekkel nem untatlak, de gyakorlatilag anyagi romlásba döntötte a családunkat, ugyanis azért kellett hitelt felvennie, hogy KIFIZESSE AZ AUTÓSZERELÓT!!! És most itt egy nagyfogyasztású, megbízhatatlan, kicsi, szar autó, ami viszi a pénzt, ellenben nem működik.
Egyébként ez volt az első postod, amit olvastam, és nem tetszik a stílusod. Általánosítasz, és eléggé arrogáns vagy, magas lóról beszélsz. Van amiben igazad van, nem vitatom. De ne általánosíts.
A gátlástalan konzumálás valóban felesleges, de ez csak a magyarokank új. Ez a réteg minden "fejlett társadalomban" megtalálható. Nálunk még új. A többség gondos mérlegelés után vesz autót, kényszerből hitelre és lehetőleg olyat, amilyet majd fenn tud tartani.
Nem jött be a blogod. Maradok a Subbánál, ahol az alanyok legalább tényleg megérdemlik a fikázást.
Sajnos te a postban nagyon csúnyán általánosítasz. Már a fotóról, amit láttam rólad, levágtam, hogy te egy általánosítós fajta vagy. (és ez most általánosítás?)
Új autót sokan azért vesznek hitelre, mert nem akarnak úgy járni, mint én. A lökött párom eddig majd' egymilliót költött egy szar, megbízahatatlan, nagyfogyasztású használt autóra, amit úgy adtak el neki, mint ami teljesen fel van újítva. A részletekkel nem untatlak, de gyakorlatilag anyagi romlásba döntötte a családunkat, ugyanis azért kellett hitelt felvennie, hogy KIFIZESSE AZ AUTÓSZERELÓT!!! És most itt egy nagyfogyasztású, megbízhatatlan, kicsi, szar autó, ami viszi a pénzt, ellenben nem működik.
Egyébként ez volt az első postod, amit olvastam, és nem tetszik a stílusod. Általánosítasz, és eléggé arrogáns vagy, magas lóról beszélsz. Van amiben igazad van, nem vitatom. De ne általánosíts.
A gátlástalan konzumálás valóban felesleges, de ez csak a magyarokank új. Ez a réteg minden "fejlett társadalomban" megtalálható. Nálunk még új. A többség gondos mérlegelés után vesz autót, kényszerből hitelre és lehetőleg olyat, amilyet majd fenn tud tartani.
Nem jött be a blogod. Maradok a Subbánál, ahol az alanyok legalább tényleg megérdemlik a fikázást.
Az utolsó 100 komment: