W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Utolsó figyelmeztetés: a bank nem Télapó

2006.12.20. 10:00 Tóta W. Árpád

Tudom, hogy Veres János lefejelte, és erre lehetne írni egy rutincikket, hogy nahátakkormost aztán, hiszen már régen ki kellett volna, főkolomposként, szimbolikusan is, rugdalni őtet kifelé, fejét venni, sós kútba tenni. Naná, kellett volna. De sajnos ez most nem nagyon érdekel, meg a forrás is, ugye, hát nem egy ásványvizet buzgó kút, na. Van itt sürgősebb tennivaló.

Egy. Százmilliárd forintra becsülik a magyar lakosság karácsonyi költését. Ez jelentős növekedés 2005-höz képest, pedig azóta kiderült, hogy igenis jól éltünk tavaly, a fekete plakátok pedig nyílt és szervezett politikai hazugságot valósítottak meg. Ennél fontosabb, hogy jövőre egész biztosan rosszabbul fogunk élni, tehát az volna a normális, ha most szerény karácsonyra készülne a nép. Rajzolnának valamit, esetleg vennének könyvet, meghívnák egymás vacsorázni, vagy akár csak egy napig nem ölnék egymást. Na de ilyet nem lehet, mert a szomszéd Tibinek is van már plazmatévéje, nekünk is kell, dögöljön meg a mi tehenünk is inkább.

Kettő. Tévedtem. A százmilliárd egyharmada hitel körülbelül - ez még mindig becslés, majd jövőre lesznek valós számok. Emellett - achtung! - újra piacon a Provident, vagyis a reménytelen debilek ismét fizethetnek 400 százalékos THM-et a hifiért, amit persze marha fineszesen, akciós áron vettek. Nincsenek vérmes reményeim egész népem tanításáról, de aki egy hülyének lefogja a kezét, az is egy világot ment meg. Megéri egy ötvenezres cuccért kicsengetni százat, ráadásul pont jövő karácsonyig, gázáremeléssel súlyosbítva? Nem helyesebb most ünnepélyesen bevallani, hogy annyira futja, amennyire, és aztán jövőre félretenni azt a százat?

Mellesleg megszavaznék egy komoly büntetést annak a banknak, amely a malacperselyt az áruhitellel állítja szembe a reklámjában. Ilyet szól: régen hosszú ideig kellett spórolni az embereknek, hogy megvehessenek egy tárgyat. Aztán rátaláltak a CIB-re. Aham. És most még hosszabb ideig törleszthetnek. Bravó. Ja, régen egy csomót éltek az emberek, mielőtt meghaltak, ma meg már bele is lehet nyúlni a konnektorba. Akciósan.


Címkék: hülyemagyar

234 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr5623353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guga, mi az a forgoajtos magyar?

Kulonben az aruhitel meg a legnagyobb hulyeseg, foleg olyan dologra kolteni ami nem letszukseglet, vagy pl. utazasra kolteni. Es a plazma TV nem letszukseglet am. Nem is ertem minek vesz az ember plazma TV-t, azon is csak ugyanaz a szar megy mint a videoton color star-on (vagy melyik is volt a robbanos?).

OFF. Ajanlom iktassuk ki a TV-t az eletunkbol, en 2 honapja megtettem, azota nem faj a derekam sem, tobbet olvasok konyvet, ujsagot, finomsagokat fozok a parommal, eddig nem hallgatott CD-ket fedeztunk fel, ujra tarsasjatekozom, tobbet beszelgetek a parommal, bar ezzel eddig sem volt gond. Es ha mindenkotel szakad mert bundesliga vagy champions league mecs megy a TV-ben, akkor valamelyik kozeli kocsmaba vesszuk be magunkat, ami ismerosszerzesnek is kivalo alkalom.

ON. Amugy szerintem TV, kocsi tenyleg luxus, mert nem nelkulozhetetlen dolgok. Es szerintem mindenki csak azt vegyen amire futja, minek folvagni, meg mire, a TV-re? a kocsira? honnan tudod, hogy a dugoban melletted araszolo vadiuj BMW nem ceges kocsi, vagy berelt auto vagy ne adj isten lopott? Miert kell a masikkal foglalkozni?
Mert magadat mar annyira unalmasnak talalod? Egy plazma TV foldob? Es a havi torlesztes? Csak nem gyomorszorito erzest okoz?? Ebredjunk mar fel!!!! Sajat maga alatt vagja a fat az, aki ilyen anyagi dolgokkal probalja az igazi bajat orvosolni.
Vagy netan az irigyseg meg a kapzsisag meg az az elvetemult nyeresegvagy, annyira uralma ala hajtja az eszet, hogy mar nincs megallas??
Egy picit tenyleg el kellene gondolkodni mi az amire szukseg van, es mi az amire nem, es ne az aktualis celeb legyen mar a mervado, meg ne is a legfrisebb reklam. Mindenki nezzen magaba karacsonykor, tenyleg kell egy 10 eves gyereknek digital kamera? meg mobil?
Amugy meg a magyarra (vagy inkabb kelet europaira) mindig is jellemzo volt a sajnaltatas, hogy milyen szarul megy neki, meg milyen nehez az elet. Nem konnyebb az sehol sem, csak esetleg a hozzaallas masabb.
Ja, Pascal

Nem láttam még 0% THM-es devizás áruhitelt, sőt, devizás áruhitelt sem. Lehet hogy van.

Devizás személyi kölcsön és devizás szabad felhasználású jelzálog, az van. Ebből a devizás személyi kölcsön lehet a legegyszerűbb bukó. Relatíve magas kamat, + kockázat.

A devizás szabad felhasználású jelzáloggal lehet viszont a legnagyobbat bukni, na de aki jelzálogra vesz plazmatévét, az már szerintem is megérdemli a sorsát.
vzzoli 2006.12.20. 14:46:09
parafenoména

Engedd meg hogy távollétében megvédjem. Először is a többségről beszélt:) Másodjára pedig emberi tulajdonságokról, olyanokról amik "ösztönöznek" arra hogy vásárolj a "szeretet ünnepén". Azt próbálta példázni, hogy a szeretet, nem pénzfüggő, bármennyire is "fogyasztói" társadalomban élünk. Próbált arra rámutatni, hogy kényszeres vásárlók vagyunk és elszaladunk a valódi érték mellett - mi több ez neki fájdalmat okoz. Én megértem, mi több egyetértek vele.
Végezetül: ő nem akar ilyenné válni, de fél tőle hogy elviszi az "ár".
Shadow

1: nem. 900Mhz-en 2watt, 1800Mhz-en 1 watt a teljesítménye a mobilnak, ebből is sokat elnyel az anyag.
A mikróban nem, mert a Faraday-kalitkába bezárt kajába belemegy mind a nyóccász watt.

2: nem hiszem, a vízmolekulákat rezegteti a mikrohullám, nem okoz vegyi módosulást, maximum a hő által. Amennyire tudom. Persze a varázsvesszős emberek mást mondanak, van ugye emlékező víz meg rossz energiaállapotú víz. Vagy nincs. Hit kérdése, de én Old Spice-párti vagyok: bizonyíték kell, nem ígéret :))
A forgóajtós magyar, aki mögötted lép be a forgóajtón, és előtted jön ki.

Régi amerikai mondás az emigránsokra. hogy pozitív vagy negatív, az értelmezési kérdés :))
Korábban említettem, hogy a 0% THM cirka 10%-al alacsonyabb kp-s árat jelentene. Ez persze egy becslés és nagyjából igaz lehet egy 10 havi törlesztéses esetben, napjainkban.
A baj pontosan az, hogy nem tudni, mennyi az annyi. A THM-et pont arra találták ki, hogy a bankok ne kábíthassanak 0%-os kamattal miközben 3-4-5 címen számítanak fel költségeket. És íme, alig telt el néhány év, a bankok a kereskedelemmel karöltve eljutottak a 0% THM-ig.
Bár ma még igaz lehet, hogy a legtöbb 0% THM valójában 12-18%-os kamatú normál árukölcsönt jelent, viszont semmi garancia arra, hogy ez később is így lesz.
Ezt igazából csak onnan lehetne tudni, ha megnézzük mennyi a kp-s ár máshol. A nagyok viszont még azt is megtehetik majd, hogy egyedi típusjelű készülékeket árulnak ilyen konstrukcióban és akkor még ez a lehetőség is kiesik.
Attól tartok, hogy ez az irány nem a vásárlóknak kedvez.
RoFa, igen, autót vehettél 0% THMre, svájci frank alapon, akciósan. Tipikusan kisautót mint a Clio vagy a Yaris. Mármint fél autót, mert erre a konstrukcióra kb. 50%ot kellett azonnal fizetni, a másik 50% volt a hitel. Most ha valaki erre azt mondja, hogy nem magyarázták el neki rendesen, akkor azért nem lehet elvitatni, hogy van valami igazsága.
De ennél a karácsonyi áruhitel sokkal egyszerűbb és kézzelfoghatóbb.
Boldogvagyok

Fro-ban már 2000-ben is mentek a 0% THM-es ajánlatok. Volt egy tanárom, aki megnézte a vonatkozó jogszabályt. Azt találta, hogy ha 0% THM-mel X frank az áru, akkor - ha ő nem részletre, hanem KP veszi - a kamatkülönbözettel olcsóbban kell adja a kereskedő. (Az implicit kamattartalomra is volt jogszabály, hogy hogy kell számolni).

Vett egy szőnyeget KP, 10%-kal olcsóbban :))

Pascal

Az autóhitel 50%-os önrésszel, új autóra, szerintem nem necces. Aki ki tudja pengetni a felét egy új Clionak (1.5 milla mondjuk), az valószínűleg képes fizetni.

Kivéve persze, ha az önrészt egy 5 év futamidejű, 30% THM-es személyi kölcsönnel fedezte, és ezt a tényt elfelejtette megemlíteni a kereskedőnek. (A kereskedő különben szarik bele, nem érdekli, megkapja a jutalékot és kész. Szerintem csak addig kéne jutalékot fizetni, amíg nem dől be az ügyfél :))
boldogvagyok: Igaz, a 0% THM kölcsön nélkül elvileg olcsóbb az árú. De hogy tudod-e érvényesíteni, kereskedője válogatja. Pl. a Tescoban nem lehet alkudni. Viszont új autónál, ha nem kérsz a hitelből, az kell mondani: érdekel, azonnal fizetek, de jöjjön ki.. és mondod a publikus ár 90%-95% át. Osztanak szoroznak és lőn kijön majd.
Nem nézek, inkább jó hírt közlök veled: Te vagy Bayer Zsolt általa "talán leginkább megvetett publicistája".
Ezúton fogadd őszinte gratulációmat.

Amúgyként:
"valójában gyurcsányizmus..."
Erről ezt mondtam: "Egyszerűen csak kisüt belőle [mármint az írásodból], hogy erről IS szó van itt, NEM CSAK arról, hogy hülye a magyar."

"a sajtos írással is ez..."
Nah, ilyesmire én igazán nem céloztam; egyszerűen csak Sólyom-fóbiádra utaltam vala, ami szerintem külön elemzésért kiált.

"kihasználható felháborodás alól húzza ki..."
Ejha, nem vagyok én Fidesz-ügynök mindjárt?!
Tiko 2006.12.20. 14:56:25

Többség? És ez magyar 'specialitás'? Nem hinném, hogy a karácsonyi kényszervásárlási láz magyar különlegesség lenne, és azt sem, hogy mi a többi nemzetnél anyagiasabbak, és érzéketlenebbek lennénk.
Ő ezt érzékeltette.

Menjen el innen, csak ne ringassa magát abba a hitbe, hogy azoknál a népeknél, akik simán lenéznek minket, mert külföldiek vagyunk, jobb lesz.
RoFä,. a párom új autó értékesítő, tökmindegy, h 3 vagy 8 M-ért ad el új verdát, a jutaléka rajta btó 4 ezer!!!
Rofa: köszi, mentettem.

közben találtam egy elég jó kis oldalt is teli hasznos cikkel hitel témában.

www.privatbankar.hu/html/cikk/szemelyszab.php?tema=47,85,90

Vince Larkin

Nem arról beszéltem, hanem a bank (lízingcég) által fizetett jutalékért.

Százezrekre rúghat, de egy pár tízes a minimum.

Ezért nagyon nem érdeke KP-ra adni az autót.

Hogy a párod ebből mennyit lát, az a főnökétől is függ :)
RoFä.

másodszorra már nekem is leesett, bocs..:) Naná, neki a hitelből van jutaléka, de ha a t. vevő kp-ra vásárol (nmárpedig az elmúlt 2 hónapban 90%-ban kp-ra mentek a verdák), azzal nincs mit tennie..:)
vzzoli 2006.12.20. 15:10:26
Tiko 2006.12.20. 14:56:25

A többség márpediglen emocionális alapon vásárol, nem pedig racionálisan, ez tény - sajnos.

Én sem hiszem hogy érzéketlenebbek stb. lennénk, de szerintem ő sem így gondolta hanem úgy hogy sokan anyagias oldalról néznek egy ünnepet. És onnantól már kényszeredett "kell" ünnep lesz. El kell menni a családhoz, meg kell venni, fel kell díszíteni stb-stb.

Ami pedig ő magát illeti, még mindig tartom az álláspontom, még meg is toldanám azzal, hogy kár lenne olyanért, aki jól látja a helyzetet.

Neki abban kéne változnia, hogy segítse az embereket megváltozni, nem pedig elmenekülnie a problémák elöl.

Sztem, olvasdd el megint - én nem érzek rajta "ártó" szándékot.
RoFa, én is azt mondom, hogy a karácsonyi hitelfelvétel alapvetően nem felelőtlen visekedés. Én például, aki dohányzik vagy iszik, felelőtlenebbnek gondolom magával és családjával szemben, mint aki megvesz hitelre egy plazmatévét. És még ezeket előbbieket tartom megbocsáthatatlannak. Aki meg úgy vesz fel hitelt, hogy nem bírja, az vessen magára.

Más kérdés, hogy az adósságállomány ugrásszerű növekedése most tényleg nem szerencsés, senkinek sem, nemcsak gyurcsányéknak, j(vagymi)-hez.

Ez így fenn nem jó, pontosan: ...aki többet iszik mint én, felelőtlenebbnek gondolom stb...
Rofa: egy vagy két évre szóló, egykét milliós, akciós, párszázalékos devizahitelnél, kb. évente 30e-80e ft kamatnál, a bank ily sok jutalékot fizetne? Mondjuk én nem dolgoztam ilyen helyen, de az autókereskedőnek kellene fizetni inkább a bank felé, hogy adjon kedvezényes hitelt...
vzzoli,
nohat nem is tudom, hogy hogyan reagaljak. Egy reszrol amit paraphenomena mond az nagyban igaz, mas reszrol persze ez nem nemzetfuggo dolog, ahogy irod is.
De, sajnos egyre tobbszor dobbenek ra a magyarok anyagiassagara, es nem akar hol, hanem barati, ismerosi sot csaladi korben is. En is mar 6 eve kulfoldon elek, hebe-hoba latogatok haza, es mit tapasztalok, hogy allandoan a tema az, hogy kinek milyen autoja van, ki mikor es hol vesz lakast, no persze meg mibol, ki mennyit keres, mennyi futest fizet, mennibe kerult az uj plazmacucca, meg a mobilja meg a kameraja. Kinek volt hamarabb hazimozija, ki hol volt mikro es mennyi idore nyaralni, hirtelen mindenki sielni jar, bar sielni sem tudnak, meg vitrolazni, vitorlas vizsgajuk sincs, meg meg sorolhatnam. Engem ezek a dolgok nem erdekelnek, foleg nem a rovidke latogatasom alkalmaval nem akarok errol targylani. Kulfoldon lakom, es dolgozom, de nincs plazmam, se kameram, se uj mobilom, se bundam, nem jarok a bahamakra nyaralni, stb. Sot a ceg sem fizet karacsonyi vacsit, elfogadni barmilyen ajandekot olyantol, aki a ceggel kapcsolatban van sem lehet, vagyis lehet de nem ajanlott.
Miert hiszi azt a magyarok nagy hanyada, hogy aki kulfoldon lakik, az szarra keresi magat, azutan hazamegy, kilora megveszi a fel orszagot? Szerintem ugyanis ezert probalnak meg otthon is felvagni, hogy a tevesen elkepzelt nagy nyugati gazdagsag nyomaba erjenek.
Pascal, szerintem nem nagyobb "bűn" a kábítószer-addikciód ápolása, mint a (szerintem) majdnem 100%-osan presztízs-szimbólum plazmatévé vásárlása. Ez utóbbi olyan nagy élvezeti értéket azért nem jelenthet, figyelembe véve, hogy a normál TV adás felbontása attól még ugyanúgy max 720x576 pixeles, szóval az információtartalom nem változott. Bár annyira nem tudom megítélni, mert nincs TV-m...

Szerintem a plazmatévé egy szinten van a böhöm BMW-kkel vagy az egymilliós karórákkal: csak villantani jó.
Zsolti által legmegvetettebb puplicistának lenni valójában felér egy kitüntetéssel.
Nemsemmi, Árpád:)))))
amagyarnemzet? mert akkor veszek egyet, ezeket gyűjtöm.
RPA, nincs plazmatévém, de azért tudom szép a képe, a színei és DVD filmek is vannak. Szóval nemcsak presztízs, szerintem, de ha úgy tartod, igazad lehet.

Azt akartam írni az előző postban: és még ezeket előbbieket SEM tartom megbocsáthatatlannak. Pont az ellenkezője :)
j(vagymi), - én nem is térnék ki BZs méltatására, mert ez ízlés és párthit kérdése. Azonban bárki, ha valakiről negatív véleményt tesz közzé, oda kell valami konkrétumot is csatolni. Ha már beidézted Zsoltit, be tudnád írni, konkrétan mivel indokolja?

Másrészt tartom, hogy az adósságállomány ugrásszerű növekedése most tényleg nem szerencsés, senkinek sem, nemcsak Feriéknek. Pont neki személyesen leginkább mindegy.
Eléggé röhejes, amikor azzal próbálnak védeni valami ökröt, hogy nem érti a hitelfeltételeket... Mégiscsak (rendben, ebben a sajátos kelet-európai) kapitalizmusban élünk már egy ideje. Arról igazán nem a bank tehet és nem is gonosz és undorító tőle, hogy valami idióta túlvállalja magát. Egyébként annak ellenére, hogy a szerződések eléggé elriasztóak terjedelmükben, azért a fizetési kötelezettség, késedelem, stb. elég érthetően megfogalmazott.
Érdekelne, hogy a hitelügyintézőknél milyen arányban érdeklődnek a droidok a nemfizetés következményeiről...
egyébként meg: mi a görbe ló***nak a bazi nagy TV, 80 gigás MP3 lejátszó, kamerás/mp3-as-tuggyafaszommilynes mobil és egyebek egy nettó 90-es szerencsétlennek (vagy rücskösképű, funkcionális analfabéta, trottyosgatyás kölkének)?!?
Évek óta nincs TV-nk (a gyerekek is nőnek, okosodnak nélküle és nem unatkoznak, bizony!) a mobilom régi és tökéletesen megfelel telefonálásra, ha nem öltönyös napom van, kizárólag bringával járok még munkába is (és mulatok a barmokon, akik a 25 perces utamat 1 óra alatt teszik meg, mialatt agyvérzést kapnak). Persze van autónk - nem nagyobb, mint amit megengedhetünk - és arra használjuk, amire való pl. 3 gyerekkel utazás, iskolába hordás, nagybevásárlás, stb.
Miért kellene sajnálnom a csóró, ám felfuvalkodott, ostoba baromcsordát? Ráadásul, majd' mind felfuvalkodott proli öntudattal hőbörög, ha elveszik az autóját, vagy jön a végrehajtó...
Dögöjjön meg mind!
Es ahogy azt paraphenomena jol megirta, en is sutottem bejglit, meg mindenfele karacsonyi sutit, es azt fogom ajandekba adni, vagy max. konyvet meg a sajat fotos naplot, de mar azt elsutottem 2 evvel ezelott. Karacsonynak nulla hangulata van, amikor az ember az aruhazban kuzd a penztar elott, meg az egyik vevo a masik elol kapja le az utolso akarmit a polcrol es mint anyatigris kicsinyet vedoen magahoz szoritva sipircel a penztarhoz. No meg ne is beszeljunk a szemfules kereskedokrol akik aztan az 5 eve el nem kellt karacsonyi dekoraciot, es haszontalan arucikkeket meg meg a loszart is rasoznak es ra is sozzak a szerencsetlen 'ketsegbeesettenkaracsonyiajandekotkereso' szemmel lathatoan otletek hianyaban szenvedo vevore. En nem orulok a kikenyszeritett ajandeknak, csakhoyg az erteke meg legyen meg adjunk si valamit. Inkabb ne adjanak ajandekot, de faszssagra ne koltsek a penzt, meg otthon sem szeretem raktarozni a haszontalan cuccokat, van eleg boven belole.
Nem akarom másra terelni a témát, sem a MN-t reklámozni, de érdekes a cikk, mert ugyanarról a dilemmáról szól, mint w kocsmáros témája, csak ebben a Zsolti nagymamáját "támadta meg" egy "szép cigánylány".
Ennek kapcsán hozza fel a publicista "bizonyos Tóta W. Árpádot", akiről megemlíti, hogy ugyanúgy nem tudott dűlőre jutni hogy akkor most hogy állunk ezzel az elő- vagy utóítéletes dologgal.
Azért vicces, mert ha ugyanarról a témáról meglehetősen hasonló módon töpreng, mint w, ugyan miért utálja annyira? Hisz' w sem mondta egyértelműen, hogy rasszista volt a kocsmáros, egyszerűen feltette a Kérdést.
Egyébként Bayer és w indulatossága elég közel állóvá teszi őket egymáshoz, függetlenül attól, hogy egész más dolgokért haragszanak, már ki ne moderájjank innen!
Sipirc 2006.12.20. 15:40:05

Kiegészíteném. A szeretet ünnepén szeressen meg mindenki engem és párom annyira, hogy egy éves nyüzsgés, lótás-futás után nem akarja ránkkényszeríteni a családi vacsorát. Nekem ajándékként, tökéletesen megfelel a nyugalom.
Sipirc, mi két éve elmenekülünk a gyerekekkel a karácsonyi zabálás elől a nyaralónkba. Nyugi, jó levegő, sok játék, sok kirándulás - az ember el sem hiszi, hogy ilyen lehet a karácsony. Olyan idilli, hogy már gusztustalan...

"nem szerencsés, senkinek sem, nemcsak..."
Nincs köztünk vita. Így van. Legfeljebb nagyon rövid távon a Fidesznek, mert ha szarul mennek a dolgok egy országban, az emberek a hatalomra szoktak haragudni.
De középtávon már nekik sem, hisz' csak nem akarnak egy totál szarhegyet átvenni 2010-ben?!
Pascal

nyilván nem, az a pár tízezres kategória.

Kb mint biztosítóéknál, az első éves díjat úgy ahogy van viszi az ügynök nagy átlagban.

De pontos adataim nem lehetnek, ha lennének, nem mondanám :)
Tiko, Sipirc

Lehet, hogy csak én vagyok túl érzékeny így karácsony táján :o), de én az ártó szándékot az első mondatban éreztem, ha nem is közvetlenül nekem szólt.
Persze akinek nem inge....

Sajna nincs most időm kifejteni, mert meló van, de talán később ha lesz erőm.
Tiko, Sipirc

Közben megfogalmazódott bennem egy gyors, lényegretörő válasz:

Bántónak érzetem parafenoména mondandójat, mert olyan negatív emberi tulajdonságok elől menekül, ami ugyanúgy megvan más nemzetek fiaiban, csak a társadalmi és a szocális viszonyok valószínűleg más formában hozzák ki belőlük.
A plazmatévé ősi román találmány! Az ördög műve, mint az iternyet. Azért találták ki, hogy adósságba taszítsák a jómunkásembert. Hát mi folyi itt Gyöngyösön? Odafigyejjetek má'!
aki eladosodik egy hitel miatt, mert nem ert hozza, es nem nezett utana, az pont olyan hulye, mint az a kedves ismerosom, aki tobbszazezerert ACER 'markaju' notebookot vett, anelkul, hogy barkit megkerdezett volna rola, aki ert hozza. most meg kikapcsol neki felorankent, amikor felmelegszik, tuzforro erintesre is, es panaszkodik persze. ja, es termeszetesen arra, amire o hasznalja, 90ezerert is lehetett volna stabilat, jot venni.

en pl nem ertek az autokhoz. epp ezert, amikor venni fogok, meg fogok kerni valakit/valakiket, aki ert hozza, hogy adjon/adjanak tanacsot. bonyolult dolgok ezek...
Kedves Árpád és Mindenki!

Néha egyszerűen hanyatt esek a döbbenettől, hogy ebben az országban vannak még normális észjárással bíró, földön járó emberek, alig hiszem el… komolyan mondom. Te/ti hogy csináljátok azt, hogy nem kap el ez a fajta őrület, ami ilyenkor (is meg máskor is) eléggé rászáll és beburkolja honfitársaink, néha jómagam agyát is?

/Hát tik nem bírjátok azt megérteni, hogy a fejlődés iránya az, hogy mától már nem a talpán áll a karácsonyfa, hanem menetkészen, csicsán feldíszítve lóghat bele a pofádba a plafonodról, ha úgy akarod és van rá kereted… ( a csontrészeg, meztelen valagú, versenyt futó télapó bácsikra és nénikre most nem térek ki) Nem érzitek micsoda perspektíva van ebben????/

Na jó, komolyan: rendes tőled ez a cikk, congratulations!

Annyit szeretnék csak hozzátenni, hogy egy olyan világban, ahol 6 – na jó 8 – általánossal alakítják a közgondolkodást és formálják a közízlést (konkrétan a médiára is és a politikára meg a buzinesszre is gondolok), mit lehetne még tenni.
Kádár nyugodtan pihizhet a sírjában és nem kell, hogy a feje fájjon amiatt, hogy az övék milyen trágya volt, ez meg most milyen jó… Ennyi seggfejet életében nem látott volna abban az érában egy rakáson a „fej”-től (nem csak Fecóra gondolok ebben az ért.) lefelé számolva egyenként, pedig az sem volt piskóta, a középszerűség ott is nagy úr volt ám, meg az ostobaság - a gulyáskommunizmusban vagy minek nevezik.
Nekem volt egy mélypontom a ’90-es évek végén, amikor majdnem beadtam a derekamat, hogy ez aztán milyen klassz, ez a kapitalizmus és nyugati kultúra. De sikerült kijózanodnom – hála a Jó Égnek!. Sz’al van itt gond épp elég… (főleg, hogy visszafelé nincs járható út, mivel azt már lejártuk – szerintem)
de ez a bankok felelossege is. Az a cel h a sok szerencsetlen eladositsa magat?
meg tok jo kanpulyka ez a fogyasztasellenesseg, de ez baromsag ne haragudj. Nincs TV ok, meccset min nezel? Van azon azert ertekes dolog is. Muveszfilmek, stb. Bringazni en is bringazok, de kib.veszelyes, esik az eso, nem veletlenul talaltak fel az autot, es ha mar itt tartunk a tobbi technikai eszkozt sem. A hangsuly a merteken van. Es ha nem tudod sajnalni a sok faszt aki becsodol, meg igy karacsony tajan sem, akkor sajnallak.
Meg Arpad, akkor partunk eskormanyunk mer nem all ki a TVbe, es mondja meg az arcunkba, h emberek, nagya baj, ne vasaroljatok.
"

Bántónak érzetem parafenoména mondandójat, mert olyan negatív emberi tulajdonságok elől menekül, ami ugyanúgy megvan más nemzetek fiaiban, csak a társadalmi és a szocális viszonyok valószínűleg más formában hozzák ki belőlük."

Vzzoli
Ebben termeszetesen igazad van, de nem kell magad bantva erezni. Csak elgondolkodni egy jelensegen...
Sajnos nagyon igaz, hogy a magyar konnyen razza a rongyot, meg akkor is, ha annyira szarul all anyagilag, hogy inkabb viselnie kellene.

De az igaz, hogy mas orszagokban meg mas idiotizmusok vannak, csak mi most errol az idiotizmusrol beszelgetunk, es nem arrol pl., hogy a tanarokat lelovik ugye...
ÁÁÁ! Balira részletre már csak a vidéki kisnyugdíjasok mennek, böcsületes újgazdag a Kerguelen-szigeteken nyaral, fa tetejére épített összkomfortos bungalókban...
Amit szoktam néha mondani, hogy amint megjelenik az új cikk az előző téma lefagy.. most látom, egy hívő szcientológus beírt az ottani topicba, kár, hogy már nem volt ott senki..
Hm, bár sokadik vagyok, de csak egy megjegyzés.
Egy ismerősöm pénzügyi tanácsadóként tevékenykedik, így már nem egyszer került kapcsolatba olyan emberekkel, akiknek uzsora törléesztéséhez kellett a hitel. Egyik "uzsorafeltétel" sem közelítette meg rohadékságban a Provident "ajánlatait".
A Provident működéséhez való viszonyulás lakmuszpapír: ki, mennyire szeretné az igazi laissez faire kapitalizmust, ahol ilyet is lehet.

Az én harmadikutas megoldásom: a mindenkori jegybanki alapkamat 5-8szorosánál magasabb THM-mel bíró termékeknél kötelező jelleggel, szabályozott relatív betűmérettel kiíratnám, hogy Figyelem! Uzsorakamat! Vagy valami hasonlót, persze PC-bben kellene fogalmazni valószínűleg (az uzsora büntetőjogi tényállás, ha jól tudom).

Valamint kötelezném a "tanácsadókat" a hitel pontos működésének részletes elmondására, és ezt próbavásárlásokkal ellenőrizném (PSZÁF). Aki megsérti, graduálisan 1, 2, 3, 6 hónap, majd örökös eltiltást kapna.

Aztán aki így is felveszi, az meg vessen magára.
Sziasztok, egy kis kiruccanás után újra a fedélzeten.

Worluk: Mi bajod a bankokkal? Vannak nekik különféle szolgáltatásaik, amiket vagy igénybe veszel, vagy nem. Vagy jól megszívod, vagy csak egy kicsit. Szabad döntés. Hülyének lenni is szabad döntés.

Ellenben én a helyedben írnék egy jó nagy postot arról, hogy mi a lófax kerül 68500 Ft-ba egy formaszerződés megírásán (ahol változó szöveg a személyi adatok, a lóvé nagysága és a futamidő) és közjegyző általi hitelesítésén? Mert az mindenhol (nagyjából) ugyanannyiba kerül. Államilag garantáltan. Hogy a k. anyukájukat.

Hifi és áruhitel nélkül csak-csak megvan az ember, de a lakás már érdekesebb dolog. Túl sokan nem mondhatják el magukról, hogy mellényzsebből perkálnak ki tízmillákat. Devizahitelt tehát sokaknak muszáj felvenni (egyetlen racionális lehetőség), akármennyire is a bank jár jól a végén. Az sem jó szöveg itt, hogy majd húsz év múlva, mert addig meg elköltöd albérletre a megtakarításod. Ha viszont muszáj pénzt szerezni a Banktól, akkor muszáj közjegyzővel is hitelesíttetned a szerződést, különben nyista mani. Jó pofát persze nem muszáj hozzá vágnod, de jelenleg ez van: 40 perc közjegyzőhelyettes (=25 éves kis nyikhaj, aki felolvassa a szerződést, mert ugye nem feltételezik, hogy tudsz olvasni), 3 perc HP printer, 1 perc közjegyző, ÁFÁ-s számla 68500-ról. Nem rossz órabér.
Pontosan a "tanácsadók" működése miatt kapott eltiltást asszem. Most a Provedentnek két hónapra van átmeneti engedélye (mármint ezalatt szerezhet új ügyfeleket is). Nyakában a felügyelet. Ha lejár a két hónap, csak a meglevő ügyfelekkel foglalkozhat. Jó irány ez, aki akar vegyen fel magas hitelre kölcsönt, de rendesen és szabályozott formában tájékoztassák előtte. Pl. tudni kell, hogy azoknak van becélozva, akiknek a rendes banki csatornák már bezárultak.
Hm. Ez a 10.000 Ft/fő nem is olyan sokkolóan nagy szám. Ez még családokkal számolva is messze van a plazmatévétől.

Persze tudom, hogy ezt nem lehet így kiátlagolni, de ha feltételezzük, hogy Karácsonyra időzítenek olyan vásárlásokat, amiket amúgy is megtennének, csak ilyenkor egyszerre vásárol mindenki, akkor ez a 100 milliárd nem olyan horror összeg.
(Családunkban szokás például ruhát ajándékozni Karácsonykor. Amúgy is vennénk, legalább emeli a fényét, hogy karácsonyi ajándék. :)

Mondom ezt úgy, hogy hitelt én csak végszükségben vennék fel, és a bankom csak a papírt pocsékolja a hitelkártya ajánlatokkal. Elolvastam a feltételeit, és égnek állt a hajam, pedig ez korántsem a legszemetebb bank magyarhonban.
Karacsony remek megoldasa olcson, add tovabb a tavaly kapott ajandekodat...(kaves keszlet, agynemugarnitura es tarsai)

"relatív betűmérettel kiíratnám, hogy Figyelem! Uzsorakamat!"

pon-to-san. én hiszek a laissez-faire-ben, de azzal a megkötéssel, hogy átbaszás nem gilt. oda kell írni a hitelreklámokra, ahogy a cigire: vissza kell fizetni, gyerek kezébe nem való, miért nem előre spórolsz?
Dark future

Mint érintett (banki alkalmazott) néha / sokszor még egyet is értek a bankok fikázásával (nem vagyunk angyalok, de nem is mi vagyunk a MEGAtrade :)

Azonban a felvetés jogos:

ÁRPÁD! Postot kérünk a jogászokról! Valaki rúgja seggbe őket :))
Ja, és a lakáshitel pedig nélkülözhetetlen. Majd ha annyira elszálltak az ingatlanárak, hogy az életfogytig bérlés alternatíva lesz, mint Páriszban, Londonban, akkor lehet vitatkozni. De addig kb. az egyetlen (bár nem rögtelen és nem könnyű) út.

Írja ezt egy (még) lakbérfizető.
A Budapest Bank és a Cetelem áruvásárlási hitelből nem olyan rossz.

Persze, ha pénzt teszünk be bankba, akkor nem kamatozik annyit. néha jobban járunk, ha kölcsönadjuk valami megbízható havernak és Ő is többet ad vissza. Annyi bank van, hogy lassan minden családra jut egy fiók. Hiába ekkora a választék a lekötött pénz kamataiban tized százaléknyi eltérések vannak.

Más a helyzet, ha mi veszünk igénybe hitelt. A kamat máris magasabb(ez valahol érthető). Először felhívnak a banktól, hogy valóban Én vagyok-e a megadott szám végén és elérnek-e.

Aztán kipostázzák a csekkcsomagot. Ismét felhívnak, hogy megkaptam-e és minden rendben van-e.

Aztán, ha megfeledkezel a befizetésről, ismét felhívnak és diszkréten közlik, hogy fizess.

Aztán felhívnak, hogy ha már van náluk hiteled, akkor viheted hozzájuk a bankszámládat is és akkor elengednek valami kevés pénzt, asszem az egyéves kártyadíjat(halleluja, rohanok pánixerűen biztos)

Aztán kapok egy levelet ügyfélszámmal, hogy a legközelebbi hitelt már gyorsított ügyintézéssel vehetem fel.

Általában minden banknak van biztosítója, vagy a biztosítók is elkezdenek pénzügyekkel foglalkozni. Utána felkeresnek ügynökök. Általában ezeréve nem látott ismerősök, akiknek az első feladatuk összeírni az összes ismerősüket. Ilyen dumákat nyomnak:Ez csak egy lehetőség, vagy élsz vele, vagy nem.
Azt csapnám nyakon egy betongerendával, aki ilyen ócska, átlátszóstílusú, parasztvakító dumára idomítja az alkalmazottait.
Komolyan, mintha egy anyjuk lenne.
MAckósajt

Tetesd magad robinson listára. Ha még utána is kapsz levélkét hitelajánlatról, akkor mehetsz üvöltözni: igazad lesz.
N.Zoli

Tized százalék eltérések: persze, mert a jegybanki alapkamat mindenkinek irányadó.

Ha annál magasabbat, vagy akár megközelítőt látsz, két eset van:

1) ügyfelet akar szerezni a bank.
2) apró betű, kiscsillag, ahogy tetszik.

Az első esetben járhatsz jól is, csak ügyesen kell bankokat és a köztük történő pénzvándorlás útját megválasztani. Bár azért résen vagyunk :)

A hitelkamat pedig két okból magasabb a betétinél.

1) a bank keresni akar, ez a marzs
2) Ha te betétet helyezel el, a bankok 100%-a kamatostul fizeti vissza a pénzed. (Ha csődbe megy, akkor ott az OBA. Globex és egyéb szürkezónás dolgokról nem szólok).
Ha a bank hitelt ad, akkor az ügyfelek 1-35%-a (típustól függetlenül) meglép a pénzzel. Már az első részletet se fizeti ki.
Az áruhitel típusú ügyleteknél ez a százalék tipikusan magas. Ezt te, a korrekt ügyfél fizeted meg a brutál kamatokban. Olyan ez, mint a biztosítás: kockázati közösség.
Vannak persze szofisztikáltabb módszerek (risk-based pricing estébé), de az nehéz kenyér, és sok peremfeltételnek kell teljesülni hozzá. Mo-n nyomokban létezik.

Mottó: "Nagy gecik a bankok, de nyomába sem érnek egyes ügyfeleknek. " :))
Egyszer a tv-ben volt riport a vidéki uzsorásmaffiáról, ahol kamatos pénznek hívták a dolgot és ott már olyan szélsőséges volt a dolog hogy ma kapsz 7 ezer forintot az holnap már 14, és így tovább. Egykettőre ott tartanak hogy a kamatospénzes ember rendszeresen elveszi a full segélyüket, aztán járnak be a városba kukázni, meg ilyen pár hónapja kölcsönkértek 20 ezer forintot és most meg három millával tartoznak.

Az ilyen uzsorakamat jellegű dolgot valahogy szabályozni kéne, mondjuk maximálni a kérhető kamatlábat.
Mindjárt karácsony. A zátlagmagyar ilyenkor vásárol, mert most rúg ki a hámból. Egész évben szívott, most vásárol, aztán majd szív megint és fizeti a törlesztőrészletet.

Ilyenkorra nem vonatkoznak az általános szabályok, szarik a magyar mindenbe. Most költekezés van, 600%-os THM-re vesz meg mindent, amit meglát, ami maradt, abból megy a fa, meg a szaloncukor.

Igen, Árpádnak igaza van.

A zátlagmagyar meg szarik rá és költekezik tovább esze nélkül, mert most lehet. Egyszer egy évben.
RoFa

Nem azért mondtam, mert annyira zavar az az évi 2-3 levél, hogy igényeljek hitelkártyát. Az ő papírjuk, és szerencsére mástól nem kapok, csak ettől az egy banktól. Többnyire valamelyik számlakivonattal együtt jönnek az ilyenek, legalább tájékozódom. :)

Rigor

Az ilyen jellegű hitelezésen nem változtat a maximált kamatláb. Szvsz. eleve illegális. (Csakhogy nem a bíróságra mennek behajtatni...)
Szokol, Pascal:

hm, milyen átlagpolgárról is beszélünk? Budapestiről? Az egy dolog. Nyíregyházán bizony luxus a nyaralás.
Lefty Rosenthal:

"olyanokat is lehet írni, hogy tőlünk nyugatabbra a lakossági megtakarítás\hitelállomány arány sokkal „szarabb” mint, itthon, pontos számom most nincs."

Közeledik is a Nagy Crash, mer ezt nem lehet a végtelenségig csinálni.

www.financialsense.com/fsu/editorials/martenson/2006/1217.html
RoFä: "Ha a bank hitelt ad, akkor az ügyfelek 1-35%-a (típustól függetlenül) meglép a pénzzel. Már az első részletet se fizeti ki."

Általában egyet szoktam érteni veled, de ezen megakadt a szemem. Mi az, hogy meglép a pénzzel? Nincs meg a neve-címe-munkahelye, nem érik utol, nem tudják behajtani rajta, lefoglalni az izét, amit vett? Évente a bankoknak van ööö, nemtudommennyi de sok hitelfelvevője, akiknek a durván 10-30 %-a nem fizet és kivándorol dél-Amerikába? Hogyan tudja ezt megtenni? Minek a kockázatelemzés, ha ennyien meg tudják tenni? Ez elég hihetetlen.

A másik meg. Mindenki tudja, hogy a bankok büdösgazdagok. Azt is tudja mindenki, hogy miből; azokból a kurva magas kamatokból, amiket kérnek, és a kurva alacsonyakból, amiket adnak. + egyéb pénzügyi ügyletek, amikhez nem értek. De a lényeg: nem azért olyan magas ez a kamat, hogy szegény bankoknak behozza azt a pár nemfizető ügyfél okozta kárt, ez mese habbal. Extraszuperhiperprofitra kell. Nyilván nem a banki alkalmazottaknak, ezt is tudom.
Mtz,

"A másik ok a mai termékek. A bőség kosara."

Kegyetlenül igazad van. Az a döbbenetes Magyarországban, hogy míg a fizetések, tehát a reális kereslet az angliai úgy negyede, a kínálat teljesen megegyezik. Sőt. Gyanúm, hogy itt mintha egy-két dolog olcsóbb lenne. Korrekt, átlagos méretű LCD HDTV-k vannak 500 font körül. Az 200K forint. Otthon mennyi? Szerintem több. Fura egy érzés, hogy qrva nehéz karácsonyi ajándékokat vennem, mert jóformán nincs olyan termék, ami ne lenn otthon is minden boltban. Sőt. Merném állítani, hogy a termékek minősége tekintetében a kecskeméti pláza veri a wolverhamptonit. Röhej, hogy milyen ócska cipők vannak például.

Ha a nyugatot vesszük standardként, Magyarországon elképesztően kiegyensúlyozatlan a kereslet és a kínálat.

Nem vezet ez valahol oda, hogy teszem azt a kecskemétiek 90%-a csak messziről és irigykedve gondolhat a plázára?
"Extraszuperhiperprofitra..."
Drágám, erre már valaki kitalált egy egyszerűbb kifejezést: LUXUSPROFIT, így mondják momentán...
Direkt akartam túlozni, na.
Mackósajt: Ebből volt TV műsor is, és a törvény bizony nem az adósok mellé áll, no nem mintha mernének. Szóval ez kissé visszás helyzet.

És persze nagyban is megy ez, a lakáshitel törvénybe(és alkotmányba)ütköző emelésekor a "törvény" a bank pártját fogta.

Nem élünk jogállamban, meg demokráciának is hazugság lenne ezt nevezni, be kell hogy lássuk. Nem csak emiatt, lehetne még sorolni hosszan ezeket a csalárdságokat, itt is volt róla poszt bőven...
VISSZAJÖTT A SZCIENTOLÓÓGGUUSSSS!!!!
Hol vagytok baszki?! Leereszkedett közénk egy ufó. Gyertek már, csáka!
Shenfennek igaza vagyon. Itthon valahogy, néha, talán, sok minden picit/nagyon más árban van mint ott, ahova tartozni szeretnénk.

Nemrégiben egy internetes oldalon megláttam álmaim asztalát, emailben kellet árajánlatot kérnem.
Közben a google-n meg rákerestem az olaszországi árára.
Csak 100% volt a különbség, persze nem itthon olcsóbb.

Legjobban az fáj, hogy miért hiszik azt, hogy ha a magyar dísz(tri)bútor oldalukat megtalálom, azt olasz gyártó oldalát meg úccse fogom?

--j(vagymi) 2006.12.20. 15:10:12
"Nem nézek, inkább jó hírt közlök veled: Te vagy Bayer Zsolt általa "talán leginkább megvetett publicistája"."

Baszki, ha újságíró lennék, ezt nagyobb elismerésnek tekinteném, mint a Pulitzer-díjat. :D
"elismerésnek tekinteném, mint..."
Hja, azért is írtam Árpinak:
"Ezúton fogadd őszinte gratulációmat."
Hm, az azért fura, hogy többen azt írjátok, mintegy mellékesen, miértne rúgjunk bele a fideszbe alapon, hogy a karácsonyi költekezésünk bizonyíték, hogy nincs is válság.

He? Na ezzel negligáljátok az egyébként értékes hozzászólásaitokat, amikben a jövöbe nem látó magyarembert ostorozzátok. Pontosan olyanok vagytok, mint akiket lenéztek.
Miért a karácsony lenne a válság ismérve? Ki mondta, hogy a túl sok hitel egy perc alatt dönti romba, amiket romba dönt (nem egy országot, csak a felét, juhé!).

Amúgy a fidesz kampány tényleg katasztrofális volt, ez tény...
Tegnap jöttem meg Deutschlandból, hááát... Már valahogy ők sem a régiek, de talán nem is baj. Nem megy az az eszetlen nagy költekezés mint régebben, valahogy az óriásplakát is kevesebb, letisztultabb az egész kommerszparadicsom. Kevesebb a kínai gagyi és több az igényesebb (pl. handmade) áru mint nálunk, de nincs olyan hatalmas különbség az ottani és az itteni választék között, mint volt még pár éve is. Kiütötte őket az Unio meg az Euro?

(Ami viszont mellbe vágott: az A1-en meg a 8-ason bárhol ahol megálltunk, fizetős volt a WC. Ki látott már ilyet... Ráadásul a színvonaluk is romlott. Néha akár itthon jártam volna. (Ja, meg Bécs előtt az OMV finomító kb. negyed akkora fényárban úszik csak, mint régebben (lecserélték a refiket neonokra)). Tán arrafelé is elkúrtak valamit?
Ez a luxuskommunisták nemzetközi összefogása -- belûlrôl bomlasztják a gazdaságot. :)))
Rigor

Akkor tényleg kell egy uzsora elleni törvény, így legalább elvben kérhetnének védelmet a rendőrségtől az uzsorás ellen.
(Persze lehet, félnek tőle, hogy egy-két bankhitel is ütközne egy ilyen törvénnyel...)

Shenpen

Asszem már az Index is cikkezett erről korábban. Sok "luxuscikk", legyen az szórakoztató elektronia vagy parfüm, sokal drágább Magyarországon.

Persze ha magyar cég az inportőr, és nem maga a nemzetközi terjesztő árulja itt is ugyanabban a hálózatban, akkor egy bizonyos különbség érthető.
A mi cégünk is foglalkozik import termékek forgalmazásával, bár egész más területen. Vannak olyan, főleg helyi, adófajták, amelyek kizárólag forgalomtól függenek. Ezek miatt akkor vagyunk nullánál kb., ha 10-15%-ot ráteszünk a beszerzési árra. És még szeretnénk is megélni belőle.
Nagyobb országokban talán más a disztribúciós csatorna.
Az más kérdés, hogy egyes termékek még ehhez képest is arcpirítóan drágábbak itthon.
Quicksilver 2006.12.20. 20:58:42

Hát van behajtás, ami pár telefonból és levélből áll. Mivel ezek kis tételek, és sok van belőlük, általában a bankok nem szaroznak vele, hanem követeléskezelőhöz kerül a dolog. Azok se verőlegényekkel dolgoznak persze, de fenyegetően jogászkodó, jéghideg hangú, kőbunkó operátorokat alkalmaznak.

Az ilyen követelések a tőkeérték 5-10%-a körül kelnek el, tehát a banknak 90-95% veszteség. És hát a túloldalon a kamatmarzs van, az ilyesmi azt faragja.

"A bankok büdözgazdagok"

Ez igaz, totálba nézve. Először is itt hadd illesse forró köszönet Orbán Viktort. Az államilag támogatott lakáshitelpiac igazából ebben az országban a bankoknak volt jó... Amíg folyt az állami pénzcsap, nem kellett a melós, kockázatos devizahitelesdivel foglalkozni.
A személyi kölcsön jellegű dolgok kamata pont esőben van egy ideje (verseny), arról meg úgysem tudlak meggyőzni, hogy tényleg van olyan termék, ahol általában az állomány 20%át azonnal le lehetne írni nettó veszteségként.

Ja: lakossági ügyfeleknél kockázatelemzés mint olyan, nincs. Általában egy program van, ami pár adatodból kiszámol egy ponsztámot. Persze ezt is elemzők készítik, de nem egyenként, hanem termékre, szegmensre. És nincs könnyű dolguk.

Egyébként tényleg nem akarom védeni a pénzintézeteket, megérik a pénzüket, de konkrétan én tegnap pont fogtam egy csalót, ne kérdezd, hogyan :)
-j-(vagymi) 2006.12.20. 21:16:27

Bank, vagy áram, vagy bármi, de szerintem a luxusprofitozást használjuk szmájlival, jó? :) Kibaszott egy komcsi kifejezés.

Mindenki beszéljen a saját nevében. Csak Ti vagytok a pénzügyi analfabéták.
RoFä: "tényleg nem akarom védeni a pénzintézeteket, megérik a pénzüket"

Erről van szó. Lehet csűrni-csavarni; de akkor is egy gané üzlet a bankszektor. Mármint kívülről nézve. Cca. megegyezik a biztosítós szektorral, hogy beléjük is rúgjak egyet.
A bankszektor belülről nézve is gané.
Daragije Quicksilver,

hidd el, nem annyira gané, mint a laikus látja. Nincs több ganéság benne, mint egy átlag bevásárlóközpontban. Kicsit túlmisztifikálják szerintem, ugyanolyan gazdasági válalkozás, mint bármi más... csak nem olyan könnyű belelátni.

De hogy a Nemzet Gerincét jelentő kisvállalkozókról szóljak, a bank legalább ad számlát. :) Ja, és nem fordulhat elő, hogy kijön hozzád a bank ügynöke (mosógépszerelő), megbeszélitek a pénzügyi helyzetedet (megnézi a mosógépet), aztán úgy döntesz, mégsem kell hitel / befektetési alap / unit link életbiztosítás (köszönöd, nem kéred a javítást, mert drágább számla nélkül, mint amennyit a Hajdú Energomat ér), és ezek után az ügynök (mosógépszerelő) kér tőled számla nélkül 4000 forint kiszállási díjat :)))

Csak hogy a reális túlzások hímes mezejére lépjünk :)
Ps:

ezzel nem mondtam azt, hogy ne kéne a bankok körmére nézni a fogyasztónak. Viszonylag kevés utánjárással megtehető. A necces reklámokat - hidd el - én sem szeretem, morgolódok is miatta eleget. (Viszont ha meghirdetünk valami akciót, az tényleg hozzáférhető, nem az eredetileg 10 db-os készlet erejéig, amit a bennfentesek már rég elvittek).

Valahogy a jogi szolgáltatásokat sokkal inkább túlárazottnak érzem, mint a bankiakat. A biztosítás, az megint külön ügy. Jóval rámenősebb, rafkósabb műfaj, mint a bank. Eléggé más típusú emberek is dolgoznak benne. De találkoztam már adott helyzetben végtelenül korrekt biztosítóval is, ügyfélként (károsultként).
RoFa

Ne általánosítsunk kérem, a mi kisvállakozásunk dícsérettel fejezte be az APEH ellenőrzést. Más kérdés, hogy hülyének néznek minkdet azok a konkurenseink, és partnereink, akik nem ilyen becsületesek, és valahol igazuk is van... Ugyanis súlyos versenyhátrányba hozzuk magunkat azzal, hogy minden adót, és járulékot becsülettel befizetünk. Valami hihetetlen adók vannak ebben az országban, némelyiknek már a neve is fura emlékeket ébreszt középkori hadiadókkal kacsolatban...
Néha megkísért bennünket annak az ügyfelünknek a példája, aki hivatalosan minden év végén megszűnik, és a következő évben egy új cég viszi tovább a dolgokat, ugyanazokkal az emberekkel, ugyanazzal a telephellyel. (Vagyis ők nem azért csinálják, hogy ellopják az ügyfelek pénzét. Régi, megbízható partnereink, csak minden évben más néven. Sejthető miért.)
Hello mindenki.
Én örülök ennek, így lesz bagóért plazmatévém, aranyláncom, hifim, stb.
Vagy pereg az uzsora mindenfelé...
Aki hülye haljon meg.
shenpen:

igen, ez is egy vélemény.

Én ezt nem hiszem, sokan soxor megmondták már, hogy krach meg minden. Az én megfigyelésem, hogy amikor ilyen vagy hasonló tanulmányok illetve híresztelések látnak napvilágot, néhányan nekiállnak eladni az addig csak nyomott áron értékesíthető gyémánt és\vagy aranykészleteiket\ilyen érdekeltségű tulajdonrészeiket. Ez is csak pszichológia:)

Aztán persze nem lesz krach, viszont ők keresnek egy kicsit.
Huhh. Nem voltam a közelben 2 napig, ezalatt 2 bejegyzés és vagy 1000 komment született...

RoFä:
Bár a kérdést nem konkrétan neked szántam, örülök hogy valaki válaszolt.
RoFä: Noha nem bank, de én ennek is örülök:
index.hu/gazdasag/magyar/gvh061221/

(mint a nemzet roppanó gerincének egy aprócska csigolyája)
hadd védjem kissé a providentet thm ügyben: ez ugyanis egy évnél rövidebb futamidőkre rendesen torzít felfele. És pont az ilyeneknél tudná a thm-varázsműveltségnek nem, ámde a 4 alapmműveletnek esetleg birtokában lévő pógár felmérni, hogy kell-e neki 60 eFt úgy, hogy utána 13 héten keresztül 7 eFt-ot törleszt (a példa számadatai közül csak a 13 életszerűégére mernék fogadni - de nagyságrendben megáll, azaz esetleg egy irr, pardon, thm számítást megérne, ha nem lennék ilyen kibaszott lusta... szorgalmasabb érdeklődőknek rtfm: irr függvény a remek excel kutyaütészeti alkalmazás helpjében :)
TWA: "pon-to-san. én hiszek a laissez-faire-ben, de azzal a megkötéssel, hogy átbaszás nem gilt. oda kell írni a hitelreklámokra, ahogy a cigire: vissza kell fizetni, gyerek kezébe nem való, miért nem előre spórolsz?"

emlekszel meg arra a cikkedre, amiben kifejtetted, h vannak, akiknek a halmazan az atveres fogalma nem ertelmezheto? ;-)

jo, persze mindenkinek joga van megvaltoztatni a velemenyet. azert, remelem, nem leszel par ev mulva pl hithu kereszteny.
"asszem és II.Második Lajos" Mi köze a Fidesznek ahhoz hogy az Mszp és az szdsz elkúrta és közben kilopta a nép szemét? Két szerencsétken flótás!
Danni, a fidesz hirdette fennhangon, hogy mennyire rosszabbul élünk, mint 4 éve. Lajos azt mondta, aki tényleg annyira rosszul él, mint a fidesz állítja, az jórészt magának köszönheti.

Nem kell mindenen megsértődni, amikor egy politikai párt neve kerül szóba...
OFF:

Szia RoFa,

> drágább számla nélkül, mint amennyit a
> Hajdú Energomat ér)

a HAJDÚ ENERGOMAT gépet csupa nagybetűvel kell írni :-)
Az egyetlen olyan gépezet, amit érdemes volt megvennem kb 20 évvel ezelőtt.
Azóta bírja a strapát.
Amióta gyerekek is vannak, van, hogy napi 3 adagot is kimos.
Meg tudom javítani magam, van hozzá minden alkatrész, és szerintem még legalább 20 évig bírni fogja.

Egyetlen mai gépet mondj, ami tényleg tartós. (nem tudsz, mert nincs)
wice, ha jól emlékszem, akkor teis egyetértettél az aki hülye, haljon meg-elv eme klasszikus megnyilvánulásával. és most? s.k.
Lefty: lehet ez úgy is, akár :) We'll see.
Sokan írjátok, hogy az áruhitel nem nagy ötlet, pedig az, csak nyilván ésszel kell élni vele. Amikor elromlott a tévénk és nem volt megtakarításunk, dönthettünk, hogy 3 évig rakjuk malacba a pénzt, aztán lesz tévé, vagy áruhitellel kb. 20-25%-kal drágábban, de akkor elkezdjük nézni. Hát elkezdtük nézni, közben feleség tanfolyamot befejez, dolgozni kezd, röhögve fizettük a részleteket.
digit. fényképezőgép ugyanez, vagy perselyezek három évig, vagy áruhitel. Azóta letelt a három év, a gép meg még mindig működik és nem is túl korszerűtlen, fogom még használni néhány évig, míg ki nem döglik teljesen.
Ehhez persze nyilván az kellett, hogy felmérjem reálisan, bírom-e a törlesztőrészleteket, akár akkor is, ha épp nincs munkám egy darabig.
Szóval, van értelme az áruhitelnek, csak nyilván el kell gondolkodni rajta, hogy plazmatévé hitele és minimálbér együtt az álmoskönyv szerint nem sok jót jelent.
FHB: Érdekes nick egy ilyen témában :-)
(www.fhb.hu)

Áruhitelt leginkább csak akkor érdemes felvenni, ha olyan "termelőeszközt" vásárolsz, ami szükséges a munkádhoz (pl. ingatlanügynök digit.fényképezőt), így megtérül a befektetés a kamattal együtt.

Ha csak otthoni szórakozáshoz kellene valami, akkor érdemes várni. Ha egyszer megfelelő fázisba kerülnek a bevételeid és a vásárlásaid egymáshoz képest, akkor nem szorulsz rá áruhitelre. Ha viszont hitelre vásárolsz, akkor muszáj lesz legközelebb is, mert nem lesz megtakarításod, amíg az előző hitelt fizeted vissza. Azaz belepottyansz egy spirálba, amiből csak nehezen lehet kimászni.


Nem bank, csukás istván, Pom-pom meséi, Festéktüsszentő Hapci Benő :)
No de épp arról szól a történet, hogy érdemes-e várni, hiszen az élvezeti érték is forintosítható, az, hogy én 3 évig tudtam tévéműsort nézni, pénzt ér, jelen esetben az áruhitel kamatát. Meglehetősen eccerű közgazdasági összefüggés ez, kár mindenféle erőltetett tételeket felállítani rá, hogy asszondja, csak munkaeszköznek, meg hitelt sose. Hitelt lehet felvenni, de előtte számolni kell, elbírja-e a háztartás az adott havi részletet, hiányozni fog-e a költségvetésből az a havi -5-10%? Áruhitelre ennél többet ostobaság felvenni és ebből szoktak a bajok is lenni, hogy okos júzer minimálbérre megveszi a plazmatévét, aztán pislog, hogy 50% megy csak a törlesztésre.
ez mondjuk nem kapcsolódik szorosan a témához, de azt árulja el Nekem valaki, hogy miért "ká end há"-nak ejtik a reklámokban a pénzintézet nevét? Kerekedelmi and Hitelbank néven lett bejegyezve a cégjegyzékbe is, vagy mi van? franc a marketingesekbe. vagy inkább egy jégcsákány.
Babilonban saját magukat zálogosították el az emberek, mégis virágzott a hitelbiznisz. Ha meg nem fizettek, elvitték rabszolgának a városfalépítésre. Az emberek nem látnak tovább az orruknál.
Egyébként nem reménytelen a helyzet, mert amerikában sokkal magasabb a pénzügyi kultúra mint itthon, pedig ott se laknak intelligensebb emberek. Ha nem néznének az emberek szappanoperát, hanem pénzügyi könyveket olvasnának, akkor más lenne a helyzet. Persze erre nem lehet kényszeríteni az embereket (pedig a saját pénzügyi tudatlanságával a saját pénzügyi sírját ássa meg). A hitel amúgy is a legnagyobb üzlet a bankoknak, ezután nem csoda, hogy ez folyik a csapból is.
süti beállítások módosítása