W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

A tett első, a szó második

2010.08.11. 05:06 Tóta W. Árpád

Az uborkaszezon nevű időszak aktív pihenésre ad alkalmat. Amikor nincsen hírdömping, és Schmitt Pál is csak álmában bornírt egy picit, akkor van idő egyrészt körbenézni a világban, ahol nem uborkaszezon van. Hanem leég fél Oroszország, Ázsiát a víz mossa el, Korea kardcsörtet, Irán körül pedig megjelentek az atomrakétahordozó tengeralattjárók, és azok általában semmi unalmasat nem jeleznek előre. Meg arra is jut idő, hogy az eddigi eseményeket ülepítsük egy kicsit.

Nagyon úgy néz ki, emberek: Danikennek igaza lett. Itt egy jóval autoriterebb rendszer épül, mint amit eddig megszoktunk, és ennek a jeleit fölösleges újra felsorolni. Amíg külső vagy belső erők nem kényszerítik Orbánt pályamódosításra, addig ezzel fog próbálkozni. Nehéz lenne amellett érvelni, hogy a magyar liberális demokrácia fényesen bevált, és mással kár is volna kísérletezni. 
 
Amikor Putyinról vagy Kínáról esik szó, ott hamarosan előkerül az úgynevezett néplélek, ami állítólag egyenesen szomjazza az erős vezetést, akire fel lehet nézni, és akit nem illik gyalázni. Hja, hát az oroszok ilyenek, birkák, nekik kell a kolomp meg a juhászkutya. No, most megnézzük, kell-e a magyarnak. Érdekes kísérlet, simán kijöhet belőle, hogy nekünk is az jön be.
 
Mellesleg az oroszoknál azért lett putyinizmus, mert a Jelcin-időszak nem volt egy sikertörténet. Nálunk azért kisebb szarrakással zárul a liberális korszak, mint amit Jelcin hagyott hátra, de nem is Putyint kaptuk a nyakunkba.
 
Az autoriter rendszerek – a kilencvenes évek mámoros téziseivel szemben – egyáltalán nem bizonyultak sikertelennek és élhetetlennek. Különösen jól teljesítenek a nemzetközi színtéren: a legocsmányabb latorállamok feszítenek a legbüszkébben, kiköhögik az atombombát is egy kis spórolással, és ha fel nem is néznek rájuk, legalább félnek tőlük. De elvannak a kevésbé brutális diktatúrák is, Kína virul, Venezuela nem hátrál, Szingapúr meg a fél magyar jobboldal álma. Mert ott rend van.
 

No comment

 
Például nincsenek Szingapúrban hajléktalanok, ugyanúgy, ahogy Iránban pedig homoszexuálisok nincsenek. Az csúnya látvány lenne, tehát nincs. Valójában persze létezik mindkettő, csakhogy az autoriter rendszereknek kicsit több lehetőségük van azt hazudni, hogy minden rendben, a hajléktalan-riportokat pedig letiltani. Észak-Koreában szomorú ember sincsen, mindenki szélesen vigyorog, legfeljebb akkor hagyják abba, amikor a gonosz külvilág a téma.
 
A központosított, olajozott rendszer nagy tetteknek és hatékony kormányzásnak nyit teret, csak az a gond, hogy jól kormányozni és sikereket elérni viszonylag nehéz. Viszont attól, aki ilyen lehetőségeket épít ki magának, éppenhogy elvárja a népe, hogy varázsoljon. Nincs mire fogni, ha nem megy, mindene megvan, amit akarhat.
 
Ilyenkor szokott eszükbe jutni az effajta struktúrák urainak, hogy megpróbálják a másik módszert. Azt, hogy sokat beszélnek a nagyszerű munkájukról és a növekvő jólétről, és megpróbálják elnémítani a kritikus vagy szimplán elégedetlen hangokat. Varázsolni, azt nem tudnak, de ha el tudják hitetni, hogy mégis sikerült, az majdnem ugyanaz. A hatékonyság nevében megszüntetik a visszacsatolást, csak a közjóért, hogy könnyebb legyen a kilábalás. Viszont onnantól meg már ki nem szarja le a kormányzást? 
 
Nem sok jót ígér az a kormány, amely ezzel a stratégiával kezdi. Illene előbb megpróbálni enélkül.


Címkék: fidesz nemzeti egyuttmukodes rendszere

574 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr962213790

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A takarítók 2010.09.01. 16:01:57

 Nem adja fel a netes regisztrációt a Fidesz.http://index.hu/kultur/media/2010/08/31/nem_adja_fel_a_netes_regisztraciot_a_fidesz/ Életem egyik meghatározó filmélménye volt Luc Besson Nikitája. A film vége felé megjelent a Takarító. Jean Reno&...

Trackback: Liberalizmus Magyarországon? 2010.08.11. 22:23:06

Milyen liberalizmus lenne kívánatos Magyarországon? Tényleg, milyen? Teljességre egyáltalán nem törekedve, néhány dolog, ami eszembe jut.-az állami egészségbiztosítás átalakítása, a mindenkire kiterjedő, nem piaci alapon, hanem a bejelentett jövedelem ...

Trackback: 6. Rogán Antal elkúrja a sajtószabadságot 2010.08.11. 16:38:41

Igaz, ami igaz, sokáig dilemmáztunk, hogy végülis legyen-e naplóbejegyzés Rogán Antal és Cser-Palkovics András médiaalkotmányából, mert az elmúlt évtizedekben számos olyan jelenség volt a hazai médiaszabályozás berkeiben, ami azonnali rendrakásért kiál...

Trackback: Váltópárti pozíció eladó! 2010.08.11. 12:35:32

...avagy mi ez a trágya ellenzék a hatalmas fenék centrális erőterében? De most komolyan: milyen szar lehet már ellenzéki beállítottságúnak lenni, és végig nézni a kormánnyal "farkasszemet" néző pártok szánalmas

Trackback: "A halál ellentéte nem az élet, hanem a művészet." - A Die Stürmer ünnepi beszélgetése Ludwig Lakatos berlini íróval 2010.08.11. 11:00:05

Az örmény holocaust Tolsztoja bevallja, lesújtó véleménye van, és aggódik budapesti nyuláért, Tódorért. Figyelmeztet a balkanizálódásra és a fokozódó örményellenességre, de korunk Goethéje azt üzeni a magyar olvasóknak: az ember nem arra született, hog...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@gyilkos fűegér:
Tudod miért kapott a jobboldal 80%-ot? Mert a faszuk is kivolt a baloldali, egyébként többnyire jogszabályoknak megfelelő ügyintézéssel. Igen, úgy érzem, elsősorban azért vagyok jobboldali, mert úgy gondolom, hogy vannak magasabb értékek a pénznél és a jogi szabályozásnál. Hiszem azt, hogy tömegében vannak elkúrt szabályok, viszont azok a fogalmak, hogy haza, család, nemzet, mindig örökérvényűek maradnak.

Gyurcsányék úgy gondolták, hogy az ország játékszer. A demokráciából bohózatot csináltak. Amiben a liberálisok aktív résztvevők voltak. Köszönjük, nem kérünk ebből.
@Várúr:
A németeket ez egy percig sem érdekli. A németek ettől függetlenül tisztelik Hornt - nem tudom, érted-e a különbséget.
@eMeL:
Légy szíves, fejtsd ki, mi tart 10 évig a kivitelezésben?

"Miközben ott a pénz a lábunknál, csak le kell hajolni érte."
Na igen, ez igaz, csak éppen azt is elvárják, hogy miközben lehajolunk a pénzért, vazelin nélkül tolnák be a lompost. Köszi, de ilyen helyzetekben nem szivesen hajolgat az ember.

"Lee Iacocca mondotta egyszer, nincs az a szervezet amiben nem képes úgy 10% költségmegtakarításra, hogy kivülről nem is látszik meg." Csak az a szervezet, amelyiknél már egyszer már költségmegtakarítottak. Meg mégegyszer. Meg mégegyszer.
Én azt tanultam, hogy nem a költségmegtakarítás, hanem a folyamatok racionalizálása és összehangolása a sikeres megoldás. Költségcsökkentésből még sosem született működőképesebb rendszer.

"Maradjunk abban, hogy ha valaki (pl. kétharmaddal és stabil pártháttérrel) *akarna*, akkor a költségvetés 2-3%-át könnyedén megtakaríthatná úgy, hogy nem fűnyíró elven elvett, hanem közben hatékonyabbá tette az egészet."
Nem, ne maradjunk ebben. Konkrétumot kérek, mert én nem értek egyet ezzel.
@eMeL:
Ez sületlenség. El sem tudom képzelni, hogyan tudsz ilyet állítani és honnan vetted ezt a 10 évet.

Azonnali megoldás? Olyan nincs. Olyan folyamatok, amik a megoldáshoz vezetnek, ezzel szemben léteznek.
TWA: "Hja, hát az oroszok ilyenek, birkák, nekik kell a kolomp meg a juhászkutya. No, most megnézzük, kell-e a magyarnak. "

Hát, ahogyan a magyar történelmet végignéztem, úgy találtam, akkor volt rend és relatív jólét, amikor István, Mátyás, Ferencjóska, és egyéb atyuskák vigyáztak rá. A negyven fölöttiek többsége szerint Kádár János idejében volt vastagabb a kenyér 3.60-ért.
@gyilkos fűegér:
Az mi, hogy "buzikurva"? Pénzért buzizik?
Nemá!
Tisztelt Paladdin!

Paladdin 2010.08.16. 00:35:28
@manipul:
Na megérkeztünk. :-)

Én Tótaw és a média szerepéről, feladatáról és felelősségéről írtam. A példák csak azért voltak, hogy megvilágítsam, minek milyen következménye lehet. És mivel az elmúlt 8 évet GYF fémjelezte, hát az ő idejére estek példák. De Tótawnak és a médiának tök mindegynek kellene lennie, hogy Gyurcsány vagy Orbán, mert a szerepe nem az emberektől függ, hanem a felelősségtől. Az már nagy baj, ha az emberektől függ, és most ez van.

Csak példaként egy mondatára reagálok, hogy mennyire nem egyszerű ez a dolog:".képesek a demokráciáért aggódni"
Egy másik cikkben
nol.hu/kulfold/bauer_cikke_orban_forradalmarol_
feltettem a kérdést, hogy több párt és szabad választások mellett hogy lehet tönkretenni a demokráciát. Érdemes megnéznie, ott is manipul vagyok.
1.Már az szégyen, hogy a nagy aggódók egyike sem tette fel ezt korábban.
2.Senki nem tudott értelmes választ adni.
3.De, és itt végső őrület: AGGÓDNAK TOVÁBB!
Na de sejtelmesen aggódik a mi Tótawunk is Pulitzer díjával. És föltette a kérdést, mielőtt aggódna?
Nem látom.
És ez csak egy téma, sok hasonló van.
Az Ön állításai más területekre is kiterjednek és ez egy teljesen más vita lenne. Ennek akkor van értelme, ha ezt már lezártuk. Akkor majd én elmondom, hogy "szerintem" mi hogy van, és nyilván Ön is.
@manipul:
Tisztelt Manipul!

Szerintem elbeszélünk egymás mellett.

Ha jól értem, állítása a következő: többpárt-rendszerben, szabad választások mellett definíció-szerűen lehetetlen tönkretenni a demokráciát, ezért álszenteskedésnek és fokozott képmutatásnak éli meg a balliberális értelmiség és a balmenetű kommentelők aggodalmát. Hovatovább bosszankodik azon, hogy egyértelmű kéréseire nem kap normális választ.

Sajnos udvarias stílusa ellenére sem tudok egyetérteni Önnel. Természetesen fenntartva mindenki jogát (az aggodalomra és az értetlenkedésre vonatkozóan), úgy érzem, hogy Bauer is és Vakapád is szolgált válasz-kezdeménnyel, és Tóta W. Árpád soraiban is megtalálható az érvelés, még ha nem is reagált a konkrét kérdésére.

Vakapád a NOL-blogon:
"A hatalommegosztás azt jelenti, hogy egyetlen párt sem olvadhat egybe az állammal, nem törekedhet a kizárólagos hatalomra, hanem tűrnie kell az ország érdekében, hogy a kormánytól független intézmények gyakorolják a hatalom bizonyos részeit (pl. ügyészség, bíróságok) ill. ellenőrizzék az általa dominált törvényhozói és végrehajtói hatalmat (AB, KE, jegybank, médiák, civil szervezetek).
[...]
Az elmúlt 8 évről vérmérséklet szerint sok rosszat el lehet mondani, de azt nem, hogy a demokrácia két fő pillérét kikezdték volna ez idő alatt. A demokrácia intézményrendszerét intakt állapotban kapta meg a választásokon nyertes Fidesz, viszont néhány hónap előre gondosan megtervezett törvényhozói és alkotmány-buherátori tevékenysége során következetesen mindezeken elvek ellen cselekedve felszámolta a demokrácia fent nevezett alappilléreit."

Nyilván túloz. Nem felszámolta, tönkretette a demokráciát, de meggyengítette. Olyan visszacsatolási, ellenőrzési és felügyeleti hurkokat küszöbölt ki (helyesebben: tett súlytalanná), amelyek épp azt a - demokratikus - célt szolgálták, hogy maradjon kontroll a kormány felett is.
Ebből valóban nem következik, hogy a Fidesz ellenségeit Szibériába száműzik, de simán elképzelhető, hogy az Indexet megbírságolják, ha nem tudósít (megfelelő terjedelemben) a Vajdasági Magyarok hetedik Világtalálkozójáról.
De ha ennél plasztikusabb példára vágyik: szeretné-e, ha egy olyan bíróság ülésezne az Ön egy (fiktív) ügyében, ahol a vád képviselője hozza az ítéletet, ráadásul fellebbezésre sincs lehetőség? Pedig ezeket mind-mind meg lehet tenni többpárt-rendszer és szabad választások mellett, csupán kétharmados többség, gerinctelenség és a jó ízlés teljes hiánya kell hozzá.

Hogy ezek az aggodalmaknak megalapozottak-e? Természetesen nem. Nyilván nem fog a Fidesz diktatúrát bevezetni, vagy titkosszolgálati eszközöket használni a politikai ellenfeleikkel való leszámoláshoz. De nem mehetünk el amellett, hogy ezek a - többek között Tóta és Bauer által inkriminált - lépések kivétel nélkül nem-kívánatosak!

Nem arról van szó, hogy szocialista érzelmű emberekkel kellene feltölteni az ellenőrző pozíciókat. Hanem megkérőjelezhetetlen tisztességű és felkészültségű szakemberekkel, akik akár lehetnének Orbán szomszédai vagy családtagjai is, ha elhihetjük nekik, hogy egy olyan (továbbra is fiktív) esetben, amikor a Fidesz és az ország érdeke különböző, az utóbbi mellé állnának. Schmidt nem ilyen, Domokos nem ilyen, Járai nem ilyen. És kapaszkodjon meg: Göncz ilyen volt, Sólyom ilyen volt, Simor ilyen volt.

Sajnálatos, hogy a fidesz kétharmados hátországának gyakran diplomás többsége is képes konzerválni a sötétségnek azt a szintjét (nehogy magára vegye!), amikor olyan triviális kifogásra, miszerint "nem kellene a ÁSZ élére egy - megkérdőjelezhető erkölcsi alapokon álló (de most nem ez a lényeg) - megyei Fidesz-elnököt választani" is csak azzal képesek reagálni, hogy "Bauer kussoljon!", "Gyurcsány kúrta el!", "Most majd nem tudtok többet lopni!"

Függetlenül attól, hogy szerintem is Bauer túl-sopánkodja a dolgot (hisz ellenzékben kvázi ez a foglalkozása), úgy gondolom, hogy az általa - vagy Árpi w.blog.hu/2010/07/05/this_is_how_liberty_dies_2 "Amire nincs magyarázat" cikkében - felsorolt jelenségek negatív megítélése nem politikai preferencia kérdése kellene legyen, hanem intellektuális minimum. Hogy azt ne mondjam, a tisztességes írástudók kötelessége. Ettől még lehet szeretni a Fideszt, de ha az asztalra szarnak, az nem csak szubjektíve büdös.
Árpi, ha a gazdaság tényeit, az emberek életszínvonalát megnézzük, nem tűnik nagyon hatékony felépítménynek az ún. "liberális demokrácia".

malacnews.freeblog.hu/archives/2010/08/16/Alig_elunk_jobban_mint_20_eve/

Egyébként az adatok tőletek (Index) jönnek.
@manipul:
Igen mondtál:

"Tetszik tudni, hogy körülbelül hogy aránylik a tanítás, ápolás, stb a szörnyetegek rejtegetése című jelenséghez?
Mer ha mondjuk fele - fele akkor ez korrekt megjelenítés."

Ezt én úgy értettem, hogy ha fele fele az arán akkor jogos, hogy Árpád ekézi az egyházat A pedofilok bujtatása, megvédése miatt.
@anyátok: off de örömmel látom, hogy épségben túlélted a lakásfelújítást. Gratulálok! :-))
@xsasha: "Tudod miért kapott a jobboldal 80%-ot?"

A jobboldal nem kapott 80%-ot. Az, hogy parlamenti súlyuk most 80%, nem egy nagy szá, annó Horn gyuszi bácsiéknak 33%-kal kényelmesen meg volt az 54%-os többségük. Hozzácspva az szdsz-t meg 2/3.
De ügyesen összesmosd a kettőt, kiváló propagandista ávlhatna belőled.

"Mert a faszuk is kivolt a baloldali, egyébként többnyire jogszabályoknak megfelelő ügyintézéssel."

Túrót. Elkúrt gazdaság, magas munkanélküliség, csalódottság egyik oldalt, a másik oldalt a 300Ft-ért szavazó csőcselék ügyes megnyerése. No meg persze a már meglévő törzsbázis.

"Igen, úgy érzem, elsősorban azért vagyok jobboldali, mert úgy gondolom, hogy vannak magasabb értékek a pénznél és a jogi szabályozásnál. Hiszem azt, hogy tömegében vannak elkúrt szabályok, viszont azok a fogalmak, hogy haza, család, nemzet, mindig örökérvényűek maradnak"

Persze, hogy nem minden a pénz. Közülünk a legtöbben hazaszeretetből nem mennek el másik országba, pedig ott az olyan hiányszakmákban dolgozók, mint én, 5-7-14-szeres bérért dolgozhatnának. Csak én a hazát,, magyarságot és családot őrjöngés, mellveregetés és képmutató prédikálás nélkül szeretem.
Így is lehet.
@mavo: Elmebeteg vagy. Esetleg kaptál oda-jegyet marhavagonba valami füstös helyre?

Ahogy elnézem, itt aztán tombol a fasizmus. Vagyis hát a komcsik szerint. Szép lassan kishaltok ti magatoktól is...
@kaffogó hebrencs:

Az az érv, a cáfolat, h folytatni lehetne számodra unalmas lózungokkal? Ne má!
Ezért kár volt a billentyűk közé csapnod.
Pihenj, lazulj, de ne égesd magad azzal, h nincs tartalmi mondanivalód.
Tisztelt A szív fészkei!

a szív fészkei 2010.08.16.00:35:29-re

Látom gondot fordít a felvilágosításomra, de ehhez nem kell Paladdin, közvetlenül vettem az adást.
Tótaw íránti ájulatát nem tudom magamévá tenni. De neki persze ettől lehet vélemény mindenről, és nekem is lehet véleményem mindenről, többek között az ő véleményéről is.

"Naná, hogy mindig vivőanyag az Indexen: a fanyar humor, eszméletlen asszociációs készség, mindennek nekimenő bátorság, nyelvi lelemények tárháza. Mindig aktuális és pimasz. Nem alél Orbántól. De mástól se hálisten, így nekem eléggé független ember benyomását kelti."

Felsorolása impozáns én szívesen látnám ezeket a cikkeiben, de rám csak a szokásosnál töményebb és laposabb közönségessége hatott. És hát a bátorsága, az valami fantasztikus. Ja és persze független is. 2006 körül Pulitzer díjat kapni, ha igaz Dr. Bárándy Péterrel a kuratóriumban az már valami, nyilván leleplezett valamit akkortájt, bátran és függetlenül.
@gyilkos fűegér: Hát van ez így. A mi kommunistánk mindig jobb mint a más kommunistája. :-) Ahogy a kisnyilast kiválóan alkalmazták ávós verőlegénynek,
nagyszerűen lehet Pozsgay és Szűrös elvtársakat reaktiválni. "Fogsz te még egy nagyot csodálkozni!" - mondta Csetneky A tanúban. Hát ja.
Jogászemebrek pártja: nol.hu/belfold/20100816-hiaba_szoritottak_a_birosagok

Kell a szigor, tényleg ne legyen megtorlatlan a húszezer alatti lopás, csalás se (mi megszívtuk ezt , hatezret buktunk), de ha így vezetnek be valamit, annak több a kára, mint a haszna.
@manipul: Tisztelt manipul! Nem akartam Önt elkerülni, de mivel valóban nem tudok hatni azokra, akik ennyire sarkosan állnak ki egy oldalra, tehát nem akartam feleslegesen rabolni az idejét.

DE akkor coming out:
Tótát én kedvelem régóta, vevő vagyok a stílusára - ami olyan, amilyen: vannak durva szálak is benne, ha épp az kell - tényleg "ájulok" néha a leleményein. Ezzel együtt nem mindig és mindenben osztom 100 %-osan véleményét, amit gondolom senkitől nem is vár el. Ám a legtöbbször élvezettel olvasom a sorait, ahogy sokakat itt a blogján hozzászólva.
Pl. Vakapád párbeszédein könnyesre röhögöm magam, THX, jól jön az vészterhes komor időkben. Soha nem is akartam itt megmondóemberként feltűnni, írok és kész. Még anyázni is mértékkel, talán látja Ön is :-).

De ha nekem valakinek a mondandója, stílusa, hangneme ennyire zavaró lenne, mint Önnek a Tótáé, nagyon egyszerű módon segítenék magamon: nem olvasnám, nem mennék rá.

Az, hogy idejöjjek naponta és ekézzem orrba-szájba, olyan kritériumokat számon kérve rajta, amik nem e műfaj sajátjai (amúgy basztatta eleget Gyurcsányt, a szadeszt, a szocikat, nem igaz, hogy mindig hajbókolt nekik), lecikizzem a vele általában egyetértőket - valahogy nem a menetrendem.

Engem zavar a MNO és a többi Önnek szimpatikus orgánum: irritál a hangfekvésük, stb. , de nem megyek a kommentjeikbe bele, hisz nem akarom megváltoztatni az ott megszokott módit.

Ezen a Pulitzeren meg Bárándyn rugóznia, őszintén nem értem. Valakik kifejeztek ezzel a díjjal valamit, ami Ön szerint nem méltányos. Na und? Az aktuális Nobel-díjat is millióan vitatják: hát ez van, sajna nem hétmilliárd ember egyöntetű szavazata dönt ilyenkor, hanem a kiválasztottaké. Akiknek ilyen-olyan szempontjaik vannak. Velem biztos nem beszélik meg. Ha tetszik a díjazott, elolvasom, ha nem, akkor nem.

Ön számára ott van a Prima Primissa díjkiosztója, ahol inkább a Jókai Annák vannak elismerve, noha nekem meg arról a stílusról van egy véleményem.

Bocsásson meg, tényleg nem tudok mást javasolni a lelki, szellemi egészsége érdekében, minthogy ne olvassa Tótát és kész. Stefka István is publikál biztos blogot vagy mit, ő valószínűleg közelebb áll az Ön etalonjához.
@manipul:

Hát itt tényleg nem látott senki reformot. Mert leteccettek szavazni. És én arra is emlékszem, hogy valaki (talán O.V. a monogramja, ki tudja) széles médianyilvánosan ígérte meg, hogy annyi Albert házaspárja van még talonban, mint a nyüvek, és bármilyen reformszerűséget azonnal leszavaztat jóembereivel, gondolom, az AB kedves hozzájárulásával és asszisztálása mellett. A „Gyurcsány napi hisztijeiből keletkező káosz”-ból kiindulva el tudom azt is dönteni, hogy a jóemberek közé tetszik tartozni, avagy pediglen sem.
@klacus:

Csak úgy mondom:
a baloldali médiatúlsúlyt nem nagyon kell megszüntetni, ugyanis a sajtóközegek egyedi súlya nem egyedül a példányszámból, hanem a példányszám és a stílus szorzatából adódik, ebből következően pedig mavo-nak közel igazsága van a már évek óta nullához tendáló baloldali médiabirodalom emlegetésével.
btw ki nem szarná le, hogy a Zegyház tele volt (és félek, még van is) pedofil ügyekkel, ha a Zegyház nem bújtatta volna a bűnösöket, és nem akadályozta volna az ügyek tisztázását. a jelenlegi pápával az élen

ahogy az sem érdekelne senkit, hogy a Zegyház kebelében van buzulás is, ha a Zegyház (miközben takargatja a buzijait) a hívőknek nem azt szajkózná, hogy a buzlás fuj, meg juj, meg halálos bűn, usw.
@klacus:

olvasni továbbra sem tudsz

mondhatnám azt, keresd meg, hol és hányszor aggódtam a fidi faszizmusa miatt, sorolhatnám, hányszor írtam le, hogy a náculás alkotmányos joga mindenkinek, csak hát ahhoz olvasni tudó vitapartner szükségeltetik
@manipul:

"Tótaw a valóság megrontója."

tóta maga goldstein, fogadjunk :-D

bár már xsasha elvtárs is megmondta, tóta nélkül liberális elhajlók se lennének, tóta goldstein maga költötte ki őket (velem együtt) egyenként, na jó, esetleg tucatjával, ha fér annyi egy alomba, és rá is fér a segge
@riennevaplus:

ezt az "orbán pszichopata" szálat én nem erőltetném a helyedben. mondasz értelmeseket, aztán az ilyen kijelentéseiddel jó alaposan lerombolod a felépítményt. helyettesítsd be a "gyurcsány pszichopata" kezdetű beírásokkal, kicsit gondolj bele, te azokat mennyire vennéd komolyan, és aztán gondolkozz, te mennyire vagy ezzel komolyan vehető.

segítek: semennyire. :(
[kérem csak akkor élesíteni, ha az előző nem ment át]

@riennevaplus:

ezt az "orbán pszichopata" szálat én nem erőltetném a helyedben. mondasz értelmeseket, aztán az ilyen kijelentéseiddel jó alaposan lerombolod a felépítményt. helyettesítsd be a "gyurcsány pszichopata" kezdetű beírásokkal, kicsit gondolj bele, te azokat mennyire vennéd komolyan, és aztán gondolkozz, te mennyire vagy ezzel komolyan vehető.

segítek: semennyire. :(
@kaffogó hebrencs:

Igazad van, nem 80%-ot kaptak, csak 70%-ot (Fidesz + Jobbik).

Igen, ez nagy különbség. A 70% valóban sokkal, de sokkal rosszabb eredmény, mint a 80%.

És valóban nem elég nagy felhatalmazás az, h csak 70% voksolt jobbra. Ez bizony lófasz.
Csakis 90% az elfogadható!
@Paladdin:

Sosem írtam NOL blogra semmit.
@xsasha: Értem. Szóval ha egy társadalmi csoport elég hisztis, akkor bármilyen törvénytelenség megengedhető, sőt szentesíthető.

Sürgősen kezdeményezem Tóthnál és Szanyinál, hogy húzzanak fel egy nagy Lenin-szobrot, és védjék meg mindennel szemben. Engedélyre természetesen nincs szükség - minek is az? Elég hisztisnek lenni.
@eMeL:
Tudod mi a szar? Hogy a szocik időben eltolt lakossági osztogatáson meg elvonáson kívül nem csináltak semmit 8 éven keresztül. Ezt is állandó hazudozások, hatalmi visszaélések és törvénytelenségek keretében - csúfot üzve demokráciából. És amikor Orbán megmutatja az irányt, amerre már 2002-ben el kellett volna indulni, és olyan határozott és odabaszó intézkedéseket hoz két hónap alatt, mint a bankadó vagy az IMF-el való szakítás. Akkor te elkezdel finnyogni, hogy nem elégséges meg nem azonnali meg ilyenek. Szerintem ez gáz, baromira nem objektív.

Olyan minőségbeli különbség van a két oldal kormányzása között, ami ki kellene üsse a szemed, ha objektív lennél. A baloldali vezetés még a probléma azonosításáig sem jutott el, stratégiai menedzsment szempontból katasztrofális volt, amit csináltak. A Fidesz pain-list-et csinált, ami alapján célokat tűzött ki, és ehhez rendelt hozzá megoldási koncepciókat, amiken belül keresik a forrásokat.
Szóval egyszerűen nem is értem ezt az értelmezést.
@manipul:

"ezen esetek jó része nem bizonyított, jó része eleve valótlan, és ami a lényeg, amennyi van, az jóval kisebb arányban fordul elő az egyháznál, mint más zárt közösségben"

ezt minden bizonnyal pontos felmérésekkel, forrásokkal tudod igazolni

minden bizonnyal ugyanúgy, mint a korábbi "de nem is voltak/vannak feljelentések" odabaszós kijelentésedet. ami (istenem, megesik) tök véletlenül nagyon nem igaz :)
@xsasha: "Konkrétumot kérek, mert én nem értek egyet ezzel."

Tudod én belefáradtam a magyarázásba, Hidd ahogy hiszed, vagy olvass/gondolj utánna.
@manipul:

Tóta W. stílusa valóban kissé közönséges. Nekem. És mint kiderült, Kegyednek is. Ízlés dolga, aminek ahhoz, amit Tóta W. ír nem sok köze van (semmilyen köze sincs). Ugyanakkor a Kegyed írásában fellelhető ravasz sejtetés, hogy Tóta W. a díjat tulajdonképpen seggnyalásért kapta, számomra a „Namicsináltakmamámeginakomcsik” sajtó stílusát idézi, ami viszont szintén nem az én ízlésvilágom. De ezen nem veszünk össze. Mindenki úgy rágalmaz, amennyire a saját ízlésvilágából futja.
@xsasha: "Azonnali megoldás? Olyan nincs."

Látom életedben nem dolgoztál a gazdaságban.
Egy tipikus beruházás életciklusa szerint az első két évben általában csak viszi a pénzt. Amikor termőre fordul, akkor is öröm, ha két-három évig legalább nullszaldós és csak aztán hoz igazi, komoly hasznot.

Ezzel szemben egy-két jólirányzott átszervezés az állam költségvetésében azonnali (egy éven belül) és nagyarányú megtakarítást eredményez.
És ezt én mondom (meg néhány hozzáértő, reálszférában mozgó közgazdász), nem valami politikus bohóc, aki nem is gondolja komolyan csak szajkózza a központilag kiadott mantrát.
@Paladdin: Köszönöm, ritka tiszta levezetés.
Tisztelt Paladdin!
Paladdin 2010.08.16. 18:28:34-ra

Nem beszélünk el egymás mellett, mert én még a médiánál tartok, és ennek a szerepét firtatom. Pontosabban a kettős mérce "szabadságát"
Ehhez tartozhatnak példák, de ettől még ez a téma.
De most reagálok az Ön új dimenziójára, de nem az eredeti téma helyett.
1. "A hatalommegosztás azt jelenti, hogy egyetlen párt sem olvadhat egybe az állammal, nem törekedhet a kizárólagos hatalomra"
Tudtommal a "hatalommegosztás" egy nem törvényi kategória, és Vakapád helyett az alkotmány rögzíti:"(3) A társadalom egyetlen szervezetének, egyetlen állami szervnek vagy állampolgárnak a tevékenysége sem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy
gyakorlására, illetőleg kizárólagos birtoklására...”
Ennyi, és ennyiből próbálják az aggódók az rettegésüket levezetni. Sikertelenül
Kérdés:
Ön szerint hol vétett a Fidesz az alkotmány ellen? (Ráadásul törvényes, előre ismert alkotmány módosítási joga van, amit korábbi jogforrások biztosítanak a 2/3 okán.)

2. "Olyan visszacsatolási, ellenőrzési és felügyeleti hurkokat küszöbölt ki (helyesebben: tett súlytalanná), amelyek épp azt a - demokratikus - célt szolgálták, hogy maradjon kontroll a kormány felett is."
A kormány felett fő kontroll a parlament, pld-ul meg vonják a bizalmat, (erről lentebb) népszavazás, alkotmánybíróság.

Akkor nézzük hogy is állunk az Ön által intaktnak becézett demokráciával:
-Úgy emlékszem a Fidesz és az MSZP megegyezett az alkotmánybírók jelölésében. A Fidesz betartotta a szavát, az MSZP nem. (Ha jól emlékszem Bruhács urat az ígéret ellenére nem választották meg.) Tótaw úr mit írt erről a hurokkikerülésről?
-Az MSZP egy kifejezetten elkötelezett párttagot Szili Katalint jelölte köztársasági elnöknek. Nem rajta múlt, hogy nem sikerült.
- Az öszödi beszéd alatt egyetlen választott képviselő sem állt föl, hogy tiltakozzon, magyarázatot kérjen az ott elhangzottak miatt. Pedig később Lamperth Mónika is azt mondta, hogy ezt kellett volna tenni.
- Az öszödi illegális pártsejtülésen elhangzottak után is megszavaztak a nép által választott képviselők egy fals költségvetést.
-2006 október 23-án azonosítószám nélküli rendőrök garázdálkodtak. Nyilván a kormányt ellenőrizték.
-2006 október 23-a után független bíróságok ítéltek el embereket, mondvacsinált koholmányokkal.
Gondolom a kormánnyal szemben.
-2006 október 23-a után a PARLAMENT teljes baloldala vihogott azon, hogy egy képviselőtársukat véresre verték. Felvilágosult baloldal! Ennél nagyobb szégyen nincs. Ha baloldalról beszél, gondoljon erre.
-Nem az öszödi beszéd okán, hanem anélkül is eltitkoltak közérdekű adatokat.
-Erősen biztosítva jegybank függetlenségét, Járai köré egy tanácsot szerveztek és ezzel a függetlensége köddé vált. Nesze neked kontroll. (Járai egyébként 2007-ben megkapta legjobb jegybankelnök díját) Gondolom Tótaw méltatta bőven.
-Gyurcsány úr az öszödi beszéd után úgy maradt hatalmon, hogy bizalmi szavazást kért maga ellen. Természetesen a BIZALOM a frakciófegyelem okán kötelező jellegel megadatott. Kötelező bizalom a nép által választott és a nép érdekeit képviselő képviselőktől. Nem semmi, ez aztán szabadelvűség. Ez a második orbitális szégyen.
-Ja és a hab a tortán:Öszöd után az intakt demokrácia bajnoka Gyurcsány Ferenc egy internetes világszavazáson vezetett.
A dij: A világ legrosszabb demokratája. Mit ad isten, mielőtt átszakította a célszalagot, összeomlott a portál. De gondolom Tótaw azért közvetítette az eseményt.
Hát ha ezeket nem csinálja a Fidesz én már elégedett vagyok.

Mielőtt tovább mennénk, kérem szíveskedjék megírni hogy a mértékadó média, mikor és hogyan reagált ezekre demokráciabarát eseményekre. Addig ne menjünk tovább, mert akkor tényleg elbeszélünk egymás mellett.
@malacz69 rettegéselemző: Bele lehetne menni, hogy mi történt Antallék alatt, Bokros alatt, Ovi és bandája alatt, Megyó alatt, GyF alatt, milyen a foglalkoztatottsági szint nálunk és máshol, mennyi a nyugdíj, a segély, mekkora az átlag bértől való eltérés mondjuk Budapesten vagy Derecskén, meg még sok szempontot figyelembe lehetne venni, és ez alapján mondani valami okosabbat. Nézd már meg a választási eredményeket, ember, gondolod, ez jött volna ki, ha elégedettek lettek volna az emberek az elmúlt nyolc évvel?

Téged tényleg nem zavar az a tény, hogy GyF lassan két és fél nem miniszterelnök, hogy a fidesz-jobbik bagázs 80%-os parlamenti többséget élvez, hogy a fidesznek 2/3-a van, hogy ősszel minden településen fideszes polgármester lesz? Ez azt fogja jelenteni, hogy minden egyes, figyeljél, még egyszer leírom, minden egyes történésért itt kizárólag, 100%-ban a fideszt fogja terhelni a felelősség.
Úgyhogy 13%-ozd ki magad, meg mondd el szokásos áljobboldali, csontig lerágott szövegeket, mert ez az utolsó év, hogy az előző kormányokra ráfoghatod, ha valami nem jó.
@fuhur: Sajnos nem találom az előzményt. Arra gondolhattam, hogy a megjelenítés arányban van-e. Tehát egy mondattal akkor jót sugall-e, mint egy másik mondattal rosszat. Ez is a manipuláció egy fajtája.
Most jelent meg egy cikk, valami "pedofil" egyházalapítóról, aki rengeteg jót tett, 130 ezer diákot taníttatott stb. Egy kukkot nem hallottam róla addig, amíg ki nem derült, hogy női is voltak. Most aztán írnak róla.
@xsasha: "A Fidesz pain-list-et csinált, ami alapján célokat tűzött ki, és ehhez rendelt hozzá megoldási koncepciókat, amiken belül keresik a forrásokat."

A legnagyobb vicc ebben az egészben az, hogy te ezt komolyan is gondolod:D:D:D
@malacz69 rettegéselemző: "Igazad van, nem 80%-ot kaptak, csak 70%-ot (Fidesz + Jobbik)."

A fidesz 53%-kal kormányoz 2/3-addal. Tehtá az emberek közel fele nem akarta ezt a 2/3-adot. Azt jó lenne egyszer és mindenkorra tisztáznotok, hogy jobboldali pártnak tartjátok-e az újnyilas szennyet, mert ha igen, akkor nem kell majd megsértődni rajta, ha összetévesztenek velük. Mert ha valaki itt A JObiikot jobboldlai pártnak tartja, akkor legalizálja és Orbánékhoz hasonló poltikává teszi ezt a förtelmes mocskot.
Most lehet vinnyogni.
@kaffogó hebrencs:
Kedves kaffogó hebrencs.
A jobboldal a mandátumok 80%-át kapta. Ez így megfelel neked? A szavazók 70% szavazott a jobboldalra, míg az előző kormányt képviselő MSZP-re 22% szavazott. Ja, és a libberek által propagált, az index által is reklámozott, Tóta által istenített Bokros-os MDF-SZDSZ 2.67%-ot kapott.

"Túrót. Elkúrt gazdaság, magas munkanélküliség, csalódottság " Igen, éppen erről beszélek. Miközben a szoclibék PC-k voltak, tették a szépet és vigyáztak a demokratikus látszatra, az eredményük csupán egy elkúrt gazdaság, magas munkanélküliség és sok-sok csalódott jóléti rendszerváltó volt.

"őrjöngés, mellveregetés és képmutató prédikálás nélkül szeretem. "
Igen. Kibaszott kényelmes lehet ráhúzni minden jobboldalira, hogy őrjöng, mellvereget és képmutató. Erről szól ez a nagy szoclib médiahülyítés. A Himnuszról olyat szólnak be, hogy: "Na énekeljük el azt a nótát, aztán menjünk!" A kereszténységről: " Ki tudja, ha befogadnám a szívembe Krisztust, nem kezdenék-e én is valami szörnyűségbe?" A tüntetőkről: "Tüntetnek egy kicsit, aztán szépen hazamennek."

Majd amikor ezeken valaki felháborodik, akkor ujjal mutogatnak, hogy ni, hogy örjöng a jobber.
@mavo: Jaj, ilyet nem szabad, mert azonnal komolyan veszik. Lásd ezt itt. Nagyon vicces, rámozdult az összes jobber, mint a Szerény javaslatra... :-) tibor.blog.hu/2010/08/16/buzik_amp_drogosok_amp_zsidok_amp_kurvak_amp_ciganyok
@amergin:
Miféle bármilyenről beszélsz? Ez a különbség közted és köztem. Nálam a turul, a korona, a címer, a zászló, a himnusz nem tartozik a bármilyen közzé.

Amikor ilyen szar összemosással jössz, hogy turul meg Lenin-szobor, azzal csak annyit érsz el, hogy elvágod a vita és érvelés lehetőségét. Ezért kellett a Fidesznek legyőzni a szoclib hatalmi réteget - elveszett a korábban minimumnak gondolt közös nevező. Már nincs semmi, amit közösen tisztelünk, fontosnak tartunk, értéknek gondolunk. Se himnusz és jelképek, se a Kerekasztal megállapodásai, se a nyelv. Ilyenkor jön a győztes igazsága. És ebben a Lenin-szobor elbukott.
@kaffogó hebrencs:
Halálosan komolyan gondolom.
És szánalmasnak tartom, hogy amikor kifogysz az érvekből, vihogásban törsz ki. De persze sokatmondónak is egyúttal.
@kaffogó hebrencs:

Arról volt szó, h a jobboldal hány %-ot kapott. Ez bizony 70% bárhogy nézzük.

A Jobbik pont úgy jobboldali, mint amennyire baloldali az '56-ot tagadó, náci randalírozásnak tekintő Havas Szófia.

Törvényes a Jobbik? Igen.
Azt mondod, náci?
Ezt nem te döntöd el.

Ám ha valóban igazad van, mindenképpen kell egy új alkotmány, h ne lehessen törvényes egy náci párt.
@kaffogó hebrencs:

"Téged tényleg nem zavar az a tény, hogy GyF lassan két és fél nem miniszterelnök"

LOL, de hatalmas ám!

1. gondolom két és fél évet akartál írni, de az "év" lemaradt.

2. 2009. tavasza óta alig 1,5 év, azaz egy és fél év telt el!

3. Gyurcsány kormányzott legtovább a rendszerváltás óta, és ezért már önmagában is legtöbb felelőssége van az elmúlt 20 évben. Gyurcsány kártékonyságát senki nem tudta, tudja felülmúlni, és én erről soha, de soha nem vagyok hajlandó elfeledkezni.

A 2004-től kezdődő elkúrás hatásai még mindig itt élnek velünk, és még sokáig nyögjük hatásait.
@Várúr:
Tahólandi legend. Németmiki (_"A"_ pragmatikus technokrata márnembolsi önjelölt etalonja a "zabszempozitív" apotheózisa) amint a "beszari" horngyufival szembeszállva szívatja a ruszkikat! És ezt képes vagy vérkomoly orcával? Most töltötted be a 14. évet? Mert én, így nyuggertatterként földön hemperegve, sikítva röhögtem percekig. A svábok, usákok nodepláne a francok meg a zángliusok meg ugyi arról ismertek, hogy csak úgy bemondásra osztogatják a magosan jegyzett kitűzőket akárki emberfiának.
Amúgy meg az egész bohózat onnajt indul, hogy mikikénk nem elégszik meg azzal a szépen javadalmazott szinekurával, szeretne vmiféle plecsnit is a zakó fazonjára.
Különben is, amint már Jeszenszki (ablaktornász) Gézu is megmondta, Isten kegyelméből első antalljózsi bontotta le a vasfüggönyt a páneurópai gégepukkasztóval. A ruszkikat pedig viki verte ki.
Punktum.
@kaffogó hebrencs:

"_A fidesz 53%-kal kormányoz 2/3-addal. Tehtá az emberek közel fele nem akarta ezt a 2/3-adot. Azt jó lenne egyszer és mindenkorra tisztáznotok, hogy jobboldali pártnak tartjátok-e az újnyilas szennyet, mert ha igen, akkor nem kell majd megsértődni rajta, ha összetévesztenek velük. Mert ha valaki itt A JObiikot jobboldlai pártnak tartja, akkor legalizálja és Orbánékhoz hasonló poltikává teszi ezt a förtelmes mocskot.
Most lehet vinnyogni._"

Tévedni méltóztatik. Vinnyogni nem mi szoktunk. Mi méltóságteljesen morgunk.

"_nem kell majd megsértődni rajta_"

Nem sértődünk. Az ellenérdekűek egy jó részének bevált technikája az összemosás, és végső érvük a nácizás. Úgyhogy aki a nyúlra is farkast kiált, az nézzen szembe bátran azzal, hogy egy idő után hiába kiabál.

Vagy... vagy csak nem fenyegetésnek szántad? Ha nem úgy táncol eleve a fidesz, ahogy szeretnék egyes levitézlett progresszívak, akkor jól le lesznek nácizva?!

Há naccerű!
@kaffogó hebrencs:

"hogy a fidesznek 2/3-a van, hogy ősszel minden településen fideszes polgármester lesz? Ez azt fogja jelenteni, hogy minden egyes, figyeljél, még egyszer leírom, minden egyes történésért itt kizárólag, 100%-ban a fideszt fogja terhelni a felelősség."

Jó volt olvasni.
Ne tessen elkeseredni. Magam részéről éppen ezt akartam. Nincs mutogatási lehetőség hogy ezt azért nem,azt meg ezért nem, és különben is az ellenzék nem engedte.
Valójában az fájhat, hogy ez bekövetkezett. Dehát fájjon is. Azon háborogva méltatlankodni, hogy ez nem is úgy kétharmad, hanem emígy, sőt nem is kétharmad, hanem csak egyharmad, és tulajdonképpen kisebbség... hát erre azt tudom mondani vigasztalásul, ha a távol maradóknak megfelelt a tartózkodás, azaz úgy gondolták, nekik úgy lesz jó, ahogy lesz, akkor ezért az ő éleslátásukat okold, ne a fideszt, és főként ne a fidesz szimpatizánsokat. Ők választottak.

Vagy tényleg aggódsz, hogy 100%-ban a fidesz lesz mindenért a felelős? Meg vagyok hatódva.
@xsasha: Tehát jobboldali pártnak tartod a nyilas mocskot. Egészségedre.

Egyáltalán nem húztam rá minden jobboldalira ezt, sőt. Azonban nem lep meg, hogy ennyire szíven talált, pontosan jellmzi a magadfajtát.
Tessék, most lehet vinnyogni.
@xsasha: Érvekkel azért felesleges nálad operálni, mert egyszerűen fel sem fogtad azokat, nem is értetted, hogy miről beszélek. Beböfögsz nagy hülyeségeket, pölö hogy a Fidesz megoldási koncepciókat dolgozott ki. Mikor, mire? Hja, igen az IMF hitel pótlására 2011-ben 3 ezer milliárd forintot kérünk kölcsön piaci kamatokon:

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2010/08/10/milyen_jovo_varhat_rank_imf-hitel_nelkul/

Ez aztán egy kurvanagy megoldási koncepció. GyF -ék pontosan ezt tették 2006-2007-ben.

Végiggondoltad már ennek a középtávú kihatásait? Fel bírod fogni, hogy az államkötvény valójában hitel, amit szintén kamtos kamattal együtt kell visszafizetni? Maga Ovika mondta a tévében, hogy ő olyan államot képzel el, ami nem szorul hitelekre. Én is.

Ahhoz pedig el kellene érni, hogy az állam kiadásai ne haladják meg az állam bevételeit. Ehelyett azon kardoskodnak, hogy lehetne az amúgy is magas hiányt még magasabbra tornázni. Az 1500-2000 milliárdos hiányt nem lehet 200 milliárdos bankadóval betömni. Iszonyatos hazugság úgy beállítani ezt a lépést, hogy ez orvosság lenne bármire is. Köbö egy százalékkal lehúzza a hiányt, mi lesz a többi 5-6-8-al? Egyáltalán mi a hivatalos hiányterv? Mit csinálnak, ha túllépik? Majd lehúzunk még egy kupiccával a házilag kifőzött pálinkánkból, miközben a neny-t olvassuk?
@eMeL:
Vazze, ne magyarázz, csak linkeld be a tényeket. Vagy linkeld be, ahol korábban belinkelted a tényeket. Vagy csak mondj példákat. Ez a rizsa nem kell.
@xsasha:
A németek kétszer is megválasztották az ottani baloldali orgánumok által is sokszoros hazudozáson kapott Schrödert. Pár német döntéshozó tisztelheti Hornt, számomra ez nem mérce. Normálisnak látszó derék családapák- és anyák százezrei hiszik, hogy a föld lapos. Ami tény: Gyula bá'nak a határnyitási döntéshez semmiféle érdemi köze nem volt.
Ilyenkor mindegyik postról ki vagyok tiltva?
@jaegtoer: Elkeseredés, fájdalom? Miről beszélsz? A fidesz 53%-kal 2/3-ados mandátumarányt kapott. Tény. Tehát a szavazáson részt vevők 47%-a nem akart 2/3-adot. Ez is tény. Meg az is tény, hogy Horn Gyula szintjét azért még mindig nem érik el, hiszen ő 33%-kal kapott 54%-os mandátumarányt.

A lényeg, amikor 2/3-adról röfögnek, az a társadalom harmadát, és a szavazáson rész vevők hajszálnyival több, mint a felét jelentik.

"tényleg aggódsz, hogy 100%-ban a fidesz lesz mindenért a felelős? Meg vagyok hatódva."

Szerinted aggódok Előre röhögök:D
@mavo:
"mavo · mavo.blog.hu 2010.08.17. 02:33:39
@manipul:
irónia, te hülye."
Mávó, hát ezért Pulitzer emlékdíj jár!
Ha megkapta szóljon, de addig kerüljön, és ha nagyon sürgős és komoly mondandója van, mossa ki a száját előtte.
Tisztelt A szív fészkei!

@a szív fészkei:
Mint már írtam valahol, nem én megyek Tótaw cikkeire, hanem az ő cikkei jönnek felém, mert erősen favorizálják őt a főlapokon. Ebből gondolhatom, hogy ha ennyire nyomják őt, biztos nekem is szól. Elolvasom és visszaszólok.
Ennyi.
@vakapad: "A „Gyurcsány napi hisztijeiből keletkező káosz”-ból kiindulva el tudom azt is dönteni, hogy a jóemberek közé tetszik tartozni, avagy pediglen sem."

Véletlenül éppen egy olyan kórházban tartózkodtam, ahol a tolókocsik gumijaiban levegő sem volt, mikor az előtér teljesen új plazmatévéjén megjelent, egy rövid hír, hogy minden ágyhoz safe (széf) fog tartozni.
Jóember! Ez normális?
Tisztelt Vakapád!
vakapad 2010.08.17. 02:33:40-ra

Tótaw munkásságával nem olyan régen találkoztam. Meglepett, hogy színvonalához képest milyen gyakran próbálják lenyomni a torkomon. Mikor megtudtam, hogy Pulitzer emlékdijas, kicsit utánanéztem. Egy példa:
kertesz.freeblog.hu/archives/2006/03/
"Ugyanis internetes újságírás kategóriában ezúttal az a Tóta W. Árpád kapta meg az elismerést, aki az Index honlapján közölt jegyzeteiben rendre olyan hangnemet üt meg, hogy hozzá képest dr. Kende már-már a kiegyensúlyozottság és a jóízlés bajnokának tűnhet. Tóta munkásságának szemléltetésére elég legyen annyi, hogy tegnapi jegyzetében lapunk szerzőjét, Torkos Matildot mint "transzvesztita táncsicsot" emlegeti (így, kis betűvel), valamint arról szónokol, hogy jobban tette volna, ha "lesz...ja, ki milyen akciós termékkel próbálja egybefóliázni 48-at".
Ettől még valaki tisztelheti, kedvelheti.
Mert igaza van, nem a stílus a döntő. Az csak annyi, hogy valaki mos-e fogat reggelente. Nekem is javul róla a véleményem, ha kiderül, hogy az alábbi bejegyzésemben felsorolt esetekre akár szájszaggal is, időben és kritikai jelleggel reagált. Jelenleg ezt várom. Ha tud Ön is segíthet.
Ime az esetek:
"manipul 2010.08.17. 02:33:39
Tisztelt Paladdin!"
@xsasha: Azt javára kell írnom Tótawnak, hogy én nem vettem észre, hogy kízárással élt volna.
@kaffogó hebrencs:
Igen, végiggondoltam a hatásait. És te. Van fogalmad egyáltalán arról, hogy hány százalékpontos felárral tud ma az állam 3 éves futamidejű kötvényeket kiadni?

A hiány 1000 mrd Ft körül alakul, tavaly ez alatt volt, és idén sem fogja sokkal meghaladni. Ezt csak azért írtam le, hogy szemléltessem, milyen kapcsolatban állsz a tényekkel. A hiány csakis kinövéssel kezelhető. A szoclib akkora adósságot halmozott fel 8 év alatt, amit nem lehet megszorításokkal elintézni.
@kaffogó hebrencs:
Félmillió szavazót nyilas mocskozhatsz, ez a te dolgod, véleményszabadság van. Ettől még a Jobbik egy törvényesen választott parlamenti párt, amelyik jobboldali. A hozzád hasonló tetvek miatt radikalizálódott ennyi ember.

A magamfajtámat? :-))) Igen, igazad van.
@kaffogó hebrencs:

A haladó, progresszív liberálisok és a mocsok keveredése, csak nem szalonképes az újnyilas szenny?

index.hu/belfold/2010/08/17/a_jobbik_es_az_szdsz_kozos_polgarmesterjeloltet_tamogat/
@manipul: "Véletlenül éppen egy olyan kórházban tartózkodtam, ahol a tolókocsik gumijaiban levegő sem volt, mikor az előtér teljesen új plazmatévéjén megjelent, egy rövid hír, hogy minden ágyhoz safe (széf) fog tartozni.
Jóember! Ez normális?"

Nem, de az hogy nincs levegő, plazmatévé meg van, az HELYI vezetői döntés (pontosabban inkompetenia és érdektelenség).

A széf meg nem volt hülyeség, csak nem jól átgondolt. (mellesleg filléres tétel az egészségügy költségvetésében, azt sem terhelte ráadásul, mert külön alapban megkapták).
Nem széf kellett volna, hanem ZÁRHATÓ SZEKRÉNY, mert az azért tényleg érdekes, hogy amíg téged órákra elgurítanak vizsgálatra a papírjaid, pénzed, értékeid csak úgy áll, szabad prédaként.
A problémát azért érted?
@iron-member-neck:
Gyulád rengeteg plecsnije egy (1) db. Károly díj, ami egy német civil fityegő, semmi több. Élvezd békésen a nyögdíjadat. Neked is járna valamiféle díj, mondjuk a kitartásodért.
@xsasha:

Kicsit súlyosabb a helyzet hebrencs szempontjából.

925252 szavazatot toltak a jobbikra.

www.valasztas.hu/hu/ovb/content/kozlemeny/ovb_kozlemeny_20100510.pdf
@Várúr:
He?
Kinek a micsodája?
Vértahókám! (Vár? Úr? Na ne! Úrnak születni kell, a magadfajta meg csak úgy terem...)
Előbb próbáld meg valahogy kikezeltetni a dyslexiádat, aztán ha majd lesz valami _ÉRTELMES_ megnyilvánulásod, akkor kopogtass a cselédbejárón.
@xsasha: "A hozzád hasonló tetvek miatt radikalizálódott ennyi ember."

Itt fejeztük be, xsasha.
@manipul: Hazudsz, ahogy a csövön kifér:

jobbik.hu/rovatok/kozlemeny/senkit_sem_tamogat_nagykoroson_polgarmesterjeloltkent_a_jobbik_0

Kellemes további mocskos hazudozást kívánok neked a mai napra is.
@kaffogó hebrencs:

"A fidesz 53%-kal kormányoz 2/3-addal. Tehtá az emberek közel fele nem akarta ezt a 2/3-adot."

Akkor ezek a nem akarók nyilván rohantak a második fordulóban megakadályozni a 2/3-ot, csak útközben elakadtak valahol.

A többség az többség, a 2/3-os képviselet pedig tény, még akkor is, ha ez neked nem tetszik.
Aktivitásodból látszik, hogy elég nehezen barátkozol meg ezzel a gondolattal.
@Lord_Valdez:

"Sőt tovább megyek ha én tudom, hogy a másik hülyeséget csinál és az árt az országnak, de a saját érdekemben támogatom, akkor gyomorforgató dolog hazafiatlansággal vádolnom..."

A hazafiatlanságnak is vannak fokozatai.
Nem hiszem hogy bárki úgy vélné, létezik tökéletesen tiszta hazafi.
Mondhatod viszont azt, hogy jobb vagy mint a másik, még akkor is, ha neked is lenne mit javítanod. Ezek nem egymást kizáró állítások.

"Szerencsére mindennek van alternatívája, egy Magyarországon kevéssé ismert koncepció: a gerinc. Kár, hogy a választó nem igazán értékeli... "

Sajnos ilyen a piac, ezt az igényt kell kielégíteni az iparban, a sajtóban, a mezőgazdaságban.
Szép világ lenne, ha csak azért nem vennél meg egy lapostévét, mert a gyártó cég vezetőjét nem látod elég gerincesnek. Kicsit naiv-utópisztikus.
:)
@eMeL:
Azon gondolkozom, hogy miből logikáztad ki, hogy életemben nem dolgoztam a gazdaságban. Írd már le kérlek a gondolatmenetedet, mert nekem nem sikerült megfejtenem ebből a hozzászólásodból, hogy ez hogy jött ki. De tényleg. Kíváncsi vagyok. Bár arra tippelek, hogy sokat nem logikáztál, csak személyeskedni és pökhenkedni akartál. De azért fenntartom a lehetőséget, hogy most majd elmondod.

Ok, átszervezés. A főkönyvi tételek melyikéből vágnál le, ha már ilyen megmondó hangulatban vagy? Mégis mit szerveznél át?
@eMeL: Igen, ez lehet, nem volt jól átgondolt. Akkortájt több kórházban jártam, mindenhol volt új plazmatv, kerekesszék és levegő lényegesen kevesebb. Az egész egy vezetési állatorvosi ló volt, amit ma már jól látni Molnár volt eü miniszter könyvéből is. De nem is lehetett, mert már az indulás is katasztrófális volt, amikor GYF -teljesen öncélúan, mert akkor semmi szükség nem lett volna rá- a vizitdíj nem létezéséről biztosította Orbánt és a népet. Már ezzel ellőtte a személyes hitelét hosszú távra, és megalapozta a 2/3-ot.
Azonkívül rövid időn belül vagy kettő három eü miniszter váltotta egymást, így lehetetlen reformot csinálni. Most ezt a kudarcot a népszavazásra akarják fogni, ami agyrém, hiszen a nép illetve választott képviselői gyakorolják a hatalmat, azonkívül a népszavazás jóval később volt. Akkorra már minden reformszerűség ezer sebből vérzett.
De egy síma zárható szekrény sem nehezítette volna meg a tolvaj dolgát, ehhez széf kellett volna. Képzelje el hogy a sok öreg néni hogy bajlódott volna a kulcsokkal, kódokkal stb.
@riennevaplus:

"a valóság az, hogy magyarország egészen pontosan abban, és azon a szinten él, amire közösségként képes, amit 'megérdemel'. "

Lehet rosszul értem, ezzel többek között azt is mondod, hogy egy népszerű példát kiragadva: a GNI-GDP rés úgy jó ahogy van?
Esetleg általánosan gondolod, hogy minden ország esetében és bármely időpontban úgy jó ahogy van?
Vagy csak Magyarországon alakult ki éppen az a ritka ideális állapot, hogy minden potenciális és valós mérőszám a "megérdemelt" helyére került?
@kaffogó hebrencs:
Köszönöm. Sokat gondolkodtam rajta, hogy lehetne lezárni veled ezt a parttalan vitát. Azt hiszem, tökéletes módot találtam.
Üdvözlet a 300 Ft-ért szavazó csőcselék nevében.
@kaffogó hebrencs:
Te teljesen hülye vagy? Mi a faszt csapkodsz össze vissza?

index.hu/belfold/2010/08/17/a_jobbik_es_az_szdsz_kozos_polgarmesterjeloltet_tamogat/

"A Jobbik nagykőrösi elnöke és az SZDSZ helyi vezetője is arra kéri támogatóit, a polgármester-választáson szavazzanak Ványi Ambrusra. A nagykőrösi ügyvéd civil szerezetek támogatásával nevezett be a választásra, amelyen az egykori kisgazdával, a Fidesz 2002 óta regnáló polgármesterével, Czira Szabolccsal kell majd megmérkőznie.

Olyan ez, mint Esztergom, ahol mindenki – az MSZP, a Jobbik és az LMP – felsorakozott a fideszes polgármester, Meggyes Tamással szemben – magyarázta az Indexnek a Jobbik nagykőrösi elnöke."

Akkor most ki hazudik?
A 15. sorban kezdődő képgaléria örökíti ezt meg.
@manipul: A receptfelírási díjat cáfolta. Ami van pl. Németortszágban: "[..]A receptfelírás díja emelkedni fog, és a betegeknek negyedévente tíz eurós díjat kell fizetniük, hogy joguk legyen orvosi ellátásra. " innen. www.freeweb.hu/eszmelet/61/wahl61.html
@iron-member-neck: Az ablaktornász nem a kecskeszakállas volt. Hanem az azóta elhalálozott Horváth Balázs www.hallotaxi.hu/index.php?pg=media440_hu lásd a képeken.
@kaffogó hebrencs:

kaffogó Hebrencs!
Lehet, hogy az újnyilas szenny elhatárolódik a haladó baloldaltól? Kaffogó Hebrencs, hová jutottunk?

kaffogó hebrencs 2010.08.18. 13:27:02
@manipul: Hazudsz, ahogy a csövön kifér:

jobbik.hu/rovatok/kozlemeny/senkit_sem_tamogat_nagykoroson_polgarmesterjeloltkent_a_jobbik_0
@a szív fészkei: Ezt a receptfelirási díjnak utána kellene nézni, mert nekem a vizitdíj rémlik, és csak élőben láttam a vitát, leírva nem.
Tisztelt A szív titkai!

Megméztem és igaza van, "gyógyszerfelírási díjról" volt szó.
De ami érdekes, hogy ugyanebben a bekezdésben azért is tetemre hívta Orbánt, mert hogy azt állítja, hogy Gyurcsányék el akarnak adni, privatizálni akarnak.
Hát persze nem akartak.

a szív fészkei 2010.08.18. 18:48:12
@manipul: A receptfelírási díjat cáfolta. Ami van pl. Németortszágban: "[..]A receptfelírás díja emelkedni fog, és a betegeknek negyedévente tíz eurós díjat kell fizetniük, hogy joguk legyen orvosi ellátásra. " innen. www.freeweb.hu/eszmelet/61/wahl61.html
Tisztelt A szív fészkei!

Ime a szöveg. Tévedtem, de az eredeti tartalma még rosszabb.

"Ami pedig a lényeget illeti, elnök úr, kérnék öntől valami szívességet most itt: ezt a nagyon buta és igaztalan kampányt, hogy itt valaki gyógyszerfelírási díjat akar bevezetni, legyen olyan kedves, vonja vissza. Ön úriember. Ilyet senki nem mondott. Erre most kampányt építenek. Nem akarhat igaztalan módon nyerni. Nem igaz vádakkal választást nyerni, az nem igaz országhoz vezet. Önnek van befolyása, akkor én most mondom önnek: ez nem igaz. Tudja mit? Vonja vissza ezt a kampányt, mert ha nem teszi, akkor maga is az igaztalanság vádjába süllyed." ... Azt kérem, még ma este, azt a kampányt, amely arra épül, hogy mi el akarunk adni, privatizálni akarunk - ezt vonják ki a forgalomból. Így sem akarhat nyerni. Ez nem tisztességes, Elnök Úr!"
@a szív fészkei:
Igazad van!
Jessz, enszki nem az ablakban lólengett, ő volt az a külügyér, aki diplomáciai úton töröltette valami pitiáner, pár schillinges ausztriai gyorshajtását. Egy _IGAZI_ jellemgróf.
@manipul: Gyurcsánytól se voltam soha elragadtatva, szóval ez a szövege nekem se a Grál-lovagság etalonja. De legalább milyen édesen aggódott Orbán igazmondásáért és mennyire jól tette: így legalább így az egyikük ugye elmondhatja magáról folyton, hogy soha nem hazudott. :-))
@iron-member-neck: Bocs a kekecért, az nem Andrásfalvy Bertalan kultuszminiszter volt? Vagy ő csak átsuhant megállás nélkül Hegyeshalmon a határőrök előtt, mint egy tűnő álom? :-))

Tudtak viselkedni, mint ezekből látható. És a jó Horváth Balázs - amennyi maligánfok keringett benne folyton - még életét is kockáztatta az ablakos műsorával, csak hogy az ő édes közönségét elszórakoztassa!
@a szív fészkei:
Igen, az vallásfalvy úr volt. Mert "nanehommá'egy MINISZTERT..."
@manipul: A lényeget nem akarjátok érteni a jobbikkal kapcsolatban. Vagy nem akarjátok érteni. A röhej az, hogy ájulásig szeretett vezetőtök pontosan megfogalmazta, mi a baj velük, kimasírozna velük az ország a civilizációból. De nyomjad, persze, ahogy a csövön kifér, az sokkal egyszerűbb, mint gondolkodni.
Kaffogó Hebrencs!
Nem kellene sem kaffogni, sem hebrencskedni.
www.fn.hu/belfold/20100818/felallt_ellenzeki_sorfal_esztergomban/
Újnyilas szennyben tocsog a haladó baloldal.
Ez történelmi pillanat, kicsiben egy Molotov-Ribbentrop (Sztálin-Hitler) paktum.
Mivel magyarázzuk? Mit mond a központi bizottság?

@kaffogó hebrencs:
kaffogó hebrencs 2010.08.18. 13:27:02
@manipul: Hazudsz, ahogy a csövön kifér:
jobbik.hu/rovatok/kozlemeny/senkit_sem_tamogat_nagykoroson_polgarmesterjeloltkent_a_jobbik_0
Kellemes további mocskos hazudozást kívánok neked a mai napra is.
Tisztelt A szív fészkei:
a szív fészkei 2010.08.19. 00:31:28
@manipul:"..De legalább milyen édesen aggódott Orbán igazmondásáért és mennyire jól tette: így legalább így az egyikük ugye elmondhatja magáról folyton, hogy soha nem hazudott. :-)).."
Ebbe nem kellene belekeverni Orbánt, össze sem lehet hasonlítani őket.
GYF szinte kéjelgett a hazugságban:
www.origo.hu/itthon/20100803-solyom-laszlo-elnoksege-a-viszony-gyurcsany-ferenc-miniszterelnokkel.html?pIdx=1

"... és Gyurcsányról még a korábbinál is lesújtóbb vélemény alakult ki Sólyomban. "Magáévá tette azt a vélekedést, hogy Gyurcsány amorális ember. Nem erkölcstelen, hanem olyasvalaki, aki nem tud róla, hogy vannak bizonyos határok, és például nem csinálhatja azt, hogy hétfőn azt mondja, holnap 28 fok lesz, szerdán viszont már arról beszél, hogy persze, tegnap 18 fok volt"
@manipul: Na most nekem Sólyom nem a teljesen független objektív ember mintapéldánya,bocsánat. Valaki kegyéből csak elnök lett... És úgy, ahogy. Az sem erkölcsi piedesztálra emelő folyamat volt.

Én itt kiszállok, elnézést, mert Orbánból meg nekem van elegem, mint erkölcsi fároszból ugye. Nem fogunk ebben sem megegyezni, de legalább nem haraptuk le egymás fejét, mindegyikünk anyukája nyugalomban maradhatott. Ez se semmi. :-))
@a szív fészkei: Az a helyzet, hogy ideális nincs, csak jobb. Az viszont van.
De az tényleg jó, hogy anyukánk nyugalomba maradhatott.
@manipul:
Ebben leginkább az a vicces, hogy Gyurcsány Sólyom piedesztálra emelése nélkül is végighazudta főtanácsoskodását és kormányzását. Tökmindegy, hogy szeretjük Sólymot vagy sem, Gyurcsány attól nem lesz jobb. Szerintem Orbán akárhogy is igyekszik, Gyurcsányról terjedelmesebben fognak írni a történelemkönyvek.
@xsasha:

Ez attól függ, hogy Orbán csinál e történelmet, vagy csak sodródik, mint Gyurcsány, továbbá az sem elhanyagolható körülmény, ki/kik írják azt a bizonyos könyvet.
Árpád neked pl nem tűnt fel a közbiztonság hirtelen javulása? Megígérték, hogy 2 hét alatt látványos eredményeket érnek el és így is lett. Azóta csak elvétve következik be családírtás, kézigránát dobálás, rendőrgyilkosság, motorosrendőr tragédia.
Hinni kell benne és megvalósul!
süti beállítások módosítása