W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Póktalanság

2009.05.08. 04:00 Tóta W. Árpád

Tavaly szeptemberben Liverpool utcáin egy harminchét tonnás mechanikus pók sétált végig. A lépegetőt egy francia művészcsoport, a La Machine készítette és irányította. A pók drámai jeleneteket adott elő tűzijáték és vízijáték mellett, a város apraja és nagyja, és persze turisták tömegei csodálták a szörnyet, szájtátva.

Liverpool ezt az előadást európai kulturális fővárosi minőségében finanszírozta és adott neki teret. 2010-ben ezt a címet Pécs veszi át.

Mint minden nagy tervnek, ennek is akadtak ellenzői. A pókelőadás másfélmillió fontba – félmilliárd forintba – került a városnak, ami az Adófizetők Szövetsége nevű civil szervezet szerint tök sok. Az önkormányzat viszont azon az állásponton volt, hogy (még) egy Paul McCartney-koncert többe került volna, miközben senkit sem érdekel, a pók viszont címlapos híradást ért világszerte, tehát jobban megérte.

Azt, hogy egy a városra támadó mechanikus pók megjelenítése kultúra volna, a projekt ellenségei sem vonták kétségbe. Olyanok viszont akadtak, akik a lakók, és azon belül főleg az arachnofóbiások mentális egészségét féltették a performansztól. Hát istenem, fontoskodó hülyék mindenütt teremnek. A liverpooliaknak tetszett az előadás, a város tárgyalt is arról, hogy exkluzíve megvegyék a La Princesse névre hallgató pókot, liverpoolicumnak, ami csak ott látható. Ez végül nem sikerült, így a pók legutóbb Jokohama jubileumi ünnepén tűnt fel. Ott már kettő volt belőle, nyilván a japánok nem akartak lemaradni.

Na most. A probléma az, hogy Pécs semmi ilyesmit nem fog csinálni; tervben sincs. Pécs Liverpoolhoz, ehhez a lepukkant kaptárhoz képest borzalmasan le fog szerepelni kultfővárosi szerepében. Egy EKF-programsorozatba sok minden belefér, nem az a baj, hogy lesz Európai Bányász-Kohász Találkozó meg Zsolnay-nippkiállítás. Hanem kéne valami olyan, ami látszik ha nem is az űrből, de legalább a business jetekből. Ami azt is érdekli, akit speciel Magyarország és pláne Pécs eddig nem érdekelt. Fájdalom, de az ilyenek vannak többen, hozzá kéne szokni.

Észbekapni, erre lenne jó az EKF, többek közt. A világot egyáltalán nem izgatják a bocskaiba bújtatott bajuszos emberek mellszobrai, sőt a Halászbástya sem. Sem Trianon, a turáni átok, sem a honfoglalás. Vannak abban orkok? Nincsenek. A terrorizmus, a tankos tüntetés meg a szétesés néha címlapot vagy magazincikket ér a világsajtóban, viszont ezek meg veszélyesek, úgyhogy emiatt nem jön ide a turista, csak interneten nézegeti a képeket, ahogy Grúziáról is. Ezt az észbekapást súlyosan hátráltatja, hogy mi nagyon is elégedettek vagyunk magunkkal, és az államalkotó kultúrnemzet fölényével tekintünk egész Kelet-Európára és főleg magunkra. Nekünk azt senki se mondja, hogy itt nincs kultúra, mert van például népviselet meg kirakodóvásár és pálinka. Igaz, hogy minden görög üdülőfaluban van ugyanez plusz tenger, de ez különleges, mert ööö… mert magyar, mert a miénk. Itt az ördögi kör: hogy ez a fajta szubjektivitás rajtunk kívül kevesekre jellemző.

Most annyit tudni, hogy legjobb esetben eljön a U2. Ami attrakciónak talán még Paul McCartney-nál is sivárabb.

Arachnofóbia

De a folyamatnak, aminek a végén a rettenetes lebőgés áll, csak a legvége a pók vagy a U2, vagy ezek hiánya.

Eleve kellene egy polgármester, aki az utat egyengeti, hittel, reménnyel és szeretettel. A polgármester kómában van, helyettese most halt meg rákban, utódjelöltje szintén kómában van, csak még mozog.

A munka azzal kezdődne, hogy a majdani látványosságok csodálóinak megfelelő és elegendő szállást, éttermet és kocsmát teremtünk. Ez már nem fog sikerülni, Pécs infrastrukturális beruházásai csodával sem lesznek készen időre. Csodák ráadásul nincsenek is, csak azt hazudják, hogy voltak.

Ezután következne valaki, aki ezen a tunya, bávatag országon és apparátuson keresztülveri, hogy – a 35 milliárdos keretből – félmilliárd forintot áldozzon egy gépszörny-előadásra, neadjisten még többet új, saját teremtményre és műsorra. Aligha sikerülhet. Ide Nemzeti Vágta kell, lószag, huszárok, középkor, nemzetiszín pántlikával. Arra talán akad pénz, akkor is, ha szimpla koppintás. Gép? Az valami modern. Az gyanús.

Kép: Boston Globe

Nehéz versenyezni egy harminchét tonnás pókkal. Nincs az a Bartók-bérlet, ami felérne hozzá. Van viszont egy erős meggyőződés országszerte, amely szerint egy harminchét tonnás pók eleve nem is művészet, csak cirkuszi látványosság. Pedig Japán kortárs kultúrájának mélyen gyökerező, jelentőséggel terhes szimbóluma a nagyvárosra támadó szörny. Olyan figura, ami jelen volt Nyugaton is (Wells stb.), majd újra (King Kong stb.) és újra (Cloverfield stb.) meghódította, mert hiszen a város nemcsak koncerttermek és templomok otthona, hanem közösség és célpont is. Végigküldeni rajta egy robotszörnyet, az újraértelmezi és felrázza a várost, elhelyezi a jelenben és a jövőben, és igen, szarik az arachnofóbiásokra, mert pont az a célja, ami minden disztópiának: felmutatni a politikailag inkorrekt lehetőséget, ami az érzékenységeket nem veszi figyelembe, hanem egyszerűen csak ott van, és megtestesíti a bajt. A trükk, a gép csak a gondolatindító, a gondolat pedig elsőrangú alapanyag akciófilmhez, videojátékhoz és filozofikus töprengésekhez: mi lenne, ha rátörne Pécsre a veszedelem, a godzilla?

Legyőznék, nyilván, hősiesen, a szörny vs. város klisé erről szól, hogy a fenyegetést összefogás által és hősök segítségével legyűrjük, elkoszolódott mandzsettánkkal megtöröljük homlokunkat, egymásra nevetünk és nekilátunk az újjáépítésnek. Ez egy használható sztori, időtálló tanulsággal, látvánnyal és drámával. Helyenként ijesztő, olyankor a gyerekek becsukják a szemüket, de végül ők is izgatottan mesélik az iskolában, mit láttak.

Van ennél sokkal ijesztőbb forgatókönyv. Amikor egy városba végül nem jön el a szörny se, és nem jön el senki, nem történik semmi, csak pereg a vakolat és csöpög az olajos víz a kockakőre. A gyerekek otthon tévéznek vagy pókszörnnyel harcolnak Xboxon, lámpaoltásig. Valamelyik retrócsatornán a U2 szól, utána hírek, műsorzárás, Himnusz.


Magyaros vendéglátásról még: Ló rider



Címkék: magyarland felkínálom

398 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr771109220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jaegtoer: egyittlakónak

ON

" Hát engem is zavar, hogy a fityesz 20 éve csak a Viktort tudja felmutatni, ami eléggé égő egy demokratikus pártban, Európában."

Mitterand, Willy Brandt, Kohl, M. Thatcher...

Hö?

Mi az, hogy hö?
Mitterand: 14 évig elnök
Thatcher: 11 évig miniszterelnök, 15 évig pártelnök
Brandt: 5 évig kancellár, 23 évig SPD pártelnök, 16 évig Szocialista Internacionále elnök
Kohl: 16 évig kancellár, 25 évig CDU pártelnök

Ha te ezekhez a világhírű politikusokhoz akarod hasonlítani a Viktort, akkor ajánlom, hogy nézesd meg magad egy szakemberrel... :-)
OFF
Egy Makovecz-féle fapók - lol
A rendszerváltás környékén értelmiségi megmondók oda nyilatkoztak, hogy itten most minden más lesz, az alkotó munka végre a felszínre kerül, a kreatív emberek munkái, gondolatai tért nyernek, itt lesz a kánaán.
A híres mondatok arról szóltak: az íróasztal fiókokból végre előkerülnek az elnyomás és üldöztetés miatt,addig rejtegetett kincsek.
Hát azóta mi a fene került elő édes honfitársaim?
Büszkék vagyunk a magyarok utóbbi száz évben elért eredményeire, de az utóbbi pár évtizedben ez az energia, kreativitás kiszáradt. Van persze ilyen-olyan minőségű teljesítmény, de a nagy dobás elmaradt.
Rubik, Kertész Imre, Cicolina?
Mind a rendszerváltás előtti teljesítmény.
Úgyhogy Pécstől se várjunk sokat.
@jaegtoer: Vranitzky kancellár nevezte országa sikere kulcsának, hogy az Osztrák-Magyar Monarchia bukása után megtanult kis országként viselkedni.
@rokica: nagyon szép lista, magyarosan romantikus lelkületű múltsiratás

szedd már össze légyszíves, hogy a rendszarváltás óta mit produkáltunk ami egyetemes érték, vagy legalábbis nem ciki a világszínvonalhoz mérni (kulturális végtermékre gondolok)

épület? müpa és sportaréna?
képzőművészet? mi durrant nagyot? zene? a sziget vajon?
nagyon tanácstalan vagyok...

tökös dolog kéne, merész és mai.
@egyittlakó:

"...ajánlom, hogy nézesd meg magad egy szakemberrel... :-)"

Szia kedves Ittlakó!

...Megyek, megnézetem magam egy szakemberrel... már régen esedékes:-) Köszi:-)
@egyenlítő:
"Vranitzky kancellár nevezte országa sikere kulcsának, hogy az Osztrák-Magyar Monarchia bukása után megtanult kis országként viselkedni."

Kedves Egyenlítő!
Utólag.
Nehezen ment volna, ha végig azt sulykolták volna a bürgereknek, kicsik vagytok, szemetek vagytok, nácik vagytok, bunkók vagytok. Nem is igyekeztek a nemzeti, és emberi önbecsülésüket a sárba tiporni.

@Rot:

Nem hiszem, hogy ez lehetne a feltétel, de akkor lássunk mást:

Üvegbeton.
"Végy egy kis cementet, homokot, keverj hozzá egy marék optikai szálat, vizet és miegymást (ez utóbbit ki ne hagyd!) Ha jól csináltad, megkötés után a kezedben van az évszázad építőanyaga, az átlátszó beton. Losonczi Áron találmánya, a négy éve szabadalmaztatott fényáteresztő beton egyre ismertebb itthon és világszerte. Előfordulhat az is, hogy a jövőben a Mars épületeinek anyagául szolgál."

Vagy ÉS a Vekla. Veres Klára találmánya.
Passzív, szigetelő és terhelhető unikális építőipari termékek jellemzői:
- klímaváltozáshoz alkalmazkodó
- hőtároló és hőcsillapító
- kiváló hő és hangszigetelés
"Egy magyar feltaláló tizenöt éves kutatómunkájának eredményeként forradalmian új, optimális tömegű, széles körben felhasználható építőanyag született. Bár több külföldi cég is ’feni a fogát’ a szabadalom tulajdonjogára, a Vekla-5 Zrt. ragaszkodik a Vekla névre keresztelt termékek itthoni gyártásához."

Esetleg lehetne építeni belőlük valami pofásat és hasznosat.

Lehetne az "arca" a négygyermekes magyar (és itthon is élő) Ürge–Vosatz Diána. Klímakutató. Két éve kapott Nobel-díjat.
"Ürge-Vorsatz Diana tíz évvel ezelőtt egy amerikai egyetem jól fizető állását hagyta ott, hogy itthon tegyen valami fontosat. Azóta négygyermekes anyuka, Nobel-díjas, és az a tudós, aki annak örülne, ha nem lenne igaza."

Ugye, mindannyian ismeritek és hallottatok róla? Vagy mégsem dőlt a médiából orrba-szájba? No comment...

Egy baj van az egésszel. Az idő. Valaki mondja már meg, hogy a frászban lehet fél év alatt bármit is tenni? Mondja meg, akinek erre van ötlete!
Mert szerintem ennyi idő maximum egy csodához elég.
@Rot:

Kedves Rot! @rokica: listája nem múlt siratás, egy egyszerű és korántsem teljes felsorolás, hogy a magyarság részéről is hozzájárultak néhányan ezzel-azzal az egyetemes kultúrához, már ha a tudományokat is beleértjük.

Az utóbbi 20 évben is volt egy két "csodagyereke" az országnak, csak a sajtónak nagyobb szenzáció a permanens nácizás, győzikézés, genarozzomariazas, ja és annácskát ki ne hagyjam.

Kérdezed, mi durrant nagyot?
Há' például... Magyarországon a legmagasabb az 1 főre jutó plázák száma :-)
________________________
Ja, jut eszembe, egy faja "kis" helyre éppen plázát építenek, vagy már fel is építették Pécsett. Az pont akkora hely, ahova egy attraktív minicsodát odarittyenthettek volna.
Jól megközelíthető helyen, nem is messze a város szívéhez.

Hopp! Most hogy ezt itt leírtam érzem is az ellentmondást. Egyfelől elvárás hogy merjünk kicsik lenni, tanuljunk meg kicsik lenni, másfelől meg számon kérik miért nem csinálnak Pécsett valami világraszólót.

Há' má' ne haragudjatok! Mi a fasznak? Há kicsik vagyunk nem?
@jaegtoer:

"barom" alatt politikusokat értettem.

Rokica listája meg engem erősít, egyetlen nagy csata, megnyert háború, nemzetközi egyezmény nem szerepel rajta:)
Szvsz úgy emelkedhetnénk, ha elfogadnánk, hogy egy kicsi, _de_ szorgalmas, szellemes, szerethető ország vagyunk.

Pl. nekem nagyon tetszett anno a visegrádi négyek. Négy kicsi (ok, Lengyelország nem annyira) összefog és _közösen_ megkerülhetetlenek. Persze elszartuk. Mind "nagy" akart lenni (talán a cseheket kivéve).
@tallian.miklos:

természetesen mindenkit le köll húzni arrul a listárul, mely szovjet tankönyvekre hajaz, nemtom, akkortájt is működött-e a fika együttható órjáspókkal tetézve, mást ne mongyak, ettül függetlenül én büszke vagyok, miként a hattyak, még rád is, fijam, bár erősen kétlem, hogy képes vagy-é önállóan segget törölni. jaaa, az egész pusztán jól fejlett nyuggerenciámbul fakad, sorry! höhö.
Makoveczről jut eszembe!

A Sevillában, a világkiállításon, a magyar pavilon csodájára járt a fél világ.

Csak hát itthon lábszagú, mert magyar.

Tényleg! Mi is lett a sorsa? Mármint a pavilonnak?

Szóval ne akarjatok csodát Pécsre:-) Kicsik is vagyunk:-) hitványak is vagyunk:-) és ha véletlen sikerül is valami, úgyis lefinnyázzuk:-) úgyhottty kár az energiákért, mi marad a választásokra, vagy az megújuló energia? :DDDDD
@Rot:

"magyarosan romantikus lelkületű múltsiratás"

ez olyan szépséges, hogy szinte lepetézek! különösen a "mit produkáltUNK" teccett. te és még ki?
@Rot: Irodalom. Az durrant. Nemzetközileg is. Esterházy, Nádas.

Hiába hőbörögnek a nemzetiek ezeken a "nemzetietleneken" - beszámolókból tudok arról az eseményről, amikor Esterházy a Frankfurti Nemzetközi Könyvvásáron tartott felolvasást, és a németek tátott szájjal figyelték, hogy van egy külföldi, aki szebben beszél náluk németül; -

és a könyvei is egészen jól fogytak. A magyar irodalom sikeres külföldön. A rendszerváltás utáni magyar irodalom is.
Egy német bor-marketing prof mondta egy vita alkalmával a Tokajiról: mai formájában az a múlt. Nincs a mai (német)fogyasztó étkezési, fogyasztási kúltúrájába, értékrendjébe illesztve. Ragaszkodhatunk egy hagyományhoz, ha az, mint termék nem eladható. Más oldalról: ne az legyen a hagyomány, hogy (a bort) nagyapám is így csinálta, apám is így csinálta, én is így csinálom. Egyszerű paradigmaváltás: A (MAGA KORÁBAM) NAGYAPÁM IS SIKERES VOLT A TERMÉKÉVEL, APÁM IS, ÉN IS SIKERES AKAROK LENNI. Ahelyett, hogy romantikázunk kultúránk nagyságán, múltunk nagy értékein, nézzük meg, hogy ebből mi korszerűsíthető, mi eladható ma. Nagyon sokan, sokféleképp mefogalmazták itt is, sok ötlettel, javaslattal alátámasztották, hogyan tudnánk magunkat újrapozícionálni a világ fogyasztói fejében. Ezt nem tartom prostituálódásnak, egyszerűen ma más nyelvet beszél a fogyasztó, akkor az volt a módi, a sikeres termék, ma valami más. Még egyszer: a sikeresség legyen a hagyomány.
Nem kell ekkora feneket keríteni a dolognak. @anyátok: mindössze felhívta a figyelmet egy álszent magatartásra. Amíg itt voltak "csak egy zsidók" voltak, aztán mikor befutottak rögtön magyarok lettek. Na, persze, ez sem hungarikum. Ahogy Einstein mondta:
"If my theory of relativity is proven successful, Germany will claim me as a German and France will declare that I am a citizen of the world. Should my theory prove untrue, France will say that I am a German and Germany will declare that I am a Jew."
A lényeg, hogy van tehetségünk a tehetségek elüldözéséhez és erre nem igazán lehetünk büszkék. Sőt, lassan nem ártana leszokni róla.

Apropó Einstein. Ezzel a listával az a baj, hogy nem mindegyik igaz, legalábbis abban a formában. Az, hogy valaki szabadalmaztat egy változatot nem ugyanaz, mint hogy ő találta fel, mert ezen az alapon Einstein és Szilárd találta fel a hűtőszekrényt.
A helyzetet súlyosbítandó, a modern találmányok nagy része nagy cégeknél készül és nem igazán köthetők egy személyhez, ami miatt pár nevet megint csak bátran kihúzhatnánk.

Mondjuk Tallián Mikinek sincs teljesen igaza, mert az is teljesítmény, ami nem hoz árbevételt.
@Letícia: Ahogy a magyar lányok reakcióit látom, amint egy külföldi férfi megjelenik a közelükben, szerintem nem lesz gond:)
@rokica: Nem akartam én felhozni az üvegbetont, de ha már. Hol vannak az eladások? Hol vannak az üvegbetonból épült házak tömegei, annak ellenére, hogy legalább félévente egyszer előrángatják és körberajongják? Tipikusan az a példa, ami lehet, hogy technikailag kiváló ötlet, viszont üzletileg egyelőre egy nagy buktának tűnik, és jó eséllyel megy a süllyesztőbe. Meg is mondom, miért, viszonylag keveseknek van kedve csupasz betonfalakat nézegetni, akkor is, ha átjön rajtuk a fény. Ennyi.

Ha érdemes volna megvenni, megvennék. Mert _van_ olyan magyar hozzáadott értékkel készülő termék, amit a világ megvesz, csak az épp nincs benne a Fókuszban. Nincs sok, de akad.

Ürge-Vorsatz pedig egy Nobel-békedíjas szervezet tagja, ami kb. annyit jelent, hogy a Nobel-békedíjat odaítélő bizottság szerint ez a szervezet politikailag hasznos. Szerintem meg nem, szerintem a világbékét az mozgatja, ha nem éri meg háborúzni, hanem jobban megéri kereskedni. Én a McDonalsnak adnám a Nobel-békedíjat.

@hacsaturján: büszkének lehet lenni, az egy dolog, eladható terméket csinálni meg egy másik, na ez utóbbival vannak kurvanagy bajok Magyarországon, többek közt ezért kell hitelből fizetni a nyugdíjat.

@Lord_Valdez: Igen, teljesítmény, de. Egyrészt olyanból sem állunk valami fényesen, kevés a valamit is érő tudományos eredmény idehaza, amit fel lehet mutatni. Másrészt egy Phys. Rev. cikket nem lehet kitenni a fő tér közepére, hogy nabazmeg ezt nézzétek. Egy Rubik-kockát ki lehetne.
Nem kéne a kicsiségen sem ennyit lovagolni.
Az, hogy valaki kicsi, nem azt jelenti, hogy szemét vagy ilyesmi. Azt jelenti, hogy olyan stratégiát kell választani, ami a méretnek megfelelő. Pl. ha az egyszeri lázadóvezér, három tucat fegyveresével úgy dönt, hogy ő most mer "nagy" lenni és frontális támadást rendel el, akkor legéppuskázzák őket és game over. Tíz perc alatt letudva a háború. Ha azonban gerillaháborúba kezd évekig szívathatja az ellent.
De ilyen hülyeséget hadviselésben ritkán csinálnak, mert ott a vak is látja, hogy ez nem fog menni. A politikában vagy gazdaságban ez nem nyilvánvaló, különösen, hogy mindenki szeretné nagynak hinni magát, ezért ebből jól meg lehet élni a politikai piacon. Pedig mindenki jobban járnak, szerintem, ha inkább elfogadnánk, hogy ez egy adottság, ez van, ebből kell a legjobbat kihozni.
@Lord_Valdez:

"Ezzel a listával az a baj, hogy nem mindegyik igaz, legalábbis abban a formában."

persze, persze, sőt sántít, mint a hét lábú pók, vagyis nem is azért íródott le, hanem csak úgy, közben nekem is eszembe jutott, hogy a háromszáz méteres óverdózi hasát inkább egy komplett magyar gárdával kéne megtölteni, amelyik aztán óránként kiugrana onnan és azt mondaná, hogy kakukk! kakukk! a bámészkodó túristák legnagyobb örömére.
@jaegtoer: "Makoveczről jut eszembe!
A Sevillában, a világkiállításon, a magyar pavilon csodájára járt a fél világ.
Csak hát itthon lábszagú, mert magyar."

Na ez jó volt. Csak hogy nincs igazad. Nem azért lábszagú, mert magyar. Hanem mert elismert szakember létére odaállt tolni a Zorbán szekerét. Több ilyen példa is van (pl Koko). Annak valóban lehet egy kis lábszaga, aki miután dicsőséget szerez a nemzetének, odaáll szekértolónak valamelyik párthoz. Az pedig a jobbosok kényszerképzete, hogy itthon nem lehetnek magyarok. Itt mindenki magyar, csak egyesek magyarabbnak akarnak tűnni, mint a többiek, sőt hivalkodnak is a magyarságukkal. Ez viszont sértő, rám nézve is.

@Lord_Valdez: Amíg itt voltak "csak egy zsidók" voltak, aztán mikor befutottak rögtön magyarok lettek. Na, persze, ez sem hungarikum. Ahogy Einstein mondta:
"If my theory of relativity is proven successful, Germany will claim me as a German and France will declare that I am a citizen of the world. Should my theory prove untrue, France will say that I am a German and Germany will declare that I am a Jew."
A lényeg, hogy van tehetségünk a tehetségek elüldözéséhez és erre nem igazán lehetünk büszkék. Sőt, lassan nem ártana leszokni róla.

Teljes mértékben egyetértek. A magyar Nobel-díjasok közül érdemes volna megnézni, hogy melyikük nem volt zsidó származású. És meg lehet nézni utána, hogy a magyar zsidók mit adtak hazánknak, és mit kaptak cserébe. Mondjuk, olyan 1944 körül... Azért mondom ezt, hogy mélymagyar testvéreim nehogy idejekorán elájuljanak a népünk páratlan zsenialitásától...
Kedves Feleim:-)

Előre is bocsánatot kérek. Rokica betolt egy igazán imponáló listát. Majd még egyet.

Újabb finnyázások, majd egy kis zsidózás, majd etc.

Én azt próbáltam feszegetni az előbbiekben, hogy egyfelől kurva nagy elvárásokat fogalmaznak meg velünk szemben, másfelől ekéznek bennünket, hogy ne akarjunk mi nagyok lenni.
Más olvasatban tanuljunk meg "kicsik" lenni, dejazé vigyünk végbe nagy dolgokat.

Na mastan Pécsett ezt a tudathasadásos állapotot lehet tetten érni. Erre szerettem volna felhívni a figyelmet.

Erre kiderül hogy már zsidózunk is egy kicsit, pedig róluk aztán végképp nem esett szó.Ha elfogadjuk hogy magyarok, az a baj, ha nem, az a baj.

Hát akinek nem inge, ne vegye magára, de befejezésül azt mondom, mindenki úgy fossa le saját magát, ahogy neki tetszik. Én nem, és nem is hagyom.
@amergin: Ja! és mintha lenne egy irodalmi Nobel-díjasunk is!...
@Shore:

Kedves Shore! Ne izéjj má!

"Rokica listája meg engem erősít, egyetlen nagy csata, megnyert háború, nemzetközi egyezmény nem szerepel rajta:)"
Hogy gyön a kutturáhó a háború, meg csata. Ki a fasznak köllött vóna hadat üzenni, oszt jó leverni? Kinek hiánycikk a háború?

De ha kűzdelem, hát legyen:
Még az olimpiákon is túl sok aranyat, ezüstöt, bronzot érő helyezést érnek el a magyarok a részvevő nemzetek népességének arányaihoz mérten. Amúgy.

A visegrádiakat meg pont a "nagyok" fúrták meg, nem vót szükségük a "kicsik" összefogására.
_______________________________
Megint bocsánatot kérek és még egyszer Mindenkitől akit illet: én azért nagyon nem akarok senkit azzal megbántani, hogy próbálom bizonygatni, hogy a magyarok nem alább valóak más népeknél, miközben még magyarul is rosszul tudok. Legalábbis úgy néz ki, de van alapja.

Minden jókat Mindenkinek!:DD

Hajrá Pécs!
@anyátok:

Kedves Anyánk!

""Small is beautiful" Bisztos ezé van a globalizácijó:-)
@egyittlakó:

Piha! fujj Sevilla! Fujj, piha magyar pavilon:DDD reméle(d)m elégették má? pavilonyostó, makovecestű. Ja hogy Sevijjának ehhő semmi köze? dehá ott izét ez a sehonnai makovec is!:DDD

Szóval nagy kanyar, irány Pécs. de nem gyújtogatni! Hé! Visszahozni a sz@rbú:DDD
@danesdzsu2: szerintem az önzetlenség akkor is elmaradna...:)
@egyittlakó:

"...Itt mindenki magyar, csak egyesek magyarabbnak akarnak tűnni, mint a többiek, sőt hivalkodnak is a magyarságukkal. Ez viszont sértő, rám nézve is."

Mi a picha? Én se baszkikám, oszt engem nem sért. Tudod, mé? Mer úgy vöszöm, hogy Magyarországot a magyarok alapították, magyarok lakják (egyre kisebb számban ugyan), oszt ha büszkék rája, hát lögyenek. Én meg magamra, meg az enyéimre vagyok büszke. Mindenkinek van mire. Oszt kész. 1-1 vagy ha úgy tetszik 2-2.

Befejeztem.
hádemá'

a kocka el van vetve ?
miért ne lehetne üvegbetonból óriás rubik kockát kreálni ? pörgő,morgó,csillogó-villogót ? üveghegyen innen !
csak a hernyótalpas gigakígyó,légpárnás százlábú, elektrik- mehhenik kütyük a nyerők ?
a piros,fehér,zöld színeket is kitilccsuk ? olyan ungurkodós és uncsi is !-)
@egyittlakó:

"Nem azért lábszagú, mert magyar. Hanem mert elismert szakember létére odaállt tolni a Zorbán szekerét."

Húúúúúúúúúúúú öcsém, mennyi időd van?
Soroljam azokat az írókat, művészeket, tudósokat, akik beálltak gyurcsány szekerét tolni?
A te logikád szerint lábszagtól bűzösek ők is. Bezony ám, magyar tessvérem, bezony ám!
Soroljam-e őket, vagy magad is belátod, h kapitálisan balfasz ez a szemlélet, és visszavonod?

Üdv.
@tallian.miklos:

Kedves tallian.miklos!

Elárulom önnek, hogy az üvegbeton egyelőre talonban volt, mert más szerette volna magának a bejegyzési jogot. Idézet egy cikkből:
"2007-ben a német HeidelbergZement vállalattal kezdtünk tárgyalni arról, hogy nagyipari méretekben gyártaná a Litracont. Jól haladt a dolog, de aláírás előtt a cementgyár kihátrált az üzletből. Ez nem is lett volna gond, viszont a fényáteresztő betonhoz hasonló termékkel rukkolt elő a világpiacon" - idézi fel az esetet a feltaláló.

Mára már nagyon jó helyzetbe került a termék – ezt első kézből tudom –, a VEKLA-val cooperálva kerül folytatásra a gyártási és üzleti része.
Kérném tisztelettel, hogy amíg szinte semmit nem tud a háttérről, addig nem minősítsen.

Másmeg, az igazi hungaricum az, ahogy Ön is viselkedik (ki lehetne állni Pécs főterére, akár bőgatyában, karikás ostorral, gulyást kanalazva).
Nem az érdekes, hogy egy dolog hogyan lenne megvalósítható, hanem ha valakinek van egy ötlete, akkor szinte azonnal jön a reakció, hogy miért nem jó és miért nem lehet megvalósítani.
Egyébiránt úgy érzem, azért mert Ön nem szeretne egy beton izét bámulni, azért a betonra még jó ideig szükség lehet.

Ü-V. Dianna:
_CS_A_K_ egy Nobel-békedíjas. Mondhatni, fittyfene. Gondolom, Ön ezt csak azért utasította vissza, amiről fentebb írt, egyébként tele lenne a szekrénye ilyen csacskaságokkal.

Idézet Öntől:
"Mert _van_ olyan magyar hozzáadott értékkel készülő termék, amit a világ megvesz, csak az épp nincs benne a Fókuszban. Nincs sok, de akad."

Remélem, mind az Öné és megtisztel azzal, hogy elénk tárja őket.
@sün!malac69 várja a jún. 7-e utáni jún. 8-át:

te sün, miért maszatolsz? mi lenne, ha végig olvasnád, amit írok? pl. ez is benne volt:
"Annak valóban lehet egy kis lábszaga, aki miután dicsőséget szerez a nemzetének, odaáll szekértolónak valamelyik párthoz."
szerinted ez "kapitálisan balfasz szemlélet"? hát akkor szagold meg a zoknidat, szittya barátom...
@jaegtoer:
"...Itt mindenki magyar, csak egyesek magyarabbnak akarnak tűnni, mint a többiek, sőt hivalkodnak is a magyarságukkal. Ez viszont sértő, rám nézve is."

Mi a picha? Én se baszkikám, oszt engem nem sért. Tudod, mé?

Nem tudom, mé. Mert nem értem, hogy mit akarsz mondani. Mindegy...
Tudtad, hogy én nagyobb magyar vagyok, mint te? Még csak bizonyítanom sem kell, mert ez így van. Na ehhez mit szólsz? Éljen Pécs!
@Tóta W. Árpád: "hogy nem disznóhajtó versenyt rendezünk."

nem azert mondom, de ez egy kurva jo otlet! es meg mindig meg lehetne csinalni! inditsun erte online kampanyt. biztos bekerulnenk az ossze nyugati tvadasba ha 10000 disznot vegighajtanank pecs belvarosan. most swine-flu idejen meg olcsi is a diszni. kijonne 100 millabol az biztos.
@rokica:
Baszod, ez tök jó lista, tényleg jó, hogy felsoroltad. Ma a 3 éves kisfiammal a közlek múzeumban jártunk, mondtam neki csonkát, martint... etc. soroltam neki, hogy ki, mit talált fel, de magamban hozzátetem ki, mit nem tudott marketingelni... nem fejemzem be, hisz úgyis tudod mi következik (-ne)
Szal most Pécsnek nem kell semmit ki,- feltalálnia, csak el kéne neki neki adni vmit, amire a "vevők" vágynak. Erről beszél a mi jó Tótánk. (jah, Tóta evulócihoz sok, revulocióhoz kevés, lásd még -->1789)
Egyébként a poszt zseniális, pártfüggetlen; látja a poszt iró, hogy mi a baj, amit sokan mások is látunk, nem akar megoldást adni, arra kényszerít, hogy gondolkodjunk! Le a kalappal előtte! Aki Árpiból csak azt látja, hogya a nemzeti vágta csak plagizálás, annak jár egy IJ (így jártál Kártya, s mellé egy Hülye Vagy sárga kártya)
Kapjátok be, tényleg kéne egy eu szintű durranás Pécsnek (Pécsetnek)!!!
@jaegtoer:
Seneca mondása ugrik be:
"A törpe, akkor is törpe, ha hegytetőre állítják, az óriás, akkor is óriás, ha árokba állítják!"
Lássuk be, törpék vagyunk, Trianon előtt és után is......
@egyittlakó:

Én meg azt, hogy: Hajrá Pécs!
@egyittlakó:
Kedves barátom, kommnetelő társam!
Kérlek Téged, hogy ne próbáld lekezelni Malcot, Malac világképe, gondolkodása, -s ami fő- gondolkodása irigylésre méltó, hogy Ő csatlakozott egy számára kielégítő párthoz, az becsülendő, Ő még tud azonosulni egy párttal, (tényleg minden tiszteletem az Ővé). Sőt gondolotai -pártfüggeltelünl- is megbecsülendők!

PS: ezt mondja meg nekem vki, egyzserre tudom Malcot és Tótát becsülni?
@sün!malac69 várja a jún. 7-e utáni jún. 8-át:
Tudni szeretném, miért baj, hogy némelyik művésznek politikai véleménye van?
A baj az, ha odaáll a dobogóra hülyeségeket ordibálni, mint egyesek.
(Más kérdés, hogy a Makovecz dolgait eleinte szerettem, de most már modorosnak érzem, önismétlésnek, és unom.)
@huba:

Én is mondtam nekijje, h baszott jó ötlet lenne a malacvágta, de se fülét, se (malac)farkát nem mozdította rá.

@egyittlakó:

Fájdalommal megtört szívvel olvasom, h fogalmad sincs, mi az a demokrácia. Talán arról sem hallottál, h a véleményszabadság joga még egy művésznek is jár! Vágod?
Nézz meg egy amerikai kampányt, hány és hány művész áll be vmelyik szekértáborba, és ezért senkinek sem jut eszébe ajvékolni, h "báááá, de milyen lábszagú lettél bús szpringsztin, meg te is szting, te se röhögjé! Éppúgy, mint a többszörös oszkarós tomhenks!".

Szóval, kettőnk közül a te szemléleted a mucsaibb, kérlek alássan mély tisztelettel és megkülönböztetett szeretettel.

Üdv., szittyasünmalac
@jaegtoer: "Nem is igyekeztek a nemzeti, és emberi önbecsülésüket a sárba tiporni."

De mintha a britteknek is akkor sikerült volna végre növekvő pályára lépni, amikor leszámoltak a birodalmi emlékekkel és tudomásul vették reálpolitikai helyzetüket.

Nem lesajnálni kell magunkat, hanem leszámolni a "dicső múlt" képeivel (az belefér a tankönyvekbe) és *reálpolitikát* folytatni.

Úgy általában a valósdág felismerése _mindíg_ hasznosabb az álomképek kergetésénél ;)

Azért megjegyzem: területileg és lakosságilag *nem* vagyunk kicsik. Europában közepesek vagyunk. Gazdaságilag alatta maradunk lehetőségeinknek, de ha egyszer "reál" pályára lép az ország, még itt is kinőhetjük magunkat akár ;)
@jaegtoer:
Hogy jön ide a globalozáci? Ausztria, Dánia, stb. elég jól ül benne, méretétől függetlenül, csak azért, mert szépek.
De most már csak várjunk egy órácskát, hogy kiderüljön, szebb-e a Páva, mint a pulyka.
Nem mintha ezen múlna Pécs pókja.
@navera:
Pécsett. Két tével írják.
Jó ötlet lehetne a leszigeteled a panelházakat után kortárs művészekkel vidám hangulatúra festetni. :)

semmi szocreál, vidám, élén színek.

ne legyen hundertwasser, meg ne legyen freskó, egyszerűen csak nézzen ki jól, de az egész tömb. A környezetében meg megnyesni a fákat, füvesíteni, kicsit rendbe rakni, ami szürke beton fehérre meszelni.

sőt, egy házat lehet ilyen stílusra, másikat olyan stílusra. lehet Zsolnaisan rendberakni, magyar népmesésen népi motívumosan vagy ahogy tetszik.

A toronyt lenyomnám fehérre, sima mésszel, hogy ne egy szürke szar legyen, és a Schönherz-féle terist gyártanám bele, amit bizony olyan helyről lehetne játszani, ahol jól rálátni az adott oldalra.

És hagynám játszani a népet, mert az jó.

Pontszám kijelzővel, high score nyilvántartással, színes égőkkel.

Talán még valami világításos céget is rá lehetne venni, hogy cserébe ott lesz a tetején a logó, kivilágítva, hogy támogassa.
Alul kipucolni a ganét, a farost kerítést üveglaposra cserélni, és többnyelvű ismertető táblát rakni arról, hogy mi ez itt és miért is nem történik vele semmi, mi vele a baj.
lehetne az ilyen emlékek angol neve a "heritage of communism". :)

kis költségből is maradandó dolgokat lehetne kihozni, ha egyáltalán lenne vad ötlet és megvalósítani akarás ott.

Meg kell bolygatni ezt a témát.
Csak nem pókkal.
Hanem ügyészséggel, megkérdezve hogy mi a bánatos lófaszra költöttek el már megint X milliókat a kedves elvtársak.
@rokica: kurva jo a lista! kar hogy fele sem igaz. tokeletes pelda erre mondjuk a helikopter vagy a transformator. a tobbseg amugy is jelentektelen. (van par jeles kivetel! ezt nem akarom elfeledni! igaz hogy ehhez nekunk mai magyaroknak pont annyi (illetve neha meg kevesebb) kozunk van mint mondjuk szalasihoz)

a fo baj megsem ez, hanem hogy fingunk sincs es nem is erdekel mi van mondjuk a bolgarok listajan.

szeretnek megjegyezni hogy a legismertebb magyar akkor is gabor zsazsa.
Tulajdonképpen az a baj, hogy az embereknek önérzete van. Napéldául, az önérzetes magyar dicsőségre vágyik (ahogy az önérzetes francia, német, bangladesi vagy akár madagaszkári is), fenti okból hajlandó némi önbecsapásra.

Olvasgatom itt rokica listáját, és hát bizony nekem, mint magyarnak erősen szívmelengető, még ha tisztában vagyok is vele, hogy rengeteg egyéb minden van a világon, amit nem mi találtunk fel. Igaz ugyan, hogy a legtöbb dologban (néhányat azért természetesen kivéve) sokkal inkább közreműködtünk (vagy többé, vagy kevésbé), minthogy ténylegesen a feltalálói lennénk, de például Kármán Tódor elméleti munkássága valóban igen nagymértékben járult hozzá a sárkányok (= repülőgép test szárnyakkal) és a légcsavarok kifejlesztéséhez, sokkal inkább, mint a lényegesen sűrűbben emlegetett Asbóth Oszkár, akinek voltak néhány perces kísérletei, de igazából működő helikoptert sosem tudott építeni. Teller esetében a dolog pont fordítva áll, ő egy gyakorlati, kivitelezési ötlettel (ne a robbanásnál is túl lassú anyagárammal, hanem a lényegesen gyorsabb sugárzással sűrítsék össze fúziópontig a deutérium-trícium keveréket) járult hozzá a robbanásképes hidrogénbomba megépítéséhez. Az elv és a konstrukció nagy része viszont nem az övé.

Aminek konkrétan utánanéztem, az Fonó József, meg a sugárhajtómű. Szégyen ide vagy oda, még nem is hallottam róla eleddig. A találmányáról az anyag itt található:
www.mszh.hu/feltalalok/fono.html
Na most ezt a gyorsító szerkezetet igen erős túlzás repülőgép sugárhajtóműnek nevezni, gázturbina ugyanis nincsen benne, azaz felszállni nem tudna, maximum a már lényeges sebességgel repülő tárgyakat képes tovább gyorsítani, ahol a sűrítést kompresszor helyett a sebesség miatti levegőáramlás végzi el. Nem véletlen hogy a vonatkozó Wikipédia cikkben a neve nem említtetik:
hu.wikipedia.org/wiki/G%C3%A1zturbin%C3%A1s_sug%C3%A1rhajt%C3%B3m%C5%B1

Javasolnám, hogy mindenki kezelje az információkat a helyén és megfelelő visszafogottsággal.

Talán nem árt emlékeztetni arra se, hogy Pécs 2010.-ben hallomásaim szerint Európa kulturális fővárosa lesz, nem pedig turistatömegeket vonzó vidámparkja. Nem akarnék ezzel senkit megbántani, elnézést is kérek érte rögtön, mert jó ötletek szerintem is mindig kellenek (kellettek volna), és az valóban igaz, hogy ha az ötletes nép jelzőre igényt akarunk formálni, akkor az ötlettelenség ezt nem segíti elő. Sajnos megint olyanok kezébe került az ügy, akiknek a pénzszerzéshez sokkal több közük van, mint a kreativitáshoz, ugyanis az előbbihez sokkal jobban értenek.
@rokica: alapvető félreértés van, én nem azt mondom, hogy nem lehet megvalósítani, hanem azt, hogy ha lehet, és tényleg akkora nagy ötlet, akkor miért nincs vele elárasztva a világpiac? Nem vagyok én ellene annak, sőt. Ezt szeretném látni. Csak nem szeretem, ha valami nincs ebben a stádiumban, és mégis úgy csinálunk, mintha. Mert az, kezicsókolom, önbecsapás.

Magyarország exportképes termékeinek döntő részét multicégek itteni gyárai állítják elő, és azt, hogy a világpiacot hogy lehet meghódítani, elsősorban tőlük lehet megtanulni.

A Nobel-békedíj, nos, amit Al Gore és Jasszer Arafat is megkapott, hát. Teljesen komolyan mondom, hogy szart se ér az egész, ha a McDonalds meg nem kapja.
Úgy néz ki jön fel a szar Pécsett... El vagyok keseredve, lehet mert pécsi vagyok. Nekem sajnos egyáltalán nem úgy tünik, hogy mindegy lett volna ki nyer. Szili kézbe vehette volna a dolgokat, és végigvihette volna az EKF-es fejlesztéseket. Most balfasz (jobbfasz) Páva főleg azzal lesz elfoglalva, hogy maffiózó főnöke politikai megrendeléseit végrehajtsa, és "felelősöket" produkáljon, leleplezze a "tolvajszellemet", stb. Ebből nem hogy nagy durranás, de még kicsi sem lesz. Legvalószínűbb a totojázás folytatódása,ha másért nem mert Pávának kisebbsége lesz a közgyülésben. Pécs rábaszik, én meg lehet elköltözöm. Lett volna egy nagy lehetőség, de jött a fidesz-maffia, betett, és elszaladt egy kis konccal.
Ami pedig az országos vonatkozásokat illeti: jön föl a szar... Hazudozz rendületlenül, cukkold, hergeld a népet, és nyerni fogsz. Tényleg 70% körül van Magyarországon a sunyi rasszisták aránya? Azt hiszem ezzel a mocskos nyomulással mindannyian rábaszunk... Lehet, hogy nem csak Pécsről kell majd elköltöznöm? Biztos kisebbség vagyok, magyar, bazdmeg, és nem szeretem, mikor a svábokból jöttek ebben akarnak kioktatni. Szomorú nap ez.
Kiváncs vagyok, az EKF év végére hány Nemzeti Gödör lesz Pécsett.
@mikikese1:

Szegény, szegény mikikese,
búsan csüng le most a feje,
jönnek a mélymagyarok föl a szarból,
mikikese csomagol, s nemsokára startol.

Jó utat, mikikese!

(...malac együttérzőn morzsolgatja kicsorduló könnycseppjeit....)
Köszönjük, Pécs! Köszönjük Pécsiek!
Hajrá Malacka!
@huba:
És nem Gábor Zsazsa, hanem Puskás Öcsi.

Egyébként: legyen költői verseny a három világnyelven. Hívjuk meg Rushdiet.
Legyen énekverseny, mind a Nürnbergiben.
A félig befejezett épületeken (lesz néhány) legyen fény, árnyék, és rajzverseny.
Legyen drámaíró-verseny, utána szinészverseny.
A fődij minden számban annyi stiffolder, amennyit a nyertes a hátán el tud vinni, és annyi tévé-interjú, amennyit a nyertes képes végigcsinálni - meg az uti-, és szállodaköltsége fütyülős barackkal együtt. Esetleg Zsolnay emlékplakett.
Stb.
Nemzetközi plakátkiállítás.
Nemzetközi divatbemutató.
Báb-, sírkő-, pálinkásüveg-, és borosüvegverseny.
Viccmesélő és Papp Jancsi-verseny. (Ki tud tovább röhögni?)

Van még néhány ötletem, de inkább hagylak Titeket békén keseregni.
@jaegtoer: """Small is beautiful" Bisztos ezé van a globalizácijó:-)"

Ahogy én emlékszem mind a Microsoft, mind a Google kis cégekből nőtte ki magát!

Szóval nem csak a nagypénzből épített globális multicégeknek áll a zászló, sőt a globalizáció több teret enged az innovatikus kis cégeknek, több tőkét, több piacot jelent vagyis nagyobb növekedést tesz lehetővé.
@navera: "__Seneca mondása ugrik be:
"A törpe, akkor is törpe, ha hegytetőre állítják, az óriás, akkor is óriás, ha árokba állítják!"
Lássuk be, törpék vagyunk, Trianon előtt és után is......"__"

Kedves Navera!
A Seneca-mondás komoly igazság.

De más egy népet törpének láttatni, és más annak lenni, de ezen ne nyissunk vitát:-)
Aki akar, legyen törpe.
_________________________________
Én meg nem vagyok az, igaz elég hülyén venné ki magát az is, ha két kézzel verném a mellemet, hogy magyar vagyok.

@egyittlakó:
Tehát készséggel elismerem, hogy az Egyittlakó nagyobb magyar mint én, ez esetünkben az előbb írtakból következően valójában véletlenül sem lehet vita tárgya.

De amiben megegyezhetünk, az az, hogy:
-Éljen Pécs!
-Hajrá Pécs!

@viktor134: "ne legyen hundertwasser, meg ne legyen freskó, egyszerűen csak nézzen ki jól, de az egész tömb"

Esetleg Vasarely után szabadon (de lélekben megtartva) átfesteni egy egész lakótelepet.
Még az is lehet, hogy valóban világraszóló nagy dobás lenne, ha pl. repülőn átrepülve felette vagy elautózva mellette "hullámozna" vagy "mozogna" vagy "térben játszana" az egész lakótelep.
The Machine is now alive!
To wreck Havok in your lives!
There's no use to hold me back!
I am ready to attack!
@anyátok: "És nem Gábor Zsazsa, hanem Puskás Öcsi."

pukas ocsi! lofaszt! az elmult 50 evben szuletetteknek mar fingjuk sincs hogy ki volt. csak mi hisszuk maskent.
Na Szilike és a kisolajfa leégett, úgyhogy már tuti lőttek az EKF-nak.
Az átállás is csak időveszteség lesz...

@Rot: Szerintem a pécsiek jól gondolkoztak, mert majd Szili feladja a pesti létét, fontosságát Pécsért? Félgőzzel csinált volna mindent, és világéletében csak a protokollhoz értett meg, meg ahhoz, neki mi jár, és ezért kit tud a falhoz állítani...

Pécs tisztul? Páva doktort elnézve: kész Mefisztó, Várhegyi Attila kampányfőnökével meg képben vagyok..Don Páva...:(
Tudom már mi kell ide!
50 méteres baszomnagy turul csapkodó szárnyakkal és lángot szóró csőrrel:D Arra jönne a turista!
Bá mind azt tenné mint mikikese1...legalább hazajönnének azok akik az ilyenek miatt mentek el:)
Jó csere lenne:) És gratulálok, hogy rasszistának nézed a többséget:) Ügyes vagy! Jó lenne ha kipöknéd a vörös csillagot mielőtt megfuladsz.
Árpád... ez akkor volna igaz, hogyha erről az egészről egyáltalán hallottam volna valaha, nem csak itt tőled.
Persze én nem ülök jeten és szavad járásával, szart sem számít, hogy én hallottam-e erről a pókfosról, így lehet, hogy nem számít. De az egész EKF-es faszságról is csak azóra tudok mióta Pécs is ott van... vagyis: lehet pókszörny, de az egyszerű paraszthoz (akinek oda kéne menni turistáskodni...) nem jut el... :P

Tudom, hogy nagy scifi hívő vagy, de ezt most túlliheged (már megint).
@huba: A Gábor Zsazsára meg emlékszik még valaki? (Él-e még? Ha igen, hívjuk meg az EKF-re!)
@navera:

Kicsit kilóg a nyelve komment közben hölgyem/uram. Tán egy kicsit bele is lóg valamibe, bár végül is ez az Ön magánügye!

A malacfuttatást én is megnézném :)

Másrészről: merjünk nagyok lenni, merjünk kicsik lenni? Mi lenne ha egyszer végre magunk mernénk lenni? Ennek a kulturális fővárososdinak is több politikai bel- és felhangja van, mint illene. Mint minden jól elkúrt dolgunknak.
Jön fel a szar Pécsen? Nem nagyon követtem az eseményeket, de szerintem a végtermék már régebben felúszott, amikor láthatóvá vált, hogy mekkora pénzekkel jár a fejlesztés, és a politikailag igazából meg nem határozható érdekkörök elkezdtek kavarni, és a kavarásnak a politikailag meghatározhatóak nem tudtak gátat vetni. Most majd lesz valami, ami lehet, hogy kicsit savanyú, és inkább zöld, mint sárga, de hát ez a mienk, én megyek, és megnézem.

Miről szól ez a kulturális főváros?
Puskács Öcsi, Rubik kocka, egy lista a feltalált dolgokról, nagyszerű. Népviselet, pálinka, lóvasbemutató, legyen. Ha akarom mondhatom van olyan, mint egy 37 t -ás pók, aminek hiányát én speciel nem érzem. Hiányolom viszont a jelenünk élettel, lendülettel, érdeklődéssel ne adj isten kultúrával teli bemutatását, melyen érződik múltunk megléte, elfogadása, de benne van a jelenünk is, hogy most kik is vagyunk, mik is vagyunk.Lenne mit mutatnunk a mostani magunkból, vagy csak elődeink nagyságán tudunk tobzódni?
@vakapad: "Pécs 2010.-ben hallomásaim szerint Európa kulturális fővárosa lesz, nem pedig turistatömegeket vonzó vidámparkja."

erről beszélek. hogy ha valami látványos, neadjisten érdekel mást is, mint a bennszülötteket, sőt még modern is, akkor az már vurstli, vidámpark, semmi esetre sem kultúra. ezzel egyidőben pedig lehet csodálkozni, hogy "a kultúrának" nincs piaca, az emberek nem érdeklődnek "a kultúra" iránt. nem lehet, hogy nem (csak) az a kultúra?
Ne legyünk ilyen földhözragadtak. Gondolkodjunk európaiként, világpolgárként: ha sci-fit akarsz látni, mágneskártyás tömegközlekedést, robotpókot, megannyi csodát, akkor UK, Japán, ha elégedetlenkedő, világháborúkban agresszorként rendre csúfosan leszereplő, gyönyörű helyen élő, de folyton morgolódó, kissé középkori társadalmat, megfertőzve valami iszonyatos vízfejű, átláthatatlan bürokráciával, akkor Magyarország, ha szereted a tengert, a búvárkodást, akkor pedig valamilyen mediterrán búvárparadicsom, vagy a karib-szigetek. Nem kell, hogy Budapest Londonná, vagy Japánná váljon, így szép, ahogy van: a világ egyik legnagyobb parlamentjével, a neoklasszicista épületeivel, a dunával, a hidakkal, az elöregedő társadalommal, és este 8 óra után a kihalt, ürességtől csengő széles, sötét utcákkal, terekkel, furcsa zombiváros érzéssel. Akinek pörgés kell, dolgozni akar, vagy egyáltalán valamit el szeretne érni az életben, az húzzon el innen, aki meg szeret tengeni-lengeni, tenni-venni, dolgozgatni, pihengetni, az maradjon velünk Magyarországon, és örüljünk, nevessünk, sírva-mosolyogjunk együtt míg le nem folyik az összes víz a Dunán. Így jó ez, ahogy van, eddig is jó volt, nem kell ezen változtatni. Mellesleg nem is lehet: Széchenyinek sem sikerült, hát kik vagyunk mi hozzá képest, hogy vele mérjük össze magunkat. Mosolyogjunk csak, a sokasodó szarkalábakkal a szemünk sarkában, és nézzük a tévében, ahogy a világ, a távoli városok megannyi csodájával elhúznak mellettünk, és kacagjunk hangosan, amikor a földrengéstől megint összeomlik Tokyo: ugye hogy mi mennyivel bölcsebbek voltunk, hogy a szélmentes, bár kissé poros kárpát-medencében telepedtünk le, ahol ugyan kicsit áporodott a levegő, nem nagyon változnak a dolgok, de legalább büszkén csaphatunk a mellünkre: nekünk ez így jó!
Géppók? Hagyjuk meg a hanyatló nyugat ópiumának. Egyébiránt valami olyasmit tudnék elképzelni, ami látványos, és egyben stílszerű lenne, hogy Pécsett, a kihalt, magas felhőkarcoló ablakából kitömött sertéseket lógatnánk ki a belüknél fogva, miközben az egész felhőkarcoló egy hatalmas motorral forogna a saját tengelye körül úgy, hogy a sertések eltávolodva, a belüknél fogva körbe pörögjenek, és közben véletlenszerűen egy-egy kitörő lángcsóva meg-megpörkölné őket, osztán amelyik leszakad, azt lent egy gigantikus hálóval elkapni, és népiruhás, matyóhímzéses, kendős asszonyságok rögtön megkezdhetnék a tömést, a májas, véres hurka készítést. Az épület tetején egy hatalmas "el lehet menni!" tábla világíthatna, a szegélye kirakva vörös csillagokkal, horogkereszttel, árpád sávos mintán, egy hatalmas dávid csillaggal a közepén, mindez egy arany piramis csúcsán, egy hatalmas, mindent látó webkamerával a tetején, amire internetről is rá lehet csatlakozni akár. Az épület aljában működhetne egy ingyenes, bárki számára kipróbálható okmányiroda, ami naponta másfél órát lenne nyitva, öt-hat órás várakozási idővel ügyfelenként, így lehetetlen lenne bármit elintézni, és csak a szomszéd városban lévő postában lenne okmánybélyeg, ami minden befejezett mondat után megvásárolandó. Szerintem lenne érdeklődés a show-ra, politikai, történelmi üzenete is lenne, kulturálisan is rendben van, ráadásul mindenki jól bezabálhatna egy kis véres, májas hurkát, lássák az idegenszívű népek, hogy van itt civilizáció, meg kultúra, meg kacsalábón forgó palota, terülj-terülj asztalkám.
@anyátok: "A Gábor Zsazsára meg emlékszik még valaki? (Él-e még? Ha igen, hívjuk meg az EKF-re!)"

termeszetesen es, ha nem is virul mar. az usaban meg emlekeznek ra, idonkent felpofoz egy rendort es akkor rola beszelnek egy par hetig.
@Bio74:
Az én nyelvem, hagyd békén!
Beeeeeee :P
@Tóta W. Árpád:

Isten őrizz, hogy tagadjam: az emberiség bármifajta viselkedésmódja, általa előállított tárgy, szöveg, satöbbi, mind-mind valamifajta kultúrát képvisel. A vidámpark kifejezésért, érezvén, hogy az kissé erős, már a következő mondatomban elnézést is kértem azoktól, akik nem erre gondoltak. Megértettem azt is, hogy a blogbejegyzés nem konkrétan a pókról szól, hanem az "ötlet"-ről, aminek kifejtését messzemenően támogatom magam is.

Viszont továbbra is állítom, hogy egy ilyen lehetőséget elsősorban saját magunk bemutatására kellene felhasználni, mint ahogy Liverpool esetén is sajnálkoznék (ha liverpooli lennék), hogy egyrészt a pók nem hazánkfiai alkotása, másrészt hogy egy rövid produkció után úgy elviszik onnan, mint a sicc. Természetesen ha valaki a szervezőbizottságból mégis ilyesfajta attrakcióval rukkolt volna elő, nem a végletekig (sőt azon túl, vagy talán nem is) kifinomult legsajátabb ízlésemmel mondanék véleményt róla, hanem racionális érvek alapján. Nagyon sajnálom például, hogy Pécsnek nagyobb befogadóképességű (nézők) uszodája nincsen, ahol, teszem fel, Sapics búcsútornáját lehetett volna megrendezni a szerb, a montenegrói a horvát és a magyar válogatott részvételével, és mindezen nemzetekből nem csekély számú néző Pécsre érkezésével, vagy hogy nincsen olyan hangversenyterem, ahol a Fesztiválzenekar és a Bécsi Filharmonikusok foglalnak helyet kétoldalt, és népszerű szerzők népszerű darabjaival kontráznak egymásra négy estén át. Csak kijött volna akármennyiből (gondolom én) a hangVERSENY. Úgy vélem egy ilyesmire Budapestről is lehetne indítani különvonatot, a visszatérő párja meg úgy indulna, hogy abba még egy pécsi vacsora is belefér, kisebb igényűeknek esetleg egy sátorbüfé a rendezvény mellett (jegyár inkluzíve).

Ez persze inkább agyvihar, mint konkrétum, de félek tőle, hogy a "nagy durranás" (ha lesz egyáltalán), nem lesz annyira magyar, mint szerintem kellene, vagy amitől még jobban félek, az az elaprózás, sok kicsi semmiség, amire még a szomszédban lakók se kapják fel a fejüket.
Pécsről és kultúráról az Alexandra könyvkiadó is eszembe jut.
Tudja-e valaki, mit tesz az Alexandra KF-ügyben?
Tavalyelőtt egy nagyon kedves, fiatal barátnőmet hetekig győzködtem, hogy pécsi egyetemre menjen továbbtanulni. Mondtam neki, Pécs egyébként is klassz hely, aztán meg itt lesz a 2010-es kultfőváros projekt, a világ legfrankóbb dolga lesz pécsi egyetemi polgárnak lenni. Ezt javasoltam én, a rutinos, tapasztalt, világlátott ... hülye.
L...sz van itt nem kultúra.
Mocskos kis olajszőkítők az emancipált pereputyukkal.
Bő gatya, fütyülős barack, meg májkrémkonzerv az van itt.

Más dolog ha kiáll a buta pistike és megpróbálja dadogva elszavalni a szózatot, meg megint más amikor a rohadék jocóka kifosztja a szertárat, felzabálja a szendvicseket majd szarral kiírja az ebédlő falára: "EURÓPA KULTURÁLIS FŐVÁROSA".
@viktor134:
"Jó ötlet lehetne a leszigeteled a panelházakat után kortárs művészekkel vidám hangulatúra festetni. :)"

Raypainting. (Így, szép magyar szóval:) Olcsóbb is, egyszerűbb is, és vannak sikeres magyar alkotói. Pl: www.doraberkes.com/
Lehetne persze Vasarelysre is venni a figurát kicsit, hogy azért mégis pécsies legyen.

De a disznóhajtó verseny is nagyon király, csak guiness-rekord legyen belőle! :D:D

A legfontosabb viszont az lenne, hogy végre félretegyük a "kicsik vagyunk, szarok vagyunk, úgysem kíváncsi ránk a világ" szemléletet, mert ez pszichológiailag nagyon káros, és általánosságban gátolja a fejlődést.
Ja, nekem amúgy fogalmam sem erről a pókról eddig, meg arról, hogy Liverpool Európa kulturális fővárosa volt mostanság. Biztos én vagyok tájékozatlan.

De az is lehet, hogy az egész úgy hülyeség, ahogy van. És összességében Liverpool sem profitált különösebben belőle, mert ugyanúgy maradt egy gusztustalan angol iparváros, mint volt. Senki nem hiszi el, hogy most már kulturált, mert ideiglenesen volt egy nagy géppókja. (Ami ráadásul francia). A Beatles legalább tényleg korszakalkotó volt. Ezenkívül van még a liverpooli szurkolótábor, amely a legtöbb halálesettel járó focibalhékat jegyzi. Elég szar mérleg.
Pécs lehet, hogy ismeretlenebb külföldön, mint Liverpool, de attól még egy bájos magyar város, élő művészettel. És ez a rendezvény nélkül is így van.
Na akkor megpróbálok valami konstruktívat is.

Ez a Pécs Európa KULTURÁLIS fôvárosa lenne, ugyebár. Mi lenne, ha arról szólna az egész, hogy olyan kultúrális programokat csinálnának, amit még soha senki.

Az átlagos koncert pl arról szól, hogy a Nagy Mûvész eljön, és rutinból lenyomja az esedékes repertoárját. Ez nem rossz, de elég uncsi. Mi lenne, ha (egy kis elôkészülettel), Pécs összehozna különféle mûvészeket, akik valami egyedülállót csinálnának. Mondjuk Nigel Kennedy és Schiff András jazz duókat játszik. Vagy Bono és Cecilia Bartoli duettek. Vagy Gabriel Byrne és az Európa Kiadó. Vagy Wahorn András fest, miközben valamelyik kortárs amerikai balett társulat táncikál. Hobo és Tom Waits. Olyan párosítások, amiket még soha nem láttunk elôtte. Aztán CD-t, DVDt nyomatni belôle, stb stb. Elhívni az ipséket egy-két nappal a koncert vagy kultúrális esemény elôtt, adni nekik próbatermet, és hozzák ki, amit lehet. Vegyük ki ôket a biztonsági zónából.

Just an idea. Még százalékot se kérek az ötletért.
@Zsófiaa:

LOL, egyre több támogatója van a malacvágtának. Úgy érzem pályáznunk kéne, még nem üres a kassza:-))

Más:
Meg kell mondanom, én is Árpádtól hallottam először arról, h ez a pók nem csak a japóknál nyálkázott, de az englismeneknél is tobzódott... eszerint pedig nem túl jó PR-fogás lehetett, vagy én olvasok és nézek kevés médiát... hmmm.

@Amerikai magyar 2009:

Erre is lenne ötletem, ráadásul magyar:

www.splitdeco.hu/splitdecolive.php#video1
www.splitdeco.hu/szolgaltatasok.php#performansz
www.splitdeco.hu/performansz.php

Sőt, elárulom, ők, mindannyian a barátaim. Kedves Pécs, meg lehet engem környékezni!
:-)))
@rokica: A gond ezekkel az otletekkel az, hogy mindig egy COMMITTEE hataroz ilyen varos- es kultura-fele dolgokban. Es ott mindig akad egy-ket balfasz, aminek nem tetszene eleve az egesz otlet maga, vagy valamelyik parositas... (Jo esetben. Rossz - REALIS- esetben a zsozsot inkabb elosztjak a haverjaik kozott, vagy olyanoknak, akik visszacsusztatjak a tiszteletdij felet.)
@Rot: Talán a szemüveg nélküli 3d tv? Szerintem elég modern, eléggé működő termék, és eléggé magyar is. ( holografika.com/ ) Már 2 éve olyan részletes 3d képet adott, hogy ipari fejlesztéseknél, formaterveknél prototípus építés helyett használták.
Esetleg a folyamatos hídtolás technológiája (www.bmikft.hu/hu/6.htm#null és www.bmikft.hu/hu/html/epulohid.htm ): több ezer T acélt és betont így lehet e legkevesebb bevitt energiával és leggyorsabban mozgatni. Egyértelműen és mérhetően jobb technológia, mint amivel a híres Milau-i hidat a helyére mozgatták. Én láttam működni is.
A magyar találmányokról meg annyit, hogy nem elég vmit kitalálni: menedzselni is kell, pénz is kell hozzá baromi sok, hogy el tudd adni. Gyártáselőkészítés sem két fillér. Így az elején gatyád rámegy a fejlesztésre, hitelből megcsinálod a sorozatgyártást (gépek, telephely, nyersanyag, logisztika). Marketingesek hitelbe megcsinálják a piaci bevezetést, majd: a mai világban pedig mindent ellopnak 1 perc alatt! A terméked lekoppintják és olcsóbban gyártják, mint te, mert őket nem terheli semmi költség, csak a gyártási. Nem tudsz védekezni, csak folyamatos fejlesztéssel, hogy a fiókban lévő terméked mindig 2 lépéssel a piacon lévő előtt legyen. Így nagyon nehéz fejlesztést finanszírozni: egyszerűen nem térülnek meg az új dolgok. Magyarország pedig önmagában mérhetetlenül kis piac egy komolyabb fejlesztés megtérüléséhez: ezt csak nagyban lehet csinálni.
Én az utóbbi idők egyik legbájosabb ötletét javasolnám. A Duna-biciklit http://www.youtube.com/watch?v=LeBiqVJrJ08&fmt=18
Bár Pécsen nincs folyó hozzá.
@Zsófiaa:

raypainting azért nem jó, mert azt aztán kikapcsolják, és sanyi neki. legyen végleg ott, kifestve, dekózva , hogy évekig látható legyen.
@viktor134:

Miért a Pók még évekig ottmaradt Liverpoolban? :)

Az ideiglenes művészet is művészet és nagy tömegeket vonz, ha kellően látványos. (Lásd: Cristo)
http://w.blog.hu/2009/05/08/poktalansag
w.blog.hu/2009/05/08/poktalansag
ja értem. szóval ha nem HTML a kiterjesztés, akkor nem link?

:DDD

.xml? .ivy? .php?
http://w.blog.hu/2009/05/08/poktalansag
w.blog.hu/2009/05/08/poktalansag

http://w.blog.hu/2009/05/08/poktalansag/
w.blog.hu/2009/05/08/poktalansag/
Ahogy a Hófehérben az erősen ittas Hétfő nevű törpe a többi részeg törpének azt mondja, hogy:

Eeeeesküszöm, szééégyelem, hogy törpe vagyok!
süti beállítások módosítása