W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Hol nemzet süllyed el

2007.08.13. 09:00 Tóta W. Árpád

Az MSZP nem tudja, a Fidesz nem akarja megcsinálni. Szar lesz.
Kapcsolódik ide némileg, régebbről:

Reform és bukás


Címkék: mszp fidesz reform cikkajánló

344 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr12138597

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: polmavo 2007.08.13. 09:48:36

HagyatékNa, ez nem lesz ollan vicces kedves fanok, nincs jó kedvem.Olvas az ember, oszt rábaszik, mert csak dühöngés lesz a vége, folyton oda lyukad ki, Tóta postjának címe (Ezek lopnak) sajnos telitalálat. Most éppen ezek. Illetve, ahogy be szeretn...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ne félj

A gazdasági adatokat tényleg leírtad,
de mi a helyzet a nagy ellátórendszerek átalakításával.Ahoz miért nem nyúltak hozzá a Zorbánék??A koronacipelés,meg a "jövő elkezdődött" vaker kétségkívűl faszább.Aztán a választóknak valahogy mégsem jött be.
pinbota

Több pénzt az embereknek!
Jóléti rendszerváltást!
Pannon puma, dübörög a gazdaság, 5 éves adócsökkentési törvény.

Mi volt itt az elmult hat évben ? Kádári demagógia, az államból élők jutalmazása, gátlástalanul a baloldali szavazó rétegek preferálása. ( 13.havi nyugdíj, családipótlék emelés) Ja, hogy ez nem piár-gépezet, hanem töprengés a szerkezeti reformokon.
Ne félj! 2007.08.13. 21:45:13

"könyörgöm írjátok le már a reformot, a közigazgatásit, az egészségügyit, az oktatásit. Tessék már leírni: honnan hova?"

Ritkán vagyunk egy platformon, de most éppen igen :-).
árpádsáv, ez a poszt nagyon ott van, riszpekt. sok jó komment is született, de talán sok depi is (elárasztanak minket a nyuggerek, global worming, stb.). kérek engedélyt kicsit optimistább lenni: remélem gyerekeink/unokáink megoldást találnak ezekre a szarokra. naiv-e vagyok?
Pascal · pascal.blog.hu/ 2007.08.13. 11:08:01: van ellenzéki alternatíva? where? árpádsáv szerint varga misi megtagadta azt:). az említett saját írásodban a vudus posztra gondolsz? az télleg jó vót, régóta akarok rá válaszolni és kérdezni róla, de ez a kurva idő kevés:).
a nagy levin 2007.08.13. 17:32:25:
ez jó vót, riszpekt
vakapad 2007.08.13. 20:54:12 : ld. eggyel feljebb
pinbota 2007.08.13. 22:09:34: én bádogosnak adok igazat. lehet, h meg lehet érteni a meghátrálásukat, de nem akarom megérteni. ezeknek közszolgáknak kőne lenniük. márpedig nem azok, hanem gengszterek (tisztelet a kevés kivételnek), tehát húzzanak a faszba!

az uccsó mondatomban fityeszre és maszopra 1aránt gondoltam...
Tényleg, hol van az új generáció? Mert aki a színpadon van, azt kivétel nélkül el kellene örökre felejteni. Lehet, hogy iit az ideje egy forradalomnak?
Egyébként meg mindenki emigráljon, aki tud!
Morpho!Ne félj!
Na, ez az.Jól nyomjátok!
Mi fog ebből kijönni?
Izgi.
6.Lenin Remélem nekem drukkolsz!!

Akkor most én jövök."Merjünk nagyot álmodni"
RE: morpho 2007.08.13. 21:37:07

"Jóstehetséged nyilván brilliáns,de egy év sem telt még el,amióta beindultak a reformok.(2006 szept1)Ez nem úgy működik,hogy elkezdem hétfőn, csütörtökre megvagyok,oszt jónapot.Honnan tudod,hogy mi lesz 2010-ben? Mert ha papírod van róla,hogy minden szar lesz,akkor megadom magam."

A tendenciák sajnos abba az irányba mutatnak, túl nagy jóstehetség nem kell hozzá... De térjünk vissza erre 2010-ben.

dark future
Végülis a rivert érdemes megvárni,még akkor is,ha szar lapod van.

morpho

Államositották a nyugdíj és egészségbiztositást,
korrigálták a magánnyugdíjpénztarak által okozott hiányt,
privatizálzták az egészségügyi alapellátás rendszerét, a gyógyszertárakat,
átalakították a felsőoktatási rendszert (összevonták a főiskolákat és az egyetemeket), létrehozták a diákhitelt,
a családi pótlékot az iskola látogatástól tették függővé, az adórendszerbe be építették a gyermekek utáni kedvezményt,
kidolgozták a kedvezményes a lakáshitel rendszert,
a minimálbért megdupláztázták és 7%-kal csökkentették a járulékokat.
Végig vitte a tárgyalásokat az EU-val, egy fejezet lezárása és a dicsőséges aláírás és reprezentáció maradt 2003-ra.

Akinek erről a korona usztatása jut eszébe, az könnyen szerkezeti reformnak látja a közalkalmazottak 50%-os béremelését és a 13. havi nyugdíjat. És reformnak látja a reformról való dumát, ami immár 2002 óta azaz hatodik éve semmiféle változást nem hozott.
sityak!
Hová emigráljunk,mindenhol ez van!
Hol jobb?Lécci a cimet.
Köszi.
ne félj!
OK, legyen igazad, a fityesz jobb (volt). én ugyan ezt nem hiszem el, hadd ne soroljam, miért, megtettük itt ezt néhány ezerszer. én eccerűen nem tudom aszt hinni, ha a fityesz jönne, jobb lenne. nekem mindkettő csürhe hiteltelen, de biztos bennem van a gubanc. volt a szélsőközpnek egy nagyon jó posztja oviról, ide is belinkeltem párszor, ha akarod mégeccer megteszem. szerintük (és szerintem is) ovi a gengszterváltás egyik legnagyobb árulója. de haggyuk igaza van 6. Vlagyimir Iljicsnek, ovi és gyf összehasonlítása sehova nem vezet
fjúcsőr, 2010-ig sok szar lefojik még a dunán:). és ha megcsinálják a reformokat és még osztogatni is marad idő? (na jó, ezt én sem mondtam komojan:)
morpho
Milyen reform volt eddig?
300 Ft-os vizitdíj? Ja!
Morpho!
Neked is!
Gólt akarok látni,mindegy ki rúgja.
Hajrá mindenki!
Az ember azt álmodja,ő az Isten,aztán pár év múlva, zsupsz a gödörbe,kis álmodozó.
6.Lenin
Szerintem Árpád óta ez van. Nen érték, ha vki végig akarja élni itt a maga életét.
A magam részéről nem vmi igényesen nevelkedtem, és favágásból is meg tudnék élni. De 10 év múlva Kaliforniában leszek és remélem, csak rémálmaimban jön többé elő ez az ország. Hozzáteszem, nagy fejlődés áll mögöttem az ún. "hazaszeretet" óta, amikor a magyar szóért meg tudtam volna halni.
Ne félj!
Ezeket tételesen lehet cáfolni,ráadásul nagy részét már rég elkezdték évekkel előttük,pl. az egyetemek és főiskolák összevonása tíz éve elkezdődött,az EU-tárgyalásokat mág az Antallék elkezdték.
Van amivel rengeteg kárt okoztak pl. megemelt minimálbér,diákhitel,kedvezményes lakáshitel.
Ezek pont olyan intézkedések,amelyek a saját szavazói rétegüknek kedveznek,mint a maszopnál a 13. havi nyugdíj,de egy szót nem írtál az ellátórendszerek reformjáról.Mit tettek a hálapénz és a kurva magas TB hiány megszüntetéséért,hogyan csökkentették az egyetemi szegregációt és mit tettek az ellen,hogy ne a zemberk fizessék a szociológusképzést és egy szót nem írtál arrol,hogy a közigazgatásban hogyan akarták realizálni a képviselők,önkormányzatok számát?Hogyan kezdtek neki a régiós átalakításnak?
És tessék vállalni a politkát és másképp csinálni! Hagyni, hogy a "mutyizók" vagy az "agyhalottak" (nagyon jó meghatározások fentebb) irányítsanak... hát csak tessék kényelmesen élni, de akkor mire ez a panaszkodás?! Tettünk vmit a szavazáson kívül, ami itt és most vicc?
vaffanculo

Tudod, az a baj, ha a sok elfogult gyurcsi-fannak az ember ellent mond, akkor azt gondolják, hogy az OVI szekerét húzó nyihaha seggét nyalogatja, pedig nem.

Itt tényleg alapvető reformok kellenének, de az ellátórendszerek reformja csak akkor lehetséges, ha megváltozik az egyén és közösség viszonya.
Nyílvánossá kell tenni például az egyén és az állam közötti viszonyt. Nincs adótitok, nyilvános a gépjármű nyilvántartás, minden állampolgárnak nyilvános vagyonnyilatkozat stb. a telekkönyv, ahogy Svédországban. Nyilvános a munkanélküliek regisztrációja, a szociálisellátában részesülők listája stb.
Így aztán kicsit csillapodnának a kedélyek és kezdhetnénk az ellátórendszerek reformját.
Már javasoltam a nagyérdeműnek: meghívni egy egész nyugdjas nyugati garnitúrát (Schmidt...) és "szórakozásként" felajánlani nekik, hogy tegyenek itt rendet. Semmibe nem kerülne, a hazai fa*okat segélyre küldeni... Rosszabb lenne? Tényleg? Rengeteg értelmes ember van itthon, de nem vállalják. OK. De akkor óvodás szintűekre kell bízni az országot? A sorsunkat? Az életünket? Ki hiszi, hogy van még egy élete? Itt, ahol abban nem bízhatsz, hogy ha elesel az utcán, segítenek? (Azt már mondták, hogy "biztos részeg"...)
Ne félj!
"Itt tényleg alapvető reformok kellenének"
Akkor amiket az előbb leírtál,azok mégsem voltak annyira alapvetőek..
Tudod, az a baj, ha a sok elfogult orbán-fannak az ember ellent mond, akkor azt gondolják, hogy az a Fletó szekerét húzó nyihaha seggét nyalogatja, pedig nem.

Elég baj az nekem,hogy Orbán és Gyurcsány közül kéne választani!
morpho

Antalék semmiféféle EU tárgyalásokat nem kezdtek, legfeljebb a a társult tagságról.
A tárgyalások 1998-ban kezdődtek (ez véletlen).
Mi a szerkezeti reform megkezdése, ha nem a privatizált magánpraxis, akkor azt miért nem alakítják most át?
"Van amivel rengeteg kárt okoztak pl. megemelt minimálbér,diákhitel,kedvezményes lakáshitel." Ne haragudj ez demagógia, de hagy legyek én is demagóg, az én fiamnak miért kell tandijat fizetni, mikor pedig Gyurcsány Ferenc az én adómból is szerzett diplomát. Miért nem fizettetünk mindenkivel visszamenőleg 1950-ig, aki azóta szerezte az mind valakinek az adójából élősködött.
vazze , most teljesen egyetertek
mondjuik ez semmit em szamit
de tenyleg, eros vezetes kell, az meg csak a fideszben van meg Viktorral, lennenek mellekhatasok, de megcsinalnak
az mszp vicc, az szdsz-rol ne is beszeljunk
Koka-Gyurcsany meg a tobbi, hehe
ja , eros kez kell
az meg csak 1 van most, vagyis meg nincs
Azért az szép hogy 17 év gyenge próbálkozás után kb mindenki(közvélemény + Árpád + hozzászólók nagy része) temeti a demokráciát.

Nem megy, nem jó, nem hatékony, nem lett itt 15 év alatt Ausztria, meg jönnek itt ilyes Gyurcsányok is itten...

HÁT NEM!

Demokratikus országokban bizony demokratikusan kell megoldani a problémákat. Nem a leggyorsabb, nem a leghatékonyabb de ez ilyen.
Bizony.

A demokrácia olyan amilyenre csináljuk. A politikusaink is a mieink.

Azert nem működnek jól a dolgok, mert még nem tanultuk meg ezt az egész rendszert működtetni.

Ha az emberek egyszer majd nem vallást, fradiujpestet, hülyekomcsit-rohadtfasisztát csinának majd a politikából, és megpróbánal gondolkozni szavazás előtt, akkor a demokrácia is megfeleően fog funkcionálni.

Ez kéne nem a jóKádárt, deGaulle-t, SzentIstván, Pinochehet visszasírni.
Azért az szép hogy 17 év gyenge próbálkozás után kb mindenki(közvélemény + Árpád + hozzászólók nagy része) temeti a demokráciát.

Nem megy, nem jó, nem hatékony, nem lett itt 15 év alatt Ausztria, meg jönnek itt ilyes Gyurcsányok is itten...

HÁT NEM!

Demokratikus országokban bizony demokratikusan kell megoldani a problémákat. Nem a leggyorsabb, nem a leghatékonyabb de ez ilyen.
Bizony.

A demokrácia olyan amilyenre csináljuk. A politikusaink is a mieink.

Azert nem működnek jól a dolgok, mert még nem tanultuk meg ezt az egész rendszert működtetni.

Ha az emberek egyszer majd nem vallást, fradiujpestet, hülyekomcsit-rohadtfasisztát csinának majd a politikából, akkor a demokrácia is megfeleően fog funkcionálni.

Ez kéne nem a jóKádárt, deGaulle-t, SzentIstván, Pinochehet visszasírni.
sityak!
Aztán Kaliforniában fogod igencsak vágyni a magyar szót,mint hontalan,senkiházi bevándorló,tele lovéval, egy magyar koloniában és azon fogtok vitázni,ki a nagyobb geci.Gyf vagy OVI.
6.Lenin
Ez általában lehetséges. Én azonban életem nagy részét "külföldön" töltöm, és esetemben ezek a megfontolások nem érvényesek. Maradnék itt szívesen, de az ésszerűség azt mondja, hogy egyszerűen reménytelen. Én sem óhajtok politikus lenni, asszisztálni viszont ehhez egyszerűen... Ha nem vagy "itthon", 2 nap utám eszedbe nem jut, hogy...
Ne Félj!
"Antalék semmiféféle EU tárgyalásokat nem kezdtek, legfeljebb a a társult tagságról" A folyamat valahogy igy kezdődik,igen.
A privatizált magánpraxis jó döntés volt.
A demagóg minimálbéremelés miatt egy halom cég elhúzott és megdobta a munkanélküliséget.
A demagóg diákhitelt a diákok húsz százaléka nem tudja visszafizetni,és a szülők szívnak,vagy ha ők nem hát az állam,vagyis mi.
A demagóg lakáshitelt a lakosság 5%-a vette igénybe,amely 3%-ának már volt lakása.Mi meg még húsz évig csengetjük.
Bizonyos intézkedéseket,mint a tandíj meg egyszercsak bevezetnek.Aki mostantól lesz egyetemista az tanuljon úgy,hogy ne kelljen neki tandíjat fizetnie.Én is ezt tanácsolom a gyerekemnek.
Na, megyek álmodni.
Remélem, egy játékos kis pöcs leszek,egy gyönyörű,fiatal p....ban.
Politikát meg reggelig elküldöm a nagy büdös,otvaros 3.14-ba.
További jó szorakozást.
RE: Kenguru 2007.08.13. 23:44:04

"Azért az szép hogy 17 év gyenge próbálkozás után kb mindenki(közvélemény + Árpád + hozzászólók nagy része) temeti a demokráciát"

Árpinak (meg a hozzászólók nagyobbik részének) nem ÁLTALÁNOS problémája van a demokráciával, hanem SPECIÁLIS. Mármint hogy ilyen helyzetben nem nagyon megy egy demokrata semmire. Főleg párton belül, a régi elvtársakkal meg a lobbystákkal szemben nem. Oda kell(ene) csapni, oszt kész. Nem kitalált államtitkári pozíciókat osztogatni meg a seggük alá rakni a bársonyszéket. Sajnos az mszp nem az a társulat, ahol nagyon tolerálnák az ilyesmit, így ebben az esetben a boss gyors végjátékra számíthatna...

Egy csomóan ott vannak még pozícióban a régi elvtársak közül, ki tudja miért (és kinek a zsebében lapul még egy-két magnószalag vagy kompromittáló papiros), meg persze félnek is, hogy mi lesz 2010 után. Vannak még köztük olyanok, akik azt hiszik, újra meg lehet játszani a 2002-es vagy a 2006-os játékot, esetleg kitalálni valami újat. A marhák...

Tényleg egy lehetőségük lenne csak: leszarni a választást és menni előre, csinálni valamit, ami nem (csak) rombolás, ami tényleg előremutató, és nyílt lapokkal játszani. Ehelyett a párton belül sokan azt hiszik, ha megfúrják Gyurcsányt, akkor nekik majd jobb lesz 2010 után. No persze. Akár még frakcióvezető-helyettesek is lehetnek a legnagyobb ellenzéki pártban...

Ez az eros kez dolog szerintem elhibazott elkepzeles. illetve attol fugg, hogyan kepzeljuk ezt el es mire alapozzuk az "erot" (pl. a churchilli pelda sajatos tortenelmi helyzetben es kvazi konszenzuson alapult).

Csak annyiban jogos a felvetes, hogy emogott az elhamarkodott w-i otlet mogott az a felismeres all, hogy Gyurcsany "gyenge" a partjaban, vagyis egy regi gardabol allo maszopos belso ellenzek keresztbe tesz neki es nem tudja keresztulnyomni a "reformokat". Na jo, reformokat, mert azert nehany idezojel nelkuli is van az elkepzelesek kozott.

Ez viszont nem jelenti azt, hogy kivanatos lenne egy "eros kez" abban az ertelemben, hogy teljes ellenszelben es "tarsadalmi kontroll" es atlathatosag nelkul hozzunk meg fontos donteseket.

Ismetlem. amit fentebb leirtam: nincsenek illuzioim a kepviseleti demokraciaval kapcsolatban, de a nepszavazosdinal, az onjelolt turbomagyar allamalapitoknal es az autoriter, kozpontositott reformdiktaturanal jobbnak tartom azt, hogy tarsadalmi es parlamenti vitara bocsatunk valamit, amihez komolyan hozzaszolnak a "szakertok", a sajto, a civilek, a hulye kommentelok, mint mi es utana a tobbseggel rendelkezo kormanypartok atnyomjak a parlamenten, akkor is, ha faj, es persze felvizezes nelkul. Rossz, de minden mas rosszabb.

Tudom, valsagban a kepviseleti demokracia (nem csak nalunk), vannak szuk keresztmetszetek a rendszer "hatekonysagaban", de ezt hosszu tavon nem lehet megsporolni.

Hat, meg van mit javitani, tanulni, csiszolni a dolgon.

Inkabb az a gaz, hogy a demokracia egyeb intezmenyei, mint pl. a nyilvanossag nem mukodnek eleg jol ahhoz, hogy magyarland (lasd meg "ez a kurva orszag") ne legyen "kovetkezmenyek nelkuli orszag".

De most nem akarok ezen keseregni, nem ez volt a mai hazi feladat.

Egyszeru belatni, hogy a fidesz (=viktor es szuk csapata) miert nem fog kemeny kezzel reformoskodni a megnyert 2010-es valasztas utan: mert akkor ugranak a 2014-es valasztasok.

Gyurcsany abbol a szempontbol megtehetne, hogy keves vesztenivaloja van. Csak eppen ott ez a begyoposodott, lomha, lassan fordulo maszop, horngyulastol, szilstol, kisspeterestol. Olyanok, mint egy rossz tyukszem a reformpedalt taposo labon. Ilyen pereputtyal (es ilyen kozigazgatassal) sok mindent lehet csinalni, de nagy ellatorendszereket 2 ev alatt fenekestul atalakitani, az egesz felso-, also- es kozepmaszopot megyei szervezetestul, szekeresimrestol megtisztogatni nem lehet. Gyurcsany valoszinuleg tobbszor atkozza magaban a maszopos saskahadakat, mint a fideszes vezerkart.

Veszitenivaloja nincs, de belurol furjak. Viktornak viszont van veszitenivaloja: o meg -sajat elkepzelese szerint - lehet korszakot meghatarozo miniszterelnok, aki benne lesz a tortenelemkonyvekben (o begkepp jol tudja, hogy adott hozza egy birka nep is) es nem nehez kitalalni, hogy erre vagyik (Gyurcsany sajat oszodi elmondasa szerint ugye leszarja, hogy benne lesz-e a torikonyvekben - savanyu a szolo?).

Patthelyzet. Az egyetlen megoldas, ha beut egy igazi krach. Akkor vezeraldozattal meg hozhato a reformparti, bar az idozavarral ugyanugy meg kell kuzdeni.

Meg valtozhatnak a dolgok: a kulcs, hogy mit csinal 2007 osze es 2008 decembere kozott gyurcsany - ebben egyetertek w-vel.
RE: a nagy levin 2007.08.14. 00:45:34

Na ja...

"Az egyetlen megoldas, ha beut egy igazi krach. Akkor vezeraldozattal meg hozhato a reformparti, bar az idozavarral ugyanugy meg kell kuzdeni."

Az nem lenne igazán jó.

Egyrészt kiürülne az ország, a fatal érteliség elhúzna a bánatba. Másrészt nemcsak a jelenben van eladósodva az ország, de elég sok kötelezettséget vállt már (és még fog) a jövőre nézve is (autópályák, metró, müpa, kormányzati presztizsberuházás stb.), tehát a következő kormányoknak krach nélkül is kicsi lesz a mozgástere. Harmadrészt azonnal megjelennének a zavarosban halászók, akik a figyelem lanyhulását kihasználva lerabolnák, amit még le lehet (félek tőle, hogy egyes köröknek (nevezzük nevén: pl. bizonyos szdsz-es és hozzájuk közelálló köröknek) meg fog fordulni a fejében ez a forgatókönyv is).

A reform az, hogy jóval kevesebbez kéne lopni. Ma M-on a nem közvetlen közszolgáltatásra fordított közpénz 60-70%-át feleslegesen költik el, vagy simán ellopják. Ez a 70% fölötti délamerikaihoz közeledik és nagyságrendileg az ugandai 97%-hoz húz.
A reformfletó azért építi le a közszolgáltatásokat, hogy azt a pénzt is el lehessen lopni.
Amúgy meg ha a OV marad, ma azon sírna a szánk, hogy milyen szarul jöttünk ki az eurós átállásból és a rohadt fasiszta miatt felment az infláció 1,5%-ra. Persze, hogy loptak, diszkrét keleteurópai mértékben, ezek meg szélsőkazasztáni mértékben, mindent ami nincs leszögezve. OV egy barom, de olyan mértékben jobb mint ezek, hogy ha zongorázni tudnám a különbséget.........
morpho!!! Éljél meg OV előtti minimálbérből Te!!!!!!
Amely egyébként még így is csak a "kazasztánit" múlta felül.
Amúgy meg a lakáshitel pénz nagyrésze tényleg a középosztály válalkozásaiba ment, mert kvázi jelzáloghitelezésként működött, részben erre is találták ki. Biztos jobb lett volna ha a kókafélék offsore cégeibe megy a pénz.....
Csak eppen ott ez a begyoposodott, lomha, lassan fordulo maszop, horngyulastol, szilstol, kisspeterestol.

Részben igaz, csak ne felejtsük el, hogy 1989 óta tényleges reformot eddig csak horngyula alatt csináltak...
Bár az is igaz, hogy az uccsó pillanatban ő is behúzta a féket, a bokros meg mehetett...
Oké, jót röhögtem rajta, de már kissé lerágott csont. A kedvenc szcientológusaitokról listázott a Heti Válasz. hetivalasz.hu/showcontent.php?chid=16357
Jó a cikk kiinduló gondolata, de van benne egy óriási tévedés. A jelenlegi nyugdíjrendszerre azt állítja, hogy az nem fenntartható, míg a "gondoskodjunk magunkról" rendszer az igen.
Hát sajnos NEM. Az ugyanis ugyanúgy a jelenlegi nyugdíjrendszer részét képezi.
A "jelenlegi" nyugdíjrendszerben ugyanis mindenképpen az aktívok megtakarítása fedezi az inaktívok fogyasztását. FÜGGETLENÜL ATTÓL, hogy ez az állam felosztó-kirovó rendszerében, vagy egy teljesen elkülönült magánnyugdíjrendszerben valósul meg. Az inaktívok fogyasztásával szemben ugyanis minden esetben az aktívok megtakarításai állnak (saját megtakarítás vagy járulék elvonás az mindegy!).
Ha ugyanis a nemzet baszik szaporodni, akkor az aktív-inaktív arány romlik így a rendszer hosszú távon finanszírozhatatlanná válik.
Egyszerűen elképzelhető, hogy ha megszületik az utolsó gyerek és elfognyak az aktívok, akkor nem lesz aki megtakarítson, és így nem lesz aki a korábban aktívok (inaktívok)megtakarítását "megvásárolja" annak érdekében, hogy az inaktívok a fogyasztásukat finanszírozni tudják. Érthetőbben: a korábbi megtakarítások elértéktelenednek, így az inaktívok is éhenhalnak (függetlenül attól mennyi megtakarításuk volt, hiszen azt nem tudják "beváltani").
Van egy pár megoldás:
1. többet dugunk
2. több embert importálunk
2. olyan mértékű gazdasági növekedést generálunk, ami az aktív-inaktív arány romlást ellensúlyozza. Pl. mindent gépek csinálnak..
Kinek melyik tetszik, aszerint cselekedjen.
Ezúttal nem olvasnám végig.
"Jó a cikk kiinduló gondolata, de van benne egy óriási tévedés. A jelenlegi nyugdíjrendszerre azt állítja, hogy az nem fenntartható, míg a "gondoskodjunk magunkról" rendszer az igen.
Hát sajnos NEM. Az ugyanis ugyanúgy a jelenlegi nyugdíjrendszer részét képezi."
Köszönöm, hogy újra elmondtad, ezt ugyanis sokan elfelejtik. (mégha az utolsó generáció érvét ma már szokás használni, ugyanis az minden rendszerben szívást jelent, ergó semmit nem bizonyít)
A több dugás jó ötlet, bár jelenleg nincs kivel, és akkor se biztos, hogy szeretnék heti két-három gyereket :)

"Amúgy meg ha a OV marad, ma azon sírna a szánk, hogy milyen szarul jöttünk ki az eurós átállásból és a rohadt fasiszta miatt felment az infláció 1,5%-ra."
Hehe :)

Más miatt ragadtam billentyűzetet:
Cikket olvasva jutott eszembe valami, ami már óta ott van.
"Amennyiben az írásos felszólítás is eredménytelen marad, az intézmény akár bírósági úton is kezdeményezheti az elmaradt napidíj behajtását. Kérdéses azonban, hogy vajon megéri-e a költséges és időigényes procedúra a kórházaknak."

Hiányzik ma Magyarországról egy nagyon fontos intézmény. Amcsiniában úgy hívják Small Claims Court. Ez a piszlicsálé ügyekkel foglalkozó bíróság. Ugyanis ha valakit átqnak ötezer forinttal, feljelenti, bepereli? Nem. Minek, több vele a macera és a költség. A szélhámos meg él tovább. Az SCC-nél rendszerint 1 tárgyalás az is megvan 1 óra alatt, csak 1 bíró, se ügyvéd, meg ilyesmi. Kész, kifelé menet küldje be a következőt. Szerintem ez komoly reform lépés lenne. Jót tenne a fizetési morálnak, és a fogyasztóvédelemnek is.
Paranoid Android2 2007.08.14. 08:52:57
igazad van, kevesebbet kőne lopni. sőt, nem kőne lopni, bassza meg!
"Persze, hogy loptak, diszkrét keleteurópai mértékben" ld. fent. sztem azé' nem vótak annyira diszkrétek...csak kevesebb idejük volt lopni (4 év), míg a maszopnak lassan 10 év...
"OV egy barom, de olyan mértékben jobb mint ezek" a barommal egyetértek és kár érte. jól indult az ürge de elqrvult, mint anakin - dart vödör
"Biztos jobb lett volna ha a kókafélék offsore cégeibe megy a pénz...." nem lett volna jobb, de így sem a legjobb hejre ment
Mellesleg, a 1,5%-os infláció önmagában is probléma. Túl alacsony, és visszafogja a gazdaságot.
a több dugást vállalom:)
LV, ez az SCC kiráj, télleg jó lenne itt is
"...ha megszuletik az utolso gyerek..." akkor szerintem nincs mirol beszelnunk tobbe. Az a generacio, amelyik nem kepes meghozni az gyerekneveles aldozatat miert kovetel maganak felhotlen oreg kort? Amit a szuleinktol kaptunk azzal a gyermekeinkek tartozunk, eddig azt hittem ez mindenkinek vilagos.

Kulonben mindig megmosolyogtat, amikor az emberek nyugdijas eveikben akarnak "majd" jol elni. Gondolom ez a remeny segit vegigburcsazni egy letet. Nem szep dolog meghozni ezt a hirt, de sajnos az oreg kori szabadsag mar nem ugyanaz, mintha valaki fiatalon szabad. idoseb korban ha megvan meg minden kereke az embernek elfilozofalgathat, de ehhez nem kell sok penz. A sok penz akkor jo, amikor az ember meg tud hodeszkazni, kocsmazni, ejtoernyozni, stb... Plusz nincs az a penz, amit a dokik es/vagy kuruzslok nem tudnak kicsalni az idos beteg es betojt oregektol. Emelt fejjel is meg lehet pedig halni, a nagyapamnak sikerult, ugy, hogy doktort eleteben nem latott kozelrol. Nekem ez nem fog menni, az utobbi 35 evben mar 3-szor rajuk szorultam. Ez nem lenne remiszto statisztikailag, de sajnos mindharom az utobbi 3 evben tortent, a tendencia tehat felettebb nyugtalanito.
"Amit a szuleinktol kaptunk azzal a gyermekeinkek tartozunk, eddig azt hittem ez mindenkinek vilagos"
világosnak kőne lennie, de sajna nem az:(
erről 1ébként eszembe jut egy mondat (vhol láttam): a Földet nem a szüleinktől örököltük, hanem a gyerekeinktől kaptuk kölcsön. de egy kicsit off
a nagy levin:

Nos, szerintem megpróbálkozhatott volna valami "újal" legalábbis kis hazánkban. Tényleg az országért az ország miniszterelnöke lenni. Nehéz eltávolítani valakit akit az ország többsége támogat. A gond ott van tán, hogy ő az mszp-é na és innentől az állapota már belső erőviszonyokon múlik.

A közvélemény erejét pedig nagyon jol tesztelték és meg is vezették az elmúlt másfél évben. Sajnos tényleg úgy tűnik hogy 4 éves cikluson belül nincs az az isten aki kirobbantaná őkelmét és slepjét. De arra se hogy bármire rávegye ami a kis rövidtávú érdekükbe ütközik.

Az ilyen rövidtávú érdekekre és pártideológiákra rámegy az ország. Megint.
Nem érdeke a hatalmon lévőknek a változtatás, mert az pénzbe kerül és nem nekik fog jövedelmezni. Ha jön is valaki, aki használható változtatást szeretne, gyorsan kipattintják és jön helyette olyan, aki felállít egy bizottságot, juttat a haveroknak, és papírokat tologatnak egész nap. Aztán ha van is számonkérés, bemutatnak egy köteg A4-est,h íme, ezt tettük. Mi aztán halálra dolgoztuk magunkat. Íme a mai magyar közigazgatás felsőbb rétege.

A lényeg,h megszedjék magukat és akkor nekik már futja magánkórházra és nem a nyugdíjból fognak tengődni, az meg,h a többiekkel mi lesz, hát ki nem szarja le. Most dőljön a lé,h ne fájjon a holnap.
Szóval nem lesz itt változás, hiába is beszélnek róla, mert a rendszert működtetőknek ez semmilyen formában nem érdeke.
Egy hónap múlva újabb verseny indul, amelynek keretében Che Guevara-pólót viselő seggfejeket kell eszméletlenre rugdosni a nyílt utcán, majd erről is fényképet küldeni. Minden beküldő ingyen polót kap. Ezt azért mondom el, hogy lehessen máris felkészülni. Igazából már a fényképeket is lehet küldeni, nekünk mindegy, a komcsik meg pusztuljanak... Elfogadunk vörös csillagos vagy CCCP feliratú pólókban feszítő seggfejek megruházásáról szóló képeket is.

blog.tomcatpolo.hu/

Jelentkeztek? :D:D
Ezt a szalon náci macska geciot kiengedték? Szomorú.

Mindenestre vennék magyar márdás pólót golyó ütötte lyukkal.

:-DD
No Carnivora, ez az a stílus, ami ide nagyon nem köllene ...
No Carnivora, ez az a stílus, ami ide nagyon nem köllene ...
Carnivora

Csak megkérdezem, hogy ezzel mégis mit érhet el ez a náci csürhe?
Idáig jutottunk: "Nem teccik valami? Kérsz egyet?"
Semmivel sem vagytok jobbak a cigányoknál
Carnivora, kijelentem, hogy te nem vagty magyar.
Ha az volnál, szégyelném. hogy én meg az vagyok (anyai ágon több, mint 600 éve).
Pfuj.
John Lenin 2007.08.13. 12:42:38

"És mindkét nagy párt nyugodtan megegyezhetne egy alkotmánymódosításban, miszerint 2014-től 6 éves ciklus van 101 képviselővel, oszt jónapot."

Aha. És az lenne a 101 nagykutya...:)
Már látom is a Disney stúdió lázas előkészületeit Etyeken.
RE: Carnivora 2007.08.14. 11:49:15

Annyira nem értem ezt a fiúcskát, hogy az félelmetes. Sokáig azt hittem, hogy a rengeteg nácica prüntyőke kikiáltotta őt istennek, mert kellett nekik egy olyan a fiú pedig épp akkor volt azon a helyen és bár lehet, hogy egy darabig még élvezhette az adódott helyzetet, aztán, most már nem tudja levetni a kabátot. Még sajnáltam is, hogy szegény...
A barátnője írásaiba beleolvasva biztos voltam abban, hogy én érzem jól a valót és nem azok, akik ezt a fiút sátánivadéknak kiáltják ki. Hiszen ha olyan lenne, amilyennek mondják, épp ez a lányka lenne az, akitől úgy kellene elhatárolódnia tomi cicának, mint ama bizonyos patásnak a tömjénfüsttől – és nem teszi, immáron ha jól tudom, öt éve. Sőt, látható módon szeretik egymást. Majdnem, hogy szívesen írnám: romantikusan.
Ez a blogbejegyzés viszont olyan, hogy attól hánynom kell, mint azoktól, akik magukévá teszik az ilyen nézeteket és tapsikolnak hozzá. Mert nem mentség, hogy a zsigerekkel nem lehet gondolkodni.

Asszem, igaza van a barátaimnak, én gyógyíthatatlanul naiv vagyok. Nekem újra kell járnom az emberismereti iskolát. Óvodát. Bölcsődét.
Igen kb. ezt vártam a buta bolsevik droidok elkezdenek fröcsögni annélkül, hogy képesek lennének értelmezni egy idézetet + hangulatjeleket ...

Egy értelmes reakció volt rokica-tól. Grat.

öreganyád ki nem sz*rja le te miket jelentgetsz ki? fel? vége a III/III-as arany korszakodnak ;)
tundrazuzmo 2007.08.14. 12:43:45

Az a baj, hogy ezek gyakorlatilag egy nagy család ( a cirkusz csak a plebsnek megy) , és te sem szavaznád meg anyukáddal, hogy kidobjátok a fatert :D:D

Egyedül népszavazással lehetne rákényszeríteni őket pl. a létszám reformra. -
301.
Végigrágtam,lenyeltem,-csak azt nem látom mivel vagyunk előrébb!A szokásos rágcsikálás,megoszlás,veszekedés.

Amint rádöbben mindenki,hogy ez nem tréfa,elgondolkodik:hogyan tovább,mert így nem lehet-majd akkor.Amint a "pol.elit" meg a "nép" feléri ésszel,hogy REND kell;nu ,majd akkor indul értelmes párbeszéd.Addig marad a dzsuva.
Kiderül,hogy akikett kell,azokat bizony pofán KELL verni.Akiket meg kell köveni,bizony meg KELL.Addig?Símogassátok,bár büdös-de jó meleg.-MÉG!
Erre a bejegyzésre gondolok például:

"Tomketisták kíméljenek
2007 / 01 / 24, 22:08:17 | Athina

Alapvetően meglehetősen toleráns ember vagyok, de egy csoport van, akiket ki nem állhatok: a tomketista hülyegyerekeket, akiknek életkora 15 és 18 közé esik, intelligencia hányadosuk pedig nem lehet több az előbbi értékek duplájánál, abból kiindulva, hogy kerek szemekkel figyelik, mit tesz az ő imádott vezéralakjuk, és gondolkodás nélkül követik őt minden hülyeségébe. Meg persze fenntartások nélkül alapigazságként kezelnek mindent, amit az ő blogjában olvasnak.

Hát, remélem, egyszer ezek a zsenge korú példányok is felnőnek, és rájönnek, hogy a világ sokszínű, ami nem csak nácikból, meg zsidókból áll, hanem elsősorban emberekből, akik között van sokféle természetű, jellemű, de nagyon elhibázott dolog mindenféle beton egyszerű algoritmus szerint elítélni, vagy épp ellenkezőleg, felmagasztolni személyeket."
blog.athina.hu/?m=200701

Bocsánat, kedves Athina - ha olvasol errefelé - muszáj volt citálnom Téged. Egyszerűen azért, mert tiszta szívvel úgy érzem, valahol félresiklott ez az egész dolog és a Te hasonló jellegű megnyilvánulásaid valahogy vissza tudnák zökkenteni a barmokat a valóságba. Akármelyik oldalon álljanak is.
Ja csak az ilyen rendicsálások a történelemben mindig elég sz*rul sültek el ...
rokica · rokica.blog.hu/ 2007.08.14. 13:37:05

Mondjuk ezt v.hol Tomcat is így gondolja szerintem csak az olvasói többsége mára tényleg nem az IQ harcos réteg , és igen nehezen képesek értelmezni, szelektálni a sorokat , amelyek alapvetően polgárpukkasztás céljából születnek.
RE: Carnivora 2007.08.14. 13:41:11
Igen, valami ezt súgja nekem is. Azonban a "polgárpukkasztásnak" is vannak határai. Főleg akkor, ha tudja, holnaptól valszeg négyszázharminckettő darab "forradalmár" fogja agyba-főbe verni azokat az akárkiket válogatás nélkül, akiknek valami hasonló ábrás pólója van. Mert szerintem az ő intelligencia hányadosukkal ez akár malacka is lehet, hiszen annak is van feje, vagy akár a Hold, hiszen alig különbözik egy csillagtól.
Nem tudom, hová lett a hozzászólásom, de a lényege ennyi volt csak:
A "polgárpukkasztásnak" is van határa, ezt egy értelmes embernek tudnia kell. Mint ahogy azt is, hogy a hős forradalmárok egy ilyen felhívás után holnaptól tömegesen fognak agyonverni bárkit, akinek csak egy kicsit is hasonló kép van a pólóján, vagy akin egyáltalán van póló, mert úgy a biztos.
Ennyire nem lehet a fanatizálással "játszani", mert az bizony működik – és a sötét textilbe burkolás csak erősíti a hatást.
Vaffanculo: a jobbos alternatív programról irogattam a sajátra is (az általad jelzett is, de van ott még). De hogy ne csak a sajátra hivatkozzak, nagyrészt megvan itt is minden, leginkább a "Malacka az űrben" post hozzászólásaiban, de az utána következő oktatási, egészségügyi, stb. témájú postokban.

Ide annyiban tartozik, hogy nemcsak a reformok következetes vagy következetlen végigvitele a tét, hanem gond lehet a reform tartalmával is (isten ments egy következetesen és diktatórikusan végigerőltetett de alapvetően hibás változtatástól)

Van, lehet, és kell is kritizálni amit feriék csinálnak. És van még minimum egy, ha nem kettő használható évük.
No, K'Wo végre leírta, egyszeri közgazdaságtan.
Árpikám érted már végre! Hiába takarítasz meg magadnak az "új" rendszerben, ha "baszunk szaporodni", az pínz nem fog érni semmit. A baj csak az, hogy az "új" rendszerrel már a mostani helyzet is finanszírozhatatlanná válik.
én is már kurva régóta gondolkodom azon, amit a tóta w írt, mert sajnos ez a helyzet nem tegnap kezdődött, és tényleg szar a helyzet, de szerintem sem a maszopot sem a fideszt nem kell leírni:
a reformok tényleg lelassultak, de azt még nem lehet tudni, hogy az a kurva nagy felfordulás, amit most csináltak (főleg az eü-ben), mit fog eredményezni ha konszolidálódik a helyzet, lehet, hogy nagyobb lesz a javulás hosszú távon, mint most bárki képzeli (a bokros csomag is elég sokáig éreztette a hatását),
a fidesz esetében meg érdekes elgondokodni, hogy a mikola miket kezdeményezett 2002-ben az eü-ben, persze a vitya (meg a mikola is)azóta sokat változott, és nem úgy tűnik, hogy az előnyükre,
de ha csak 98-ból indulunk ki, akkor nem kell annyira megijedni: reformokat ugyan nem csináltak, de nagyon fegyelmezett ktgvetési politikát nyomtak 2001-ig, bár az tény, hogy a médiakiegyensúlyozás, és a saját klientúra építése eléggé odabaszott az amúgy is szarul működő demokratikus intézményrendszereknek


igazából 2010-ben fog eldőlni a dolog hosszú távra:
ha fidesz nyer kiderül, hogy a maszopban mennyi önuralom van, és a fideszben mennyi bátorság, hogy továbbvigyék a reformokat és, hogy meg tudnak-e egy minimum programban (pl. fontos 2/3-os törvények, mint a pártfinanszírozás)állapodni

ha a maszop nyer, akkor érdekesebb a kérdés, mert akkor a vityát lehet, hogy most már tényleg elzavarják az anyjába, és így bármi lehet utána a fideszből (nyilván a slepp nagy része is takarodna, tehát akár még egy mdf-szerű párt is válhat belőlük, amelyik talán már jobban hasonlít egy normális konzevatív brigádra, mint a mai radikális populista koleszos banda)
athina & tomket két tehetséges és a szokásosnál őszintébb remek emberke...

aki érti a szarkazmust, a jóízű humort, és fejleszteni óhajtja elemző- és ítélőképességét, valamint képes tolerálni mások sarkított, és kialakítani saját önálló véleményét, azoknak nyugodt szívvel ajánlhatom: olvassák őket, érdemes...

RE: -lyla- 2007.08.14. 15:22:59

Nem, nem, nem nem!!! Ne essünk át a paci túloldalára. Tomket egyáltalán nem remek emberke, bár lehet, hogy lehetne, ha gondolkodna. Addig még csak meg sem közelíti az általad ragasztott címkét, amíg fingja nincs arról, hogy mit csinál. Ha meg van, hát azért. Én csak azt próbáltam sarkítani, hogy nem maga a sátán. Ettől azonban még lehet végtelenül ostoba, aki képtelen felmérni, hogy sok majom számára a játéka véresen komoly.
"global worming"

LOL : )
Jönnek a férgek!
de-lyla-
ne nyirjad má a TWÁ séróját,
máshová az ath+tom-ot
Nem témába vég, de okos embereket szeretnék megkérdezni:
szerintetek ha ma éjfélkor (utsó nap vége)odaállítok a Szigetre, akkor már bemehetek ingyen?
Lord Valdez! Ez a fasza az OV-ban, ha alacsony az infláció az a baj, ha magas akkor meg az, ja és a közepes is szar. A fletónál meg minden jó.
A "magas minimálbér" megfojtja a gazdaságot ha ha a 100 euróról 200-ra felmegy haha.
Vaffanculo!! A cihológusok szerint az ember már 70 IQ fölött azt választja ami neki jobb. Például a kevésbé lopós bagázst. De remélem neked most jobb mint 6 éve. Habár aki elhitte a Tőbb pénzt az mebereknek szlogent annak nincs 70.
Több pénzt az embereinknek!!!!!
Nekem, Rokonomnak, Haveromnak.
Jó a cikk, meg van egy csomó jó hozzászólás is. De tényleg. A szomorú az, hogy ha összeülnénk, és egy fél éven keresztül agyalnánk szerintem egy csomó jó dolog kijönne az egészből... És persze ilyenkor jön elő a kérdés, hogy honatyáink ezt mirét nem tudják... Amúgy én azért nem vagyok elájulva GYF reformtörekvésetől. Ha csak az eü-re gondolok, ott nagyon az az érzésem, hogy egy érzékeny témát egyszerűen el akarnak tolni maguktól, és nem megoldani. Szerintem - bár ezt már más postokban írtam - az eü kérdése nem arról szól, hogy Horváth Ágica olvasott egy-két könyvet nagy liberális véleményformálóktól, és visszaböfögi, hogy milyen hatékony is a több biztosító. Mást még nem is hallottam Tőle. Végig kellene menni egy kórházon egy jegyzetfüzettel. Egy jó szakember pár hónap alatt százmilliókat spórolna ebben biztos vagyok... Ja és ez eü átalakítást nem lehet 1, 2 de még négy év alatt sem véghez vinni. Egy komolyabb, nagyobb cégnél is akár 5-6 évig is eltarthat egy durvább szerkezetátalakítás, pedig ott van tulajdonosi szemlélet, ami ugye Mo.-n az eü-re nem jellemző...

Ja és akik meg nem fizetnek TB-t azokat jól pofán kéne zúzni...

Egyébként Árpád az a legnagyobb baj, hogy amikor Te trottyos leszel azok lesznek a legnagyobb pofájú nyugdíjasok, akik után nem fizettek TB-t, járulékokat. És lesznek sokan... Sajnos nagyon sok szavazatot hozhatnak... Légy üdvözölve Latin-Amerikában...

Amúgy én már feladtam... Kis oligarchiák nyomulnak a zsíros állami megrendelésekért Mo.-n, és pártnak nevezik magukat...Doszt mindegy ki lesz szerintem...
vissza az eredetekhez!!!

mszp-fidesz fix 2
mert,ha a fidesz nem nyer,szétesik
(három bukta még gombócból is)
ha az mszp nyer, 12 évvel nem tudni
elszámolni, még önmagának is gáz.
már pedig itt minimum 6-8-10 évben
kell jövőzni.
jó a fix 2,mert még egy kicsit
játszhatjuk az "enyém a vár tied a
lekvár" játékot.
de, megoldásként:
" Azert sok normalisabb orszagban szerintem elgondolkodnanak ilyen helyzetben mar egy nagykoalicion..."
tetézve a pártok BELSŐ reformjaival

és akkor:
B S & T
:-(
És kik lennének abban a nagykoalában?
Mert egy Semjénnel piszkosul kint lennénk a vízból, Mikola meg dobná a lyukas úszógumit.
Az egészségügyi reformról mai hír: 42 milliárd forint többlettel zárta az első félévet az egészségügyi kassza.

1, Miért? Miért nem költötték a betegek ellátására? Nem az a célja a egészségügyi befizetéseinknek?
2, Ebből az összegből hány rákbeteg mütéti és chemoterápiás várólistáját lehetett volna csökkenteni?
3, A rákbetegek várólistájának csökkentése növeli-e az életbe maradási esélyüket.
4, Kik azok a vezetők akiket a 42 millárd forint gyógyitástól való elvonásáért felelősségre kell vonni?
Ne Félj!

Ezt most így tényleg? Kár volt bezárni,az OPNI-t..
morpho

Kit akarsz beutalni..?
mai hír: hat évre bebetonozzák a minisztériumi főosztályvezetőket, APEH vezért stb. index.hu/politika/belfold/koz0814/

frankó lesz 2010-ben az utánuk következő bandának, örökségül megkapják a leválthatatlan apparátust...

szintén mai hír:
"Minden várakozást alulmúl az egyelőre csak becsült, de a közlés szerint ±0,2 százalékos hibahatárral kalkulálható második negyedéves GDP-adat. A gazdasági növekedés a KSH szerint 1,4%-os volt, pedig az előzetes elemzői vélemények 2,5% körüli átlagot vártak."
index.hu/gazdasag/magyar/gdp070814/

Frankó... Szlovákiában meg 9%. Lehet hogy igaza lesz ennek az idióta Gyurcsánynak, és előbb-utóbb átköltözöm?

morpho
Bezárták az OPNI-t? Miért ez itt nem a folyosói faliújság?

" Ezek elismerésre méltó pénzügyi eredmények, de nagy ára van annak, hogy a kórházak megőrizzék működőképességüket, mondta az Index kérdésére Varga Ferenc, a Magyar Kórházszövetség elnöke. „Kérdezzék meg az OEP jó eredményeiről azt a beteget, akinek a műtétjét a következő hónapra kell elhalasztani”, javasolta a siófoki kórházigazgató.

Varga Ferenc szerint folytatódik a kórházak eladósodása, az adósságállomány ma 25-50 milliárd forintra tehető. A kórházak működése gyakran a beszállítókkal kötött alkuknak köszönhető. Félő, tette hozzá, hogy ha egy-egy beszállító felmondja a szerződést, akkor ellehetetlenülnek az intézmények.

A kórházak arra koncentrálnak, hogy meglévő műszereiket karbantartsák, újak beszerzésére alig van lehetőség. Ugyanígy az épületek felújítását is el kell halasztani takarékossági okokból. Az elmúlt hónapokban sok dolgozót el kellett bocsátani, ami több helyen az ápolás és az ellátás biztonságát és szakmai színvonalát veszélyezteti, hangsúlyozta a Kórházszövetség elnöke. "

Elmebeteg ez az Elnök, igaz morpho?
Eszem-faszom megáll, mondaná Nagy Feró: index.hu/gazdasag/magyar/ingad070814/

Gondolom meg akarják szondázni a népet, hogy mekkora közfelháborodás várható az ingatlanadó bevezetésekor. Megsúgom: nagy. A 2006 őszi csetepaté fütyi volt ahhoz képest, ami akkor várható, ha bevezetnének egy elmebeteg mértékű ingatlanadót, pl. az itt pedzegetett 3%-ot. Vidékieknek, panelosoknak éves szinten 300 eFt mínusz, fővárosi átlagos méretű téglaépületnél 600 eFt. Aha. Ahogy Móriczka elképzeli. Egy éjszaka alatt megbukna a kormány (tök mindegy, hogy milyen színű), borítékolom.

Paranoid Android2 2007.08.14. 17:57:49
"Vaffanculo!! A cihológusok szerint az ember már 70 IQ fölött azt választja ami neki jobb. Például a kevésbé lopós bagázst. De remélem neked most jobb mint 6 éve."
Szal, azt akartam írni, h időarányosan lopott kevesebbet a fityesz, sztem az intenzitása hasonló vót. de tök mindegy, haggyuk ezt a faszba, lerágott csonti...nem emléxem pontosan mijen jó vót nekem 6 éve, azt tudom, h most szarabb, mint mongyuk 2 éve. ennek spéci oka van, cégünk az eü-nek szállít és a fizetésem arányos a forgalommal. szal, képzeld el, a kórházak nem rendelnek mer nincs miből és nem fizetnek mer nincs miből. mégeccer, spéce eset, nem általánosítani:)
dark future · 2007.08.14. 20:18:47
mai hír: hat évre bebetonozzák a minisztériumi főosztályvezetőket, APEH vezért stb. index.hu/politika/belfold/koz0814/
hát ez fasza... pifasz a lócsájába ennek a csürhének...
ez is mai: "1,2 milliárd forintból megújul jövő év végére a Kossuth tér."
index.hu/politika/belfold/budapest/kossuth697/

Kár lenne azt a térfelújítást elkapkodni... Kinézőben van még ott egy-két attack a nem is olyan távoli jövőben.
Eszeltem, hogy az ingatlanadó a várható óriási felháborodás és kötelező népszerűségcsökkenés ellenére miért érné meg és kinek, hol van benne a biznisz. Asszem rájöttem.

A bérlakások aránya európai viszonylatban igen alacsony, nálunk a legjelentősebb vagyonelem éppen az ingatlan. Mekkora üzlet lenne egyeseknek, ha az elviselhetetlenül magas ingatlanadó miatt tömegek akarnának megszabadulni ingatlanvagyonuktól?

Egyszerű a képlet. Átlagpolgár vagy, és van egy tíz milleres lakásod. Fizethetnél utána (3%-os sarc mellett) évi háromszázezret. Ez persze nem megy, mert nincs igazán miből. Erre jön a megmentő ingatlanos vállakozás, aki felajánlja: add el neki a kéród, és lelakhatod az árát (mondjuk lakhatsz benne ingyen tíz évig), ráadásul nem kell perkálnod az adót sem. Mindenki jól jár, leginkább a vállalkozó.

A budai hegyoldalban lakó öregasszonyokra és lakásaikra méginkább működik a fenti modell. Szóval rosszat sejtek. Paranoiás vagyok, vagy lehet ebben valami szerintetek?

dark future
Ahogy a az új Kormányzati negyedet kitalálták... hát lehet, hogy nem vagy paranoiás.
Megnéztem közben az 1.2 milliárdért átépítendő Kossuth tér díjnyertes látványterveit. Hogy mekkora egy parasztvakítás...

Egy nagy ötlet van benne: a placc két oldalán a két medence. Előnyei:
1./ nem kell drága pénzért minden télen műjeget csinálni
2./ nem kell messzire menniük a vízágyúknak újratölteni

+ végre lesz hol fürdeniük a kempingező tüntetőknek

Öszintén bevallom több,mint 300 hozzászolás után,fingom se volt arról,mi a vitainditó téma.
Nem birtam cérnával,elolvastam.
Kár volt.
Valahogy a lényeget mindig kifelejtik nálunk.
Szerintem teljesen máshol van az eb elhantolva.W.Churchill itt kakukktojás,nem tudom miért kellett belekeverni.A szitu teljesen más volt,a nép is akarta,amit ő is akart,meg aztán ott lövöldöztek is.Megdögleni meg kevesen szeretnek.Erről ennyit.
L. Monika mit keres itt?Sokat,nagyon is!
Nagyon ért ahhoz,a közigazgatásban hogyan kell a lóvét "igazságosan" elosztani.Itt szivárgás is volt összel,a pali bele is bukott,igaz csak ideiglenesen.
Nézzük a további névsort,kiknek is van joguk dönteni lóvéügyileg,és eljutunk a lényeghez.
2007-13-ig ezermilliárdokra van esély,de sajnos ehhez önrész is kell.
Ez a "reform".Ferikénk azt nyilatkozta a TV-ben,2006-7-ben kb 2000 milliárdot kell összekaparni a kormánynak/szó szerint igy mondta/,hogy az uniós csapok megnyiljanak.Mik épülnek majd?
Autóutak,felujitások stb,stb a maffiák kedvenc játékterei.
A megfelelő emberek már a megfelelő helyen várakoznak.Másfélezer mill. már le is van osztva.
A nép, meg a csőcselék a régi,jól kidolgozott módszerek szerint egymának lett ugrasztva.Müködik a dolog,lásd hozzászólások többsége/98%/.
2010.
Olvasom az ujságokban,ész megáll,az MSZP komolyan aggódik,hogy ha a Fidesz igy politizál,elveszti a választásokat.Az MSZP aggódik.
Abban igaza van TWá-nak,a Fidesz se nagyon töri magát.
Könyörgöm,ki akar egy lepukkant,lerabolt ingatlant megvenni?
Viktor nem hülye,mint sokan itt szeretnék.Ő tudja,nyerni ma Magyarországon 2/3-dal,érdemes.
Szerintem 2002-ben is ezért nem ugráltak a szavazatszámlálós játékban.
Új választás,nyernek néhány mandátummal,aztán bukta örökre.
Aki nem szines szemüvegen keresztül néz,látja,Viktorka szép lassan szisztematikusan épitget.
Körbejárogatja az EU-t,barátkozgat,társakat keres és vár,türelmesen.Ő szerintem tudja 1848-ban és 56-ban is ezért volt a bukta.
Egyedül nem lehet a kocsmában hözöngeni,mert elkalapálnak.
Ezért is röhelyes néha a kis pártocskák hözöngése,zavarjuk el ezt meg azt.
Aztán ott állunk a kocsma közepén egyedül,körbe meg sok köcsög furkósbottal.Fix 2-es,ők nyernek.
Reform,meg,hogy változtatni kéne,meg elkezdjük,Igen,Igen na ez a madzag.
Ez megy pár száz éve és ez lesz ezután is.Minden generáció változtatni akar és fog is.Mi sem ugy élünk,mint szüleink és nagy szüleink és nem is akarunk úgy élni.
Mi most szivjuk el a levegöt/lopjuk el a jövöt/az unokáink elöl.
Azt a lottyadt öregkort jó lenne elérni.
A jövő?
Néhány éven belül kb 8 milla magyar,ebből 3-3.5 milla roma,akik győzikeszinten akarnak majd élni,0 iskolázottsággal,150% munkaundorral/kivétel van,tudom 1-2%/.
a többi magyar,ázsiai bevándorló.Ebből 2-3 milla nyugdijjas.
Ezek lesznek igazán a szép idők.Pár év csihi-puhi,aztán,minden kezdődik előről.
Lenne megoldás,de arról itt nem irt senki,az okosok,fent ők sem sürgetik.
Majd a másik,miért én?
Felelőség?Felelelőségrevonás?Ugyan!
Sokat zabált a nép,előre,fizessenek!
Ez a mókuskerék pörög-pörög,ki tudja mióta,és fog pörögni,ki tudja meddig.
Nagyjabol jo VI.Lenin! De hosszu, sokan nem szeretik a hosszu fejtegetest, irjuk le zanzasitva:
A tarsadalmak tobbsege mindig luzer volt, a nyerok meg rohogtek. Neha a luzerek fellazadnak es elsoprik az elbizakodott nyerok egy reszet. Maximum azon tud valtoztatni egy allamferfi vagy egy ideologia, hogy a luzer/nyero arany mekkora egy-egy orszagban. Persze az is lehet, hogy ez egy "tortenelmi konstans", ezen meg filoznom kell. Nem nagyon valaszthatsz: nyeronek szuletni kell, luzernek szuletni muszaly. Azert persze megprobalhatjuk megvaltoztatni az evolucio torvenyeit, ha vegre sikerrel jarunk, akkor eltunik az emberiseg a vilag szinpadarol. Meg szerencse, hogy joszandekunkat folyvast elgancsoljak a feriviktorok.

Az ingatlan ado bevezetesekor en is megyek a Kossuth terre, - ah talan inkabb megnezem a TV-ben. De lehet, hogy megiscsak kimegyek, majd meglattyuk.
XY számú hozzászólások alatt megint sikerült eltérni a témától. Túl sokat várunk el mi "halandók" is a politikától... Hányszor gépeltük be már OV vagy a min.elnök nevét. Részben természetesen ők a felelősek azért, hogy "rendbe legyen téve" ez a kurva ország. De vegyük észre magunkat is. "Persze legyen, rend és minőség a kórházban, ha bemegyek valódi minőségi ellátást kapjak"---de ha ez már a saját kibaszott pénztárcámat érinti, akkor jön a zsidó gyurcsány, cigány viktor. Ne elsősorban tőlük várjuk.

Dark future, INGATLANADÓ

A
www.utolag.com/DrabikMiABaj.htm

honlapon ezt írják az ingatlanadóról:

Magyar ingatlanok külföldi felvásárlása

A BBC-ben komoly szakemberek kerekasztal-beszélgetésben foglalkoztak azzal, hogy Magyarországon nagyon olcsóak az ingatlanok, és tulajdonosaik igen csekély fizetésből, illetve nyugdíjból élnek és ezért könnyen rászoríthatóak lennének arra, hogy ezeket az ingatlanokat eladják. Az is felmerült, hogy ingatlanadó kivetésével ez az eladási folyamat felgyorsítható. Az egyik közgazdász fölvetette, hogy tudomása szerint Magyarországon sok nyugdíjasnak van magántulajdonában a lakása, mivel az állam eladta nekik. Ha bevezetik az ingatlanadót, akkor ezek csekély nyugdíjukból képtelenek lesznek azt fizetni. Tömegesen kényszerülnek eladni lakásaikat. Az ingatlanok ára még jobban leesik. Javasolni kell az angol kormánynak, vásárolja fel ezeket potom áron, majd pedig ajánlja fel ingyen az angliai színes bevándorlóknak. Így részben megszabadulhatnának tőlük. A kerekasztal résztvevőiben általános derültséget keltett az emberbarát közgazdász ötlete.

Rövid idővel ezután megjelent egy híradás a Magyar Nemzet című lapban az ingatlanadóról. Még egy táblázat is készült az adó várható nagyságáról. Ebből kiderült, hogy Budapesten egy szerény, 50 négyzetméteres lakás adója évente akár 360 000 forint is lehet. Vagyis havi 30 000 forint, míg az átlagos nyugellátás jelenleg 60 000 forint. Még a Gyurcsány-csomag ismertetése előtt Bokros Lajos és három liberális közgazdász társa is már tett egy csomagajánlatot. Ebben megjelent az ingatlanadó követelése. A lakás értékének arányában már az 1% is 10-15 000 forintos adóterhelést jelenthet havonta. Ezeket a lakásokat az emberek egyszer már megvásárolták az alacsony bérükből a kommunizmus idején. A rendszerváltás után eladták nekik másodszor is. Leadózott pénzükből fizették ki, és sokan még ma is fizetik a törlesztőrészleteket. Most pedig a mesterségesen felduzzasztott költségvetési hiányra, valamint az ugyancsak mesterségesen és tudatosan előállított külkereskedelmi hiányra hivatkozva el akarják venni ezeket az ingatlanokat a nyugdíjasoktól, a nyugdíjukhoz képest szégyentelenül magas adóval. Az otthonaiktól ingatlanadóval megfosztott alacsony jövedelmű rétegekhez tartozók közül sokan hajléktalanok lesznek. Ők a globalizáció által szétroncsolt társadalom, a tőke szabad garázdálkodását jelentő liberális pénzuralmi-rend áldozatai. A havi 100 000 forintos nettó átlagkereset sem nyújt védelmet az ingatlanadóval szemben.

Nézzük, hogy most mit ír erről az embertelen ingatlanadóról a liberális közgazdász, Kornai János. Abból indul ki, hogy új törvénnyel bevezetik az ingatlanadót és azt az önkormányzatok egyik legfőbb bevételének minősítik. Ennek érdekében úgy szervezik át az adórendszert, hogy az önkormányzat erősen érdekelté váljék az ingatlanadó behajtásában. Kialakul az új adónem beszedésének apparátusa, és az rutint szerez ebben a tevékenységben. Az állampolgárok az idő múltával megszokják, hogy az ingatlan után adót kell fizetni, hogy ez az élet természetes rendjét. Így sikerül új bevételt kialakítani, amelynek a tartós fennmaradására erős biztosítékok épülnek be a társadalom intézményeibe és magatartási normáiba.

Kornai hangsúlyozza, hogy a perdöntő kérdés, például az ingatlanadó ügyében, nem az, hogy bevételi vagy kiadási oldalon történt-e a változás, hanem, hogy mennyire nehezen vagy könnyen fordíható vissza? Vagyis, ha jön egy új kormány, lesz-e lehetősége arra, hogy ezt a szegényeket nyúzó ingatlanadót eltörölje, vagy se? Kornai szerint az a fontos, hogy mennyire épül be a változás a jogrendszerbe, mennyire kényszeríti ki az érvényesítését, és milyen mély gyökereket ver az emberek gondolkodásában? Kornai azért bírálja a Gyurcsány-csomagot, mert sok benne az olyan tétel, amely aránylag könnyen visszafordítható, mind a bevételi, mind a kiadási oldalon. Figyelmezteti az Új Egyensúly program végrehajtóit, hogy amit fenn kell tartani, azt az idő előrehaladásával mind mélyebben és erőteljesebben intézményesíteni kell. Be kell cementezni a jogrendbe és az emberek gondolkodásába is.

Miután szinte kegyetlenül elmondja a pénz- és korporációs oligarchia uzsorás igényeit, jön a szokásos álszentnek tűnő együttérzés, miszerint „a kiigazítás sok embernek okoz majd fájdalmat, anyagi veszteséget és növekvő bizonytalanságot. Nem egyforma szenvedést fog rájuk kimérni a sors.” Majd így folytatja: „az örömök és az áldozatok, a hasznok, és a költségek nemzedékek közötti eloszlásáról van szó.”
na, ez most ötös alá! (nem viccből mondom)

azért csak alá, mert egy mondatban szerepelteteni (talán jól idézem) a maszopot és a demokratikus párt szavakat, hát... erősen félrevezető lehet még egyeseknek. pláne egy állandó, belső (de persze a színfalak megett) élethalálharcot folytató oligarcikus maffiaszervezet esetében.)
Na, az utolsó hozzászólásokat elolvasgatván látom ám, hogy meggyütt a Jobbik. A Sokkal Jobbik. Má' megin' sarcóják a népet. A zantidemokratikus libsijudeobolsik. Sőt, nem csak most, hanem a jövőben is. Mert miféle tervek vannak itt, kéremszépen? Sarc sarc hátán, a zoligarhák (vagy oligarcikusok?) meg lesben állnak. Hát kéremszépen, már nagyon itt volt az ideje egy belső véderőnek. Az se baj, ha több van belőle.

Ha pedig valaki úgy érzi, hogy neki menni kell, mert nem bírja a kutyákkal súlyosbított kutyásokat, meg a vasárnapi csiszatolást, az menjen. Nehogy azt mondhassuk rá, hogy na, vele is csak többen vagyunk, mert az neki se jó, meg nekünk se. Egyszer, mikor egy meccsen (finoman fogalmazva) nem hajtottam magam halálra, Kóta nem barmolt le a szünetben, csak annyit mondott, legalább kiabáld, hogy hajrá BVSC. Úgy gondolom, ilyen esetben az se szükséges.
dark future · www.andocsek.hu 2007.08.14. 21:20:20
"A bérlakások aránya európai viszonylatban igen alacsony"
És ez egyébként baj, mert röghöz köt. A munkaerő nem tud vándorolni még országon belül se. Az emberek már Bp. másik végén se szívesen vállalnak munkát.

"Egyszerű a képlet. Átlagpolgár vagy, és van egy tíz milleres lakásod. Fizethetnél utána (3%-os sarc mellett) évi háromszázezret."
Nem tudják, sem a százalékot, sem az alsó értékhatárt egyelőre.

" Ez persze nem megy, mert nincs igazán miből. Erre jön a megmentő ingatlanos vállakozás, aki felajánlja: add el neki a kéród, és lelakhatod az árát (mondjuk lakhatsz benne ingyen tíz évig), ráadásul nem kell perkálnod az adót sem. Mindenki jól jár, leginkább a vállalkozó. "
Nincs igazad. A vállalkozónak nem olyan frankó biznisz ez. Elöszőr is fel kell építeni a lakást, és jó lenne, ha pár éven belül behozná az árát. Ez viszont lehetetlen, mert horribilis bérleti díjat kellene kérnie érte. (gondolj bele, hogy milyen törlesztőrészletei vannak egy lakáshitelnek)
Használt lakásnál is mire a bérleti díjból bejön a vételi ár, az sok év.
Mivel birtokolja a lakást, ezért ingatlanadót fizet, akkor is ha üresen áll, sőt mivel az épület többet ér, mint a lakások értékének összege, ha az egész az övé, még rosszabbul jár.
Ha kiadja a lakást, akkor szolgáltat, ami után Áfát fizet, amit nem tud mivel csökkenteni. Plusz bevétel, ami után egyéb adókat. Emellett a lakás karbantartási költségei is terhelik,minusz a bérlő önrésze.

Akkor már sokkal aggályosabbnak tartom, hogy az épület valós értéke elég hetikusan tud változni, beleértve a müszaki amortizációt, és pillanatnyi divatot is. Nehéz róla naprakész nyilvántartást vezetni. Továbbá két értékbecslés közt akár 10%-os különbség is lehet.
lv
kérd fel a sam-ot replay-ra
nem azt modnom, hogy emo lesz 20 ev mulva, hanem, hogy kurvaistenARANYKOZEPUT :)
süti beállítások módosítása