Békekölcsön
2010.11.02. 11:30 Tóta W. Árpád
Címkék: fidesz reform cikkajánló nemzeti egyuttmukodes rendszere
1078 komment · 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr922415064
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Megérett egy mondat 2010.11.02. 17:46:40
Azt hiszem, a Fidesz és Orbán sokkal tudatosabb, mint azt sokan gondolják. Egyesek már kapkodó dilettantizmusról énekelnek, pedig "ezek" tudják, mit csinálnak. Ahhoz, hogy mindenki belássa, nem egy hétvégi ötletroham
Trackback: Döbbenetes hiányadatok! 2010.11.02. 15:46:55
Matolcsy szombaton bemutatta a költségvetési törvényjavaslatát, amiben én két számra figyeltem fel igazán: az egyik az, hogy 2011-ben 900 milliárd forint hiányzik a Nyugdíjbiztosítási Alapból, a másik meg hogy 725 milliárd forint az Egészségbiztosítási...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
@malacz69 rettegéselemző:
Aha. De mostanában ne tessék bemenni az iskolába... a kaput kiemelték... most átalakítják... nincs kapu... nem lehet bemenni... majd egy-két hét múlva...
Hallottam egyszer egy magasabb matematikához tartozó feladatot. Ehhez a mondathoz kapcsolódik, hogyaszongya:
„Orbán nem az előző két kormányt dicséri, hanem a népet, amely még arra is képes volt, h azoktól tűrjék el a sarcot, akinek köszönhetik annak szükségszerűségét.”
A feladat úgy szól, hogy van egy ember, aki minden hónapban kap száz forintot, se többet, se kevesebbet, egy éven keresztül. Aztán van még egy másik ember, aki januárban meg februárban száz forintot kap, de márciustól már százötvenet októberig, ámviszont novemberben azt a plusz ötvenet visszaveszik tőle (a szemetek), és az utolsó két hónapban már csak százat kap megint. Kérdés, melyik járt jobban. Ha a második, akkor az idézőjeles mondat úgy hülyeség, ahogy van.
Aha. De mostanában ne tessék bemenni az iskolába... a kaput kiemelték... most átalakítják... nincs kapu... nem lehet bemenni... majd egy-két hét múlva...
Hallottam egyszer egy magasabb matematikához tartozó feladatot. Ehhez a mondathoz kapcsolódik, hogyaszongya:
„Orbán nem az előző két kormányt dicséri, hanem a népet, amely még arra is képes volt, h azoktól tűrjék el a sarcot, akinek köszönhetik annak szükségszerűségét.”
A feladat úgy szól, hogy van egy ember, aki minden hónapban kap száz forintot, se többet, se kevesebbet, egy éven keresztül. Aztán van még egy másik ember, aki januárban meg februárban száz forintot kap, de márciustól már százötvenet októberig, ámviszont novemberben azt a plusz ötvenet visszaveszik tőle (a szemetek), és az utolsó két hónapban már csak százat kap megint. Kérdés, melyik járt jobban. Ha a második, akkor az idézőjeles mondat úgy hülyeség, ahogy van.
@malacz69 rettegéselemző:
"Nagy titok..."
Gratulálok! Végre kezdesz ember formájú lenni:) Így már értem, hogy a megjelenésed a virt. valóságban miért lett ilyen visszafogott.
"Kicsit lehetnél te is megértőbb a szándékokat illetően."
Én marhára "megértő" vagyok, de saját példámból kiindulva is úgy gondolom, hogy ez nem jön be. Arról nem is beszélve, hogy a saját félretett pénzem adja vissza a kormány nagy kegyesen, azzal, hogy szórjam szét. Ehhez a hazardírozáshoz nekem viszont túl sok gyerekem vagy.
"Nagy titok..."
Gratulálok! Végre kezdesz ember formájú lenni:) Így már értem, hogy a megjelenésed a virt. valóságban miért lett ilyen visszafogott.
"Kicsit lehetnél te is megértőbb a szándékokat illetően."
Én marhára "megértő" vagyok, de saját példámból kiindulva is úgy gondolom, hogy ez nem jön be. Arról nem is beszélve, hogy a saját félretett pénzem adja vissza a kormány nagy kegyesen, azzal, hogy szórjam szét. Ehhez a hazardírozáshoz nekem viszont túl sok gyerekem vagy.
@malacz69 rettegéselemző: "Ha gazdag embernél marad, akkor munkahelyet teremthet belőle. (Én már tudok is egy plasztikai sebész ismerősömről, aki felvenni készül egy embert" stb.
Mi által még többet keres, utazhat az Antillákra és ott szétszórhatja. Nem hiszem, hogy a gazdag ember Sárvárra vinné a podagráját. Gyerekeit Angliában taníttatja, csak a nyelv végett, stb.
És ez csak egy fő a felső százezerből.
Mi által még többet keres, utazhat az Antillákra és ott szétszórhatja. Nem hiszem, hogy a gazdag ember Sárvárra vinné a podagráját. Gyerekeit Angliában taníttatja, csak a nyelv végett, stb.
És ez csak egy fő a felső százezerből.
malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.11. 21:49:55
@vakapad:
Nem vagy hazafi!
A többség szerencsére nem ilyen:-P
@anyátok:
Miiiiiiiiiiiiiiii vaaaaaaaaan?
@UrsaMajor:
"Ehhez a hazardírozáshoz nekem viszont túl sok gyerekem vagy. "
Konkrétan? 1? :o
Nem vagy hazafi!
A többség szerencsére nem ilyen:-P
@anyátok:
Miiiiiiiiiiiiiiii vaaaaaaaaan?
@UrsaMajor:
"Ehhez a hazardírozáshoz nekem viszont túl sok gyerekem vagy. "
Konkrétan? 1? :o
malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.11. 22:29:28
Egyszerűen érthetetlen, h mit nyafogtok. Bokros éppen ezt akarta! Akkor még tetszett. Egykulcsos adózást! (+ minimálbér emelés, ami nyilván tolja maga előtt a többi bért is, különben cégen belüli bérfeszkó, ami senkinek sem jó)
@Squid: Ha idézet, akkor virtuálisan továbbpostázom neki...
[bocs de mint említettem soha nem "névnek" hanem a konkrét szövegre válaszolok - egész odáig hogy nem is akarom megnézni vagy emlékezni a nevekre ;) ]
[bocs de mint említettem soha nem "névnek" hanem a konkrét szövegre válaszolok - egész odáig hogy nem is akarom megnézni vagy emlékezni a nevekre ;) ]
@anyátok: <<"ha a nagyvállalatok kezében több pénz marad"
akkor azt kisíbolják Svájcba.>>
Hát ha nem érdemes befektetni (mert bizonytalan és versenyhátrányos nálunk) akkor miért is tartanák itt?
akkor azt kisíbolják Svájcba.>>
Hát ha nem érdemes befektetni (mert bizonytalan és versenyhátrányos nálunk) akkor miért is tartanák itt?
@huba: Még három különbség:
-- Ők nyomtathatnak dollár feliratú papírfecniket, mit a világ elfogad hitelfedezetként.
-- Értékes és hitelfedezetet jelentő nagyvállalataik, vállalkozásaik és polgáraik vannak (az állam fedezete ezek léte és későbbi adófizetési képessége). Valahogy egészségesebb a gazdaságuk talán ;)
-- Nagy és viszonylag zárt belső piacuk van, ahol a saját termékeiket a saját polgáraik veszik meg.
-- Ők nyomtathatnak dollár feliratú papírfecniket, mit a világ elfogad hitelfedezetként.
-- Értékes és hitelfedezetet jelentő nagyvállalataik, vállalkozásaik és polgáraik vannak (az állam fedezete ezek léte és későbbi adófizetési képessége). Valahogy egészségesebb a gazdaságuk talán ;)
-- Nagy és viszonylag zárt belső piacuk van, ahol a saját termékeiket a saját polgáraik veszik meg.
@malacz69 rettegéselemző: <<"Ehhez a hazardírozáshoz nekem viszont túl sok gyerekem vagy. "
Konkrétan? 1? :o>>
Ez némileg szellemi toprongy volt.
Az ember akár egyetlen gyerekét is szeretheti és még az is előfordulhat, hogy jobban szereti, többet törődik vele, mint más a tucat lurkóval.
Megjegyzem a beidézett mondat (bár eredeti szövegkörnyezetét nem ismerem) önmagában veszett jó, nagyon ül!!!
De úgy látszik ezt már nem vetted észre ;(
Konkrétan? 1? :o>>
Ez némileg szellemi toprongy volt.
Az ember akár egyetlen gyerekét is szeretheti és még az is előfordulhat, hogy jobban szereti, többet törődik vele, mint más a tucat lurkóval.
Megjegyzem a beidézett mondat (bár eredeti szövegkörnyezetét nem ismerem) önmagában veszett jó, nagyon ül!!!
De úgy látszik ezt már nem vetted észre ;(
@malacz69 rettegéselemző: Természetesen Bokros nem ezt mondta, hanem a következőket:
"A közteherviselés reformja nem az egykulcsos személyi-jövedelemadóval, hanem az adóék kisimításával kezdődik."
"A magatartás-formáló szerkezeti reform az adófizetők körének szélesítése, az adóalap bővítése és a kedvezmények szűkítése, esetleg teljes megszüntetése. Ennek legfontosabb lépése a minimálbér adómentességének a megszüntetése és egy jelképes, 10 százalékos adókulcs bevezetése lenne, mondjuk a minimálbér kétszereséig."
Érdemes lenne a Reformok kritikus tömegét olvasgatni. Még nagy szükség lehet rá, minden szava érvényes lesz évek múlva is.
"A közteherviselés reformja nem az egykulcsos személyi-jövedelemadóval, hanem az adóék kisimításával kezdődik."
"A magatartás-formáló szerkezeti reform az adófizetők körének szélesítése, az adóalap bővítése és a kedvezmények szűkítése, esetleg teljes megszüntetése. Ennek legfontosabb lépése a minimálbér adómentességének a megszüntetése és egy jelképes, 10 százalékos adókulcs bevezetése lenne, mondjuk a minimálbér kétszereséig."
Érdemes lenne a Reformok kritikus tömegét olvasgatni. Még nagy szükség lehet rá, minden szava érvényes lesz évek múlva is.
@anyátok: Jézus, jó, hogy ülök! :-D De így is ájulok lefelé a székemből. Egy Esterházy előtt makogjak? Hát szétesne szegény a röhögéstől, aztán gurulna ő is meg a korona.
Én nagyon nem tudok fennkölt lenni, pláne ha muszáj. Na, csak fagyjon be a Duna, aztán meglátjuk. De köszönöm a megtiszteltetést így megelőlegezve. :-))
Majd lopok a Rushdie-tól, nagyon jól ír - mit mondjak, annyira nem lep a dolog.
Én nagyon nem tudok fennkölt lenni, pláne ha muszáj. Na, csak fagyjon be a Duna, aztán meglátjuk. De köszönöm a megtiszteltetést így megelőlegezve. :-))
Majd lopok a Rushdie-tól, nagyon jól ír - mit mondjak, annyira nem lep a dolog.
@anyátok: Nem hiszem, hogy ne menne neki - hisz írni tud, logikusan bír gondolkodni (matek dipo), el sincs kapatva magától és figyelembe képes venni másokat - de lenne idege civakodni rajta?
Mert szerintem Orbánnak egy üres papír kéne felül Alkotmány felirattal, alul a Sschmitt Pali bácsi szignójával. Közé meg a hangulata szerint be-beírna valamit, ahogy érdekei kívánnák, épp azt. Hisz írtam ő az Abszolút Akarat.
Ja, az elejére még rajzolhatna valaki szép kövér angyalkákat, köztük a mosolygó Teremtés Urát, de aztán békén kellene hagyni azt a papírt törpillánk szerint. Na ez az új Zemberi Alkotmány. (ezt ár tényleg levédetem, mert még megcsinálja és leshetek.)
Mert szerintem Orbánnak egy üres papír kéne felül Alkotmány felirattal, alul a Sschmitt Pali bácsi szignójával. Közé meg a hangulata szerint be-beírna valamit, ahogy érdekei kívánnák, épp azt. Hisz írtam ő az Abszolút Akarat.
Ja, az elejére még rajzolhatna valaki szép kövér angyalkákat, köztük a mosolygó Teremtés Urát, de aztán békén kellene hagyni azt a papírt törpillánk szerint. Na ez az új Zemberi Alkotmány. (ezt ár tényleg levédetem, mert még megcsinálja és leshetek.)
@xsasha:
"_Fingod nincs arról, hogy mit csinál a kormány, milyen munka folyik az intézményeknél, mit végzett Navracsics, mit végeznek az egyes minisztériumok._"
Hogy miről lehet fingja valakinek, aki
1. szakképzett [köztisztviselő (volt)],
2. 1988-91 között a politika második vonalában tolta,
3. KSH-ban is tevékenykedett,
4. jelenleg is belelát az államigazgatás egy-egy szeletébe, mi több egyes szereplőit* ismeri is-nos, arról lehet, hogy neked nincs szellentésed, kedves Xsasha.
(*nem a portást)
Úgy vélem, mint állampolgárnak, nem is nagyon kellene tudnom milyen gigászi anyagi, emberi és szellemi erőráfordítással reszelik a fingot (maradjunk ennél, ha már így szóba hoztad), elég lenne azt konstatálnom, no, nézd csak, milyen gyorsan elintézték, milyen jól megállapították, milyen frappáns és ésszerű megoldást találtak ki.
A) Nem sokat ér ugyanis közigazgatás sikeressége szempontjából az olyan igazgatási, és törvényhozói munkák összesített eredménye, amelyben a negatívumok bőven ellensúlyozzák a pozitívumokat, azaz nullszaldós, de inkább mínuszos.
B) Nekem a Mpt. megtakarításommal más terveim voltak, amikor belekezdtem, mint a jelenlegi kormányzatnak. Nem számítottam arra, hogy az állam ismét belerondít a tulajdonviszonyokba, azért hogy az ingyenélőket tovább tudja finanszírozni.(utóbbiról konkrét információm van. Tények. Munkaköri.)
Már tízszer leírtam, de leírom újra:
Az a fajta nemzeti kockázatközösség, ami Magyarországon van, és az is amit megvalósítani terveznek, úgy működik a gyakorlatban, hogy a befizetők viselik a kockázatot, az ingyenélők, a nyerészkedők és a csalók meg a hasznot.
Bár becsülendő a kormányzatnak az a törekvése, hogy senkit nem hagynak az út szélén, én azonban azt gondolom, hogy akik eleve ott táboroztak le, mert az nekik úgy jó, azt szokták meg, és nem áll szándékukban változtatni, akkor igenis, maradjanak csak ott.
C) Mivel mégiscsak szakképzett és tapasztalatokkal biró köztisztviselő vagyok/voltam, látom, hogy mi szakszerű, és mi nem.
Nos, egy ilyen nagyarcú banda, mint a fideszesek is (akikre négyszer szavaztam), azért a jogalkotással tisztában lehetnének (vannak is!). De ebbe se merüljünk bele. ( az új alkotmány tervezetét már készen is hozhatták volna, most kezdtek vele pötsölni) Na és a napi munka megszervezése!
Végül. Már szóvá tettem. most már nem, csak megemlékezek róla, fidesznek 2/3-a van, meg tudja védeni magát. Nem szorul immár a támogatásomra, netán a védelmemre. Én viszont védelemre szorulok, mert az én zsebembe kotortak vállig "egy üres ígérvényt” lobogtatva.
Ugyanis, ha azt mondja valamelyik:
- Tisztelt "Elvtársak" Ez a helyzet, ezt akarjuk megvalósítani, ehhez szükség van erre, meg erre, ezért a Mpt-ban felhalmozott hozam költségekkel csökkentett részét 10% forrásadó levonása és átutalása mellett kizethető, azaz felvehető, a többi megy TB anyunál megnyitott egyéni számlájára, állami garanciával.
Ez már egy végiggondolható ajánlat lett volna, de nem, erről szó nincs, nekik mind kell. Hát a kurva apjokat, a nagyapjokkal egyetemben le egészen a gyökerekig a gyökereknek.
Nem tudom, átment-e mi az alapprobléma?
-------
Hogy konstruktív is legyek:
Pl. Meghosszabbították a közüzemi díjtámogatásokat, és az erre az félévre olyan 30 milliárd Ft. körüli +kiadás, mert nem volt betervezve.
Miért nem módosították úgy, hogy a támogatásra szorulóknak csak az alapdíjat, a rendelkezésre állási, rendszerhasználati díjat fizeti az állam, a fogyasztás ellenértékét meg mindenki saját maga?
Máris kb. a harmadára, ha nem negyedére, vagy ötödére csökkent volna ez a fajta kiadás.
üdv.
J.
"_Fingod nincs arról, hogy mit csinál a kormány, milyen munka folyik az intézményeknél, mit végzett Navracsics, mit végeznek az egyes minisztériumok._"
Hogy miről lehet fingja valakinek, aki
1. szakképzett [köztisztviselő (volt)],
2. 1988-91 között a politika második vonalában tolta,
3. KSH-ban is tevékenykedett,
4. jelenleg is belelát az államigazgatás egy-egy szeletébe, mi több egyes szereplőit* ismeri is-nos, arról lehet, hogy neked nincs szellentésed, kedves Xsasha.
(*nem a portást)
Úgy vélem, mint állampolgárnak, nem is nagyon kellene tudnom milyen gigászi anyagi, emberi és szellemi erőráfordítással reszelik a fingot (maradjunk ennél, ha már így szóba hoztad), elég lenne azt konstatálnom, no, nézd csak, milyen gyorsan elintézték, milyen jól megállapították, milyen frappáns és ésszerű megoldást találtak ki.
A) Nem sokat ér ugyanis közigazgatás sikeressége szempontjából az olyan igazgatási, és törvényhozói munkák összesített eredménye, amelyben a negatívumok bőven ellensúlyozzák a pozitívumokat, azaz nullszaldós, de inkább mínuszos.
B) Nekem a Mpt. megtakarításommal más terveim voltak, amikor belekezdtem, mint a jelenlegi kormányzatnak. Nem számítottam arra, hogy az állam ismét belerondít a tulajdonviszonyokba, azért hogy az ingyenélőket tovább tudja finanszírozni.(utóbbiról konkrét információm van. Tények. Munkaköri.)
Már tízszer leírtam, de leírom újra:
Az a fajta nemzeti kockázatközösség, ami Magyarországon van, és az is amit megvalósítani terveznek, úgy működik a gyakorlatban, hogy a befizetők viselik a kockázatot, az ingyenélők, a nyerészkedők és a csalók meg a hasznot.
Bár becsülendő a kormányzatnak az a törekvése, hogy senkit nem hagynak az út szélén, én azonban azt gondolom, hogy akik eleve ott táboroztak le, mert az nekik úgy jó, azt szokták meg, és nem áll szándékukban változtatni, akkor igenis, maradjanak csak ott.
C) Mivel mégiscsak szakképzett és tapasztalatokkal biró köztisztviselő vagyok/voltam, látom, hogy mi szakszerű, és mi nem.
Nos, egy ilyen nagyarcú banda, mint a fideszesek is (akikre négyszer szavaztam), azért a jogalkotással tisztában lehetnének (vannak is!). De ebbe se merüljünk bele. ( az új alkotmány tervezetét már készen is hozhatták volna, most kezdtek vele pötsölni) Na és a napi munka megszervezése!
Végül. Már szóvá tettem. most már nem, csak megemlékezek róla, fidesznek 2/3-a van, meg tudja védeni magát. Nem szorul immár a támogatásomra, netán a védelmemre. Én viszont védelemre szorulok, mert az én zsebembe kotortak vállig "egy üres ígérvényt” lobogtatva.
Ugyanis, ha azt mondja valamelyik:
- Tisztelt "Elvtársak" Ez a helyzet, ezt akarjuk megvalósítani, ehhez szükség van erre, meg erre, ezért a Mpt-ban felhalmozott hozam költségekkel csökkentett részét 10% forrásadó levonása és átutalása mellett kizethető, azaz felvehető, a többi megy TB anyunál megnyitott egyéni számlájára, állami garanciával.
Ez már egy végiggondolható ajánlat lett volna, de nem, erről szó nincs, nekik mind kell. Hát a kurva apjokat, a nagyapjokkal egyetemben le egészen a gyökerekig a gyökereknek.
Nem tudom, átment-e mi az alapprobléma?
-------
Hogy konstruktív is legyek:
Pl. Meghosszabbították a közüzemi díjtámogatásokat, és az erre az félévre olyan 30 milliárd Ft. körüli +kiadás, mert nem volt betervezve.
Miért nem módosították úgy, hogy a támogatásra szorulóknak csak az alapdíjat, a rendelkezésre állási, rendszerhasználati díjat fizeti az állam, a fogyasztás ellenértékét meg mindenki saját maga?
Máris kb. a harmadára, ha nem negyedére, vagy ötödére csökkent volna ez a fajta kiadás.
üdv.
J.
@xsasha:
Nem értelek félre, megértem. Más a te érdeked, más az enyém. Én nem támogatom az ingyenélők további etetését. Ilyen egyszerű.
Mert az egész arról szól:
1.Hogyan fogjuk be a pofájukat az álláskeresőknek, mert nem tudunk épkézláb gazdasági környezetet teremteni, és
2.hogyan fogjuk be a pofáját a leírt, emberi erőforrásként 0-ra amortizálódott népességnek, úgy, hogy a hatalomban maradásunkat támogassák a jövőben is.
Nem értelek félre, megértem. Más a te érdeked, más az enyém. Én nem támogatom az ingyenélők további etetését. Ilyen egyszerű.
Mert az egész arról szól:
1.Hogyan fogjuk be a pofájukat az álláskeresőknek, mert nem tudunk épkézláb gazdasági környezetet teremteni, és
2.hogyan fogjuk be a pofáját a leírt, emberi erőforrásként 0-ra amortizálódott népességnek, úgy, hogy a hatalomban maradásunkat támogassák a jövőben is.
@jaegtoer: Mindezt úgy, hogy a dolgozók manyup megtakarításait etetik fel velük. A legnagyobb gond a segélyezettekel az, hogy lezüllenek, leszoknak a munkáról és gyerekeiknek is ezt az életmódot adják tovább. Viszont mivel szavazópolgárok, szívesen etetik őket a politikusok.
@malacz69 rettegéselemző: "Egyrészt: ez nem igaz,"
Nyissál már meg egy bérkalkulátort, malac. 220 ezr az átlagbér, na az 2010-ben 148554Ft nettó, 2011-ben 142868 FT nettó. Lesz még jövőre itt szemek forgatása.
"Másrészt: a nagyvállalatok is emberek kezében vannak,"
Néhány ember kezében.
"Harmadrészt: ha a nagyvállalatok kezében több pénz marad, több munka jut az embereknek, magasabb fizetésekkel, tehát a pénz az embereknél marad, az ő javukat szolgálja."
Na erre mindannyian kiváncsiak vagyunk.
Nyissál már meg egy bérkalkulátort, malac. 220 ezr az átlagbér, na az 2010-ben 148554Ft nettó, 2011-ben 142868 FT nettó. Lesz még jövőre itt szemek forgatása.
"Másrészt: a nagyvállalatok is emberek kezében vannak,"
Néhány ember kezében.
"Harmadrészt: ha a nagyvállalatok kezében több pénz marad, több munka jut az embereknek, magasabb fizetésekkel, tehát a pénz az embereknél marad, az ő javukat szolgálja."
Na erre mindannyian kiváncsiak vagyunk.
@eMeL: "A világ országai meg (tetszik, nem tetszik) versenyeznek. Valami globalizáció miatt, ebből meg még orbán vezér sem tud kimaradni."
Az a durva, hogy azt mondja, úgy is részt vehetünk benne, hogy valahogy kimaradunk belőle (elhatározás, hazafias akarat kérdése): felülemelkedhetünk rajta, varázspálcával suhintva, varázsszőnyegen, táltoslóval, közös magyar nemzeti akarattal. Vállunkra vehetjük, és felemelhetjük az országot, olyan magasságokba, ahová a Történelem Urának mindenható keze sem ér el.
Azt mondja (index-idézet): „A magyarság fejlődésének, a közös nemzeti gondolat legnagyobb gátja a hamis realisták szembenállása a túlfeszült lényeglátókkal”. Orbán szerint mindkét veszélyes gondolkodás jelen van a magyar politikában, de a hamis realisták most a veszélyesebbek. Ők azok, akik szerint nem itthon dől el az ország sorsa, hanem külső tényezőktől, például a tőzsdéktől vagy a Gazprom csapjaitól függ."
S akkor ő mi? Hamis idealista?
Bibót idézi... bájos, mi lehet a véleménye Bouldingról: "Az emberekkel nem az a baj, hogy valamit nem tudnak, hanem az, hogy amiről azt hiszik hogy úgy van, az nem igaz."
Mit akar elhitetni? Mi az, amit be kéne venni? Mint valami tablettát a súlyos nemzeti szellemi nyavalyára? Azt állítja: itthon dől el az ország sorsa, hogy az nem külső tényezőktől függ. Mintha itthon nem lennének külső tényezők. Például időjárás. "Kedves gazdák! Az agrárium sorsa nem holmi külső tényezőktől függ, nem az egekben dől el, nem az Időjárás Uránál, hanem itthon!" Hol? Az Időjárási Minisztériumban? Mert időjárás is csak nálunk van! Igaz?
Nos, lehet, hogy nálunk van Időjárási Minisztérium is, ahol már kint lóg a NER, hogy az Időjárás Ura is tudja, mihez tartsa magát, de a hazai termés ára akkor is csak bizonyos mértékig függ a magyar időjárástól - azaz, hazafiasan: Magyar Időjárástól - és így a várható termés nagyságától.
Vegyünk egy példát... Agrárágazat. Kukoricatermelés. Az USA magasan a legnagyobb termelési adatokkal rendelkezik. Viszonyításképpen: az EU összességében [27*] is csak a harmadik-negyedik helyen áll. Kína megelőzi, sőt, alkalmasint még Brazília is maga mögé utasítja. Mi, magyarok az EU harmadik legnagyobb termelője vagyunk (a franciák és olaszok mögött) - egyelőre. Egyelőre, mert Románia termőterülete a hazai kétszerese, így várható, hogy az átlagtermés javulásával rövid időn belül megelőznek. Na kérem, most jön a lényeg: mi vagyunk a második legnagyobb exportőrök az EU-ban - az első Franciaország a magyar exportmennyiség több mint kétszeresével, a harmadik Románia a magyarnak kevesebb mint a felével. A kereskedelmi adatok alapján látható, hogy az USA uralkodó a piacon: kimagaslóan a világ legnagyobb exportőre a világpiaci kereskedelem 62%-ával. Ergo a kereskedelmi árak főként tőle függnek, mivel a kontinentális és regionális árak is az amerikai árakból alakulnak ki. Mit jelent ez? Azt, hogy az USA belső piaci árai irányítják a világpiaci árakat, és bármi időjárásbeli változás történik az amerikai termőterületeken, az a világ árain is meglátszik; mert a piac már csak ilyen: reagál a hírekre. A magyar agrárium sorsa tehát "holmi külső tényezőktől" is függ, amilyen például az amerikai időjárás. Q.E.D.
Azt kéne már végre megérteni, a zemberekkel megértetni, elfogadtatni, hogy az ország sorsa nem csak itthon dől el (EU-ról hallott már valaki? közös mezőgazdaság, közös környezetvédelem?), hogy az ország sorsa külső tényezőktől is függ, méghozzá jelentős mértékben: ha gázfogyasztók vagyunk, akkor igenis függünk a gázcsapoktól, ha kukoricatermelők vagyunk, akkor függünk az amerikai időjárástól, mert a meteorológiai hírekre reagál a piac, vagyis függünk a tőzsdéktől, és minden azon múlik, hogy miként reagálunk ezekre a tényezőkre.
Az a durva, hogy azt mondja, úgy is részt vehetünk benne, hogy valahogy kimaradunk belőle (elhatározás, hazafias akarat kérdése): felülemelkedhetünk rajta, varázspálcával suhintva, varázsszőnyegen, táltoslóval, közös magyar nemzeti akarattal. Vállunkra vehetjük, és felemelhetjük az országot, olyan magasságokba, ahová a Történelem Urának mindenható keze sem ér el.
Azt mondja (index-idézet): „A magyarság fejlődésének, a közös nemzeti gondolat legnagyobb gátja a hamis realisták szembenállása a túlfeszült lényeglátókkal”. Orbán szerint mindkét veszélyes gondolkodás jelen van a magyar politikában, de a hamis realisták most a veszélyesebbek. Ők azok, akik szerint nem itthon dől el az ország sorsa, hanem külső tényezőktől, például a tőzsdéktől vagy a Gazprom csapjaitól függ."
S akkor ő mi? Hamis idealista?
Bibót idézi... bájos, mi lehet a véleménye Bouldingról: "Az emberekkel nem az a baj, hogy valamit nem tudnak, hanem az, hogy amiről azt hiszik hogy úgy van, az nem igaz."
Mit akar elhitetni? Mi az, amit be kéne venni? Mint valami tablettát a súlyos nemzeti szellemi nyavalyára? Azt állítja: itthon dől el az ország sorsa, hogy az nem külső tényezőktől függ. Mintha itthon nem lennének külső tényezők. Például időjárás. "Kedves gazdák! Az agrárium sorsa nem holmi külső tényezőktől függ, nem az egekben dől el, nem az Időjárás Uránál, hanem itthon!" Hol? Az Időjárási Minisztériumban? Mert időjárás is csak nálunk van! Igaz?
Nos, lehet, hogy nálunk van Időjárási Minisztérium is, ahol már kint lóg a NER, hogy az Időjárás Ura is tudja, mihez tartsa magát, de a hazai termés ára akkor is csak bizonyos mértékig függ a magyar időjárástól - azaz, hazafiasan: Magyar Időjárástól - és így a várható termés nagyságától.
Vegyünk egy példát... Agrárágazat. Kukoricatermelés. Az USA magasan a legnagyobb termelési adatokkal rendelkezik. Viszonyításképpen: az EU összességében [27*] is csak a harmadik-negyedik helyen áll. Kína megelőzi, sőt, alkalmasint még Brazília is maga mögé utasítja. Mi, magyarok az EU harmadik legnagyobb termelője vagyunk (a franciák és olaszok mögött) - egyelőre. Egyelőre, mert Románia termőterülete a hazai kétszerese, így várható, hogy az átlagtermés javulásával rövid időn belül megelőznek. Na kérem, most jön a lényeg: mi vagyunk a második legnagyobb exportőrök az EU-ban - az első Franciaország a magyar exportmennyiség több mint kétszeresével, a harmadik Románia a magyarnak kevesebb mint a felével. A kereskedelmi adatok alapján látható, hogy az USA uralkodó a piacon: kimagaslóan a világ legnagyobb exportőre a világpiaci kereskedelem 62%-ával. Ergo a kereskedelmi árak főként tőle függnek, mivel a kontinentális és regionális árak is az amerikai árakból alakulnak ki. Mit jelent ez? Azt, hogy az USA belső piaci árai irányítják a világpiaci árakat, és bármi időjárásbeli változás történik az amerikai termőterületeken, az a világ árain is meglátszik; mert a piac már csak ilyen: reagál a hírekre. A magyar agrárium sorsa tehát "holmi külső tényezőktől" is függ, amilyen például az amerikai időjárás. Q.E.D.
Azt kéne már végre megérteni, a zemberekkel megértetni, elfogadtatni, hogy az ország sorsa nem csak itthon dől el (EU-ról hallott már valaki? közös mezőgazdaság, közös környezetvédelem?), hogy az ország sorsa külső tényezőktől is függ, méghozzá jelentős mértékben: ha gázfogyasztók vagyunk, akkor igenis függünk a gázcsapoktól, ha kukoricatermelők vagyunk, akkor függünk az amerikai időjárástól, mert a meteorológiai hírekre reagál a piac, vagyis függünk a tőzsdéktől, és minden azon múlik, hogy miként reagálunk ezekre a tényezőkre.
@malacz69 rettegéselemző:
"Harmadrészt: ha a nagyvállalatok kezében több pénz marad, több munka jut az embereknek, magasabb fizetésekkel, tehát a pénz az embereknél marad, az ő javukat szolgálja."
Mi ez? Supply-side economics? Jobboldali elhajlás? Ha ezt a Párt megtudja! :)
A második kettőben nagyjából igazad van, de sajnos, a kormány gondoskodott arról, hogy az esetleges pozitív hatásokat semlegesítse.
A minimálbér emelés pl. megnöveli a bérköltséget, ami különösen az alacsony hozzáadott értékű tevékenységeknél a tevékenység megszűnését is eredményezheti. A bankadóval megnehezítik a vállalkozások hitelhez jutását. Illetve egyes nagyvállalatok extra szívatásban részesülnek.
"Harmadrészt: ha a nagyvállalatok kezében több pénz marad, több munka jut az embereknek, magasabb fizetésekkel, tehát a pénz az embereknél marad, az ő javukat szolgálja."
Mi ez? Supply-side economics? Jobboldali elhajlás? Ha ezt a Párt megtudja! :)
A második kettőben nagyjából igazad van, de sajnos, a kormány gondoskodott arról, hogy az esetleges pozitív hatásokat semlegesítse.
A minimálbér emelés pl. megnöveli a bérköltséget, ami különösen az alacsony hozzáadott értékű tevékenységeknél a tevékenység megszűnését is eredményezheti. A bankadóval megnehezítik a vállalkozások hitelhez jutását. Illetve egyes nagyvállalatok extra szívatásban részesülnek.
malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.11.12. 14:26:57
@eMeL:
Ennyire gyagya lennél? Nem gondoltam.
A poén arra ment ki - de gáz, h meg kell magyarázni -, h egy Orbán-fóbiás rettegőnek 1 gyerek is túl sok a "hazárdírozáshoz".
@kaffogó hebrencs:
"Nyissál már meg egy bérkalkulátort, malac. 220 ezr az átlagbér, na az 2010-ben 148554Ft nettó, 2011-ben 142868 FT nettó."
Hééééé, már elfogadták az adótörvényeket?
Már tudjuk, h mennyi az új minimálbér?
Már tudjuk, h mennyivel tolja feljebb a többi bért a minimálbér megemelése?
Nyugtával kaffogj, plíííz!
Ennyire gyagya lennél? Nem gondoltam.
A poén arra ment ki - de gáz, h meg kell magyarázni -, h egy Orbán-fóbiás rettegőnek 1 gyerek is túl sok a "hazárdírozáshoz".
@kaffogó hebrencs:
"Nyissál már meg egy bérkalkulátort, malac. 220 ezr az átlagbér, na az 2010-ben 148554Ft nettó, 2011-ben 142868 FT nettó."
Hééééé, már elfogadták az adótörvényeket?
Már tudjuk, h mennyi az új minimálbér?
Már tudjuk, h mennyivel tolja feljebb a többi bért a minimálbér megemelése?
Nyugtával kaffogj, plíííz!
@malacz69 rettegéselemző: "Hééééé, már elfogadták az adótörvényeket?"
Kész az aódtörvény. A frakció egyszerű szavazógépként működik.
Errefelé keresd:
www.parlament.hu/irom39/01376/01376.pdf
Kész az aódtörvény. A frakció egyszerű szavazógépként működik.
Errefelé keresd:
www.parlament.hu/irom39/01376/01376.pdf
Hehehe: nol.hu/kulfold/rettegnek_orbantol__mint_a_satantol
Már az a jó, amit Orbán rossznak gondol. A siker záloga, ha ő truccol valaki határon kívülire. Hát mindig meg tudta hajszálpontosan mondani, ki a magyar. Mert ő a magyarságbaromméter. Hajmási Péter, Hajmási Pál... :-)) Beugorhatna már a nagybőgőbe.
Már az a jó, amit Orbán rossznak gondol. A siker záloga, ha ő truccol valaki határon kívülire. Hát mindig meg tudta hajszálpontosan mondani, ki a magyar. Mert ő a magyarságbaromméter. Hajmási Péter, Hajmási Pál... :-)) Beugorhatna már a nagybőgőbe.
@jaegtoer: Már amilyen nagy úr bír lenni néha a portás!!! Még Hannibált is ugye feltartóztathatja, ha olyan az úri kedve. Aki ante portas, és vár, vár az engedélyre, elefáni ide vagy oda.
Na ne becsüld te csak le a doormanagereket :-DDD!
Na ne becsüld te csak le a doormanagereket :-DDD!
@malacz69 rettegéselemző: Jó, tételezzük fel, hogy 10%-ot dob az átlagbéren a minimálbéremelés, mert óriási év lesz 2011.
A 2010-es adószabályok szerint ez 158.711 Ft, a 2011-es szerint 153195 Ft.
270 ezer forint alatti jövedelemig kevesebbet keresel jövőre, mint a népnyúzó buzisok-pufajkások-libásgyilkosok liberálbolsevik diktatúrájának utolsó évében.
A 2010-es adószabályok szerint ez 158.711 Ft, a 2011-es szerint 153195 Ft.
270 ezer forint alatti jövedelemig kevesebbet keresel jövőre, mint a népnyúzó buzisok-pufajkások-libásgyilkosok liberálbolsevik diktatúrájának utolsó évében.
@Pantagruel:
De hisz nincs vád, vedd már észre. Mi van, ha típusú feltételezések, mit fog csinálni a kormány, ha, stb. Kérlek, mutass már valami vádat. Legalább valami kijelentő mondatot, amire reagálhattam volna.
De hisz nincs vád, vedd már észre. Mi van, ha típusú feltételezések, mit fog csinálni a kormány, ha, stb. Kérlek, mutass már valami vádat. Legalább valami kijelentő mondatot, amire reagálhattam volna.
@Benny sk:
Az utolsó mondatod persze igaz, de gondolj csak bele, mi a pénz, mi az értéke? Ha a pénz úgy mozog, hogy közben nem termel, akkor lufi keletkezik, ami előbb vagy utóbb ki fog pukkanni. A pénz mozgásának akkor van értelme, ha másik oldalon is van valami a serpenyőben - fogyasztás vagy felhalmozás. A neoliberális pénzpiaci szemlélet elszakadt ettől, ami a válság egyik közvetlen okozója véleményem szerint.
Ráadásul a termelésben is vannak replikátorok, a termelési eszközök és infrastruktúra termelése.
Az utolsó mondatod persze igaz, de gondolj csak bele, mi a pénz, mi az értéke? Ha a pénz úgy mozog, hogy közben nem termel, akkor lufi keletkezik, ami előbb vagy utóbb ki fog pukkanni. A pénz mozgásának akkor van értelme, ha másik oldalon is van valami a serpenyőben - fogyasztás vagy felhalmozás. A neoliberális pénzpiaci szemlélet elszakadt ettől, ami a válság egyik közvetlen okozója véleményem szerint.
Ráadásul a termelésben is vannak replikátorok, a termelési eszközök és infrastruktúra termelése.
@xsasha: ha nincs vád, akkor jó. akkor remélem, csak poénnak szántad a választ. szerintem vicces volt.
@a szív fészkei: Ez meg milyen infantilis, hatásvadász cím már?! Ráadásul Sátán nincs is, Orbán meg van. Rettegni attól lehet, hogy nem jön a Télapó, vagy virgácsot hoz. Egy bizonyos korban. :)
@eMeL: "Hát ha nem érdemes befektetni (mert bizonytalan és versenyhátrányos nálunk) akkor miért is tartanák itt?"
pontosan erről lesz szó, ha így megy. Naponta változó rendelkezésekkel nehéz lépést tartani.
pontosan erről lesz szó, ha így megy. Naponta változó rendelkezésekkel nehéz lépést tartani.
@jaegtoer: "Miért nem módosították úgy, hogy a támogatásra szorulóknak csak az alapdíjat, a rendelkezésre állási, rendszerhasználati díjat fizeti az állam, a fogyasztás ellenértékét meg mindenki saját maga?"
Hű, ez jól hangzik!
(Persze, nem értek hozzá.)
Hű, ez jól hangzik!
(Persze, nem értek hozzá.)
@Pantagruel:
Nézd, vicces olvasni, amit írsz. Mondanám, hogy szánalmas, de ez már elcsépelt. Nézd, alapvetően tisztellek, de ez a fajta rövidlátás nagyon bántó. Nézd, attól is függünk, hogy mit főznek Kínában a parlamentben aznap. De ha belegondolsz a következő link tartalmába, akkor talán jobban megérted, miről beszélt Orbán.
index.hu/gazdasag/magyar/2010/11/03/az_iskolapadban_van_a_csodafegyver/
Nézd, vicces olvasni, amit írsz. Mondanám, hogy szánalmas, de ez már elcsépelt. Nézd, alapvetően tisztellek, de ez a fajta rövidlátás nagyon bántó. Nézd, attól is függünk, hogy mit főznek Kínában a parlamentben aznap. De ha belegondolsz a következő link tartalmába, akkor talán jobban megérted, miről beszélt Orbán.
index.hu/gazdasag/magyar/2010/11/03/az_iskolapadban_van_a_csodafegyver/
@Pantagruel:
Ok. Télleg kíváncsi vagyok, talán te elmondod, hogy mi is a vád Squid írásában.
Ok. Télleg kíváncsi vagyok, talán te elmondod, hogy mi is a vád Squid írásában.
@malacz69 rettegéselemző: "Miiiiiiiiiiiiiiii vaaaaaaaaan?" - tudod Te azt jól.
@a szív fészkei: "Bár a Lotzot újra meglátogattuk amerikai barátainkkal - magyarok - el voltak ájulva. Főleg, hogy ekkora könyváruházban"
1. Van egy a Dob-u és Károly-krt sarkán is, irodalmi estekkel.
2. Van egy a Nyugatinál is, ott is voltam már (Csányi beszélt kutyákról).
Mindhárom csodaszép, csak azt nem tudom, miből élnek, mert könyvvásárlók csak a Harry Potter előestéjén álltak sorba.
Viszont, ha el akarsz szívni egy cigarettát, ki kell menned az utcára, ahol viszont se közel, se távol egy hamutartó.
(Üldözzük a dohányosokat, miközben a szeszes italokon hajlandók vagyunk keresni. A 90, vagy több %-ot adózó cigaretta viszont piha. A pálinka nem büdös.)
1. Van egy a Dob-u és Károly-krt sarkán is, irodalmi estekkel.
2. Van egy a Nyugatinál is, ott is voltam már (Csányi beszélt kutyákról).
Mindhárom csodaszép, csak azt nem tudom, miből élnek, mert könyvvásárlók csak a Harry Potter előestéjén álltak sorba.
Viszont, ha el akarsz szívni egy cigarettát, ki kell menned az utcára, ahol viszont se közel, se távol egy hamutartó.
(Üldözzük a dohányosokat, miközben a szeszes italokon hajlandók vagyunk keresni. A 90, vagy több %-ot adózó cigaretta viszont piha. A pálinka nem büdös.)
@Pantagruel: "Sátán nincs is, Orbán meg van" -
nem tudom megállni: hát minek a sátán, ha van egy ovi?
(Ezt Sacha Guitry kihagyta volna...)
nem tudom megállni: hát minek a sátán, ha van egy ovi?
(Ezt Sacha Guitry kihagyta volna...)
@xsasha: "Téged meglep, hogy vannak antiszemiták?"
Nem lep meg.
Egyébként azt hiszem, a szellemességéről és eleganciájáról ismert Sacha Guitry nem is volt zsidó - meg kell gugliznom.
Nem lep meg.
Egyébként azt hiszem, a szellemességéről és eleganciájáról ismert Sacha Guitry nem is volt zsidó - meg kell gugliznom.
@a szív fészkei: Tudok segíteni, van ismerősöm a szabadalmi hivatalban, igaz, fizikus. De érdemes lenne.
@kaffogó hebrencs:
Úgy van ezzel az átlag magyar, hogy majd csak akkor esik le a tantusz neki, amikor megkapja az első - kicsit kevesebb - fizetését. Kalkulálni – előre kiszámítani valamit – ugye nem tud, de borzalmasan ideges lesz, amikor egyetlen forinttal is kevesebbet kap majd.
Akkor majd jön Orbán azzal a szöveggel, hogy a bajban mindenkinek ki kell vennie a részét. Így lesz.
Úgy van ezzel az átlag magyar, hogy majd csak akkor esik le a tantusz neki, amikor megkapja az első - kicsit kevesebb - fizetését. Kalkulálni – előre kiszámítani valamit – ugye nem tud, de borzalmasan ideges lesz, amikor egyetlen forinttal is kevesebbet kap majd.
Akkor majd jön Orbán azzal a szöveggel, hogy a bajban mindenkinek ki kell vennie a részét. Így lesz.
@anyátok:
Ja értem. Csak sportból írogatsz te is hülyeséget. Mi meglepő.
Ja értem. Csak sportból írogatsz te is hülyeséget. Mi meglepő.
@xsasha: Kedves Xsaxha, attól, hogy valaki nem kedveli a Vezért, örülhet, ha Magyarországon jobban mennek a dolgok. Sohasem állítottam, hogy át tudom tekinteni a hazai aktuálpolitikát. Általában be is fogom a csőrömet, de néha kitör belőlem az őstermészet. Attól tartok, nem is MINDIG hülyeség. Csak néha.
@xsasha: szuper. ha erről beszélt, akkor egyetértek vele.
lehet, hogy az "oktatás", "tanulás" szavak elkerülték a figyelmemet. esetleg valami hivatkozás?
tudod, én mindig azt mondtam (ezen a blogon is), és most is azt mondom, hogy a legfontosabb, az első - már ha kezdeni akarunk magunkkal valamit -, az közoktatás minősége és hatékonysága ;)
lehet, hogy az "oktatás", "tanulás" szavak elkerülték a figyelmemet. esetleg valami hivatkozás?
tudod, én mindig azt mondtam (ezen a blogon is), és most is azt mondom, hogy a legfontosabb, az első - már ha kezdeni akarunk magunkkal valamit -, az közoktatás minősége és hatékonysága ;)
@anyátok: "A 90, vagy több %-ot adózó cigaretta viszont piha. A pálinka nem büdös."
Ha így haladunk tovább, akkor szükséges lesz a fejenként 50 kg "finánc nem látta" dohány termelését is megengedni. [valamivel be kell tömni a pálinka után is a magyar nép gerincét adó tiszta embörök tömegének a száját]
Ha így haladunk tovább, akkor szükséges lesz a fejenként 50 kg "finánc nem látta" dohány termelését is megengedni. [valamivel be kell tömni a pálinka után is a magyar nép gerincét adó tiszta embörök tömegének a száját]
@Pantagruel: Csökken a nyomtatott sajtó példányszáma még Amerikában is, hát ég nálunk. A Népszabadság is csak meglovagolja a hatásvadász címek divatját. Mindent az édes közönség kedvére.
Ha van a Történelem Ura, akkor van Sátán is ugye. (a South Parkban Sáti nagyon is aranyos, pláne rakottszoknyás tinilánynak öltözve. :-))
Ha van a Történelem Ura, akkor van Sátán is ugye. (a South Parkban Sáti nagyon is aranyos, pláne rakottszoknyás tinilánynak öltözve. :-))
@anyátok: Matyi Dezsőt kérdezd, hogy mibul él meg. Övé mindegyik. De nyitja sorozatban - és lehet, hogy a szakácskönyv- egyéb biznisz hoz olvasókat. nekemtetszik, hogy lehet együltő helyedben killvasni valamit, amire nem telne.
Bocs, nagyon tisztellek és felnézek rád, de dohányügyben a másik oldalon vagyok. A Lotznál megértem, hogy teljes a füsttilalom, hiszen nem lehetett semmi pénz és meló azt a freskót így felújítani; és hová is raknák ott a szellőzést adó kütyüket? A többiben mostanában nem voltam: könyvtár vagy angebot marad. Bár a Divatcsarnokban nagyon akcióznak, az is igaz.
Bocs, nagyon tisztellek és felnézek rád, de dohányügyben a másik oldalon vagyok. A Lotznál megértem, hogy teljes a füsttilalom, hiszen nem lehetett semmi pénz és meló azt a freskót így felújítani; és hová is raknák ott a szellőzést adó kütyüket? A többiben mostanában nem voltam: könyvtár vagy angebot marad. Bár a Divatcsarnokban nagyon akcióznak, az is igaz.
@xsasha: "Téged meglep, hogy vannak antiszemiták?"
Köbö annyira meglepő, minthogy vannak kereszténygyűlölők. Korlátolt, aljas és nyomorult emberek mindig vannak.
Köbö annyira meglepő, minthogy vannak kereszténygyűlölők. Korlátolt, aljas és nyomorult emberek mindig vannak.
@anyátok: Ezt én értem :), ám ettől még aránytévesztés. Mert ha OV a Sátán, akkor micsoda AH?
Ovi nem Morgoth, még csak nem is Szauron... talán egy Glaurung, de leginkább egy halandó ember, aki a Hatalom Gyűrűire vágyik.
Ovi nem Morgoth, még csak nem is Szauron... talán egy Glaurung, de leginkább egy halandó ember, aki a Hatalom Gyűrűire vágyik.
@a szív fészkei: "a Divatcsarnokban nagyon akcióznak, az is igaz."
Mindegyikben. Gyönyörű repróalbumot vettem 105-os áron!
Persze, a Lotz-teremben nekem se jutna eszembe rágyujtani.
Mindegyikben. Gyönyörű repróalbumot vettem 105-os áron!
Persze, a Lotz-teremben nekem se jutna eszembe rágyujtani.
@Pantagruel: Mondtam is, hogy igazán szellemes ember ezt a ziccert kihagyta volna...
@a szív fészkei: "Matyi Dezsőt kérdezd, hogy mibul él meg"
Ezen már én is eltöprengtem. Könyvekből nem, az biztos. Nem akarok rágalmazás-pert a nyakamba, de...
hallottam már életemben kínai vendéglőről, amely pénzmosoda volt. Hmm?
Ezen már én is eltöprengtem. Könyvekből nem, az biztos. Nem akarok rágalmazás-pert a nyakamba, de...
hallottam már életemben kínai vendéglőről, amely pénzmosoda volt. Hmm?
@Pantagruel: Ha már etimologizálunk :-D. Azt írj a a hülye, turbóbulvár cím, hogy aszongya, "..mint a Sátántól". Nem azt, hogy törpilla maga a Sátán. A hasonlat szó is kifejezi, hogy pár egyező tulajdonság létezhet köztük, de attól még a két alany tök különböző, csak emlékeztet egyik a másikra. (ld.: Mikhael arkangyal csak! hasonlatos az Úrhoz, - ez neki nevében is jelzett nagy megtiszteltetés -, de nem az Úr maga)
De ovicsek hatása - csak nekik és csak most Szlovákiában - olyan káros és rettegtető, mint a Pokol Uráé. Mert ha halálos ölelésébe vonja a szlovákiai magyarokat, abból csak azoknak lesz nagy szopatás (nagyobb, mint az ausztrál rögbis által lekapott labradornak.) Tehát az a durván udvariatlan gesztusa, hogy tojik a szlovák kormánypártban helyet kapó Bugárékra, végül is azoknak jön jól, mert kikerülhetik azt a kínos helyzetet, hogy otthon magyarázkodniuk kelljen emiatt, hogy itt smúzoltak vele.
Én se látom Sátánnak :-DDDD, - mondjuk menjünk tovább a nevek rögös útján - hisz hol van Lucifertól ugye, aki fényhozó, és az Úrhoz legközelebbi angyal vala anno. Csak nagy szájat nyitott és ezt a Főnök ott fent se csipázza sose, bukovári. Törpillánk legfeljebb csak helyiérdekű törpördög lehet: se fényt, se mást - értelmes vitát pl. - nem hoz. Keszekuszál és kever-kavar, ellentétet szít, annyi. Ettől érzi nagynak magát, de hát hol van ő attól az igazi nagyságtól?
Ja most látom, kb. odáig jutottam, mint te, aki más hősök nyomvonalán haladtál ide. :-)
De ovicsek hatása - csak nekik és csak most Szlovákiában - olyan káros és rettegtető, mint a Pokol Uráé. Mert ha halálos ölelésébe vonja a szlovákiai magyarokat, abból csak azoknak lesz nagy szopatás (nagyobb, mint az ausztrál rögbis által lekapott labradornak.) Tehát az a durván udvariatlan gesztusa, hogy tojik a szlovák kormánypártban helyet kapó Bugárékra, végül is azoknak jön jól, mert kikerülhetik azt a kínos helyzetet, hogy otthon magyarázkodniuk kelljen emiatt, hogy itt smúzoltak vele.
Én se látom Sátánnak :-DDDD, - mondjuk menjünk tovább a nevek rögös útján - hisz hol van Lucifertól ugye, aki fényhozó, és az Úrhoz legközelebbi angyal vala anno. Csak nagy szájat nyitott és ezt a Főnök ott fent se csipázza sose, bukovári. Törpillánk legfeljebb csak helyiérdekű törpördög lehet: se fényt, se mást - értelmes vitát pl. - nem hoz. Keszekuszál és kever-kavar, ellentétet szít, annyi. Ettől érzi nagynak magát, de hát hol van ő attól az igazi nagyságtól?
Ja most látom, kb. odáig jutottam, mint te, aki más hősök nyomvonalán haladtál ide. :-)
@anyátok: az másért kéne, de egy szabadalom levédetése akkora pénz, hogy meg se próbáljuk. (na ez off.)
Az üres alkotmány puttósítva (nem bruttósítva!!) az viszont a Szerzői Jogvédő Hivatalhoz tartozik nem? Az se biztos, hogy a világban valahol nincs már feltalálva a bianko alkotmány, zsebibaba diktátorocskák által...
De kösz a felajánlást! :-)
Az üres alkotmány puttósítva (nem bruttósítva!!) az viszont a Szerzői Jogvédő Hivatalhoz tartozik nem? Az se biztos, hogy a világban valahol nincs már feltalálva a bianko alkotmány, zsebibaba diktátorocskák által...
De kösz a felajánlást! :-)
Azért már ez is milyen!
hirszerzo.hu/belfold/20101111_Schmitt_Pal_magyar_nyelv_helyesiras
Viktorpajája az anyanyelvet akarja alkotmányban védeni, de még helyesen írni sem tud(nak).
Ezek minden szinten ilyen kontárok?
hirszerzo.hu/belfold/20101111_Schmitt_Pal_magyar_nyelv_helyesiras
Viktorpajája az anyanyelvet akarja alkotmányban védeni, de még helyesen írni sem tud(nak).
Ezek minden szinten ilyen kontárok?
Egy eredeti dokumentum Orbán Viktor hitelességéről:
kiforditott.blog.hu/2010/11/12/az_igeret_szep_szo_de_kit_erdekel
kiforditott.blog.hu/2010/11/12/az_igeret_szep_szo_de_kit_erdekel
@anyátok:
Azt hiszed, felfogta? :-))) Nem. Csak megint mondott valami jól hangzót.
Azt hiszed, felfogta? :-))) Nem. Csak megint mondott valami jól hangzót.
@anyátok:
Nekem a móddal van gondom, ahogy ezt teszed. Az a primitív, könnyed felsőbbrendűség, amivel vitatkozni igazán nem lehet, mert nem érvel, nem vádol, nem kérdez, hanem csak cinikusan, kicsavarva kinyilatkoztat. Erre az egyszerű ember egyetlen módon tud reagálni - gyűlölettel.
Ha a felvilágosultságodat nem cinikus fordulatokra és ízlésed védelmére használnád, hanem arra, amire való, sokkal előrébb lenne az országunk is. A felvilágosultság felelősség is, de mint oly sokan mások, te is csak visszaélsz ezzel. Azt megértem, hogy a végtelenül buta újságírók, akik csak a szófaragáshoz értenek, megélhetési gennyládák. Visszaélnek a média adta hatalommal, hazavágják a sajtószabadság intézményét, értelmét. Nem ad felmentést nekik az, hogy végtelenül buták, nincs szakma, amihez értenének. De más aspektusba helyezi a ténykedésüket. Az értelmiség viszont bűnös, nem menti fel semmi.
Nekem a móddal van gondom, ahogy ezt teszed. Az a primitív, könnyed felsőbbrendűség, amivel vitatkozni igazán nem lehet, mert nem érvel, nem vádol, nem kérdez, hanem csak cinikusan, kicsavarva kinyilatkoztat. Erre az egyszerű ember egyetlen módon tud reagálni - gyűlölettel.
Ha a felvilágosultságodat nem cinikus fordulatokra és ízlésed védelmére használnád, hanem arra, amire való, sokkal előrébb lenne az országunk is. A felvilágosultság felelősség is, de mint oly sokan mások, te is csak visszaélsz ezzel. Azt megértem, hogy a végtelenül buta újságírók, akik csak a szófaragáshoz értenek, megélhetési gennyládák. Visszaélnek a média adta hatalommal, hazavágják a sajtószabadság intézményét, értelmét. Nem ad felmentést nekik az, hogy végtelenül buták, nincs szakma, amihez értenének. De más aspektusba helyezi a ténykedésüket. Az értelmiség viszont bűnös, nem menti fel semmi.
@anyátok:
Mit nem értesz? Ha a legkedvezőbb adózást vezetjük be akkor, amikor a gazdaság meglódul, az vajon vonzani fogja-e a tőkét? A német, francia, angol és olasz tőkét?
Mit nem értesz? Ha a legkedvezőbb adózást vezetjük be akkor, amikor a gazdaság meglódul, az vajon vonzani fogja-e a tőkét? A német, francia, angol és olasz tőkét?
@Pantagruel:
Szuper.
Szomorú. Hogy te is képes vagy erre az elvakultságra az akol melegében.
Értem én, amit leírtál az utolsó bekezdésben, de mit ér az, ha nem tudod összefüggéseibe helyezni a kérdést?
Orbán megint olyan gondolatokat szösszentett, amiknek belátásához intellektus kell. De te is a kényelmesebb utat választottad, hiszen a cinikus alázás sokkal könnyebb, mint az értelemmel odafordulás, megértés és belátás.
Ezzel a hozzáállásoddal elveszel minden más lehetőséget. Marad az erőből megvalósítás. És ez a te hiúságodnak a bűne is. Persze megírták ezt már nagyjaink, viccek tucatjai - de azért mégiscsak szomorú. Annyi az egyetlen vígasztaló, hogy aki a magyar középszerből ki akar törni, annak kétszer annyira meg kell küzdenie, és ezáltal, ha ez sikerül neki, sokkal tovább jut.
By the way, ismered a viccet, amikor az ördög mutogatja a pokolban a kondérokat, és a magyar kondért nem őrzi senki?
Szuper.
Szomorú. Hogy te is képes vagy erre az elvakultságra az akol melegében.
Értem én, amit leírtál az utolsó bekezdésben, de mit ér az, ha nem tudod összefüggéseibe helyezni a kérdést?
Orbán megint olyan gondolatokat szösszentett, amiknek belátásához intellektus kell. De te is a kényelmesebb utat választottad, hiszen a cinikus alázás sokkal könnyebb, mint az értelemmel odafordulás, megértés és belátás.
Ezzel a hozzáállásoddal elveszel minden más lehetőséget. Marad az erőből megvalósítás. És ez a te hiúságodnak a bűne is. Persze megírták ezt már nagyjaink, viccek tucatjai - de azért mégiscsak szomorú. Annyi az egyetlen vígasztaló, hogy aki a magyar középszerből ki akar törni, annak kétszer annyira meg kell küzdenie, és ezáltal, ha ez sikerül neki, sokkal tovább jut.
By the way, ismered a viccet, amikor az ördög mutogatja a pokolban a kondérokat, és a magyar kondért nem őrzi senki?
@UrsaMajor:
Fura, hogy a nagyarcúaknak éppen az arc mögött milyen kevés van. Pedig sok intelligencia nem kell hozzá, hogy a nyelv védelme a szókincs védelméről szól.
A magyar nyelv kiemelten intelligens nyelv, olyan fantasztikus szavaink vannak, mint az egészség, emberi szervezet, stb. Melyik másik nyelv tudja ezt?
A citált cikkben lévő hibák persze nem szépek, de egyrészt nem Schmitt írta ezeket, másrészt pedig csupán arról van szó, hogy a szar vindózos helyesírás-ellenörzőre hagyatkoztak a szerzők.
Fura, hogy a nagyarcúaknak éppen az arc mögött milyen kevés van. Pedig sok intelligencia nem kell hozzá, hogy a nyelv védelme a szókincs védelméről szól.
A magyar nyelv kiemelten intelligens nyelv, olyan fantasztikus szavaink vannak, mint az egészség, emberi szervezet, stb. Melyik másik nyelv tudja ezt?
A citált cikkben lévő hibák persze nem szépek, de egyrészt nem Schmitt írta ezeket, másrészt pedig csupán arról van szó, hogy a szar vindózos helyesírás-ellenörzőre hagyatkoztak a szerzők.
@UrsaMajor: Nyelvében él a nemzet. Ilyen prímán. www.blikk.hu/blikk_aktualis/schmitt-elnok-ur-ez-elegtelen-2034006/
@anyátok: Borozik is, persze fene tudja, az meg nem olyan volumenű nála.
De az már valami delikát, ha könyvekkel fedne el valamit, nem? Legalább a patyomkin-faluja nagyon szép, ha ezek a bazi nagy áruházak azok lennének...
Remélem, a tekéntetes bíróság majd látja és betudja a feltételes módot!!!
De az már valami delikát, ha könyvekkel fedne el valamit, nem? Legalább a patyomkin-faluja nagyon szép, ha ezek a bazi nagy áruházak azok lennének...
Remélem, a tekéntetes bíróság majd látja és betudja a feltételes módot!!!
@UrsaMajor: Amúgy, ha azt sem nézi meg, mi az ami a nevel alól kikerül, mennyit nézegetheti azt, amit csak alátolnak a nem finnyás orrocskája alá odafirkantani az x-eit? Ő, mint az alkotmányos fék a tankaranka előtt - nincs elég fantáziám ezt elképzelni. :-DD
De majd megmagyarázza kedves kommandó mindjárt, hogy ez csak országteszt arról, hogy világosan lássuk, mennyire hülyült el kis hazánk lakossága az oktatásban Muhi pusztát égető Magyar-Hiller tandem alatt???
Ha 10-nél több - direkte vétett - hibát észreveszünk, akkor nem is reménytelen a helyzet.
De majd megmagyarázza kedves kommandó mindjárt, hogy ez csak országteszt arról, hogy világosan lássuk, mennyire hülyült el kis hazánk lakossága az oktatásban Muhi pusztát égető Magyar-Hiller tandem alatt???
Ha 10-nél több - direkte vétett - hibát észreveszünk, akkor nem is reménytelen a helyzet.
@xsasha: hát ez nagyon érdekes. szerinted én mégis _mit_ állítok? mert szerintem kérdezek: ő, OV - vajon - mi? hamis idealista?
@UrsaMajor:
Engem az érdekelne, hogy tegyük fel, hogy valami módon állandósítjuk a szókincset. Igen ám, csakhogy a világ meg változik, új dolgok jelennek meg, amikre nekünk nem lesz szavunk. Mit fogunk tenni? Szólunk az Akadémiának, hogy legyenek szívesek alkotni rá egy magyar kifejezést rá? (amit senki nem fog érteni)
Engem az érdekelne, hogy tegyük fel, hogy valami módon állandósítjuk a szókincset. Igen ám, csakhogy a világ meg változik, új dolgok jelennek meg, amikre nekünk nem lesz szavunk. Mit fogunk tenni? Szólunk az Akadémiának, hogy legyenek szívesek alkotni rá egy magyar kifejezést rá? (amit senki nem fog érteni)
@xsasha: "Ha a legkedvezőbb adózást vezetjük be akkor, amikor a gazdaság meglódul, az vajon vonzani fogja-" stb.
Igen. Szingapúr is ezt csinálta, ha jól tudom, sőt, ezzel kezdték.
Jó is volna. De akkor miért nem így megy nálunk is? Mitől lódul meg a gazdaság? (Persze, nálunk azért drágább a munkaerő, mint Ázsiában.)
Nem rátok haragszom, hanem értünk.
Igen. Szingapúr is ezt csinálta, ha jól tudom, sőt, ezzel kezdték.
Jó is volna. De akkor miért nem így megy nálunk is? Mitől lódul meg a gazdaság? (Persze, nálunk azért drágább a munkaerő, mint Ázsiában.)
Nem rátok haragszom, hanem értünk.
@a szív fészkei: "De az már valami delikát, ha könyvekkel fedne el valamit, nem?"
Direkte pikáns. Persze, lehet, hogy gonosz vagyok, de még a vámpir-áradatot sem gondolom eléggé jövedelmezőnek. A távolkeleti nyomda olcsóbb, viszont a többezer kilométeres szállítás jól megnyomja a büdzsét.
No, dehát ne búsuljatok.
Direkte pikáns. Persze, lehet, hogy gonosz vagyok, de még a vámpir-áradatot sem gondolom eléggé jövedelmezőnek. A távolkeleti nyomda olcsóbb, viszont a többezer kilométeres szállítás jól megnyomja a büdzsét.
No, dehát ne búsuljatok.
@Lord_Valdez:
Hát igen. Szerencsére azonban csak az ostoba mekkelek "nyelvvédők" gondolják úgy, hogy a szókincs befagyasztható, úgymond "védhető". Mivel begyöpösödött agyukkal képtelenek a fejlődésre, ezért azt szeretnék, hogy mindenki azt és csakis azt a szókincset használja, mint amit ők tudnak. "Sajnos" ez nemhogy nekik, de még senkinek sem jött be, amit nagyon jól példáz a magyar nyelvben megtalálható rengeteg jövevényszó.
Azt meg csak zárójelben merem leírni, hogy aki annyira ostoba, hogy helyesen sem tud írni és fogalmazni, (vagy észrevenni a hibákat), az ne akarjon még mekkelek szinten sem nyelvet védeni.
Hát igen. Szerencsére azonban csak az ostoba mekkelek "nyelvvédők" gondolják úgy, hogy a szókincs befagyasztható, úgymond "védhető". Mivel begyöpösödött agyukkal képtelenek a fejlődésre, ezért azt szeretnék, hogy mindenki azt és csakis azt a szókincset használja, mint amit ők tudnak. "Sajnos" ez nemhogy nekik, de még senkinek sem jött be, amit nagyon jól példáz a magyar nyelvben megtalálható rengeteg jövevényszó.
Azt meg csak zárójelben merem leírni, hogy aki annyira ostoba, hogy helyesen sem tud írni és fogalmazni, (vagy észrevenni a hibákat), az ne akarjon még mekkelek szinten sem nyelvet védeni.
@Lord_Valdez: Mint Kazinczy előtt volt a nyaktekerészeti mellfekvencz.
Szerintem a magyar nyelv épp a rugalmasságában (ahogy abszorbeál sinte mindent mondhatni, ha már szüretszezon, újbor, stb.) és a sokszínűségében gyönyörű. De ne végezzünk félmunkát: iktassuk ki a búza, boszorkány (töve a leggyakrabban használt magyar ige :DD) szót - törökök lévén - , iskola szavunkat latin lévén és lehetne sorolni napestig, mik fertőztek itt minket Európa átjáróházaként. Valamikor ezek is kiszorítottak más, addig használt veretest. (Konkrétan a nagyon illetlennek tartott ősmagyar gyakni igét volt hivatva a baszni felváltani, mint eufémizmus ugyebár.)
Ma a szörföl mindenki által használt kifejezés: illeszkedik, veszi fel a ragokat, jeleket, többrétegű a jelentése, stb. Akkor mi a gond vele pl.?
Ha annyira hisztisek a nyelv minőségére, ne suk-süköljenek sehol. Használják normálisan mindenhol a ba-be, ban-bent, mert az lényegi különbséget mutat.
De ez az egész hablaty megint csak a külső mázuk vastagítása, ami jól mutatja, hogy ők zárványként őrzinék a nyelvet, mert antik értéket üveg alatt, nem élő organizmusnak tartják. Csak a múlt - már az a naftalinos - érték számukra, naná: a jelent összekutyulták, a jövőt most zabálják fel.
Ott sertepertél folyton körülöttük az a Jókai Anna Prima Primissima díjas írónő (nem szeretem, de a nyelvhez azért ért), aki tanárnő is: miért nem adnak oda neki átfésülésre egy ilyen jellegű szípcset, mielőtt kikerül Pali bától aláírva, a világ röhejére?
Nem hiszem, hogy egy Sarko - aki nem is őshonos, ha úgy vesszük: nem Asterix-szel galoppozott be :-D - ezt megengedné magának...
Szerintem a magyar nyelv épp a rugalmasságában (ahogy abszorbeál sinte mindent mondhatni, ha már szüretszezon, újbor, stb.) és a sokszínűségében gyönyörű. De ne végezzünk félmunkát: iktassuk ki a búza, boszorkány (töve a leggyakrabban használt magyar ige :DD) szót - törökök lévén - , iskola szavunkat latin lévén és lehetne sorolni napestig, mik fertőztek itt minket Európa átjáróházaként. Valamikor ezek is kiszorítottak más, addig használt veretest. (Konkrétan a nagyon illetlennek tartott ősmagyar gyakni igét volt hivatva a baszni felváltani, mint eufémizmus ugyebár.)
Ma a szörföl mindenki által használt kifejezés: illeszkedik, veszi fel a ragokat, jeleket, többrétegű a jelentése, stb. Akkor mi a gond vele pl.?
Ha annyira hisztisek a nyelv minőségére, ne suk-süköljenek sehol. Használják normálisan mindenhol a ba-be, ban-bent, mert az lényegi különbséget mutat.
De ez az egész hablaty megint csak a külső mázuk vastagítása, ami jól mutatja, hogy ők zárványként őrzinék a nyelvet, mert antik értéket üveg alatt, nem élő organizmusnak tartják. Csak a múlt - már az a naftalinos - érték számukra, naná: a jelent összekutyulták, a jövőt most zabálják fel.
Ott sertepertél folyton körülöttük az a Jókai Anna Prima Primissima díjas írónő (nem szeretem, de a nyelvhez azért ért), aki tanárnő is: miért nem adnak oda neki átfésülésre egy ilyen jellegű szípcset, mielőtt kikerül Pali bától aláírva, a világ röhejére?
Nem hiszem, hogy egy Sarko - aki nem is őshonos, ha úgy vesszük: nem Asterix-szel galoppozott be :-D - ezt megengedné magának...
@xsasha: "Hehe, jól megmondtad Árpinak."
Ő miért lenne kereszténygyűlölő? Mindig kultúrált, kimért hangnemben írt erről az egyébként igen buta és erőszakos vallásról és a még butább és erőszakosabb híveiről. Kedvencem az Isten fasza, ez volt az eddigi legőszintébb mélyelemzés a keresztények gondolkodásáról. Kritizálni valamit nem egyenlő gyűlölni.
Ő miért lenne kereszténygyűlölő? Mindig kultúrált, kimért hangnemben írt erről az egyébként igen buta és erőszakos vallásról és a még butább és erőszakosabb híveiről. Kedvencem az Isten fasza, ez volt az eddigi legőszintébb mélyelemzés a keresztények gondolkodásáról. Kritizálni valamit nem egyenlő gyűlölni.
@xsasha: "olyan fantasztikus szavaink vannak, mint az egészség, emberi szervezet, stb. Melyik másik nyelv tudja ezt?"
Németül létezik körperliche Organisation , ez emberi szervezet szó szerint. Tehát a német nyelv biztosan tudja, és akkor valószínűleg az legtöbb germán nyelv is.
Egyébként ki bántja ezeket a szavakat?
Németül létezik körperliche Organisation , ez emberi szervezet szó szerint. Tehát a német nyelv biztosan tudja, és akkor valószínűleg az legtöbb germán nyelv is.
Egyébként ki bántja ezeket a szavakat?
@xsasha: Kíváncsivá tettél, miféle sorba álltam be, de nem leltem a MÁÉRT-es beszéd bírálatai közt hasonló gondolatokra. Hajszál híján ugyanazt mondtam, amit Orbán :) (eltekintve attól, hogy ő nem gúnyolódott a mondandóján). Még a példám is időjárásos volt, akárcsak az ő - "kicsit karikírozott, leegyszerűsítve azt szoktuk mondani" - példája ("keleti szél fúj"), épp csak konkrét volt az a példa, nem pedig képletes. Orbán összes mondata, valamennyi állítása egészen a "kiindulópont"-ig" pipa: nem érdemes szétcincálni, logikus, világos, alátámasztható. (Például bele lehetne kötni, hogy Kína is hatalmas hiteleket vesz fel, de minek, hiszen profitot termel.) Pipa, amit a hamis realistákról mond, és pipa még a "tárgyilagos és realista nemzetpolitikára van szükségünk" is - "...amelynek a kiindulópontja..." - és ez az a pont, ahol "egy hajszálnyival" eltér a véleményem az övétől, és ami miatt felmerül bennem, hogy Ő egy [hamis?] idealista, hogy azt mondja... "hogy egységes magyar nemzet létezik". Mivel szerintem egységes magyar nemzet nem létezik. Az egységes magyar nemzet csak egy idea. Ha tárgyilagosak és realisták akarunk lenni, abból a realitásból kell kiindulnunk, hogy a magyar nemzet létezik, de nem egységes. Azt mondom, induljunk ki az adottságokból; ez legyen a kiindulópontja a tárgyilagos és realista nemzetpolitikának. Ha a magyarság egységes, akkor tévedek, és Orbánnak ez a mondata is pipa.
Ha nem tévedek, akkor a kiindulópontja téves (vagyis nem az egész gondolatmenete a hibás, hanem a felismerésein, helyzetértékelésen alapuló intézkedések kiindulópontja, amihez a nevét adja), és az adottságok jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. S igen, "attól is függünk, hogy mit főznek Kínában a parlamentben aznap" - nyugodtabb vagyok, ha a vezetőkre magyar szakácsok főznek. Amikor Kína úgy döntött, hogy kezd magával valamit, összehívott közgazdászokat a világ minden tájáról, hogy felkérje őket, dolgozzák ki, miként legyen Kína a világ vezető gazdasági hatalma. Kidolgozták: tessék, itt van ennyi és ennyi pontban, ennyi lépésben - Kína pedig megköszönte, s mindenki hazatért. Idővel Kína vezetői ismét összehívták őket: Itt tartunk, ennél a pontnál a megvalósításban, és a következő lépésben valami nem értünk. A meghívottak elmagyarázták nekik. Így már értjük, világos, köszönjük... Volt köztük magyar is - idővel a Bank of China (Hungary) Rt igazgatósági tagja -, de őt csak annyira becsültük meg, amennyire a magyar köztársasági elnök hajlandó volt kezet nyújtani neki; ezért jó látni, hogy a magyar miniszterelnök ma már arról beszél, hogy "keleti szél fúj", és hogy igenis vannak lehetőségeink... Elszalasztottból egyelőre több mint kínálkozóból.
Amennyiben valaki úgy találja, hogy a magyar nemzet egységes (ugyan miben egységes?, hogyan lehet egységes? közös nemzeti akaratból? az mi? hogyan alakul ki?), akkor (én ezt mondom) mintegy varázsütésre felülemelkedik a történeti adottságokon és az érdekellentéteken: hogy a magyarság egyharmada idegen ország állampolgára, vagy hogy a magyarság gázfogyasztók és gázszolgáltatókból áll, hogy egy kisebbség munkája tartja el a többséget. Ez szerintem merő idealizmus. Orbántól meg hamis. Lehet vitatni.
Ha nem tévedek, akkor a kiindulópontja téves (vagyis nem az egész gondolatmenete a hibás, hanem a felismerésein, helyzetértékelésen alapuló intézkedések kiindulópontja, amihez a nevét adja), és az adottságok jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. S igen, "attól is függünk, hogy mit főznek Kínában a parlamentben aznap" - nyugodtabb vagyok, ha a vezetőkre magyar szakácsok főznek. Amikor Kína úgy döntött, hogy kezd magával valamit, összehívott közgazdászokat a világ minden tájáról, hogy felkérje őket, dolgozzák ki, miként legyen Kína a világ vezető gazdasági hatalma. Kidolgozták: tessék, itt van ennyi és ennyi pontban, ennyi lépésben - Kína pedig megköszönte, s mindenki hazatért. Idővel Kína vezetői ismét összehívták őket: Itt tartunk, ennél a pontnál a megvalósításban, és a következő lépésben valami nem értünk. A meghívottak elmagyarázták nekik. Így már értjük, világos, köszönjük... Volt köztük magyar is - idővel a Bank of China (Hungary) Rt igazgatósági tagja -, de őt csak annyira becsültük meg, amennyire a magyar köztársasági elnök hajlandó volt kezet nyújtani neki; ezért jó látni, hogy a magyar miniszterelnök ma már arról beszél, hogy "keleti szél fúj", és hogy igenis vannak lehetőségeink... Elszalasztottból egyelőre több mint kínálkozóból.
Amennyiben valaki úgy találja, hogy a magyar nemzet egységes (ugyan miben egységes?, hogyan lehet egységes? közös nemzeti akaratból? az mi? hogyan alakul ki?), akkor (én ezt mondom) mintegy varázsütésre felülemelkedik a történeti adottságokon és az érdekellentéteken: hogy a magyarság egyharmada idegen ország állampolgára, vagy hogy a magyarság gázfogyasztók és gázszolgáltatókból áll, hogy egy kisebbség munkája tartja el a többséget. Ez szerintem merő idealizmus. Orbántól meg hamis. Lehet vitatni.
@Pantagruel: Egységet hirdet hitelesen az, akinek eddig Budapest nem volt az ŐŐŐ fővárosa, csak mostantól? Amikor ő és hívei voltak csak a haza, ami nem lehet ellenzékben? És aki másra mert szavazni (többségben horribili dictu!) az csak valami kitudjahovávaló volt a szemükben? Akik menjenek is a pontosan körülírt száraz közel-keleti sivatagba, vagy hová?
Most én pl. hirtelen mitől lettem az új egységük része? Bevettek a csapatba mégis, annak ellenére?
Egységet mond és gondol őszintén az, aki egy szomszédos ország kormánypártjában a magyarokért ott tenni is tudókat nem hívja meg Az Egységről szóló konferenciára?
Ez lenne a MÁÉRT: „A Magyar Állandó Értekezletet a parlamenti, illetőleg tartományi képviselettel rendelkező határon túli magyar szervezetek, a magyarországi parlamenti pártok, a Magyar Kormány, valamint a nyugati magyarság képviselői alkotják, de minden esetben biztosítja a térség valamennyi magyar nemzeti közösségének részvételét. A Magyar Állandó Értekezlet évente legalább egy alkalommal a Magyar Köztársaság Miniszterelnöke meghívására ül össze. Munkarendjéről maga határoz." – részlet a „Magyarország és a határon túli magyarság – 1999” konferencia nyilatkozatából."
Akkor annyira hülye vagyok, hogy nem értem mit jelent az egység szó fideszül.
Most én pl. hirtelen mitől lettem az új egységük része? Bevettek a csapatba mégis, annak ellenére?
Egységet mond és gondol őszintén az, aki egy szomszédos ország kormánypártjában a magyarokért ott tenni is tudókat nem hívja meg Az Egységről szóló konferenciára?
Ez lenne a MÁÉRT: „A Magyar Állandó Értekezletet a parlamenti, illetőleg tartományi képviselettel rendelkező határon túli magyar szervezetek, a magyarországi parlamenti pártok, a Magyar Kormány, valamint a nyugati magyarság képviselői alkotják, de minden esetben biztosítja a térség valamennyi magyar nemzeti közösségének részvételét. A Magyar Állandó Értekezlet évente legalább egy alkalommal a Magyar Köztársaság Miniszterelnöke meghívására ül össze. Munkarendjéről maga határoz." – részlet a „Magyarország és a határon túli magyarság – 1999” konferencia nyilatkozatából."
Akkor annyira hülye vagyok, hogy nem értem mit jelent az egység szó fideszül.
@UrsaMajor:
A konkrét javaslat abszurditásán túl további veszélyt is hordoz. Azt, hogy mindenfélét beleírunk az alkotmányba, mert olyan nemzeti, meg olyan konzervatív. Arra meg nem gondolnak, hogy az eredmény egy életszerűtlen, használhatatlan zagyvaság lesz. Ezzel pedig, gyakorlatilag egy viccet csinálnak az alkotmányból.
@kaffogó hebrencs:
Gyanítom, hogy a szervezet szó is, hasonlóan a szavaink tekintélyes százalékához németből lett lefordítva.
Mert a mi nyelvünk annyira "intelligens", hogy több nyelven is beszél :)
A konkrét javaslat abszurditásán túl további veszélyt is hordoz. Azt, hogy mindenfélét beleírunk az alkotmányba, mert olyan nemzeti, meg olyan konzervatív. Arra meg nem gondolnak, hogy az eredmény egy életszerűtlen, használhatatlan zagyvaság lesz. Ezzel pedig, gyakorlatilag egy viccet csinálnak az alkotmányból.
@kaffogó hebrencs:
Gyanítom, hogy a szervezet szó is, hasonlóan a szavaink tekintélyes százalékához németből lett lefordítva.
Mert a mi nyelvünk annyira "intelligens", hogy több nyelven is beszél :)
@Lord_Valdez: Jajj, most aláásod a Magyar Szakrális Nyelv szentségét:)
@kaffogó hebrencs:
"...Mindig kultúrált, kimért hangnemben írt erről az egyébként igen buta és erőszakos vallásról és a még butább és erőszakosabb híveiről. Kedvencem az Isten fasza,(...)"
Váljék egészségedre és épülésedre.
"...Mindig kultúrált, kimért hangnemben írt erről az egyébként igen buta és erőszakos vallásról és a még butább és erőszakosabb híveiről. Kedvencem az Isten fasza,(...)"
Váljék egészségedre és épülésedre.
@a szív fészkei:
"Egységet hirdet hitelesen az, akinek eddig Budapest nem volt az ŐŐŐ fővárosa, "
Nagyon jól tudod, édes Szívem, miről van szó, kár kiforgatni a szavakat valós jelentésükből, s a gondolatokat eredeti értelmükből.
"Egységet hirdet hitelesen az, akinek eddig Budapest nem volt az ŐŐŐ fővárosa, "
Nagyon jól tudod, édes Szívem, miről van szó, kár kiforgatni a szavakat valós jelentésükből, s a gondolatokat eredeti értelmükből.
@Lord_Valdez: "szervezet szó is, hasonlóan a szavaink tekintélyes százalékához németből lett lefordítva."
A "szer" tudtommal egyike legősibb, finnugor- eredetű szavainknak. Számos kifejezésünk gyökere (szerv, szerszám, szerzet, Pusztaszer, ahol az első szert tartották a honfoglaló törzsek, stb.)
A "szer" tudtommal egyike legősibb, finnugor- eredetű szavainknak. Számos kifejezésünk gyökere (szerv, szerszám, szerzet, Pusztaszer, ahol az első szert tartották a honfoglaló törzsek, stb.)
@jaegtoer: "kár kiforgatni a szavakat valós jelentésükből, s a gondolatokat eredeti értelmükből."
Éppenséggel, hogy nem forgatja ki. Nem vagyunk "egységesek". Utálnám is a gleichschaltolást, Te sem örülnél neki.
Vannak közös céljaink, s még néhány fontos közös dolgunk (nem ártana rendezni végre) de egységes a hangyaboly, a méhkas. Mi nem.
Éppenséggel, hogy nem forgatja ki. Nem vagyunk "egységesek". Utálnám is a gleichschaltolást, Te sem örülnél neki.
Vannak közös céljaink, s még néhány fontos közös dolgunk (nem ártana rendezni végre) de egységes a hangyaboly, a méhkas. Mi nem.
@kaffogó hebrencs:
Akkor gondolom lesújt a Történelem Ura és kitöröl a tér-idő kontinuumból :)
@anyátok:
Hát, a szer lehet, de a szervezet már más tészta. Ha jól tudom, akkor az udvar is hasonló eset. Az udvar szó régi, de az udvarias későbbi, német minta alapján képzett.
Akkor gondolom lesújt a Történelem Ura és kitöröl a tér-idő kontinuumból :)
@anyátok:
Hát, a szer lehet, de a szervezet már más tészta. Ha jól tudom, akkor az udvar is hasonló eset. Az udvar szó régi, de az udvarias későbbi, német minta alapján képzett.
@xsasha: "Ha a legkedvezőbb adózást vezetjük be akkor, amikor a gazdaság meglódul, az vajon vonzani fogja-e a tőkét?"
Te ez nem neoliberális gazdaságpolitika?
Egy féléve még az ördög műve volt, ami tönkretette a hazát.
Te ez nem neoliberális gazdaságpolitika?
Egy féléve még az ördög műve volt, ami tönkretette a hazát.
@xsasha: "amiknek belátásához intellektus kell"
Ja, ovi arról híres, hogy a célközönsége a sokdiplomás filozófusok.
Ja, ovi arról híres, hogy a célközönsége a sokdiplomás filozófusok.
@anyátok: EGY a zászló, az isten, a párt... Most mi van, ha ez nekem nem tetszik?
Ja, és jut eszembe erről: "Egy a jelszónk, a béke, harcba boldog jövőért megyünk,
Egy nagy cél érdekében tör előre ifjú seregünk.
Bárhol is van hazája, bármely ég néz le rája,
Küzdő korunknak új nemzedéke mind itt halad velünk" DIVSZ-indulóból idézet
Ja, és jut eszembe erről: "Egy a jelszónk, a béke, harcba boldog jövőért megyünk,
Egy nagy cél érdekében tör előre ifjú seregünk.
Bárhol is van hazája, bármely ég néz le rája,
Küzdő korunknak új nemzedéke mind itt halad velünk" DIVSZ-indulóból idézet
@eMeL: Ja, persze, intellektus kell!, és persze HIT... legalábbis én az hittem, illetve már-már kezdtem azt hinni, hogy azt kell hinnem, hogy hinnem kell benne, hogy elég hinnem hogy a Fidesz nem került lejtőre, hiszen - higgyük el nekik, illetve Schmitt "nyelvőr zoknibáb" Pálnak -, hogy a Fidesz politikai - alkotmányozó - joga isten adta jog; pontosabban: politikai hatalmának forrásjoga az isten adta jog, a mágikus kiválasztottság elvéből származik (hová lett a 2/3?), értsd, akarom mondani, hidd: a Fidesz hatalma Istentől való, hiszen az istentől való alkotmányozó hatalom (vö. Schmitt Pál: "az alkotmányozó hatalom Istentől való") hit - gyakorlat - kérdése, szemben az "Emberi és polgári jogok nyilatkozata" óta gondolt - hitt - népszuverenitás elvének gyakorlatával, amely szerint minden szuverenitás elve természeténél fogva a nemzetben lakozik, és sem testület, sem egyén nem gyakorolhat hatalmat, ha [az] nem határozottan tőle ered. Isten és a hit beemelése az alapjogok szövegébe kitűnő ötlet, nem csak a hitélet fellendítése miatt, hanem mert hiszen nem lehet minden jogász egyben képzett teológus!, így a munkanélküli teológusoknak is munkát adhatunk a jogászaink mellett, amíg a jogi karon bevezetik a teológiát. Cthulhu fhtagn
www.vg.hu/velemeny/jegyzet/alkotmanyozasi-lejton-a-kormany-333193
www.vg.hu/velemeny/jegyzet/alkotmanyozasi-lejton-a-kormany-333193
@Pantagruel: Sajnos nem lehet vitázni veled. Még egészen gyerek voltam, amikor anyám elmagyarázta, hogy miért szeretik a dunántúliak Széchenyit, és miért utálják Kossuthot. Kb. ettől az időtől - cca. 170 éve - követhető számomra a megosztottság.ami persze azóta ezer formát öltött, ezer síkon működik. Ezt nem tudomásul venni, nem bekalkulálni egy kormányzati stratégiába, az nekem nem idealizmus, egyszerűen ostobaság. Tartok tőle, hogy súlyos következményei lesznek.
@Pantagruel: "Isten és a hit beemelése az alapjogok szövegébe kitűnő ötlet"
Bár nem túl új. Már a király hatalmát is az isten legitimizálta, így ugyebár megkérdőjelezhetetlen és kész.
Igaz az idő némileg túlhaladta mindezt, de az emberiség nem lett okosabb pár ezer év alatt sem.
Bár nem túl új. Már a király hatalmát is az isten legitimizálta, így ugyebár megkérdőjelezhetetlen és kész.
Igaz az idő némileg túlhaladta mindezt, de az emberiség nem lett okosabb pár ezer év alatt sem.
@eMeL: És az antik uralkodók is nagy és komoly istenektől származtak - félrekufircból, de akkor is - ígyy egy nagy ulti az egész örökléstan. Kinek van adu ászabb elődje és ebből fakadó komolyabb felkentsége?
Ennyire nem bízni magunkban a XXI. században azért sajnálatos. Ehhez istent iderángatni??? Hogy ő összemaszáljon mindenkit eggyé, amit gyurmaként lehet alakítani a vezető kénye-kedve szerint? Hányféle isten van?
Szegény Orbán: több száz évvel előbb kellett volna születnie, akkor lehetett igazi játszótér számára ez az uralkodósdi.
Ennyire nem bízni magunkban a XXI. században azért sajnálatos. Ehhez istent iderángatni??? Hogy ő összemaszáljon mindenkit eggyé, amit gyurmaként lehet alakítani a vezető kénye-kedve szerint? Hányféle isten van?
Szegény Orbán: több száz évvel előbb kellett volna születnie, akkor lehetett igazi játszótér számára ez az uralkodósdi.
@orica: "Sajnos nem lehet vitázni veled. Még egészen gyerek voltam, amikor anyám elmagyarázta, hogy miért szeretik a dunántúliak Széchenyit, és miért utálják Kossuthot. Kb. ettől az időtől - cca. 170 éve - követhető számomra a megosztottság.ami persze azóta ezer formát öltött, ezer síkon működik. Ezt nem tudomásul venni, nem bekalkulálni egy kormányzati stratégiába, az nekem nem idealizmus, egyszerűen ostobaság. Tartok tőle, hogy súlyos következményei lesznek. "
Frankó! Akkor most nekem azt mondod, hogy mivel cca 170 éve megosztott az ország, ezért frankó továbbvinni? Hmmm ez nekem tűnik csak abszurdnak? 10 millió embert miért kell megosztani? Senki nem veszi észre azt, hogy mennyire káros (akár csak a környezetében) azt súlykolni a zemberekbe, hogy "ők" és "mi"?
Te azt írod "ostobaság" ennek a kis országnak a politikájába nem bevenni a megosztást, mert következményei lesznek. Én azt mondom az utóbbi tíz évben lehet látni milyen károkat okozott a "aki magyar valünk van" meg a "visszakapta magyarország a fővárosát" és a hasnonló népsötétítés.
Frankó! Akkor most nekem azt mondod, hogy mivel cca 170 éve megosztott az ország, ezért frankó továbbvinni? Hmmm ez nekem tűnik csak abszurdnak? 10 millió embert miért kell megosztani? Senki nem veszi észre azt, hogy mennyire káros (akár csak a környezetében) azt súlykolni a zemberekbe, hogy "ők" és "mi"?
Te azt írod "ostobaság" ennek a kis országnak a politikájába nem bevenni a megosztást, mert következményei lesznek. Én azt mondom az utóbbi tíz évben lehet látni milyen károkat okozott a "aki magyar valünk van" meg a "visszakapta magyarország a fővárosát" és a hasnonló népsötétítés.
@Squid: Nem! Nem ezt mondtam. Csak nem bontottam ki részletesen, hogy attól nem lesz egység, ha OV azt mondja, van. Bár nagy varázsló, de nem ennyire. Radnóti Sándor Szőcs Gézára mondott szavai rá is igazak: kalandos elme.
Azt gondoltam egyértelmű - ezek szerint egy értelemnek mégse:)) - a kormányzati stratégiának pont a felszámolásra kellene irányulnia! Kiindulási alap, hogy tudomásul veszem, létezik. Sajnos.
Azt gondoltam egyértelmű - ezek szerint egy értelemnek mégse:)) - a kormányzati stratégiának pont a felszámolásra kellene irányulnia! Kiindulási alap, hogy tudomásul veszem, létezik. Sajnos.
@Squid: "Akkor most, hogy mivel cca 170 éve megosztott az ország, ezért frankó továbbvinni?"
Az ország nem 170 éve megosztott, hanem 1000 éve. Nem tudjuk teljesen megszüntetni, nem vagyunk hangyboly.
Az ország nem 170 éve megosztott, hanem 1000 éve. Nem tudjuk teljesen megszüntetni, nem vagyunk hangyboly.
@kaffogó hebrencs:
az 'egészség' (egész-ség) valóban egy szép szó, és ilyen formában biztos kevés mai nyelvben van jelen, igen ám, de pl. az angol 'health' szó etimológiáját vizsgálva hasonló gyökerekre lelünk: 'O.E. hælþ "wholeness, a being whole, sound or well," from PIE *kailo- "whole, uninjured, of good omen" (cf. O.E. hal "hale, whole;" O.N. heill "healthy;" O.E. halig, O.N. helge "holy, sacred;" O.E. hælan "to heal").' whole-ness / egész-ség, ráadásul szent, nesze neked büszke hangerien.
a másik németül sajnos nem 'menschliche organisation', mint ahogyan írod, ami egész mást jelent, hanem 'menschlicher organismus', ami a görög 'organ'='szer-szám' szóból ered, ami ugye gyanúsan hasonlít a 'szer-vezet' szóra (szerszám izmusítva), és itt mindenki megteheti tippjeit, hogy most a görög volt-e a magyar alapja, vagy fordítva.
emígy e két szó / szóösszetétel egyediségére büszkélvezni valóban praecoxatív, ha szabad ünneprontónak lennem.
az 'egészség' (egész-ség) valóban egy szép szó, és ilyen formában biztos kevés mai nyelvben van jelen, igen ám, de pl. az angol 'health' szó etimológiáját vizsgálva hasonló gyökerekre lelünk: 'O.E. hælþ "wholeness, a being whole, sound or well," from PIE *kailo- "whole, uninjured, of good omen" (cf. O.E. hal "hale, whole;" O.N. heill "healthy;" O.E. halig, O.N. helge "holy, sacred;" O.E. hælan "to heal").' whole-ness / egész-ség, ráadásul szent, nesze neked büszke hangerien.
a másik németül sajnos nem 'menschliche organisation', mint ahogyan írod, ami egész mást jelent, hanem 'menschlicher organismus', ami a görög 'organ'='szer-szám' szóból ered, ami ugye gyanúsan hasonlít a 'szer-vezet' szóra (szerszám izmusítva), és itt mindenki megteheti tippjeit, hogy most a görög volt-e a magyar alapja, vagy fordítva.
emígy e két szó / szóösszetétel egyediségére büszkélvezni valóban praecoxatív, ha szabad ünneprontónak lennem.
@riennevaplus: "praecoxatív"
koránlagos? koránló? (praecox = korai, időnek előtti)
vagy micsoda? esetleg gépelési hiba?
koránlagos? koránló? (praecox = korai, időnek előtti)
vagy micsoda? esetleg gépelési hiba?
Az utolsó 100 komment: