W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Dolgozz, hélóta!

2010.05.07. 06:27 Tóta W. Árpád

Megbűnhődte már e nép a múúltat s jövehendőőőt! Most szopjanak egy kicsit a görögök. Nekünk arra kell figyelnünk, hogy csendben és fürgén elpakoljuk a nagyszobából a buli maradványait, mielőtt a szülők hazaérnek. 
 
A görögök ugyanis tényleg orbitális szopóágon vannak, azzal együtt, hogy a mentőövet egy vastag turha kíséretében megkapták. A görög tragédia ezzel új felvonást nyitott, most meg kéne érteniük, hol vannak és mi az elkerülhetetlen kiút. Nem kell félni, fájni fog. A hiszti eddig is megvolt, nagyon komolyan verték a seggüket a földhöz, gyújtogattak, zavarogtak. Most még több okuk lesz rá. Viszont amíg nem fogják fel, hogy kapálózni is kell a megmeneküléshez, addig még többet kell nélkülözniük, ugyanis a zavargásért nem fizet senki, sőt pénzbe kerül a szétkúrt városok helyreállítása. Továbbá a turisták se sietnek vadállatok közé, ha azok nincsenek bekerítve. Kívülről teljesen érthetetlen, illogikus, amit művelnek, hiszen nyilvánvaló, hogy nem attól lesz több pénzük nyugdíjra meg pótfizetésre, ha felgyújtják Athént, hanem ha visszamennek végre dolgozni. 
 
Belülről bezzeg ugyanolyan érthető az egész, mint a magyar zavargások, a népi ellenállás, az uszulás, az erőszak. A magyar népszínmű összes eleme megvan, csak hangfelvétel nem volt, de a szitu ugyanolyan egyértelmű. Nekik hazudva lett! Be lettek csapva! És ezt ne az emberekkel fizettessék meg! Nekik bemesélték, hogy jár a tizennégy havi fizetés (effektíve hét hónapnyi munkáért!), a korai nyugdíj, a jóléti állam, és most el akarják venni! Ez nem reform, hanem pénzbehajtás! Tényleg az: eddig hitelből pancsoltak, most meg fizetni kell. Senkit a görögökön kívül nem érdekel, hogy ők minek meg mekkorának képzelik magukat, meg a kultúra bölcsője, meg a többi helyiérdekű lilaság. A pénz, az hol van? 
 
Biztosan beletelik egy évbe vagy többe is, amíg lecsillapodnak. Szemmel láthatóan messze vannak még a megvilágosodástól. A tök értelmetlen, önpusztító epilepszia élcsapata pedig a szervezett munkásság, amire szintén nagyon büszkék, hogy nekik olyanjuk is van az Akropolisz mellé. Még egy ideig magukat ássák egyre mélyebbre, mint kisautó a sárban. Vannak és lesznek németellenes érzelmek is, amihez a világháborús sérelmek jól használhatók.

 
Ora et labora
 

Na de hát ki nem szarja le a görögök fájdalmát? Egyéni szocprobléma, Jorgosz, oldjad meg. Voltunk ott, a magyarok elég nagy része látta Görögországot, és hogy milyen kényelmes, bulizós, laza mediterrán nép lakik ott, hányféle csúszópénzzel találkozik az egynyári turista is, és mennyire hihetetlen, hogy ez mégis egy állam. Ugyanez a jelenség egyébként végigvonul az úgynevezett mediterrán népeken (a túlpartról már nem is beszélve). Élnek bele a világba, könyveléssel nem piszmognak, okosba megy az egész ország. Forr a vér, minden ráér holnap is, buzuki hangja szól. Eb ura fakó, semmirekellők.
 
Annyi aggodalom vegyül csak a kárörömbe, hogy a görögök szégyenéből egyrészt egész Európának jut, másrészt meg ha a külvilág alaposabban kezd vizsgálódni, akkor észre fogják venni, hogy van még errefelé néhány tökig eladósodott, és változásra rest nép. Mint amikor az osztálynaplót lapozgatja a szaktanár: csak észre ne vegyen, csak eszébe ne jussak. 
 
Ez nem az ugrabugrálás ideje, hanem az összeszorított seggel kushadásé. Nem lesz vidám időszak, mert könnyen gyanússá válhat bármilyen lépés, ami veszélyezteti a költségvetést. Nem vethető be a csodafegyver sem, vagyis az, hogy az új kormány üres páncélszekrények előtt tart sajtótájékoztatót, és ordít, hogy a Bajnai-kabinet elképzelhetetlen, eddig ismeretlen méretű szart hagyott hátra. Jól megszívnánk, ha ezt meghallaná az amúgy is ideges világ. Úgyhogy most legjobb, ha megértjük egymást félszavakból és füstjelekből, tamtamot nem verjük, tanulunk a más kárán. És esetleg, ha jut rá egy perc, szemügyre vesszük a görög balhét, és egy kicsikét visszamenőleg is szégyelljük magunkat. Igen, így nézett ki a forradalmunk.


Címkék: zavargás válság külpol magyarland

758 komment · 10 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr531980598

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szíjjártó gumicsontvázai 2010.05.12. 15:09:15

„Minden nap csontvázak zörgésétől hangos, és minél hangosabban zörögnek, annál egyértelműbbé válik, hogy az a gazdasági vészhelyzet, amibe Magyarország belekerült, egyre súlyosabb.” Szíjjártó Péter A Fidesz szeret rettegni a csontvázaktól,...

Trackback: Németország ma dönt a görögök sorsáról 2010.05.10. 18:56:19

A német parlament két háza szavaz a kormány törvénytervezetéről a válságos anyagi helyzetben lévő Görögországnak nyújtandó nemzetközi támogatásról.

Trackback: About Taxes 2010.05.10. 09:16:43

a2a_linkname="About Hungary";a2a_linkurl="http://abouthungary.blog.hu/2010/05/09/about_taxes";   Nagyon helyes. Épp itt volt az ideje, hogy valaki beszóljon. 6,5%-os deficit, he? Nem ebben állapodtunk meg az IMF-fel, sem az EU-val, nem ez volt a k...

Trackback: Nyújtózkodni a görögmintás takaró alatt 2010.05.07. 18:17:15

Azért hogy Görögországban milyen balhé van, barátom! Ahhoz képest a mi tévészékház-ostromunk csak csendes vasárnap délutáni cserkészzsúr volt. Pedig Hellászban sem történt más, mint hogy a kormány beismerte, hogy eltolta az elmúlt néhány évet - igen, m...

Trackback: Magyarok Slotáért Mozgalom 2010.05.07. 17:27:12

Fricz Tamás beelőzte a Jobbikot a Slotának adott segítségnyújtásban. A szélsőséges pártoknak általában kell egy erős ellenségkép. Más pártoknak is használ, hogy botrányaikat elfedje, de itt igazán fontos az identitás-képzésben. A legszebb példát erre a...

Trackback: Forint, euró, csodák 2010.05.07. 15:29:05

Gyengül a forint, napról napra veszített az értékéből, ahogy írja az index. Hétfő óta nagyjából 5%-kal ér kevesebbet, amit termelünk, ha valaki euróbal szeretné eladni, s mindez amellett, hogy az euró önmagában is vesztett az értékéből mondjuk a dollár...

Trackback: Pedig Király időben szólt 2010.05.07. 14:24:36

Vége, nincs tovább. A karvalytőke vérszomjas kígyói rávettették magukat a harcos hellén népre. Már nem elég dolgozni a "hélóta geciknek", immár vezekelniük is kell. Vezekelniük azért, amit politikusaik tettek velük

Trackback: Vásároljon akciósan csődközeli államot II. 2010.05.07. 14:19:02

Aki annyira butuska, hogy hallgat egy rosszhírű cég pénzügyi tanácsadójára, megérdemli ha elárverezik a házát. Mert van aki gátlástalanul megvezet, átver embereket - néha konkrét hazugsággal, de gyakrabban csupán a lehetséges következmények elhallgatás...

Trackback: Vásároljon akciósan csődközeli államot 2010.05.07. 13:27:14

Göröghonban baj van. A narancs rohad, a joghurtba belefingott Odüsszeusz, s az Akropolisz is lassan szétesik. Az emberek elkezdhetik újra az alapoktól. Kecskét, birkát kell tartani a hegyekben, halat fogni a tengeren, meg élni abból, amit az anyaföld a...

Trackback: Görögország: akik még nálunk is hülyébbek 2010.05.07. 09:47:53

Őrülten költekező, költségvetési adatokat hamisító, majd megbukó kormány. Óriási államadósság és perspektívátlan megszorítás. A magyar sztori  – Athénban.  (Fotó: Reuters) Hiába támogatja a lakosság többsége a görög kormány kis Bokros-...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Fogyasszon import sertéstejet! (ex Vámpírlány): " "akkkor lenne felelotlen ha nem tuntetnenek a gorogok ellene. "

Ha ilyen egyszerű lenne az élet...
A görögök felelős továbbhitelezésének egyik kerékkötője az, hogy tüntetnek."

szerintem felreerted. a gorogok azert tuntetnek mert megszoritasok vannak/lesznek es csak igy kapnak kolcson. ha ugy kapnanak kolcson hogy nincsenek megszoritasok (tehat nem tuntetnek a gorogogk)az valoban felelotlen lenne.
@anyátok:
Mé', Ady miniszterelnök volt? Itt nem szeretetről van szó. A tanár se kurva anyázza a diákot, és fordítva se. Ha ezt valaki nem érti, annak nem tudom elmagyarázni.
@huba:
Márpedig az erős forint az mindenképp kívánatos, mert az a befektetők bizalmát jelzi, egyfajta marker a gazdaság állapotától. És ha erős a forint, akkor lehet csökkenteni beruházás-barát szintre a kamatokat.
És eMeL-nek nagyon igaza van, hogy a legeslegfontosabb a kiszámíthatóság, a kiegyensúlyozottság. A Fidesz legnagyobb érdeme volt a gazdasági szakemberek szerint, és Gyurcsány legnagyobb hibája volt ez a tényező. Áfát csökkenteni majd emelni nem menő. Gazdasági csoportokkal megbeszélni a tervezett sarokpontokat=menő.
@kaffogó hebrencs:
Ne fárassz Hebrencs, eddig udvarias voltam. Harcolj magadért, semmi kifogásom ellene. Menj el horgászni, vagy sakkozni, ha nyugira vágysz.
@huba: Hát ha forint milliárdos lennék én is nagyon örülnék az erős forintnak (kimenekítve a pénzem többet kapnák ugynannyiért).
Ha sok megtakarításom lenne, akkor is örülnék, mert több luxuscikket kapnék érte (merthogy az túlnyomórészt import).
Mivel van frank lakáshitelem és nem exportra dolgozok, én is örülnék.
Ugyanakkor azt is tudom, hogy hiába erős a forint, ha ez nem indokolt, akkor a haszon csak időleges és visszaüt a dolog.
@xsasha: Csak nálunk sajnos nem azért volt erős a forint, mert a rengeteg befektetés miatt ömlött volna befelé a beruházásitőke. Ez inkább csak spekulatív pénztőke volt.

Sajnos a reálisnál magasabb (erőltetett!) kamat (egy rettegés miatt, mert nagy az államadóság, ami folymatos finanszírozót igényelt) volt az ok.
Ez egyrészt feleslegesen nagy (a szükségesnél drágább) államhitel finanszírozást jelentett másrészt bénította a gazdaságot, mert az nem tudja kitermelni a magas kamatokat.
Ebben a játékban meg sáros volt járai is. Részben hogy bosszantsa a szocikat, részben rosszul értelmezett szerepből (lásd Huba véleményét az erős forintről "nagyon kozkeletu tevedes az emberek es politikusok koreben").

A kamatokat (szerintem) nem lett volna szabad irreálisra emelni, hagyni kellett volna lecsúszni a forintot és ezzel jelezni (jeleztetni a piaccal!) a túleladósodottságot.
Mellesleg így a lakossági eladósodásban sem a frankhitel dominált volna.
Ennyi az én elemzésem.
@Várúr: Megsértődtél, amiért ki mertem mondani a magyar társadalom elsöprő többségének véleményét, lószart csináltatok ti ott forradalmat, az köztörvényes bűncselekmény volt.

@xsasha: "Miféle mítoszteremtésről beszélsz? Az indexnek vagy az origonak fényképes beszámolója volt, ahogy bent a rádióban sétálnak az emberek,"

Másnap reggeli kép:

www.hirado.hu/Hirek/2009/09/~/media/News/Hirado/Hirek/2008/10/16/16/mtv_ostrom06.jpg.ashx

Az ügyészség "a közérdekű üzem - ez esetben az MTV - működésének megzavarása, továbbá a vádlottak egy részénél a felfegyverkezve, csoportosan elkövetett, hivatalos személy elleni erőszak, másoknál pedig a lopás" miatt emelt vádat, ezt a magyar nyelv összefoglaló néven a csőcselék tobzódásának nevezi. Ez ellen a FIDESZ sem tiltakozott soha, igaz, azt beszélték náluk, hogy GyF szervezte, meg orosz katonai parancsszavakat is halottak jólértesült HirTV betelefonálók.
@xsasha: "Márpedig az erős forint az mindenképp kívánatos, mert az a befektetők bizalmát jelzi, egyfajta marker a gazdaság állapotától."

Ez jóval bonyolultabb dolog ennél. A mezőgazdaság számára például nagy csapás a nyári erős forint, ha exportálni akarnak. Te is be tudod látni, hogy ha eladsz valamit 1000 euróért, nem mindegy, hogy itthon 220,250,vagy 280 ezer forintra tudod beváltani.
@KoszPap:

A székházostrom utáni, keddi blaha-lujza-téri "csata" alkalmával azért azok a galád tüntetők nem bántották a lováról leesett, földön fekvő "vitézt", s a később felgyújtott rendőrautóból is először hagyták kiszállni a rend őreit, s nekik is meghagyták a menekülés útját. A szélvédőt bezúzta valaki, de a zsarukhoz nem nyúlt senki, pedig lett volna rá alkalom. Gondolj bele. A 7-es busz megállója elől kellett eljutniuk a tér másik oldalára (kb. a 7-es másik, ellenkező menetirányban lévő megállójáig), miközben viszonylag sok tüntető lófrált arra.
S mindkét esetben több helyről hallható volt a "magyar rendőrt nem bántunk" kiáltás, valamint a rendőrök biztatása arra, hogy álljanak át.

Nekem, s még néhányunknak akkor ment el a kedvünk az egésztől, amikor a Kossuth téren szinte minden barom felmehetett a színpadra, s előadhatta a hülyeségeit, no meg "vicces" zenebetéteket játszottak be a "szónoklatok" közti szünetekben.
@kaffogó hebrencs:

Hm...:)
Szeretem az általánosítás és egy kalap alá vétel megnyilvánulásait.:)
Csőcselék. Hát igen. Szóval a csőcselék nemcsak a futballhuligán, hanem adott esetben a nemtetszését szóvá tevő egyetemi tanár, családapa, leendő értelmiségi, gyakorló orvos és óvónő is. Csak nézőpont kérdése nem igaz? Innét már csak egy lépés az, hogy mindenki csőcselék, aki nem azt gondolja és nem akkor, amit és amikor én, meg a választottam.

Nem is oly rég azt hiszem valaki épp azt feszegette, hogy a demokráciákban bevett dolog a tiltakozás intézménye, s ezzel kívánta bizonyítani azon állítást, mely cáfolja a 2006-os események forradalomként történő megítélését. Viszont ha ezt alapvetésnek vesszük, nyugodtan beszélhetünk a tiltakozáshoz fűződő demokratikus jogunkról, melybe belefér az utcára vonulás. Otthon ugye nem igazán tudok hatékonyan tiltakozni, s még adott esetben a passzív ellenállás is önmaga paródiájává válik. Nyilván randalírozni nem szükséges, de ha már nálunk fejletteb demokráciákban esetenként egész külvárosok égnek, akkor hadd ne marasztaljam el túlzott huliganizmus okán a Gyurcsány-éra alatt utcára vonuló tiltakozókat.
Mert ugye libbalról percenként lehetett hallani a sóhajtozást, hogy hát tele van velünk a nyugati sajtó, meg néhány hülye és a szellemi plebejus csőcselék nem tudja visszafogni az életre valótlansága okozta frusztrációját, túltengő tesztoszteronszint okán keletkezett agresszióját.

Dehát mint tudjuk az éremnek két oldala van. Ha már csőcselékezésről, s ennek a szónak a relativizálásáról esik szó. Szóval mindenki csőcselék, aki kinn volt. Ez esetben mondhatnám azt - általánosíthatnék - hogy aki meg otthon maradt, az mind gyáva féreg, vagy ostoba szellemi hulladék. Akit anno 2006-ban megvezettek, s ez választások után ki is derült számára ugyebár gyáva, hisz tévedését belátva nem tiltakozott a hazugok ellen, vagy pedig ostoba, ha a nyilvánvaló tények hatására sem ismerte be önmagának tévedését, s ezért maradt otthon.
Mint tudjuk a világ azért nem ilyen egyszerű. Csak ha egyszerűnek akarom látni.
@bólint:

"Ja és a jó oligarchák kialakulása:"

Nincsenek jó oligarchák. Csak oligarchák vannak. Épp azért lehettek azok amik, mert mindkét oldalon sütik a sütnivalójukat. Nekik nem barátaik meg pártpreferenciáik vannak, hanem érdekeik. A pénz meg nem baloldali vagy jobber.
@kaffogó hebrencs:

"...Fradiért harcoltak..."

Tény. De attól még, hogy egyesek vizet isznak a kocsmában, még nem jelenti azt, hogy az egész "intézményt" vízivásra tervezték.
A DKP megígéri, hogy nem növekednek a zemberek terhei!

A DKP megígéri, hogy az emberek nagyon jól dolgoztak!

A DKP megígéri, hogy nem ingatja meg, nem gyűrűzik be.

A DKP megígéri, hogy tudja a megoldást!

NEM LENNÉK A HELYETEKBEN, TUDATLANOK!

Folyt. köv.
@anyátok:

A "kurvaország" "kövérkötelének" édestestvére. Ugye milyen rossz ha néhány ügyesen kiragadott mondatból építünk legendáriumot és érvrendszert? Vagy egyik oldalon lehet?:)
@Fogyasszon import sertéstejet! (ex Vámpírlány):

"Az EU tehát ismét elkésett "

No igen. Az EU életképtelensége és töketlensége megosztottságában rejlik.
Bizonyos francia és angol politikus- és érdekcsoportok még mindig azon a szinten vannak, hogy az EU "motorját" vissza kell fogni és nem szabad gazdasági erejének megfelelő politikai/döntéshozatali erőt biztosítani számára. Ez a fajta "csalánverés" tetten érhető volt akkor is, amikor kedves "exantant" anno a kelet-közép-európai államok függetlenedését sem tartotta kívánatosnak, mert ez szerintük a német befolyás erősödéséhez vezetett volna.
Szerencsénk, hogy volt egy USA...:)
@kaffogó hebrencs:

"Akkor Görögországban már szabadságharc folyik."

Hááát...
Ez valahol így is van...:)
Ettől még persze maga a székházostrom nem volt forradalom. Ám nem is egy csőcselék rendetlenkedésével egyenértékű.
Oops! Rájöttem egy fasza megoldásra (a közgáz Nobel-díjjal járó összeget egyúttal a fóti gyerekvárosnak adományozom).
Ki akarunk mászni a gödörből? Azt szeretnénk, ha a zemberek addig nyújtózkodnának, ameddig a takarójuk ér? Ügyeskedésre adhat okot a vagyonadó bevezetése? stb.stb.
Megoldás: többkulcsos ÁFA.
kenyér-tej-parizer: 10%
...
parmezánsajt,plazmatévé, szobaszökőkút: 50%
...
Jacht, gyémántkarkötő, szilikoniplantátum: 100%
Na, mit szóltok, közgazdász guruk?
@huba:

Figyeld csak az események sodrását!
Nem a görög kölcsön hangsúlyos már, hanem a gigacsomag. A görögöket már rég lenyelte a világ, új aggodalmak jönnek. (a többi országhoz képest Görögország kis tétel)
Magyarul, a csomag EU-s kiterjesztését körültekintőbben kellett volna bevezetni (és jóval hamarabb), nem pánikszerűen, az utolsó pillanatig várva a sült galambot.
Ez a felelőtlenség.
@xsasha: A miniszterelnök azt képzelte, hogy saját felnőtt emberei között van.
z bizony tévedés volt, de nem hiba, mégcsak bűn sem.
És kedves Várúr, ne hidd, hogy a tüntetők többsége bármilyen nemzetpolitikai, vagy egyéb elvi okok miatt fogta a kockakövet.
Hanem
1. na végre történik valami,
2. és kérek több munkanélküli segélyt,
3. és különben is, már a kannás bor is drága,
4. valamint a rohadtaknak baromi nagy autójuk, házuk, stb, van, menjenek a retekbe.
(Ja, hogy hazudtunk, meg qrva ország? Hát persze, hogy igaz.)
És a görögöknél ugyanez ugyanígy.
@amergin:

Nem nézem Fábry-t, egyébként kedvelem a stílusát, s a műsorában is sokszor vannak vicces és érdekes dolgok, de csütörtök este valahogy mindig máshol kötök ki...:) Egy ideig bulik, aztán meg sport, vagy internet volt arra az időre betervezve...:)
Amúgy Fábry helyenként kicsit talán trágár, de gondolom ez a "showman" része, mivel személyes - értsd rajta azt, ha nem a Showder-ben jelenik meg - megnyilvánulásainál nem fedeztem fel eme tulajdonságát.

A Heti hetest párszor láttam, s nincs elvi kifogásom ellene, bár az igaz, hogy annak idején (2001-02 körül) nagyon meggyűlöltem egyoldalúsága miatt. S az is tény, hogy Kernt kedvelem, ám Farkasházy-t gyűlölöm. S az egyoldalú, nyílt politikai megnyilvánulásai miatt Gálvölgyi is lassacskán tiltólistára került nálam.

De nem hiszek abban, hogy balosnak "Hentest", jobbernek meg "Showder-t" kellene néznie.

Az említésre kerülő "vakszülő"-nél pedig tényleg Sas József politikai kabaréi jutottak eszembe, Sas pedig kb.a 3. helyen van a listámon, mely a kivégzendő embereket tartalmazza, ha egyszer szerzek egy távcsöves puskát...:)
@xsasha: Persze ez se pont így igaz persze, mert a forintárfolyam és az alapkamat szorzata kell jó legyen, ahol az arányok eltolódhatnak a gyengébb forint, alacsonyabb kamat irányába. De tekintve a Gyurcsány-hazugság eredményét, amire alapozva másfél millió deviza hiteles szívott nagyot, ebben is lavírozni kell, és több megoldás elképzelhető.
Mivel az emberek nem ismerik, nem értik az összefüggéseket, természetesen egyszerű megközelítéseket használnak. Ez valahonnan ismerős, nem? Ha a liberális tábor megközelítéseit nézem, mindenképpen.
@huba: @eMeL:

Így igaz. Az erős forintárfolyam a hiteleseknek kedvez(ne) ha a törlesztőrészuletek alakulásánál nemcsak egyirányú mozgás lenne tapasztalható, viszont az exportőreinknek kedvezőtlen.

S valóban, a kiszámíthatóság és tervezhetőség - vagyis a stabil árfolyam - is kívánatos lenne, mint ahogy a középtávon változatlan és átlátható adótörvények. Az ha évente változik az adórendszer, a vállalkozások stratégiai terveire nem gyakorol túl jó hatást, hasonlatosan az árfolyamingadozásokhoz.

Az árfolyamingadozások a spekulánsoknak kedveznek, s nekik érdekük szinte egyedül ennek a kiszámíthatatlan helyzetnek a fenntartása.
@macitalp:

Megértem, hogy idegesítenek ezek a dolgok, dehát itt nemcsak erről lenne szó.
Gondolj bele egy olyan helyzetbe, amikor egyesek frankón tudják, hogy egy száguldó gőzmozdony sebességét csakis fokozott fűtőanyag-bevitellel lehet növelni, csak hát mások meg azt mondják, hogy ez végsősoron a tüzelőanyagraktár készleteinek, majd maguknak a mozdony mögé csatolt vagonoknak az teljes elégetésével jár. Végül pedig a robogó "vonat" elől fogják eltüzelni a vasúti talpfákat, s a szerelvény menthetetlenül kisiklik...

Lehet, hogy a rendszerben vannnak bizonyos szabályok, melyek a fenntartása szempontjából helyesek, csak épp lehetséges, hogy maga a rendszer rossz, a rendszer fenntartásának célja rossz, vagy maga a cél nem is létezik.
@Beekeetchoonai Witchai:

A baj itt nem feltétlenül az, hogy több millió bükkfának kell adóznia, hanem:
1. Több millió bükkfa adózik és adózott eddig, hogy bizonyos szolgáltatásokat igénybe vehessen, viszont a szolgáltatásokat osztogató most azt mondja, hogy ezeket mégsem tudja fizetni,
2. több millió bükkfa fizetett eddig nyugdíjjárulékot, mégis az a pletyka járja, hogy befizetései nincsenek meg, s hitelt kell felvenni a jelenleg nyugdíjasok kifizetéseinek fedezésére,
3. a mai nyugdíj előtt állók meg lettek szopatva rendesen azáltal, hogy nekik nem tett félre senki, elvégre egyrészt amit ők félretettek, azt a korábbiaknak szánták, másrészt ellopták, továbbá akiknek "ki kellene fizetniük" a jövő nyugdíjasait, azokat magánnyugdíjpénztárakba terelték.

Vagyis:
1. Adózol, de mégis fizetned kell majd bizonyos szolgáltatásokért, vagy helyenként nem részesültél áldásaikból (vidék). Bizonyos emberek a pénzükért nem részesülhetnek az "államból".
2. A nyugdíjkassza üres.
3. A közeljövő nyugdíjasai két szék közül a pad alá esnek.
jónapot. felvételen voltam, a la carte, ami most a story tv-n megy, és szombat este kerül adásba. sajnos én már nem láthatom, mert holnap reggel Berlinbe megyek, ahol a Német Külügyminisztérium Bloggertalálkozóján fogom képviselni hazánkat, a Kárpát-medencét, sőt igyekszem a szórványmagyarságot is. következő adás 24-én. kábé. mindenki másnak is javaslom, hogy csavarodjon le a matolcsyzmusról és hasonlókról egy időre, több dolgok vannak.
@anyátok:

"És kedves Várúr, ne hidd, hogy a tüntetők többsége bármilyen nemzetpolitikai, vagy egyéb elvi okok miatt fogta a kockakövet.
Hanem
1. na végre történik valami,
2. és kérek több munkanélküli segélyt,
3. és különben is, már a kannás bor is drága,
4. valamint a rohadtaknak baromi nagy autójuk, házuk, stb, van, menjenek a retekbe.
(Ja, hogy hazudtunk, meg qrva ország? Hát persze, hogy igaz.) "

Ez sarkítás. De azért kis átírással még lehet is belőle valami:

1. Végre talán nem következmény nélküli országban fogunk élni.
2. Ha már egyeseknek, kontraszelektált antitálentumoknak, talicskával szabad lopni, én is szeretnék tisztességesen megélni.
3. A létfenntartás költségei növekednek, ám a bérek nem nagyon. S ez társadalmi konszenzus esetén még tűrhető lenne, de sajnos sok egyenlőbb van, aki kivétel lehet a szabályok alól, s még csak meg sem húzzák magukat.
4. ...a mi pénzünkből, munkánkból, és/vagy sokszor a semmiből, továbbá sokan adómorálról beszélnek, miközben máshol adóznak, vagy nem adóznak, s igen, ezért menjenek a retekbe.

Különben azért ki kell ábrándítsalak, mert nemcsak rossz egzisztenciák, sikertelen emberek voltak kinn az utcán.
Nemcsak pénztárca, hanem igazságérzet, lélek is van a világon. S e két utóbbi dolog háboroghat akkor is, ha (most még) van elég kenyér meg bor.
Érdekes. Az előbb még voltak új kommentek, most meg hirtelen eltűntek...
@bögöbö: "Megoldás: többkulcsos ÁFA.
kenyér-tej-parizer: 10%
...
parmezánsajt,plazmatévé, szobaszökőkút: 50%
...
Jacht, gyémántkarkötő, szilikoniplantátum: 100%
Na, mit szóltok, közgazdász guruk?"

Azt hogy hülye vagy, fiam. Thürmer már 2002-ben előadta ezt a retardált kisstílű, polgárellenes proli javaslatot.

Arra lenne jó, hogy tönkretegye a magyar luxustermékek kereskedelmét, mert simán átmegyek Szlovákba, azt ott megveszem. Ez eszedbe sem jutott?
@pimpalini: "A baj itt nem feltétlenül az, hogy több millió bükkfának kell adóznia, hanem"

Azért olyan sok bükkfa nem adózik itt. van 3 millió nyugdíjas, 2 millió gyerek, 800 ezer közalkalmazott, 600 ezer munkanélküli. Mindössze 3.5 millióan fizetnek itt adót, akiknek a legtöbbje minimálbér vagy attól nem sokkal több bér után adózik, szinte semmit. Az SZJA 80%-át 400 ezer ember fizeti be. Ez a helyzet.
@pimpalini: Ez így van. De akkor kik ellen fog harcolni Orbán? www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-348415 Így értettem magamat: ha mellé állnak ezek, már nem ez a leminősítés jár nekik?

Nem kellett volna ezt is bedobni hergelésül, mert nemcsak a Kóka, Gyurcsány, Bajnai lett nagyon pénzes hirtelen, full politikai hátszéllel. Hanem ugye a Csányi és mentora Demján, az a máig sült áfészes fejű hajdani Áfész-vezető is érdekesen vált milliárdossá - erről szólt a linkem.

Mint a nemzet vérszívójaként hörögve utált zsidó ebben a körben a Várszegin - ő amerikai feleséggel vagy mivel lett első körben vagyonos - kívül nincs is senki.

Szóval küzdjön Orbán a csányiféle új földesurak ellen is.
@Tóta W. Árpád:

"sőt igyekszem a szórványmagyarságot is"

Nah, leszel te még jó nemzeti konzervatív, csak győzzük kivárni.

Amúgy meg: hélóta W., dógozzá!

Utat, kalandot! Bye
@Tóta W. Árpád:

Írtál alá titoktartást, vagy mondhatsz valamit a műsorról?
Fognak rólad is cikkezni a jobber sajtóban jövő héten? ;-)
@malacz69【ツ】rettegés elemző: kemény munka lesz ott, nem gondolod, hogy a németek hagynak minket lógni.
@Walter Melone: volt szó a Dessewffy ügyéről is, de ilyen slágermondat szerintem nem volt a műsorban.
@bólint:

Én valahol azért - is - bízom Orbánban, mert annak idején kiállt a MOL ellen is. De ezt már idéztem. Röviden annyi történt, hogy nem engedte drasztikusan emelni a gázárakat, mire a MOL egy fejese előjött azzal, hogy a gázszektor veszteséges. S ők nem hajlandók áremelés nélkül futtatni, stb...
Erre kontrázott egy riporter, hogy uram, itt vannak az adatok, a nyereség ennyi és ennyi. Erre rögtön jött az "önmagam újraértelmezése meg kozmetikázása" miszerint ő úgy értette, hogy a gázszektor nem ELÉGGÉ nyereséges...:)

Nicsak, most megint kiderült, hogy a jelen drasztikus benzináremelése lehetséges, hogy a MOL stiklije újfent...

Szóval remélem, hogy a jelenlegi vezetés ha nem is süt oligarchát nyíltszínen ökör helyett május elsején, de azért valahol visszanyesi a tisztességtelen nyereséget és a harácsolást. Persze csodákat nem szabad várni.

Demján volt skálás a múlt rendszerben? Csak azért kérdem, hogy jelezzem: nincsenek pozitív illúzióim a magyar pénzemberekkel kapcsolatban. Legtöbb esetben tőke stílus, műveltség, önmérséklet nélkül.
@kaffogó hebrencs:

Nem kekeckedés, de azért a 800 000 közszolga adózik. Továbbá az ÁFA-n keresztül a csecsemőtől a halottig mindenki fizet.
Természetesen a lényeggel egyetértek.
S megint nem akarok itt szocit temetni, de Orbánék már régóta szajkózták az adót fizető tömeg kiszélesítését, s az adóterhek csökkentését. Mert néha a kevesebb összességében több.
Csak ugye a mesterségesen adóelkerülésre szocializált magyar a jelenlegi törvények és a jelenlegi végrehajtás/számonkérés közepette megtalálhatja a kiskapukat.
@Tóta W. Árpád:

Mit munkálkodtok Dájcslandban?
@kaffogó hebrencs: jó, na persze, de én ezt EU-szinten értettem, a többi országtól nyilván megvédene a vám. Az árucikkeket és szolgáltatásokat terhelő adók konkrét értékét lehetne a tényleges létszükséglet kontra luxus függvényében eltérő módon belőni, konszenzussal. A lényeg a luxus proporcionális adóztatásán lenne, hogy aki ténylegesen élvezi, az fizessen többet. Azt ÁFÁ-t ugye erre találták ki, csak a sávok kiszélesítését hiányoltam, így laikusként. És lehet, hogy komcsi tempó, de ez talán visszatartaná az adósságspirálba kerüléstől azokat, akiknek nem telik szobaszökőkútra, illetve nem azokat büntetnénk, akiknek csak kenyérre telik.
@pimpalini: "Nem kekeckedés, de azért a 800 000 közszolga adózik. "

Gyakorlatilag nem. Az állam odaadja a bruttót, aztán visszaveszi az adórészét. Pontosabban azt a részét, amit a közalkalmazott nem tud visszaigényelni.

"Orbánék már régóta szajkózták az adót fizető tömeg kiszélesítését,"

Itt a 2/3, most meglátjuk, hogy csak szajkózni tudnak vagy ennél többet is.

"Mert néha a kevesebb összességében több."
Ez igaz. Már akkor megérné, ha a munkanélküli nulla forintot adózna, mert legalább a szociális rendszert nem terheli (annyira).
@pimpalini: valóban adózik, de az állam ugyebár egyik zsebéből a másikba pakolja a pénzt, értéket nem állít elő vele. Egyébként még az állam is keresi a kiskapukat, ahol tudja, cafeteria, ruhapénz, hasonlók (bár ebből egyre kevesebb van, régebben jellemzőbb volt), ami azért elég vicces.
@pimpalini: Őmaga a Skála Kópé, ja: "bemegyek, s milyen jól kijövök, ha bemegyek..." ez volt a szlogenjük.

És tényleg. Nagyon jól kijött.

MOL: www.fn.hu/cegek/20100426/mol/ Itt már májusban Orbán csapata játszik, ahogy felfogtam a linkből.

Akkor meg a mostani benzináremelése, amit már vizsgálgatnak innen-onnan, nem csak szocis hüpp-hüpp-hüppp Barba-trükk: hu.wikipedia.org/wiki/Barbapapa (ez akkor volt népszerű nálunk a tévében, amikor a Skála elindult kb. a jó Demján bácsival)
@bólint: "Szóval küzdjön Orbán a csányiféle új földesurak ellen is."

Node akkor mi legyen a családjával? (a legfontosabb ugyi a zisten, haza, család... a család meg neki az isten; csak nem teheti földönfutóvá pl. az apját).
Osztán meg mi legyen a pártja prominenseivel? Valahogy ott is jó sokan kikupálódtak ezen 20 év alatt.
@kaffogó hebrencs: "Az SZJA 80%-át 400 ezer ember fizeti be. Ez a helyzet."

Ez egyrészről igaz.
Másrészről az összes magyar adóbevétel kis része csak az szja.

Egy kis párbeszéd egyik kedvenc filmemből (a címe persze nem jut eszembe) A részeges csavargó (aki egy elveszett dolgozat lapjainak visszaszolgáltatásáért cserébe kap ellátást az amcsi egyetem koleszában az egyetemistától.

Csavargó: ...én mint adófizető állampolgár...
Bíró: Mikor fizetett maga adót utoljára?
Csavargó: Ma reggel. A boron szövetségi adó van és egy egész üvegnyi adót fizettem.

Szóval kicsit összetettebb a kép, de tény, hogy az átlag szja befizető áfát és jövedéki adót is képez valamint (jó esetben!) azért van jövedelme az szja-hoz, mert nagy a hozzáadott érték termelő képessége illetve a gdp-hez hozzájárulása. De ez sem biztos. Sok magyar monopol vállalkozásban (és hivatalban, intézményben) születik magas szja, miközben a valóságban adott esetben akár inkább káros ezen emberek tevékenysége. Másrészt lehet hogy egy vállalkozó minimálbéres, de sok embernek ad munkát (megélhetést! jövedelmet!), sok társasági adót fizet a cége és sok áfa/jövedéki adó származik a jövedelméből.
Szóval ne egyszerüsítsük le a dolgokat ;)
@Fogyasszon import sertéstejet! (ex Vámpírlány): "Magyarul, a csomag EU-s kiterjesztését körültekintőbben kellett volna bevezetni (és jóval hamarabb), nem pánikszerűen, az utolsó pillanatig várva a sült galambot."

van elonye a "shock and awe" tipusu penzugy lepeseknek. egy pszihes panikot kell/-lett megallitani.

az persze igaz hogy a dolog evtizedekkel ezelott kezdodott elbaszodi...
@BBazsi: "de ez talán visszatartaná az adósságspirálba kerüléstől azokat, akiknek nem telik szobaszökőkútra,"

Hát nem tudom. Egyi ismerősöm mos árul egy hitelre vett autót, rájött, hogy 52 000Ft-ba kerül havonta, és még egy métert sem gurult vele, amit 90 000Ft-os jövedelemből nehézkes finanszírozni. Ezt a típust csak az eladósodás megtapasztalása fogja megértetni, miért ne hitelből fogyasszon.

@eMeL: "Szóval ne egyszerüsítsük le a dolgokat ;) "

Ne. No de óriási különbség van aközött, ha az állam odaad neked 42 000Ft segélyt, majd ennek egy részét visszaszedi ÁFA, jövedéki adó stb. címen, vagy elmész gályázni egy gyárba, kiszúrják a szemed 55-60 nettóval, amiből ugye már fizettél egy halom járulékot, meg még a céged is fizetett a béred után TB-t, és ezen felül még ÁFA néven lehúz az állam.

ÉS miközben te gályáztál, a másik egész nézhette a tévét.

Ide vezet a buta, segélyező, "jajjdesjanáljukaszegényeket" típusú ún. baloldali politika.
@eMeL: "Másrészt lehet hogy egy vállalkozó minimálbéres, de sok embernek ad munkát (megélhetést! jövedelmet!), sok társasági adót fizet a cége és sok áfa/jövedéki adó származik a jövedelméből."

Ezért nem értem a multiellenességet.
pimpalini és a többiek!

Eddig veletek fizetteték meg!
És ti kénytelen-kelletlen tűrtétek!
És még boldog nyugdíjas korotok sem lehet!

NE csak az emberek fizessenek!
FIZESSENEK AZ ÁLLATOK, MEG A NÖVÉNYEK!

LEGINKÁBB A BÜKKFÁK! MEKKORÁK MÁR!! ADÓMENTESEN!!

Folyt.köv.
A DKP a Demokratikus Közteherviselés Pártja.

A DKP a faji egyenjogúság élharcosa.

A DKP szerint a zemberek már fizetési erejük végső határára érkeztek, bár még a hitelfelvételi energiáikat korántsem használták fel! Ez így nem hatékony állapot, egyszersmind igazságtalan is.

A DKP megígéri, hogy a dolgozó zemberek megérdemlik a sok árucikkeket és a sok kultuláris javakat! A Megérdemlést be fogjuk vezetni az Alkotmányba.

A DKP szerint innentől kezdve a hiteleket, amiket a magyar zemberek felvettek vagy majd később felvesznek - az ún. "Megérdemlés" miatt!!!! - mostmár NE és NE és NE ők fizessék meg.

A DKP a fajok egyenjogúsága alapján kötelezné az eddig csak a gyökerüket a talajba lógató orrijjáááási BÜKKFÁKAT, hogy vegyék át a stafétát, és FIZESSENEK IMMÁR ŐK!

Ezért szorgalmazzuk innentől kezdve a

M M T -t vagyis a Megérdemlés Miatti Törvényt.

Hogy helyreálljon a természet rendje.

ÉLJEN A DKP!

Folyt.köv.
@pimpalini: "Nemcsak pénztárca, hanem igazságérzet, lélek is van a világon. S e két utóbbi dolog háboroghat akkor is, ha (most még) van elég kenyér meg bor."

Jobb, ha tőlem tudod meg, hogy igazságérzet és lélek olyan luxus, ami
csakis
ott van, ahol (most még) van elég kenyér meg bor.
(kiemelés megfelelőbb eszköz híjján).
@kaffogó hebrencs:
MOndom, fárasztó vagy... Megérdeklődted "a magyar társadalom elsöprő többségének" véleményét? Pár évvel később nem sokat kell(ene( kutakodnod: a szavazók elsöprő többségének véleménye számszerűsítve van. Kinézem belőled, hogy képes vagy ezzel is vitatkozni.
@bólint: "Szóval küzdjön Orbán a csányiféle új földesurak ellen is"

Érdekes módon nem tudok arról, hogy Fodor Gábornak, Kuncze Gábornak, Mécs Imrének - és sorolhatnám még - kőbányát örökölt volna az apukája, vagy tokaji szőlőbirtokot a felesége.

Szegény Orbán, hogyan állja majd a szavát a nyomorult?
@anyátok:
Kedves jó "anyátok", ott voltam nagyon sokadmagammal, nem a kannás bor miatt, s nem is azért, hogy 30 csirkefogóval a tévére törjek. Te nem voltál ott. A Holdon se voltál. Az USA-ban milliók szerint az Apollo holdraszállása trükk, CIA-hazugság, stb. Csatlakozz a "Lapos a föld" mozgalomhoz.
@pimpalini: "Legtöbb esetben tőke stílus, műveltség, önmérséklet nélkül"
Az első generációs gazdagok általában nem Oxfordban végeztek.
@eMeL: Sztem ez az Apafej végén van, amikor a csavargó tanúskodik...

Üdv,

P.
Mióta nincsenek már új kommentek?? Mi van itt Árpi?? A kezdődő politikai tisztogatások egyik első áldozataként elvittek téged a felújított Andrássy út 60-ba, vagy mi a csöcs?
@Tóta W. Árpád: "sőt igyekszem a szórványmagyarságot is."

thanks!
@Tóta W. Árpád: Igen,jó utat neked!
Megnézzük a műsort helyetted. ;-)
Majd megírjuk milyen volt.
@pimpalini: "Csak ugye a mesterségesen adóelkerülésre szocializált magyar a jelenlegi törvények és a jelenlegi végrehajtás/számonkérés közepette megtalálhatja a kiskapukat."

Ezért jobb az a megoldás, ami a társadalomnak hasznos dolgokat (pl. hosszú vagy rövidebb távú befektetések, gyerekvállalás, "zöld" beruházások) szja adókedvezménnyel támogatja és nem utólag adja oda, vagy nem veszi el (mint most a TBSZ esetén). A rövid távú befektetéseket is támogatni kellene, hogy a magyarnak érdeke legyen saját pénzből venni autót minél nagyobb önrésszel, és nem devizahitelre.
@BBazsi: "És lehet, hogy komcsi tempó, de ez talán visszatartaná az adósságspirálba kerüléstől azokat, akiknek nem telik szobaszökőkútra"

Nem hiszem, hogy működne. A magyarok többsége - ha megtetszik neki valami - megveszi, még ha éppen nincs is rá most pénze. Ha megdrágítanád az autót pl., akkor magasabb hitelre lenne szükség, esetleg a kereskedők gyakrabban akcióznának, vagy a gyengébb minőségűből fogyna több.
@DJ Offtopic: "valóban adózik, de az állam ugyebár egyik zsebéből a másikba pakolja a pénzt, értéket nem állít elő vele."

Ne kezeljük már úgy az állam alkalmazottait ,mintha ők valamiféle megtűrt lények lennének! Mi az, hogy értéket nem állítanak elő? Megmentik az életed, amikor elüt egy autó, vagy megvédenek, amikor jogsértés ér, esetleg csak megtanítanak egy szakmát, hogy aztán "értéket" teremthess, nos ezek az emberek nem könyöradományt kapnak az államtól, amikor ezt teszik.
@eMeL: "Másrészt lehet hogy egy vállalkozó minimálbéres, de sok embernek ad munkát (megélhetést! jövedelmet!), sok társasági adót fizet a cége és sok áfa/jövedéki adó származik a jövedelméből."

Számból vetted ki a szót! Nem kizárt, hogy az állam nem jár rosszabbul az ál minimálbéresekkel, mintha fizetnének szja-t, csupán csak nem okés a többi szja-t fizetővel szemben, hogy ők többet kapnak a pénzükért.
@eMeL: Erről van szó. Nem kell ilyen átlátszó de hergelésre okot adó dumát nyomatni az első percekben és kkor nem jönnek kínos felvetések se...

Pl. Tamás István - ma már diplomagyár-guru, ex Duna-holdingos - se mesélte el soha az elsője történetét. Ki is emlékszik rá? Csak az IBS fénye meg a Nemzeti Vágta ragyogja be őt. Hát a többiek is így: egynek se annyira gáncsnélküli a kezdeti gyűjtögető életmódos múltja. De a hit hegyeket mozgat, aki neki akar hódolni, azt tényleg beszopja, hogy jobb oldalon minden egészen másképp van.
@eMeL: Millió helyen nincs is más választásod, mint elfogadni a minimálbér+zsebbe-formát. Mert Tescoban a vizes zsömléért - jól látom, mától semmire nem szabad azt mondani, hogy szahar Übü papásan, mert kerékbetörés jár érte??? - nem fizethetsz elvekkel, csak forinttal. Azt meg gyakran csak így kaphatsz. Újságíróknál már másfél évtizede bt.-t kellett alaptani ilyen megoldásra.
Még a multik jelentenek be, ahogy én tudom. Engem és hasonlókat meg már senki sehová, hisz 40 felett (és én azt jóval meghaladtam) vár a kripta, vár a rög! Kb. :-D (Kivéve ha Szapárynak és ilyesmiknek hívnak és jóban vagy prominensekkel...)
DE vásárolni még az ilyen ázalag lények, mint mi is szoktunk.
@amergin: mint irtam, berlinben vagyok jovo vasarnapig. felrakok majd egy out of office postot, de nem most, mert nemetorszagban tudvalevoleg nincs internet, most is a maradekot kapartam ossze a masok tanyerjarol. (valojaban csak a szobamban nem mukodik a net, de allitolag meg fogjak csinalni. hat igen, ez kelet-berlin.) moderalni se nagyon fogok, foglaljatok el magatokat.
@Tóta W. Árpád: Ez azért érdekelne, hogy is van: nol.hu/belfold/20100515-a_mediaketharmad nekem nem tűnt fel, hogy az Index jobboldali lenne: "A „javítani valamit munkámmal a világ dolgain” ethosza a háttérbe szorult. Jellemző ez azokra az internetes hírportálokra, amelyek korábban a szabadság eszményét testesítették meg: az Index – mondja Vásárhelyi Mária – éppen úgy a jobboldali sajtóbirodalom tagja, mint a Magyar Nemzet, csak sokkal korszerűbben és profibban szolgálja ki egy politikai oldal érdekeit, mint a hagyományos orgánumok. Gyurcsány Ferencet például nem egyszerűen bírálták vagy kritizálták, hanem szabályos propaganda-hadjáratot folytattak ellene; ahogyan a pártállami sajtó gyalulta le az állampárt ellenségeit. Folyamatosan bukott miniszterelnökként írnak róla, a korábban szintén bukott Orbánról sosem, az MSZP-s rendezvények tudósítását átszövi a gúny, irónia, ez valahogy a hasonló fideszes rendezvényeken soha nem érvényesül. – Márpedig kötve hiszem, hogy ezek a fiatal, laza – érzésem szerint –, alapvetően liberális újságírók annyival otthonosabban éreznék magukat egy fideszes pártrendezvényen – teszi hozzá. Vásárhelyi Mária szerint érezhető és letagadhatatlan a tulajdonosi érdek. Tart tőle, hogy egyre több újságíró felejti otthon a belső meggyőződését, szakmai értékrendjét, amikor elindul a munkahelyére. Szemléletesen mutatja mindezt az Index főszerkesztőjének furcsa pozíciója: finoman szólva is posztmodern szituáció, hogy valaki egyszerre képes ellátni egy jobboldali portál főszerkesztőjének, és egy baloldali napilap publicistájának a szerepét."-mondja Vásárhelyi. De lehet, hogy én nem látom át szitut.
off:
Árpi, ma láttam a Lear királyt, köszi a tippet. Gothár kihozta Shakespeare drámájából (nomeg a színészeiből) azt, amit 2010-ben ki lehet és ki érdemes.
@Tóta W. Árpád: "a la carte, ami most a story tv-n megy,"

van link a felvetelhez?
@lxrose: ez igaz, de nincs köze ahhoz, amiről írtam. Az állami alkalmazottaktól beszedett adó államháztartási szempontból veszteség: adminisztrációs költsége van annak, hogy pénzt egyik állami bödönből a másikba pakolnak.
Nem véletlen, hogy vannak országok ahol nettó fizetést osztanak közszolgáknak, vagy pl. állami kifizetések adómentesek.
Hát a drága Vona Gábor megdolgozott a halhatatlanságért.
Off.
Legközelebb gatyában megy a templomba - mindent a publicitásért!
On.
Vajon ki fizeti Vona Gábort?
Vajon fizet-e utána szja-t?
Kicsit OFF, de most találtam és nagyon tetszik. :))

* "Nem azért dolgozott-e az elmúlt nyolc évben a társadalom, hogy soha többé ne legyen olyan kormányfője Magyarországnak, aki nyugodtan kijelentheti: rajta kívül nincs más alternatíva. Aki ezt állítja, az nem kormányozni, hanem uralkodni akar."

(Orbán Viktor, Magyar Nemzet, 1998. április 9.)
@huba: sajnos a strory tv nem rakja fel a musorait.

@dark future: na ugye hogy ugye? sajnos alfoldi attol tartok nem marad mar sokaig. de ne legyen igazam.

@a szív fészkei: hat ha vki elkotelezett baloldali, akkor ohozza kepest az index valoban jobbra van, mert az uj peter fikazza a mi ferinket. ezzel szemben az elvakult fideszesnek megg nyilvan balos az index. ez van, le lehet szarni mindkettot. egyet se felj, amig engem latsz :D
@Tóta W. Árpád:

én is attól tartok, túlságosan emblematikus hely a nemzeti. nem baj, lesznek majd megint jó bánkok meg tragédiák...
@lxrose: "Nem kizárt, hogy az állam nem jár rosszabbul az ál minimálbéresekkel, mintha fizetnének szja-t"

Ne keverjük a szezont a fazonnal.
Azt senkin nem lehet számonkérni, ha az adórendszerben a rá kedvezőbb (de szigorúan törvényes!) alternatívát választja.
Ha tehát egy vállalkozó a (cseppet sem alacsony) nyereségadót (és kapcsolódó befizetéseket) választja az szja (és kapcsolódó befizetések) helyett, mert neki az kedvezőbb, azzal mi a gond.
Az másik kérdés, ha "leköltségezi" a bevételt és így jut 'fizetéskiegészítéshez' és ezért nem jut több bérre. Ez már apech kérdés, az nem végzi jól a dolgát, fogja meg.
Megnéztelek a story tv műsorában.
Egy biztos:meg kell tanulnod mosolyogni,ha képernyőn is szeretnél szerepelni a jövőben. :-)
Olyan szigorú pofákat vágtál,hogy ...nem is mondom tovább.
Amúgy szerencséd volt az asztaltársasággal,sokkal jobb csapat ült ott most,mint a "majdnem verekedő" múltkori.
@Tóta W. Árpád: felrakja az, csak még nem került fel a ti adásotok, csak a székely himnuszos meg az előtte lévő

www.storytv.hu/musorok/article.php?id=138
@eMeL: Én arról beszéltem, aki a hivatal felé minimálbért kap, de kézbe még adnak neki 2-szer annyit. Mondjuk az ilyet nem nagyon lehet ellenőrizni ezért úgy kellene megoldani, hogy ne is nagyon legyen rá szükség.
@nina simone: ja, tudok rola, de amugy nem akarok szerepelni, ha hvnak, akkor megyek altalaban, nem letkerdes. ja, ez egy sokkal jobb tarsasag volt, pitbullmentes. most mindenesetre sokat mosolygok, mert nagyszeru emberek kozott vagyok. kicsit ugy erzem magam, mint egy elkenyeztetett gyerek, ugyanis itt vannak kinai, szingapuri, azeri, kirgiz es mindenfele bloggerek, akikhez kepest nekem nincs mirol panaszkodni, sot. a kubai meghivott pl el sem tudott jonni.
@Tóta W. Árpád: " a kubai meghivott pl el sem tudott jonni" - ugye hogy de jó dolgod van?? :D :D Amúgy érezd magad nagyon jól Németországban!
@lxrose: "az ilyet nem nagyon lehet ellenőrizni"

Már hogy ne lehetne?
A könyvelés fillérre mutat mindent.
Vagy számla nélküli a bevétel (amiből a zsebi pénz megy), vagy a valójában nem elszámolható (szabály és törvény az van!) költségszámlákkal fedezik a kifizetéseket.

Azért persze ez sem ennyire fekete-fehér.
Ha a közterhek *kitermelhetetlenek* (és az ilyen vállalkozásokból van több!), akkor ha nem lehet zsebi pénz, akkor vagy munkahely nem lesz, vagy fizetéscsökkentés lesz. Egyik sem jó.
Másrészt első látásra lehet irigyelni azokat, akik zsebbe kapnak pénzt, de amikor nyugdíjra, táppénzre, túlórára (hahaha) vagy végkielégítésre kerül sor, akkor már nem is annyira irigylésre méltó.
És ezt az "irigységet" nemigen tudom elfogadni biztos állásokban űlőktől, ahol az államkasszából származik a pénz és tüzön-vizen át, de kifizetik a dolgozót.
@amergin: hat en tudtm elore, h honnan jonnek a kollegak, de igazabol akkor ertettem meg a kulonbseget, amikor egyikuk megkerte a tobbieket, hogy ne fotozzak ot, vagy legalabb ne postoljak sehol, mert az neki nagyon rossz lenne. es nincs okom ketelkedni benne, hogy igy van.
@Tóta W. Árpád: Ha sajnos, ha olyan helyről jött szegény, ahol egy fotó is vádirat róla, akkor hogy kapott útlevelet és lehetőséget? Többet tudhatnak róla kies hazájában, mint ő hiszi, nem?
Anno innen is csak az mehetett ki a bűnös nyugatra konferenciázni, tanulmányútra, stb., aki nagy kegyesen kiengedtek, ráállítva pár másikat. (munkanélküliség frappáns megoldása ugyebár)
Ez az öreg Fidel meddig húzza még?
@bólint: Nem mindenhol az ällambiztonsäg a legfobb fenyegetes.
@Tóta W. Árpád: durvának és érdekesnek hangzik. lesz róla poszt? (nem indexes beszámoló, hanem vmi szubjektívabb)
@Lacóka: hogy konkretan errol beszamolok-e, azt meg nem tudom, en ilyen szemelyes elmenyeket nem nagyon szoktam megirni, de lehet. az viszont egeszen biztos, hogy beepulnek a tapasztalatok a tobbi szovegbe.
@eMeL: Hogyan valósítanád meg? Behívnád az összes munkaképes korú embert ellenőrzésre? Vagy csak a vállalkozásokat kellene folyamatosan ellenőrizni? Szerintem sokkal célravezetőbb ösztönözni, mint büntetni.
@lxrose: "sokkal célravezetőbb ösztönözni"

Én is ezt mondom, egyszerű, egyértelmű adórendszer; alacsony adókulcsok; nehezen kijátszható adórendszer... de ez a vágy.

Most meg van egy realitás, ebben kell élni.
@eMeL: APEH most ugrál rá a neten árverezőkre. hvg.hu/kkv/20100518_apeh_internetes_arveres#rss Mi lesz ennek a hatása? Én szeretem a műfajt, eladni még nem sikerült semmit, de venni nagyon jókat tudok, kelleems árért. Ha ennek most lőttek, morcos leszek.
Hazánk lánya, Piroska szép emlékeket hagyhatott Strauss-Kahnban ujszo.com/online/panorama/2008/10/21/strauss-kahn-penzugyi-es-hazassagi-valsagot-menedzsel-egyszerre vagy - amire gondolni se merek - a Bajnaiék tényleg nem basztak el mindent, ahogy itt súlykolva van jó ideje: www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/az-imf-vezer-koszonetet-mondott-bajnainak-316252...
@bólint: "APEH most ugrál rá a neten árverezőkre"

Mert szokás szerint a könnyebb ellenállás irányába mennek.
Azzal, hogy cseszeget néhány ezer póóógárt már mossa is a kezeit: dolgozunk, megérdemeljük a prémiumot.

Pedig ez is a pótcselekvések tipikus esete. A milliárdos svindlikkel meg nem foglalkoznak, mert vagy nem érdekük [jaj] vagy gyengék hozzá, mert oda több szürkeállomány kéne, és hatékonyabb szervezet.
@eMeL: Állítólag csak a nagybani - netes áruházat - játszókat fogják meg. De hát az se egy tétel - kivéve mondjuk a nagyon drága bútorok, konyhák, ékszerek eladóit - hisz tényleg milliárdtól érdemes és elegáns és tuti biztos elkapásmentes tartozni.
Megint Simicska lesz a főnök ott? Emblematikus lenne.
Árpád direkt félremagyaráz. A mi kis fortyongásunk nem a még nem is létező megszorításoknak, nem a még a világválság előtt ki sem alakult saját mszp-grundolt magyar válság akut szakaszában, hanem bőven az előtt volt.

Fecó pártjával kapcsolatos őszintesége olyan inger volt, amitől már túlcsordult a pohár - jelzem - az államalapításra, államalkotásra méltó, kisszámú "csőcselék" körében.
Az egy belpolitikai válság, ez meg egy pénzügyi. Érezzük a különbséget?

Annyi biztos, hogy az angolszász lelkivilágú tájékoztatáspolitika a tőke (a pénz) és az SI-mértékegységek aspektusán kívül egyéb dimenziókat, motiváló tényezőket értelmileg nem tud felfogni. Hülye hozzá.
Alighanem a francia forradalmat és a szovjetúnió megalakulását is a szegénységgel magyaráznák. Ennél árnyaltabb magyarázómodellt nem képesek összeütni. Történelmi, politikai, erkölcsi stb. háttér nincs...
Úgyhogy BBC-től, cincinnen át Nyuszvikig bezárólag az elhangzó "objektív" tudósításokkal ki lehet törölni.
@sauerschönauer: "Alighanem a francia forradalmat és a szovjetúnió megalakulását is a szegénységgel magyaráznák."

Hát pl. a "lét határozza meg a tudatot", vagy a "gazdasági, társadalmi folyamatok" azért nem olyan ördögtől való gondolatok.

Tudod marxot meg engelst is csak mifelénk nézik le, "arrafelé" ismerik az értékét (erényeiket és hibáikat), volt ideje kikristályosodnia a dolgoknak.

Az emberek nem olyan bonyolult lények, az érzelmeik, cslekedeteik modellezhetők statisztikai alapn... különösen utólag könnyű megérteni az ok-okozat összefüggéseket.

Bár irodalmilag nem tartom sokra, de gondolatai miatt javaslom az alapítvány trilogia olvasgatását ;)
@Tóta W. Árpád: van link a műsorhoz? szívesen megnézném.
@eMeL: Ezekkel én egyetértek. Végülis Mrx volt az első módszertani kollektivista, aki gazdasági viszonyokra vezeti vissza - erős és máig nehezen tagadható érvekkel minden addiginál szilárdabban aládúcolt - elméletét. De nem csak gazdasági viszonyokról van szó, illetve az ilyen viszonyok a struktúrát tükrözik és erősen inkrimináltak.
Itt a tükrözésen van a hangsúly, nem a megnyilvánuló anyagi irigységen és mohóságon, mint mozgatórugón.
Boldog, már-már kárörvendő lennék, ha a görögök csak maguknak köszönhetnék ezt a szívást. De sajnos nem így van.

A Szovjetunió mitől is omlott össze (főleg)? Mert az USA belekényszerítette a fegyverkezési versenybe, amire a ruszkik inge-gatyája ráment.

Az Európai Unió mitől fog összeomlani (főleg)? Mert az USA belekényszerítette 1. abba, hogy Kínával és Japánnal versenyezzen, 2. "habokra" hitelezzenek a bankok, az ingatlanpiac és az építőipar mögött ne álljon valódi tőke.

A Lehman Brothers-féle krach volt az a dominó, amely elindította a láncreakciót.

Persze ettől még igaz lehet az is, hogy a görög vezető politikusok korruptak, túl sok a mutyizás és az adóelkerülés, Állam Bácsi hitelből osztogat szociális juttatásokat, stb.

De vajon csak a görögökre (és még a magyarokra is, ugye...) igaz ez? Az angolokra, a hollandokra, a franciákra nem? Dehogynem! Csak Görögország mindig is "mostoha gyermeke" volt az EU-nak, az utólag csatlakozott volt szocialista országok meg aztán pláne.

Bevallom, eddig egyáltalán nem szimpatizáltam a görögökkel. Turistaként vendégszerető, de különc, magának való, réveteg tekintetű embereknek ismertem meg őket. És bennem is feléledt a sztereotípia, hogy tunyák, lusták, várják a sült galambot, stb.

Az elmúlt hónapokban nagyot nőttek a szememben mégis. Pont azért, mert a birka magyarokkal ellentétben ők ki mertek és ki mernek menni az utcára, lázadnak az őket ért igazságtalanságok ellen, nem lehet őket semmivel sem elhallgattatni.

Nem igaz ugyanis, hogy pl. a németek vagy a franciák többet (vagy jobb minőségben) dolgoznak, mint a görögök, vagy akár a magyarok. Ugyanazon szakmák képviselői többszörösen többet keresnek, az tény, ezáltal (is) jobban motiváltak. A németeknél vagy a franciáknál egy üzem nem csak addig biztosít munkahelyeket, amíg a munkaerő olcsó.

Meg aztán mihez képest olcsó az olcsó?

Kína a mérce, ahol egy tál rizsért robotolnak a rabszolgák, meg kiugrálnak a cég ablakán?

Mit termeljen a görög (vagy a magyar), ha a piaca éppen az EU "erős" tagországai + az USA és Kína "Molotov-Ribbentrop-paktuma" miatt le van korlátozva?

Azok csak szólamok, hogy "lusták vagytok, nem dolgoztok eleget; ja és nem a zsemle lett kisebb, hanem a pofátok nagyobb"!

Nem a zsemle-pofa kérdés itt a lényeg, bármennyire is így próbálják beállítani.

Bagoly mondja verébnek!
Az USA-ban, Angliában és Németországban fogyasztanak az emberek JÓVAL a szükségleteiken (és a teljesítő-képességükön) felül!

A német példát a saját szememmel is láttam: egyedülálló, otthon alig tartózkodó embereknek három vagy négy szobás lakásuk volt, az egyik fölösleges szobában felhalmozott bútorok, kacatok - amiket megvett, de soha nem használt a gazdájuk. Na, EBBŐL kellene visszavenni! Nem Takács Józsefné 62.000 ft nyugdíjából.
süti beállítások módosítása