W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Távozz, Szentlélek

2009.06.01. 06:45 Tóta W. Árpád

Magyarország nem keresztény ország, de a rendszerváltás óta – a két forradalmi ünnepet és a tűzijátékosat kivéve – a pirosbetűsök az egyházi hagyomány szerint alakulnak: karácsony, húsvét, pünkösd. Az első kettő nem okoz zavart, a keresztények megülik a maguk rítusa szerint, a többieknek viszont rendelkezésükre áll a világi olvasat; karácsonyt és húsvétot ünnepelni az is tud, aki nem tanult hittant. Kell venni ajándékot, illetve sonkát, oszt kész is az ünnep, túl vagyunk rajta, hálistennek. No, akkor zabáljunk.

De mit kéne enni pünkösdre? Sőt, mit kell venni pünkösdre? Egyáltalán milyen hülye szó ez? Húsvét a húsvétel napja, ez tiszta. De pünkösd? Mit pünköljek?

Ennek sajnos nincs aktuálisan élő szekuláris hagyománya. Volt egy csomó népszokás, de azok kihaltnak tekinthetők, nem közvetít májusfaállítást a tévé. Maga az egyházi apropó eleve zavaros, még az hagyján, hogy megszületett és feltámadt, de a szentlélek kavarását a vallástalanok nem tudják követni, és nem is akarják.

Furcsa ünnep ez, nem internalizálta a lakosság, csak közibénk dobta az Antall-kormány, és azóta kerülgetjük: a többség nem igazán érti, miért nem kell ma dolgozni. Ebben egyébként egyedülálló. Mindenki tudja, hogy újévkor lerészegedni szokás és disznót enni, augusztus huszadikán tűzijáték van, a forradalmakra  pedig igazán adekvát módon, zavargásokkal emlékezünk. Van még ezerféle emléknap és évforduló, külön a katonáknak, környezetvédőknek és a feministáknak és a melegeknek, de ezekről nem is kell mindenkinek tudni. A pirosbetűsökhöz nem árt egy közérthető használati utasítás.

A kurvák napja

A mélyen hívő, vagy magát ilyenként illegető olvasót esetleg zavarhatja, ha az ő szent dallamára pogány szövegeket költenek, de hát így járt: ha egyszer pirosbetűs, akkor a pünkösd mindenkié, nem csak az övék. A világ a maga képére formálja az ünnepet, gúnyt űz belőle, kiforgatja, miniszoknyába öltözteti és tőzsdére viszi.

Ezen már csak azért sem érdemes háborogni, mert nem volt ez, ugye, mindig egyházi ünnep. Mióta világ a világ, a jó meleg idő beköszöntét így-úgy megünnepelték az emberek, örvendeztek a virágoknak és a gyümölcsöknek, és például májusfát állítottak. Milyen szép, megőrzendő, tősgyökeres népszokás, igaz? És hogy is jön a májusfa a szentlélekhez? Ahogy a fenyő, a tojás és a nyuszi Krisztushoz, pontosan úgy.

Amikor még a Szentlélek mással volt elfoglalva, és nem volt érkezése apostolokat ijesztgetni, ebben az időszakban – és ebbe a húsvét is beleértendő – a rómaiak Flórát, a termékenység dögös istennőjét köszöntötték. De nem költöttek ám gyanús és kusza meséket köré lángnyelvekről, hanem a napórára néztek, mondták, hogy na, mosmá’ jó idő van, tehát ilyenkor kell őt ünnepelni. A termékenységet aztán alaposan továbbgondolták, és nemcsak virágokkal, nyulakkal és tojásokkal ékeskedtek meg nagyokat ettek-ittak, hanem a szabadtéri játékokon a színésznők meztelenül léptek fel – ehhez is kell a jó idő –, és ez - a florália - volt a kurvák ünnepe is. Ugyanis akkor még tök természetes volt, hogy a termékenység meg a tavasz összefüggésben van a szexszel. Na erre a jókedvű, szilaj habpartira telepedett rá a búvalbaszott kereszténység, hogy kiirtson belőle minden erotikát, kedélyt és élvezetet. Amit helyette adott, az a hívőkön kívül másra nem hat ma már. Tulajdonképpen időszerű volna eltörölni ezt a munkaszüneti napot, de abból túl nagy óbégatás lenne, úgyhogy nem marad más, mint hogy megtöltse értelemmel a vallástalan többség, a tőke, a kisvállalkozói szektor, magamagának.

Nincs abban semmi különös, ha az egykor kereszténnyé magyarázott bulinapoknak alternatív narratívái születnek, amikor az egyház már nem az egyetlen magyarázó, az ünneppel meg mégis kezdeni kéne valamit. Vagy egyszerűen csak visszatér a régi, időtálló jelentés, a tavaszünnep, és lesz egy jó napjuk a virágárusoknak, az óvodáknak vagy a zöldségeseknek. Meg a kurváknak. Adja az Isten, hogy így legyen.

Született december 25-én
E pur si muove!



Címkék: egyház

954 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr641156185

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: PUNKOSD 2011.06.12. 18:07:21

 Nem Pünkösd, PUNKOSD! TARAJanus császár és PunkDora szelencéje. Sajnos sokan összekeverik Pünkösdöt az ős punk ünneppel, a Punkosddal. Punkosd nem más, mint a punk hitvallás szent taraj ünnepe. Az elmúlt évszázadokban, évezredekben számtalan mű...

Trackback: Paul Tillich: vallás és kultúra 2009.10.27. 17:38:16

Éppen a készülő weboldalamra (www.ertekcoaching.hu) gyűjtöttem össze a publikációimat, amikor rátaláltam egy régi írásra, amit Petri Gáborral készítettünk közösen a KAIROSZ periódia számára. A google-től megtudtam, hogy az újság online változata még mi...

Trackback: Apáca blog 2009.06.03. 02:36:44

Bűn felismerő kézikönyVatikáni forrásainktól már korábban értesültünk arról az aggasztó helyzetről, amiről az Istentől eltávolodott médiából is halhattak kedves olvasóink. Ismerjük a körülményeket, régebben sokat beszéltünk róla a legigazabb kereszténnyel…

Trackback: Apáca blog 2009.06.01. 14:29:04

A bűn, mely nem bocsájtatik meg Mély megdöbbenéssel olvastuk Tóta W. Árpád istenkáromló pünkösdi írását. Ezer és ezer írás közül is felismerem ezt a hangot. A hangot, mely a mély sötétségből érkezik, hogy megrontsa testvéreink ártatlan, szűzies lelkét. Ig…

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.06.01. 14:02:32

Szavazz a Szent Családra!Az LMP is érzi azt, amit az MSZP. Valahogyan meg kellene szólítani, a hívő szavazók hatalmas táborát. Az MSZP, az ősi szembenállás okán nemigen tud direkt üzenetet átjuttatni a templomok vastag falán, így inkább azt sugallja, hogy…

Trackback: Fideszfigyelő 2009.06.01. 11:40:06

Itt az új Fidesz-kormányNyakunkon az EP-választás. Ha figyeltünk Orbán Viktorra, akkor tudjuk, hogy negyedik előrehozott választásnak tekinthető. Időszerű hát az új Fidesz-kormány. Íme a Fideszfigyelő kormánylistája, néhol még indokolunk is. Kormányfő:&nb…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Szentlélek nevében szüntessék meg a multik támogatását!

http://www.tozsdeforum.hu/index2.phtml?menu=0&submenu=onearticle&news_id=394440&red=latest

"Bogár László közgazdász szerint nem pusztán bődületes az az összeg, amelyet a multik kapnak a magyar költségvetésből mint ingyenpénzt, hanem a struktúra is átláthatatlan. Intett rá: a tévhittel szemben alig tíz százalékát alkalmazzák az aktív magyar munkaerőnek, és alig adóznak. Ráadásul, tette hozzá, a Magyarországon keletkező összes vállalati nyereség kilencven százaléka az övék."

"Az Oriens pénzügyi tanácsadó cég tanulmánya szerint még nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően magas nálunk a nagyvállalatok költségvetési támogatása."

Kipikoppány.

TE életedbe nem voltál és nem is leszel így Keresztény…Inkább rejtett agresszor. (Mohamedán agresszióval fenyegetőzni Keresztényként, még nagyobb szégyen, mint Mohamedánként, maga a Pál fordulat, csak sajnos visszafele.)

Legyél szíves, nézzed meg II. János Pál Pápa temetését, mert ott viszont akkora szél volt, hogy a celebráló Papok szoknyája folyton fellibbent a nyakukig. Ezen én mulattam. Evvel is fémjelezve, hogy a földi helytartói csakúgy, mint a celebrálók szimpla, tőled, tőlem semmivel nem különböző emberek. A helyzet az ,hogy ha leülnél mostani püspökeinkkel beszélgetni, vallásról, pünkösdről, feltámadásról, akármiről, alig se kapnál választ, sőt nagy befolyású vezetők esetében is hamar kiderül: gőze sincs erről.. Ha lenne, nem úgy élne…ma már jobban jársz, ha ugyanezekre a kérdésekre az Energetika területén keresel választ, úgy tök érthetőek.

Súlyos hiba a komoly elbutult tisztelettel, vakon biflázni, elzárod maga elől lehetőséget kitekintésre.

Malac:

Ez (a szentlélek eljövetele) egyébként nem teológiai kérdés. Onnan is tudhatjuk, ha beleolvasunk ilyen tanulmányokba, tömény marhaság köszön vissza a lapokról – minden ebbe a témába tévedő teológiai okfejtésben kétségbeesett igyekeznek megfoghatóvá tenni, mi is ez.. Ugyanez az igyekezetük is veszi el a lehetőséget attól, hogy bármit kézzelfoghatóvá tegyenek belőle: Mert Ők, mint a vonat, ott és akkor akarják, mint egy tank, ahelyett hogy legalább megpróbálnák Előtte Assisi életét élni, De ha nincs más, legalább szipóznának. Mint a Gringotts széfjének zárszerkezete olyanok


A cikkírónak:

A galamb… miért nem az Oroszlán? Na ugye : - ) A galamb szelíd az Oroszlán meg harapós… Tehát A galamb szelídség, és a szelídség pedig a szentlélek ismertetőjegye. Manapság azt hiszem nem is igazán a jóról, mint inkább a szelídségről lehetne szót ejteni. A jó az anyagibb, a szelíd, viszont a szent szóban fémjelzi magát - ha teljesen önmagában szemléled. (vajon teológusaink miért nem foglalkoznak a ”miből következés” szemléletével?) Maga nyelv kisegít, hogy miből mi jut eszedbe, és miért. EGY teológus sem igen tud emberi minőségénél magasabb rendű dolgot tapasztalás nélkül kihozni.
Egyszerű, miért lett a pünkösd munkaszüneti nap. Volt ugye ápr. 4. és nov. 7., ami kissé kínos lett, nov. 7. átváltozott okt. 23-ra, de hogy tavasszal is legyen egyensúly, az ápr. 4. helyett lett a pünkösd.
A mohácsi csatát nem tudjuk ünnepelni, mert aug.-ban már van munkaszüneti nap...
A honfoglalásra kitalálhattak volna egy fiktív napot, az még elég dicsőséges volt és boldogan ünnepelte volna bal- és jobboldal egyaránt.

Egyébként jöhetne majd poszt arról is, miért lett munkaszüneti nap nov., hogy nagyon morbid legyek: a halottak nem szaladnak el, hétvégen is simán lehetett évszázadokig gyertyát égetni, h miért nem dolgozunk ekkor, én azt nem értem...
kolbászoszsömle:
"@Paszternak: Nekem azon kívül, hogya keresztények buták, semmi bajom nincs velük."

Markáns. Gondolom a rasszistáknak, antiszemitáknak stb. is hasonló véleményük van a másikokról.
Inkább ünnepelnék a Honfoglalás alkalmából, mint holmi "vallás" miatt. Lehet köpködni engem nyugodtan ezért :D
Esetleg ki is átkozhattok.
@kolbászoszsömle: örülök, hogy a hozzám hasonló agybajosok irányában toleráncs vagy.

A tálibokkal, wahhabitákkal, hasszaszinokkal is ilyen toleráns tudnál-e lenni?

Ja, hogy arról nem tudsz semmit? Hát, jobb lesz, ha utánanézel. Meg olvasd el Árpi Pim Fortuyn-os posztját a Válogatott lényeg-ből.

Üdv,

P.
@Tóta W. Árpád:

Remélem kiderül (könyörgöm derüljön ki), h ez az Apáca blog csak egy paródia, egy média hack. Ugyanis benéztem, és hát szerintem benézi az, aki ezt elhiszi...

@Kristl:

Kolbászos egy olyan ateista, aki kerkórasszista. Nem ez az első eset, h nem tud féket tenni féktelen nyelvére.
Sztem aki emberek egy átfogó csoportját lehülyézi, az maga a hunyó, de ne mond meg neki, titok.:-))
@eMeL: hö. Az Állam a szolgáltatásokat ÉS a hozzátartozó, működést biztosító vagyont monopolizálta. Most hagyjuk, mit adott vissza.

A kórházakat, menhelyeket, bolondokházát, árvaházakat, oskolákat meg...

...lerohasztja, bezárja, összevonja, mexünteti.

Ezért aztán érdemes volt ezt a szekularizációs izét végigtolni...

Gondolom, nem értünk egyet :o)))

Üdv,

Nemlipótmezey P.
@Kristl: Ha az éleselméjűség ismérve az,hogy szélesrehúzott seggel hajol be egy bizonyos politikai oldalnak az egyház és a hívő, akkor bocsi.

Róma nem örök, csak büszke. - mondta a költő...
Én hiszek neki.
Mint a legtöbb keresztény ünnepnek ami az
újszövetségben szerepel van egy ószövetségi megfelelője. Az ószövetségi ünnepek közül sok pontos dátumhoz, de bizonyos ünnepek valamilyen más időponthoz voltak kötve.
Az ószövetségben már a Mózesi könyvekben (Tóra) meg voltak határozva az ún. tavaszi és őszi ünnepek. Például az első hónap 14.-én este van az ún. Páska ünnep, amely az Egyiptomból történő kivonulásra emlékeztet, majd 15.étől 7 napon át a kovásztalan kenyerek ünnepe (7 napon át nem volt szabad semmi kovászosat enni). Majd a kovásztalan kenyerek ünnepe után jött az első zsenge ünnepe, amikor az aratás első zsengéjét, azaz az első kalászszemeket be kellett mutatni ételáldozatul Istennek. Ennek az ünnepkörnek az újszövetségi megfelelője a Húsvét, amin Jézus Krisztus halálát, eltemetését és FELTÁMADÁSÁT ünnepeli a keresztény világ. Az ószövetségben az első zsenge ünnepe után 49 napot kellett számolni és az 50. napon (pünkösd - ami 50-et jelent) ünnepet kellett tartani, étel és italáldozatokkal. Az újszövetségben Jézus feltámadása után az 50. napon jött el a megígért Szent Lélek a tanítványokhoz. Ekkor alakult meg valójában az egyház, és ennek a napnak kiemelt fontossága kellene, hogy legyen a keresztény világban, de sajnos nem csak az ún. világiak nincsenek képben az ünnep jelentőségével, de még a magukat keresztényeknek vallók sem.

Csak a félreértések elkerülése véget, hogy melyik ünnep melyik. Tehát a kereszténységet mindig csak az ó és újszövetség összességeként szabad vizsgálni külön sohasem, mert egyébként egy érthetetlen, összefüggéstelen dolog lesz belőle. Sajnos ezért tart ott a mai kereszténység ahol ma tart.
@Jaffar: az jogod, de az ilyeneknek van fenntartva aug. 20. also known as: új kenyér, alkotmány, államalapítás, tömegpánik ünnepe.
@Paszternak: Nem a kereszténység az, ami megvéd a fentiektől, hanem az a társadalmi konszenzus, ami szerint a vallás kibaszottul magánügy.
Amikor kizárt dolog, hogy hivatkozási alap legyen egy dogma, vagy egy hittétel, szent könyv.

Ez nem tolerancia kérdése.
Ez egészen más síkon mozog.

Az általad emlegetett holland buzi sem kereszténykedni akart.
Azt nem akarta, hogy a liberális minimumot betámadja egy banda a hit nevében.

@sün!malac69-nek már csak 5-öt kell aludni: Szar dolog lehet nem okosabbnak lenni egy átlagembernél...
@Tóta W. Árpád: és vajon az augusztus 20.-ból mit fogunk fel? este tűzijáték, azt bambi.
Evszazadokon keresztul szopatott mindenkit mindenfele kereszteny egyhaz (meg mindegyik masik is), ha nem hitte el valaki az o mesejuket arrol, hogy milyen a vilag, megazIsten, meg hogy hogy KELL elni.
U en nagyon orulok neki, hogy mar nem szopathatnak.
Mondjuk kicsinyes szerintem visszaszopatni meg provokalgatni.
De megertem, biztos marha jo erzes.
Az unnepnap viszont unnepnap, banomisen miert, nem kell menni dolgozni oszt kesz.
Ja amugy torcibol ugy tunik, ezek az unnepnapok jo regiek, meg a zsido unnepek is atbrandeltek, ahogy jottek az uj ideologiak, ugy kerultek fel az uj cimkek.
Totawe ne basztasd mar szerencsetlen keresztenyeket, remelhetoleg ok kenyerrel dobalnak vissza, nem utcakovel mint a behergelt fajmagyarok...
@Wilbur23: Azért akkor van mindenféle ünnepség, tisztségviselők izzadnak meleg ruhában, ember otthon meg a légkondi alatt nézi. Este meg van tűzijáték. Beazonosítható. Pünkösd az semmilyen, nincs egyetlen, a nép többségének fejében akár csak haloványan élő hagyománya sem, max. a "pünkösdi királyság", mint kifejezés, és szevasz. A tűzijátékos nap érdekli a gyereket, aki még várja is. Az otthonláblógatós pünkösd a gyereket totálisan hidegen hagyja, és max. azért várja, mert nem kell suliba menni. Ilyen egyszerű.
Árpád szereti kritizálni az pirosbetűs ünnepeket.

Árpád szereti szidni a keresztényeket.

Árpád két legyet üt egycsapásra.
@Paszternak: köszi az ajánlót.

"európai ország kisebbségeként pedig minden létező integrálási kísérletet csípőből az iszlám elleni támadásnak értékel."
Az iszlám szó helyébe tessék mást tenni, hazai vizeken.
(Érdekes, ez a távoli Mo. valamiért nagyon nyugtalanítja ma az USA Kongresszusi hallgatózóit. Törödnének inkább a saját szancsóikkal.)
@vorobjanyinov: "Szerintem ma senkinek se jutna eszébe megünnepelni a tavaszt."

www.floralia.hu/
@Tóta W. Árpád: "május elsejéről írtam május elsejére, az sokkal jobban idegesít!"

Miért, mert akkor van munkás Szent József ünnepe?
:)
@kolbászoszsömle: nem értjük egymást. Azt mondom neked, hogy a kerkó fundamentalizmus nem fenyeget, az iszlám viszont igen. És tartok tőle, ahogy a néhai Pim Fortuyn is, hogy a liberális állam tehetetlen lesz ez utóbbival szemben.

Ahogy már ma is az...

Üdv,

P.
@Wilbur23: "innentől kezdve az egész államvallás egy elcseszett dolog, hiszen ne szóljanak bele az én privát szférámba. a demokrácia egyik alapköve ez. "

Aha.

Tehát a demokrácia egy működőképes, fenntartható rendszer, szerinted?

Ezesetben lehet, hogy igazad van.

Ám ha mégis tévedsz...

Üdv,

P.
@kolbászoszsömle:

"Szar dolog lehet nem okosabbnak lenni egy átlagembernél..."

:-))))
Azt én nem tudhatom, de te annál inkább.... Szegény kolbászos...

"Nekem azon kívül, hogya keresztények buták, semmi bajom nincs velük."

Ez a mondatod évekig elkísér majd.
Szegény Obama a 140-es IQ felett imádkozik, és még ki tudja, kik...

Kolbászos, szállj már magadba keresztény szemléletileg, pls, és ne a zsigeri gyűlöletedből indulj ki! Erre képes minden ember, aki kicsit is okosabb az átlagnál...

Kis adalék:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Keresztény_tudósok_névsora

És itt emlékezzünk meg Bajniról is, aki eskütételkor elmondta a NEM KÖTELEZŐ "Isten engem úgy segéljen" befejező mondatot.
Bajnai vagy keresztény, vagy képmutató?
@Paszternak: Ha a kerkók fundamentalizmusa nem fenyeget, és a kerkók szerint a liberális hozzáállás (miszerint mindenki a saját dolgába ugasson) ebben az ügyben nem működik, akkor mi lenne az kerkók válasza erre a problémára?
Látom, esti kommentemre megkaptam a választ Árpád,azóta sokkal jobban érzem megam! Helyre kerültek bennem a dolgok.Mondhatnám megvilágosodtam!!A fenébe erre nem is gondoltam.
Szóval M.ország nem keresztény ország,hanem "sokszínű"!
Az meg milyen vallás? A Pünkösd egy keresztény ünnep,ha nem akarod ünnepelni ne tedd, szíved joga,de ne alázd azokat akik ezt ünneplik.Ha számodra csak az az ünnep, ahol sokat lehet zabálni,akkor tartsál magad ajnározására bulikat,biztosan népes társaság fogja nagyságodat ünnepelni.
- Illetve mihez képest sokszínű? Vagy csak nem a szivárvány színű zászlóra gondolsz?
Persze hála égnek(direkt nem Istent írtam)89'-óta már lehet sokszínű.Nem volt ez így mindig.Csak tudd:az előző rendszerben ahol Te még csak cseperedtél, "közösség elleni izgatásért" (akkor így hívták)lecsuktak volna.Persze jó,hogy sokan sokfélét gondolunk a világról,de amit Te képviselsz azt nem tudom sehova sorolni.
Abban is igazad van, "nem vagyok konzervatív".Számomra maga az ember sokszínű,de kellenek értékek amik mozgatják életünket.Az nem liberalizmus,hogy mindenkibe ott rúgsz bele ahol lehet.Az elfogadás,a tisztelet hiányzik belőled.Az én életemben is volt ilyen időszak,de idővel helyére kerültek a dolgok,mert nem gondoltam mindenek tudója én vagyok!
Szeretném,ha tisztában lennél azzal,lehet baszogatni az általad mélységesen megvetett nemzeti oldalt,de tudd,amikor Te még spárgán húztad a cipős dobozt,ők bele mertek rúgni az akkori hatalomba,amelynek következménye lett,hogy most szabadon "kurvaanyázhatsz"!
@Paszternak: "Tehát a demokrácia egy működőképes, fenntartható rendszer, szerinted?

Ezesetben lehet, hogy igazad van.

Ám ha mégis tévedsz..."

Márpedig az idő azt bizonyitja, hogy ez a helyzet. Nézd meg a régi demokráciákat: Nagy Britannia (XVII. század óta a Parlament kezében a hatalom), Egyesült Államok (XVIII. század vége óta), Svájc stb. Határozottan úgy tünik, hogy a dolog müködőképes és fenntartható. Nem véletlen a példátlan népszerüsége. Minden hibája ellenére: jobbat még nem sikerült kitalálni.
@Paszternak: a lényeg nem a rendszeren van (bár szerintem fenntartható és működőképes...), hanem azon, hogy én mit gondolok a demokráciáról. A demokráciafelfogásokon múlik minden: pl. magyarországon nem elsősorban az intézményi impotencia, hanem a felfogás, és jogkövetés hiánya okozza azt a kurva nagy demokrácia deficitet.

ám ha mégis tévedek, akkor irány Afganisztán vagy Irán. : )
@metheny: "Az meg milyen vallás?"

mindenkinek a sajátja. a buddhistának a buddhizmus, a krisnásnak a hinduizmus, kereszténynek a kereszténység. nem olyan nehéz felfogni.

"amikor Te még spárgán húztad a cipős dobozt,ők bele mertek rúgni az akkori hatalomba"

vicces lenne ez nevekkel!
@sün!malac69-nek már csak 4-et kell aludni: Azt a niggert, amelyik nem imádkozik, sosem választják elnöknek Amerikában.
Azért még én is hajlandó lennék imádkozni.
Nincsenek, nem lennének elveim, ha (ekkora) hatalomról lenne szó.
Oszt amekkora keresztény Obama, hirtelen kikerültek a bibliai hivatkozások doksikból.

Az Általad citált névsor előtt ez áll:

Ez a lista nem állít semmit hitük őszinteségéről, sem hitük és tudományos tevékenységük kapcsolatáról.

És fenn van a listán Darwin.
Ilyen erővel keresztény politikus Sztálin.
@vladx: "viszont olyan keresztényt nem fogsz találni aki szerint te jó srác vagy akkor is ha nem vagy keresztény, sőt lehetsz jó keresztény akkor is ha nem vagy keresztény.. egyszóval kirekeszt de nem kicsit..."

Ezzel együtt a második vatikáni zsinat kimondta pl., azaz hivatalosan is (be/f)elismerte, hogy az iszlám teljes értékű önálló vallás: az igaz istent imádja, az igaz utat követi erkölcse és törvényei által, Allah nem más, mint Isten, az iszlám pedig az "isten akaratának való teljes alávetettség".

S persze hasonlóképp járt el a nagy keleti vallások és a judaizmus esetében is.

www.dzsajbhim.hu/nostra-aetate/#3
@Adaren: "Magyarország államvallása a kereszténység, nem?"

Nem. Magyarország államvallása a Nagy Cthulhu és az ő prófétájának, H. P. Lovecraftnek az imádata.

Állami ünnepeink is ehhez igazodnak: a próféta születését augusztus 20-án ünnepeljük, március 15-én pedig halálát gyászoljuk. A hangyaemberek - a percemberek - persze ezt nem tudják, csak a gyíkemberek, akik Magyarországot (és a világot!) irányítják, nem akarták ezt így direktbe nagy dobra verni, nehogy fény derüljön titkos köreik mibenlétére, illetve az uralmukra.
@noway: "...és vannak akik egy szál tangában a seggüket rázzák szombat délután egy kamionon Bp szívében (ez nem ok)."

Oké, h nem ok, de ha ennyire taszít egy tangás férfitest látványa, mi a faszért pakoljátok velük tele a várost? Úton-útfélen kivertek egyet, b+, telepingáljátok velük a templomokat; még a nyakatokban is az lóg, faszfej.

www.artchive.com/artchive/g/goya/goya_christ.jpg
www.wga.hu/art/h/hemessen/jan/christ_m.jpg

Vedd már észre!
"Magyarország keresztény ország. Európa is keresztény."

Kedves Keresztény Gyerekek!

Az első lecke: az európai kultúra jellemzői. (Magoljátok be, mert holnap feleltetés!)

1. SZEKULARIZÁLTSÁG,
2. VILÁGI TOLERANCIA,
3. KULTURÁLIS és VALLÁSI PLURALIZMUS,
4. VILÁGI DEMOKRÁCIA,
5. ÁLLAMPOLGÁRI TÁRSADALOM, AMELYBEN A VALLÁS MAGÁNYÜGY.

Második lecke: Európa keresztény államai:

1. Vatikán (kisvárosnyi reneszánsz díszlet közt 800 csuhás parádézik),
2. Athosz-hegyi Köztársaság (20 kolostorban vagy 2000 pasi, nők kizárva, annyira hülyék, hogy a világörökség része),
3. Jeruzsálemi Szent János Szuverén Máltai Lovagrend (egy palota meg egy ügynökhálózat),
4. Máltai Köztársaság (na, ez egy igazi ország, talán már nagyító nélkül is észre lehet venni a térképen, és a katolikus tényleg államvallás, még válni se szabad, bizony!).

Nota Bene: Magyarország nem keresztény állam, csak azért, mert ezer évig esetleg az volt (ahogy persze nem volt az, de ez egy másik óra anyaga), ahogy nem is királyság, csak mert majdnem 1000 évig tényleg az volt. Bár lehetne a legfőbb közjogi méltóság a Szent Korona, mert annál aki most van, csak jobb lehet.

Haladóknak szorgalmi feladat felfogni: nem csak a keresztény sajtó a tuti, sőt! (első lecke, 1. pont), az INDEX pedig nem keresztény hírportál (vajon miért? első lecke 2. pont); úgyhogy ha az ateisták (látom, nem érted: a felnőttek) beszélgetnek (mert beszélgethetnek, ld. első lecke 2-3. pont), például, hogy mihez kezdjenek a szabadnapjukkal, nem kell belepofázni, és főleg nem kell teleordítani azzal, ami magánügy (első lecke 5. pont); és ha nem tetszik a rendszer, nem sírdogálni kell, meg átkozódni, pláne nem fenyegetőzni - lehet változtatni (első lecke 4. pont). [75%-kal - pffh :oD - biztos menni fog.] Még valami: a "Távozz, Szentlélek!" nem arról szól, hogy "Ki veletek! Hess, el innen!" - éppen hogy _hívószó_, hogy benézzetek ide, mert azért qrva jókat lehet rajtatok röhögni, amikor úgy istenigazából beindultok. Na, most már minden tudtok, mars tanulni, aztán aludni, mert holnap kikérdezzük!
@Pantagruel:

Ezt bizonyosan viccesnek gondolod (meg Árpi is), de ez az analógia több sebből vérzik. Valszeg, ha kedvenc langyiaidat is erőszakkal vetkőztetnék le, és keresztre feszítenék, senki sem róná fel nekik, h mi a ráknak riszálnak tangában.

Vagy szerinted akadt már akár egyetlen homár is, aki rágerjedt egy feszületre?

Egy viccért nem biztos, h érdemes hülyének lenni, bocs!
Sziasztok!
Sok dolog nem stimmel: májusfát egy hónapja állítottak - vagy inkább régebben, május elsején volt szokás, nem pünkösdkor. Az idei pünkösdön már nem a tavasz, hanem a nyár ünnepét (majdnem) lehetett volna fütyköléssel tölteni (akinek van esze, azzal is töltötte a mise után), mert az "katkóéknál" sem tilos. A nyár ünnepe majd minden népnél a nyár kezdetére, a nap-éj egyenlőség idejére esik - nem a keresztények (vagy, hogy faszozó entellektüelünknek kedvezzek -Nagy Cthulhu bőrtangás imádóinak)ünnepeihez.
Árpád! Lassan nyomhatnál egy purimos cuccot, kis időre rá meg valami Mohamedes geget - tudod az ideológiai semlegesség jegyében. Lassan azt hihetik az olvasóid, hogy csak a keresztényeket tartod debilnek, az összes többit meg klassz, hívő embernek. Nekem úgy tünik, a többiektől talán tartasz.:-)
@noway:
"Ellenben ez e fajta vélemény nyilvánítás nekem olyan, mint a melegfelvonulás: tudjuk, hogy vannak melegek, akik végigsétálnak az utcán kézenfogva (ez még ok) és vannak akik egy szál tangában a seggüket rázzák szombat délután egy kamionon Bp szívében (ez nem ok)."

Meg hereterók is vannak, akik ezt csinálják, "szopnék" feliratú pólóban... Budapest Parádét mégsem kövezett senki...
Nyilván egyiküknek se kéne, viszont ne ízlés alapján döntsükmár el, kinek lehet...
@sün!malac69-nek már csak 4-et kell aludni: malac: "Vagy szerinted akadt már akár egyetlen homár is, aki rágerjedt egy feszületre?"

Hát, gondolom, a meleg papok - mondom ezt, abszolút jóhiszeműen. :) Amúgy pont itt van a kutya elásva. Szóval egy villámkérdés: szerinted ezeknek a képeknek az a témája, hogy milyen egy véresre korbácsolt húsú, porban vérben és izzadságban meghemperedett, sokszorosan megtöretett, kínzó görcsökbe rándult férfitest, vagy csak azon az ürügyön, amire hivatkozol (jaj, hát megfeszített, megszégyenített Urunkat ábrázoljuk!), egy nőies alkatú, borotvált lábú, fiatal srácot látunk, mert esetleg a püspök épp ilyet szeret a szobájában, és valamiért még a modell személyéhez is ragaszkodott, és hát Istenem, nőnek férfinak egyaránt olyan jó ránézni?

Persze ha már a művész ab ovo homo- vagy biszexuális, akkor nem csoda, ha szaporodnak a feszületes képek meg a Dávid-szobrok, és témakánt kevésbé népszerű az utolsó ítélet. Aztán az sem kizárt, hogy néhány feszület eleve a "megfeszített melegek" allegóriája, nem?
@Pantagruel:

"_hívószó_, hogy benézzetek ide, mert azért qrva jókat lehet rajtatok röhögni, amikor úgy istenigazából beindultok."

Gratulálok!
Hogy is írtad:
"2. VILÁGI TOLERANCIA,
3. KULTURÁLIS és VALLÁSI PLURALIZMUS,"

Értem, a tolerancia egyirányú... a világiaknak jár, vissza nem. Világos ez, kérem szépen, a napnál is világosabb.

Arra gondoltál-e, kedves toleráns Pantagruel, h miközben ontod itt a krisztófób monomániádat, aközben az összes komolyabb (elmélyültebb) ünnepünk keresztényi alapokon nyugszik itt Európában.

Kevered a jogi kinyilatkoztatásokat a szokások, a kultúra, az erkölcsiség és egyebek által diktált véleményszerű kijelentésekkel.
Nem baj, itt mindig terepet fog kapni a szómágia és a prosztóság, csak legyen benne némi logika, de legfőképp kerkófika.
Jobbulást!
Arpi,ertem,amit boncolgatsz,nagyjabol 1et is ertek vele.
Szamomra egyszerubb a keplet:ezt az a keresztenysegen beluli iranyzat lobbizta ki,aki mindig is osszefonodott az allamhatalommal.Mellesleg semmit sem tudnak a punkosd spiritualis tartalmarol.Azok az iranyzatok,akik viszont sohasem voltak az allamhatalom kedveltjei(pl.punkosdi-karimatikus iranyzathoz tartozo szazmilliok) boldogan toltekeznek be Szentlelekkel a het barmelyik napjan,a kulsosegeknel nem ragadnak le.
Nekik semmi kozuk ahhoz,hogy pirosbetus szabadnapot krealtak ebbol a napbol.
Ha igazi punkosdi koncerteket akarsz nezni,az ausztral Hillsongot nezd a YouTubon.Az elmult 14evben tobb lemezt adtak el,mint Michael Jackson az utabbi 20evben.
Ja,hogy errol nem olvasni a magyar ujsagokban?Az nem az o bajuk,hanem a mienk.
All:

"Pantagruel 2009.06.03. 23:17:39
"Magyarország keresztény ország. Európa is keresztény.""

"Az első lecke: az európai kultúra jellemzői. (Magoljátok be, mert holnap feleltetés!)

1. SZEKULARIZÁLTSÁG,
2. VILÁGI TOLERANCIA,
3. KULTURÁLIS és VALLÁSI PLURALIZMUS,
4. VILÁGI DEMOKRÁCIA,
5. ÁLLAMPOLGÁRI TÁRSADALOM, AMELYBEN A VALLÁS MAGÁNYÜGY."

Ezek nem az európai kultúra "jellemzői" hanem a berendezkedése.
1. pontja nem keresztény hanem egyházellenes. Volt. A kollektivizmus ellenében.
2. Dettó.
3. Elsősorban a keresztény felekezetekre épült, azóta toleránsabbak lettünk, mikor fellángolt a pacifizmusunk és a humanizmusunk.
4. Ezt erodálja a libertinus szemlélet ami az első 3-at szélsőségesen értelmezi és tovább támadja a keresztény embereket a hitükön keresztül és magát a nyugati civilizációt.
5. Ennek lényege meg az indivdum ereje ami már valóban nyugati érték.
Ámde ez az érték keresztény.
Bizony.

"úgyhogy ha az ateisták (látom, nem érted: a felnőttek) beszélgetnek (mert beszélgethetnek, ld. első lecke 2-3. pont), "

Pattanásos lázadó tiniket akartál írni gondolom.

"hogy mihez kezdjenek a szabadnapjukkal"
~Egyház~ keresőszó mellett, a szabadnap, buli, stb kihagyása mellett...

"Még valami: a "Távozz, Szentlélek!" nem arról szól, hogy "Ki veletek! Hess, el innen!" - éppen hogy _hívószó_, hogy benézzetek ide, mert azért qrva jókat lehet rajtatok röhögni,"

Egy jól körülhatárolt gyerekes, és lényegesen szánalmas cél érdekében. :)

Arra gondoltam, kedves malac, h van itt egy olyan unalmas bagázs, akiket nyugodtan el lehet küldeni a halál faszára: azt, amelyik (könnyen fölismerhető) vagy buzizik vagy zsidózik vagy csak szimplán agyhalott, viszont most épp azt hiszi, hogy keresztény. Ez pl. az a típus, aki csak annyit nyög be, hogy hülye zsidó, húzzál haza Izraelbe, de a másik kezével egy másik blogba írja éppen, hogy húzzanak már el Izraelből, mert semmi keresnivalójuk ott, valójában pedig arra gondol, hogy adná Isten, hogy húzna már el az összes Auschwitzba gázkamrát építeni, azt zárnák magukra kurva gyorsan, mert csak a halott indián jó indián, és akkor talán majd megbocsátunk a fene nagy keresztényi felebaráti szeretetből. Na, az ilyenekkel nekem kurvára nem kötelező toleránsnak lennem, mert hogy nem vagyok keresztény (bár talán hivatkozhatnék a bibliai szemet szemért passzusra), ellenben fellépni velük szemben állampolgári kötelesség (meglehet, az sem mellékes, hogy a katonai eskü is erre kötelez: "állampolgárainak jogait és szabadságát bátran, a törvények betartásával életem árán is megvédem" - kár, hogy a kis műmilitarista faszok közül egy se volt katona).

Azt meg, hogy krisztofób lennék, hát most nem is tudom, hogy kikérjem-e magamnak... de tudod mit? - akkor inkább faszkalapozz le, az nem hangzik akkora hülyeségnek.
@kolbászoszsömle: Kérdésedre a válasz: muslims raus!

Ki a muszlim-ellenesebb? Aki beengedi, majd karikatúráztatja a muszlimokat, mert laikus államot akar nekik előírni, aztán ha nem megy, csak tátog, mint a libsi demcik... vagy a fasza kerkó csávók, akik azt mondják: ne engedjük be az iszlámot, maradjanak otthon, mert nincs válaszunk azokra problémákra, amiket a beengedésük és a nem-asszimilálódásuk felvet?

Üdv,

P.
kolbászoszsömle:

"Azt a niggert, amelyik nem imádkozik, sosem választják elnöknek Amerikában.
Azért még én is hajlandó lennék imádkozni.
Nincsenek, nem lennének elveim, ha (ekkora) hatalomról lenne szó."

1. Akkor ezt megbeszéltük: elvtelen ember vagy.

2. Hihetelenül egoista is: el sem tudod képzelni, hogy más máshogyan gondolkodhat. Vagy ha mégis, az ugye hülye. (Mert különben kényelmetlenül éreznéd megadat.)

"Az Általad citált névsor előtt ez áll:

Ez a lista nem állít semmit hitük őszinteségéről, sem hitük és tudományos tevékenységük kapcsolatáról."

És? Mégis hogy a fenébe lehetne elbeszélgetni jó részükkel posztumusz, hogy meggyőződhessenek erről? (Sőt, még ekkor sem biztos a dolog, ez végső soron egyéni kérdés.)

"És fenn van a listán Darwin.
Ilyen erővel keresztény politikus Sztálin."

3. És félművelt is. Darwinról tudott, hogy keresztény volt. Persze divat (volt) úgy beállítani, hogy a "klerikális reakció elleni harc élharcosa", de ennek nem sok teteje van. Tény, hogy volt egy nagy vitája pl. Vilbeforce anglikán püspökkel, de ettől még keresztény eszméket vallott. Nem a kereszténység ellen lázadt tudományosan, hanem a hagyományos, "hétnapos" teremtéselmélet ellen.
Amíg 7 millió ember vallja kereszténynek magát,addig ne vitázzunk azon milyen vallás dominál Mo-n!
Tehát ennyi "hülye" ember él itt!Ellentétben az ateistákkal nincs bennem az a gőg,hogy azért mert nincs hite valakinek, hülyének tartsam,pedig gondolhatnám.
Más vallásokat is jól ismerek.Buddhizmussal magam is foglalkozom (keresztény létemre)közel áll hozzám.Az iszlámot kevésbé,de abban biztos vagyok a gyökere (mint mindegyiknek)a teremtő Isten,és a természetet irányító érzékszerveinkkel föl nem fogható erő.Amíg mindegyik a szeretetet,és nem egymás legyőzését hírdeti,jól megférnek egymás mellett.Az,hogy egyházak nevében különféle barmok háborúztak,és teszik ma is,ennek semmi köze nincs a valódi hithez.Nem hiszem,hogy a keresztény egyház a "pedofil papok",és a vallási háborúk,és "egyéb disznóságaik" miatt maradt fönn 2 ezer évig.
Másik téma:
Nézd! Biztos nehéz azt felfogni (amikor Te 10-12 éves voltál,felnőtt egy fiatal generáció akiknek tele volt a töke mindennel!Megszervezni egy ellenzéki szervezetet,pártot ahhoz nem kis vakmerőség kellett.Engem egy koncerten már azért szájbavágott a rendőr elvtárs,mert egy "nyugati" jelvény volt a farmeremen!!
Persze a rendszer úgy düledezett mint a kártyavár,de azért a hatalom megtartása érdekében (ha nincs ellenzéki nyomás, amely a társadalom túlnyomó részének véleményét képviselte)még évekig megmaradt volna,és nem söpört volna ilyen gyorsan végig kelet-Európában.
Ebbe a nyomásba persze az összes rendszerváltó erőt is értem.Szóval nyugodtan vedd elő a Fidesz alapítók névsorát.
Ha ez szerinted vicces,és nem igaz,magad csapod be!
Nem olvasom el mind a kilencszáz kommentet, így nem tudom írta-e már más, de a piros betű pünkösd hétfő, az nem egyházi ünnep. Ilyenkor ünnepi mise sincsen... El is mondják mindenkinek a templomban, hogy az csak egy munkaszüneti nap. A vasárnap, az más tészta, valaminkorra be kellett tenni a bérmálkozást, az egyház szerinti nagykorúságot.
Népi hagyományok meg vannak, pl. pünkösdi királyok meg ilyesmi, úgyhogy az egyházon kívül voltak vidám dolgok is.
@zöldg: Igazán nem akarlak kiábrándítani, de a zsidók vallásgyakorlását pontosan ugyanolyan rossz szemmel nézte a kommunista vezetés, mint bármely másik felekezetét. Aki elment a zsinagógába, arról mentek a jelentések, vegzálták a rabbikat stb.
A zsidók 99,8%-a úgy nőtt fel, hogy fogalma sincs a saját vallásáról, a szocializmus első felében születettek, tehát a mai huszon-harmincéves generáció szülei gyakorlatilag teljes titkolózásban élték az életüket, jó esetben annyit tudtak, hogy ők zsidók. Aztán, amelyik tudta, hogy zsidó, elmondta a gyerekének is, aki a rendszerváltás idején volt épp eszméletre ébredő fiatal, úgyhogy keresni kezdte a gyökereit és a szülei rajta keresztül ismerték meg úgy ahogy a zsidó vallást, ünnepeket. Sokkal rosszabb volt ebből a szempontból a helyzet, mint a keresztény családokban, ahol legalább az ünnepeket meg tudták tartani, mert a hivatalos ünnepek rátelepültek a keresztény ünnepekre (lásd pl. karácsony - fenyőünnep).
Na, hát... döbbenet volt végigolvasni ezt a hozzászólás-áradatot.

Az még hagyján, hogy olvasók ilyen nagy számban mennyire nem képesek megbirkózni egy egyszerű szövegértelmezési feladattal, ebben nincs semmi meglepő, de hogy ugyanezek az emberek mennyire hasonló és egyformán szélsőséges reakciókat képesek mutatni, ha egyszer (valamiért) identitásukban sértve érzik magukat, az már igazán nem semmi:

- az, hogy 2009 Magyarországán egy kis provokatív blaszfémiáért ne legyen elég büntetés a túlvilági örök kárhozat, hanem még erre a kis időre is - amit ebben a földi siralomvölgyben vagyunk kénytelenek eltölteni - ennyi hívő szerint egyhangúlag ellehetetlenítés, kiközösítés, száműzetés, egzekúció járjon, nem vet valami jó fényt a hívek közösségére, pláne pünkösd napján.

Azt azért vártam volna, hogy a költői kérdésre - "És hogy is jön a májusfa a szentlélekhez?" - a népi-nemzeti oldalról esetleg érkezik majd valamiféle megfejtés, de úgy látszik, ez már nem volt benne a gugliban. Az egyébként külön szórakoztató, amikor keresztények nem a kátéjukra, nem a Katekizmusra, hanem a Wikipédiára hivatkoznak (tudhatnák, hogy utóbbira nekik tilos: egyházi törvény tiltja, mert szentségtelen; ezért szólok, ne felejtsék el meggyónni!, nehogy aztán ők is a pokolban kössenek ki, mint ahogy TWÁ fog ezért a posztért, vagy őket is száműzzék a Szentföldre, vagy mittomén).

Na szóval a májusfa... az úgy volt, hogy volt egyszer egy szentéletű lány. Már pünkösd után. "Amikor a hetvenkét tanítvány tanítani járt, volt köztük egy szentéletű lány is, de mégsem hitték el, hogy ártatlan tőlük. Mint mondották az emberek, elhiszik, ha a földbe szúrt száraz ág reggelre kizöldül. A fa azonban május hajnalára kihajtott. A májusfa azokra az időkre emlékeztet..." (Parasztbiblia. Gondolat, 1985)

Szóval - igaz - pont úgy, ahogy a tojás a Krisztushoz: "Amikor az Úr Jézus halála volt a földön, meghalt az Úr Jézus, és akkor szerte vitték másnap a hírt, hogy:
- Feltámadt a Mester!
És egy kislány is híresztelte a faluban, hogy föltámadt az Úr Jézus. A kötényében tojás volt. S akkor azt mondta az egyik ember, hogy:
- Nem hiszem el, hogy föltámadt Jézus, csak akkor, ha a kötényedben pirossá változik a tojás.
És a tojás pirossá változott a kötényiben, attól kezdve van az a piros tojás." (u.o.)

Utóbbi szöveg burkolt erotikus tartalmának boncolgatására most külön nem térnék ki, csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy eleinknek még volt érzéke a sikamlós témákhoz, bizony, még olyan ünnepi alkalmakkor is, mint a húsvét; volt humora, nem voltak ők olyan búval baszott keresztények.

Na, és hogy mit ünneplünk pünkösdkor; nem olyan nehéz ezt a laikusnak elmagyarázni. Kultúra, civilizáció csak szilárd értékek talaján jöhet létre (ország és állam csak ilyeneken épülhet), ezért az államilag előirányzott ünnepek célja, hogy a figyelmet ezekre az értékekre fókuszálják, hogy ezeket ápolják, továbbörökítsék, gyarapítsák, gazdagítsák, stb.

Na most, ugye van ünnepe az állam megszületésének (aug. 20.), van a szeretet, a Megváltó, a fény megszületésének (karácsony), a modern polgári Magyarország megszületésének (márc. 15.), mely egyben a szabadság és függetlenség ünnepe is, és mivel ez utóbbi két értéket nagyon de nagyon szeretjük és fontosnak tartjuk, nem csak tavasszal, de ősszel is megünnepeljük (okt. 23.), és persze illik emlékezni a felmenőinkre is (nov. 1.) - és persze hogy van ünnepe a keresztény egyház születésének is, mert ez is olyan intézmény (hivatott lenni - történelmileg így alakult), amelynek felhalmozott javaira - anyagi és szellemi javaira egyaránt - az ország, a nemzet, a társadalom, a haza, a család épülhet. Esetleg nem árt picit jobban megismerkedni vele.
@shaik: Az, hogy a savuot aratóünnep, elég böcsületes félreértés.
Valóban van mezőgazdasági jellege (ahogy mindhárom zarándokünnepnek) is, a betakarítás ünnepe is, de elsődleges jelentősége az ünnepnek az a Tóraadás, ugyanis az egyiptomi kivonulás után 50 nappal kapták a zsidók a tórát a Szináj-hegynél. Ez a része sokkal, de sokkal fontosabb, mint a gabona betakarítása, pláne mióta nincs Szentély és így zarándoklat és áldozat sem.
@pinky, the brain: "Hanukát (pedig az egy nagy mészárlás ünnepe, mint nagyon sok zsidó ünnep vallásos vagy nemzeti)"

Meséld már el, miféle nagy mészárlás volt Hanukakor?
Szerintem te Purimra gondolsz, de ott sem a mészárlást ünneplik az emberek, hanem a megmenekülést. Ellenben mesélj már arról a nagyon sok zsidó ünnepről, ami még mészárlásról szólna.
Ha gondolod, segítségként kapsz ünnep-listát is.
Addig meg töprengj el rajta, hogy a valóban sok áldozattal járó Purim ünnepén miért maradt ki az imarendből a Hallél, a boldog, dicsőítő ima?
"de hogy ugyanezek az emberek mennyire hasonló és egyformán szélsőséges reakciókat képesek mutatni, ha egyszer (valamiért) identitásukban sértve érzik magukat"

Pont úgy mint Pantagruel?
Debil fanatikusok vitatkoznak ilyen elszántan baromságokon.
Árpi helyzete érthető, hiszen ő ebből a provokációból tartja el családját.
:)
@pantagruel: "Az még hagyján, hogy olvasók ilyen nagy számban mennyire nem képesek megbirkózni egy egyszerű szövegértelmezési feladattal, ebben nincs semmi meglepő, de hogy ugyanezek az emberek mennyire hasonló és egyformán szélsőséges reakciókat képesek mutatni, ha egyszer (valamiért) identitásukban sértve érzik magukat, az már igazán nem semmi:"

így vannak programozva, ez jutott nekik. egy reggel kidobta őket a mélyéjszakai droidgyár, felütötték pillájukat, és vagy a plafonon, vagy az asszony/ ember hátán, vagy simán a paplanban reverbeládótt nekik a megváltozott valóság, mégpedig, hogy innentől kezdve bizonyigen állást fognak foglalni, mert ez így nem mehet tovább.. ez a program, hogy így nem mehet tovább.. eleget játszott velük már a világ, eleget voltak alul, most hívva vannak, és most ők majd megmutatják. gőzük sincs lovecraft gururól, lovecraft guru és a droidgyárak hiperdimenzionális térbehelyezéséről a gyíkemberek által, nem, ők még azt gondolják egy foltnyi pörköltlével ajkukon, hogy ők a tápláléklánc csúcsai. és ezt egyszerűen meg is fogalmazzák. yeah, ilyen most ez az otromba világ, s méginkább ilyen magyarország.
Árpi, haggyad mán békin a vallásosakat, de télleg... Mi értelme van ennek?
Nagy baromság ez a zsidókeresztény kamu-dimenzió tényleg. Ha valaki utálja a zsidókat, akkor mire föl hörög a Krisztusgyilkosságon? Egy volt a 4millióból, naés. Tótavénél olvastam, hogy ez a tag egy szélhámos volt, lopta a kopirájtot is, aztán szédítette a népeket. Az elv persze tetszetős.
A nagy antiszemiták pont egy csaló szemita halálát veszik casus bellinek...hülék

Az ünnepek átoltása (1000ből legalább 100 biztos megírta már előttem, sebaj) mai napig tartó szokás, legújabban májuselsejét hazudják át "a világ legszebb úniójába történő belépés internacionalista örömünnep"-évé.
A lelkiismereti és vallásszabadság megsértése...

Tiszteletben kellene tartani mások vallási hovatartozását és meggyőződését!
De ahogy elnézem ez elég nagy mentális gyengeségre mutat, hogy ilyennel, ami a más számára szent az az ön számára vicc és gyülölködés. Az ön helyében eltávolítanám a blogról...

Biztosan egyből nekem rontana egyből egy kérdéssel: szólásszabadság, szabad vélemény kinyilvánítás...

Igen de lehet(ne) diszkréten is...

Ha a vallásról és egyházról csak a média baromságait ismeri és ebből vonja le következtetéseit, hát akkor önnek csak gratulálni tudok.

@tomileeee:
Tévedsz. A lelkiismereti és vallásszabadságodat nem korlátozza az, hogy nézeteid kritizálhatók.

Nem, nem kell tiszteletben tartani más véleményét. Bárki, bármely nézetét lehet vitatni, parodizálni, cikizni, sértegetni stb. Abban igazad van viszont, hogy ez utóbbi (kettő) elég bunkó dolog, de szabad. Ez tette Európát nagyszerű hellyé.
@tomileeee: "Ha a vallásról és egyházról csak a média baromságait ismeri és ebből vonja le következtetéseit, hát akkor önnek csak gratulálni tudok."

Ez az évszázad poénja...
Az egyháznak VAN felülete a médiában.
Ha hülyeségeket beszél benne, az az ő baja.
@Kitalátor feljegyzete: szerintem itt valami másról lehet szó.

mármint nehéz elképzelnem, hogy a magyar katolikus püspöki kar ilyen primitív büdös bunkó balfaszokból álljon.

mert ugye ebben a cikkben semmiféle rágalmazás nincsen. sem pedig gyűlöletkeltés vagy izgatás. biztosan valami másra reagálnak.
Hé! Tóta W. Árpád!
Te egy aljas provokátor vagy!
Írj inkább a kuruc.info-ra! Ott elmegy a bunkó stílusod.
Szerintem azért írsz ilyeneket, mert egy perverz ember vagy, ez izgat...
Kímélj meg bennünket ettől!
riennevaplus:
Még jó hogy vannak droidozó droidok akik erre felhívják a figyelmet. :)

fosdapass:
Még szerencse, hogy vannak művelt nemkeresztények akik ízesen elmagyarázzák a problémát. :)


Lord_Valdez:
"Tévedsz. A lelkiismereti és vallásszabadságodat nem korlátozza az, hogy nézeteid kritizálhatók."

Kiritizálható. Ezen van a hangsúly, már ha érted mit akarok ezzel mondani. :)

@Kristl:
Nem teljesen. Ha a kritikára célzol, akkor azt mondom lehet fikázni is, bár nem illendő és nem is a legintelligensebb magatartás, de lehet.
Lord_Valdez

Akkor viszont ne várják hogy kritikának legyen értelmezve és úgy is reagálják le, mintha kritikát kaptak volna, nem pedig gúnyt.
State buoni... se potete - volt egy ilyen hozzászólás:

pill 2009.06.02. 01:36:43

Basszus, én igazán nem értem, hogy a vallásosok miért érzik sértve, egyáltalán MEGSZÓLÍTVA magukat. Van egy munkaszüneti nap - aminek általában mindenki örül - a keresztények ünnepelnek valamit, a többi meg nem tudja mire vélni. Na most persze lehet az, hogy a keresztények elkezdik magyarázni, hogy mit csinált a Szentlélek, meg miképp lehet ezen örömködni, de ez úgyis kevés embert érdekel azok közül, akik nem vallásosak. Arról van szó, hogy a többieknek is kéne kezdeni vele valamit. Kurvára senki nem mondta, hogy bármi baj van a keresztény ünnepekkel. Azzal van baj, hogy az ország egy jó részének fingja nincs róla, hogy miért nem kellett hétfőn dolgozni, és mire fel az egész, mivel a nem-vallásos ünneplési formák kihaltak az idők során. Senki nem baszogatta a vallásosokat, sokkal inkább a nem-vallásosok vannak baszogatva, hogy kezdjenek már valamit az egésszel, vagy menjen mindenki dolgozni, mert a májusi tökvakarásért felesleges egy egész országnak leállni a melóval.

-----
csillagos ötös, jeles, kitűnő, pipa

Kapod? Vágod? Érzed? Érzékeled?
Hallod? Fogod? Megvan? Kened? Tapasztalod? Frankón? Követsz?
"Címkék: egyház
(szabadidő?, ötlet? ünnep? stb.)"
@Kristl:
Nincs éles határ a kritika és a fika között. Vannak, akik érzékenyebbek rá, ők a kevésbé sarkos kritikát is fikaként élik meg, míg vannak lazábbak, akik a durvább gúnyban is meglátják az elgondolkodtató kritikát.

Másrészről mi itt a gond? Nekem jogom van fikázni, neked megsértődni rajta, visszafikázni, nekem azon megsértődni stb. Elvan a gyerek, ha játszik :)
Na végre, valaki elismeri a sértődéshez való jogot. :)
Bele kellene írni az alkotmányba.
megsértődni meg lehet azon is, hogy valaki nem szereti wagnert. de ettől még nyugodtan lehet pocskondiázni.
Én se vagyok oda Wagnerért. Beethovent, Dvorakot eg Smethanat hallgatok ha ilyesmire vágyom.
De furcsamód nekem eszembe se jutna pocskondiázni. :)
Smetana. De képzeld el, hogy Wagner szülinapja állami ünnep, és valaki megjelentet egy cikket, hogy Wagner szerinte nem jó, és fel van fújva. Lehet megsértődni, de "közösség elleni izgatásnak" nehéz nevezni.
Szerintem a "világi tolerancia" nem arról szól, hogy mindig mindenkivel nyájasnak és szívélyesnek kell lennünk (ez a fajta jámborság - mint azt e poszt hozzászólásai is kitűnően példázzák - a magukat keresztényeknek vallók luxusa és kiváltsága). Sokkal inkább arról, hogy az, hogy mi a jó és a rossz, a helyes és helytelen, az igazság vagy hazugság, nem megkérdőjelezhetetlen vallási tételek, hanem közmegegyezés alapján dől / döntjük el, és hogy még ez a döntés is, újra és újra, akár parázs - de nem szükségszerűen késhegyig menő' - vita tárgyát képezheti. A gyakorlatban: nem botránkozunk meg azon, pláne nem jár halálbüntetés azért, ha egy nő férfiruhát ölt, nem teszünk hűvösre (főleg nem a föld alá) senkit egy kis orális szexért, sőt, még anális közösülésért sem - ám ettől még ha tahó módon kérsz a pincértől, megnézheted, mit tesz eléd az asztalra.

Ahogy olyat sem mond a világi tolerancia - csupa-csupa gyönyörű szép toleranciából -, hogy ha a cigányokat bántják, cigány vagyok, ha a keresztényeket, keresztény, ha az ateistákat, akkor ateista, ha a neonácikat, akkor meg neonáci, hanem azt mondja, hogy vannak törvények, és ha valami nem tetszik, vagy sokkal jobban tetszik, akkor tessék - mert lehet - ezen törvények adta - tehát törvényes keretek között - vitatkozni''.

' www.smbc-comics.com/comics/20061106.gif
'' A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
Igen, érdekes lenne. Bár Wagner szülinapja nem állami ünnep, és nem ártana tudni miért lenne az, ha az lenne.
De mondjuk, ha azt leírná valaki a cseheknél, hogy Benes egy náci opportunista volt akkor mit reagálnának rá? Főleg ha mellé méltatná valaki a Benes hívek értelmi képességét is.
Hé! Tóta W. Árpád!
Te egy aljas provokátor vagy!
Írj inkább a kuruc.info-ra! Ott elmegy a bunkó stílusod.
Szerintem azért írsz ilyeneket, mert egy perverz ember vagy, ez izgat...
Kímélj meg bennünket ettől!

Mi van, nem mersz válaszolni? Félsz, hogy lelepleznek?
@Tóta W. Árpád: Olyannyira nem számít nekik sem, hogy 2005-ben, amikor naptárat kellett készítenem 2006-ra, mint kalocsai grafikus, felhívtam a Kalocsa-Kecskeméti Érseki Hivatalt, ugyan mondják már meg, mikor lesz 2006-ban pünkösd, mely napokat pirosítsam be. Kapcsoltak ide, kapcsoltak oda, míg magával az érsekkel nem sikerült kapcsolatba lépnem. Teljesen megilletődve (hiszen én csak egy nyamvadt dátumot szerettem volna tudni) érdeklődtem tőle is, a legnagyobb tisztelettel, mire ő azt mondta, hogy nem tudja. A húsvétot igen, de a pünkösdöt nem. (Na, én azóta tudom, hogy mi az összefüggés a kettő között, mert Bábel Balázzsal szemben, akinek ugye "szakmája", én utánanéztem.)
@mavo: még mindig vezetünk több száz évvel :-), de rengeteget merített az ő vallásuk a mienkből, és az egyisten hitükkel nincsenek is olyan messze mint gondolnánk (többek között Jézust a legnagyobb prófétának tartják, és a Szentlelket is elismerik) holott náluk is vannak tévedések - akár csak nálunk - például a szent háború stb. Lehet egyes dolgokban eltérően gondolkodni, de nagyon jó alapot ad a hit.
@Wilbur23: hazudnék, ha azt mondanám, hogy kerek egészen a válasz. A vallás határozottan nem magán ügy szerintem. Pláne egy keresztény száméra, aki tudja, hogy Jézus utolsó üzeneteinek egyike az volt, hogy hirdessétek a hitet a világ minden népének. A hit kérdésben is közösségben lehet fejlődni (többek között - eltekintve azoktól akikbe beleverték, hogy kötelező oda járni - ezért járunk templomba és építünk egyéb közösségeket) megérteni mások látásmódját és építkezni, csodákat látni akár. én a mohamedánok sem ítélem el egyátalán.
Én sem tartom jónak, ha agressziven válaszolunk tóta és társai cikkeire, csak akikben meggyőződésként él hite, abban kinyílik a bicska , hisz emberek vagyunk és nem tudjuk a balpofon után a jobbarcunkat is odatartani (ha ezt is tanuljuk), mert nem ébresztőként hat, hanem túlmegy az átlagos polgárpukkasztáson, pláne, ha egy olyan írja aki kikéri magának a kirekesztést (ha egyes meleg, zsidó stb. közösségekről van szó), de más oldalról a legnagyobb "kirekesztő" (ha van értelme ennek a kifejezésnek).
@vágtázó halottkém: Yganítom, hogy ezzel Árpi nem ért egyet, mármint ha nem tetszik ne olvassák. Mert pont az alényeg, hogy az emberek egy része megrökönyödjön és csak azért is visszatérjen.
@reflex35: "Pláne egy keresztény száméra, aki tudja, hogy Jézus utolsó üzeneteinek egyike az volt, hogy hirdessétek a hitet a világ minden népének. " Ennek miért kellene érdekelnie engem, a nemhívőt/nemkeresztényt?
A saját magánügyedről azt tartasz, amit akarsz.
"az index.hu kérdőívében szerepel, az ország 19 százaléka templomba járó ember."

Gondolom, ebben benne vannak a romantikus, templomi esküvőre vágyók, meg az azon túllévők, akik csak bűntudatból nyomtak igent :)

Nekem kb 3 ismerősöm jár templomba, de ebből kettő rosszul járna, ha lenne túlvilág, mert tuti a pokolra kerülnének :D Nem akarok párhuzamot vonni... Annyi a lényeg, hogy a vallásosok közhiedelmével ellentétben, attól még nem lesz valaki jobb ember, hogy hívő :)
Kedves Árpád!

Lehet, hogy már egy kicsit későn reagálok, és nem fogod olvasni.
Évek óta először olvastam írásod, és most is az a benyomásom, hogy nem egy primitív ember írását olvasom. Szóval én nem gúnyolódom jóízűeket rólad, és nem hülyéznélek le. Arra szeretnék csak rámutatni, hogy mégis miért bántó néhány mondatod (arról már nem is szólva, hogy miért nem politikailag korrekt (ez nem a mi fogalmunk, hanem a liberálisoké), de én nem várok magammal szemben politikailag korrekt fogalmazást, mert az az emberi gondolkodás kiüresedéséhez vezetne, és mindenki csak azt mondhatná, hogy ne konfrontálódjon senkivel, hogy „kívánom a világbékét” :)) .

Nem is a „búvalbaszott kereszténység” kifejezés bántó (bár meghökkentő), mert ez inkább neveltetés (vagy annak elhagyásának) kérdése, azaz annak a kérdése, hogy valaki hogyan fejezi ki a véleményét. Ebben általános mélypont van a szocializmus vége óta. Jól hallod, a szocializmus időszakát dicsérem ebben a vonatkozásban keresztyénként, ugyanis akkor ránk szóltak még a gimnáziumban is, ha csúnyán beszéltünk, és vétettünk a magyar vagy más nyelv szépsége ellen. Én jogász vagyok, és top jogászok között dolgozom, akik hihetetlenül tanultak, mégis, még a nők is minden ötödik mondatban használják a „faszt” kifejezést, néha még kívülállók előtt is. Ezt a nyolcvanas években nem tették volna; akkor másként gondoltuk ezeket a dolgokat. De ez ellen sem tudok tenni, még példamutatásommal sem, a jó példa ugyanis kevés embert érdekel (így van ez a nyelvhasználattól a környezetvédelmen át sok mindenben).

Két dolog bántó: hogy keresztyénekről beszélsz, összemosva a hívőket politikai ellenfeleiddel, a nemzeti vallásosokkal. Valamint az, hogy a másként gondolkodó hívőket leírod, amiért hisznek a Szentlélekben, ahelyett, hogy állandóan a jó időt ünnepelnék vagy szexelnének. Egyébként a hívők mindkettőt teszik, hiszen normális emberek, akik jó időben pl. elmennek kirándulni, és házasságban szexelnek is, bár általában nem pünkösdkor, hanem az év többi napján :)

Kicsit kifejtem:

a) az írásodban keresztényekről beszélsz, de amit írsz, az összemossa a „nemzetivallásosokat” az evangéliumi hívőkkel, ezzel lejáratva és kiütve a tényleges keresztyéneket. A nemzetikeresztények gyakran ott ülnek az evangéliumi hívők között a templomban, de nem Krisztus miatt jönnek, és fogalmuk sincs a Szentlélekről. Ez az egyszerű, de óriási különbség. Őket nem érdekli valójában Krisztus, pont úgy mint Krisztus idejében a zsidó farizeusokat sem érdekelte. Az ő meggyőződésük másról szól, főleg politikáról, hatalomról, miként anno a zsidó írástudók nagyobb részét is. Egy részüknél van esély a megtérésre, más részük reménytelennek látszik. Az „igazi zsidók” (így hívja őket a Biblia is), akiket Isten kiválasztott, a próféták és az apostolok voltak, akiknek szellemi örökösei az evangéliumi keresztyének (ezért antiszemita nem lehet keresztyén!!!). Ők pedig vannak a történelmi egyházakban és a szabad keresztény felekezetekben, pl. a karizmatikusoknál egyaránt. Pl. egy nem jobboldali hitgyülis ugyanúgy evangéliumi hívő, mint egy politikailag akár jobboldali, baloldali vagy apolitikus református, baptista, stb. (én pl. református vagyok Sola Scriptura és ecclesia sempre reformanda alapokon), és mindegyik hisz a Szentlélek Istenben, aki a Szentháromság Isten egyik megjelenési formája, teológiai fogalommal „személye”. Én reformátusként és pl. Adrienn, a Hitgyülis ismerősöm egyformán kikérjük magunknak, hogy rólunk úgy írjanak, mint „hülye” (amit az írásod sugall) vallásosokról.

b) Ez a másik dolog. Butának nézel bennünket, ugyanis kizárod, hogy igazunk lehet. Pedig a liberális álláspont nem ez lenne. Ha azt mondod: én nem hiszek benne, nekem az a véleményem, hogy …, de az evangéliumi hívők szerint ez úgy volt, hogy … - az más lenne, mert liberálisként fenntartanád azt az álláspontot, hogy a emberek sokszínűen gondolkodnak arról, hogy honnan jövünk és hova tartunk. Van aki a jó időt ünnepli, van, aki Isten szeretetét, amely miatt elküldött önmagából egy „részt”, hogy a hívőket segítse kitartani és legyőzni a rossz természetüket Jézus visszajöveteléig, valamint hogy erőt kapjanak a tanúságtételre, ami az apostolok idejében a zsidók honfitársak részéről és a rómaiak részéről is halálos következményekkel járhatott (pl. István vagy Pál megkövezése; Pál túlélte..., vagy a római keresztrefeszítés). Bátorság kellett tehát és nem szexünnep :)) Ezért ez nem egy kiforgatott ünnep egy világi ünnep helyett, hanem egy másik ünnep, egy új ünnep. Ha másként gondolod, rendben van, de ne tanítsd egyoldalúan az embereket (hiszen ők az írásodból informálódni is akarnak, ez egy-egy kérdésből világosan kiderül). Össze lehet foglalni a másik álláspontot röviden is, hogy kiderüljön, nem csak az a megközelítés élő és valóságos, ahogyan te látod. Pl.: a Szentlélek az, amely abban is segít, hogy megteremjük az emberi természetünkre nem jellemző gyümölcsöket, amelyek Jézust jellemezték, mint amilyen a szeretet, a szívesség, a jóság, a békesség, stb. A Szentlelket a Biblia „ajándéknak” is nevezi: Isten ajándéka önmagából; kegyelem, hogy képes legyél arra, amire nem lennél magadtól: újjászületni és örök életre jutni. Ez a pünkösd. Ez egy másik ünnep, nem a fény és a szex ünnepe.

Mi tehát tudjuk, hogy mit ünneplünk, ezért néz bennünket hülyének az a nézet, hogy lecseréltünk egy másik ünnepet egy értelmetlen baromságra. Ez lehet a véleményed, de nem abszolút igazság, ha liberális vagy. A liberális megközelítés egy véleményt úgy kellene, hogy közvetítsen, hogy korrekten lehetőséget a másik lehetőség végiggondolására is, és nem nézi hülyének azokat, akik mások (ez is egy másság): lehet, hogy a hívőknek igazuk van, és ezért nem hülyék, hogy a Szentlélekben hisznek és Rá támaszkodnak, amíg Jézus visszajön ítélni. Ennek a nyitottságnak a hiánya miatt oktatási és világnézeti diktatúra Magyar Bálint oktatási rendszere, méghozzá a legdurvább fajta (hol vannak ettől Orbánék honfoglalásos filmes próbálkozásai... na mindegy).

Szóval az a bántó, hogy leírsz bennünket, akik hisznek a Szentlékben.
Mégsem bánkódom sokáig. Mert nem a a lényeg, hogy erőltessem a saját igazam, mint mások és kiakadjak, ha elutasítják. A hívő hisz Jézus igazságában, visszajövetelében, és azért vállalja a beszélgetéseket (amelyekben leggyakrabban totál hülyének nézik), hogy ha lehet, minél kevesebben szívják meg amikor az advent végén Jézus tényleg megjelenik. Szóval: amúgy nem haragszom, csak sajnálom.

3rd
Tök jó, ezt most találtam. :)

Azoknak, akik azon morogtak, hogy a május 1. akkor miért ünnep:
"Május elseje szorosan kötődik a keresztény hagyományokhoz, lévén az Szent József, az ács ünnepe. A munka ünnepe, a munkából élők ünnepe."

És a forrás: www.fidesz.hu/index.php?Cikk=132882 :D
@Thirdday: Ha maguk a keresztények sem különböztetik meg magukat a nemzetikeresztényektől, sőt, az egyház igen szívesen hivatkozik rájuk, mint tömegre és bázisra, miért kellene megkülönböztetnie másnak őket a normálkeresztényektől?

Valamint a liberális gondolkodás nem azt jelenti, hogy elfogadja valaki lehetséges igazságnak azt a faszságot, amit a másik gondol, hanem azt, hogy hagyja végigmondani/nem gondolja azt, hogy csak azért, mert szerinte az faszság, el kell hallgattatni azt, aki beszél.
@reflex35:

"rengeteget merített az ő vallásuk a mienkből, "

pont a kereszténységből keveset, ellenben a zsidóból sokat.

"Jézust a legnagyobb prófétának tartják, és a Szentlelket is elismerik"

Lószart: Mohamed _A_ Próféta, nincs több, és nó szentlélek az iszlámnál. Jézust valami alsóbbrendű alprófétának elismerik, de abban meg holtversenyben van Mózessel pl.
@kolbászoszsömle: nem kell, hogy érdekelje,, ez csak egy indok volt arra, hogy a vallásosság nem megán ügy, mert azt ha valaki komolyan hiszi, akkor nem tarthatja csak magába.
@őröltbors: El kell, hogy keserítselek, ez nem újdonság. De akkor vált a munkás Szent Jószef ünnepévé igazán, amikor valamivel fel kellett tölteni a szoci ünnepet, és értelmet adni neki. Azért kérdeztünk rá, mert miért tartunk akkor máj. 1-én szünnapot, de Árpi mentségére legyen mondva korábban azt is jól lefikázta. Tele vagyunk olyan egyházi ünneppel (kis túlzással minden nap) amihez nem tartozik munkaszüneti nap/piros betű.
@Thirdday:
Nagyon szép hítvallás, egyetértek Veled!
Mi vagyunk a hallgatag többség!
Shalom :-)
@panic: Az én édesanyám vezető beosztású lelkész (a lelkész olyan mint a pap, csak a protestánsoknál így hívják) és elvált (sőt, második férje is van neki) és: senki nem tanácsolta el az állásából, átkozta ki vagy akadályozta a munkáját. Nem hinném, hogy a hit azon múlik, hogy az embernek milyen a társadalmi státusza vagy hogy mit mondd a pap - az már inkább, hogy mit mondd a szentírás, és az pedig komoly tanácsokat is ad nem egyszer, hogy mit kell tenni, ha válás van, mikor szabad elbocsátani a házastársat, mikor lehet újat beszerezni, stb.
Vallásosnak lenni személyes döntés, amely nem feltétlenül kapcsolódik az egyházak bénázásaihoz.
Ezen írás megosztásra került a Szórakoztató Valláskritika közösségi oldalon.

www.facebook.com/pages/Sz%C3%B3rakoztat%C3%B3-Vall%C3%A1skritika/122713367809424
@DMJ: Kedves DMJ, W-nek minden joga megvan ahhoz, hogy kritizálja a vallásotokat, a szólásszabadságnak köszönhetően. Engedd meg, hogy olyan perspektívába helyezzem, ami által talán számodra is érthetővé válik, hogy miért érez KÉSZTETÉST egy "csoda felvilágosult elme" ilyen undorító tettre. Európai emberként minimum komikusnak találod te is, hogy az Indiában éhező hinduk szent állatukat, a tehenet tejben-vajban fürösztik, a ganéjukból/vizeletükből vallásos szuveníreket gyártanak. Egy ateista szemszögéből ez semmiben sem különbözik Krisztus testének és vérének fogyasztásától, vagy a keresztény bizsuktól. Ha fel is háborodsz tőle, csak azt lásd be, hogy ebből semmilyen módon sem következik, hogy igazad lenne (ld. Argumentum ad populum). www.youtube.com/watch?v=eWCo6Bhfjz0#t=0m13s
Ennyi figyelem. Egy ateistától egészen megható. És micsoda szempontok. Szar, vizelet, test és vér. Valóban nincs miről beszélni. Magnézium, vas, szulfátok, víz, nyomelemek. Ezek vagyunk.
@DMJ: Pont a legfontosabb és leggyakoribb elemek kimaradtak :D:D
Az meg, hogy atomokból, molekulákból vagyunk és van kémiai összetételünk, még nem deklarálja, hogy hogy mit kezdünk az életünkkel. Ciki, hogy ehhez a szabadsághoz mindenféle homályos mesére meg valóságtagadásra van szükség.

"És micsoda szempontok. Szar, vizelet, test és vér"
A test evését és a vér ivását éppenséggel nem Ginjeet találta ki, szóval inkább a magad háza táján keresgélj. Nekem a kannibalizmus és a vérivás kissé morbid vallási ceremóniának tűnik, akkor is, ha szimbolikus, de biztos én vagyok a fura, mint beteges ízlésű ateista.

@malacz69 eurofanyalgó:
Nem vagyok benne biztos, hogy egy mindenféle módon megkínzott, épp kínhalált haló férfi képét olyan normális dolog minden sarkon közszemlére tenni, meg hogy sokkal normálisabb, mint a szexualitást.

Szerintem beteges az a(leginkább keresztény) vélekedés, hogy a kínhalál normálisnak számít amit mindenkinek látnia kell, a női mellbimbó vagy egy tangás segg meg annyira sokkoló és erkölcstelen, hogy csak különleges körülmények között szabad láttatni.
Beteges bazeg.
Folytathatjuk ezt ítéletnapig. Elegáns és kevésbé szalonképes stílusban.50%-50%, az bizony, döntetlen. Adjuk x-re, de ti nem tudtok veszíteni. Evolutio!
@Ajtony: "Árpád! Lassan nyomhatnál egy purimos cuccot, kis időre rá meg valami Mohamedes geget - tudod az ideológiai semlegesség jegyében. Lassan azt hihetik az olvasóid, hogy csak a keresztényeket tartod debilnek, az összes többit meg klassz, hívő embernek. Nekem úgy tünik, a többiektől talán tartasz.:-)"

Talán inkább az a helyzet, hogy utóbbiak nem akarnak "államvallássá" válni, nem pofáznak bele mindenki dolgába, csak a saját hívőikébe. Ez a különbség, és nagy különbség.
sajnos szánalmas. mint a húsvéti. a politika mwgy, ez nem. puskás se kenuzott, és így midenki jobban is járt.
Megyek is, a magam részéről egy délceg Mastodon/Soundgarden/Metallica megmozdulással ünneplek százezredmagammal a belgiumi Werchterben.. Jó ez a pünkösd, királyság! A nap vallási vetületeire úgyis mindenki magasról szarik már minimum fél évszázada.
"Na erre a jókedvű, szilaj habpartira telepedett rá a búvalbaszott kereszténység, hogy kiirtson belőle minden erotikát, kedélyt és élvezetet. "

na ez jól jellemzi az egyházat
@metheny: 7 millió? Honnan az adat? Egyébként pedig hogyan tartsak valakit nem hülyének, aki minden racionalitást mellőzve olyan személyek létét ismeri el (és imádkozik hozzájuk), akiket senki sem lát/hall soha, és létezésükre az egyetlen igazolás, hogy a nemlétezésüket nem bizonyították. Te mit mondanál ezekre az emberekre?
Mi kell még ahhoz, hogy megértsétek, hogy valóban kollektív eltévelyedés zajlik?!

Vakok vezetnek világtalanokat. Még.
süti beállítások módosítása