W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Bátor Sir Robin

2008.09.23. 06:15 Tóta W. Árpád

Robin, a bátor elszaladt
Bátran elfutott, el ő
A vész láttán ahogy tudott
Farkát behúzva elfutott
 
Magyarország gyámoltalan, gyenge, nehezen védhető peremvidék. Katonailag is, de ez az ország annyira csesznye, hogy nem kell ide erőszak. Sőt, még igazi zsarolás sem. Elég egy hűvösebb előrejelzés, és máris aggódva tekintgetünk Oroszország felé. Ugye lesznek olyan aranyosak, hogy izé? A régi jó viszonyra tekintettel, lesznek kedvesek kiszolgálni minket, és méltányos áron megszámítani a gázt. Mert itt konvergenciaprogram van, és… és azt muszáj teljesíteni, mi EU-tagok vagyunk, tetszik tudni az úrnak.
 
Ők, az oroszok hagyták ránk a totális energiafüggőséget, az nem az elmúlt húsz év bűne. Még a szocializmusé sem: akkor az reális üzlet volt. Mi azt csináljuk, amit az oroszok akarnak, ők meg adnak olcsó gázt. Úgyis az van, amit akarnak, így legalább kapunk valamit. Csakhogy azóta kitaláltuk, hogy inkább lerázzuk a rabigát, viszont elvárjuk, hogy ők mégis olcsó gázt adjanak. Különben dühbe jövünk, és Orbán Viktor olyat, de olyat mond, hogy beleremeg a Kreml.
 
A demokratikus húsz évünk bűne az, hogy megőrizte, táplálta, szőnyeg alatt érlelte az aknát. Így lettünk mi Oroszország bármikor kijátszható kártyája a két civilizációs központ között folyó, hűvös hangulatú partiban.
 

Nicht vor dem Kind

 
Mi sem könnyebb, mint úgy hagyni mindent, ahogy van. Hát úgy hagyták. Nyilván nincs a gáz helyett olyan megoldás, amit legyártunk farostlemezből, szétosztjuk a népnek, és akkortól feldughatják az oroszok. Nem egy ember, nem is egy kormány fogja kitalálni, hogyan lehet a fűtésen spórolni. Hanem a tisztelt lakosság, ha rá van kényszerítve, és van választása. Akkor aztán mindjárt megéri a szigetelés, a hőszivattyú, a napkollektor; és ha direkt el nem gáncsoljuk őket, megjelennek az ezzel foglalkozó vállalkozások. 
 
De mi nem kényszerítünk senkit. Itt mindenki az lehet, ami akar. Szétterítjük szépen a költséget, hogy fel ne tűnjön. Drágábban adják a gázt azok a messzi keleti urak? Megoldjuk, csak a nép meg ne tudja. Nem kell nekik tudni Oroszországról. Nosza, támogassuk adóból.
 
Attól közösség egy állam, ha a polgárai segítik egymást a bajban. Ha árvíz van, vagy meteorbecsapódás, akkor a központi költségvetés természetesen kiszáll a helyszínre, és mentéssel, rendfenntartással, akár gátépítési támogatással segít. Csakhogy a gázáremelkedés nem egy váratlan, tervezhetetlen esemény, hanem egy régóta ismert, felmért folyamat. Ami évről évre többe kerül, főleg ha nem vagyunk képesek leszorítani a fogyasztást.
 
Mi inkább azon voltunk, hogy a magyarok többségét csatlakoztassuk az orosz csöcsre. Az orosz függés ugyanis nem abból áll, hogy a Külügyminisztérium odafönn bizniszel valamit Bizánccal. Minden egyes panellakónak, minden gázzal fűtő magyarnak viszonya van velük. Új lakótelepek, kertvárosok épültek, paneleket újítottak fel, és a tulajdonosok magától értetődően csatlakoztak a gáz- vagy a távfűtési rendszerre. Utcabált tartottak, ha meghozták a gázvezetéket. Az a biztos, apukám. Logikus, hiszen a gáz meg a távhő az állambácsitól jön, annak meg kutya kötelessége gondoskodni rólunk.
 

Betyárvilág

 
Ezért aztán kétségbeesetten szaladgál a kormány, hogy a megbízhatóan dráguló energiaköltségeket valakinek a nyakába akassza. És ha merünk baloldaliak lenni – gyakorlatilag mindannyian merünk –, akkor feltétlenül valaki más fizesse a gázt, és ne az, aki fűt vele. A gázfűtés és a távfűtés rendelkezésre állása, annak megfizethető ára alanyi jog.
 
Médiatörténeti esemény: elérkeztünk végre oda, hogy az energiaárak szétterítését egy híres rablóval próbáljuk eladni. Robin Hood-adó, nagyszerű. Ezt se mi találtuk fel, de legalább a Fidesz volt olyan felelősen hazafias, hogy Robin Hood helyett Rózsa Sándort javasolja. Én meg Kádár Jánost terjesztem fel.
 
A kormány a rossz hír hozóját, az energiatermelő vállalatokat találta meg magának. Ők mondják a csúnya nagy gázárat, hát viseljék a terhét. Végül is ha drága a fűtés, akkor náluk jelentkezik az extraprofit, nem? Ha valami drága, akkor biztos valaki drágítja, és elissza a pénzt. Adják vissza a kizsákmányolt népnek! A vállalatok meg csak pislognak, hogy hülyék-e ezek, aztán hozzáírják a lakossági számlához a Robin Hood-adót. Ennyivel több az önköltsége, sajnáljuk.
 

A betyár megvágja a földesurat, és a zsákmányt szétosztja a szegények között. Erre a földesúr beszedi a szegénytől, amennyit elvesztett. Mindenki ugyanott tart, valaki mégis nyert. A betyár, mert bekerült a tévébe, és ő a jó fej. Közben erősen reméli, hogy mire összeomlik ez az egész, addigra ő már árkon-bokron túl lesz. Nincs sok ideje hátra.

Vissza a kályhához



Címkék: mszp szovjet külpol

359 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr56676964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"A tervezett szélkerekek valamivel több mint felét építhetik fel a beruházók, mivel a hálózat legfeljebb 330 megawatt szélenergia-kapacitást képes elviselni."
www.zoldtech.hu/cikkek/20060323szeleromu

Ez kevesebb, mint egyetlen paksi blokk teljesítménye. (Persze a most üzemelő szélerőművek összkapacitásához képest még mindig egy nagyságrenddel több, tehát lehet hová fejlődni.)

"azert erdekes hogy ezt mas orszagban meg tudtak oldani."

Egyrészt nem kevés pénzből, másrészt ahol tele vannak vízierőművekkel, ott ez viszonylag problémamentesebb.

Magyarországon, ahol egyrészt jelentős az import, másrészt az össszes felhasznált villamosenergia kb. 40%-át Paks állítja elő (aminek a rugalmassága viszont gyakorlatilag nulla), a maradék nagyobbik részét meg szénerőművek, ez bizony elég nagy feladat.


"nem vagy otthon mikor sut a nap vagy fuj a szel, akkor az altalad termelt de fel nem hasznalt aramot feltoltod a kozponti halozatra es szo szerint VISSZAFELE POROG A VILLANYORAD"

Nem kéne annyi sci-fit nézned :-)

azt tudja valaki hogy mennyit ingadozik az aram? mert hogy nem pont 220 az tuti!
"amugy az allam valoszinu meg egy nyereseges energia-szektorbeli cegbol is tudna veszteseget kihozni, vagy legalabb is felorolni a nyereseg nagy reszet. igaz kozben munkat adna pl meg 1000 adminisztratornak."

1970-ben. De napjainkban az az 1000 adminisztrátor csak hadd rágja az államfülét a munkanélküli segélyért. Inkább a vezérigazgatóné off-shore cégétől vesznek 100 000 Ft/db áron kalapácsot. 30 vagonnal. És ekkor sincs nyeresége az államnak.
"Azért, mert az állam képviselői abszolút felelőtlen gazdák."

Nem kéne ennek így lennie. Nyugaton a stratégiai cégek jelentős része (és az energetikai cégek éppen ilyenek) állami kézben van még mindig, és még csak csődbe sem akarnak menni. valamit bizonyára jobban csinálnak, mint mi.

"Hasonlóképp az államnak csodajól jön az üzemanyag árának emelkedése, hisz hiába van rögzítve az adó százalékos aránya, az adóalap növekedtével arányosan növekszik az adózott rész is."

Éppen ezt hoztam fel ellenpéldának: az üzemanyag adója és az áfája ezen logika mentén működik, ott jól jön az olajáremelkedés.

A távfűtő műveknél vagy a gázszolgáltatóknál viszont nem alkalmazható ez a logika, sőt ellenkezőleg: ha emelik a ruszkik a gáz árát, akkor nekik legalább ennyivel kellene emelniük a lakosségi távhőárakat/gázárakat is ahhoz, hogy a pénzüknél legyenek. Ha a kormány rögzíti a hatósági árakat, akkor megszívják.

"azt tudja valaki hogy mennyit ingadozik az aram? mert hogy nem pont 220 az tuti!"

ember, mars vissza az iskolapadba fizikát tanulni! :-)

dark future:

""nem vagy otthon mikor sut a nap vagy fuj a szel, akkor az altalad termelt de fel nem hasznalt aramot feltoltod a kozponti halozatra es szo szerint VISSZAFELE POROG A VILLANYORAD"

Nem kéne annyi sci-fit nézned :-)"

ez sajnos a szomoru valosag!!! csak ahogy te is fogalmazatal ez magyarorszagrol scifinek tunik.

tobb helyen van ilyen pl massachusetts. sot, ha jol emlekszem van olyan hely ahol te tobbet kapsz 1 kwh feltoltott aramert mint amennyibe neked kerul ha te veszed le a kozponti halozatrol. ez ha jol tudom allami tamogatasbol van.
miért, mennyi a 220?

ez az éjszakai áram, mint termék, létezik még?
"ember, mars vissza az iskolapadba fizikát tanulni! :-) "

dehogy megyek! orulok hogy vegre kijottem!


amugy tessek it a scifi:

net metering: en.wikipedia.org/wiki/Net_metering

es nemetorszagban : en.wikipedia.org/wiki/Feed-in_tariffs_in_Germany
Nem áram, hanem feszültség.

A névleges vonali feszültség egy ideje nem 380, hanem 400V, így a fázisfeszültség nem 220, hanem 230V. (EU-szabvány)

"éjszakai áram" van, csak em úgy, mint régen (régebben egy mechanikus időkapcsoló kapcsolgatta a reléjét, most távvezérlik nagyfrekis jelekkel)

"Nem áram, hanem feszültség."

baszki, tudtam hogy hulyet csinalok magambol, pedig csak kerdeztem.

no jo, de mennyit ingadozik ooo ... az az ize?
Létezik még éjszakai áram, csak már másképp hívják és talán az elv is különbözik, bár ebben nem vagyok biztos. Talán a hálózati felesleget - ha épp nincs rá "normál" használati igény - feogyaszthatja az arra kötött ellenállás, külön mérővel, de javítsatok ki, ha nem így lenne.

Szerintem kicsit megint félrement a vita, inkább azok kellene elgondolkodnunk, hogy egy adott meg nem újuló erőforrást megpróbáljunk részben, vagy teljes egészében pótolni. Nem feltétlenül _egy_ másikkal, hanem mondjuk több alternatív - és ideális esetben részben vagy egészében megújuló - energiahordozókkal kiváltani.

És ezeket mindenki kipróbálhatja, apró tyúklépésekkel indulva: a melegvizes cella (fekete slag-kígyó a tetőn) nem éppen a burzsoázia játékszere, mondjuk meleg napokon megoldaná a háztartás teljes melegvíz-ellátását. Már ez dicséretes volna.

Csak az átálláshoz, de csak apró kis lépések megtételéhez is leginkább a TUDATOSSÁG hiányzik itten. Itt sokan mega- meg dzsigawattoztok, meg hogy ez szarra se elég, hogy telepítenek -több év mérései nyomán, erről konkrétan tudok, mert volt benne részem- szélerőműveket, nem old meg semmit. Végre felfogná mindenki, hogy ez az idilli állapot, hogy lógsz a csecsen egyre csak drágább és drágább lesz, akkor meg majd megy a pánikolás, hogy ezek az ártány szemét brigantik, hogy merik piaci áron adni a lakossági gázt, meg monnyonle...
Nem sak a nagy medvével van a baj, fejek, hanem az itteni tanítványaikkal is. Mert ugye, abból a pénzből, amivel megtámogatták szerencsen a nagy szociközeli magánerőművet, szóval ha azt a támogatást települési és kisközösségi nem-gázüzemű fűtőrendszerek támogatására fordítják, meg még sok hasonló megkérdőjelezhető megtérülésű zöld(hasú)beruházásét, akár néhány év alatt jelentősen csökkenhetett volna az ország kitettsége a világpiaci gázáraknak. Az értelmesebb ökoszakemberek szinte egyöntetűen a diverzitás mellett érvelnek, a helyben termelt és felhasznált energiánál sokat lehet ugye spórolni nemcsak a szállításon, de az ügynökökön, kalmárokon, mogulokon, tanácsadókon és jogászokon is, a spórolás meg csak annak jó aki spórol, annak nem akin spórolnak.
Meghát ugye, a medve iskolájába járt stratégák valamiért fontosnak érzik, hogy legyenek nagy gerincvezetékek és azon csapok, amiket el lehet zárni ha valahol nagyon széjjelszaladna az istenadta. Pedig a tokaji borvidéken is hogy örülnének, ha a szalmát mindenhol felvásárolná valamelyik helyi fűtőmű, és nem furikáznák át rajtuk kamionokkal. Dehát a retroelvtársak csak nagyot tudnak álmodni, sok kicsi együttes erejében valahogy nem hisznek, csapmániások lettek.
Én meg már bennük nem hiszek, tudom, nem vagyok ezzel egyedül. Csak hát lehetne mást választani...mint ahogy a rosz lakossági beidegződések ellen is úgy lehetne sikeresen kampányolni, ha a tescoban is választhatnék mást mint akciós splitklímát.
Nem is olyan hülyék Gyurcsányék:
a pénz tőlünk a szolgáltatón keresztül az államhoz kerül, mégpedig kikerülhetetlenül, mert gázt elég nehéz feketén venni. Remélem, hogy egy adócsökkentés fedezetére költik... bár ez nagyon valószínűtlen :(
"no jo, de mennyit ingadozik ooo ... az az ize"

Te akartad: :-)

"A fogyasztási hely csatlakozási pontján az Engedélyes a névleges feszültség ± 7,5 %
(leágazási ponton +8/-7%) tartományon belül szolgáltatja a villamos energiát normál
üzemállapotú egyhetes mérése alatt (bármely nap) a napi bármely 10 percre átlagolt értékek 95
%-ában. Az egyhetes mérés valamennyi 10 perces átlagértékének a névleges érték + 10 / -15
% tartományába kell esnie. A legnagyobb feszültség növekedés mértéke a névleges feszültség
115%-át nem haladhatja meg 1 perces átlagban."

Magyarra fordítva: ha azt mondjuk, hogy 230V +/- 20V, akkor nem tévedünk nagyot.
A gyakorlatban (saját tapasztalatom szerint) +/-10V-on belül szokták tartani (itt Budapesten, mert vidéken néhol rosszabb a helyzet).

De a feszültségingadozáson túl van még egy csomó paraméter, amit tartani kell, pl. frekvencia, aszimmetria, felharmonikusok, tranziensek, flicker stb. Nem könnyű annak az élete, aki áramszolgáltató szeretne lenni :-).

A legnagyobb ötlet az volt, amikor a pécsi erőművet a helyben bányászott feketeszénről (a bányák gazdaságtalannak való minősítése és bezárása miatt) átállították fatüzelésűre. Felvettek érte egy csomó lóvét (támogassuk a megújuló energiaforrásokat címen), aztán amikor a környéken elkezdtek fogyni az erdők, akkor áttértek a szlovák rönkfára, amit kamionokkal (!) szállítottak Pécsre. Éljen a környezettudatosság...

BigaC 2008.09.23. 09:27:29

Egy atomerőművet felrántani pénz kérdése pénz pedig van csak nem segílyre meg ilyesmikre kell kiadni.

A jövő meg maximum a fúzió lesz addig meg atom.

blacklord 2008.09.23. 09:36:21

Blabla. A magyar átlagbér 100 körül van havonta egy átlagos termelő hangyának. Felvesz hitelt a szarság kiépítésére a kamatok stb. is hozzájön , és az életben nem térül meg a befektetés.

QM 2008.09.23. 10:17:41

Ja meg, ahogyan Feriéket ismerem nem lesznek restek kiszámolni te mennyi pínzt spórolol az alternatív cuccokkal, és azt fizesd ki :D

Állítólag van v.mi ilyesmi most az áramnál te hiába nem vennéd igénybe egyik áramszolgáltatót sem, akkor kiszámolják, hogy mennyi áramot nyersz mondjuk a kis folyóparti erőművecskédből, vagy napelemjeidből ...


boldii 2008.09.23. 10:32:05

Mehet a valós gázár, amikor a valós fizuk is megérkeznek hozzá. Egyébként nem érdekelne , ha megszűnne ez a gázártámogatósdi jelenleg az úgysem kap, aki dolgozik ez is az ingyenélő népségnek jár álszociális alapon ... a legalsó réteg meg fával tolja nem véletlenül tűnnek el az erdők...

balagee17 2008.09.23. 11:33:00
Gyuri_ 2008.09.23. 12:23:40

ne mond el senkinek , de a gáz az olajhoz hasonlóan mire a kazánba kerül lesz méregdrága nem a két szép szemünkért van a TIGÁZ stb.

"Mehet a valós gázár, amikor a valós fizuk is megérkeznek hozzá."

mi az a valos fizu? amit a piac fizet az valos. annyit er.
Egy kis móka, kacagás:

"Szatmáry Kristóf "Meddig büntetik a budapestieket a növekvő repülőgépzajjal?" címmel interpellációt nyújtott be a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez.

Puch László államtitkár az interpellációra adott válaszában úgy fogalmazott: "a tárca foglalkozik Budapest Ferihegyen képződött hangos repülőgépek zajának lehetőleg a minimálisra való csökkentésével"."
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=120558

Inkább őrizze a kasszát :-).

Tóta W. Árpád · w.blog.hu 2008.09.23. 18:47:18

Szeretnélek megnyugtatni Árpád, ha 10 forint lenne a benzin, akkor sem kellene sorban állnod a BMW szalonoknál, mert a magyar átlagpógár max. megvesz v.mi használt gépet , vagy kiszámolja a O forintos hitelre kihozott chevy sparkot, hány évtized alatt törleszti vissza ...

A hibrid autó egyébként megint egy érdekes kérdés. A nálunk ugyebár jóval szegényebb USA-ban egy Toyota Camry hibrid full extrásan 5 milka, ha behozzod ide 11-12 ...
huba 2008.09.24. 01:31:30

Mikor, majd a bruttó 200-ból mondjuk nem 110 körül kapsz készhez , úgy hogy még a munkáltatód befizet még plusz 30-40 ezret ... meg mindenféle jó kis horror adónemet.

Cserébe pedig mit kap az embör? Lepukkant egészségügyet, ahol ha nem fizet borítékban megdöglik a proli. Nulla közbiztonságot, ahol a rendőr max. Pesten jó birodalmi rohamosztagosként flangálni meg az autósokat lehúzni ...
Szar oktatási rendszert, amelyben ha szeretnéd, hogy a kölködből legyen v.mi viheted a borítékba a pénzt a tanároknak a délutáni különórákra ...
Az úthálózat állapotáról szintén ne beszéljünk vannak csillivili autópályák csak , ha letérsz róluk szétesik a gép.
Carnivora

hat ez mondjuk igaz. habar ez is csak egy olyan ordogi kor. ha nem lenne gazartamogatas, akkor a fizetesedbol sem vennek el. az orszag ossz egyenlege ugyan az. illetve megsem, mert mivel ott a penz a zsebedben de ragabb a gaz, tehat jobban fogsz sporolni. igy plusz penzed marad. ez mar az egesz orszagra nezve hatalmas sporolas lenne, igy viszont ezt a penzt is odaadjuk putyinnak.

"Cserébe pedig mit kap az embör?"

hat ezaz. szart kap! nagyon kevesen akarjak magyarorszagon nem szarul vegezni a munkajukat.

folg ha az allamnak dolgoznak. ez persze mashol is igy van.
"A hibrid autó egyébként megint egy érdekes kérdés. A nálunk ugyebár jóval szegényebb USA-ban egy Toyota Camry hibrid full extrásan 5 milka, ha behozzod ide 11-12 ... "

ez egy szamomra a mai napig megfejthetetlen rejtely! miert kerul meg a nemet auto is kevesebbbe az usaban mint europaban. en csak arra tudok gondolni hogy szabadabb a verseny az usaban es kulonben nem rugnak labdaba. hat igen, az a rohadt kapitalizmus...
ÁLAMOSITÁST AKAROK .. AZ INDEXET IS !
"A dolgok akkor lettek elbaltázva, amikor eladtuk üveggyöngyért az egész energiaszektort. Ha megtartotta volna magának az állam a többségi tulajdonrészeket, akkor most egyszerűen csak a saját profitjáról kellene lemondania."
Akkor szétrohad, mint az összes többi szocialista nagyvállalat.
Egy szocialista vállalat kisebbségi tulajdonrésze senkinek nem kell.

"A hőszivattyúk valamint a hagyományos elektromos kályhák sokat segíthetnének a terhelés kiegyenlítésen, hiszen ezeket célszerű éjszakai áramról járatni. Aki nem tudná, az éjszakai áram csak a népi neve, a szolgáltató akkor kapcsolja be amikor feleslege van (akár nappal többször is)."
Ez ezen nem segít. Ezekre nem akkor van szükség, amikor felesleg keletkezik a rendszerben, hanem amikor a vevőnek hőre van szüksége.
Az nem megy, hogy körbetelefonáljuk a vevőket, hogy izzítsák már be a kályhákat, aztán egy óra múlva könyörgünk, hogy kapcsolják ki.

"de akkor eddig miért hagyták? ha ez ekkora üzlet, akkor miért kótyavetyélte el az állam a teljes szektort (mínusz Paks)? a fejlesztéseket miért nem inkább hitelből finanszírozták, megtartva állami kézben a cégeket?"
Tehát legyen államkapitalizmus?
A baj, hogy ezek a cégek azért nyereségesek, mert üzleti alapon müködnek, ergó profitorientáltak. Ha minden állami kézben marad, akkor vagy egy kézben van az összes és akkor egy profitorientált monopólium, vagy több állami kézben és akkor az állami vállalatok versenyeznek.

"azert erdekes hogy ezt mas orszagban meg tudtak oldani. vannak olyan helyek ahol ha neked van hazi napelemed vagy szelkereked es te mondjuk nem vagy otthon mikor sut a nap vagy fuj a szel, akkor az altalad termelt de fel nem hasznalt aramot feltoltod a kozponti halozatra es szo szerint VISSZAFELE POROG A VILLANYORAD."
Ez igaz, pontosabban van egy ki és egy bemenő órád.
Viszont ez sok mindentől függ. Mint köztudott Magyarországon egyáltalán nincs szivattyús tározó erőmű és magas hegyeink se nagyon. Fontos az is, hogy mennyi gyorsan indítható és gyorsan szabályozható kapacitás van mellette, mint pl.: a gázmotor, vízerőmű. Nem tudunk tetszőleges hálózati terhelés ingadozást kiegyenlíteni.

"Ez sem egészen így működik. Helyi felhasználásra, leválasztott hálózaton (mint írtam is fentebb) ilyen célokra tökéletes a szélerőmű. A gond ott van, hogy az országos hálózatra nem tudod rákapcsolni direktben. A hagyományos erőművekhez képest (amiknél sok percnyi, de akár több órányi idő is lehet a felfutás és az összeszinkronizálás) a szélerőművek időállandói nagyon kicsik. Gondol egyet a szél, és már el is áll. Ilyenkor a lapátokat már csak a saját tehetetlenségük mozgatja. Ha ezt néhány szélkerék játsza el egyszerre, az még belefér, legfeljebb esik pár tized voltot a vonali feszültség. Ha egy egész erdőnyi, az szívás, mert ennyi idő alatt képtelen reagálni az irányítórendszer, nem tudják hirtelen mivel pótolni a kieső energiamennyiséget. Nagyon leegyszerűsítve valahogy így néz ki a dolog, ezért problémás."
Ha csak a feszültségről lenne szó, de hálózat frekvenciastabilitását is veszélyezteti, ami jelentős hálózati veszteségforrás.

"Nem kéne ennek így lennie. Nyugaton a stratégiai cégek jelentős része (és az energetikai cégek éppen ilyenek) állami kézben van még mindig, és még csak csődbe sem akarnak menni. valamit bizonyára jobban csinálnak, mint mi."
Nono, az állami kézben van, de mint profitorientált, piaci alapon müködő részvénytársaság. Abba az állam nem akar beleszólni, na ez itt elképzelhetetlen. Egy Rt.-nek igazából mindegy, hogy ki birtokolja a részvényeit, ha nem ugat bele.

"Az értelmesebb ökoszakemberek szinte egyöntetűen a diverzitás mellett érvelnek"
Egyértelmű, hogy nem szabad nagyon ráfeküdni csak az egyikre.

"A gyakorlatban (saját tapasztalatom szerint) +/-10V-on belül szokták tartani (itt Budapesten, mert vidéken néhol rosszabb a helyzet)."
Ennél nagyobb ingadozást még én se láttam.
mai cikk az mfor.hu-n:

"A geotermián alapuló fűtési és a kapcsolt villamosenergia-termelési rendszerek tervezett megtérülési ideje öt-nyolc év, ez tovább csökkenthető a termálvíz energiájának többlépcsős felhasználásával."

www.mfor.hu/cikkek/Olcsobb__tisztabb_megoldast_is_valaszthatunk_a_tavfutes_helyett.html
Mindenesetre elbizonytalanít, ahogy Ferencünk augusztusban még bősz elszántsággal beharangozott adóreformját, most, alig 1 hónapon belül, már mint "sokkterápiát" emlegeti...
Ennek mérséklésére vajúdták ki hát a hírös mesehőst?
Csak arra nem gondoltak, hogy annak lova is van, azt meg majd úgyis nekünk kell, brrr, miféle inszeminátorok ezek?
atomerőművet kéne építeni, de nem ám akárhová, hanem az osztrák határ mellé 13 centire
az két legyet ütne egy csapásra :)
kakival is lehet fűteni:www.zoldtech.hu/cikkek/20040930biogaz

A nagy szennyvíztelepeken simán meg lehetne oldani. Szar van és lesz is. Az amcsiknál már csinálják, a lényg hogy a gázt technológiai úton szűrni kell.

Elszánás nincs.

Annyi szir-szart termelünk félpénzért, hogy a mezőgazdaságnak simán megérné erre termelni. Kit érdekel, hogy Afrikában éhenhallnak, mi meg megyfagyunk basszameg.

Nagy sporólás érhető el, otthon, ha régi készüléked van, és tudod mérni az előremenő, meg a visszatérő hőfokot, ha parasztba zársz a gázcsapon. A fogyasztásod több mint fele a kéményen megy el, főleg ha régi szir-szar kazánod van mint pl nekem. Szal beállítom a szobai termosztátot kb 23 fokra előremenő víz 55 fok visszatérő 35 fok. a gázcsapot meg oda állítom, hogy ez elérhető legyen. Voiálá 35 % al kevesebb fogy.
Amíg nem kényszerítjük az embereket az öngondoskodásra, addig semmi sem fog megváltozni.
Számoltam: ha mondjuk a monstani kondíciókkal valaki felvesz 3 millió Ft kölcsönt energetikai fejlesztésre, mondjuk 10 év futamidőre, és csinál magának belőle otthon hőszivattyús fűtést, amivel kiváltja a korszerűtlen gázkazánját, akkor annak havi törlesztőrészlete olyan 30-40 ezer forint lenne, cserébe a fűtésszámlája a régi gázszámla 40%-ára, vagy akár harmadára apadna, a különbözetet kellene csak kigazdálkodnia.
Ha még így is meg kell húzni a nadrágszíjat, akkor mondjuk elhalasztja a plazmatévé, a 3G-s mobil vagy az új autó megvásárlását 1-2 évvel.
Demagógia? Nem hinném, csak a gondolkodásmódon kellene változtatni. Ha lecseréled a 10 éves kocsidat egy új középkategóriás modellre, fogja-e bárki azt mondani, hogy mekkora marha vagy, hogy ilyenre szórtad ki a pénzt? Érdekes módon ezt mindenki racionális döntésnek tartaná nálunk. Ha azt mondod, hogy inkább ráköltötted az új kocsi árát a fűtésed korszerűsítésére, akkor meg mindenki komplett idiótának néz, meg újgazdagozik. Nézőpont kérdése...
huba,

Szeretnék olyan országban élni, ahol a valós gázár mellett az államnak nincs dolga az emberekről való gondoskodásban, de ez sajnos nem ilyen. Mondd ezt egy tanár szemébe, hogy nem ér a munkád annyit, hogy ne fagyj meg télen, ha mered!
Jóhír hogy a láncfűrész összel mindíg akcíós. Ha nem tudom kifizetni a gázt, akkor szerzek fát. Lassan átmegyek törvényenkívűlibe.

NA ja ha fát mész lopni akkor jó tudni, hogy a kissebbség nem azért nem hajol mert lusta, (ez közhely) hanem azért mert 1,2-1,5 méter feletti részt vágva nem favágás, hanem ritkításnak számít. Vagyis nem akkora vétség mintha kidönti.

Indítványozom, hogy a TV ügyvédje kiemelten foglakozzon az ilyen és hasonló kiskapukkal, mert többet spórolsz vele mint a gázártámogatással.

Én attól nem félek, hogy nem élünk meg. Ha Feri még lép párat, akkor Én is feketén fogok dolgozni, semmit se fizetek be, és lopni járok minden este. El fogok vinni mindent ami mozdítható, aztán eladom és abból fizetem a gázt. Azt hiszik, hogy csak a kissebbság egyes képviselői képesek ilyesmire? Mi lesz ha 3 millió ember majd lopni jár?
asola 2008.09.23. 09:59:42
@Carnivora
A napkollektor NEM a gazdagok hóbortja. Az a napelem, ne keverjük össze. Napkollektort akár saját magad is építhetsz a sufniban kevéske pénzből és jó adottságok + tervezés esetén a fűtésed 50%-át is kiválthatod vele. Persze először hőszigetelni kell az hozza a legtöbbet.

persze 50%-át! :)
éves szinten még a melegvíz 50% sem tudod előállítani.
még annyit tennék hozzá, hogy a napsütés és szél is a magyar állam tulajdona (hasonlóan a földben lévő vízhez, hőhöz, Attila-sírjához, dinócsonthoz, lignithez)

Ha majd sok napkollektor jön, akkor bejönnek majd a napkollektorok.

Árpi!

Szerinted hogy lehet úgy érdemben vitázni, ha a beírások fél nap pihi (azaz moderáció) után kerülnek fel ide?????
most 11:37 van az utolsó bejegyzés meg éjfél utáni.
van egy fasza blogod és ellehetetleníted ilyen baromsággal.
lifelike 2008.09.23. 08:08:03
"inkabb te fizesd a sajat gazod arat mint en az allamon keresztul
erted? "
en erteni ertem, hogy ez neked tetszik, de nekem nem.

es mivel csak 20%nyi embernek van munka, ennyien fizetnek adot, mindenkeppen az van, hogy te fizeted a masoket. ha nem a gazt akkor az orvost, vagy az egyetemet, az utakat, a kutatast, stb.

muszaj hogy igy legyen, ha meg nem lennel annyira onzo, akkor latnad, hogy ez meltanyos es tisztesseges.
zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.09.23. 08:19:54
"Bocsánat, de annyi gázt termelünk ki, hogy elég lenne az országnak."

nem tudom igy van-e de akkor is meddig?

"De mi inkább eladjuk,"
ez meg nem lenne baj, ha olyan termelokapacitasokat hoznank letre az aran, amivel megvasaroljuk a belopejegyet a centrumorszagok koze,
ehelyett 10-30 ember gazdagodik,
f@sza!
"www.hoszivattyubolt.hu/hoszivattyu_aktualis.php

Azért ez is érdekes... Mi el fogunk ide jutni mielött elzárnák a gáz csapokat? "

Na, azert ez igy nem igaz, az eredeti (www.stockholmgas.se/Projekt/Avveckling/) bejelentesben arrol van szo, hogy a halozat 25%-an szunik meg a szolgaltatas, ahol az osszes ugyfel 3%-a talalhato. Ez is ot ev alatt. Egyszeru esszerusites, nem a gazrol valo lemondas.
PAron 2008.09.23. 08:43:58
" A lehetőségek:
- 20 évre eladósodás, normál fűtés
- 25 évre eladósodás hőszivattyú, és társai te melyiket választanád?"
az a kerdes melyik bank valasztana engem...?
az atlageletkor nalunk 69 ev (ffi)

"Nem csak gazdagék hóbortja."
DE!

"Az a plusz 5 év megér annyit..."
Mikor gyermekeimnek unnepelyesen bejelentettem a lakastakarekossagi betetbe fizetest azt mondtak:
" 8 ev? hol leszek en 8 ev mulva?"
meg
"ennyi sporolas utan nehany m2-t venni? Klassz!:)"

a gazar ugyanilyen, minden tavlati tervezesrol leszoktattak, minden torvenyt mindig megvaltoztatnak, nehogy valamihez alkalmazkodni lehessen, az adotorvenyeket a leggyakrabban.
pancsi 2008.09.23. 08:30:01
"Nekem a cikkből az tűnik ki, hogy az ország gázfüggésre állítása valamilyen ostobaságból elkövetett hiba. Sztem meg nem. Nagyon is tudatos."
tudatos, elore megfontolt de attol meg hiba.

" a fél maszop ebből él. "
es hozol egy peldat.
lehet hogy nem ebbol el a fel maszop, de akkor is konnyebb regulazni egy nepet ugy, ha ki van szolgaltatva...
Mária · maria.blog.hu 2008.09.23. 08:50:59
"Én úgy tudom, hogy nekünk nem olcsón adják, hanem drágábban, mint más uniós országoknak."
de nem az oroszok. a nemetektol vesszuk az orosz gazt, hogy meglegyen az o nyereseguk is, meg a mi biztonsagunk, hatha veluk nem mernek az oroszok packazni...biztonsag is van a vilagon..
es ma mar mindennek ara van, a biztonsagnak is.
Az orosz csocsre en is szivesen csatlakoznek. Kivaltkepp, ha Sarapovanak hivjak... (Abrandos tekintetu szmajli).
RE: Lord_Valdez 2008.09.23. 18:50:43
"www.sporoljgazon.com/
tud erről valaki valamit ?"
Persze, kerüld el, mert átverés.

***
Bocsánat, Lordom, most idő hiányában nem kísértem figyelemmel a posztot, így nem tudom, kire reagáltál, de nagyon igazad van!

Két évvel ezelőtt volt egy jó háromórás beszélgetésem a mágnesgyűrű kieszelőjével. Cikket tervezett íratni, így kikérdeztem mindenről, ami csak „háziasszonyi” mivoltomban eszembe juthatott az eszközről.
Hát, mit mondjak? KICSIT SEM GYŐZÖTT MEG!

Persze, a cikkből sem lett semmi.
Qqriq 2008.09.23. 22:55:18
"Burkus

"a hosszú szén- láncszerkezetet hosszában szétfésülik..."
A földgáz fő komponense a metán. 1 szén van benne. Akkor milyen hosszú szénláncokat kell szétfésülni?

"Mindenki számára ismert az elektrosztatikus feltöltődés ( pl.: műszálas ruhák súrlódása utáni feltöltődése ), a gáz súrlódása a csövekben. Ez az összetartó erő szűnik meg a mágneses erővonalak hatására."

Ez összetartó erő? Az azonos pólusok nem taszítják egymást?
Olyat már hallottam, hogy (forgó)mágneses erőtér elektromosságot indukál, de hogy álló mágnesestér ilyet megszüntessen?!

"A homogén mágneses mezővel mágnesezett szénhidrogén molekulák taszítják egymást. "
A metán molekulái mágnesezhetők? Ezt eddig csak a vasról tudtam...

"A folyékony halmazállapotú szénhidrogének esetében..."
Nem földGÁZ-ról van szó?

"...porlasztáskor sokkal apróbb cseppekre bomlik."

A gáz?

Nem tudom, hogy van-e bármi hatása a gázfogyasztásra ennek a mágneses kütyünek - a gázóra buherálásán kívül - de az a magyarázat, amit ehhez fűznek, nekem erősen sántít.""

Az áltudományos szöveg ismeretes az autós át.aszós mágneses kütyük világából, majdnem ugyanaz. A mágnes hatását pedig volt szerencsém kipróbálni. Két cigarettás doboz nagyságú mágnest 2 erős felnőtt ember alig tudott széthúzni (ráadásul mindkettő ruhákba volt burkolva, tehát volt fogásuk).

Ami viszont ötletes és a maga nemében tiszteletreméltó kezdeményezés:

www.sorkollektor.hu

Minden barkácsoló kedvű figyelmébe ajánlom, élvezetes projekt az alapanyag beszerzésétől kezdve egészen a végeredményig. Nyilván ez még nem menti meg a világot, de legalább él még a magyar barkácsvirtus (a szó pozitív értelmében).
Napkollektor, hőszivattyú, szélenergia, biomassza, stb. Sokba kerül, igen. Mint ahogy sokba kerül jól leszigetelni a házainkat, megfelelő nyílászárókat (üvegeket), fénycsatornákat, szellőztetőket beépíteni, a környezetet kialakítani és mindenek előtt tájolni. Ám az átlag magyarnak még mindig az a legfontosabb, hogy magasabb háza legyen, mint a szomszédnak és aranyozottabb legyen az ablaka, valamint több tornya legyen és az ereszt egy metálkék Beethoven tartsa a vállain.
Szemléletet kellene váltani és azt követően számolni. Léteznek már nulla fűtésköltségű épületek, amit bizony, kifizetni nemigen sikerülhet egy minimálbérből. (Ezek az eszközök – sajnos – nem is nekik, nekem sem szólnak. A hozzám hasonlóknak kevés esélyük van ledugni a nyolcadikról egy hőszivattyút. De vannak, kik változtathatnának, oszt mégsem teszik.)
Ám az ott élők gyerekeinek, unokáinak már megtérül a befektetés. Azonban többnyire mi (ezt kikérem magamnak, mert én ugyan nem) egyszerűen megesszük a jövőt. Nézzetek csak körül, egyelőre kik vannak többen? Akiket érdekel, hogy tiszta legyen a levegő, a víz, a satöbbi, vagy akik bőszen feszítenek a terepjárójukban és hazaviszik anyucinak a következő kerti gipszoroszlánt, mert attól pukkad a szomszéd? Hányan vagyunk, akik hajlandóak voltak idén elviselni, hogy melegebbjük legyen kicsit, mint ahogy azt megszokták és nem tekerték tökig a légkondit?
No, menek haza...
Bárcsak ilyen választási rendszerünk lehetne:

labs.google.com/inquotes/
jozicsenko 2008.09.23. 09:21:12
Nohat!
" fizetned kell x Ft adót, de Y-t levonhatsz belőle, mert hőszivattyút vettél (és nem kell a "központi igényeljééé talán visszakapod a pénzt" rendszerbe belemásznia), amit Z év alatt (tetszőleges) leírhatsz az adódból, akkor vonzana

sok-sok embert"
sajnos rossz az elofelteves. sok sok ember nem is adozik, csak kevesen adoznak, es azoktol is meg kell vonni az adokedvezmenyeket szep lassan de biztosan.
mi van a tobbi 8 millioval? annk is kell fuetnie...

2)ki ellenorzi hogy vettel-e hoszivattyut, vagy csak visszaigenyelted az adot?
de olyat mondj akit nem lehet megvesztegetni, es meg tudja kulonbioztetni a csokigyot a desztillalo berendezestol.

" a nyugdíjakat összevonják a mellékes jövedelmekkel és adókötelesek lesznek"
ez kene espedig progressziv adoval.

"talán lesz megoldás, csak agyalni kell, hogy valami legyen"
hat agyalni is kell szivembol irtad de nem eleg.
otletekkel tele a padlas, de megvalositani nem lehet szinte semmit mert minden hazban van nehany hulye, oreg, vagy gatlastalan...

"Kapolyi elvtársnak és a többinek szólni, hogy szép az ő pénztárcája, de itt 550ezer lakásban szopnak..."
talan nemcsak kapolyi elvtarsnak kene szolni, talan Putyinnak, meg Fordnak, meg ki tudja meg hany bankarnak es egyebnek.
de az az erzesem hiaba is szolunk lesz@rjak.
Karesz könyörgöm próbáljál már meg ici-picit is tényszerű maradni.

Az ilyen kijelentések, mint "mivel csak 20%nyi embernek van munka, ennyien fizetnek adot,..", "..ehelyett 10-30 ember gazdagodik" egyszerűen _nem_ igazak, és így a többi mondandód is komolytalanná válik.
zero

"Bocsánat, de annyi gázt termelünk ki, hogy elég lenne az országnak. De mi inkább eladjuk, és az oroszok meg belekeverik abba a gázba, amit utána eladnak nekünk...

Gratulálok! "

Ez baromság. Ha már fejből nem megy, akkor legalább guglizd meg!
na, meg ez is:

""The average pressure of the solar wind has dropped more than 20% since the mid-1990s," says Dave McComas of the Southwest Research Institute in San Antonio, Texas. "This is the weakest it's been since we began monitoring solar wind almost 50 years ago.""

na ennyit a nepszeleromurol.
Építeni kell még vagy 3 atomerőművet oszt jóvan. Nem tom minek kell ezen akadékoskodni?
tisztább, jobb hatásfokú akárminél.
A sok hőzöngő zöld mg kapja be, nem tudnak tisztább, jobb hatásfokút csak pofáznak hülyeséget.
A kémiai energi és a nukleáris energia egész egyszerűen nagyságrendileg más skálán mozognak.
Áram a megoldás nem a gáz.
azert ismerjuk el hogy vannak kurva egyszeru es olcso megoldasok is pl teli szigetelesre:

www.creativehomeowner.com/index.php?pane=project&projectid=chwin232

mashol nagyon elterjedt.
kicsit OFF, de azert ide tartozik a gazartamogatashoz:

"Az MDF egyetért az SZDSZ által javasolt költségvetési plafonnal - hangsúlyozta Dávid Ibolya, az MDF elnöke szombaton kiadott közleményében."

mivel viktor is tamogatta igy: HURRA, MEG VAN AZ 50%-OS TOBBSEG!
ha egyszer, végre lesz egy bmw-m, akkor abban tuti, hogy egy hőszivattyú fog pöfögni, a tetejire meg szerkesztek szélkereket meg napkollektort, míg a vonóhorogra ráakasztok egy totya kazánt, így a pokol kapui sem fognak erőt venni rajtam, arra is gondoltam, hogy elköltözöm valami melegebb éghajlat alá télire, míg nyáron várnak a kies spitzbergák. a sherwoodi erdőben állítólag áfacsökkentés tapasztalható és már little john is vízzel főz. egyúttal jelzem, hogy gazprom ügynöknek lenni nem annyira kifizetődő, mint amilyen meleg.
"Bocsánat, Lordom, most idő hiányában nem kísértem figyelemmel a posztot, így nem tudom, kire reagáltál, de nagyon igazad van!"
Szia rokica!
Te vagy az egyetlen rajongóm, de azt se tudom, mivel érdemeltem ki.

Helyesbítek, közben keletkezett még egy egy másik blogon :)
"Valdez uram ez nagy igazság volt!!!! Őszintén! Nem hallottam még soha de tökéletesen igazad van!
Emberek Valdezre oda kel lfigyelni! "
Bocsánat, öntömjén befejezve :)

A www.sorkollektor.hu tényleg jó oldal.

"Hányan vagyunk, akik hajlandóak voltak idén elviselni, hogy melegebbjük legyen kicsit, mint ahogy azt megszokták és nem tekerték tökig a légkondit?"
Megjegyzem a légkondik elég hatékonyan fűtenek, már amennyire lehet hatékonynak nevezni valamit, ami árammal müködik. (gyk.: az áram előállítása nem hatékony)

"A kémiai energi és a nukleáris energia egész egyszerűen nagyságrendileg más skálán mozognak."
Ez igaz, de nem bölcs dolog egyetlen energia hordozótól függni.
"easydc71 2008.09.24. 19:53:04
Építeni kell még vagy 3 atomerőművet oszt jóvan. Nem tom minek kell ezen akadékoskodni? tisztább, jobb hatásfokú"

Az általam belinkelt cikk szerint 2050-ben elfogy az urán, ha további atom erőműveket építűnk, akkor hamarabb. Meg tudja ezt valaki más forrásból is erősíteni?
hajaj, egy fontosat elfelejtettem: volt nekem szerencsém a FŐTÁV-ba egy kicsit belelátni, aholis a következőket mondták: a hő alapvetően tök jól előáll magától, mint a villámoenergia termelés mellékterméke (a turbinás erőművekben). megprögetik a turbinát, aztán hulladék a hő. ezzel lehet melegházakat fűteni, vagy akár távfűteni is. nyugaton az ilyen hő ára kb. 30%-kal olcsóbb, mint a gázégetéses hőé. ezt átveszik a távfűtők, a szétosztás 30%-ba kerül, pont egál a két módszer, ugyanannyit fizet az egyedi, mint a távfűtéses fogyasztó.

csak Mo-n nem adják ezt a hulladékhőt olcsóbban, inkább vesszen el, de a távfűtőknek nem adják, vagy ugyanannyiért, és akkor erre jön rá a 30%. úgyhogy bizony, hogy van egy plusz bevétele az energiatermelőknek, mert nem adták oda a hulladékhőt annyiért, amennyiért normálisan, más államokban szokás. na most ezt veszik vissza tőlük.
Shore 2008.09.24. 18:27:02
"Karesz könyörgöm próbáljál már meg ici-picit is tényszerű maradni."
OK megprobalok, en is azt szeretnem ha tenyszeruek lennenk es ne a vagyakat meg onzesunket vetitenenk ki egy cselekvesi programnak.

"Az ilyen kijelentések, mint "mivel csak 20%nyi embernek van munka,"
ez egy utalas volt a modern tarsadalmakra. Konyv 20-80%osnak kategorizalja a vilagot. 20 % termeli meg az anyagi javakat amelyek ellatjak az egesz 100%-ot
talan 1996-ban jelent meg nemetul.
Kuldejem a cimet leloheleyt?
nekem ugy tunik most mar mi is itt tartunk.
mi ebben a nem tenyszeru!!!???

" ennyien fizetnek adot,..",
az adotomeg 75%-at 1,5 millio ember fizeti. felkerekitettem, hogy biztosan igaz legyen, lehet hogy nehany szazalek hianyzik, de nem olyan sok, meg a kerekites is milliosra volt nem idezetem az Apeh statisztikat 1 fore megadva.

"..ehelyett 10-30 ember gazdagodik"
ki ellenorzi a MOL-t? hanyan vannak?
a kisbefektetok nem gazdagodnak meg akkor se ha van 1-2 reszvenyuk.
Hany ember is kaszalt nagyot a gazuzletag eladasakor? mi nem tenyszeru akkor?

"egyszerűen _nem_ igazak, és így a többi mondandód is komolytalanná válik."
na ezt nem szeretnem. ketsegtelen provokaloan fogalmazok, es nyilvan nem igaz ha kimutatod, hogy 3,5 millio adofizeto van (de egy millio nulla kulccsl es hasonlok)
a lenyeg a mondando, az meg igaz, lagalabbis annyira aemmnyire egy ilyen blogon, egy hevenyeszett hozzaszolas lehet.
Nem az a borzasztó, hogy emelkedik a gáz ára, hanem az, hogy ha valamilyen befektető ma más módon akar energiát előállítani, és olcsóbban is tudná adni, akkor... -na ki találja ki?!

Nincs akkor! Kvóta van, meg fix termelés, meg jó nagy profit.

Akinek van háza, az szórakozhat kicsiben az energia előállításával, de nagyban - ami mondjuk megoldaná a panel-lakótelepek problémáját - ugyanezt nem teszik lehetővé ebben az országban.
asola 2008.09.23. 09:59:42
"Jó ötlet lenne a kormánytól a hőszigetelési anyagokról az ÁFA-t visszaigényelhetővé tenni (persze csak befizetett adóból)."
es mindenki visszaigenyelne es nem venne hoszigetelesi anyagot csak 10%.
es ki ellenorizne?

"A Robin Hood adó {helyett] tennék törvényileg kötelezővé az egyedi hőmennyiség mérést a társasházakban, hogy a 70 éves nénikék ne tudják lefúrni az ilyen irányú kezdeményezéseket. Na attól, bizonyítottan hatalmasat csökken a fogyasztás. A felszerelés másnapján már mindenkinél 21 fok van, hogy a büdös szomszéd nehogy tőled nyerjen hőt a falon keresztül. Hirtelen megkerül a pénz az ablakok cseréjére is. "
na ez nagyon jo otlet.

nem is ertem miert nem egyeni fogyasztasmeroket vesz az allam tamogataskent es szerelteti be?

ti tudjatok?
is 2008.09.25. 10:21:10
Én is ezt ugatom, csak nem hallik az égig.

""Az ilyen kijelentések, mint "mivel csak
20%nyi embernek van munka,"
ez egy utalas volt a modern tarsadalmakra. Konyv 20-80%osnak kategorizalja a vilagot. 20 % termeli meg az anyagi javakat amelyek ellatjak az egesz 100%-ot"
Nagyon gyanús állítás, még ha azt mondaná, hogy 20% termeli meg a javak 80%-át, azt elhinném, de 100-at nem.
QM 2008.09.23. 10:17:41
Na vegre egy lenyeglato iras!!!!
(a tobbi hsz is erdekes, nem minden f@szsag, sot! de csak reszkerdesek... de ime a lenyeg!:

"2) Nincs olyan, hogy ha az ország spóról a gázzal, akkor csökken a fogyasztás, ergo olcsóbb lesz a gáz. Profit orientált cégek kezében van az egész energia szektor(mivel, hogy szarért, hugyért eladtuk a KÖZSZOLGÁLTATÓ szférát), nekik meg nem az az érdekük, hogy te kevesebbet fogyassz, hanem pont fordítva, minnél többet, itt és most és azonnal.(Döl a lé.) Ha van a spórólásból haszon, az a támogatási oldalon jelentkezne, amit éppen most fikázik T.W. ezen írásában."

na most csak ket kerdesem van:
1)a mainstream ujsagok, media miert nem ezt irjak, sot meg ezen a blogon is csak kisebbsegi velemeny holott igaz?

2)mi a teendo? mert ebbol nekem az kovetkezne, hogy vissza kene vasarolni a tulajdont, esteleg alanyi jogon kapna mindenki eneriareszvenyt...

(mi az QM? quality management?)
Azon kéne támogatási rendszer helyett elgondolkodni, hogy Izland után - gejzír rémlik? - kb nálunk van a legjobb padlófűtés: Keresve is nehezen található olyan hely, ahol 1-2000 méteren nem 120 fokos a feltörő víz hőmérséklete. Basszus, mikor kezdhetjük el végre ezt használni, az orosz gáz helyett??!! Frankón megoldható, hogy ebből nyerjenek áramot is, de mi itt lamentálunk a gázárakon!
Na, jó ez mind igaz kedveskéim...
Csak kérdem én: télfele nem-e lehetne-e egy kissé mérsékelni-e az áfát? Nem gondolok én sokra, csak a használt mesekönyvek, meg a disznózsírra...
A karácsony miatt gondoltam, hogy megkérdezem...
Mert volt nékem kárpótlásom...a bankban állítólag elkeveredett...A princ úrfi meg is bűnhödött miatta...
No, én szerencsére fizettem a tébét nincs is gondom az eü. ellátással...Igaz, hogy nincs is dógom velük...
A mesekönyveket is csak az onokámnak szeretném karácsonyra megvenni...Tudom, hogy sokat kívánok Tisztelt Hatóság! Csak azt szeretném még kérni, hogy titokban tegyenek jót velem!
Mert, ha kiderül...
kezeiket tsókolva
kmf.
Ron Vibbentrop 2008.09.23. 12:19:35
"szeretem az ilyen kifejezéseket, hogy "extraprofit", sőt, egy időben ment a "luxusprofit"..."
hajjaj!

"Szerintem a tőkés/befektető/tulajdonos csak egy fogalmat ismer, a profitot. Ugyan, tessék már megmondani, hogy az adózott nyereség melyik része a "normál" profit, és melyik része az "extraprofit"? Az az erkölcstelen, imperialista, alávaló, majdhogynem "feketéző"?!"
az baj hogy nem hallottal meg fenntarthato fejlodesrol.

a tokes rendben nemcsak olyan arak vannak amennyit lehet erte kerni, hanem szoktak felretenni, sporolni is.
Honnan? Hat a profit egy reszebol. Van egy resze a nyeresegnek amit nem lehet hatekonyan befektetni, csak szetszorni, hulyesegre kolteni, USA-ban "burning money"

Hogy ez mennyi azt nehez kisakkozni, mert a tozsde, es az egesz rendszer azt jutalmazza aki a legtobb profitot tudja kihozni...

amerikaban azt talaltak ki hogy akinagyot kaszal azt beperlik. gyogyszergyarakat, egyeni milliardosokat, mindenkit.
Ok pedig a profit egy reszet leadjak az ugyvedeknek es a pernyerteseknek. (na ez az extraprofit)

ha pedig elmesz Tokajba ott latsz egy muemlek hazat a gorog keresekedok hazat
bazi nagy 4-es szammal, marminthogy ok a 4% tisztesseges haszonnal dolgoztak.
es megeltek belole.

"Mondom, szeretem ezeket a Szabad Nép-félórákról egy az egyben itt maradt, bombasztikus dumákat."
jo neked, engem idegesitenek.
Tóta W. Árpád · w.blog.hu 2008.09.23. 22:13:49
"Ha megtartotta volna magának az állam a többségi tulajdonrészeket,..."

TAW: "közműveket, objektumokat nemcsak az áráért szoktunk privatizálni, hanem hogy a tőkeerős vevő fejlessze őket.."

igen valoban a tokeeros kulfoldi fejlesztett is plazakat meg benzinkutakat.

de epp az energiaszektorban nem sikerult egyetlen uj eromuvet se epiteni, holott mar Horn Gyulaek privatizaltak, viszont kapunk olcso aramot Bulgariabol!

de ugyanez volt a cementiparral is eldtuk mert kornyezetszennyezo es nem volt penz a korszerusitesere, bezartak a 4 cementgyarat (allitolag egy meg mukodik) es veszunk ukran cementet... nem olyan jo minosegu de gyarmatokra jo az is.
"Profit orientált cégek kezében van az egész energia szektor"
A nem profit-orientált cégek már megdöglöttek... Ha állami kézben van is profitorientált marad, csak joggal veted fel, hogy az állam miért kockáztatja az adófizetők pénzét, mert a vállalati befektetés nem csak hozam, de kockázat is.

Igen, a szolgáltató abban érdekelt, hogy minél többet eladhasson, ez nem titok.

"télfele nem-e lehetne-e egy kissé mérsékelni-e az áfát?"
Nyárra meg az áramét? Rángatjuk az adókat szezonálisan? Nem, ez kapitális baklövés lenne.

"amerikaban azt talaltak ki hogy akinagyot kaszal azt beperlik. "
??? Kitört a szocializmus?
Azt perlik be, aki a versenyszabályokat kijátszva kaszál nagyot.
"bezartak a 4 cementgyarat (allitolag egy meg mukodik) es veszunk ukran cementet... nem olyan jo minosegu de gyarmatokra jo az is."

ha lenne jobb minosegu magyar cement, de 50%-al dragabban akkor azt vennek? szerintem nem. nyilvan ezert ment tonkre.
A fűtésre mint olyanra kihegyezni vmit elég egyszerű, de vitázni persze lehet.
Ad1: A gáz áráról a köv 15 évre megegyeztünk az oroszokkal mégpedig úgy ,hogy x mennyiséget veszünk évente, de ők nem emelhetnek árat kedvükre, csak az aktuális olajár három hónapos átlagárához kötötten.
Ez mindkét félnek jó hiszen egyik biztos hogy vesz a másik meg szabott áron ad.
A németekkel is hasonló feltételekben egyeztek meg, csinosítva azzal, hogy a Gazprom E-On részvényeket is vett.
Ad2: Németországban a rendszerben nincs támogatás közvetlenül hiszen az pénzkidobás, helyette az alternatív energiát használó épületek tulajdonosai a közös rendszerbe is táplálhatnak energiát, államilag támogatott azaz jóval a piaci ár felett, amit a szolgáltató köteles átvenni és az itt keletkezett veszteséget ami pontosan mérhető megtéríti a szolgáltatónak, így a tulajdonos nem ír pályázatokat, nem kell azokat elbírálni nincs mutyi, minden tulaj abban érdekelt, hogy minél hatékonyabb rendszert üzemeltessen, és az valóban el is készüljön, hiszen a végén nemhogy fizetnie nem kell, de még keres is a bolton. Számos bank kínál erre hitelt is.
Ad3. Mo-n az alternatív energia kiépítése csak pályázat útján saját haveroknak becsatornázott folyósokon zajlik, a háttérben komoly ilyen irányú fejlesztés zajlik.
Ad4. Az alternatív energia nem csodaszer, megfelelő épület, épületszerkezetek nélkül nem hatékony. Innen a törvényi szabályozás hiányzik, a hazai leánnyal is rendelkező építőanyag gyártók nincsenek rákényszerítve arra, hogy olyan terméket állítsanak elő ami ezeket teljesíti, drágább technológia új gyár stb.
Helyi pénz kibocsátásával élénkítené a település gazdaságát, és állítaná meg a szerinte átverésen alapuló, globális pénzrendszer terjeszkedését Bicske egyik polgármesterjelöltje. Ha lesz, egy Bicskei Forint egy – a politikus tanácsadói szerint fedezet nélküli – magyar forintot fog érni. Legalább 100 milliót bocsátanának ki belőle. Megtakarításra, mivel nem kamatozik, nem lesz alkalmas.

-

Nyomjon mindenki pínzt aztán vegyen hőszivattyúúúút
"Legalább 100 milliót bocsátanának ki belőle."

es mit csinalnak a 100 millioval? ha szetosztjak megyek bicskere!
huba 2008.09.25. 22:47:51

Nem kellene zewa-ra meg crepto-ra költeni a helyieknek pl. kb. azt csinálhatnák :D
Nem kéne idekeverni Orbán Viktort folyton!

"A Robin Hood adó {helyett] tennék törvényileg kötelezővé az egyedi hőmennyiség mérést a társasházakban, hogy a 70 éves nénikék ne tudják lefúrni az ilyen irányú kezdeményezéseket. Na attól, bizonyítottan hatalmasat csökken a fogyasztás. A felszerelés másnapján már mindenkinél 21 fok van, hogy a büdös szomszéd nehogy tőled nyerjen hőt a falon keresztül. Hirtelen megkerül a pénz az ablakok cseréjére is. "
na ez nagyon jo otlet.

nem is ertem miert nem egyeni fogyasztasmeroket vesz az allam tamogataskent es szerelteti be?

Klassz lenne. Észlény lakótársaim pont két hete tették lehetetlenné a fűtéskorszerűsítést. 12 % mondott nemet,46% igent, 42% nem vett részt a szavazáson, ki érdekel alapon... Rém nagy feladat lett volna egyébként: aug.elején kipostázták mindenkinek a szavazólapot a tájékoztató anyaggal,egy hónap múlva a gondnok végigjárta a lépcsőházakat, hogy elkérje őket... Utólag persze sírtak, hogy jaj, már szeptemberben fűteni kellett, jaj, emelkedik megint a távhő... Támogatást? Frászt. Szépen visszakérdezni, hogy "és Te, Gyermekem, mit tettél a boldogulásodért?"
hát ez a sörkollektor, ez zseniális. nyilván nem ez váltja meg a világot, de nagyon jó példa arra, hogy amint az emberek érezni kezdik, mibe kerül az energia, elkezdenek barkácsolni, machinálni, vállalkozni, feltalálni. fogok róla írni.
Azért érdemes lenne megjegyezni, hogy az oroszok amit x-ért adnak azt mi legalább 2-3 x-ért vesszük, mint fogyasztók.

És ez azért van, mert privatizáltak nagyjából mindent, (távfűtés, gáz, villany, víz, ...), amit nem azz most fogják majd. Bizonyos állam bácsi rossz tulajdonos, és a verseny magasztos szempontokra hivatkozva.

A baj az a hivatkozással, hogy említett estek egyikében sincs nyoma semmiféle versenynek.

Mitöbb. Törvényeket hoznak kormányilag hogy panelházak teszem azt ne vállhassanak le a távfűtésről, holmi konfortfokozat romlás okán.

Szóval nem az oroszokkal kell haverkodni. Hanem hatóságilag szabályozni az árat, ott ahol nincs verseny, illtev VALÓDI versenyhelyzetet teremteni, nem pedig akadályozni annak létrejöttét, ahol lehet.

Társasházi lakosként csak megerősíteni tudom a hőmennyiség mérők létjogosultságát.
Nélkülük a hőmérséklet szabályozás a lakásokban a "nyisd má' ki fiam a zablakot, mer' meleg van" távirányítással működik és ugyanezzel a logikával a "minek cserélném má' ki a radiátorcsapot, pénzbe kerül". Ha azonban ez a jóember lehetőséget kap arra, hogy megnézze, mennyi pénzébe kerül a csap nem elzárása, nagyrésze izibe megy csapot javíttatni és tekerni.
Ugyanez igaz a vízórákra is, amíg a közöből megy, nem javítja meg a csöpögő csapot, tartályt, ha ugyanez az ő "látható" zsebére megy, uccu neki ved el magad, megcsinálja.
Nagyon jó lenne, ha ebben a országban is hagynák minden embernek, hogy tegye amit jónak lát, de ha hibázik, akkor sem kap mentőövet sehonnan sem rendszeresen.
karesz

"de epp az energiaszektorban nem sikerult egyetlen uj eromuvet se epiteni, holott mar Horn Gyulaek privatizaltak"

Ezt most megint csak az ízéért írtad be, mert a tényekhez marhára nincs köze!

Felújítás:
AES több 10 miliárdos felújítás
Mátra +néhány tucat MW
Pannonpower

Új:
Dunamenti G1, G2 blokkok
Csepeli erőmű
Debreceni erőmű
Kispesti erőmű
Újpesti erőmű
+kb. 1000MW kicsi CHP erőmű

Nem igaz adatokból csak rossz következtetésre lehet jutni.
Tegyük hozzá a felújításhoz azt, hogy Mátránál a kéntelenítővel kezdték a németek... Ami nem volt aprópénz akkor, és egy szenes erőműnél ég és föld a különbség, ha van kéntelenítő, vagy ha nincs. (Nem utolsósorban pl. azzal jár, hogy ott remek gipszkarton gyárat lehet mellé felhúzni, ha a "maradékban" sok a gipsz...) Másrészt, pont most fognak bele az MVM-mel közösen némi új kapacitás kialakításába.

A kis CHP, KCE erőműveknél meg tegyük hozzá, hogy némelyik teljesen új (Újpalota), némelyik meg régi szenes-olajos-akármilyen erőmű "cseréje", felújítása (Tatabánya, Nyíregyháza, stb).

Mondjuk ezzel nem azt írom, hogy nem volna még némi fejlesztenivaló a hazai erőművekben található állapotokon, az ott dolgozók hozzáállásán, meg az alkalmazott technológiák, berendezések jó részén. De ez más tészta.

Másrészt a befektetők így is sokat rávernek az államra beruházások terén: tessék csak az út-, hídépítésekre gondolni, neadja isten a 4-es metróra.

A nem állami tulajdonú erőművek tulajdonosai hajlamosak sokkal gyorsabban, racionálisabban gondolkozni és dönteni, s tegyük hozzá, nem működnek szociális foglalkoztatóként, és a korrupció is csak a fele az államinak... :-)

Valaki kérdezte, hogy van-e némi forrás vagy cáfolat arra nézve, hogy 2050-re kimerülhet az uránkészlet.
Egyrészt a számítások úgy néztek, néznek ki, hogy a jelenlegi ismert készlet kb. 100 évre elegendő, a mai fogyasztási szint mellett. Ellenben azt is várják, hogy ez a fogyasztási szint duplájára emelkedik záros határidőn belül, ezért jött ki 2003 táján az a becslés, hogy 2050-re ELFOGYHAT az uránkészlet.

Ehhez azért érdemes 1-2 dolgot hozzáfűzni.
Egyrészt, ezek az adatok becslésen alapulnak (mivel nem tudják pontosan megmondani, hogy mekkora az adott bányaterület kapacitása). Ahogy azt sem lehet becsülni, hogy 10-20 éven belül fejlődik-e a technológia úgy és annyit, hogy új, eddig ismeretlen forrásokat fedezzünk fel. (Ld. makói gázmezők története)

Másrészt bizonyos közgadasági szabályok okán, a figyelembe vehető készletek is változnak. Hajlamosak vagyunk azt nem vizsgálni, hogy a jelenleg rentábilisan ki nem termelhető kapacitások áremelkedés hatására rentábilissá válnak. (ld. most a pécsi uránbányák esetét.)

Harmadrészt a jelenleg ismert uránkészletek több földrészen találhatók. Nem feltételezem, hogy a kanadaiak nagyot tévednének a jelenlegi készleteik méretében, de a Föld legnagyobb készletével bíró ausztrálokról nem vagyok meggyőződve; azért Ausztrália mégiscsak kontinens; rendelkezik némi lakatlan területtel.
Ahogy nem vagyok biztos abban sem, hogy Kazahsztán pontosan tudná, mekkora mennyiséget birtokol, vagy némelyik afrikai ország.

Negyedrészt: a mai nukleáris erőművek alapvetően urániumot, plutóniumot használnak; fene tudja, hogy 40-50 év múlva mi lesz a fűtőanyag.
Hallani olyan elméleteket is, hogy az afganisztáni "kaland" is pl. a tórium miatt történik; amely a jövő atomerőműveinek lehet a fűtőanyaga.
Annyit tennék hozzá, hogy jelenleg még túl olcsó az urán, és drága a reprocesszálás. Ezért inkább eltemetnek egy adag még használható uránt, csak ne kelljen foglalkozni vele. Ha tovább emelkedik az ára megtörténhet, hogy rentábilissé válik az újrafeldolgozás és akkor a jelenlegi adott energiához szükséges uránigény esni fog.
Shore 2008.09.26. 13:50:58
"Nem igaz adatokból csak rossz következtetésre lehet jutni."

na ez igaz.
en felujitasokrol nem beszeltem, de uj eromuvekrol igen...
most ugy gondolod, hogy csepelen nem volt ero mu es most van uj? stb.
vagy nem zartak be egyet se mert gazdasagtalan volt?

egyszeruen mindenek a megepitesehez annyi engedely kell annyi tiltakozas van, hogy nagyon meglepodnek, ha igaaz lenne suba alatt ot eromu epitese..

Karesz

"en felujitasokrol nem beszeltem, de uj eromuvekrol igen...
most ugy gondolod, hogy csepelen nem volt ero mu es most van uj? "

Feladtam. Neked mindig igazad van.

És akkor én is tennék néhány hasonló kijelentést.

Viktor sem épített fel egy új Nemzetit. (Hiszen volt már Pesten Nemzeti.)

Új híd sem épült az utóbbi 150 évben a Dunán. (Hiszen már 49 óta van egy.)

stb., stb.

LOL
Elnézést, de mi van azzal a bődületesen nagy földgázmezővel, amit tavaly találtak itt Magyarországon és a Kóka(dt farkú János panamázott egy kanadai céggel a kitermelésről, hogy igen, vagy nem...?????

Amúgy az erőműveink nagy része az EDF, RWE, Eon csoportoké...gondolom most jól beszartak, hogy a Feri jön és Robin Hoodként, hímezett betyáros kaftánban jól megfejné őket, persze csak demokratikusan, törvény szerint...na persze...
Shore es Lord!

No kikerestem a 20-80%-os konyvet.

szerzoi: H.P. Martin, H. Schumann
cime :A globalizáció csapdaja
5.kiadas, 1996 Rowohlt Verlag GmbH
nemetul, szerintem nem forditottak magyarra
(ket Spiegel ujságiro irta, igazan nem kommunistak...)

vissautalnak egy konferencia fo
kulcsszavaira az egyik a 20-80%-os tarsadalom ahol 20% termeli meg az erteket es a 80%-ot hogy ne unatkozzek
szorakoztatni kell:

ez a masik kulcsszo "tittytaintment"
ami nem azt jelenti hogy ciciket mutogatunk szorakoztatas gyanant
(ez is megtortenik tit=cici)
hanem hogy ezeket az embereket taplalni kell a szorakoztatoipar emloin...

bocs azt hittem ezek a kifejezesek ismertek itthon...
es azota a globalizacio elorehaladt...

A 20/80, vagy 70/30 - as szabályt Pareto-elemzésnek hívják. Ugyan nem a szerzők fedezték fel, de érdekes lehet az eszmefuttatás.
Gratulálok Árpinak és a hozzászólóknak is a zömével érdekes és nagy átlagban civilizált hangnemben lefolytatott beszélgetésükhöz.
A mai napon 2, azaz kettő komment!

Ez egy kicsit unalomba fulladt talán, miközben egyes olvasóknak orgazmussal felérő gyönyörűségük telik benne:o))

Ekkora beritkulás még tán sosem volt...

Szép hétfőt, érdekesebb témát! Hajrá!
köszönjük, malacka. szerintem az UD Zrt épp elég érdekes témával szolgál.
"az UD Zrt épp elég érdekes témával szolgál."

Sztem is! Tekintsük a brummogót!

Megjegyzem, velem történtek érdekességek, ugyanis Navracsics blogjából úgy kivágtak, mint macskát székrekedés idején! 3-szor is!

Úgy látszik, az a jó, ami rossz, azaz azt nem moderálják ki, ami beszól, h mutassa az ellentábor utálatosságát.

Szóval rafináltabban moderálnak, mint te. Olyan, mintha te csak a jobbos kommenteket engednéd előszeretettel, mivel a mártírszerep üdvösebb... ha-ha... micsoda baromság!
nahát. talán bunkó voltál? a jobbklikken is előmoderálás van?
Ugyan már, dehogy voltam bunkó, én olyat sosem szoktam;-)) Épp fletó személyiségzavaráról értekeztem szép szolidan.... mint bárki más.... szolidabban, mint exDFT, mikor körbejárta a médiákat az ideggyengeséges hülyeséggel

Amúgy meg nem elő- hanem utómoderálás van.
Pár órát bent van a komment, aztán ki3,14csázzák.
Ez így elég ciki. Látták, eltűnt. Hová lett? Cenzúra.

Mellesleg láttam egy közvéleménykutatást, ahol Kósa vezet 66%-kal, Orbán 7. helyen 51%-kal, Navracsics pedig csak 11. 43%-kal !!!, még Semjén is előtte van 45%-kal.

A kérdés ez volt:
"Szívesen látná, ha az alábbi politikusok a jövőben is fontos szerepet töltenének be a közéletben?"

Még annyi, h Dávid és Szili 57% (3-4.), Fodor 52% (6.)...... Gyurcsány 27% és csak Kóka van mögötte. Érdekes még, h ennél az intézetnél Veres 7%-ot javított! Mitől?
Shore 2008.09.27. 17:25:15
"Feladtam. Neked mindig igazad van."
ez aranyos.
egyreszt nekem ugy tunik neked van mindig igazad (meg TAWnak es minden blogolonak)
masreszt nem is hagytad abba.

maradjunk annyiban, hogy az orszag enregiagondjait megoldo nagy eromu nem epult a rendszervaltas utan
(viszont bezartak nehanyat, nem?)

ha ez se tetszik, mondjuk ugy, hogy nekem nem jutott a tudomasomra se paksi se gagarin nagysagu uj eromu epitese...

ez se igaz...?

mi lenne ha nem azt vitatnank kinek volt igaza, hanem ide kigyujtened a bezart eromuveket, ha mar az ujakat kepes voltal kigyujteni...

meg a megawattakat hogy mennyi volt mennyi van mostan...

es akkor a blogolók is meg en is tisztan latnank...

Burkus király 2008.09.28. 09:54:36
"A 20/80, vagy 70/30 - as szabályt Pareto-elemzésnek hívják. Ugyan nem a szerzők fedezték fel, de érdekes lehet az eszmefuttatás. "

nem a szerzok talatak fol ok csak megirtak konnyed ujsagiroi stilusban, hogy a hulye is ertse, egyebkent biombasztikus a konyv...

de hogy Pareto elemzesnek hivanak azt ketlem, Pareto az kemeny statisztikus
ez meg puha tarsadalomtudomany...
daito 2008.09.26. 19:02:49
" felújítás... Mátránál a kéntelenítővel kezdték a németek... Ami nem volt aprópénz akkor, és egy szenes erőműnél ég és föld a különbség, ha van kéntelenítő, vagy ha nincs."

ezert jo lenne tudni a balancot
X ev alatt behoztak ennyit es kivittek annyit!

erre eddig csak egy adatot talaltam: hogy a kulfoldi befektetok a profit 66%-at itthagyjak es csak 1/3-ot visznek ki az orszagbol...

hat ez is nagyon hianyzik...
"en felujitasokrol nem beszeltem, de uj eromuvekrol igen...
most ugy gondolod, hogy csepelen nem volt ero mu es most van uj? stb.
vagy nem zartak be egyet se mert gazdasagtalan volt?"

Csepelen volt erőmű, persze, de az egy másik volt; amit még 70-es években újítottak fel gáz-, olajtüzelésre. A mostani, az 2000-ben állt üzembe; még Viktor és Károly herceg avatták fel. :)
Rohadtul nem lehet felújításnak nevezni; egy teljesen új, közel 400 MW-os erőművet építettek.

Ahogy a többi ilyen beruházást is nehezen lehet felújításnak nevezni; volt tatabányai erőmű, korábban barnaszénnel, most földgázzal.
Csak ha besétálsz, akkor látsz egy 30-40 éves épületegyüttest, s egy 4 évest. Felújítás, annyiban, hogy a lágyvíz ugyanonnan jön, irodaépület maradt a régi, közben teljesen új termelő blokkot építettek.

S a kedves hozzászólók nem nevesítették a sajószögedi és a litéri totál új tartalék erőműveket (valszeg belegondolták a chp-s, gázos erőművek közé, meg ugye tartalékok), vagy a lőrinczit; ahol bár volt korábban, csak totál más szerepkörrel. Jó, mondjuk ezek MVM építésű erőművek.

Egyszerűen azt kell megérteni, hogy az, hogy nem jött létre új erőművek, blokkok tucatja még, az nem feltétlenül azért volt, mert a befektetők nem kívántak újakat építeni.

Egyrészt vannak az engedélyezési problémák, értelemszerűen, egy meglévő erőművi telephelyen jóval könnyebb új blokkot építeni (látszólag felújítani); másrészt vannak olyan szempontok, amelyeket nem látunk kívülről, nem következnek a józan ész, a törvények ismerete alapján. Ilyen szempontok, amelyeket pl. az MVM és részei fogalmaznak meg (pl. a MAVIR), pl. szükségük van-e ilyen plusz kapacitásra, be tudják-e fogadni, ha igen, milyen áron.
Ugyanis vannak financiális dolgok, egy ilyen blokk, erőmű beruházás megtérülési ideje sok-sok évben mérhető (helyzete válogatja, volt olyan, amely csak 15 év múlva válik igazán nyereségessé, de ismerek olyat is, amelyik 6 év után már csak hozza a pénzt).

S hát nem mindegy, hogy a beruházásnak része kell legyen 120 kv-os alállomás telepítése, komplett új közüzemi rendszer, vízkiviteli mű, vízlágyító rendszer, tartalék generátorok, stb, vagy ezek már ott vannak, maximum bővítésre, felújításra szorulnak. Amikről a hétköznapi ember nem tud, de szerves részei egy komplett erőműnek, és horror áron épülnek meg.
ezekkel a hazai gázlelőhelyekkel mi van?
index.hu/gazdasag/magyar/mako5447/
nol.hu/cikk/139594/
Ha egyszer itthon is van belőle rengeteg, miért mindig a gázáremelés folyik a médiából és az sosem mikor kezdünk el hasznot húzni ezekből?
A fentebbi röffentés azt bizonyítja, hogy egyesek nincsenek tisztában avval, valójában mi is egy orgazmus. Részvétem.
Egyre több a fatolvajlás Borsod-Abaj-Zemplénben, a megye erdőiben a fűtési szezon kezdetekor megszaporodtak a lopások.

Na a borsodi Sir Robin Osztagok megoldják a fűtés problémakört alternatív módszerekkel :D
Ha már energia:

Gondoltátok volna, h egy nagyképű LCD vagy plazma 5-ször több energiát fogyaszthat egy évben, mint egy hűtőszekrény?
(Persze csak ha bekapcsolod.)

hirek.prim.hu/cikk/69483/
na mar megint mi a ballib ujsagiras tanacsa:
"a magyar kormánynak is el kell gondolkodnia azon, hogy a konvergenciaprogram teljesítése, sőt túlteljesítése időszerű-e még? A mai helyzetben alappal feltételezhető, hogy ha a költségvetés ma pénzt pumpál a gazdaságba, az nem esik oly szigorú megítélés alá, mint tegnap."

persze ketsegtelen nem esik olyan szigoru megiteles ala, de nekunk nem az unokaink, hanem meg az ükunokaink is fizetni fogjak!
es az kinek jo?
süti beállítások módosítása