W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Die Hippie, Die!

2007.06.18. 01:24 Tóta W. Árpád

A G8 körüli hülyéskedésről nem volt itt szó, de mindannyiunk szerencséjére nem csak én írok magyarul. Váncsa István egy okosbomba pontosságával leírta, amit le kell írni. Van benne egy apró belpolos oldalvágás, de remélem, felfogja mindenki, hogy nem az a lényeg. Hanem ez:

Amúgy a vizesnyolcasok teoretikusai senki által se választott világkormánynak nevezik a G8-csúcs részvevőit, bárha, mint mondtuk, ezeket a politikusokat nagyon is megválasztották. Akiket viszont csakugyan senki se választott és senki se bízott meg a földgolyó népeinek képviseletével, azok éppenséggel a vizesnyolcasok.

És ez:

Ők a földkerekség szellemi és erkölcsi felsőháza. Jelszavuk - another world is possible - fenntartás nélkül elfogadható. Nagyon is létezhet másik világ, hogy messzire ne menjünk, mi is egy olyanból jövünk éppen.

Vizuális köretnek a 902-es South Park-epizódot ajánlom. Pont az a címe, ami ennek a postnak.


Címkék: lapszemle és zavargás külpol

252 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr18100769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halál az anarchistákra. Ott a helyük az atomvonat sínjein közvetlenül a greenpeacesek után. a hippikről nem is beszélve.

href.hu/x/2uqq

Lennon dalszöveg:

"You say you'll change the constitution - Well, you know
We all want to change your head
You tell me it's the institution - Well, you know
You'd better free your mind instead
But if you go carrying pictures of Chairman Mao
You ain't gonna make it with anyone anyhow"

Ő amúgy tényleg hippi volt, aki köpött a hippikre. :)

Amúgy, igazán továbbfűzhetted volna ezt a történetet egy ilyen rövidke kis postnál, van muníció a budai újgazdag kisgyerekek rendbontásaiban... :D
nem fűzöm tovább, Váncsa tökéletesen leírta; nekem meg van más témám holnapra.
Nofene! Worluk még ilyenkor is itt ólálkodik? Végül is nem baj, de azért aludni is kéne, nem? ;)

Ami pedig az antiG8-asokat/anarchistákat/grípíszeseket illeti, szerintem mindegyiknél a szélsőség a baj (pont úgy, mint bárhol máshol), ugyanis: bizonyos mértékig tényleg nem akarnak rosszat, hiszen ki akar kizsákmányolva lenni a gazdagok által, vagy megfulladni a saját kertjében a kipufogógáztól, vagy végigjárni a bürokrácia útvesztőit? A baj akkor kezdődik, amikor ezek átlépnek egy határt, ami után már mindenki rovására megy az, amit csinálnak.

Szóval bármilyennemű szélsőséges MONDJON LE! Követelem minden szélsőséges lemondását! Az összesét!
kéne egy kicsit gyújtogatni meg kődobálni a szélsőségesek ellen is.
mikor valtottal vissza az arpad-zacsirol?
már rég, az csak a magyarságvallomáshoz került fel.
Váncsa Pista bá teljesen jól leírja, mennyire értelmetlen ott pörögni a haverokkal egy G8 csúcs szomszédságában, ettől még szívesen kongatnék egy Bush vagy Putyin seggén feszülő bőrből készült tam-tam dobot. Egészen egyszerűen azért, mert megérdemlik azáltal, hogy mint emberek nem látnak tovább az orruknál, hagyják hogy a víz vigye őket, közben viszont nem azt teszik, ami helyes lenne. Vagy ha mégsem hagyják, ha szándékolt a viselkedésük (a maga teljes spektrumában), hát annál rosszabb, akkor sajnos még alantasabb törekvéseket kell sejtsek nemcsak az ők, de még sok sorstársuk politikai-gazdasági ambícióiban. Gondolom hátul a kisagyukban valami hasonlót sejthetnek azok a bohócsipkás csajok és srácok, egyszerűen ennyit sikerült a tudatosság szintjére hozni belőle. Ettől válnak egyenértékűvé a Váncsa által is emlegetett egyéb birkafajtákkal.
Szerintem a G8 tűntetők nagy része azt sem tudja miért megy oda. A lényeg a buli, fanta, haverok... no meg a vandálkodás...
Aztán öregkorban lehet mesélni, hogy milyen faszán kiálltunk a világbékéért, vagy miért is...?
ha valaki tovább lát a nózijánál, az Putyin. épp most érik be a vetése.
Ezek a "hippik" azért valójában ártalmatlan balf*szok, kissé túlzás komolyan uszulni ellenük... Az egész alterglob-antiglob szcéna egy vicc, amíg ez "a rendszer ellenzéke", addig nincs félnivalója (aki nem ismeri őket, olvasgassa a hungary.indymedia.org-ot... okoskodó tarisznyás bölcsészek és hasonlók gyülekezete, mint pl. az ún. Humanista Párt). És hol vannak ezek a 60-as évek hippijeitől, a 68-as "forradalmároktól"? Kb. annyira, mint a Che Guavera-pólós divatmajmok a valódi Che-től. :)
Váncsa, a fontoskodó-vitriolnyelvű-überentellektüell megmondóember vagyok-stílusával meg pont olyan, mint Tóta lesz (szeretne lenni), 20 év múlva.
az indymedia egy kövér röhej. váncsa cikke meg nem uszulás, hanem hozzászólás.
Hát Árpi még gyurhat a Váncsasághoz, mert még csak fele olyan hosszú barokkos körmondatokat sem tud, mint Pista bátyánk:)
tudni tudok, mármint hosszú mondatokat, de majd akkor vezetem azt újra be, ha lesz e-papír. váncsa viszont nem azért jó, mert hosszú mondatokat ír, hanem mert bölcs.
Még egyszer: minden budai újgazdag hippisrácot börtönbe, és ha vége a csúcstalálkozónak, akkor diplomata apuka hazafelé beugorhat randalírozó kisfiáért a börtönbe. A sérültek többsége rendőr, pedig nekik jobbak a felszereléseik. Ez azt mutatja, hogy visszafogták magukat... MILYEN KÁR!!!!

Az indymedia tényleg röhej. Nekem a kurucz.info-val együtt van bebookmarkolva a "vicc" kategóriában.
a kurucinfó azért kreatívabb. az indy inkább csak szar és ostoba.
Amúgy ezt a "putyin és vetése" dolgot kifejthetnéd.
Mondjuk én nem látok különbséget. Mindkettőnek a cikkei esetén hangulatomtól függően taposom a monitort a dühtől, vagy verem a székem karfáját a röhögéstől.
Civ-játékosként könnyű belátni, hogy Putyin komoly és ügyes stratéga, de anélkül is. Nem holnapra tervezett, és most se azt teszi. Utódlása roppant fontosságú kérdés, én a magam részéről támogatnám, hogy akár alkotmányellenesen is folytassa, vagy legalább a háttérben tartsa meg a befolyását. Már ha szíveskedik nem megőrülni. Ugyanis nem őrült, félreértések elkerülése végett.

Putyin tényleg jó elnök.
Jó az oroszoknak.

Egyébként, ha megnézed a térképen,
keleteurópában az elmúlt egy évben
három helyen voltak zavargások, utcai jelenetek.
Moszkvától hasonló távolságra,
nyugatra: Tallinban,
délnyugatra: Budapesten,
délre: Kievben.
Azon a gyűrűn amit elveszítettek a szovjetúnió
felbomlásakor. És pont akkor, amikor az utódlás
kérdés felmerül. Most szükség lehet egy erős kézre.
Nem tudom elképzelni, hogy lelépjen:
valahogy maradni fog, egészbiztos.

Az őszi zavar?
- budai újgazdag gyerekek,
- külvárosi proli kocsma jobbosok
- indymediások
- cigánygyerekek
- határon túli hvim-esek
Ki nem volt?





A kedvenc idevágó G8 sztorim, amin mindig jót derülök:

2003-ban Evianban volt a G8. Az arrafelé vezető Lausanne-Genf autópálya egyik hídján egy csapat vizesnyolcas kifeszített keresztbe egy kötelet oly módon, hogy a kötél két végét lelógatták a hídról, a kötél feszességét pedig a két végén a magasban lógó egy-egy vizesnyolcas biztosította - mindenféle egyéb biztosítókötél nélkül. Az autópályán a forgalom leállt, jöttek a rendőrök, és a kavarodásban az egyikük elvágta a kötelet. Az egyik vizesnyolcas leesett (túlélte), a másik nem esett le (de egy pár évet öregedett), mert még el tudták kapni a kötelet.

Hogy mi visz rá embereket egy ilyen méretű hülyeségre, azt fel nem foghatom.

Hja, a kötelet elvágó rendőrt felmentették... Ez Svájc!

Egyébként, meg az, hogy kit és hogy választanak az
ennél összetettebb kérdés.
Mert olyankor választják tömegek a kiabálást és
a dobálást amikor a képviseletük - választás útján -
nevetséges bohózattá válik, vagy még csak szó
sincs róla. Előbbi az USA-ban, az utóbbi
Oroszországban megáll. 8-ból 2.
És akkor az EU-t hagyjuk.

Ezek nem tömegek. Ez egy törpe minoritás. Ezek a senki által nem választott senkik. Nemzetközi toborzással néhány ezer fő. Rendészeti kérdés.

Figyi, a szélsőséges viselkedés nem könnyen
vállalható, sok minden kell hozzá, hogy tényleg
beválalja valaki. Ott legyen, ideje legyen, merje,
fiatal legyen, stb.
De amikor haza megy a kedvenc alti gyárkocsmában
kurva sok embernek mutogatja a videóit, képeit,
olyanoknak mint amilyen ő is.
Egyébként a tengerbe nyomnám őket én is, de:

A kritikus tömeg az sose nagyon nagy tömeg,
ugyanúgy mint az atomfizikában.
Olyanok mint a bárányhimlős kiütés.
Mutatja, hogy lázas a gyerek, és a legrosszabb
megoldás ha elkaparod.
Ez is a céljuk: ezt bemutatni.




nemzetközi szinten pár ezer embert akárki össze tud hozni, még a szcientológusok is. ez azonban nem ok arra, hogy engedjünk nekik, sem arra, hogy ne alkalmazzuk ellenük a modern rendfenntartás fejlett non-lethal eszközeit. terroristákkal nem tárgyalunk!

Ha ismernénk az oldalaik látogatottságát,
a kedvenc zenéik letöltési adatait, a szarosruha
boltjaik forgalmát, akkor mondjuk lehet milliós
számról beszélnénk.

Persze tárgyalni nem velük kell, hanem a
kapitalista párt ügyvédeivel

"nemzetközi szinten pár ezer embert akárki össze tud hozni"

Akkor miért nem hoz?

Mert olyan nincs, hogy 2000-en vagyunk
és kimegy verekedni 1800. Kimegy 200.
Rostokban 70 000-en voltak.

Azért nem, mert még a szcientológia is értelmesebb eszme, mint ezeknek a debil hippiknek a kommunista szövege, ezért ők más frontokon is megállják a helyüket. Van eszük jogászkodni meg érvelni, front groupokat létrehozni, médiába beszivárogni. A segghülye antiglog hordának nicns, az csak egy szerves massza.

kommunista hippi,
rendpárti, xenofób fasiszta...

Már nem releváns kifejezések, ha így közelíted
az zsákutca. Franciaországban volt balos munkás
negyedek szavaznak Le Pen-re!
Nem tudom, szerintem ezeknek saját médiájuk lesz.
Vagy már van?

Hm...
Putyinnak hamarosan olyan sakkjatszmahoz kell leulnie (bar ez oriasi kepzavar, mert inkabb pokerparti) amiben az usa, India, Kina, es a muszlimok jarjak korul azt a temat, hogy: olaj. Es ebben europa a jelenlegi allapotok szerint csak a lesajnalt kibic lesz...
Nem rossz amugy ez a Vancsa-iras. Kicsit nekem ugyan hatasvadasz, de ketsegkivul van igaza. Protestalni a protestalasert, oncelu, es mindenkepp igaz.
Biztos vagy te abban Arpad (a francba nehezen jon ez a tegezes, hiszen nem ismerelek, de Tota urazni meg a birosagon szoktak teged, gondolom...) hogy ami jo oroszorszagnak (Rettegett Vlagyimir) az jo nekunk is? Mert teny, hogy Putyin es/vagy a mogotte allok sok mindent rendberaktak, epula flotta, tatarozzak a legierot, megfizetik a katonakat, a kincstarba folyik be az olajbevetel, de hianyzik nekunk a nagy eros orosz medve? Hianyzik nekunk, hogy a Dalnaja Aviacija ujra elrepulhessen Engelsbol barhova? Hianyzik, hogy az o muholdjaik ugyanugy mindent lassanak mint az USA holdjai? Globalisan lehet hogy jol van, de nekunk itt a szomszedban, ahova a gozhengernek eleg parat fordulni?
Putyin azt a partit már megnyerte. Olajban Oroszo nem szenved hiányt, ha kell neki még, akkor vesz gázért. Van uránja is.

Oroszo ma kiszámíthatóan mohó. Putyin előtt kiszámíthatatlan volt. Instabil.
Nem erre gondoltam. Hanem arra, hogy az Indiai-ocean medencejeben (ahova az orosz kijutas lassan 500 eves alom) hamarosan es egyre novekvo mertekben lesz indiai es kinai tengeri jelenet, az olajszallitasokat biztositando. Ez meg az USA-nak is sok gondot fog okozni, de az oroszok sem nezhetik majd tetlenul, foleg hogy Kinat es Indiat joreszt ok fegyverzik fel. Az lesz erdekes jatszma, hogy milyen szinten akarnak resztvenni.
Vissza a tüntetésekhez. Ki szervezi, koordinálja honnan az ideologia ezek nem spontán tüncik? Honnan a money?
100 millió euróba került falat építeni a kastély köré, ahol megszálltak a G8 vezetői. Ezek nem hallottak még videokonferenciáról?
Vagy nem akartak lemaradni Ms. Lipton híres meggyeslepényéről?
Ez meg szervezési ügy.
"Például az Indus-völgyi civilizáció népe azért tudott már négyezer-ötszáz évvel ezelőtt rendezett városokat építeni tágas, fürdőszobás lakásokkal és csatornázással, mert kizsákmányolt más népeket. Igaz, hogy e célra szolgáló népek se közel, se távol nem voltak elérhetők, de nyilván csak azért nem, mert oly mértékben kizsákmányolták őket, hogy létre se bírtak jönni egyáltalán."

:o) hehe.
jah.. és az mijjjen, amikor a globálellen tüntetők megéheznek a fárasztó rendbontásban, és hosszú sorokban órákat állnak a meki előtt egy sajtbiért, mert az maradt nyitva a városban?
hihííj! az ám a szép kép! :)
Bocs de marhára levagyok maradva, mi az az indy média? Na és mit szoltok egy Scientologus ált. isk-hoz?
Valami rosszat mondtam?
Hahó van itt valakíííííííííííííííííííí!
Dr. Stein · szokvany.blog.hu/ 2007.06.18. 06:46:15
"100 millió euróba került falat építeni a kastély köré, ahol megszálltak a G8 vezetői. Ezek nem hallottak még videokonferenciáról?"

A HVG-ben irtak a G8 talalkarol, ahol igy zartak a cikk veget:
"Es a vilag demokratikusan valasztott vezetoi sem banjak, ha harom napig ugy elhetnek, mint kiralyi elodjeik."
Ettől a Váncsa írástól most hasra kellene esni?! Én eddig nem olvastam még őt, csak láttam régebben a HetiHetesban... éretlen ifjú szellemem... De! - az, hogy a saját világképébe állítja be az írást és moralizál vele; kifejezetten nem tetszik! Hogy a fenébe jön ide a magyar jobboldal?! Illetve, ha részigazság van is benne, miért kell azt egy ilyen cikkbe beletenni?! Mert különben még azt mondanám rá, hogy nem is olyan rossz írás!
Az afrikai éhezésről, nem az afrikaiak tehetnek, hanem azok a live-Aides barmok, akik elkezdték élelmiszersegéllyekkel tömni őket a 80-as években. Ennek mára az lett az eredménye, hogy sokkal többen vannak, és így sokan ugyanannyira éhesek, mint amikor kevesebben voltak. Igenis hagyni kell őket kipusztulni, amíg a lakosságszám be nem áll egy olyan normális szintre, amennyi emberet az a földrész el tud tartani!
A másik oldal: A G8-as vezetők most láthatlag egy csomó gesztust tettek a "vizesnyolcasok" felé, az más kérdés, hogy mint volt az eddig, ezután sem fog semmi megvalósulni belőle. Nagy piárkampány volt ez a vezető gazdaságok (és Oroszország:) részéről. Bárcsak ne így lenne.
Azért ennél egy kicsit árnyaltabb a dolog. Jó lett volna bemutatni, vajon mi motiválja őket (azon kívül, hogy haverok, buli...).
Nem gondolom, hogy nagy különbség lenne a 60-as évek suhancai és a vizesnyolcasok között. Egy átalakult világban más eszközökhöz nyúlnak...
Szép nagy pofon a faecesnek,nesze semmi fogd meg jól,hablaty az éves kavicstermésről,pótcselekvés-de megvan a gumicsont.Akinek Váncsa még olvasnivaló az ne írjon többé!Szerencsétlenek!
A G-8 meg detto,mikor is volt az utolsó olyan határozatuk amit meg is valósítottak?Majd ha meglesz az első,utána lehet bármiről is értekezni.Meg miért is pont ez a 8?Mi közünk ehhez?

Közben Mo. meg összedől!
Na ilyen vezérek mentén godolkodjatok.-mondanán,hogy díszhülyék,de ettől visszatart jólneveltségem.

A következő vitatéma lehetne a napraforgófejek forgási sebességének késése az atomórához képest.
QuestionofTime: Tudod te egyáltalán, hogy miről beszélsz? Afrika, a földrész el tud tartani ennyi embert, még nem ez az éhezés oka. Nem a LiveAid miatt vannak ott gondok!

A mindig kétkedő, a média módszereit máskor oly jól leleplező Árpád és a kedves kommentelők nem akarnak elgondolkodni azon, hogy mit és miért csinál az a néhány tízmillió antiglob ember? (Akik közül nyilván sokan szélsőségesek, sokan csak a balhéért mentek Roctockba.) Komolyan azt hiszitek, hogy Putyin diktatúrája a megoldás? Komolyan azt gondoljátok, hogy néhány zavarodott elméjű (akiknél még a szcientológusok is jobbak) környezetvédő ijesztget csak egy világméretű krízissel?
A hatvanas évek suhancai is valós problémákra reflektáltak. A vizesnyolcasok is. Nem fogok sose odamenni és rendőröket dobálni, de talán érdemes lenne a problémákra válaszokat keresni.
Arpi!
Ideje lenne mar, hogy valami OV istenito irast dobjal kifele, ugy szeretnek latni egyszer egy optimista Molaris hozzaszolast! Elore is koszi!
Váncsa cikke pont olyan mit a TWÁ cikke. Nagy élvezet olvasni, de rengeteg egyszerűsítés van benne. Ezért tetszik. Pl. QuestionofTime által is említett afrikai éhezők. Bár az a védőoltások és a Sahel öv miatt van.
Igazán kövér hülyeségek ebben a blogban (meg persze az ÉS címlapján) jelennek meg.
Meg se próbálkozok egy olyan javaslattal - hogy olvass mondjuk olyan szerzőket mint Korten, Chomsky, Varga István vagy Bogár László. Innen már nem vezet út számodra felfelé.
Abban viszont messszemenően egyetértek veled hogy a mások tulajdonát tönkrekúró anarchista/autonómok és a hippik szánalmas idióták (csakúgy mint a korporatív fasizmus szekerét toló, libsi médiafirkászok :).
Az antiglobalistákat, a környezetvédőket, meg ilyeneket persze, hogy utálni fogja például aki: kovicsal jár be a munkahelyére, hogy ott a légkondicionált irodájában egész munkaidőben internetezhessen. :)
Szerintem szánalmas ez a Váncsa írás. Árpi is egyre gyengébb...

100 millió euróért falat maguk köré meg 16 ezer rohamrendőrt. Mindezt pár suhanc miatt... A legnagyobb hír pedig az volt, h elrontotta Bush a gyomrát.

Afrikában ÉHENHALNAK az emberek. A co2 kibocsájtás miatt az unokáim meg waterworldbwn élnek majd. DE szerencsére itt van a G8 és majd megment minket. Éljen a G8! pfff
Szerintem beszédes ez is: "a valutakereskedelem napi forgalma 1998-ban 1,5 ezer milliárd dollár = Nagy-Britannia azévi GDP-jével."
Hogy ki a szélsőséges az pedig igön relatív dolog ugye. Ide is biggyesztenék egy idézetet a cionista Eörsi Mátyás oldaláról. A comment Gyöngyösi Zoltántól származik, érdemes elolvasni az egész vitát.
" Az elsőre vegyünk egy példát. A szélsőjobboldal kedvenc hivatkozási alapja az - ezt Lovas István népszerűsíti - , ami már a nácizmusnak is az egyik kiindulópontját képezte, hogy ti. a zsidók magukat felsőbbrendűnek tartják minden más nemzetnél. Ezt a vélekedést idáig minden mérsékelt erő elítélte, mint az antiszemitizmus táptalaját. Csakhogy a gyűlöletbeszéd-törvénynél kiderült, hogy a faji felsőbbrendűség hirdetését nem lehet betiltani, ui. - erre Fodor Gábor és Kis János mutatott rá - ezzel ellehetetlenülne az izraelita egyház működése, mivel a zsidó hittételek szerint a zsidók magukat felsőbbrendű fajnak tartják. Ezzel a törvényjavaslat e bekezdése meg is bukott. Vagyis egyszerre, a döntés pillanatában kiderült, hogy van kapcsolódási pont az NSDAP és az SZDSZ, Hitler és Fodor Gábor között. Nos, akkor ezután Lovas szélsőséges-e vagy sem? Szóval ezt azért mondom, mert nem annyira egyszerű kijelenteni, hogy ki a szélsőséges."
Szemét hippik! Amikor meg nem követ dobálnak, akkor meg mindenféle hülyeségeket csinálnak: en.wikipedia.org/wiki/What_the_Dormouse_Said
morzket - Sahel öv pedig a globális felmelegedés miatt van, egyrészt; másrészt nem éppen a kétgyermekes családmodell dívik arrafelé.
kzgy - akkor mi a fenéért mutogatnak nekem csontsovány embereket ülni a a sivatagban a sátor előtt (miközben pakolják le US felirattal a kajás zsákokat meg a vizet)?!
Világosítsatok fel, tudatlan vagyok!
Ahogy a tőről metszett lányom is mondja,: ez igazságtalanság!!!!!!!!!.
Fekete Afrika problemajat az elemiszersegelyekre fogni eleg nagy tevedes.

Tessek megnezni mi ment ott a hatvanas evektol.

Akkor meg hitt benne a vilag hogy ezek az allamok megszabadulva a gyarmatositoktol olyan fejlodesen fognak keresztul menni mint a mar akkor is lenduletben levo Tavol-Kelet.

Azota viszont ezek az orszagok csak egyre lejjebb sullyedtek, brutalis korrupcio, ezernyi puccs, es elkepeszto rasszizmus.

Ezek kozul szinte csak az utobbi az amirol az egykori gyarmatositok tehetnek, amiert helyi kisebbsegeket tettek meg a kedvencuknek anno.

Es szinte mindenhol ez a keplet: utoljara akkor volt rend amikor meg ott voltak az europai gyarmatositok. Es gyanitom legkozelebb is akkor lesz ujra.

Kb. 50 evuk volt hogy szabadon fejlodjnek, de csak kaosz lett belole ugy tunik.

Es megegyszer: lehet hogy europai szemmel nekunk ugy tunik hogy egyik neger, masik neger, de az o szemukben tucatnyi kulonbozo nepcsoport van, es egyesek olyan faji felsobbrenduseget ereznek magukenak hogy azt a nacik is megirigyelnek.
(Anarhista tüntető nem egyenlő az anti globalista tüntetővel, bár ezt halkan és zárójelben mondom.)
"Gecc"-az a helyzet,hogy sem vak sem hülye nem vagyok.Ezek a szólamok meg túl ismerősek.

Argentína bedőlt,kivágták a tanácsadókat,jóakarókat,-na azóta ők is jól vannak.Mi a büdös penészes sajtdarabért támogatjuk mi adóinkból a multikat???

Majd ha lesz jó válasz,vitatkozhatunk.Addig csók a családnak.
Jaaaa! És volna még egy szerény javaslat. Te, aki annyira keményen ostorozod a vallási idiotizmust írásaidban (katolicizmus, szcientológia) kihagytad a legnagyobb csemegét e tárgykörben - a Talmudot! Olvasgasd csak - garantálom hogy könnyesre fogod magad röhögni rajta! Hohó! A pokolban, üstnyi rotyogó szarban sínylődő Jézus Krisztus és egyébb gyöngyszemek! Ilyen még a South Parkban sincs! Árpi! Imádni fogod!!!!
Brad Pitt a 12 majomban remekül ábrázolta, milyenek is ezek az antiglob pozőrök.
Na akkor JulWCZar és QuestionofTime. Két dolgot szeretnék.
1. A szahel öv az nem a globális felmelegedéstől van. Egy átmeneti övet neveznek így a sivatag és a szavanna között (Félsivatag, száraz szavanna).
2. Innen Európából (búzamezők közepén csücsülve)beszólni szerencsétlenek (sivatag közepén csücsülve) igen tapintatlan dolog.
molaris 2007.06.18. 09:04:02

Lehet azert tamogatjuk oket, hogy munkat adjanak?
.....bár hogy blogbejegyzés nem fog készülni belőle az is biztos, mert kis gazdáid úgy vágnának ki mint azt a bizonyos macskát.........
Váncsa kezd kicsit hogyismondjam lenni:

"Nézhetjük a másik oldalról is, akkor azt látjuk, hogy azok az országok, amelyeket soha, senki se gyarmatosított (Afganisztán..."
Afganisztán, lol, valószínűleg Afganisztán nem azért áll így, mert soha nem volt gyarmat, ugye Árpád, mintha járt volna arrafelé 2 G8-as ország a közelmúltban...

"Nyugatnak fityiszt mutató Burundi, Csád, Észak-Korea vagy Kuba maga a földi paradicsom."

És még1 lol, ÉK tényleg azért áll szarul, mert fityiszt mutat a nyugatnak, nem azért mert véres diktatúra van...
Kuba meg még véletlenül sem volt/van embargó alatt az egyik G8 miatt...

"A Nyugattal szoros kereskedelmi kapcsolatban álló Dél-Korea, Szingapúr vagy Tajvan lakói..."
Én is sorolhatnék néhány közép vagy kelet afrikai országot akik szoros kereskedelmi kapcsolatban állnak a nyugattal (nyersanyagok), mégis milyen jól élnek, ja vagy azokat nem említjük, inkább sunnyogunk, vagy kifizetjük cash-ben az egyik diktátornak az általunk okozott kárt, utána mossuk kezeinket, hogy mi szerződést kötöttünk az "állammal", hogy ők majd megoldják.
És akkor ugyanezen országokkal a G8-ak legalább 2 országa persze szoros fegyverkereskedelmi kapcsolatot is ápol, csak hogy mégjobb legyen az állampolgároknak.

De persze beszélhetünk a huligánokról is, mint ahogy az már nálunk lenni szokott, a valós problémák helyett...
Jaj, micsoda amatőrizmus. Ezt komolyan gondoljuk hogy elég rámutatni pár kilógó labujjacskára s aztán könnyű szerrel lesöpörhetünk bármit az azstalról. Ejj gondolkodó magyar (pszeudó) értelmiség, yeah!

Merthogy van nekünk itt egy Váncsánk aki fogta és analitikus szemléletben megfogta az egyiket (vizesnyolcasok) s rácsodálkozott hogy ez így szottyadt alphapózba merevedett formájában hülyeség, majd megfogta a g8akat s látá hogy ez nem.
Nagyjából ez az a pont ami minden magyar gondolkodónak elegendő ahhoz hogy a 'fogdbeapofád' fázishoz érjen s azt teljes szellemi onanizációk közt virágcsokrokba fejtse.

Merthogy ami itt úgynevezett kritikaként felkarcoltatott a nagy virtuális emlékkönyvbe, az egy méretes Fasz. Hogy lehetnek ezek ilyen hülyék? Hülyék = nem tudnak mit csinálni Beképzelt önjelölt világmegváltók = antidemokratikus puccsisták, meg még a világ is látja rajtuk hogy hülyék.


Na ezt tegyük tisztába. A létez(het) másik világ jelszava s az általa összegyűjtött tömegek egy olyan elvrendszer szétfolyó konglomerátuma amely erősen konvergál (ha mindig balról előzi is ) a so called nép elvárásokat. Úgy mint zöldség, háborútlanság, egyenllőség. Klasszikus baloldali európai értékek, amelyeket rendszeresen háttérbe szorítanak a praktikus politikában. Az érintett szervezetek nagyon is tisztában vannak vele hogy balhéikkal a nem a világot váltják meg. A fő célkitűzés ezen eszméknek az újbóli és újbóli felhevítése. Ahol a globális rendszer feltűnik, ott megjelenik az ellenzéke is, hogy a globális diskurzusban ne sikkadjanak el a rendszer demokratikus fogyatékosságai., hogy észben tartsuk, mi európaiak mindannyian= ez messze nem elég, van másik világ.

Ugyanis messzemenő ostobaság azt hinni hogy nem töltenek be semmilyen szerepet ezek a megmozdulások, a politikát versenyeztetni KELL. Újra és újra számon kell kérni rajta ezeket az elvárásokat, mert ez is csak olyan hogy ak nnnyeb ellenállás irányába mozdul el.

Demokratikus kormányok: Haha W. szavaival élve újra hahota. S ott vigyorog Putyin, a maga demokratikus mintaállamával, csak Kaszparovék véleményét ne kérjük ki, mert még a végén ukránokat meg észteket is megk éne kérdezni, plusz azt a sok jónevű kaukázusi országocskát.

Tudatlanságra vall azt állítani hogy a nemzetközi vezető ipari hatalmak is demokrtikusak lennének. Például miért vannak ott? talán mert ők a legokosabbak al egszebbek... végül is igen a,emnnyiben a gazdasági befolyás mértékét ennek a mércéjének tekintjük, de akkor pedig ne mondjunk olyan marhaságokat, hogy demokratikusan választott politikusok

Tevékenységük ugyanis messze túlnyúlik a demokratikus kontroll által átfogott területen. többek között a szavazók alulinformáltsága, provinciális szemlélete akadályozza meg kormányaik és országaik tevékenységei következményeinek értékelésében.

Az európai államok vezetőit a legritkább esetben kérdezik meg afelől, hogy mégis hogy mi értelme van a hazai élelmiszerpiacot olyan védővámokkal körbevenni, amelyek megakadályozzák a harmadik világbeli termékek piacra jutását s cserébe drága szétvegyszerezett hazait ehetünk, megtámogatva a közös budgéből. Éljen, mindeközben úgy hogy a néven nem nevezett fejlődő országok fő bevételi forrása továbbra is jellemzően a monokultúrális gazdaságban előállított luxustermékek(kávé dohány, banán etc) lesz a maguk fluktuáló áraival. Ezegy költői kérdés volt, mindannyian tudjuk hogy az az ötszázaléknyi farmer összeesküvése áll a dolgok hátterében. ( ld: Sen public decisionról alkotott esszéi, különböző kiadások)


De itt van a Világbank(+IMF) által elvárt követelményrendszerek korlátoltsága, és adaptálhatatansága egy premodern társadalomba( latin-amerikai krízisek ). Vagy elég csak a porrá lőtt irakot nézni,amelyről kérdéses hogy ki és hogyan tette olyanná, viszont tény hogy négy éve nem tudnak vele mit kezdeni.

Nem hinném hogy a szerzőnek külön be kéne mutatni a szigetszerű ipartelepítéstől alienvárosok építésével továbbugró nemzetközi fejlesztési forgatókönyvek hogyan vezettek el konstans válságövezetek kialakulásához. Viszont arra kíváncsi lennék hogy a jelenlegi globális rendszerrel szembeni paranoid, fundamentalista vallási rendszerekről komolyan elhiszi e bárki is hogy csak úgym aguktól jöttek létre mert az nekik úgy jó volt? Ameddig a nemzetközi kereskedelmi rendszerbe való integráió olyan csak kivételes esetekben lehet sikeres, névszerint az indusztriális társadalmak körében, addig a vezető hatalmak válaszolni tartoznak a glóbusz irányításában betöltött szerepük kapcsán.

Lényeg a lényeg hogy ha izolált országokról lenne szó perfect kis demokratiksu kormányokkal nem is lenne itt szükség haosnló megmozdulásokra. Éppen csak mégis - A nemzetközi pénzügyi szervezetek jótékony hatásait senki sem vitatja, azonban ez nem vonhatja el a figyelmet az általa generált vagy úgyhagyott problémákról.

Előre kell meneküli, megakadályozni a paranoid eszméket kialakulásukban átgondolni az állandó növekedés elméletét a földi eltartóképesség figyelembevételével. A jólétben fürdő fogyasztót szembesíteni kell igényeinek azonnali hozadékával.

Az a baj barátom hogy lehülyézni pár tizenéves fiatal lo0sert nem nagy dolog egy gyakorlott írónak, de nem is feladata. LEgalább is nem ez a ködösítés, mintha csak pár tízezer szerepjátéka volna az egész, s nem egy globális probléma. Mintha az győzne aki több példát vág a másik fejéhez. Mi ez, számháború??? Ez is csak demagógia, mint annyi minden a témában.


Magyarland ma sem épül tovább.


Gyönyörűséges autoriter megnyilvánulások a szerzőktől. Az új arisztokrácia nyalógépei, akiknek nagyon nem tetszik, hogy demokrácia és szólásszabadság van.
A nagyon okos, zseniális újságíró uraknak lehet csakis igazuk, ők tutira tudják a frankót, akik tünteni mernek, azok csakis valami félanalfabéta csőcselék lehet. Mert demokrácia az az, amikor a többséget átverve, hazudva megszerezzük a hatalmat és utána azt csinálunk, amit akarunk 4 évig és akinek kifogása, ellenvéleménye van az csakis antidemokrata lehet.

Ó, igen. Micsoda aljasság, hogy valakik meg merik zavarni alternatív javaslataikkal a békésen tespedő konzumidióta társadalmat és annak vígan mulatozó vezetőit! Sőt, pofátlanul azt szeretnék, ha mindenki elgondolkodna ideáikon. Legalább egy pár perc erejéig.
Hát ez tűrhetetlen! Muszáj tenni ellene: lejáratni, nevetségessé tenni őket, nehogy komolyan vegye őket valaki! És persze az átlag-állampolgár túl hülye ahhoz, hogy kialakítsa saját véleményét a dolgokhoz, ezért muszáj szinte szabályosan kampányolni egy néhány ezres kisebbségi vélemény ellen, mert egyébként tutira mindenki antiglobalista, antiszemita, stb. lesz.

Lehet egyet nem érteni a tüntetőkkel, de ezek a cikkek elsősorban arról szólnak, hogy mekkora seggfej mindenki, aki nem áll be a sorba bégetni. Mennyivel szebb lenne az élet, ha nem emlékeztetnének lépten-nyomon minket a világ problémáira!

Ráadásul teszik ezt olyan eszközökkel, hogy a média kénytelen legyen foglalkozni vele. Mert igen, a mai világban ez a cirkusz kell, hogy az emberek odafigyeljenek. Lehet, hogy a fotelben ülve a nézők nem értenek vele egyet, de legalább kénytelenek meghallgatni az ellenvéleményt is.
Civil szervezetek ezrei, tízezrei működnek szép csendesen, békés eszközökkel és senki le se szarja őket, a médiában megjelenni esélyük sincs.

Váncsa gúnyos kis érvelgetéséből pedig kimaradt néhány zaftos kis részlet, melyekről igenis a tisztelt nagyhatalmak tehetnek ill. amelyek ellen tehetnének, de szarnak tenni ellene, mert nemhogy nem érdekük, de kimondottan érdekeik ellen lenne bármit is tenni. (pl. fairtrade)

A magyar szélsőjobb tüntetőket meg idekeverni? Gyurcsány és derék fanklubja igazán hálás lehet nekik: ma már szinte senki nem mer tüntetni a kormány ellen, nehogy szélsőségesek közé keveredjen. Ügyi.
mz412

Nem volnék én egy vallásfilozófus típus, de így a logika szintjén megkérdezném Tőled: a muzulmánok vs. hitetlenek tárgykörben ki tartja magát kiválasztottnak, ki juthat el a Paradicsomba a Korán tanításait követve? A keresztények vs. nem keresztények közül az előbbiek szerint ki jut el Isten országába? A zsidóknál a néphez tartozás egyben vallási hovatartozást is jelentett egyben, míg a keresztény vagy mohamedán hit több (sok) országban terjedt. De mindhárom vallás a saját követőit tarja "felsőbbrendűnek". Vagy nem?
A vandáloknak egy G8-találkozó egyszerűen olyan, mint a futball-huligánoknak egy focimeccs. Le kell vezetni a feszültséget, közben meg lehet Sex Pistols-szövegeket, spanyol anarcho-partizán nótákat és az Internacionálét énekelni. A pacifista vonulat viszont nem hiszem, hogy örülne a törés-zúzásnak.
Az Indymedia egyébként szerintem is elég béna, de örülök, hogy legalább van, és örülök a "vizesnyolcasok"-nak is (meg a kurucinfónak).
Tulajdonképpen egy ilyen erődemonstráció - mert az, csak úgy, mint a kissé túlzottan látványos G8-találkozók - annyit jelez, hogy vannak páran Nyugaton, akik szerint itt valami kurvára nincs rendben. Szívük joga tüntetni, és tetszik, nem tetszik, nem lövi őket agyon senki. Ezért élünk itt, nem pedig Ugandában.
TWÁ utálod a bicikliseket?
a munkásosztály nem tud a tudatára ébredni, nem dolga.
A Valutaalap és a Világbank jelenlegi formában történő működtetése teljesen céltalan. 1949 óta eléggé átalakult a világgazdaság, új feladatok felé kellen fordulniuk. Pl. a mostani segélyezési rendszer átalakítása. Az egyik legalabvetőbb módszer a nemzetközi turizmus, illetve nemzetközi vállalategyesülések megadóztatása lehetne, aminek még erkölcsi alapja is lehetne. Az ebből befolyó bevételekből kizárólag struktúrális beruházásokat kellene finanszírozni.
zsanett!

Ezt gondold át újra!
munkásosztály nem tud a tudatára ébredni, nem dolga. többször is átgondoltam.
Akkor merülj el a vallásfilozófiában! Az egyistenhit megjelenésével a judaizmus volt az a vallás, amely fenntartotta magának azt a kiváltságot hogy a Mindenható fénye csak réá (mármint a zsidóságra) irányuljék. Minden egyébb emberi halandó a barommal egyenértékű, és ebből fakadóan annyi jog is illeti meg. Ez szimpla rasszizmus. Hanzo, te lehetsz muzulmán, de zsidó nem! Amúgy Izrael állam is faji alapon határozza meg magát (apartheid), de ajánlat nem is erről szólt volna részemről. Kemény legény a Tóta, de hát mindenkinek vannak korlátai ugye? Meg kenyéradó gazdija, de ezzel már mindenféle buta összeesküvés-elméletekhez értünk el, így hagyjuk is a picsába az egészet!
Árpád, „az utóbbit nyilván leszarjuk”-kal már leverted végleg a lécet nálam, ebből csak az derül ki számomra, hogy az eddig csipázott Váncsa is egy Hozzád mérhető héja.

Mivel nem vagyok egy molaris, nem maradok, hogy minden nap megénekeljem Irántad való utálatomat. Úgyis arra pályázol, hogy elmondhasd: nemcsak a szélsőjobbnak, de a balnak is szúrod a szemét.

Még az se vigasztal, hogy hamarosan Te is rájössz, mekkora tévedésben voltál.

DIE HAWK, DIE!
Addig oké, hogy a globalizáció ellen tüntetésnek annyi értelme van, mint a földrengések elleni tüntetéseknek, de ezt a folyamatot legalább kordában kéne tartani. A globalizáció alapvetően gazdasági folyamat, de vannak mellékhatásai is. Pl. megengedhetetlen, hogy a kultúrában is gazdasági érdekek domináljanak. Jelenleg emiatt termelünk napról - napra tízezrével olyan embernek látszó izéket, akik tulajdonképpen önálló gondolatok kifejtésére képtelen zombik.
De a globális felmelegedés tagadása is alapvetően gazdasági alapon történt, ami vicces, függetlenül attól, hogy létezik-e a glob. felmel., illetve, hogy természetes folyamat-e, vagy a megnövekedett co2 kibocsátásunk eredménye.
Kicsit vissza kéne venni a "szellemi elitnek" és talán nem mindig alázni kéne a "csőcseléket", hanem mondjuk irányt mutatni, vagy ha létezik egy látens antiG8 eszmerendszer, akkor transzparenssé tenni.
Lehet, hogy onnan fentről nézve jó, amit csinálnak, de innen lentről már nem annyira.
Az is elég hervasztó, hogy Tóta mester lépten-nyomon a South Park-ra hivatkozik, mint valami magasabbrendű ideológia forrásra. Szerintem ez enyhén ciki.
Szabika drága! A Világbank működésének igenis van célja! Mondom én hogy tessék olvasni Kortent
meg Chomskyt! Bár tudom hogy ez csak szélsőjobbos meg szélsőbalos összeesküvés-elméletekben hívű ütődöttek körében menő (mint jómagam), de azért néha a kurvára demokrata, liberális széplelekek is megpróbálkozhatnának vele! Ártani nem árt, de persze a világról lehet képet formálni a CNN meg az Index alapján is! (Kedvencemet - Israel Samirt - meg csak a nagyon erős idegzetűeknek ajánlanám)
Mégegyszer!:)) Várj segítek! 1917. október 25......
kukacka · www.kukacka.blog.hu 2007.06.18. 09:31:39

Talan azert, mert a SP az egyik leglezserebbul (ugyanakkor tokeletesen ramutatas kepes) megfogalmazott politika es tarsadalom kritika.
Igen, amit Váncsa írt, az átgondolandó.
De azért Bodoky kollégád sem ír itt hülyeségeket:
index.hu/velemeny/eheti/globkrit9348/
Kukacka! Nem annyira biztos az, jó kis sorozat a
SP, csak Eric Cartmenbe több szellem szorult mint a Tótába.
mz412! Kik ezek bővebben?
Gecc 2007.06.18. 09:37:21

Semmi bajom a South Parkkal, de nem egy tudományos értekezés. Lehet nézegetni, szórakozni rajta, de ideológiai útmutatónak? Most vagy a szerző rakta nagyon alacsonyra a mércét vagy mi vagyunk hülyére véve. (vagyis ez való nekünk, hogy értsük miről van szó)
Szabika

Emlékezetes dátum. Utánna lehet nézni kik finanszírozák meg azt a projektet......
mz412!

A Világbank szerepéről.... Nézd meg, hogy Irak mennyi szerkezetátalakítási hitelt fog kapni a közetkező 5-10 évben az IMF-től, és az IBRD-től, és hasonlítsd majd össze a harmadik világ hitelállományával? Akkor most mi is a szerepük?
Ha már könyv, Zygmunt Bauman: A globalizáció és következményei. Nem olyan unalmas, mint a címe. 24 év fölött kötelezővé tenném, a South Park-szériával együtt.
Hogy ki finanszírozza (szerintem) mellékes, az ébredés a fontos....
Jaja, a bölcs Váncsa István szerint, a nemzetközi pénzügyi tranzakciókat megadóztatása után a polgárok a befolyt pénzből sört meg virslit vennének. Perzse ez csak vicc, de azért mégis... (a cikke akkor is baromi jó, csak hülyeség)
akkor én a magamrészéről egy nagyot szunyok.
Mrozek

www.israelshamir.net/
www.chomsky.info/
www.davidkorten.org/
www.normanfinkelstein.com

...azon kevesekből nehány, akik még képesek gondolkodni ebben az agyhalott világban.
"... én a magam részéről támogatnám, hogy akár alkotmányellenesen is folytassa..."
Ezzel a mondattal feltárul előttünk TWA igazi lénye. Nyilván ugyan így gondolkodik mindenről. Az ő véleménye és az ő akarata a helyes és annak kell érvényesülnie akár erőszak árán is. Nyilván akár alkotmányellenesen is támogatná ennek a gazember kormánynak a továbbműködését is. A választásokat betiltaná, aki meg ez ellen tiltakozna az egyértelműen szélsőséges, nacionalista, irredenta, fasiszta, antiszemita stb.
Kapcsolódó témában a utóbbi idők legjobb publikációja Bodoky Tamásé:
index.hu/velemeny/eheti/globkrit9348/
Kicsit tartalmasabb.
Jó, ez a Váncsa cikk, köszi hogy felhívtad rá a figyelmet. Hasonlít kicsit a stílusotok :)
mz412!
köszi.
Azért nyugi, sok nem zombi ember is él még a világban, csak azok (érthető okokból) nem jutnak nagy nyilvánossághoz.
Szabika

A kamatrabszolgaság fenntartása. Ennyi és nem több. A nemzeti jövedelmünk nagy százaléka nekünk is hitel és kamattörlesztésre megy el.
Tudjátok mi a legszomorúbb? Pár hónapja (azt hiszem az origo) készített egy riportot, ahol az összes parlamenti frakció képviselőjét megkérdezték a globális felmelegedésről. A válasz minden esetben: "ez nem olyan nagy probléma, nem érinti az embereket közvetlenül." Vicces! Fagykárok, aszály, árvíz....
Nézzétek meg Bodoky Tamás írását az index főoldalán!

QuestionOfTimenak:
élelmiszersegélyeknek csak nagyon kis része jut el az éhezőkhöz. Viszont nagyon nagy hasznot hajt kisebb-nagyobb haduraknak, törzsfőknek, egyebeknek.

A Száhel-övezetről is írt valaki. Persze, hogy nem a globális felmelegedés okozta létét: viszont attól nő minden évben sok-sok ezer négyzetkilométerrel, és megy egyre délebbre!
Mrozek

Nincs mit! Tudom én is, csak tényleg kezdik kissé sűrűre szőni a mátrix szálait körülöttünk :)!
"Gecc"-:::::::))))))))
Shakespeare-t se választotta meg senki, és mégis csinálta a fesztivált, hogy kifejezzen egy (ellen)véleményt. Amíg csak bohóckodnak, a "választott" bohócok alternatívájaként szabadidejükben, addig pusztán a zsák a foltját jelenségről beszélhetünk, és erre szükség is van.

Meg arról se feledkezzünk meg, hogy mennyivel kifizetődőbb egy újságírónak (újságnak) globáltőke-barátnak lenni. A hirdetőket nyilván jobban vonza egy ilyen légkör, mint egy antiglobalista.

Pláne, ha az újságírók a multitőke ideológiáját paszírozzák nap, mint nap az olvasók agyába konzumidióta droidok létrehozása céljából.
Pontosítok: Kukackát n e m támogatom. Gyurcsány-fan vagyok, akinek okádhatnékja van az ellenzéki debilkedéstől.

Bokodyt támogatom.
Azért elárulhatná valaki, hogy volt-e ennyi járvány, ilyen mértékű öldöklés és éhínség Afrikában a gyarmatosítás meg a törzsek "államosítása" előtt. Tényleg azt hiszitek, hogy 50 év alatt (ráadásul milyen 50 év) a feketék majd faszán felépítik, amit olyan hatékonyan basztak szét az nagyhatalmak?
-- Váncsa:
Tessék megadóztatni a nemzetközi pénzügyi tranzakciókat, a befolyó összeget pedig tessék odaadni a polgárnak, vagyis nekünk, hogy vehessünk rajta sört és virslit.
--
Ez egy érdekes kérdés, én Tobin adó néven ismertem a konstrukciót és nem sör és virsli vétel volt a cél, hanem a stabilitás. Mármint a pénzügyi piacok stabilitása.
Sajnos angolul van, de érdekes, mert közben kiderült számomra, hogy az ATTAC vezéreszme szórul szóra hasonlít, viszont az értelme más:

en.wikipedia.org/wiki/Tobin_tax

Érdekes az is, hogy maga Tobin hogy vélekedik az ATTAC-ról.

Azért ennek ellenére a tüntetések léte még nem lenne baj, csak randalírozni nem kéne.

-- Váncsa:
Minden bajnak okozója a tőke, a piac, a verseny, összegezve a nyugati világ.
--

Ha és amennyiben a nyugati világ kizárólag a "free trade" eszközeit használná csak, akkor kevésbé, vagy egyáltalán nem állna meg az érv, az antiglobalisták részéről. Ha viszont valaki megnézi az usa háborúzgatásait azok helyszíneit, főleg a végeredményeket, már nem lesz a nyugat-védő embör annyira magabiztos.
Bátyám menyasszonya fideszes (volt). (Bátyám szadesz szavazó). Bátyám menyasszonya a helyi fidesznél funkcionárius. Amúgy az egész család nagyon kedves.

Mindenesetre bátyám menyasszonya most MDF-szavazó. És ez jóleső, melengető elégedettséggel tölt el engem.
A Bodoky cikke jó lenne, ha nem nyomna béjegzőket. A libertariánusok nem mindig proglobalisták. Nézzétek meg a legutóbbi elnökjelöltjük Aaron Russo videóit, pl:

video.google.com/videosearch?q=Aaron+Russo&so=0

Ha a Bodoky megbélyegez egy társadalmi csoportot ezzel a proglobal közellenség címkével, akkor a Marinéni könnyen beazonosítja a bérház folyosón az ördögöt a cikk olvasása után, de kell ez nekünk?
Jézus ...
bélyegzőket

of ourse ... sorry
:-)))
Pontosítok (miért nem figyelek?!): bátyám menyasszonyának az a p j a funkcionárius a helyi fidesznél.

Családnapló lezárva.
W, azert latszik rajtad, hogy oregszel... par ev es torolmetszett Ordnung-muss-sein konzervativ leszel. Az antiglobosokat meg nem egy-ket marha alapjan kene megitelned.

Javasolt esti olvasmany: Noreena Hertz valamelyik konyve. Torrentrol huzhato.
Kukacka

Talált, süllyedt! Akik viszont markáns ellenvéleményt fogalmaznak meg azok publikálhatnak is a partszélen (jobb esetben), vagy pedig a legdurvább eszközökkel hallgattatja el őket a hatalom vagy annak bérencei (lásd : Ernst Zündel, David Irving, David Cole, Norman G. Finkelstein. Tényleg olvasott már valaki is David Irvinget mielőtt elkezdett nácizni?)
Okulásul : www.geniebusters.org/915/04h_Cole.html
mormota Phil,
"A libertariánusok nem mindig proglobalisták"
De itthon sajnos kivétel nélkül azok. Az SZDSZ-től dogmatikusabb csoportosulás kevés van ma.
Váncsától a kedvencem az, hogy az antiglobalisták nem akarják, hogy az okosak és szorgalmasak jobban éljenek...magyarán a gazdag országok okosak és szorgalmasak (felsőbbrendűek?), a 3.világ meg lusta és hülye.

Persze kibonthatnánk a dolgot, nyilván kis országunkban is a szorgalmasaknak és okosoknak van pénze, a lusta hülye putrilakónak meg nincsen (nehogy má rasszistább legyek, mint egy liberáltollnok).

bazz. a protestáns etika diadala.

Van pénzed? Okos-e vagy?
Van munkád? Okos-e vagy?
Van neted? Okos-e vagy?
Putriban laksz? Hülye-e vagy?
Vagy bővítve az olvasmány ajánlót : Szolzsenyicin. Isten éltesse sokáig!
frundsberg

Váncsa egy tőről metszett idióta és pont. Tóta nemkülönben. Milyen erőforrásokon is élősködik a nyugati világ vagy az USA? Bazze ott már nincs is termelő gazdaság, mint ahogy itt se (mármint nemzeti)! Szabad piac naná! Röhög a vakbelem!
Ez kéremalássan korporatív fasizmus aminek a szekerét liberálisnak/libertariánusnak nevezett faskók tolják. Szép új világrend.
Antiglobalistának nevezni egy mozgalmat, aminek a jelszava a nemzetközi szolidaritás, azért elég vicces egyébként nem?
travis, a Bodoky libertariánusokról beszél, hogy világméretűre terjessze ki elméletét. Viszont itthon hány libertáriánusról hallottál? Szánalmas.
Az ilyen szelsoseges joakarokrol, a magukat sinhez lancolo meg a Lanchidra akaszto aktivistakrol mindig Ali G jut eszembe, mikor interjuztatott ket gyereket, akik fakon eltek, hogy ne lehessen kivagni oket.

"- Nem gondoljatok, hogy hasznalna az ugynek, ha nem ilyen pudvastarisznayju parasztok kuzdenenek mellette? Normalis emberek, peldaul."

Azok meg csak hajtogattak a sajat kis litaniajukat a bekes forradalomrol.

Vancsa megint/mindig jo.
Hát Mr W, azért kíváncsi lennék arra is, mit írkálnál ha nem a kényelmes lakásodban, a fix egzisztenciád teljes tudatában alakítanád a hajnali zsuranilsztát, és osztanád az észt, hogy milyen hülye aki valamit próbál kezdeni a lehetőségeivel. Ha kimaradt volna az egyetem, esetleg a középsuli, esetleg az általános iskola is, mert épp cipőt vartál egy multinak valahol Kambodzsában, akkor is ilyesmiket írnál? Már ha tudnál írni.
De persze ez téged nem érint.
Te okos vagy, te nagyon vágod mi van hiszen a CiV-ből mindent lehet tudni /persze az a hülye aki a magyarság tudatából vezeti le a történéseket, és nem aki egy játékból a világpolitikát/
Nagyon egyszerű és kényelmes ócskázni, meg értelmiségi fanyalgóként ironizálni azt aki hisz valamiben, és elindul egy irányba, megoldást keresni. De te aki csak állsz egy helyben, mert az élet egy kényelmesebb széket rakott a segged alá az árnyékban, gondolom belül mélyen együttérzel a négerekkel akik szedik a gyapotot.. Empátia és szolidaritás. Ifjonti düh, és tenniakarás. Benned ilyesmi gondolom sose volt.
Sorry, de te sem vagy különb azoknál, mint akikről itt tolod a véleményt, hogy mekkora assholeok, meg zajos köcsögök, akik csak csinálják a port meg a fesztivált. /Váncsa cikkéről meg süt az irigykedés amiért ez neki ez kimarad/ Bölcs, mi?

Szóval Mr Tóta W, ha zavar, hogy az ATTACról beszámol a CNN, míg ez a remek kis blog az Index szárnyai alól kandikál ki a világra, akkor ha jobban tudod, csináld jobban.
Nem, ne a blogodon, ne a PR magazinokban, gyerünk a terepre, vállald át, éld meg, legyél ott. Aztán írhatod.
Pufajkás, Spicli, Pöcegödör.

Végeredmény?


Bayer Zsolt: 20 esztendő, 80 milliárd dollár adósság
2007. június 16. 16:50 MNO

A példa nélküli privatizáció ideológiája mindig az volt, hogy a befolyt összegből a külföldi adósságot törlesztjük. Mindeközben az eredeti, 1989-es 20 milliárd dollár adósság ma 80 milliárd dollár; az eredeti 20 milliárdot eddig hatvanszor visszafizettük; mindeközben eltűnt 1500 milliárd forint állami vagyon; túladott az ország aranykészletén a Surányi György vezetése alatt álló Magyar Nemzeti Bank; eltűnt a társadalombiztosítás vagyona, a nyugdíjalap; mindeközben az 1990 óta felvett kölcsöneink mindössze 20 százaléka aktív felhasználású, vagyis ekkora része fordítódik a gazdaság fejlesztésére vagy életszínvonal-emelésre. A 80 százaléka kamattörlesztésre megy el - vagyis kölcsönökből fizetjük a korábbi kölcsönök kamatait; s mindeközben állítólag eltelt húsz esztendő.

(Magyar Nemzet, 2007. június 16.)

Árpi ! Nekem ebből nem jutott !Neked ??
Szerkesztőségi Odabasz:
"...Nagyjából ez az árnyalt véleménye a Seres László és az ő neve által fémjelzett Hayek Társaság emlein nevelkedett, mainstream, konzumerista, neolib bagázsnak, akik ezek szerint nyilván úgy gondolják, a létező legjobb világok egyikében élünk, amellyel szemben nincs helye semmiféle rendszerkritikának."

index.hu/velemeny/eheti/globkrit9348/
A G8 a baj, nem az a pár szerencsétlen. Bevertek pár kirakatot, felgyújtottak pár autót... so what? Most vegyük elő a G8 bűnlajstromát? Inkább ne.
Oké, hogy nincs elfogadható alternatíva, de attól a szar még ugyanúgy szar.
Ráadásul ez a G8 dolog is tökelavult. A '70-es években még lehet, hogy ők voltak a nagymájerek, de ma már közel sem ők a legerősebbek gazdaságilag. Kanadát még egy Spanyolország v. egy Brazília is hazavágja lassan, és akkor Kínát még nem is említettem. Indát vagy az Arab liga vmely képviselőjét miért nem hívják meg? Ja, még a végén meg kellene hallgatni egymást, mi?

Bent teáznak, kint gyújtogatnak. Sajnos a kettőnek kb ugyanannyi értelme és hatása van a Föld jövőjére nézve. De legalább a média jóllakik belőle.
die, scribbler die!
Váncsa megint jól megírta. Árpi meg bólogat. Nem olyan bonyolult ám a világ. Van a G8 - igen, meg a vizesnyolcas - nem. Bezzeg, ha vizesnyolcas nem lenne! Az lenne ám a jó. Megoldódna minden bajunk.
És nosza gyarmatosítsunk mindenkit aki még nem volt. Majd felvirágzanak. Mint Honkong és Tajvan.
Nem kell itt sz@rozni a részletekkel. Tönkretenné a frankót. Nem lenne karakán. Így az igazi. Ez a MEGOLDÁS. Vagy a bölcsek köve?
Mikor jó a Greenpeace? Ha osztrák bőrgyárat habosít vagy ha a paksi erőműhöz láncolja magát? Hogy az egyik nincs a másik nélkül? Hogy nem igaz az igen/nem válasz?
Nem jó! A fekete/fehér a frappáns, velős, jól érthető. Ettől ütős az iromány. Ez kell. Le az árnyalatokkal.

Vagy Váncsával és Tótával?
A firkász eszetlen, Árpi tudatos. Lesz ő még képernyőn is, először csak szombatonként a Verebes helyett :-)
Fasza. Fikazzuk azokat, akik a rendszert fikazzak. Utana meg fikazzuk Arpit, amiert fikazza azokat, akik a Rendszert fikazzak.

Hulyeseg ezt az egeszet ideologiai oldalrol megkozeliteni. Inkabb olvassunk mar utana a kerdesnek, legyunk kisse pragmatikusabbak, barataim, mielott "okos" hozzaszolasokat irkalnank (de sajnos sokat kell olvasni, meg pl. kozgazdasagtan sem art a dologhoz, esetleg megismerni a WTO kulonbozo egyezmenyeinek tartalmat,a gazdasagi es tarsadalmi mutatokat, valamint a politikai rendszereket es rezsimeket).

Egyebkent akkor, ha jol ertem Arpi, a helyzet az, hogy a vizesnyolcasok ostobak (igy kollektive, tehat nem kell nagyon valogatni koztuk), a G8-as bacsik es neni jo fejek, s minden jol mukodik a vilagban (foleg a csodalatos es viragzo Oroszorszag - akkor latogassal mar el surgosen Omszk kulvarosaba vagy Jekatyerinburgba vagy egy vidam szibirjak faluba, de akar Szentpetervar lakotelpeire). Szoval ez minden vilagok legojobbika es meg igazsagos is, mivel ahol gondok vannak, az azert van, mert ott az emberek butak, lustak es onzok, ahol jol mennek a dolgok, ott az emberek okosak, szepek es szorgalmasok es csupa joindulattal a szivukben hozzak letre a sok GDP dollart vasarloero paritason merve.

De mindegy is, eleg azokat fikazni, akik fikazzak a rendszert.
clinkers

Egy kis matek:60x20= 1.200 milliárd USD= mai árfolyamon kb.216,000 milliárd forint. Summa kb. az ország 10 éves teljes GDP-je. Te és Bayer Zsolt vallási megfontolákból utasítjátok el a gondolkodást?
Dr. Stein

Seres László egy szélsőséges cionista uszító. Jelenleg a világra nem az antiglob. autonóm ellentüntetők, az iszlamista terrorszervezetek vagy mittom' én ki a veszélyes, hanem az álltaluk képviselt szép új világrend.
Megnyugtatlak a GDP közel felét valóban elhordják. Szor (X) 18 év + kb kádár éra utolsó 15 éve. Nagyjából meg is vagyunk !
nagy levin

olvastad te már a WTO külömböző egyezményeit?? vagy hogy miről szólt a GATT???????
clinkers

Persze, és Elvis él. Miért gondoljátok, hogy mindenki olyan hülye mindenhez, mint Ti?
morzket

Kurvara nincs sivatag ott ahol az altalam emlitett kaosz uralkodik. Persze lehet hogy neked rogton Etiopia ugrott be, de igazsag szerint az meg a szegenyseg ellenere is a regioban egy osszeszedett orszag, a hadereje is szervezett, vadaszgepekkel, tankokkal.

Az igazi gaz ott van, ahol nehany napszemuveges vadbarom es par teherautonyi gepfegyveres tizenevesbol allo "hadseregek" dontik meg a hasonloan hatalomra kerult eppen uralkodo korrupt bagazst, mikozben az orszag kontinens belseje fele levo reszen hasonlo csapatok maszkalnak falurol falura, gyilkolva, csonkitva, megeroszakolva az ottaniakat, hogy aztan egyszer azok tegyek ugyanezt azokkal akiket talalnak. Gyakorlatilag torzsi haboru. Mindezt a XXI. szazadban. Es ez mar jo ideje megy.

Szoval kaosz van. Es ami Afrikanak segithet az a rend. Amig az nincs meg, addig az ottaniak nem tudnak onerobol fejlodni. Ami penz meg megy azt lenyelni a helyi korrupt hatalom, raadasul a legrosszabb helyre megy, ujratermeli a bajt.

Szoval nem a jollakott europai gyerek szol be szegeny ehezo Afrikaiaknak. Az ottaniak egymast taszitjak vissza a kokorszakba.

Oroszorszag is a mostani eros vezetesnek es az energiahordozokbol szarmazo beveteleinek koszonheti a stabilizalodasat, mert amugy eleg durva dolgok vannak ott is (ha jol hallottam a szervezett bunozes a maganszektor 80%-ara ratelepedett, a kulfoldi befektetoknel a vedelmi penz/lefizetesek a kiadasok 20%-at adhatjak, a rendorseg gyakorlatilag nem vegzi a dolgat lasd.: hatalmas piaca van a magan securtity szolgaltatasoknak, elkepeszto korrupciot nem kell bemutatnom).

Es meg igy is a torveny es rend bastyaja Afrikahoz kepest.

Mondjuk Nigeria is jelentos penzekre tesz szert az olajexportjaval (GDP 40%-a), aminek koszonhetoen a hagyomanyos brutalis lenyulasok utan is marad eleg hogy rendezett allamkent tunjon fel. Persze itt is gyakorlatilag diktaturak valtogattak egymast, de legalabb azt az elvarast teljesitettek hogy rend legyen. Meg arra is telik a hadsereguktol hogy kulfoldon allomasoztassanak csapatokat. Sot, autogyarak is rendelkeznek az orszagban uzemekkel.

Szoval a kulcsszo Afrikaban a rend, ezzel lehetne elsosorban haladast elerni.
ja, még valami. szerény megfigyelésem szerint manapság az újsárírok (riporterek, egyéb médiamunkások) kezdenek kicsit képzavarban lenni. mintha úgy működne a dolog, hogy elvégzem a firkászsulit (néha autószerelősulit) és onnét kezdve én MINDENHEZ értek. akarom mondani mindenhez JOBBAN értek.

nézem a tv-t, olvasom az újságot, és lépten-nyomon az újságíró megmondja az orvosnak, az újságíró megmondja a mérnöknek, az újságíró megmondja a közgazdásznak. mindegy, hogy a barmai ezt tanulták, ebben dolgoznak, mit ugatnak azok? majd a médiamunkás a kíjbórd (v. mikrofon) mögül megmondja a frankót.

negatív.

eltévedtél krónikás, eridj vissza jegyzetelni, az a te feladatod, ahhoz értesz, azt tanultad. kérdezzetek, és ne megmondjatok! ha nem vettétek volna észre, ti a világtörténelmet max. feljegyzitek, és nem alakítjátok.

ps. véleményetek persze lehet, de azért tanultok stilisztikát, hogy ez valamennyire lejöjjön a cikkből, hogy ez csak egy gondolat, ötlet, agymenés, whatever, és nem isteni kinyilatkoztatás. nem az egyetlen üdvözítő út. sajnos sokan vagyunk sokféle világnézettel.
Hattory Hanzo
Senki sem mondta, hogy hüje vagy !
Csak elhiszitek Kis és Nagy Zráel & Co helytartóinak a hazúgságait !
omgwtf

egyetértek. az ujságírás mint szakma szvsz hihetetlen mélyre kezd süllyedni. persze tiszteket a kevés kivételnek.
Hanzo!

És te milyen megfontolásból nem húzod ki a fejedet a hátsó feledből? A mai lecke számodra : Varga István - Lehet más a világ, Magyar Nemzet - Vélemény 2007. május 19.
JulWCZar

Továbbvive a dolgot: melyik Fekete-Afrika legfejlettebb állama? Dél-Afrika. Miért? mert az okos és szorgalmas fehérek megmondták a lusta feketéknek, hogy mit és hogyan kell csinálni, meg rendet tartottak. Mindenki tudta hol a helye...

Mivel fehér vagyok teccik a dolog, csak aztán jönnek, akik fehérebbek és közlik, hogy én csak egy ázsiai cigánypásztornépvagyok, és max. lóvakarásra vagyok alkalmas a Nagy Fehér Birodalomban, de mégjobb nekem, ha gettóba, sőt elkülönített munkatáborba zárnak, mert az szabaddá tesz...

Na most akkor én a probléma vagy a végső megoldás része vagyok/leszek?
clinkers

Hihihi, már megint előkerült az aduász, a nagy zsidó összeesküvés. Ha eddig nem, most lett hiteltelen az összes hsz-ed.
mz412
Ez egyszer rahibaztal. Az a munkam tobbek kozott, hogy olvassam a WTO egyezmenyeit. Nemzetkozi kereskedelmi politikaval foglalkozom. Persze nem a honi kozigazgatasban...
A globalizáció nagyon jó elemzését és kritikáját adja Drábik János:'Uzsoracivilizáció' és a 'Világzsákutca' c.vaskos műveiben.
Minden benne van kezdve a privátim alapított Bank of Englandtól a Rothschildokon át a FED 1913-as magánosításán keresztül napjainkig.
mz412
ja, es probalj meg helyesen irni: kuloNbozo, nem kuloMbozo
mittomén, az hogy a "vizesnyolcasoknak" nincs életképes vagy akár éppelméjű alternatívájuk, az nem jelenti azt, hogy az általuk felvetett problmák nem valósak és hogy a demokratikusan választott politikusaink és barátaik, de még talán Váncs úr sőt akár Te is Árpád keressenek életképes és éppelméjű alternatívákat a felvetett problémák enyhítésére - mit bánom én, akár g8 név alatt is. mert én is jól mulattam Váncsa úr cikkén, de ettől csak a mi kedvünk lett jobb - bár talán jó kedvvel nézve Afrika is szebb kontinens és talán vidámabb is. lehet, hogy az ÉS globális terjesztése az abszolút megoldás? :)
IdomitottFoka
Ne is törődj vele, te kis idomított(betanított)hiteles hsz-ó.
Most menj vissza csövet látni.
Abban az a jó, hogy oldalról nem zavarja meg a szemedet semmi.
A dolgok folyása egyre erősebben kezd emlékeztetni egyes filmekre. Mint pl. a "V mint vendetta" vagy Dredd bíró, vagy Star wars I-III. Egyik sem oszkárjelölt, de mindegyikben van egy közös irány. Ez pedig a következő:

- Van 1 hatalom.
- Még több hatalmat akar.
- Megoldásként háborút/zűrzavart/stb. csinál, a lényeg hogy az emberek b@sztassák (lehetőleg öljék) egymást.
- Természetesen minden médiában ezt tutulják: micsoda rendetlenség, fuj-fuj!
- Az egészet addig nyomatják, amíg jön valaki/valakik, akik "rendet" csinálnak, azaz aki olyan dolgot csinál ami nekik nem tetszik az eltűnik/meghal/börtönbe kerül/egyéb módokon ellehetetlenül.
- A média ezzel természetesen kiemelt szinten foglalkozik, ezzel is bizonyítva a "rendrakás" szükséges voltát.
- A végén aztán még tényleg eljutunk oda hogy ünneplés és fanfárok közepette kikiáltjuk a császárságot - persze abszolút demokratikusan (illetve putyinikusan). Remélem azért az a régi vicc nem tér vissza amiben Rákosi bemegy a moziba inkognitóban, aztán amikor a filmhíradóban elhangzik a neve, mindenki feláll és tapsolni kezd. Kivéve Rákosit, aztán egyszercsak valaki ad neki egy tockost, mondván: Tapsolj, kopasz, mert elvisznek!
Demagógnak lenni jó. Gondolatébresztő. Vitaindító. Provokatív. Ugye?
Tehát nem kell itt aggodalmaskodni. Húsz év múlva létrejön a Világállam(vállalat), az emberek csak eszperantóul beszélnek majd, a vallások megszűnnek, mindenkinek lesz saját autója, várható élettartamunk 500 évre emelkedik, megoldjuk a környezetszennyezést is, kurva nagy globális klíma-berendezést építünk, zoxigént állítunk elő bármiből, és nem is lesz szükség növényekre, csak múzeumokban lesznek, az élelmiszer meg szemétből készül majd, az emberi bőrszínről pedig népszavazással döntünk, mert mindenkinek beültetik. Aztán irány a Világűr!!!
Jó lesz nekünk.
clinkers 2007.06.18. 11:44:44

Miért kell náciknak beleártakozni olyan előremutató, egyértelműen balos dolgokba, mint az antiglobalizmus? A náci csak náculjon, tapsoljon a G8-nak, az való neki.
Ezzel megmondtál mindent !Aki antiglobalista az balos, oszt kész.A náci meg globalista, oszt az is kész.
Olyan meg nincs is , hogy nem náci, nem is balos, de nem is globalista, hanem szimplán csak egy élhető és igazságos világban élni kívánó honpolgár, némi "mocskosúl átvagyunk verve" felismeréssel ?
a nagy levin

remek. megigérem hogy előkapom az általános iskolás nyelvtankönyvemet. te pedig lehet hogy elemzed, de ezek szerint nem érted a wto egyezményeket.
ouroboros

a legtöbb náci antiglobalista. csak csekély logika kell hozzá hogy rájöjj miért
clinkers 2007.06.18. 12:04:46

„szimplán csak egy élhető és igazságos világban élni kívánó honpolgár, némi »mocskosúl átvagyunk verve« felismeréssel?”

Tehát balos. De te nem vagy az, mert a világ összes nyűge és nyomorúsága közül pont Izraelt kiragadni súlyos aránytévesztés, amely jól körülhatárolható történelmi előzménnyel bír.
clinkers 2007.06.18. 12:04:46

„szimplán csak egy élhető és igazságos világban élni kívánó honpolgár, némi »mocskosúl átvagyunk verve« felismeréssel?”

Tehát balos. De te nem vagy az, mert a világ összes nyűge és nyomorúsága közül pont Izraelt kiragadni súlyos aránytévesztés, amely jól körülhatárolható történelmi előzménnyel bír.
mz412
Ne mondj ilyet nekik !Holnaptól a náci söpredék csápol majd a G8 ellen, a váncsa meg kapkodhat majd a blancoroller-ért átjavítgatni a agyamenését.
clinkers

Az is vicces (hihihi), hogy én látok csövet, a zsidózás az ezek szerint széleslátókör.
Ouroboros

"jól körülhatárolható történelmi előzménnyel" - ühümm. Na persze. Pont ezeket a "jól körülhatárolható történelmi előzményeket" nem lehet kutatni.
"Mivel fehér vagyok teccik a dolog, csak aztán jönnek, akik fehérebbek és közlik, hogy én csak egy ázsiai cigánypásztornépvagyok"

Nezd, ez hulyeseg.

Megis ki jon ellened? Ma - es mar jo ideje - az egykori gyarmatosito Europai hatalmak a legnagyobb liberalisok a vilagon. Nem veletlenul latnak minket gyengenek a Kozel-Keleten.

Nem kell felned hogy jon egy nagy "feher" naci hatalom es elnyom.

Ideje lenne vegre megnezni mi megy Afikaban, kokemeny nepirtas, faji alapon, es nem hogy nem vesz reszt benne feher ember, hanem minnel tavolabb van tole annal durvabb.
mz412 2007.06.18. 12:07:14
„ouroboros

a legtöbb náci antiglobalista. csak csekély logika kell hozzá hogy rájöjj miért”

Nekem nincs csekély se, úgyhogy nem értem. A G8 is egyfajta fasizmus, azt gondolnám én, fasiszta fasisztának nem vájja a szemét.
mz412 2007.06.18. 12:15:30

Nem értem. Nem lehet a náci Németország történetét kutatni? Az igaz (és szerintem hülyeség), hogy a „Mein kampf”-ot nem olvashatja az átlagember, de egyéb moratóriumról nem tudok.
ouroboros

Ha az átlagember el akarja olvasni a mein kampf - ot, semmi nem áll az útjába. Még ki is adták magyarul. Aki akarta beszerezhette.
Ouroboros

Hoppá! A lecke fel lett adva neked! Bizony-bizony (félve pötyögöm ide), de elérkeztünk a történelmi revizionizmus igen rázós terepére. Hidd el ez nem csak zsidógyőlölő nácik közkedvelt elfoglaltsága. Sőt! www.ihr.org/
IdomitottFoka
"Az is vicces (hihihi), hogy én látok csövet, a zsidózás az ezek szerint széleslátókör."
Állj ki egy térre és kezd el szidni Oroszországot. Másnap mondjuk Máltát.
Harmadnap meg akire most gondolsz.
Azt többet nem fogsz csövet( max a celládban)látni.
IdomitottFoka 2007.06.18. 12:23:46

„Még ki is adták magyarul.”

Ha jól tudom, teljes elmebeteg földim, Mónus Áron munkálkodott ezen, mög is baszták érte. Amivel nem értek egyet: nem titkolni kell a náci irodalmat, hanem kiröhögni, nyilvánosan megtaposni.

Amúgy nekem is megvan angolul, pdf-ben, de nem érdekelt annyira, hogy belenézzek.
mz412 2007.06.18. 12:25:04

Semmiféle lecke nem lett nekem föladva. Náci hagymázokról nem vitázok, utánuk se nézek, már a napi egy kuruzischer.beobachter-látogatás is inkább lefáraszt, mint megnevettet.
Ouroboros

mégegyszer : www.geniebusters.org/915/04h_Cole.html
Nem, nem lehet kutatni. Az Institute For Historical Review-t felrobbantották, csak hogy egy példát ideírjak. Egy-két további példa pedig a fenti linken található.
Ouroboros
Én elolvastam, és nem nagyon értek vele egyet ! De te hogy alkothatsz valamiről véleményt amibe még csak bele se néztél ?
Akkor mit akarsz te kiröhögni, megtaposni ? Eszem megáll !
clinkers

"Állj ki egy térre és kezd el szidni Oroszországot. Másnap mondjuk Máltát.
Harmadnap meg akire most gondolsz.
Azt többet nem fogsz csövet( max a celládban)látni. "

Lassú + gyenge a felfogásom. Ez miért magyarázza meg, hogy zsidózni nemhogy tahó dolog, de helyénvaló? Különben is, miért is szidnám én harmadnap a pinát?
Mein Kampf?
Nincs meg, viszont olvastam.
Nem csak baromság, hanem unalmas is.
Akkor most le leszek tartóztatva?
mz412 2007.06.18. 12:32:03

Én sok mindent el tudok képzelni. Azt is akár, hogy a Holocaust hivatalos számai egy nagyságrenddel vannak eltolva a valóságtól.

Azt azonban egyik faszkalap revizionista sem fogja velem elhitetni, hogy őt csak az igazság iránti szenvedély fűti, és a szándékai a lehető legjobbak. Azt sem, hogy a náci Németország nem az ördög földi birodalma volt, mindenféle számtól függetlenül.

Felőlem azt mond minden náci, amit akar. Azt kutat, amit akar. Csak a globalizációkritikától maradjon távol, mert az nem nácinak való.
IdomitottFoka
"Különben is, miért is szidnám én harmadnap a pinát?"
Mert buzi vagy !:-))
Ouroboros

Nos ez az! Csak beállsz az antináci kórusba anélkül hogy fingod lenne mit is kántálsz! Dícséretes - de egy dolgot kurvára ne feledj : a "történelmet" mindig a győztesek írják (vagy hazudják)! Ja és nem vagyok náci!
JulWCZar

Sötét fekete ember csinál sok-sok fekete gyerek, sötét fehér ember vesz sok-sok plazmatévé meg autó.

Mindkettő az erőforrásokról szól, és mi sem vagyunk tudatosabbak. Végső soron a mi rendünk is ugyanoda visz, csak talán jobban élvezzük az utazást.

Ha a hsz-ből neked az jött le, hogy én konkrétan attól félek, hogy idejönnek a nácik és elvisznek, akkor inkább hagyjuk a témát.
clinkers

"Mert buzi vagy !:-)) "

Most azt mondod, hogy neked nem volt jó? :))
Nem műxik a link :(
Ouroboros

A legkomolyabb holokauszttagadást azok a zsidó szervezetek követték el, akik 98-ban 700 000 túlélő után nyújtották be a számlát Svájcnak.:)
Na persze Svájc fizetett is mint a katonatiszt, mert nem tehetett mást.
IdomitottFoka 2007.06.18. 12:37:38

„Különben is, miért is szidnám én harmadnap a pinát?”

;o))))))))))))

Gyanítom én, hogy arra akart itt sandán célozva lenni, hogy bezzeg Izraelt nem lehet szidni. Már miért ne lehetne? Szerintem Izrael jelenleg egy háborús bűnös, fasisztoid állam. Mondom én, pedig filoszemita vagyok amúgy, márcsak dacból is, mert a nácik legtöbbször antiszemiták.
IdomitottFoka
De jó volt ! Nem a száddal(mert az olyan jóóóóó...oh )a mondandoddal van a baj. :-)
ouroboros

Te azt szidsz akit akarsz, de Izrael államot nem lehet. Ők bármikor indíthatnak háborút tetszőleges állam ellen, bombázhatják szövetségesük hadihajóját (USS Liberty) vagy küvethetnek el gyilkosságokat idegen országok területén, egy biztos az ENSZ BT nem fogja elitélni, arról már nem is beszélve hogy ezért bármilyen retorzió vagy szankció érné.
De, lehet bírálni Izraelt, hogyne lehetne. Csak az a vicces, amikor valakinek valahogy mindig, mindenről a zsidók jutnak eszébe, mint Mórickának a kefélés. De nem antiszemita, ááááá, neeem.
Ja és a zsidő erkölcsiségben nem a Tóra hanem a Talmud irányadó. Én mint alacsonybbrendű goj (állat) kissé írtózok ettől a megközelítéstől.
A rasszizmus nagyon mocskos dolog, bárhonnan is jöjjön -nem igaz??
mz412 2007.06.18. 12:53:22

Véletlenül igaz, amit leírsz, de ennek legfőbb oka az, hogy Izrael Amerika legmegbízhatóbb szövetségese a Közel-Keleten. Az ENSZ BT igenis számtalanszor elítélte (volna) Izraelt, csak az amerikai vétó akadályozta meg.

Ne félj, ha nem így lenne, hanem mondjuk a Venezuela-Kuba-tengelyben volna, már rég bombáznák.
mz412

Már most is Izraelt szidod, és elhiheted innen messzebbre hallatszik, mint bármelyik terünkről. Ha holnap már nem kommentelsz be, akkor gyanakodni kezdek. De ha mégse lesz semmi bajod, akkor -> mégiscsak lehet szidni Izraelt.
"Én mint alacsonybbrendű goj (állat)"

Attól, mert pár hülye elborult magasabbrendűnek érzi magát a nemzsidóknál, az nem jelenti azt, hogy ab ovo minden zsidó így gondolkodik.

Amúgy meg a Semjén-féle csapágyasra forgatott szemű keresztények meg azt nézik le végletesen, akik nem osztják a tömjénfüstös marhaságaikat, a fundi iszlamisták meg egyenesen megtérítendőnek, ha az nem megy, kiírtandónak tekintenek minden nem muszlimot a földön, az nem csípi a kis szemed?

Afrika kapcsán: eleve nem kellett volna oda európai embernek bemenni, de hamár bement, nem lett volna szabad kijönni. Egyik kedves barátom úgy fogalmazta meg, hogy az európai országok kivonulása kb. olyan volt, mintha ő azt mondaná a három gyerekének (négy, tizenkettő, és 18 évesek): "Na, fiaim, itt a kocsikulcs, itt a lakáskulcs, mindkettőtt a nevetekre írattam, és itt egy bankkártya, a számlán ötmillió forinttal. Én most elköltözöm a világ másik végére, havonta egyszer telefonálok, sok szerencsét!"
Az antiglobalizmus legnagyobb problémája, hogy igen gyorsan átcsap zsidózásba, pláne kishazánkban. Azon túl, hogy szerintem primitív és hülye általánosítás (csak egy egyszerű ellenvetés: a kínai vagy japán multikban hány zsidó lehet?), semmiképpen nem célravezető, csak lejáratásra és viszályszításra jó.





Vannak olyanok, akiknek mindegy miről van szó, a zsidókról van szó. Ha W. postolt volna egyet a lábbal hajtós Moszkvicsokról, pár baromnak akkor is a zsidók és Izrael jutott volna eszébe.
mz412 2007.06.18. 12:40:20

Egy utolsót még, aztán befejezem, mert gyümölcstelen.

„Csak beállsz az antináci kórusba anélkül hogy fingod lenne mit is kántálsz!”

Talán valamennyire sejtem, de ne menjünk bele büszkeségi kérdésekbe. Antifasisztának lenni pedig a XX. század után nem valamiféle elkötelezettség, egyszerűen EMBERI MINIMUM.

„Dícséretes - de egy dolgot kurvára ne feledj : a »történelmet« mindig a győztesek írják (vagy hazudják)!”

Ebben véletlenül igazad van. A történelem egy fikció, amelyet a győztes a saját önigazolására gyárttat. Ez esetben a győztes se volt olyan patyolat: ha jól tudom, az első haláltáborok angolok voltak a gyarmatbirodalom idején, kétségkívül az első (és számomra a legdühítőbb) holokausztot Amerika indította a saját földjén, jobban mondva éppen ennek a nagyon is nemsaját földnek az elrablását betetőzendő; hogy Hirosimáról és Drezdáról ne is beszéljünk.

A nácizmus ugyanakkor nem fikció, hanem létezett és létező valami, amire itt számos megnyilvánulás is ékes példa.

„Ja és nem vagyok náci!”

Általában aki nem az, annak eszébe sem jutna így bizonygatni. Engem eddig sikeresen meggyőztél, hogy az vagy.

„If it looks like a duck, walks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck, then it is probably a duck.”

DIXI.
"Kedvenc neoliberális globalista irányuk arrafelé mutat, hogy az egész világ, beleértve
az amerikai Egyesült Államokat változzon Palesztinává egy kis uralkodó osztállyal,
nagy biztonsági gépezettel és szavazat nélküli elnyomott lakossággal.[és néma
sakkozókkal]. De adjuk ki járandóságukat egy sajtóban dolgozó úriember szerint.
Rosszabb soruk is lehetne. Az amerikai zsidóság egy hangosabb része inkább lágyan
bánik velük. A Haaretz US levelezője, Nitzan Horovitz ezt írja a mai lapban (2001
március 16.): "Az USA izraeli támogatói (AIPAC) erősebben meg nem alkuvó [ii],
mint bármelyik izraeli kormány, beleértve Sáronét is." Ez egy zsidó uralkodási
szervezet Jossi Beilin szerint, egy izraeli volt miniszter szerint, aki maga sem túl
liberális.
Miért gyűlölik a palesztinokat? A palesztinoknak gyökerei vannak, környezetükkel
összhangban élnek, szeretik falvaikat, ragaszkodnak országukhoz, tudnak zsidó
vezetés nélkül élni. Egy zsidó felsőbbrendűségi elv tönkre akarja tenni társadalmukat,
elvenni országukat, és rabszolgákká akarja változtatni őket, akik zsidó gyárakban
izzadnak. Ha Portnoy­2001 ezt gondolja a palesztinokról, akkor miért gondolna mást
más gójokról? Egy jó bécsi pszichiáter betegnek nyilvánítaná és veszély forrásának
szomszédaira nézve. Olyan beteg, mint egy bigott Ku Klux Klan tag, de sokkal
befolyásosabb, mert a médiákat uralja."
Israel Samir

Amúgy fenntebb már küldtem egy-két linket, akit érdekel olvassa akit meg nem annak további kellemes szendergést!
Bizonyára remek linkeket tudna bárki bevagdalni arról, hogy Xenu létező valaki volt, és a benned rejlő Thetánok mozgatnak.
Ouroboros

Én is befejeztem, bőgj tovább a kórussal. És a jó édes anyád a náci!!!
Tudod, ha valaki a forgalommal szembe halad az autópályán, talán elgondolkodhatna azon, hogy nem mindenki más a hülye, hanem ő maga.
"Sötét fekete ember csinál sok-sok fekete gyerek, sötét fehér ember vesz sok-sok plazmatévé meg autó."

Jaj, jaj, bunos fogyaszto.

A plazmateveert es az autoert nem meszarolnak le artatlanokat. Es ha csak nem valami szaudi herceg vagy, akkor a vilag ezen felen becsuletesen tanulnod es dolgoznod kell hogy ezeket megszerezd, egyreszt betartva a torvenyeket civilizalt magatartast tanusitva, masreszt ezzel erdekelte teve magad a torvenyek masok altali betartasaban is.

Amig a fodbul' plazmateve lesz, az egy hosszu, idoigenyes, bonyolult folyamat, amely a globalis piacgazdasagban resztvevo civilizalt orszagokban zajlik le.

A globalis piacgazdasag egyebkent olyan mint az atomfegyverek voltak a hideghaboruban.

Sok majom hippi rinyal miatta, holott mindket dolog attol ov meg minket hogy fejlett ipari hatalmak ujra egymas torkanak ugorhassanak, mint azt tettek a II. VH-ban. Ez utobbi azzal, hogy kolcsonos fuggosegbe kerulnek az abban resztvevo orszagok. A kolcsonos megsemmisites helyebe (vagy melle) jon a kolcsonos fugges.

"Mindkettő az erőforrásokról szól, és mi sem vagyunk tudatosabbak. Végső soron a mi rendünk is ugyanoda visz, csak talán jobban élvezzük az utazást."

Hova? Vilagvege? Gaia halala? Ugyan mar. A mi rendunk oda visz, hogy szabad vagy, nem lonek agyon, nem irtjak ki a csaladod, es hogy e miatt biztonsag es kiszamithatosag miatt vannak akik hajlandoak rengeteget tanulni es dolgozni hogy fennmaradjon az emberi civilizacio es hogy a valaszokat a tudomany adja, ne valami dogma. Oke, fellengzosen hangzik, de konkretan az afrikai viszonyok kozott semmi nem maradna abbol ahova par ezer ev alatt felkuzdottuk magunkat.

Momentan a te joletedert felesleges buntudatot erezned Afrikaval kapcsolatban, nem zsakmanyolja oket ki senki, bar ha ekszerekkel kereskedsz akkor az mas teszta.

"
Ha a hsz-ből neked az jött le, hogy én konkrétan attól félek, hogy idejönnek a nácik és elvisznek, akkor inkább hagyjuk a témát."

Egyreszrol nem ertem mit akarsz mondani.

Mas reszrol az jott le hogy szerinted a mi helyzetunk nem jobb, ezert boldogoknak kene lenniuk az Afrika rosszabb sorsu reszen eloknek, sot, barki aki oket teszi felelosse, vagy kozbe akar avatkozni azon tul hogy zsakokat dobal ki egy C-130-asbol, az hudenagy rasszista, hiszen errol is mi tehetunk, meg hat szegenyeket az ag is huzza.

Holott szegenyek torzsi-faji alapon nyomjak vissza egymas fejet a pocsolyaba, attol fuggoen hogy ki eppen a nagyobb kakas a szemetdombon. Ebbol maguktol sosem fognak kikaszalodni.
"Lófasz Hadnagy 2007.06.18. 13:10:46"

En is pontosan igy latom.

Apu tovabbra is utal neha penzt, de azt mindig az a gyerek szerzi meg aki a tobbit lezuzza.

Ha a masik ket gyereket kerdeznek meg, szerintem nem bannak ha hazamenne apu.
Na ja, amellett, hogy nem nagyon tudnának mit kezdeni a kocsival, a lakással, meg a bankkártyával, még egymásnak is esnének, hogy ki használja a bankkártyát és mit vegyen rajta.
Zsidózózók!
Nácizózók!
Fújjj!
JulWCZar:
A félelem oka nem az, hogy Gaia néni meghal, hanem ha eccerűen úgy gondolja, hogy már terhére vagyunk az ő profi kis ökológiai rendszerének, akkor ő csinál ki minket, és jöhetnek helyettünk a csótányok.
Én csak azt nem értem, miért nem fognak 8 hadihajót, találkoznak valahol kinn a nyílt tengeren, oszt kész. Akkor nem kell foglakozni a hippikkel, akik már rég kihaltak.
Ma a hippik vezetik amerikát. A hippi nem hal ki csak átöltözik, na meg beáll a sorba.
"Ezek nem tömegek. Ez egy törpe minoritás. Ezek a senki által nem választott senkik. Nemzetközi toborzással néhány ezer fő. Rendészeti kérdés." -w-

Mennyire tökéletesen ragadja meg a lényeget, ennyire még soha nem láttam lényegretörően megfogalmazni az anarchizmus mibenlétét. :)

"Nem fogok sose odamenni és rendőröket dobálni, de talán érdemes lenne a problémákra válaszokat keresni." Ezt teszi a G8 is okoska. És bár ők évente utalnak 60milliárdot afrikának, nektek csak az agitprop maradt, és anyagilag ugyanúgy szartok a kérdésekre, mint azok, akiknek az agitprop szól, a középosztálybeli nyugati jómódú gazdagék.

Az, hogy kimennek ablakot tördelni afrika nevében... hátnemtom... minimum gumilövedék sortűz. minimum. egy pillanatra sem kell velük finomkodni.

"Korten, Chomsky, Varga István vagy Bogár László." Jajj ne, egy újabb divatanarchista... Te is egyetemi keretek között tanultál arról, hogy elnyom az állam???? :)

"globáltőke-barátnak lenni." ügyes-ügyes, innen már csak egy lépés a zsidózás, kezdem megérteni miért értik meg egymást olyan jól a nácik és az anarchisták.

"te pedig lehet hogy elemzed, de ezek szerint nem érted a wto egyezményeket." egyértelmű, az anarchisták a világ gazdasági kérdéseinek a polihisztorai, és a világ problémáinak vértől duzzadó dobogó szívei, az anarchisták az elnyomott néprétegek simogató és felemelői.

Szerintem előzzük meg ezt az egészet azzal, hogy... és akkor most nem jött ki belőlem a "falhozállítós" rész, de majdnem.

mz421: te egy ritka nagy állat vagy. csak nem anarchista főszervezőhöz van szerencsém?
Ja télleg, meg az "én pici pónim" is egy lépésre van a globáltőkétől. Naés?

Minden kisebbség amelyik hangoskodik rendészeti kérdés mi? :)

Nem, a G8 nem a világ "bajaira" keres megoldást "okoska", hanem a világrend bajaira. Szerintem érdemes megkülönböztetni a kettőt.

A pézről meg csak annyit, amit Evita Peron mondott valami "nem jótékonykodni kell" jellegű dumával. Annak célja a lelkisimeret megnyugtatása meg a pr.

Mellékesen kicsit gondolkodj el mit mondott Putyin es akkor az amerikai befolyási övbe tartozó "világszervezetek" működése máris humorosabb képet ölt.


Mi természetesen a létező világok legjobbikában élünk. Ez nem is kérdés, már ha a liberális demokráciát értjük ezalatt.

Ezt belátni roppant egyszerű: általában nem a nyugati országokból menekülnek az emberek Kubába, hanem fordítva.

A kubai zászlókkal felvonuló, Chavezt éltető "antiglob" srácoknak tehát nyilván annyi agyuk van, ami épp a vonuláshoz elég. Hát nyilván ők fognak diktálni, persze. Idióták.
Jahm, de nem jelenti azt, hogy az jó.

Mert ugye Kuba önmaga miatt nem volt része a világ kereskedelmének.

"A szociálisan érzékeny és nyíltan anti-imperialisztikus beállítottságú Jeff Cohen, média kritikus, az idén nyáron Venezuelában járva megerősítette más latin-amerikai megfigyelők véleményét, amely szerint a kormány politikai programjának megfelelően hatalmas pénzeket fektet be, figyelem! – a népbe, elsősorban a mindeddig lenézett, kizsigerelt kisemberbe. Amit Chavez XXI. századi szocializmusnak nevez – nem túl szerencsés módon ugyan vörösbe öltöztetve -, az tervszerű nemzetépítésben, a fojtogató nyomor, betegség és a tudatlanság felszámolásában nyilvánul meg és Cohen szerint valójában egy olyan átgondolt szerkezetű gazdasági rendszer, amely leginkább a svédekéhez hasonlítható.



Érthető módon Chavez ellenségei a svéd párhuzamról nem hajlandók tudomást venni, sőt azzal vádolják, Kubát másolja és „kommunista retorikával” nyeri meg a balga tömegeket. A retorika egyébként többeket talán érthetően irritál - Éljen soká a forradalom! –, a stílus, a személyi kultuszra emlékeztető jelek is lehetnek riasztóak, a szavak mögött azonban, és ez kell legyen a lényeg, a mindennapok során tapasztalható valódi, konkrétan pozitív eredmények, „forradalmi változások” sorakoznak. Tömegek számára soha nem remélt lehetőségek nyílnak. Életek válnak élhetővé.



Egy évtizeddel ezelőtt Venezuela lakosságának 60%-a volt szegény. A lemaradás behozatala nem történhet máról holnapra. A türelmetlenkedőknek és a kritikusoknak szem előtt kellene tartani, a nemzetépítés folyamat. Chavez azonban hatalmasakat lépett előre: a svéd szociális védőhálóhoz hasonlóan első terminusában mindenkinek ingyenes orvosi és kórházi ellátást biztosított – ami ne feledjük, évtizedek óta megvalósulatlan próbálkozás, csupán örök választási csali az Egyesült Államokban. Chavez tagadhatatlan érdeme a nyugdíjjogosultság kiterjesztése, az ingyenes felsőoktatás és felnőtt képzés bevezetése, az éhezés felszámolására tett lépésként dotált élelmiszerjuttatás, valamint az egyedülálló nők/anyák állami támogatása. ":)
Még szerencse, hogy nem Bush irányítja Amerikát.
naná hogy a létező világok legjobbikában élünk! és azon kell munkálkodni, hogy még jobb legyen, nem azon, hogy versenytársakat teremtsünk magunknak!

elefánt egyébként alap. :)
Kuba nem a szocializmus alatt/miatt lett egy monokulturás mezgaz. ország. A sorrend vhogy így nézett ki: 1.spanyol gyarmat, 2. amerikai félgyarmat, 3.Castro, forradalom, államosítás, 4.amerikai embargo (a kereskedelem 90%-a az USAval zajlott), 5.Szovjetunió mint támasz - ez volt az egyetlen lehetőség, a szocializmus meg kb. olyan mint a kereszténység felvétele Szt Istvánnak, együtt jár a know-how-val. Azt a végén beleragadtak, segítség nélkül.

Chávez fogas kérdés. A TV műsora gáz, de hát vhol a Gyurcsány-blog is az, mégis működik. Emlékezzünk, volt már puccsista tábornok, ült börtönben, aztán elnökválasztást nyert (demokratikusan), ellene is volt puccs, de egy hét múlva ismét hatalmon volt...

Az átlag venezuelai biztos nagyon jól jár, és úgy tűnik okosan használja fel a bőséges olajpénzt: iskolarendszer reformja (Kubából importált több ezer tanár), informatikai forradalom (saját számítógépgyártás, nyílt forráskódú szoftverekre való áttérés). Ezeknek a haszna megmarad Chavez után is. Persze mindemögött ott a kínai nyomulás, ami kiterjed egész Latin-Amerikára.

Szerintem nem rosszabb a latin-amerikai átlag elnöknél, csak vele többet foglalkozik a sajtó - szereti is, él is vele, meg az USA is kikiáltotta fő ellenségnek a jó ég tudja miért.

Jó lenne, ha többet tudnánk a térségről, tekintve, hogy Magyarország az észak-európai modell helyett inkább a latin-amerikai felé mozog mostanság.

"A palesztinoknak gyökerei vannak, környezetükkel összhangban élnek, szeretik falvaikat, ragaszkodnak országukhoz, tudnak zsidó vezetés nélkül élni"

Ez volt a nap vicce :) Lásd mi zajlik mostanság arrafelé.
Arpad megint sikerult a dolog demagog veget elkapnod. Gratulalok. A Vancsa iras is csak egy a dolog felszinet karcolgato ostoba duma.
Most olvasom a bodoky cikkét...Én nem is értem ezt a figurát. Régen még normális volt... :-) Mi történt vele? Betört néhány kirakatot vagy mi? Ráérzett az "ízére"?

Innen már csak egy lépés lesz, és őt választják az amnesty international hungary elnökének...
"be kell látnunk hogy a világhatalmat gyakorló neolib szekta idén elérkezett a falhoz: az ENSZ klímajelentése után nehezen vonható kétségbe, hogy még a neolib egyedüli kedvezményezettjének bizonyult globális elit is rövid távon meg fogja szívni, ha nem reagál gyorsan a sokszínű globkrit által évek óta - úgy, ahogy - artikulált kihívásokra."

tejóisten...
Hm, szvsz a Váncsa (és vele lustán egyetértve Tóta) itt ugyanolyan demagóg és felszínes, mint akikről ír. Pusztán egy hőzöngő radikális kisebbség alapján megítélni a globalizáció kritikáját több mint bűn: hiba.
Ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy a demokrácia egy kalap fos, mert lám olyan selejtek lehetnek az élcsapatokban, mint pl. Baja meg Mikola, és ezzel a demokrácia egész kérdése le is vagyon tudva.
Ezzel csak annyit sikerül elérni, hogy ne kelljen mondani vagy állítani semmit a valódi kérdésről, meg lehessen úszni a valódi elemzést és csak egy széli jelenséget kelljen egy olcsó sercintéssel elintézni. Magyarán sunyi gyávaság.
Az Attac pl. nem egy beszívott hippi buziság, hanem egy valódi problémát állít a középpontba, hogy tudnillik az egyidejű hatalmas tőkemozgások állam- és régiószinten képesek destabilizálni a helyzetet, ami nem játék, hanem sokszor tömeges emberhalál, és aminek lehetséges olyan kereteket adni, ami megosztja a kockázatot és felelősséget.
Az sem hülyeség, hogy igenis vissza lehet élni az érdekérvényesítés terén gyengébben állók helyzetével és nyugodtan lehet náluk mindazt, amit az anyaországban nem: a környezeti katasztrófa előidézésétől kezdve az emberkísérletekig voltaképpen bármit (ezt pont mi ne tudnánk, akiknek csak ez teljes folyóját sikerült fertőtleníteni ciánnal?). Ebben pedig (hogy hoznak-e és milyen szabályozást, igenis van felelőssége a nemzetközi döntéshozó testületeknek).
Persze ez egy sokkal bonyolultabb kérdés, és több energiát is kéne belefektetni, mint egy csapat faszkalap kődobáló (jogos) lefaszkalapozásával elintézni az egészet. Azt ugyanis könnyű -- túlságosan is, épp annyira, mint pl. követ dobálni.
nem értem ezt a világot
eddig aszitemm, jobboldali vagyok, de árpád nekem már szélsőjobb
nem értek én már semmit!
elég ambivalens gondolataim vannak a Váncsa cikkel kapcsolatban:
- egyrészt persze szánalmasnak tartom a rendőrökkel balhézzást minden ilyen eseményen, bár, szabadjon megjegyeznem, ez a '68-as nyár kis öröksége/hagyománya, és azért az ún. NAGY GENERÁCIÓ, de még annak korcs hazai utánérzése is nagy intenzitással koszorúzza saját szobrát (radikálisoknak: szopja a saját ...), itthon pl. éppen a heti hetesben.

- az, hogy kit választottak meg és kit nem, ugyanerre a kérdésre vezet engem: megválasztotta-e valaki a heti hetes menedzsmentjét, és ha nem, akkor honnan veszik a bátorságot, hogy kritizálják a megválasztott (ex-) miniszterelnököt? mi a legitimáció? a tévében lehet, de a réten, a G8 csúcs mellett nem lehet? a w.blog.hu-n lehet faszságokat írni, de Genfben vagy Oszakában nem? törpébb minoritás-e a nemzetközi vizesnyolcas horda az Index szerkesztősőégénél?

- visszatérve arra, hogy akik viszont a süppedő fotelekben vannak, azok megválasztott képviselői országaiknak:
az országaik választják, vagy a média előszelektál, és a fennmaradóból válogat az ország? nekem a média Győzikét, Mónikát, Claudiát, Csiszárt és Szovjet Józsefet is előszelektálja. Ebből lehet választani, vagy marad a bittorrent (ehe. marad). ezen az elven, a nem-szavazók (Magyarországon a jogosultak fele!) miért ne választhatná a politikai bittorrentet???

Váncsa pontosan azt állapítja meg, amit én is igyekszem megállapítani, amikor a liberális demokráciával szembeni rendszerkritika merül fel: hogy a kollektivista kísérletek nem váltak be.

megismétlem: nem a lib. demokráciákból menekülnek a tömegek a kolektivista rezsimekbe, hanem fordítva.

hogy kb merre gondolják ezek a buta hippik a jó irányt, azt nem nehéz megállapítani a jelképeikből. Castro, Chavez, és természetesen Che Guevara, a buta hippi mindenkori ismertetőjegye. teljesen normális reakció, hogy akkor első lépésben legyenek szívesek lemondani a lib. demokrácia áldásairól, és ne akarjanak a mekiben kajálni, légkondicionált autóban utazni. act locally, köcsögök.
"a nem-szavazók (Magyarországon a jogosultak fele!) miért ne választhatná a politikai bittorrentet???"

de nem választja. az anti-/alterglob mozgalmak elérhetők, megismerhetők, ha vkit érdekelnek.
act locally, act locally... De más publikációidban éppen azokat köcsögözöd, akik azt hiszik, ellenszélben is fenn kellene tartani a helyi mezőgazdaságot, vagy azokat, akik nem hiszik, hogy az oktatásnak az a legjobb reformja, hogy betereljük gyárakba a gyerekeket, hogy hatékonyabban lehessen belőlük konzumidiótákat gyártani (ha a faluban nem méretgazdaságos McDonaldsot nyitni, majd a városban lesz az is a parasztjának, nehogy kimaradjon a jóból)

és adjunk nekik interaktív táblákat, forgalmazva by HP vagy más permanens tendergyőztes. és lőn világosság.
---
persze, a korszerű tudás fejlesztését én is fontosnak tartom, csak attól félek, az interaktív táblák inkább egy újabb közbeszerzési hekkelés, semmint egy koncepció része.

"de nem választja. az anti-/alterglob mozgalmak elérhetők, megismerhetők, ha vkit érdekelnek."

szerintem a tömegek számára nem, bár a tömeg azt sem tudják, ez a sok hippi mi a francot akar valójában. és, igazad van, ők maguk sem tudják, szerintem.
A Vancsa egy f@sz.....az ajánlgatott Bodoky nem különb tőle...pedig valamikor régen fasza cikkeket írt a mancsban.
Az antiglobalisták meg nyaljonak sót.
Tóta,

A népek szarnak a lib. demokráciára. Egyetlen dolog érdekli őket: Minnél több cuccot megszerezni. A kommunizmus azért bukott meg, mert az alacsony gazdasági hatékonyságával, nem tudta kielégíteni a cuccok utáni növekvő éhséget.....sőt bizonyos helyeken, még az alapvető dolgokat sem tudta biztosítani.
"hogy kb merre gondolják ezek a buta hippik a jó irányt, azt nem nehéz megállapítani a jelképeikből. Castro, Chavez, és természetesen Che Guevara, a buta hippi mindenkori ismertetőjegye. teljesen normális reakció, hogy akkor első lépésben legyenek szívesek lemondani a lib. demokrácia áldásairól, és ne akarjanak a mekiben kajálni, légkondicionált autóban utazni. act locally, köcsögök."

Biztos hogy más is azt látja ezekben az emberekben amit te vagy Vancsa?
mit kéne látnom egy önkényuralmi rendszer jelképeit lóbáló emberben?

a) hülye, tájékozatlan fasz
b) önkényuralmista
Che sokaknak nem önkényuralmista, hanem a romantikus lázadó, a motoros, aki beszólt a tőkéseknek.

Chavez szintén más úton indul el és be mer és tud is tartani a nagy mumusnak, akit nem véletlenül utálunk, mint te is leírtad párszor korábban.

Castro szinten hasonló romantikus alak, aki csakazért is dacol, nem kényszeríthetik térdre.

Innen nézve nem olyan rossz a kép. Persze ettől még akik őértük vannak oda lehetnek tájékozatlanok, de hogy önkényuralmisták? Az már kérdésesebb szerintem.

Mondjuk láthatsz olyan megvezetett személyt aki megpróbál "lázadni" és megkapta hozzá a divatos furcsamód globalizációs-termék kapaszkodót.

Viszont valahol hasonlóan vagyunk a Liberális Demokráciával is nem?
Az USA miért az? Mert azt mondja magáról?
Vagy akár a mi szeretett államunk miért az?
Tulajdonképpen mik a határai a Liberális demokráciának? Mi fér még bele?
Egyáltalán min alapul?
Kristl:

A nagy mumust miért kell utálni?
Arpi ez: ""a nem-szavazók (Magyarországon a jogosultak fele!) miért ne választhatná a politikai bittorrentet???"

de nem választja. az anti-/alterglob mozgalmak elérhetők, megismerhetők, ha vkit érdekelnek. "

megint lustasag. Ugye nem kell minden a hazai lofaszjoskaktol behanyt embernek egybol lelkes alterglobalistanak lennie. Aztan ezen az alterglob kifejezesen is lenni mit csamcsogni, talan a vizesnyolcas mellett ezt is kifejthetnetek Vancsaval, lehet, hogy kicsit arnyaltabb kep alakulna ki. De persze ez megint idot emesztene fel hat egyszerubb az agressziv, korlatolt am rettenetesen hangos es latvanyos (TV-ben rulzik milyen fasza vagokepek lesznek...) kissebseg vislekedeset ratolni az egyebkent normalis alterglobokra.
publius
Szerintem sehova se irtam olyasmit, hogy "kell".

Mondjuk Tótával ellentétben, én nem gondolom, hogy önkényuralmisták. Annyit gondolok csupán, hogy romantikus álomvilágban élő elkényesztett kis köcsögök, akik valahonnan valami szövegkivonatból olvastak valami Marx nevű figurától valamit, látták leírva a forradalom szót, és most arra verik. Életükben nem olvastak mélyebb dolgokat. Idealista kis hülyék, olyanok, mint az amatőr költők... :D

Ha valóban forradalom lenne, akkor a) ők menekülnének el elsőként b) ők lennének a golyófogók. Nem tudom melyikkel járnánk jobban.
Tetra

Tehát amatőr költőnek lenni amatőr kis hülyének lenni? :)
Érdekes gondolat, pláne hogy kicsit úgy érzem az idealista is jelen esetben elitélő jelző.

publius

Nekünk Európában az USA a távolba szakadt nagyfiú, aki meggazdagodott odaát, de ha nagyon kell akkor hazajön és segít (világ- és hidegháború, marshall-segély).

Latin-Amerikában viszont ő a kolesz réme, aki elszedi a kicsik tízóraiát. Ez van ott lassan 200 éve (mit sírt a szánk a török hódoltság 150 évén...) jó, hogy a tökük tele van a gringókkal, és kultusza van mindenkinek, aki be mer nekik szólni.
Az idealista önmagában nem, csak a naív romantikus idealista az. Ők nagyon kedvesek és aranyosak, de jobb, ha a cselekvésük addig terjed, hogy rongyos papírokra verseket írnak. Csak ne akarják megváltoztatni az én világomat, mert azt a politikai rendszert, amiben azért a többség jól érzi magát, csak azért mert nekik épp ezt súgta a nagy Gaia... :)
Tetra

Márpedig a legtöbb társadalmi változás gyanítom, az ilyen "szemétnépből" indult ki. Gyanítom a felvilágosodáshoz is van köze ami végülis erősen formálta a nyugat mai szabad eszméit és individualizmusra berendezkedett társadalmát. Sőt valahol a protestantizmus elindítói közt is volt egy halom idealista. A hülyék nem azt hitték hogy megváltoztathatják a rendszert? Fene beléjük...
"De miért gondolják a kiváló publicisták, hogy Mr. Corporation kétséget kizáróan igazságtalan & kizsákmányoló & környezetpusztító világuralmának egyetlen alternatívája a kommunizmus?"
kultplay.hu/index.php/2007/06/20/re_die_hippi_die
MUNKA! FOGLALKOZTATOTTSAG! JOBS! EMPLOYMENT! ARBEIT! ERWERBSTÄTIGKEIT!

Arra nem kaptam meg soha valaszt egyetlen antiglobostol sem, hogy ha a fogyasztoi tarsadalom bunos es elvetendo, akkor hogy a francba' kepzelik el a vilag nepessegenek foglalkoztatasat? Mert a termelekenysegnek a technologiaval parhuzamos novekedese elkerulhetetlen, igy kevesebb (vagy akar csak szinten tartott) fogyasztas csak folyamatosan csokkeno munkamennyiseggel erheto el.

Van par otletem, de mindet nehez elkepzelni:
1) Az emberek fele munkanelkuli, es ezek az emberek segely nelkul (mert arra nincs penze a masik felenek) tengodnek az utcan, a tengerparton vagy kommunakban
2) Mindenki onkent! (legalabbis a nagy tobbseg) napi 4 orat dolgozik fele! berert.
3) Vissza a geprombolashoz, de ezuttal kokemenyen! Globalis leszereles utan kovetkezhetne a globalis labor- gep- egy gyartosorrombolas!

Szoval melyik? Vagy valamit nem latok?

Vancsa tenyleg a fejen talalta!
Fenntarthatosag. Sustainability. Nachhaltigkeit.

soleado!
Ez egy valoban konstruktiv bejegyzes a kultplay-en.
A multik es a kormanyok politikajanak korrekcioja idonkent tenyleg kivanatos. Foleg ami a fenntarthatosagot illeti. Ez egy kulcsszo. A multik, a kormanyok es a demokracia talan legnagyobb gyengeje, hogy ritkan erdekuk a fenntarthatosag.
TWA, errol elmelkedtel mar? Civ 4-bol pl. kihagytak a pollutiont, mert unalmassa teszi a jatekot. Jo, behoztak a health-et. De bevallom, nekem a legritkabb esetben sikerul par folt erdot megsporolni a jatek vegeig, hogy majd lumber mill-lel vagy enviromentalism-mal nagyon hosszu tavon profitaljak.

A nemeteknel komoly tema a fenntarthatosag. De a dilemmara adott valaszok... hat... vegyesek.
Meg mindig ugy van, hogy kiszallnak az atomenergiabol!!!!! Komoly nemet politikusok allitjak, hogy az atomenergia 0-hoz konvergalo szerepet kepes jatszani a CO2-emisszio csokkenteseben! Pl. mert nem lehet vele futeni. lol.
Bezzeg a szelkerekek! Az, hogy pl. min. 100 t acel kell egy db-hoz es hogy szelcsendben - legjobb esetben - gazeromuvel kell kivaltani (es hogy futeni ezzel sem eppen gazdasagos) az mellekes.
Kredenc

Apró észrevétel csupán. :)
Az antiglobalisták nem feltétlen a jelenlegi világrendet akarják megőrizni, mikor a jelenlegi világrendet akarják megváltoztatni.

Gondolom most már érzed a logikátlanságot a kérdésedben. :)

Nekem általában elég szép erdőségeim voltak a Civ-4ben.
Bélyegezünk, skatujázunk, de nem gondolkodunk!

OK! Tőkéé a világ! Legutóbb 50 millió ember, azóta nem adták össze!

Ja! Az akkori Friscoi fenegyerekek osztják a Világot!

Messze se menjünk. Szocialista Fetónk a Nagytőkés, Janikával együtt!

Ez nem politika, hanem pénzérdek!
A hasonlat sántít! Portugália, spanyolhon...stb.
Egyik farkas ette meg a másikat.
Soroljak példát, mint 1588, vagy az angol-holland, spanyol-amcsi, I. és II. világháború??

Legitimitás.
Che-t ki a bánat választotta?
Lenint ki?
A labdaházi eskü is totálkurva alkotmányellenes volt!!
Dózsa és Watt Tyler egy részeg greenpeaces vol! Értem én!

Megint, az önként menjünk, mert nincs más út!

Bértollnok!
azon az egesz magyar jobboldalos beszolason kivul nagyon talalt a cikk :)
süti beállítások módosítása