Na. Rendőrség lefejezve miniszterig, pártkongresszus roppant izgalmak közt lezajolva, úgyhogy most talán felemelhetjük egy kicsit a fejünket a magunk alá csináltból. Ideje foglalkozni az őszödi beszéd legnagyobb vesztesével: Malina Hedviggel.
Malina Hedviget saját beszámolója szerint azért verték meg szlovák bőrfejűek tavaly ősszel, mert magyarul beszélt. Van másik magyarázat is: a szlovák hivatalosságok álláspontja az, hogy Malina Hedvig saját magát verte össze, majd a saját blúzára írt gyűlölködő szöveget, épp csak megúszta, hogy menekülés közben hátbalője magát. Hedvig ellen tehát vádindítványt terjesztett elő a szlovák rendőrség, hamis tanúzás miatt: azt hazudta az aljas bűnöző, hogy őt megverték, pedig nem is.
Rossz hírét keltette Szlovákiának.
Szlovákiának ugyanis egyébként jó híre van, ha valaki nem tudná. Az, hogy egy pszichopata segg a miniszterelnökük, aki rezgőfrászt kap, ha csúnyát írnak róla az újságban, meg hogy az ő szövetségese az echte fasiszta Ján Slota, az maga a jó hír. Ja meg ott van még – kormányon! – Meciar, aki nem szarozott szkinhedekkel a maga idejében, hanem fogta a titkosszolgálatot, és elraboltatta a köztársasági elnök fiát. Ebbe a finom levesbe köpött bele Malina Hedvig. Hát még jó hogy megbüntetik. Térdel, szop.
Mi pedig hóttkomolyan tüntetünk idehaza az imaginárius fasisztáink ellen. Addig se zavarjuk az igaziakat odaát. Utoljára a Ceausescu falurombolásaikor tudtunk kiállni. Tíz- és százezres fáklyás felvonulás, az volna most normális. Nem pártok nélkül, hanem minden párttal, együtt. De mi már megszoktuk, hogy egymásért nem tüntetünk, csak egymás ellen.
Ne bántsd a magyart!
Fasiszták tizenkét óránál
Akiért a harag szól
2007.05.22. 04:00 Tóta W. Árpád
Címkék: külpol
464 komment · 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr9685048
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2008.01.04. 18:24:37
Szvatopluk, az európai értelemben vett szocialista „Amikor a jelenlegi európai országok területén még csak állatok rohangáltak, akkor a szlovákok már államalakulatban éltek” - foglalta össze Fico az általa meghirdetett „okos histori…
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
st_pippin 2007.05.23. 10:38:31
Igen az MSZP egy párt, amelynek van egy nemzetellenes beállítottsága. Senkit nem érdekel ott igazából a magyarság sorsa ezt egyértelműen bizonyították már. Egy dolog érdekli őket a minnél nagyobb lenyúlások. Az nem számít, hogy mindemellett hány embert taposnak el.
A szavazóik pedig a magyarság legostobább rétegeiből kerülnek ki ez is már egyértelművé vált régen ...
Igen az MSZP egy párt, amelynek van egy nemzetellenes beállítottsága. Senkit nem érdekel ott igazából a magyarság sorsa ezt egyértelműen bizonyították már. Egy dolog érdekli őket a minnél nagyobb lenyúlások. Az nem számít, hogy mindemellett hány embert taposnak el.
A szavazóik pedig a magyarság legostobább rétegeiből kerülnek ki ez is már egyértelművé vált régen ...
vattafák,
az mkp nem akkor követte el amikor képviselőjét delegálta malina ügyvédjének, hanem akkor, amikor az ügyből a szlovákokkal szemben ellentámadást akart kreálni. a szlovák nemzeti pártok meg persze összezártak.
az egész szlovák ellenes kampány imho a kezdettől fogva kudarcra volt ítélve. az unióban ugyanis számos olyan konfliktus van, mint a magyar-szlovák, és az uniónak kurvára nem érdeke, hogy kiélezze ezeket. ez az szlovák és a szlovákiai magyar koalíció pártjainak érdeke, senki másé.
a törvénytelen erőszakkal szembeni egységes fellépés helyett az mkp szlovákiával szemben akart fellépni, aminek egyszerűen nincsen értelmes kifutása. ezzel a magyar diplomácia annyit tud kezdeni, hogy kimenti malinát és megpróbálja az ügyet minél hamarabb lezárni. most is ez lenne a feladat. nem az ügy melegen tartása, hanem a mielőbbi lezárása.
magyarországon és szlovákiában is folyamatosan érik attrocitások a cigányokat, a zsidókat, a nőket, a melegeket, malina ügye nem az egyetlen, és az eset nem egyedi. a nemzetközi jogvédő szervezetek ezért nem foglalkoztatja az ügy különösebben. mert nem jutunk el odáig, hogy az egyedi esettől elvonatkoztatva az általános jelenségről beszéljünk.
az általános jelenség nem a magyarelleneség, hanem a törvénytelen erőszak.
a magyar közvéleményt malina ügye nagyjából három napig érdekelte, amíg benne volt a bulvár híradókban. láttak egy megvert magyar lányt. hedvig magyarországon annyira sem volt érdekes, mint zsanett, akivel pár hete erőszakoskodtak rendőrök, és borítékolom, hogy zsanett nem lesz annyira érdekes, mint kitty aki lelőtte az apját, mert az folyamatosan megerőszakolta az anyját.
azért mert családon belüli erőszak általánosabb jelenség, mint a rendőri attrocitás, a határon túli magyar ellenesség nem különösebben érdekli a magyar társadalmat. a délvidéki attrocitások sem érdekelték.
a vmsz vagy az mkp ugyanúgy képtelen egységes magyar nemzetben gondolkodni, mint az mszp, az szdsz, az mdf, vagy a fidesz. mert ha képes volna, akkor a folyamatos és törvénytelen erőszakot látnák és nem malina ügyét. akihez mellé oda lehet szervezni egy média stábot, és lehet nyilatkozni, és be lehet írni a naptárba, a holnapi és a holnap utáni sajtótájékoztatót. és lehet szervezni egy utat brüsszelbe, és a végén meg el lehet menni sörözni. elég jó a belga sör. és nem a sörözéssel van a persze baj, hanem annak összes előzményével.
az mkp nem akkor követte el amikor képviselőjét delegálta malina ügyvédjének, hanem akkor, amikor az ügyből a szlovákokkal szemben ellentámadást akart kreálni. a szlovák nemzeti pártok meg persze összezártak.
az egész szlovák ellenes kampány imho a kezdettől fogva kudarcra volt ítélve. az unióban ugyanis számos olyan konfliktus van, mint a magyar-szlovák, és az uniónak kurvára nem érdeke, hogy kiélezze ezeket. ez az szlovák és a szlovákiai magyar koalíció pártjainak érdeke, senki másé.
a törvénytelen erőszakkal szembeni egységes fellépés helyett az mkp szlovákiával szemben akart fellépni, aminek egyszerűen nincsen értelmes kifutása. ezzel a magyar diplomácia annyit tud kezdeni, hogy kimenti malinát és megpróbálja az ügyet minél hamarabb lezárni. most is ez lenne a feladat. nem az ügy melegen tartása, hanem a mielőbbi lezárása.
magyarországon és szlovákiában is folyamatosan érik attrocitások a cigányokat, a zsidókat, a nőket, a melegeket, malina ügye nem az egyetlen, és az eset nem egyedi. a nemzetközi jogvédő szervezetek ezért nem foglalkoztatja az ügy különösebben. mert nem jutunk el odáig, hogy az egyedi esettől elvonatkoztatva az általános jelenségről beszéljünk.
az általános jelenség nem a magyarelleneség, hanem a törvénytelen erőszak.
a magyar közvéleményt malina ügye nagyjából három napig érdekelte, amíg benne volt a bulvár híradókban. láttak egy megvert magyar lányt. hedvig magyarországon annyira sem volt érdekes, mint zsanett, akivel pár hete erőszakoskodtak rendőrök, és borítékolom, hogy zsanett nem lesz annyira érdekes, mint kitty aki lelőtte az apját, mert az folyamatosan megerőszakolta az anyját.
azért mert családon belüli erőszak általánosabb jelenség, mint a rendőri attrocitás, a határon túli magyar ellenesség nem különösebben érdekli a magyar társadalmat. a délvidéki attrocitások sem érdekelték.
a vmsz vagy az mkp ugyanúgy képtelen egységes magyar nemzetben gondolkodni, mint az mszp, az szdsz, az mdf, vagy a fidesz. mert ha képes volna, akkor a folyamatos és törvénytelen erőszakot látnák és nem malina ügyét. akihez mellé oda lehet szervezni egy média stábot, és lehet nyilatkozni, és be lehet írni a naptárba, a holnapi és a holnap utáni sajtótájékoztatót. és lehet szervezni egy utat brüsszelbe, és a végén meg el lehet menni sörözni. elég jó a belga sör. és nem a sörözéssel van a persze baj, hanem annak összes előzményével.
Carnivora,
bakker ha képes volnál egységes nemzetben gondolkodni nem mondanád azt, hogy az mszp-t nem érdekli a magyarság sorsa.
de ha már rangsort akarunk felállítani, azt gondolom az mkp, a vmsz, az rmdsz-t még kevésbé érdekli az összmagyarság a felvidéki, a délvidéki, erdélyi magyar pártok jól láthatóan saját magukkal vannak elfoglalva, azt gondolják, hogy csak ők a magyarok, persze magyarabbak a magyarabbaknál is.
bakker ha képes volnál egységes nemzetben gondolkodni nem mondanád azt, hogy az mszp-t nem érdekli a magyarság sorsa.
de ha már rangsort akarunk felállítani, azt gondolom az mkp, a vmsz, az rmdsz-t még kevésbé érdekli az összmagyarság a felvidéki, a délvidéki, erdélyi magyar pártok jól láthatóan saját magukkal vannak elfoglalva, azt gondolják, hogy csak ők a magyarok, persze magyarabbak a magyarabbaknál is.
Évekkel ezelőtti eset: egy lakótelepi ház lakói fenyegető levelet kaptak "sátánistáktól", sőt a "sátánisták" egy nőt meg is támadtak a lépcsőházban. Aztán kiderült, hogy nem is voltak "sátánisták", hanem az általuk állítólag megtámadt nő írta a leveleket is.
Szóval van olyan, hogy valaki azt hazudja, hogy megtámadták, miközben nem is.
Szóval van olyan, hogy valaki azt hazudja, hogy megtámadták, miközben nem is.
éppen ezért soha nem egy esettel kapcsolatban kell a tömegeknek fellépni, hanem mindig az ÁLTALÁNOS JELENSÉGGEL szemben. ami itt a TÖRVÉNYTELEN ERŐSZAK, nem a magyarellenesség.
lásd átszúrt józsika ügyét, ahol a cigányellenességet mondták egyesek általánosnak, volt tüntetés, meg ellentüntetés a végén meg kiderült, hogy senkinek sincs igaza.
lásd átszúrt józsika ügyét, ahol a cigányellenességet mondták egyesek általánosnak, volt tüntetés, meg ellentüntetés a végén meg kiderült, hogy senkinek sincs igaza.
kutacs_ 2007.05.23. 11:18:05
kutacs te sajnos annyira sötét vagy, hogy világít a negró a szádban ...
kutacs te sajnos annyira sötét vagy, hogy világít a negró a szádban ...
jan 2007.05.23. 11:20:16
A helyzet annyi, hogy Hedvig egy magyar lány, akit kopaszok összevertek, ha zsidó lány lett volna már összeurópai botrány, és felháborodás lenne ...
A helyzet annyi, hogy Hedvig egy magyar lány, akit kopaszok összevertek, ha zsidó lány lett volna már összeurópai botrány, és felháborodás lenne ...
carnivora
Tehát azért megnyugtattál: az MSZP-s szavazó is magyar, csak ostoba (szerinted).
Szerintem meg túl sommásan ítélsz. Körübelül azzal a küröltekintéssel, amikor a sógorok azt mondják: minden magyar lop.
Én speciel ismerek értelmes MSZP-st és hülye Fideszest és fordítva.
Ezek a leegyszerűsítő értelmezések sehová nem vezetnek (szerintem).
Szegény Hedvig is beszorult mindenféle politkai szándékok, leegyszerűsítő előítéletek közé, tulajdonképpen a szlovákiai helyzet, a magyar politikai elit impotenciája, a nemzetek közötti előítéletesség fogja elintézni.
Ugye ez a "nemzetellenes beállítódás" ez nem valami kód nálad?
Nem gondolod ugye, hogy a másik oldal képviseli jobban az igaz nemzeti érdekeket?
Tehát azért megnyugtattál: az MSZP-s szavazó is magyar, csak ostoba (szerinted).
Szerintem meg túl sommásan ítélsz. Körübelül azzal a küröltekintéssel, amikor a sógorok azt mondják: minden magyar lop.
Én speciel ismerek értelmes MSZP-st és hülye Fideszest és fordítva.
Ezek a leegyszerűsítő értelmezések sehová nem vezetnek (szerintem).
Szegény Hedvig is beszorult mindenféle politkai szándékok, leegyszerűsítő előítéletek közé, tulajdonképpen a szlovákiai helyzet, a magyar politikai elit impotenciája, a nemzetek közötti előítéletesség fogja elintézni.
Ugye ez a "nemzetellenes beállítódás" ez nem valami kód nálad?
Nem gondolod ugye, hogy a másik oldal képviseli jobban az igaz nemzeti érdekeket?
Szorosan kapcsolódva de el is távoldova a kérdéstől:
mit gondoltok Ti személyesen külön-külön a határontúli magyarokkal kapcsolatos kérdésekről? Szerintetek mi segít rajtuk, mit kellene (kellene-e egyáltalán) "ösztönözni" vagy "akadályozni" velük kapcsolatban? Vagy ha ez a kérdés rossz, akkor melyek azok a kérdések, amelyekről jó lenne viszont elgondolkodni?
1,
Az én személyes dilemmám, hogy elvileg örülnék annak, ha sok magyar maradna a határon kívül (mert miért is ne maradhatna?),
de személy szerint egyetlen áttelepülőnek se tudnám azt mondani, hogy maradjon ott, és boldoguljon rosszabbul adott esetben, mert az nemzeti érdek. Miért érdekelné őt jobban a nemzeti érdek a saját sorsánál? Engem talán jobban érdekel?
2,
Nem látom, hiányolom a tudományos-kulturális kapcsolatokat a kinti magyarokkal. (Lehet, hogy vannak, csak utána kellene járni. Ha valaki tud ilyenről, hálás lennék, ha írna példákat.) Nem arra gondolok, hogy szerveznek-e közös néptánctalálkozót: szép a romantika, de ettől nem jutunk egyről-kettőre. Jobban tetszenének közös fejlesztések, közös kutatások. "Véletlenül" kinti magyar szakemberek és helyi magyar szakemberek közreműködésével.
3,
Nagyon örülnék neki, ha végre az állampolgárság-kettős állampolgárság bulit lejátszanánk idehaza.
Hogy pontosan mit jelent állampolgárnak lenni, melyek a jogok és a kötelességek. Ameddig ez nincs, addig állandóan rosszul érzem magam, mert nem tudom, miről vitatkozunk a kérdéskörben valójában.
4, Én haraxom a baloldalra, hogy nem képes összekaparni a gondolatait a határon túli magyarokkal kapcsolatban. Lenne bár rossznak mondható álláspontja, de az is kiindulópont lehetne egy közös határon belüli hosszabb távú elképzelés kialakítására. De az, hogy csak kezelgetik a felmerülő gondokat, egy nagy nulla.
A jobboldalra meg azért haragszom, mert úgy voltak képesek feltüntetni a határon túli magyarokat, mint kizárólagos jobboldali szavazókat - ha esetleg szavazati jogot kapnának. Azon kívül, hogy ez így biztosan marhaság, sikerült mindkét oldalnak tönkre vágni egymás miatt a témához való normális hozzáállást.
5,
Ha a határon túli magyarokra gondolok, elsőnek mindig Déva ugrik be, a www.devaigyerekek.hu alapítvány.
mit gondoltok Ti személyesen külön-külön a határontúli magyarokkal kapcsolatos kérdésekről? Szerintetek mi segít rajtuk, mit kellene (kellene-e egyáltalán) "ösztönözni" vagy "akadályozni" velük kapcsolatban? Vagy ha ez a kérdés rossz, akkor melyek azok a kérdések, amelyekről jó lenne viszont elgondolkodni?
1,
Az én személyes dilemmám, hogy elvileg örülnék annak, ha sok magyar maradna a határon kívül (mert miért is ne maradhatna?),
de személy szerint egyetlen áttelepülőnek se tudnám azt mondani, hogy maradjon ott, és boldoguljon rosszabbul adott esetben, mert az nemzeti érdek. Miért érdekelné őt jobban a nemzeti érdek a saját sorsánál? Engem talán jobban érdekel?
2,
Nem látom, hiányolom a tudományos-kulturális kapcsolatokat a kinti magyarokkal. (Lehet, hogy vannak, csak utána kellene járni. Ha valaki tud ilyenről, hálás lennék, ha írna példákat.) Nem arra gondolok, hogy szerveznek-e közös néptánctalálkozót: szép a romantika, de ettől nem jutunk egyről-kettőre. Jobban tetszenének közös fejlesztések, közös kutatások. "Véletlenül" kinti magyar szakemberek és helyi magyar szakemberek közreműködésével.
3,
Nagyon örülnék neki, ha végre az állampolgárság-kettős állampolgárság bulit lejátszanánk idehaza.
Hogy pontosan mit jelent állampolgárnak lenni, melyek a jogok és a kötelességek. Ameddig ez nincs, addig állandóan rosszul érzem magam, mert nem tudom, miről vitatkozunk a kérdéskörben valójában.
4, Én haraxom a baloldalra, hogy nem képes összekaparni a gondolatait a határon túli magyarokkal kapcsolatban. Lenne bár rossznak mondható álláspontja, de az is kiindulópont lehetne egy közös határon belüli hosszabb távú elképzelés kialakítására. De az, hogy csak kezelgetik a felmerülő gondokat, egy nagy nulla.
A jobboldalra meg azért haragszom, mert úgy voltak képesek feltüntetni a határon túli magyarokat, mint kizárólagos jobboldali szavazókat - ha esetleg szavazati jogot kapnának. Azon kívül, hogy ez így biztosan marhaság, sikerült mindkét oldalnak tönkre vágni egymás miatt a témához való normális hozzáállást.
5,
Ha a határon túli magyarokra gondolok, elsőnek mindig Déva ugrik be, a www.devaigyerekek.hu alapítvány.
Volt itt a maszopban ún. nemzeti vonal és volt annak egy potenciális vezetője is, csak szegény rosszul járt, a magyar közúton. Szerintem ha aktív lenne manapság, talán már nem Ferenc testvér tombolna végtelen ostobaságaival. Egyébként Tollerre gondolok.
Nem gondolom, hanem egyértelműen bizonyított tény.
A Fidesz is lop meg tele hülyékkel, de legalább v.mennyire foglalkoztatják őket az összenmezeti kérdések.
Az MSZP-t ezzel szemben nemhogy foglalkoztatná, de a saját nemzetére támad rendszeresen. Gyurcsány Ferenc Slotához hasonlóan kijelentette a magyarságról, hogy élősködők, tolvajok stb. lásd. a kettősállampolgárság kampányban elhangzott populista nyiléatkozatai.
A sógorok egyébként nem mondják minden magyar lop sőt tudják, hogy a magyarországi cigányok loptak, ahogyan Kanadában is tisztában vannak ezzel csak ott nem differenciálják a témát.
A Fidesz is lop meg tele hülyékkel, de legalább v.mennyire foglalkoztatják őket az összenmezeti kérdések.
Az MSZP-t ezzel szemben nemhogy foglalkoztatná, de a saját nemzetére támad rendszeresen. Gyurcsány Ferenc Slotához hasonlóan kijelentette a magyarságról, hogy élősködők, tolvajok stb. lásd. a kettősállampolgárság kampányban elhangzott populista nyiléatkozatai.
A sógorok egyébként nem mondják minden magyar lop sőt tudják, hogy a magyarországi cigányok loptak, ahogyan Kanadában is tisztában vannak ezzel csak ott nem differenciálják a témát.
carnivora
Szerintem meg a Fidesz is csak a saját politikai céljaira igyekszik kihasználni a határon túliakat. Lásd kettős állampolgársági vita. Ha jól emlékszem valamelyik nagyszerű politikus (tán Mikola, mivel ő egy őszinte ember)kinyilatkoztatta, hogy mért kell a kettős állampolgárság. (Fideszes szavazatok, ahogyan kovvacs is utalt rá)Nem akarom a kettős állampolgárság körüli vitát újra előhozni, de a Fidesz belpolitikai ügyet csinált belőle a népszavazással, ezzel megásta a sírját. Ez pl. megtörténhet most Malina Hedvig ügyével is.
Látod ez lenne jó (erre utalt TWA is), hogy legalább ebben az ügyben (határon túli magyarok) ki tudna elakulni valami közmegegyezés. Ki kellene emelni a témát a hazai pártpolitika szardágványából. Persze miért pont ebben tudnánk megállapodni.
Én az előítéletességről beszéltem, mert amit az MSZP-ről írsz az általánosító előítéletből fakad.
Persze nem a sógorok mondják, csak egy-két faszfej osztrák.
És bizony ki van írva Ausztriában több üzletre: Ne lopj magyar!
Szerintem meg a Fidesz is csak a saját politikai céljaira igyekszik kihasználni a határon túliakat. Lásd kettős állampolgársági vita. Ha jól emlékszem valamelyik nagyszerű politikus (tán Mikola, mivel ő egy őszinte ember)kinyilatkoztatta, hogy mért kell a kettős állampolgárság. (Fideszes szavazatok, ahogyan kovvacs is utalt rá)Nem akarom a kettős állampolgárság körüli vitát újra előhozni, de a Fidesz belpolitikai ügyet csinált belőle a népszavazással, ezzel megásta a sírját. Ez pl. megtörténhet most Malina Hedvig ügyével is.
Látod ez lenne jó (erre utalt TWA is), hogy legalább ebben az ügyben (határon túli magyarok) ki tudna elakulni valami közmegegyezés. Ki kellene emelni a témát a hazai pártpolitika szardágványából. Persze miért pont ebben tudnánk megállapodni.
Én az előítéletességről beszéltem, mert amit az MSZP-ről írsz az általánosító előítéletből fakad.
Persze nem a sógorok mondják, csak egy-két faszfej osztrák.
És bizony ki van írva Ausztriában több üzletre: Ne lopj magyar!
kovvacs
1. Teljesen egyetértek. Persze nagyon rossz, hogy nem tudnak a szülőföldjükön boldogulni, de telepedjen ki az Ukrajnába (Kárpátalja), aki úgy gondolja, hogy nincs joguk az ottaniaknak Magyarországon élni.
3. Csak egy reményünk van: az Eu. Elég sovány remény, a semminél alig több, de legalább valami. Ha működne, ha bővülne, stb. Egy csomó ha. de még mindig jobb, mint a sivár,röhejes, anakronisztikus irredentizmus.
4. Mint fentebb már írtam,(közhelyes, tudom) de: ezen a területen csak a közös, ciklusokon átívelő politika érne valamit . Sajnos a hazai politikai kettészakadást (szakítást) sikerült exportálni. Kisszerű, kistílú, rövidtávú politikai erdekek miatt. Így van ez manapság errefelé.
1. Teljesen egyetértek. Persze nagyon rossz, hogy nem tudnak a szülőföldjükön boldogulni, de telepedjen ki az Ukrajnába (Kárpátalja), aki úgy gondolja, hogy nincs joguk az ottaniaknak Magyarországon élni.
3. Csak egy reményünk van: az Eu. Elég sovány remény, a semminél alig több, de legalább valami. Ha működne, ha bővülne, stb. Egy csomó ha. de még mindig jobb, mint a sivár,röhejes, anakronisztikus irredentizmus.
4. Mint fentebb már írtam,(közhelyes, tudom) de: ezen a területen csak a közös, ciklusokon átívelő politika érne valamit . Sajnos a hazai politikai kettészakadást (szakítást) sikerült exportálni. Kisszerű, kistílú, rövidtávú politikai erdekek miatt. Így van ez manapság errefelé.
Ausztriában nincsenek nemzetiségi kérdések ami az okmányaidban szerepel azt nézik. A lopós cigány okmányaiban az van, hogy magyar állampolgár így azt írják ki. A fél családom osztrák állampolgár sokan még magyarul sem beszélnek, de az életben nem hallottak olyan, hogy a magyarsága miatt bárkit atrocitás ért volna még ilyen lopósdi gyanusítgatás is.
Kedves Árpi,
tökös gyerek voltál megint, jól lebasztad a Fico-kormányt, ami rendben is van. Megérdemlik, hogy akár akkordban szarjunk a szájukba.
A Hedviget támogató fáklyásmenet szervezésével azonban még várnék a helyedben, helyetekben. Az általad jelzett vádindítvány ugyanis még korántsem született meg. Akkor sem, ha ezt az állítást ugyancsak akkordban szajkóza mind a magyar, mind pedig a szlovák sajtó. A pillanatnyi helyzet ugyanis az, hogy "egy lakossági feljelentés" nyomán, bűnvádi eljárást indítottak Hedvig ellen. A hatóság félrevezetése és hamis tanúságtétel gyanújával. Magyarán, most kezd majd nyomozni a rendőrség ebben az ügyben. A nyomozás végén aztán sor kerülhet a vádindítványra -- vagy nem. Ha igen, az illetékes ügyész hatásköre a vádemelés vagy a vádindítvány elutasítása. Persze nagyon-nagyon enyhén szólva, nagyságrenddel elegánsabb dolog lett volna a rendőrség részéről, ha annak idején nem zárják le olyan korán és kurtán-furcsán a Hedvig állítólagos bántalmazása nyomán megkezdett nyomozást. Amint az is nagyságrenddel normálisabb eljárás lett volna, ha az a szóban forgó nyomozás "Hedviget terhelő eredményeit" nem a balfasz szlovák miniszterelnök és belügyminisztere kürtöli világgá egy teátrális sajtóértekezleten annak idejôn. Mégpedig azért, mert ebbéli cselekményükkel ékesen bizonyították, hogy totálra átpolitizálták az ügyet. Persze, már szóban forgó jelenésük előtt megtették ezt a szlovákiai magyarok pártja, az MKP ostoba politikusai is. Amikor tetten érhetően politikai haszonszerzés céljából a párt parlamenti képviselőjére, konkrétan egy Gál Gábor nevű faszira bízták Hedvig képviseletét. Nem beszélve a magyarországi politikai vircsaft ostoba és pökhendi megnyilvánulásairól -- a legutóbbi Németh Zsoltika kezdeményezésére történt -- amelyekkel leginkább épp Hedvignek ártottak.
Szóval, Árpád pajtás, javallanám, várjuk ki a Hedviggel ellen folyó eljárás végét, mielőtt Szlovákiát en bloc hungarofób tartománnyá degradálnánk. Kizárólag a mindenkor a vérszagra gyűlő sajtóhiénák célirányosan adagolt félinformációi alapján prejudikálva ennek a valóban sajnálatos ügynek a végkimenetelét.
U.i.: Az itt is rendre előforduló, permanens küldetéstudattal megvert mélymagyarok terminátoroknak azt üzenem -- kizárólag a miheztartás végett --, hogy szlovákiai magyar ember vagyok. Magyaroknak neveltem a gyermekeimet, nem vagyok, nem voltam semmilyen politikai hatalmi grupp fizetett embere. Amint józan, tárgyilagos empátiára is alkalmas fószernek tartom magamat.
tökös gyerek voltál megint, jól lebasztad a Fico-kormányt, ami rendben is van. Megérdemlik, hogy akár akkordban szarjunk a szájukba.
A Hedviget támogató fáklyásmenet szervezésével azonban még várnék a helyedben, helyetekben. Az általad jelzett vádindítvány ugyanis még korántsem született meg. Akkor sem, ha ezt az állítást ugyancsak akkordban szajkóza mind a magyar, mind pedig a szlovák sajtó. A pillanatnyi helyzet ugyanis az, hogy "egy lakossági feljelentés" nyomán, bűnvádi eljárást indítottak Hedvig ellen. A hatóság félrevezetése és hamis tanúságtétel gyanújával. Magyarán, most kezd majd nyomozni a rendőrség ebben az ügyben. A nyomozás végén aztán sor kerülhet a vádindítványra -- vagy nem. Ha igen, az illetékes ügyész hatásköre a vádemelés vagy a vádindítvány elutasítása. Persze nagyon-nagyon enyhén szólva, nagyságrenddel elegánsabb dolog lett volna a rendőrség részéről, ha annak idején nem zárják le olyan korán és kurtán-furcsán a Hedvig állítólagos bántalmazása nyomán megkezdett nyomozást. Amint az is nagyságrenddel normálisabb eljárás lett volna, ha az a szóban forgó nyomozás "Hedviget terhelő eredményeit" nem a balfasz szlovák miniszterelnök és belügyminisztere kürtöli világgá egy teátrális sajtóértekezleten annak idejôn. Mégpedig azért, mert ebbéli cselekményükkel ékesen bizonyították, hogy totálra átpolitizálták az ügyet. Persze, már szóban forgó jelenésük előtt megtették ezt a szlovákiai magyarok pártja, az MKP ostoba politikusai is. Amikor tetten érhetően politikai haszonszerzés céljából a párt parlamenti képviselőjére, konkrétan egy Gál Gábor nevű faszira bízták Hedvig képviseletét. Nem beszélve a magyarországi politikai vircsaft ostoba és pökhendi megnyilvánulásairól -- a legutóbbi Németh Zsoltika kezdeményezésére történt -- amelyekkel leginkább épp Hedvignek ártottak.
Szóval, Árpád pajtás, javallanám, várjuk ki a Hedviggel ellen folyó eljárás végét, mielőtt Szlovákiát en bloc hungarofób tartománnyá degradálnánk. Kizárólag a mindenkor a vérszagra gyűlő sajtóhiénák célirányosan adagolt félinformációi alapján prejudikálva ennek a valóban sajnálatos ügynek a végkimenetelét.
U.i.: Az itt is rendre előforduló, permanens küldetéstudattal megvert mélymagyarok terminátoroknak azt üzenem -- kizárólag a miheztartás végett --, hogy szlovákiai magyar ember vagyok. Magyaroknak neveltem a gyermekeimet, nem vagyok, nem voltam semmilyen politikai hatalmi grupp fizetett embere. Amint józan, tárgyilagos empátiára is alkalmas fószernek tartom magamat.
carnivora
Én nem mondtam, hogy nemzetiségi kérdés van Ausztiában, csak annyit: van, aki általánosít.
Mellékesen egy újabb előítélet: gondolod, hogy csak a cigányok lopnak Ausztriában. Nem cigányok nem?
Én nem mondtam, hogy nemzetiségi kérdés van Ausztiában, csak annyit: van, aki általánosít.
Mellékesen egy újabb előítélet: gondolod, hogy csak a cigányok lopnak Ausztriában. Nem cigányok nem?
st pippin
Én úgy emlékszem, hogy éppen az mszp csinált a kettős népszavazásból politikai ügyet, sőt ami ennél rosszabb arra bazírozott, hogy a nyugdíjas szavazóik féltik a nyugdíjukat. Egyébként nem a fidesz kezdeményezte a kettős állampolgárságról szóló népszavazást, csak melléállt.
Én úgy emlékszem, hogy éppen az mszp csinált a kettős népszavazásból politikai ügyet, sőt ami ennél rosszabb arra bazírozott, hogy a nyugdíjas szavazóik féltik a nyugdíjukat. Egyébként nem a fidesz kezdeményezte a kettős állampolgárságról szóló népszavazást, csak melléállt.
"Carnivora 2007.05.23. 11:01:37
st_pippin 2007.05.23. 10:38:31
Igen az MSZP egy párt, amelynek van egy nemzetellenes beállítottsága. Senkit nem érdekel ott igazából a magyarság sorsa ezt egyértelműen bizonyították már. Egy dolog érdekli őket a minnél nagyobb lenyúlások. Az nem számít, hogy mindemellett hány embert taposnak el."
faszán beszoptad a fityesz agymosó demagóg hüjeségeit, wazze...
"A szavazóik pedig a magyarság legostobább rétegeiből kerülnek ki ez is már egyértelművé vált régen"
hú, ez egy felmérés eredménye, vagy mi a fasz? abból lehet következtetni vki IQ-jára, h kire szavazott? bocs, nem akarlak dicsérni, de te egy fasz vagy.
st_pippin 2007.05.23. 10:38:31
Igen az MSZP egy párt, amelynek van egy nemzetellenes beállítottsága. Senkit nem érdekel ott igazából a magyarság sorsa ezt egyértelműen bizonyították már. Egy dolog érdekli őket a minnél nagyobb lenyúlások. Az nem számít, hogy mindemellett hány embert taposnak el."
faszán beszoptad a fityesz agymosó demagóg hüjeségeit, wazze...
"A szavazóik pedig a magyarság legostobább rétegeiből kerülnek ki ez is már egyértelművé vált régen"
hú, ez egy felmérés eredménye, vagy mi a fasz? abból lehet következtetni vki IQ-jára, h kire szavazott? bocs, nem akarlak dicsérni, de te egy fasz vagy.
táltos 2007.05.23. 12:41:58
Szerintem meg egyoldalúan szemléled a dolgot.
Abban igazad van, hogy az MSZP (mellékesen demagóg módon) kezelte az ügyet.
A Fidesz pedig azért állt az ügy mellé, mert szavazatokat akart nyerni a határon túlról, illetve a nemzeti érzést az MSZP ellen akarta felhasználni. Ezekkel a pártok hazai poltikai erőtérbe helyezték az ügyet. Ennek eredménye lett a távolmaradás. Mert sokan úgy érezték: ha nemmel szavaznak az MSZP támogatják, ráadásul ez a nem szavazat a határon túliakkal szemben aktív állásfoglalást jelent. Ha igennel szavaznak, OVI-t támogatják.
A végeredmény: szégyen. Közös szégyen.
Szerintem meg egyoldalúan szemléled a dolgot.
Abban igazad van, hogy az MSZP (mellékesen demagóg módon) kezelte az ügyet.
A Fidesz pedig azért állt az ügy mellé, mert szavazatokat akart nyerni a határon túlról, illetve a nemzeti érzést az MSZP ellen akarta felhasználni. Ezekkel a pártok hazai poltikai erőtérbe helyezték az ügyet. Ennek eredménye lett a távolmaradás. Mert sokan úgy érezték: ha nemmel szavaznak az MSZP támogatják, ráadásul ez a nem szavazat a határon túliakkal szemben aktív állásfoglalást jelent. Ha igennel szavaznak, OVI-t támogatják.
A végeredmény: szégyen. Közös szégyen.
A kettős állampolgárságról szóló népszavazáshoz: aki úgy véli, hogy a Fidesz a téma kapcsán határozott kiállást tanúsított, az rosszul emlékszik. Pár szolíd nyilatkozatocskára futotta csak, erre az ügyre sajnálták beindítani a marketing-gépezetet, vagy még inkább féltek, hogy ez nem hoz a konyhára semmit... Csak utólag csináltak körülötte nagy csinnadrattát. Sajnos, nem csak az MSZP-nek köszönhetjük ezt az iszonyú égést!
Te, Árpi, nem akarsz inkább Tv kritikákat írni újra? Azokon sokkal jobban szórakoztam, mint ezeken a megmondóemberes, közírós, publicistás szaron...A Fásy Mulatós cikkedet továbbra is etalonként kezelem.:)
"If you have a Hungarian for friend, you don't need an enemy."
Vonnegut, Timequake
Minden magyar tiltakozzon a fenti mondat ellen! Azután megalakítjuk majd a Merőben Közönyös (Magyar) Isten Egyházát, mindenkinek egy Kurt Vonnegut babát kell felakasztania a nyakánál fogva. Így lesz egy nagy magyar egység.
És jön majd a Nabucco vezetéken a LEA ( Levés Egyetemes Akarata) és majd azzal fűtünk.
Csak legyen egység.
Vonnegut, Timequake
Minden magyar tiltakozzon a fenti mondat ellen! Azután megalakítjuk majd a Merőben Közönyös (Magyar) Isten Egyházát, mindenkinek egy Kurt Vonnegut babát kell felakasztania a nyakánál fogva. Így lesz egy nagy magyar egység.
És jön majd a Nabucco vezetéken a LEA ( Levés Egyetemes Akarata) és majd azzal fűtünk.
Csak legyen egység.
táltos
Végtelenül egyszerű:
Ha Fidesz igen, MSZP nem.
Ha Mszp igen, Fidesz nem.
Ennyire összetett a magyar politikai élet.
Vágod?
ApukadHUN
Csatlakozom, de szerintem lopjuk el Vonnegut koponyáját szertartás vagy virágápolás céljából. Is.
Végtelenül egyszerű:
Ha Fidesz igen, MSZP nem.
Ha Mszp igen, Fidesz nem.
Ennyire összetett a magyar politikai élet.
Vágod?
ApukadHUN
Csatlakozom, de szerintem lopjuk el Vonnegut koponyáját szertartás vagy virágápolás céljából. Is.
"Csatlakozom, de szerintem lopjuk el Vonnegut koponyáját szertartás vagy virágápolás céljából. Is." - ezt azért csak nem kéne! Az ővé még nincs évtizedek óta elhantolva! Majd ha már alkalmas lesz rá. Addig is sárba tiporhatnánk az emlékét egy kis lejárató kampánnyal. Abban legalább mindkét oldal jó... :-)
hogyne érteném, de twá bejegyzése talán éppen arról szól, hogy ne így legyen és mondjuk éppen a határontúli magyarság támájában kellene hogy legyen közös pont. pl: az alanyi jogon járó kettős állampolgárság, ahogy minden más környező országban ez megvan.
st_pippin 2007.05.23. 12:35:53
A Magyarországról származó lopós bandák ott is romák többnyire kb. azok, akik lomtalanitáskor itthon is járják az utcákat ... a feliratok, ezért születtek.
Kanadában szintén.
Tudod v.mi véletlen folytán , amikor százezrével mentek '56 után Ausztriába , Kanadába nem születtek ilyen feliratok ...
A Magyarországról származó lopós bandák ott is romák többnyire kb. azok, akik lomtalanitáskor itthon is járják az utcákat ... a feliratok, ezért születtek.
Kanadában szintén.
Tudod v.mi véletlen folytán , amikor százezrével mentek '56 után Ausztriába , Kanadába nem születtek ilyen feliratok ...
Carnivora,
nálunk mondjuk divat adót csalni. meg közösből minél nagyobbat markolni. az ugye nem lopás.
nálunk mondjuk divat adót csalni. meg közösből minél nagyobbat markolni. az ugye nem lopás.
kovvacs
A határon túli magyarok érdekében csak velük egyetértésben volna szabad tenni bármit is. Kik képviselik őket? Az ottani magyar pártok (Szerbiában éppen 3). Tehát azokkal kéne egyetértésre jutni, nem általában - mert olyan nincs - hanem egyes konkrét kérdésekben.
Miért? Mert a legnagyobb jóindulattal is lehet valamit elqrni (pokolba vezető út...) és az ottani magyarok az ottani pártjaiknak tudják benyújtani a számlát. Ide nemigen.
Ezt az együttműködést szolgálta a Határon túli Magyarok Hivatala (HTMH), amíg Feri be nem olvasztotta a külügybe. Jelzésértékű volt. Vették is. Ezt a célt szolgálná a Magyar Állandó Értekezlet (MÁÉRT), amit a magyar miniszterelnök hív össze. De nem hív! Immáron 3 éve. Feri ugyanis jól tudja, hogy nem értenek vele egyet, tehát minek. Feri talán arra vár, hogy ott más vezetők lesznek. De a dolog - egyelőre - nem ebbe az irányba megy. Feri meg ragaszkodik a saját véleményéhez. Ott sem csak hülyék vannak. Emlékszenek még arra, ki találta ki a 23 millió románt. Persze az ottani pártvezetők is politikusok, de az alaphangot Feri már rég megadta.
Hogy akkor hogyan tovább? Te látsz kiutat? Én csak egyet. Addig marad a helybenjárás.
Emlékeztetőül: a Viktor alatt sokkal jobb volt a kapcsolat a kintiekkel. És az állampolgársági népszavazást sem Viktor találta ki, hanem az MVSZ. A FIDESZ vélemény az volt - és ma is az - hogy rossz a kérdés. Viszont, ha már feltették - mert az MVSZ összeszedte a 200 ezer aláírást - akkor csak igent lehet mondani.
Ha a két nagy párt akart volna együttműködést a kérdésben, lehetett volna. Viktor sajnos ott is csak a saját politikai nyereségére koncentrált. És nem jött be.
Meg persze az MSZP is brillírozott.
A határon túli magyarok érdekében csak velük egyetértésben volna szabad tenni bármit is. Kik képviselik őket? Az ottani magyar pártok (Szerbiában éppen 3). Tehát azokkal kéne egyetértésre jutni, nem általában - mert olyan nincs - hanem egyes konkrét kérdésekben.
Miért? Mert a legnagyobb jóindulattal is lehet valamit elqrni (pokolba vezető út...) és az ottani magyarok az ottani pártjaiknak tudják benyújtani a számlát. Ide nemigen.
Ezt az együttműködést szolgálta a Határon túli Magyarok Hivatala (HTMH), amíg Feri be nem olvasztotta a külügybe. Jelzésértékű volt. Vették is. Ezt a célt szolgálná a Magyar Állandó Értekezlet (MÁÉRT), amit a magyar miniszterelnök hív össze. De nem hív! Immáron 3 éve. Feri ugyanis jól tudja, hogy nem értenek vele egyet, tehát minek. Feri talán arra vár, hogy ott más vezetők lesznek. De a dolog - egyelőre - nem ebbe az irányba megy. Feri meg ragaszkodik a saját véleményéhez. Ott sem csak hülyék vannak. Emlékszenek még arra, ki találta ki a 23 millió románt. Persze az ottani pártvezetők is politikusok, de az alaphangot Feri már rég megadta.
Hogy akkor hogyan tovább? Te látsz kiutat? Én csak egyet. Addig marad a helybenjárás.
Emlékeztetőül: a Viktor alatt sokkal jobb volt a kapcsolat a kintiekkel. És az állampolgársági népszavazást sem Viktor találta ki, hanem az MVSZ. A FIDESZ vélemény az volt - és ma is az - hogy rossz a kérdés. Viszont, ha már feltették - mert az MVSZ összeszedte a 200 ezer aláírást - akkor csak igent lehet mondani.
Ha a két nagy párt akart volna együttműködést a kérdésben, lehetett volna. Viktor sajnos ott is csak a saját politikai nyereségére koncentrált. És nem jött be.
Meg persze az MSZP is brillírozott.
vaffanculo 2007.05.23. 12:43:47
Ráfaragtál a Fideszt nem sokkal tartom többre ...
Tipikus ostoba ember vagy méltó mintapéldánya a pártod megmaradt szavazóbázisának ...
Ráfaragtál a Fideszt nem sokkal tartom többre ...
Tipikus ostoba ember vagy méltó mintapéldánya a pártod megmaradt szavazóbázisának ...
kb. olyan érvrendszered, mintha egy cigány vezető azt mondaná a cigányok nem lopnak annyit a közbeszerzésen, mint a magyarok.
Cartman 2007.05.23. 13:06:38
A Fidesz pártonkívüli kérdésként óhajtotta kezelni a népszavazást nem is vett részt a folyamatokban mindaddig, amíg Megyo nem mondott le, és jött Gyurcsány, aki a nemzetének megalázásával óhajtotta magát legitimizálni ... A Fidesz utánna szállt be a buliba, de akkor is eléggé lagymatag módon. Az MSZP sokkal aktívabb volt.
A Fidesz pártonkívüli kérdésként óhajtotta kezelni a népszavazást nem is vett részt a folyamatokban mindaddig, amíg Megyo nem mondott le, és jött Gyurcsány, aki a nemzetének megalázásával óhajtotta magát legitimizálni ... A Fidesz utánna szállt be a buliba, de akkor is eléggé lagymatag módon. Az MSZP sokkal aktívabb volt.
Cartman 2007.05.23. 13:55:28
Eléggé lejáratta az magát az elmebeteg műveivel ... mikroszkópikus kínaiak meg a leszálló-felszálló herék ...
:))
Eléggé lejáratta az magát az elmebeteg műveivel ... mikroszkópikus kínaiak meg a leszálló-felszálló herék ...
:))
táltos 2007.05.23. 13:56:10
Persze ebből csak nálunk csináltak pártpolitikai kérdést meg populista szólamokat ... Horvátországban, Izraelben, Romániában ilyen nem merült fel ... -
Persze ebből csak nálunk csináltak pártpolitikai kérdést meg populista szólamokat ... Horvátországban, Izraelben, Romániában ilyen nem merült fel ... -
boldogvagyok,
bakker azt sem ártana 1x észrevenni, hogy a határ innenső oldalán is magyarok élnek, és az összmagyarság problémáival akkor nem csak gyurcsánynak, (tetszés szerint lopcsánynak, gyurcsótánynak, stb.) kellene foglalkozni, hanem a határon túli politikusoknak is.
az anyaországban élő magyarként 1x sem éreztem a határon túli pártok politikusait érdekelnék az itteni magyarok véleménye.
tehát itt nem csak gyurcsány képtelen az összmagyarságban gondolkodni, hanem az összes többi kollégája, akiket amúgy rendszeresen megválasztunk, mi magyarok.
bakker azt sem ártana 1x észrevenni, hogy a határ innenső oldalán is magyarok élnek, és az összmagyarság problémáival akkor nem csak gyurcsánynak, (tetszés szerint lopcsánynak, gyurcsótánynak, stb.) kellene foglalkozni, hanem a határon túli politikusoknak is.
az anyaországban élő magyarként 1x sem éreztem a határon túli pártok politikusait érdekelnék az itteni magyarok véleménye.
tehát itt nem csak gyurcsány képtelen az összmagyarságban gondolkodni, hanem az összes többi kollégája, akiket amúgy rendszeresen megválasztunk, mi magyarok.
amúgy meg az egész annyira el van k..va, hogy még jó, hogy Nato tagok vagyunk és éppenséggel nincsenek konkrét ellenségeink, mert ahogy most lefejezte ferenc testvér a honi védelmet, most biztosan megtámadhatná valamely ellenséges hatalom kis országunkat és akkor mondhatná kutacs, hogy hol a nemzeti egység?
táltos:
A legegyszerűbben úgy lehetne összehozni a két oldalt, ha lenne közös ellenségkép.
Most az a baj, hogy 2 ellenségkép van (Gyurcsány, MSZP, Kommunisták vs. Orbán, Fidesz, fasiszták). Kéne egy ellenségkép amely ezek fölött áll - egy gyűrű mindenek fölött:).
Abban a pillanatban, hogy valamilyen ügyről nyilatkozik valamelyik oldal, a másik bemondja a kontrát.
Egyébként meg tök fölösleges ilyen szarokon gondolkodni, mert nem lesz magyar egység itt a közeljövőben. Még egy qrva gázvezetéken is összevesznek.
A legegyszerűbben úgy lehetne összehozni a két oldalt, ha lenne közös ellenségkép.
Most az a baj, hogy 2 ellenségkép van (Gyurcsány, MSZP, Kommunisták vs. Orbán, Fidesz, fasiszták). Kéne egy ellenségkép amely ezek fölött áll - egy gyűrű mindenek fölött:).
Abban a pillanatban, hogy valamilyen ügyről nyilatkozik valamelyik oldal, a másik bemondja a kontrát.
Egyébként meg tök fölösleges ilyen szarokon gondolkodni, mert nem lesz magyar egység itt a közeljövőben. Még egy qrva gázvezetéken is összevesznek.
Árpi, ebből fáklyás felvonulás nem lesz (sajnos). Nagyon jól mondtad: itt csak vmi, de leghinkább vki ellen lehet tüntetni; vmi pozitív dologért nem lehet az membereket az uccára vinni. Különben frankón igazad van. Az viszont nagyon gyanús, h az ügyvédje eléggé balfaszul viselkedett anno, de majd meglássuk, mire megy a fityisz meg a maszop együtt, ha MH-t meg kell menteni - eléggé pesszimista (realista? :-)) vagyok ebben a kérdésben is.
carnivora
Van két fontos kifejezés a kommented első mondatában: többnyire + kb.
"véletlen folytán":
Pozítív előítélettel (szimpátiával) fogadták őket. Többnyire.
És voltak a menkülők között köztörvényesek, akik loptak. De szerencsére nem a tolvajok alapján általánosítottak.
Ez látod egy érdekes téma. Tud valaki a témában valmi jó, elfogulatlan, tényeken alapuló elemzést? (56-os menekültek fogadtatása, összetétele, beilleszkedésük a befogadó társadalomba, stb.)
Van két fontos kifejezés a kommented első mondatában: többnyire + kb.
"véletlen folytán":
Pozítív előítélettel (szimpátiával) fogadták őket. Többnyire.
És voltak a menkülők között köztörvényesek, akik loptak. De szerencsére nem a tolvajok alapján általánosítottak.
Ez látod egy érdekes téma. Tud valaki a témában valmi jó, elfogulatlan, tényeken alapuló elemzést? (56-os menekültek fogadtatása, összetétele, beilleszkedésük a befogadó társadalomba, stb.)
kutacs_ 2007.05.23. 14:05:38
Nem. Egyáltlaán adóztál volna v.ha nem kérdeznél ilyen orbitális baromságot. Magyarországon olyan adórendszer van, hogy aki annak teljesen megakarna felelni éhenhalna ...
Nem. Egyáltlaán adóztál volna v.ha nem kérdeznél ilyen orbitális baromságot. Magyarországon olyan adórendszer van, hogy aki annak teljesen megakarna felelni éhenhalna ...
kutacs_ 2007.05.23. 14:06:45
Tudod v.mi véletlen folytán , amikor százezrével mentek ki a magyarok '56 után Ausztriába , Kanadába nem születtek ilyen feliratok ... 89-90 óta, amikor a cigányok kezdtek kiáramolni születnek ... kapise? logika?
Tudod v.mi véletlen folytán , amikor százezrével mentek ki a magyarok '56 után Ausztriába , Kanadába nem születtek ilyen feliratok ... 89-90 óta, amikor a cigányok kezdtek kiáramolni születnek ... kapise? logika?
ApukadHUN 2007.05.23. 14:14:40
Mondjuk Hedvig ügyében együtt tíltakozott a szlovák eljárás ellen az MSZP-Fidesz eu-s képviselőbrigád ...
Mondjuk Hedvig ügyében együtt tíltakozott a szlovák eljárás ellen az MSZP-Fidesz eu-s képviselőbrigád ...
Egyébként mondjon nekem valaki olyan célt, amelyik jó lenne közös kiállásra!
A határon túli magyarok kérdését már a népszavazás (illetve a távollétre buzdító kampány) na meg Mikola Úr "20 évig mi leszünk hatalmon a határon túli szavazatokkal mondata elkúrta" (tudom ez rossz szó mostanában).
Az az igazság, hogy még egy olimpia és foci EB rendezés sem ilyen.
Ma BL- döntő egyébként...
...and you'll never walk alone
A határon túli magyarok kérdését már a népszavazás (illetve a távollétre buzdító kampány) na meg Mikola Úr "20 évig mi leszünk hatalmon a határon túli szavazatokkal mondata elkúrta" (tudom ez rossz szó mostanában).
Az az igazság, hogy még egy olimpia és foci EB rendezés sem ilyen.
Ma BL- döntő egyébként...
...and you'll never walk alone
"Hanzo","photon"-nem az a baj,hogy valaki átlépi a határt!-nem szép meg mifene.DE az,hogy ezt mérlegeljük?-no az már furcsa.
Mondjuk én mint első a bűnösök között megölöm "mamikát".Ez tény,de mennyivel másképpen látod a TV.-ben,mint szomszéd,ill. ne adj Isten mint a Fia.
Minden megy a rendje módja szerint;csak más az érzésed.
Az a mocsok senkiházi aki tudatosan félrevezetett egy országot,bár nem vagyok vérszomjas,de dögöljön,kussoljon és ne akarjon engem etikára tanítani.
AMÍG ezt elfogadjátok addig nics mit vitatkoznunk erkölcsről és jogról.Soha nem fogadom el a "kegyes hazugság" elvét sem,hát még ezt a mocskos kommunista tempót.Írhat Ferike bármit a zászlajára,mint jól látszik a meghatározó Eu.-pol. elit olyan nagy ívben szarik Rá(és sajnos ránk)mint ide 'Lacháza.
Jó lenne,ha mérlegelnétek mit bukott ez az ország ennek a pápaszemes kígyónak a szélhámoskodásán.Beszélek én szoci képviselőkkel is,és ég az arcuk.MERT nem erről volt szó!!!
Mondjuk én mint első a bűnösök között megölöm "mamikát".Ez tény,de mennyivel másképpen látod a TV.-ben,mint szomszéd,ill. ne adj Isten mint a Fia.
Minden megy a rendje módja szerint;csak más az érzésed.
Az a mocsok senkiházi aki tudatosan félrevezetett egy országot,bár nem vagyok vérszomjas,de dögöljön,kussoljon és ne akarjon engem etikára tanítani.
AMÍG ezt elfogadjátok addig nics mit vitatkoznunk erkölcsről és jogról.Soha nem fogadom el a "kegyes hazugság" elvét sem,hát még ezt a mocskos kommunista tempót.Írhat Ferike bármit a zászlajára,mint jól látszik a meghatározó Eu.-pol. elit olyan nagy ívben szarik Rá(és sajnos ránk)mint ide 'Lacháza.
Jó lenne,ha mérlegelnétek mit bukott ez az ország ennek a pápaszemes kígyónak a szélhámoskodásán.Beszélek én szoci képviselőkkel is,és ég az arcuk.MERT nem erről volt szó!!!
molaris,
mindig megmosolyogtatsz: "... bár nem vagyok vérszomjas,de dögöljön,kussoljon és ne akarjon engem etikára tanítani"
mindig megmosolyogtatsz: "... bár nem vagyok vérszomjas,de dögöljön,kussoljon és ne akarjon engem etikára tanítani"
a "kegyes hazugság" elvét
ide 'Lacháza
molaris,
ha a töpörödött agyat nem képes felfogni, ha másért nem, hát udvariasságból, kommenttársaink iránti tiszteletből, de ki szoktuk tenni az írásjelek után a szóközt, akkor legalább légy következetes...
a fenti 2 esetben ugye...
egyébként spácium ügyben tekincsé má bele a bibliádba, VAZZE...
ide 'Lacháza
molaris,
ha a töpörödött agyat nem képes felfogni, ha másért nem, hát udvariasságból, kommenttársaink iránti tiszteletből, de ki szoktuk tenni az írásjelek után a szóközt, akkor legalább légy következetes...
a fenti 2 esetben ugye...
egyébként spácium ügyben tekincsé má bele a bibliádba, VAZZE...
molaris 2007.05.23. 14:27:33
Reformokra szükség lenne, de itt reform még nem volt csak pusztítás ...
Reformokra szükség lenne, de itt reform még nem volt csak pusztítás ...
Ha már így más is itt van a témánál, javaslom ferenc testvér mai blogbejegyzését mélyebb tanulmányozásra. Arról értekezik, hogy 17 éves fiacskája mindig felveszi a cuccait, óráját stb. "ha éppen úgy szottyan kedve". könyörgöm, ha így intézi a dolgait miniszterelnökként, ne csodálkozzon, ha körülötte mindenki azt tesz amit akar, ha éppen úgy szottyan kedve. Teljesen alkalmatlan és ezt leginkább saját szavai teszik bizonyíthatóvá.
"Egyébként mondjon nekem valaki olyan célt, amelyik jó lenne közös kiállásra!"
fáklyás felvonulás a törvénytelen erőszak elleni. a magyar lakta területeken.
a családon belüli, az utcai, a munkahelyi erőszak ellen, minden olyan erőszak ellen, ami törvénytelen.
mindegy, hogy zsanett felkínálkozott-e, vagy sem, mert volt erőszak, törvénytelen volt, ez ellen kell tiltakozni, nem a rebisz ellen, mindegy, hogy hedvig történetében kinek van igaza, törvénytelen erőszak volt, még akkor is, ha megrendezték. valószínűsíthetően nem, de még akkor is. és amikor a rendőrség azonosítók nélkül kiment az utcára és egyeseket lábon, testen, vagy fejbelőttek gumilövedékkel, az is törvénytelen erőszak volt, függetlenül attól, hogy amúgy az erőszakot elszenvedő kukákat gyújtogatott vagy sem, és persze az is, amikor egyesek felgyújtották a kukákat, meg az autókat, és értelmetlenül betörtek egy középületbe. ez mind törvénytelen erőszak. és lehetne sorolni az eseteket határon innen és túl.
fáklyás felvonulás a törvénytelen erőszak elleni. a magyar lakta területeken.
a családon belüli, az utcai, a munkahelyi erőszak ellen, minden olyan erőszak ellen, ami törvénytelen.
mindegy, hogy zsanett felkínálkozott-e, vagy sem, mert volt erőszak, törvénytelen volt, ez ellen kell tiltakozni, nem a rebisz ellen, mindegy, hogy hedvig történetében kinek van igaza, törvénytelen erőszak volt, még akkor is, ha megrendezték. valószínűsíthetően nem, de még akkor is. és amikor a rendőrség azonosítók nélkül kiment az utcára és egyeseket lábon, testen, vagy fejbelőttek gumilövedékkel, az is törvénytelen erőszak volt, függetlenül attól, hogy amúgy az erőszakot elszenvedő kukákat gyújtogatott vagy sem, és persze az is, amikor egyesek felgyújtották a kukákat, meg az autókat, és értelmetlenül betörtek egy középületbe. ez mind törvénytelen erőszak. és lehetne sorolni az eseteket határon innen és túl.
kutacs, kötve hiszem, hogy ne érdekelné a határon túli magyarokat az itteniek véleménye. Már csak azért is, mert szerencsétlenek rá vannak arra szorulva, hogy lessék a véleményünket :(
ha valóban így írta, eggyel több ok a takarodóra...
a trehány úristenit:
...ARRA szottyan...
...úgy TARTJA...
a trehány úristenit:
...ARRA szottyan...
...úgy TARTJA...
kutacs_ 2007.05.23. 14:45:36
Blablabla ... konkrét célok kellenek, amelynek az üzenete eljut az emberekhez. A világbékéért is tüntethetsz csak az üzenete elveszik pár tucat hippi között míg, ha egy konkrét konfliktus ellen szólalsz meg az üzenet eljut a célcsoportokig. -
Blablabla ... konkrét célok kellenek, amelynek az üzenete eljut az emberekhez. A világbékéért is tüntethetsz csak az üzenete elveszik pár tucat hippi között míg, ha egy konkrét konfliktus ellen szólalsz meg az üzenet eljut a célcsoportokig. -
Molaris, te szerencsétlen hülye! "Soha nem fogadom el a "kegyes hazugság" elvét". Wazze, mit mondtál a karácsonyfa alatt, mellett, körülötte a gyerekednek? A haldoklón is úgy segítesz, hogy a legjobb tudomásod szerint, van még fél napja, vagy megpróbálod lelkileg életben tartani, s adsz egy kis reményt. Te nagyon hülye vagy, nocheinmal. Van értelme és jelentősége a hazugságnak, s nem csak negatív értelme van, az élet legalábbis erre tanít. Persze, nem szabad hazudni, de az elhallgatás is az pl. szvsz (lasd: hallgatás egyetértés, oder szimpla 'igen' a feltett kérdésre), azt mégis gyakorlod. Tényleg ideje lenne elővenned a bibliát, aztán belelapozni, h a főnököd hányszor és miért hazudott. A komcsizást meg haggymá a 'csába, wazze!
molaris
Kedves Tőled, hogy szerény személyemnek is címzed válaszod, mondjuk még egy betűt sem szóltam hozzá ehhez a témához, de ez tényleg apróság, ugorjunk.
De hogy ki beszélhet ebben az országban erkölcsről, annak kapcsán felhívnám kedves figyelmedet a Hírszerzőn pár napja megjelent Gavra Gábor cikkre, melyből kiderül, hogy úgy a politikai ellenfelét nyíltan megzsaroló, a Fideszről, mint vállalatról beszélő Bagó Zoltán, mint a náci egyenruhában lefényképezett Gyenge Zsolt, bár volt nagy hű, meg ha, meg elhatárolódás, meg bocsánat kérő levél, nos, ennek ellenére mind a mai napig fideszes önkormányzati képviselők, igaz viszont, hogy már nem a párt tagja Hont András, aki több Orbánt bíráló cikk szerzője. Hát, kókuszdióhéjban ennyit az erkölcsökről.
Kedves Tőled, hogy szerény személyemnek is címzed válaszod, mondjuk még egy betűt sem szóltam hozzá ehhez a témához, de ez tényleg apróság, ugorjunk.
De hogy ki beszélhet ebben az országban erkölcsről, annak kapcsán felhívnám kedves figyelmedet a Hírszerzőn pár napja megjelent Gavra Gábor cikkre, melyből kiderül, hogy úgy a politikai ellenfelét nyíltan megzsaroló, a Fideszről, mint vállalatról beszélő Bagó Zoltán, mint a náci egyenruhában lefényképezett Gyenge Zsolt, bár volt nagy hű, meg ha, meg elhatárolódás, meg bocsánat kérő levél, nos, ennek ellenére mind a mai napig fideszes önkormányzati képviselők, igaz viszont, hogy már nem a párt tagja Hont András, aki több Orbánt bíráló cikk szerzője. Hát, kókuszdióhéjban ennyit az erkölcsökről.
nem akarok ezen a témán többet rugózni, azt gondolom, hogy a határon túli pártok vezető politikusai ugyanúgy tojnak az itteni magyarok véleményére, mint amennyire itteniek tojnak esetenként a határon túliakra. persze ez egy sarkított álláspont.
úgy látom, hogy senki nem gondolkodik az összmagyarságban, minden párt egyszerűen csak szavazatokat gyűjt, a magukat nemzetinek mondó pártok csak kirívó példák, ők ugye csak magukat tartják magyarnak, mindenki aki nem ért velük egyet azok cigányok, zsidóbérencek, istentelen globalisták, etc. de a parlamenti pártok se sokkal különbek.
az hogy nem vagyunk képesek összmagyarságban gondolkodni, az persze nem újkeletű, ennek nem a kommunisták az okai, hanem mi magunk. nem őrült nagy gond ez ez persze, de azt is jelenti, hogy a nemzetté válásnak még nagyon az elején tartunk éppúgy, mint a szomszédaink.
a határon túliakat meg nem kellene en bloc szerencsétleneknek tekinteni, van köztük egy rakás milliárdos, meg csórók is sajnos, mint ahogy idehaza is vannak gazdagok és szegények.
úgy látom, hogy senki nem gondolkodik az összmagyarságban, minden párt egyszerűen csak szavazatokat gyűjt, a magukat nemzetinek mondó pártok csak kirívó példák, ők ugye csak magukat tartják magyarnak, mindenki aki nem ért velük egyet azok cigányok, zsidóbérencek, istentelen globalisták, etc. de a parlamenti pártok se sokkal különbek.
az hogy nem vagyunk képesek összmagyarságban gondolkodni, az persze nem újkeletű, ennek nem a kommunisták az okai, hanem mi magunk. nem őrült nagy gond ez ez persze, de azt is jelenti, hogy a nemzetté válásnak még nagyon az elején tartunk éppúgy, mint a szomszédaink.
a határon túliakat meg nem kellene en bloc szerencsétleneknek tekinteni, van köztük egy rakás milliárdos, meg csórók is sajnos, mint ahogy idehaza is vannak gazdagok és szegények.
Molaris kerlek csinalj egy blogot nekunk, akkor beraknam a kedvencek koze, es egy szebb es boldog jovokepem lenne. Akkor erdemes lenne felkelnem, es lenne miert elnem.
Koszonom
Koszonom
A "szerencsétlenek" ez esetben nem elsősorban és kizárólag anyagi függést jelent.
Álláspontom szerint mi MÁR NEM vagyunk képesek összmagyarságban gondolkodni, azaz bizonyos megközelítés szerint jóval arrébb vagyunk már ennél a fejlődési fázisnál. Ezt én nem is mondanám fejlődési szintnek, mert úgy tűnne, mintha a szomszédaink "fejletlenebbek" volnának nálunk. Csak amolyan történelmi állapotról-állomásról van szó. Sztem mi ezt a sztori már lejátszottuk a 20-as, 30-as években.
Most abban a fázisban vagyunk, amikor ki-ki rájön az országban, hogy kikaparhatja a saját gesztenyéjét, nem köll neki az a fenenagy közösség. Tanulgatjuk az egyéni felelősséget. Társadalmi csoportonként és egyénenként eltérő mértékben és sikerekkel.
Aztán hamarosan eljöhet az az idő, amikor mint (nemzeti) közösség, teljesen szétrohadunk. Amikor majd kikaparjuk egymás szemét, mert csak az egyéni boldogulásunk a fontos. Igaz, azért felelősen meg is teszünk mindent a másik ember ellenében is.
Majd - ha megússzuk ép bőrrel - átjuthatunk abba a fázisba, hogy ki-ki megtanulja: kötelességei vannak a (nemzeti) közösséggel szemben, adnia kell, felelős érte - a saját jól felfogott érdeke, hogy a (nemzeti) közösség működjön, jogbiztonságot adjon, kiszámítható legyen, hátteret biztosítson a mindennapjainknak.
Persze a fene se tudja, hogy ezek a fázisok mennyire fognak egymásba mosódni.
Egy példával illusztrálva:
- a kádárizmus idején mindenki azt gondolta, hogy neki jár a bicikli
- most szokogatjuk, hogy dolgozzál(hm tegyél ezt-azt) vazze, különben nem lesz biciklid, magától olyan nincs
- hamarosan úton-útfélen el fogjuk lopni egymás biciklijét
- és végül, ha nem omlik össze az egész rendszer, akkor eljuthatunk oda, hogy bárki kinn hagyhatja a bicajt a ház előtt, mert még az idegen is rá fog szólni a gyanúy külsejűre, hogy ne lopkodja el másét.
Ez az utolsó fázis lesz az, amikor ISMÉT nemzetben fogunk tudni gondolkodni - másképp, mint a múlt század első felében.
De most el vagyunk magunkban a kis egyéni boldogulásunkkal vagy boldogtalanságunkkal, és nem nagyon érdekelnek minket az egyéb szempontok.
Álláspontom szerint mi MÁR NEM vagyunk képesek összmagyarságban gondolkodni, azaz bizonyos megközelítés szerint jóval arrébb vagyunk már ennél a fejlődési fázisnál. Ezt én nem is mondanám fejlődési szintnek, mert úgy tűnne, mintha a szomszédaink "fejletlenebbek" volnának nálunk. Csak amolyan történelmi állapotról-állomásról van szó. Sztem mi ezt a sztori már lejátszottuk a 20-as, 30-as években.
Most abban a fázisban vagyunk, amikor ki-ki rájön az országban, hogy kikaparhatja a saját gesztenyéjét, nem köll neki az a fenenagy közösség. Tanulgatjuk az egyéni felelősséget. Társadalmi csoportonként és egyénenként eltérő mértékben és sikerekkel.
Aztán hamarosan eljöhet az az idő, amikor mint (nemzeti) közösség, teljesen szétrohadunk. Amikor majd kikaparjuk egymás szemét, mert csak az egyéni boldogulásunk a fontos. Igaz, azért felelősen meg is teszünk mindent a másik ember ellenében is.
Majd - ha megússzuk ép bőrrel - átjuthatunk abba a fázisba, hogy ki-ki megtanulja: kötelességei vannak a (nemzeti) közösséggel szemben, adnia kell, felelős érte - a saját jól felfogott érdeke, hogy a (nemzeti) közösség működjön, jogbiztonságot adjon, kiszámítható legyen, hátteret biztosítson a mindennapjainknak.
Persze a fene se tudja, hogy ezek a fázisok mennyire fognak egymásba mosódni.
Egy példával illusztrálva:
- a kádárizmus idején mindenki azt gondolta, hogy neki jár a bicikli
- most szokogatjuk, hogy dolgozzál(hm tegyél ezt-azt) vazze, különben nem lesz biciklid, magától olyan nincs
- hamarosan úton-útfélen el fogjuk lopni egymás biciklijét
- és végül, ha nem omlik össze az egész rendszer, akkor eljuthatunk oda, hogy bárki kinn hagyhatja a bicajt a ház előtt, mert még az idegen is rá fog szólni a gyanúy külsejűre, hogy ne lopkodja el másét.
Ez az utolsó fázis lesz az, amikor ISMÉT nemzetben fogunk tudni gondolkodni - másképp, mint a múlt század első felében.
De most el vagyunk magunkban a kis egyéni boldogulásunkkal vagy boldogtalanságunkkal, és nem nagyon érdekelnek minket az egyéb szempontok.
Tényleg valaki aki itt nemzetelenességről, meg hasonlókról beszél az definiálja már nekem a nemzet fogalmát. Mert én nem jövök rá mire gondolnak.
Carnivora? molaris?
Folytassátok.
Nemzet: ...
PS: molaris te mondjuk leírhtanád istent is, de ez itt off. (még várom a választ. emlékszel? :-)
Carnivora? molaris?
Folytassátok.
Nemzet: ...
PS: molaris te mondjuk leírhtanád istent is, de ez itt off. (még várom a választ. emlékszel? :-)
Tudom már rég más a téma, de azért válaszolok:
"Carnivora 2007.05.23. 00:23:13
A szerbekre, románokra ugyanúgy vonatkoztak azok mégis a Habsburgok mellé álltak ..."
Pont hogy nem! Volt ugyanis egy Mária Terézia, aki rendezte a földek jogviszonyát. (majorsági földek, jobbágytelkek pontos mérete) Ez viszont nem terjedt ki akkor Erdélyre (románok) és a Határőrvidékre (szerbek) Így mikor 1848-ban bár mindenkire vonatkozott a törvény, a Felvidéken könnyen, gyorsan és zökkenőmentesen végre tudták hajtani, az említett érszeken viszont elhúzódott, és sokáig nem kaptak semmit (amikorra meg kaptak volna, akkor már rég dúlt a szabadságharc)
A magyar nemzeti kérdést legjobban msot az EUban lehetne képviselni. Erre vannak is próbálkozások a "teszetosza, oppotunista" külügytől, ha jól emlékszem benyújtottunk egy kisebbségi törvénytervezetet az EUhoz. Csak ez is októberben volt, és akkor tényleg minden az elkúrtuk körül forgott. A határon túli magyarokkal csak az után kéne foglalkozni, miután tudunk is nekik nyújtani valamit. Jobb lenne előbb itthon megteremteni újra valamiféle pártpolitikától semleges nemzettudatot. Hogy ne kelljen szélsőjobbos 64 nagyar vármegyésnek lennem ahhoz, hogy szeressem a hazámat. Gondoljunk a kajak-kenu vb-re, vízilabdára. Ott több zászló lengett, mint egy Jobbik naggyűlésen. És akkor büszke is voltam arra, hogy magyar vagyok. Valahogy ezt a büszkeséget kéne visszahozni. Hogy legyen mire. Utána lehet segíteni a határon túliakon. Addig nem tudunk.
"Carnivora 2007.05.23. 00:23:13
A szerbekre, románokra ugyanúgy vonatkoztak azok mégis a Habsburgok mellé álltak ..."
Pont hogy nem! Volt ugyanis egy Mária Terézia, aki rendezte a földek jogviszonyát. (majorsági földek, jobbágytelkek pontos mérete) Ez viszont nem terjedt ki akkor Erdélyre (románok) és a Határőrvidékre (szerbek) Így mikor 1848-ban bár mindenkire vonatkozott a törvény, a Felvidéken könnyen, gyorsan és zökkenőmentesen végre tudták hajtani, az említett érszeken viszont elhúzódott, és sokáig nem kaptak semmit (amikorra meg kaptak volna, akkor már rég dúlt a szabadságharc)
A magyar nemzeti kérdést legjobban msot az EUban lehetne képviselni. Erre vannak is próbálkozások a "teszetosza, oppotunista" külügytől, ha jól emlékszem benyújtottunk egy kisebbségi törvénytervezetet az EUhoz. Csak ez is októberben volt, és akkor tényleg minden az elkúrtuk körül forgott. A határon túli magyarokkal csak az után kéne foglalkozni, miután tudunk is nekik nyújtani valamit. Jobb lenne előbb itthon megteremteni újra valamiféle pártpolitikától semleges nemzettudatot. Hogy ne kelljen szélsőjobbos 64 nagyar vármegyésnek lennem ahhoz, hogy szeressem a hazámat. Gondoljunk a kajak-kenu vb-re, vízilabdára. Ott több zászló lengett, mint egy Jobbik naggyűlésen. És akkor büszke is voltam arra, hogy magyar vagyok. Valahogy ezt a büszkeséget kéne visszahozni. Hogy legyen mire. Utána lehet segíteni a határon túliakon. Addig nem tudunk.
(na igen, "átlagos" amcsi popsztár koncertje Chicagóban: az egyik fellépő ruhája egy szexi feszülős felső amerikai zászlóval. Az ott rendben. Én mekkora náci lennék idehaza a magyarzászlós verzióval. Pedig én - tökmásképp, mint a szélsőjobb vagy a mostani fősodratú jobb - nagyonis magyarnak tartom magam, és mellesleg szívesen felvennék egy ilyen darabot...)
A "nemzetellenes" egyik praktikus definíciója az lehetne, hogy
csak a "kapard ki a _saját_ gesztenyédet" mentalitás elfogadott és elvárt a társadalomban,
az "ugyan, tegyük már egymásért dolgokat" meg rohadtul nem, sőt, nacionalistagyanús.
csak a "kapard ki a _saját_ gesztenyédet" mentalitás elfogadott és elvárt a társadalomban,
az "ugyan, tegyük már egymásért dolgokat" meg rohadtul nem, sőt, nacionalistagyanús.
Radagast 2007.05.23. 17:03:29
Az áprilisi törvények, és Mária Terézia közt az égvilágon semmi összefüggés nincsen, és semmi köze az események alakulásához.
A szerbeket a helyi ortodox egyház lázította fel, ahogyan a románoknál is az ortodoxok, és görögkeletiek összeborultak.
Az áprilisi törvények, és Mária Terézia közt az égvilágon semmi összefüggés nincsen, és semmi köze az események alakulásához.
A szerbeket a helyi ortodox egyház lázította fel, ahogyan a románoknál is az ortodoxok, és görögkeletiek összeborultak.
Carnivora:
Elolvastam, de nem volt egyértelmű. Egyébként főleg az érdekel, hogy neked (és a hozzád hasonlóan gondolkodóknak) mit jelent.
Mindenesetre ha ezt jelenti:
"A modern nemzet fogalma a francia forradalom idejére alakult ki, amikor minden Franciaországban, a francia állam területén élő embert – etnikai hovatartozására és nyelvére való tekintet nélkül – a köztársaság azonos jogokkal rendelkező tagjának, franciának tekintettek."
Akkor minden mszp-s, zsidó, cigány, stb. az országban a magyar nemzethez tartozik ugye?
Elolvastam, de nem volt egyértelmű. Egyébként főleg az érdekel, hogy neked (és a hozzád hasonlóan gondolkodóknak) mit jelent.
Mindenesetre ha ezt jelenti:
"A modern nemzet fogalma a francia forradalom idejére alakult ki, amikor minden Franciaországban, a francia állam területén élő embert – etnikai hovatartozására és nyelvére való tekintet nélkül – a köztársaság azonos jogokkal rendelkező tagjának, franciának tekintettek."
Akkor minden mszp-s, zsidó, cigány, stb. az országban a magyar nemzethez tartozik ugye?
fuhur 2007.05.23. 17:40:14
A bibi ott van, hogy nincsen hozzám hasonló gondolkodású ...
A francia nemzetfelfogás teljesen egyedi soviniszta liberalizmus. A 19. századra volt gőleg jellemző, amikor Franciaországban kötelezővé tették a központi francia nyelvet, amelyek addig a lakosság fele sem beszélt. Erőszakosan franciát cisnáltak mindenkiből.
Magyarországon nemzeti liberalizmus volt itt választhatott a nemzetiségi , hogy a magyar útat akarje-e vagy sem. Főleg a szlovákok, németek, zsidók körében volt erőteljesebb az elmagyarosodás.
A bibi ott van, hogy nincsen hozzám hasonló gondolkodású ...
A francia nemzetfelfogás teljesen egyedi soviniszta liberalizmus. A 19. századra volt gőleg jellemző, amikor Franciaországban kötelezővé tették a központi francia nyelvet, amelyek addig a lakosság fele sem beszélt. Erőszakosan franciát cisnáltak mindenkiből.
Magyarországon nemzeti liberalizmus volt itt választhatott a nemzetiségi , hogy a magyar útat akarje-e vagy sem. Főleg a szlovákok, németek, zsidók körében volt erőteljesebb az elmagyarosodás.
"Carnivora 2007.05.23. 14:06:28
vaffanculo 2007.05.23. 12:43:47
Ráfaragtál a Fideszt nem sokkal tartom többre ...
Tipikus ostoba ember vagy méltó mintapéldánya a pártod megmaradt szavazóbázisának ..."
a fassággal amit mondtál felkúrtad az agyam, ezért írtam neked durvákat. utólag is bocsi. a maszop egyébként nem az én pártom, szerencsére:) ha te továbbra is úgy gondolod, h valakit az minősít, h kire szavaz, legyen. sztem meg ez fasság. ennyi
inkább olvassátok el ezt:
szelsokozep.freeblog.hu/archives/2007/05/22/Nyilt_level_Bayer_Zsoltnak/
bocsi az offér'
vaffanculo 2007.05.23. 12:43:47
Ráfaragtál a Fideszt nem sokkal tartom többre ...
Tipikus ostoba ember vagy méltó mintapéldánya a pártod megmaradt szavazóbázisának ..."
a fassággal amit mondtál felkúrtad az agyam, ezért írtam neked durvákat. utólag is bocsi. a maszop egyébként nem az én pártom, szerencsére:) ha te továbbra is úgy gondolod, h valakit az minősít, h kire szavaz, legyen. sztem meg ez fasság. ennyi
inkább olvassátok el ezt:
szelsokozep.freeblog.hu/archives/2007/05/22/Nyilt_level_Bayer_Zsoltnak/
bocsi az offér'
fuhur,
nemzet: hagyományközösség.
nép: eredetközösség.
a széljobbnak van olyan fogalma, hogy nép-nemzet, így a kettőt tetszőlegsen lehet váltogatni. amikor épp támadják őket (lásd árpád-sáv), akkor hivatkoznak a hagyományokra, ilyenkor ők hagyomány közösség, a másik pillanatban eredetközösséggé válnak, amibe nem tartozik bele a cigány, zsidó, így két legyet ütnek egy csapásra, kisajátítják a szimbólumokat, és közben meg is van az ősellenség.
nemzet: hagyományközösség.
nép: eredetközösség.
a széljobbnak van olyan fogalma, hogy nép-nemzet, így a kettőt tetszőlegsen lehet váltogatni. amikor épp támadják őket (lásd árpád-sáv), akkor hivatkoznak a hagyományokra, ilyenkor ők hagyomány közösség, a másik pillanatban eredetközösséggé válnak, amibe nem tartozik bele a cigány, zsidó, így két legyet ütnek egy csapásra, kisajátítják a szimbólumokat, és közben meg is van az ősellenség.
Carnivora: Akkor a történelemkönyvek valószínülek hülyeséget írnak. De magaamt odaképzelve leszarnám, hogy a templomban lázítanak vagy sem, ha egyszer kapok földet.
kutacs: Na ebben egyetértünk:)
kutacs: Na ebben egyetértünk:)
mindig ez a vége a vitának... ki a nagyobb hülye, melyik ellenvezér a disznóbb, ki hazudott és mikor. Így beszélgetünk egységes kiállásról, tüntetésről a magyar érdekek mellett?
Jön két árpádsávos ember aztán a tömeg fele el is ment. Megjelenik két homoszexuális és a másik fele megy el.
S mindezt azért, mert a politikai elitünk ilyen országot szeretne. És nem enged egyik sem csak nyomja a lényegtelen f@szságot a szánkba bele. És ők értéket képviselnek - LOL.
Lehet foglalkozni azzal, hogy a politikai elitünk elég nívótlan, de sajnos az történik, hogy mi alacsonyodunk az ő szintjükre.
Ha a következő választáson elmegyek szavazni és becsukott szemmel szavazok, az sem fog számítani, mert lényegében nem változik semmi. NEM számít, hogy ki nyer. Ugyanúgy szopsz és adózol sokat (keményen 7 jegyű számot adóztam 2006-ban munkavállalóként). Fizeted a pártokat meg a 386 majmot, aztán néha kisírod magad itt névtelenül, hogy ekkor meg akkor mennyivel jobb volt.
Pedig a dolog úgy áll, hogy ha a TE pártod nyer, akkor azt mondod, hogy mennyivel jobban élsz, közben meg nem is, ha nem a Te lovad fut be meg szarabbul élsz, pedig lehet, hogy nem is.
Annak örülnék, ha egyszer a "nép" abbahagyná a vitát és mindenki a pitiáner politikusokon nevetne. (Sajnálom, de Feri és Viktor is egyformán pitiáner és nem szeretném egyiket a másik elé helyezni)
Sajnos erre kevés az esély és arra is, hogy lesz közös fáklyásmenet.
De azért szorítok a balgáknak, akik még ilyenben reménykednek. Én már nem tudok.
Jön két árpádsávos ember aztán a tömeg fele el is ment. Megjelenik két homoszexuális és a másik fele megy el.
S mindezt azért, mert a politikai elitünk ilyen országot szeretne. És nem enged egyik sem csak nyomja a lényegtelen f@szságot a szánkba bele. És ők értéket képviselnek - LOL.
Lehet foglalkozni azzal, hogy a politikai elitünk elég nívótlan, de sajnos az történik, hogy mi alacsonyodunk az ő szintjükre.
Ha a következő választáson elmegyek szavazni és becsukott szemmel szavazok, az sem fog számítani, mert lényegében nem változik semmi. NEM számít, hogy ki nyer. Ugyanúgy szopsz és adózol sokat (keményen 7 jegyű számot adóztam 2006-ban munkavállalóként). Fizeted a pártokat meg a 386 majmot, aztán néha kisírod magad itt névtelenül, hogy ekkor meg akkor mennyivel jobb volt.
Pedig a dolog úgy áll, hogy ha a TE pártod nyer, akkor azt mondod, hogy mennyivel jobban élsz, közben meg nem is, ha nem a Te lovad fut be meg szarabbul élsz, pedig lehet, hogy nem is.
Annak örülnék, ha egyszer a "nép" abbahagyná a vitát és mindenki a pitiáner politikusokon nevetne. (Sajnálom, de Feri és Viktor is egyformán pitiáner és nem szeretném egyiket a másik elé helyezni)
Sajnos erre kevés az esély és arra is, hogy lesz közös fáklyásmenet.
De azért szorítok a balgáknak, akik még ilyenben reménykednek. Én már nem tudok.
ApukadHUN
Van benne valami. Sok mindennel nem értek egyet,de mondjuk nem csak a népnek kellene abbahagyni a vitat, hanem a népet befolyásoló újságoknak, tv-knek, rádióknak. Ha egy csomó dologról nem tudnak a nép, nem várhatod el tőlük, hogy racionális döntést hozzanak. Amíg egy híradó abból áll, hogy egymás után (ki-ki a saját szája íze szerint megvágva) leadják az egyes pártok véleményét plusz egy-két véres sztori, külföldről is csak ami nagyon muszáj, addig nem lehet várni semmi változást.
Egyébként nem a "386 majom" a sok, hanem az önkormányzati képviselő.
Van benne valami. Sok mindennel nem értek egyet,de mondjuk nem csak a népnek kellene abbahagyni a vitat, hanem a népet befolyásoló újságoknak, tv-knek, rádióknak. Ha egy csomó dologról nem tudnak a nép, nem várhatod el tőlük, hogy racionális döntést hozzanak. Amíg egy híradó abból áll, hogy egymás után (ki-ki a saját szája íze szerint megvágva) leadják az egyes pártok véleményét plusz egy-két véres sztori, külföldről is csak ami nagyon muszáj, addig nem lehet várni semmi változást.
Egyébként nem a "386 majom" a sok, hanem az önkormányzati képviselő.
Estére íme egy kis demagóg kifakadás:
nem is az a gond, hogy sokan szó szerint hisznek a vezérükben/pártelnökükben,
hanem az, hogy "ezekben" már _csak_ hinni lehet.
Ne gondolkodj, ne gondolj bele, ne gondold végig, mert... mert vagy elkeseredett leszel, vagy dühös, vagy csalódott, vagy a gyomrod forog...
nem is az a gond, hogy sokan szó szerint hisznek a vezérükben/pártelnökükben,
hanem az, hogy "ezekben" már _csak_ hinni lehet.
Ne gondolkodj, ne gondolj bele, ne gondold végig, mert... mert vagy elkeseredett leszel, vagy dühös, vagy csalódott, vagy a gyomrod forog...
Állandóan fikázzátok a médiát, pedig ők csak azt nyomják, amire a közönség vevő. Hiába adnák le a XXI. századot pl főműsoridőben, ha a nézők fele elkapcsol. Erre van igény. Sajnos.
Radagast 2007.05.23. 19:07:17
Az árpilisi törvények melyik pontja tartalmazza szerinted a földosztást? neked külön kiadtak v.mi törikönyvet? :O
Ráadásul az egyház szerepe sokkal nagyobb volt akkoriban ... Ráadásul azoknál a balkáni népeknél, ha meggnézed az ortodox szerbek, katolikus horvátok, és muszlim bosnyákok még 15 éve vígan lőtték egymást halomra.
Az árpilisi törvények melyik pontja tartalmazza szerinted a földosztást? neked külön kiadtak v.mi törikönyvet? :O
Ráadásul az egyház szerepe sokkal nagyobb volt akkoriban ... Ráadásul azoknál a balkáni népeknél, ha meggnézed az ortodox szerbek, katolikus horvátok, és muszlim bosnyákok még 15 éve vígan lőtték egymást halomra.
Totyikám! Hála az égnek alakulsz...:))
Veszett nagy bajban van a szlovák kormány, mert filmfelvételt készített egy fiatalember Malina Hedvig véresre veréséről!!!
…szerencsére a szlovák kormányt ez merőben nem érinti, érintheti, mert nekik koncepciójuk van és "bizonyítékaik” ! – arra vonatkozólag, hogy Malina Hedvig saját magát püfölte félholtra…
Éppen ezért a Pálos Trend, segítői jóvoltából nyugodt szívvel felajánl és kifizet 10.000.000, azaz tízmillió forintot azért a 3 perces videófilmért, ami Malina Hedvig gyalázatos összeverését örökítette meg. Úgyhogy kérünk szépen minden együtt érző magyart, aki személyes sértésként éli meg Malina Hedvig meghurcolását és koncepciós perét, hogy mielőbb fújják tele a várost ezzel a hírrel.
Köszönettel: Pálos Trend
Veszett nagy bajban van a szlovák kormány, mert filmfelvételt készített egy fiatalember Malina Hedvig véresre veréséről!!!
…szerencsére a szlovák kormányt ez merőben nem érinti, érintheti, mert nekik koncepciójuk van és "bizonyítékaik” ! – arra vonatkozólag, hogy Malina Hedvig saját magát püfölte félholtra…
Éppen ezért a Pálos Trend, segítői jóvoltából nyugodt szívvel felajánl és kifizet 10.000.000, azaz tízmillió forintot azért a 3 perces videófilmért, ami Malina Hedvig gyalázatos összeverését örökítette meg. Úgyhogy kérünk szépen minden együtt érző magyart, aki személyes sértésként éli meg Malina Hedvig meghurcolását és koncepciós perét, hogy mielőbb fújják tele a várost ezzel a hírrel.
Köszönettel: Pálos Trend
ApukadHUN 2007.05.23. 19:28:57
IGen, ez van, és a legszörnyübb, hogy az emberek többsége a nagy sárdobálásban észre sem veszi mit csinál. Nem egymásra kéne vicsorogni, mert ez csak a két oldalnak jó, mert igy adjuk alájuk a talpalávalót, nem véletlenül mondtam többesszámban. Amig az emberek képesek x forintot, értelmetlen reatyi sókra pazarolni, amig emberek képesek elhinni, hogy a Y mosópor képes a foltokat maradéktalanul eltüntetni, amig azt hiszik Antonovics Antalról, hogy ért a mosógépekhez, addig sajnos ez fog folyni.
IGen, ez van, és a legszörnyübb, hogy az emberek többsége a nagy sárdobálásban észre sem veszi mit csinál. Nem egymásra kéne vicsorogni, mert ez csak a két oldalnak jó, mert igy adjuk alájuk a talpalávalót, nem véletlenül mondtam többesszámban. Amig az emberek képesek x forintot, értelmetlen reatyi sókra pazarolni, amig emberek képesek elhinni, hogy a Y mosópor képes a foltokat maradéktalanul eltüntetni, amig azt hiszik Antonovics Antalról, hogy ért a mosógépekhez, addig sajnos ez fog folyni.
ApukadHUN 2007.05.23. 19:28:57
IGen, ez van, és a legszörnyübb, hogy az emberek többsége a nagy sárdobálásban észre sem veszi mit csinál. Nem egymásra kéne vicsorogni, mert ez csak a két oldalnak jó, mert igy adjuk alájuk a talpalávalót, nem véletlenül mondtam többesszámban. Amig az emberek képesek x forintot, értelmetlen reatyi sókra pazarolni, amig emberek képesek elhinni, hogy a Y mosópor képes a foltokat maradéktalanul eltüntetni, amig azt hiszik Antonovics Antalról, hogy ért a mosógépekhez, addig sajnos ez fog folyni.
IGen, ez van, és a legszörnyübb, hogy az emberek többsége a nagy sárdobálásban észre sem veszi mit csinál. Nem egymásra kéne vicsorogni, mert ez csak a két oldalnak jó, mert igy adjuk alájuk a talpalávalót, nem véletlenül mondtam többesszámban. Amig az emberek képesek x forintot, értelmetlen reatyi sókra pazarolni, amig emberek képesek elhinni, hogy a Y mosópor képes a foltokat maradéktalanul eltüntetni, amig azt hiszik Antonovics Antalról, hogy ért a mosógépekhez, addig sajnos ez fog folyni.
Áprilisi törvények IX. törvénycikk, hogy a kérdésre válaszoljak. A jobbágyfelszabadítás mellé ugyanis földet is kell adni valahonnan, különben szerencsétlen éhenhal. Nincs nálam történelemkönyv, szal a neten néztem utána. Ha meg nem ezt értetted földosztás alatt, akkor passz.
"A feudális birtokjog élesen megkülönböztette a föl des urak saját kezelésben tartott allodiális vagy majorsági birtokait a jobbágyok és zsellérek által, feudális szolgáltatások ellené ben bírt úrbéres földektõl. Ez utóbbiakat általában a Mária Terézia által elrendelt úrbérrendezéskor (vagy késõbbi birtokfelmérés alkalmával) készült tabellákban tartották számon. Az áprilisi törvények az ezekben összeírt telkeket adták azonnal, a földesurak állami kárpótlása mellett, mûvelõik tény leges tulajdonába. A földmûvelõ nép által használt földnek azonban csak egy része (kb. háromnegyede) tartozott az úr béres kategóriába. A többi földet más jogcímeken birtokolták a jobbágyok, gyakran nemzedékek óta. Ide tartoztak a maradványföldek (már az összeíráskor is jobbágykézen levõ, de az elõírt telekmennyiségen felül levõ terület) és az irtások (álta lában erdõtõl, bozóttól elhódított szántóföldek). Nem volt je lentéktelen az a terület sem, amelyet a majorsági birtokokból használtak, gyakran hosszú idõ óta. A földesurak ugyanis, tõ ke vagy vállalkozókedv híján, nem minden allodiális birtokon folytattak üzemszerû gazdálkodást. Ezeket gyakran adták bér be egyes jobbágyoknak vagy közösségeknek. A fejletlen pénzforgalom mellett a földhasználatért többnyire nem (vagy nem csak) pénzzel, hanem munka- és terményjáradékkal tartozott a jobbágy. Mindennapjai tehát nem sokban különböztek úrbéres földet mûvelõ társáétól. A különbség fõleg abban állt, hogy az õ szolgáltatásait nem maximálta, és az általa mûvelt földhöz való jogát nem védte törvény, mint az úrbéresekét. A földesurak e földek adómentessége miatt nem engedték feledésbe merülni e területek allodiális jellegét."
"Az úrbéri viszonyok eltörlése is okozott némi problémát, ugyanis a felszabadult jobbágyságnak csupán 40%-a lett telkének tulajdonosa, ugyanis a törvény nem rendelkezett egyértelmûen a földterületek állapotáról. A közhasznú területeket nem sorolták a telekállományba (ezt ugyan a parasztok megpróbálták elfoglalni, de nem sikerült nekik), a majorsági területeken dolgozó parasztság sem kapta meg az általa mûvelt parcellát, ugyanis az a földesúr magán kezelése birtoka volt, és nem tartoztak a telki állományba az irtásföldek és a telepített szõlõk sem. Ezen kívül megmaradtak egyes földesúri kiváltságok is, mint például az italmérés, a mészárszéktartás, stb. kiváltsága, és bizonyos szolgáltatásokat sem töröltek el, mint például a szõlõdézsmát, ugyanis ezt nem a telek után fizették a parasztok."
(Bocs ha kicsit hosszú idézetek lettek)
"A feudális birtokjog élesen megkülönböztette a föl des urak saját kezelésben tartott allodiális vagy majorsági birtokait a jobbágyok és zsellérek által, feudális szolgáltatások ellené ben bírt úrbéres földektõl. Ez utóbbiakat általában a Mária Terézia által elrendelt úrbérrendezéskor (vagy késõbbi birtokfelmérés alkalmával) készült tabellákban tartották számon. Az áprilisi törvények az ezekben összeírt telkeket adták azonnal, a földesurak állami kárpótlása mellett, mûvelõik tény leges tulajdonába. A földmûvelõ nép által használt földnek azonban csak egy része (kb. háromnegyede) tartozott az úr béres kategóriába. A többi földet más jogcímeken birtokolták a jobbágyok, gyakran nemzedékek óta. Ide tartoztak a maradványföldek (már az összeíráskor is jobbágykézen levõ, de az elõírt telekmennyiségen felül levõ terület) és az irtások (álta lában erdõtõl, bozóttól elhódított szántóföldek). Nem volt je lentéktelen az a terület sem, amelyet a majorsági birtokokból használtak, gyakran hosszú idõ óta. A földesurak ugyanis, tõ ke vagy vállalkozókedv híján, nem minden allodiális birtokon folytattak üzemszerû gazdálkodást. Ezeket gyakran adták bér be egyes jobbágyoknak vagy közösségeknek. A fejletlen pénzforgalom mellett a földhasználatért többnyire nem (vagy nem csak) pénzzel, hanem munka- és terményjáradékkal tartozott a jobbágy. Mindennapjai tehát nem sokban különböztek úrbéres földet mûvelõ társáétól. A különbség fõleg abban állt, hogy az õ szolgáltatásait nem maximálta, és az általa mûvelt földhöz való jogát nem védte törvény, mint az úrbéresekét. A földesurak e földek adómentessége miatt nem engedték feledésbe merülni e területek allodiális jellegét."
"Az úrbéri viszonyok eltörlése is okozott némi problémát, ugyanis a felszabadult jobbágyságnak csupán 40%-a lett telkének tulajdonosa, ugyanis a törvény nem rendelkezett egyértelmûen a földterületek állapotáról. A közhasznú területeket nem sorolták a telekállományba (ezt ugyan a parasztok megpróbálták elfoglalni, de nem sikerült nekik), a majorsági területeken dolgozó parasztság sem kapta meg az általa mûvelt parcellát, ugyanis az a földesúr magán kezelése birtoka volt, és nem tartoztak a telki állományba az irtásföldek és a telepített szõlõk sem. Ezen kívül megmaradtak egyes földesúri kiváltságok is, mint például az italmérés, a mészárszéktartás, stb. kiváltsága, és bizonyos szolgáltatásokat sem töröltek el, mint például a szõlõdézsmát, ugyanis ezt nem a telek után fizették a parasztok."
(Bocs ha kicsit hosszú idézetek lettek)
Radagast 2007.05.23. 21:40:40
Földosztásról te beszéltél. A jobbágyfelszabadítás nem függött össze semmiféle földosztással, így az áprilisi törvények sem, és ez nem játszhatott közre a erdélyi oláhk, és rácok forradalomhoz való viszonyához. Magyarországon először részleges földosztás 198 után volt a nagyobb volumenű pedig 1945 után ...
Egyébként örülök, hogy cáfolod saját magad :)
Földosztásról te beszéltél. A jobbágyfelszabadítás nem függött össze semmiféle földosztással, így az áprilisi törvények sem, és ez nem játszhatott közre a erdélyi oláhk, és rácok forradalomhoz való viszonyához. Magyarországon először részleges földosztás 198 után volt a nagyobb volumenű pedig 1945 után ...
Egyébként örülök, hogy cáfolod saját magad :)
Carnivora
Szvsz. Radagastnak igaza van. A "jobbágyfelszabadítás" nyilván több egyszerű tulajdonviszonyváltásnál, de valszeg a megkapott föld volt a parasztság számára a legnagyobb vívmány 1848-ban.
A föld 1848 előtt elsősorban nemesi tulajdon, amit a jobbágy használ munka, termény és pénzjáradék fejében. Helyzete annyival jobb egy bérlőénél, hogy az által művelt telken vannak bizonyos előjogai (nem űzhető el, átörökítheti), de a TULAJDONOS a nemesúr. 1848-ban az áprilisi törvények kimondták, hogy a jobbágytelkek átmennek addigi művelőjük tulajdonába, minden további ellenszolgáltatás nélkül (a nemességet államilag tervezték kárpótolni). Addig is volt mód arra, hogy a jobbágy megváltsa magát, tehát egy bizonyos összegért megszabaduljon a függőségtől (kivásárolja magát), 1848-ban viszont ez kötelezően valósult meg (és ismétlem a jobbágynak egy kanyi vasat sem kellett fizetnie) - a régi nemesi tulajdon helyett, új kézben, új polgári tulajdon jött létre. Ha ez nem földosztás, akkor mi lenne az?
Nem kívánom Radagastot ismételni, csak röviden: a nemzetiségi területeken általában nagyobb volt a telki állományba nem tartozó földek (főképpen irtásföldek) aránya, amelyekre nem vonatkoztak az áprilisi törvények, és ez jelentősen csökkentette az ottaniak lojalitását a magyar kormányzat iránt. A rosszul járt magyarok szintúgy elégedetlenkedtek, és többször kellett fegyveres karhatalommal fellépni velük szemben is. Az 1848-as reformot az események hatására fokozatosan próbálták bővíteni, amikor jött Jellasich akkor eltörölték a szőlődézsmát, az első nagy vereségek után pedig elrendelték, hog ezután a vitatott tulajdonjogú földeknél a bizonyítási kötelezettség a volt földesurat terheli. A nemzeti egységet 1848/49-ben sem adták ingyen...
Szvsz. Radagastnak igaza van. A "jobbágyfelszabadítás" nyilván több egyszerű tulajdonviszonyváltásnál, de valszeg a megkapott föld volt a parasztság számára a legnagyobb vívmány 1848-ban.
A föld 1848 előtt elsősorban nemesi tulajdon, amit a jobbágy használ munka, termény és pénzjáradék fejében. Helyzete annyival jobb egy bérlőénél, hogy az által művelt telken vannak bizonyos előjogai (nem űzhető el, átörökítheti), de a TULAJDONOS a nemesúr. 1848-ban az áprilisi törvények kimondták, hogy a jobbágytelkek átmennek addigi művelőjük tulajdonába, minden további ellenszolgáltatás nélkül (a nemességet államilag tervezték kárpótolni). Addig is volt mód arra, hogy a jobbágy megváltsa magát, tehát egy bizonyos összegért megszabaduljon a függőségtől (kivásárolja magát), 1848-ban viszont ez kötelezően valósult meg (és ismétlem a jobbágynak egy kanyi vasat sem kellett fizetnie) - a régi nemesi tulajdon helyett, új kézben, új polgári tulajdon jött létre. Ha ez nem földosztás, akkor mi lenne az?
Nem kívánom Radagastot ismételni, csak röviden: a nemzetiségi területeken általában nagyobb volt a telki állományba nem tartozó földek (főképpen irtásföldek) aránya, amelyekre nem vonatkoztak az áprilisi törvények, és ez jelentősen csökkentette az ottaniak lojalitását a magyar kormányzat iránt. A rosszul járt magyarok szintúgy elégedetlenkedtek, és többször kellett fegyveres karhatalommal fellépni velük szemben is. Az 1848-as reformot az események hatására fokozatosan próbálták bővíteni, amikor jött Jellasich akkor eltörölték a szőlődézsmát, az első nagy vereségek után pedig elrendelték, hog ezután a vitatott tulajdonjogú földeknél a bizonyítási kötelezettség a volt földesurat terheli. A nemzeti egységet 1848/49-ben sem adták ingyen...
A nemzetiségek és az egyház viszonyáról:
A nemzetiségi "autonómiának" abban az időben az egyházi önállóság felelt meg (tekintve, hogy az egyház jelentős iskolafentartó, és az értelmiség tetemes része egyházi személy ez a mai kulturális autonómiának megfelelője a korszakban), tehát nem csoda, ha az egyház tevékeny szerepet játszott az adott mozgalmakban. Ez önmagában még nem tette volna hatékonnyá az ellenállást, ahhoz a határőrvidék fegyveres szervezete kellett (mivel a szlovákoknak ilyen nem volt, így a felvidéki felkelést megúsztuk).
Önmagában az egyház hangsúlyos szerepe nem jelentene elmaradottságot, hiszen a kiegyezés után a - magyarságnál magasabb kulturális és gazdasági szinten álló - erdélyi szászok is egyházi keretek közt valósították meg a kulturális autonómiájukat. Trianon után pedig a magyar kisebbség támaszkodott (és támaszkodik ma is) a református ill. katolikus egyházra (már ahol a többségi nemzet nem tudja kisajátítani magának ezeket, tekintve, hogy a reformátusok jellemzően magyarok a Kárpát-medencében, így gyakorlatilag a szlovákiai magyar katolikusok szívnak a többség miatt).
A nemzetiségi "autonómiának" abban az időben az egyházi önállóság felelt meg (tekintve, hogy az egyház jelentős iskolafentartó, és az értelmiség tetemes része egyházi személy ez a mai kulturális autonómiának megfelelője a korszakban), tehát nem csoda, ha az egyház tevékeny szerepet játszott az adott mozgalmakban. Ez önmagában még nem tette volna hatékonnyá az ellenállást, ahhoz a határőrvidék fegyveres szervezete kellett (mivel a szlovákoknak ilyen nem volt, így a felvidéki felkelést megúsztuk).
Önmagában az egyház hangsúlyos szerepe nem jelentene elmaradottságot, hiszen a kiegyezés után a - magyarságnál magasabb kulturális és gazdasági szinten álló - erdélyi szászok is egyházi keretek közt valósították meg a kulturális autonómiájukat. Trianon után pedig a magyar kisebbség támaszkodott (és támaszkodik ma is) a református ill. katolikus egyházra (már ahol a többségi nemzet nem tudja kisajátítani magának ezeket, tekintve, hogy a reformátusok jellemzően magyarok a Kárpát-medencében, így gyakorlatilag a szlovákiai magyar katolikusok szívnak a többség miatt).
Bazz Carnivora el is olvastad egyáltalán amit írtam? Kösz frundsberg, ezt akartam én is, csak én nem tudtam így összefoglalni.
Kedves Árpád!
Egyetlenegy dolgra hívnám fel a figyelmedet. Amíg te itt ostorozod az istenadta népet, meg puffogtatod jópofa frázisaidat(egységről papolva, miközben más írásokban szélsőségesen elítélve, démonizálva a másik oldalt) addig Tomcat - akiről sok mindent el lehet mondani, s még lehet, hogy igaz is - kiment a szlovák nagykövetség elé...
Egyetlenegy dolgra hívnám fel a figyelmedet. Amíg te itt ostorozod az istenadta népet, meg puffogtatod jópofa frázisaidat(egységről papolva, miközben más írásokban szélsőségesen elítélve, démonizálva a másik oldalt) addig Tomcat - akiről sok mindent el lehet mondani, s még lehet, hogy igaz is - kiment a szlovák nagykövetség elé...
Kedves Árpád!
Egyetlenegy dolgra hívnám fel a figyelmedet. Amíg te itt ostorozod az istenadta népet, meg puffogtatod jópofa frázisaidat(egységről papolva, miközben más írásokban szélsőségesen elítélve, démonizálva a másik oldalt) addig Tomcat - akiről sok mindent el lehet mondani, s még lehet, hogy igaz is - kiment a szlovák nagykövetség elé...
Egyetlenegy dolgra hívnám fel a figyelmedet. Amíg te itt ostorozod az istenadta népet, meg puffogtatod jópofa frázisaidat(egységről papolva, miközben más írásokban szélsőségesen elítélve, démonizálva a másik oldalt) addig Tomcat - akiről sok mindent el lehet mondani, s még lehet, hogy igaz is - kiment a szlovák nagykövetség elé...
Rám üvöltöztek már szlovákok Pozsonyban, amikor a családommal kirándultam ott:
-Szlovákulj beszélj, ez itt Szlovákia.
Slaves.
-Szlovákulj beszélj, ez itt Szlovákia.
Slaves.
Mechiar a szlovák kormány értelmiségi arca a szlovák alvilág prominenseivel kinyirattatta azt a balekot, akit alig háromnegyed éve azért béreltek fel, hogy jelentse fel Malina Hedviget "rémhírterjesztéséért".
...csak hát egy exbokszoló agyával nem igazán szerencsés összeesküvés sztorikat, élesbe kreálni.
Főként akkor, ha egy ilyen szilánkos koalícióba a farkok kezdik "oltani" a toka szalonnát...
A "fegyverek" meg már csak ilyenek ha visszafelé sülnek...- mónica luinskikat hagynak maguk után, úton útfélen a szlovák kormány közelében!
Itt tartunk most.
Amúgy ennek a kiiktatott spionnak volt az az Igor nevezetü feltűnően fehér bőrü drogdíler a cimbije, aki a verésről csinált videót.
Amit azóta is gőzerővel kutatunk.
Úgyhogy innentől fogva meg már Te is beszállhatsz a vadászatba Carviora.
A filmért járó stexből meg hátha át tudsz állni a kannás borról...infúzióra!...:))
Rajta! A lehetőség adott.
...csak hát egy exbokszoló agyával nem igazán szerencsés összeesküvés sztorikat, élesbe kreálni.
Főként akkor, ha egy ilyen szilánkos koalícióba a farkok kezdik "oltani" a toka szalonnát...
A "fegyverek" meg már csak ilyenek ha visszafelé sülnek...- mónica luinskikat hagynak maguk után, úton útfélen a szlovák kormány közelében!
Itt tartunk most.
Amúgy ennek a kiiktatott spionnak volt az az Igor nevezetü feltűnően fehér bőrü drogdíler a cimbije, aki a verésről csinált videót.
Amit azóta is gőzerővel kutatunk.
Úgyhogy innentől fogva meg már Te is beszállhatsz a vadászatba Carviora.
A filmért járó stexből meg hátha át tudsz állni a kannás borról...infúzióra!...:))
Rajta! A lehetőség adott.
Érdekes módon öngyilkos lett hirtelen Hedvig feljelentője :) még dolgozik a jó öreg szlovák titkosszolgálat ;)
index.hu/politika/kulfold/malhed0524/
Ez milyen már? Ez senkinek nem veri ki a biztosítékot? Komolyan senkinek??? Vállrándítás? Cinkos mosoly? Ennyi komolyan?
Ez milyen már? Ez senkinek nem veri ki a biztosítékot? Komolyan senkinek??? Vállrándítás? Cinkos mosoly? Ennyi komolyan?
Amúgy mi lenne, ha mi itthon példát mutatnánk és összefognánk, és akkor már a külfődi magyarok is összetömörülnének egy pártba ami akár ugye 5-10%os is lehet ha okosba szavasz a magyar. Na most az milyen lenne, ha a szomszédos parlamentekben 5-10% szavazat a magyaroké lenne? Hohó... ha esetleg a magyar állam is segítene a határon túliaknak akkor ők is segíthetnének. De hát...
Amúgy azt nem tudjuk, hogy a feljelentője miért lett öngyilkos (ha az lett)? Mert nekem kapásból az jutott eszembe, hogy akkor ez biza hamis feljelentés (na, amúgy is azt gondoltam, de ez bizonyíthatja a tótéknak is tán)...
Amúgy azt nem tudjuk, hogy a feljelentője miért lett öngyilkos (ha az lett)? Mert nekem kapásból az jutott eszembe, hogy akkor ez biza hamis feljelentés (na, amúgy is azt gondoltam, de ez bizonyíthatja a tótéknak is tán)...
A pozsonyi kormányhoz tartozó Szlovák Nemzeti Párt (SNS) elnöke az ellenzéki szlovák Kereszténydemokrata Mozgalom (KDH) elnökével vitatkozott a szlovák kereskedelmi televízió, a Markíza stúdiójában.
Pavol Hrusovsky, aki 2003-ban a szlovák parlament házelnökeként egy emlékezetes újévi beszédében a hamis szlovák történelemszemlélettel való leszámolást és a megbékélést sürgette, most ismét a kölcsönös bocsánatkérés mellett szólt.
A szlovák bocsánatkéréstől harciasan elzárkózó Slota viszont azért kardoskodott, hogy igenis "a magyarok kérjenek bocsánatot a gaztetteikért", hogy 1938 után, a visszacsatolás évei alatt "felaggatták, kínozták, gyilkolták a szlovákokat".
Slota az 1938 utáni magyar gaztetteket bizonyítandó az 1907-es csernovái tragédiaként jegyzett esetet emlegette fel. A Rózsahegy (Ruzomberok) melletti Csernován (Cernová), az ellentmondásos történelmi személyiségként jegyzett szlovák pap-politikus, Andrej Hlinka szülőfalujában a helyiek fellázadtak, amiért a megyéspüspök Hlinkát kitiltotta a helyi templomszentelési ünnepségről. A magyar csendőrök a lázadók közé lőttek, és tizenhárom embert megöltek. Slota adatai szerint az áldozatok tizenhatan voltak.
A megbékélési forgatókönyv az utóbbi napokban Hrusovsky pártját is megosztotta, mert a KDH más vezetői csak akkor tartják elképzelhetőnek a kölcsönös bocsánatkérést, ha "Magyarország visszaszolgáltatja az 1867 és 1945 közti időszakban Szlovákiából elhurcolt műkincseket".
Követelésüket a Szlovák Tudományos Akadémia Művészettörténeti Intézetének vezetője indokolatlannak tartja. Szerinte ilyen alapon például a zólyomi várat és számos, Szlovákiában található magyar történelmi emlékhelyet le kellene bontani, és Magyarországnak visszaszolgáltatva ott kellene felépíteni.
lota vitapartnere, Hrusovsky fontos szerepet tulajdonít a kölcsönös bocsánatkérésnek. Szerinte ez nem a felejtést jelentené, hanem a közös történelmi nevező meglelését ígérné, mert ennyi nemzedékváltás után ennek már igazán eljött az ideje. Slota szerint az ilyen megbékélési szándék hallatlan ostobaság, a magyarok pedig kérjenek bocsánatot.
Pavol Hrusovsky, aki 2003-ban a szlovák parlament házelnökeként egy emlékezetes újévi beszédében a hamis szlovák történelemszemlélettel való leszámolást és a megbékélést sürgette, most ismét a kölcsönös bocsánatkérés mellett szólt.
A szlovák bocsánatkéréstől harciasan elzárkózó Slota viszont azért kardoskodott, hogy igenis "a magyarok kérjenek bocsánatot a gaztetteikért", hogy 1938 után, a visszacsatolás évei alatt "felaggatták, kínozták, gyilkolták a szlovákokat".
Slota az 1938 utáni magyar gaztetteket bizonyítandó az 1907-es csernovái tragédiaként jegyzett esetet emlegette fel. A Rózsahegy (Ruzomberok) melletti Csernován (Cernová), az ellentmondásos történelmi személyiségként jegyzett szlovák pap-politikus, Andrej Hlinka szülőfalujában a helyiek fellázadtak, amiért a megyéspüspök Hlinkát kitiltotta a helyi templomszentelési ünnepségről. A magyar csendőrök a lázadók közé lőttek, és tizenhárom embert megöltek. Slota adatai szerint az áldozatok tizenhatan voltak.
A megbékélési forgatókönyv az utóbbi napokban Hrusovsky pártját is megosztotta, mert a KDH más vezetői csak akkor tartják elképzelhetőnek a kölcsönös bocsánatkérést, ha "Magyarország visszaszolgáltatja az 1867 és 1945 közti időszakban Szlovákiából elhurcolt műkincseket".
Követelésüket a Szlovák Tudományos Akadémia Művészettörténeti Intézetének vezetője indokolatlannak tartja. Szerinte ilyen alapon például a zólyomi várat és számos, Szlovákiában található magyar történelmi emlékhelyet le kellene bontani, és Magyarországnak visszaszolgáltatva ott kellene felépíteni.
lota vitapartnere, Hrusovsky fontos szerepet tulajdonít a kölcsönös bocsánatkérésnek. Szerinte ez nem a felejtést jelentené, hanem a közös történelmi nevező meglelését ígérné, mert ennyi nemzedékváltás után ennek már igazán eljött az ideje. Slota szerint az ilyen megbékélési szándék hallatlan ostobaság, a magyarok pedig kérjenek bocsánatot.
Lord__Valdez:
Na igen, a túlzott nacionalizmus merő szopás. Az ilyenek könnyen úgy járhatnak, mint Szerbia, akik a nagyszerb álmaikkal ott maradtak a szar közepén, egy zsebkendőnyi méretűre zsugorodott országban. És ezt sem a politikusaik szívják meg, hanem a kisemberek, akik közül aki csak tud, igyekszik elhúzni onnét, amíg nem késő. (Ennek ellenére mégsem tűnnek kétségbeesettnek, a hűvös idő ellenére tele vannak a Knez Mihajlova utca kávézói, mindenki vidám, ráérős és laza, feleannyit se görcsölnek, mint mi, magyarok.)
A hazáért való elkötelezettség azonban a motiváció egyfajta eszköze is lehet. Magyarországon a motiválatlanságot látom az alapvető problémának. A motiváció bármi lehet, a "haza érdekének" szem előtt tartása (ami a horvátoknál végülis működik is, mert a politikusok legalább nem lopják el az egészet, hanem hagynak egy kicsit a kalapban is), egyéni karrierálmok, bármi. Az emberek többsége csak fő a saját levében, elvárja, hogy fölülről a hóna alá nyúljanak, és ha nem kapja meg, sír, mint a fürdős, hogy márpedig neki ehhez joga van.
Persze, a lehetőségek szűkösek, de a legtöbben azt sem teszik meg, amit történetesen megtehetnének. Szemben Horvátországgal (már megint), ahol a lakosság nagy része beszél valamilyen idegen nyelven, igen, az idősebbek is, Magyarországon még a fiatalok nagy része sem tud egy mondatot összerakni angolul. Pedig az elvi lehetőség meglenne rá, a legtöbb iskolában tanítanak angolt. Csak éppen szarnak bele.
Kétségtelenül nehéz a helyzet, a politikusaink egyre hülyébbek, de találékonysággal, kreativitással, kellő motiváltsággal úrrá lehetne lenni a nehéz helyzeten ... először egyénileg, aztán kollektíve is. Csakhogy éppen ez hiányzik. Csak üveges tekintetű, reményvesztett, bamba arcokat látok, amerre csak megyek... :( (Akinek nem inge, ne vegye magára persze.)
Na igen, a túlzott nacionalizmus merő szopás. Az ilyenek könnyen úgy járhatnak, mint Szerbia, akik a nagyszerb álmaikkal ott maradtak a szar közepén, egy zsebkendőnyi méretűre zsugorodott országban. És ezt sem a politikusaik szívják meg, hanem a kisemberek, akik közül aki csak tud, igyekszik elhúzni onnét, amíg nem késő. (Ennek ellenére mégsem tűnnek kétségbeesettnek, a hűvös idő ellenére tele vannak a Knez Mihajlova utca kávézói, mindenki vidám, ráérős és laza, feleannyit se görcsölnek, mint mi, magyarok.)
A hazáért való elkötelezettség azonban a motiváció egyfajta eszköze is lehet. Magyarországon a motiválatlanságot látom az alapvető problémának. A motiváció bármi lehet, a "haza érdekének" szem előtt tartása (ami a horvátoknál végülis működik is, mert a politikusok legalább nem lopják el az egészet, hanem hagynak egy kicsit a kalapban is), egyéni karrierálmok, bármi. Az emberek többsége csak fő a saját levében, elvárja, hogy fölülről a hóna alá nyúljanak, és ha nem kapja meg, sír, mint a fürdős, hogy márpedig neki ehhez joga van.
Persze, a lehetőségek szűkösek, de a legtöbben azt sem teszik meg, amit történetesen megtehetnének. Szemben Horvátországgal (már megint), ahol a lakosság nagy része beszél valamilyen idegen nyelven, igen, az idősebbek is, Magyarországon még a fiatalok nagy része sem tud egy mondatot összerakni angolul. Pedig az elvi lehetőség meglenne rá, a legtöbb iskolában tanítanak angolt. Csak éppen szarnak bele.
Kétségtelenül nehéz a helyzet, a politikusaink egyre hülyébbek, de találékonysággal, kreativitással, kellő motiváltsággal úrrá lehetne lenni a nehéz helyzeten ... először egyénileg, aztán kollektíve is. Csakhogy éppen ez hiányzik. Csak üveges tekintetű, reményvesztett, bamba arcokat látok, amerre csak megyek... :( (Akinek nem inge, ne vegye magára persze.)
Az utolsó 100 komment: