W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Sejhaj, magyar liberális, quo vadis?

2006.11.13. 10:34 Tóta W. Árpád

Fodor Gábor bebootolt, felébredt ezeréves álmából, és szemmel láthatóan SZDSZ-elnök szeretne lenni. Fodorról ugyan csak homályos emlékeink lehetnek, mivel mély csendben töltötte az elmúlt éveket, de az látszik, hogy kivel vagy mivel kell megküzdenie. Két jelölt lesz, legalábbis két irány van az SZDSZ-en belül.

Az egyik az az ondolált nyálas liberalizmus, ami egész Európában leszálló ágban van, és ami már legfeljebb ráolvasással, értsd: intenzív nácizással tud olykor felülkerekedni. Amíg a multikultiból csak annyi látszott, hogy hurrá, gyros, addig minden rendben volt. Szegény elnyomott kisebbségek, karddal átszúrt ártatlan romagyerekek, soha többé fasizmust, a néger mindig drága. Akkor még az ment, hogy az idegen szép - mára kiderült, hogy az idegen lehet borzasztó randa is, és például a nyolcadik utason nincs mit integrálni. Elutasítjuk az erőszakot, odatartjuk a másik orcánkat, fegyver az fuj, minden ember színesbőrű, nincs is olyan, hogy Európa meg Nyugat, a világ üveggolyó egy férfiseggben.

A másik libertárius irány. It's the economy, stupid! Adócsökkentést és vele párhuzamosan az egyéni felelősség oroszlánrészét propagálja, és míg az egyén békés kiteljesedésébe nem szól bele, a liberális demokrácia rendjét még a kisebbségekkel szemben is meg akarja óvni, ugyanis a robbantgatás árt az üzletnek. Mehetsz hegyes vagy kupolás templomba, de ha felgyújtod a másikét, akkor azért te leszel a felelős, és nem más, meg nem a társadalom.

A modern libsit nem lehet olyan egyszerűen zsákutcába kergetni, mint a fenti idealista irányzatot. Az ilyen liberális ugyanis nemcsak a többség, hanem a kisebbség zsarnokságát is elutasítja, mert tudja nagyon jól, hogy a diktatúrák általában a kisebbségek rémuralmai voltak.

Az egyéni felelősség ezenfelül azt is jelenti, hogy mielőtt a fizetős egészségügyről kezd nyivákolni kend, előbb vegye ki a szájából a piros Viceroyt, a másik kezével vegye ki a pattogatott szalonnabőrt, és mondja meg szépen, mikor volt utoljára szűrővizsgálaton. Meg azt jelenti, hogy a munkanélküli segély önmagában nem életpályamodell.

Nem voltam egzakt, csak buborékot fújok, de azért érthető, mi a difi a két buborék közt.

Hogy Kóka János a második irányba tart-e a kis piros helikopterén, az még nem látszik a radaromon. Hogy megtanul-e addig egy kevésbé penetráns nyelvet, az se. Az meg a legkevésbé, hogy a párt meddig jutott az önreflexió kényelmetlen útján. Az ő dolguk végül is. Egy Fodor Gábor vezette párt igazán minőségi termék lehet a parlamenten kívüli trutymóban.



Címkék: szdsz

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr3917692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem egyébként Kókával is veszni fog a párt... bár ki tudja. Kuncze nélkül életképtelennek tűnik mindenesetre.
mert megszoktad Brumi bácsit, csak azért.
:) lehet, de őt lehetett szeretni. Kókát nem egyszerű. Ahogy te fogalmaztál a "penetráns" stílusa miatt legfőképp.
Fodor Gáborra és egy libertáriáus közeli irányra szavaznék, ha lehet. Kérdés hogy az szdsz belső ellenzéke képes e felülkerekedni a pártban?
Én annak örülnék, ha a szadesz a jobbközép felé is nyitott lenne. Kókával ez szerintem kizárt.
hát ja kóka inkább gyurcsány felé húz.
kókának ez a hátránya. hogy van belőle még egy egy másik pártban ugye. minek szavazzon az ember kókára, ha gyf ugyanazt képviseli egy jóval nagyobb súlyú pártban?
hát ja az ő kreatúrája.
igen, de Gyurcsánynak van a nyakán egy kádáris... kommun... egy lomha, társadalompolitikai tagozattal súlyosbított párt.
Én mégis inkább a régebbi verziót szeretném. Hurrá, gyros!
ez ma már a megmaradt szdsz szavazókat sztem egyre kevésbé érdekli. rezsőék mindjárt kihalnak, és egyre szalonképesebbnek tűnik az a lomha gyülekezet.... hát nem t'om. lehet, h nincs igazam.
Árpád, azt ugye nem gondolod, hogy a szadi lekörözi a szocikat? Induljunk ki a realitásokból! Az SZDSZ lehetne a mérleg nyelve, egyúttal visszafoghatná mindkét oldal szélsőséges barmait.
Megijedtem. Árpád van neked valami hozzám bekötött webcam-ed? Épp melegítem a tegnapi malacsültemet, és rágyújtottam a pirospajzsos bűzrúdra, erre mit látok, olvasok? Félelmetes.:)

Számomra kimerül az Szdsz a drogpolitikában, és a szexualitás és vallás magánügy témakörében, más külső jegyet énsem látok. Kókában látom az akarást, és Fodor időzítésében is a megkapott "zöld utat". Le kéne cuppaniuk az MSZP tőgyéről, és egyéniséget mutatni. Brumi harsány humora pedig hiányozni fog. (Mint a tanároknál is, a politikában is fontos tulajdonságnak tartom az (ön)iróniát, és szarkazmust.)
Hát igen, Kóka mellé kelleni fog egy főállású gagman, ha. Mert ilyen sztálinos poénokkal nem él meg.

Nem körözi le a szadi a szocikat, nem is kell neki. De nekik volna lehetőségük elvek mentén politizálni. Az itt a kérdés, hogy melyik elvek.

Segélytémához hoppá egy értelmes publi a Népsazbiból: nol.hu/cikk/424113/
üdv. mindenkinek, új regisztráló vagyok

Szerintem az SZDSZ-nek komoly gondjai vannak mind az emberi jogok mind a gazdaság terén. Nem gondoltam volna, hogy pont Demszky fogja védeni Gergényit, mint ahogy azt sem, hogy pont ők jönnek ki olyan törvénnyel, hogy nem választhatom meg melyik kórházba akarok menni. Ezzel biztos piacot csinálnak a kórházaknak. Amellett, hogy versenyellenes a lépés, szerintem logikátlan is: nem arról van szó, hogy túl sok kórházunk van és hullani kellene már a férgeseinek?

Szerintem mejdnem mind1 ki lesz a pártelnök, ezzel a politikával magas lesz a küszöb 2010-ben.
Elvszerű-e egy rendpárti liberális? Tényleg, melyik elvek?
szdsz szavazóként is úgy érzem, jelenlegi formájában erre a pártra nincs túl nagy szükség. nem több, mint ikszelési lehetőség a magamfajta finnyásoknak, hogy azért ne a poszt "kádáris... kommun... egy lomha, társadalompolitikai tagozattal súlyosbított párt"-ra szavazzak.
"Elvszerű-e egy rendpárti liberális?"

Naná. Addig lehetsz szabad, amíg a szomszéd nem terrorizálhat azért, mert nem tetszik neki a pofád, vagy mert a feleséged nem hord csuklyát, vagy mert buzi vagy. Ordnung macht frei, hogy beszálljak az átköltőversenybe én is.
Ha a rendpártiság joghatalmat jelent, akkor csak is rendpárti lehet a liberalizmus. Sokan keverik a "mindent szabad" hozzáállást a liberális elvekkel.
:)) Ordnung macht frei.
Az a rend tesz szabaddá, ami nem korlátoz. Nem ezt akartuk 89-ben?
abszolút egyetértek:

rendpárti és liberális csak a semjénféléknél egymást kizáró fogalmak. a mások szabadságát korlátozni akarókkal szemben igenis fel kell lépni.
Nem hinném, hogy a rend szabaddá tesz (vö.:börtön). Azt gyanítom, hogy a rendetlenség alkalmanként több kötöttséget jelent, vagyis kevesebb szabadságot.
Én a kispártok erősödésére számítok. Amióta nézem a ház közvetítését, azóta úgy érzem mdf-es vagyok, csak nem tudok róla. Jól csinálják, hogy nem csinálják...
Titkon abban reménykedem, hogy mdf-szdsz koalíció is létrejöhet eccer. Jó volna elnézni, ahogy a fityesz és maszop, kisebbségben keresik a kormánnyal a közös hangot.:)
A liberalizmus az egyénre helyezi a hangsúlyt, az állam néha bizony nagyon is túlhatalmával szemben. Az egyén persze legyen jogkövető, nem azt mondom, hogy nyomjuk szét a szomszéd pofáját!
marad gergényi. nyert a szabadság?
gyz , felhívnám a figyelmed a kettős mércére! Tarlós rendpárti. A rendpárti liberális. Tarlós liberális?
témától kicsit off, kórház:
sanya:
"Ezzel biztos piacot csinálnak a kórházaknak. Amellett, hogy versenyellenes a lépés, szerintem logikátlan is: nem arról van szó, hogy túl sok kórházunk van és hullani kellene már a férgeseinek?"
SZVSZ benne van a tervben egy nagyonügyes(?) húzás. Ugyan nem választhatsz szabadon kórházat (csak pluszpénzért), de van három kijelölt lehetőséged, amiből igen. Szubjektív megérzésem szerint igen hamar ki fognak alakulni a helyi közkedveltségi toplisták. Azaz melyiket érdemes választani a háromból, mert hogy az a legjobb, és melyiket semmiképpen, mert az a legrosszabb. És így lehet majd háromból egyet bezárni, merthogy azt olyan kevesen választják...
Gergényi marad:
nem tudom kin röhögjek nagyobbat: a sok kis kerületi mókuson, akik most rohannak visszavonni nyugdíjazási kérelmüket, vagy Gergényin, aki kereshet magának megbízható embereket

Mindig ez van: amikor már azt hiszem, hogy nagyobb vicc már nem lehet ez az ország, gyorsan megcáfol az élet
Árpád,

én úgy látom, hogy az szdsz inkább az első verziót nyomja, de nagyonnem következetesen. Hirtelen fel-feltámad egy viharocska "idegenszép" stb. ügyben, aztán elhal.
A második verzióhoz néha van valami közük, de nem sok.
Ha csak a papírra (honlapra) lefektetett elveket nézzük, az utóbbihoz hasonlót próbálna mostanában az mdf. Más kérdés, hogy milyen emberanyaggal és mennyire sikeresen.

Dejóislenne valami olyasmi párt, hogy konzervatívliberális, ami állna a másodikféle liberalizmusból plusz némi szeretemahazámat(for a better magyarland)-ból...
Sztem az MDF-nek - SAJNOS - nincs erre szellemi kapacitása. Nincs mögöttük műhely. A PC-t nem számolom ide, az csak PR.
Kóka nekem is a kedvencem, amikor pályára áll és bekörözve társadalmi szerződést ajánl a választóknak, mivel: a versenyképességi halmazzal és annyival kevesebb adót ajánl fel mint amannyivel több SzDSz-es jut be a parlamentbe, és én úgy is látom néha, hogy túlzásba viszi a demokráciát, amikor elfelejt megemlékezni valami Orbánról, aki a nemzetellensége. Bár már hallotam arról is, hogy hazaáruló is. De komoly szabadelvű barátom, azt szokja mondani: Orbán V. a megtestesült XXI-dik századi nemzet megosztó.
nem azt mondtam, hogy csak a liberális lehet rendpárti, hanem azt, hogy a liberális is nyugodtan lehet az. az én olvasatomban ez olyan, aki az egyén szabadságát leginkább figyelembe vevő törvényeket alkot, és éberen őrködik azok betartása felett.

(off
Tarlós: bár nem idevágó téma, de rá pl. nem azért nem szavaztam, mert sötét tahó (pedig az), hanem mert Óbudán lakom, így tudom, hogy mi várható tőle.
Demszky-re meg befogott orral ikszeltem, mondjuk ő az egyik, aki miatt néha szégyellem, hogy milyen pártot támogatok.)
kovvacs:
Nem az eü témát akartam behozni, csak arról volt szó korábban, hogy a két elnökjelöltből az egyik az emberi jogokban, a másik pedig a gazdasági vonalon erős. Namármost én egyik témában aratott produkciójuktól sem vagyok elájulva az utóbbi időben.
(A kórházakkal meg majd meglátjuk mi lesz, de a korlátozás szerintem sem a versenynek sem az egyén szabadságának nem tesz jót. Ezek pedig tényleg fontos liberális értékek.)
Az SzDSz sajnos egyre kevésbé rendelkezik programmal és egyáltalán elképzelésekkel. Több SzDsz - Kevesebb Adó. A megszorítások bejelentése után legalább magyarázkodhattak volna egy kicsit, ehelyett mint ahogy azt az utóbbi években annyiszor láttuk elővettek vmi teljesen marginálisat (Vatikáni szerződés... Mi van?), hogy "tematizáljanak". Ott tartanak már mint OV, akinek 2002 óta nincs egy új ötlete, elfogyott, mint a Túrórudi. Az a baj, hogy ez egyre inkább az egész polelitre igaz. Állnak és néznek és igazából fogalmuk sincsen, hogy mit kezdjenek ezzel a "kurva" országgal. És mint mindenhol itt is tombol a kontraszelekció, tehát tök mindegy, hogy Kóka vagy Fodor, a szadesznak vége. Én meg gondolkodhatok 2014-ben, hogy hova szavazzak. Remélem addigra lesz egy jobb közép-csak kicsit konzervatív, szekuláris kispárt vagy mi!
a vatikáni szerződéssel nem az a baj, hoyg előveszik, hanem hogy mindig szépen viszateszik a helyére!
index.hu/politika/belfold/gerg6286/

"Demszky Péter személyesen próbálta maradásra bírni..." :D hát ez zseniális
Demszky Péter és Gergényi Gábor :)))
De jó is lenne egy konzervatív-liberális párt... Hát igen! Csak az a gáz, hogy Kókával a szadi az Mszp egyik zárványa lesz (mondjuk liberális tagozat). Fodor legalább taktikából távolodna a szociktól, ha már stratégiája nincsen. Igaz ő meg nem lát túl az árpádsávokon, amely jelkép engem speciel kurvára zavar. Itt meg az a gáz, hogy a jobboldaliak egy jelentős hányada ezzel nem így van. Hogyan lesz a szadiból a mérleg nyelve, vsz sehogy.
Zsolt: én sem így vagyok vele, engem pl. egyáltalán nem zavar, pedig szdsz szavazó voltam mindeddig. az Árpád sávos zászlólengetést egyébként pont a körülötte keltett hisztéria tartja életben. észre kéne már venni. ha nem lenne miatta cirkusz a veled egy véleményközösséget vallók között, akkor a szélsőségesebbje rögtön találnána valami mást magának, mert rájönne, hogy ennek a jelképnek a provokáció faktora túl kicsi. hmm...
Az Árpád-sáv egyetlen példa arra, hogy ha a szadi elvi politizálást folytat, akkor önmagát zárja be egy ideológiai ketrecbe. Persze sztem még mindig vállalhatóbb egy ketrecből kikiabálni, mint vörös-ezüst sávok alatt felvonulni. Hogy a haszonelvűség is így diktálja-e, arra magasról teszek.
azért gergényi ügy elég szépen megmozgatja az szdsz belső ellentéteit. sztem is hiba kiállni szdsznek mellette. az mszp-nek lett volna eleve a szerepe megvédeni őt.
Gergényi Mutyimagyarország, lásd még "kurva ország", hízásnak indult ikonja. Nagyon jó, hogy megfogták a kezét, fidesznyelven mondva LEBUKTAK!
Fodor Gábor pedig kiabál a ketrecből, nem halljátok?
Képzeljük el, ahogy egy Gyurcsány vezette MSZP és egy Kóka vezette SZDSZ baloldali néppártba tömörül, amolyan FIDESZ-MPSZ-esen. Csak mondjuk Magyar Szocio-Liberális Párt - Unatkozó Rózsadombi Milliárdosok Szövetsége néven.
Aztán majd a Bentleyből kihajolva jól megmagyarázzák Lenke néninek, hogy megint miért lett drágább a tejföl. :)

Hejj, azok a budai srácok ... :)
hahahah
igen mondjuk eleg hiteles az mszp is meg az szdsz is 1-1 hiphop meggazdagodott milliardossal a fedelzeten
Hmm, lássuk csak:
"Liberalism, with its roots in English and Scottish political philosophy of the 18th century, speaks up for individual rights and freedoms, and challenges over-mighty government and other forms of power."

Ebből a szempontból, ha a Tóta defíció szerinti Fodor vonalat, nem úgy határozzuk meg, hogy "jajjmindenidegenszép", hanem, hogy azért pusztán senkit ne basztassanak már, mert másíbőr színe van, mást eszik, stb. mint a többség, akkor szvsz Fodor és Kóka nem kizárói egymásnak.
És igen, annyiból a liberalizmus rendpárti, hogy ha nem az állam, hanem egy hangos és erőszakos társaság akar beleszólni valaki(k) életébe, azt sem fogja jó szemmel nézni. De azért van e között, meg a "Gergényi a hős" mentalitás között némi átmenet. Ebből a szempontból, bármennyire is nem a szívem csücske, Gusztos elég jól képviselte azt az álláspontot, ami véleményem szerint is liberálisnak számíthatna.
Tök jó, hogy elvitatkoztok a szadesz elvi válaszútjaitól, de azt tudni kell, hogy rendes HC jobbos számára: 1) maffiózók gyülekezete ők, akik csak a saját zsebüket tömik 2) ők mozgatják a szocikat a háttérből. Verzió: GYF az ő téglájuk a szociknál, és nem Kóka a szociké a madaraknál 3)per definitionem nem jó templomba járnak. Akik igen, azok csak cégérek.

Továbbá szándékosan rombolják a nemzetet, és minden ellen tesznek (mert tudnak és mernek), ami magyar. Jelentsen az bármit.

Ezt több-kevesebb intenzitással általánosan gondolja a matyóhímek csapata.

A gond, hogy a kép árnyalásáért az elmúlt években nem sokat tett az alakulat. Szépen besimultak, valóban, az MSZP liberális tagozata szerepbe.

Worluknak igaza van, az MDF ebből a szempontból inkább kelti egy liberális-szerá párt képét, kár hogy hárman vannak .
A "libertárius irány" lényege, hogy a kevesebb adó mellett a szociális háló elég durván szakadozni kezd. Jellegzetes képviselői Amerikában a szőrösszívű neokonok, akik az EU-t egy szélsőbaloldali szervezetnek látják, és annyi közük van az szdsz ideológiájához, mint az mszp-ének a munkáspártéhoz.
"az szdsz ideológiájához"

ööö...
Tökéletes jellemzése a matyóhímeknek, sajnos. Az MDF, a Hóbagó meg a liberalizmus tényleg hárman vannak -sztem.
"2) ők mozgatják a szocikat a háttérből. Verzió: GYF az ő téglájuk a szociknál, és nem Kóka a szociké a madaraknál"

ez nem csak a hc jobbosok, hanem az átlag mszp-szavazók véleménye is egyben
A Fodor-féle cuccra gondoltam, illetve, hogy ez alapvetően mégis egy baloldali pártocska, ha másért nem, a szavazói miatt. Bár az igaz, hogy a programját tekintve, inkább a fidesz baloldali. Az ideológiát inkább felejtsük el.
Fején a szög oooyee! Legalábbis eddig. A Worluk épp egy neokon fordulatot akar, ha jól értem.?
""az szdsz ideológiájához"

ööö..."


szerintem van nekik. nem is egy... :)
oooyeee. Vannak rendes libertáriusok is :))
Hasadunk le a bal-jobb tengelyről, és sok értelmezési vitát megspórolunk magunknak.
gyz: az átlag mszp-szavazó nemtom milyen, de ha ilyen, akkor Fletónak annyi :)

Kérdés, hogy a mostani sokkterápia mennyire ébreszti fel a nagybetűs Népet. Mert egyrészt nem annyira sokk, másrészt amiben igen, az csak az adóemelés meg a más csatornán zajló lóvényirbálás.

Reformdemagógiával szemben a kádárista demagógia, vagy fordítva. Fasza.
Vannak rendes libertáriusok is. Úgymint Donald Rumsfeld, George W. Bush...
Aki szerint Bush es Rumsfeld libertarianus, az nem erti a szo jelenteset...
Tudom, hogy off, de az "56 nem is volt forradalom" és az "éljenek a libertáriusok" jellegű felkiáltások után kezdem elveszíteni a fonalat. Tóta W. vajon egy tudathasadásos kettős ügynök? A hidegháború máig félelmetes hordaléka?
monnyuk en nem igazan ertem, miert ne lehetne egyszerre vinni a ket vonalat (egyreszt a minden ok nelkul baszogatott kisebbsegek vedelmet, masreszt a piaccentrikus, ongondoskodasra sarkallo politikat). illetve persze tudom: ma, magyarorszagon mindketto politikai ongyilkossag. nagyon ugy latom, h az szdsz elott ket ut all: v eltunnek a kovetkezo valasztason, v hivatalosan is osszebutoroznak az (akkorra esetleg a maradek hc tarsadalompolitikai (aka komcsi) csavoktol megtisztogatott) mszp-vel. az elobbi utat fodor egyengetne, az utobbit koka.
John Stuart Mill: az egyén szabadsága addig tart, amíg nem sérti ezzel a mások szabadságát. Ez a klasszikus liberalizmus vélekedése.
Egyet értek azzal, hogy a szadesznek esélye lenne elvek mentén politizálni, Kókára szavazok, de csak képletesen, mer asszem én vagyok a keresett átlag mszp-szavazó. És mint ilyen, nem gondolom, hogy GYF szadeszes tégla a maszopban. De amúgy tényleg nincs sok neki hátra, remélem...
A Kóka melletti gagman szerepére külön casting kellene! Ötletek?
mr bean? janem, o mar az orban dublore.
"...soha többé fasizmust, a néger mindig drága."

No de Árpád, az árja már nem járja. :) Szegény amerikaiakat sajnálom így választások környékén. Maradjon az idióta texasi seggfej szerepét élethűen alakító W. jelképezte párt, vagy térjen vissza a nyálas bohócok "6 millió dollárt szexuális zaklatásért, hogy jobban éljenek az ügyvédek"-féle demokrata képződmény, aki azért szemrebbenés nélkül bombázta szarrá az eléggé szubjektív alapokon kiválasztott ellenséget. Ezt semmilyen szórakoztató jellegű orális eset sem mentheti.
Dr. Kő!

Ön cinikus.

Hol vannak az ideálok? :D

(A demokraták is szemlátomást lzaán szabadulnak meg tőlük, megszületett a mélykeresztény, abortuszellenes demokrata párti szenátor kategóriája :))
1ébként az MDF-ről meg mindig a Dolák-Saly Winnetou diavetítése jut eszembe (a kérdéses dia amúgy a Nagy Indiánkönyvből volt, de sebaj).

"Ezen a khépen hálman indulhnak kelesni egymáhst".
Elvszerű-e egy rendpárti liberális?

Egy zsenialis ember ezt mar kb. 60 eve megvalaszolta:
"Jőjj el szabadság! te szülj nekem rendet!"
egy másik zseniális embör, bizonyos Mérő László meg a tánctanáros gyűjteményében írja az szdszről, hogy a "liberális" definíciója e párt szerint: (tartalmilag) mindenkinek jelentse azt, amit csak akar, csak legyen meg az 5 százalék.

az SZDSZ-ről a tutit szokás szerint a matula mondta meg:
matula.hu/index.php?section=article&rel=43&id=528
Az országnak legjobb lenne egy szdsz-fidesz közeledés, esetleg koalíció a jövőben, bármilyen hülyén, vagy lehetetlenül is hangzik ez.
Kóka már nem hiteles szerintem, mióta nyomatta jó pénzért a Pannon puma kampányt...mikor tudta, hogy nem igaz. Vagy már maga is elhitte, hogy igen?
Az SZDSZ szépen eljutott oda, hogy a nagy szólásszabadság, meg liberalizmus, meg az emberi jogok védelme, stb... csak addig jó, amíg nem velük szemben alkalmazzák.... no comment.
gyz 2006.11.13. 11:46:21

"(off
Tarlós: bár nem idevágó téma, de rá pl. nem azért nem szavaztam, mert sötét tahó (pedig az), hanem mert Óbudán lakom, így tudom, hogy mi várható tőle."


elmondanád, hogy:
1. Tarlós miért sötét tahó?
2. Mi az, amit az Óbudai polgármestersége alatt nem tett meg, és mi volt az, amit véleményed szerint rosszul csinált?

előre is kösz.
allampolgar 2006.11.13. 15:57:55

ó igen, ez az a bizonyos kettős mérce...
Budai srácok? Hát Budán nem épp ők adják a többséget (Lásd még választási eredmények és a Ferenciek tere összetétele, na azok a Budai srácok.) Amúgy tényleg sokan laknak a Rózsadombon elitpol milliárdokból, de az nem pártállás függő...
Flea

Nem is erre gondoltam. Hanem a finom különbségre az ő (GyF + Kóka) anyagi helyzetük és a választópolgároké között. Van számomra valami diszkrét bája annak, amikor szemlőhegyi hacienda-tulajdonosok beszélnek pl. a gázáremelés nagycsaládosok megélhetésére gyakorolt drámai hatásairól. Tudod, szerintem nem az a tuti módja annak, hogy elnyerjük a választópolgárok bizalmát, hogy két milliárdost pakolunk a nyáj elejére vezérbikának. Persze, lehet csak velem van a baj.

Mondom ezt stabilan balról. :)
A SZDSZ-t némileg belülről ismerőként nem ilyen egyszerű ám a helyzet, hogy Fodor vs. Kóka!
A Kóka finoman szólva sem népszerű a pártban. Sokkal kevésbé karizmatikus politikus, mint Gyurcsány. Az anyagi hátterén kívül sok hasonlóságot nem érdemes közte és a miniszterelnök között keresni.

Fodor: a két rossz megoldás közül sajnos ő lenne a rosszabbik. Az ősfideszes múltja ellenére régi motorosnak számít a pártban. De! Kibaszott lusta egy ember, s abszolút nem vezető-alkat. Egy Bt. vezetését sem bíznám rá, mert hanyag, szórakozott, nemtörődöm.

Kábé ez a választék. :(
pöcörge,

1. az ominózus hangfelvételre alapozva nevezem tahónak. aki ilyen stílust bárkivel szemben megenged magának, az a szememben sötét tahó. pártfüggetlenül.(mondjuk a felvételben a legelszomorítóbb az, hogy egyik párt - fidesz, mszp, szdsz - tagja sem kérte ki ezt a hangnemet, csak mert nem velük szemben alkalmazták)

2. a 4 évvel ezelőtti programját nem ismerem, de most olyanokkal kampányolt, hogy ha majd ő lesz a főpolg., akkor nem lesz kutyaszar meg graffiti meg szigorú fellépés lesz a bűnözőkkel szemben, s jó példaként Óbudát hozta fel. Ez eléggé csípte a szememet. továbbá - ez perse szubjektív, dehát mindenki szubj. szempontok alapján dönt - 1997 óta, mióta itt lakom, semmi olyan kerületi fejlesztésre nem emlékszem, ami pozitívan befolyásolta volna a mindennapjaimat.

ja és mivel alapvetően liberális gondolkodású vagyok, a sziget körüli hisztije, meg a beteges homofóbiája sem tette rokonszenvessé.
(Egyenlőség)

LIBERÁLIS POPULISTA



LIBERTÁRIÁNUS KONZERVATÍV
------------------------------------
(Szabadság) (Rend)



Kíváncsi vagyok, hogy ezen a modellen hová kerülnének a magyarországi pártok. A saját meghatározásuk szerint tudom (és LOL), de érdekelne a ZEMBEREK véleménye.
Hát lehet, hogy Fodor lusta, meg nemtörődöm, de legalább szóba állnak vele az ellenzékiek. Múlt héten volt előadni Navracsics egyik óráján, ahol is az ő liberális politikájáról vallott, a nagy többség szerint értelmesen.
Az SZDSZ jövője a mértéktartáson múlik. Mértékkel tudnak-e állni saját magukhoz, szavazóikhoz. Az MSZP-re támaszkodni ideig- óráig lehet, de ha Gyurcsány mögül kimegy a nagy vörös sárkány, nem fogja őket érdekelni a kis kék pont. Inkább járják majd a saját útjukat. Ez már nem szimbiózis, hanem mértéktelen idomulás. Ami nem egy párt életébe került a másik oldalon. Fodor, Szentiványi, Kóka, teljesen mindegy ezekután.
Árpi,

az SZDSZ 16 éve próbálja folyamatosan a lehetetlent: egyszerre képviselni a progresszív liberális és a libertariánus vonalat. Ez természetesen tökéletes képtelenség, de miért pont most változna meg, amikor néhány értelmes libertariánus - Seres, Gerő, és a harmadikra nem emléxem - már egyértelműen elevezett az SZDSZ környékéről és Hayek Társaság néven épp az MDF körül sertepetélnek? Igaz, hogy annak (már) nincs értelmiségi holdudvara, de majd csinálnak neki.
"az ominózus hangfelvételre alapozva nevezem tahónak. (..) a legelszomorítóbb az, hogy egyik párt tagja sem kérte ki ezt a hangnemet, csak mert nem velük szemben alkalmazták"

Hát, talán mert igaza volt. Végighallgattam anno a felvételt, az az okoskodó mdfes csóka tényleg egy töcs.

És amikor az ikszikszvé jogszabályról beszél, hát az beszarás:)
Azért ne felejtsük el, hogy nem közírókról vagy mögöttes értelmiségiekről van szó, hanem politikusokról. Nem ártana, ha mondjuk szemrevételeznék ennek a konkrét országnak a konkrét társadalmát, annak konkrét problémáit, és ahhoz szólnának valamit, és megoldásokon törnék a fejüket. Persze, mivel többféle megoldás van, ott már el lehet indulni elvek mentén, hogy ki melyik utat választja.
Momentán azt látom, hogy itt állítólagos elvek mentén csinálják a problémákat, és örülnek neki. Ebben a szadesz jár az élen.
Az SZDSZ-nek már annyi. 4 év múlva azzá válnak, ami most a KDNP a másik oldalon. Egy kimutatható támogatás nélküli szatelitpárttá, ami csak a választási szövetség lehetőségének köszönhetően tud pár vezetőjének zsíros megélhetési forrást nyújtani. Az MSZP-nek jól fognak jönni, mert a szokásból SZDSZ-re szavazó k voksait begyűjtheti majd vele. Szomorú ez egy olyan megrögzött liberálisnak, mint én.
Itt lenne az ideje, hogy valakik nekiálljanak egy új, nem csak félig-meddig liberális párt alakításának. Ha nem kéne folyton benyalni egy nagyobb pártnak, simán meglenne a 8-10%.
Ja, és benne lehetne Kuncze is, neki van a legjobb humora az egész bagázsban:)
job

és mivel töcs, ezért nem tahóság így beszélni vele. ha nagyobb töcs lenne, akkor nem lenne tahóság pofán vágni sem. ha oltári nagy töcs lenne, akkor az sem tahóság, ha lelövik.
ugye?
sztem+ mindannyian húzhatnak szabadon és rendben L.
(Attül tartok ha a világon háború lesz, azt nem Magyarország kezdi majd, de remek humuszként fog viselkedni mert itten mindenkine tele van a töcse (töcs - hm, ezt még nem hallottam eddig) mindennel. Aztán jól megburul az egész - lesz itt nagy rend és szabadság az atomvillanás után - az újabb életformáknak egyszerre csak..
Addig drukkolok hogy legyenek Árpád-sávos autópályák végre meg liberáliskék üdittők a gyrosbüfékben, UFO-himnusz a kereskedelmi köztévékbe' meg a többi nyasság.)
Ejnye, a betyárját! Ebből az jön ki, Fodorgabival életképes lehet az szdsz - de csak a Kossuth tér túloldaláról. Kérdem, h Kókával viszont kinek kell? A kókás szadesz nem más, mint egy gyurcsányista platform, kvázi az mszp tengerentúli megyéje. Egy elmécsimrésedett, taktikai párt. Amely csak arra lesz jó, h 5%-nyi cuci rájuk szavazzon, h aztán koalára lépjen saját magával a Parlamentben.
Akkor inkább a Fodorgabi. Vagy egy Új Ember!
(Jaj, nem úgy értem, h katolikus párt!;))
Fodor Gábor mint az SZDSZ megmentője!
Lehet az egész pártnak más munka után nézni.
Fodor Gáboron egy kicsit nagyon túllépett az idő. Olyan politikus aki 16 év alatt lett bukott lassított felvételben. :-))) A Kóka meg alapból orvos, aki még orvosnak se volt jó. Ha ránézek csak az érdemtelenül lenyúlt hálapénz jut eszembe.:-(((
A Szadesz már rég nem liberális párt. Az is lehet sose volt az csak átverte a szimpatizánsai java részét. Szomorú.
Virág:
Ezen nincs mit vitatkozni. Egy baloldalinak mondott pártot ne vezessenek nagytőkések. Ugyanakkor a baloldali pártnak nem baloldali a programja és a hozzáállása sem. Az MszP nem a Gyurcsánnyal vált ideológiailag hiteltelenné. Ugye a másik oldalról ilyen szempontból még csak beszélni is felesleges, és lehet, hogy a kettő között van némi összefüggés
szokol: Nagyon is támogatom. Hiányzik ebből az országból egy igazi liberális párt. Meg egy konzervatív. Meg egy szociáldemokrata.
Személy szerint kevés dolgot tudok Kóka egész eddigi karrierjéből felidézni, amire úgy igazán büszke lehet. Ami meg úgy szimplán emlékezetes? Tán a cicagatyás kocogás. Szóval a fickóban az az igazán félelmetes, hogy még számolnak vele, pozíciót kap, mittudomén, közben egy nagy kerek nulla. Még utálni sincs miért, annyira tökélyre fejlesztette a hangtalan dübörgés technikáját.
Sajnos kórházügyben a t. közönséget igen naivnak látom.
Ad 1) a kórházak javarésze megszűnik. az, hogy 3 kórházból választhatsz, csak Pesten jelenti azt, hogy a 3 közel is lesz hozzád. Vidéken választhatsz a 60, 120 és 150 kilométerre lévő kórházból, ahol még életedben nem is jártál (nógrád megyei egerben pl., ha a google maps szerint az közelebb van)

Ad 2) a bázis fölötti meghirdetett "kapacitásokra" pályázni lehet. nyilván, a Lamperthi elvek mentén éppen a szoci város kórháza fogja az adott térségben a fölös kapacitások ellátását megnyerni. A pályázatnál előnyt jelent:
a) a főigazgató és az osztályvezető orvosok nem tagjai a kamarának
b) a kórház magánkézben van
c) a város polgármestere maszopos (mert szadeszes nem nagyon maradt).

mindez nyakonöntve liberális mázzal. döntsön a piac, az állam rossz tulajdonos, satöbbi.
és ne felejtsük el a liberalizmus definícióját:
én liberális vagyok, mert én azt mondom.
ha te elutasitod BÁRMELYIK ötletemet, amit én, mint definíció szerint liberális kiagyalok, akkor TE NEM VAGY liberális (=fasiszta náci szemétláda, akinek a véleménye egyébként sem számít)
ebből következik, hogy mivel te nem vagy liberális én pedig veled szemben állok, jogosan mondom magamról, hogy liberális vagyok.


Kóka: azért a vasúthálózat megnyirbálása szép, szerintem.
Igazából én legszívesebben egy olyan SZDSZre szavaznék, amelyik
1) Következetes a szabadságjogok védelmében (és itt Gergényinek is lenne miről beszámolnia)
2) Következetes a transzparenciával kapcsolatban
3) Elismeri a laissez faire korlátait és a szociális szempontokat.

Lehet hogy ez túl balos (vagy mostanában) jobbos program, de szerintem végrehajtható.

Pl. az adózók körének jelentős szélesítésével, a szociális juttatások szigorításával a valódi rászorulókat is jobban lehetne támogatni. Az állam jobban élhetne azokkal a jogosítványaival amelyek a piac torzulásait akadályozzák meg.

Ami emellett legjobban zavar a baloldalban hogy nem küzd megfelelően azellen hogy a jobboldal hazafiatlannak bélyegezze. Hagyja hogy a jobboldal kisajátítsa szinte az egész hazafias szimbólumrendszert.
Árpád:
igen, azt el is felejtettem, a 180 km-re lévő kórházba, ahová Kóka szerint taxival is olcsóbb elvinni a népet, mint vonattal :-)

-

na mindegy, a vasútügyön és a kórházügyön is látszik, hogy egy budapesti párt találta ki, akinek a fent megénekelt elnökaspiránsa többször volt Londonban, mint amennyiszer akárcsak átutazott Kecsekméten.
Sztem Kókával az SZDSZ "gyurcsányos" marad. Neki sincs jó multja, tele van lóvéval mint a déli busz. Ez a helyzet lenne akkor is, ha a brumi maradna. Fodor jobb lenne (sztem a mostani szdszes elitből a legjobb), mivel tiszta lappal indulna, és ha kicsit középre tolná a pártot, növekedne a támogatottság. Most egyértelműen "baloldali", Gyurcsányforever, annak minden rosszával együtt. Ha megerősödne (mondjuk 10-15%), akkor nagyon jó hatása lenne a politikára. Ehhez az is kell , hogy kicsit zárjon balról, nyisson jobbról.
Liber(ál)bolsítakomszolpolita elvtelen bagázs. Most lett volna lehetőségük, hogy megmutassák, hogy ott a helyük a politikában. I mean elhatárolódni fletótótól...Alternatívát mutatni. Amúgy tegnap láttam a két csávót egy swingerklubban. János a fiú, Gabi a lány.Nem ez a baj, hanem, hogy szőrős a seggük.Faszom.
Szerintem Kóka egyelőre vasútügyben sem dobott nagyot (ígéretek, lózungok és tanulmányok, megvalósítás később), ja és most már van Magyar Vasúti Hivatal is, akinek az élén az ejtőernyősnek sem utolsó ifjú zseni, Antal Dániel áll. Egyébként Kókának tisztára igaza van a vasúti jegyárak emelésével, én nagyon örülnék neki, mert ha közel a duplájára emelkednének, már nyugodtan autózhatnék, hiszen forintosítva is olcsóbb lenne számomra megjárni Pestet. Most még a vasút az olcsóbb- no meg ezer okból hátrányosabb, tehát néha lelkifurdalásom van a kocsi miatt.
Szerintem az szdsznek sikerült elérnie az utóbbi pár év fáradtságos munkájával, hogy jó erősen körbefalazta magát, ajtót nem hagyott, és fogy a levegője rendesen.
Kuncze távozása valószínűleg változást hoz a párt politikai palettán elfoglalt helyén (kicsit vagy nagyot, majd kiderül), de igazán jól sehogy sem járhatnak szerintem.
Ha függetlenedni próbálnának big brothertől, akkor elvesztenének egy nagy rakás szoci szavazót aki csak azért voksol "át" rájuk 4évente, hogy a balliberális oldalnak minél több helye legyen a parlamentben, "nehogymá visszajöjjön a zorbánviktor". És akkor lenne máris 2-3% a 6,5-ből.
Ha nem függetlenednek, akkor meg semmi nem változik, még jó időre az mszp szabadelvű tagozata maradnak a vatikáni szerződés négyévenkénti előhúzásával, a könnyűdrogkérdéssel, a melegkérdéssel, meg az ufókkal, akik "szépek" ahogy W írta, tehát no libertárius irány és ideológiai politizálás, az emberek többsége számára maradnak tökunalmas holdkórosok, akiket Demszky neve fémjelez.
Szóval nemigen van kiút, a mostani "itt-is-vagyunk-meg-nem-is" pedig nyilvánvalóan nem elég karakteres arcél ahhoz, hogy felfelé mozduljanak a népszerűségi mutatóik. A jelenlegi politikai hangulatban, amikor az emberek többsége nem párt mellett hanem ellen szavaz, sajnos nincs igazán helye a valóban független kispártoknak, akik esetleg ideológiai alapon politizálnak (pl az MDF-ről szinte semmi lényegeset nem hallottunk a választások óta, néha meg-meg szólalnak, de aztán síri csend, téli álom). Az ideológiákra az emberek többsége egyszerűen nem vevő szerintem, ráadásul a "se ide nem tartozunk, se oda" szöveg az kábé két nap után unalmassá válik.
hamár Kóka és Fodor van a mérleg két serpenyőjében, akkor inkább Fodor, máskülönben az szdsznek jelenlegi kicsikét is önállócska pártként RIP
Szerintem abból lenne érdemes kiindulni, hogy egyáltalán, szükség van-e az SZDSZ-re, és ha igen, minek? Az egyetlen értelmesen hangzó válasz, ami eszembe jut, az az, hogy a szocik enyves kezének és böszmeségeinek kordában tartása lehet a funkciójuk. Alkalmasak erre? Látványosan nem. Akkor meg minek egyáltalán SZDSZ?
Nem tudom, létezik-e liberálisok fentebb vázolt második csoportja. Mindenesetre alapelveiben az is ugyanolyan kártékony: Adjuk el az állami vagyont, hiszen az állam a legrosszabb tulajdonos, és az államnak nem feladata ez, az meg amaz. És az állam csak gyengül, gyengül és gyengül, egyre kiszolgáltatottabbá válik. De sebaj! Minek a magas állami bevétel egyáltalán? Majd megszabadulunk a kórházaktól, a kultúrától, csökkentjük az oktatás színvonalát stb. Éljen a Magyar Banánköztársaság!
Tóta W. Árpád · www.worluk.hu/ 2006.11.13. 11:09:31

"Segélytémához hoppá egy értelmes publi a Népsazbiból: nol.hu/cikk/424113/ "

Hoppá!

Igaz, igaz, de akkor ugyanezeknek mi bajuk volt a családi adókedvezménnyel?
Olyan liberális pártot szeretnék, amelyik aktivizálni tudja
a magát lierálisnak valló 20%-nak
legalább felét....(mongyuk a szoci és fidesz liberátorokat magához vonzzaná, mint Astoria bekés tüntetői a B-középet....)
Shenpen: azért kell az SZDSZ, hogy a Maszop valakihz képest középen álljon. Ha ők könnyűdrogoznak és homárházasságoznak, akkor a szocik lehetnek hozzájuk képest mérsékeltek, meg nem a szociknak kell holocaustozni, cigányiskolázni ami a zinternacionalista burkolt antiszemitizmuban, cigánydiszkriminációban megöregedett magukat baloldalinak valló nyugdíjasok megtartásához mégiscsak fontos... ellenkező esetben kiderülne véletlenül, hogy az. ún. baloldali szavazók kb. olyan arányban xenofóbok, homofóbok, mint az ún. jobboldaliak, és ez mégiscsak ciki.

Nem Anonim: addig jó amíg nem provokálnak ki xenofób és homofób érzelmeket/indulatokat a pártok a szavazóikból.
Tök jó ez a libertárius irányzat, szavazunk is majd rá, mind a 111-en (ha egyáltalán...), kommentezők oszt jónapot! Sajna nem ez kell a népnek, mint ahogy a hülyegyerek se akarja a saját mocskát eltakarítani, majd apu, anyu meg az állam megoldja.
azért az egy komoly párt, ahol az utolsó belépő rögtön pártelnök is lehet... csak látnám, hol van akkor az a marha nagy szellemi tartalék, ami az ő kifejezett értékük, ugye...
lehet hogy a TGM-nek van igaza és fel kéne oszlatni ezt az egész masszát, mert jelen formájában erre egyszerűen nincs szükség. bár persze lehet hogy ilyen alapon az egész parlamentet fel lehetne oszlatni.
tényleg, egyszer lehet hogy TGM is megérne egy topikot kommentezőstül-mindenestül
Talán ismerős a mondat: x SZDSZ-es, én viszont liberális. Legutóbb Atkári "ex-bp-i alpolgmester" János mondta a Echo TV-ben. Milyen igaza volt, ez a szadesz nem csak nevében liberális, ahogy a "Koreai Népi Demokratikus Köztársaság" is csak a nevében népi, demokratikus és köztársaság.
szövjav: ...ez a szadesz MÁR csak...
Na jó, akkor menjünk aludni, mégmielőtt fáradtság okán meglincselünk valami mp3-as kamaszt holnap a metrón. Jó éjt, népek.
Kedves Árpád!
Úgy látom, az index állandó szerzője is velem ért egyet abban, hogy igencsak szerény a Kóka által levezénylendő közlekedési reform eddigi mérlege...
"...A hittel az a gond, hogy olyasvalaminek az elfogadását jelenti, ami még nem lépett be az észlelés és felfogás mezejébe. A hit megfogalmazása az értelmen keresztül működik: azon energia révén, ami kivetítés és ragaszkodás fenntartásával tör be a megélt helyzetekbe - ez pedig szenv(edély). A Dzogcsenben nincs helye hívőknek. Az ember vagy érti, vagy nem. Lehetséges egy átmeneti idő, miközben a megérzést is felhasználva rájön, ám ha egy idő után még mindig nem érti, akkor nincs értelme tovább várnia. A teljességben veszünk menedéket, ami meghaladja a hitet vagy hitetlenséget. Nem hiszünk - tudunk "

/ KEITH DOWMAN: OLTALOMIMA - részlet/
Az SZDSZ eljátszotta a liberalizmusát okt 23-án és Demszky traktoros tábláival. Erre nem lehet azt mondani, hogy ez csak egy agresszív kisebbség elleni békehadjárat volt. Az SZDSZ 3%-on áll hamarosan kiesik a Parlamentből. Jó lesz.
Gusztos Péter?
Ő nem merült fel?

Kóka? :) Az szdsz-ben? Ez az a szorgalmas osztálytárs, aki, bár középhülye, de mindenkinél szófogadóbb (megalkuvóbb), ezért neki vannak a legjobb jegyei, és nem veszi észre, hogy a hátsó padsorokban mindenkinek kinyílik a szívlapát a zsebében, amikor felel. Igaz, mindig készül. Biztos, most is.

A Kunczéról annyit tudok, hogy jó a humora. Meg hogy egyszer viccből elment belügyminiszternek. Meg hogy valamiért elhalkultak a komoly arcok az szdsz-ben, miután porondra lépett.

A Fodor Gábort is csípem, talán nem ülepedett bele ebbe a kiábrándító, nem, inkább undorító maszop-fityesz IZÉBA. Kedves Gábor, jódlizz középen, maradj liberális. (És olvass má bele a füves bejegyzésbe, lécci.)
süti beállítások módosítása