W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

A világtalan város

2011.05.19. 06:15 Tóta W. Árpád

Megjött Roosevelték levele. (A teljesen hülye olvasóknak itt jelzem, hogy nem azonosak a Rotschildokkal, úgyhogy a zsidózás legfeljebb áttételesen alkalmazandó.) Roosevelték amiatt siránkoznak, hogy megszűnt az elnökről elnevezett tér Budapesten. Nem kell emiatt cidrizni amúgy, ettől még nem jönnek amerikai anyahajók a Balatonra, épp csak kifejezik csalódottságukat, és az élet megy tovább.

Attól sem lesz gázáremelés, hogy a Moszkva tér elvesztette nevét. Valakik Oroszországban felvonják a szemöldöküket, egy pillanatra befeszülnek, aztán legyintenek. De abban a legyintésben ott van minden.

Belpolitikai okok, hogyne, értik ők, csak ezzel együtt azt is fel kell ismerniük, hogy a magyaroknak Roosevelt és Moszkva büdös. Tudják az amerikaiak, hogy őket a bombázásokért és a ránk kényszerített McFarm menü miatt utáljuk, és az oroszok, hogy ők mint egykori szovjetek keltenek némi ellenérzést. De a diplomácia regisztrálja a változást: eddig megfelelt a Moszkva tér és a Roosevelt, most meg valamitől már nem kóser.

Pedig 2011-ben éppen semmi nem történt, ami megváltoztatta volna Moszkva vagy Franklin D. Roosevelt megítélését. Hisztis picsák vagyunk, akik minden közvetlen ok nélkül, a telihold hatására világgá üvöltjük a sérelmeinket. Ha Magyarország nő lenne, Alekosz az elsők között küldené haza. De végül is az megtörtént az Eurovíziós Dalfesztiválon.

Mi magyarok könnyen el tudjuk képzelni, milyen sebeket üt az ilyen befordult nevezéktan. Hiszen ugyanilyen belpolitikai oka volt a szlovák nyelvtörvénynek is, és a településnevek egynyelvűsítésének. Végül is joguk van hozzá, mégsem esett jól, mert olyasmit vettek el, ami addig nekünk is szólt, miénk is volt. Ha nem is a barátságnak, de a valamilyen kapcsolatnak volt a szimbóluma. Magyarországon szinte senki sem a szlovákok jogos nemzeti büszkeségének megnyilvánulásaként értelmezte Meciar és Fico politikáját, hanem úgy, hogy ezek a genyók utálnak minket. A kormányuk intézkedései arra utaltak, hogy az ilyesmi egy csomó szlováknak bejön, és azért csinálják. 

És ez egyébként nem volt téves értelmezés, mert tényleg van egy mérhető sokaság Szlovákiában, amelyiknek jólesik a magyarok nyomorgatása.

Semmiért egészen

Ebből látszik viszont, hogy a Moszkva-Roosevelt kultúrkampf még a szlovák hepciáskodásnál is nagyobb balfaszság. Ennek a kiszámítható nyeresége ugyanis minimális, míg a sértettek előre megjelölhetők, és mellesleg böhöm nagy hatalmak. Sem Moszkva, sem Roosevelt körül nem voltak indulatok, semennyi se; nem egy húszméteres Sztálin-szobrot felejtettek itt. Volt már egy átnevezési hullám a rendszerváltás után. A felszabadulás, november 7., Engels és Dimitrov eltűnt, Roosevelt és a Moszkva túlélt húsz évet. Mint ahogy a Belgrád rakpart se zavar senkit, és nem látjuk benne Milosevics vagy Tito emlékművét. Sőt a török megszállás emlékei is belesimultak a köztudatba. Sem Orbánra, sem Tarlósra nem fognak többen szavazni azért, mert átnevezték a Moszkvát Széll Kálmánra. Ráadásul Széll Kálmán népszerűségi kilátásai rövid távon igen szerények.

Az amerikai sajtó még nem kapta fel az ügyet, az orosz viszont állítólag dühösen reagált, ami az orosz médiaviszonyok között azt is jelzi, hogy az államvezetés sem gondolja nagyon másképp, és barátságtalan gesztusnak tekinti a névváltoztatást. Attól, hogy a Wikileaksen még nem jelentek meg, azok a diplomáciai jelentések ma is jönnek-mennek a világban, ugyanazzal a hűvös gúnnyal és cinikus lényeglátással. A magyarokat a jelek szerint irritálják a külvilágra utaló jelek. Azt szeretik, ha körülöttük minden magyar, ha tudomást sem kell venniük arról, hogy vannak ezek a nyomasztóan nagy országok, amelyeknek mellesleg olykor hadat üzentek. Legalábbis a jelenlegi kormánypárt ilyennek gondolja a magyarokat.

Életmentő szépségtapasz ezen a porcelánbolti rampázson az Elvis Presley tér, amit még az ámokfutás előtt terjesztett elő Tarlós István. Abból legalább annyi látszik, hogy muzsikuscigányként azért el tudjuk viselni az idegeneket. És vannak reményteli búvópatakok. Hazánk vért és életet áldozott Afganisztánban. Ronald Reagannek idén másodszor is szobrot avatnak Budapesten. Minden hatodik magyar el akar innen menni. Nem vagyunk mind ilyen szolipszista majmok. Vannak itt normális emberek is, kedves szuper- és nagyhatalmak, akiknek Moszkva és Roosevelt nem ellensége. Élnek dolgozók itt, költők is bűntelen. A kollektív büntetés hiba volna, és igazságtalanság. Jobb arcok vagyunk, mint a kormányunk. Különben is, már csak három év van hátra ebből. 



Címkék: budapest történelem szovjet magyarland

884 komment · 9 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr952915748

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Titkolóznak Kósa Lajos előtt 2011.05.22. 14:51:42

  Pedig egyszer már baj volt ebből. Tavaly nyáron Kósa Lajos sikeresen bedöntötte a Forintot. Pedig ha nem titkolták volna előle, hogy szó sincs államcsődről szegény devizahitelesek nem nyögnék azóta is a titkolózás miatti többletrészleteket....

Trackback: Július 1-től betiltják a fogkrémek árusítását 2011.05.19. 19:56:49

 A hírt még sehol nem erősítették meg, de úgy hallottam, hogy a Fidesz EU Parlamenti képviselői erősen lobbiznak a néppárti frakcióban, hogy európai szintű tiltást eszközöljenek a teljes unióra.  Ezzel együtt kis hazánkban is beindult a lobbi...

Trackback: Magyar jövőkép kezdő diplomásoknak 2011.05.19. 16:04:49

Pokorni Zoltán tegnap közkinccsé tette a magyar felsőoktatásban egyszer s mindenkorra tiszta helyzetet teremtő tervét. A fideszes oktatáspolitikus szerint az ország pillanatnyilag nem engedheti meg azt, hogy a közpénzből finanszírozott diplomások ...

Trackback: Kié itt a tér? 2011.05.19. 11:26:55

p { margin-bottom: 0.21cm; }a:link { }A Terézvárosnak, Budapest egyik vigalmi kerületének lassan megváltozik az arculata. Az önkormányzati képviselő-testület többségi frakciója és a polgármester asszony megkezdte a visszafoglaltház-akciók sorozatát. A...

Trackback: Megszorítás tér, végállomás 2011.05.19. 11:00:44

Tegnap óta hivatalosan Széll Kálmán tér a Moszkva tér, persze senki nem fogja így hívni jó ideig. Nem csak a megszokás miatt: Széll Kálmán egyszerűen nem volt része a magyar köztudatnak, a zemberek egészen a közelmúltig nem is tudták, hogy létezett. Na...

Trackback: Mi hiányzik a képről? 2011.05.19. 10:42:23

A Nemzeti, bocsánat Szociális Konzultáció kérdőívének illusztrációja. A megoldás kicsit lejjebb látható.      A helyes megfejtők egyéves Fideszfigyelő előfizetést kapnak! (Ezúton is elnézést kérünk a ritka posztolásér...

Trackback: Hamar meglesz az egymillió munkahely 2011.05.19. 10:21:27

Dübörög a Széll Kálmán-terv munkahelyteremtése, a Moszkva Széll Kálmán téren. Áskálódhatnak itt akik "annyit is érnek", hogy az egyéves foglalkoztatottsági adatok alapján csak 50 év múlva lesz meg az egymillió munkahely. Mi látjuk, hogy dolgo...

Trackback: Bartus László: Az Unió első fasiszta állama 2011.05.19. 10:07:57

Mussolinit kell olvasni, hogy végre megértsük, mi zajlik Budapesten....

Trackback: A szentek jogállásáról 2011.05.19. 07:21:33

Tulajdonképpen van abban valami logika, hogy ha Isten az Alkotmányban szerepel, ráadásul ilyen kitüntetett helyen, akkor a szenteknek törvényben a helyük. Én a kormánypártok helyében nem apróznám el: csinálnék egy törvényt a szentek jogállásáról.Amióta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@szorokin: Kösz, nagyon érdekes tényleg! Andorka tanított, tényleg óriási figura volt.

Azért, ha lenne tengerpartunk, nekem is egységekkel jobb lenne.:-)) Délen, amikor a pasik pétanque-olnak órákig egymás közt csevegve, magukat védik egészségileg, most már értem. Asszony nem is megy a közelükbe zavarni... Ők máshol pletyóznak egy bokorban. Jó az a mediterrán élet, mióta mondom!
@szorokin: ezen agyaltam mostanában én is, el is kezdtem egy cikket, csak nem lett befejezve. igen, egyértelműen üdvözlendő, hogy nem vagyunk felügyelet nélkül, akkor szarabb lenne. é-korea is kurvára szuverén, csak ott élni nagyon szar.
@z_kovacs:

A pernek talán nem lesz – anyagi értelemben – nyertese, hacsak az ügyvédek nem kaszálnak majd valamit. De a világ ítélkezni fog Magyarországról, mert azért hazánk nem áldozata volt a fasizmusnak, hanem tevőleges résztvevője. Itt nem tíz politikus élvezte az antiszemitizmus tárgyi és nem tárgyi előnyeit, hanem az ország jelentős hányada. Azután ne is szóljunk az elvesztett egymillió polgárról! Tudod, egyetlen emberi lény halála is óriási veszteség a szeretteinek: és ezt nem lehet egyszerűen beszorozni egymillióval. Ez nem matematika, ez annál sokkal több. Még akkor is, ha „csak” pár százezer zsidóról, vagy honvédről beszélünk.

Emlékezz arra, amikor a svájci bankok nagyokat hallgattak azokról a számlákról, amiket a második világháború idején zsidók nyitottak, majd váratlan és érthetetlen elhalálozásuk miatt nemigen jelentkeztek a pénzükért a háború után. A svájci bankok először nem is akartak tudni ezekről a számlákról, még akkor sem, amikor egy amerikai bíróság felszólította őket az „alvó számlák” örököseinek felkutatására. Majd amikor még erre sem mozdultak, az USA bejelentette a svájci órák importjának teljes felfüggesztését. A bankok álláspontja másnapra hirtelen megváltozott. Na, ki tudja, miért? És mi volt a helytelen dolog: a bankok vonakodása, vagy a rájuk gyakorolt presszió?

Orbán kormánya elébe mehetne a pernek – ennek számtalan formája ismert – de egyelőre eszükben sincs. Ezt „le fogják venni” a nemzetközi politikában és sajna a dolognak következményei lesznek. Már most sem áll szóba senki Orbánnal - pedig hazánk éppen az EU soros elnöke – ha megfagy hazánk körül a levegő, az személy szerint nem a Fidesznek, hanem nekünk lesz rossz.

Meg kellene érteni végre, hogy Magyarország nem egy sziget a világ közepén, hanem végtelen sok szállal kapcsolódik a világhoz. Ez más szavakkal azt jelenti, hogy ALKALMAZKODNUNK kell. Mint ahogy neked is alkalmazkodnod kell másokhoz, amikor például autót vezetsz. Nem hajthatsz be az egyirányú utca végén a tiltott irányba, nem kerülheted ki a dugót a járdára felhajtva, nem mehetsz át a pirosban, stb. Ez nem azt jelenti, hogy a közlekedési szabályok rabja lettél, hanem azt, hogy az ütemes előrehaladás reményében betartod a játékszabályokat. Ha Te felrúgod ezeket, akkor más is ezt teszi majd – a vége káosz lesz és még szerencsés leszel, ha egy kamion nem hajt át az autódon.

Politikai értelemben még a „nagy” államoknak is alkalmazkodniuk kell a világ közösségéhez, egy olyan kis országnak, mint Magyarország ez egyenesen az ÉRDEKE.

A Fidesz agyatlanul tör-zúz az országban. Példa: kirámolja a nyugdíjkasszákat és megígéri, hogy sokkal igazságosabb és megbízhatóbb nyugdíj rendszert fog létrehozni. Hat hónappal később megváltoztatja azokat a nyugdíj-szabályokat, amikre az eddigi ellátás alapozódott. Az eredmény rengeteg egyéni érdek sérülése: a rendszer se igazságosabb, se megbízhatóbb nem lett. Legfeljebb annyit tudhatunk már, hogy ha mégiscsak kiürülne a nyugdíj-kassza, akkor majd egy újabb kétharmados szabállyal oldja meg a Fidesz a kérdést. Mondjuk kimondja, hogy a nyugdíj csak 20 évig jár. Aki ezt túléli, az támaszkodjon a családjára, vagy a szomszédokra.

Abszurd? Ez történik már ma is.
Hát ez van ,már a szimbolikus kormányzás sem megy...

Nem értem mi van ezekkel, annyira egyszerű és egyértelmű dolgokat is képesek elbaszni. Node majd a szocik visszanevezik egyszer. Lesz majd Moszkva tér megint, és Árpi is örülhet.

Én spec. pont leszarom.
Ja még az jutott eszembe, hogy ez az eset jól mutatja a nagy négyéves rögtönzést. Ez méltó folytatása az elmúlt évek baszakodásainak.

Élénken él elmémben egy tíz éves kép amikor Orbán Viktor királyunk a pulpituson azt kiabálta, hogy az osztrákok, meg a zsebszerződések, és ennek vége, meg új rendszer, és csörgette a rozsdás kardot.

Asszem talán két eset került kivizsgálásra, és szépen csendben elsüllyedt az egész.

Miért van erre szükség?
@a szív fészkei: "Csak azt jeleztem, nem úgy van teljesen, ahogy Rodeo mondja"

Persze. Rodeot a "sajátos" stílusával és elképzeléseivel együtt szeressük'.
Nem igen értek vele sokszor egyet, de más irányból is ad megvilágítást a képre, és képes árnyalni is azt (csak használd a saját szűrőd is).
El kell fogadni, ő már csak ilyen "lelkes", dinamikus (és meggondolatlan;).

De fogadd el. Orbán rendszere *semmivel* nem jobb, mint rákosié volt.
Ugyanarra épül, ugyanazokat az eszközöket alkalmazza és ugyanaz a célja!
A használható módszerek finomabbak, mert a világ megváltozott. De az aktuálisan elszenvedett lelki sérülések ugyanazok!
És attól hogy a gyerekeimre nem vár fizikai megsemmisítés, még nem újongok, hogy esetleg csak a lelküket törik majd meg, az életüket törik derékba.

Ennyi erővel a te "nyavajgásod" is lesöpörhető, piha a kádár.
Mi a te gondod az auswitz vagy az inkvizíció ügyeihez képest.
@Tóta W. Árpád: "é-korea is kurvára szuverén, csak ott élni nagyon szar"

Ki a francnak kell a "szuverenitás"?
Egy liberális világban kell olyan?
Vagy be akarjuk tartani a választott érdekközösségünk elveit vagy menjünk ázsiába.
Miben is akar "korlátozni" minket a zeu?
Csakis abban, hogy hülyeségeket csináljunk! Olyasmikben amit a fejletlen demokráciánk és civil társadalmunk miatt saját magunk nem tudunk kivédeni. Vagyis csak segítenek, nemigen korlátoznak semmiben.
Az én értékrendemnek megfelelő 'echte magyar okosságokat' nem korlátozná.
Igaz ilyen alig van!

A méretünk és beágyazottságunk folytán mégha lenne is valami földrengető okosság (pl. valami csudijó adórendszer), az sem működhetne csak úgy "szuverénen". Létező világ létező kapcsolatrendszerében kell leledzeni.
@jaegtoer: csak a németek, senki más soha még csak nem is gondolt rá, hogy fizessen mert a győztesnek mindig igaza van meg egyébként is: "demokrácia" hogy a teve kergetné körbe körbe amíg utóléri és magáévá teszi a demokratáját
@eMeL: szia, én is olvaslak, figyelemmel...

mivel nem vagyok színvak -bár színtévesztő- imádom a vad, és élő színeket és a pasztellek nem kötnek le, néhány impresszionista mővei teljesen hidegen tud hagyni mint a köd előtte köd utána és köd közötte is nagy köd napfény nélkűl alkonyban két béka között perspektíva...

az alkonyi szerelem árnyékai mocsárban világos szürkében annak árnyalataiban cizelláltan amint a sóhaj megszorúl és a buborék megrottyan
@a szív fészkei: hiába duzzogsz a soraim miatt, én megértelek és tisztelem azt amit csinálsz... élményeink más értékrendet alakítottak ki bennünk... a többi ebből következik

sok sok konteo van szerteszéjjel

hogy még többet tudfass rólam: bizonyos idő után bármilyen helyen únni kezdem magam és mennem kell bárhová
@eMeL: Persze, lehetne roncsderbyzni, ki szenvedett többet. Nem vágyok dobogós helyre, csak árnyalom, hogy bár valóban itt volt a legélhetőbb cucilista világbeli élet, azért az árnyak is ott terpeszkedtek. És okozták a tragédiákat, de azokról ne beszéljünk, emlékezzünk párás szemmel a 3.60-as kenyérre meg a kroomplilevesre.... Van erre ma igény.

De Kádár mögött ott volt a karmester, - SZU - akinek a kottájából muszáj is volt játszania, ha tetszett neki, ha nem. És az determinált egy csomó mindent a világ ezen a felén évtizedekig.

Csernok, mint Nemzeti Bank alelnöke, azt írja, hogy igenis volt készség Kádárban nyitni és lazítani addig - ÚGM Nyers Rezsővel - ameddig elviselték az oroszok és a többi sovány KGST=egymás csöcsét fejő sovány kecske. Rövid felívelés volt az, de csak megteremtette a viszonylagos jólétet. Mögötte meg ott lapult mindent beszőve az ügynökhálózat, a mindenbe belepofázó kulturpápa három T-je, a véleményt megmondó emberek kiebrudalása az országból, mindenki más magán megalkuvása, hogy élhessen és kibírja. Fridzsiderszocializmus, kicsi vagy kocsi, Mariahilferstrasse... Nem én idealizálom azt a kort itt a blogon.

Orbán valóban fiók-Rákosi, mert Kádár nem volt ab ovo ilyen diktátori hajlamú. De akkor is mondom, hogy nem lehet soha már olyan Mindenek Fura Ura, mert nem áll mögött egy világhatalom itt állomásozó katonasággal és a teljes gazdaságot meghatározó potenciállal, azt irányító felvevő piaccal, stb.. És ez fékezi a kincsünket nagy rombolhatnékjában azért, ha már új jellemet nem is adhat neki.

Ő mindig csakis a maga/családja előnyéért hajtott, ezt mesélte Vágvölgyi B. András is: a Fidesz hajnalán NY-ban látta vendégül Orbánt és Fodort pár amerikai alapítvány. Akkoriban ő, VBA kint él. Haverok voltak, öszejöttek dumcsizni. És Orbán végig egyes szám első személyben beszélt, "én a Fidesszel ezt és azt, amazt AKAROM!" Szóval, hogy ő ilyen, az nem meglepi xy éve nekem.

Szerintem sok nyolcvanasokban született ember - az elveszett generáció, ahogy emlegetik Tarr Ferencék tanulmányában szimplacsoport.blog.hu/2011/01/21/kontra_muhely_80_as_generacio_palyakezdo_tarsadalomtudosok_esszekotete - elveszti a talajt most felnőtté érve, jövőképük nincs, honnan lenne ebben a hektikus matolcsyzmusban: ezt látom én is az egyik gyerekemen, aki hiába kapar, nem jut egyről a kettőre és mi nem tudunk segíteni neki kapcsolat tőke híján már.

Ha tudod, hogy a gyerekeid nem bírják az itteni életet, akkor - ahogy jelezted -, készítsd fel a kinti létre őket! Én három világnyelvet megtanultattam a fiammal, a lányom tud olaszul, ért angolul. De azért ott távol se mese habbal a világ, sokan megtörve jöttek haza kintről, csalódva a nagy lehetőségekben.

Sajnos - én nem - de sokan, fiatalok is ezt a beteg embert beszavazták a tutiságba. Pedig nem volt titok, hogy milyen módszerei vannak. `06 óta pláne nem fedi hétfátyol a "fociöltőzőkben tanult" politzálási stílusát. És mégis... Azért Rákosit kicsit más módon kapta ki szórásból a magyar, szovjetek helytartója lett a kékcédulázással. Orbánt mi magunk ültettük a nyakunkba, látod hányan hájpolják ma is még!

Ha olvasol, tudhatod, mennyire "becsülöm" őt, csak nem akarok véres polgárháborút. Remélem, belebukik a kisgömböcségébe és ez a mostani negatív tapasztalat talán kinyitja az emberek szemét, hogy egyeduralkodó hajlamút többet ne engedjenek ekkora felhatalmazássáal kormányrúdhoz...

De amikor belgával beszélgettem bármikor, az őrjöngött a kormánya ellen és dőlt belőle a panasz, német barátaink gyűlölik Merkelt, mint a híg taknyot, alig várják a bukáást, Sárközyt a franciák nem bírják - mondj egy boldog és elégedett országot a vezetőivel! Ahol apakép kell, na azok lehet, hogy bújnak a mindenható Papához (aki nem az úgyis sitten csücsül), de ott kézből etetés zajlik, tudjuk. Nekem az se kéne, brrr.
@Rodeo36: Duzzog nehézség, máshogy látjuk, mások vagyunk! Ha neked Durcell van a seggedben mehetnéked állandóan, mert mindent megunsz egy idő után, akkor magaddal lehet kis bajod, hogy keresel valamit, ami sehol sincs, benned se... Én meg elvagyok, mint a körtebefőtt, holott érdekel a világ, de megszokni sehol nem tudnék életvitelszerűen. Ha meg most nem is adódik lehetőség pici kirándulásokra se, akkor el kell viselnem, mielőtt beleőrülnék.

Nem lehet a könnyű a párodnak, mit mondjak, le a kalappal a türelme előtt, már ha mindig ugyanazt a "batyut" viszed magaddal. ;-)) Vagy, mint a jó tengerészeknek, minden kikötőben várnak repesve a helyi erőkből verbuvált nejjelöltek??? Akkor meg egészségedre, varietas delectat. Én is vagy három-négyből bírnék összegyúrni egy ideális faszit. :-DD
@Tóta W. Árpád: Mármint kinek élni nagyon szar? Kim Il Dzsongéknak meg a taplnyalóiknak - micimackósan: rokonainak, barátainak és üzletfeleinek - nem annyira. Minden náluk van, ami miatt a többség éhezik és nyomorog.

Hát ne legyünk mi se szuverének ennyire! Férjem attól fél pár Orbán vezényelte matocsys és egyéb flikk-flakkot látva, hogy ez a jaumagyarember kiutáltat és kirakat minket az Eu küszöbre, mint a macskát szarni. Na akkor lesz gázgéza!
@Csacsicska: Ha csak a művészeti életet vesszük, a veszteség jóformán pótolhatatlan. Wass Albival azért nem tömik be azokat a lyukakat, pláne ugye Wass háborús szerepe... Nagyon mást a cilinderükből eddig még nem bírtak előhúzni.

A kiművelt és tisztességesen hajtó kisvállalkozói réteg teljes kiradírozása ezáltal - a nagyapám nyomdász volt pl. - is azóta mutatja "áldásos" hatását. Igen, megszerezték mások a műhelyeiket, boltjaikat, lakásaikat, kuncsftjaikat. De nem lett olyan fenenagy ethosz hirtelen attól, hogy már nem a zsidó zsákmányolt ki és ügyeskedett szegény magyarok kárára.

A MÁV tavaly - az első perek hírére - megcsinálta azért a május 9-i terezini koncertet a MÁV-parkban ingyen vonatozással, stb. a hitközséggel összefogva. Persze egy mikronnyi dolog, de valami gesztus legalább. Orbán annyit tett, hogy a felelősséget a Preambulumjában vagy hol teljesen levette magáról=Magyarországról. Ezzel a a kötelmek terhét - gondolja nagy naivan. Erre kérdezte egy evangélikus (tehát nem hazátlan lator ateista) történész, hogy akkor ő, OV is kollaboráns volt 92-ig (ugye onnan?), amikortól datálja a független magyar államot? Együttműködött az elnyomókkal vagy nem, amikor bement a leigázott ország parlamentjébe képviselősködni?

Nem akarsz hazajönni miniszterelnöknek? Van egy voksod a talonban.
@szorokin: @a szív fészkei: Nem tudom.

Én Kádárt azért 1 nagyformátumú politikusnak tartom. Államférfinak. (ha úgy tetszik)

Ahogy Bethlen Istvánt is. (kövezzetek meg mindkettőért. By the way, mielőtt valaki ezzel jön, nem, Bethlen pl. nem volt antiszemita egyáltalán.)

Mindketten szűk erőtérben mozogtak.

Hozzájuk képest magyar politikusnak lenni, mondjuk, 1995 és 2008 között nagyon KÖNNYŰ volt lenni. Kényelmes. (Sokkal nagyobb mozgástér volt.) És mégis, mit sikerült kihozni belőle? -> Lófaszt se.

Kádár egy idegen megszállás alatt a lehető legjobbat hozta ki.
(Albánia, Románia, NDK?)

Ahogy Bethlen is a csúcsra járatta minden téren a trianoni Magyarországot. (és visszavonatta a numerus clausust is)
Arról ő sem tehet, hogy olyan volt a helyzet amilyen.

Így utólag könnyű okoskodni.

Főleg, hogy sokkal könnyebb helyzetben vagyunk.:S (a látszat ellenére!)
Mint mindkettő előző esetben.

Valószínűleg sem Orbán, de még Gyurcsány sem tudta volna ugyanazt megtenni.

De így utólag könnyű mondani, hogy debezzegha...
(Nem kell komcsinak lenni, hogy valaki elismerje.

Ill. horthystának, hogy Bethlent.)
@a szív fészkei: @szorokin: Szent Istvánhoz meg Mátyás királyhoz (ugye-ugye), akik ma tömeggyilkos uralkodóknak számítanának, Kádár nem is volt véreskezű...:S
@z_kovacs: Nézd, hogy elolvastam Csernokot - nem bibliám, de nagyon összeszedte a mondandójához a hivatkozási alapot és egy higgadt ember véleménye sok oldalról alátámasztva nekem szimpi, és végülis elég közel volt a tűzhöz, sok mindenbe belelátott - én se tartom l`artpour l`art gyilkosnak Kádárt. Sőt, még sokkal nagyobb és véresebb megtorlást követeltek tőle ill. a szovjeteknél nyalizva ráparancsolva a többiek, megijedve a harcok kigyűrűző hatástól, az trónjuk esetleges megingásától.

És ami igaz, az igaz, a Mező Imre, Kállai Éva-félék oktalan meglincselése nem is tette elfogadhatóvá a dolgot a szocialista tábor szemében, az meg, hogy Magyarországot elengedje a SZU az neki adott övezetből egyszerűen a kezdetektől hagymázos álmodozás volt. Kiosztották egymás között a világot a nagyhatalmak és az faktum maradt 90-ig. Senki nem jött volna ezt segíteni felülírni, - ahogy Csernok iszonyú dühvel írta - , a Szabad Európa uszított san gens ezirányba félrevive az embereket minden alap nélkül.

És igen, hogy előjöttek a horthysta felhangok, már el is veszett a reformerek minden reménye egy kis lazításra is. Teljes átalakulás és elszakadás a SZU-tól esélytelen volt abban a szituációban.

Mivel az oroszok már itt voltak, nem kellett annyira behívni őket, legfeljebb október 24-től még inkább elhatározták Moszkvában, látván az itteni eseményeket (harc a rádiónál, stb.), hogy még vezényelnek is hadosztályokat pluszban.
Kádár helyett visszahozhatták volna Rákosiékat is, mert ők ugrásra készen álltak és reménykedtek a "feltámadásukban". Még azt legalább megúszta az ország. Így is lehet nézni.

Nagy Imrét Csernok is jószándékú de már az elején tehetetlen, sodródó és nem irányító vezetőnek írta le, aki tényleg nem tudta, mihez kapjon, de folyamatosan kérte az embereket, hogy ne veszítsék el a fejüket, ne legyen atrocitás. Még a klérus is ezt kommunikálta. Mindszentyt pedig szintén nem tartotta - ismerték őt Csernok szülei még Pehm József gyalogpapi korából - tárgyalni jó vezetőnek emberi kvalitásai alapján.
@Tóta W. Árpád:

"ezen agyaltam mostanában én is, el is kezdtem egy cikket, csak nem lett befejezve. igen, egyértelműen üdvözlendő, hogy nem vagyunk felügyelet nélkül, akkor szarabb lenne."

a vastagbőrös kommenter nép(pel) ill pl laspalmassal is abban vesztem össze (mert eléggé kiutáltak, lebuziztak, köcsögöztek, libsiztek stb)
h nem voltak hajlandóak megérteni a kérdéseimet
(a téma az általános hadkötelezettség volt)
a kérdéseim hazánk EU és NATO tagságával függtek össze

annyi volt ottani mondandóm lényege:
ha mo a NATO, EU tagja marad, milyen háborúra is kellene nekünk magyaroknak készülnünk (ami, ha reálisan közeli lenne, igenis indokolhatna egy ált. hadkötelezettséget, mert soxor háborúban nem áll elég ember zsoldosnak)

senki sem akarta megérteni a kérdéseimet

(azaz azt h a NATO, EU tagjaként nem kell háborúra készülnünk, nem ez az elsődleges preferencia az országban)
@a szív fészkei: Figy.

Megtagadjuk, gyűlöljük. (már aki)

De lehet 15-20 év múlva még vissza fogjuk sírni...

Nem mert komcsik leszünk.

Hanem amilyen politikai garnitúránk van, ahhoz képest ő lángész volt.
(Ahhoz képest, hogy nagyon-nagyon szűk mozgástere volt, mind külföldön, mind belföldön, pl. Nyugaton is elismert vezető lett, és "népszerű".

Sőt, mikor Brezsnyev váltotta Hruscsovot, ő volt az egyetlen vezető a szoc. blokkban, aki Brezsnyevvel szemben méltatni merte Hruscsovot.)

Részben ez a gazdasági visszaesés stb. nem neki köszönhető.

Ő nem volt 1 centralista diktátor, mint Mao.

Mivel megtűrte a párton belül az ellenvéleményt, így nagyon sokan fúrták is.
Ez mind dokumentálva van. Biszku, Gáspár, Komócsin stb.

Szóval nem volt egyeduralkodó.

Így nem minden negatívum neki köszönhető. Sőt, inkább a belső ellenzékének. (volt)
'60-as, '70-es években magas rangú pártfunkcik rohangáltak Moszkvába egyfolytában, hogy Kádárt azonnal váltsák le. (mert ugye mindegyik alkalmasnak érezte magát a vezetésre)
Jobboldali elhajlással vádolva.
Illetve az új gazdasági mechanizmust is Biszkuék csoportja fúrta meg.

Érdemes elolvasni Moldovától is a Kádár Jánost.

Személyes hangvételű, nem történészi.
Publicisztika.

De érdekes.

Moldova is leírja, hogy volt hogy gyűlölte.

És egyébként volt olyan időszak is, mikor Moldova belső ellenségnek számított. És a tűrt kategóriában volt. Ill. volt ő gyári munkás is. (Mármint Moldova.)

Valami olyasmit írt, hogy Kádár a hiányával mutatta meg a rendszerváltás után neki, hogy milyen "nagy ember" volt.:S

Ez elég furán hangzik, de valami ilyesmit írt.

Hogy életében nem tűnt túl fontosnak. Csak hát vissza fogunk sírni 1 nagyformátumú politikust.

Nem mert komcsi volt!
Hanem mert most törpék (nem Viktorra gondolok:DD, törpe alatt) vannak helyette.

Bethlenről is hasonló véleményen vagyok.
@z_kovacs:

Én kádárra nem egész politikusi pályája alapján haragszom.

Hanem azért a néplélek/morális rombolásért; - ld KOPP MÁRIA VIDEO - offos.blog.hu/2011/04/30/kopp_maria ;
amelyet szovjet testvéreivel közösen
(h ki volt a póráz és ki volt a kutya, ugye ebben állna kádár elvtárs lehetséges/hipotetikus politikai/államférfiúi nagysága)
vittek végbe, amelynek azóta is isszuk a levét és még inni fogjuk évtizedekig.
@z_kovacs:

a létezett szocializmusunk, azaz a gulyáskommunizmusunk, a legvidámabb barakkunk LÉTEZETT, IGEN.

de hitelből. / azaz abszolút fenntarthatatlanul /

[ kádár itt pl dönthetett volna másképp is ő választotta a gulyásolást.]

mást nem látok.
@z_kovacs:

jut eszembe, nagyon sok pozícióba, ahova tiszta ész és szaktudás kellett volna
Kádár (és a belső párt)
hagyta vagy(most nem foglalok állást) szánt szándékkal
politikailag megbízható kádereit (ez tuti szándékos volt) pakolta
szaktudás meg minek (meg ész), ugye.

szóval nagyon sok nagy intézményünket
megbízható hülyék (amatőrök) irányították a kádár rencerben.

ha valaki ezzel vitatkozik,
KÉREM VESSE SZEMÉT A 89/90/91 ill késöbbi gyár és bánya és vállalatbezárásaira

és az így keletkező munkanélküli néptömegekre

nem az összes ilyen intézmény, de sokuk iszonyatosan veszteségesen működött.
és nem volt pénz finanszírozni.

tudom, a veszteségességnek sok oka van,
de azt merem vélni, h ebbe csak volt némi beleszólása kádár eetásnak

[ha meg valaki azt állítaná h ezek a(z) (gazdasági) intézmények FÜGGETLENEK voltak a VEZÉRTŐL, az kérem bizonyítsa !!!!! ]
@szorokin: Belátta, hogy kussban a jólét (az a viszonylagos, másokhoz képesti) tartja a népet. SZU nem volt Ausztria szomszédja, mi meg igen, a bezzegország ott volt az orrunk előtt hihetetlen jóléttel egy Hitler-csatlós államban. Így meg azért a közelség okán - határsáv ide vagy oda: ugye Kőszegre, Sopronba is engedéllyel utazhattál már - mégis volt rátekintésed.
Férjem (az ex) munkájából kifolyólag utazott nemcsak Moszkvába de beljebb is sokszor egész Szibériáig. Ott folyton nyaggatták a ruszki kollégák, hogy ugye, hogy a nyugat hanyatlik és ott nagyon szar, már nálunk se olyan jó, mint náluk??? Boldog tudatlanság, hitték, amit cumiztattak nekik.

Az a hitelmennyország azért az orosz/KGST-piacra állítással nem volt teljesen alap nélküli. Nem a semmire vették fel, hanem arra, hogy ott biztos partnerek voltak fizetésre de legalább barterra. Gondolj bele, mindent, mindent felvettek tőlünk - a szart is, ami ma el nem megy sehová - állandóan zökkenők nélkül, néha irreális áron is, és jött az olcsó gáz meg minden. azért vannak ezek a szörnyen pazarló távfűtött kéglik: akkoriban az utcát melegítették a házak és ki nem szarta le, fillérekbe fájt az ára. Miért ne hihették volna, hogy ez elmegy még bis hundert zwanzig?

Megvették a népet kilóra, ja. És ezt mindenki élvezte, aki azt mondja, hogy ő inkább éhezett - Kis Jánost kivéve - nem hiszem el. Csak mi eljutottunk nyugatra vagy legalább Jugóba és láttuk, hogy basszus, hogy is lehet élni, ennyi klaszul?! De én voltam Romániában Csau idején, ott meg engem irigyeltek két pofára. NDK-sokról ne is beszéljünk, csehek is kapartak olyan nívó után, mint amink itt volt. 78-ban Prágában kilátástalanul semmi nem volt a szovjet hősi emlékműveken túl. Ott is mutogattak ránk, hogy, azannya magyarok, de jó cuccaik vannak!

Betörték az embereket, - akit lehetett - de azért volt ellenállás a popzenében, filmekben, színházban(itt nemcsak Karel Gott aratott a Lédi Karnevállal, hanem voltak progresszívek. Volt Jancsó és Kovács András. Volt Nagyvilág és minden jó könyv azonnal kurvajól és hamar lefordítva fillérekért. Bergmann-sorozat fillérekért. Kaposvári színház!!)

Nagyon komplex dolog ez. Azért azt mondani, hogy akkor minden szar volt, abzug, le vele! - hazugság. Én 74-től 80-ig jártam egyetemre. Egy Vekeredi László taníthatott (és miket mondott tudománytörténet címszóval, atyaég!!) de csak este. Egy Andorka taníthatott. EGy Cseh-Szombathy László taníthatott - ezek géniuszok voltak, ugyebár Elberttel, Török Endrével, stb. együtt. Ancsel Éva. Közgázon is voltak nagyon jók, férjem pl. szerette és tisztelte Szentes Tamást. Vekerdit - 20 kg volt vasággyal - soha nem tudták megtörni, annál kiegyensúlyozottabban derűs és bölcs embert életemben nem láttam. Pedig nem feküdt be a hatalomnak, hanem sőt.

Igen, a "miénk gyár, hazavisszük belőle, amit lehet!" A jattolás is. Cinkosok voltak a suskusban, nem kerestél sokat, cserében hagytak zavarosban halászni. Hát ez ilyen törökjellegű ország, mutyiland, azért ez a most istenített Horthy alatt is így folyt. Különben miről írt volna Móricz?
Nem Kádár alatt romlottunk ekkorát azért. Mindig Balkán volt ez inkább, mint tisztességes güzü vidék.
@szorokin: Bevezettük a nagy (vad)kapitalizmust.

Most tényleg sokkal jobban állunk???
(szerintem csak annyival, amennyivel az idő függvényében jobban állnánk amúgy is)

Sok jót lehet mondani az EU-ra. Valóban nem enged egy Észak-Koreát. (Azért 1 Mussolini lehet beleférne.:P)

Másrészt szemérmetlen gazdasági gyarmatosítás is folyik.
Igen.
Ezt se felejtsük el.
És ilyen mérvűt még a SZU se csinált. (!)

Szerinted mi kellett nekik?
Elmondom: PIAC.

Antall József, nagy demokrata, akit bő nyállal tisztelni illik, szétverte plö a magyar mezőgazdaságot.
Most meg vesszük a holland, német stb. termékeket a Lidlben.

Ez kellett az EU-nak.

Esetleg még a munkaerő. (ld. orvosok)

Szomorú, de így van.

Más kérdés, hogy jobbat a szovjet blokk széthullása után, nem tudtunk tenni, mint feléje konvergálni, majd belépni.
Nem volt más lehetőség.

Ettől még nem a jó szív vezette őket se.
Hanem a gyarmatrendszer.

Csak nem így hívják...:S

Van az EU-nak jó és rossz oldala is.
Van aki a pozitív oldalát szereti látni csak.
Van meg aki csak a negatívat.
Pedig a 2 együtt érvényes.

Gazdaságilag szopóágra helyeztek minket. Bár a politikai szabadságunk nagyobb így.
@szorokin: Azért azt is nézd meg, hogy a Rábában ki vezetett, Bábolnán ki volt a góré! És voltak reménytelenül hülyék is szép számmal, ja. De Horváthot mindig meghallgatta Kádár - Csernok meséli - akár milyen ötlete volt vagy épp , ha valamit nem akart meg csinálni. Burgert Róbertot is.

Pl. mamám munkakapcsolatban állt a pécsi uránbánya vezérével, Tóka elvtárssal. Aki már a hatvanas-hetvenes években azt mondta - Greenpeace a fasorban se!! - hogy doktornő, annyi kárt okozunk a kitermeléssel, hogy a lelkiismeretem megnyugtatására finanszírozok ásatásokat a környéken. És tette évekig: anyám nyaranta uránbányás brigádokat ugráltatott ásatásokon. Baranya megye római emlékeinek kiásása, rekonstruálása Tóka elvtinek is köszönhető, mert a Nemzeti Múzeumnak - mint gondolom ma se - nem nagyon volt pénze. A világörökség része ókeresztény kápolna, stb. Ki van-e ez írva a falára?

Most minden gyárban, üzemben a legjobbak vannak-e a topon? Pedig nincsenek ötéves tervek már. Semmilyen tervek nincsenek, ami szerintem szintén nem jó. Párttagnak lenni sose volt hátrány sehol. Nézz körül, ma kik vannak pozícióban? Gyakran jó régi kipróbált hardcore komenisták.

Ha nem ők sipákolnának a legjobban, még hihető is lenne, hogy jobb világ akarna eljönni. Na de sokan nem vagyunk szenilisek még. Arra kíváncsi leszek, ezt a szép új világot hogy ítéli majd meg az utókor (ami beszél majd Dr. Bubóról ugye , apropó: a rajzfilmek, micsoda nagyhatalom voltunk!)???
@z_kovacs: Csernok azt írta, SZU volt valahol Magyarország gazdasági gyarmata. Minden üveggyöngyöt kivittünk cserébe kaptuk a nyersanyagaikat iszonyú nyomott áron, bármilyen olajválság is söpört végig a nyugati világon. Ide az be nem gyűrűzött akkoriban. Te vagy közgazda is, jobban tudod, de lehet benne valami.

Antalltól ki kérte a nadrágszíjparcellázást? amikor a magyar tsz-ek - a kezdeti erőszaktól eltekintve - nagyon is prosperáltak és Dániában ma is együtt szervezve termelnek, nem így.

Nézd a Lehelen, amikor a francia isteni normandiai camembert 280 forint 250 gr, a magyar Tihany (ami ahhoz képest hümmhümm) meg a duplája majdnem, akkor nem kérdés, mit veszek meg... Nem tudom, hogy csináljk, de ez van.
@a szív fészkei: @szorokin: Nagyon komplex dolgok ezek.

K-Európa voltunk 1947 előtt is.
(Meg 1918 előtt is.)

Ausztriával, pláne a Brit Birodalommal (ami azért körberabolhatta a fél világot, ld. Francis Drake-től kezdve) összehasonlítani Magyarországot merész.

Akkor se élnénk olyan szinten, mint a nyugatiak, ha nem lett volna szocializmus.

Bonyolultabb ez egy fokkal.

Személyes.

Nekem a nagyapám egyre nagyobb szoci.:S

Ennek azért megvan az oka. (És nem hülyült el, nem dementiás szenilis.)

Szóval volt itt megtorlás, Wittner Mária stb.

DEAZONBAN:D

Pl. anyai nagyszüleim még cselédek voltak az uradalomban.

És a Horthy-rendszerben esélyük sem lett volna ebből kitörni.
A családom még ma is lehet a földet túrná, ha az a rendszer úgy ahogy van megmarad.

Nekem már könnyű volt konzervatív nevelést kapnom, mint 3. generációs értelmiséginek anyai ágon, 2. apai ágon.

Meg könnyen filózunk mi már neoliberalizmusról. Ill. de jó az.+ szuper.+...

Meg értekezünk a konzervativizmusról, liberalizmusról.

Csak lehet, ha nem jön a Rákosi, Kádár stb. "banda" ma is uradalmi cselédek lennénk, és a papok osztanák nekünk az észt vasárnap, hogy legyünk boldogok.

Nagyapám is egyre nagyobb szoci, tolódik balra, mert azt látja, hogy visszatér a Horthy-rendszer.

Kádár alatt nem volt ő nagy komcsi. Meg pártfunkcionárius sem volt. (Nem volt a rendszer nagy-nagy vámszedője.)

Annyi, hogy engedték kitörni a mélyszegénységből.

Nekem is hasonló élményeim vannak. Mert voltam önkéntes szociális munkás. (ugyebár nem az a végzettségem)
Ma is sok tehetséges ember NEM jut már el egyetemre.
Óriásiak a szociális feszültségek. Leszakadás. Stb.

És ha úgy érzem, hogy Demján, Parragh, Csányi stb., az operabáli elit cserbenhagyja az alsó-középosztályt, lehet én leszek az első, aki azt mondja, hogy "no pasarán".

Ha ezek átvedlenek gusztustalan férgekké, akik nem nézik az ország érdekeit semennyire, hanem a saját zsebük szeretnék CSAK tömni. (nem azzal van bajom, hogy tömik a zsebük. Azzal van bajom, hogy lehet az országot emellett leszarják. Nem szeretetet vagy altruizmust várok tőlük, hanem minimális empátiát.) Ezeknek a gyerekei elitiskolába járnak meg Oxfordba.
Mindenki más meg zabálja a zsíros kenyeret. Vagy azt se.

Akkor lehet azt mondom, hogy elég, és ez a fos rendszer nekem nem kell.

És akkor balrább sodródok. Nagyapám mellé.

Szóval bonyolultabb ez.
@a szív fészkei: @szorokin: Nehéz lesz azt mondani, hogy gondolkodjak racionálisan, meg nézzem a jó oldalát. (a tömeges nyomornak) Hiába mondja majd Parragh nekem.

És ne az érzelmeimre hallgassak.

Szóval komplexebb ez.
@a szív fészkei:
"Nézd a Lehelen, amikor a francia isteni normandiai camembert 280 forint 250 gr, a magyar Tihany (ami ahhoz képest hümmhümm) meg a duplája majdnem, akkor nem kérdés, mit veszek meg... Nem tudom, hogy csináljk, de ez van."

A magyar mezőgazdaság '89 előtt világszínvonalú volt.

Termelés tekintetében is. (Gazdaságos is volt, és óriási volt a termelékenység is.)

És ide jöttek tanulni az USA-ból, Franciaországból stb. a mezőgazdaságtant.
(Szóval tanultak tőlünk. Ebben.)

Nézd, ezt Antall szétkúrta.
Hogy volt-e célja vagy csak ennyire kretén volt.->nem tudom

Neki köszönhetjük ezt.

Hogy olcsóbb és jobb a francia termék.

Hogy ennek értelme volt-e vagy Antall szimplán 1 fogyatékos demokrata volt. Nem tudom.

Bár Antall demokratizmusa is. (Tudom, hogy ő a konzi isten.)

Én azért emlékszem, mikor a taxisblokád idején ő ki akarta hirdetni a szükségállapotot, meg a belügyminiszterével már értesítette a katonaságot.

Apámék ki voltak vezényelve éles lőszerrel.

És csak Gönzc Árpád erős közbeavatkozásának köszönhető, hogy nem lett itt félpolgárháború anno.

Ahhoz képest 2006-2007 lótúró volt.

Szóval nagy demokrata volt ő...

Még szerencse, hogy Göncznek több esze volt, mint neki.
@z_kovacs: Parragh a jó oldalát látja. Mindennek. Afelől nyugodj meg. :-DD

Operabáli elit!!Nem láttál képeket róluk? Jó jézus a jégen, irtó cikik a méregdrága rongyaikban. Se stílus, se semmi. Csak a kivagyi uborkafa. Hát nézd meg a patinás bécsi bálon ki volt a díszvendég?? Berlusconi tini szajhája, az az ál-Mubarak onoka. Lugner azt is lenullázta, ami ott elegancia és kellem volt.

Elég snassz fejlődési irány ott is ugyebár. Itt meg Kiszel Tünci ever for ever. Ilyen helyen, ezek közé zsufizva tipródni vagyonokért, röhej. De van a Prima Primissima - leginkább saját holdudvaruknak. Kogart a Kovács Gábortól. (abból se lesz zsíroskenyér)

Azt látom, nagyon sok vagyonos, jól élő srác viszont beborul a drogokba és szarik a családi tradíciókra, mindenre. Őket meg a pénz nyomasztja. Aki nagyon szegény, az meg azért tojik mindenre.

Nem tudom, milyen ösztöndíjrendszer van, segít el a mobilitásban, kitörni? Mert az Erasmushoz is eléggé szépen hozzá kell pótolni. Kint se kap minden magyar diák munkát a tanulás mellett. A fiamnak esélye se lett volna melózni, elég volt bemagolni spanyolul a jogot. És egy diákvárosban nem anyanyelviként munkát találni?
@z_kovacs: Igen, emlékszem a taxisblokádra. A Rákóczi úton érezni lehetett a Duna-szagot... Meg az a rendőrfőfejes, Barna Sándor se akart lövetni. Horváth Balázs meg részegen a parlamenti ablakban - nonszensz.
@a szív fészkei: Antall viszont lövetni akart.
Mesélték is szüleim.

Arra meg én is emlékszem, hogy fateromék full fegyverben várták, hogy kiadják a parancsot az aprításra.
(Riadó volt. Hajnalban csengő a lépcsőházban, teherautók, fegyverosztás.)

Meg ki akarta hirdetni a szükségállapotot ill. rendkívüli felhatalmazást akart.

Ekkora demokrata volt.

VISZONT a magyar jog szerint a köztársasági elnök a "Legfőbb Hadúr". Elméletileg ő a hadsereg feje.
(Gyenge a jogköre a köztársasági elnöknek, de pl. ez bele tartozott. Azt nem tudom, hogy új kotmányban is-e. Még nem küldte el Lázár a személyes alkotmányom.)

Ennek persze Schmitt Pállal már csak elméleti jelentősége van.

De Göncz ezt még komolyan vette (hogy ő az államfő), és nem volt hajlandó elrendelni a szükségállapotot, és kiadni a parancsot.

Azért figyeld meg, hogy Antallról, mint a demokrácia bajnokáról, még lesz Magyarországon tér elnevezve, meg lesz szobra.

Göncznek viszont sose lesz szobra, se tere. (pedig íróként is nagyot alkotott)

Ez van. Ilyen ország.
@a szív fészkei: Horváth Balázsról vannak is archív felvételek, amint mattrészegen tántorog az ablakban.:D
@a szív fészkei: Én voltam gyári melós is. (Akasztott ember még nem.) Betegségből kifolyólag 1 időben nem voltam alkalmas szellemi munkára.

De ott is voltak tehetséges emberek. (Persze nagyon hülyék is.

De az "értelmiségben" is köbö ugyanolyan arányban vannak kretének.
Ezért hülyeség az elitizmus.)

Én úgy látom, hogy a mai rendszerben, aki nem születik alsó-középosztálybeli családba minimum, annak esélye sincs belépni a felsőoktatásba.

Én elitgimnáziumba jártam. Ott is a magam hivatalnoki-katonatiszti hátteremmel anno a csórók között voltam.

Tele volt gazdagokkal.

Már az általános-középiskola szegregál.

Ma.

És ez az új felsőoktatási rendszerrel (amit a Fidesz be kíván vezetni) még jobban így lesz.

Megszilárdul 1 szűk csoport "uralma", elit, és oda esélye se lesz bekerülni külsősnek.

(Horthy no. 2)

Ösztöndíjrendszer...
Szar. Úgy ahogy van.

Azokat díjazza, akiknek már amúgyis van.:S

Én is kaptam ösztöndíjat. Persze, jólesett, de nem szorultam rá.

Jól tanultam, ennyi.

Dehát elit gimiből nem volt nehéz jól tanulni.
@a szív fészkei: Gyurcsány reformja ezért nem lett volna baromság.

Az jó lett volna. (Legyen fizetős. De emellett legyen erősebb szociális izé, meg szervezték volna anno a felkészítő-felzárkóztató programok mellé.)

Gyurcsányé a szegénység szempontjából 1 tök vállalható koncepció volt.

A Fideszé nem.
Elitista szemlélet, überszegregációval, amit meg akarnak valósítani.

De majd a papok megmondják a plebsnek, hogy ne legyenek elégedetlenek, törődjenek a sorsukba, és vár rájuk a mennyek országa.
(->na, ez a gusztustalan)
@z_kovacs: Nekem Antallról anyám mesélt. Múzológusok közt annyira nem volt nagy respektje, pont oda való volt, ahol lemerült és kibekkelte.

Szóval volt ilyen komoly készültség? Érdekes és félelmetes. Tényleg lőttek volna? Atyaég, ha akkor is csak miniszterelnöki kesztyűbáb lett volna az elnök!

Gondolom Göncz azért megélt egy s mást ahhoz, hogy ne akarjon megint vért a pesti utcán.

Tudod, a szobroknak itt mi a sorsa? Leöntik festékkel, elviszik a fémgyűjtőbe vagy a szoborparkba... Akinek meg él az emléke, az a szóbeszédben is karakán emberként marad meg az emlékezetben.
Ablakjelenet Rómeó és Júlia után szabadon: piroslapok.blog.hu/2010/10/26/20_eves_a_taxisblokad (a harmadik videó 3.03 percétől)

Ez egy belügyminiszter. Grat. A felesége milyen jó színésznő!
@a szív fészkei: Ez tényleg így volt. Nem urban legend.

Göncz járta ki a közkegyelmi törvényt is.
Ugyanis bűncselekményt követtek el, megbénították az ország forgalmát stb. több százezren.

Ő járta ki azt is, hogy közkegyelemben részesüljenek az "elkövetők".

Meg sokmindent.

Ő nem volt zoknibáb.

Bár a jog gyenge köztársasági elnöki hatalmat adott neki.

Most olvasok 1989-93 közötti politikai iratokat.
Elég sok csörtéje volt neki azért Antallal ezzel a gyenge jogkörrel is.

Nemcsak a lövetés terén. Sok más téren.

Szóval nem egy Schmitt Pali bá volt.

Nem volt nagy jogköre, de azon belül mindent megmozgatott ill. törvényeket kezdeményezett stb.

Én tisztelem az Árpi bácsit.

Irodalmárként is jó. (ld. Sarusok)

Fordítóként pláne. Ő fordította magyarra a Gyűrűk Urát.

Az a tipikus "bölcs öreg" (volt).
@a szív fészkei:

"Bábolnán ki volt a góré!"

Burgert, ő előtt megemelem (virtuális) kalapom :))))

nagy ember volt.

én dunántúli gyerek vok, szóval közelről ismerem a történetet.

Bábolna nagy volt, aztán a rencer v móccerváltáskor nem azért szették szét
40-50 kft-re mert veszteséges volt, v szarul ment, hanem mert VOLT MIT LOPNI, MÉZESCSUPOR VOLT.

és bizony amíg lehetett, addig pártállástól függetlenül szabadrablás folyt bábolnán

:S ://
@a szív fészkei:

"Nagyon komplex dolog ez. Azért azt mondani, hogy akkor minden szar volt, abzug, le vele! - hazugság."

Nem mondtam ilyet, amúgy.
@z_kovacs:

"Nagyon komplex dolgok ezek."

abszolút. teljes mértékben.

és azt akartam neked írni még, h
ha a felsorolt dolgaim a kádár rencerrű igazak,
még akkor is simán lehet nagy (magyar) államférfi

írád kádárrúl: "Mindketten szűk erőtérben mozogtak."
+ azt is, h:
"Hozzájuk képest magyar politikusnak lenni, mondjuk, 1995 és 2008 között nagyon KÖNNYŰ volt lenni. Kényelmes. (Sokkal nagyobb mozgástér volt.)"

a lényeget kiemelem:
kádár - szűk erőtérben kellett mozognia
1995 és 2008 közt tecc magyar vezetőnek
VISZONT: Sokkal nagyobb mozgástere volt

na ez sem ilyen eccerű.
szerintem.

ha őszinte vok, aszondom, h nem látom át, h mekkora mozgástere volt 95-08 közt
vagy akár 95-11 közt bármelyik magyar kormánynak.

ugye régen ott voltak a fegyverek, azaz a szovjet csapatok, egy megszállt, semennyire sem szabad/független/autonóm
ország voltunk

89/90/91 (orosz ex-szovjet katonák menni haza ... "bájbáj szása")
azaz a szovjet póráz elveszett nagyjából

aztán beléptünk a NATO-ba és utána az EU-ba. ....szerintem nem ők szűkítik a mai mozgásterünket (jelentősen);azaz nem ők tennék az utóbbi években a magyaro. mozgásterét szűkké/picikévé

HANEM A VILÁGGAZDASÁG, A PÉNZÜGYI HATALMAK (legyen akár állam v vállalat v egyéb) BANKOK, A PÉNZÜGYI VÍZFEJEK.

SZERINTEM ŐMIATTUK VAN ISZONYAT SZŰK MOZGÁSTÉR, manapság.

ÉS A FINANSZÍROZÁS, GLOBÁLIS (kapitalista) PÉNZÜGYI RENDSZER DARÁLTA BE A KGST-t és a SZU-t is
(ELADÓSODÁS, ELADÓSODÁS, FINANSZÍROZHATATLANSÁG [ főpélda, a Reagan elnök csillagháborús tervei, amellyel eccerűen financiálisan nem tudott lépést tartani (versenyben maradni) ]
@szorokin: Nem írtam, hogy az EU szűkítette a mozgásterünk mostanában. (Bár tuti az is.)

Azért 1995 és 2008-at értem, mert addig nem volt világgazdasági válság. (igaz, USA-ban 2001 után recessziószerűség)

Világgazdaság szekere aránylag jól ment abban az időszakban.

Szóval a gazdasági mozgásterünk nagyobb volt.

És mégse teremtek államférfiak.
@z_kovacs:

"De majd a papok megmondják a plebsnek, hogy ne legyenek elégedetlenek, törődjenek a sorsukba, és vár rájuk a mennyek országa."

attól függetlenül, h a friss egyházellenes tóta cikknél tótába (ill a cikkébe) belekötöttem, ezzel csak egyet tudok érteni. :)

[amúgy környezetfüggő vagyok, azaz ellenzékként/ellenpólusként szoktam beszélni/kommentelni (a vastagbőr kurucinfós népénél és a mandíner fityisz droid népénél
liberális irányt szoktam venni;
itt tótán meg pl ha előjön tótának az egyházellenes görcse, akkor... :D) ]
@z_kovacs:

"Nem írtam, hogy az EU szűkítette a mozgásterünk mostanában. (Bár tuti az is.)"

nem is adtam ilyet a "szádba" :))

én viszont írtam :D
@szorokin: Nem írtam, hogy te mondtad. De sokan és hangosan.
@a szív fészkei:

akkor én sem mondtam h te mondtad és te sem mondtad h én mondtam :D:D:D

hihihi
@a szív fészkei:

"Igen, emlékszem a taxisblokádra. A Rákóczi úton érezni lehetett a Duna-szagot... Meg az a rendőrfőfejes, Barna Sándor se akart lövetni. Horváth Balázs meg részegen a parlamenti ablakban - nonszensz."

Horvát Balázs az én hősöm :D:D

én amúgy úgy hallottam h ő akart a tömegbe lövetni (csak pletykaszinten)
@z_kovacs:

"Horthy no. 2"

azzal a különbséggel, h most nincs numerus clausus és igen, itt, most, nekem is zsidóznom kellene...

szóval nemcsak a "nemessyy honffyyk", tőkések agyonkorrepetált luxuscsemetéi;
- Horthy 2.0-ra inkább csak ez a kettő passzolna; - hanem a gazdag budai és belvárosi, tipikusan nagypolgári "zsidó"
(mert zsidók) dinasztiák csemetéi is
kontraszelktálódnak.

(ismerek ilyet is olyat is, és ha szükséges kimondom a zsidó szót is)

legyen már szabad nevén nevezni a dolgokat, én a pécé ellen vagyok
amúgy.

hazug és képmutató és struccpolikát jelent.

[ többek közt a jobbik sikere is azon múlt, h nem volt szabad kimondani a cigány szót, ill a hivatalos politika homokba dugta a fejét, ... a Jobbik meg BESZÉLT a témáról, tematizálta azt. ]
@a szív fészkei:

"Most minden gyárban, üzemben a legjobbak vannak-e a topon?"

nem garantált, viszont nagyobb valószínűséggel megy egy így vezetett vállalat csődbe, mint egy államilag dotált óriásmammut a szociban (valszeg nem fogják évtizedekig a pénznyelőbe önteni a hatalmas állami pézeket (az adófizetők pénzét, ugye))

ez azt hiszem lényeges különbség.
@a szív fészkei: @szorokin:

Jó cikk, amit szív fészkei küldött.

Egyébként benne van az is, amit mondtam. Hogy ez itt kőkeményen K-Európa. (vagy Balkán)

Alapvetően fényévekkel előttünk volt Ausztria, Csehország (a Monarchia legfejletteb területe volt!!!) stb. Nem kellett Trianon meg kommunizmus, hogy lemaradjunk hozzájuk képest.

150 meg 200 éve is 40-60 éves lemaradásban voltunk.

Ezt azóta se tudtuk behozni. De szerintem nem is fogjuk.:D (kisebb csoda lenne)

A cikk jó. De nem értek egyet azzal, hogy a cigányság javára a kádári kisembernek le kellene mondania a "javairól".
Mert Magyarországon a kádári kisember sem él olyan qrva faszán.
Ha lemondana a "privilégiumairól", mint a cikk javasolja, ő is lesüllyedne a cigányok közé. (mehetne a zártkerti ingatlanokba vegetálni)

Szóval az a réteg is leszakadt. Csak (még) nem totálisan menthetetlenül.
De jó úton van afelé.

Inkább a Parraghoknak (meg egyéb privatizációs rablóknak) kellene 1 kis EMPÁTIÁT tanulniuk. (Nem altruizmust, nem kell feladni magunk és szeretnünk a csórókat. NEM. Csak megérteni a problémáik.)

Iszonyat az a pökhendi stílus, amit tanúsítanak. Ld. Lázár.

Angliában ezért 1 politikust leköpnének még a legnagyobb konzik is.
Nekünk meg ez az elit. A sikk.

Egy olyan országban, ahol majd az emberek fele underclass lesz előbb vagy utóbb, gazda(g)ságot se lehet építeni.

És élhetetlen hely lesz. Attól még, hogy Csányi a Bahamákon nyaral.

Nem altruizmust várok el tőlük, hanem 1. pökhendi tahóság felfüggesztése, 2. empátia, odafigyelés, felzárkóztatás.

----------

Nem, nem vagyok marxista. Ez szerintem eddigre már kiderült. (Sőt, kádárista se.)

Bár...
Én minden elméletet lenézek.
Persze a parasztnak kell néha az ideológia.

De a klasszikus neoliberalizmus (Friedman) is van akkora faszság, mint a marxizmus.

Marx ill. Friedman is, amíg LEÍRTAK, megfigyeltek, aránylag okosságokat írtak.
Mint tudósok (!) jók voltak.

Viszont mikor már jóslatokba bocsátkoztak meg ideológiát, tanokat gyártottak, és világjobbító terveket.->faszság

És kicsit elefántcsonttoronyszagú. (Egyébként nekem Bokros is az sokszor.)

Jó-jó, fontosak a könyvek, műveltség. De azért a gyakorlatban, by practice ált. nem működnek.

Az elméletek kiagyalói nagy tudósok, csak épp közük nincs a valósághoz.

A megfigyeléseik jók. (!!!) Meg amíg leírják a valóságot, okés.

Mikor a valóság megváltoztatására írnak okosságokat, az viszont már ált. nem müxik.

Ilyen értelemben minden nagy társadalomjobbító elmélet könyvszagú.

In real life kell kőkeményen döntéseket hozni. (És nem agyalogni 1 ideális...) Minden nap.

Minden dogma ilyen ért. hülyeség. (marxizmus, katolicizmus, neoliberalizmus stb.)
@szorokin: "azaz azt h a NATO, EU tagjaként nem kell háborúra készülnünk, nem ez az elsődleges preferencia az országban"

Nem elsődleges, de a NATO ponthogy előír bizonyos védelmi képességeket, sőt elvileg a védelemre fordítandó GDP-százalékot is, amit mi rég leszarunk. Ezenkívül részt kell vennünk a NATO nemzetközi műveleteiben, mert attól szövetség. Harmadrészt a szövetség szép dolog, a NATO pláne gyönyörű, de a területvédelmet helyben kell megoldani.
@Tóta W. Árpád:

tudod, én ezt az ottani környezetnek írtam eredetileg, ott a vastagbőrön úgy vitáztak egymással az emberek, mintha az a kérdés, h legyen-e általános hadkötelezettség, már VITÁN FELÜL EL LENNE DÖNTVE, és a válasz rá az h IGEN.

na engem ez b.szott fel nagyon.

h ne úgy vitázzanak mintha ez nem lenne kérdés/el lenne döntve....
@z_kovacs:

szívemhez közel áll a marxizmus és az anarchizmus, de nem megvalósítható egyik sem (ill ha megvalósul ilyen v olyan tökéletlen formában, annak hatalmas ára lesz - vér, szenvedés, halál, ...).

szóval ld aki kábé ilyen:
TGM, akit nagyon tisztelek és becsülök.
igazi szekértábor(októl való)független gondolkodó

"fikázógép" - gyakorlatilag mindenkit ekéz, és nincs a problémákra (igazi, konstruktív) megoldása.

jelen pillanatban én is inkább kötözködöm, és nekem sincs megoldásom egyetlen lényeges problémára sem.

de azt hiszem, h manapság, aki aszonnya h van megoldása az:

1, hazudik
2, hülye
3, 1&2, azaz hazudik és hülye

kicsit olyan kamikáze jellege van az egésznek (egyenként országokként/min.elnökönként ill egyben nézve globalice: humankind, azaz az emberi faj sorsának)

itt az egyik kedvenc bizoccság nótám:
ka-mi-ka-zee
www.youtube.com/watch?v=8Xjg7cCf5KE
@Tóta W. Árpád: Erre a legjobb példa Svájc.
Az nem is NATO-tagállam.+"örök semlegesség/béke" politikája.

Mégis területvédelmi kapacitása, felkészültsége óriási. Qrva jó hadserege van.
@a szív fészkei: @szorokin: TGM szerintem ma már (nagyon) ritkán ír jót. A faszi szerintem lelkileg 10-15 éve megtört. (nem dilis, megtört)
És egyáltalán nem tud jót írni azóta. Emiatt.

Én nem a marxizmust dicsértem.

Hanem az elefántcsonttornyot, technokrata látásmódot bíráltam.

Egyébként ez a magyar típusú technokraticizmus a Szovjetunióra volt jellemző.

Hogy vannak a nagy szakértők, akik a tankönyvek alapján tudják a tutit. (Amúgy Matolcsy is ide sorolható az egykulcsos adójával. Az is 1 dogma.)

A neoliberalizmus is 1 szint fölött dogma, VALLÁS. (és nem kevésbé vallás, mint a katolicizmus)

Ott volt pl. a világgazdasági válság. Mindenki a recesszió után hatalmas fellendülést várt a tankönyvek alapján.

Ezért nem szerencsés mikor tudósok jövőre irányuló jóslatait készpénznek vesszük. (nagyon elszámolták a gazdasági válságot is. Nem mert hülyék. Hanem mert bíztak az önszabályozó piac dogmájában. A Vallásban.)

Senki sem számított egy válságra. (Persze, így utólag 1 csomó okos ember megjelent.)
Az 1 szem Roubini mondta, hogy baj lesz. (Őt meg hülyének nézték. Ki volt közösítve, mint anno a pápai kiátkozás.)

Nem mert Roubini 1 baszott zseni volt. Hanem mert ő dolgozott, mint bankár.

Lehet kevésbé volt zseni, mint az ellenfelei, de neki voltak real life tapasztalatai. (az anomáliákról)

Bokrossal szemben is szkeptikus vagyok. Mint TUDÓST, MEGFIGYELŐT nagyra tartom.
De mint politikust, gazdaságpolitikust szarnak.
Egy-két beszédét hallgatva az esik le, hogy nagyon okos ember, de a (rög)VALÓSÁGHOZ 0 köze.
(De a tankönyveket, szakfolyóiratokat pengén vágja.)

Sok esetben 1 pénzügyminisztériumi hivatalnok (ld. Wekerle, dualizmus) vagy 1 vállalkozó (számtalan példa) vagy 1 vállalkozó "szellemű" politikus (pl. Fehér, a mezőgazdaságban ő volt az új gazdasági mechanizmus "vezére", Burgert is ő nevezte ki. -amúgy az új gazdasági mechanizmust Kádár instrukciójára indították el, és Moszkva tiltotta be, PONT a dogmákra hivatkozva-)
Nagyobb rálátásuk van sokszor valós gazdasági folyamatokra, mint 1 nagy tudósnak.

A társadalomtudományok amúgy is labilis talajon állnak.
A társadalomtudósok...
Megkérdőjelezhető, hogy a közgazdaságtan 1 SZINT felett, ill. a szociológia 1 SZINT felett mennyire tudomány.

Belinkelhetem 1 magyar fizikus véleményét.
Ő megviccelte a közgazdászokat azzal, hogy tök nagy barom elméleteket írt le szaklapokban (matematikai alapon), mindenki dicsérte, zseni, stb., aztán kijelentette, hogy hoax és arra volt kiváncsi mennyire hülyék a mainstream közgazdászok.

Bár tudom, ez nem mérvadó.

De van Feynmannal (20. század 1ik legnagyobb fizikusa) is pár interjú.
Keressetek rá Youtube-on.
Ott ő kifejti, hogy a legtöbb MAI társadalomtudomány (mai=jövőben lehet alapja) akármennyi matematikai apparátust használ, "cargo cult" meg "cargo cult science".

Nincs ennek pontos magyar fordítása.
Kb. azt mondja, hogy ezek VALLÁSOK.

Mai szinten.

Nem felelnek meg (hiába matematizálnak és rajzolnak gyönyörű görbéket) a minimális tudományos követelményeknek se felelnek meg.

A leginkább tudományos a pszichológia meg a pszichiátria.
(Persze nem Freud. Freud inkább áltudomány.)
Wundt, Pavlov, Skinner stb.

Nem mert az emberi lélek nem bonyolult.

Hanem mert van lehetőség laborkísérletekre. +ott van mögötte kőkeményen a biológia, humánetológia, orvostudomány, mint természettudományok.

Míg a közgáz, szociológia, stb. mögött semmi nincs.
És lehet gyönyörű elméleteket gyártani filó alapon, amit utána lehet matematizálni.

Ettől még nem tudomány.
Nem teljesíti a tudományosság minimális kritériumait sem.

Erről dumált Feynmann.

És Feynmann nem 1 "nagyfejű" elvont faszi volt.
Zseniális fizikus.
De emellett habzsolta az életet. Szex, pia, rock 'n' roll.:D (Amúgy Neumann is ilyen volt. -Einstein nem-) Művelt volt lexikálisan, irodalmilag stb. is.
És sok vállalkozó haverja volt. (Szóval nem a fizika magaslatáról fikkantotta le a közgázt, szociológiát stb. Hanem disszonanciát talált a valóság és az elméletek között.)

Szóval VALLÁS.

Elefántcsonttorony.

Erről beszéltem. (Nem arról, hogy a marxizmus, anarchizmus jó.)

De erről, mivel 1,5 évig gazdaságelemzést tanultam személyes benyomásaim is kialakultak. Hogy érdekes NAGYON stb. (jó tanuló voltam) meg minden. Csak épp nem todomány.

Ismertem szociológusokat is.
Az is 1 érdekes "tudomány".

Beszélgetnek nagy elméletekről.

De fingjuk nincs a dolgokról.

Ők a gyári munkások gondolkodásáról nem úgy alkotnak véleményt, hogy lemennek dolgozni közéjük akár 1 3 hónapra.
Hanem kitöltetnek 1 fasza kérdőívet fél nap alatt. Azt otthon kielemzik.
(Pl. a bizalmatlansági faktort se veszik figyelembe. Engem is csak lassan fogadtak be a gyárban.)

És tök ellentétes dolgok születnek belőle, mint a valóság.

Egy bölcsész szakos cigány gyereknek több fogalma lehet a cigányokról, mint 1 nagynevű szociológusnak, aki sikerromológus.
Csak épp sose élt 2 hétnél tovább cigányok között. És könyvekből írja a dolgokat.

Ezért érdemes MOLDOVÁT olvasni, mert ő szociográfiát írt. (Sokat.)
És lement az adott területre, együtt élt a megírt emberekkel.
Nem pedig teszteket töltetett.
Volt hogy 2 évet együtt töltött 1 szakma dolgozóival.
És ja, ez objektívebb. Akármennyire publicisztika, újságírás és nem díszdoktori disszertáció.
Mégis valósághoz közelebb áll. SAJNOS.

Moldova ezért jó.
(Amúgy politikailag... Sokan fikázzák.
Pedig ő a Kádár-rendszer nagy kritikusa volt. -részt is vett '56-ban-
De a rendszerváltás után/óta azzal jött, hogy ennél az is jobb volt. RELATÍVE.)

De ez lényegtelen. A szociográfiái nem politizáltak. SŐT.

A pszichológia, pszichiátria az erős kísérleti laborháttér (Wundttól kezdve) és a biológiai háttér miatt más.
@a szív fészkei: @szorokin: www.youtube.com/watch?v=IaO69CF5mbY

A teljes interjút nem találtam meg.:S

Amiben a társadalomtudományokról dumál.

"We have experts for everything.":D
@a szív fészkei: @szorokin: Mondjuk a MAGYAR "vállalkozók" jó részét sem tartom alkalmasnak egy gazdaság vezetésére.

Nem mert gazdagok.

Hanem mert semmit nem csináltak, hanem a politikai tűz közelében voltak, és raboltak a privatizáció során.
(Így nem önerőből tettek valamit. Nincs mögötte teljesítmény. És csak "rabolva" tömködték a zsebeiket. Meg kapják ma is az állami megrendeléseket.)

De amúgy 1 normális, önerőből feltört NYUGATI típusú vállalkozó lehet alkalmasabb lenne, mint 1 Bokros plö. (Csakhát nálunk abból nagyon kevés van.)
@szorokin: @a szív fészkei: HELYI (lokális) szintű (SIKERES) példát fentire tudnék is mondani!!!
@a szív fészkei: @szorokin: Fordot pl. az antiszemitizmusa miatt (erősen) lehet bírálni. (meg kritizálta nagyon a "bankoligarchiát" -ő azt improduktívnak látta, és zsidónak-)

De egy önerőből feltört feltaláló volt.
És zseniális vállalkozó.

Emellett szociálisan érzékeny is. (mert nem felejtette el, honnan jött)

Bérlakásokat építtetett, iskolákat alapított, ösztöndíjakat a szegény diákoknak (alkalmazottai gyerekeinek), magas minimálbért vezetett be.

Emellett persze nagyon magas minőségi követelményeket állított fel az alkalmazottainak. De ez természetes.

Elvárta, hogy nagyon jól csinálják, amit csinálnak. Igen.

De cserébe nagyon normális körülményeket is biztosított. Ill. a munkásai egy részét kitaníttata mérnöknek. (akiket tehetségesnek talált) Stb.

Szóval...

Ez nem összemérhető 1 Csányival.

És PONT az ÖNERŐ miatt volt egész más a szemlélete. (volt mögötte teljesítmény) Ő érte el, amit elért.

(A mi oligarcháink meg 1 büdös napot nem dolgoztak részben.)
Ezért viszonyult másképp a csórókhoz ill. az alkalmazottaihoz is.

De erre helyi vállalkozót is tudok mondani, mint példát. Aki hasonló attitűddel rendelkezik. (és megvolt az önerő)

Aki helyi szinten sikeresen irányítja a gazdaságot.

A Bokrosokkal szemben viszont igen, szkeptikus vagyok.
@Waldi!:
Ok, akkor itt vannak a MOL-részvények.
Van bármi esélye, hogy ne csak fordulj egyet, és egy új nótát fújj? Szerintem nincs, úgyhogy nem is erőlködök. Már garantáltan megmagyaráztad, hogyan is kerülhetett vissza az oroszoktól a MOL-pakett.
@z_kovacs:

"Bokrossal szemben is szkeptikus vagyok. Mint TUDÓST, MEGFIGYELŐT nagyra tartom.
De mint politikust, gazdaságpolitikust szarnak.
Egy-két beszédét hallgatva az esik le, hogy nagyon okos ember, de a (rög)VALÓSÁGHOZ 0 köze.
"

Vannak dolgok, amiben egyetértünk.
@z_kovacs:

Bokrost én is úgy látom ahogy te
kíváló (elméleti) szakember
rossz politikus/(gyakorlati) szakember

Ford náci volt, de szocialista is
azaz nemzetiszoci...hihihi (ld NSDAP :D)

tényleg jól csinálta, amit csinált.

Burgertre visszatérve
bábolnai forrásoktól gyütt az info
mi volt a Bábolnai mintagazdaságnak a titka ?

Burgert elment NY-ra és a legmodernebb (teljes vertikumu [ növény -> takarmány -> állatok (és azok tenyésztése/nemesítése) -> késztermékek/feldolgozott állatok,
stb ] gazdasági mintát honosította meg
USA és Hollandia legmenőbb dolgait gyúrta egybe)

tehát a szoci mintagazdaság
egy legmodernebb kapitalista cégként működött

ennyi.

(amúgy levélben szívesen elmesélem h h is van ez a bábolnai forrás/ismerős dolog)
@szorokin: Tudom, Hitler Ford nagy csodálója volt. (Ford írt is 1 művet The International Jew címen -olvastam is:D-, amiben fikázza a szerinte improduktív banktőkét. -személyes dolog is van benne, ugyanis ő önerőből kellett gazdálkodjon, szinte 1 kanyi buznyák hitelt nem kapott-)

Én nem vagyok náci, meg antiszemita sem.

Ettől függetlenül, mint szervező és szakember nagy volt.
Ezt el kell ismerni.
Politikai nézettől függetlenül!
(Ez is olyan, mint...)

Meséld el emailben a bábolnai cuccost.
@z_kovacs:

tudom, nem is azért írtam, csak viccesek/szórakoztatóak számomra az ilyen apróságok, oda is biggyesztettem utána
a :D szmájlít..

én úgy vagyok h mindenhol/mindenben lehet tanulni, (biztos van kivétel: zone romantica channel pl :D)
szóval ha valaki akit tartok valamire mutat nekem egy kurucinfós cikket, hát elolvasom.
de ugyanígy vagyok a népszavával (v amerikai népszavával)
azok meg a hülyeségig/egekig démonizálják viktort, de azt is elolvasom ha ..ld feljebb

én nem így ítélem meg az embereket.

nem véletlen h a quauaua.tumblr.com/ oldalamra
épp a nácizó lársz fon trírt pakoltam ki
..
mert érdekesnek találom (engem érdekel)
(és mellesleg nem ez alapján fogom megítélni triert, hanem a filmjei, melyek zseniálisak, többnyire, alapján.

meghát, Villon akasztófáravaló rabló/tolvaj volt
Heidegger náci kollaboráns, stb stb

meg itt van a mi hülye fityiszes miniszterünk - Réthelyi, ugye, hasonló logikával:
"Réthelyi Miklós szerint „benne marad a kánonban Németh László szovjetunióbeli úti beszámolója ellenére, Bartók 19-es szerepvállalása ellenére, Thomas Mann homoszexualitása ellenére, József Attila kommunista párttagsága ellenére, s folytathatnánk a sort”."
index.hu/kultur/2011/05/04/rethelyi_lebuzizta_thomas_mannt/

na én a vizilovakkal és réthelyivel vagyok.......
:D:D
@szorokin: Én is szoktam olvasni a Kurucot is.

Néha a konkoly között is van búza.

Nézd, Villon, Ford stb.

Marx is 1 zseni volt.
Voltak zseniális meglátásai. Érdemes A Tőkét elolvasni.

Emellett írt tényleg orbitális faszságokat is.

Az a lényeg, hogy az előbbit jegyezd meg belőle.:DD
Ha már város a címadó téma, amitől erősen elkanyarodot a duma. ingatlanmagazin.com/ingatlanpiac/a-titokzatos-elit-celpontja-minimalista-luxusvillak-a-budai-hegyekben/

Kókáé szerintem nagyon randa annyi pénzért. Pokorniék épp most árusítottak ki - x évi bérletbe adta, de mindegy is: lezárták a köz elő - egy természetvédelmi övezetnek tartott kiserdőt. Az egész hegyet felfalja a titokzatos elit minimalista villamániája - nagyobb házak épülnek itt, mint a nagykörúton, holott ugye 20%-os beépítettség a megengedett. De van az a pénz, amiért fordítva számolják az arányokat.

Csodás egy világ ez. De a térkövező, zászlóvarró mindig megrendelésre találhat tőlük.
@szorokin: @a szív fészkei: Mondjuk, '56 és a nyilasok.

Pl. a nagy '56-os rehabilitáltak között ott van Kiss Franciska Mihály is, aki részt vett a fehérterrorban, később nyilas lett, és '56-ban újból nekilátott zsidókat irtani.:S

Aztán most rehabilitáltak.

Szóval nem igaz, amit Sólyom Laci (ha jól emlékszem) mondott anno, hogy egy '56 van a nemzetnek.

Ami nekem még disszonáns.

Lehet szorokinnak van igaza, és szar volt az a rendszer. Meg társadalom stb.

De akkor hiteles emberek bírálják nekem.

Pl. ne Kepes András.

Kepes András fröcsögött 1 sort a Kádár-rendszerről.

Apja Kepes Imre, diplomata, a rendszer nagy felemeltje volt.

SZDSZ-alapítók szüleinek nagy része is 1. generációs kádári értelmiségi volt.

OV apja is párttitkár volt. Ő maga meg KISZ-titkár.
Pintér MSZMP nagyobb führer is volt.

És akkor most ők fröcsiznek.

Turgenyev: Apák és fiúk

Lehet bírálni, de akkor ne ők bírálják mán.
Akinek a szüleit stb. a szarból-hugyból kirángatta az a rendszer.

Nagyapám pl. a Lomonoszov Egyetemen is tanulhatott.
Pedig nem volt nagy bolsevik. Csak jól tanult. És 20 évvel előtte esélye sem lett volna rá.

De ő la. nem is lett horthysta a rendszerváltás után.:S

Mert szerintem nem is lenne joga hozzá.

Lehet bírálni, csak ne ezek mán.
@szorokin:

"kádárra (kis betűvel, nem érdemli meg) haragszom naddon: kábé ő mérgezte meg a magyar lelket (vágta haza pár évtizedre, azóta is ebben kell élnünk)
..a kiskapuk, a mutyizás, a bizalmatlanság, stb stb"

index.hu/belfold/2011/05/25/a_magyaroknal_nincsen_boldogtalanabb_nep_a_fejlett_vilagban/

ez csak egy friss cikk, több ilyesfélét elmentettem,..

ami azt bizonyítja h a többi ex-KGST országhoz képest is kib.szottul nyomik vagyunk/lettünk mi magyarok mint nép vagy emberhalmaz.
@z_kovacs:

hiteles ember: Kopp Mária nekem az.
nemzetközileg nagyon elismert valódi tudós, szaktekintély.
korrupció

na még egy dolog, ami egy népet jól jellemez, ebben is odabaszunk régóta, bár ezt jobban nem tanúlmányoztam (a többi ex-KGSThez pl képest...)

inforadio.hu/hir/belfold/hir-436340
@szorokin: Miért haragudjak rá?

Ha marad Horthy, lehet ma én is zsellér lennék.

Az se volt jobb.

Azt sem mondom, hogy ő volt a csodás Vezér.

Van negatív meg pozitív oldala is. De a mai élitéhez képest pozitív. (Mihez mérjük.)

Ez a perpill állapotot mutatja. Ennek mi köze Kádárhoz? Hogy búvalbaszottak vagyunk?

Amúgy meg @szív fészkei írta.
Mi csak hisszük, hogy mi Nyugat v. la. Közép-Európa vagyunk. (na, Ausztria+Csehország Közép-Európa)

Baszottul a Balkán v. K-Európa voltunk 150 éve is.
Ezt nem ártana tudatosítani.

Ez a mi Nyugathoz tartozunk, az 1000 éves magyar álom Szent István óta.

Ha hozzájuk mérjük magunk, akkor baj van/lesz.
Ld. Rákosi-féle beérjük a Nyugatot, sőt 10-20 év alatt túlszárnyaljuk. (az 50-70 éves lemaradást)

Nem Koppra gondoltam. Hogy ő nem hiteles.

Fentiek.
Verebes, Kepes, Csurka, Pintér, Orbán, stb. (100-val nevek) Ők nem hitelesek nekem.
bedobnám még azt a gondolatot/kérdést:

a vallás és a kapitalizmus h függhet össze

Weber méltán híres könyvében ír erről a gondolatról:

hu.wikipedia.org/wiki/A_protest%C3%A1ns_etika_%C3%A9s_a_kapitalizmus_szelleme
@z_kovacs: igen, jogos.

Én se örülök/örülnék az urambátyám világnak.

Az h magyarországon a modernizáció feladata a Rákosi és a Kádár rendszerre esett,
kicsit olyasféle kérdés számomra, h
mi lett volna ha nincs Teller Ede, azaz ki találja fel a hidrogénbombát ?

Hát más(valaki).
@szorokin: Csak lehet, hogy 50 évvel később.

Ez a nem mindegy.

[Rákosit azért nem helyezném 1 platformra vele. Ennek olvass utána.]
@szorokin: A relativitáselméletet is valaki felfedezte volna.

Csak lehet 50 éves fáziskéséssel.

Én erre gondolok.
@z_kovacs: @a szív fészkei: @Rodeo36:

igen.

[ én is gondoltam erre :P :)) ]

most mászkálnom kell,
aztán a tennapiakat is megnézem, azaz amiket írkáltatok
és remélem mán este hozzá tok szólni...
@z_kovacs:

Rákosi tagadhatatlan érdeme h
brutális modernizációt vitt véghez, amit Kádár már emberléptékübb tempóban folytatott/befejezett.

Rákosi tagadhatatlan érdeme, (Teller-es v Einsteines értelemben), h
véglegesen felszámolta az urambátyám világot

(amúgy ezeket eccerre lehet az ő bűneiként is tekinteni, de
a lényeg: h az ő műve, azaz épp őrá esett [ hidrogénbomba, rel. elm ])
@szorokin: Valahol Árpád írt ironikusan 1 olyat (nem komolyból), hogy "abban is kételkedem néha, hogy a magyar egy államalkotó nemzet".

Én ebben azért reálisan nem kételkedek.:D

Viszont a demokráciára való képességünkben igen.

K-Európa, Balkán.

(Ez nem a Nyugat.)

Nálunk a modernizációt mindig felvilágosult abszolutista "uralkodók" vitték véghez.

II. Józseftől Kádárig.

Itt "jó királyokra" éhezik a nép többsége, nem demokratikus vezetőkre.

Viktorban is sokan az újabb, soron következő "jó királyt" látják.
(szerintem tévesen)

De nem 1 demokratikus vezetőt.

A nép nem is kíván 1 demokratikus vezetőt. Ez az egazság.

A "néplélek".

Hanem a "jó királyt" várja.
(Rákositól is ezt várták, Horthytól is.)

A baj ezzel, hogy a "királyságban" nem mindig jók jönnek, és qrva nehéz a rosszakat leváltani.

Erre is értettem a K-Európa, Balkánt.
@szorokin: Ezt a felvilágosult abszolutizmust meg nem Kádár kezdte. (Szerintem EBBEN téved Kopp Mária.) Ennek évszázados HAGYOMÁNYA van nálunk. (Csak épp ott, akkor ő lett a "jó király". Ennyi. De ez hagyomány, évszázados.)
@z_kovacs: Igen, apám is mesélte, hogy vidékről jött meg, és késő este már zsidóztak 23-án. Akkor neki ennyi is volt 56. És Csernok is részletesen megírta, hogy milyen hamar elkezdtek agent provocateur-ök működni és uszítani.

Láttam én is sok hajbókolót, amíg újságnál dolgoztam - elvtárs így, elvtárs úgy, mást se mantráztak. Ma meg... Csurka konkrétan állandóan ott tangózott elvtársozva és reszketve, hogy megjelenjék. Az itt a baj, hogy nem mindenki szenilis még és emlékszik.

Azt tudom, hogy Kepes papája Dél-Amerikában volt diplomata, de ő mit mondott a Kádár-rendszerről? Amúgy Hóbagoly se volt elnyomva vendéglátóipari főmuftiként ugyebár... Kis János el volt nyomva. Konrád, Demszky is.

Nem én mondom a világnagy búvalbaszottságunkat, hanem az Index cikke a felmérést idézve.

És igen, a 150 évnyi baráti - most ez az éca, nem? - török ittlét meghagyta a nyomai:, ez Balkán sok szempontból.
@a szív fészkei: Ja, a Jobbik szerint a törökök nagy haverok. (De azért utáljuk is őket. A Jobbik egész politikája, főleg külpolitikája -nem pszichiátriailag- tiszta skizofrén.)

Nem hiszem, hogy (csak) a török uralom.

Szerintem Bibó írta meg a tutit.

Míg Nyugaton szerves fejlődés ment végbe, mi mindig lemaradásban voltunk, és "modernizálni" kellett különben leirtanak minket. (németek, törökök stb.)

Nem volt idő a szerves fejlődésre, ezért finom erőszakkal kellett a népet mindig modernizálni.

Magyaroknak a "monarchia" a természetes.

Szent Istvánnal kezdődött.

Károly Róbert.

De "igazságos" Mátyás királyunk is illeszkedik a sorba szépen.

"Igazságos" Mátyás egyrészt nagyon sokat könnyített a parasztok sorsán (ezért lett popsztár). Viszont ha az állam érdeke úgy kívánta, ezrével végeztette ki az embereket. (nem kegyetlen volt, de csak erőszakkal lehetett rávenni bizonyos embereket a modernizációra) Ennyi.

Meg Kádár is ide sorolható. (szerintem nem is ő volt az utolsó)

A "monarchiában" csak az a rossz, hogy a jó királyok időszaka között vannak borzalmasak is.:S Ld. Rákosi stb. (de korábban is)

Mivel nem lehet leváltani a "dinasztiát" vagy csak kisebb-nagyobb csetepatéval.

De Bibó szerint mindez abból fakad, hogy lemaradásban voltunk (vagyunk), modernizációs kényszer van. Nem volt idő megvárni, míg szervesen kifejlődik valami.
Hanem ha meg akartunk "maradni" adoptálni kellett külföldi cuccokat.
Gyorsan.

Ehhez meg felvilágosult "monarchák" kellenek.

Ő valahogy így magyarázta.
@a szív fészkei: Ez jellemző pár másik országra is. (nem magyar sajátság)

Demszky lehet el volt nyomva. De nem tartom sokra.
Szerintem szar volt. (Nem sokkal jobb, mint Tarlós.) 1 balfasz. És csak azért maradt meg, mert Budapest 1 alapvetően liberális város.

Ha SZDSZ, akkor Göncz+Kuncze. Inkább.
@a szív fészkei: "Több, mint bűn: hiba" (Talleyrand)

Rendszerváltó politikusaink többségének legnagyobb baja nem az, hogy korruptak, gonoszak és...

Hanem hogy tehetségtelenek! (Ráadásul sokaknál ez szorgalommal párosult.)

Ez rosszabb.:S
@a szív fészkei: A nép pedig várja a következő "jó királyt".:)

(És mindegy, hogy párttitkár, miniszterelnök vagy király vagy császár lesz a tisztje.)

Szerintem Árpád téved, itt sose classic liberális demokrácia.
(Ahogy araboknál, oroszoknál stb. sem.)

Nem mert a magyar valami szolgalelkű nép. Hanem mert (lemaradásból fakadóan) állandó modernizációs kényszerben (!) vagyunk.

Nem érünk rá tökölni. (meg szervesen fejlődni, demokratikuskodni) HALADNUNK kell.

Tőlünk keletebbre is ez van (ld. Nagy Péter, Katalin cárnő, Putyin). Nálunk ez azért puhább sokkal, mert kevésbé vagyunk lemaradva.

De ennyi a nagy különbség.

Persze ez nem jó.

Ez szimplán 1 állapot.
@Rodeo36: Amúgy mi bajod van Moldovával meg Rejtővel? (nem találom hol, de valahol itt?? -v. másik topic- lefikkantottad őket)

Fichtével szemben.

Rejtő meg Moldova (jó) irodalmárok.
(Egyébként Rejtőt+a Svejket is beemelném az irodalmi kánonba. Ne csak Wass Albertek mán.)

Fichte meg filozófus.

Ez van. MÁSról szólnak.

Meghallgattam a zenét. Szeretem.
Majd 1x kifejtem. Most qrva sok a meló.

Bár én a klasszikus zene mellett a jó rockért is rajongok. (a JÓÉRT)

Kiskoromban, kamaszkoromban csak klasszikus zenét hallgattam. (pont fordítva, mint többség)

Szerintem a rock sem ízlésficam. MÁSról szól. Ennyi. (Rejtő vs. Fichte)
@z_kovacs: Igen, Csernok is írja, hogy II. József, az alapos Kalapos adta parancsba pl. a házak sorszámozását. De eb ura fakó és Ugocsa non coronat-alapon azért sem alkalmazták jó ideig, mert miazmááá, hogy egy szakadt Habsburg mondja meg, hogy mi nekünk a jó! Minek a szám a zsellérviskóra, volt-nincs, aki benne él, ki nem szarja le, hogy él-e? Népszámlálás, ilyesmi???

Kooperálási hajlam az nincs sok itt, mindenki abban igyekszik, hogy a másikat kijátszva nyerjen előnyt, nem pedig arra, hogy együttes munkával mindenki arasson. A szomszéd tehene nálunk mindig dögöljön meg! Igen, ez a kelet átka: Nagy Péter is kemény paranccsal fejlesztett, nem volt türelme kivárni a muzsikok eszmélését és felzárkózását. A főurak ott franciául, itthon latinul majd németül csevegtek, sokuk oroszul-magyarul se tudott igazán.

És mégis micsoda irodalom nőtt ki mindkét országban! Valami dafkéból? Fene tudja. Hát ilyen közegben éltünk és élünk, mindig lesz 50 év köztünk és a nyugat között.

Itt mindenki azt hitte, 89-90-ben rögtön osztrák nívót érünk el - honnan? - és azóta van keserű düh, hogy ez csak keveseknek (és hogyan?) sikerült. Bár, hát Bécsben én annyira nem éreztem annyival csotribbnak magam... (83-ban, első nyugati utamon megdermedtem a kinti eleganciától, de azóta valahogy már nem látok akkora difit. Mint mondtam, a Lehelen tobzódunk fillérekért a francia sajtokban, mi kell még?? :-DD Németek szegények, meg halnak kifele a véres fosásban, amit spanyol uborkától kaptak el.)
És vannak/lesznek, akik onnan azért idejönnek, mert egzotikus és izgi ez a kicsit koszos, hőzöngő és fura-érdeks banda, ami tulképp Magyarország. Két srácot (informatikusok) is ismerek - amerikai, francia - aki megtanult a magyar felesége (anyanyelvi szinten beszélik a csajok a férjük nyelvét)kedvéért nagyon hamar magyarul. A franciának az egész családja is beült a suliba magyarul tanulni. Van ilyen is. Valami lenyűgözi a boldogabb helyről jövőket néha itt.
@Rodeo36: @zeno19:

én amúgy bevenném a kánonba a
zindul a bakterházat-is ridegtől

nagypapámmal közösen olvasgattuk és röhögtünk rajta sokat.

akkor találtam azt mondani h a
bakterház XX. század bibliája
@szorokin: Szerintem a Svejk a 20. század Bibliája.
@a szív fészkei: Amúgy... szovjet emlékmű.

Szovjet emlékmű.

Szerintem itt egy kompromisszumra kell törekedni.

Mivel MINDKÉT félnek IGAZA van.

Ruszkiknak is, nekünk is.

Az oroszok egyszerre voltak megszállók ÉS felszabadítók.

Ez komplex. Mert mindkettő igaz!

Aki mást állít, az vagy hülye vagy hazudik.

Nem azzal van a gond, hogy van szovjet emlékmű. (ez NEM 1 Sztálin-szobor) Hanem azzal, hogy egy főtéren van.

Az ukránok, oroszok se baszogatják a magyar katonai temetőket. (!!!)

Ugyanígy nekünk is kellene helyet biztosítani az oroszoknak hasonló célra.

Annyi kéne, hogy ne a város közepén legyen.

Hanem valami kevésbé frekventált helyen.

LEGYEN MEG a végtisztesség. (kölcsönösen) De ne is állítsunk baszom nagy szobrokat egymásnak a főtereken. (Ők sem teszik.)

Lehetne kialakítani 1 sírkertet valahol a város szélén.

(Ahogy vannak magyar katonai temetők Ukrajnában stb.)

Valami ilyesmi az én elképzelésem.

És ez szerintem az oroszoknak is elfogadható lenne.
@zeno18: Párizs legfrekventáltabb temetőjében, a Pére Lachaise-ben ott van egy böhönce nagy szobor, mint szovjet emlékmű, körülötte sárga tavaszi virágok nyíltak a szépen ápolt füvön.

Moszkva tér átnevezése után szerintem a ruszkik nem lesznek már lazán oldottak e témában. Ismerős most vitt orosz filmeseket körbepanorámázták az országot, vetítik majd a legismertebb orosz csatornán, háááát nem örültek a mínusz Moszkva tér-hírnek.

hu.wikipedia.org/wiki/Szabads%C3%A1g_t%C3%A9r_(Budapest) Lehet, hogy emiatt rakták pünkt ide a mostani emlékművet.
@a szív fészkei: Jó. De azért Párizsban nem voltak X évig ott.

Könnyű volt akár Sztálin-szimpatizánsnak is lenni Franciaországban.
@zeno18: Hát te írtad, hogy nem a Sztálin-szoborról van szó. Most ha amerikai zászló lengene ott - a követségen túl - és ami katonák maradtak volna itt, mint Nyugat-Berlinben jó darabig, akkor a nagymogyoróknak az nem lenne kóser, hogy rohadt megszállók, fúj.

Biztos lehetett volna erről tárgyalni, ami tervet te leírtál - de persze nem rongálás, hisztéria meg rapid átnevezés után. Nem tudom, Putyin cárt mennyire rugékony ilyenekben, de hogy hiú állat ő is, az biztos. És szeretik még nagyon nagy hatalomnak tudni magukat.

`56-ról meg az a véleményem, mint Csernoknak, miszerint vannak nagyhatalmi, földrajzi realitások és tények - ha a fejünkre is állunk, azok azok maradnak. Vannak gazdasági érdekek is emellett - azokkal annyira rosszul nem jártunk az oroszok ittléte alatt - amik most is fontosak lennének, ezek komplex egészet alkotnak és ha erre nincs egy kormányzat tekintettel, akkor boríthat sok mindent, amit tán nem is akarna.

Tudtommal a fehéroroszok közül nagyon sokan menekültek Franciaországba anno és nem hiszem, hogy nagy Sztálin-fanokká lettek volna. DE mégsem rongálással vagy utca, metróállomás átnevezéssel lettek úrrá érzéseiken. en.wikipedia.org/wiki/Stalingrad_(Paris_M%C3%A9tro) Egy csomó városukban is van Rue Stalingrad...
A franciák a szövetségest tisztelték valószínűleg Sztálinban, mert azért az is tény, hogy eléggé lefoglalta és eldöngette Hitlert. De te erről többet tudsz, én nem vagyok történész. (pedig Napoleon óta Moszkva nekik se lehet a kedvenc városuk ;-))

Mi ezt biztos nem oldjuk meg itt, de ahogy Tarlósék kezelik a témát, az a mód sem.
süti beállítások módosítása