W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Alekosz ante portas

2011.05.07. 07:00 Tóta W. Árpád

Steve Harpster: Troll KingUnott legyintéssel nyugtáztam, amikor megtudtam, hogy az RTL Klub újra előáll a valóságshow műfajával, ráadásul lényegében változatlanul akarja előadni a néhai Való Világot. So 2002. Túl vagyunk rajta háromszor, és nincsenek sehol az egykori főszereplők, zsákutca, senkit nem fog érdekelni. Így is indult a műsor, aztán idővel kiderült, hogy ez még mindig, újra hasít. Legalább kétmillióan kíváncsiak arra, hogy a bentlakásos tévéműsorban mit csinál néhány átlagember, és ettől aztán ők máris többek, mint átlagemberek.
 
Még mindig nem különösebben érdekel az RTL, és ezután is le fogom szarni, viszont ha már van ez az időközi választás, akkor abban illik állást foglalni. Hatása kevésbé fenyegető ugyan, mint egy jó kis fülkeforradalomé, de a kedvezőtlen eredmény nehezen megmagyarázható látlelet lenne Magyarország mentális állapotáról.
 
A továbbiakban azzal a feltevéssel élek, hogy a csatorna a szavazatok számát nem manipulálja; ez a feltevés egyébként nem áll túl biztos lábakon, de nem is kizárt. Egyben kelletlenül elfogadom, hogy léteznek ezrek és százezrek, akik pénzt áldoznak arra, hogy az akaratuk megnyilvánuljon a Való Világban.
 

Hej, te eleven fa

 
Egyáltalán nem meglepő, hogy egy ilyen műsornak a főszereplője, a legérdekesebb figurája egy ordítóan beteg pszichopata lehet. Tök sikeres filmeket forgattak például diktátorokról, sőt minden izgalmas sztoriba kell egy totál romlott, zakkant alak.
 
Akit a végén megölnek. De legalább elnyeri méltó büntetését.
 
Mármost a legesélyesebb játékosról az úgynevezett rajongói is elismerik, hogy egy orbitális faszfej, a szó szoros értelmében is. Ebben áll az ő produkciója, ebben tehetséges. A teljesen gátlástalan, de legalább ostoba és erőszakos hím nem ismeretlen szerep a mainstream médiában, Al Bundytól Homer Simpsonon át Fábry Sándorig sokan megállták a helyüket. Az új hős sínen van, már kész a saját műsorának stúdiója, szórakoztató potenciálja vitathatatlan. A freakshow élt, él, élni fog. 
 
Baj-e az, ha Alekosz-féle pszichopaták vannak a tévében? A médiaszabályozás fogós és örök kérdése, amit egyébként törvénnyel gyakorlatilag lehetetlen megválaszolni. Nem lehet azt beleírni a médiaalkotmányba, hogy a tévének kötelessége jó magaviseletre szoktatni a nézőket. Nem, a törvény ezt ugyanúgy nem oldja meg, ahogy a szülők felelősségét sem veheti át a nemzeti alaptanterv. Itt már azokon múlik a dolog, akik hallatják a hangjukat, és tolják az esemest. Az egy korlátozott minta ugyan, és aligha a nemzet krémje, de nem mindegy, hogyan döntenek.
 
A műsor eddigi párbajai a történet alakításáról szóltak, a döntő viszont a jutalmazás pillanata. Ilyenkor az a kérdés, hogy ki érdemli meg a lakást és az autót. Mit gondolnánk arról a tanárról, aki a jó tanuló helyett azt dicséri meg, amelyik a legtöbbet fogdossa a lányokat? Mit kellene gondolnunk arról a Magyarországról, amely egy tőrőlmetszett sudribunkót stafíroz ki? Hát azt, hogy a sudribunkók országa.
 

Az emberek embere

 
A választék persze nem túl széles, nyilván egyszerűbb lenne a helyzet, ha Alekosz és Sólyom László között dőlne el a meccs. De ebben a mezőnyben is könnyű észrevenni a nyílt szívet, a jóindulatot. Jerzy nem egy zseni, semmiben sem kiemelkedő, például nem kivételesen tapló, nem hisztizik fölöslegesen, nem részegedik le mindig minden körülmények között, és nem leli örömét abban, hogy másokat idegesítsen. Egyszerű fickó, akivel ki lehet jönni. Celebnek talán nem a legalkalmasabb, de szomszédnak, kollégának, polgártársnak igen; és mint a többiek bemutatták, az is valami. Nem folttalan a múltja, de az a csöppnyi pornózás igazán megbocsátható, ennyi az egész, nem privatizált, nem volt ügynök, és nem kokettált a szélsőjobbal. Különben is azért csinálta, mert valamiből meg kellett élnie szegénynek. Pont azt bizonyítja, hogy a mélyszegénységben is emberek teremnek, sőt nagybetűs Emberek. Mindenesetre az egészen kisbetűs pondrók között Jerzy annak néz ki. Itt legalább van mit jutalmazni, és akkor Magyarország nem azt teszi közzé a legnézettebb tévéműsorában, hogy tahónak lenni jó stratégia. 
 
Ha viszont az Alekoszok sikertörténetként jelennek meg, annak kellemetlen következményei lehetnek. Abból a dolgozó tömegek esetleg azt a következtetést vonják le, hogy ilyennek lenni nem gáz, sőt érdemes és még népszerű is. Akkor pedig, kedves néző, előbb-utóbb a te kertedben is nő egy ilyen. És közelről nem lesz vicces.

Szopóágon



Címkék: tévé hülyemagyar magyarland

469 komment · 13 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr922884195

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ezek világok - valóban... 2011.05.13. 22:50:04

Valljuk be, van abban valami pikáns, amikor Tóta W. - halvány értelmet keresve egy szellemi értelemben erős kihívásokkal küzdő nép soraiban, ráadásul egy eléggé értelmetlen dolog kapcsán - a talán legkisebb rosszat jelentő, valamelyest logikus gondolko...

Trackback: Alekadonisz feleséget keres, lássuk a felhozatalt! 2011.05.09. 18:46:58

Az ilyen műsorok azok, amelyeket "jobb társaságban" nem illik nézni, pontosabban kategorikusan tagadni kell, ha mégis láttunk belőle pár - órányi - képkockát. Ennek ellenére még a fanyalgókat is érdekli, érdekelheti, kik is azok az emberek...

Trackback: 3015-re készül Lázár János 2011.05.08. 11:23:56

 Mert előbb biztosan nem lesz villamos Hódmezővásárhely és Szeged között. Hacsak a szocialista szegedi Botka be nem segít. Mert itt van például Debrecen, a Fidesz fellegvára. Ott például nagyon nem sikerül a villamos beszerzés. A Kósa Lajos polgár...

Trackback: Ács József - TROLLOK 2011.05.08. 11:14:04

CSOPORTKÉPEKA csábító új webes technológiák a közös gondolkodás korábban ismeretlen formáit teremtették meg. Pontosabban ezek lehetőségét. Az internetes kommunikáció ismert és gyakori jelensége ugyanis, hogy egy hozzászólás lángra lobbantja az indulato...

Trackback: Az utolsó szar trükk a VV4-ben 2011.05.08. 04:09:09

Nagyon fárasztó már tényleg, úgyhogy történjen bármi: EZ AZ UTOLSÓ VV4 POSZTUNK. Az rtl még most is trükközik olyan piszlicsáré dolgokban, hogy ez már valóban a legalja. Kinek az ötlete a gipszelés tárgya, hogy van Jerzy felöltözve, pfff... ...

Trackback: Worluk ante Alekosz 2011.05.07. 21:56:55

 @Tóta W. Árpád:válasz az Alekosz ante portas c czikkre       [ itt (leend) az czikk:   w.blog.hu/2011/05/07/alekosz_ante_portas ] nem értem, h mi bajod lehet ezzel az egésszel, mint tisztes libertárius kap...

Trackback: Foglalkozz velem! 2011.05.07. 19:11:39

Vannak olyan emberek, akik bárhol megjelennek, előbb-utóbb feszültséget keltenek maguk körül, konfliktusokat generálnak. Körülöttük gyakran izzik a levegő: sértődés, csalódás, nagy egymásra találás… A környezet kétségbeesve nézi: miért van minde...

Trackback: Alkotmánybíróság: élt 22 évet 2011.05.07. 18:20:56

  Mondhatják, hogy ne temessem előre, hisz még látszólag él. Látszólag valóban él, de nem adok már neki sokat. A legújabb döntésével, mely szerint másodszor is alkotmányellenesnek találta a nagy összegű végkielégítések 98 százalékos különadójáról ...

Trackback: Proletár agyzsugorítás. 2011.05.07. 16:08:24

 Avagy itt a lét a tét. Mind a közszolgálati, mind a kereskedelmi tv adókról meg van a véleményem. De ezen felül is kimagaslik az, amit nemcsak a világon bárhol, hanem kis hazánkba is megpróbálnak eladni.Mit megpróbálnak… Egy hatalmas ...

Trackback: VV4: kire szavazzon az, akinek kidobnivaló pénze van? 2011.05.07. 11:39:38

Rögtön az elején leszögezem, hogy soha nem szavaztam egyetlen Való Világ szereplőre sem, és ezután sincs szándékomban. A műsort ugyan néztem időnként, de leginkább csak a pszichológiai szempontból érdekes részek

Trackback: VV László: Alekosz és Béci kinyírja egymást 2011.05.07. 11:01:43

 A szarszájú "Fideszközeli" Való Világból nemrég elfaszoskodott Lázár László beszélt a Velvetnek az esélyekről, az görény utolsó napokról, hogy mit szétbasztak neki az állat orvosok. Az egykori játékos, aki most már csak a pálya mellő...

Trackback: VV Jerzy kiütötte Bécit a seggfej párbajban 2011.05.07. 11:01:21

 Azt hitte, a leggyengébb játékost viszi elfaszoskodni, mégis vesztett VV Béci a szombat esti párbajban. Mindenki azt hitte, a finálé a testvérpáros fiú tagja és Alekosz között játszódik majd, ehhez képest a tapírarcú Gyagyás "Murváspöcsû&...

Trackback: VV Béci kőműveskedett, szenet hordott, ha pénz kellett 2011.05.07. 11:00:36

 Rácz "Xavér" Bélát, azaz a huncutseggû Való Világ4 kilencedik párbaján kiesett VV Bécit egész nap próbálta a pöcsarcú Velvet fikázni a telefonos interjúhoz, azonban amikor éppen nem élő műsorban vagy forgatáson volt, akkor egy csapat...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@szorokin:

"kontraszelektált módon kiválogatta villalakóit"

Lófaszt! Nem érdekük a kontraszelektáltság. A műsor nézettsége szerint szelektáltak. Ha sokan nézték a műsort (márpedig így volt), akkor nagyon is jól szelektáltak. Más szempont itt nem játszik. Egy ilyen műsor sikeressége a castingon dől el.

A kontraszelektáltság az lett volna, ha Heller Ágnest meg filozófus társait küldték volna be. Bukott volna a műsor, ez fix.
@malacz69 eurofanyalgó: te, ez nem egy annyira rossz ötlet, valamelyik kisebb kábeltv megpróbálhatná az értelmiségi valóságshow-t.
@Tóta W. Árpád:

Persze, fasza ötlet:

Sebeők péniszt villant a fürdőben, Heller piásan karaokezik a nappaliban, miközben György Péter Hankiss Ágnest dugja a nyugiszobában... már harmadszor!
@malacz69 eurofanyalgó:

"Lófaszt! Nem érdekük a kontraszelektáltság."

nos szerinted a társadalomban ilyen arányban vannak jelen a (ex)pornósok, (ex)kurvák ?

ez kapásból cáfolja
h a csoportnak bármi köze lehetne bármilyen reprezentatív mintához

hánymillió ilyen foglalkozású magyar pógárnak is kellene lennie, h reprezentatív lehessen ??

Naaaaaaaaaaaa, nagyokoskám ???
@malacz69 eurofanyalgó: :D

Ez tényleg zsír ötlet. Gyűjteni kellene az aláírásokat egy ilyen értelmiségi sóra, hogy van igény.

Legyen a művelt élitnek is min csámcsognia.
@z_kovacs: csak ki ne derüljön, hogy ők se bírják jobban a napi súrlódást, mint mondjuk Éva :)
@szorokin:

Ki való a villába:
a) Az, akire sokkal több néző szavazott, vagy
b) Az, akire több sms jött lényegesen kevesebb nézőtől

No???
@szorokin:

Te még mindig nem értesz vmit: a műsor szempontjából más a kontraszelektáltság, mint egyébként az életben. Gondold át még egyszer!

Közben feltenném a kérdést: életrevaló az az ember, aki a mai viszonyok között filozófusnak, tanárnak, könyvtárosnak megy? Akinek van normális tehetsége az anyagilag is sikeres életre, az nem megy ilyesmire. Ergo kontraszelektált emberek mennek filozófusnak, tanárnak, könyvtárosnak.
@malacz69 eurofanyalgó: itt jegyezném meg, h azt sose vontam kétségbe, h Alekosz showmanként beválik, egyszerűen csak másnak fogtam fel a finálét.

Az még egy-egy pillanatra eszembe jut, hogy milyen okos lenne, ha plusz tízmillióért nem menne bele egy még ennél is cikibb faszlengetős műsorba, de hát nyilván már rég alá is írta.
@malacz69 eurofanyalgó: Vagy kontraszelektáltak, vagy pedig (jó értelemben véve) "fanatikusok". Van azért utóbbi is.

De továbbvíve: X ezer forintért jó képességű ember minek megy politikusnak, mikor a versenyszektorban vezetőként 10x annyit is megkereshet?
Az is vagy kontraszelektált, vagy lopni készül. Esetleg fanatikus.
@Tóta W. Árpád:

enyhén szólva nem ismertek az sms szavazás körülményei:

ugye tudtál erről (gondolom igen, nem értem h miért hagyhattad figyelmen kívül):

index.hu/kultur/media/2011/04/21/a_tv2_es_az_rtl_klub_telefonos_szavazasait_vizsgalja_az_nmhh/

15 napos határidővel
azaz máj 6-áig, péntekig kell(ett) a reteknek válaszolnia.
@z_kovacs:

"Vagy kontraszelektáltak, vagy pedig (jó értelemben véve) "fanatikusok"."

igen, elvileg akár a közös metszet lehet az egész is, [azaz: kontraszelektáltak & "fanatikusok"]

a kettő nem zárja ki egymást.
@malacz69 eurofanyalgó:

persze h más, csak azt nem értem, h miért és miből gondolod h nem értem.

1000-/kismillió féleképpen lehet kontraszelektálni, a lényege a többszörös önkényes szelektálás/választás.
@anyátok: <<harc végső kimenete, "tahónak lenni jó stratégia">>

Nana, Te politizálsz.
Ezt a burkolt orbánozást!
Én kérek elnézést!!!
@malacz69 eurofanyalgó:

"Ki való a villába:"
se a, se b,

az való a villába akivel a csatorna maximalizálni tudja a nézettséget.

ehhez szükséges: legyen nézettség-számra vonatkozó modelljük
(a modell szó absztrakt értelemben értendő, [modell lehet egy csapat ember, egy algoritmus, vagy pl az ember modellje egy gyógyszerkísérletben: egy fehér egér]).

h a nézettség-számra vonatkozóan milyen modelleket használ a retekklub
az kb szigorúan titkos üzleti titok.

sokféleképpen lehet mérni a nézői reakciókat.
@malacz69 eurofanyalgó: "A pszichopaták inkább valóságshowkat nyerjenek, mint miniszterelnöki posztot.

Ennek igazságát keményen megtapasztaltuk..."

Nana, már Te is orbán-becsmérlő lettél?
@malacz69 eurofanyalgó: Háhogyne. És annyit is ér - Lázárdzsoni szerint. :-)
@Tóta W. Árpád: amig + 10 milliokat fizetnek a magyar nezok faszlobalasert, akkor ugyan miert ne menne
meg itt is van szerintem big brother, de eddig meg a csatornajaba sem botlottam bele/ bar gondolom sokan nezik, mert akkor nem lenne/ de Mary pl. nagy magazin olvaso, rendes amerikai nokent es ott sem latom
a VV-bol meg 1 mp-et nem lattam es szinte mindent tudok, mert nem tudok felmenni magyaroldalra, es nem csak bulvar, ahol ne omlene ram, akarom, vagy nem
blikktol az indexig

szoval lehet amerikaiakat is hulyezni, jo neked nem szokasod, csak felesleges

a bejegyzessel kapcsolatban meg, nem nem alakosz miatt lesz igenytelen a nemzedek, mar 2000 ota nevelodik a tobbsegeben igenytelen elkurvult fiatalsag
bizony ez innen jobban latszik
itt egy atlag tini negyed annyit sem engedhet meg maganak mint otthon es a tobbseg leszarja a big brothert
egy qrwa szot nem hallottam meg rola semelyik melohelyemen
ah nem mergelodok, en sem voltam szent, de ez a mocsok nem zudult anyakamba es itt sem zudul a tinik nyakaba ezt bizton allithatom
@hagyma:

Ex-Indiániában csak a gyermekszépségversenyek (6 éves lányokkal, pedofil zsűritagok nagy örömére), véget nem érő táncshow-k, parishilton öribarit keres, meg egyéb kultúrműsorok születnek... Mert van rá igény.
Ennyit erről.
OFF:
POL:

Orbánnak víziója van Magyarországról, meg a Magyar Nemzetről.

"Akinek víziói vannak, az menjen orvoshoz."
Helmut Schmidt
Üdv Árpi!Bárcsak igazad lenne Neked,és azoknak akik szerint nyugodtan ignorálhatjuk a VALÓVilla retekklubot,és nézőközönségét,de mindig félek,hogy a legtöbb mai nőnek bizony az Alekosz-féle bunkók jönnek be.Mert valóban,Orbán Viktor sem más,mint egy Alekosz-jelenség.És kétharmadot kapott.Jercy valóban nagyon rendes srác,de úgy látszik,benne nem tudták meglátni a férfit.Úgy tűnik,ide ALFAHÍMEK KELLENEK!
@Egyszarvú Boszorkányúr: hát alfa? rsrsrsrs ha gyünne a zuccán szembe' és vegzálni akarna sem ismerném meg...mivel sohasem láttam

:-))))

pedig nem is vagyok Marslakó
@eMeL: a sz' ócska államtyitkár most rebegte el, hogy lesz OPNI csak valami másnak álcázzák és közben eladják -ha lesz rá vevő- a zösszes e gész segg ugyi intézményt és annak árából csinynak izé seggészségügyet, hogy a törpét ne kelljen bulgárián át Döblinbbe paterolni hogy a piros és kék tabletták mellé a sárgákat és zőőődeket is szeggye...addig lézer van
@malacz69 eurofanyalgó:

"Orbán Viktor nem Magyarország Alekosza, hanem az a személy, aki a Való Világ műsorát szerkeszti, aki kavarja a szálakat, végül elrendezi a maga ízlése szerint, a többiek meg vonyítanak, h "csaláááááááááááááááááás!"

Orbán egyszerűen ostobának nézi az ostoba magyarokat.

Ez bánt Téged, mert Te nem érzed magad ostobának. Viszont nem mentél el szavazni akkor, amikor kellett – és most jössz rá arra, hogy milyen ostoba voltál. Szóval mégiscsak műkszik a dolog? (Bocsi, ez nem személyeskedés – BÁRKINEK megírhattam volna.)
@Csacsicska: a kedves zsák és az még sokkal kedvesebb foltja mikor egymásra vannak fércelve a folt nem ér egy kalap szart sem a zsák nélkül de a selejtes zsák a likkal a z'ódalán meg nem zsák csak egy felmosó rongy a rosszabbik fajtából: így lehet két darab szarból egy darab trágyát csinálni, íme a 2/3
A nyeremény gyorsan elmegy főleg, ha az rtl nem csengette be az adót :) akkor a nagy része máris az államé ... Sokkalta nagyobb lehetőség a médiafelület aztán ezzel az első rész második befutóját Majkát leszámítva egyik sem nagyon tudott élni.
Mondjuk ezek közül sem hinném bármelyikről fogunk hallani jövő ilyenkor a bulvár b oldalán kívül ... megírhatják ki merre látta Évát részegen fetrengeni , kommandós Lacit idegösszeomlani ...
Ne nézzetek televízióműsorokat.
Kiég az agyatok!
@Egyszarvú Boszorkányúr: azért az alfa csak nem azonos a bunkóval...
Egyébként az egész brandet nem éppen a jómunkásember bemutatására találták ki ... hiszen egy átlag jómunkásember nem tudja a melóját jegelni fél évre nem is beszélve a családról. Így várható, hogy eleve a felhozatal is a társadalom slepjéből kerül ki ... onnantól pedig az nyerhet, amelyik a legvicesebb bohóc, és szórakozhat rajta a megfáradt munkásember.
Ebből a szemszögből nézzük lényegében színészeknek, humoristáknak sem kellene léteznie Árpád ideális társadalmában hiszen termelő munkát nem végeznek így nem megfelelő példaképek.
@atila68: ezt az üzenetet muszáj tovább adnom, fontos a megelőzés, felvilágosítás (ld abortusz)

"Ne nézzetek televízióműsorokat.
Kiég az agyatok!"

zsenyiáááááááá
:D:D:D
@a szív fészkei:

Nincs ebben semmi különös. A magyar nők egy részét nem az eszéért fogják ellopni. Azokat a csitriket sem, akik a haknizó vvolivértől kértek autogramot...:)

Viszont ha már itt vannak, megtekintem a felhozatalt:

a) Egy leharcolt, messziről nőnek látszó (egyáltalán az?), csúnyává metszett, természetellenesen festő luvnya, állítólagos "vállalkozó" és nyelvtanár, aki már senkinek sem kell, a saját korosztályával nem foglalkozik, neki jobb kell, dehát majd egyszer 50 fölött talán felébred.
b) 33 éves üzletkötő, aki kapásból 40-nek néz ki, s már csak foglalkozási ártalomból kifolyólag sem volt sosem esze, vagy a kevés, ami volt is, az üzletkötői "szakma" szocializációs folyamatának termékeként ment el. Senki sem kíván maga mellé ilyen egyedet, hisz sokat beszél és még egy univerzális fülpiszkáló-dugóhúzót is képes rásózni az emberre.
c) 30 éves beszerzési asszisztens, aki tényleg csinos (bár a lovaknak desszertként feltálalni szokott kockacukor hiányzik a szájából), ám a "híres pasi különb pasi" (Tabáni István jelenség) kór feltételezhetően teljesen megfertőzte kéjre éhes szervezetét.
d) A 25 éves szakács hölgyemény kultúrált vigyora önmagáért beszél, 12 egy tucat minden 5000 fő alatti lakosságú településen. Ezen az sem változtat, hogy picit hasonlít a "Benkő feleséget keres" műsor egyik leányzójára.
e) A 27 éves "modellről" megint nem egyszerű írni, hisz ma Magyarországon a modell szó sejtelmes volta sokmindent takarhat az egyszerre különböző testüregben eltüntetett férfi (és női) nemi szervek rekordjától az iskolaújságban történő fényképekig, azt viszont bánom, hogy a lófej kitételt idejekorán ellőttem. Nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy modell karrierjének tekitélyes részét ménesek közelében, istállókban, lovardákban végezte.
f) Egy 23 éves escortnál eleve "szakmai ártalom" lehet a híres, s feltehetően pénzes fószerek utáni szaladgálás, mely sportban az sem okoz túl nagy problémát, ha az épp imádni kívánt egyed 8 lábbal, retardált légpisztollyal, vagy háromszoros korfölénnyel rendelkezik (ennél a pályánál egy Alekoszos valóságsó beugró lehet a komolyabb "vadakhoz", netán a celebvilágba).
g-h) A 18-20 éves tanulók, a romantikusan szűzies és a szűzkurvának látszó (gyanítom - főleg a második példányból - nem állatorvosira járnak, inkább kommunikáció és média szakra) nagyon cukik tudnak lenni, sok, meglett férfi álma egy ilyen lány, hisz ők adott esetben minden férfira ugranak, akinek két lába van, két füle, szórakoztatóbb a meleg víznél (kicsit virítja a lóvét), s jelentős korfölénnyel bír (ugyanis lehet róla sztorizni a barinőknek, mennyire állat már "igazi férfival" járni).
i) 25 éves modell (ügyeletes bögyösmaca, akire a 12 év alatti fiúk szabadon gerjedhetnek), úgy látszik a "modell" műfaj ismét túlreprezentált, hiába no, pornószínészektől, és/vagy kamerák előtt meztelenül fetrengő libáktól lehet igazán elvárni a nézettség növelését.
j) A 28 éves festőművész kedves mosollyal sem meglepő, hisz közszájon forgó sztereotípia szerint a művészet gyakorlása sokszor őrültséget kíván, a zsenialitást csak egy ecsetvonás választja el a komplett idiotizmustól, ráadásul mi lehet nagyobb reklám műtárgyainknak, mint egy országosan bámult valóságsó?
k) A 25 éves tanulónkról első látásra is belátható, hogy a magyar középfokú- és felsőoktatás nagy talányával van dolgunk. MErt mit is tanulhat ez a nő? A nő, akinek elfelejtették elmondani, hogy fotózásnál utoljára óvódában birizgáljuk a hajunkat, 5 éves kor fölött netán akkor, ha épp felnőtteknek készítünk naptárat? A tekintetéből (azért vehetne néhány órát a legelőkön csendesen kérődző szarvasmarháktól) és értelmet nem kicsit nélkülöző arckifejezéséből nehéz lenne kitalálni melyik egyetem melyik karán boldogítja miniben és topban a vizsgáztatókat.
l) 39 éve értékesítési ügyintéző (már megint az értékesítés szellemi magaslataiba ütköztünk, amihez ugyebár rengeteget kell tanulni és tapasztalni) és hastános. Ez a páros már önmagában megér pár perc önfeledt kacagást, hisz felfogható úgy is, hogy a hölgyemény lényegében hastáncos, s a saját "portékájának értékesítését" is maga végzi (nincs futtatója). Mindenesetre Alekosz biztosan meglátja benne a szépet, hisz az utóbbi hónapokban nyilvánvalóvá vált, hogy bennsőséges kapcsolatban van az alkohollal.
m) Nos, a 29 éves fényképészünkkel sok-sok férfi szívesen művelne közös fotózásokat, szívesen eszközölne közös beállításokat, s a sötétkamrában is rengeteg időt töntenének el vele. Azt hiszem ő volt az, aki a műsor baharangozójában feltett kérdésre, mit is akar Alekosztól, rögtön rávágta a lényeget: szexet. Az önkritika erényének ilyetén megnyilvánulása minden esetben üdvözítő jelenség, jó, ha az ember tisztában van a képességeivel, s tudja mire teremtette a "Tervező".
n) Már megint egy tanuló, ráadásul 22 éves. Úgy látszik, Alekadonisz leginkább a fiatalabb hölgyek szívét hódította meg, s eszét vette el. A hölgyről röviden annyit, hogy ilyen adottságokkal lényegében mindegy mit tanul, ez lenne az utolsó kérdés, amit egy, Alekoszhoz hasonlóan kiéhezett kan négyszemközt feltenne neki. Mindenesetre ha mellmagasságból feljebb emeljük a tekintetünket, feltehető a kérdés, miért is néz ki a leányzó kb. 30 évesnek? Csak nem kamu karakter?
o) 25 éves kozmetikusunk átlagos jelenség. Tényleg nincs benne semmi különös, a tekintete, arckifejezése kicsit Évásan "karakteres", így akár a végén befutó is lehet.
p) 19 éves felszolgálónk erős transzszexuális felhangokat hordoz magán. Úgy látszik a tévécsatorna nem adja fel a politikai korrektség elvét, nehogy még a végén elfogultsággal vádolják. Kérdés, hogy miért kellett egy szétműtött, ronda valamit az emberek elé helyezni, szebbet, vagyis inkább kevésbé panoptikumba valót nem találtak volna?

Ezek után izgatottan várom a műsort, s csak "remélni tudom", hogy nem süllyed el a Gijon feleséget keres, Ágnes asszony férjet keres műsorokhoz hasonlóan az Retekklub székházának pincéjében...
@Egyszarvú Boszorkányúr:

úgy csinálsz, mintha nem tudnád, hogy pasik is néznek valóvilágot... egy csomó férfi azonosult alekoszkával az elmúlt hónapokban, s költötte a pénzét sms-ekre...
@pimpalini:

te valami nőgyűlölő lehetsz

az meg nem dicsőség...
Alekosz mitől "erőszakos hím"?
Én nem hallottam egyszer sem, hogy szóban fenyegetőleg lépett volna fel valakivel szemben vagy testileg kényszerített volna valakit valamire.
Szegénykém kissé hátrányos helyzetű. (Ezzel a fizimiskával nem éppen a nők álma, továbbá nem is gazdag vagy kiemelkedően nagydumás jó fej.) Éppen a hátrányos helyzetét ellensúlyozni próbáló kitartása a szimpatikus valószínűleg sok embernek. Nem adja fel, nem sértődik meg, nem keseredik meg, nem válik belőle frusztrált agresszív alak, hanem próbálkozik folyamatosan. (Minden nőnél.)
@pimpalini: tudományos, mákos, szilvás, túrós...

tudnál valami hasonlómélyet a a manapság regnáló magyar kor nyomor ról is?

lécci

:-)))
A szocialista párt legjobban teszi, ha nevet és pártelnököt vált, na meg némi új funkcionárius is kéne:

MVVP=Magyar Való Világ Párt
Elnök: Nagy Alekosz
Szóvivő: Nádai Anikó
Titkár: Várudvari Jerzy László
Tóta, bameg, hogy a cafrangos macskapöcsébe tud címlapra kerülni a Képviselő funky által jegyzett fassssság, hogy "Az MSZP-t elbűvölte Alekosz"?
@majmunidesz:
"Ennyire futja, hogy megfordít két bekezdést a hozzászólásomból?"

Nem csak ennyire futja, de általánosításra egy másik általánosítással válaszolni elég érdekes módszer.

"Az egyik megállapításom az volt, hogy aki sommásan lesudribunkózza az egész országot egy gagyi kertévés műsor miatt, az valószínűleg szintén az, mert alaptalanul általánosít."

Ezzel részben egyet tudok érteni. Annyi különbséggel, hogy:
- nem az egész országot, hanem csak egy részét
- sudribunkó azért nem jó, mert minősítő jelző. Helyett megtenné más is, de magam is nehezen találok olyan kifejezést, amely minősítés nélkül tudna utalni azokra az emberekre, akik az Ön által is csak egyszerűen "fos"-nak titulált valóság show-kat nézik.
Vagy lehetnének pl. foslesők? Nekem mindegy, mondjon jobbat.

"A másik, hogy a "kvíz és "valóságshow" típusú lehúzós műsorok licencét nem "sudribunkók" vásárolták meg a nemzetközi médiapiacon és erőltették rá a lakosságra, ..., nem a nézők követelték a képernyőre annak idején, hanem a képükbe tolták őket kéretlenül sunyi és pénzéhes gazemberek."

Azért ne kezdjük el kollektíven sajnálni azokat a nézőket, akik mintha a mártírhalál elől menekültek volna bele a valóság-show nézésébe...

"Ha nem tudná, elárulom, a lenézett vidéki, "sudribunkó" néző szívesen élvezné a minőséget is, ha azt kapna..."

Hogy jön ide a vidéki? Magam is az vagyok, és nem hiszem, hogy a "sudribunkó" kifejezés szelektíven lett volna alkalmazva...

"... és nem kapcsolt el az Abigélről, A fekete városról, az Árvácskáról és társairól, hogy csak a hazai gyártású tévés produktumokat említsem."

De igen. Azért maradtak meg a valóság show-k.
És itt a nagy különbség: igen is mindenkinek van választása! Ha csak egy adó lenne, még akkor is: nézi, vagy nem nézi. Ehhez képest több adó is van.
Hol van a TV2 nézettsége? Hányan néznek (néztek?) pl. Zárórát? Soroljam?

Én választottam: kiszórtam az összes ilyet, feltoltam egy tányért az ASTRA-ra, azt nézik a gyerekek. Én semmit, amire szükségem van, elolvasom interneten. Lassan mindenhol van internet, miért is kellene a "fos"-t nézni?
Mert rengeteg embernek erre van IGÉNYE! Pontosan annyinak, ahányan nézik.

"A kertévék világszerte nem a "sudribunkók" kezében vannak, műsoraikat nem ők találják ki, nem ők szerkesztik, hanem a magukat kifinomult értelmiségieknek beállító fehérgalléros ízlés-bűnözők. A merényletről nem az áldozat tehet, hanem az elkövető."

És ismét az általánosítás, amire már utaltam. Ha Önnek nem tetszik, miért használja?

Ettől függetlenül a lényegi üzenetek lásd feljebb. "Áldozat"... eh...
@majmunidesz:
sorry, most látom, hogy a "fos"-t másnál olvastam...
Csak "megragadt", ezért elnézést.
@okostojgli: héló, ez itt nem az Index recepciója. a Funky feedbackjét abba a blogba írjad.
@szorokin:
Azért, mert kevered a szezont a fazonnal.

A "tiszta liberális szabadversenyes kapitalizmus gyönyörű szép eszménye" sehol sem jelenti, hogy az ember semmi mást sem csinál, csak egész nap, homokba dugott fejjel, önfeledten tapsol...

Ha sok embernek az a véleménye, hogy jó sms-t küldözgetni Alekoszra, a másiknak meg az, hogy ez így elég gáz, abban mi a gond?

"mi bajom lehet ezzel felvilágosult okos liberális kapitalista pógárként, azaz pl Tóta Worluk Árpádként ?"
Miért ne lehetne vele baja? Miért ne kritizálhatná? Ugyanis a kritikán, vélemény-nyilvánításon ebben a cikkben nem ment tovább! Nem volt "tiltsuk be", "büntessük meg", "tegyünk rá 98%-os(!) valóságshow-SMS-adót" (már ha adónak lehet az ilyet nevezni...), stb, amivel akadályozzuk mások véleménynyilvánítását!
A megoldáson tessék csak mindenkinek gondolkodni, mert az visz előre...

Szóval nagyon félre vagyon értve, mit is kell liberalizmuson érteni...
@MitTomÉn:

hát elvi bajai nem lehetnek vele.

azt meg h mi egyéb baja lehet vele csak megkérdezhetem, nem ?

és akár ezt is megkérdezhetem:
"mi bajom lehet ezzel felvilágosult okos liberális kapitalista pógárként, azaz pl Tóta Worluk Árpádként ?"

vagy válaszol rá v nem.

------------------------------------
"A "tiszta liberális szabadversenyes kapitalizmus gyönyörű szép eszménye" sehol sem jelenti, hogy az ember semmi mást sem csinál, csak egész nap, homokba dugott fejjel, önfeledten tapsol..."
ilyet nem állítottam, címezd vki másnak.
@szorokin:
Akkor hagylak, hadd kérdezgesd tovább...
@kamill77:

Súlyos tévedés. Nem nőgyülölő, hanem celebgyűlölő. Az Éden Hotel körömreszelő, faszlengető hímringyóit hasonló szintre helyezem, mint az említett hölgyeket.
Réz erről az egészről: www.stop.hu/articles/article.php?id=871924

Gondolom, a most induló nő/ló/vásáron is mindegyik asszonka egy-egy tulajdonság megjelenítője lesz, jól-rosszul eljátszva az előírt jelenetet.

Ja, az az Éden is igen izzadmányos a folytonos fúrásfaragás erőltetésével. Meg Horváth Éva ripacsériába fulladó műdrámaiságával.
Ritkán kommentelek, mert politikai témákban sem mondasz hülyeségeket, de elfogult vagy, és nem veszed észre hogy ez itt nem a nyugat,és egyelőre nem is lesz az.
De amikor igazad van, akkor igazad van, akár egy Jean Michel Jarre koncerttel kapcsolatban, akár egy TV műsorral kapcsolatban. Ezúttal nagy igazságot mondtál Árpád. Az Alekosz-féle alakokat nem dícsérni kellene, hanem baszogatni, amíg szobatiszták nem lesznek. Mondom ezt úgy, hogy akkor néztem Való Világot, amikor hétvégéken a szüleimnél vacsoráztam, és a kedves édesanyámnak ez volt az esti melléktevékenysége.
Jó poszt volt, és gratulálok.
@a szív fészkei:
Elolvastam a Makovecz interjút - és nem jutok szóhoz!
@Csacsicska: Buta, rosszindulatú és mohó öregember. Normális országokban kis párnázott szoba várná, nálunk százmilliók fölött rendelkezik majd.
van abban irónia, hogy tóra wé nevezi ostobának fábryt

...ráadásul annak az indexnek a bérlapján, ami rendesen tolta a vv-s posztokat

kb. mintha gyferkó beszélne arról mennyit hazudnak az ellenfelei
@Csacsicska: Hát pedig inkább te jutnál szóhoz, mint ő...

Na viszont jól jellemzi szép hazánkat, hogy ő a mérték és az érték ma és itt. :-(( /Valaki írta a Facebookon, hogy az általa tervezett kifűthetetlen terekről is elmélkedjék valahol MI, a magyarság alkotmányban megszabott megtartó ereje pont ma, a Fák és madarak napján a környezetvédelemre, energiatakarékosságra is pár szót vesztegetve./
@megszaLott: Alekosz mára márkanév - nyilatkozta a kedves mamája, akit éjjel-nappal zaklatnak cégvezetők milliós ajánlatokkal, hogy fia nemesveretű klasszikus orcáját reklámjukban felhasználhassák. Már óvszergyártó is ostromolja őket. (forrás, de a legtisztább ;-): Best)

Alekosz, Makovecz - mi kell még? Kánaán lettünk, sőt görög Olümposz.
@wmiki: Nagyon rossz lehet ennyire hülyének lenni.
@kamill77: Mi pasik mindig olyanok szeretnénk lenni,ami Nektek nőknek tetszik.Mi olyan viselkedésűek akarunk lenni,amit Ti férfiasnak tartotok.Ez a magyarázata Alekosz győzelmének.
@stark:
"@wmiki: Nagyon rossz lehet ennyire hülyének lenni."

Ne bántsd, ő már csak ilyen... :)
@Egyszarvú Boszorkányúr:

ismétlem, úgy csinálsz, mintha alekoszra csak nők szavaztak volna...
Árpi, azért nincs igazat csak, mert hasonló a hasonlót vonzza. Nem fogok Alekoszokat vonzani SOHA, teremteni sem, mert más vagyok. Mást vonzok, mást teremtek. Nincs kapocsolódási pont.

Az egyszerűbb népek körében pedig nem ez a műsor fogja megrontani az amúgy is bamba tömeget. Benkő sem tudta jobban lerontani, pedig nála is vannak komoly mentális problémák, és őt is mutogatták egy időben főműsoridőben.:)
Továbbgondoltam: olyan ez, mint a Kiszeljelenség. Mindenki tudja, hogy nem százas a nő, mégis ott van mindenhol, HÍVJÁK. Mégis kit érdekel egyáltalán? Senkit. Megnézik, lapoznak.
vagy mint a focidrukkerkedés (bocsánat a példáért). Kinek ártanak? Senkinek. Lényeg, hogy csak egymást üssék a meccsen, mást ne.:)
Szóval megmarad egy szinten ez a típusú ostobaság, és nem terjed tovább, nem szül nagyobbat.
Szerintem.:)
Agymenésem lett, bocs: olyan ez, mint amikor kisgyerek előtt ropit villantanak. A népek rákoncenrtálnak, amíg a ropi a szemük előtt repked, mert érdekes, és finom, hammbekaom. Aztán elővesz másvalaki egy másik ropit, és akkor arra fokuszálnak.:) Nincsen nagyobb értéke Ezelnek sem, csupa negatív figura, negatív kapcsolati minta van benne, és tátott szájjal nézik az emberek.
Alekosz ezért csak csepp a tengerben. Aktuális ropi, akit mozgatnak az embergyerekek előtt.:)
@Lotyó Bridzsida:

"Agymenésem lett, bocs"

ki gondolta volna basszus! eddig azt hittük, a valóvilágtól elfogynak az ember agysejtjei. erre te az ellenkezőjét produkálod.

hankiss erlemérnek vajon mi a teóriája a vv-kről? emlékszem a brazil szappanoperák jótékony hatásairól értekezett egyszer, örvendetes tényként nyugtázva, hogy végre kiadják az emberek az érzelmeiket, sírnak a tv előtt ülve...
@kamill77:

Bevallom, egy szavadat sem értem, de biztos igazad van.:)
Kit érdekel hankiss véleménye bármiről?
A magamét mondom.
@Lotyó Bridzsida:

"Kit érdekel hankiss véleménye bármiről?"

engem.
eszembe jutott, hogy ő az az ember, aki annakidején egy általánosan negatív jelenségként fölfogott dolgot, lásd brazil szappanoperák, először tűntetett föl pozitív színben. érdekelne, vajon az elit körökben közutálatnak örvendő valóvilágról is alkotna-e a kánonnan szembetűnően ellentétes véleményt. esetleg annak is fel tudná-e említeni pozitív hozadékait.

nyugodtan mondd csak a magadét. én is az enyémet.

:-)
@kamill77:

Az nem is igazi értelmiségi, aki nem tanult meg bármi ellen és bármi mellett is erősen érvelni.. olyan ez, mint valamiféle ötletelési, rögtönzési játék. Azért hasznos, mert lehetővé teszi az embernek, hogy néha a zsigeri előítéletein túl tudjon lépni, és rájöhessen, hogy a világ nem olyan, mint ő szeretne, sőt, az esetek nagy részében még megérteni sem lehet.

Nyilván fel lehetne rá egész elméleteket építeni, hogy egy ilyen műsor milyen széles társadalmi viták generálására képes, milyen problémákat hoz a felszínre, mennyi emberhez képes elérni (annyihoz, amennyihez 15 Nobel-díjas író sem volna képes), tehát mennyire hasznosak, stb. Igazából a nagy kérdés, ami örök viták tárgya, hogy az embereket manipulálják-e ezek a műsorok, vagy pedig a honpolgárok eleve hülyék, és csak kiszolgálják őket. Én ez utóbbira hajlok - ebben az esetben pedig negatív hatásokról nem igazán beszélhetünk. A mi társadalmunkban nincs értelme a műveltségnek, az emberek széles tömege e nélkül él viszonylag jól (autó, plazmatv, stb.), természetes hát, ha művelődés helyett olcsó cirkusszal múlatja az idejét. Győzike show, Való Világ, Hajdú Péter. Felesleges Dosztojevszkit olvasni, meg Szolzsenyicint. (Aki szerint ezek káros műsorok, erőltesse meg magát, hány percet tud felidézni a Való Világ 2-ből, mennyi emléke maradt meg.) Nincs ezeknek a műsoroknak semmi negatív hozadéka. Mindenki megtanulja az iskolában, a munkahelyén, a fagylaltozóban, a diszkóban a helyi vagányoktól, stb., hogy kurvára nem éri meg művelődni. A tévé egyszerűen csak visszatükrözi ezt.. lehetőséget nyújt a szabadidő kellemes eltöltésére azoknak, akik így gondolják.
@Tóta W. Árpád:

Alekoszról egy másik vélemény:

a tieddel [egy ordítóan beteg pszichopata; egy totál romlott, zakkant alak; egy orbitális faszfej, a szó szoros értelmében is. Ebben áll az ő produkciója, ebben tehetséges. A teljesen gátlástalan; Alekosz-féle pszichopaták; egy tőrőlmetszett sudribunkót ]
ellentétes értelmezés:
livewithit.blog.hu/2011/05/16/egy_asperger_szindromas_ember_furcsasagain_rohog_az_egesz_orszag
@szorokin: látom, de nem értek ezzel egyet. ha minden jellemhibára kitalálunk egy szindrómát, akkor bárkit fel lehet menteni. hadd ne mondjak ismert történelmi példákat.

én már a depresszióban se nagyon hiszek. magyarul az nyavalygás.
@Tóta W. Árpád: Jellemhiba az, amin lehetne változtatni nagyon könnyen, de az ember lusta hozzá, és nem teszi, mert úgy könnyebb. Az Asperger-szindrómások esetében nem jellemhibáról van szó. Tehát kérdés, hogy Alekosz lustaságból ilyen, vagy ez nála "kódolva van".
@Tóta W. Árpád:

no és erről mit gondolsz?
Érdekel ?

Van itt egy egyre égetőbb téma

terézvárosi basz.kodás; a tényleg súlyos west balkános incidens, mint ürügy; a tűzraktér; egy többféleképpen értelmezhető kormányrendelet: safetysigns.hu/wp-content/gallery/23-2011-Korm%C3%A1nyrendelet.pdf ...
és most a ZéPé+Rió.(A helyére épülő hülye alkotmányos &/v nemzeti konzultációs zászló-park-izéről most többet nem, - másik téma :S ://)

most már (teljesen egyértelműen) látszik h kormányzati koncepció/terv/(esetleges) bosszúhadjárat folyik.

amit persze ŐK, (a fityiszes fejek) IFJÚSÁG- és KULTÚR- és VÁROS(fejlesztési) POLITIKÁNAK

HÍV(hat)NAK.:

++ 1.0.
jön sznob dzsentriskedés vissza:
a hülye borsznob gazdagok, a lovagrendek, a lovasok kora újra eljött
(régen a ló "tömegközlekedési" eszköz/mód volt, ma csak a gazdagok, az igazán gazdagok engedhetik meg maguknak, státusszimbólum, többet ér mint ha dzsipped v bmw-d van....)
egy példa: az erre vonatkozó terv:
www.bombahir.hu/budapest/a-tabaniak-nem-kernek-a-kocsmanegyedbol

++ 2.0; a közeljövő:
"készül olyan szabály is, ami az engedélyeket zenei műfajhoz köti. Lehet, hogy hiphophoz nem kell, de tárogatós esthez igen. Vagyis fordítva, mert a köztársasági elnök úr tárogatózik. Egyébként ezekről, hogy mit lehet és mit nem, az önkormányzatok döntenek majd egy segédkönyv alapján. Erről Bárdos Deáknak eszébe jutott, hogy a nyolcvanas években volt már ilyen, akkor az Európa kiadóval és a Kontroll Ccoporttal voltak hol fent, hol nem különböző listákon a tanácsnál."

index.hu/kultur/2011/05/10/hogyan_lesz_budapest_unalmas_zombivaros
!!!!!! - Valuska jó cikke.

...

REND LESZ ITT !
@FuturesAngel: igen, de ha konstruálunk egy ilyen betegséget, miszerint mondjuk a faszparasztkodás vagy a szexuális zaklatás voltaképpen az egyénen kívül álló okokból ered, és szegény annak csak elszenvedője, akkor attól fogva minden ilyen alak erre fog hivatkozni. végül is minden tolvaj lehet kleptomán, és akkor már nem is rajta múlt. kénytelen volt megtervezni, hogyan tudná drótkötéllel meglovasítani az ATM-et.
@Tóta W. Árpád: Fő vesszőparipámra éreztél rá.

Kapaszkodj meg. A depresszió létezik.

CSAK nem ilyen nagyipari formában!

A valóságban az emberek 0,5-1%-át (!) érinti. (És aránylag súlyos mentális betegség is lehet.)

Az emberek 60%-a depressziós blablabla.
Lófaszt.
Az emberek 60%-a szomorú, vagy tele van a fasza, frusztrált épp stb. És ennyi.

Csak sokkal könnyebb erre bekapni valamilyen kapszulát, mint változtatni az életeden.
A Prozac stb. meg azt ígérte sokaknak, hogy beszedsz 1 bogyót, és megváltozik az életed. (->lófaszt)
Létezik gyógyszerlobbi!!! (nem konteó, létezik.->sok pénz
Bár vannak vadhajtásai az ellenfeleknek is -pl. összes mentális betegség tagadása, csak a gyógyszerlobbi műve, meg pl. Csernus Imrék -az a faszi nagyon nagy kreténségeket tud mondani, de megél belőle-)

Az igazi depressziós nem nyavalygós. (És nem is figyelemfelkeltő.)
Inkább fizikailag érzed, mint "lelkileg".
Olyan mintha rádraknának +70 kilót.
És pont!, hogy nem akarod, hogy mások lássák rajtad. (hanem megy a széles mosoly közben is)

[A legtöbb pszichiátriai beteg disszimulál. Mivel a társadalom elvárja, hogy "normális" legyél. Ezért a végsőkig próbál úgyis viselkedni. Még akkor is, mikor belül, agyilag már rég nem az, és elpattant valami.

A hülye nyavalygós emos pont az ellenkezőjét csinálja, mint 1 valódi beteg!]

Aki tényleg öngyilkos akar lenni, az nem vagdossa magát, nem szed be gyógyszert (és nem a detoxra kerül), nem mászik fel a hídra, meg nem pofázik, nem ír leveleket. Hanem már az 1. adandó alkalommal a hullaszállító viszi be.
(Aki vagdossa magát, gyógyszert szed be stb.->figyelemfelkeltés, "hiszti"-> ÉLNI akar, erősen!)

Vagy próbálj meg kezelés nélkül egy mániás, szkizoaffektív vagy egy paranoid szkizofrén embert észhez téríteni, mikor éppen pszichotikus. (nem fog menni)

A homoszexualitás is genetika. Mégse baszogatjuk őket érte. Eljutottunk arra a szintre így a sötét középkor után.
Az elmebetegekről is lezakkanhatna a társadalom (ha már nem láncoljuk ki őket, mint 300 éve).
Vannak/voltak értelmes emberek is köztük.
(Az elutasításra jellemző, hogy pl. volt 1 amerikai alelnökjelölt, akinek az volt a főbűne, hogy kiderítették az ellenfelei, hogy kezelték pszichiátrián elektrosokkal. És ez akkora közhőbörődést váltott ki USA-ban '70-es években, mintha 30x-os pedofíliával vádolták volna. Ja.)

A Gay Pride után lehetne ez a következő...:S

Asperger-szindróma is van. Mondjuk, fingom nincs, hogy Alekosz az-e.
Az Asperger-szindróma az autizmus egy enyhe formája.
(Autizmus is létezik. A Kramer-szindróma az "echte" autizmus, ami látványos és ismert. Mert értelmi fogyatékossággal is jár.)
Enyhe.-> Pl. nem veszi észre a non-verbális jeleket (így a társadalmi szokásokat se igazán érti), kerüli a szemkontaktust, képtelenek a mélyebb érzelmi... stb.

Létezik. Pl. Einstein is az volt. (!)
Ami nem illik az Alekosz-képbe, hogy (a Kramer-féle autistáktól eltérően) az Asperger-szindrómások ált. MAGAS intellektusú emberek. (és pont a logikai készségeikkel ellensúlyozzák a szociális fogyatékosságaikat)

Ezt Alekoszon még nem figyeltem meg. A magas intellektust, amivel jellemzően ellenpontozna.

Igazolás.
Hitler+Sztálin (akármit összeírogattak róluk) pl. teljesen épelméjű emberek voltak. Genetikailag makkegészségesek.
És?
Ők faszábbak lettek ettől?
(Mint a homokosok, vagy az alkesz, mániás-depis Churchill.)

Szeretné azt hinni az egyszeri ember, hogy hű, ezek a brutális emberek biztos mind elmebetegek. (és ezzel elhatárolódni tőlük->ez a cél)
Túrót! A legtöbb "beteg"/brutális ember is tök "normális" pszichiátriailag/genetikailag. Akármilyen nehéz elfogadni.

....

Más kérdés, hogy a gyógyszerlobbinak nem kellene elhintenie a 60%-nyi depressziós+1 kapszulától boldogabb leszel szövegeket. (mert ez ront a dolog hitelén is) Plusz az emos picsák is.
@Tóta W. Árpád: A JELLEMNEK, személyiségnek (faszparasztságnak) meg semmilyen betegséghez nincs köze. (!)

Az alapszemélyiséget 1 betegség se torzítja.

1 normális értékrendű emberből, ha bekattan se lesz sorozatgyilkos. (Ez 1 mítosz. Egyébként meg sok sorozatgyilkos pszichésen "normális" volt.->logikus, kitervelt -nem szkizofrén-)

Semmit sem változtat egy ilyen betegség az ember személyiségén!

(Max toleránsabb lesz más kisebbségekkel szemben...:S)

A faszparasztság nem öröklődik.
@Tóta W. Árpád: A helytelen diagnózis mindkét esetben hosszú távú és negatív következményekkel jár, ezért kell óvatosnak lenni. A kettő közötti különbség egyértelmű megállapítása elengedhetetlen, ami persze nem független a kiváltó okok azonosításától sem.
@z_kovacs:

igen. ennyi(azaz jól összefoglaltad, és mindennel egyetértek).
@z_kovacs:

egyetértés, pontosítva, h csak
z_kovacs 2011.05.16. 16:55:18-ra,
(azaz a hosszú kommentedre) vonatkozik.

a következődre most nem mondok semmit
pl "A JELLEMNEK, személyiségnek (faszparasztságnak) meg semmilyen betegséghez nincs köze. (!)"

ezt (a kijelentést, elméleti hátterét) nem látom át, ez az igazság :)
@szorokin:
"a következődre most nem mondok semmit
pl "A JELLEMNEK, személyiségnek (faszparasztságnak) meg semmilyen betegséghez nincs köze. (!)"

ezt (a kijelentést, elméleti hátterét) nem látom át, ez az igazság :)"

Nem tervezek pszichológiai iskolát alapítani.
Így is van 28-féle egymásnak ellentmondó. (lehet csemegézni:D)

Én a saját tapasztalataim, más betegeken látottak+az általam olvasottak (érdekelt a téma: pszichológia/pszichiátria) után tudok véleményt alkotni.

Jellembeli torzulást nem okoz semmilyen elmebaj.
Akiben nem volt meg a gyilkos ösztön, hogy megölje az anyósát az teljesen behallucinálva, dührohamok közben SEM fogja megtenni.
Max olyan negatív erkölcsbeli dolgokat hozhat elő valakiből 1 betegség, amelyek alapvetően benne vannak, csak (!) a szociális normák gátolják benne.
(Alapból benne van -nem a betegség okozza-, de oldódnak benne a szociális gátlómechanizmusok.)

Akibe alapból szorult valami erkölcsi érzék, az elmebetegen se fog erkölcstelen dolgokat végrehajtani. (semmilyet)

Ez tapasztalat. Láttam sokat.

(Ha már veszélyes is lesz, 10000x inkább önveszélyes az ilyen ember, mint köz.)

Ilyen értelemben véve nem okoz erkölcsbeli, jellembeli torzulásokat.

(Plusz 1 teljesen "normális"=épelméjű ember is lehet pl. egy beteg, perverz állat stb.)

Viselkedésbeli torzulásokat okoz. Megváltozik az illető viselkedése.
Nyitottabb lesz v. zárkózottabb. Addig udvarias volt, most meg harsány és bunkó. Vagy épp jó beszédes volt, aztán most hetekig-hónapokig nem beszél.
Agresszív lesz. Vagy épp ellenkezőleg, szorong és befelé fordulva minimális ellenkezést se vált ki.
Stb. (ezerféleképpen megnyilvánulhat)
De ez viselkedés.
(Nem jellem.)

A fanatikus gyógyszerellenesek pont a gyógyszerekre vannak kiakadva, hogy pont azok okoznak viselkedésbeli torzulást.--->Lófaszt.
Zárnák össze 1x őket 1 csapat kezeletlen elmebeteggel. (nem ölnék meg őt, de tuti kiakadna)
A gyógyszerek hozzák vissza a normális viselkedést.
(Ami igen, nagyon meglepő lehet -!!!-, ha valaki X évig kezeletlenül rohangált és előtte nem ismerted normálisan.)

A kényszergyógykezelés is kell.
A fanatikus emberi jogi harcosok nem értik meg, de a betegnek is az a hosszútávú érdeke, hogy kényszergyógykezeljék. (Persze, ott, akkor erőszaknak éli meg, de X évvel később már úgy emlékszik rá, hogy kb. akkor mentették meg az életét.)
A betegnek ÖNÉRDEKE -csak ott, akkor nem tud róla-, még ha a társadalomra nem is veszélyes, hogy kényszergyógykezeljék.
Ez egy paradox szitu. De így igaz.

Intellektus.
Sokan meg vannak győződve róla, sőt, egyes pszichiáterek úgy gondolták (gondolják), hogy valamiféle fogyatékossággal is jár a kezeletlen elmebaj.
Ez nem egaz.
(A reziduális szkizofréniát+nagyon súlyos epilepsziát leszámítva még nem láttam IQ-ra/intellektusra elmebeteget leépülni.)
Nem arról van szó, hogy 1 elmebeteg meghülyül.
Hanem arról, hogy a gondolatait nem tudja fókuszálni (ill. logikus sorba fűzni néha). Plusz a figyelem nehezen terelhető. (-->Befele figyel, a saját gondolataira, nem a külvilágra.)

Intellektus.
Egy kezeletlen paranoid szkizofrén vagy szkizoaffektív gondolhatja azt, hogy ő Jézus, hallucinálhat, láthat mindenben jeleket stb.

De ha el tudod 40 percre terelni a figyelmét saját magáról, akkor lehet el tudsz vele beszélgetni vele pl. Hrabalról meg a cseh irodalomról. (->figyelem/koncentráció)

Volt zseniális zenész is, aki szkizofrén volt. Akkor még nem volt gyógymód. (Még a sokkterápia+gyógyszerek előtt.)

Remekül zongorázott, zenéről, művészetekről remekül el tudott beszélgetni bármelyik újságíróval.

De amúgy az idő 95%-ában össze-vissza hadovált, meg néha hallucinált.

Azt az 1-et, amire rákoncentrált, abból látszott, hogy megtartotta az intellektusát/IQ-ját.

Amúgy John Nash (Nobel-díjas közgazdász) is.

Vannak ma is a mai Magyarországon szkizofrén egyetemi tanárok+orvosok. By the way. (nem mondom meg ki:P) Igaz, kezeltek. (gyógyszert szedik)

Gyógyszeres kezelés a megoldás.

Szóval jellem/erkölcs, intellektus nem épül le.

A viselkedés viszont erősen torzulhat. Bármilyen irányba.

Amúgy meg genetika.

Az emberek 2-3%-a "elmebeteg". [ma már pszichiátriai beteg]
(pszichotikus depressziós, mániás-depis, szkizofrén, szkizoaffektív)

Ez az arány konstans. És ők tényleg kezelésre szorulnak. De társadalmi elfogadásra is! -nem buzerálni kéne őket- (Tudom, tudom, Hitler ki akarta irtani őket is.)

A 60% depressziós+szedjen mindenki nyugtatót/antidepresszánst viszont a gyógyszerlobbi tolja ezerrel.
Biznisz.

Paradox az egész népnemzeti hozzáállás a dologhoz.

Miközben "mindenki" (sok birka) rohan a nyugtatóért, "depis" stb., felturbózza a dolgokat és nyavalyog.
Addig a VALÓDI pszichiátriai beteget sokan szociáldarwinista gőggel lenézik (Taigetosz-szökevény), és tabu, senki nem meri vállalni, akinek van és vitte valamire.
:S

Alekosznál van sokkal rémesebb példa. Benkő Dániel.
Szerintem ő pl. nemcsak ön-, hanem közveszélyes őrült is. Mégis showműsort csináltak a gurunak...:S Ennyit erről.
@Tóta W. Árpád:

Nem akarom felmenteni a tetteivel járó felelősség alól Alekoszt. Vannak dolgok, amiket tényleg rosszul csinált, pl. az valóban nem volt szép, ahogyan tapizta a lányokat -- erre nincs mentség.
Az emberek viszont nem ezért gúnyolják, nem ezért röhögnek rajta, hanem azért, mert furán beszél, azért, mert rendmániás, azért, mert nincs arcjátéka (többször olvastam a "pszichopata" szót vele kapcsolatban, ami a furcsa viselkedésére és az arcjáték hiányára utalt). Ennek semmi köze az ember jelleméhez, ezek az Asperger-szindróma tünetei. Olyan, mintha elvennék egy vaktól a fehér botját, és röhögnének rajta, ahogy esik-kel az utcán. Bár az is lehet, hogy a közeljövőben ilyen valóságshow-t is láthatunk, mert igény az szemlátomást van rá.

A felelősség itt elsősorban azokat a műsorszerkesztőket terheli, akik nyilván látták, hogy Alekosznál ez nem valami színjáték, hanem ő igazából, gyárilag ilyen, és ennek ellenére kilökték a rivaldafénybe.

Az Asperger-szindróma pedig nem kamu, ha nekem nem hiszed el, keress föl nyugodtan néhány olyan édesanyát, akik Asperger-szindrómás gyereket nevelnek. Vagy talán a 3-4 éves kisgyerekek is csak "nyavalyognak" és "megjátsszák magukat"?
@z_kovacs:

"Ami nem illik az Alekosz-képbe, hogy (a Kramer-féle autistáktól eltérően) az Asperger-szindrómások ált. MAGAS intellektusú emberek. (és pont a logikai készségeikkel ellensúlyozzák a szociális fogyatékosságaikat)

Ezt Alekoszon még nem figyeltem meg. A magas intellektust, amivel jellemzően ellenpontozna."

Az nem szerepel a diagnosztikai kritériumokban, hogy "magas" intellektus, csak az, hogy "átlagos vagy afölötti".
Alekosz átlagos intelligenciájú; szerintem a saját közegéből (8 osztályt végzett biztonsági őrök közege) nem lóg ki. Ebből adódik az is, hogy nem tudja olyan jól palástolni az állapotát.
Valószínűleg nincs is tisztában azzal, hogy mennyire más, mint a többiek, és hogy mások mennyire furcsának látják, ellenkező esetben nyilván a közelébe se ment volna a VV villának.
Nagyon sok olyan aspergeres van, aki nem jut el idáig, a tájékozottabbja-önreflektívebbje is sokszor csak idősebb (30-40 éves) korára.
@semotoid: "A freakshow élt, él, élni fog." (by Árpád)

Akár Aspergeres Alekosz, akár nem.

Árpád ezzel a mondattal írta meg a frankót.

Ahogy régen a cirkuszban mutogatták a nyomorékokat.
(Achtung, az ma már mainstream médiában nem polkorrekt. -Bár a napiszaron, puruttyán valaki még ma is röhög vagy épp szörnyülködik rajtuk!-)

Most ugyanúgy mutogatják a kurvákat, legalja alkeszokat, súlyosan közveszélyes őrülteket (Benkő Dániel), drogosokat. Akár még az Aspergereseket is.

(Ezek sokmindenek, de nem átlagosak. Ebben nem írt jót Árpi.
Nem átlagembereket néznek az átlagemberek, ez freakshow a javából.)

És tessék, tessék, 10 forintért meg lehet nézni az elefántembert.

Persze. Ha Alekosz difis, nem tudja, hogy Aspergeres. (vágom) De szerintem ő is érzi, hogy nem korrekt, amit csinál. De piszkosul élvezi.

Ezért még nem sajnálom őket. Mert ők nem 10 forintért vállalták el (mint anno a nyomorékok), hanem milliókért (!!!), hogy röhögjenek vagy szörnyülkedjenek rajtuk a népek.

(Utálni se utálom őket.
Sajnálni se sajnálom. -nem viszonyulok érzelmileg ehhez a kérdéshez-)

Sajnálom az értelmi fogyatékosokat. Mert mindig csak negatív kontextusban kerülnek elő. (pedig dolgoztam velük és a többség rendes meg a saját szintjén értelmes)

Azokat sajnálom, akik mondjuk autisták, szar nekik, kiközösítik és még 1 kibaszott tévéműsor se szól róluk milliókért.

Benkő Dánielt se sajnálom, remélem időben zárt osztályra kerül, mielőtt megöl valakit.
Azt az egyszeri pszichiátriai beteget sajnálom, akit stigmatizál a társadalom, ld. hülye/elvetemült krimisorozatok tömkelege.

Végszónak:
"Megtanultam, hogy egy embernek csak akkor van joga lenézni egy másikra, amikor segítenie kell neki felállni."
(from Márquez utolsó levele)
@Tóta W. Árpád: kibaszott nagy vadliberális létedre foghatnád a becses kis seggedet, és leülhetnél utánaolvasni dolgoknak, mielőtt pofázól, aztán nem írnál ekkora marhaságokat. Egyébként meg szerintem se kell Alekoszt sajnálni, és ennek a téma felhozatalának se örülök.
@semotoid: Más. De ide tartozik.

Önkéntes szociális munka mellett (ill. hogy én is pszichiátriai beteg vagyok) 1 dologra jöttem rá.

Az értelmi fogyatékosok, mozgássérültek, pszichiátriai betegek, autisták stb. (homoszexuálisok, Aspergeresek) NEM mások sajnálatára vágynak. És segítségére. (már az esetleges fizikain túl)

Már ebből a szempontból is téves a megközelítés.

Egy sérült ember, ha sajnálattal közelítesz felé, az neki rossz érzés.
(És megérzi.)

Még 1 súlyosan értelmi fogyatékos is.

Elfogadásra vágynak. Hogy egyenlő, egyenrangú félként kezeljék őket. (equal) Ill. hogy az ÖNgondoskodásra megkapják az esélyt.

Semmi többre.

Szóval lehet Alekosz még jól is járt.
Foglalkoznak, törődnek vele, lesz 1 csomó pénze stb.
És még lehet neki is jobb.

De ami biztos, hogy nem arra vágyik, hogy valaki segítsen rajta meg megszánja.:S

By the way.
@semotoid: Lehet a posztkádári Magyarországon (ahol mindenki állami segélyt vár) fura.

De a sérült (valamilyen beteg v. rokkant) vagy kirekesztett (ld. homoszexuális) emberekre pont az a jellemző, hogy NEM szeretik, ha babusgatják őket. Mert az ún. emberi méltóságukat erősen sérti. (Úgy érzik, hogy gyerekként vannak kezelve.)

És fokozott bennük az öngondoskodásra való hajlam. (jobban, mint a magyar társadalom jó részében!)

Szimplán annyit szeretnének, hogy ne stigmatizálják, ne buzerálják, hanem elfogadják őket és kapjanak munkát.

Amíg nem sajnáltak még nagyon-nagyon, addig nem tudod, hogy mennyire "gusztustalan" 1 érzés!! (akkor is ha "jóindulatból" fakad a "sajnálat")

Plusz ártasz is nekik. Mert ha kiszolgálsz 1 sérült embert ad 1) rosszul esik neki, ad 2) elveszed tőle (megfosztod!!!) az öngondoskodásra való készségétől. (nem fejlődik)

Na, okés.:)
Erről ennyit.:)
@z_kovacs:

köszi a kifejtős választ.

azt a munkahipotézist tudtam kitalálni h
a "jellem" &/v "személyiség"
nagymértékben jellemezhető az illető értékrendjével.

(és h ez teljes mértékben jellemzi-e ill ha nem jellemzi teljes mértékben, akkor mi egyebet kell még nézni, h teljesebb lehessen a "jellem"zése/"személyiség"rajza
-- azt már nem tudtam leszűrni a fentieidből)
@z_kovacs:

Én is Asperger-szindrómával élek, szóval köszi, hogy felvilágosítasz arról, hogy a magamfajta "sérültek" mit szeretnek és mit nem :P

A társadalomba való beilleszkedéshez az aspergeresnek is fejlődnie kell. Fel kell ismernie, hogy más, mint a többiek, és hogy a beilleszkedési nehézségei ebből a másságból fakadnak, és segítséget kérni. Nekem iszonyú sokat kellett dolgoznom azon, hogy felismerjem ezt, de nagyon sok aspergeres nem jut el idáig, nem ismeri fel / nem fogadja el, hogy mi vele a helyzet, nem kér segítséget, hanem tagadásban él. Ez *alapfeltétele* annak, hogy az AS-sel élő kimozdulhasson a holtpontról, és hogy képes legyen konstruktívan kezelni a problémáit.
Gondolom, abban egyetérthetünk, hogy a valóságshow-beli szereplés nem könnyíti meg a probléma felismerését és konstruktív kezelését... vagy igen? :P

Másrészt a társadalomnak is fejlődnie kell. Egyelőre ott tartunk, hogy sok ember a probléma létezését sem ismeri el: nincs olyan, hogy AS, az AS divatbetegség/kamuszindróma, csak arra jó az egész, hogy az állítólagos AS-esek megússzák a börtönt stb.

Nem hiszi el, hogy nem azért viselkedem hülyén időnként, mert bosszantani akarom, vagy "lusta vagyok" rendesen megtanulni rendesen viselkedni, hanem mert nehezen tudom értelmezni mások reakcióit, testbeszédét stb. (Mint ahogy a diszlexiás sem azért ír hibásan, mert lusta vagy buta, hanem mert úgy van bedrótozva az agya, hogy nehezen ismeri fel a betűket.)
Ami engem illet, tiszta lelkiismerettel állíthatom, hogy mindent megteszek ennek érdekében, és a legtöbb általam ismert aspergeres is nagyon keményen küzd azért, hogy elfogadják, de a társadalomnak is el kell fogadnia, hogy nekünk sokkal keményebben kell azért dolgoznunk, hogy a szociális helyzetekben funkcionálni tudjunk.
Én vállalom a felelősséget a hibáimért -- ha elcseszek valamit, azért bizony engem terhel a felelősség. Ilyenkor sosem szoktam előhúzni az "autista-kártyát", és a jövőben sem fogom. Viszont a jelenleginél azért több megértésre számítanék -- nem csak a magam nevében, hanem azoknak a sorstársaimnak a nevében is, akik nem tudnak olyan jól beilleszkedni, mint én.
@semotoid:

"A felelősség itt elsősorban azokat a műsorszerkesztőket terheli, akik nyilván látták, hogy Alekosznál ez nem valami színjáték, hanem ő igazából, gyárilag ilyen, és ennek ellenére kilökték a rivaldafénybe."

a felelősség terheli az egész produkciós céget (ami lehet h maga a retekklub), az adott televíziót, amely megbízta az adott prod. céget, és
a "nem létező" szabályozókat, ill a létező médiaszabályozást.

ha tisztán liberális/közgazdasági szempontból nézzük, elvi kifogásunk nem lehet a műsor ellen, ezt már megírtam
offos.blog.hu/2011/05/07/worluk_ante_alekosz
(& itt kommentbek közt is megtalálható)
@szorokin: "Munkahipotézis".

Remélem nem pszichológiaszakos vagy, és az én véleményemre akarsz 1 tézist alapozni.:D (Bár lennének ötleteim a pszichiátria megreformálására.->csak tőkeigényes lenne:S)

Az értékrendünk 1 része -urambocsá- szerintem ugyancsak genetikus. (Bár semmi köze az elmezavarokhoz. Külön agyterület foglalkozik vele.)
A magja, a hardcore része a processzornak.

Állítólag a liberálisabb és a vaskalaposabb emberek agyműködése között is van különbség.

Ezt mostanában olvastam, de azelőtt is így gondoltam. (Ez csak erősíti a gyanúmat.)

Hogy az erkölcsi értékrendszerünk 1 része születési adottság. (vagy épp hiány->ld. szociopaták)

Persze ez csak a legeslegalapvetőbb dolgokat befolyásolja.

Erre ráépül 1 társadalmi normarendszer. (amit jó esetben elfogad az illető)

Amikor valaki pszichotikus lesz, akkor ezeknek az alapvető társadalmi normaszabályoknak a követése épül le (fokozatosan).

És egyre inkább csak a basic, alap értékrendszer marad meg.

A viselkedés más kérdés. (Mint írtam. Az valóban -negatív irányban- változik.)

Ez nem jellemzi teljes mértékben a személyiséget. (ehhez jön még IQ stb.)

Ez csak pl. azt fogja jelezni, hogy az illető lehet-e veszélyes másokra.
@semotoid: @z_kovacs:

Alekosz szerepeltetése ügyében
én (aki szintén aspi féle lennék)
@z_kovacs:al értek egyet.

szerintem z_kovács "Ha Alekosz difis, nem tudja, hogy Aspergeres. (vágom) De szerintem ő is érzi, hogy nem korrekt, amit csinál. De piszkosul élvezi." kijelentése alapvetően áll/helytálló

..
egy szószpark (South Park) részre hivatkoznék, a
timmy-s, ADHD/figyelemzavaros/Ritalinos
részre
(4. évad, 3. rész [ Season 4, Episode 3: Timmy 2000 ] (ill a magyar szószpark oldalon a 4. részként van meg:
sp.hoff.hu/episodes/index.php?pS=4
[ itt le lehet tőtteni, csak regelni kell ]

timmy gyagyás/gyépés/stb, tehát, timmy nem lát(hat)ja át h miben vesz részt;
DE
timmy-t szerepeltetik/fellép koncerten,
timmy jól érzi magát közben
az embereknek bejön, szeretik, akár fizetnek is azért h lássák.
@z_kovacs: nem. matek és a természettudományok az alapirányom.

de írtam h aspi féle lennék én is, azaz nyílván utánaolvastam pár doloögnak.
@z_kovacs:

"társadalmi normarendszer. (amit jó esetben elfogad az illető)"

tehát a társadlmi normarendszer,
vagy
1, értékként jelen van az illetőben, vagy
2, nem és ekkor az illető max. csak külső okok miatt tartja be ezeket
(h van rendőrség, aki elkaphatja;
vannak ismerősei, akik kibeszélhetik/pletykálhatják, rossz hírét vihetik, stb)

"Állítólag a liberálisabb és a vaskalaposabb emberek agyműködése között is van különbség."
...
íme:
index.hu/tudomany/brittudosok/2010/10/28/megtalaltak_a_liberalis_gondolkodas_genjet/

[ "A UC San Diego és a Harvard egyetemek közös kutatócsoportja egy 2000 tesztalanyt érintő kutatással bebizonyította"
azaz, ez egy rendes bizonyítás, nem kellett vóna britkutatósok közé pakolnia a zindexeseknek. ]
@semotoid: Lehet kicsit tiszteletlennek érezhetted, amit írtam.

Én elhiszem, hogy van Asperger-szindróma. (Bár arról nem vagyok meggyőződve, hogy Alekosznak az van.)

És hogy máshogy is működhet az agy.

Mivel én meg pszichiátriai beteg (szkizoaffektív) vagyok.

Az agynak is lehet diszfunkcionális a működése biz. téren.
Árpi ebben téved.

Az is ugyanolyan szerv, mint a máj vagy a szív.

Más kérdés, hogy ritka.
Ő összemosta a depivel. Amit a gyógyszerlobbi terjeszt, népbetegség gyanánt.

Kevés autista (Kramer, Asperger) meg kevés VALÓDI pszichiátriai beteg van.

De van. (régen is volt) Ebben téved.

Az emberek pár százaléka, töredéke, erős kisebbség.

(A gyógyszerlobbi más tészta. Az is megérne 1 misét.)

Lényeghez visszatérve.
Alekosz élvezi ezt az egészet. (eddig 1 retek biztonsági őr volt -az miért jobb?-, most meg sztár lett) Láthatóan.
Emellett keres vele 1 valag pénzt.

Innentől szerintem leszarja, hogy ki miért szereti vagy nem szereti.
És tetszik neki a szituáció.

Ebben mi a sajnálatra méltó?

Ha valóban baja van, akkor ez eddig egyelőre 1 sikertörténet.:S

(Amúgy meg közel sem biztos, hogy van. De ha van: akkor?)

@szorokin: Én is erre a kutatási eredményre gondoltam, mint megerősítésre.

(Amúgy is ezt gondoltam, régebben, ez csak megerősítette. Hogy van valamilyen genetikailag kódolt része is a dolognak.)

Igen van:
1. belső értékrendszer,
2. egy társadalmi normarendszer, amit szociális okokból tart be. (nemcsak ismerősök, rendőrség, hanem NEVELÉS miatt is, "így helyes"->ezt tanították neki
Mikor már a rendőrség tartatja be, az szélsőségesebb eset.)

Amúgy a belső értékrendszerre is van 1-2 pszichológiai példa.
Vannak ún. "mezőfüggő" és "mezőfüggetlen" emberek. Pszichésen.
A mezőfüggő ember az, aki hajlik arra, hogy az éppen irányadó társadalmi normákat tekintse abszolútnak. (így pl. egy náci SS tábori őr is érezheti magát ártatlannak, mert tök normális volt, amit csinált akkori társadalom szerint)

A mezőfüggetlen emberek meg jobban hajlanak arra, hogy a saját értékrendszerük szerint éljenek, függetlenül a külső tényezőktől.

Ezzel kapcsolatban is voltak vizsgálatok, és ilyen létezik.

Persze nevelés NAGY kérdése is (nem determinált genetikailag, ne abszolutizáljuk a genetikát), de hajlam is.
@semotoid: Amúgy meg van még 1 tévedés a koncepciódban.
Hogy Alekoszt a fél ország kiröhögte.

A művelt középosztály fintorgott a Való Világon, kiröhögte vagy lepszichopatázta stb.

De a műsor a plebsnek készült.

Alekosz a plebs körében meg népszerű, elismert celeb lett.

Szóval az a tézis sem áll, hogy őt mindenki lenézte, röhögte.

A művelt középréteg ja.

De a műsor nem is rájuk fókuszált.
@semotoid: (A maga -alacsony[abb]- társadalmi köreiben Alekosz népszerű karakter lett. Nem kiröhögött, megalázott.

A középosztály meg az egész műsort lenézte. De az más tészta.)
süti beállítások módosítása