W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Tisztelt ING csoport!

2010.12.01. 07:09 Tóta W. Árpád

Évtizedes kapcsolatunk során sosem kételkedtem abban, hogy megtakarításaim az Önök nyugdíjpénztárában biztonságban vannak. Biztos voltam benne, hogy ha netalán betéved valamelyik fiókjukba holmi ittas paraszt a gereblyével handabandázni, a pénzem attól még nincs veszélyben, és hogy a hasonló bűncselekmények ellen a bankcsoport eredményesen védi magát.
 
Megtakarításaimat a továbbiakban is az Önök kezelésében szeretném tudni. Nem vagyok ugyanis hülye: a gereblyés parasztnak semmi köze nincs ahhoz, hogy harminc év múlva mennyi nyugdíjat fizet nekem az állam. Sőt pontosan tudom, hogy amikor majd belépek a nyugdíjasok akkor már még hatalmasabb seregébe, az akkori kormány ki fogja nyalni a seggemet, amennyire tőle telik. Éppen azért tartom meg a kis malacperselyemet Önöknél, mert valószínűleg kevés telik majd tőle, akárhogy akarja.
 
Aggodalommal tölt el azonban, hogy a Magyarországon bejegyzett magánnyugdíjpénztár mint befektetési forma már meglehetősen kockázatosnak látszik. Kérem ezért az együttműködésüket abban, hogy ezt a pénzt biztonságosabb, lehetőleg a gereblyés paraszt számára elérhetetlen eszközökbe konvertálhassam. Tisztában vagyok azzal, hogy készpénzként ez pillanatnyilag nehezen mozdítható, engem az érdekel, hogy sajnálatosan latorállammá változó hazám kormánya ne férhessen hozzá.
 
Erre a lépésre azért is szükség lehet, hogy az üres, de sajnos sokaknak mégis hihető fenyegetéssel szemben ne az álljon, hogy egy fiatalasszony demográfiáról magyaráz egy asztalnál nyolc percen át. Ennél sikeresebb taktika, ha a pénzt valamivel hozzáférhetőbbé és láthatóbbá teszik. Komolyan mondom, maguk úgy tesznek, mintha még sose csináltak volna reklámot. Erről jut eszembe: nem kaptam még meg a levelüket, amelyben örömmel tájékoztatnak a megtakarításaim összegéről, eddigi és várható gyarapodásáról, lerajzolva, nyereményekkel és meztelen nőkkel. Nem kapták meg barátaim és ismerőseim sem. Szóval szedjék össze magukat.
 
Ezenkívül pedig elhűlve nézem, amint a világ legnagyobb pénzügyi vállalatai bénultan vonogatják a vállukat, mert Magyarország pillanatnyi kormánya megbolondult. Az Önök tavalyi bevétele tizenhárom billió forint volt világszerte, és az ING csak az egyik szereplő azok közül, akiktől a kormány elszedni készül a pénzünket. Elszomorítana, ha ilyen töketlen alakokra kellene bíznom a pénzügyeimet. Akkor se fognak semmit lépni, ha a bankszámlák kerülnek sorra? Mert ebben az esetben tényleg ideje visszatérni a dunyhához meg az elásott aranyhoz.
 
Végül még valami, de ezt már csak érintőlegesen, mert amúgy erről ugatok évek óta. Nem olyan nagy csoda, ami történik. Magyarországon annyi szocialista párt van, hogy össze se tudom számolni. Erős és hatékony képviselete, társadalmi szervezete és sajtója van a gazdáknak, a fuvarozóknak, a pedagógusoknak, de még a pitbulltartóknak is. Érdekes módon a kapitalizmusnak, a szabad piacnak nincsen. Az csak úgy működget, amíg tud. Ha piszkálják, legfeljebb magára számíthat. Ezt el tetszettek hanyagolni. A Magyarországon működő hazai és külföldi tőke tévedett, amikor elhitte, hogy elég lemutyizni a dealt a polgármesterrel, az államtitkárral, a miniszterrel, az meg nem gond, ha az emberek nem értik, mi a tőke szerepe. Ennek az eredménye, hogy a magyarok többsége nem veszi észre, hogy a bankadó meg a Tesco-adó, valamint a nyugdíjpénztáraknál végrehajtott padlássöprés az ő bőrére megy. 
 
A szélsőjobbnak könyvtárnyi népszerű irodalom áll rendelkezésére, Cion bölcseitől a revizionista lektűrig. Szépen ki is művelték magukat, simán össze tudnak rántani egy tüntetést egészen ezoterikus témákban. Önöknek jelenleg azért is küszködniük kell, hogy valamiképpen rávegyék az ügyfeleiket, ne dobják el a pármillió forintjukat egy értelmezhetetlen ígéretért. Ez még nem bukott ügy, de sokkal vidámabb volna mindenkinek, és legfőképp Magyarországnak, ha nem az utolsó pillanatban kapkodva kellene felvilágosítani a jónépet, hogy a bankban az ő pénzük van. Most viszont muszáj lesz. 


Címkék: nemzeti egyuttmukodes rendszere

932 komment · 16 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr152485108

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tóta W. Árpád levele az ING biztosítóhoz 2010.12.02. 16:41:15

Tisztelt ING csoport! 2010.12.01. 07:09 Tóta W. Árpád Évtizedes kapcsolatunk során sosem kételkedtem abban, hogy megtakarításaim az Önök nyugdíjpénztárában biztonságban vannak. Biztos voltam benne, hogy ha netalán betéved valamelyik fiókjukba holmi itt...

Trackback: Tóta W. levele az Index-en 2010.12.02. 16:34:05

Tisztelt ING csoport! 2010.12.01. 07:09 Tóta W. Árpád Évtizedes kapcsolatunk során sosem kételkedtem abban, hogy megtakarításaim az Önök nyugdíjpénztárában biztonságban vannak. Biztos voltam benne, hogy ha netalán betéved valamelyik fiókjukba holmi itt...

Trackback: Csatlkozok! 2010.12.02. 06:52:01

                                          ...

Trackback: ENADEHÉL 2010.12.01. 19:12:55

ENADEHÉLMost, hogy itt az ENADEHÉL, az Egyszeri, Nagyarányú ADócsökkentés, az Elmúlt Húsz Év Legnagyobbika, eszembe jutott valami. Pár hete, amikor a kormány bejelentette a nyugdíjjárulék 9,5 százalékról 10 százalékra emelését, egy-...

Trackback: Tisztelt ING csoport! 2010.12.01. 14:46:45

Évtizedes kapcsolatunk során sosem kételkedtem abban, hogy megtakarításaim az Önök nyugdíjpénztárában biztonságban vannak.

Trackback: Egy rekvirálás margójára 2010.12.01. 14:31:04

A magánnyugdíj-pénztárakban megtakarított összegek költségvetésbe visszaemelése mellett akadnak indokok. A költségvetés egyik legnagyobb visszahúzó tényezője a jelentős, a GDP arányában 80% fölötti adósság. Ennek és kamatainak törlesztése k...

Trackback: Tisztelt ING csoport! 2010.12.01. 13:58:04

Nem kaptam még meg a levelüket, amelyben örömmel tájékoztatnak a megtakarításaimról, nyereményekkel és meztelen nőkkel. Szóval szedjék össze magukat.

Trackback: Jótevőim 2010.12.01. 12:24:31

Mindenki szeret engem. Mindenki nekem akar jót. Most dr. Selmeczi Gabriella segít, hogy tisztán lássak nyugdíjajánlatok között. Nézzük az ajánlatokat és gondolkodjunk dr. Selmeczi Gabriellával.           Ajánlat és kritik...

Trackback: Mégsem a "nyugdíjvédelemre", hanem a költségvetésbe kell a pénz 2010.12.01. 11:17:24

Többen emlegetik mostanság Orwell regényét az 1984-et, ahol például a Szívélyesség Minisztériumának nevezték a brutálisan durva belügyminisztériumot. Ez ügyben szokás említeni Selmeczi nagyasszony ‚nyugdíjvédelmi‘ titulusát. Lássuk, mi az ...

Trackback: Fél Abádszalók Selmeczi Gabrielláé 2010.12.01. 11:14:22

Hárommillió ember megtakarítását "védeni" nehéz feladat, főleg ha az ember lánya anyuci falatozójából kirepülve hirtelen 3000 milliárd forint ellopása megvédése felett bábáskodik, abból pedig már igen sok kiflire telik a Tescoban. Ha ilyen ki...

Trackback: Selmeczi és a szamár-kór 2010.12.01. 10:40:18

meseAtyafiak, ugye emlékeztek még a nagyhírű Rímhányó meséjére! A szamár hőstettet akart végrehajtani, nehogy szamársággal vádolják, hát doktora és erdei biztosa kreáltak egy bűncselekményt, kigyógyítandó betegségéből! De mint ismeretes, oly buzgón vet...

Trackback: A hatodik koporsó 2010.12.01. 10:18:46

Matolcsyné férje nyilván duplagondol mondta, amit mondott. Másképp gyakorlatilag értelmezhetetlen.Nyugdíjügyben annyi mindenről lehetne most írni, Selmeczi Gabriella totális tájékozatlanságától a Sas Józseffel súlyosbított, szombati szocialista tragiko...

Trackback: Lopják a ZZR-t! 2010.12.01. 10:11:08

Így tűnik el a motor a garázsból… Ha már viszik, vigyék: csak hadd verjem pofán a köcsög tolvajt!...

Trackback: Sátáni a terv, még Júdáspénzt sem kell majd fizetni… 2010.12.01. 09:43:30

Jól ki vagyon ez gondolva a Fidesz által, hiszen amilyen környezetet teremtettek, teremtenek, még a Júdáspénzt sem kell majd kifizetniük, úgy tudják benyelni 3 millió ember 12 éves megtakarításait.Ma, ahogy a tőzsdei mutatókat (árfolyamok) olvasgattam ...

Trackback: 24%-os jövedelemadó növekedés és a közösségen kívüliek közössége 2010.12.01. 09:18:44

A nyugdíjpénztárak államosításával és az emberek nyugdíjra félretett pénzének a kizsarolásával  kapcsolatban már sokan nyilatkoztak úgy, hogy ők bizony élnek a "szabad" döntés jogával és maradnak magánnyugdíjpénztári tagok. Én is így dön...

Trackback: A Fidesz fellélegezhet 2010.12.01. 09:16:12

Ahány cikk megjelent a témában, annyival többet írtak róla a kelleténél, mivel egyiknek sem sikerült kiderítenie Fidesz kormányzati működésének valódi mozgatórugóit, pedig ez aztán elég egyszerű volna, kérem szépen:1. Kétharmados parlamenti többségünk ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@malacz69 rettegéselemző:
Persze, teljesen igazad van, ebbe direkt nem akartam belemenni, mert úgy túl hosszú lett volna, a számokat is csak nagyságrendileg adtam meg (a lényeg az, hogy az szja-csökkentéssel - amit egyszerűsítve neveztem 16%-osnak - ~ kijönnek ezek a plusz pénzek a magas keresetűeknél, a modell tehát működik).

Söralátét: itt nincs egyértelmű igazság, mert neked is van igazságod, nekem viszont jól fogható nagy előnynek tűnik maga az egyszerűség (majd ha kész lesz a "mű").
@Lord_Valdez:

’95 március közepe a Bokros-csomag bejelentésének időpontja, vagyis a ’96-os adatot érdemes először nézni, és a ’99-est utoljára, mivel Orbánék ’98 őszén törölték el fontosabb elemeit (ha jól rémlik), ezért a ’99-es születésekre még nem igazán tudtak hatni. Ennek a 4 évnek a mérlege: -17409

’00, ’01, ’02, ’03 évek mérlege szinte pontosan nulla, azaz +2 gyermek.

Most komolyan, te miről beszélsz?
Bokros-csomag hatására 4 év alatt egy adott korosztály kb. legkevesebb 10%-a tűnt el, hiszen előtte nagyjából 17,5 ezerrel többen születtek évente.
Mellesleg, egész jól teljesítettek a későbbi szoci kormányok ebben a kategóriában, de a vita tárgya nem ez, hanem Bokros-csomagjának hatása.
Gyerekek, lehet valahol statisztikai évkönyvet kapni? Abban szokott lenni korfa, meg ilyesmik, de már évek óta nem láttam. Olyan kis kék könyv volt bibliapapiron, van nekem sok, de nem mind, sajnos.
@malacz69 rettegéselemző: "én már sokmindenre hivatkozva hallottam embereket arról beszélni, h egy adott pillanatban miért nem vállaltak gyereket, de a Bokros-csomag ezek között is az egyik leggyakoribb volt."
Nyilván azért, mert baráti köröd az érintett korosztályhoz tarozik. Az én baráti köröm az 56 utáni években nem vállalt azívesen gyereket. (Más nem volt Ratkó).
@malacz69 rettegéselemző: "Mikor született a "második Ratkó-hullám"? És miért épp '99-ben aktivizálták magukat a gyerekeik?"

A hetvenes évektől kb. 80-90-ig.
@malacz69 rettegéselemző:
De honnan a nyavalyás francból veszed, hogy annak a hatása?
Ha a 96-os adatot kell először nézni, akkor a 95-ös -3500 micsoda? Megérzés?

Azért említem, hogy lásd, hogy nem jön össze az érvelésed logikailag. A szoci kormányok visszacsinálták a Fidesz családtámogatását, és mégis nőtt.
2004-ben jönnek az első megszorítások és nő. Komolyan nem látsz semmi ellentmondást?

Másrészről a vicc kedvéért tegyük fel, hogy a Bokros-csomag okozta. Szerinted egy államcsőd mivel jár? Mekkora jóléti áldozattal? Mekkora közbiztonsági áldozattal?
@Lord_Valdez:

Elképesztő, h milyen értetlen vagy, és azt sem értem, h az Orbán utáni szocikormányokkal miért jössz, hiszen nem állították vissza a Bokros-pakkot, sőt: Medgyessy komoly osztogatásba fogott rögtön az elején, nemhogy Drazsé-féle megszorítás… az mi? Lószar.

Megismétlem: Bokros-pakkot ’95 márciusban jelentik be, arra az évre már nemigen van hatása, habár a vége felé még egy pici lehet, hiszen márc. közepén még 9,5 hónap vissza van. Ezért legyen a 95-ös év az etalon a 112 ezerrel, és akkor ezzel Lalának kedveztem, mert ebben picit már benne van a keze.

Mivel Orbán még csak ’98 őszén tudta eltörölni a Bokros-csomagot, az ő kormányzásuknak hatása a ’99-es költségvetéssel kezdődött, vagyis lényegében ’00 az első év, amikor az „övék a felelősség”, érvényesül az ő politikájuk hatása az emberek gyermekvállalási kedvére nézve.

A ’99-es adat 94,6 ezer, ami kb. 84,5%-a az etalonnak választott ’95-ös évnek. A Bokros-csomag hatása alatt lévő években tehát kb. 15%-kal kisebb lett az aktuálisan kezdődő nemzedék. Orbánék legalább nem rontottak ezen, azt meg sosem vitattam, h Medgyessyékkel „több pénzt az embereknek” évek kezdődtek.
@Tóta W. Árpád:
Szerintem ez a lényeg (akármit is gondolunk a Manyu-okról és arról, kié az ott felhalmozott pénz):
Ha a nyugdíjpénztári pénzekből a kormány egy fillért is nem a nyugdíjakra fordít, akkor az emberek nyugdíjcélú megtakarításait másra költi és leginkább emiatt lehetne ellene próbapereket indítani, ugyanis amikor ezek a pénzek befizetésre kerültek, szó nem volt arról, hogy másra is fordíthatja őket a mindenkori kormányzat.
@tolsztoj:
"nem Alföldi Robertákra és hasonlókra bízni a nép szaporodását, mert egyelőre a természet még nem elég "liberális", és férfiaknak férfiaktól(?) még nemigen születhet gyerek (persze lehet hogy a jövőben ezt is megoldjátok - de akkor kérem demokratikusan a dolgot kiterjeszteni pl. a kecskékre, lovacskákra is, jó?)."
Erről beszélek. Mit kellene tenniük a melegeknek a szaporodás érdekében és egyáltalán ki bízza rájuk a nép szaporodását? Tudtommal azok vállalnak gyereket, akik gyerekre vágynak (nekem pl. van egy kisfiam.) Szerencsére még nem kötelező a szaporodás (hogy aztán a sok felelőtlen ember újabb és újabb menhelyeket töltsön meg a nem kívánt utódokkal...)
Ha az ön világa a normális, én inkább élek a saját bolond világomban, köszönöm. :-)
Félretéve a politikát (és a szemét buzeráns mszp-t, hogy a nyakunkra hozta ezt a kisstílű fasz fideszt). Azért Tót te sem gondolod komolyan ugye, hogy az ami a magánnyugdíjpénztárban van az a tiéd. Te ekkora ökör nem lehetsz. Az nem úgy van, hogy te elmész nyugdíjba, és odamész a manyupodért isten tudja melyik kifizetőhelyhez, és feleszed egyben a pénzedet. És ezt más se gondolhatja komolyan. Ekkora egy faszságot. Ki van ez találva, sose jársz jól, tudják mennyi ideig él egy átlagember... Semmivel sem nagyobb kockázat az állami rendszer, nem véletlenül az állami garancia jelenti a legmagasabb garanciát. (és nem vagyok fideszes).
@malacz69 rettegéselemző:
Malacka, ezt hívják úgy, hogy vulgárstatisztika. Én is beszállok vulgározni, mert van más, sokkal valószínűbb és kevésbé egyhegyű magyarázat.

Az 1964-1968 között született korosztály a rendszerváltás környékén került szülőképes állapotba. Akkor még 24 éves kor környékén szültek átlagban. Ez az életkor innentől kezdve viszont elkezdett szépen egyenletesen felfelé kúszni. (ez egy sokösszetevős egyenlet, amelyben benne van a rendszerváltás miatti bizonytalanságtól kezdve az ajrópai trendek (szingliforradalom) bejövetelén keresztül sokminden – valamilyen szinten talán még a Bokros-csomag is)

A szülési életkor felfelé kúszása nem állt le. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a rendszerváltást követő időkben egyszerűen időben eltolták a gyermekvállalást a nők. Aztán amikor az 1968 után született generációnak már kezdett lejárni a biológiai órája, akkor elkezdte „kiszülni” magát . a XXI.század első 5-6 évében

Most a 24 év helyett már 30 év az első gyerekszülés ideje. EZ az a tény, ami meghatározta a lukas éveket. És ettől „nőtt meg” valamennyire aztán a gyerekvállalás 2004-től. Ugyanis akkortól már nem volt lukas generáció, mindenki egyformán elég későn szült. Ez magyarázatot ad arra is, hogy a szocik alatt megint mégis miért volt nagyobb növekedés, mint Orbánék alatt.

A divattrendeknek szerintem jóval nagyobb hatása volt a gyerekvállalásra, mint a Bokros csomagnak. Minden szarra kellett a pénz: hirtelen el kellett menni nyaralni hórvátba, hirtelen plazmatévét kellett venni (amiből egy gyereket 3 évig lehet etetni) . Tipikus századeleji anziksz: a legújabbfrizurás plázataposós derékigérőpufidzsekis huszonéves anyukajelölt panaszkodik: gyereket? Mire? Miből? Aztán elklaffog a dizsibe kétezres belépővel még hármat ráköltve hajnal négyig.

A Bokros csomag egy fasza kis indok volt nekik is: Lásd, ezért nem lesz gyerek még, ezért kell a pénzemet másra költenem. Te is ezt a vonalat követed, malacka. Jó ráfogni a csúnyabácsira. Meg könnyű is.
@brain drain: meg amennyire te tévedel. az állam egész biztosan (bejelentve!) elkártyázza a manyup pénzünket. Most ennyit jelent az állami garancia.
Pár év múlva meg, ha nem lesz ormótlan gazdasági fellendülés, akkor nem fog tudni nyugdíjat fizetni az állam. Lásd korfa/foglalkoztatottság

Etatisták ébresztő: eljött az öngondoskodás kora. Ki kell a kádári velfer sztétet pakolni az egyenletből.

A mostani államok már nem a régiek. sokezer ribillió dollárral vannak eladósodva. A polgáraik dettó. Az "egyszer ezt meg kell szívni" ideje most jött el. A mi életünk játékéban ez a Magad Uram verzsön 1.01
Csak gondoltam, ennek a videónak a magyarra fordítása és terjesztése kezd időszerű lenni: (1946-os BBC "a despotizmusról")

video.google.com/videoplay?docid=102585813125825400#
@malacz69 rettegéselemző:
Sajnálom, csak a racionális dolgokat tudom megérteni.

Több dolog van itt.
1. Adott volt egy helyzet, amikor az államcsőd és a megszorítás közül lehetett választani. A megszorítást választották. Ezért kérdezem, hogy szerinted mivel jár egy államcsőd. Hogy fair dolog-e a kisebbik rosszért kárhoztatni?

2. Medgyessy-kormány eltörölte a gyermekek után járó adókedvezményt és helyette visszaállította az alanyi jogon járót.
Ez ugyanúgy növekedéssel járt, mint amikor az alanyi jogon járót törölték el és az adókedvezményt vezették be.
Egy intézkedés és az ellentéte is ugyanazzal a következménnyel jár. Ez ellentmondás.

3. A szocik mindenféle beavatkozása ellenére nőtt a gyerekszám, holott a "tanulmány" leírja, hogy világosan "a szocialista–liberális kurzus pedig csökkenésére vezet, mert a konzervatív értékrendhez közelebb áll a nagyobb család és a több gyermek."
Ez ellentmondás.

4. Ha van egy eső trend, ami a beavatkozás után egy kicsit még jobban esik, akkor értelmes dolog-e a teljes esést a beavatkozásnak tulajdonítani? Ha nem, akkor mekkora része tulajdonítható neki?

5. Ha a 99-es költségvetés annyira jót tett a gyerekvállalásnak, akkor hová lett a hatás 2001, 2002-ben?

A valóság az, hogy 2001-ben a második Ratkó-generáció első hulláma pontosan 27 éves volt. Ebben az évben 20%-kal több 27 éves volt, mint 28 éves. Az átlagos gyerekvállalási kor ekkor: 27,56 év. Magyarul hirtelen nagyon sok új szülő lép be a képbe. Ezért kezdődhet el egy azóta is tartó stagnálás. Az a nem egész 3% ingadozás, ami azóta látható, nem sokkal több, mint zaj.

@a szív fészkei:
Melyiket és kitől?

@brain drain:
Ez egy kötvény. Egy kötvényt nem tudsz elkölteni a boltban, de attól az még a tied.
Mellesleg van itt egy lengyel cucc:

www.forexyard.com/en/news/Poland-wont-follow-Hungary-on-pensions-PM-aide-2010-12-06T101133Z-UPDATE-1

"Hungary's example shows that short-term, anti-system or one-off solutions don't work," Michal Boni told Reuters. "We are determined not to follow in Hungary's footsteps. We will search for different solutions."
@brain drain: "a szemét buzeráns mszp-t, hogy a nyakunkra hozta ezt a kisstílű fasz fideszt"

De mint kiderült ez a teljesen alkalmatlan társaság (mszp) még mindig lényegesen felelőségteljesebb, szabálybetartóbb és az emberek érdekeit szemelőtt tartóbb társulat (volt).

Ez az igazán ilyesztő!
@malacz69 rettegéselemző:
Csak az ateisták, pacifisták és pornográfok nem használnak Anti-Transpit!

Te használsz Anti-Transpit?
@a szív fészkei: Pedig mennyire itteni figura volt az! :-)

Nekem inkább az órás volt a csúcs Az ötödik pecsétben. Ahogy dülöngél a széken, és benyomja, hogy: hazudik. Na az üt. Még ma is.
@brain drain:

"Az nem úgy van, hogy te elmész nyugdíjba, és odamész a manyupodért isten tudja melyik kifizetőhelyhez, és feleszed egyben a pénzedet."

De, pontosan igy van.

"Semmivel sem nagyobb kockázat az állami rendszer, nem véletlenül az állami garancia jelenti a legmagasabb garanciát."

Lasd a kreativ inflacio szamitas, megorizzuk a nyugdijak erteket, -13. havi nyugdij, stb. Jarni jar, csak nem jut.
Az ilyen Matolcsy fele vateszek mutatjak leginkabb, hogy az allamnal rosszabb helyen nem is lehetne az ember penze.
Gondolom az autodat, lakasodat, felesegedet se dobnad be a kozosbe :D
atv.hu/cikk/20101206_matolcsy_utolso_elotti_lett_az_unio_penzugyminiszterei_kozul

Merjunk kicsik lenni :D

www.vargamihaly.hu/interjuk/173_munkaugyi_felugyelet_helikopterrel_hat_ez_nonszensz

"- A Fidesz kategorikusan elutasít minden "megszorítást". Mégis hol takarítanának meg 300 milliárdot? A bürokrácia-csökkentés, intézmény összevonás kevés ehhez.
- Több százmilliárdos megtakarítási lehetőséget látok már az első évben is. Egy hiteles, nagyobb legitimációval bíró kormány a piacokon kisebb kamat-felárral tud hitelt felvenni. Ez a tétel önmagában elérhet 300-400 milliárd forintot is évente"
@malacz69 rettegéselemző: Mellébeszélsz, ez természetes, ha nincs érved. Hidd le, ha Orbán-Gyurcsány összehasonlítást kérnek tőlem, átirányítom hozzád, de nem erről volt szó, hanem Mo-szomszédai. Gondolom a tőzsdeindexre is van valami frappáns magyarázatod, hogy ennyire prosperáló, felelősen vezetett gazdaságba miért áramlott annyi pénz. Vagy miért nem.
@brain drain: Természetesen nem kell ahhoz fideszesnek lenni, hogy hülye légy. Lehetsz jobbikos vagy LMP-s vagy egyszerű Szili Katalin-imádó is. :-)

A MNYP-i számla megszűnik, ha a tag eléri a nyugdíjkorhatárt, meghal, vagy rokkantnyugdíjas lesz. A tag az összegyűlt pénzösszeget a nyugdíjkorhatár elérése után egy összegben felveheti, vagy a statisztikai átlagéletkorig hátralévő hónapok számával elosztva, havi nyugdíjként kérheti.
Elég sok kommentet végigolvastam, de egy szempontot még senki sem említett.

Nevezetesen, hogy az egykulcsos adó kedvéért elrekvirált magánnyugdíj nem jelent végleges megoldást. (Ne, malacka, kérlek, ne ellenkezz - ne, xsasha, kérlek te se ellenkezz! - a magánnyugdíj pénz, ami elvileg megvédésre kerül, de facto a költségvetés bevételi oldalán jelent meg, részint az egykulcsos adó ellensúlyozásaként).

Ez az, hogy jövőre a kormány feléli 12 év, igaz kötelezően előírt, de mégis magánjellegű megtakarításait. És utána miből fedezi a bevételkiesést? Tudniillik ez meg fog jelenni 2012-ben is... - nem fogja tudni elkerülni a keserves, szenvedéssel teli átalakításokat, hiába is igyekszik - sőt, lehet, hogy a sors iróniájaként, a nagy gebasz éppen 2013-ban fog jelentkezni, a választások előtt. (Hacsak nem oszlatja fel magát az országgyűlés, és nem írnak ki új választásokat, melyeket természetesen szintén a Fidesz nyer).

"Ügyeskedhet, nem fog a macska egyszerre kint s bent egeret".

És, bár tudom, továbbra is oltári nagy szemétségnek hat, hogy ezt mondom, nem tudok szurkolni a fidesz sikerének, annak ellenére, hogy tudom: kudarca az ország kudarcát is jelenti. Itt én ennek dacára kifejezett ellendrukker vagyok: sikere iszonyatosan rossz üzenet volna nemzedékek számára: azt üzenné, hogy a cél szentesíti az eszközt.

A modern konzervativizmus ezt megtanulta - hogy a cél semmilyen körülmények között sem szentesíti az eszközt. A Fidesznek is meg kell tanulnia - akármennyire is fog fájni neki, akármennyire is fog fájni minekünk. Enélkül a tapasztalat nélkül iszonyatos jövő várhat.

A Fidesz egész attitűdjét, egész magatartását bele lehet sűríteni abba a görög szóba, hogy "hübrisz". A hübrisz egészen szigorú értelméről van itt szó, amikor valakik egy szintre helyezik magukat az istenekkel.

Ha vannak égiek, akkor ez a hübrisz nem maradhat megbosszulatlanul.
atv.hu/belfold/20101206_orban_szerint_a_moody_s_csak_azt_tette_amit_o_fel_eve_megmondott

Gyuri szerint meg a Moody's tévedett. Hát persze, Gyuri és Viktor, az EU hülye, a hitelminősítő téved, a lengyelek szintén, csak ti vagytok roppant okosak, és ezek meg majd csak ámulnak, amikor tülkölve húz el mellettük a magyar TGV.

Amikor a butaság akaraterővel meg vakhittel párosul, az nagyon kemény kombó.
@szerénységem: "A tag az összegyűlt pénzösszeget a nyugdíjkorhatár elérése után egy összegben felveheti"

Ekkora ökörséget még életemben nem hallottam :D Gratulálok :D

Nem egy kaszinóban élsz ember, vedd már észre :D

Azért ez a demokrácia elég ártalmas is tud lenni, főleg ha a fogalmatlan csőcselék úgy érzi, hogy önmegvalósítást kell végeznie az interneten :D
@szerénységem: Egyébként nagyon könnyen hülyéztél le kispolgár, de el kell, hogy keserítselek, semelyik párttal nem szimpatizálok, ugyanis nincs rá szükségem. Te viszont hívő vagy, és az sose jó, ha valaki semleges véleményt próbál megfogalmazni.

Tudod olyan ember is van, aki már évekkel ezelőtt visszalépett az állami rendszerbe, na erre varrjál gombot, mivel tudható, hogy minden országban az adott állam garanciája jelenti a legmagasabb garanciát, nem véletlenül, hogy a kereskedelmi bankok esetében is az a legmagasabb biztonsági tényező, hogy az állam garanciát vállal a betétesekért (ha a bankkal probléma lenne)...

Ettől függetlenül a fidesz barom módjára ámokfut, és aljas módon viszonyul a demokratikus intézményrendszerhez.

És ettől függetlenül a magyar kispolgár nehogy már azt gondolja, hogy a manyup-pénze egyben felvehető és, hogy az kizárólag őt illeti. Az ő pénzét is forgatják, befektetik, elbukhatják, és nyugdíjas korában kb csak a kamatait fogja megkapni amit korábban befizetett (nem is ő, hanem a munkáltatója, tehát, csak óvatosan ezzel az "enyém az a pénzzel"). Mennyi kispolgár van már ebben az országban. Jól lehet rajtatok szórakozni, netes hőbörgőkön.
@brain drain: Felveheted, nyugi, van olyan ismerősöm, aki már fel is vette, miután nyugdíjas lett. És nem a munkáltató fizeti, hanem én a bruttó béremből. A munkáltató kiegészítheti 2 százalékkal.
Persze, van olyan, aki visszalépett, mert nem érte meg neki, ezért hagyták nyitva a lehetőséget. Légy szíves olvass utána mindezeknek.
@amergin:

"Ne, malacka, kérlek, ne ellenkezz - ne, xsasha, kérlek te se ellenkezz!"

ez egy dal kezdete, ezt éneklik egy szelíd táborűznél, malackának és xsashának, ők könnyes szemmel kukoricát ropogtatva hallgatják meg vannak hatódva.
@brain drain: ""A tag az összegyűlt pénzösszeget a nyugdíjkorhatár elérése után egy összegben felveheti"
Ekkora ökörséget még életemben nem hallottam :D Gratulálok :D
Nem egy kaszinóban élsz ember, vedd már észre :D"

Érdekes, apósom most ősszel ment nyugdíjba és felvette a teljes járandóságát. De biztos neked van igazad valahol... egy másik univerzumban.
@Törpemongúz: xD Mongúznak piros ponty :)
Szív fészkei:

Már kikapcsoltam a lehetőségét annak, hogy nekem valaki a mail-re visszaírjon - hogy másztál be mégis?

Az indexxel való találkozást is befejeztem

De mégis felelek , mert látom , nagyon felment az adrenalinod - talán találva érzted magad, mert te is ehhez a balliberális csürhéhez tartozol?
Fölöslegesen ugrálsz - én csak pontosan leírtam azt amit láttam, és átéltem - és akármit mondasz, Magyarországon semmi akadály nem volt a magzatelhajtásnak - aki akarta, annak mebcsinálták - ezt Csehszlovákiában bizony nem lehetett - úgyhogy nem is értem min izgultál úgy fel.
Látom, hogy nektek "anyaországiaknak" nem lehet segíteni . képtelenek vagytok a nemliberális, objktív gondolkodásra - talán a zsidó Talmud men az agyatokra...
@tolsztoj: hát persze, te buta fasz. itt az anyaországban kötelező felszerelés a talmud, megbüntet a rendőr, ha nincs nálad. na takarodj.
Mondjuk a nemliberális mint az objektív szinonimája, illetve az anyaország és a Talmud egy mondatban:). Az is fura, hogy jut el egy érvelés az államosítás védésére odáig, hogy hol lehetett abortuszt végeztetni meg hol nem. Írás okát értem és pártolom (nem értem, hogy lehet, hogy csak egy ilyen hülye kislány dadog a kamerában kampányt tud a biztosító lobbi összetrehánykodni), de nem sikerült többre mint egy nagy felháborodott hőzöngés. Bár lehet pont ez volt a célja.
Az egyébként vicc, hogy tömegesen vannak hívők, akiknek a törlesztőjük a másfélszerese mint választások elött viszont a lakásuk piaci értéke a 60 %, elviszik a megtakarításukat és még mindíg kommunistázva védik ezt a kommunista kormányt, mert ez az egyetlen siker volt az elmúlt 20 évükben, hogy fülkeforradalmat nyertek egy már 3 és fél éve megdöglött szétrohadt párt ellen. Ha van matematikus itt, akkor kíváncsi lennék, mi jün ki ha a szánalmas szónak a döbbenetesedik hatványát szeretném megkapni.
@manipul: Ki a faszom az a Mesterházy, és hogy jön ide, hogy egyszer csak kevesebb képviselő lesz (ha lesz)?
@amergin: "nem tudok szurkolni a fidesz sikerének"

Sajnos egyet kell értsek.
Sőt! Minél előbb!

Ha hamar kapnak két nagy pofont az eutól és a világtól, 'osztán hazamennek, akkor az ország kevesebb kárral ússza meg.
Minél tovább tart ez az ámokfutás, annál nehezebb lesz ledolgozni, egy emberöltő már nem is lesz elég [vagyis deklaratíve az én életem már végérvényesen tönkretették!!!]
@amergin: "hübrisz nem maradhat megbosszulatlanul", követi a díké. Csak sajnos, nemcsak az lehetséges, hogy a világ kipofozza őket a szinpadról, hanem az is, hogy a zemberek egy része fölébred és lövöldözni kezd.
A fiataloknak ez talán jó szórakozás lenne.
@tolsztoj: "képtelenek vagytok a nemliberális, objktív gondolkodásra"

Hogyan lehet a nemliberális gondolkodás objektív? -
Idén járt le egy tíz éves kötvényem az ING-nél.
Nagyjából, jó ha a befizetett lóvét visszakaptam.
Ló...szt se kamatozott tíz év alatt.
Ha folyószámlán hagyom, kétszer ennyi lenne.
Ennyit a nagy szakértelmükről.
@eMeL:
Örülök, hogy a GDP 80 %-ára az ingyenélőknek adott juttatásokkal feltornázott hiány miatt nem aggódsz, csak a nehezen számszerűsíthető "ámokfutás" bánt.
Remélem, egyszer én is fizetek majd annyi adót és járulékot, hogy ilyen magabiztosan törleszthessük az államadósságot. ;o)

BTW, a MNYP-ak ne költség az éppen kivét előtt álló csekély hozamomat semmiféle reklámra, mert nem adtam nekik rá felhatalmazást. Szeretném a lehető legtöbbet átpakolni önkéntesbe, ha már ilyen helyzet alakult.
@tolsztoj: Ne bántsd Magyarországot, és az ott élő embereket, nem mindenki politizál, de a politizálók között is vannak rendes emberek. Ne általánosíts, nincs jogod hozzá.
Igen ez a nemliberális objektív nekem is egy fából vaskarika. De mint kiderült aki "anyaországi" (Ezek szerint ez egyesekben kifordult magyart jelent automatikusan)az egyben zsidóbérenc is. És persze a zsidó ortodoxok imádják az abortuszt
@tolsztoj: Ha neked abból áll a nemliberális gondolkozás, hogy valami képzelt erkölcsi fölényből lecsürhézel onnan fennkölt bérceidről, legyen ez a te legnagyobb boldogságod ezentúl. :-DDD

Igen, balliberális vagyok, igen örülök, hogy te csürhézni méltattál és nem tartasz magaddal egy színvonalúnak. Rémisztő perspektíva lenne számomra, ha igen.

Csehszlovákia, mint mintaország, kac-kac - voltam ott még komenista időben (78-ban), hát annál szürkébb, szomorúbb hely kevés volt. A filmeseik vittek egy kis színt bele de ugye az egyik zseni meg is lépett. Olvastam drága elég Páralt és Hrabalt, ne állítsd már be azt a világot eszményinek!

De az tényleg nagyon elegáns, hogy lelépésnek még finoman ide talmudozol egyet.

Én nem léptem be hozzád, van egy szolgáltatás, ha válaszolnak neked, azt megküldik a megadott címedre. Meglátsz, törülj, ne idegesítsd magad! Tudod: "Ne állj ellen a gonosznak erőszakkal!" Hajdan eredetiben is nyomtam.

Na, minden jót - tetszelegj tovább ebben a pózban, nagyon szórakoztató ez a jobbos panoptikumotok. :-))
@Tóta W. Árpád: Az az édes benne, hogy miközben folyton sivalkodik, hogy kisebbségi létben tengődik Trianon miatt és őrzi nekünk érdemteleneknek a hazfiság lángját ott a bérczeken, azért a mintaországa a szigorú Csehszlovákia, Románia, ahol nőknek kuss! volt. Asszonynak szülni kötelesség, lánynak szülni dicsőség Ratkó Anna után szabadon ugye - éljenek az árvaházak (mibul?).

Mert anyaország az olyan, hogy direkte mindenki hobbiból kapartatott, ő csak tudja, dolgozott itt egy hónapig a nőgyógyón és látta. Biztos van szerinte erre ilyen felszólítás a külön ide nyomtatott Talmudban és marxengelsleninben is.

Egyszerű az ilyennek az élet.
@Lord_Valdez: A Bokrost nyeső jó malacztól: "Másrészről a vicc kedvéért tegyük fel, hogy a Bokros-csomag okozta. Szerinted egy államcsőd mivel jár? Mekkora jóléti áldozattal? Mekkora közbiztonsági áldozattal? "
@szerénységem: Igen, ilyen a zseni. Nincs hozzá hasonló, bármilyen szerepben súlyosan ott van... Drágán megfizetett szegény érte.

A fia nem rossz, de a közelébe se ér, de nem is ambicionálja, az is igaz. Néha van egy-egy hanglejtése, amikor az apja szól ki belőle.
@geszvat: <<feltornázott hiány miatt nem aggódsz, csak a nehezen számszerűsíthető "ámokfutás" bánt.>>

Annyiban látjuk másként a dolgot, bár elismerendő (mert van történelmi léptékű rálátás), hogy a szocik ciklikus gazdaságpolitikát csinálnak, de rendre előtörő elmebajuk mellett is megmaradtak a jogállami keretek között, tiszteletben tartva a polgári értékeket (pl. szerződés, vagyonhoz való jog) és tetszik nem tetszik, de végig a világ nagy többségén sikeresen működő liberális gazdaságpolitikát folytatták.
Ha valamit elkúrtak, ők maguk, saját kezükkel lapátolták vissza a lóba amit kellett.

Nagyon kiváncsi leszek, amikor megbuknak oviék, lesz-e egy olyan lezáró mondat, mint amit a szocikra lehet mondani: "... de a végén bokros mégiscsak..." vagy "... azért bajnai jó sínre tette..."

Mindannyiunk érdekében reménykedem, hogy lesz egy normális erő a fideszben, amely az utolsó percben elrántja a kormányt.
Mert ovi jelenleg bekötött szemmel, jól bebaszva nyomja a gázpedált, száguld a világ teherautójával szembe és vigyorogva hősködik (más f*szával veri persze a csalánt!).
Mai idézet Kósától egy Index cikkben:
"Egy angol fiatalember, aki üldögél a City-beli irodájában, és kólát szürcsölve kinéz az ablakon, és elnézi a ködös angol háztetőket, annak mit fáj az egyébként, hogy ön mondjuk kap-e tizenkettedik havi fizetést vagy sem. Nem számít, mert másból él, nem nézi a magyar nyugdíjast, nem nézi a magyar munkavállalót, a magyar családokat. Az sem érdekli, hogy Magyarország van-e vagy nincs. Nem vitatom el ezt az álláspontot (...), de a magyar kormányt meg hadd érdekelje már, hogy ne állandóan az embereket szorongassuk"

"Ha rájuk hallgatnánk, arról beszélnénk, hogy miért kellett elvenni az emberek tizenegyedik havi fizetését"

Jujj! Azt hiszem ezért az alakításért nyugodtan odaítélhetjük Kósa Úrnak a demagógiai Oscar díjat.
Az jutott eszembe, hogy az MNYP-ben maradók számláira vessünk ki vagyonadót!
(Tehát nem a hozamra, hanem az ingatlanok adóztatásához hasonlóan a számla értékére.)

Ezzel szemben, az állami pillér nem jár ilyen hátrányokkal! Érdemes inkább azt választania minden felelős Öngondoskodónak!
A könyvelőm a következőt mondta:
a járulék egy olyan izé, melynek fizetése ellenében , akinek fizetem, az ellenszolgáltatást vállal, a jövőben akár.
Kötelező az ellenszolgáltatás. Tehát, amíg nyugdíjjárulékról beszélünk, és azt fizetem, addig az állam kötelezi magát az én majdani nyugdíjam fizetésére, halálomig, ámen.
Na, ezért lett adó. Nyugdíjadó. Adóbefizetés egy dolog, az után semmiféle ellenszolgáltatási kötelezettség nincs.
Ügyes a Fidesz ebben. Ezzel elkerülték a 10-20 év múlva jósolható pereket, amikor a járulékért cserébe követelheti az állampolgár az ellenszolgáltatást.

Erről vélemény?

És de jó, 16%-os SZJA előleg, hurrá. De az EHO most már 27%, és kinéz, megemelik. Mondjuk 35%-ra.A vállalkozók támogatásáról ennyit...
@okostojgli: Hát úgy jön ide, hogy Ön ezt írta, rendkívül eredeti stílusban: "hogy Viktorka fizetésének adócsökkentése, aminek következtében 5 millával visz haza többet,"
Gondoltam nem tudja, hogy itt nem Viktorkáról van csak szó, hanem más képviselőkről is. Például, akit talán nem ismer, Mesterházyról.
Eddig fogta?
Akkor tovább. Ha velem kíván levelezni előbb mossa ki a száját, mert a buta alpáriságon kívül még egy értelmes kommentje nem volt.
Tudja a stílus maga az ember.
@Lex újdiaszpóra: esetleg szurkálhatnánk őket aids-es tűvel!
@manipul:
Akar veled a faszom levelezni.

Maradjunk annyiban, hogy Viktor ne vigyen haza egy árva petákkal se többet. Válság van.

A kérdés még mindig kérdés: ki a faszom az a Mesterházy, hogy hivatkozási alap?
Faszkalap Szijjártó azzal hárítja el az üzemanyag jövedéki adójának csökkentését firtató kérdést, hogy annak idején az akkori kormány a Fidesz hasonló felvetését demagógiának nevezte.

Mi a faszom van itt, az MSzP mint hivatkozási alap?!
@Tóta W. Árpád:

"ezt nem értem. rég meg kellett volna hirdetni a nyereményjátékot, szétszórni száz suzukit a maradók között, ilyenek. "

Szép ez az angoltanári hardcore kapitalista szemlélet, kár hogy a logika jelenti a legfőbb ellenségét.
:)

Mi van, ha megnyerem a Suzukit és átlépek az államiba?
Vagy ha nem nyerem meg és átlépek?
Ahhoz hogy a pénztáraknak az akció megérje, szerződés kell, miszerint a Suzuki sorsoláson résztvevők még sokáig nem léphetnek át. Ez így már nem is lesz olyan nyerő.

Még egy dolgot érdemes bevinni a hozam kérdés vitájába, az alapkezelői díjak (amely alapokból az MNYP vásárol), külön nem jelennek meg a költségek közt, hanem a befektetések hozama lesz kevesebb, így nem csak a dedikált működést fedező összegeknek kélt lába, hanem még itt-ott sok pénz folyt el a rendszerben, jól elrejtve az árgus Öngondoskodó szemek elől.
Hogy pontosabban mennyi lehet, azt meg tudom érdeklődni, ha esetleg erről terveznél írni egy "leleplező" avagy "tényfeltáró" posztot. (Bár ez ugye megváltoztathatná az egyszeri angoltanár világképét, az meg egy aranytojást tojó tyúk. Nagy dilemma...)

Az igen jól tejelő pénztáraztatási biznisznek Magyarországon bizony befellegzett, talán a csehek átveszik ezt a vívmányt, a kötelező-magán stafétát. Sok boldogságot hozzá!
@sityak:

Csak a korrektség kedvéért:

@brain drain felvetette: hogy az "A tag az összegyűlt pénzösszeget a nyugdíjkorhatár elérése után egy összegben felveheti"
mondat nem igaz.

Erre te írtad: "Érdekes, apósom most ősszel ment nyugdíjba és felvette a teljes járandóságát. De biztos neked van igazad valahol... egy másik univerzumban..."

Az igazság szerencsére nem "odaát" van: Más vonatkozik a 2013 után nyugdíjba menőkre. Próbáld akkortól egyben felvenni a pénzed :-)
@okostojgli: "annak idején az akkori kormány a Fidesz hasonló felvetését demagógiának nevezte"

Vagyis formállogikai alapon *beismerte* hogy akkor ők is demagógok voltak [vagyis nem a nép megmentői, csupán kihasználói voltak].
A Stabilitás Pénztárszövetség főtitkára szerint:

"a magánnyugdíjpénztáraknál a várakozások szerint 13 milliárd forint bevétel származik 2010-ben, a kiadások pedig előreláthatóan 17,6 milliárd forintot tesznek ki, kiindulva a szeptember végéig megvalósult 14 milliárd forintból."

És sír a 0,9 %-os költségszint miatt, holott Nyugat-Európában átlagosan 1,2 %-kal működnek a pénztárak, miközben a bérköltség kb. ötszörös. Elhúznak a p.csába.
@Lacóka:

"esetleg szurkálhatnánk őket aids-es tűvel! "

Az gonosz dolog lenne, az államiba terelés viszont nem gonosz.
www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=467349&place=vezeto_cim

"Az Európai Bizottság (EB) és az Ecofin egyetértett abban, hogy nem büntethető egy olyan tagállam, amely visszalép egy olyan nyugdíjrendszerbe, amelyet 18 másik uniós tagállam alkalmaz"

Helyes észrevétel!!!
@Lex újdiaszpóra: Igazad van. Az állam a legjobb gazda, mint az már többször is bizonyíttatott. Aki pedig ezt balga módon nem látja be, annak elvesszük a pénzét, oszt (jónapot - áthúzva) gondolkodhat, hol rontotta el. Kádárral jobb volt, Munkáspárttal jobb lesz!
Az egybites okostojásoknak:

A "kötelező magánnyugdíjpénztár"-ban a kötelező azt jelenti, hogy nem önkéntes, ergo az állami is kötelező, a magán pedig azt jelenti, hogy nem állami, mint ahogy az önkéntes sem.

Tehát:
az állami: kötelező, nem magán;
a kötelező: kötelező, magán;
az önkéntes: nem kötelező, magán.
@Lacóka:

Az állam jó gazdája az állampapíroknak.
Különben nem venné a kutya se.
@Lex újdiaszpóra: Az állami tulajdon mindenhatóságát azzal akarod alátámasztani, h a magyar állam kap hitelt a piacról? Huhh, oki.
@Lacóka:

"Az állami tulajdon mindenhatóságát azzal akarod alátámasztani, h a magyar állam kap hitelt a piacról?"

Messze nem az állami tulajdon mindenhatóságáról van szó, ezt csak magadnak képzeled és bután ismételgeted, mint egyetlen érvedet, amibe kapaszkodni tudsz.

Itt most arról van szó, hogy az állam tökéletesen alkalmas például egy állampapírból álló portfolio vezetésére.
Ebben az MNYP pénztárak egy fillérrel sem voltak ügyesebbek. Sőt! Ügyetlenebbek voltak.

Alkalmas továbbá ezen adósságok nyilvántartására és visszafizetésére, különben nem lehetne a piacon eladni államkötvényeket. Gondolom ez is világos mint a napfény.
(Tehát még egyszer: az állami tulajdon "mindenhatósága" ezzel nincs alátámasztva, ez a megállapítás nem ezt mondja.)

Tulajdonképpen ha megfigyeled, az APEH számlák ezt a névre szóló "adósságfelírást" már tudják, bár jelenleg nem értékpapírokat tárolsz rajtuk. Innen már csak egy lépés annak megértése, hogy miért volt kidobott pénz az MNYP.
@Lex újdiaszpóra: "Innen már csak egy lépés annak megértése, hogy miért volt kidobott pénz az MNYP."

Elfogadom, hogy ennyire eladósodott és folyamatosan finanszírozásra szoruló államnak hiba volt így és ilyen manyup bevezetése. DE(!) miután bevezették született egy szerződés az állam és a polgárai között! Az meg kultúrembereknél kötelez! [Gentleman's Agreement]

Másrészt ennyi idő után szétrugni a rendszert kimeríti a felelőtlenség fogalmát is. [Kérdezz rá nagyapádra mi a véleménye arról a gazdáról, aki közvetlen a termőre fordulás előtt kivágja a gyümölcsfát tüzifának]
@Lex újdiaszpóra: fent azt írtad, h meg kell adóztatni a mnyp-t, h rosszabb legyen, és így az emberek majd rájönnek, h át kell menni az államiba (ami szted már most is jobb, kicsit ellentmondás, de ha az az alapfeltevés, h az emberek hülyék, akkor akár egyet is érthetünk)

erre mondtam én, h lehetne aids fertőzéssel is fenyegetni a maradókat, döbbenjenek már rá a marhák, h hülyeséget csinálnak.

(btw, ironizálni akartam, de a kormány által kitalált szabályozás se sokkal kevésbé nevetséges. de kőkonzervatívként megadják a választás lehetőségét.)

a fenti kommentre: végülis igazad van. ha ez nem egy cinikus rablóbanda lenne, hanem komolyan vennék, h lehessen választani, semmi ne legyen kötelező, akkor mondjuk kitaláltak volna egy olyan rendszert, ahol 3 lehetőséged van:
1. maradsz a felosztó-kirovóban 100%-kal
2. 75% megy a felosztó-kirovóba, a 25%-od pedig az újonnan létrehozott állami mnyp-be, ami állampapírokba fekteti, és a mindenkori mnb alapkamattal növeli
3. 75% f-k, 25% mnyp, mint most

ezt még el is lehetne reformnak hazudni.

de hogy az állampapír hozamokat minek kavartad ide, az nem teljesen világos, mert kurvára nem lesz nyilvántartva, h mennyit fizettél, és még kevésbé lesz a hozamokkal növelve. így most van egy darab választásod, a 100% f-k (meg persze a 3 napos sátortábor a megyei központ előtt, h aztán a most várható nyugdíjad harmadát kapd)

a legfelháborítóbb a dologban:
- nincs szabad választás, amit felkínálnak, az bicskanyitogató, a polgárok zsarolása
- ez nem _reform_, ez pénzbehajtás, mert kell a pénz az adócsökkentésre (az 1 db választási ígéretre), az meg, h 30 év múlva mi lesz a nyugdíjakkal, az le is van szarva részükről
@Lacóka:

Valóban, a Fidesz még adós pár szükséges átalakítással, ennek egy részét tavaszra ígérik, az egészségügy már most láthatóan csúszni fog.

Abban közösen reménykedhetünk, hogy a kötelező MNYP ügy volt a csúcs, és jöhet egy hosszabb nyugis időszak.
@eMeL:

Nehéz idők rendkívüli intézkedéseket kívánnak!
A módszer valóban nem volt finom, ebben nincs vita.
Csak a gyengébbek kedvéért, hogy mi is a magánnyugdíjpénztárban "tárolt" állampapír: A gyerekeidnek kölcsönadott pénz a szüleid nyugdíjára.
@okostojgli:
"Akar veled a faszom levelezni."

Pedig lehet, hogy okosabb, mint Ön!
@Lex újdiaszpóra:
Úgy tűnik te sem tudod mi az az állampapír, és mi az egész MNYP államosítás lényege. Állampapír = államadósság. Ennek megfelelően, ha az állami rendszerben akármennyi állampapírt is odatennének a neved mellé (állampapírból álló portfólió), pont ugyanannyi államadósság keletkezne, mint amennyi most az MNYP miatt van. Na jó, nem egy kicsit még több is, mert ugye abból a pénzből amiből eddig részvényt, egyéb kötvényt vettek (ez az ominózus 530 milliárd) is állampapír (=államadósság) keletkezne.
Szerinted mit jelent az, hogy az MNYP államosításból származó bevétel államadósság törlesztésre megy? Örültél mi, hogy a mocskos karvalytőkének jól visszabasszuk a pénzt, hogy nesze nem kell, nem fizetek rá kamatot se bi-bi-bi? Hát ezt bebuktad, uis Viki bá' és Gyuri bá' pont egy fillért sem fizet vissza senkinek, hanem azt az adósságot amivel NEKED (meg nekem, meg minden MNYP tagnak) tartozott eddig az állam "fizeti vissza", azaz elveszi az állampapírodat és széttépi. Hopp, és máris törlesztve van az államadósság.
Ha nyilván akarnák tartani, mint adósságot, az egésznek nem lenne semmi értelme.
@zkdqts:

"akármennyi állampapírt is odatennének a neved mellé (állampapírból álló portfólió), pont ugyanannyi államadósság keletkezne"

Két dolgot igyekszel itt összemosni.

-A ténylegesen kibocsájtott állampapírok nyilvántartása olcsóbb, ha nem üzemeltetsz rá feleslegesen pénztárakat.
Ezzel még nem nyerünk sokat, mert ettől az állam adóssága még nem csökken, bár ez is valami, és "kevés" pénzt is igazán kár lenne kidobni.
Látható, hogy az MYNP-k ignorálásával még akkor is nyernénk, ha az államadósságunk nem csökken!

-Valójában (remélhetőleg) nem lesznek kibocsájtott állampapírok. A lengyelek például egy "speciális" állampapírban gondolkodnak, nekünk erre nem lesz szükségünk, sem arra, hogy a lengyel módszert elfogadja az EU. Államilag vezetett egyéni számláknál csak felírnak egy összeget, ami nem jár új kibocsájtással, de a járadékszámítás alapját képezi. (Ettől még lehet az majd nagyon kevés is.) Ezt a felírt összeget kamattal ugyanúgy növelheted, mintha kötvény lenne, de mégsem kötvény.

A cél tehát (és ez nem csak Magyarország célja), hogy ne explicit adósságként legyenek ezek az összegek nyilvántartva.
A jövőben két lehetőség előtt állunk:
-Az EU átáll egyfajta implicit adósságszámításra, amin a világ jót röhög majd.
-Nem áll át, és Magyarország közben megszabadul az implicit adósság (egy részének) explicitként való feltüntetésétől.

Ha az első eset valósul meg, akkor minden további nélkül jöhetne az állampapírok állami őrizgetése (nincs veszteség a kibocsájtás miatt), ekkor a lépésünkkel csak hatékonyságot tudtunk növelni, de államadósság (és deficit) csökkentés viszont nem jönne létre.

Ez így érthető?
@Lex újdiaszpóra: "Abban közösen reménykedhetünk, hogy a kötelező MNYP ügy volt a csúcs, és jöhet egy hosszabb nyugis időszak"

Jó volna, de én látok még magasabb lehetőségeket is. Ez még nem a csúcs.
@Lex újdiaszpóra:
Azért annak örülök, hogy csak ezt az egy állításomat találtad kifogásolhatónak :)
Viszont azt a könyveléstechnikai csodát, hogy felírnak egy összeget, aminek se fedezete, se elszámolási következménye, mégis kamatozik és mégsem implicit adósságszámítás, amin a világ jót röhög, azért kíváncsian várom.
Ráadásul lehet, hogy az országnak az az érdeke, hogy ez explicit adóssága kevesebbnek látsszon, viszont a befizetések nagy részét összedobó kisebbségnek az az érdeke, hogy ez látható legyen, mivel egyébként kisebbségben vannak (ja, hogy erről a modern rabszolgaságról már volt itt egy post...), tehát viszonylag kicsi az esélyük az érdekérvényesítésre, amíg 1 ember 1 szavazat. Hogy mennyire akarja egy kormány ezeket az embereket további befizetésre motiválni, az már megint más kérdés.
Arról meg, hogy mennyire érjenek el nagy hozamokat az akármilyen pénzintézetek az állampapírokon az a véleményem, érjenek el minél kisebbeket. Az ugyanis azt jelenti, hogy egyre kisebb kamatot fizetünk az államadósságra. Mi a jobb nagyobb hitelre kisebb kamatot fizetni, vagy kisebb hitelre nagyobb kamatot? A nagyobb állampapír kereslet kisebb kamat viszonyát ugye nem kell magyaráznom?
index.hu/gazdasag/vilag/2010/12/12/megis_megmaradhatna_a_magannyugdij/

Kisfaszom :(
Na, hat innen nem fogjak azt mondani, hogy boccs megis jo helyen vannak a nyugdijpenzek.
Egesz sokan voltunk a Hosok teren.
@Waldi!: én nem zárom ki, h szépen lassan megadják magukat. először: oké, jan31 helyett dec31-ig kell dönteni. aztán oké, a váltásról kell nyilatkozni. aztán oké, aki marad, nem bukja az állami részt.

hátha. mondjuk én örök optimista vagyok.
"A lengyel pénzügyminisztérium hét végi közleménye szerint sikerült megállapodni az Európai Bizottsággal abban, hogy figyelembe veszik a nyugdíjreform költségét az államháztartási hiány kiszámításakor."

index.hu/gazdasag/vilag/2010/12/12/megis_megmaradhatna_a_magannyugdij/

az az érzésem, hogy ettől függetlenül is szüksége van a fidesznek a pénzünkre. akkora lyukat ütött a költségvetésen...
nem értem miért azokról húznak le még bőrt, akik jól gazdálkodtak, felelősen gondolkodtak... ahelyett, hogy jó példaként mutatnák föl a többieknek.
@Lacóka:

dec31 igen, hallani ilyet
de ez most akkor mi???

melyik az az időpont, ameddig zsarolhatóak vagyunk?

árulja már el valaki?

és melyik az az időpont, ahonnan nem tartozom többé a néphez?

tisztázhatná valaki
ennél gusztustalanabb tudósítástnem olvastam mostanában...

index.hu/belfold/2010/12/12/a_legnagyobb_diktaturaban_sem_volt_ilyen/

ott voltam, a képek nem épp akkor készültek, mikor már félórája ott álltam. késtem kicsit, karácsony gergővel együtt érkeztem. körbenézve rengeteg fiatalt láttam, akik a lezajlott diákdemonstrációról beszélgettek. meglepve láttam egy-két öreget elvétve. szinte csak fiatalok voltak jelen. tizenévesektől max negyven körüliekig... eleinte mikor megérkeztem a hősök tere elülső részének fele telt meg, aztán amikor távoztunk, már jóval nagyobb lett a tömeg. nem tudom az index mikor kattintgatott... nevetséges azon gúnyolódni, hogy jelen vannak ilyen faszfejek is mint szanyi... mert akkor pl a másik lüketóni karácsony gergő is mit keres ott...politikusok talán robotkészülékek? mert ha nem...akkor nem mindegy, hogy odajön-e vagy sem bármelyik?

ideje volna már felhagyni ezzel a marhasággal, hogy ha civil demora elmasírozik x meg y meg zé akkor megszentségteleníti a civil rendezvényt.

szanyi civil, amíg föl nem verekszi magát a színpadra és csak elvegyül...

az isten áldjon meg már minden hülyét könyörgöm ez undorító ez a menj már innen stílus, mit rugóznak ezen emberek, hogy mi mitől civil?

mindnyájan vagyunk valakik!
dániel péter szervezettegy demot, amire vasárnap délután kisétáltak szoci és lmp-s politikusok is...

és akkor mi van?

mellesleg arra a kérdésemre nem kaptam választ, ami miatt elmentem, mert amúgy már tök okos vagyok a témában, legalábbis épp eleget olvastam erről az elmúlt két hónapban -jelzem többet,mint az elmúlt tíz évben, amióta van ezaz egész... szóval a 60 napos határidővel történő manyuppénzek kötelező visszafizetéséről, amennyiben nyugdíjas valaki...na erről senki sem beszélt. tiszta homály.

ja és orbán küldött a "jelentéktelen" demonstráció szervezőinek egy smst. hehe(már ha igaz)

természetesen úgy kezdődött, hogy orbán viktor miniszterelnök úr így és így ezért és ezért... magyarán nem ő írta ezt sem. még azóta sem sikerült megtanulnia smst írni...
Ennyit tennék hozzá:

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=475703609835
@zkdqts:

"Viszont azt a könyveléstechnikai csodát, hogy felírnak egy összeget, aminek se fedezete, se elszámolási következménye, mégis kamatozik és mégsem implicit adósságszámítás, amin a világ jót röhög, azért kíváncsian várom."

Ezt a találgatást hagyjuk meg az EU bürokratáknak, amint írtam a legvalószínűbb, hogy nem áll át implicit számításra, és ezért nekünk mégjobb lesz a világ. A kötelező mynp-nek meg részünkről annyi, innentől lehet valódi öngondoskodást folytatni valódi ügyfél odafigyeléssel, valódi versenyhelyzetbe hozva a pénztárakat.

"Arról meg, hogy mennyire érjenek el nagy hozamokat az akármilyen pénzintézetek az állampapírokon az a véleményem, érjenek el minél kisebbeket."

Az jó ha kicsik a kamatok, viszont az MNYP hozam annál ne legyen már jelentősen kisebb, mintha te magad vennéd meg a magad számlájára az állampapírokat mindenféle szakértelem nélkül, mint egy buta automata, mert jelenleg ezt a helyzetet sikerült a pénztárakban előállítani. (nem részvény portfoliokra gondolok, ott indokolható a veszteség!)
@anyátok:

"én látok még magasabb lehetőségeket is. Ez még nem a csúcs. "

Miket látsz?
:)
@kamill77:

Ez fizetett Fidesz hirdetes volt vajon? 600-700 ember, persze. Tomeg szelen kifele vannak a kepek, vagy tavolrol, halszemoptikas total, interjuk a kezdes elott. Kb. a 80 % volt 40 alatti, gimnaziumi es egyetemi tarsak, szoval eleg elit kozonseg.
Tenyleg undorito, csak nemi berrettegozes hianyzott.

"Szónoki teljesítményéről sokat elárul, hogy a közönség először itt kezdte kórusban kiáltozni, hogy Vesszen a Fidesz, illetve Orbán, takarodj!."

Akkor mar illene hozzatenni, hogy a rendezok azt mondtak, hogy hagyjak abba, mert le leszunk partrendezvenyezve.

Arpad, ugye ez mar egy MTI tudositas atvetele volt? :D
@Lacóka:

Hat egy igazi lose-lose szituacioba sikeril belaviroznia magat csillagszemu Csaba kiralyfinak.

Ha innen "hagyjak" magukat meggyozni, hogy Csanyi oligarcha testvernel megis jo helyen van 800.000 ember megtakaritasa, es nem tozsdeztek el, az minimum arcvesztes. Ha az alkotmanybirosag elkaszalja a maganositast es nem adnak visszakezbol egy kokit nekik, akkor az felhivas keringore, hogy meghatralasra kenyszeritheto a palinkaforradalom. Ha csak emberseges felteteleket adnak a maradasra, azzal beismerik az aljassagukat.

Ha viszont megis megteszik, annak ellenere, hogy bejott a zsarolas az EU-val szemben, azzal hatalmas kart okoznak az orszag megiteleseben, felaldozzak a nyugdijrendszer fenntarthatosagat es kiiratkozunk a kulturallamok korebol.
@Waldi!:

"es kiiratkozunk a kulturallamok korebol."

Ezzel nem fogunk kiiratkozni, bármennyire szeretnéd.
@Waldi!:

"Akkor mar illene hozzatenni, hogy a rendezok azt mondtak, hogy hagyjak abba, mert le leszunk partrendezvenyezve."

na nehogy már tilos legyen azt mondani valakire hogy húzzon a pitsába

picit azért jólesett ilyet hallani, és még csak párthoz sem tartozom. akkor hogy is van ez? pártsemlegesség kizárja, hogy valaki anyázni akarjon? mert aki anyáz, az már tuti pártos? és aki mégis tartozik valamelyikhez, már nem nyilváníthat véleményt?

azt elfogadom, hogy a hangnem lehetne szebb is. de az ítélkezés legyen már szabad, legalább amikor az utcán a levegőbe mer ordítani valaki. mert ott még talán lehet...

ha egy szervező rendre utasítja azt, aki azon anyázik, ami miatt meg lett hívva a nagyérdemű, az képmutató és álszent. valamint helyezkedésre bíztat, gyávaságra hív föl. ha már ő nem mer valamit kimondani, hagyja hogy más megtegye. ennyi. de nehogy már álmoralizálásba kezdjen. mégis minek hívta ki akkor a tüntetőket.
torokgaborelemez.blog.hu/2010/12/13/297_ember_tervez

"A Fidesz nagyon komoly hibát követett el, ha nem volt elég gondos és megfontolt akkor, amikor ebben az ügyben eldöntötte, lépni fog. Azt feltételezem, hogy ismerve néhány friss (és egyelőre nyilvánosságra nem került) kutatási eredményt, ezt most már a kormánypárt vezetői is tudják, látják, nem véletlen, hogy szinte naponta próbálnak korrigálni, módosítani az eredeti irányvonalon. A politikában azonban ritkán jön el a deus ex machina, amit egyszer már elrontottak, azt legfeljebb szépíteni lehet."

Mar kezdtem azt hinni, hogy meg ettol is csak emelkedni fog a nepszeruseguk :D
amit nem értek, hogy Magyarország elvileg évek, évtizedek óta több nemzetközi gazdasági egyezmény tagja. ezek között kétoldali befektetést védő egyezmények is vannak melyeknek az országunk ugyanúgy tagja (szinte minden európai országgal, ausztráliával stb van ilyen megállapodásunk). ezek a kétoldali egyezmények a magyar állam jogait és kötelezettségeit is meghatározzák, bizonyos gazdasági kérdésekben - többek közt ezek az egyezmények biztosítják a külföldi befektető számára, a befektetésének biztonságát illetve, hogy azonos (vagy bizonyos egyedi esetekben kedvezőbb) feltételekkel működhet mint egy hazai vállalat. érthetetlen, hogy egy Spar, Tesco, Auchan stb miért nem lép jogilag a teljesen abszord módon csak rájuk kiszabott adók ellen. a kereskedelmi láncok mellett a biztosítóknak is kell, hogy legyen jogi alapja fellépni az 'elkobzás' ellen.
vagy én nem értek hozzá és nem így van? jogászok?
Itt egy korrekt vélemény a témában:

www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=468818&place=kepnelkulivezeto2

"A nyugdíjrendszer második pillérének megszüntetése szükséges, és szakmailag indokolható lépés a PSZÁF elnöke szerint. "

"Szász Károly az MTI-nek nyilatkozva azt mondta: a magánkasszák működtetése drága volt, s a vagyonkezelésért fizetett díjak vizsgálata során jogszabálysértést is megállapított a felügyelet."

"Azok a nyugdíjpénztárak, amelyek mögött professzionális szolgáltatói háttér van, magasabb költséggel és alacsonyabb hozammal működnek, mint amelyek nem rendelkeznek ilyen háttérrel. Ez azt valószínűsíti, hogy a pénztárak költségágon, valamint az alacsonyabb hozamokon keresztül ezt a szolgáltatói hátteret táplálták. A lehetőségeket maximálisan kihasználva ezen a vonalon - ha szabályosan is - jelentős vagyon áramlott át a mögöttes szolgáltatói körhöz"

"A Nyugat-Európában hasonlóképpen tőkefedezeti elven működő magánpénztárak foglalkoztatói nyugdíjpénztárak, amelyek valószínűleg azért tudnak hatékonyabban működni, mert kifejezetten a pénztártagok érdekeit képviselik, szemben a mi modellünkkel, ahol elkülönülnek a pénztári szolgáltatói érdekek"
@Lex újdiaszpóra: Egy valamit elfelejtettél idézni a "korrekt" véleményből: "Szász Károly szerint érthető, ha azok a nyugdíjpénztári tagok, akiknek a jogosultsági viszonya folytonos, és messze az átlag feletti jövedelemmel rendelkeznek, áldozatként élik meg a "visszalépési alternatívát". Úgy vélekedett azonban, hogy az átlagnál jobb helyzetben lévőknek a társadalmi szolidaritás jegyében nagyobb terhet kell vállalniuk."
A PSZÁF vezetője ne buzdítson társadalmi szolidaritásra az MNYP államosításával kapcsolatban. Adakozzon a saját pénzéből hajléktalanoknak, mentsen meg hitelválságba kerülteket, és közben nyilatkozhat ilyet. De miközben az elvtársai elveszik éppen a 3 millió dolgozó pénzét, aki az adófizetése révén így is eltartja a rosszabb helyzetben levőket, illetve a hangzatos adócsökkentés után most nagyobb teher vállalására buzdítani, minősíthetetlen.
@zkdqts:

Az átalakításoknak mindig vannak vesztesei és nyertesei. Ha a vesztesek között vagy, az még nem jelenti azt, hogy rendszerszinten is a te érdekeidet kellene előtérbe helyezni, attól még az átalakítás lehet összességében jó.
A kötelező magánpillér megszüntetése is ebbe az irányba mutat, és ezen az sem változtat, hogy szerinted Szász Károly csak személyes adakozás után buzdíthat szolidaritásra.
@Lex újdiaszpóra: A kötelező szolidaritás akárhonnan nézzük is a vesztesek érdekeit helyezi rendszerszinten előtérbe.
De legalább azt megmondhatná már végre valaki (esetleg némi tényekkel alátámasztva), hogy kik is lesznek ennek a mostani átalakításnak hosszútávon a nyertesei.
@zkdqts:

"A kötelező szolidaritás akárhonnan nézzük is a vesztesek érdekeit helyezi rendszerszinten előtérbe. "

Magyarországon sajnos vesztesből van sok. Történelmi tapasztalat, hogy a többségre bizony illik odafigyelni, még akkor is ha vesztes. Ezt a réteget egy nyertes kisebbség szolidaritástól mentes kapzsisága, elégedettsége csak tovább küldte lefelé a lejtőn. (Lásd kötelező magánnyugdíj, kötelező kivonulás a szolidaritásból.)

"kik is lesznek ennek a mostani átalakításnak hosszútávon a nyertesei. "

Az egész ország nyerni fog vele, legközelebb a 2014-es választásokon lehet ezt az irányt elvetni vagy megerősíteni. Akkor már lesznek tények is, amiket értékelhetünk. pl. Kis adók, csökkenő állami eladósodottság, valódi verseny az öngondoskodásban. Egyelőre csak a hisztis libsi nyavalygás hallatszik.
süti beállítások módosítása