W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Füstadó

2009.05.15. 10:55 Tóta W. Árpád

 

A szocik képesek a vagyonadóból is jövedelemadót csinálni. A Fidesz meg hülye, szokás szerint.

 

Ld még: A dublőrök éjszakája



Címkék: mszp orbán program bajnai

485 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr601122607

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Luczifer-bazár 2009.05.16. 06:16:10

Szelektál-e a válság?Hogyne!    Az nyer, akinek jobbak az alkalmazkodási képességei, akinek az adott viszonyok között nagyobb a teljesítménye. A győzelem tehát legalább annyira függ a környezettől, amihez alkalmazkodni kell, mint az ad…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.05.15. 16:18:08

JövőképA FIDESZ-ben az a jó, hogy szinte minden mondatuk mellé oda lehet tenni egy másikat, amit szintén ők mondtak, mégis valahogy pont az ellenkezője az elsőnek (oké, ez mondjuk a többi pártra is igaz, de rájuk hatványozottan). És itt nem kell nagy időt…

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.05.15. 11:52:35

Megvan az SZDSZ új plakátarca!A Szabad Demokraták gőzerővel keresték az új plakátarcot, miután a múlt héten felmerült a vád, miszerint egy ismert utcai harcos látható hirdetéseiken, Jobbikos szimpatizánsá maszkírozva. Ezt a Szabad Demokraták határozottan…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@vakapad:

jelentős részben egyetrértek, de az alább feltett kérdésedre válaszolnék:

"Akinek tehát nagy jövedelme és jelentős ingatlana van, az se nem veszít, se nem nyer, akinek kis jövedelme és jelentős ingatlana van, az veszít, akinek pedig nagy jövedelme van, de nincs jelentős ingatlana, az nyer. Nem egészen értem, hogy az első csoportba tartozók miért kiabálnak."

Tehát:

Az elmúlt 20 évben, mióta dolgozom, jelentős adózott jövedelemre tettem szert, jól élek belőle, és még házat is építettem. Lassan meg is szakadok belé, ugyan tervezem még, hogy valameddig dolgozom, de nem szeretnék addig, míg bele nem halok. Szeretném élvezni is a munkám gyümölcsét, majd ha abbahagyom, és a megtakarításaimból (és a nyugdíjamból, ha még lesz) szereték megélni. Addigra ugye nem lesz jövedelmem, de remélem, vagyomon és házam igen.

Milyen jövedeladókedvezményben fogok én akkor részesülni, amikor már jövedelmem nem, csak vagyonom és házam - nomeg ingatlanadó kötelezettségem - lesz? Én ezt a vagyont és a házat szeretném továbbörökíteni, nem a nyugdíjas koromban felgyülemlett tartozásomat (ingatlanadómat).

Azt hiszem, egyszerű...
off
Árpád, erről írj egy cikket, hogy a ruszkik hogy feladták a leckét Európának az Eurovíziós Dalfesztivál rendezésükkel.
Válság ide, válság oda, itt demonstrálva lett, h Oroszország világhatalom (annyi pénzt nyomtak bele ebbe a showba, mint még senki soha), mint ahogy pár napja is a katonai díszszemlével.
on
és tudsz nekem mutatni mondjuk egy településre való bérlakást, amely(ek) közül valamelyiket kivehetném?
egyet értek azzal, hogy nem kell egy ilyen országban sok millió lakás-tulajdon, mert...

de ahhoz, hogy választási lehetőség lehessen, kellene választék is...

mondom, igazad van...

@egÉSZ vs. FÉLész: 1.: nehéz, igen nehéz bevallani, hogy adócsalás pediglen van, még kicsiny magyar parcellánkon/gödrünkben is.
ráadásul, ha valaki pártatlanul, szenvtelenül felbecsülné, lehet, hogy a most sejtettnél is izzasztóbb eredmény kerekedne ki... szóval van ez is, bármennyire is takargatják azok, akik most "böcsületes nép ez" szólamokkal udvarolgatnak nép bácsinak: éppúgy létezik, akár a "ci-bű" c. jelenség, holott azt is igyekeznek akt. szószólók "nem létező"-nek megmagyarázni...
@egÉSZ vs. FÉLész:
ja, és a másik:
a magán-tulajdont oly nagy hatással sikerült szentté avatni, hogy a lakosság hatalmas hányada igyekezett csábító áron "tulajdon"-t szerezni...

na, nem akarom a magán-tulajdon intézményét degradálni, de gondoljunk bele, hogy hogyan legyen valaki "mobilis" "munkaerő", ha pl. ide köti minden, még a "sajátja" is?...
A vagyonadó kommunikácíós blokkjával egy figyelemelterelés zajlik.

Hovatovább előrebocsájtom, hogy akinek 5 IQ-nál több szorult a kobakjába, az levágja, hogy a normál adóknál, ahol be kéne szedni a nagy pénzeket inkább nem csinálunk semmit, mert a minket pénzelő érdekkörtnek az nem lenne jó.

Ez nem szoci betegség, ez a magyar korrupt tolvaj megélhetési politika szüleménye. Itt van már 20 éve mégsem tudunk vele mit kezdeni.

Egy kérdés: Vajon miért van az, hogy csak az APEH adószámlái, kb 5 banknál vannak?
Boldog szülinapot Index !

Van mit ünnepelni.
Vértes András támadja azokat az intézkedéseket (kb. az általam is jelzett logika alapján), amik a lakástámogatási kedvezményeket érintik.

Nem ért hozzá, balliberális barátaink?
de mér' progresszív kulcsos?!

ja, már emléxem. fizessenek a gazdagok. boáá
Na vegre egy jo iras, kezdesz magadra talalni Arpi!!!

felelos, normalis... ez mintha kimaradt volna belole:
index.hu/gazdasag/penzbeszel/2009/05/15/el_a_kezekkel_az_ingatlanadotol/
Szerintem Bajnai Gordonnak van igaza.

el lehet költözni kesebb lakasba, söt szerintem el is kell, akar egy elet munkaja akar kettőé.

ja, hogy ez embertelen?

AZ! racionalis ugyan, de embertelen.

dehat ki mondta, hogy a kapitalzmus emberseges???

midnight coder 2009.05.15. 18:48:42
"[Az állam]a nagyobbik markát tartja. Azaz toplistán vagyunk a munkát terhelő adókban, de még préselünk kicsit a népen a vagyonadóval is. Kapják be a szocik."

szerintem is! de nem azert mert adoztatnak, az lenne egy normalis orszagban is, hanem mert nem kepesek vilagpiacon eladhato termekpalettat kiepiteni,
mert eszekbe se jutott ujratargyalni pl a közműeladast, hanem nincs jobb otletuk mint elvenni a nyugdijasoktol...
Aternatív 2009.05.15. 18:48:50
"Ezt az SZJA-ból levonásos baromságot ne tudom, ki találta ki. Ezzel csak azt érnék el, hogy a kacsalábon forgó palotában lakó minimálbéres vállalkozó bevallana annyi jövedelmet, hogy a vagyonadóval megint nullára hozhassa ki az adófizetést, oszt jónapot."

ugy van! de ez a levonas nem baromsag. Csak nem igy ahogy gondoltak, hanem:

egyzseruen nem lehet tudni mennyi a lakasok erteke. Ezert az egyetlen modja a vagyaonado bevezetesenek, hogy nehany évig a lakas ertekenek X%-a, mondjuk 0.1%-a, levonhato az SZJA-bol.
ahogy en a magyarokat ismerem lenne tulönges es foleje becsles. Mikor mar minden ingatlan utan vissyigenyeltek akkor lehet bevezetni az ingatlanadot mondjuk 10X, azaz 1 % mertekben.
akkor senki nem mondhatja hogy nem er annyit a haza, hisz ő maga állapitotta meg önkent es dalolva...
@butaállat: taállat 2009.05.15. 19:21:25
"Magyarországon ma 800.000 rokkant nyugdíjas él....elgondolkodtató szám."

840 000 és valoban elgondolkodtató!
a fele ennyi lakosu Szlovakiaban
29 ezer!!! azaz több mint 10szeres a cslo nalunk...
@akira2:

én azzal a gondolattal is eljátszottam már, mi lenne ha adóparadicsomot csinálnánk az országunkból?

Jó duma:

„Igen, lehet, hogy egy pesti panellakást elsőre furcsa kényelmesnek nevezni, de mások még rosszabb helyen laknak, például vidéken vagy albérletben, esetleg sehol. Van lejjebb, nyugi. Ott már internet sincs.”

Ismét egy fricska...
Esetleg elég volna egy kis animáció, amin kéthetes érett slejmmel diszkréten szembe köpik a kedves olvasót.
@akira2:

Eléggé az. Ha jól hallottam, úgy tervezik, hogy a nyugdíjasoknak nem kell ingatlanadót fizetni.
@Karesz (Charlie):

"szerintem is! de nem azert mert adoztatnak, az lenne egy normalis orszagban is, hanem mert nem kepesek vilagpiacon eladhato termekpalettat kiepiteni,
mert eszekbe se jutott ujratargyalni pl a közműeladast, hanem nincs jobb otletuk mint elvenni a nyugdijasoktol..."

Igaz. Bajnainak ki kellene már végre egy világpiacon eladható termékpalettát építeni, ahelyett, hogy a nyugdíjasoktól venne el. Ha már Gyurcsány nem volt rá képes.
@Karesz (Charlie):

Hogy te milyen okos vagy, és mennyire tudod a frankót. Én meg csak személyeskedek.
Biztos nagyon hasznos tagja vagy a társadalomnak, biztos nap mint nap hatalmas dolgokat viszel végbe. Várost építesz, szoftvert fejlesztesz, új gyógyszert kisérletezel ki, vagy csak egyszerűen feléled azt a hitelt amiből ma is élünk mindannyian ebben a mocskos országban...
Egyet ne feledj nagyokos, ebben az országban ma is minden aktív dolgozó eltartott! Egy gazdaságilag totálisan impotens országban élsz, 2 percen belül bebizonyítom hogy élősködő vagy, amit te munkának gondolsz, azt kínában 3-ad annyiért megcsinálja más. Amikor majd rád kerül a sor, gondolhatnál erre, de agyilag nem foghatod fel. Fenyeget téged is hogy szopóágra kerülhetsz, akár hiszed akár nem.
Mindez igaz minden nagyszájú megmondó emberre és nem utolsó sorban rám is.
Azt nem Értem, mit akar ez a Gordon gyertek.

Nem igazán látom értelmét ennek az ötletelésnek. Egy kicsit elfogadhatóbb a feje min ferinek, de kb ennyi.

Fel kéne végre fogni, a fasz rossz oldlára evezett a bal oldal, hiába görcsölnek. Saját maguk alakítják ki a narancsos jobb oldal elsöprő győzelmét...

Maguk ássák azt a gödröt, amitől a legjobban írtóüznak. Azoknak lesz igazuk, akik a teljes megsimmülés vizióját látják a mostani végjátékban. Lehet, hogy Bajnai igaziból az Orbán embere?
Nem ingatlanadó kell, hanem vagyonosodási vizsgálat. Miért nehéz ezt felfogni? Megvan az eszköz, csak balfaszok, és ellenérdekeltek.

Ja hogy a korrupt vezetők kapnák a legtöbbet?

@vakapad:

"Eléggé az. Ha jól hallottam, úgy tervezik, hogy a nyugdíjasoknak nem kell ingatlanadót fizetni."

Igenám, de az örököseinek meg kellene fizetnie... a tervek szerint...

Korábban is éppen azt írtam, hogy nem (vagyon)adósságot, hanem vagyont szeretnék hátrahagyni örökül... Azt hiszem, ez elfogadható cél... :)

Ha meg a nyugdíjasoknak úgy nem kell fizetniük ingatlanadót, hogy még csak az örököseiknek sem, akkor vélhetőlen a törvény kihirdetésének napján kerül az összes ingatlan nyugdíjasok nevére avagy lesz rokkantnyugdíjas az összes adóköteles ingatlannal rendelkező.... :)

@Yasashi Tanuki: ..Az látszik, hogy bárki bármikor bármit bevezetett vagy bevezet, annak valahol a hiánya jelentkezni fog !...
Azt kell megérteni, hogy amíg volt a múlt rendszerben 28 jelentős és 80 körüli kisebb jelentőségű magyar árú amiért trabit, kombájokat zsigulit és még a nyugati országokból is jelentős valutát kaptunk addig most egyszerűen egyetlen jelentős magyar árú sincs és kevésbé jelentős is talán egy-két mezőgazdasági árúcikk és néhány kisipari kütyü forog a világpiacon !...
Azzal, hogy felszabadítottuk az egész keletet tönkre tettük az exportunkat is mert már nem kellett többé a magyar árú, mindenkinek a nyugati cucc kellett mindenből, nekünk is !...Nagyon szép és jó a nyugati árú és vüttük, vesszük is szakadásig csak arra nem gondol senki hogy ezzel a pénzecskénk egy jó része kimegy az országból ! Semmi baj nem lenne ha az ugyanannyi magyar árút értékesíteni tudnánk idegenben !...De sajnos nem így van !...Na ezt az óriási bevételi különbséget kell mindenféle szuper adók formájában összedobni a népnek !...Hogy erről miért nem beszél a kormány azt elképzelni nem tudom mert ez magyarázhatná, hogy teljesen mindegy kik vannak kormányon életben maradni csak ezekkel a megszorításokkal lehet !!!...Majd ha elő merészkednek a milliárdosaink és itthon fektetnek be eurokomform gyárakba akkor majd elindul valami de addig lehet bárki bármilyen népakarat tulajdonosa de akkor sem fogja tudni megoldani a nagy pénzügyi problémát ! És ez nem a világválság ! Az csak még hab a tortán !....
@klacus:

...látod, ezért kell olyan dolgot csinálni, amihez Kínában nem értenek, vagy túl messze van, hogy ők csinálják helyettünk... :)

Egyébként értem, hogy mit mondasz, de mindenre nem igaz...

Csak egy példa: A benzint, vagy gázolajat, amit az autódba tankolsz, sem Kínában finomítják, hanem itthon. A szállítás 2-300 km-nél messzebbre ugyanis drágább, mint fimomítót építeni pár száz km-enként, és hozzá kőolajat hajón, vezetéken szállítani, és a vezetéket is megépíteni...

Szóval ez a kínai dolog nagyon nem igaz a élet minden területére, de leginkább a magas hozzáadott értékű termékekre, és még inkább a szolgáltatásokra.

Szóval gagyit gyárthatsz Kínában, de professzionális termékeket vagy szolgáltatásokat nem onnan kell venned.

A megoldás egyszerű: profinak kell lenned, és akkor nem fenyeget a kínai vész... :)
@Walter Melone:

A verseny nem csupán a termékekben, az adóban is megnyilvánul. Ha valahol olcsóbb az adó, az adózó odamegy érte. Miért ne lehetne ezt elősegíteni?

@hercegnö:

Egyetértek, pár sorral lejjebb magam is ezt a kérdést feszegetem, kicsit másképp... :)
Reggel amikor álldogálok a buszmegállóban elnézem azt a sok elsuhanó céges autót aminek a leasingdíját, benzinjét, biztosítását, szervízköltségeit nap-mint nap meg kell fizetni a cégek áraiban. 1ébként nem olyan savanyú a szőlő + nem is csípem különösképpen. Az elmúlt 10 évben minden nyáron bedobták ezt az ingatlanadós gumicsontot... aztán mi lett belőle? Nagyjából ua., mint a mostani ötletelésből lesz/ GRAND ZERO-felfelé kerekítve.
@glucke:

Az áru rövid u, nem hosszúúú! Kiveri a szemem, el se tudom olvasni, mit írsz... :)
@CR7:

Valóban nem, ahogy Te sem sokat tudhatsz a Bajnaiéról... :)

Te soroltad a vagyonát, Te kérdezted, hogy mennyije lenne tisztességesen, holott fogalmad sincs, mit tett le az asztalra, fogalmad sincs, hogy azt mennyire tisztességesen (vagy nem) szerezte...

Ismét csak azt tudom mondani, hogy fontos a tisztánlátás, ha Te bírálsz ismeretlenül, tűrd, ha Téged bírálnak...

Ismét hangsúlyozom, hogy sem Bajnait nem akarom védeni, sem Téged nem akarlak bántani, csupán a figyelmedet szerettem volna fölhívni piszkálásommal arra, hogy a személyeskedés nem a legszimpatikusabb tevékenység.

A véleményed érdekel, nem az indulataid...
@hercegnö: "a jelen mértékű újraelosztás már régen nem a társadalmi szolidaritásról, hanem a szegények diktatúráját kiszolgáló nyílt szavazatvásárlásról szól."
Ott a pont.
@Karesz (Charlie): "nehany évig a lakas ertekenek X%-a, mondjuk 0.1%-a, levonhato az SZJA-bol.
ahogy en a magyarokat ismerem lenne tulönges es foleje becsles. Mikor mar minden ingatlan utan vissyigenyeltek akkor lehet bevezetni az ingatlanadot mondjuk 10X, azaz 1 % mertekben.
akkor senki nem mondhatja hogy nem er annyit a haza, hisz ő maga állapitotta meg önkent es dalolva..."
Ez ügyes ötlet, bár átverés. Átverni pedig ugye csak az államot szokás és nem fordítva.
@hercegnö:
"a szavazók 40% nem talál magának szavazattal támogatható pártot. talán nem véletlenül...
kedves mszp: rossz (mert perspektíva nélküli) bázist tetszettek választani. folyik a harc a lumpenekért a fidesszel, miközben a középosztálynak egyáltalán nincs érdekérvényesítő erejű parlamenti képviselete szolíd és józanul értéktisztelő és értékvédő programmal, ésszerű szolidaritással, az eltérő személyes teljesítmények arányos elismerésével, az eltérő személyes értékek több tiszteletével és méltó élvezetük lehetőségével, adófrásztól mentes valamicske nyugalommal, de legfőképp: ARÁNYOS KÖZTEHERVISELÉSSEL.

egyszerűen erkölcstelen tovább fosztogatni ugyanazt a szorgos és igyekvő réteget."

Egyetértek. Mondhatnám, hogy nagy ívben leszarom a társadalmi szolidaritásról szóló meséket, mert én csak eddig voltam szolidáris. Ebben a kádárista társadalomban nem lehet kapitalizmust csinálni. Húsz éve csak nézek, mint a moziban, hogy ebben az országban mi megy, közben nem tudok nagyobb lakásba költözni, mert nem akarok bankhitelt. És baromira fáj, hogy miközben teljes fizetésemből adózom, nem csalok, nem megyek át a piroson és mindig jegyet váltok a buszra, mert rendes országban akarok élni, a kormányok milliárdokat dobnak oda olyan rétegeknek, akik semmit nem tettek a társadalomért. Segélyek, szocpol, 13. havi nyugdíj, lakástámogatások, rokkant-nyugdíjak, ilyen-olyan kedvezmények, ingyen egészségügy, ingyen oktatás stb. Mind olyan kiadások, amelyeket csak olajsejkek országaiban vállalhat be ingyen az állam, de Magyarország egy pusztában fekvő, 840 ezer rokkant, 1 millió ingyenélő, kb. 2 millió minimálbéres adócsaló, 3 millió nyugdíjas, 1 millió kedvezményezett és 2 millió rendesen adózó hülye országa.
A szocik pedig olyan szavazóbázisnak segítettek eddig, akik most simán Orbán vezér kétharmados többségét fogják adni. Hálából a 100 lépés programért, amely most eltöröltetett. De az istenkirály mindent vissza fog rendezni. Ingyen minden, az állam nagyvonalú lesz, a vállalkozók támogatva lesznek (remélem, hogy a taxis hiénák és a színesfém kereskedők is). Kérdem én: miből? Lehet, hogy még mindig az én adómból? Húsz éve semmilyen kedvezményt nem vettem igénybe, beteg sem voltam több, mint két hétig, de mások megtehették helyettem alanyi jogon, igen sokszor. Éljenek a szocik, de Viktor is nemsoká!
Mert már látom a választást, amikor 3 millió MSZP birkából lesz ugyanannyi fideszbirka. De jó lesz nekem!
Csak azt felejtik el a tisztelt autisták, hogy hiába gyártanak kínában félmarék jakszarért bármit is, ha nincsenek a fejlett országok, ahol megveszik a pléjsztésönt, akkor nyista profit.

Ha itt is kiló rizsért dolgoznának, illetve mindenhol a világban, akkor a most jólmenő cégek kifogynának a raktárhelyből, mert lófaszt se venne senki.
Teljesen alaptalannak tartom a visszaterő "adózott jövedelemből vettem a házam, miért kellene érte ingatlanadót fizetnem?" szövegű örjöngéseket: kenyeret, ruhát és autót is adózott jövedelemből vesz az ember, és mégis fizet utána mindenféle adót: ÁFÁ-t, regisztrációs adót, súlyadót stb. Különben most is van ingatlanadó (pl. kommunális adó néven) nagyon sok helyen - ezt akarják egységesíteni, úgy, hogy kozben az SZJA meg csükkenjen. Tökéletesen racionális terv. (Ja, ez egy irracionális ország? Akkor itt a baj!)
Végtelenül gyomorforgató, amikor egy kalap alá veszik a rokkantnyugdíjasokat és nyugdíjasokat az egyéb élősködő léhűtőkkel.

Mi a faszomat csinálhatna egy 55éves ffi, akinek két szívinfarktusa volt már? Mi a kurva életnek kell léhűtő élősködökként tekinteni azokra az emberekre, akik tisztességgel dolgoztak 40 évet? Hö?
Eszem-telefaxom megáll...

Akik így gondolkoznak, azok megérdemelnének egy jókora pofáncsapást, és felhívom a figyelmüket, h próbáljanak már meg disztingváltan fogalmazni. Akurvaéletbe!
"Etetni kell a birkát, ha nyírni akarjuk"
Mária Terézia

Ja, hogy akkor jól ment az országnak?
Ja, hogy akkor ezért ment jól az országnak?

Most legfeljebb körmöt tudnak nyírni róla, gyapjút nem nagyon.

Tisztelt W!

Etetni kell a birkát, ha nyírni akarjuk! Teccik, nem teccik, akkor is.
"""Igen, lehet, hogy egy pesti panellakást elsőre furcsa kényelmesnek nevezni, de mások még rosszabb helyen laknak, például vidéken vagy albérletben, esetleg sehol."""

igenam, de nem errol van szo, hanem: margit 1950-ben vasarol egy vaci utcai lakast 1 egyseg penzert. ott el 60 eve, ma ugyanaz a lakas 120 egyseg penzt er a kornyek miatt. margit ugyanott el evek ota, nem valtoztatott az eletvitelen, nem novekedett az igenyszintje, megmaradt margitnak. es margit NENI most fizessen a 120 penz ERTEKU ingatlana utan kurvasok penzt, merthogy lakhatna akar panelban is, minek nagyzol a vaci utcaval.

ez itt a problema.
Alapvetően én ott látom a gondot, h itten a nagyon burzsuj 30 milliások meg lesznek adóztatva (vagyis nem, mert hirtelen minden társasház lesz), de mi lesz azokkal, akiknek van mondjuk 5 lakásik, 1 db 29 milliós, 4 db 15 milliós és ez utóbbiak albérletként működnek...
http://index.hu/velemeny/olvir/2009/05/18/igazsagos_progressziv_es_meltanyos_a_tervezett_ingatlanado/

ha ezt ki bírná tolni a Fidesz a száján, mennyivel jobban tudnám értékelni amit mondanak. persze, hogy hányik az ember a kommunistáktól, hát mindent ellopnak/elbarmolnak, de ez a nemnemsoha ne a zemberekkel, hát ez sem jobb, pedig az ingatlanadó így már rendben lenne, hogy miért is ne...vagyis megen a vita hiányzik, jön a Viktor vagy a komcsik, vagy jobbikosok:(
picsába de unalmas már...
a traffipax meg nincs rendben, ahogyan most csinálják úgy tuti...ezzel csak sarcolnak, semmi egyéb.
@moli: Én sem értem, mi a probléma: Margit néni és/vagy unokái nulla vagy kevés ráfordítással jelentősen gazdagodtak csak azért, mert volt egy ingatlanuk. Van? Van. Akkor adóztatható. Ha nem szent tehén a munkabérem adóztatás viszonylatában, miért lenne az az ingatlanom. Én simán adóznék, no nem boldogan, ha végre lenne egy adó, ami mindenkit elér.
(Az ÁFA más, ott csak a fogyasztás játszik.)

Viszont: ne ezzel akarják a SZJA és egyéb elkerülőket megfogni, arra vagyonvizsgálat legyen...
Nem lesz itt egységes ingatlanadó bevezetve. Erre fogadok is, ha kell.

Ellenben, ha mégis megpróbálná az állam felértékeltetni az ingatlanokat, arra javasolnék egy igazságos módszert.

Az értékbecslés legyen egy vételi ajánlat is egyben. Ha valaki sokallaná az adó alapjául szolgáló értéket, akkor azon az áron bizonyára jó üzlet eladni....
@wynarsky1:

off

mi a rákot csinált a blog.hu, hogy a linkek nem linkülnek???, hanem másolgatni kell, ha az emberiség lúzer gyermeke meg akarja tekinteni. Szóljon már vki nekik, h ez így nem kóser, nem faja, nem dikhás, nem gömbölű, stb...

on
off

Témajavaslat: http://index.hu/belfold/2009/05/18/kozterulet-felugyelok_is_kamerazhatnak/

Szerintem az mszp/szdsz a választásokig egy dologgal zárkózhatna fel eredményesen és hatékonyan: a közrend és a közbiztonság érezhető megerősítésével, a jelneleginél jóval szigorúbb törvényekkel, és az állampolgárok biztonságérzetét jelentősen javító (ugyanakkor az egyéb állami kiadásokhoz képest nem túl sokba kerülő) intézkedésekkel. A gazdaság rendbetételére vagy az adózás alapjaiban történő megváltoztatására már se idő, se egységes politikai akarat nincs, ezen a téren viszont akár látványos eredményeket is elérhetnének. Persze ha a TASZ (meg a hasonló jogvédő izék) folyton ugrálnak, akkor elég nehéz lesz érdemben valamit is csinálni, de őket talán egyszerűbb lenne lenyomni, mint pl. a nyuggereket.

@jazmine:

Akkor az ingatlant adóztassák, ha van.
Okés.
De akkor a földtulajdont is, mert az is van.
És az egyházi,
alapítványi ingatlant is, mert az is van.
És a nyugdíjasét is, mert van.

Baromira unalmas, ha olyan törvénnyel adóztatnak, aminek megint van húsz kiskapuja.

@Walter Melone:

Az ingatlan értékének meghatározása azért nem ilyen egyszerű, hogy ha túl magasnak gondolom az adóalapot, akkor huss, eladom, mert jó üzlet...

A lakóingatlan első sorban nem üzleti befektetés, amit ha jó a piac eladok, ha rossz, akkor tartok, vagy veszek hozzá még egyet, csak mert épp olcsó.

A lakóingatlan az emberek 99,9%-ban otthon, amelyet - főleg ha szereti az ember - nem tud csak úgy egyik napról a másikra elhagyni, és új otthont teremteni.

Én pl. a piac ár 150%-áért sem válnék meg a házamtól, mert egyrészt nekem többet ér, mint a piacnak, részben benne vagyok én is, benne voltam a tervezésében, az építésében, a csionosításában, a kertépítésében, annak gondozásában, stb. Ezeket a többletértékeket a piac 0-ra értékeli, nekem pedig benne van egy csomó személyes élményem, munkám is.

Az ingatlanadót kizárólag úgy tudnám elfogadni, ha azt valamilyen más jövedelemadóból (szja, osztalékadó, stb.) le lehetne vonni. Mert így aki adózott jövedelméből teremtette meg, az nem fizetne harmadszor-negyedszer is adót, viszont aki még ma sem fizet semmilyen jövedelemadót, az végra valamilyet fizetne - ha már az apeh nem tudja ezeket utolérni...
@dark future:

"egy dologgal zárkózhatna fel eredményesen és hatékonyan: a közrend és a közbiztonság érezhető megerősítésével"

Igazad van, de nem fogják azokat csépelni, akiket eddig kártyázással és mindenféle kommunikációval védtek orrvérzésig.

Másfelől sztem - azon kívűl, h a 2/3-dal folyamatosan riogatnak - mással is föl tudnának jönni némiképp (vhová már írtam, tehát copy):

Amíg az mszp nem ismeri fel, h mindaddig tart a gyurcsányi-korszak, míg meg nem történik a tőle és az ő ügyeitől való elhatárolódás, addig nem tud kilépni a zuhanórepülés kabinjából, h egy ejtőernyőbe megkapaszkodva puhán érjen földet.

Ugye most az van, h gyurcsányi az a "kapitány", aki "felgyújtotta magát" azért, h tovább haladjon a hajó... ehelyett azonban süllyed, mert az ő szelleme viszi tovább a megfáradt, hívő legénységgel terhelt, léket kapott tutajt.

Ki kéne mondani az mszp-nek, h gyurcsányi nem az mszp-be hőse, hanem a magyar baloldal fekélyes sebe, ami immár végletesen elrákosodott ballibant ország gyönge testyin.
@Tóta W. Árpád: az, hogy nincs mibol kifizetnie, csak ha elkoltozik. margit neni halalan van, itthon gondozzak, stb. maradni szeretne, megse tud. hupp-hupp
tuti, hogy nem vezetik be. elsikálják ezt is figyeljétek meg...
@simonmondja.:

"Baromira unalmas, ha olyan törvénnyel adóztatnak, aminek megint van húsz kiskapuja."

És tegyük hozzá:

az eredeti formában igazságtalan volt, a reformált formájában pedig szinte alig fog hozni nettóban vmit, ha egyáltalában hoz majd vmicskét.

Üdv.
--------------

Árpád!

Láttad a "Szólás szabadsága"-t?

Érdemi vita folyt arról, h a szocpol-t ésszerű-e megszüntetni.
Én azt tartottam jó ötletnek, h csak új lakásokra maradjon meg, mert abban van
- élőmunka, annak adóbevétele;
- van áfabevétel;
- növeli a gdp-t;


Igaz, amellett is vannak érvek, h a haszn. lakásra is járjon, mert különben nem mozdul a lakáspiac, nem akarnak használtból újba menni.

Mondjuk lehetne az a kompromisszum, h a használtra csak feleannyi járjon, mint újra.
Továbbá fenntartom, max. a lakás értékéne 1/5 részét adhassa ki a szocpol. Azaz a 3,2 milliós maximumhoz (3 gyerek) legalább 16 milliós házat kelljen építeni. Ez annak a rétegnek biztosan nem menne, amelyik visszaél ezzel az intézménnyel.

Más:
Én nem értem, h mindenféle megszorításokról vitatkozunk, közben meg naponta jönnek hírek arról, h miképp basszák el a hatalmas pénzeket az állami nagyberuházásokon. Ami itt a környékünkön folyik az m6-ossal, azt naponta látom.

http://www.teol.hu/tolna/gazdasag/m6-m60-87-hid-epul-a-palya-80-kilometeres-szakaszan-137362

De mondhattam volna a metrót is, vagy még sok mást. Ezeket miért nem feszegeti a kormány?
És az adósság átütemezést?
A Jobbik kampányol azzal, h ők biza fiyiszt mutatnának, s egyezkednének. A zsarolási potenciál lényege:
vagy hagyjátok, h kevesebbet fizessünk, de fizetünk, vagy csődbe megyünk, és akkor nyista lóvé, nem kaptok vissza semmit se abból, amit vártok.

Jóóóó, tudom, hitelminősítők meg ilyesmi, de azért egy átütemezést talán elérhetnénk, amivel mondjuk egy-két évre beindíthatnánk a gazdaságot némi átcsoportosítással. (A törlesztőrészletek csökkenéséből adódó maradékot belepumpálni a gazdaságba.)

Üdv.
@sün!malac maszatoló:
"Ki kéne mondani az mszp-nek, h gyurcsányi nem az mszp-be hőse, hanem a magyar baloldal fekélyes sebe, ami immár végletesen elrákosodott ballibant ország gyönge testyin."

Ez ügyben keresd fel az MSZP vezetőségét. Amennyiben nem hajlandók teljesíteni eme követelésed, add vissza a pártkönyvedet. Ilyen egyszerű...
Nem is kell hozzá tele szájjal fröcsögnöd. Nem is értem, hogy miért zárták be a Lipótot, monnyon le a Gyurcsány (látod, így kell írni nevét).

Kitűnő képösszeállítás reakcióséknál, és passzol is a poszt tartalmához:

http://reakcio.blog.hu/2009/05/18/lattuk_nem_hittuk_nem_akartuk

Linkülj b+, linkülj!
http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20090518-mnb-megugrott-az-allamadossag.html

Rövidebben:
A GDP 82,7 százalékára emelkedett az államháztartás bruttó, konszolidált, névértéken számított adóssága ez év március végéig a tavaly év végi 73 százalékról - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a pénzügyi számlák előzetes adatai alapján hétfőn.

Csak az időnket vesztegetjük feleslegesen.
@Vakmacska: egyébként, a dolog "megoldása" _természetesen_ megint a korrupció lesz: jó sok zsebpénzt fognak begyűjteni az értékbecslők 28-29 guriga körüli becslések kiadásáért, ennyi fog történni.
@sün!malac69-nek már csak 20-at kell aludni:
"Ami itt a környékünkön folyik az m6-ossal, azt naponta látom.

http://www.teol.hu/tolna/gazdasag/m6-m60-87-hid-epul-a-palya-80-kilometeres-szakaszan-137362"

Én az M3-ason (az új szakasz) látom, hogy legalább egy fél tucat olyan az autópálya feletti felüljáró épült, aminek *semmi* nincs a végén. Egyszer majd csak jön erre valami út, addig meg a fantom felüljáró csak elrohad, addig is a vetésben a vége.
Másik fél tucat meg olyan közel van egymáshoz, hogy egy-egy a sztrádával párhuzamos egy-két kilométeres segédút kiváltaná tized költségből.

De hát mint említettem, ez az az ország, ahol minden falunak szívsebészeti centrumot és nemzetközi repülőteret kell készíteni, mert az úgy "igazságos".
@akira2:

1./ Én azt írtam, hogy akinek jó jövedelme van, az se nem veszít, se nem nyer.
2./ Te azt írtad, igenám, de mi lesz, ha nyugdíjba megy az illető?
3./ Én azt írtam, a terv szerint a nyugdíjasok nem fogják fizetni.
4./ Erre te azt, de az örökösei igen.
5./ Most én azt válaszolom erre, hogy lásd 1. pont.
@sün!malac69-nek már csak 20-at kell aludni:
Az értékalapú ingatlanadót mindig elleneztem.
Ahogy fentebb írta valaki, nincs értéke az ingatlanoknak.
A legtöbbre nincs fizetőképes kereslet.
Csak eladáskor derül ki, hogy mennyi, de az eladást már eddig is adóztatták.

Ha a fölbecslés egyúttal vételi ajánlat is lenne az állam részéről, az konkrét lenne, de ez megint sok korrupciót generálna.
Úgyhogy csak területalapú adót tudok elképzelni, ami általános lenne.

Én nem keresek benne igazságot, mert az adó az nem az igazságosztás terepe.

Viszont a gyereknevelőknek mindig védeném a jogát a fedélhez, mert a gyereknek ahhoz joga van és ő nem adóalany ! - tehát mondjuk 20 négyzetmétert per koponya adómentessé tennék mondjuk a gyerekes családoknál.

- Hát, kedves uram, én annyira, de annyira fölhúztam magam!
- Meg ne üsse a guta! Egésségére! Ez a jó, tisztára tágítja az ereket.
- Igaz, ami igaz. De azért hogy nyolcvanhét híd! A rosseb, aki megeszi, hogy erre pazarolják az adóforintjaimat.
- Mennyit fizet?
- Sokat. ÁFÁ-t is, meg jövedékit is. Egésségére.
- Arra. Nyolcvanhetet mondott?
- Ahán. Hogy a ross …
- Mennyi kellene?
- Hát azt én honnét tudjam? Nem annyi.
- Mégis.
- Maradjon má’! Nem vagyok én inzselér …
- Szóval, az sok.
- Naná. Mindenki tisztában van vele.
- Mindenki? Ez érdekes. Mindenki nem lehet inzselér.
- Akkor is tudják. Megírta az újság is.
- Ezek szerint a mindenkik onnan tudják?
- Csak nem nyugszik, ahogy látom. Sok, és pász!
- És aki Erdősmecskéről Óbányára akar menni?
- Evezzen föl a Dunán Budapestre. Ott van híd dögivel. Egyébként akar a rosseb Erdősakármiről Óizére menni, nincs ott senkim énnekem.
- És ha lenne?
- Az más.
- Mennyiben?
- Más. Világos? Na isten-isten, tágítsuk az ereket. Meg aztán a metróba is beépítik azt a sok betont teljesen fölöslegesen … mikor a papundekli annyival, de annyival olcsóbb …
@simonmondja.:

"Úgyhogy csak területalapú adót tudok elképzelni"

Jujjjjjj, az nagyon rossz!
A nővéremék pici falucskában adtak el egy tip-top házat 3 millióért, pedig 120nm-es volt, Bp-en meg sztem 10 milliót is elkérhetnek egy 30nm-es garzonért.

Na neeee, Simon, ezt te sem gondoltad komolyan, ugye?

"a gyereknevelőknek mindig védeném a jogát a fedélhez"

Ha most lenne pirospontom, és örülnél neki, adnék vagy hármat is, h aztán ha van 5 darab, akkor beválthasd egy vörös csillagra:-)))

Üdv.
-----------------

@eMeL:

Héjjjjj, hát ezzel kivételesen nagyon egyet tudok érteni!

Üdv.
@sün!malac69-nek már csak 20-at kell aludni:
De komolyan.
Pont ezért.
Mert amikor gázártámogatásért, vagy nyílászárócseréért kell sorbaállni, esetleg támogatásra pályázni a szigeteléshez, vagy csak simán fűteni, esetleg szocpolt igényelni, vagy kölcsöntámogatást,
akkor nem itélik meg máshogy a félreeső helyen lévő hodályokat.
Akkor az adóban sem kell cicózni velük.
Egyébként is mind szocpolból épültek a sárrét szélére.
akira2
Jó lenne ha felébrednél.
Kínában már nem csak felhúzható egyszer használatos zenélő éjjeliedényt csinálnak.

Ha nem tudnád, amikor jöttek a befektetők, akkor 50 km -el odébb a kínaiak felhúztak egy ugyanolyan gyárat amiben elkezdtek belföldre termelni a nyugati befeketetől ellopott technológiával.
Ne feledd hogy kínában nagyon sokan laknak ha ha lakosságnak csak a 0.0001% -a tanul mérnöknek még az is több mint magyarország össz lakossága és az csak mérnök.
Bármilyen fájdalom a kínaiak egyre inkább kigyúrják magukat és komoly dolgokat is kezdenek gyártani.
Ha nem tűnt volna fel az összes "márkás" műszaki cucc alján ott virít a Made In China felirat, és ne gondold azt hogy ebből nem létezik egy ugyanennyit tudó holmi valamilyen Xiang Ciang márkanéven.

@moli: "az, hogy nincs mibol kifizetnie, csak ha elkoltozik. margit neni halalan van, itthon gondozzak, stb. maradni szeretne, megse tud. hupp-hupp"

akkor két lehetőség adódik:
1. Margit néni elköltözik kisebb lakásba, akár szeretne, akár nem. még nyer is egy csomó pénzt a cserén, lesz miből gyógyszert venni.
2. megalakul egy bizottság, amelynek az lesz a feladata, hogy egyedileg elbírálja az ilyen helyzeteket, és dönt, kell-e margit néninek ingatlanadót fizetnie.

neked melyik variáció tetszik jobban?
"Aki a Magyar Szocialista Párt környékén befolyásos véleményformáló makrogazdasági ügyekben Kornaitól Bokrosig, Békésitől Surányiig, Vértestől a jó ég tudja kicsodáig, azokkal végigbeszéltük, végigszenvedtük, végigüvöltöztük. És azt is meg kell mondjam nektek, hogy nagyon sok nagy ötlettel találkozunk. Hű, a hétszázát neki. És kiderül, hogy még a legnagyobbak is, a legtöbbre tartottak is százmilliárdos nagyságrendű tévedésekben vannak. Vessünk ki ingatlanadót mindenkire. Tudjátok, hogy mennyi jön be ingatlanadóból, ha minden ingatlant megadóztatunk, ami 5 millió forintnál drágább? Alacsony értékhatárt mondtam, nem 100 milliót, ötöt. És egyébként még odaadjuk még az önkormányzatoknak azt az 52 milliárdot, ami a kommunális adóból bejön, mert akkor azt oda kell nekik adni, már most az ő bevételük. Az egésznek az egyenlege kevesebb, mint 20 milliárd forint."
Ja, ahogy a külföldi példákat nézem, ott is négyzetméteralapon vetették ki.@sün!malac69-nek már csak 20-at kell aludni:
@simonmondja.:

Rossz az érvelésed, ugyanis az ingatlanadónak az az értelme, h az adózás egy részét ide átcsoportosítva a jövedelmek egy jó részét kifehérítse.

Namostan, nem mindegy, h a 150 nm-es ingatlan 3 milliót ér, vagy 30 milliót, netán 70 milliót.

Ha működne, akkor nyilván valahogy összhangba kell hozni az szja-val. Minél többet fizetsz ingatlanadót, annál többet leírhatsz az szja-ból, de persze csak akkor tudsz leírni, ha fizetsz rendesen szja-t, mert ha nem, akkor most itt ügyesen meg lett fogva a adózatlan jövedelmed, és kuss!
@vakapad:

"1./ Én azt írtam, hogy akinek jó jövedelme van, az se nem veszít, se nem nyer."

Ez nem egészen van így, mert nem csak alkalmazottnak lehet jó jövedelme, hanem önfoglalkoztató/vállakozónak is. Az az adókulcs pedig nemigen csökken párhuzamosan az ingatlanadóval, bár én örülnék a legjobban, ha mégis. Tudod, 18% tao, 25% osztalékadó és 11% eü hozzájárulás. Miközben ha nyereséged van, még az áfa-fizetésben is nettó befizető vagy az adózás előtti eredményed 20-25%-áig... Ez mind az államé, ez is kb. 55%-os adóterhelés.

"2./ Te azt írtad, igenám, de mi lesz, ha nyugdíjba megy az illető?"

Igen, ezt írtam.

"3./ Én azt írtam, a terv szerint a nyugdíjasok nem fogják fizetni."

Igen, ez a terv, de nem úgy, hogy a nyugdíjas mentesül..

"4./ Erre te azt, de az örökösei igen."

Igen, ez a terv.

"5./ Most én azt válaszolom erre, hogy lásd 1. pont."

Az örökösöm 8 éves. Remélem, nem azért kell majd Neki dolgoznia, hogy kifizesse azt a 20-30 évnyi ingatlanadót, azért a házért, amelyet részben az apja épített és jó hosszassan eléldegélt benne nyugdíjasként, miközben, mint tulajdonos maga is fizetheti a rá eső ingatlanadót....

A mai társadalom amúgy is a gyerekeire, unokáira hagyja a problémák jelentős részét, pl. a CO2 kibocsájtással kapcsolatban is, miért kellene még ez is...?

Talán nem túl bonyolult megtalálni az ingatlanadó ellentmondásait.... :)

@Lodogi Pascal:

Komoly dolgokat?

Épp a minap omlott össze az egyik városi felüljáró, amelyet amúgy kínai-módra szereltek össze....

... és még hány ilyen van, nap mint nap, amiről nem is hallasz...?

Meggyőződésem, hogy Kínában semmilyen értékes dolgot nem gyártottak a Nagy Fal óta, csak gagyit...

Még a lopott technológiákat is szarul alkalmazzák, különben már régen ők lennének pl. a Forma1 első 20 helyén... :)

Ehhez képest csak azt olvasom, hogy a kínai autógumikkal életveszélyes a 80 is, meg, hogy a törésteszten az autóik a lovaskocsikkal azonos eredményre képesek....

Na ne viccelj már, hogy a kínaiak bármire is képesek lennének a gagyi ruházat és cipőkön kívül...

Még a gyermekjátékok műanyagjai is súlyosan mérgezőek....

A magam részéről soha semmilyen holmit nem vásárolok meg, amit Kínában gyártottak volna... nehéz, de nem lehetetlen... :)
@sün!malac69-nek már csak 20-at kell aludni:

Már, ha azt akarod, hogy ez legyen az értelme.
Ha meg az az értelme, hogy az adózás

ne a fogyasztást és a termelést, a munkát sarcolja

-akkor elkezdhetik adóztatni a gazdaság parkolópályáját - az ingatlant.

Azért így több értelme van.
Ez a fehérítésdolog elég halvaszületett ötlet.

vakapad 2009.05.17. 19:18:32
"Igaz. Bajnainak ki kellene már végre egy világpiacon eladható termékpalettát építeni, ahelyett, hogy a nyugdíjasoktól venne el. Ha már Gyurcsány nem volt rá képes."

nem tudom ironikusan irtad-e, de en komolyan gondoltam.
Sajnos az ellenkezoje zajlik. ma hallottam Hogy becsukjak a Herz szalamigyarat de olaszt lehet kapni az Aldinal (biztos olcsobb olasz berekkel es szallitassal, arrol nem is beszelve hogy a fenntarthato fejlodeshez a helyi termelesre kellene visszallani, tavlatilag mindekeppen)

A gyulai kolbasz gyartas is doglodik, nincs forgoalapra penz, dehat mit varunk ha a vagohidat is megszuntetik...
egyunk hallisztten nevelt ir (dioxinos) sertest!

alasehir 2009.05.17. 23:07:41
"Ez ügyes ötlet, bár átverés. Átverni pedig ugye csak az államot szokás és nem fordítva"

miert? amugy koszi az elismerest.
az a gond hogy nalunk az allam atverese a megengedett tevekenysegforma.
erdekes modon a francia, osztrak stb allamnak megeri kozmuveket venni magyarorszagon, csak azt nem ertem nekunk miert eri meg eladni?
@ZOLDMANO: ZOLDMANO 2009.05.17. 19:34:20
Mi baj zoldmano ballabal keltel?
nem ertem mire irod ezeket.

"Hogy te milyen okos vagy, és mennyire tudod a frankót. Én meg csak személyeskedek."
esteleg ha nem szemelyeskednel meg belegondolnal hogy miket javasoltam, (es hogy ha nem is valositjak meg akkor is arrafele kene haladni...) de legalabb elgondolkodnal rajta gunyolodas helyett talan elobbre jutnank.

"Biztos nagyon hasznos tagja vagy a társadalomnak, biztos nap mint nap hatalmas dolgokat viszel végbe. Várost építesz, szoftvert fejlesztesz, új gyógyszert kisérletezel ki,"
na ez hogy jon ide? Az, hogy ki a hasznos, en nem nagyon tudom megitelni, akarki akarmit gyart is a nagyja felesleges, tulfogyasztas, szuksegtelen javak hiusagi vasara... de ha kell is kornyezetvedelem szampontjabol bizony mast kene!!!

"Egyet ne feledj nagyokos, ebben az országban ma is minden aktív dolgozó eltartott!"
igen es ki tartja el?

"Egy gazdaságilag totálisan impotens országban élsz,"
igen. pont ez a gond. ez ellen kene valamit tenni.
epp tegnap lattam, hogy az IMF hitel nagyobbik felet lehivtuk. nagyszeru! es mire koltottuk?
noveli az MNB valutatartalekat.
klassz! es most orulunk a 6%-os hitelnek amit majd 0.5-1%-os kamatozasu euroban fogunk visszafizetni... a rohej hogy ennek meg orulunk is!

"2 percen belül bebizonyítom hogy élősködő vagy, amit te munkának gondolsz, azt kínában 3-ad annyiért megcsinálja más."
kizart dolog, a kinaiak ma ott tartanak, ahol en tartottam 20-30 eve, de ketsegtelen jonnek fel, es ha igy haladnak mire nyugdijas lesznek behoznak szepen.
de legyel boldog legyek eloskodo! akkor mi van? nincs jogom az elethez?
ki kell nyirni?

" Amikor majd rád kerül a sor, gondolhatnál erre, de agyilag nem foghatod fel. Fenyeget téged is hogy szopóágra kerülhetsz, akár hiszed akár nem."
en tudom hogy szopoagra kerulhetek, 5-6 racionalizalast megertem mar. de en igy is szopoagon vagyok, hogy meg nem vagyok elbocsatva...

"Mindez igaz minden nagyszájú megmondó emberre és nem utolsó sorban rám is"
az hogy magadat is a megmondo emberek koze sorolod enyhit valamelyest.

Fonntartom, hogy javaslataim enyhitenek az orszag gondjait, nem veletlen hogy nem valositjak meg.
Az elmúlt öt évben nem volt egyetlen olyan projektje sem, ahol ne kellett volna megkenni valakit - adott rövid összegzést a munkájáról egy ingatlanfejlesztéssel foglalkozó cég munkatársa. Egy pénzügyi tanácsadó pedig arról beszélt, megdöbbent, amikor rájött, hogy az üzleti szférában "mindenki triviálisnak tartja: 10-20 százalék az átlagos komisszió", vagyis ekkora arányú kenőpénzt kell fizetni az állami megbízások esetén.

http://www.hirszerzo.hu/cikk.figyelem_ma_is_elloptak_ontol_nehany_milliardot.108824.html

nu itt a pénz amit Bajnai elvtársék lenyúlnának még füstadó címén ... ezért mondja az éppeszű ember nyasgem Bajnai nyasgem Tóta ...
Egyetlenegy kérdésünkre sem válaszolt a kormány a lakáscélú támogatásokról szóló Állami Számvevőszéki jelentéssel kapcsolatban, amely nagyon súlyos megállapításokat tesz az ezen a címen elköltött majd' 1500 milliárd forintról. Az ÁSZ szerint minden előzetes terv és utólagos ellenőrzés nélkül költöttek minden évben - folyamatosan változó feltételek mellett - százmilliárdokat lakástámogatásra, miközben még az igény is hiányzott a kormány részéről, hogy utánanézzen: hova is folyik az adófizetők pénze.

http://www.hirszerzo.hu/cikk.hova_tunt_1500_milliard_-_a_kormany_nem_mondja_meg.108567.html

Van itt pénz ...
http://www.hwsw.hu/hirek/32573/kina_masodik_legnagyobb_k+f_japan_egyesult_allamok_gdp_aranyos.html

"Kína lelépte Japánt a kutatás-fejlesztés területén
Dirk Pilat, az OECD tudományos-technikai részlegének vezetője szerint lenyűgöző az az ütem, ahogyan Kína növeli a kutatás-fejlesztésre fordított összeget, valamint az alkalmazott kutatók számát. Az OECD 2000 és 2005 közötti adatok elemzésével extrapolálta az idei számokat, és ez alapján Kína 136 milliárd dollár körüli, a kormányzati és vállalati szférát egyaránt magába foglaló K+F kiadása megelőzi Japán 130 milliárdját. Az Egyesült Államok 330 milliárdot fordít erre a területre, míg az EU 15-ök befektetését összesen 230 milliárdra becslik a harminc fejlett országot, köztük hazánkat is tömörítő szervezetnél."
http://www.euroinfo.hu/europaszerver/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=63&Itemid=88

"Európa a nemzetközi versenyképesség és növekedési potenciál vonatkozásában eddig nem tapasztalt kihívásokkal néz szembe. Nem csupán az Egyesült Államok, hanem az új vetélytársak (India, Kína) is. A K+F ráfordítások ez utóbbiakban növekednek hihetetlen mértékben, Kínában évente akár 20%-kal is. Várhatóan 2010-ben GDP-jének ugyanakkora százalékát fordítja K+F-re, mint az EU. Számos európai vállalkozás nemcsak az alacsonyabb költségek miatt fektet be Kínában, hanem a jól képzett munkaerő és a nagy, dinamikus technológiai piacok és termékek kedvező kombinációja miatt is. Európának megfelelő pénzügyi forrásokat kell rendelkezésre bocsátania és teljes intellektuális potenciálját ki kell használnia ahhoz, hogy fellendítse a tudományt, a technológiát és az innovációt. "
off

Min dolgozol, Árpi? Mert hogy dolgozol nagyon valamin, az látszik...

on
@sün!malac69-nek már csak 19-et kell aludni: több szálon is, de még nem sikerült végére érnem. új formátumon is többek közt.
@alasehir: "Téged megkérdeztek annak idején, hogy akarod-e a kapitalizmust építeni?
Engem nem."

Már hogy ne kérdeztek volna meg.
Szavazhatsz a kommunista pártra és ha megvan a kétharmada, akkor alkotmányt módosít és máris kész a szocializmus.

"A szocializmus jobb volt."

Személy szerint nekem is.
Hiángazdaságban vállalkoztam. [Vállalkozás: inkább csak önfoglalkoztatás; persze családi méretű cég, semmi terjeszkedés]
Soha nem látott alacsonyak voltak az adók.
Egy kánaán volt [leginkább a 80-as évek átmenete]: de nem tartható - mint írtad.
Kevés a pénz? Az autópályaárakon nem látom!A 4 es metró árán sem látom .A minisztériumi bútorcseréken sem látom!A miniszteri A8-asokon sem látom!A meghívásos pályázatokon sem látszik!! A minisztériumi beszerzésekért kifizetett pénzeken sem látszik. A kormánypropagandára kifizetett sokszáz millión sem látom! Akkor most mivan? Kisebb lett a parlament? No ugye?!
@Karesz (Charlie):

Igen. Megéri. A francia, osztrák, stb. államnak ugyanis van pénze. A magyarnak meg nincs. Akinek van, az befektet, értékpapírba, cégbe, stb., akinek meg nincs, az elad. Ez ebben a szemét kapitalizmusban mácsak így szokott lenni.
@Lodogi Pascal:

Ezekután rohadtul csodálkozom, hogy a Mercedeseket még mindig Sindelfingenben gyártják. Ahhülyék.
@akira2:

Azt hiszem, nem értjük egymást. Az unokának, dédunokának, stb., stb., azért kell ingatlanadót fizetnie, mert KEVESEBB jövedelemadót fizet. KEVESEBBET. Ahogy a jövedelemmel rendelkezőknél ma is lesz, ha bevezetik az ingatlanadót. A jövedelemadót pótolja az ingatlanadó.@Karesz (Charlie): Próbáljuk már meg ne érzelmileg felfogni, hanem racionálisan.

min dolgozik ?

mottó :
"A Fidesz meg hülye, szokás szerint."
"több szálon is, de még nem sikerült végére érnem."

"ez a gyehek meg nem nohmális"
(egri csillagok háborúja)
@Karesz (Charlie):

1./ Igen. Ironikus beírás volt.

2./ Komolyan:
2a./ Normális kapitalizmusban soha, sehol, semmikor, még véletlenül se foglalkozik a kormány termékpalettával. Az a szocializmus. Volt termékpalettánk akkor is, csak piacnyitáskor kiderült, hogy kizárólag a Szovjetunió leitatott átvevőinek lehetett az áruinkat eladni, másnak nem.

2b./ Ha egy magyar vállalat tönkremegy, az sajnos az ő baja. Egyrészt azért nem szabad támogatni, mert erre az adófizetők pénzét pazarolni tilos, az állam nem szalámigyár, másrészt meg azért, mert az EU-ban ez végképp tilos. Az olaszok tudják exportálni a termékeiket magyarba, mi nem tudjuk olaszba. Sőt sehova, és ezek szerint még itthon is eladhatatlan. Nekem se tetszik, sírok is érte (ez nem irónia!), de ha megmérettél, és könnyűnek találtattál, akkor nincs mit tenni.
Elnézést, a 20:22:28 időpontú beírásomba csak véletlenül került bele Karesz (Charlie) neve. A beírás akira2-nek szól. Még egyszer bocs.
K. vakapad

"Ha egy magyar vállalat tönkremegy, az sajnos az ő baja."

Meg a mienk...

"A francia, osztrák, stb. államnak ugyanis van pénze. A magyarnak meg nincs. Akinek van, az befektet, értékpapírba, cégbe, stb., akinek meg nincs, az elad."

Miért kellene bármit is eladnunk?
Az ingatlanok árainak konvergenciájából akkor profitálunk a legtöbbet, ha nem adunk el egy négyzetméternyi ingatlant, és közművet sem. (Magyarországon minden szempontból alulárazottak az ingatlanok)
Nyilván csábító dolog eladni mindent és francia, osztrák stb. államok termékeit megvásárolni belőle, de ez a stratégia már középtávon sem igazán kifizetődő (lásd jelen helyzet), így ha lehet ne agitáljunk mellette elvtársak!
A legjobb befektetés, ami egy magyar átlagember számára elérhető, az ingatlanjainak megtartása!
Sajnos az ingatlanadó pont egy másik irányba igyekszik terelni a jövőt, a nyomott árakon kiárusítás felé.
Világ proletárjai egyesüljetek, támogassátok a kommunista párt törekvését, az ingatlanadót!
Hiszen:
-Igazságos, mert nem lehet eltitkolni
-Fizessen az aki felhalmozott (tehát a burzsoá)
-A nyugdíjas mentesül!

Bajnai elhozta nekünk a kommunizmust végre. Köszönjük!
Erre már nagyon vártunk.
@akira2: "Na ne viccelj már, hogy a kínaiak bármire is képesek lennének a gagyi ruházat és cipőkön kívül..."

Azért csak tudnak űrhajót és műholdat is készíteni ;)
Emlékezz! A nagy szovjet birodalom is csupa ócska bóvlit gyártott, de volt pénz és tudás arra, hogy olyasmit is csináljanak, amitől néha az amcsik álla is leesett.
Persze megtartották a tudást és technológiát állami szinten, nem is akartak a népnek termelni.
A kínaiak pedig már felismerték, hogy piacra kell vinni az "elefántcsonttoronyból" a tudást és a technologiát (ahogy az amcsik is teszik).
Játékmackóba a célkövető rakéta képfeldolgozó processzorát. Jobban eladható lesz és megtérül a befektetett tőke.

"A magam részéről soha semmilyen holmit nem vásárolok meg, amit Kínában gyártottak"

Hát akkor Te meztelenül jársz és nincsenek iparcikkeid.
Mert ha nem is száz százalékban illetve nincs is a dobozára írva, de akkor is gyakorlatilag a vietnámi kézzel font kosarak kivételével _mindenben_ jelentős kínai részteljesítés van (ha nem az egész onnan jött).
Talán a "designed in EU" cimkék a mi hozzáadott értékeink és a multik minőség ellenőrzési rendszere, amivel szűrik a bóvlit, nehogy a saját márkanevüket rongálják.
@eMeL: "Azért csak tudnak űrhajót és műholdat is készíteni ;)"

LOL, a Gagarin űrhajóját csinálták meg röpke 50 év késéssel. Az rossz példa. De aktívan fegyverkeznek, és ott már látszik a felzárkózás hi-techben. Pár év kell még az autóiparuknak is, de nem több, főleg hogy most kavicsért be lehet vásárolni Nyugaton.

"Hát akkor Te meztelenül jársz és nincsenek iparcikkeid."

és postán küldi be a kommentet az internetbe.
@Viktus: "nu itt a pénz amit Bajnai elvtársék lenyúlnának még füstadó címén ... ezért mondja az éppeszű ember nyasgem Bajnai nyasgem Tóta ..."

Tudod ne hagyd ki ovit sem. Megérdemli ő is ;)
A fidesz önkormányzatok sem lopnak kevesebbet, mint a szocik.
Ezt kellene átlátni és az egész gárdát elzavarni.

Ovi annyival rosszabb, hogy bajnaitól a (szoci háttérrel, tudod "az mszp szörnyű tagsága") nem is várhatsz mást, de ovi *elméletileg* potens vezető és nemzeti elkötelezett... ahhoz képest: jujj.
@akira2:

"Meggyőződésem, hogy Kínában semmilyen értékes dolgot nem gyártottak a Nagy Fal óta, csak gagyit... Na ne viccelj már, hogy a kínaiak bármire is képesek lennének a gagyi ruházat és cipőkön kívül..."

Valószínűleg nem vagy az olimpiai játékok nagy rajongója - és elkerülte a figyelmedet a pekingi Madárfészek stadion - a világ legnagyobb, legösszetettebb acélszerkezete:

kínai szakmunkások építették Kínában kitermelt nyersanyagokból kínai üzemekben előállított kínai alkatrészekből kínai kivitelezők útmutatásai alapján.

Vagy ott van még a világ eddig egyetlen kereskedelmi forgalomba került Transrapid mágnesvasútja, ami a Pudong Nemzetközi Reptérről repít a sanghaji metróhoz. Pályáját ugyancsak kínaiak építették - most tessék figyelni! - a 30 kilométeres pályaszakaszon megengedett 2 milliméteres hibahatáron belüli - mérnöki és kivitelezői csúcsteljesítménynek számító - alig 1 milliméteres hibahatárral.

Egyébként összehasonlítva a mi 4-es metrónkkal:

Hossz: M4: 10,5 km -> Transrapid: 30,5 km
Maximális sebesség: M4: 90 km/h -> Transrapid: utazósebesség: 430 km/h, max. 550 km/h
Ár: előreláthatóan minimum: M4: 511 milliárd forint -> 1.33 milliárd $

- vagyis mai árfolyamon is alig több mint a 4-es metró várható minimum költségeinek a FELE: kb 270 milliárd forint.

A 4-eshez képest féláron kivitelezték a ma üzembe állítható legbiztonságosabb és leginkább környezetbarát tömegszállító eszközt, 3X akkora szakaszon, mérnöki csúcsteljesítménynek számító pályavonalon, ami - egyetlen előre nem látható balesettől eltekintve - soha nem produkált még 2> másodpercnél komolyabb késést.

Ez azért már csak valami, nem?
Mai hir a klubradiobol,

javult az orszag megitelese!!!!!!
[eljen}

{miben nyilvanult meg?]
erosodott a forint!!!!!!!!!!
[mintha lenne hozza valamilyen kozunk, egy nagyobb bank nagyobb tetelben vett forintot]

ez viszont igaz:
"Magyar bankok besorolását
rontotta a Moody's"
vagy 8 banket.. hany van osszesen?
@vakapad:
vakapad 2009.05.19. 20:09:40

"Igen. Megéri. [marmint a kulfoldi allamoknak magyar kozmuvet venni] A francia, osztrák, stb. államnak ugyanis van pénze. A magyarnak meg nincs. Akinek van, az befektet, értékpapírba, cégbe, stb., akinek meg nincs, az elad. Ez ebben a szemét kapitalizmusban mácsak így szokott lenni."
nem egeszen, mert pl ebben a kapitalizmusban van un. hitel is.
azaz barmikor eldhatod a jovot jo penzert.

konkretan ezert irtam be, mert lehivtuk ugyan a hiteleket de nem vettunk semmi olyasmit ami megerne, kozmuvet, bankot barmit, ami hosszutavon kamatozik.

ha ez igy lenne, hogy a kapitalizmusban a mi sorsunk a szivas, akkor hogyan jottek elore a finnek szaz ev alatt a halszagu lenezett rokonsagbol az elsok koze???

@vakapad:
vakapad 2009.05.19. 20:33:49
"1./ Igen. Ironikus beírás volt."
na azt meg jelezni kene valahogy.

"2a./ Normális kapitalizmusban soha, sehol, semmikor, még véletlenül se foglalkozik a kormány termékpalettával."
legalabb ekkora ordas f@ssagokat ne irnal. vagy a normalis kapitalizmus az szomalia? (ott ugyanis megszunt az allam)
Usaban pl van egy csomo strategiai termek, az egesz hadiipar, kutatas allamilag dotalt, osszes termekukkel.
a gyapot stratiegiai termek, akkora tamogatasokat kap, hogy abbol magyarorszag ellenne, es megszuntetni se lehet, pedig mar van jobb muszal.

kuvait a mercerdeszbe vasarolt be, de az opelt is megveszik a nemet allam penzen
az ilyen liberalis hulyesegek miatt tart az orszag ott ahol.
en elhiszem, hogy ezt hiszed, de akkor sincs ugy ahogy hiszed.

" Az a szocializmus. Volt termékpalettánk akkor is, csak piacnyitáskor kiderült, hogy kizárólag a Szovjetunió leitatott átvevőinek lehetett az áruinkat eladni, másnak nem."
nem, baratom rosszul emlekszel, pl a SZU utan masodik kulker partnerunk az NSZk volt, de adtunk el araboknak csirketol motorvonatig mindent,

nota bene a Richter meg mindig a keleti piacnak koszonheti hogy talpon van, hogy sikeres.
tortenelmi bune a magyar elitnek, hogy nem fogta ossze az osszes gyogyszergyarat egy nagy monopoliumma, privatizalas helyett...

2a2
Ki mondta hogy Magyaroszag normalis kapitalista orszag???
pillanatnyilag az allampenzlenyulas a legjovedelmezobb...

"2b./ Ha egy magyar vállalat tönkremegy, az sajnos az ő baja."
nem ez a mi bajunk , mert elbocsatasok lesznek, szoc segelyt hityelbol, es nem hagyhatjuk tonkremenni,lasd MAV

"Egyrészt azért nem szabad támogatni, mert erre az adófizetők pénzét pazarolni tilos, az állam nem szalámigyár,"
valoban nem szalamigyar az allam, de fogadok a gyulai kolbaszra is lesz allami penz
+
TE megint abbol indulsz ki hogy az allam a veszteseget allamositja, de lehetne a profitot (is) allamositani, ahogy a nalunk okosabb fejletteb orszagok teszik.
ha az oTP leesesekor az allam vett volna OTP reszvenyt (egyreszt ennyire le se esik, masreszt most lenne mibol fizetni a nyugdijasok 13.havijat)

" másrészt meg azért, mert az EU-ban ez végképp tilos."
na azt meg nalunk lesz@rjak, es joggal, most derult ki, hogy nem lessz anyi penz a metrora... gondolod nem tudtak elore hogy versenyeztetni kell?

"Az olaszok tudják exportálni a termékeiket magyarba, mi nem tudjuk olaszba."
de csak azert mert a komprador burzsoaziank ehhez onkent es dalolva segedkezik.
ha pl a kamionokat vasutra pakolnak, rendes utado stb. lenne, nem erne meg nekik idehozni pl a kovet, csempet, es nem lenne se kornyezetszennyezes, se draga olajfogyas, es a magyar gyarak se mentek volna csodbe, hanem itt gyartanak, ami ide kell.

"Sőt sehova,"
ne viccelj mar! en pl lattam CBA boltot horvatorszagban, es ukrajnaba is tudunk eladni, es tudnank, barhova, ha mi lennenk a tesco nem ok.

"és ezek szerint még itthon is eladhatatlan."
nem. itthon es keleten jol eladhato konzerveket gyartottunk, eladtuk a globus-gyarat, lerontottak a monoseget, reszben be kellett zarni, es igy megveszuk a draga markas nyugati konzervet is.

"Nekem se tetszik, sírok is érte (ez nem irónia!)"
OK de szerintem rossz miatt sirsz.

"de ha megmérettél, és könnyűnek találtattál, akkor nincs mit tenni"
ez igy van. ezert buknak most a szocik... de egy orszag nem bukhat meg.
ideje visszaterni a vagyonvasarlashoz a privatizalas, eladas helyett.
Az ingatlanadónak egy baja van, az értékbecslés. Kinek ér egy eladhatatlan, 150 éves, pesti-nagypolgári magasplafon 30 millát? Nyújtsa fel az újját, aztán vegye meg. :)
Ha valami a beárazás szerinti áron eladhatatlan, akkor az nem ér annyit.
Tudom-tudom, nem akarunk piaci áron, de akkor végső soron milyen értéket becslünk? Eszmei?
Latod Vakapad?

tegnap reggel beirtam, hogy lesz allami penz a gyulai kolbaszra es mit tesz isten estere mar megjott a hir allami hitelgarancia formajaban.

aztan tudod-e miert megy tonkre a Herz es miert vannak nehezsegei a gyulai kolbaszgyartasnak???

megirta a nepszabadsag... a forint leertekelodese nagyon megdragitotta a nyersanyagokat...

na mi kell a szalamihoz? Hus? paprika?
es nem tudjuk eloallitani??? vilagpiacrol kell beszerezni???

nem, nem bananrol van szo! serteshusrol, szalamirol!
Az ingatlanado az egy igazi szocialista szemleletu balfogas. Tortent az, hogy a franciak bevezettek az Impot sur la Fortune = ISF nevezetu extra vagyonadot, hogyaszongya a kogazdagok fizessenek a vagyonuk utan adot. Persze az ingatlanarak ugy felmentek, hogy a kozeposztaly is kezd belecsuszni a kogazdagok taboraba (legalabbis, ami az ertekhatart illeti).
Mondjuk ez most mellekes, koncentraljunk mondjuk az igazan, nagyon gazdagokra. Akiknek kastelyuk meg gyaruk van. Mi lett az eredmeny?
Kepzeljuk el, hogy a peldabeli Jean a kastelyaban lakik es a gyaranak fo reszvenyese es az osztalekokbol el. Persze az osztalek utan fizet nyeresegadot, meg a gyar is adozik, meg fenntartja a kastelyt, csinositgatja, munkat ad a kertesznek, tetofedonek stb.
Es kozben fizeti a vagyona utan is az adot. A gazdasag rosszul megy, az ingatlanarak szarnyalnak es egyszer csak ott talalja magat, hogy a vagyona utan tobb adot kell fizetnie, mint ami bevetelt egyaltalan elert. Tehat ha a cege bajban van, akkor nemcsak nem tudja kisegiteni, hanem meg raadasul valahonnan penzt kell eloteremtenie, mert az adokotelezettsege meghaladja a beveteleit. Sajat hazajaban ellehetlenul a kulfoldi vallakozasokkal szemben, akiket nem sujt ilyen kulonteher.
EZ KOZGAZDASAGI NONSZENSZ.
Na es mi lett a vege? Sokaig lobbiztak, teljesen eredmenytelenul, majd szepen leleptek a gazdagok. Es vittek magukkal a tengernyi penzt, euro szazmilliardokat, Svajcba, Belgiumba, Luxemburgba. Es ezentul ott fektetnek be, a cegeik ott fizetnek adot.
Ezt sikerult elerni a vagyonadoval.
"A szocik képesek a vagyonadóból is jövedelemadót csinálni.A Fidesz meg hülye, szokás szerint."

"Megjegyzésed csak előzetes moderációt követően fog megjelenni."

Érdekes dolgok vannak itt azért....A tisztelt cikk író, ezeket komolyan gondolta?Ezzel a háttérrel?/infóval?Vagy csak eltévesztette április elsejét?

Nehéz manapság független, objektíven látó "oldalakat" és cikkeket találni...és itt is csak az uszítás.Kár.
@teisfiambluetooth: Úgy hogy csinálnak a 200 milliós villából egy többlakásos társasházat és mindjárt nem kell adót fizetniük.Közismert trükközés.
Üdv mindenkinek!
Én értem hogy szarban van a haza de miért mindíg az állampolgárok szívnak emiatt? Számomra egyszerűen felfoghatatlan hogy hova folyik el az a rengeteg hitel meg adó amit befizetünk!
És az IMF-Től felvett hitelből adunk pénzt azoknak a bankoknak akik minket sanyargatnak esetleg kiraknak embereket az utcára!!!! Valaki mondja már meg ez kinek jó mert hogy a lakosságnak nem az biztos! Csak egy utolsó megjegyzés!: Információim szerint a válság óta annyi hitelt kapott az ország hogy abból minden magyar állampolgár kaphatott volna legalább 20 millió forintot és mindenki tudná fizetni a hitelét és nem lenne válság! Akinek meg nincs hitele az még jobban jár! Üdv Z.
süti beállítások módosítása