W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Száz lépés magány

2009.02.06. 05:40 Tóta W. Árpád

Már csak tízet kell aludni a Gyurcsány-kormány új programjáig. Izgi. Szürkének tűnnek a hónapok, amik új kormányprogram nélkül telnek, épp ideje már.

Annyi biztos, hogy a szocialisták képesek a tanulásra. Úgy, ahogy a legszerényebb képességű gyerekek: ha évekig ismételgetjük nekik, hogy Gyurika vagyok, akkor előbb-utóbb megtanulja kimondani. Hogy ki is az a Gyurika, azt nem biztos, hogy felfogja.

Et labora

A szocialistáknak, mióta léteznek – vagy kezdjük csak 1917-től – folyamatosan hajtogatják mindenféle arcok, hogy az úgynevezett munkára rakódó terhek túl nagyok. Elmondja a közgazdász, a bankár, a vállalkozó, a külföldről érkező evakuációs megbízott. És az ellenzék is.

Az ellenzéket 1917-ben el lehetett hallgattatni, ezért a szocialisták egészen sokára jöttek csak rá, hogy ha munka nélkül, alanyi jogon ugyanannyit kap mindenki, akkor a munka óhatatlanul kimegy a divatból. Ez annál is kínosabb, mert a szocialisták azt is vallották – a maguk vulgárdarwinizmusának kiegészítő tételeként, hogy „a munka tette emberré az embert”. Ebben volt nekik igazságuk, mert megfigyelhető, hogy ahol, úgymond, nem látja dolgozni a szüleit a gyermek, ott vannak jelei annak, hogy megindul a degeneráció, szigorúan morális, civilizációs, felépítményszerű értelemben, persze.

De ne rágódjunk a múlton, örvendezzünk inkább az ébredésen. Az első felriadáshoz elég volt egy majdnem-államcsőd, a tíz százalékos deficit felé hétmérföldes százlépéssel közelítő államháztartás. Ez volt Őszöd. A friss lendület aztán el is hasalt a népszavazáson. B terv nem volt: a Szociális Népszavazáson az egész irány bukott meg, az önrész nagyszerű elve, az, hogy legálisan, fehéren fizessünk minimális összeget olyan szolgáltatásokért, amiért egyébként feketén szoktunk, sokkal többet. Hiszen nincs abban semmi kivetnivaló, ha fizetünk az orvosnak, mégpedig annak, akivel elégedettek vagyunk. Nem volna még az sem ördögtől való, ha nem minden orvos ugyanolyan díjjal dolgozna. Hiszen nem ugyanannyit érdemel a bunkó B. felcser, aki ráadásul a Pfizernek fusizik, és százalékot kap a receptekből, vagy a mindig kedves és empatikus Zoli bácsi. Ettől olyan kedves és ügyes a magánfogorvos.

Nem sok pénz múlt ezen összesen, de például a háziorvosok javadalmazásában tisztes része lehetett volna a vizitdíjnak. Önrész nélkül mi maradt? Hát persze: pótoljuk ki a munkára rakódó terhekből. Adjon az állam még több pénzt. És úgy lőn. Az Őszöd-paradigma második oszlopa lett ez a népszavazás. Elkúrás újratöltve, megerősítve.

Mivel B terv nem volt, Gyurcsány széttárta a karját. „Ha maga nem akarja, akkor én nem tudok segíteni”, gondolták Gyurcsok József telemágussal. Akkor maradjon így, rohadjon rátok! Szundi üzemmódot benyomta, paplan fejre, fárasztó egy reggel, nem kelek fel.
 

Megállapították, hogy rendben süllyedünk.

Eddig minden oké. Ki tudja, talán odalent is jó lesz. Esetleg találunk gázt. Vagy kincset.

Egy világválság bekopogása kellett a második ébredéshez. Egész civilizált, diplomatikus ébresztés ez amúgy. Mégse háború, természeti katasztrófa vagy földönkívüli támadás. Csak épp valamivel keményebbé vált a verseny. Többek közt a munkára rakódó terhek terén: ahol egy úttörő egy hónap alatt legalább 71 ezer forintba kerül függetlenül attól, hogy megtermel-e ötvenezer forintnyi árut, ott mondjuk a könnyűipar esélytelen, a kibernetika meg nem szívja fel a segédmunkásokat. A drágább munkaerőnek pedig azt mondja a szoftvercég, hogy gyere ki hozzánk, mert itt kétszer annyit tudunk adni, nálatok meg menne a fele adóba. A többiek offshore-olják ki maguknak, amit nem akarnak bedobni az újraelosztásba.

A fűrész

Nincs más hátra tehát – az önrész-, öngondoskodás-opció kilőve –, mint látványos, roppant kínos öncsonkításba kezdeni. Hozzányúlni a nyugdíjakhoz, a szocialisták legstabilabb bázisához, az újraelosztás haszonélvezőihez, a passzívakhoz. És mivel ez sem lesz elég, jóvátenni I. Gyurcsány Ferenc történelmi hibáját, az áfacsökkentést.

Amikor az áfacsökkentést hebehurgyán meglépték, Gyurcsányék kétségbeesve látták, hogy az úgymond nem jut el a vásárlókhoz, hanem a kereskedők teszik zsebre. Még az is felmerült, hogy áfakommandókat vessenek be, akik gázálarcban felelősségre vonják a boltost, miért nem lett olcsóbb a pogácsa. Az viszont eszükbe sem jutott, hogy a kereskedőnél sincs éppen rossz helyen az a pénz, tekintve, hogy ő egy munkaadó, adóalany és szolgáltató, aki nem feltétlenül kurvázza el a bevételt. Hanem esetleg fejleszt, további munkahelyet teremt, terjeszkedik, erősödik, világvállalattá puffad és büszkék lehetünk rá.

Logikus, hogy nem tudtak ennek örülni: az utóbbi hatás lassabban, pár év alatt válik érezhetővé, ők viszont semmi ilyesmivel nem számoltak, csak pénzt akartak szórni gyorsan, minél szélesebb körben. Nem a kereskedőt akarták megnyerni, hanem a vásárlót.

Nem lesz ebben a válságkezelésben öröm. Ha a tologatás – „adóátrendezés” – hasznosnak bizonyul, az évek múlva derül ki, gyümölcseit más aratja le. Közvetlen kedvezményezettjei – egy nyugdíjemeléshez képes – kevesen vannak, szavazatuk viszont nekik is csak egy. Ha a válságkezelés eredménye csak annyi, hogy nem dől össze az egész ország, az már nagyszerű volna. De választási siker abból aligha születik, mivel ahhoz tudniuk kellene a népeknek, mit úsztak meg. És nem tudják, amíg be nem következik.

Éppen most tanulják az árfolyamkockázat mibenlétét. Nem volt hozzáférhetetlen tudás azelőtt se. Ahogy az sem, hogy a forint árfolyama korántsem stabil. Mégis a saját kárán veszi észre most sok százezer ügyfél, mire is fogadott a jenhitellel. Előtte nem sikerült megtanulni nekik. Nem is igyekezett megtanítani senki.

Viszont ha mégis összedől az egész ország, akkor nemcsak a most lenyisszanó nyugdíjasok és segélyezettek, hanem mindenki Gyurcsány és az MSZP ellen fordul. Mad Max-jelenet: a kocsiban ketyeg a bomba, a rosszfiú bokánál hozzábilincselve. Vágni kell, és aztán valahogy féllábon elszaladni. A megsemmisülésnél talán jobb lesz.

Reform és bukás. Nincs más. Nem maradt.

 

Ld még: Eljövendő szép napok



Címkék: történelem gyurcsány program reform

322 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr18925689

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: magyar-magyar szótár 2009.02.06. 11:12:56

bérnyalnokRákosi Mátyás meglehetős szkepszissel tekintett a magyar népre. A legenda szerint kifakadott, hogy őnéki 10millió hóttifasisztával kellene fölépítenie a szocializmust. Meghökkenünk ezen? Azt gondolnánk, hogy a sztárság mámora fogta el akkor…

Trackback: Vastagbőr 2009.02.06. 10:07:15

Merre tovább, Magyarország? A szlovák útHa valaki nem hallotta volna, kurva nagy szarban vagyunk. Veres Jani már mind a 100 trükköt kipipálta, sőt, néhányat többször is, de már semmi sem segít. A Nemzetközi Valutaalap (IMF), a Világbank és az Európai Uni…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@eMeL: nos, mivel Gyurcsány többszörösen eljátszotta a 2006 után megkapott bizalmat, ha nem lesz más helyette MSZP élén akkor nem igazán marad 2010-re csak egy új (Fidesz) kormány.

És pontosan ahogy írod: a megelőlegezett bizalomért nagyon meg kell majd harcolni az új vezetőknek. Igen gyorsan el lehet azt játszani ha folytatódik a misgoverning. A piaci szereplők viszont nem drukkolnak azért kézdörzsölve, hogy a súlyos kudarcok folytatódjanak mert nem érdekük.

Tölgyessy heti horoszkópjai nem érdekelnek. Kár érte, voltak neki szebb napja is.
Jenőke! Felesleges Neked bármilyen adatot, statisztikát, grafikont, egyszóval tényeket bemutatni, mert eddig is voltak és semmit sem számított álláspontod kialakításában.
A HVG, a Világgazdaság, az Adósság Kezelő Központ adatai, hírei ha nem elegendőek, akkor mire vagy még kíváncsi?
@Carnivora:

miért, ma még olyan blog is megjelent az ajánlóban ami alkalmat kínált a nyílt cigányozásra.

Múlt héten senkit nem raktak ki, ellenben vezércikkben fröcsögött kedves Munk Csúsztató Retorika...

Ez nagy fejlődés egy hét alatt!

:-)))
@88wx335dsf:

"Abban pillanatban te is meg fogod érteni, hogy mit kellett volna 2002 óta JÓL csinálnia a balliberális kormányodnak."

na b+, eddig azt hittem 1990 óta magyarországnak szokott lenni legális kormánya, s nem nekem. tévedtem volna és ekkorát? ezt gondold át még1szer, pls.
@Spekuláns: Mi lenne, ha nem csinálnánk pártot, hanem mindenki kizárólag független képviselőre szavazna? Olyanokra, akik vállalják, hogy egyetlen pártot sem alakítanak, egyetlen pártba sem lépnek be: mondjuk legalább 2 évig. Éppen addig, míg ki nem vizsgálják, mit tettek velünk (és melyik bank pénzén) a maiak?
@Spekuláns: A következő választáson kizárólag egyéni képviselő-jelöltre szavazz! Ne szavazz listára és ne szavazz olyan képviselőre, akit párt indít. Ez teljesen alkotmányos eljárás: a parlamentbe így nem jutnak be a mai pártok. Rögvest lehetőség lenne, hogy a független - és fele akkora! - országgyűlés megvizsgálja a mai pártok egykori finanszírozását, az összes simlisséggel együtt. Lehetne alkotmányozni anélkül, hogy császárt kellene választani (mint ahogy ez kinéz mostanság). Még egyszer: a megoldás a közvetlen képviselő. Nem baj, ha nem jogi professzor, vagy rutinos politikus! Majd beletanul, elöbb-utóbb. A lényeg, hog ne tolja a kompromittált pártok szekerét és Téged képviseljen.
Jaegtoer,

nem az a baj, hogy nagy Zisten állatkertje... hanem, hogy alacsony a kerítés...

;o)

Üdv,

P.
@malacka69 az édentől keletre...:
Kedves Malacka!

Jenőke feltehetőleg a fizetésednek azt a részét akarja megvonni Tőled, amelyben adót nem fizető szülők gyerekeid tanítod.
Hm-hm komoly szocidilemmák ezek, az egyszer biztos; csak hát vegyük észre, h a mostani kormány, mivel nem rendelkezik parlamenti többséggel, semmiféle reformot sem tud keresztülvinni az SZDSZ nélkül. Tehát a "Reform és bukás" szlogent nemcsak a kormánypártnak, de az őt kívülről támogató SZDSZ-nek is meg kellene magyarázni valahogy. Pont azoknak, akiktől épp csak elvették az audikulcsot.

Ráadásul annak a parlamentbe jutásért küzdő SZDSZ-nek kell elmagyarázni, amelyben épp csak legyőzte az újbalos sötétzöld Fodor-szárny a liberálisabb Kóka-félét. Lesz-e nekik kedvük választás előtt egy ilyen vezetővel egy ilyen népszerűtlen intézkedéscsomag mögé felsorakozni úgy, h közben kiesésre állnak?


Hozzá kell tegyük egyébként azt is, hogy a nagy nyilvánosság előtti válságkonferenciák helyett a színfalak mögött a Fidesznek MOST kellene megegyezni az MSZP-vel egy átgondolt neoliberális reformcsomagról és megszavazni azt.

A majdani kormányrakerülésük után ugyanis sokkal_jobban_jönnének_ki, ha ezt most bevállalnák, mintha Gyurcsány sehová sem vezető, helybenjáró politikájának agóniáját kivárva 2010-ben ők, egyedül nyeletnék le a néppel a szarospalacsintát. Az a megszorítás a prolinarratívában ugyanis kizárólag fideszes megszorítás lesz és lépéshátrányt okoz majd nekik az MSZP-hez képest. Ez a mostani közös akció viszont kijönne nekik fiftififtire.

Nem mindegy, tehát itt és most érdemes lenne együttműködni.

Megint más dimenzió persze az, hogy az ún. reformokat csak egyszerre és minden szektort átfogóan lehet megvalósítani, legvégén az adóreformmal. A Dzurinda-kormánynak egy ilyen átfogó koncepció pontról pontra való kidolgozására négy év kellett, míg nálunk egy-két jelentéktelen markeingreformocskán túl ilyen átfogó koncepció nem is létezett.

Akkor tehát most miről is beszélünk?
Nem tudom, hányan vannak a KDNP-sek, de ha elegen ahhoz, h az MSZP-vel törvényt tudjanak hozni, akkor van egy még jobb ötletem a Fidesz számára.

A szükséges megszorítások meghozatala ÉS az ezzel járó szavazatvesztés elkerülése érdekében, még kormányrakerülésük előtt be kell dobni a KDNP-t a levesbe, úgy, hogy velük szavaztatják meg a szarospalacsintát. Ez a következőképpen zajlana.

1. A Fidesz a háttérben tárgyal az mszp prominenseivel arról, h nagy a gáz, és ha tegyük fel van elfekvőben egy kapitalista, gazdasági rendszerváltó csomag, akkor azt meg kell szavazni és ők támogatnák is. Az MSZP örül, azt hiszi politikai győzelmet aratott a Fidesz felett.

2. Orbán behivatja Tömjén Zsoltit azzal, hogy jön itt egy megszorító csomag, amit meg kellene szavaznia az MSZP-vel a KDNP-seknek, különben nincs közös lista 2010-ben és a MN-ben minden KDNP-sről külön-külön ki fog derülni, h III/3-as volt és mehet a párt a szemétlerakóba. Ezért a KDNP-nek a vitában a törvényjavaslatokat félszívvel ugyan, de támogatnia kell.

3. A fideszes frakciótagoknak kiadják, hogy nemmel kell szavazni.

4. jön a törvények vitája, a Fidesz nem foglal egyértelműen állást (mondjuk azzal a kamuszöveggel, h nem kapták meg időben az előkészítő anyagokat), a KDNP inkább támogat.

5. KDNP + MSZP megszavazza a reformokat jelentő népszerűtlen törvényeket, a fidesz ellene szavaz.

6. Szavazás után a fidesz már küldi is a proliszavazóknak Szíjártót, aki magából kikelve fogja kommentálni, hogy a Kormány kifosztja a Zembereket, ehhez pedig a Fidesz nem asszisztál. Ugyanígy elképednek a KDNP álnokságán és velük a jobboldali médiában politikailag leszámolnak, helyettük pedig csinálnak egy másik keresztény-bábszervezetet, amely a KDNP-hez hasonlóan biztosítja a klerikális kontaktot és megveszi a tempolmi marketingfelületet.


Így végül a Fidesz egyrészt garantáltan keresztülnyomathatja az MSZP-vel azokat a durva megszorításokat, amiket kormányon a saját szakállára kellene meglépnie, de végül mégsem veszít majd szavazatot, mert suttyomban ráhúzza a vizeslepedőt a KDNP-re, ami helyett majd gründol egy másik klerikálpártot az egyház megvásárlásához.

Szerintem ez egy jó metódus a szarospalacsinta lenyeletésére, persze két dolgot előfeltételez:

1. a Fidesz felismeri, h politikai érdeke, h a szarospalacsintát ne ő nyelesse le a választókkal, hanem még ez a kormány;

2. a kormány felismeri, hogy ha a reformjaihoz biztos támogatót akar, akkor a fideszre szorul, hiszen e mépszerűtlen intézkedések mielőbbi meglépése elsősorban a kormányzás előtt álló Fidesznek érdeke, nem pedig a kiesés ellen harcoló kispártoknak, akik a saját jelentőségük hangsúlyozása végett valszeg mindenbe belepofáznának, elhúznák a döntési folyamatot és az szdsz esetében a párt állapotai miatt még a frakciófegyelem, tehát a döntés sikere sem lene biztos.
Csak egy apróság:
"az önrész-, öngondoskodás-opció kilőve"
Az ún. szociális népszavazáson a módszer és a kormány lett elkaszálva.

Meglehetős biztos vagyok abban, hogy valamit valamiért elvű rendszerek esetében eléggé simán átmenne a dolog. Persze, ehhez alapfokú bizalom is kell a nagypártok között, egyeztetés, gesztusok, stb. No, ez (is) kimaradt.
@hauptrichter:

Csak ezt ne. Könyörgöm miért kell politikus fannak lenni?
2006 -ig Feri király, de aztán meggyőztek, hogy inkább Viktor császár?
Nézd meg miket írsz:
- Az ország szisztematikus tönkretétele, és erre előhozod Drazsé úrat? Elfelejted Pintért, Torgyánt stb. méltóságokat?
- Az ország drasztikus eladósítása folyik. Nem rég az MDF kivételével még a csillagokat is leígérték a győzelemért az égről a pártok.
- Ferike hatalommániás pojáca, messze az államférfiúságtól? Igen, bár a koronát még nem próbálta fejére.
- A FIDESZ messze van a tökéletestől. O yeah, de feltéve rá a koronát:
"ami negatív stílus van bennük, azt viszont lehet, hogy mástól - abban profibbaktól -tanulták kényszerből? :-)"

Nem azt mondom, hogy nincs igazság a szavaidban, hanem, hogy az az igazság speciel párt vagy vezető független.
A saját igazságod a saját értékrendszereden alapul, és attól, hogy átlátsz az egyik csodálatos vezetői csapaton, nem kéne automatikusan a másik mellé állni, rájadásul teljes fronton, mert aztán megint meglepődik az ember, mikor a sűrűn repdeső szardarabok egyike-másika jogosan tapad az arcához.
Ettől függetlenül, üdv Malacka, üdv Lapi!
Jenőke higgadj, gondolkozz.
kapcsolat.hu/blog/a_hetvegi_brutalis_keselesrol nocsak a miniszterelnök úr is elismerte, hogy roma származású elkövetők voltak míg pl. a Munk veronik féle index stáb végig tagadta a tényeket ...
Pogrom előtt
Hétfő, 2009. február 9. 09:38
Címkék:Marian Cozma veszprémi gyilkosság

Nehéz elkezdenem ezt a posztot, szívem szerint hagynám az egészet a fenébe.

De nem lehet. Akkor ugyanis bennem maradna egy csomó minden kibeszéletlenül, kiíratlanul, és a családom nem érdemli meg, hogy egy ilyen hitvány állam miatt elrontsam a vasárnap estéjüket. Az állam itt most nem a végletekig kizsigerelt, és pattanásig feszített idegű magyar társadalom, hanem az ÁLLAM, amely eddig csak az alföldi, tiszántúli, dél-dunántúli megyéket hagyta elveszni, de mostantól a jelek szerint szinte az ország egészét feladta. De tényleg. Az a kérdés, hogy ezt meddig hagyjuk mi magunk, akik ezekben a megyékben, és az azokból összeálló országban élünk.
A közbiztonság hiánya egészen addig fel nem tűnő dolog, amíg meg nem érint minket egészen közelről. Sokáig úgy voltam vele, ha a Kormánynak nem kellenek a keleti, dél dunántúli megyék, akkor az egy sajnálatos dolog, de az elmúlt évek során mintha hozzászokott volna az ország. Talán magam is. Szinte közhelyszerű, és nem különösebben meglepő, ha valaki félti a nőket attól, hogy a vonaton egyedül utazzanak Borsodban, vagy, hogy a Nyírségben ne álljunk meg stopposoknak. Vagy, hogy Hevesben és Nógrádban a helyi kocsmában mindig a másiknak van igaza. Rémes dolgok, de mintha megszokta volna őket mára az átlagember.

És ezek a tényszerű közhelyek tettek engem büszkévé mindig arra, hogy százezerszer is kimondhattam: én onnan jövök, ott nőttem fel, ahol cigányemberként soha nem kellett megélnem azt, hogy a kisebbség és a többség viszonya halálosan megromoljon. Hogy apámat, anyámat soha nem bántották a származása miatt, mint ahogyan engem is szeretett és büszkén vállalt az osztálytárs, az igazgató, a polgármester. Soha nem kellett szégyellnem, hogy cigány vagyok. Ezért a Zalának életem végéig hálás lehetek. Ez a megye soha nem arról volt híres, hogy itt bárkinek félnie kellene. Itt lehet utazni egyedül a vonaton, a kocsmában kedvesek az emberek.

Ha másfél órát utazom onnan, ahol felnőttem, akkor Veszprémbe érek, a városba, ami a második otthonom. Gyöngyi innen származik, és a feleségem családjához gyakran jövünk látogatóba. Oda, ahol szintén nem volt soha komoly gond a cigány és nem cigány ember együttélése. Az, hogy ez mostantól már nem lesz így, egy szomorú dolgot mindenképpen megmutat: elvették tőlem, a veszprémi barátaimtól, a családomtól azt a biztonságérzetet, azt a tartást, ami eddig igazán fontos volt a számunkra. Hogy eddig hihettük, érezhettük, azt, hogy bár az ország kétharmadában haramiák, gengszterek, állatias bűnözők nyomorítják mások életét, nekünk itt nem kell tartanunk semmitől, mert ezek polgári városok, polgári megyék, értelmes, normális és kedves emberekkel. Döbbenetes, de a jelenlegi magyar állam ezt az érzést elvette most tőlünk, azzal, hogy szombat éjszaka (nem először ebben az országban), egy megyeszékhely kellős közepén nem volt elég rendőre ahhoz, hogy intézkedjék, eljárjon a bajban. Mit is ígért a kormányfő annak idején ezzel kapcsolatosan, emlékszik még valaki? Nos, a látható rendőrség csak illúzió maradt.

Veszprém, ott, ahol eddig egy hangos szó nem volt, ott most az elkeseredettség százszámra ontja a cigányoknak szóló szitkokat. Ott, ahol cigány és nem cigány vidáman tapsolt egy-egy gól után, ott most mindenki bosszút emleget, és Enyingre készül, hogy felgyújtsa a cigányok házait…

Ott, ahol egy Nagy-Magyarország zászló sem került szinte soha kifeszítésre, ott most vérszomjas emberek regisztrálnak olyan hozzászólásokat, amelyeket biztosan megbánnak majd, de ma még bennük élnek.

Ide jutottunk.

Az alábbi sorok szólnak Munk Veronikának az Indexbe, az összes SZDSZ-es barátomnak, Gusztosnak, a jelenlegi roma vezetőknek, Drazsénak, a problémákat mindig eltakaró, elrejtegető Kormánynak.

Cigányemberként kell leírnom a következőt: a cigányok saját maguk teremtik meg, tartják életben, és erősítik az összes velük szemben megfogalmazott előítéletet.

És ma végre kimondom én saját magam is, hogy elegem van ebből.

Nem, nem egy radikális Jobbik szavazó jut el idáig. Nem, nem egy panelproli mondja ezt a 7. emeletről parizert majszolva.

Én, a cigányember üvöltöm a világba, hogy adjon végre a kormány pénzt, jogszabályt, mozgásteret arra, hogy a még változni akaró cigányokat visszahozzuk a társadalomba, a változni nem hajlandókat pedig tűzzel-vassal szorítsuk rá arra, hogy megtanulják az együttélés szabályait.

És nem érdekel, magasról lefalom, hogy a liberális jogvédők erre mit mondanak.

Jöjjenek velem el Tiszabőre, és nézzék meg, hogy hogyan élnek ott az emberek. Jöjjenek el velem a gyivi-be, és nézzük meg együtt, mennyi ott a cigánygyerek, és mivé lesznek, ha kikerülnek, illetve mivé lesznek a gyerekeik. Jöjjön el velem Gusztos, és nézze meg, hogy hogyan verik agyon a 80 éves öregasszonyt 367 forintért. Fel tudja ezt egyáltalán fogni valaki?

A miskolci rendőrkapitány egy szóval sem mondta, hogy minden cigány bűnöző (ajánlom Munk Verának a részletesebb tájékozódást). Sokan adják a szájába ezt a mondatot, holott ez nem hangzott el. De arra igenis rávilágított, hogy ha cigányügyben nem állunk neki végre valamit közösen csinálni, akkor itt pogromok lesznek. És nem azért, mert az előítéletes, rasszista magyar társadalomnak arra van igénye. Sokkal inkább azért, mert a beilleszkedni képtelen cigányemberek addig-addig járnak a vékony jégen, amíg egyszer az beszakad.

Ezt kellene elkerülni.

Nyugodj békében, Marian Cozma!

www.zoom.hu/pannonroma/pogrom-elott-38976.html?ref=hk

@Greetings from Piresia: "A majdani kormányrakerülésük után ugyanis sokkal_jobban_jönnének_ki..."

Teljesen igazad van, de ehhez a fidesznek az ország érdekeit és saját hosszú távú érdekeit kellene képviselnie... de ezt nem szokta tenni... most sem fogja.

Ismételten: ovi 2/3-al akar győzni!
Ennyi a cél, ennyi a stratégia és a taktika, ennyi a világkép és ennyi minden.
@Csótány: "Én több mint 40-éves munkaviszony után befizettem az jövedelmem (magasabb, mint az átlag) után a TB. EÜ. Stb.. járulékokat.
Semmi egyebet nem kérek vissza most, mielőtt nyugdíjba mennék csak azokat az összegeket (kamatos kamattal, mert ugye így dukálna)"

Kedves Csotany,

tevedni meltoztatol, de nagyot.

Azok az osszegek, amiket befizettel, nem jarnak neked vissza, mert abbol finansziroztak az (akkori) egeszsegugyet, a nyugijjakat.

Az szimplan biztositasi osszeg volt.

Szerinted mit szolna a biztositod, ha miutan eladtad az autodat, visszakerded a befizetett biztositast, mert nem okoztal balesetet?

Ugyhogy semmi ordogtol valo nincs abban, ha a nyugdijjasoktol TB-jarulekot kernenek.

sb
@hauptrichter:

Köszönöm a hízelgő szavakat, kissé meg is illetődtem, tán nem is illet...

---------

Más:

Aki pedig azon lamentál, h ki a hazugabb politikus, illetve még mindig azzal a süket mszp-s legendával jön, h "há' mos' miééé', a zorbán pont olyan hazug", az vessen egy pillantás a két főgizda vagyonbevallására.
malacnews.freeblog.hu/archives/2009/02/03/Uj_viccgyujtemeny_Vagyonbevallasok_2009/

Vajon melyik hitelesebb? Ki hazudott abban nagyobbat?

Köszönöm. Több kérdésem nincs.

-----

Az erősödő cigányellenes hangulat megköveteli, h ferenc testvér ismét összerántsa kártyásait, és nagygyűlésen fejezze ki antifasiszta, antirasszista eszményeit. Soha nagyobb szükség nem volt erre, mint éppen most.

feri, én télleg roppant szeretném, vágyva vagyon nagyon!

Jaaa, h azt mondod, ez most nem növelné a népszerűséged? Nem tenne jót a píárodnak?

Óóóó, hát nem ilyen embernek ismerlek én téged, feri. Ez elvi kérdés, tégy a gyűlölet ellen!
Ha kész a terv, ismertesd Daróczival lécci, nála hitelesebben nem tudja képviselni senki az ügyet, és ő még valszeg rosszul sem lesz, h ölbe kéne kapnod azon melegében.


Üdv.
@eMeL:

"Ismételten: ovi 2/3-al akar győzni!
Ennyi a cél, ennyi a stratégia és a taktika, ennyi a világkép és ennyi"

Marhaság, marhaság, ....tehénség!
Több alkalommal lenyilatkozta, h teljesen lükék azok a párthívek, akik ebben reménykednek. Ő tökéletesen elégedett lenne egy szimplán erős többséggel. Egyáltalán nem célja a 2/3, és még sztem, fidesz szavazó szerint sem lenne áldásos az abból keletkező hiszterizált hangulat miatt.

Ha sosem hallgatod meg orbánt, nem csodálkozom, h nem vagy képben vele kapcsolatban. Viszont akkor kár tényszerűen írni szubjektív véleményt.

Üdv.
@lapi:

Azért lényeg átment, nem? Ha nem az sem baj.
@Bio74:

Javaslatom számodra: www.ksh.hu

Kérdésem feléd: Nos, akkor kiket ikszeljünk?

@88wx335dsf:
Köszi !
Nem is tudtam, hogy van ilyen ! :)

Azt ikszeld, aki szerinted leginkább arra haladna, amerre te is szeretnél.
Hogy miből olvasod ki az írányt és a szavahihetőséget, a sorokból, vagy a sorok közt, az rád vagyon bízva. Válassz ! Ha nem választasz, az is egy döntés.
De, az hogy Feriék elkúrták, ( nem az Öszödi igazmondási rohamnál, hanem,hogy a rohamot nem követték tettek)az óriási tény, de nem jelenti azt, mert nincs ok-okozati összefüggés sem, hogy akkor a politikai ellenfeleik az igazság bajnokai, a hold világos oldala. Mindösszesen azt jelenti, hogy amit csináltak az bizonyos területeken eredményesebb volt, mint nyafi-nyafi úr törzsének ténykedése. Még csak azt sem jelenti, hogy a FIDESZ a legjobb úton haladt,( megjegyzem ilyen MSZP mellett nem nehéz jobbnak lenni), csak azt, hogy jobb eredményeket produkált. Ez lenne a lényeg, nem ?, kérdezed. Ez, és ezért kell a sorok között is olvasni, mert a politikus olyan állatfajta, amely sohasem hazudik, bár sokszor nem mond igazat. Ezekkel befaragtunk, hát válasszuk az eredményesebbet, de könyörgöm, ne ilyen alapokon, hogy nézd csak milyen emberek találhatóak a vezérek holdudvarában, vagy mert ez hazudik, a másik meg az igazmondó juhász.Ezeken a fan(törpikus) szinteken az egyik kutya, a másik meg eb. A ki hazudott nagyobbat meg önámítás.
@Bio74:

"A ki hazudott nagyobbat meg önámítás."

Itt most jelentősen tévedni tetszel, kedves bio, ugyanis az az önámítás (jelen helyzetben), h gyurcsányon vagy orbánon kívül más is lehet miniszterelnök.

Csak egyetlen egy reális alternatívát mondj lécci, aki be is futhat, és el is vállalná!
Nem tudsz ilyet mondani? Nincs? Na ugye.

Marad a régi lemez: gyurcsány vagy orbán.

Tehát, ha ezt a kérdést kell eldönteni, azaz két rossz (két megosztó politikus) közül kell választani, akkor igenis ilyen szempontok játszanak, mint

1. ki hazudik kevesebbet, kisebbet,
2. ki csinálja kevésbé szarul a gazdaságot,
3. kinek van több hitele az emberek felé,
4. kinek van több hitele a magyar tőke felé,
5. kinek van több hitele a külföldi tőke felé,
6. ki tud többet tenni a 4-5 milliós külhoni magyarokért, akiknek lélekben a miniszterelnöke lesz,
7. ki lopott kevesebbet, s ezáltal ki tudja hitelesebben képviselni a korrupció ellenes politikát,
8. ki dőzsöl kevésbé, s ezáltal ki tudja hitelesebben képviselni a megszorítást,

stb, stb, stb....

Kedves bio! Nagy a te tévedésed, ha azt hiszed, én ov-fan vagyok. Lócseszést!
Egyszerűen belátom a politikai realitásokat, és a két rossz közül a kevésbé rosszat támogatom, miközben bőven kritizálom őt is (olvass Szenzort!), miközben a nagyobbik rosszat minden idők legrosszabbikának tartom /finoman jelét is szoktam adni;-) /, feltételezve, hogy ez a speciális időszámítás 1989. óta tart.

Üdv.
A jelenlegi Mo-i élősködők a nyugdíjasok akik a legtöbbet használják a tb-t,a cigányok akik nem fizetik és a politikusok akik kifosztják.Hogy ez változzon ahhoz Jézusnak kéne leszállni a mennyből.De nem fog,így marad minden a régiben.
@Bio74:

Ez mind igaz, szép és jó, de nekünk nincs miből válogatni. Köszönhető ez annak is, hogy a főgengszterek nem engednek felcseperedni maguk mellett egy tömörülést sem.

Így tehát három lehetőség maradt: maszop vagy fityesz vagy otthonmaradás/összefirkálás. A maszop lejáratta magát, tagjai, szimpatizánsai lábszagúak lettek, ápolatlan szájukkal közelről lehelnek az arcodba, tiszteletet követelnek miközben elvárják, hogy segíts nekik megtalálni a Wordben a helyesírás ellenőrzőt és fordíts már le nekik ezt-azt.

Ők már nem tanulnak, nem tudnak, nem értenek meg semmit. Alacsonyszintű programot futtatnak. Velük semmire sem megy ez az ország.

Volt egy alacsony szőke buzi, aki a keresztrefeszítésről óbégatott, aztán írt egy olyat, hogy netokrácia. Az okoskodó öreg szarzsákok helye pedig a visszapillantó tükörben van.
@Shadowbull: "Azok az osszegek, amiket befizettel, nem jarnak neked vissza, mert abbol finansziroztak az (akkori) egeszsegugyet, a nyugijjakat."

Ez eddig igaz, de kellene azért finomítani a játékszabályokon (mert jelenleg egyszerűen lenyúlás íze van).

Egyrészt azonnal ketté kell bontani a befizetett összeget saját jogú biztosításra és szolidarítási részre (amit a többi, biztosítást nem fizetők miatt vetnek ki).
Na ez az első gond: még megtudná a polgár mennyi is az annyi... abból meg nagy gubanc lenne.

Másrészt valamilyen "időben elhúzás"-t kellene tenni az egészségbiztosítás mellé, hiszen az természetéből adódóan olyan, hogy az ereje teljében levő ember jó sokat befizet, de idős-beteg korában inkább csak szolgáltatást kér.
Az a jelenlegi módi, meg nem igazságos (és ami nem igazságos, azt elvből megkerülik, kikerülik, elcsalják az emberek... ennyi önérzetük és igazságérzetük azért van), hogy ha pl. valaki 30 éven át fizet egészség biztosítást, amiért nem kapott semmit, akkor nehogy már a pl. egy betegség miatti állás és egzisztencia vesztés *után* biztosítás nélkül nyomorogjon egy kapualjban és orvosi ellátás nélkül dobja fel a talpát valami náthában.
Szóval azt is valahonnan a nullától kezdve kellene újragondolni és újrafelépíteni... aztán még az is lehet, hogy működne is.

@malacka69 az édentől keletre...:

"Sem jó fogalmak, sem jó válaszlépések nincsenek, és szinte mindenki szenved ettől" - mondta a kormányfő az újságíróknak, miután tárgyalt a rendészeti miniszterrel, Draskovics Tiborral. "A régi módon nem lehet beszélni, mert sokan úgy érzik, az a probléma szőnyeg alá söprése, új módon pedig még nem tudunk beszélni a kérdésről" - tette hozzá.
index.hu/belfold/2009/02/09/gyurcsany_aggodik_orban_edzest_latogatott/

Értem én. Se így, sem úgy nem lehet róla beszélni, ezért inkább hallgassunk. Frankó. Ha ez Ferencünk válasza az éppen aktuális és egyre inkább terebélyesedő problémára, akkor talán próbálkozzon más munkakörben. Annyi szép és hasznos dolgot lehetne még csinálnia a miniszterelnökösködésen kívül, minek ezt erőlteti?

@malacka69 az édentől keletre...:

"Több alkalommal lenyilatkozta, h teljesen lükék azok a párthívek, akik ebben reménykednek. Ő tökéletesen elégedett lenne egy szimplán erős többséggel."

mutass nekem még egy olyan versenyzőt, aki két egymás utáni vereség után (2002, 2006) ne lenne elégedett egy sima győzelemmel! ettől azért hadd ne fakadjak sírva a meghatódottságtól! :DDD
A munkáról való leszoktatást korábban már versben is megírták:

"Egyszer volt egy nagy csoda, neve birkaiskola
Ki nem szólt, csak bégetett, az kapott dicséretet.
Ki oda se ballagott, még jutalmat is kapott.
Így hát egyse ment oda, meg is szűnt az iskola"
Árpád mi lett a villanyallat.hu -val? :O az is a ti fiaborjatok volt
Na, ha már lépésekről meg adósdiról van szó ...

Senkinek sem szúrt szemet, miből élnek Sztojkáék?
2009.02.10. 11:01 zero
Egészen elképesztő dolgok derülnek ki ...

- A veszprémi gyilkosság három gyanúsítottja közül kettő - köztük Sztojka Iván - nemrég hamarabb szabadult a börtönből, büntetését jó magaviselete miatt harmadolták, vagyis csak a kiszabott idő kétharmadát kellett letöltenie, a fennmaradó egyharmadot elengedték.

- Információ szerint Sztojkáék a Balaton déli partján tevékenykedő enyingi bűnözőcsoporthoz tartoznak, akik most terjeszkedésbe kezdtek. A pincérnő megverésével pedig azt akarták megmutatni, hogy mi történik akkor, ha a tulajdonos nem fizet védelmi pénzt.

- Enyingen - ahol a veszprémi gyilkosság egyik feltételezett elkövetője, a még körözött Sztojka Iván lakik -, nincs bűnbanda - cáfolta az MTI érdeklődésére a bűncselekmény kapcsán felröppent szóbeszédet a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság bűnügyi igazgatója.

"A fiatalember számára nem ismeretlen érzés, hogy rendőrök vannak a nyomában, legutóbb akkor csaptak le rá, amikor a mezőszilasi vállalkozót, Prikkel Tamást és feleségét megölték.
– Iván teljesen kikészült a börtönben, amíg kiderült, hogy semmi köze Prikkelék megöléséhez – meséli a Borsnak enyingi otthonában a menekülő férfi édesanyja. – Biztos vagyok benne, hogy most is hamarosan bebizonyosodik a fiam ártatlansága. Én pontosan tudom, hogy csak azért menekül, mert fél újra szembekerülni a rendőrökkel. Nekünk fogalmunk sincs róla, merre jár, de azt üzenjük neki, adja fel magát, és menjen el az első útjába kerülő őrsre, ahol tisztázza magát." - Bors

" Hatalmas puccos ház, drága autók, feltűnő ékszerek, kopaszra borotvált fej, kivillanó tetkók: mondjak még valamit? – néz rám az enyingi főutcán egy fiatalember. – Biztos három műszakban dolgozik valahol betanított munkásként, ugye? Ne hülyítsük egymást, ő egy bűnöző és kész!"

"Én csak annyit mondhatok, hogy nem tudom, miből él a Sztojka család – mondja Tóth Dezső, Enying polgármestere. – Ivánt gyerekkora óta ismerem, tanítottam őt az általános iskolában, a mai napig köszönő viszonyban vagyunk. De arról nem tudok, hogy bármit is dolgozna. Csak azt látom, hogy szépen gyarapodik."

Senkinek sem tűnt fel, hogy a soha életben nem dolgozó huszonéves többszörösen elítélt bűnözők Audival járnak kígyóbőrcsizmában (lásd lent a képeket), és hogy milyen családi házakban laknak?
Hol van ilyenkor az APEH? Lehet, már a 16 milliárd forint jutalom felosztásán agyalnak? Vajon Sztojka Iván töltött már ki adóbevallást?

Senkinek sem tűnt fel a tavalyi siófoki menetelés? Ha nem tűnt fel a rendőrségnek, ha szerintük nincsenek bűnbandák Enyingen, akkor nagyon súlyos problémák vannak a rendőrségen belül. Ha pedig feltűnt, de esetleges megvesztegetés vagy félelem miatt nem tettek semmit, akkor meg egyenesen tragikus a helyzet. Ha félnek a helyi rendőrök (amit még meg is értek) akkor miért nem kértek segítséget más megyékből?

Bencze országos rendőrkapitány szerint a plusz 2 milliárd forint a túlórák kifizetésére lesz elég. Hát ez a nagy közbiztonságot növelő intézkedési csomag? Mert ez így egy nagy nulla ...

vastagbor.blog.hu/2009/02/10/senkinek_sem_szurt_szemet_mibol_el_sztojka
@malacka69 az édentől keletre...: "Ha sosem hallgatod meg orbánt..."

Én határozottan kiványcsi lennék, de majd ha sikerül neki a "körítésből" kiemelni a lényeget akkor...
Sajnos nincs időm (és idegem) arra, hogy az 5-10 % értelmes mondatot kimazsolázzam ;(

[jelenleg marad, hogy a sajtó --természeténél fogva csak részben objektív-- szűrésére hagyatkozzak]

@dark future:

Most komolyan:
szemmel láthatóan, tapinthatóan nő a cigányellenesség. Ha valamikor, hát most nagy szükség lenne egy antirasszista kiállásra. Hol van az a barna esernyő? Elő vele! Hol vannak a tarkák? Fogják kézen roma testvéreiket, és vonuljanak ki, tüntessenek az erősödő cigányellenes hangulat miatt!

Érdekes módon, most sem feri nem szervez antifa gyűlést, sem gusztos nem rasszistázott a ma reggeli napkeltében.

Vajon miért?

Nincs már benne politikai haszonszerzési lehetőség? Az antirasszizmus nem elvi kérdés, hanem érdekből képviselt valami?

Ha már nem hoz politikai hasznot a fidesz és a szélsőjobb összemosásának lehetősége szempontjából a cigányvédelem, akkor már nem is kell őket védeni?
Pont most, mikor mindenki őket bántja.... szegény romákat!

Ejjjj, feri, hát ne áruld el a romákat! Állj ki értük úgy, ahogy régen tetted:

„ha a cigányokat bántják, akkor én cigány vagyok”

Feri, most sokan bántják a cigányokat!
Feri, te most nagyon cigány vagy...
Árpi!

Folyik a vita a roma-PC határairól!

Még különös vendégem is volt(!!!), bár nem tudom, örüljek-e neki...

Nézd csak meg az első kommentet!

malacnews.freeblog.hu/archives/2009/02/09/A_roma-PC_csodje/

Üdv.:-)
ööö, ez a vita a széljobb szavazóiról szól elsősorban, akikre OV igényt tart.
Árpi,

ezzel azt akarod mondani, h

1. nincs cigánybűnözés?

2. ne nevezze meg a főrendőr az elkövetők etnikumát?

3. az áldozat esetén beszélhetünk romáról, és rasszista bűncselekményről, ha az elkövető magyar, ám fordított esetben, ha magyar az áldozta, akkor kuss van arról, h roma gyilkolászta? Ez így jó? Korrekt? Nincs ebben kettős mérce?

4. nem kell változtatni az eddigi roma-PC-n? Továbbra is úgy és annyit szabad csak mondani, mint eddig. minden OK volt ez eddigi kommunikációban?

Miért ne tartson igényt OV a széljobb szavazóira, ha egyszer gyurcsányék meg igényt tartanak a sok komcsi szavazatra. 800ezer párttag nem tűnt el nyomtalan, nem halt meg mind. Attól még nem lesz a fidesz széljobbos, az mszp pedig komcsi, h innen-onnan vadásszák a voksokat. Mindenki, minden szavazatot akar. Normális, nem?

Az urnába bedobott voks olyan, mint a pénz: nincs szaga.

Különben is, az miért baj, ha a széljobber nem a jobbikot juttatja be, hanem marad a fidesznél?
Vagy voksoljon a jobbikra?

Akarsz jobbikot a parlementben?

Különben is, egy tavalyi felmérés szerint az emberek 91%-a szerint a cigánybűnözés létező probléma.

(Ld. a linkelés 24. kommentjét!)

Üdv.
én nem mondtam, h nem normális, sőt teljesen logikus. ideje volna már zsidózni is. viszont úgyse tudnak olyan cifrán, mint a kuruc.

"Különben is, az miért baj, ha a széljobber nem a jobbikot juttatja be, hanem marad a fidesznél?
Vagy voksoljon a jobbikra?"

csak annyiban baj, hogy akiktől szavazatot szerzel, azokat képviselned is kell. ld Slota. ld. nyugdíjasok.

"Akarsz jobbikot a parlementben?"

igen.
Csak óvatosan a zsidózással,mert az angoloknál is megütötte a bokáját az a miniszter aki nevén merte nevezni a zsé-ket.Ennyit a szólásszabadságról.Lófaszt van!
A jobbikot be kell juttatni a parlamentbe,mert a jelenlegi arcok már nagyon unalmasak.Másrészt jó lenne ha nem billene el a mérleg nyelve most meg a zsideszfityesz felé,mert akkor felcseréltük a xart a fossal(elnézést a hasonlatért.)
Árpi,

Ez szerinted rendben van?
index.hu/kultur/media/2009/02/10/gyurcsany_bojkottot_hirdetett_a_magyar_hirlap_ellen/

"Állami intézmény nem fizethet elő a Magyar Hírlapra, és az állami vállalatok nem hirdethetnek Széles Gábor napilapjában, miután Gyurcsánynál betelt a pohár Bayer Zsolt Betelt a pohár című rasszista publicisztikája miatt."

Ilyet lehet?
@malacka69 az édentől keletre...:

Az 1., a 2., az 5., a 7., és a 8.-ra a válasz azért véleményes:)
a jobbikot azért kell bejuttatni a parlamentbe, hogy azok a szerencsétlen, primitív faszfejek, akik a jobbikosok, egyrészt megtanuljanak késsel-villával enni, másrészt az első bizottsági ülésen felfogják a töppedt pontagyukkal, hogy a világ nem annyira egyszerű, mint ahogy ők a pingvinjelmezes ápolt barátaikkal elképzelték.
@Tóta W. Árpád: "egyrészt megtanuljanak késsel-villával enni, másrészt az első bizottsági ülésen felfogják a töppedt pontagyukkal, hogy a világ nem annyira egyszerű,"
Ha Horn Gyufát megtanították, akkor Vonáék is meg fogják tanulni. Sosem hittem volna, hogy liberális elvű emberként a Jobbikot fogom védeni, de amikor olvastam a veszprémi hírt, remegtem a dühtől. Ez van. Valakinek nagyon sokat kell melózni ahhoz, hogy ez elmúljon.
Árpi!

Milyen tényekre alapozod, h egy jobbikos ostobább volna, mint egy ATV-be betelefonáló szoci?

miért gondolod, h Vona szellemi képességei rosszabbak volnának, mint mondjuk herényié, dávidé, kókáé, gusztosé, stb...

Nagyon szívesen megnéznék egy gusztos-vona meccset, és nem vennék rá mérget, h gusztos jönne ki belőle jobban.

Sose nézd le az ellenfelet, Árpi!

Anno hitlert is sokan lenézték, aztán mégiscsak fejére szart európának, és alaposan felpofozta franciaországot.

Valaki pingvinjelmezt húz, valaki öltönyt, mégis nagyon úgy tűnik, h az öltönyösök lopnak többet.

Üdv.
@travis:

A bayer zsocát azért csak hülyének tartod még mindig, ugye?:-)))


Az a nyomoronc kimondja azt egy napilapban, amit én szinte az összes kollégámtól hallok, vagy amit a buszmegállóban, vagy amit a vonaton, vagy amit a boltban.... ahelyett, h kussolna, elvégre ez tabu téma, akurvaéletbe!
jaj malacka, ne add már elő a buddhát. nézz körül a kurucon, aztán gyere vissza, és akkor mondd, hogy a jobbik ésszerű, megfontolt politikát folytat.

persze hogy kevesebbet lopnak (bár csurka + papolczy azért szépen megszedte magát), mert nem férnek hozzá. de hogy ne hazudnának, ne lennének korruptak? haha.

ps. MINDEN radikális hülye. ha bal, ha jobb.
Elég sokat hangoztatod, hogy milyen analfabéták azok a jobbikosok, hát nem tudom, Vona történész extanár, Morvai jogász stb. Oké, nyilván ez nem jár együtt feltétlenül politikai készséggel, de travis-nek igaza van.

Amúgy most elég sok olyan ember van, aki kormányba nem túlzottan akarná a Jobbikot, viszont annak örülne, ha a parlamentbe bejutnának.
@travis:

""Állami intézmény nem fizethet elő a Magyar Hírlapra, és az állami vállalatok nem hirdethetnek Széles Gábor napilapjában, miután Gyurcsánynál betelt a pohár Bayer Zsolt Betelt a pohár című rasszista publicisztikája miatt."

Ilyet lehet?"

mondjuk én pont ilyesmit várok el a köztársaság mindenkori miniszterelnökétől (kontrázhat még a közt. elnök, de ő ugye csak reprezentál + a mindenkori szili katalin)

ha már a köztársaság alkotmányára esküsznek fel, s nem szentkoronára.

"Ha Horn Gyufát megtanították, akkor Vonáék is meg fogják tanulni. Sosem hittem volna, hogy liberális elvű emberként a Jobbikot fogom védeni, de amikor olvastam a veszprémi hírt, remegtem a dühtől. Ez van. Valakinek nagyon sokat kell melózni ahhoz, hogy ez elmúljon."

milyen igaz!!! tegyük rögtön hozzá, hogy főleg magunkon, aztán jöhet a postás is. :DDD

de hogy jön ide a jobbik?
@Tóta W. Árpád:

És a szélsőjobb szavazók többen vannak, mint a cigány szavazók?
@Tóta W. Árpád:

Sztem a 300 forintos népszavazós tábor most apadt cca 2 millióra...

Az a néhány szélsőközépjobbos (mert egy hithű akkor is a jobbikot szavazza be) nem érte meg ezt a felhajtást....
azért ezt nem hiszem.
de nagyon vékony jégen jár a fidesz, az valószínű. kérdés, h a szocik tudnak-e mást lépni az elhasználódott PC rasszistázás helyett, szerintem nem nagyon.
@Tóta W. Árpád:

Persze, púp ez most a hátukra. Nincs jó recept sztem arra, hogy mit érdemes most mondani/tenni.

A Bayer cikke is egy szonda lehetett, lemérik szépen ki hogy reagál, és ehhez mérten pozicionálják majd magukat.

Azt viszont nem látom, hogy a cigányság szavazatait hogyan fogják megszerezni? Sok szavazat az ám. Fontos tétel, minden kampányban.
@Walter Melone:

Ez érdekes, mindenki azt mondogatja, hogy a cigányok szavazataira pályáznak a pártok, ezzel szemben:

"hvg.hu: Van-e felmérés arról, hogy a hazai romák milyen arányban vesznek részt általában a választásokon, népszavazáson?
K.O.: Minimális a részvétel. Az országgyűlési választásokon jó, ha harminc-negyvenezer roma adja le a voksát. "
"A bayer zsocát azért csak hülyének tartod még mindig, ugye?:-)))"

Hogy hülye-e azt nem tudom, de hogy kisstílű szlovák rendszámos adócsaló bűnöző az viszont biztos.

"És a szélsőjobb szavazók többen vannak, mint a cigány szavazók? "

Szvsz. nagyon kevés cigány szavaz. Azok többsége is jobbára irányított (értsd megvett) szavazó. Ha szavaznának, akkor nem lenne kérdés, hogy az SZDSZ bejut-e:)
A szigorítás érinteni fogja a cigányságot is, nem?

Volt egy terv, miszerint aki munkaképes, de nem hajlandó részt venni az önkormányzat által ajánlott (köz)munkában, annak harmadára viszik le a segélyt, vagy vmi ilyesmi.

Ha az mszp nem szigorít a romák segélyezésén, akkor a többségben veszít voksokat, ha pedig szigorít, akkor a romák között.

Egyébként meg a romák szemében a fidesz semmivel sem rosszabb választás, mint az mszp. Egyáltalán nem szeretik jobban a ballibereket, bármennyit is kepesztettek értük. Ott van például az szdsz, amelyik legtöbbször, és legkeményebben cigányvédő, mégsincs jelentős bázisa a romák között. A romák voksát totálisan az életszínvonalukon, a hasukon keresztül lehet elnyerni.

A romákkal azt sem tudták elhitetni, h a fidesz rasszista párt, aki ki fog baszni velük, ha hatalomra kerül.

A fidesz nem jár vékony jégen, mert semmi olyat nem mondott, ami ne találkozna az ország 90%-ának véleményével, ráadásul mondom, a közvélemény 91%-a szerint létező probléma a cigánybűnözés, és ez még csak nem is friss adat, hanem 2008. aug. végi.
@Naiv Gyermek:

2006-ban Kolompár Orbán még 300.000-es cigány szavazótáborról beszélt....


hetilap.hetek.hu/index.php?cikk=59022
@Walter Melone:

"A Bayer cikke is egy szonda lehetett, lemérik szépen ki hogy reagál, és ehhez mérten pozicionálják majd magukat."

és ehhez pont egy ilyen gyáva, náci pamflet kell? ha arra gondolok, kövér hogy hörgött a parlamenten, amikor antall ideig-óráig védte csurkát a híres dolgozata miatt. igaz, akkor ellenzékben volt. ja... majd elfelejtettem, most is ellenzékben van és már a 2. ciklusban. beleszokott. van ilyen. :DDD
Shore

Mikor csalt adót zsoca? Mivel?

Tán jogilag nem tiszta az autója?

Nem a ferkó csalt adót, mikor a fittelinával felújítatta a házát, medence meg csillár, meg migymás, aztán visszakérte rá az áfát?

Nem a jelenlegi miniszterelnök, aki felszólít a tisztességes adózásra a legnagyobb adócsalók egyike?

Nem veresnek volt vmi fura dolga a fémkereskedelemben?

nah, szóval mi a pontos jogi helyzet zsocával?

Üdv:-)
@malacka69 az édentől keletre...:

malacka, te még mindig nem vágod, hogy választást és nem közvélemény-kutatást kell nyerni??? erre már nagyon csúnyán ráfaragott a fidesz, mégpedig 2002-ben.
@lapi:

Akkor még liberális volt a szentem.... ;-)
igazad van, malacka, mindkét párt vékony jégen jár. sőt, mi mindannyian.

de ez a mostani fidesz-megszólalás még semmi. ilyeneket én is írtam már. a gond az, hogy ez kurva kevés a széljobb visszahódításához, mert a kurucok egyrészt zsidóznak is, másrészt meg menetelnek.

OV 2006-ban, és talán 02-ben is őúgy értékelt, h a széljobb pár százalékán úszott el a győzelem.

De ha a mostaninál konkrétabban repülnek rá a témára, akkor már keményen visszaüthet a dolog.
@Greetings from Piresia: simonyi-szemadám kormány anno.okos ötlet!végre valami kretív ötlet...
@Walter Melone:

Egy pillanatra se hidd, hogy maradéktalanul hittem Kolompárnak, de azért bíztam benne, hogy esetleg egy ilyen statisztikában nem térít nagyot.

Csalódtam. :D
Lapi!

A fridihez beült egy seggfej (Marceting Centrum), egy héttel a népszavazás előtt, és arról csacsogott az okos buksijában lévő szájával, h lesz kb. 30-35%-os részvétel, és nem nyernek az igenek.

Télleg hülyeség hallgatni a közvélemény kutatókra...

De az EP-választásnak ugye van tétje? Elvégre te szoktad volt mondogatni, mennyire dől a lé onnan, hát akkor ez fontos választás, ugye?

Vagy te is rámégy arra a szoci taktikára, h bagatellizáljátok a súlyát?

De hisz ferkó (többek között) a sikertelen 2004-es szoci eredménynek köszönhette a puccsot.

Üdv.
@Tóta W. Árpád:

A Fidesznek alapvető stratégiai hibája, hogy egy nagy jobboldali gyűjtőpártban gondolkodik.

Sztem egy lazának tűnő jobboldali pártszövetséggel simán nyerhetne, utána pedig még mindig ráér centralizálni.

Ettől persze a szavazói egy része majd elpártol tőlük, de akkor már nem számít....
@malacka69 az édentől keletre...:

"Miért ne tartson igényt OV a széljobb szavazóira, ha egyszer gyurcsányék meg igényt tartanak a sok komcsi szavazatra. 800ezer párttag nem tűnt el nyomtalan, nem halt meg mind."

Ugye nem akarod elhitetni senkivel, hogy nem tudod hol van az a 800 ezer? Ne tudnád, hogy a zöme most éppen fideszes, de legalább is valamelyik elnezéki pártban van?

Aki annak idején szeretett a drapéria szebbik oldalán állni, az most is szeret, csak a drapériát cserélte ki zöldre, kékre, vagy narancsra, meg stb-re.

Megtörtént eset, 2002-ben egy település menő vállalkozója a MIÉP szineiben indult o.gy. képviselő jelöltként, természetesen elbukott. Tanult az esetből, ezért szegfűt tűzött a gomlyukba és ősszel csont nélkül nyerte a polgármesteri vetélkedőt.
Egyébként ilyen a választási rendszerünk - eltorzítja a valós arányokat - és ilyen a megválasztható választék.

Az ország nagyobbik része elküldené Gyurcsányt a kormányával együtt a melegbe, de nem igaz, hogy helyette
Orbánt akarná látni.

Árpi!

A fidesz sosem fog zsidózni!

Látod ezt?

1.1.1.5/bmi/malacnews.freeblog.hu/files/09zsidorbi.jpg

Namostan, én nem emlékszem arra, h OV mondott volna olyat, h a szélsőjobbon buktak.

Azt viszont nagyon komolyan mondom, h az "egy a zászló, egy a tábor" jelszó meghirdetése erősen nagy balfaszság volt.

Sztem OV 2006-ban egészen biztosan avval bukott, h a kampányban megfogalmazott életérzés nem találkozott az emberek véleményével.

Nem azt kellett volna mondaniuk, h "rosszabbul élünk, mint 4 éve", hanem azt, h hitelekből élünk jól, a szocialisták egekbe szöktetik a hiányt, és becsapnak titeket, emberek, egy virtuálisan jó életszínvonallal, mert valójában emögött nincs fedezet, csak hitel, amit veletek fognak megfizettetni, amint újra esélyt adtok nekik.

A fidesz bukások titka: a fos kampány, a mikolák, deutsch tompikák és rogánok elkúrásai, az OV szempontjából rosszul pozicionált miniszterelnökjelölti vita, stb...
"de nem igaz, hogy helyette
Orbánt akarná látni."

Jaaaa, hát akkor kit?
Navrát, aki kb. 10%-kal lejjebb van népszerűségi listán, mint OV?

Van a népnek OV-nál erősebben preferált jelöltje gyurcsány helyett?

Ki az? Én nem tudok róla!
hát igen, ezt már többször végigvettük itt.

a fidesz annyi lovat akar egyszerre megülni, amihez egyre nagyobb segget kell növesztenie. viszont egy hatalmas segg nem néz ki jól.

és a mikolák, semjének stb-k elkúrásai ettől nem függetlenek. ez úgy megy, hogy feltételeztek egy keresztény-konzervatív-nádpálcás tábort, nekik akartak a mikolával imponálni. kövérrel a félfasisztáknak, radiknak, semjénnel az ájtatosoknak, stb. csakhogy ezeket az adott lóra specializált seggeket látják a többiek is, ez a szopó ebben. és elmennek szavazni, akár az szdsz-re.
"Azt viszont nagyon komolyan mondom, h az "egy a zászló, egy a tábor" jelszó meghirdetése erősen nagy balfaszság volt."


Egyetértünk...


"fos kampány, a mikolák, deutsch tompikák és rogánok elkúrásai, az OV szempontjából rosszul pozicionált miniszterelnökjelölti vita, stb..."


Szóval ők is elkúrók.... :-))))
@malacka69 az édentől keletre...:

"De az EP-választásnak ugye van tétje? Elvégre te szoktad volt mondogatni, mennyire dől a lé onnan, hát akkor ez fontos választás, ugye?"

mit szoktam én mondogatni, hombre? valakivel keversz szvsz. igazi tétje meg az általános választásoknak van. és ezt te nagyon jól tudod, malacka. szal nyugi, még van idő 2010-ig. én már a 72 órás ultimátumon sem szartam be, pedig vészjóslóan ketyegett a digitális visszaszámláló a honlapon. :DDD
@malacka69 az édentől keletre...:

"Nem azt kellett volna mondaniuk, h "rosszabbul élünk, mint 4 éve", hanem azt, h hitelekből élünk jól, a szocialisták egekbe szöktetik a hiányt, és becsapnak titeket, emberek, egy virtuálisan jó életszínvonallal, mert valójában emögött nincs fedezet, csak hitel, amit veletek fognak megfizettetni, amint újra esélyt adtok nekik."

én nem tudom mi lett volna, ha szögletes a kapufa és gömbölyű, az is csak sejtem, ha a nagymamának áramszedője lett volna, ő lenne a villamos, mert lehet, hogy trolibusz. azt viszont tudom, hogy ebben az esetben jómagam nemcsak beszari szuper-demagógnak, hanem segghülyének is gondoltam volna a fidesz stratégáit. :D
benéztem, malacka. már nagyon a cuslág ügyre fókuszálok, s azt hittem az mszp-től dől a lé. de leesett, te az unióra gondoltál. szal sorry. amennyire tudom, az unióban a legfontosabb döntéseket a tanács hozza meg. abban meg fletó képviseli magyarországot. és orbán meg csak nagyon szeretné. érdemes odafigyelni az ilyen finom kis különbségekre.
Lapi!

De ha az EP-választásnak nincs tétje, akkor lófasznak léptünk be abba a kupiba. Csak azért, h hülye szabályokkal tegyék lehetetlenné a magyar paraszt, a kisboltos, meg úgy általában minden ember életét?

Lapi, te mára teljesen szociszócső lettél. Szinte biztos voltam benne, h hozod ezt a "nincs tétje" vonalat, mert most ez a pártdirektíva.

Remélem, 2010-ig kitartasz még itt a blogon, akkor megbeszéljük, h feri-e a XXI. század legkiemelkedőbb magyar politikusa.
:-)
Üdv.
@malacka69 az édentől keletre...:

Összekeversz magaddal, én nem vagyok drukker. Adócsalás szempontjából akkor igen tiszteletreméltó társaságba keveredett. Ez nem menti.

"Tán jogilag nem tiszta az autója?"

Nem. Magyar álampolgár, aki állandó jelleggel itt lakik, itt használja, + itthon is dolgozik.
@Shore:

"Összekeversz magaddal, én nem vagyok drukker."

Dehogyisnem, dehogyisnem.:-)

Én sem vagyok drukker, egész pontosan egy protest ellendrukker vagyok. Egy személy elleni drukker, aki meggyőződésem szerint egy országot tesz tönkre, lelkeket mérgez, gazdaságot zilál szét, és egyszemélyben ő okozott eddig legtöbb kárt az országnak a rendszerváltás óta.

"Magyar álampolgár, aki állandó jelleggel itt lakik, itt használja, + itthon is dolgozik."

Ha ez ennyire nyilvánvaló, akkor miért nem büntetik meg?
Ha te tudod, akkor tudják az ellenségei is. Nem akad egy, aki feljelentené? Tegyék! Derüljön ki az igazság.

Shore, senki sem tekinthető bűnösnek a bíróság jogerős ítéletéig. Egyetértesz?
@Tóta W. Árpád:
Az említett lovakat át kéne engedni a Jobbiknak:)
KDNP projekt nem jött be, szanálni!
@malacka69 az édentől keletre...:

"Remélem, 2010-ig kitartasz még itt a blogon, akkor megbeszéljük, h feri-e a XXI. század legkiemelkedőbb magyar politikusa."

semmit sem ígérhetek, malacka, mert nem vagyok jövőbelátó. ezért nem is mondtam ilyesmi, mert ha jól látom a vekkert, még csak 2009-et írunk.

azt viszont tartom, hogy gyurcsány a rendszerváltás óta a legkiemelkedőbb politikusok egyike, ha nem a number one.

gondolom pont ezért van a fickó ennyire a jobber begyben benne. (eccerűbben, ezért utáljátok, mint a szart.)
@lapi:

lehet elkerülte a figyelmed a gazdasági-társadalmi összeomlás ... ezekkel a ferencekkel csak ráb*szás van

@Walter Melone:

Bayert régen kikellett volna basznyi ... végre kilökött v.mi értelmeset magából, és most basztatják.
@lapi
basszus te hol élsz? Kiemelkedőnek kiemelkedő, abszolut értelemben végül is igazad van....
Lapinak: Gyurcsány olyasmi, mint a Maugliban a kígyó: nagyon szuggesztív (ld. "bízz bennem, csak bennem ... :-)). Az ember hajlamos hinni neki - hogy őszintén gondolja - egy évig, két évig, egyesek még mindig ... csak aztán vannak a fránya tények (ld. Carnivora helyes megfogalmazását: "...lehet elkerülte a figyelmed a gazdasági-társadalmi összeomlás ... ") és úgy járunk, mint a szuggerált célállatka (azaz nekünk annyi, a kígyó meg jóllakik; egy pillanatra sem számítottunk neki igazán, MÁS VOLT A CÉLJA :-)). És ez Zorbántól alapvetően független...
Szóval Lapi, nehéz objektíven látni, főleg, ha hipnotizálnak folyamatosan, de azért próbáld meg...
Nekem nagy tanulság volt az a bizonyos "Romsics"(?)-os eset 2006-ban, miszerint a Fidesz maffiamódszerekkel próbálta őt visszaléptetni. Emlékszem, hogy felháborodtam, hogy"tessék, ez a Fidesz, na ezekre sem szavazok", aztán erre lassan előkerült a vágatlan változat, amiből kiderült, hogy nem is úgy volt (erről bírósági ítélet is van, amiről most tegyük fel, hogy pártatlan), én meg szégyellem magam, hogy így megvezettek (már megint).
Biztos vannak a Fidesszel rossz tapasztalataid, de mint szoktuk mondani: "az arányok, az arányok" :-)
"azt viszont tartom, hogy gyurcsány a rendszerváltás óta a legkiemelkedőbb politikusok egyike, ha nem a number one."

na ne má... akkor szerinted sem volt rendszerváltás?
Szerintem meg éppen hogy Őszödi Ferenc szépen eltűnik a történelem süllyesztőjében s még azt a megtisztelő jelzőt sem kapja meg, hogy a legvitatottabb miniszterelnök. Ahogy a költő mondja: lang ist die Zeit stb. - utólag sokminden átminősül.
@Burkus király: Én is nagyra becsülöm, emberileg és szakmailag szerintem is a legjobb eddig.

Persze ebbe a k_rva országba nem elég egy "jó" ember... a szocikkal a hátában és a fidesszel szemben egy zseni kellene, hogy képes legyen valamit tenni.

Békeidőben tekintélyes (nyílt, újító, reformer) politikus lehetett volna. Bár akkor sem bocsátom meg neki, hogy amikor rájött, hogy nem tud tenni semmit, akkor nem hagyta ott az egészet, ahogy öszödön igérte (de hát bizonnyára 'belesodródott' és ahogy napról-napra rosszabb lett nem is vette észre -- erre kellenének a jóbarátok, szólni).
@malacka69 az édentől keletre...: "De ha az EP-választásnak nincs tétje, akkor lófasznak léptünk be abba a kupiba."

Az EP választások a tipikus népvakítás... ez még a régi, nagy demokráciákban is divat ;)

Az EP hatásköre igencsak kicsinyke. A valós hatalom a minisztrelnökök európai kupaktanácsának (a nevére nem emlékszem) kezében van ;)

Hogy miért léptünk be? Mert ezer éve vártuk, hogy mikor kapcsolódhatunk végre igazán szorosan Europához. Mellesleg jobban jártunk így :-)

Idézet önmagamtól: az eu töketlen bürokratái is ezerszer jobbak a saját 'elitünktől'. A legjobb amit tehettünk, hogy a mozgástér felét átadtuk az eu-nak így csak a másik felét tudjuk elkúrni.
Oszt még egy dolog a bögyemben van...
Egy szégyenletes párhuzamról eddig még nem nagyon olvashattunk:
Az uniós hitel révén külső politikai nyomásra jutott el a helyi politika oda, hogy valamely reformszerű (nevezzük aminek akarjuk, de az állóvíznél csak többnek kell majd lennie) intézkedéseket kellett bevezessen, vagy legalább is ígérjen.
Furamód az elkúrt népesség- és szociálpolitikai kérdésekben is sajnos külső nyomásra zökken ki a magyar politika a bevett sémából: nem szabad elfelejtenünk, hogy a véres eseményeknek külföldi áldozatai voltak! Egyáltalán az ügy romabűntettként való beállítását is a külföldi média "erőltette" a magyar médiára. A politikai diszkurzusból kizárt szélsőjobbon túl melyik vezető magyar politikus tette volna szóvá, ha mindez echte fehér magyarokkal történik meg? Van egy tippem...

Szóval úgy minden-minden, ami gazdaságilag és politikailag az eszmélés irányába mutat(hatna) külföldi kényszer hatására következik be. Nagyon szomorú - teljes mértékben leírja demokráciánk fejlettségét.
"Egyáltalán az ügy romabűntettként való beállítását is a külföldi média "erőltette" a magyar médiára."

ezt pontosan hogyan is tette?
@malacka69 az édentől keletre...:

Szerintem nem vagy fan, mások szerint viszont igen, és ha ez tetszik nekik tán meg is dicsérnek.

A listád alapján pedig:

A 2. ponthoz kapcsolódik a 4. és az 5. pont, ami alapján a Fityesz.
A 8. pont alapján Viktorka.
Ergo Orbán Úrra szavazom?
Jah, de nem színezem ki, mert annyira nem tetszik a kifestőnek ez a lapja.
Köszönöm a költői kérdést is az alternatíváról:
- Válaszom van: ÉN, és vállalom, vállalom, vállalom :),
viccen kivül viszont igenis van alternatíva, de mélyen a felszín alatt elrejtve, mert alternatíva mindig van. Itt miért csak ez a kettő? Erre válaszol a kolléga a hsz-e:
88wx335dsf 2009.02.09. 21:12:26

Úgyhogy:
Viktor!
Mert megszoktam, hogy dönteni kell, és most ezt érzem a jelen helyzetben jobbnak, de félek, hogy Orbán Úr ismét elköveti azon hibáit amin bebukta magát hosszú időkre.
@malacka69 az édentől keletre...:

"Shore, senki sem tekinthető bűnösnek a bíróság jogerős ítéletéig. Egyetértesz?"

Nem. Én ebben a kérdésben nem vagyok annyira liberális mint te.
És látod-látod mennyire drukker vagy. Most is mosdatsz egy faszkalapot, ráadásul olyan ügyben, ahol az "ellenfél" csapatának tagját te is épp így simfölnéd.
@Tóta W. Árpád:

hát szerény emlékeimben az él, hogy ha el is hangzott vasárnap az elkövetők etnikai hovatartozása, az valamely külföli hírforrásra való hivatkozvás keretében ("a román tudósítások szerint, stb.") történt. A hivatalos "teljes" magyar tudósításhoz kellet még kb. egy nap. De az is lehet, hogy éppenséggel érdektelennek tartották az említett mellékes kürölményt.
@Burkus király:

Emlékeid lehet, hogy megcsalnak, mert délután már a hvg.hu (érdekes módon a nol.hu-ra hivatkozva) leírta mindenféle román tudósítások nélkül. Az Index meg bár kifejezetten ki nem emelte a származást, de a kitett fényképek és nevek alapján ez talán felesleges is lett volna:)
@Shore:

"Most is mosdatsz egy faszkalapot, ráadásul olyan ügyben, ahol az "ellenfél" csapatának tagját te is épp így simfölnéd."

Ezt nem mondod komolyan! Te jól szoktál szöveget érteni. Hol volt abban mosdatás?

Én azt kértem rajtad számon, és kérem most is, h ne nevezz vkit adócsalónak, ha nem az, mert ez vaskos hazugság, te meg nem vagy hazudós, ha jól gondolom.

Bayer élt a jog adta lehetőségekkel, és kész.

Hidd el, utálják annyira a kormányban, h csak egy tfonba kerülne drazsénak, vagy fletónak, és máris ráküldenék a rendőrséget, vagy az Apehot.

Szóval, kérlek ne hadoválj, mondj igazat! Főleg, ha tényállításokat fogalmazol meg.

Viszont fletó télleg adót csalt a fittelinával, csak szerencséjére elévült.

Ha azzal van bajod, h Bayer milyen cikket bírt írni, az meg más kérdés, fejtsd ki, mi a baj vele!

Azért csak nyugodtan drukkolj a Bayer ellen, meg drukkolj OV ellen, engem nem bánt a drukkerséged;-))

Üdv.
@Shore:
Nem tudom, de nem találom az általad említett bejegyzést. Tudnál egy linket adni (a hvg "vitázó, lökdösődő férfiak"-ról ír)?

Az incidensben látnunk kell, hogy itt lehetőség volt elhatárolódni és megelőzni az eset nemzetközi incidenssé minősülését: nem magyar elkövetők (mint etnikum) tették, hanem romák. Innestől kezdve csak a felsőbb szint kellett beadja a derekát, hogy egy szomorú sporttudósításból botrány lehessen. Addig azonban hezitálás minden szinten.
Éljen a demokrácia!
@malacka69 az édentől keletre...:

Hagyjuk, ha nem érted, hát nem érted.

@Burkus király:

Már mikor írtam, megpróbáltam visszakeresni a cikkeket, de nem voltam képes. Valószínűleg én vagyok a béna, mert még hasonlót sem találtam, mint amire én emlékeztem. (Aztán persze az is lehet, hogy álmodtam az egészet:))
TWÁ:"Mégis a saját kárán veszi észre most sok százezer ügyfél, mire is fogadott a jenhitellel. Előtte nem sikerült megtanulni nekik. Nem is igyekezett megtanítani senki."

De: (2008.február) "A Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a múlt héten ajánlásban hívta fel a figyelmet a jenhitelek fokozott kockázatára, drasztikus terjedésére."
www.ingatlanmagazin.com/3239/Bedolhetnek_a_jenhitelek_a_PSZAF_szankciokat_is_kilatasba_helyez

Egyébként persze a devizahitel sem a patás ördögtől való, csak számolni kell az árfolyamkockázattal. Ha egy durva részletnövekedés is belefér a havi kosztpénzbe akkor az átlagosan alacsonyabb kamat miatt jól lehet vele járni. Sajnos sokan a kedvező feltételek közötti törlesztőrészletet vettek alapul és nem bírják ennek a hirtelen növekedését.
@eroica:

2008. február előtt is felhívták a figyelmet a veszélyekre, nekem anno 98- ban a bankban.

A baj nagyobb része a felvehető limit határ. Sok olyan embert láttam, látok aki x Ft kölcsönhöz akart jutni, aminek a törlesztő részlete forintban nagyobb volt mint euróban, frankban stb. Amikor bekínálták neki az olcsóbb hitelt akkor rájött, hogy ugyanarra a havi törlesztő részletre és futamidőre több zsét is kaphat (x+y)és egyből kitalálta mire költheti a többletet. Most veszont bukta.
Szokásos szerencsen-mosdatás; meghogy Öszödön örvendezzünk. Ja, és Gyurcsány az ellenzék miatt balfék (népszavazás). Király.
@Kis Hableány:
Magyarországon jelenleg az élősködők azok, akik nem fizetik meg a jövedelmük után az adókat és a járulékokat. Nem a nyugdíjasokra kell kenni a dolgokat azok már befizették a járulékukat és mindenki annyi nyugdíjat kap amennyi jövedelem után fizetett járulékot.
Ha nem szóltál volna, bölcsebb maradtál volna ! :)
@Shadowbull:
Kedves Fiatal Barátom !
,,tevedni meltoztatol, de nagyot.

Azok az osszegek, amiket befizettel, nem jarnak neked vissza, mert abbol finansziroztak az (akkori) egeszsegugyet, a nyugijjakat.

Az szimplan biztositasi osszeg volt.
STB....''

Megvilágosítom elmédet !
A Bér a következő járulékokból tevődik össze:
0. Bruttó bér !!
1. SZJA (személyi jövedelem adó ! 18,39%)
2. Egészség biztosítási járulék 6%
3. Munkavállalói járulék 1,5%
4. Különadó 4% (ha túl sokat keresel :))
5. Nyugdijjárulék 9,5 % (1,5 állami, 8% magán) --erről beszélek !
--Ezeket te fizeted a bruttóból !
Cég fizeti:
6. Egészség bizt.járulék 5%
7. Munkaadói járulék 3%
8. Szakképzési hozzájárulás 1,5%
9. Egészségügyi járulék (napi 65 Ft)
10. Nyugdíjjárulék 24% ---erről beszélek
Ezeket a cég fizeti utánad a béreden felűl !!
Ez a közel 30% a te nyudíjídat (az enyémet is) hivatott fedezni, ha nyugdíjba vonúlsz ! Ennek az összegnek elvileg egy számlán kellene gyűlnie addi amig nyugdíjba nem mész és utána ebből fedezik a nyugdíjadat !
1988-óta gyüjti a befizetéseket az ONYFI. Igy tudható, hogy ki mennyit fizetett be ebbe a kaszzába. Ezért kapsz majd annyi nyugdíjat amennyit befizetsz ! Ezért a nyugdíjasok már be fizették előre a nyugdíjakat. Képzeld el ... ! Szeretnének is visszakapni valamennyit ebből a befizetett összegből! Tudva a halálozási mutatókat ez a férfiak asetében 90%-ban nem sikerül, mert a várható élettartam ma egész alacsony (68 év körűl van). Tehát kapsz valami kis alamizsnát, durván öt éven keresztül a 40 évi befizetés ellenében !
És most kezdj el számolni ! Vetitsd magadra a fenti számokat 65 éves korig, (valószínű, hogy te akkor fogsz majd nyugdíjba menni).
Ha nem megy a számolás nyugodtan szólj ! Én kiszámolom neked mekkora összegre rúgna ez a te esetedben, és azt is, hogy 5 év alatt mennyi nyugdíjat fizetnek vissza neked, ha 70 éves korodig élsz !
Most kéretik pofázni a számok tükrében !
A nyugdijas ember a legjobb bolt az államnak, mert sokkal kevesebbet kell fisszafizetni, mint amennyit befizetett !
Ezért célszerű :( , ha a korhatárt közelítjük a halálozási mutatókhoz !

Vége az első órának !
Hf. (házi feladat) számold ki, hogy mennyit fizetsz be 40 éves munkaviszony alatt, ha jelenleg bruttó 100.eFt keresel, a infláció éves növekedése 8%, a fizetésed is 8%-al nő évente és tételezzük fel, hogy a járulékok mértéke a jelenlegi 9,5% és 24%.
A nyugdijszámítás egy kicsit bonyolúltabb ennél, ezt nem részletezem.
Üdv. mindenkinek
süti beállítások módosítása