W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Hahaha

2007.03.20. 11:32 Tóta W. Árpád

Megbeszéltem a Kreatívval, hogy az eddig csak jelszóval olvasható, nekik írt cikkekről levegyék az Indapassnál is hatékonyabb bilincset. A Kreatív a reklámszakma havilapja, az én rovatom pedig Lakossági fórum címen fut, és laikus kritikai hőbörgéssel szolgálja a jobb Magyarlandet.

Megmérte a Szonda Ipsos: az emberek jobban szeretik a vicces reklámot, mint a nem viccest. Időszerű felfedezés volt, de nem veszélytelen.


Címkék: reklám cikkajánló

284 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr4348689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ouroboros!
Csak azt tudnám, hogy akkor miért nem büntették még szénné a Calgont? Meg gondolkodok a fent említett mutagén arckrémen is. Nem kéne feljelenteni mutagén anyagok forgalmazásáért?
zavarják az adásomat luxemburgból
Nekem a jó reklám az, amit újra és újra meg lehet nézni és tetszik. Mert valahol itt van a kutyus elásva. Tulajdonképpen minden reklámfilmet meg lehet nézni egyszer. Kell az info. De, amikor már tizedszer nyomják le egy nap ugyanazt, akkor már nem mindegy. A csiócsipszes egérkét elnézem akármeddig, de kis hazánk színészeit ripacsszerepben, kínok között kiizzadott poénokat eregetve, max. egyszer lehet kibírni. Nekem Klapka is csak elsőre volt jó poén, most már nagyon unom.
Szóval én a reklámok megrendelőit leültetném és min. 5x-6x megnézetném velük filmecskéjüket, kisebb szünetekkel. Esetleg rájönnének, hogy többet árt, mint használ, ha zsinórban nyomatják.

Meg az is elég hülye dolog, hogy minden mosópor, tisztítószer reklám egy kaptafára készül. A reklámok alapján semmi különbség köztük, csak a "hagyományos"-nál jobbak, de azt meg sehol sem lehet kapni.:))))
szóval, lehet, hogy Erika volt, és nem íz írógép, de a többi stimmel
"Calgonnal a mosógép is tovább él!"=Kartonban a mosógép is tovább szép! ( Cs.P.)
én még valamit tennék a reklámokért felelős emberekkel. leszíjaznám egy székbe, mögéállnék egy összecsavart újsággal. megnézheti a saját szpotját, aztán mondja fel az apróbetűs részt. ami a csillag után van. ahányszor hibázik, annyiszor puff, jobbról-balról.
Apukám rezignáltan jegyezte meg kb. 15 évvel ezelQtt: "Valaki csinálja fel Béres Erikát..."
twá, sajnálom magam kurvára, de fel tudnám mondani szíj és szar, sőt, még nézés nélkül is. s most egy kicsit védem magunkat, mert az nem miattunk van ott, hanem az ORTT büntet, ha nincs ott. abban igazad van, hogy ostobaság olyat odatenni, ami olvashatatlan, de akkor is oda kell tenni, szori. de ha a felelőst keresed, azt én is odaszíjaznám.
thaiföldön kötelezővé tették a bukósísakot, de csak a motor vezetőjének, az utasoknak (pl. a 3 gyereknek nem kell).

same-same.
Egyszer a rádióban nyilatkozott egy magát reklámszakembernek tartó ürge, hogy itthon mennyire nem becsülik meg a tehetségét és a kreatív reklámötleteit, és inkább az egy kaptafára gyártott béna reklámötleteket veszik meg.

Ennek illusztrálásaként elmesélte az egyik reklámötletét (mosópor). Feleség jön haza, és örömmel látja, hogy a férje nagy rössel mos. Feleség ki, kamera ráközelít az ingre, és látszik, hogy a férj egy rúzsfoltot igyekszik kétségbeesetten eltávolítani az ingéről.

Percekig ragozta, hogy ez mekkora pojén, és őt hogy elnyomták. De arra nem gondolt, hogy a mosóporok 99%-át háziasszonyok veszik, akik többségükben rettegnek attól, hogy a férjük megcsalja őket, tehát nem biztos, hogy olyan jót röhögnének a pojjénon... Gondoltam magamban, anyám, borogass...
bulgakov!
Same-same but different.
Hozzám már így jutott el a híres távolkeleti mondás. : )
bulgakov, tényleg! régen vot de szép vot!

na és ez milyen?

"Utba esik jövet menet, a Takarék Szövetkezet"
Ja, hát akkor üljön mellé az ORTT is a látásvizsgálatra.
És egy klasszikus rovarirtó-reklám Karinthytól:
Drámát legjobban Sexpír,
Poloskát Ditrichstein írt!
Sajnálattal, de azt is el kell ismerni, hogy nem a legigényesebb, legviccesebb, legnézhetőbb reklámok feltétlenül a leghatásosabbak. Sőt! Van egy olyan gyanúm, hogy pont az olyan agymosós-sulykolós rettenetek ragadnak meg leginkább az emberek fejében, ahol nem terelik el a figyelmet a szép képek, jóarc szinészek, försztklassz animációk. És hát a megrendelőnek ez a lényeg. Nála a buksza, az ő szava dönt.
Mi meg markolásszuk a távkapcsolót.

Az tetszik, hogy újabban a kertévék már egy kis "hamarosan folytatjuk" felirattal jelzik, hogy lehet tapogatózni a sötétben a távirányító után.
:))))))))

És azzal a véleménnyel is egyetértek, hogy a kertévék önreklámjai (ajánlói) ezerszer unalmasabbak bármely reklámblokknál.

Bulgakov, Mocskoskiscsaj: köszi, hogy beavattatok ebbe a világba. Érdekes kis reality show zajlik ottan is. Bár az a véleményem, hogy a kivagyiság, az okostojáskodás az egész társadalmunkat jellemzi, nem csak a ti szakmátokat.
De az üzleti életben legalább működik valamelyest a szelekció. A non-profit világban viszont nem; emberek ezrei, sőt milliói szenvednek, vagy akár halnak meg a hozzánemértés miatt.
Úgyhogy csírz áp!
ahmet, úgy van a teljes változat, igen! szintén thaiföldi kaland?

a legjobbat viszont egy orvosi szakkönyvszerű szarban láttam, két gyógyszerreklám, ugyanaz készítette nmindkettőt:

Az egyik egy vastartalmú tablettáé, a képen telezöld háttér előtt Bamibi, az őzike.
Headline: Ez nem szarvas!
(vágod, bazmeg?)

a másik ugyanilyen formában egy prosztatagyógyszerre utalt, rajta a pisai ferdetorony, headline:

"Dől a Pisa!"

anyám életére esküszöm, megjelentek, aki nem hiszi, kérdezze Kaszás Gyurit

(nem ő találta ki őket, csak ő mutatta)
silàny reklàm is hatàsos, ha àllandoan ismétlik, és mindenhol prezent. elég ha a màrkanév megragad az emlékezetben. a tescoban automatikusan veszed le a polcrol a PLACCS mosogatoszert.
szerintem az sokkal gázabb egy szar reklámnál, hogy fateromnak azért kellett majdnem boka fölött amputálni a lábát, mert egy szilánkos bokatörést a műtőslegény helyre akart ugrasztani az Uzsokiban, addig is míg a röntgenkép elkészül. lebaszta fatert amiért az üvöltött mint egy állat "egy kis méltósággal viselhetné a fájdalmat, uram!", majd egy hat órás műtéttel megmentették neki máégis, pár kiló orvosi acél azért bekerült az élő szövetébe, de ha nem fenygetőzik, hogy kit perel be, miért és mennyibe fog kerülni, levágták volna neki a sok szilánk miatt, mondta a sebész.

a kocsimról nem is beszélve bazmeg, apropó, ha tud valaki honda szakembert, aki ért is a hondához, és használni is akarja ezt a tudást, kérem, ossza meg velem. köszi
Hurrá! Feltalálták a fingban a bumm-ot!
bulgakov 2007.03.20. 17:13:06

Például az ilyenekre céloztam.
Meg azokra, akik csak felveszik a zsetont és nem csinálnak semmit.
Innen nézve a ti gügye ügyfeleitek csak halk kis pukkanások.
jusztlászló csinált a királyi tévében egy, hogy olvassák el a nénik az apróbetűst. aztán nem tudta elolvasni senki se persze.

odaszíjazás helyett meg nyilván okos szabályozásra volna szükség. az ostoba szabályokat meg el kell törörlni persze.

1) a kereskedelmi csatornák reklámideját korlátozni butaság. 2) ugyanilyen butaság megengedni, hogy a reklám a néző számára kiszámíthatatlan módon felbukkanhasson.
szerintem komoly etikai kérdéseket is felvet, hogy egy filmet, amely egy egységes, lineáris alkotás megzavar egy berobbanó reklámszignál. szerintem van valaki a stúdióban, aki néha szórakozik azzal is, hogy a legidiótább pillanatban üssön a dolog. a schindlert pl. leadták egyszer reklám nélkül, de aztán legközelebb amikor láttam, akkor jött a reklámblokk a vidám zenével, amikor Amon Götz az erkélyről vadászpuskával leszedett egy fiatal fiút, aki arccal előre a földre esett holtan. reklám.
RE: ecet 2007.03.20. 16:14:48

"Sràckoromban ilyen reklàmmal kellett megelégednünk: VÀSÀROLJON A CIPÖBOLTBAN!"

Jó rég voltál srác :-)
"Cipőt a cipőboltból!"

És ha hiszitek, ha nem, volt értelme a szlogennek.

Teóriám szerint: a háború előtt az emberek leginkább cipésznél csináltattak cipőt. A háború után betört a konfekció, a szocialista nagyipari termelés, így az volt a reklám üzenete, hogy a cipész helyett menj inkább az Állami Áruházba vásárolni :-)

Erre ki emlékszik még a régi tvújságból?
19.55 Reklám
Ja, és az milyen volt, hogy köhögjön, tüsszentsen zsebkendőbe!?
RE: bulgakov 2007.03.20. 17:28:09
"a schindlert pl. leadták egyszer reklám nélkül"

Eléggé ótvar dolog volt ez az RTL-től. Nem humánumból és a tiszteletadás okán tettek így, hanem azért, mert féltek a következményektől. Képmutató tetüség ez, nem több. Mindenféle antiszemita indíttatás nélkül mondom (és ne is keverjük ide, meg az aktuálpolitikát se), hogy más hasonlóan szomorú és embertelen témájú filmeknél ez meg sem fordult volna a fejükben. Mert ugye pölö a vietkongok úgysem tiltakoznának...

dark
egyet kell értsek veled, nem is arra gondoltam, hogy a kertévék humánusak, hetekig reklámoztákelőtte, hogy a schindlert reklám nélkülm adják le, a második vetítésnél azonban előbukkant a szar a fűből.
szerintem lehetővé kellene tenni, hogy 1) a kertévékben bármennyit lehessen reklámozni 2) jelezni kellene előre a reklámot.
jó előre. most csak úgy berobban: reklám. és nyomják bele az arcomba. szerintem ez fasság. de korlátozni a reklámidőt ugyanilyen fasság.

kérdezte itt valaki miért nincs nálunk jó kis nyugis reklámfilm. na ezért. szar a szabályozás.
a vilag legjobb reklamait thaifoldon lattam.
sajnos nincs meg filmen, de nehanynak a tortenete igen;)

elso kep: repulo belseje,
a repulo zuhan, midenki log/kapaszkodik az ulesekrol, es sikoltozik, masodik kep: pilota fulke hatulja: a masodpilota kapaszkodik az ulesebe, es ordit, 3 kep: pilotafulke eleje: az elso pilota (vigyorog) elorahajolva fotoz lefele, az egesz gep azert
zuhan, hogy o jol fotozhasson. 4. kep: egy tetocserep, amit a pilota fotoz. 5 kep kivulrol a gep, es valojaban nem zuhan hanem fejjel lefele all a haz folott, nameg a tetocserep, es a cegreklam.

--------------------------
valami arenaba ketrecbe kikotottek egy sracot, a kezei fenn a magasban a honaljai latvanyosan latszanak. mire berohant vagy 100 nosteny orszarvu,
rebegtettek a kiemelt szempillaikat, es a racson keresztul puszikat (!) dobtak be. majd a lenyeg: az AXE thai megfeleloje (leanyvallalata?) reklamja. a duma reszet nem ertettem;))
-------------
egy "Kovacs Janos" es egy kifeheritett boru, csak a feje tetejen hajjal (de az kontyban) rendelkezo buddhista "pap" ul egymassal szemben egy szobaban. valami gyonas szeru a helyzet, es gondolom arrol beszelnek miket vett a jani. ezt sem azt sem, mire a "pap" nekiall narancsokkal dobalni az utrget, az meg behuzza fulet-farkat. vegen egy csomo termek jelenik meg kis kepekben, es hangban az aruhaz(?) reklamja.
---------------
katonak a loveszarokban. epp
lovik oket tuzerseggel meg a fejuket is alig merik felemelni. megy egy virag kiszallito a loveszarokban, es egy csokrot akar
atadni egy konkret katonanak. megtalalja es beszelgetnek. gondolom az a jelmondatuk, hogy akarhova, akarmikor.;)
----------------
basztikuli, itt Thaifoldon meg a multik reklamjai is kivetelesen jok. faszit (jolkinezo 25-os) sodorja a cunami. felkapaszkodik egy Ford terepjaro tetejere is integet a Rescue helikopternek. azok ledobnak egy koteletrat, de nem akarjak felhuzni. a faszi ertetlenkedik, de leintenek neki, eszreveszi a sluszkulcsot ami a kotelletra aljan log egy karabineren. elvigyorodik, beszall a Ford terepjaroba, es latvanyosan kivezet a meter magas vizbol. a rescuue helikopter a lemeno nap fele tavozik;)) nagyon kiraly.
----------------
all egymastol 1 meterre ket tobb szaz fos tunteto csapat egy nem tul szeles utcan, es leorditjak egymas fejet. (ez most Thaifoldon nagyon aktualis, ez
tortent az elmult honapokban). begurul kozejuk egy focilabda. teljes kuss, es ertetlenseg, majd vigyor, es elkezdenek focizni. 50 eves nenike is fejel egy jot. nehany sikeres magas passz utan a labda bekerul egy keresztben allo coca colas auto ala, mintha az lenne a kiskapu. mindenki elfordul, es ooo-zik. a cocacolas egyenruhas srac odakialt es visszadobja a labdat. mindenki orul e focizik, majd kolat isznak es kezetfognak. felirat: a 2006-os WB-t a cocacola sponzoralja.;)
-----------------
Valószínűleg azért korlátozott a kerTV-k reklámideje, mert anno nem volt különösebb konkurenciájuk, kvázi-monopol helyzetben voltak. Ma, a tematikus csatornák és a digitális TV korában a közszolgálati TV-ken túl baromságnak tűnik a korlátozás. Döntsön a piac: ha túl sok a szar reklám, akkor a néző elkapcsol, ha meg nézi, akkor had' nézze.

Én inkább azért büntetnék (de keményen), ha direkt átcsesznek (pl. a kezdési időpontokkal). Reklámozzanak amennyit csak akarnak, de legyen kint végig a csatornalogó + a reklám felírat (esetleg egy visszaszámláló is :-), és klekkre kezdjenek el mindent (kivétel: élő közvetítések utáni műsorok).

Ami engem még nagyon tud idegesíteni, az a reklámblokkok nemlineáris szétszórása. A film feléig kb. egy blokk sincs, utána meg egyre sűrűbben. A filmek vége így gyakorlatilag élvezhetetlen. 500 Ft-os DVD + házimozi rulez :-)). Annyiért még a letöltéssel pöcsölni sem érdemes.

Ez valóban nem volt kérdés, hogy az emberek a vicces reklámokat szeretik.
Az viszont valahogy nagyon is az, hogy a hatékonysága viszont a kifejezetten buta mosópor, joghurt, vízlágyító, stb. szájbarágós reklámoknak van.
Ezért vannak és lesznek ilyenek doszt.
Nem olvastam végig az egészet, csak az első válaszra (de a reklám inkább azért szar, mert a megrendelő baromságokat akar, a kreatív meg nem kreatív.) reagálnék:

szerintem a megrendelő nem akar baromságokat, forgalomnövekedést akar a lehető legkisebb kiadás mellett. a kreatívügynökségnek viszont van lehetősége nem szerződni, ha az a baja, hogy kevés a lóvé. ami szomorúbb, az az, hogy a megrendelők olyan munkákat is átvesznek, elfogadnak, ami tényleg kritikán aluli.

BTW: szerintem a Badár-Szőke reklámok nagyon jók (mármint humorosak, azt nem gondolom, hogy hatásosak, mert oda kell rá figyelni, ami két Kkkkalgonlajos között még a hc Szőke-rajnogoknak sem lehet egyszerű), és nem hiszem, hogy hatalmas költségvetésük lenne...

kevés a normális ügyfél. nagyon kevés. nem mondok újat: csinálunk 3 megfelelő, kreatív, tényleg jó alternatív javaslatot. meg egy szart, ami az ügyfélnek is tetszeni fog.

általános. tudjátok.
"Erre ki emlékszik még a régi tvújságból?
19.55 Reklám"

szerintem ilyesmire volna szükség. hülyén hangzik tudom.

hétköznap:
18.00 bulvárhíradó
18.30 reklám
19.00 kvízműsor
19.30 reklám
20.00 szappanopera
20.30 reklám
21.00 valóságshow
21.30 reklám
Kutacs, a műsorok közti reklámok ideje lassan lejár. Most már az sms is nagy lóvékat hoz, de meg lesz majd oldva, hogy ne tudj simán elkapcsolni a reklámokról, hidd el.
A legidegesítőbb számomra, amikor Rai-on focimeccs van, lövés, mellé(?), na ekkor egy pár másodperces spot.
"a műsorok közti reklámok ideje lassan lejár"

szerteágazó kreatívos munkásságom során ezzel is foiglalkoztam, csak az a cikk még nyomdában van, jövő hónapban megy ki. de érintőlegesen ez is az:

www.kreativ.hu/cikk.php?id=16108
dark future,
ugyanazt pofázzuk. (mint általában)

1) reklámozzanak annyit amennyit csak akarnak. 2) cserébe mondják meg mikor reklámoznak.

az országos kertévék nyugodtan összehangolhatnák a reklámidőt (ma is csinálják ezt), hosszabb, nyugisabb reklámblokkok kellenének, akár 20-30-50 perces szünetek.

ezekben a szünetekben kellene a köztévének nyomatni a kulturális ajánlóműsort. vagy mondjuk csinálni kéne egy nyelvoktató csatornát (idegen nyelvű reklámokkal), és akkor a 30 perces reklámidőben bárki átkapcsolhat mondjuk nyelvet tanulni. és nem kell elmulasztani "berényiéket" vagy "győzikét".

attól meg nem kellene félni, hogy holnaptól mindenki stúdió 2007-et fog nézni, vagy nyelvet fog tanulni, de a lehetőség meg volna rá. kevesebb volna a bunkó. és közben szórakozhatna is a jónép. értelmes szabályozás mellett a kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad. mindenki jól járna. megszűnne ez az össze-vissza kapcsolgatva szórakozás.
cmoki:DDDDD mi a mano az az idapassz leszedes
Megjegyzem, kreatívos írásaid jobbak, mint az itteniek. Ott megfizetnek? :)
Oké :)
Szóval miért a BMW meg a Nokia? Szerintem már a Szomszédok is nyomta, mire Bondék a tökélyre vitték.
"A nem különösebben éles (tehát tompa) szemű néző is észrevehette, ahogy alakul a magyar tévék népfrontja: nincs már sok értelme elkapcsolni a reklám alatt, ugyanis az összes csatornán ugyanakkor van reklám. Marad a pisi."

szerintem ezzel nincs baj. zsírozzák le. az a baj, hogy a reklámblokk 12 percre korlátozódik. és ha nem nyomják le, akkor az a 12 perc elveszett. a másik baj, hogy nem lehet tudni, hogy pontosan mikor van ez a 12 perc.

20-30-50-80-130 perces reklámblokkok kellenek. reklám az is, hogy megnézzük hogyan töltötték el a hetet a megaházban. nem kell kitakarni, hogy milyen pulcsit hordanak, meg hogy csocsesz milyen vodkát isznak. nyilván azt hordanak, azt esznek, azt isznak, amire szerződtek abban a kibaszott házban. azt kellene mondani, hogy ez váljon el a produkciótól. és akkor aki a dalversenyre kíváncsi: meghallgatja. és utána átkapcsolhat a színházi közvetítésre, vagy éppenséggel elmehet színházba. lehet tudni, hogy meddig tart a dalverseny, és mikortól jön tyll attila, hogy küldjük az sms-t.
RE: kutacs_ 2007.03.20. 18:18:34

Ez így utópisztikus, ki nézné a 30-50 perces reklámblokkokat? Ha meg nem nézik, akkor ki fizetne értük?

Annyira nem lesznek jók a (magyar) reklámok szerintem soha, hogy önmagukért nézzük. Meg eleve rengeteg az ismétlés (a tematikus csatornákon elviselhetetlenül sok, némelyiknek 4-5 hirdetője van, 6-8 spottal).

Nem kell ezen sokat eszelnünk, a jövő (5-6-8 év) a WebTV-é, ott majd megoldódnak ezek a problémák, de egyúttal kikerülhetetlenebbek is lesznek a reklámok.

egyszer csinálok egy tévéadót - addigra azt streamnek fogják hívni -, ahol csak reklám van. de csak jó reklám, kurvajó, olyan, ahol mindig szép és érdekes dolgokat láthat, aki odakapcsol. a cillitlajossal jelentkező faszit kiröhögjük. vagy esetleg a napi egy óra cikisávba kerülhet, ahol jól megkommentáljuk, mekkora szart csinált.
Amerikaban, ahol epp elek, kimondottan varom a reklamokat nehany csatornan. Foleg a Comedy Central reklamjait. A kdvenceim a folytatolagos reklamok, amelyek mar-mar olyanok mint egy filmsorozat. Peldaul a kabeles internetet reklamozo Slowski nevu teknos-paros, akik megrogzotten ragaszkodnak a DSL-hez, mert a kabel tul gyors. Ez most nyilvan nem ertheto elegge, de inkabb nem szemetelek itt, hanem megirom hamarosan a sajat blogomon.
szóval akkor ez lenne:

19:30 pop idol 1.
20:00 break (with pop idols)
21:50 pop idol 2.
22:00 break
22:30 crime series
23:30 break
0:00 late night show 1.
1:00 break

RE:Tóta W. Árpád · www.worluk.hu/ 2007.03.20. 18:38:03
"egyszer csinálok egy tévéadót - addigra azt streamnek fogják hívni -, ahol csak reklám van."

Addigra lehet, hogy (a klasszikus értelemben vett) reklámokblokkok ki is fognak múlni :-)

Egyrészt nem fix stream-ben fog jönni az adás, hanem Te rakod össze, klippekből (előttük 30 sec reklámmal). Másrészt teljesen új technikák fognak bejönni. Ha rohadtul ráérnék és lenne némi kis mobilizálható pénzem, kidolgoznám annak a technikáját, hogy TV-nézés közben valami Wii-jellegű mutogatós szarral klikkelni lehessen Samantha rúzsára, Lucia pulcsijára meg Mike kocsijára, hogy igen, én is ilyet szeretnék, meg lehetne nézni, hogy milyen márka, milyen modell, hol lehet megvenni, mennyiért, de persze azonnal, online lehetne is rendelni.

A reklámcsatornával az a baj, hogy a magyar piac kicsi, a népek meg javarészt csórók, így pl. drága autót, jachtot, ékszereket nem is érdemes itt reklámozni. Sokat dobhat a dolgon, ha addigra (legalább a fiatalabb korosztály) beszél majd angolul, meg lesz egy jelentős tehetősebb réteg.

Olyan adók, amin tv shop megy éjjel-nappal, bezzeg dögivel vannak. De a jó reklámos tv-vel is az a gond, hogy csak megunja az ember, ha nincs folyamatos utánpótlás.
a reklámblokknak vége van, nyilván. következő kreatív-cikk ezzel foglalkozik.

akkor nyitok egy hall of famét.
Na végre van motiváció! Tanuljon a fiatal generáció nyelveket, hogy több külföldi reklámot nézhessen :)
Védesd le:)
"Ez így utópisztikus, ki nézné a 30-50 perces reklámblokkokat? Ha meg nem nézik, akkor ki fizetne értük?"

a nagy kertévék már ma is összehangolják a reklámidőt, ezután is ezt tennék.

a kis tévék nem tudják 30-50 percig lekötni a nézőt. vagy ha le tudják, akkor az a produkció átkerülne a nagy kertévékre. érdemes volna megvenni. a köztévé nem tudja elvinni az összes nézőt, ha valóban közszolgálati műsort adna. volna nézettsége a reklámoknak.

és a reklám lehet indirekt is, mondjuk ha olyan akarok lenni, mint csocsesz, akkor ugyanazt a vodkát kérem majd, mint ő. vagy ugyanazzal a mosóporral mosok, mint hegyi barbara. szal érted.
ja, a reklámcsatorna nem feltétlen (sőt) magyar reklámokat adna. viszont ami "éles" reklám, annak presztízs is bekerülni.
Szóval a klasszikus reklámokat megszakítanák igazi fizetős reklámot?
egy nyelvoktató csatorna amúgy elférne, idegen nyelvű reklámokkal persze.
A reklámok egyik legnagyobb ellensége az információbőség, az összehasonlíthatóság. Manapság már itthon is vannak olyan web-oldalak, ahol termékeket/szolgáltatásokat hasonlítanak össze, árakkal, vásárlói véleményekkel együtt. Ez a tendencia egyre erősödni fog. Műszaki cikkek esetében hosszabb távon ez a piac tisztulásához vezethet (a pofátlanul drága kereskedők vissza fognak szorulni). Egyre fontosabb lesz a vásárlói vélemény, az aktív véleményezőket esetleg még motiválni is fogják ezen web-oldalak (adatbázisok) tulajdonosai. Ma még beláthatatlan távlatokat fog nyújtani a televíziózás és a net kapcsolódása.

"Az ETÜD üdítő nedü"-na,majd holnap,mára elég.
...es egyre tobb lesz a pofatlan vasarlo is Darki:D

ps. komam hol eltek ti az Urbe, azt hiszitek jora fordultak a dolgok???
Reklámok?
FF a videón.
Bulgakov!
"Az egyik egy vastartalmú tablettáé, a képen telezöld háttér előtt Bamibi, az őzike.
Headline: Ez nem szarvas!"

Elvetélt erdészként bevallom elsőre le se esett. Talán azért, mert felnőtt embereknek kell elmagyaráznom néha, hogy:
a) az őzike nem nő meg szarvassá,
b) az őzike nem kislány szarvas.

Amúgy meg: ááááá! same-same-ről csak hallottam, de itthon sajnos.
én egyszer elmagyarázhattam egy lánynak, hogy a darázs nem a méhecske fiúja.
hát minden tévé mellé kellene settopbox vagy architekturálisan a pc-re vagy az nc-re hasonlító kütyü, és akkor működne ez. ha lesz sok ilyen kütyü, akkor nyilván lesz vod. könnyebben lehet majd filmet kölcsönözni. esetleg többen fognak hálózatban játszani. szóval sok minden változik majd. egy dolog tutira lesz: reklám. és a kertévék is tutire megmaradnak. kellenek a saját gyártású műsorok.

szóval a fejlődés nem oldja meg a problémát. 1) a reklámok többségében szarok, 2) közte a műsorok többnyire szintén szarok.

szerintem a szabályozás a legfőbb oka ennek.
TWÁ!
És összejött, vagy a bibéig nem jutottál el?
Akkor is a Southpark a legfelülmúlhatatlanabb.

VEGYÉL CHIMPOKOMOON-T!!! VEGYÉL!!!! VEGYÉL!!!!!!!!!!!!

és ezzel el is mondtuk a lényeget:D
régen a reklámzabálókon lehetett rendes, humoros reklámokat látni. Bár ha idén valaki oda benézett, láthatta, hogy azoknak is sikerült átesni a ló másik oldalára. Majd nézem Árpi streamjét helyette (amint összehozod :D).

Amúgy meg a hetihetes szerintem vicces, nem azért mert ez lenne a kreatív humorgyártás, hanem mert jófej emberek ülnek és beszélgetnek komolytalanul. Én ennyit várok tőle :)
ja, ha már a gyakorló háziasszonyok döntéseinél tartunk. Mióta saját pecóm van, amit úgy kellett enkezeim hetekig tartó fáéradságos munkájával kivakarítani a mocsokból, tőlem reklámozhatnak mindenféle illatosított tisztító cuccokat, fenomenálisabbnál fenomenálisabb nano meg biotechnológiai kütyükkel felspécizve, ha nem érzem a hagyományos, oldschool Domestos szagot, nem hiszem el vmiről, hogy tiszta lett. Bár ebbe belejátszhat az is, hogy még az átkosban szocializálódtam, amikor csak a hipó és a hipó között lehetett választani...
a reklámnak gyorsan kell lefutnia és kiszámíthatatlanul kell felbukkannia.

de továbbra sem értem: 1) miért kell korlátozni a kertévékben a reklámidőt? 2) miért lehet a műsorokat tetszőlegesen megszakítani, a néző számára áttekinthetetül össze-vissza reklámozni?

cillit bang. most még erősebb.
cib bank. olcsó hitel.
cba. hazai üzletlánc.
upc. szórakozás a köbön.

a jelenleg ez a hatékony. ehhez nem kell kreatív. és badárék idétlenkedése tök fölösleges.

mert elég lett volna ennyi. videogizmo. vicces videok az interneten. vagy csak ennyi: vicces videok. mert, aki nem tudja, hogy ezt az interneten kell keresni, azt leszarjuk.

lehet azt, amit twá akar, hogy esetleg csináljunk jó reklámokat, csak ahhoz a szabályozásnak legalább két pontját meg kell változtatni. szerintem.
egyébként depresszió és rosszkedv ellen nincs jobb orvosság, mint a kollektív, barátokkal űzött reklámfikázás....

persze kicsit elszomorító, hogy mindig bőségesen van muníció, meg min élcelődni.

Még valami: azt hiszem én vagyok minden hirdető rémálma, mert csak a legritkább esetekben veszek fölösleges cuccokat, szóval inkább csak szórakoztatás/fikázás miatt nézek reklámokat, meg kénytelenségből, ezért jobban kedvelem azokat, amelyek a vizuális humorral operálnak. Mint pl az a Renault reklám, amiben transformerssé alakul az autó, vagy az ami most megy, amikor gördeszkáznak valamelyik japán kocsival. Talán Nissan, de nem esküszöm, a szlogenjük Shift_to ...

A szóviccektől inkább óvnám a kreatívokat, mert az Holló színház óta alig jött be valakinek, és csak egyszer volt Budán kutyavásár is ugye? Ja és a kemény vizes álprobléma is az idegeimre megy már, a fitalító, fogyasztó, barnító kencékkel egyetemben. Majd pont azoktól lesz rapidan szép valaki. Bár meg is érdemli, hogy lehúzzák, ha elhiszi, hogy két hét alatt Szép Helénát varázsolnak belőle a cuccok.
Ahmet, régebben volt egy képes mesekönyvünk Bambiról, amelyben az őzgida a végére csodaszép szarvasbikává cseperedett. Talán azt akarod mondani, hogy a könyv téved? :)
Yooha írod:
---cut
ON: Vagy lehet, hogy ami szerintünk rossz reklám, az a magyar lakosság 90%-át kitevő bunkók (akik a mónika showt nézik és a Tesco-t pompás helynek tartjál) szerint jó.
Vagy ezek a reklámok jók, és Mi itt a fórumokon vagyunk hülyék és ezt nem látjuk.
---cut

Nincs igazad, hiszen nem minden mónikasónéző tartja a tacskót jó helynek és fordítva.
De abban egyetértek veled, hogy primitívek az emberek. De máshol is. Ha szar reklám van, arról nem tudunk. A jó reklám meg nem azért jó - mint laikus fogyasztó mondom -, mert jó a zenéje, dögös csajok/pasik vannak bennük, hanem mert ugatnak róla a tacskóbajáró tahók, akik két mónikasó között reklámokat néznek. Asszem 3 éve nincs TV-m és ugyanúgy tudom, hogy mivel köll felmosni ahhoz, hogy térdrerogyjon a postás és megtérjen hitgyülisnek, vagy melyik fogkrémtől nem rohad szét az arcom. Tehát a reklámok elérik a céljukat. Ha nem tetszenek, ne azokat minősítsd, akik nézik, hanem gyakorolj önkritikát. Van olyan hatásos, mint reklámokról büfögni okosakat okosok között, mint szar reklámot csinálni bunkó droidoknak. Te sem vagy különb droid, csak másra remeg be a G-pontod...
Trev,

"Nem kell bántani a magyar reklámokat. :-D

www.youtube.com/watch?v=5VYmc4JrhIg&mode=related&search"

Jééézusom, ettől rögtön beugrott, miért utáltam gyereknek lenni :-)
bulgakov és a többi reklámgurunak
Értem én hogy szar nektek, meg szétvet az ész csak a hülye ügyfél akadályoz meg a tökéletes munkában. De azt már nem, hogy miért nem mentek át ügyfél oldalra és akkor ti osztanátok a tutit...
Két megjegyzés.

1. Emléxik még valaki egy Super Lady Sweet Stick nevű termékre, jó tíz éve a tévéből? Akkoriban sokat röhögtünk a haverokkal azon, hogy Náncsi néni Makkoshotykáról bemegy a boltba, hogy "Aranyos, adjon má' szperszvisz... sztiszpusz... eh, mindegy, jó lesz a büdöske is!"

2. Klapkának volt egy olyan húzása, hogy piacra dobott egy Hagyományos Mosópor nevű terméket, pusztán azért, hogy rommá pereljen mindenki - nem is ez a poén, hanem hogy a legnagyobb meglepetésére vitték az emberek, mint a cukrot. És nem véletlenül, de ma este fáradt vagyok hosszasan filózni...
a perelés nem jött be, a többiek azonnal átálltak másik mosóporra. ma meg már más, azonos kategóriájú mosópor van, nehogy aztán ugyanannak a gyártónak az olcsóbbját vegye a címzett, ha vehetné az arielt is.
TV reklámok a tematikus csatornákon

Írtam fentebb, hogy a kisebb (tematikus) csatornákon az megy az ember agyára, hogy állandóan ugyanazt az 5-6-8 klippet tolják negyedóránként. Kérdezném, nem-e lehetne-e esetleg ezen változtatni, mondjuk olyan módon, hogy egy reklámügynökség több csatorna között szórja szét a reklámokat valamilyen rendszerben, így némi változatosságot biztosítva? A legjobb reklám is harmadszorra, negyedszerre unalmas. Vagy az a probléma, hogy nincs elég hirdető? Az, hogy a UPC állandóan az önreklámjait nyomatja a csatornáin, ezt sejteti.

A másik probléma a kis csatornákkal a mérések pontatlansága, hibahatáron belüli volta. Ha ezek a csatornák egy-két reklámügynökséghez tartoznának, nézettségüket együttesen lehetne mérni, és máris kiértékelhetővé válnának.

"Eddig is sejtettem, hogy aki új autót vesz, az tévedésben van; hiszen sokkal jobban megéri, ha van benne fél év. Az autóreklámok zöme még inkább megerősít: akire ezek hatással vannak egy többmilliós vásárlásnál, az menthetetlen." www.kreativ.hu/cikk.php?id=18176

Én is gondolkodtam már, hogy vajon kik vesznek új autót. Leginkább:
-- cégek (általában lízingelik)
-- idősek ("veszek egy újat, vigyázok rá, aztán nekem már kitart")
-- egyedülálló nők ("műszaki analfabéta vagyok, nem szeretném, hogy átejtsenek egy használttal")
-- gazdagék (akiknek nem tétel egy autó)
-- suzukisok, akcióban.

A tipikus (nem milliomos) fiatal nem nagyon fog új autót venni, és az átlagos családosok sem.

Egyébként az már önmagában is érdekes kérdés: mi viszi rá a népeket arra, hogy több évnyi keresetüket fizessék ki egy új autóért (amit aztán néha hétvégén használnak), hogy aztán az értékcsökkenés miatt naponta egy-két ezer Ft-ot bukjanak (plusz CASCO).

Köztudott, hogy az autó és a benzin után fizetendő sarcokból (pl. a jövedéki adó ÁFÁ-jából :-)) több bevétel jön be az államnak, mint az SZJA-ból. Az autós népség már csak ilyen... Általában kár a racionalitást keresni.

Mielott vegigolvasnam az osszes kommentet, egy megjegyzes:

Becsaptal Arpi, azt igerted ma nem lesz post, mert holnapra valami zaftos pcientologus cikken dolgozol.
Csak azert jottem, hogy a tegnapi postot felfrissitsem, erre tessek...

Hova jut Magyarland, ha mar Totaban sem lehet bizni?:D
Jók ezek a Kreatívba írt cikkek, érdemes párat elolvasni, önmagukért is, meg a grátisz politikai áthallásokért is:

"A hitelt vissza kell fizetni: biztos, hogy kell az a pénz? Na, az tökös dolog volna, ha ennyivel segítene szegény polgárain a köztársaság. De ez csupán kósza álom. Hiszen a köztársaság maga is csak most vette észre mindezt."
www.kreativ.hu/cikk.php?id=16849

"Mert a GVH büntetései most is elsikkadnak a kishírek között, sokszor az se derül ki, mi volt a bűn. Így a százmilliós sarc is kevés. Tudja meg ország-világ, hogy ki, mit és pontosan hogyan hazudott, hogy aztán egyszer majd ne legyen érdemes megpróbálni se."
www.kreativ.hu/cikk.php?id=17043

"De egy párt nem mosópor, ahogy azt a miniszterelnök úr megállapította helyesen. Például azért sem, mert a mosópor dobozában valamilyen tisztító hatású szer van mindig; olyan nem fordul elő, hogy direkt kátrány volna benne. A vásárló abban biztos lehet, hogy mosóport vett, legfeljebb kevésbé jót. De nem valami egész mást."
www.kreativ.hu/cikk.php?id=15991
(Ez utóbbi még valamikor a választások környékén íródott, tehát jócskán preőszödi!)

A humor sokoldalú,de azért időnként,egy két reklámkészítőnek "szakembernek" is tisztába kéne lenni,hogy mi a VICCES,és mi a RÖHELYES,mert sajna sokszor "összemosódik" a kettő,és abból semmi jópofa ne sül ki......,csak a fanyalság!
"Jééézusom, ettől rögtön beugrott, miért utáltam gyereknek lenni :-) "

Talán tömték beléd a hurkát? :-D

Ezek a régi magyar reklámok talán esetlennek tűnnek a maiakhoz képest, mégis szívesebben nézem/nézném őket. Van bennük valami, ami a maiakból hiányzik.
Hol a beígért szcientológia blog?
youtube.com/watch?v=hibyAJOSW8U

itt van meg jopar siraly reklam. nincs kozte magyar:)
youtube.com/results?search_query=Commercial&search_sort=video_view_count


egyebkent az onmagukat belsosnek mondok hozzaszolasaibol a kovetkezo kep bontakozik ki:
-a magyar reklam otlettelen/unalmas, mert a megrendelo nem akar kreativ otletet
-a megrendelo az eladasi adatok alapjan pontosan latja, mitol fogy a termeke, ezert nem akar humoros/jo/... reklamot.
vagyis mi veveok igenyeljuk valojaban (a vasarlasainkkal), az unalmas/otlettelen reklamokat.

vagyis, nem a kreativokat kell szidni Arpad, hanem (for a better Magyarland) megvaltoztatni a kozizlest;)
jo projekt. jo nagy. jo nehez...
a magyar reklámok közül azért (szerintem) a legalja az ING kislányos-oroszlános infantilis szörnyűsége, attól konkrétan 1 hónapos moratóriummal büntettem a tv2-őt. Annyi pénzből - mert minden nap a 18 30-as híradó előtt ment, és talán most is ott megy - egy normális dolgot is össze lehetett volna hozni
(Persze ez biztos ízlés kérdése, és a célközönség el van ájulva ettől a hihetetlen cukiságtól)
Nem hiszem, hogy a közízléssel van baj, azt meg pláne nem, hogy meg lehet változtatni. Ha változik, magától teszi. A megrendelő csak találgat. El akarja adni a termékét. De nem biztos, hogy a vásárló e célnak megfelelően értékeli a reklámot (hiába vicces az első Sport szelet reklám, ha nem ízlik a Sport szelet...). Nem biztos az sem, hogy a hatékony reklám a jó reklám (nem funkcionális szempontból). Lehet egy jó reklám humoros, de nem kell annak lennie. És az esztétikailag értékelhetetlen reklám is működhet. spekulálok.

"A legjobb reklám is harmadszorra, negyedszerre unalmas. "

Nem vagyok bennfentes, de szerintem a reklámokat a felejtési görbéhez igazodva sugározzák. Továbbá ami ismerős, az vonzóbb. Amikor unalmas lesz, kis ideig várnak vele, majd előszedik megint egy időre.
"vagyis, nem a kreativokat kell szidni Arpad, hanem (for a better Magyarland) megvaltoztatni a kozizlest;)"

váltig állítom, a szabályozással van baj.

szabályozás:
1) a reklámidő korlátozott
2) a reklám a néző számára kiszámíthatatlanul jelentik meg.

következmény:
1) felbukkan a reklám, a néző átkapcsol, ha a másik csatornán is reklám megy, tovább kapcsol, amíg meg nem unja.
2) hirdető azt gondolja: van kb. 12 másodpercem, hogy elmondjam ki vagyok, mit akarok. kreativitás kizárva.

ez a szabályozásból következik, nem a közízlésből. (az persze igaz, hogy a kreativitást nélkülöző reklámok rombolják közízlést.)

ha a reklámidőt nem korlátoznák, és a néző jó előre - akár a műsorújságból - tudná, mikor lesz reklám, akkor sem kellene attól félni, hogy az emberek ne néznének reklámot, hiszen

1) az országos csatornák összehangolhatnák a reklámidőt,
2) 20-30-50 perces reklámblokkokat beiktathatnának,
3) a reklámok kevésbé lennének direktek,
4) több idő jutna a tájékoztatásra.

a köztévé és a kis kereskedelmi tévék nem képesek hosszú időre a nézők többségét elvonni, ha mégis, akkor az országos kertévéknek érdekében állna megvásárolni a sikeres műsorokat.

magyarán helyreállna a rend. a köztévé közszolgáltatna, a kistelevízók gyártanák a kísérleti műsorokat, a nagyok pedig megvásárolnák a sikeresen futó műsorok sugárzásának jogát.
dark future · 2007.03.20. 22:50:33
"Írtam fentebb, hogy a kisebb (tematikus) csatornákon az megy az ember agyára, hogy állandóan ugyanazt az 5-6-8 klippet tolják negyedóránként. Kérdezném, nem-e lehetne-e esetleg ezen változtatni, mondjuk olyan módon, hogy egy reklámügynökség több csatorna között szórja szét a reklámokat valamilyen rendszerben, így némi változatosságot biztosítva?"

Egyik-másik kistévé hirdetői egyértelműen a csatorna "szponzorai", nem csak úgy veszik a reklámidőt. A legjellemzőbb a hírteve, meg az ekoteve. Nem lehet nem észrevenni a gazdasági-politikai klientúra "hátszelét".
Nem-e úgy van a reklámhoz érteni szakembereknek: mint a vak tyúk szemtaláló képessége. Iszen akár O'Golvy is ír mai szemmel baromságnak tűnő dolgokat, (pont ő mondja, hogy nem kellenek reklámban vicces dolgok) és Toscani (exBenetton) is ellene mond minden marketing szabálynak aztán mégis.
Szóval valósszínű a reklám szakmához elsősorban érzék kell, hogy mi kell a népnek. Fene tudja.
Ha megpróbálja az ember racionálisan szemlélni, nehéz dolga van, hiszen maga a pszichológia is, amin pedig a marketingnek alapulnia kellene, hogy úgy mondjam, eléggé képlékeny tudomány.
Mint tudjuk.
Szóval maximum arra lehet képességünk, ha nem kevés intelligenciával rendelkezünk, hogy megmondjuk, hogy melyik reklám miért nem tetszik nekünk személyesen, de aztán ebből távolabbi következtetéseket levonni erősen ráolvasás jelleggel bír.
(pl. a mosópor reklámok azért unalmasak, mert annak kell lenniük, hiszen a megbízhatóságot a középkorú nők felé nem a humoros, jópofa reklámok fogják képviselni. Ez egy ilyen kultúra, a mosó háziasszonyok kultúrája. Szubkultúra, más értékekkel, mint az enyém. Nincs sok közöm hozzá, ezért nem is venném a bátorságot, hogy belebeszéljek ebbe.
Magyarán Tótának persze igaza van, annyiban, hogy neki mi nem tetszik, amit aztán a vásárló tömegek letojnak.
Nehéz szakma, mert azt hiszed, hogy könnyen eladod a lelked, aztán nem is olyan könnyű, mert az ördög nem sokat segít ez ügyben.
ez jó cikk volt. de a német tudósok is nagyon okosak ám:

index.hu/tech/mp3/nfs0320/
kutacs_ 2007.03.21. 10:41:32

Az nem igaz általánosságban, hogy nem lehet tudni, mikor jön a reklám. Több csatorna is rákapott a "hamarosan folytatjuk" és a "következik..." feliratokra a jobb felső sarokban. Meg még van az idióta miniklipp, amiben kiírják, hogy "reklám". Úgy tudom, ez utóbbi kötelező. (Mármint a reklám figyelmeztetés.)

Ez a hosszú reklámblokk dolog sem igazán tiszta, hogy mit akarsz. Ott van a Teleshop, meg a hülye prolong-aloe vera blokk, fél-egy órán keresztül alaposan bemutatkozik a cég is, meg a termék is. Van olyan hülye, aki képes lenne naponta akár többször végigszenvedni egy ilyet. Nem véletlen, hogy csak "holtidőben" mennek ezek. Totál agyhalál.
Már csak az hiányzik, hogy minden cég nekiálljon bemutatkozni, kifejteni a filozófiáját, meg hülyegyerekeknek való részletességgel ismertetné a legújabb bigyóját. Kb. ez lenne a televíziózás halála.
Különben ez a mai rendszer nem a legrosszabb, jönnek még keményebb napok is a fogyasztókra. Egyre inkább benyomulnak a magánszféránkba a hirdetők. Polipként csavarodnak majd ránk a személyre szabott tukmálmányok. És nem tudsz szabadulni tőlük, mert ezt már nem lehet egy távkapcsolóval lerendezni. A pszichológiai nyomásgyakorlásról már nem is beszélve.
Visszasírjuk mi még ezeket a bugyuta reklámokat.
"A legjobb reklám is harmadszorra, negyedszerre unalmas. "

attól függ, milyen a közeg. ha közben kapcsolgatni kell, hogy találj valami műsort, akkor a legjobb reklámot is idegesítőnek/unalmasnak fogjuk tartani.

ha pontosan tudnánk, hogy a kereskedelmi tévéken most reklámblokk megy, és ezek a blokkok lehetnének hosszabbak is, akkor esetleg odakapcsolsz. elsősorban, hogy tájékozódj, másodsorban, hogy szórakozz. (utóbbihoz kell a kreativitás). a reklámok nyilván indirektté válnak. reklámműsorrá degradálódna lenne győzike is, de reklám lenne az is, a megasztárok hogy töltötték a hetet a megaházban.

a reklámokat ekkor is megnéznénk, vagy legalább belenéznénk. hiszen a köztévé és a kis kertévék továbbra is kísérleti vagy rétegműsorokat sugároznak. a kertévék reklámblokkjainak ezzel kell felvenni a versenyt. ha innen egy műsor sikeres lesz, és egy kistévé elviszi az összes nézőt, akkor a nagynak érdekében állna megvásárolni a produkciót. magyarán működne a piac.

tehát nem a nézőket, meg a kreatívokat kell kreténnek titulálni, hanem a szabályozást kellene megváltoztatni, azt a gyártók és a fogyasztók igényeihez, és a piac jellegéhez kellene igazítani, mert ez egy kicsi, korlátos, zárt piac.
kukacka,

ha nézed a sorozatot, nem tudod jó előre, hogy mikor kapod a reklámot. csak megkapod. kiírják: reklám, és már nyomatják is: cillit bang. ilyenkor vagy kimész pisilni, vagy tovább kapcsolsz. de hát ott is nyomatják. és akkor addig kapcsolgatsz, amíg meg nem unod, vagy úgy gondolod, talán már befejezték a reklámot, és visszakapcsolsz a filmre. de ha nem fejezték be, valószínűleg újra el fogsz kapcsolni. a hirdetőnek van kb. 12 másodperce, hogy elmondja mit akar. a csatornának meg 12 perce, annak kell behozni a film árát.

nincs ilyen:
20:00 colombo 128/1
20:40 reklám
21:00 colombo 128/2
21:40 reklám
22:00 late night show

nyilván a konkurens csatornán valami ilyesmi lenne:
20:00 fábry show 120/1
20:30 reklám
21:00 fábry show 120/2
21:30 reklám
22:00 crime series

ez most képtelenség. két okból. 1) nem lehet akármilyen hosszú a kereskedelmi szünet. 2) nem kell megmondani, hogy az mikor fut.

az első nyilván a kereskedelmi csatornákat sújtja, a második a nézőt. egyszerűen rossz szabályozás. egyszerűen kötelezni kellene a csatornákat, hogy közöljék mettől meddig reklámoznak. de reklámozhassanak annyit, amennyit csak akarnak. és tegyük lehetővé a reklám indirekt formáját. a 20-30-50-80 perces reklámblokkban megjelenhetne, mit csinált győzike, nem kelljen kitakarni, hogy milyen autót vettek, vagy hogy milyen pólót hordanak, vagy hogy mivel mosogatnak. a többség tudná, nyilván olyannal, amire szerződtek. mert ez egy szórakoztató(?) reklámműsor. meg persze megmaradhat a direktbe a képedbe mondjuk cillit bang. de ez nem jelenhetne meg váratlanul, a néző számára kiszámíthatlanul, a műsorfolyamban össze-vissza.
RE: kutacs_ 2007.03.21. 11:11:37
"A legjobb reklám is harmadszorra, negyedszerre unalmas. "

Ezt úgy értettem, hogy mi a lófütyinek kell megnéznem egy reklámot 3-szor 4-szer egy este? Előszörre lehet, hogy jó, ha egy hét múlva látom megint, akkor megint megnézem stb., de egy este többször leadni ugyanazt nagyon idegesítő tud lenni. Főleg ha egy faszságot adnak le többször.

egyrészt kevés a hirdető, másrészt kevés a hirdetési forma.

egy mosogatószert egyféleképpen reklámoznak.

cillit bang. most még erősebb. (esetleg azt mondják: legerősebb. ha ezt valami teszt bizonyítja.)

csak így direktben mehet. sehogy máshogy. a szabályozásból kifolyólag. ha a győzike show-ban bea asszony ezzel mosná lakást, az reklámnak minősülne, és az rtl klub hamar átlépne a műsorsávban megengedett reklámidőt.

(az előzetesbe miért nem bújtatják el a reklámot azt nem tudom. vagy hülyék, vagy tiltja ezt is a törvény. nem tudom. én biztos mutatnám a flakont, mivel takarítanak össze evés után.) a szabályozás egyszerűen ellehetetleníti ez ilyen közvetett hirdetést, és ezzel azt is, hogy egy termékhez/szolgáltatáshoz többféle hirdetési mód tartozzon. ilyenkor megszűnik a kreativitás. vagy értelmetlenné válik.

lásd upc kampány. mondanom sem kell teljesen fölösleges szőke meg badár ökörködése.

videogizmo: vicces videok.
upc: szórakozás a köbön.

ebben az közegben elég lett volna ennyit mondani. esetleg elmondani, hogy a vicces videokat az interneten kell keresni, meg hogy a szórakozás a köbön az televízót, telefont, meg internetet jelent. és ezeket lehet együtt akciósan megrendelni lehet megrendelni a tizenkettőhuszonegyen. slussz.

most ha van idő reklámra, a törvény nem korlátoz, és ráadásul tudjuk, hogy mikor megy a reklám, mert kötelező megmondani, akkor esetleg odakapcsolunk, hogy mit találtak megint ki badárék. meg hogy mit csinált már megint győzike. és a tematikus csatorna meg dönthet úgy, hogy beteszi a kedvenc vw reklámodat (azt a kezest) két műsor közé. mert oda az illik. a cillit bang meg marad egy flash animáció az internetes portálon. itt működhet valamiféle önszabályozás. mondjuk a hangot például ki lehet kapcsolni. persze feltekerheted ha akarod.

az indirekt hirdetési forma amúgy elég hatékony tud lenni. a big brother házban volt egy csaj meg egy macska. a nevükre is emlékszem: zsanett és jancsi. (a macskát jancsinak hívták valamiért.) na ez a jancsi össze vissza ugrált, folyton játszottak vele a lakók. nem úgy a zsanett. ő folyamatosan azon pampogott, hogy micsoda kosz van és fel kell mosni domestos-szal. az élő adásból nem bírták kisípolni a mosószer nevét. következmény: a domestos eladása az egekbe szökött. valószínüleg azért mert a történet hiteles volt.

most ugyanezt el lehetne játszani győzikéékkel. és azt lehetne mondani. figyeljetek öcsisajtok. győzi egy reklámfilm, a legsikeresebb részeket úgy is megismétlik, nem kell mindenáron megnézni. majd ami érdekes lesz, azt úgy is leadják. vagy megnézheted az interneten. a reklámokat megismétlik ugye.

és akkor nézheted a győzit, de mondjuk helyette nézzetek kulturális ajánlót, vagy tévéfilmet, vagy ahol gyerek van ott egy mesejátékot. és a cél nem az, hogy kiírtsuk a győzike showt, hanem azt, hogy megjelenjen mellette a tévéfilm, vagy a mesejáték. és ezt pl. úgy érhetjük el, hogy győzike showt reklámmá degradáljuk.
és vele párhuzamosan (ha kell pontosan) leadjuk az tévéfilmet, mesejátékot.

és nem kell attól félni, hogy akkor mindenki a mikkamakkát, meg tündér lalát akar nézni. mert van olyan gyerek, aki utálja. az majd máskor talál mást a köztévé kínálhatában. de akkor ezek a klasszikusok nem maradnának ki egy generáció életéből.

volt egy pár éve egy riporter kerestetik kampány. ahol felvonult a magyar televíziózás krémje. (vejszer alinda vagy ki, na őt találták meg, mint tehetséget. amúgy nem rossz. (kertész imrére azt mondta egy gyerek, hogy az balázs fecó.) szóval ott ezek a nagyágyúk folyton elmondták, hogy a fiatalok milyen műveletelnek, meg nem olvasnak, meg nem ismerik a klasszikusokat.

aztán az egyik közülük, talán épp ez az alinda, azt mondta, na persze, mert nem adja a tévé. vagy ha adja, hülye időpontokban adja. ki nézi azt meg. mondjuk ő. de a többség lemaradna a győzikéről, meg a többiekről. a műsorfolyam totálisan szinkronizálatlan.
A jó reklámhoz sok dolognak kell egyszerre összejönni: felkészült megrendelő, jó kreatívok, befogadó közönség és persze pénz. Az az érdekes, hogy a legutóbbi nem feltétlenül a legfontosabb.

Szerintem a reklámok a technika fejlődésével egyre célzottabbak lesznek, vagyis csak azok jutnak majd el hozzám, amelyek nekem szólnak. Ez talán alacsonyabb költségvetéseket eredményez majd, de nagyobb teret ad a kreativitásnak.
Látom, egész nap ment a szakértés. Az itt lebzselő reklámszakiknak üzenem, hogy sipirc dolgozni, a holnapi bénázást nem lehet Tóta W-re fogni. A fogyasztó, az ügyfél, az apeh nem tehet róla, hogy minősíthetetlen dolgozatokat küldtök a megrendelőknek. A fos reklámról még Viktor sem tehet. Meg ne lássam még egyszer, hogy itt lopjátok a napot!

19:31
süti beállítások módosítása