W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Fortélyos félelem igazgat

2010.04.08. 05:45 Tóta W. Árpád

 
A győztes ismert, a győzelem mértéke még kérdéses. Benne volna a pakliban, hogy 2002-höz hasonlóan a biztos eredmény tudatában elalszik a fideszes tábor, de azért van tétje a játéknak: hogy meglesz-e a kétharmad. Ettől várhatja a Fidesz, hogy a már elkötelezetteken felül is kap még szavazatot. Attól az elképzeléstől, hogy a várva várt jó kormányzás még jobb lehet, ha bármit megtehetnek, és nem kell a szocikkal vagy a radikálisokkal egyezkedniük. 
 
A példák ismertek: önkormányzati törvény, pártfinanszírozás, némi javítgatás az alkotmányon, és minden eddiginél flottabb intézkedések minden szakterületen. Az ellenpéldák szintén közhelyesek, és nagyjából úgy írhatók le, hogy diktatúra lesz. Innentől a személyes bizalom mértéke dönti el, hogy jó ötlet-e a Fidesznek ennyi hatalmat adni. Az optimista forgatókönyv szerint csodás önmérséklettel, az elődeik hibáit szem előtt tartva megjavítják az országot, és ennyi. Végül is a konok hallgatásba ezt is bele lehet látni.
 
A programhiány és a vita előli menekülés viszont azzal jár, hogy a kiszivárgott anyagok hatása felerősödik. Senki semmit nem tudhat biztosan arról, mit akar és mit nem akar a Fidesz, tehát egy eredeti hangfelvétel a legfőbb támponttá válhat. Pech, hogy ami most kiszivárgott, az nem éppen arra ad okot, hogy a Fidesznek minél több hatalma legyen.
 
 
Amit Kubatov pártigazgató előad, az részben magától értetődő, mint a kampánypénzek összelopkodása is. Nyilván van adatbázis a szavazókról, végre számítógépre is vitték 2008-ra, pedig azt Orbán az ördög masinájának tartja. Kubatov okkal lehet büszke, hogy keresztülverte az elnökén a kockásfüzet leváltását. Ez egy modern párt, villamosított. Amúgy meg miért ne lenne meg nekik a választók adatbázisa, amikor tíz éve gyűjtik őket nemzeti konzultációval, aláírásgyűjtéssel, és persze kopogtatócédulákról, hiszen az arra való.
 
Az izgalmas fejlesztés nem ez, hanem a B-lista. Nemcsak a saját nyájat ismerik név szerint, hanem az ellenséget is. „Azokat a komcsikat, akik nem a Fideszt támogatták”. Ez bizony forradalmi újítás. Forradalmi, mert törvény tiltja, konkrétan az alkotmány.
 
A titkos választójogot arra találták ki, hogy mindenki szabadon, a retorzió esélye nélkül szavazhasson, a szavazófülke magányában, pestiesen szólva. Ezt az alapszabályt még a szoftosabb diktatúrák is respektálni szokták, és inkább az indulók számát és lehetőségeit redukálják. A titkos választójog szellemének az egzakt ellentettje, ha a Fidesz adatbázist vezet „a komcsikról”. Mármint a nem rájuk szavazó polgárokról.
 
Jelenleg ezt az egyet tudjuk biztosan a Fideszről. A semmitmondásra specializált hülyegép most sem tudott mást reagálni, mint hogy lecsapta a telefont. Hogy az alkotmánnyal, egészségüggyel, adórendszerrel, választójoggal mit csinálnának, az homály, de az biztos, hogy az ellenséget kukkolni, az szenvedélyük. És ez is sokkal könnyebben menne kétharmaddal! Meg a helyesen szavazók, a mieink honorálása is. Mennyivel egyszerűbb egy Széchenyi-terv, ha rá lehet keresni az adatbázisban, lojális-e a pályázó, vagy úgynevezett komcsi. Mennyi erőforrást, állami állást lehetne így ellenőrizni és szétosztani! 
 
Szabadságért nem adnak kenyeret, nem különösebben érzékeny az antidemokratikus nyomulásra a magyar. De addig talán eljut magától, hogy még ha ma helyesen szavazó alattvalóként biztonságban is érzi magát, később esetleg kedve szottyanhat az ellenzékiségre. És akkor bekerül az adatbázisba, és ki tudja, mit von a fejére. Nem pont ettől akartunk megszabadulni húsz éve?
 

Az új osztály felépíti a gyűlölt hálózat tükörképét. A mozgalom születésekor még megszüntetni akarták, ma már inkább a helyébe lépni. Elölről kezdik a tanulást, az osztályellenséggel. Évtizedekbe telhet, amíg rájönnek ők is, hogy aki nincs ellenünk, az velünk van. 



Címkék: fidesz program magyarland valasztasi tanacsado

556 komment · 13 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr761903314

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán - A bukás 2010.04.09. 05:43:16

A jól ismert Hitler utolsó napjai videóban ezúttal Orbán kétharmada a téma. Kubatovra, Kövérre és Vargára igen dühös a Vezér:

Trackback: Diktatúra vagy demokrácia? 2010.04.08. 18:11:51

Gondolom sokan vannak, akiknél a minap kirobbant Kubatov ügy kiverte a biztosítékot. Bevallom engem is meglepett a dolog. De nem is az, hogy a Fidesz listákat készít a szavazóiról, illetve azon szavazókról, akik a másik oldalra szavaznak (a komcsik), s...

Trackback: Kubatov-szindróma 2010.04.08. 14:12:56

avagy hogyan lesz adatbázis-gate egy elszúrt személyzeti politika eredménye Akit a Kubatov-gate lényege érdekel, könnyen tájékozódhat a neten a legkülönbözőbb forrásokból, például Walter Melone kolléga friss posztja alapján

Trackback: Orwell 1935 2010.04.08. 13:41:39

József Attila: Levegőt!...Számon tarthatják, mit telefonoztam // s mikor, miért, kinek. // Aktákba irják, miről álmodoztam // s azt is, ki érti meg. // És nem sejthetem, mikor lesz elég ok // előkotorni azt a kartotékot, // mely jogom sért...

Trackback: Politikai bordély 2010.04.08. 12:45:59

- Nem én vagyok a Messiás! - Szerintem te vagy. Én tudom. Követtem már egy párat. Kedves Árpád!   Azért írok neked, mert haza kell jönnöd. Komolyan mondom, olyan dolgok vannak itt, hogy magad is elájulnál. Ennyi fasisztázás, nácizás, kommunistáz...

Trackback: A Fidesz a hátrányos helyzetűekért 2010.04.08. 12:32:50

Kubatov Gábor beszéde (ha ő mondta és azt mondta) minden hátrányos helyzetű embert vagy őket boldogító NGO-t nagy boldogsággal tölthet el. Köteles beszéd, szinglihordák és ki tudja hány durva, kirekesztő vagy intoleráns megjegyzés sem volt elég ahhoz, ...

Trackback: Szavazás: A kampány plakátcsaja, 2010 2010.04.08. 11:16:17

Ősi marketinges alaptétel, hogy jó nővel mindent el lehet adni. Nos, mivel a kampánycsendig hátralévő órák száma már csak kétszámjegyű, sok újdonság az első fordulóig már nem nagyon várható, így azt hiszem, most már nyugodtan osztályozhatjuk a pártok p...

Trackback: 136. A választások után mi lesz? 2010.04.08. 10:57:46

Hülye játék a politika. Vagy mondjam érdektelennek? Ugye arról van szó, hogy jónéhány, dolgozni nem szerető ember mondja meg a dolgozó embereknek azt, hogyan-mi-merre-hány méter..Régebben érdekesebb volt, a középkorban is fontos szerepet játszott a pol...

Trackback: Meg tudom most mondani a városban, hogy kik azok a komcsik, akik egyébként elmentek szavazni, és nem a Pávát vagy nem a Fideszt 2010.04.08. 10:38:55

jó kis juhászok vagytok fityeszes fijjúkák! természetesen már megy a mosdás... pl a mandineren is beindult a blogmotor, jönnek a vicces kis csáó mszp filmek és minden más, h tereljünk

Trackback: Fortélyos félelem igazgat 2010.04.08. 10:30:01

Mennyivel egyszerűbb egy Széchenyi-terv, ha rá lehet keresni az adatbázisban, lojális-e a pályázó, vagy úgynevezett komcsi.

Trackback: Kubatov köteles beszéde 2010.04.08. 10:06:05

Ennek a történetnek a segítségével valószínűleg több emberrel lehet elhitetni, hogy a Fidesztől félni kell, mint anno a sokkal elvontabb fenyegetésként bemutatott köteles beszéddel. (Fotó: szegedma.hu) Itt a Fidesz idei köteles beszéde. Egy hangfelvé...

Trackback: A kurucinfó orwelli diktatúrája 2010.04.08. 09:47:29

Milyen megható, mennyire aggódik a választópolgárok személyes adataiért a kurucinfó. Versenyt sopánkodik Botox Ildikóval, hogy a csúnyacsúnya Fidesz tudja a Zemberekről, hogy ki kire szavaz, fúj.   Persze, nem szép dolog hogy egy párt ilyet csiná...

Trackback: Demokratikus párt 2010.04.08. 08:40:03

Calamnak teljesen igaza van. Nagyon nagy baj van, ha Kubatov Gábor a Fidesz vezérkarával egyetértésben kezelte önkényesen fideszes választók adatait. Persze hogy ez a kétes forrásból származó hír pontosan mit takar, és milyen a kontextusa, nagyonis lén...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@malacz69【ツ】pezsgője még 2 napig hűl:

Ez kúrvajó!!!

"Szigetvári Viktor, az MSZP kampányfőnöke az Indexnek azt mondta, hogy a videón látható adatbázis valóban az övék, azonban állítása szerint abban csak legális forrásból szerzett adatokat kezelnek. Azt is elmondta, hogy Orbán Viktorról és más fideszes politikusokról is rendelkeznek a legálisan megvásárolható választói adatokkal, ahogy szerinte a Fidesz is megvette Mesterházy Attiláét és más MSZP-s politikusokét.

Szigetvári még a vasárnapi választás előtt részletes bemutató ígért a saját rendszerük működéséről, és az abban kezelt információkról. Szerinte ez teljesen legális, nem lehet összehasonlítani a Kubatov Gábor fideszes pártigazgató által egy szerdán kikerült videóban említett fideszes adatbázissal."
@pimpalini:
Nézzél be a Hirszerzőre.
Épp LMP nyomulás megy.
Egy elborult LMP-s épp a paradicsomban érzi már magát, hogy Orbán alatt élhet.
@pimpalini: "Tudom szokatlan ez nektek, de az LMP pontosan harc nélküli állapotról beszél.
Tudjátok ahol nincsenek szekértáborok és nincs ellenség..."
Eszem a pacifista zuzadat, kicsit ugy, mint a Macskafogo vegen a macskak, ugye?? Szijjarto es Nyako egyutt szedik a viragot, kozben a Hair Aquarius jelenetet idezve jobbikos es lmp-s fiatalok szaladnak hozzajuk a dombrol.
Nem mindig ilyen konfliktuskeruloek azonban az LMP-s sracok, csak egy pelda: www.youtube.com/watch?v=1wapCSmPEmg Innentol viszont nagyon buzlik nekem ez a kenyelmes (kenyelmi) kivulallas.
@szorokin: Fékek és ellensúlyok, természetesen, csak túl késő volt már.
hello Árpi off topic
nem akarod a cenzúrát megszüntetni?
kurvára sokáig tart míg megtalálom a saját kommentemet és az arra jött esetleges választ. Mondjuk lehet nem is volt de nem is tudom/akarom megkeresni
Szerintem már majd egy éve csak értelmes vita folyik.
vagy még mindig sok a törlendő?
@dark future:

Biza gyalulják! Tegnap még elérhető volt a bejelentkező oldal.. Ma meg.. Ja és a saját szememmel láttam! Sajna a pirosvirág/szegfű kombó nem működött tegnap.. :) Pedig ma ki akartam probálni az apró/piroska kombót! :)
@eMeL: Szerintem ezzel egyenlosegjelet raksz az osszes part koze, amit nem hiszem, hogy komolyan gondolsz. Uj vallast en sem kezdenek egyikkel sem, de azt azert latom, melyik sokkal szornyubb, mint a masik. Meg csak az a regi erv sem mukodik az ervenytelen szavazat vedelmeben, hogy a partfinanszirozas stb miatt a letezo partok demokraciank fo kerekkotoi - hiszen uj alakulat is van nehany.
@Lord Kilburn:

"„Tudjátok ahol nincsenek szekértáborok és nincs ellenség...”

Persze. Mert csak Fidesz van. Mint Viktor kötcsei beszédében"

Látom gyógyíthatatlan fideszfóbia áldozata vagy. Remélem azért nem halsz bele...
Akinek egy lmp-vel kapcsolatos gondolatból:

"„Tudjátok ahol nincsenek szekértáborok és nincs ellenség...” Mivel ők ugye nem háborúban, hanem békében gondolkodnak, ezért is lehet más a politika...

is a fidesz jut eszébe:

"Persze. Mert csak Fidesz van. Mint Viktor kötcsei beszédében"

az vagy gyógyíthatatlan elmebeteg, vagy funkcionális analfabéta, vagy egyszerűen érdekember.

S igen minősítek, ami nyilván nem helyes. Csak egyszerűen bosszant ha valakinél megakad a lemez. Ilyenkor nem tudom eldönteni, hogy azért mert szándékosan akasztja, vagy azért, mert egyszerűen nincs más.
@Tóta W. Árpád:
Ez most komoly? Mert viccnek durva lenne.

Az ertekrend egy dolog, attol meg nem kene vaknak es ostobanak lenni, plane szandekozan.

Az MDF az egyik legelvtelenebb tarsasag, es az amokfutasa az utolso legkevesebb 8 evben csak ibolykarol szolt es minden szalmaszalrol ami eletben tarthatja.

Nyilvanvalo hogy nem kepviseltek semmi pozitiv erteket. kizarolag a negativokban voltak konzisztensek.

Bokros is nagy varazslat volt, szamitva nyulvan az ossznepi amneziara es iq-hianyra -- te azert annyira nem vagy fiatal hogy ne emlekezhess a tenyleges produkciojara amikor miniszter volt, az eszkozokre amiket hasznalt, es a nagymennyisegu collateral damage-re ami pusztan tole ered. (Csak kiragadott peldakent utananezhetsz hogy mi volt a fogaszati kezelesek tamagatasanak strategiaja es annak indoklasa.)

Valaszd mar el a szoviragokat a valosagtol. Ha most jelenne meg a szepkorak tarsasaga, vagy akar az ordog maga hogy hoz 2%-ot szavazni buszokkal, hany masodperc toprenges utan bolintana a fuhrerasszony?

anno a kisgazdaparton mar csak rohogni lehetett, de a mdf lazan tulszarnyalta oket tevekenysegben, sose gondoltam volna hogy az lehetseges.

Meg a jobbik is tobbet fog kepviselni az ertekrendedbol minden velt vagy valos nacizmusaval egyutt, ugy is ha azokhoz eros negatif szorzot teszunk es atlagolunk.

Tisztara a "szeretem nagy testvert" effektus, komolyan. :-(((
@Lord Kilburn:
Olyan bölcsész felvetés ez érzésem szerint. Hiszen mindenki más alapján válaszol erre a kérdésre, elginkább szimpátia alapján, aztán valamivel racionalizálja a szimpátiáját.
Pedig ha a valóságot nézzük, a kérdés úgy merül fel, vannak-e olyan megoldásai, olyan ötletei a Jobbiknak vagy az MSZP-nek, amik előremutatóak, a problémákra választ adnak? Ha csak a kérdésfelvetéseket nézzük, a Jobbik messze megelőzi az MSZP-t, a problémafelvetései valósak, pragmatikusak. Az MSZP-nek már a problémafelvetéseiből látszik, hogy nincs valóságképük, még mindig az előző rendszerben élnek. Pedig nem is maradtam meg a felszin felett, és próbáltam mélyebb értelmet keresni. A Fidesz és az MSZP között van egy lényeges különbség. A Fidesz a látszattal csupán kommunikáció szintjén foglalkozik, és közben kormányoz, míg a szocialisták kormányzása teljesen alá van rendelve a látszatnak. Ma már történelem a száz napos intézkedések, a belső emberek elmondták már, hogyan történtek a döntések, tudjuk, hogy Medgyessyék tisztában voltak a következményekkel, de a látszat fontosabb volt számukra, mint ezek a következmények.
Orbán leállíttatta az autópályaépítéseket, kiigazította a nyugdíjakat, kőkeményen tárgyalt az EU-val, intézkedéseivel elérte, hogy messze a legjobb eredményeket értük el környezetünkben, és a hitelminősítők is felminősítettek bennünket.
És persze igazad van, hiszen Orbán azért nem tudta véghezvinni a nyugdíjreformot, mert a szocialisták leszarták az ország érdekét, keresztbefeküdtek, és még a végén 19000 Ft-tal kampányoltak. Szal nem, nem fogja sem a Jobbik, sem az MSZP motiválni a Fideszt arra, hogy jobban kormányozzon, mert egyik sem ebben érdekelt, hanem saját megerősödésében. Egyedül az LMP az, amelyikben bízok. Bár na nem kerülnek be, biztosabban megvan a 2/3 a Fidesznek, de ha bekerülnek, akkor alternatívát tudnak mutatni ellenzékiségből. És ez nagyon ráférne az országra.
Medgyessyék nem tudtak élni a 2003-as, 2004-es gazdasági boommal, a forrótőke a szomszédainkat kezdte el repíteni, és Gyurcsány is csak arra használta a pénzbőséget, hogy a szarból visszahozza a kormányzást.
@bólint:
"Én, ameddig néztem - nem soká - a Szíjjártót, teljesen az Orbán hanglejtését, hangját hallottam és mimikáját láttam benne."
ez könnyen előfordulhat.
ha emlékeztek erre az érdekes fordulatra/hangeffektusra "áám" vagyvalami ilyesmi: lehet, hogy a Viktor töltelék-motívuma volt, de ez nem biztos. az viszont igen, hogy korábban Rogán-Szijártó-Répássy-Révész-etc... mester-szónokok beszéd-képzésének is domináns eleme volt, mint sok magyarul beszélő eszköztárában az "őőő" és más efféle elemek.
@Lord Kilburn:

Azért nem lehet az egész kérdésfeltevésre reagálni, mert hónapok óta élsz azzal az eszközzel, hogy valótlan dolgokat tényként beállítva bújtatsz el bizonyos bővebb eszmefuttatások közé. Ezeket pedig cáfolni kell, mert egyszerűen nem igazak.
Ha már vakságról beszélünk, akkor inkább te lennél az a bizonyos állatorvosi ló. Az aki minden körülmények között, minden tény ellenére is fényezi az mszp-t és fikázza a többi pártot. S mindezt olcsó propaganda célzattal teszi. Hónapok óta próbálod elvek, ideológiák, ferdítések, relativizálás, önáltatás mögé bújtatni pártszimpátiád, illetve fentiekkel megindokolni választásod. A tényekkel, a valósággal, a múlttal nem törődsz. Egyszerűen kétféle mérce alatt értékelsz, s még csak fel sem tűnik.
Nehéz lehet az mszp-szemüveg, vigyázz, mert visszafordíthatatlanul károsíthatja a látást.

S még egyszer, hogy megértsd: nem azzal van baj, hogy az mszp-re szavazol (mert ugye a jobberek "nem tudják elviselni" ha valaki másra szavaz... röhej:D), hanem az, hogy mindezt úgy állítod be, mintha ők lennének az egyedüli vállalható, igaz és normális politikai erő. Ez utóbbi az, ami normális erkölcsi érzékkel, megfelelő tájékozottsággal bíró embereknél kinyitja azt a bizonyos bicskát abban a bizonyos zsebben, főleg ilyen 8 év után.

Szánalom. A pártod kampánya is arra épít, mintha az utóbbi évek meg sem történtek volna. Mintha egy új arccal el lehetne felejtetni mindazt, amit az utóbbi időben csináltak. Látva az mszp kampányfilmjét, az elején azt hittem, hogy valamelyik ellenzéki párté (a "ha nem akar..." kezdetű üzenetek... mintha nem is ők kormányoztak volna... mintha nem is az ő kormányzásuk alatt történtek volna azok a visszásságok ami miatt most félve rebegik a jobbik nevét...:D). Majd nem hittem a fülemnek, amikor a végkicsengésében mindazokat a problémákat, melyeket ők okoztak, s melyekből éltek kormányzásuk idején, az ellenzék vezérére tolták, s a szokásos negatív üzenettel szóltak a választókhoz...

Vagyis amit az ellenzék joggal kifogásolt az utóbbi 8 évben (pl. "ha nem akar olyan országban élni, ahol a politikusok bármit megtehetnek"), most propagandaeszközként próbálják felhasználni. Magukról beszélnek, s a maguk bevett viselkedésmintáit rágalmazva a jobboldalra intenek minket Orbán Viktortól.
Fantasztikus. A "megújulni képes" mszp ma is ott tart, mint 2002-ben: csak egy negatív kampányra telik, melynek lényege egy: azért szavazz ránk, hogy ne szavazz orbánviktorra...
Ezen a létrán már sok tehetségtelen ember felmászott a bársonyszékekig, s sok megélhetési politikus megtömte a zsebeit. Mert az emberek hagyták.

Reméljük többé nem hagyják.

LMP? Nos igen. Szimpatikusak. S ide hozhatnám pl. Mr. Field-et is aki több millió forinttal támogatta őket, mert számára - Magyarországon élő amerikaiként - egyszerűen ők képviselik azokat a liberális értékeket, melyekről az szdsz csak papolt, s melyeket a szabad demokratikusrabló szövetség lejáratott.

De ugye egy olyan mszp szavazó számára, aki antifideszes, s akinek ugye - ha az mszp-t kell mosdatni és a fideszt károgni, csak akkor - számítanak az elvek, a demokrácia, a liberalizmus, sosem fog az LMP-re szavazni...:) Mert ők őszinték. Mert ők valóban nem loptak még. Mert ők kimondják, hogy nem is akarnak. Mert nekik tényleg vannak elveik, s nem csak a pénz, mint ugye máshol. Mert megmutatták, hogy máshogy is lehet a politikát művelni, mint azt a diktatúra utódpártja teszi, is ildomosnak tartja.

De a feléd történő érvelésről már hetekkel korábban levontam a következtetést: falra hányt borsó.

S még valami. Egyetlen dolog okán nem jött eddig létre normális, vállalható baloldal Magyarországon, s ez az mszp körüli politikai maffia. Amely kisajátította a pályának ezt a sávját, s az elveket, eszméket lejáratva sütötte a saját pecsenyéjét.

A legnagyobb érv, mely jelenleg a fidesz mellett szól, az az mszp.
Istenem, csoda történt! Levelet kaptam Viktortól, pihegő szűz /?/ hozta kipirult örömrózsás arccal, fel is verve álmomból!

Na tehát valami gikszer mágis lehet a hírhedett listájukban. De mint tudjuk, emberben nincs tökéletes, mert csak Allah az. :-D

elmel Orbán-képéhez: ez az ember szegény, egy görcsgombóc, egy kompenzálási Guiness-rekoder. Se humora, se öniróniája (ami a legnagyobb baja), se kritikát tűrőképessége nincs, nem is volt. Sajnálom őt, királykodhat ameddig akar, de az se segít a lelkén.

A Gyurcsány se volt teljesen ép - az is hasonló okokból mutatványozott - de legalább neki voltak egyéb üzleti sikerei és van vagyona máshonnan (hátszéllel, naná). Mindkettő önön lovasszobrát alakítja, de a lovat kihagyták - ennyi humanitás legalább beléjük szorult még - maguk alól.
@eMeL:
Az 5%-os korlát egy objektív határ a sciennet típusú mosószergyártók és szélsőségek kizárására szolgál.
@Lord Kilburn:
Aranyos ez a hasonlóság alapú megközelítés.
A Fidesznél a cél a 2/3 elérése, a kormányozhatóság biztosítása. Ebből a szempontból nem lehet összevetni az LMP-t a Fidesszel. Alkotmányozó többség jobbikos és mszp-s háttéralkuk nélkül. Elég világos direktíva.
A szocikra szavazóknak mi is a direktívájuk?
@Tóta W. Árpád:
Ok, értem, hogy gyanús volt az url kitakarása. Most hogy Szigetvári elismerte, hogy valós a videó, mit mondasz?
@Tóta W. Árpád:

Bár biztos el lehet venni néhány bizonytalan szavazatot a Fidesztől ilyen videókkal, azért ez nem egy nagy szám, mert tudjuk, hogy vannak sumákságok a háttérben. Az MSZP is csinált sumákságokat, de mégis megkapták a hatalmat egy hosszabb időre. Maga Gyurcsány mondta a beszédében, hogy "Ki fogja megcsinálni, az Orbán Viktor?" Nos, ha ők tényleg megcsinálták volna, akkor maradhatnának is felőlem is, na de ilyet az Orbán is tudott volna, erre Gyurcsány sem lehet büszke.
Biztos beszélnek sok hülyeséget az egyes politikusok, de összességében úgyis az számít, melyik csapat hoz ki többet ebből az országból. Az a baj, hogy a szavazásnál legtöbben a szivükre hallgatnak, nem az eszükre, és a 2 nem mindig esik egybe.
@eMeL:
Komolyan mondom, te beteg vagy. Én Felcsúton senkiként személyesen találkoztam Orbánnal, amikor kiment a fia meccsére, és nagyjából hasonló volt a felállás, nyakkendőt kivéve.

Tudod, volt egy Lakat T. riportsorozat, amikor elment Orbánhoz és Gyurcsányhoz. Már a belépő érdekes volt. Gyurcsány gyerekei görkoriban állan egy asztalnál, és egy nagy könyvet lapoznak. Majd a gyerekek elkezdenek korizni a lakásban. Majd szó nélkül leülnek az egyik sarokba, és elkezdenek valami IQ-s dologgal játszani.

Ehhez képest Orbánéknál a gyerekek zsibonganak a gyerekszobában, majd az egyik odaszalad hozzá, hogy a másik gyerek nem igazságos, Orbán párszor kiszól, hogy gyerekek csendesebben. Aztán jött a főzés...

Szóval egyszerűen nevetséges, mintha egy szoci propagandista beszélne belőled.
@Lord Kilburn:
Abban az idoben a kormany dontott a lakossagi gaz ararol. Mara ez tudtommal lekettyent.
@malacz69【ツ】pezsgője még 2 napig hűl:

Az LMP-ben mi lenne a plane a kiralyul valasztott (de amugy masszivan hazug) cimen kivul? W. itt elemezte a programjat par hete, pont ugyanarrol szol mint a mostani/eddigi katyvasz. Szoval lehetne mas a politika, de nem ettol a tarsasagtol.
@Lord Kilburn:

"@szorokin: Könnyed mondatokkal leírod a koalíciós partnereket, meg az ellenzéket, mondván, nem értek el semmit, a fékek és egyensúlyok rendszerében nem tudtak felmutatni semmi értékelhetőt. Sajnálom, hogy ilyen sötéten látod a helyzetet. Szerintem nem tudhatjuk, mit meg nem tettek volna pártjaink ellenzék nélkül, illetve koalíciós kompromisszumkényszerektől mentesen.

A 2/3-dal meg inkább az a baj, hogy lehetőséget biztosít az ország egyoldalúsítására. Igenis kössenek kompromisszumokat, jussanak egyezségre. Ez is a politikusok feladatai közé tartozik, nem csak az erőből politizálás. "

Leírja az ellenzéket. Igen. Mert a kormány magasról tojt az ellenzékre, s büszkén ment a saját feje után. Majd amikor látta, hogy egyetlen egységbe fogó ereje - a nép szavazóbázisa - fogytán van, bőszen elkezdett az ellenzékre mutogatni, s rájuk hárítani a felelősséget.
Úgy viselkedtek mintha többség híján az ellenzéken múlt volna a kormányzásuk kudarca. Mintha korábban nem ők söpörték volna félre egyetlen széles mozdulattal, elvből az ellenzék összes indítványát, s mindezt megkoronázva utolsó intézkedésükkel, a holokauszt-törvénnyel.

Csoda, hogy nem értük meg azt, hogy azért a rossz törvényért is az ellenzék "jeges lehellete" a hibás, mert ga az nincs, akkor sikerült volna jobbat kreálni...
Muhaha!

A 2/3 végre olyan helyzetet hozhat, melyben egy politikai erő - először a rendszerváltás történetében - egyedül lehet felelős, egyedül tehető felelőssé kormányzása minden tettéért és minden sumákságáért. Végre egyszer nem lehet másra mutogatni. Az üdülőnek, szanatóriumnak vége. Végre lehet kormányozni.
Vajon miért nem indított témát Tótha W. Árpád arról, hogy az MSZP 2001 óta rendelkezik az ellenfelet is feltérképező nyilvántartási rendszerről???Sőt ezt a rendszert 2002-ben és 2006-ban használta is..:::((Ha Lendvai azt vizionálta, hogy a fidesz majd listái alapján dönt közalkalmazotti állásokról.. akkor azt az MSZP már meg is csinálta!!!
@Lord Kilburn: Látom Önt erősen megihlette a fidesz diktatúra eszméje..Inkább még a Jobbik is jobb mint a fidesz.. no ezért ment át egy csomó szavazó az MSZP-től a Jobbikhoz.. ezért fognak elveszni a keleti végek...::(((
@Lord Kilburn: Itt erőből politizálni 40 évig az MSZMP-nek, majd az SZDSZ-MSZP koalíciónak sikerült..hogy milyen eredménnyel, azt láthatjuk az ország állapotán.. Bár Gyurcsány nagyon elégedett.. végül is jogosan.. Nem ül Zuschlag mellett...:)
@Lord Kilburn: Ezt beneztem, igazad van. (Vezeklesul utananeztem a kieso harom megye kapcsan a szazalekoknak, lasd alabb.) Viszont a mondandom ervenyessege megmarad: ha nagy esellyel Fidesz 2/3, akkor lenyegeben mindegy, hogy 8 kepviselovel tobb van az Mszp-nek, vagy sem. Az viszont, hogy az MDF bejut-e, korantsem mindegy - ezert nem ertem, miert ne rizikozhatna meg a liberalis ember a rajuk adott szavazatot.

Szoval, az MDF-nek 5,4 szazalekot kene osszeszedni azokban a megyekben, ahol van lista. Ha megnezzuk a 2006-os eredmenyeket, es kivesszuk a harom megyet, 4,7%-ra jonnek ki. Persze ez egy nagyon mas MDF volt, es a kieso szavazatokat esetleg kipotolhatjak a szadeszbol atcsapodott szavazok (ha vannak ilyenek).
@UrsaMajor:
Kóstold meg a komcsik szarát, kavargatják már 2002 óta, ahogy a youtube video szerint most is. Jobber létemre az mszp és az szdsz éveken hivogatott (mobilon, vezetékesen egyaránt, pedig soha nem adtam meg a számom).
@pimpalini: "Gyurcsány megjelenései után egész természetesnek hat.
Bár felétek az is baj, ha a tyúk tollas, meg az is, ha kopasz..."

Tudom az izlések és pofonok...
De most én nem politikusként beszélek oviról (bár úgy kevéssé becsülöm, nagyon jó képességekkel csinál nagyon rosszat, vagyis veszélyes alak, de az ilyen véleményekhez nem kell fotó).

Én *esztétikai* kérdésről beszélek.
Nézd meg a képet (feledve hogy ki van rajta). Erőltetett, mesterkélt, nagyon visszataszító munka.
Még a szovjet kommunista pártban sem adtak volna ki egy ilyet kb. a 70-es éveket követően.
És tudod (mivel hiszek benne), hogy a stílus maga az ember... hát...

Lehet hogy csak azért vagyok érzékeny az ilyen képekre mert láttam már ezt a stílust működni és értem mit jelent ;)
@xsasha: "Mert faszt se tudunk arról, mi is van abban az adatbázisban"

Tudod pont az a baj, hogy nem tudjuk.
Mert normális esetben már másnap ott kellett volna lennie a hatóságnak, betekinteni és eldönteni, hogy van-e bűncselekmény gyanúja.
De megnyugtatlak, ha gyanú merül fel akkor ugyanezt várom el a hatóságoktól minden politikai szervezet adatbázisára, de még a nagy marketing levelezőkére is.
@kolbászoszsömle:
Több mint próbálkozás. Az mszp elismerte, hogy az ő adatbázisáról van szó. Valamit nyámmogott, hogy de nem, jujj, ők istenbizony törvényesen, de a tény egyszerre bázikus és savas. Valóban, a fagylalt is vissza tud nyalni.
@eMeL:

Jól érzem, hogy ez az esztétikai-pszichológiai levezetés csupán újabb tartóoszlopa az orbánfóbiának?

Közröhej. Közhelyek, melyek jobbra alkalmazhatók, balra nem...:D A stílus maga az ember. Valóban. Lendvaiból mindig is kibukik az ostoba mszmp-propagandista. Fletó meg... az ő arcait kellene megörökíteni és lejátszani egymás után azokat a pofákat melyeket vágott az utóbbi 4-5 év médiamegjelenései alatt. Lenne munkájuk a pszichológusoknak. Lenne mit elemezni...

Dehát tudom én, hogy nem látszik az amit nem akarunk látni...:)
@Wave: "egyenlosegjelet raksz az osszes part koze"

Rak a fene.
De ha a piacon csak ronda és rohadt árú van --ebből lehetne választani--, akkor megtehetem, hogy meg sem próbálok dönteni, hanem passzolok és úgy döntök ebből most nem kell (mégha éhen is maradok).

Ha meg a sarki vasárú kereskedő látja, hogy sokan vannak, akik potenciális vásárlók, csak nem tetszik nekik az áru, akkor esetleg nyit egy zöltséges standot is. Vagy valamelyik zöldséges ránézve a finnyáló arcokra üzletet lát abban, hogy jobb árút tegyen a polcra.
@tölgyes:

Meg bizony. 2002-ben első dolguk az volt, hogy a közigazgatásban tisztogassanak. De remélem a kutyáik most félnek, s szipogva csomagolják szemeteszacskóba a Horn-mellszobrot meg a Fletó-fotót...
@pasa:

Talán azért, mert bebizonyítják, hogy nem kell 100 milliókat közpénzből elmutyizni pártfinanszírozás céljából, s lehet a politikát egyéni érdek, karriermotiváció nélkül is csinálni. Ez már önmagában elég ahhoz, hogy helyük ott legyen a parlamentben.
@Lord Kilburn:
Még Tölgyessytől is sok ez a teméntelen faszság. 1. Mi a büdös franctól idegeskednének a jobberek? Mitől is kéne tartaniuk? 2. A jobbközépnek a buta nyilas csürhéhez annyi köze lesz, mint 3. emeleti főorvos úréknak az alagsori vicéhez. 3. E végtelen hosszú nyolc év alatt se rettegtem ballibéktől, csak szimplán utáltam őket, az október 23-i lovasroham, könnygáz, stb. után még jobban. Most meg már marhára unom őket, főleg Meserházy rádiós rettegését Orbántól (miközben a Fidesz ki sem ejti a nevét).
@xsasha:

Nahát... nem mondod...:)

Itt vannak szoci propagandisták?:)

Ugyan már. Ők csak szabadidejükben osztják meg velünk értékes véleményüket naponta háromszor, immár 3-4 hónapja folyamatosan...:D

Tudod Te is, a propaganda lényege a gyakori ismétlés. Goebbels elmehetne a legszűkebb sarokba sírdogálni ezt a folyamatos maszatolást és szerecsenmosdatást látva...:)
@xsasha: "Az 5%-os korlát egy objektív határ a sciennet típusú mosószergyártók és szélsőségek kizárására szolgál."

Vagy arra, hogy befogják a kissebbségek száját.
Szerintem ha 3.860.000 szavazatot adnak le és a parlament létszáma 386, akkor ha bármilyen ámokfutó kap 10.000 szavazatot, akkor 10.000 állampolgár(!) kinyilvánította, hogy ezt az alakot *akarja* látni a parlamentben, hogy _képviselje_ az érdekeit.
A parlamentnek meg el kell fogadnia, hogy időnként --ha rákerül a sor-- ez az alak 10.000 választó értékrendjének megfelelően próbálja irányítani a törvénykezést, hogy ezek az emberek ne *elszenvedői* legyenek a demokráciának, hanem elfogadott (mégha lesajnált) tagjai is.

Vagy ez így nem tisztességesebb?
@J.G.: "mert az érvénytelen szavazat ÉRVÉNYTELEN, ezért nem is számolják."

Ha jól tudom a matematika szerint létezik ilyen adat ;)
Ha van szavazatok összes száma és van érvényes szavazatok száma, akkor pontosan DARABRA lehet tudni az érvénytelenül leadott szavazatok számát.
És ha létezik statisztikai tudomány (márpedig létezik!), akkor a korábbi leadott szavazat/érvénytelen szavazat számokból ki lehet deriteni a szavazni képtelenek szokásos (!) arányát... na ami azon felül van az nem véletlen!!!

Okos politológusok meg tudnak tippelni egy aktív, megcélozható és elégedetlen szavazói réteget... ha nem látod át ennek jelentőségét, akkor ne politizálj nyilvánosan.

nagyix.hupont.hu/5/szavazatok-szama
@xsasha:

"Na mind1, sose találtam racionalitást baloldali szavazónál."

Mert nincs. Nem is volt soha. A racionalitás ugyebár az elvek, az eszmék, a fogalmak tisztázásánál kezdődik, s ezek ígéretekkel és tettekkel történő szembeállításánál fejeződik be.

Vagyis baloldali érzelmű ember, szociáldemokrata szavazó logikusan nem szavazhat(ott) (volna) egy teljesen vadkapitalista nézeteket valló, intézkedéseket végrehajtó pártra, s alapvetően intoleráns, kirekesztő és másik oldalon liberalizmusát a gazdaságban szélsőségesen kiélő csatlósára.
s@xsasha: "Én Felcsúton senkiként személyesen találkoztam Orbánnal..."

Én nem találkoztam vele (igaz nem is kerestem a kapcsolatot, pedig a szociális hálómban van olyan ember, aki segítségével egyetlen lépéssel találkozhatnák vele), de másról van szó.

Nemigen beszéltem a jelleméről (nem ismerem, de amiket eddig hallottam az alapján nem valószínű, hogy egy 'igaz barátság kezdete' lenne a találkozónk;).

Én egy képről beszéltem. Annak kritikai és szubjektív értékítéletéről... az már egy másik kérdés, hogy hogyan engedheti meg (ha észreveszi egyáltalán hogy ez ciki), hogy ilyen jelenjen meg róla.
@Wave:

Nem azt állítm, hogy mindenki legyen ilyen/olyan mint az LMP, hanem azt, hogy jó, hogy van ilyen is.
Ugyanis véleményem szerint nem annak kellene kormányozni az országot, akinek a legjobb képesssége az, hogyan tudja kiherélni az ellenfelét, hanem annak, aki bizonyos programokat akar végrehajtani, pozitív üzenetekkel rendelkezik és nem a politikából él.

Csinálja meg magát az életben, s utána politizáljon. Ne a politika által legyen valaki. Ennyi.
Gyanúval éltem korábban az LMP-vel kapcsolatban (szadeszutód, stb), de mióta az mdsz "megalakult" már bizakodóbb vagyok velük szemben.

S az szdsz-nél csak jobbak lehetnek...
@eMeL:
Én is hiszek valamiben. Abban, hogy az ízlés is maga az ember. Tiéd ilyen, másoké olyan. O. Vitya orcájával gondod van - neked - pár millió embörnek nincs. Negyvenmillió olasznak Berlusconi arcával sincs, holott az olasz ballibberek róla éppúgy Mussolinit vizionálják, mint Viktorról. Mit tesz Isten: nekem a túlmozgásos pojáca Furcsány ormánya vicces, szemüvege eszelősen csillog, hatásvadász szünetei nevetségesek. S akkor még nem beszéltem a szúrós szemű pengeajkú Lendvai néniről, a bolond tekintetű Vonáról, a zsírnyakú Hagyóról és Kiss Péterről, a szipolyos pillantású Kovács Lászlóról, a rosszul öltözött ostoba arcú Lampert Mónikáról, don Attila de Mesterházy reneszánsz spanyol szakállkájáról, a száját levegővételnyit is befogni képtelen mrs. Morvairól, a sarki hentes külsejű Novák Elődről, stb. bruhaha. Még a zilált atomfizikusra, avagy fellépés után megfáradt hegedűművészre emlékeztető LMP-s Schiffer is százszor rokonszenvesebb enneél a szélbal-széljobb társaságnál. Csak egy megjegyzés: a világcsúf Golda Meirt Izraelben az emberek már életében is így nevezték: a nemzet nagymamája. Az is volt. Kivált elhiszem, amióta láttam Spielberg qrvajó filmjét, a "Münchent" melyben dokumentarista hűséggel ábrázolta Golda Meirt és egyszerű szocreál stílusú lakását. Egy politikust, mint bárki mást, az élete és a tettei minősítenek, v.ö. Gyurcsány: "hazudtunk reggel, délben meg este".
@eMeL: Úgy engedheti meg, hogy a./ hálistennek kutya se kéri az engedélyét, b./ leszarja, mert nem gondolja, hogy pofára szavaz mindenki, c./ O. Vitya átlagarc, nem is akar többnek látszani, legalábbis szerintem nem.
@Melee:

Önmagában ez volt a célja annak, aki nyilvánosságra hozta az ominózus felvételt. Mármint, hogy ilyen érzéseket, érzelmeket ébressszem a honpolgárokban.

Csakhogy kicsit olyan ez, amikor egy cowboy arra hívja fel a figyelmet, hogy szomszédja minden éjszaka nála legelteti a csordáit, azok után, hogy éveken keresztül ő meg nappal pofátlankodott át a szomszéd területére.

Téged nem bosszantanak a marketing-nyilvántartások? Vagy olyan célzott telefonhívások, ahol adott esetben egy bank azért keres fel, mert még azt is tudja, hogy van befektetésre váró készpénzed?:) A "Nagy Testvér"? Már itt van...
@Wave:

Amúgy ez a videó teljesen jó. Csak az igazság van benne. Ha nem tetszik, akkor az igazság, a valóság nem tetszik...:)
@pimpalini:
Persze, ehhez van az osi vicc:
- Nahat, a rabbink tegnap Istennel ebedelt!
- Honnan veszed?
- Hat a rabbi meselte.
- Ugyanmar, a rabbi csak loditott
- Csak nem kepzeled, hogy Isten leul ebedelni egy hazug emberrel?

A korrupcio elleni fellepes ott van az osszes programban, ott is volt. Ki emlekszik az uvegzsebre vagy a Lop-STOP-ra 2002-bol? Aztan az uvegzsebu kozbeszerzesek valahogy sokkal dragabbak lettek, kaptuk a volgyhidakat, loszalagutakat, fantom kormanyzati negyedet, megyei TB fonokoket es estig lehetne sorolni. Ugyanonnak Killer hivatala sokkal tobbet koltott magara az elozo sumaksagok kideritese cimszoval mint az egesz becsulheto lenyulas.

Nem kell LMP-nek lenni hogy ne legyen ennyire arcatlan a dolog es okozzon szazszoros karokat a lenyulas melle. Es a LMP szavai mitol lennenek cseppel is hitelesebbek barki masenal?
@eMeL:

én magamként kéccer is tanálkosztam az orbán viktorral. eccer jól lebasztam, mer 3/4 órát késett a saját kampány gyűléséről, amit ott is hatytam, hiába is nyekegett, hogy dugó vót a soroksári uton, másszor meg akkó, mikor ippeg átatta az azóta se műkődőt, sunyi megjegyzést tett a kulcsaimra, én meg montam, hogy neked azoktul coki, paraszt! rénszarvasaim azóta is vígan legelésznek. :))
@eMeL:
... lenne .... de valahol '94 kornyeken feltalaltak egyreszrol a frakciofegyelem nevu jatekot, masoldalrol hogy a kepviseloket nem lehet visszahivni (sem szamonkerni sem stb, de az mar elotte).

Igy az egesz kepviselosdi csak szinjatek, az egesz parlament ugyanazon '94 ota siman helyettesitheto lenne csak a frakciovezetokkel akik fejenkent a letszamuknak megfelelo egyseget ernek. Kutya nem venne eszre a kulonbseget. Aki ketelkedik kerje le a szavazaasi eredmenyeket barmirol, legyen interpellacio, modosito inditvany, barmi.

Amikor a porhintes ment arrol, hogy mennyire antidemokratikus csak parhetente plenarisat ulni senki a huhogok kozul nem tudta megmondani hogy milyen hasznos *valodi* celt tolt be Mo-n a parlament, nemhogy azon belul milyen jelentosege van a plenaris vagy barmilyen uleseknek.

Kedvenc emblemam a harom majom (amelyik befogja a szemit, fulit, szajat).

Majd ha lesz felelosseg, lesz mirol beszelni. Fat chance.
Ez elegge ideillik:

index.hu/belfold/2010/valasztas/kosa_en_is_tudom_nalunk_ki_mszp-szavazo/

"Kósa Lajos debreceni polgármester szerint lehet tudni, hogy ki támogat más pártokat, de a Fidesz nem kezel törvénytelenül adatokat. A Kubatov-felvételre reagálva azt mondta, hogy jogszerűen megvették a választói névjegyzéket."
@pimpalini: De, zavar. Azonban alapvető különbség a két eset között, hogy a bank, bróker, stb. nem tud nekem hátrányt okozni ha hátat fordítok neki, míg egy kormányzó párt tud. 1998-2002 között igencsak gyakori volt az apeh-ellenőrzés a kormányt kritizálók között, valamint akkor ütötte fel a fejét az a nézet is, hogy a polgári érzelmű szavazók csak polgári érzelmű szavazókhoz járjanak vásárolni, legyen az szó termékről vagy szolgáltatásról. Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy az aktuális kormánypártnak nincs vaj a füle mögött, nekem például nyolc év bőven sok volt belőlük.
Lord Kilburn + többi népek

"
Szerintem nem tudhatjuk, mit meg nem tettek volna pártjaink ellenzék nélkül, illetve

koalíciós kompromisszumkényszerektől mentesen.
"
nem értesz.
nem arról beszéltem, h ha van ellenzék az semmivel sem jobb, mint ha nincs.
nyílván jobb ha van.
ez triviális.

"
A 2/3-dal meg inkább az a baj, hogy lehetőséget biztosít az ország egyoldalúsítására. Igenis
kössenek kompromisszumokat, jussanak egyezségre. Ez is a politikusok feladatai közé tartozik, nem csak az erőből politizálás.
"

eddig ezen kompromisszumok garantálták azt a qrva nagy demokráciát, amit féltesz.
pl fideszt kurvára demokratizálta/ellenpontozta a kdnp + a kisgazdapárt
ezt te is belátod gondolom, h hülyeség

pl maszopot kurvára demokratizálta/ellenpontozta a szadesz
pl
rebiszesek, gumilövedékek, egyebek

csak 1 forrásra támaszkodnék,
.... 1 igazi ősfideszes, egy keresztény-konzervatív honpolgár
véleményét citálnám ide:

Új Péterét /az index főnökéét/:
.
mandiner.hu/cikk/sas_jozsef_ron_werber

-------------------------------------------------------------
P.S.
ha ezek sem győznek meg
kűldhetek neked egy rakat
ballibes cikket bodokytól, arról h mi folyt az utóbbi években
itt mo-on a végvárak vidékén
a demokrácia folyamatos megmentése érdekében/alatt
@Melee:

Amiről írsz, az elsősorban a bizalmi állásokra és/vagy az államigazgatás malmainak molnáraira.
De kérdem én: bizalmi állásokba ki nevezne ki megbízhatatlan embert? Főleg a mai lehallgatós ügyekben?
Más. Bizalmi állásra miért pályáznék miközben rühellem a leendő gazdáimat? Ha egészen más világnézet szerint élek?
Tudom elvi kérdés, s elvi kérdéseknél felesleges hasonlítgatni, de szerinted a szoci kormányok cseréltek kádereket a hatalomra kerülésük után? Nem is keveset...
A mai világban ráadásul jobb tudni az emberek múltját, mert hát sok köpönyegforgató trójai faló szaladgál a politika környékén...
@pimpalini: "Bizalmi állásra miért pályáznék"

Talán mert a pártirodákon kívüli állásokban az országhoz kell(ene) hűnek lenni, nem a pártvezetéshez.
Pl. egy okmányirodai bitlapátolónak a költségvetés adja a fizetését, nem a pártszervezet kasszája.
Tudtommal a miniszter és a politikai államtitkár (tudom a múlt) az utolsó politikai hűbéres pozíció (hivatalosan).
@pimpalini: Jóisten. Jóisten. Egek.

Na jól van, Gyerekek. Minden elfogultságtól és általánosítástól mentes, a konkrétumokra különleges érzékenységet mutató, a más világnézetűekkel szemben finom empátiával viseltető megszólalásokat olvashattunk. ""Na mind1, sose találtam racionalitást baloldali szavazónál."

Mert nincs. Nem is volt soha.”

Ti sem vagytok elfogultak. Cseppet sem. Aki baloldali az ab ovo hülye, alogikus, irracionalista. Miért nem teszitek hozzá: ja! És hazaáruló! – aki genetikailag ráront nemzetére.

Fekszem vissza aludni, ez nekem sok.
@Tóta W. Árpád:

lehet?

inkább úgy fogalmaznék a helyedben, aztán csak másról szabad majd írni...
@amergin:

Igazad van. Kissé pongyolán fogalmaztam, mivel sokszor úgy érzem, hogy kézenfekvő, triviális dolgokról írok.

Szóval kis helyesbítés:

A baloldali szavazókat nehéz megérteni, mert illogikusan cselekednek. Ezt annyiban módosítom, hogy a valóságnak megfelelő állítást kapjunk, hogy azokra a baloldali szavazókra igaz, akik az mszp-re szavaznak/szavaztak.

Hasonló állítást fogalmaznék meg azoknál a liberális érzelmű, világképű embereknél, akik korábban a liberális elvek, eszmék okán szavaztak az szdsz-re.

Mindkettő illogikus cselekvés, olyasmi, mely még a politikai palettáról hiányzó erőkkel sem magyarázható.

Hasonló logikátlanságot fedeztem fel pl. azon nyíiltan kommunista beállítottságú, hitvallású embereknél is, akik anno (pedig még létezett a Munkáspárt) szintén az mszp-re voksoltak.

Vagyis összességében nem minden baloldali érzelmű ember illogikus gondolkodású, csupán a fentebb részletezett viselkedésminták.

Nos az erősebb jelzőket nem használnám a helyedben (hülyeség, stb), mivel ilyet nem mondtam. Azt persze elhiszem, hogy szar nektek, mivel egyszerűen nincs olyan párt a mai magyar politikai életben, amely hitelesen képviselné a baloldali érzelmű embereke érdekeit. Ezért aztán ahhoz menekültök, aki azt állítja magáról, hogy szocialista. Ebben tévedtek a legnagyobbat. Mondhatnám azt is, hogy félre vagytok vezetve.

Nézd csak meg a nevet, az ígéreteket és a tetteket. Szöges ellentétben állnak egymással. Ez Gyulánál is így volt meg fletónál is. Bajnairól nem is beszélve. Talán Megyó volt az egyetlen, aki valamennyire közeledett azokhoz az elvekhez, melyeket "baloldali" pártként kisajátítottak 20 évvel ezelőtt.
Amúgy pedig:
2/2007. (III. 19.) 10. Az állampolgárok, mint magánszemélyek közötti személyes kommunikáció – tartalmától és formájától (a többi között levél, SMS, e-mail, internetes napló /blog/) függetlenül – nem valósítja meg a kampánycsend megsértését.
@eMeL:

Édesem! Szerinted az utóbbi 40 évben mikor voltak olyan "ideális" állapotok, amikor az általad leírtak érvényesültek?

Ne röhögtess! Te is nagyon jól tudod, hogy az államigazgatásban mindig is kapcsolatokon, rokonokon keresztül lehetett állásba kerülni. S ehhez nagymértékben számított a politikai nézet is.
Majd pont most lesz másképp, mikor a szociknak rossz. Mert eddig ugye okés volt, amíg ők válogathattak az emberek között...
## AZ KAMPÁNYCSENDRŰŰL ##

1. van 1 alkotmányos jog, szólás/véleménynyílvánítás szabadsága, MINT
pógáár, derűs honszitojen

2. van egy hungarikum, amit kampánycsendnek neveznek,
VICC
és amely nem korlátozhatja 1.-t

értelemszerűen a kampánycsend
a "politikai szereplőkre" vonatkozhat, nem a kisemberre
[
egyébként
1. lenne korlátozva, ami alapjogunk 1 domokráciában
]
@eMeL:
Nem, te azt mondtad, hogy aki nem látja olyannak, mint te, az vak. Érzed a különbséget?
Én meg azt mondtam, hogy nem látom olyannak, és el is mondtam, miért nem látom olyannak.
És elmondom azt is, hogy miért látod te olyannak: mert elvakult orbángyűlölő vagy, és olyannak akarod látni.
@eMeL:
Mellesleg éppen azért mentem el Felcsútra, hogy személyesen lássam Orbánt, viselkedését, amikor épp nem kamera van a közelében. Amikor egy olyan közegben van, hogy nem a közegnek megfelelően kell viselkedjen, ahol a barátai, gyereke, ismerősei vannak körülötte.
Annyi mindent mondtatok már Orbánról és ismerek épp elég Orbán-hívőt is. Én a szememnek hiszek, és azt elég furcsának tartom, hogyha lehetőséged van rá, azért te inkább kihagyod, mert így bátran lehet gyűlölködni. Elég fura.
@pimpalini:
Ez lófasz. Még a Horn kormány sem engedte meg, hogy a szakmai állásokba saját suttyókat pakolásszanak. Azért volt a politikai államtitkári poszt és a hasonló parkolópályák, ahova a mindenkori kormányzat a tisztséget nem kapott kádereit elhelyezhette.
A Medgyessy kormány volt az első, aki tönkrebaszta az államapparátust. Az Orbán-kormány leváltott egy rakás baloldali embert 98-ban, de nem a szakmai pozíciókat bontotta le suttyókra. Ha valaki az őszödi beszéd teljes anyagát is ismeri, tudja, hogy Szekeres mondja el, hogy kúrvára megszívták, mert egy döntésképtelen apparátus lóg a nyakukban, mert a szakembereket elzavarták. Az idióták a látszat kedvéért megszűntették a politikai államtitkár pozíciókat, pedig anélkül nem működik a rendszer.
Szóval lófaszt. Saját plebszet elhelyezni lehet ésszel és hatékonyan, és lehet Gyurcsány-módra. (És kérlek, ne magyarázza el senki, hogy hát akkor Medgyessy volt a kormányfő. Lécci, lécci.)
@amergin:
Vicces, hogy ezen felhúztad magad. Jobboldali tömegeknél se láttam racionalitást, mint ahogy a közgazdaságtan tételeiből is kihúzták a minap a racionalitás szót. Viszont az értelmiségtől és a véleményalakítóktól ezt elvárnám. Nem várom el, hogy a kocsmai pultos releváns érvek alapján döntsön, viszont azok, akik magukat felvilágosultnak meg értelmiséginek gondolják, azoktól ezt elvárnám. Ha lehetne. Mert ma Magyarországon ezt nem lehet. A média a saját szaros érdekei szerint tolja a szekeret, az érveléseket relativizálják, a vitákat látszat és látvány alapján minősítik... amikor épp nem fizetett véleményt mondanak.
A felelősségtudat ebben a közegben ismeretlen, és ez akkora visszafejlődés, amivel nagyon nehéz mit kezdeni.
@eMeL:
Nem tisztességesebb. Ha 20000 sciennetes betol két falovat, és mondjuk az előző ciklushoz hasonló arányok vannak, akkor olyan háttéralkukat tudnának elérni a szavazatképesség lebegtetésével, amik messze állnak a tisztességtől.

Egyébként meg érzek én itt egy rakás civilizációs betegséget. Ezért fontos a falun élő ember, mert ő tudja, hogy tiszta ruhában, tiszta kézzel kell odaülni az asztalhoz, de azért, hogy azon étel legyen, előtte szart kell lapátolni. Konkrétan. A disznóólból.

Én állatbarát vagyok, greenpeace, meg minden. De pontosan tudom, hogy Budapesten naponta 10.000 tyúknak törik ki a nyakát, hogy te mekcsikent zabálhass.

A tisztesség ebben az esetben azt jelenti, hogy szüleim megtanítottak, hogy ne pazaroljak, ne dobjam ki a szemétbe az ételt. Liberálisok tömegei sipákolnak, hogy milyen körülmények között tartják azokat a csirkéket. Aztán elmennek zabálni, és kúrvára nem jut az eszükbe, hogy épp azt a csirkét eszik, még akkor sem, amikor a fele a kukában landol.

És csak egy utolós rástartolás a témára: Gyurcsány-hívő ne beszéljen tisztességről. Legalább nyilvánosan ne.
@eMeL:
Látom sok lövésed van az informatikáról. Megjelenhet ott bárki, aki nem a rendszergazda, sosem tudna semmi értékelhetőt leszűrni, akármelyik oldalról is legyen szó. Ezért sem vádolták meg nyilvánosan Ron Werbert 2002-ben, mert bár belső ember mondta el a létezését, nem lehetett bizonyítani.
@Melee:
Nincs igazad. A Fidesz marketing célokból készítette az adatbázist, hogy az embereket célzott üzenetekkel keressék meg. A komcsikhoz Kósa szól, a jobbikosokhoz Kövér, a fidesznyikekhez Orbán. Ijjjen eccerű.
@pimpalini: "Majd pont most lesz másképp, mikor a szociknak rossz. Mert eddig ugye okés volt, amíg ők válogathattak az emberek között..."

Beteg vagy. Ha így látod a világot, az természetesen a saját belsőd tükörképe.

Én sem vagyok naív, tudom mi a valóság, de azért elvárom --egy belülről mesterségesen szított idealizmussal--, hogy a világ is az ideális irányba változzon.

Ha te elfogadod, hogy a "mieinknek" szabad továbbvinni a hibákat, az a te értékedet ítéli. Én személy szerint pártoktól függetlenül a jót kívánom (remélem te is) és ugyanúgy ostorozok bárkit, ha nem az általam helyesnek vélt utat követi.
@xsasha: "Látom sok lövésed van az informatikáról."

Csak ez a szakmám ;)
Hidd el, ha a szerver winyójához hozzájut egy szakember, akkor megmondja amit kell.
Persze lehet titkosítani is, de a jelszó eltitkolása egyrészt csak időhúzás, másrészt beismerése a bűnösségnek.

Mondjuk én egy párttól azt várom el, hogy maga invitálja az ombucmant és minden fiókot kinyison neki. Már ha tisztességes emberek csoportja akar lenni, nem valamiféle bűnszervezet fedőszerve.
Kedves Árpád!
Ha már kampánycsend van:

Az alsó kép nem egy Shoggothot ábrázol H.P Lovecraft világából?

Igencsak érdekelne.
Válaszodat előre is köszönöm.
@JP_Proudhon: a felső is az, csak másik szemtanú vázlata.
@xsasha:

Köztudott, hogy a ténylegesen munkát végző embereket, szakembereket nem célszerű leváltani, kirúgni, elég csak osztályvezetői, középvezetői, felsővezetői szinten újítani. Ennek ellenére pl. 2002-ben a kistérségi manager-ek jelentős részét kirúgták, mert ugye pályázati pénzeket úgy a legegyszerűbb a sajátjainknak szétosztani, ha a pénzközeli pozíciókban a sajátjaink ülnek.

Az, hogy gyurcsányék sok szakembert hülye pártkáderekre cserélt, őket minősíti. Végső soron ha csupán a kormánytagokat és cserélődésüket vesszük figyelembe, abból is leképezhető az egész kormányzat "szakértelme".
@eMeL:

Természetesen hiszek a szebb és a jobb jövőben. Így alapvetően nem félek, sőt, jelentős pozitív irányú változásokat várok a következő kormánytól. Ellentétben veletek, orbánfóbiás pesszimistákkal.

Ezért is várom azt, hogy sok helyről kiebrudalják a semmire sem használható kádereket, kerékkötőket, sikkasztókat, s élvezettel fogom hallgatni azt ezt kísérő sírás-rívást.

Továbbá álszentnek tartom - s emiatt nem is zavarna a fentebb emlegetett tisztogatás - azt, amikor a korábbi "hóhérok" kezdenek humanizmusról, a halálbüntetés igazságtalanságáról beszélni akkor, amikor őket viszik akasztani, vagy lefejezni...:) Addig ugye nem volt baj, amíg nekik kedvezett az "uram-bátyám" rendszer.

Anno a rendszerváltozás idején is kellett volna "boszorkányt üldözni", s nem benyelni a "ne legyünk olyanok mint ők" rossz dumát. Akkor talán nem tartanánk itt. Mert a következmény nélküli ország alapjait akkor és ott rakták le, amikor sok régi bűnös méltányossági alapon megúszhatta.

Ez most más helyzet lesz - remélem lesz -s elvárom azt, hogy aki ebül szerzett jószágot, annak ebül is vesszen el.

Aztán tehetjük jobbá a világot.

De amíg rossz az alap, felesleges építkezni.
@pimpalini: "-s elvárom azt, hogy aki ebül szerzett jószágot, annak ebül is vesszen el.

Aztán tehetjük jobbá a világot.

De amíg rossz az alap, felesleges építkezni. "

ebbe beletartoznak majd a "fidesz-kozeli" ebul szerzett joszag is?
@xsasha:

"És csak egy utolós rástartolás a témára: Gyurcsány-hívő ne beszéljen tisztességről. Legalább nyilvánosan ne."

asztán mé ne, csacsika? jó, én rendszeresen lopom a jégzoknit a korvinba, így asztán nyogott lélekkel vallom, hogy mér legyek tisztességes..., meg renceresen röhögök minden hipokritán, akinek a feje fölött összecsapnak az objektivitásnak az ő hullámai, de be köll vallanom, hogy a mónika són edzett lelkecskémnek ez meg se kottyan, mitöbb gondolkodásom biológiai alaptyait sem képes megrendíteni az elengedett kézzel elkövetett baromkodás. seggre ragatt tojáshéjjal logikai tojástáncot lejteni pediglen öléggé összetett feladatnak láccik.
@pimpalini:

"De amíg rossz az alap, felesleges építkezni."

ekkora igasságot én is szoktam mondani, erre a párom mindig csak annyit cöcög, hogy nem kéne annyit innod!
sportgeza.hu/futball/2010/04/10/negy_rendor_serult_meg_a_mtk-ftc_utan/

a valós tét itt leledzik. az alapoknál. állítólag a randalírozók öléggé el nem ítélhető módon seneca idézeteket vágtak a rohamrendőrök fejihöz.
ja, azt tudja valaki hogy az adatvedelemre es egyeni szabadsagjogokra oly kibaszott kenyes solyom miert hallgat mint szar a fuben a B-listarol?
@pimpalini: "orbánfóbiás pesszimistákkal."

Tudod az a baj, hogy ovi össze vissza beszél(t).
Itt az alkalom bebizonyíthatja, hogy a róla kialakult kép igaz vagy hamis.
Szabad a pálya!

"Ezért is várom azt, hogy sok helyről kiebrudalják a semmire sem használható kádereket, kerékkötőket, sikkasztókat"

Csak az a gond, hogy a fidesz önkormányzatoknál mintha elmaradt volna a saját káderek szelekciója ;(
Az országos politikában is olyan arcokat látni (a húsosfazékra várva), akiket már jó régen ki kellett volna szelektálni.

"Mert a következmény nélküli ország alapjait akkor és ott rakták le, amikor sok régi bűnös méltányossági alapon megúszhatta."

Csakhogy ennek haszonélvezői voltak a fineszesek is. Az elmult 20 évben ott is sok-sok vaj gyűlt a fejeken, de az istenért sem léptek soha egyetlen lépést sem a normalizálás irányába.

Az igazad nagy megmérettetése az lesz, hogy előveszik-e a "fideszközeli" disznóságokat elkövetőket is vagy csak leszámolnak az "ellenséggel".
@eMeL:
"a szerver winyójához" ??? Mióta van egy pártnak "a szervere"?

"Mondjuk én egy párttól azt várom el, hogy maga invitálja az ombucmant és minden fiókot kinyison neki. Már ha tisztességes emberek csoportja akar lenni, nem valamiféle bűnszervezet fedőszerve."
Könyörgöm, lőtted volna le Ron Werbert, azt mondanám, te vagy az igazságosztó. Így csak nevetségesen nézel ki. "Trükkök százai, amikről nektek nem kell tudni." Azt gondolom, hogy ezek a trükkök közül hiányzott az ombucman meginvitálása.
Persze nem ez a lényeg. A lényeg az, hogyha megy az ombucman, és nem talál semmit, az nem bizonyíték semmire. Teljesen mind1, melyik pártról van szó.
@eMeL:
"hogy előveszik-e a "fideszközeli" disznóságokat elkövetőket is"

Mesélj, kire gondoltál?
@xsasha: "Mesélj, kire gondoltál?"

Te nem itt élsz?
Vagy csak szemellenzővel nézed a világot?

Csak felhívnám a figyelmed hogy pl. az önkormányzatokban a központi költségvetéssel arányítható összegek mozognak.
@eMeL:
Ok, akkor melyik önkormányzatra gondoltál? Melyik fideszközeli disznóságokra? Ne engem minősítgess, konkretizálj.
@huba:

Ha pártpolitikai célzattal jöttél elő a listázással, akkor ki kell ábrándítsalak, az mszp-nek is volt listája.
Ettől még persze az ombudsman majd fog ezzel foglalkozni gondolom, csak épp azóta, hogy az ügy kipattant, még nem nagyon volt munkanap...:)

S igen, én Pintért is bezárnám. Már csak azért is, mert ilyen fejjel ne legyen senki se belügyminiszter.
@hacsaturján:

Kedves "Hacsakturbán"!:)

Jómagam józanul is is ittas vagyok, mert az igazság megrészegít...:)

Másrészrül bár keszdetben szúragúztató a törögg zultán-jellgü hejtelnírás, ety idő után marhára idegesítű...

A meccsen pedig csak a szokásos intelligenciaharc folyt, némi tettlegességgel fűszerezve. Sajnos néhány embernek a szórakozást pusztán bizonyos állatias ösztönök kollektív kiélése jelenti hétről-hétre. Ezen én derülni szoktam, mert mindig nevetséges az eseményeket kísérő verbális szarlapátolás, meg a "szurkolók" mentegetése, a felelősség áthárítása. Le merném fogadni, hogy holnap már rendőrségi túlkapásokról lesz szó, pedig ha rajtam múlna, már régen szétverettem volna az arcát mindegyik hőzöngő faszkalapnak úgy 300 markos legénnyel, aztán nem lenne kedvük meccsek alatt meg után huligánkodni...:)

Dehát mint sokminden más, ez sem rajtam múlik...:D
@pimpalini:

magas ez kegyednek. kezdje az alapoknál!
@hacsaturján:

Sajnos nem eléggé magas ahhoz, hogy ne merjek vitába szállni.:) A "Seneca-idézetek" nem zavarnak, alapból a huligánkodás volt nekem hangsúlyos.

S mint tudjuk bizonyos alapok általánosítása minden északi kitettségű ingatlan esetében, csupán rosszindulatú feltételezés.
@pimpalini:

"Sajnos nem eléggé magas ahhoz, hogy ne merjek vitába szállni.:)"

eszt ismerem. nem vak, hanem vakmerő.
@pimpalini: "A "Seneca-idézetek" nem zavarnak"

Erről jut eszembe, vagy féléve olvasgattam bele egy seneca kötetbe (valami olyan címe van, hogy 'a kormányzásról'?).
Ez az, amiben nérónak ad tanácsokat, amikor az császár lett, hogy hogyan is kormányozzon.

Na ezt a (nyulfarknyi kis kötetet) érdemes lenne ovinak forgatnia, még tanulhatna is valamit, egy igazi klasszikustól, (ha már a jelen embereitől nem hiszi el a kritikát).
@pimpalini:

"Sajnos nem eléggé magas ahhoz, hogy ne merjek vitába szállni.:)"

eszt ismerem. nem vak, hanem vakmerő.
@xsasha: "Mióta van egy pártnak "a szervere"?"

Nagy pártokra gondolsz?
Az b*szna be ha nem lenne!
Egy több száz főmunkaidős alkalmazottat eltartó és több ezer/tízezer aktivistát irányító szervezetnek KELL hogy legyen szervere. Ha nincs, akkor egyszerűen alkalmatlan a vezetés (nem látja az elvégzendő feladatokat és az ehhez szükséges eszközöket).
Ha egy ekkora szervezetnek a piacgazdaságban nincs "szervere", akkor csődbemegy. Persze a pártoknak más a versenyterepük, de ettől függetlenül az eszköz szükségleteik azonosak.
@xsasha: "Mesélj, kire gondoltál?"

Bár néhány dolgot tudnék mesélni (szűkebb pátriámból, elsőkézből kapott infóból), de dafke sem teszem.
Ha álomvilágba akarod ringatni magad, hát tedd.
@eMeL:

Édes ez az önzetlen bizalmatlanság és kishitűség, mellyel mezei bloggerek a jobboldal - s egyben Magyarország - legtehetségesebb politikusát próbálják tanácsokkal ellátni a kormányzásról...:)

Gondolom ez gyf-nél vagy megyónál eszetekbe sem jutott...:) Mert ott ugye megvolt a kincstári optimizmus és a bizalom.
@eMeL:

Édes ez az önzetlen bizalmatlanság és kishitűség, mellyel mezei bloggerek a jobboldal - s egyben Magyarország - legtehetségesebb politikusát próbálják tanácsokkal ellátni a kormányzásról...:)

Gondolom ez gyf-nél vagy megyónál eszetekbe sem jutott...:) Mert ott ugye megvolt a kincstári optimizmus és a bizalom.
@eMeL:

Olyan aranyos ez a sugalmazás. Persze konkrétumot már minek mondani, mert hát azt ugye "ússeértenétek"...

Nem érzed, hogy gyenge?
@pimpalini: "Nem érzed, hogy gyenge?"

Nem, én azt érzem, hogy gyenge vagyok hadakozni a szemellenzősséggel.
Szóval abba is hagyom.
@eMeL:
Ne haragudj, de elfelejtettem elnyomni a mosolyt az arcomon, ne vedd udvariatlanságnak. Megpróbálom még egyszer. Mióta van egy pártnak "a szervere"? Fel se tűnt az "a" szócska a "szerver" szó előtt? Egy nagy pártnak több szervere van, inkább nem próbállak rávezetni. Ráadásul egy sqlexpress, amivel egy ilyen adatbázis kezelhető, elfut egy megosztott munkaállomáson, ami alapból nem szervergép, csak valami vpn-es kapcsolattal hozzáférhetővé van téve illetékeseknek.
@eMeL:
dafke? :-)))) Tényekről dafke sem, de a kamu az ezerrel? :-))) Ez annyira szocialista. El kellene már felejteni.
@pimpalini:
Ez a legjobb. :-)))
Na jó, három dobogós van nálam.
Az egyik a minden relatív. A másik a propaganda szajkózása. (Köteles beszéd, és társai) A harmadik meg ez a bár tudnék konkrétumot mondani, de azért se mondok.

Mint valami ifjúszocialista építőtábor kampány10parancsolatának alapjai. :-)
@eMeL:

Nézz tükörbe és "érvelj" magadnak.
Ezáltal megerősítheted magadban a szemellenzőséggel történő hadakozás képességét...:)
Röpke 3000 év alatt talán megközelítheted az objektív szintet.
süti beállítások módosítása