W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

A huszonnégy karátos szerver

2007.02.01. 18:44 Tóta W. Árpád

Nem vonom kétségbe, hogy számítógépből létezik nagyon drága; mobilból is gyártanak gyémántberakásosat, meg Hollywood se sulinetes PC-n dolgozik. De vajon mit tudhatnak az APEH 13 milliós szerverei?



Bónuszkérdés: ha kábé ugyanezt a gépet normál dobozban 6600 dollárért, vagyis 1,3 millióért árulják a világ szegényebb országaiban, mint amilyen az USA, akkor a miénk vajon, tízszeres árért, hollóházi porcelánba van-e telepítve legalább?

UPDATE: nos, ez a konfiguráció tényleg ennyibe kerül. Köszönet Lipilee-nek, aki összerakta virtuálisan, és lám, nyolcvanezer dollár a vége. Az ilyen bika gép talán még Kapolyi László minimálbérétől se fagy le. Kellemes munkát kívánunk az APEH-nek.


186 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr9232837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Így elsőre, szép nagy kasza...
van ott még 700 ezres szkenner is...
szóval a képre kattintva előjön a teljes pdf.
nem tettem ki még a korrupció taget, mivel nem vagyok szakértő. hátha jön valaki és elmagyarázza, hogy ez reális.
na végre (IndaPass leszophat). szóval
1. ha hozzácsapod azt a 4x fiber meghajtót is, meg a HP-UX-et, majd felszorzod hárommal, akkor azért kábé kijön az összeg. kérdés, hogy miért volt pont egy ilyen gépre szükség, de az APEHnél el tudom képzelni, hogy vannak olyan elosztott statisztikai számítások, ahol szükség lehet rá. (hamarabb megtalálnak téged az adóellenőrzéssel.)
2. páradmagammal anno voltunk a stadionbeléptetőrendszert megnézni úgy 2 éve... 600 millió Ft-os Fujitsu Siemens mainframe, *semmire* sem használva. azért ott fut, fizetik rá a havi 200k hosting díjat...
Alapvetően nem a 13 millióval van a baj, hanem azzal, hogy ilyen műszaki paraméterekkel rendelkeznek.

A Függetlenség napja című film jut eszembe, amikor kérdezi a naív elnök, hogy honnan volt erre pénz.
A védelmi miniszter válasza: "Ön tényleg elhitte, hogy 3000 dollárba kerül egy vécédeszka?"
ja és a 7x24 support, huhuhú! hát az is ott van!
a HP konfigurátora szerint egyébként így nem lehet belepakolni a memóriákat, de kb. összedobtam az online felületen, estimated grand total: $79,034.00
és ez egy darab iylen vas, és most akkor szorozz.
de megnevezesben 3db van, melette mennyiseg is 3.
3x3 akkor, nem?
(Az eszrevetel ixc erdeme)
lipilee, hol az az online összedobáló?
bocs, a szemét nem dob a rendes aloldalra. szóval HP Integrity vonal érdekel titeket (2620-as széria), azt meg itt találod:
h30099.www3.hp.com/configurator/catalog-hpintegrity.asp
A Függetlenség Napja című sc-fiben hangzik el, hogy "Maga tényleg elhitte, hogy 1200 dollárba kerül egy kalapács?!" amikor az elnök rákérdez, miből fedezték az 51-es körzetet.
.
.
.
.
.
Különben felőlem kerülhet ennyibe is a cucc, bár kétségkívül gyanús!
Biztosan pályázatot írtak ki rá, és a legjobb ajánlatot fogadták el:) Ez nem meglepő ha közbeszerzésről van szó a sima szögek is parker töltőtoll árban vannak.



És a slusszpoén hogy nézem a listát, hogy ott van az ár. De ez most áfával vagy áfa nélkül?:)
Hát, jómunkásemberünk most kicsit túlzottan is csípőből lőtt.
semmisemszent,
Valami olyasmi, thx!
Off.
Travis!

Nem emlékszem melyik a szinkronos változat és melyik az eredeti! Te tudod?
:o)
Nálam a prímet akkor is a Geszti féle lopott logó tervezés viszi.

Például az ISM lógó ami amúgy is kb 5 perces munka lenne, kreativitással együtt coreldraw-ban, ám még ez is bonyolult lett volna, inkább egy német logót kellett lelopni egy az egyben, mindezt durva milliókért, meg OM logó tízmilláért.


Irracionális pénzek egy kis ronda vacakért ami még lopott is.


semmisemszent,
Igazából nem, de nem is ez a lényeg, hanem a szitu.

Biztos ugyanaz intézte a beszerzést aki annak idején a kakaóbiztos gépeket az óvodákba....
de szerintem ha kiderült, hogy semmi extra nincs a post tárgyát képező beszerzésben, és hogyha eza cucc ennyibe kerül, akkor talán lehetne törölni is a postot, vagy odabaszni valami megjegyzést erről - mert így lenne korrekt és fair. persze értemén, hogy kell az ilyen ritkafinom táptalaj a baszottsok pi-t generáló demagóg hőbőrgésáradatnak...
Az az 1050 MFt/15 év ingatlanbérlet Baján!!! Nem semmi, ennyiért ott a fél belvárost meg lehet venni! Örökre!
Sajna gyereke, ez lesz az a post, ahol majd összecsődül jó sok ember, megnézi, osz háborog, mert tényleg fingja nincs, hogyan képes egy szerver 13 miskába kerülni.

Kiszámoltam a HP-s kalkulátorral, bizony, ez alsó hangon 15 miska darabonként.

Lehet szörnyűlködni!
Hm, ez nem az a cég lesz, akinek annyira a zsebében van mindenki, hogy még azt is megengedheti magának, hogy rendszeresen bassza ráírni a közbeszerzési cikkszámokat a számláikra és a MEH EKK külön embert tart rá, hogy utólag ráirkálja nekik? Segítek - a nevükről a középiskolai geometriaóra ugrik be.
2300 ft/hó/nm a bérlet + üzemeltetés ez sok? (csak kérdem, nem kötekszem)
(konkrétan 71 ezer dolesz úgy, hogy a support packet nem is adtam hozzá, ami)
(jól lemmaradt ez az, szóval leszedtem a supportot, plusz kicsi gyengébb konfigot raktam össze)
huh, nem megy már ez az írás nevű dolog ... :-)
Nemrég szüntették meg Baján az ADUKÖFE-t, összevonták a pécsivel. Ott áll a tök jó épület kihasználatlanul, állami tulajdonban! Így sok a 2300 Ft/hó bérletre nem?
Mavo, melyik kalkulátorral? Megvallom, nem konyítok sokat a hardverhez, de ha jól látom, pl. prociból két darab 1.6Ghz-eset ír - 2004 tavaszán egy 3Ghz-es kétmagossal MOHA-zgattam otthon, sima boltokból összeszedve, mint a Lord meg a Bluefish.
Balito,

2500 HUF/qm?

Számolj utána. A XIII. kerületben egy 50 qm-es cucc lakás célú bérlete úgy 70 ezernél kezdődik.
informatikus cegek nem abbol elnek, hogy rohangalnak a csavarhuzoval meg a telepitolemezzel, hanem amikor a 0-kat irkaljak be az agyatlan allami megrendelonek. Ez valahol mindenkinek jo. A szemetseg az, amikor direkt olyat adnak al, ami elavult, nem mukodik, soha nem is fog, es 2 ev mulva a veg megint sorbaallnak az ujabb tenderen, jo esellyel meg is nyerik, mert ok viszi Hawaiira az osztalyvezetot. Hm. jo peldak, van annyi hely a formban? Kezdjuk a foldhivataloknal, TAKAROS? Es a vegen az ugyfel sziv, es nem tudja, hogy a ... tanacsado ceg a ludas nem is a szerencsetlen pl. APEH. Naluk "csak" ket korrupt ember van az emeleten.
Most már értem, miért olyan hatékonyak mostanában az APEH munkatársai. Vajon ki mindenki passziánszozhat ezeken a kütyükön?
Ja és ez szebb, mint a politkusi költségtérítés. Hiszen számlára megy! A barmok meg elhiszik, hogy valóban ennyi.
Ezúton szeretnék betársulni bárki mellé, aki állami megrendelésekkel foglalkozik bármilyen legyen szó bármilyen kurzusról. Állítólag isteni kávét tudok főzni, és a fénymásolás is egész jól megy. Biztos vagyok benne, hogy még ilyen munkával is többet keresnék ezeken a helyeken, mint amennyiért most gürcölök. Ráadásul lennének kapcsolatiam az adóhivatalnál is, ami szintén nem lenne utolsó szempont...
Korábban nyomdában dolgoztam. Ott volt 11millás szerverünk (nem is egy), meg egy 9 és egy 3millás szkennerünk is. Ezt a HP-t nem ismerem, de egy IBM szerver ára könnyen lehet ekörül.
Shenpen,

P4-gyel számolsz, ot kezdődik. Ez nem P4, plusz a HP rakja össze.

A HP pedig nem olcsó ... 3×8 GB RAM (ennél több van a leírásban) 1,2 miska, a Fibre Cannel 4 milkó felett van, az első processzor 1,5 milla, a második már csak 1,1 ... meg persze a HP saját vackai ...

Soroljam még?
Szerintem messze nem a legdrágább összeállítás sem a szerver sem a tárolóegységek.
Azért azt nem árt tudni, hogy az ilyen gépektől az elvárás úgy 99,99% -os rendelkezésre állást jelent, természetesen 24/7 üzemben és ezt ennyi pénzért lehet megcsinálni. Nem?
Nehezen tartom valószínűnek, hogy egy 40-50 ezer forintos szkennernél jobb minőségűre van szüksége a revizoroknak.
Hat... Arpi...

Ez a konifig M.o-n siman belefer, meg kedvezmeny is van rajta.

Ezt a postot szerintem inkabb torold.

csa
Asszem bejött, amit korábban írtam, de más is írt. Idejön a sok ember, aki a Bluefishnél vagy a legendás Mistralnál 1-2, de max 3 kilóból vágta össze a gépét, pedig ATI Radeon 9700 volt ám benne, és úgy megy rajta a Half Life 2, meg a Need for Speed, hogy elájulsz, oszt álmélkodik, hogy ilyen összegek léteznek.

Pedig léteznek.

Nem mondom, ha nem HP lenne, hanem te vennéd meg, és raknád össze, tuti, hogy olcsóbb lenne, a feléből simán kijönne, jó, oprendszer és egyéb szar, jelentéktelen kis szoftverek, meg rack bay, és egyebek nélkül.

Aztán megnézném, hogy indítod be, milyen oprendszert suvasztasz rá, milyen supportot biztosítasz mellé, meg a többi.

Hajrá, lehet tolni az árajánlatokat ..
Ellenben respect jómunkásemberünknek az update-ért, így kell.
Travis: Az az öreg zsidó volt aki ezt mondta.
törölni nem törlöm, az olyan magyarnemzetes volna.
Szakács!

Nem csak a minőségigény miatt lehet szükség 40-50ezer forintosnál drágább szkennerre, hanem pl. speciális igények, célfeladatok miatt.
Árpád, egy kérdésem azért volna, ha megengeded.

Ugyannek a doksinak a második oldalán van egy másik szerver, abból az az egy darab kóstál 208,62 milliót.

Hogyhogy nem az szúrta a szemedet? ;-)
Egy fax-keszulek 173000 Ft :))))
az is szúrta, de most már nem. megtanultam a leckét, ha elektromos, akkor drága is lehet.
Egy switch meg 133500 Ft. Ezek tenyleg mindenbol premiumot vesznek.
TWÁ: Nem sok. Tudni kell, hogy ezen nem az Isten Áldása Mgtsz könyvelése megy, hanem az apek.
Scanner a serverhez, jól értem? Akkor mindegy mennyibe kerül, de akkor lehet tenni rá 15 db matrix nyomtatót is db-ja 1,5 milláért, ha van valakinek elfekvője.
U.i.: Ettől még lesújtó véleményem van ezekről a "beszerzésekről". Az állami megrendelők, félek egyáltalán nem hülyék.
Oké, Árpád, oké.

Egyébként megértelek (és valahol a részemről talán kicsit lesajnáltan emlegetett — ezért elnézést — hóm júzereket is) valóban külön világ ez a szar informatika, ami bizonyos szinttől iszonyatosan drága, amit nehéz befogadni, tudom jól: amíg nem toltam magam is komolyabban, nem értettem magam sem.
Cartman!
Mondj három olyan célfeladatot az APEH-nál, amihez szükség van ilyen szkennerekre!
Scanner: Nem 15 db színes képet kell vele naponta digitalizálni, hanem pl. a papíron beküldött dokumentumokat. Ezekből így évelején meg biztos jut párezer egy nyolcórás munkaidőre.
Az apeknek nagyterhelhetőségű megbízható, gyors cuccok kellenek, amikhez nem kell hetente szervízt hívni.
Ehhez képest lófaszt se dolgoznak meg a pénzükért, csak azokat szopatják, akiket könnyű elkapni.
Nem igaz, hogy mindenhova csucskategorias fax kell. Az abszolut legdragabb fax a nemet Ebayen (egyesevel, nem nagy tetelben!) brutto 110000 Ft körül van ( cgi.ebay.de/BROTHER-MFC-8840D-DIGITAL-KOPIERER-FAX-DUPLEX_W0QQitemZ200074091912QQihZ010QQcategoryZ104374QQrdZ1QQcmdZViewItem ). Az en velemenyen szerint ezen a listan vegig 20-60% -os csusztatasok vannak, valami rokont palyaztattak valszeg. Koka ota tudjuk, hogy erdemes az informatikai cegnek az allamal szerzodnie ;)
"650 db munkahely kialakításához
szükséges irodabútor beszerzés (610
ügyintézői, 40 vezetői)"

Ez már érdekesebb infomáció. Tessék mondani, új munkahely? Mert ha igen, megyek pályázatot írni. :)
OK. Ez a szerver ennyibe kerül, kis hazánkban is léteznek cégek, amik évente akár több ilyet is vesznek (T-*, bankok, stb...), azonban azok a cégek szoktak programokat is venni hozzá. Az mikor fog bekövetkezni, hogy az APEH már nem csak floppylemezen meg pendrájvon fogad el adóbevallást, hanem figyelembe veszik, hogy több lehetőség is létezik az adatok átvitelére, például az internet.
infomáció=információ
Megyek inkább Friderikuszt nézni...
ez az a lista, ahol van valami borítékbontó automata 20onmilliókért?
Még ez a közbeszerzés érne meg egy TWÁ jegyzetet. Iszonyat összetett eljárásrendszer, szakértők tömege, hatalmas költségek, közben meg alig van már olyan ahol ne lehetne tudni ki lesz a nyertes.
Dömper: az APEH - a lista tanúsága szerint - SAS-t használ. a flopis bevallás persze röhej, meg a gagyi VisualBasic risszrossz program is, de speciel szerveroldalon szerintem akkor szóld meg őket, amikor a ti cégetek beruház egy SAS-ba ;)
a 200 milliós másik szerver valószínűleg szintén annyi. itt olyan adattárházakról van szó, amitől a nerd egyből elélvez ha meglátja (nekem a lista láttán felállt).
Scanner témában csak annyit, hogy én az irodában egy 3 millió forintos scanneren scannelek. és az még olcsó volt.
úgy van, ahogy Árpád mondja: amiben áram folyik, drága lehet, simple as that.
(és akkor még a *valóban* ipari berendezésekig még el se jutottunk, mondjuk egy bányáig vagy erőműig...)
ott van e! 42. pont, borítékbontó 37 db 17,5 millijóért!!!!
(de valahol futott már ez a téma...száni?)
nem kötekedésből, de aki nem ért az informatikához, az inkább ne kommentezzen olyat hogy összedob 1 ilyen gépet párszázezerből és megy rajta minden... pentium nem egyenlő itanium, athlon nem egyenlő opteron...
az 1-es bmw se annyiba kerül mint a 7-es, pedig bömbi mind a kettő... :/
asztali telefonok darabja 27 900 Ft-ért...
(oszt azé' ez mégiscsak közpíz!)
pu yi: IP telefóniáról hallottál már? túlélő rendszerek, mondjuk Cisco, hogy támogatást is kapj rá (ami állambácsinál szempont szokott lenni). keress rá a neten. ezek ennyibe kerülnek.
(még nem olvastam a hsz-eket)

TWA kődemagóg vagy éppen (megint).

szervergépek, így valószínűsítem, hogy komoly teljesítményre van szükség (mondjuk ha 1-2M internetes bevallással számolunk az elkövetkező években).

nem a titkárnőnek vették.
én elhiszem! de akkor ez miért nem így van nevesítve? ip telefonok központosított eljárás szerinti beszerzése. így ez nekem továbbra is asztali telefon és nem IP. (ettől még lehetek én a gyöpös...)
Vazze,

Nem tom igazából mi a f*szom kerül benne ennyibe, de legyen, ha az adócsalókat ezzel fogják elkapni.

Hozzáteszem, ez olyan mint amikor jobbról megy a fika, hogy a kormányzati luxusautók így meg úgy. Az is szánalom.

Ugyanúgy, mint amikor GYF vs. OV hogy asszonjja:
-De elnök úr!!!! Nekem nincs 3db A8-asom..

Jah. Nem is ettől vagyunk a szar mellet szaglani..

Lehet hogy drága, de ha ez az ára ez van. Lehet szeretni vagy sem.

A költségvetés nem ilyen jellegű tételektől van a tönk szélén, kedves balos ill. jobbos kommentelő társaim.
Shenpen 2007.02.01. 19:47:41

Mesélj nekem. Ki vagy? Amatőr szinten moháztál? Kíváncsi vagyok. Max a többi privibe.

Thx
"Nem tom igazából mi a f*szom kerül benne ennyibe, de legyen, ha az adócsalókat ezzel fogják elkapni."

ITT A PONT! :)
osi,

"15 db matrix nyomtató" te még mindig kovakővel csiholsz tüzet vazze?:)
Szerintem egyáltalán nem sok ennyiért egy szerver, sőt...

Főleg, hogy ha azt nézzük, hogy idén már nagyon sok embernek kell neten bevallani.

Azért a MOHAA-zós 3 GB-s prit idehozni elég gázos, hozzáértés nélkül érekes dolog szakérteni. Az a /6MB jelenti, hogy a procik viszik fel keményen az árat. Az a 3 GB-s proci /0,5MB-s volt max. Igaz, a MOHAA elment rajta faszán, de amit egy ilyen /6MB-s proci megcsinál egy óra alatt, ahhoz annak kb egy nap kellett minimum...

Jah, lehet 40-50 ezres szkennert is venni, csak amikor majd az adódat 300 000 helyett 800 000-nek nézi, akkor majd spórolhatsz te...
StormST ,

Mik vannak?! Te is moháztál? Meséljetek már vazze, kíváncsi vagyok.

Te ki lennél?:)
Ez a beszerzés kb. olyan, hogy a tetves hivatalnok eltudna szaladgálni két milkás suzukival is, de mindegyiknek a 6 milkás Passat kell ... Az APEHnak tökre felesleges ilyen szerver mivel egyrészt az egész elektronikus adóbevallásos rendszerük egy ultrafos, és inkább v.mi normális programozóbandát kellene felvenniük.
Carnivora,

A Suzuki-ig egyetértünk.
Off
Vazze! Mos monyja Fridinek a Feri, hogy valamelyik rokona írógépműszerész volt. Te Feri, az a Kádár volt! De a meg nem rokony!
ON
Ha elkapkodtam volna az ítéletet akkó mea culpa!
Nem, én nem mohaa-ztam, azaz csak magamban, én CS-ztem, de ez azért itt talán lényegtelen... :)
Egyébként nem nagyon értek ilyen szerver témákhoz, de ha már pénzt ad ki v.mire az állam, miért nem SUN-t vesz?
Tiko 2007.02.01. 21:47:32

Egyetértesz majd tovább is, ha neked kell használni a cuccot :))
hmm, kompatibilitás? bár nem értek túlságosan hozzá. kérdezzetek mohától:)
Nando,

te tutira megvenned ay 1200 dollaros kalapacsot 1000-ert.
ami ott a papiron szerepel az a hulyeseg csimborasszoja.

ha performanciara van szukseged, nem intel intaniumot veszel, hanem tobb, kisebb dual/quad core xeon szervert.

ha internetes bevallasokat kell processzalni, akkor daralni kell, sok io muvelet van. erre ez az ocsidoboz 13 millaert eleg karcsu, mert az arabol egy komplett szerverfarmot vehetsz. kulon erdem pl a belso scsi hdd, amikor ott van a fibrechannel kontroller is. az adatbazisos nepek szoktak eroltetni a lokalis swap disket, de hogy mirrorozva legyen...

peldanak okaert a HPnel most a bl20p bladeszerver darabja 250kHUF. ha belekerul az fc adapter + meg + cpu + ram, akkor lesz belole 1 milla. de meg igy is 13 db jonne ki a cucc arabol. a haromebol meg 33.

nyilvan a HP-UX licensz is rohadt draga. magam se tudom, mi es miert vesz meg HPUX-ot. max megszokasbol. mert keves olyan alkalmazas van ami napjainkban nincs megportolva solarisra vagy linuxra. de hat az meg budos, mert (majdnem) ingyen van. az allami szervezetek es a bankok betegesen vonzodnak a HPUXhoz, pedig semmi kulonleges nincs benne.

(az lesz majd a jo, ha valami javas alkalmazast tolnak rajta, hogy adatbanyasszanak. valoszinuleg annal lassabban nem is lehetne megcsinalni majd a dolgot.)

de nem kell megilyedni, mert ez meg a jeghegy csucsa. a gmo siman leszallit barkinek egy dualxeon szervert 20 millerert, pedig mar 1 alatt is nagyon jokat lehet venni.
ja, hogy az ultra-fault-tolerant. de meg igy is csak 1+1 redundanciat tud. az aranak otodeert lehet venni negy jobb teljesitmenyu gepet, amik adott esetben - hibamentes idoszakban - meg egyutt is dolgozhatnak, es 1:N redundacniat birnanak. a vilag egy jo ideje a furtozott kis gepekrol szol, nem a mamutokrol.

de hat az megse 20misi. es valami oknal fogva az allami szervezetek imadjak a stratus szervereket.

ami a legjobb, hogy gyakorlatilag NINCS TERVEZES, NINCS MERETEZES. mire kell pl. az apehnak 6 9es rendelkesre allo szerver? vagy jo otlet-e ugy behasalni adattarkapacitast, hogy arrol a tenyleges esetet megvizsgalva kiderul hogy akar 300 evnyi adatot tud tarolni torles nelkul?

de tenyleg igaz, hogy ez semmi. kerekitesi hiba. vasbol nehez meggazdagodni. a support az mas. a sw fejlesztes, a rendszerintegracio, az oktatas. ott mar van lecso.
de ezek is apropenzek az autopalyahoz meg a kormanyzati negyedhez kepest. vagy akar a parlament fenntartasi koltsegeihez.
Carnivora,

LoL:) Lenni pitzi ApÉh ellenőr?:))))
Carnivora

Aha, szóval felesleges...

Végülis tényleg, ha azt vesszük, hogy az országban jelenleg az APEH dolgozza fel a legtöbb adatot évente ebben az országban. Az elektronikus bevallásuk meg lehet, hogy tényleg fos (én nem használtam még), de ha azért nem tudna bevallani akinek kötelező, mert beszartak a fél milkás, fusiban összedobott szerverek (mert ilyet is lehetne venni...), akkor meg azért menne a sírás...
StormST,

Azzé valljuk mán be hogy gáz. Legtöbb adat lehet hogy igaz, de azért IT-ben alulmúlunk még egy pár országot. Én sem adom be elektronikusan, te sem, de mégis akkor ki?:)

Persze, ez csak akkor igaz, ha kifejezetten erre kell.
Tiko 2007.02.01. 21:52:40

Lehet azok is szívnak vele én felhasználó vagyok.olyan idegesítő kibaszott hibákkal van tele, mint anno a Neptun volt a suliban ... :))

StormST 2007.02.01. 21:52:42

AKKOR PEDIG VEGYENEK EGYSZER MINŐSÉGET - SUN - , HA tényleg az adatfeldolgozásra kell. Ez a HP nem biztos többet bír, mint a sufi. -
+++

Amúgy sztem nem olyan nagy gáz. Fentebb a kolléga említette, hogy lehet olcsóbban, de szerinte is aprópénz. Sztem is.
Tiko

Tudod ki vallja be? Akinek kötelező! Ugyanis vannak ilyenek, pl a tegnapi bevallás kötelezően netes volt, legalábbis amennyire én tudom...
Tiko 2007.02.01. 21:57:44

Mindenki elektronikusan köll, hogy beadja , aki vállalkozó .) van pár százezer ember. -
ooo,

lemaradtam valamiről srácok? aki vállalkozó annak kötelezően elektronikus anyámmegdugom? tényleg?
Hát azért a HP se éppen fos...

Nagyon sok helyen használnak HP szerverket, a HP-nek ez a legerősebb ágazata, nem a nyomtatók, szkennerek, stb...
asszony aszonjja hogy csak EVA-soknak kell elektronyikusan. Igaz ez? Ö se bizti benne 100-ra:)
Tiko 2007.02.01. 22:01:14

Jah idéntől már általánosan tavaly még csak bizonyos bevételszint felett.
Ügyfélkapuról pl. hallottál már Tiko?
Nem. Még még nem. Elmondod?
okéj, látom. köcce.
Elektronikus úton havonta bevallást kell tennie az állami adóhatósághoz az adó- és társadalombiztosítási kötelezettséget eredményező magánszemélyeknek teljesített kifizetésekkel, juttatásokkal összefüggő valamennyi adóról, járulékról és egyéb adatokról a következőknek:
minden kifizető és munkáltató, (ideértve az egyéni vállalkozónak nem minősülő magánszemély munkáltatót is),
megyei (fővárosi) munkaügyi központ,
a kiegészítő tevékenységet folytatónak nem minősülő egyéni vállalkozó,
Magyarországon bejegyzett egyház,
a szakképző iskolai tanulót tanulószerződés alapján foglalkoztató adózó,
a Magyarországon be nem jegyzett foglalkoztató képviselője vagy a foglalkoztató képviseletében eljáró foglalkoztatott
Honnan veszitek, hogy egy CPU 6 Megas second level cache-el 100x gyorsabb, mint egy 2 megas????

Masik: Azert a szervereken kivül meg van a listan egysmas, amit semmilyen supercluster dumaval nem lehet kimagyarazni.
Carnivora,

"a Magyarországon be nem jegyzett foglalkoztató képviselője vagy a foglalkoztató képviseletében eljáró foglalkoztatott"

Bazze nagy szolgálatot tettél. Ez vonatkozik rám, ha jól értem. Holnap utánajárok ennek. Tényleg köszi!
Carnivora,

Tudsz nekem erről linket adni ide? plz. előre is köc.
0. mavo: te miota dolgozol a HP-nel ?
1. 13 millaba siman kerulhet 1 szerver
2. ugyanez a szerver 1/4 annyibol is kihozhato
3. ebben a konfiguracioban nem igazan tudom elkepzelni mire is jo ez szerver az APEH-nak, sem web, sem statisztikai, sem fileszerverre nem huzhato ra igazan (jo biztos, van aki vitatkozik ezzel).
4. minek 99%-os rendelkezesre allas az APEH-nak, na az ilyen hazugsagok miatt is kerulhet ennyibe...
5. azert dragabat nem olyan konnyu talalni.
sparkey6

Természetesen nem minden esetben gyorsabb 100x, de azért nem kevéssel gyorsabb...
Tiko 2007.02.01. 22:14:10

Érdemes regisztrálni magad vannak poénos dolgok a magánszemélyeknek is pl. megnézheted mennyi lóvét nyúltak le érted a kórházak a tb-től :)
Carnivora,

Ha jól tudom ahhoz kell egy önkorm. jóváhagyás vagy mifasz.

De az előző szövegedhez tudsz adni egy linket?
Tiko 2007.02.01. 22:20:30

Nem vagyok annyira jártas , azért a témában. Bocsi. Keress meg v.mi könyvelőket mindenképpen , mert a legtöbb beadási határidő február 10.-12. aztán, ha neked is kell ilyesmi kapod a büntit majd. Én csak azokat a cuccokat ismerem amik rám vonatkoznak.
Nagy. Vas. Valami. Alátét.
Mialátét bazmeg?!
Okké,

De azt amit benyomtál honnan szedted? Nem nekem kell, hanem a könyvelőnknek kellhet. Mivelhogy mi nem vagyunk bejegyezve..
Tiko 2007.02.01. 22:24:13

Okmányirodába kell bemenni a legtöbb idő a sorbanállással megy el max. a regisztráció secpec megvan.

Tiko 2007.02.01. 22:24:13

www.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu/szolgaltatasok3/jarulekbevallas/kinekkell.html

Egyébként elvileg ennek az ügyfélizének is van zöld száma meg e-mail, ahol lehet kérdezni. Mondjuk annyiban korrektek, hogy egyszer, mikor fél órán át foglalt volt a zöld szám egy e-mailban elküldtem őket a kurva anyjukba, és 10 percen belül visszahívtak , és válaszoltak a gondjaimra :)))
Carnivora,

Egy sörre a vendégem vagy! Köszi szépen!!!
Tiko a könyvelő vágni fogja mi a szitu, ha elmondod neki mivel foglalkozol ...

"a Magyarországon be nem jegyzett foglalkoztató képviselője vagy a foglalkoztató képviseletében eljáró foglalkoztatott"

-

Én ezt igazából nem tudom mi nekünk van egy KFT-nk meg faterom EVA-s ott eleve küldte az APEH az év végén a felszólítást a regisztrációra. -
Elomndom mi Carnivora,

4 alapítvány műxik kormányközi egyezmény keretein belül, az egyik az ahol én dolgozom:) Mentesülnek egy csomó dolog alól:) Persze az adó alol nem:(
de ez csak egy példa, tuti többen vannak, plussz már enyhén illuminált állapotban vagyok, lévén a barátaim most húztak el nemrég, szal bocs a helyesírásért:)
hátezkésssssssz. Ha ti sem elektronikusan valljátok be az adót,akor ki?????
Engem az lep meg, hogy Tiko nem tudja, hogy neki elektronikusan kell-e bevallania, ha az e-bevallás körbe tartozik ... Vicc, hogy az állam, amely milliárdokat ad reklámra ilyen fontos témakörben nem tájékoztatja a jónépet.

Bizonyára utaznak a büntis pénzekre. -
Carnivora,

Igazából nem az én dolgom, lévén én csak egy gyalogos vagyok a sakkpályán. Ezért nem tudom.
jó8 mindenkinek. bb
Amit, 2007.02.01. 21:02:07 -kor írtam, visszavonom, állítólag fejlődik az APEH, és lehet interneten is adóbevallásokat feladni.

Ez esteben, hajrá APEH, csak így tovább, ügyfélcentrikusan... :)
Drávapiski Magyarország legliberálisabb faluja
Meggyőzték az embereket, hogy a jövő a liberális eszméké
február 1.

Az utóbbi hónapokban több száz fővel gyarapodott az SZDSZ tagjainak száma Baranyában. Van olyan falu, ahol a lakók csaknem 60 százaléka párttag lett.

-

Itt van egy új poénos téma Árpád számára :))) hirtelen, hogy terjed a liberálizmus :))
Carnivora, nekem is tetszik a dolog. Meg lennék döbbenve, ha mondjuk Drávapiski lakóit meginterjúvolnák a liberális eszmeiségről, akkor ők nem rögtön vágnák Hayek, Friedmann stb tanait...
Esetleg még belecsapnának egy kis Fukuyamába is..., bár túl sok a jóból. Szerintem egy legyintéssel elintéznék a műveletlen riportert!
Engem az sem lepne meg, ha ezeknek a falvaknak a lakossága alapvetően analfabéta kisebbségiekből állna , és bizonyos jutattásokért cserébe beléptek a pártba :)))
engem is ez foglalkoztat egész este, egy liberális falu hehe!

drávapiskinről még a végén kiderül hogy egy titkos kis falu ahol cannabist termesztenek és a kocsmában pálesz mellé van bong is.

ja és oda jár le kóka is hétvégente...
Milyen témáról maradtam itt majdnem le!

Árpi, a szerverekbe nem érdemes belekötni, annyit írnak rá, amennyit akarnak. Ha belekötsz, akkor az a válasz, hogy próbálj egy normál PC-be 16 GB RAM-ot tenni.

Persze más kérdés az, hogy mi a francnak ilyen szerver. Pl. az olyan kis csóró pöcs cégek, mint a Google, össze tudják rakni egy raklapnyi tajvani gagyiPC-ből a 2^x db-os grid-jüket, ami természetesen az itaniumos "szuperszervereket" lazán veri, ha meg elromlik benne valami, a sarki közértből lehet pótolni. Mert ők csórók, csak mi vagyunk ilyen kiba.. gazdagok.

Egyébként vagy egy hónapja valameyik előző postod kapcsán én is itt háborogtam, én az 50 rugós mérnöki óradíjakat sokalltam.

De végső soron még nem is az árakkal van problémám, hanem azzal, hogy a sok csúcsszuper cuccból egy fostalicskát bírnak csak összerakni, Abev-estől, floppy-s NYENYI-stől, ügyfélkapustól, mindenestől, állandó akadozásokkal, belassulásokkal. Beszólni komolyan meg senki nem mer, aki nem akar egy kis váratlan adóellenőrzést a nyakába.


(Nem OFF, de műszaki szöveg):

Egyébként irtó komolyan veszik magukat a nagy szerverforgalmazó cégek (nem csak a HP, az IBM is), közben meg -- ha valami problémád van -- kiderül, hogy nem különbek, mint a sarki informatikai bálásbutik.

Nem a levegőbe beszélek, 2000 óta ezt csinálom. Hoztak már nekem cserére ki olyan SCSI vinyót (a hivatalos szerviz!), ami hót por-mocsok volt. Megnéztem rajta a dátumot, három évvel azelőtt gyártották. Valahol futott már egy-két kört...

Vagy pl. IBM: kijön a szervizes, megállapítja, hogy a VRM modul adta meg magát (szinte típushiba, gyakran döglik ki). Azt mondja, két lehetőségem van: nincs éppen raktáron, megrendeli, egy-két hét, addig áll a cucc. B verzió: kiveszi a másik processzorét, és beteszi a rossz helyére. Igaz, hogy akkor bővíteni nem fogjuk tudni később. Komoly cég...

Valahogy leszoktam a márkás gyári szerverekről: a proci ugyanaz, a RAM ugyanaz (rossz esetben gagyibb, mint az a Kingston, amit én veszek), az alaplap általában nem jobb, csak elcseszettebb (pl. Gigabyte alaplap direkt az IBM-nek írt BIOS-sal), a vinyó ugyanaz, a ház egy nagy szar (made in China, patognak le a műanyag fülek róla), ráadásul semmivel nem kompatibilis. Akkor meg minek vegyem meg háromszor annyiért?

dark future · www.andocsek.hu 2007.02.01. 23:59:47

Mondjuk megnézem pl. egy SUN szintű gépet, mikor dobsz össze otthoni alkatrészekből ...
-mi a gond a 16Gb rammal, win98 ?
-belekotes: amig a kissebsegi biztosnak biturbos audi jar, addig a ebbe a szerverbe se lehet belekotni, minden egyeb esetben siman.
Carnivora: a SUN az milyen mertekegyseg ?
"Mondjuk megnézem pl. egy SUN szintű gépet, mikor dobsz össze otthoni alkatrészekből ..."

Itt nem arról a kategóriáról van szó. Arról, amikor dual Xeonokat, dual core-okat adnak aranyárban. Amit egy kis utánajárással simán össze tudsz dobni.

Meg arról, hogy a "csóró" nyugati cégeknek nem büdös grid-eket összerakni, bezzeg a gazdag magyar állami cég nincs rászorulva, megveszi a "szuperszámítógépet", ami öt év múlva ugyan ócskavas lesz, veszélyes hulladék (mert már néha akkor is majdnem az, amikor megveszik...), de nem baj, megvesszük.

A legmókásabb, amikor HP/IBM szakértőket hívnak, hogy megkérdezzék: szerintük mire van szükségük.

Sok témában nem vagyok jártas, ebben speciel valamelyest igen, és azt is tudom, hogy megy a dolog, had' ne részletezzem...

nomac 2007.02.02. 00:09:10


Szerverek terén a minőségé :)
Egyébként a nagy üzlet (mint írtátok fentebb) tényleg nem a vas, mert azért szállítani is kell valamit. Jobb a szoftver, még jobb a support, annál is jobb a szakértés, a csúcs a tanácsadás. Pl. amikor jó pénzért tanácsot adsz, hogy vásároljanak a cégedtől :-).

Az is igaz, hogy ezek aprópénzek. Jó boltokat pl. itt lehet mazsolázni: www.nart.hu/szerzodesek.php

A 13 millás szerver fütyi ahhoz képest, amik ott elmennek...

Azt pl. nagyon bírom, amikor a közbeszerzések lebonyolításáért fizetnek ki jó nagy zséket:

"Egyes közbeszerzési eljárásokban való szakértõi közreműködés, eljárások elõkészítése, lebonyolítása, pályáztatás lebonyolítása során történõ közreműködés, nyertesekkel megkötendõ szerzõdések elõkészítése. 35.250.000,-Ft+ÁFA" www.nart.hu/szerzodes.php?id=112


"Beszerzési tárggyal kapcsolatos ügyekben folyamatos rendelkezésre állással minden felmerülő szakmai kérdésben tanácsadási tevékenység, szükség esetén külső szervek, intézmények részére készülő dokumentumok, összefoglalók, jelentések elkészítésében közreműködés, szakmai háttéranyagok elkészítése. A Beszerzés tárgyához kapcsolódó közbeszerzési eljárásokban szakami tanácsadás, igazságügyi szakértői minőségében jelentés készítése. 12.250.000,-Ft + ÁFA"
www.nart.hu/szerzodes.php?id=216


"Általános megállapítások, következtetések összefoglalása, amelyek a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésében érintett szervek, intézmények és szakcégek munkája során, illetve az oktatásban felhasználhatóak, a szakmai közvéleménnyel megismertethetők, annak érdekében, hogy a gyorsforgalmi úthálózat létesítményeinek beruházási költségei csökkenthetőek legyenek. 19.500.000,- Ft + ÁFA"
www.nart.hu/szerzodes.php?id=196

stb. stb.

Bizonyára ezeket is ki lehet dumálni, lehet bizonygatni, hogy mi miért hasznos és fontos...

Nem mondom, hogy nem drága ez a szerverpakk, de:
* lehet azzal jönni, hogy a Google is tajvani szutykokból rakja össze az amúgy nem-piskóta hálózatát (honnan tudod? nekik is melózol, dark future? :-)), csakhogy nekik ha egy gagyiware hardver kiesik, az nem mondjuk harmincból, hanem százharmincezerből esik ki - who cares?
* egy ilyen pakkot nem egy évre vesznek, mint ahogy egységsugarú script kiddie veteti apucival a csúcskategóriás videokártyát, hogy jól menjen a bánat tudja milyen gyilkolászós-belezős gáma a vason, hanem 4-5-6 évre;
* aki az "elfut Linuxon" indokkal jön, az talán a büdös életben nem dolgozott olyan nagyvállalat keze alá, aki néha majdnem azt is előírja, hogy az operátoron milyen színű alsógatya legyen, valamint nem számol azzal, hogy egy már valószínűleg meglévő csomagnak kell futnia a vason, aminek az átportolása emberórában számolva éves nagyságrendet jelenthet.
* ha valakinél, akkor épp az adóhatóságnál legyen legalább "ötkilences" a rendelkezésre állás (99,999%). Segítek: egy év alatt ez valamivel több, mint 8,5 (nyolc és fél) óra kimaradást jelent - ezt egy zsebszámológép nem fogja megcsinálni. Mondjuk ezt egy magára valamit adó kisvállalkozás a levelezőszerverétől is elvárja, nemhogy az adóhatóságtól.
Summa summarum: ezen a cuccon nem hiszem, hogy olyan nagyot lehetett volna spórolni.
"Mondjuk ezt egy magára valamit adó kisvállalkozás a levelezőszerverétől is elvárja, nemhogy az adóhatóságtól."

Szoktál APEH-nek elektronikusan adóbevallást küldeni? "Ötkilences" rendelkezésre állást tapasztaltál?
Több kérdésem nincs.

SzaboZsee 2007.02.02. 00:57:13
"lehet azzal jönni, hogy a Google is tajvani szutykokból rakja össze az amúgy nem-piskóta hálózatát (honnan tudod? nekik is melózol, dark future?"


Sajnos még nem. ;-) De lehet róla hallani ezt-azt, pl.:

"The first Google search engine – built with 30 off-the-shelf PCs running the free Linux operating system – is a case in point."

"The result was simple, powerful, flexible, and highly scalable – as evidenced by the fact that Google’s architecture remains essentially the same now as then, though with about 1,000 times as many machines."

www.google.com/enterprise/pdf/google_simplicity_enterprise_wp.pdf


Gazdag szegények. Szegény gazdagok.
>legalább "ötkilences" a rendelkezésre állás (99,999%). Segítek: egy év alatt ez valamivel több, mint 8,5 (nyolc és fél) óra kimaradást jelent

az 5x9-es rendelkezesreallas 5 perc 15 masodperces kiesest jelenthet evente. szokasos resze a 24 oras helyszinni technikusi ugyelet.

ahhoz, hogy egy program clusteren mukodjon nagyon odafigyelve kell megtervezni/megirni. az egyedi szoftverek elenyeszo reszet irjak igy. azon sporolnak, es hardveren soxorosan megfizeti az arat.
a google a sajat rendszerenel nagyon figyelt, hogy load-balancing clusteren is fusson. van naluk vagy 50 kulonbozo, mindegyikben sokezer geppel.

az, hogy egy szamitogep mennyibe kerul nem merce, az a merce, hogy milyen feladatot old meg mennyiert.
talan nem azert vettek ezt, hogy emulatorban soliterit jatszanak.;)
ACHTUNG !!!!!!!!!!!!

Most, hogy a sok szövegelés után megnéztem a szerver-specifikációt :-), látom ám, hogy a számítás valószínűleg el van kúrva, nem kicsit.

A legnagyobb tételt jelentő 16 GB-s memóriamodulból (potom USD 27300/db) ugyanis nem tudsz beletenni kettőt + még egy 8-ast is, mert a szerver max. 32 GB-t tud lekezelni... (h71028.www7.hp.com/integrity/cache/332442-0-0-99-177.html)

Azaz nem 40 GB RAM van egy-egy szerverben, hanem kettőben van 16GB, egyben meg 8GB, mert másként nincs értelme. Ez így gépenként minusz 5 miller, ill. a harmadiknál mínusz kb. 7.5 miller, a számításhoz képest.

Egyébként 40 GB-ba nagyjából be lehetne cache-elni az összes magyar adózó bevallását egyszerre :-).

Árpi, egyébként nem az lenne a legegyszerűbb, ha megkérdeznél vmi APEH fejest, hogy mi az ábra szerver ügyben? Újságíró vagy, téged csak nem hajtanak el.

dark future!
.
.

Akkor mégis lenyúlás?
.
.


Nagy zavart éreztem az erőben, mert majdnem tisztességes volt valaki!
De így megnyugodtam.
Minden működik a szokásos módon!
he-he
baszki már.
megkongatom a harangot, aztán pironkodva körbekiabálok, hogy vakriadó volt, aztán mégis ég a ház?

tanulság: akár loptak, akár nem, ilyen bonyolult cuccokat érdemes szállítani az államnak.
Azt mondom, induljunk ki mindig abból, hogy lopnak!
Egyébként hogy kb. értsétek a szerver-cuccok árképzését:

A Kingston (PC-szinten etalon, pl. 5+ év jótállást adnak a cuccaikra, nem véletlenül) 1 GB REG ECC kutyafüle DDR 266-os modul (KVR266X72RC25/1GD) listaáron kerül 19110 Ft+ÁFA-ba. A 2 GB-s modul nettó 51 eFt, 4-est hirtelen nem lelek, de kb. ez a nagyságrend, nagyvonalúan számoljunk nettó 150 eFt-tal.

HP (IBM, Dell, bárki) vesz ilyenből négyet (általában nem ilyenből, ennél gagyibból), feltesz egy kis NYÁK-lemezre 4 DIMM-foglalatot (10 dollárért legyártják a kínaiak), beleduggatja. Aztán aszongya, ez az AB475A memory quad, és kiteszi rá a 27300 dolláros árcédulát. Mer' ez speciális, meg HP, meg szerver, meg REG ECC, ahhh.

No így kell hatékonyan 800%-os hasznot gyártani :-)

"tanulság: akár loptak, akár nem, ilyen bonyolult cuccokat érdemes szállítani az államnak."

Sőt még jobb business bonyolultan-és-körömönfontan-megfogalmazott-című-nagyon-nagy-okosságnak-tűnő tanulmányokat szállítani, lásd párral fentebb.

"Általános megállapítások, következtetések összefoglalása, amelyek a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésében érintett szervek, intézmények és szakcégek munkája során, illetve az oktatásban felhasználhatóak, a szakmai közvéleménnyel megismertethetők, annak érdekében, hogy a gyorsforgalmi úthálózat létesítményeinek beruházási költségei csökkenthetőek legyenek."

Az annyi, mint 19 millió 500 plusz ÁFA, erre a számlaszámra, 8 munkanapos határidővel, köszöntem.

0. mavo: te miota dolgozol a HP-nel ?

És nem is fogok soha. Fikázni meg szeretem.

2. ugyanez a szerver 1/4 annyibol is kihozhato

Írtam, és azt is, hogy utána kenheted a hajadra. Főleg support nélkül.

3. ebben a konfiguracioban nem igazan tudom elkepzelni mire is jo ez szerver az APEH-nak, sem web, sem statisztikai, sem fileszerverre nem huzhato ra igazan (jo biztos, van aki vitatkozik ezzel).

Én sem tudom, mire hasznáják, ez van.

4. minek 99%-os rendelkezesre allas az APEH-nak, na az ilyen hazugsagok miatt is kerulhet ennyibe...

Na, ez a konkrét marhaság, de nem az APEH részirű. Ha rákérdezel, elmesélem, miért, és azt is esetleg, mire jó a 24/7. Megjegyzem, HP support nem is drága.

5. azert dragabat nem olyan konnyu talalni.

Muhaha. A fiatalok ajánlgatnak itt mindenfélét, és ha már, akkor lehet valami hasonló összegért munkaállomást is venni ...
dark future,

Te látod a jövőt, ez van.

Mert igen, minek venni egy jó szervert, ami aztán elketyeg 600-800 Watton, amikor vehetek helyette ojcóé 64 darab cerkás gépet (konkrétan kijön 3 misiből, tehát 10 misi spór), ami aztán elketyeg 16 kilowatton.

Ja, és hogy az 64 UPC-t is jelent jobb helyeken (ajvé, de mondjuk akkor a 16 kilowatt is 20 már), meg egy minima egy millás switchet is (igen, tudom, meg lehet két kilóból i, de azt használd te clusterre), meg ha nem vagy prosztó, akkor némi kábelcsatornát, fali aljat, megez, megaz?

Kicsire nem adunk, a nagy meg nem számít.
denever 2007.02.01. 21:52:04

a 13 miskából 2×90 ezer a HUX, sztem erőltesd még ...
(hozzáteszem, én nem vennék soha HUX-ot)
Hát, ez mindösszesen (az ingatlan jellegűeket évesítve aka amortizáció)
4,6 milliárdocska.

Egy szerver egyébként simán kerülhet ennyibe, még sokkal többe is (mondjuk egy full redundáns szerver, ami bankkártya-tranzakciókat végez 24/7/365 100%-os rendelkezésre állással, na ott kezdődik a tánc)

Nekem a listában inkább az olyan, emberközelibb tételek szúrnak szemet, hogy pld. a revizori laptopokra 275e Ft / darab összeg jön ki előirányozva. Na most ez tényleg egy középkategóriás laptop ára, de lehet kapni bruttó 180-200 körül is, oprendszerrel, wifivel. Nem tudok olyan revizori feladatot elképzelni, amihez ne lenne elég bármilyen alapkategóriás gép memóriabővítéssel (512M nevetséges a low-end gépekben).

Ráadásul nagy tétel is bejátszik. Tehát olcsóbbnak kéne lennie.

Az a látszat, hogy ezek az állami mammutok mindenből túl jót vesznek, és azt se túl olcsón. Ami egyébként a nagy magánmammutokra is igaz, csak ott nem mi álljuk a cechet, ha nem vagyunk ügyfelek.
dark future · www.andocsek.hu 2007.02.02. 03:18:58

Én azért némi tesztelést, párba / quadba válogatást, hibatűrési vizsgálatot még vélek ott, + a support, szóval máris csak mondjuk 400% az a haszonkulcs :D

Guruk! Erősen normalizált, kb 2 terabyte-os adattárház kiszolgálására milyen szervert kék venni? Hadd tegyek javaslatot :D
dark future · www.andocsek.hu 2007.02.02. 02:44:39

Azt nem hiszem, csak ha előbb OCR-rel felismertetik, vagy a diákok beverik. Azért egy szkennelt TIFF elég nagy tud lenni :D
"Most már értem, miért olyan hatékonyak mostanában az APEH munkatársai. Vajon ki mindenki passziánszozhat ezeken a kütyükön?"

HP-UX alatt? senki.

ezeken nem windows fut, hulyegyerek.
"Egy switch meg 133500 Ft. Ezek tenyleg mindenbol premiumot vesznek."

mivel napi 24 oraban uzemelnek a cuccok, es az sem artana, ha nem menne tonkre, talan nem is csoda, hogy premiumot vesznek.
"Mondj három olyan célfeladatot az APEH-nál, amihez szükség van ilyen szkennerekre!"

öööö... napi 8 oras uzem?

vegyel egy 10 rugos szkennert a tescoban, es dolgozz vele *folyamatosan*, par ora mulva le fog rohadni.
"Ez a beszerzés kb. olyan, hogy a tetves hivatalnok eltudna szaladgálni két milkás suzukival is, de mindegyiknek a 6 milkás Passat kell ..."

kiszamoltad, mekkora szamitasi kapacitas lenne elegendo az APEH-nak, kedves szakerto baratom? nem? akkor pofa sulyba.
"Egyébként nem nagyon értek ilyen szerver témákhoz, de ha már pénzt ad ki v.mire az állam, miért nem SUN-t vesz?"

gondolom mert platformvaltas eseten nem akarjak ujravasarolni a licenceiket, meg ujraforditani mindent, amit fejlesztettek HP-UX-ra. vagy lehet, hogy nincs ra Caché. millio oka lehet.
Én meg japán marhahúsra vágyom.
Nem tudom, miért van mindenki ilyen kurvára felháborodva. Azért gondolja már el mindenki, hogy hány cég, és magánember adózik Magyarországon. Mennyi áfát igényelnek vissza, stb. Akkor is mindenki felhördülne, ha egy este közölné a híradó, hogy mindenki adja be az adóbevallását újra, és majd 10 hónap késéssel utalják vissza a pénzeket, mert összeomlott az APEH informatikai rendszere.
Szar eszközökkel nem lehet dolgozni.
na! hát mégiscsak az a legszebb a dologban, hogy ennyivel elintézhető a dolog: valszeg lopnak, de ez aprópénz a többi milliárdos tételhez képest...

szerintem meg egyáltalán nem trendi dolog kicsiben sem, nagyban sem lopni. meg nem is elnézhető "csíny" vagy mi a szar... az ilyen közbeszerzésektől meg kihullik az ember haja - mintha direkt a korrupcióra lett volna kitalálva.
pu yi!
Közbeszerzési pályázatokat írtam 2 évig. Ha szabad kezet kapnék 10 percre, átírnám neked úgy a törvényt, hogy a megtakarításból minde háztartásba jutna 30 millás szerver.
ahmet! akkor húzzunk bele (vagy ez egy szar választási szlogen volt?).... vagyis hogy hajrá (ja ez is)... szóval hol az az új párt, Árpád?! kéne már nagyon! (bár nekem nem kell 30 millás szerver. se.)
Pár évvel ezelőtt a megyei földhivatalok informatikai rendszerének korszerűsítésekor a Sun-ék is adtak be hasonló értékű pályázati anyagokat, igaz az EU-s pézbő ment volna. Akkor aszonták h minek oda ien cucc, a szerencsétlenjei úgyse tudják használni még az írógépet sem, hátakkor mit várhatnak. Nomeg ahhoz normális informatikai gárdát is etetni kéne tudni. Meghát ott mien adatokkal is foglalkoznak: mások vagyonával :)

Melleslegén belátom h az APEH-nak nagyobb szüksége van egy ilyen rendszerre, mint az atomkutatónak, vagy a paksi üzemnek.
Edelweiss

Miért vagy ilyen dühös? Érintett volnál Apeh SZTADI vagy HP vonalon?

Nem vagyok informatikus, csak -közeli. És nagyon nem szeretem, mikor az IT a fellegekből arrogánsan lenézi a nem unix-kompatibilis pórnépet.

Ténye, hogy [elképzelhető], hogy az Apehnek szüksége van ilyen cuccokra.

Amire viszont lenne sok ezresem, hogy nem teljesen a maximális költségtudatosság és a valós performancia-igények alapján lövik be általában a közbeszerzési pályázatokat.

Ha lopás, ha pazarlás, engem nem érdekel: egyiket se szeretem.

Ahmet

Én nem szervert szeretnék, inkább egy C2Duo 6800-as konfigot két giga DDR1000 rammal és Geforce 8800 GTX SLi-vel. :D

EGy Antec 600-as táp simán elviszi, úgyhogy az is lesz.

Meg egy pár nagyobb hangfal a Kef iQ sorozatból, a mostaniakat akkor berakom surroundnak :D



Edelweiss:

Akciooooooo!!!! Premium HP Swich 50%-kal occsobban, afaval, egyesevel vasarolva, csak itt es csak most: cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120081314891&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=002

A faxokrol mar irtam... ;)
Persze vannak ennel dragabb switchek is, de minek is kene olyan, mindenhova?
OFF:
mavo · mavo.blog.hu 2007.02.02. 06:06:31
"Mert igen, minek venni egy jó szervert, ami aztán elketyeg 600-800 Watton, amikor vehetek helyette ojcóé 64 darab cerkás gépet (konkrétan kijön 3 misiből, tehát 10 misi spór), ami aztán elketyeg 16 kilowatton."

Nem Celeronost, hanem pl. iPD 945-öst (2x 3.4GHz, 2x2MB). 35 eFt.

Ilyenből 64 db (=128 db procimag) gridben, egy rendesen megírt és optimalizált szoftverrel vs. HP rx2620 (2x1.6 GHz Itanium2) Haha. Hahahaha.... Ne hasonlítgassuk már. De még egy 3.06-os celeronos griddel se.

Persze ha nem a számítási teljesítmény a lényeg, hanem pl. fájlszervernek akarják használni... Mondjuk ahhoz is gratulálnék. De tényleg, mi a francra akarják használni? Egyből hármat?






Edelweiss,Ahmet:
kapszkodjal meg, ma mar a 100% rendelkezesi ido nem egy nagy elvaras, egy szervertol, ha igen, akkor remelem nem a szakmaban dolgoztok. Masreszt az itanium az egy szemet, plane ez, igazabol nem is er penzt. Teljesitmeny ? Csak sejtesem van, mennyi szamitassal jar, de szerintem siman elvegzi meg egy boti' pc is.
Mavo: akkor megkerdezem, miert kell 99% rendelkezesre allas az APEH-nel ?
Nagy atbaszes ez, sajnos sok ilyet lattam mar en is, es ami meg a csucs mikor mar a szoftverre nem is jut penz, meg nem is akarnak vele foglalkoznmi, inkabb hasznalnak egy regi szart, csak nehogy hozza kelljen nyulni, meg vesznek meregdraga szervert, amivel nem lesz jobb, de hatha...
dark future,

„Ilyenből 64 db (=128 db procimag) gridben, egy rendesen megírt és optimalizált szoftverrel vs. HP rx2620 (2x1.6 GHz Itanium2) Haha. Hahahaha.... Ne hasonlítgassuk már. De még egy 3.06-os celeronos griddel se.”

Naná, túloztam.

Ahogy te is.

„De tényleg, mi a francra akarják használni? Egyből hármat? ”

Hm, tehát gőzöd sincs. Úgy valóban könnyű csuklóból bírálni ... ,-)
mavo · mavo.blog.hu 2007.02.02. 11:26:35

Nem fogadom el.
Miben túloztam? Egy 64-es grid (még kp.szünetmentessel és hálózattal együtt is) árban valószínűleg alatta maradna. Számítási teljesítményben meg összehasonlíthatatlan.

Neked van elképzelésed, hogy mire akarják használni? "Erős" cuccnak gyenge, gyengének meg drága :-). Paramétereit tekintve, hmm... kissé kifutó modell, főként ennyiért.

De írtam már fentebb. Árpi azért újságíró, hogy ha érdekli a téma, akkor nyomjon egy emilt az APEH informatikai igazgatójának, és egyből ki lesz elégítve a tudásszomjunk.

Így meg csak találgatunk. Abban egyetértünk, hogy ez így komolytalan dolog.

Árpád, úgy tűnik, ez az ügy nem teljesen egyértelmű, de maga a téma elég fontos.
Jó lenne, ha lenne valahol egy melléklete a blogodnak vagy a zindexnek, ahol tényleg egyértelműen korrupciós ügyek megjelenhetnének.
A szorgalmas olvasók biztos ellátnák témával, csak legyen hozzá egy jó szakértő, aki leközli az ellenőrzött témákat.
Azért lenne jó kiemelni ezt az itteni kommentek közül, mert itt a 627. kommentnek vajmi kevés az impakt faktora...
nomac,

„ma mar a 100% rendelkezesi ido nem egy nagy elvaras, egy szervertol, ha igen, akkor remelem nem a szakmaban dolgoztok”

De, és láttam én már kárón pikket. (2003 Server képes magasról leszarni a saját policyjait, ha olyanja van, és akkor kezdhetsz mókolni, ja és alapból az Exchange open relay - jó, a 2003 Server nem oprendszer, de van, ahol azt igénylik) Ja, és az 5-ös pontodra visszatérve: ugyanabban a pdf-ben a 208 millás szerver? :-)

dark future

Abban igazad van, hogy nem friss a cucc, de ehhez számítsd hozzá, hogy cserébe _viszonylag_ ojcó is, és a 13 miska nem csak a vas és a szoftver.

Persze, bőven lehet ojcóbban kihozni, mi pl. egy HP-s irodai céltűzfal (kábé 400 ruccó nettó) helyett hoztunk ki hasonlót anyagárban 100 rudiból, plusz optelepítés, plusz konfig, és a végtelenségig kihasználható, ha rámjön az ötperc, olyan forwardingot állítok be seperc alatt, amilyet akarok, nem kell ISA felülettel baszkódni, mert persze nem 2003 Server + ISA, igaz, ez nem reverse DNS-ezik meg SPAM filterezik, de minek, arra ott az MTA patch.

A supportot viszont mi se csináljuk _sokkal_ olcsóbban, most, hogy belegondolok. Igaz, ötkilences üzem kell ott is.

Ettől függetlenül a HP egy név és kész. A fejlett Nyugaton sem barkácsoltatnak szervert a közintézmények, hanem megveszik brutál áron ... na jó, *nixból nem biztos, hogy HUX-ot vesznek hozzá ... ;-)

PS: van egy gyanúm, nem a számítási teljesítmény számít. Még ha nem is tudom mire kell nekik.

És ja, mail APEH-nek. :-)
mavo: azt meg nem irtad meg, minek is a 99%-os rendelkezesre allasi ido ?

2003 server = :)


„azt meg nem irtad meg, minek is a 99%-os rendelkezesre allasi ido”

Mert a levelezésük pl. azon megy. És mert olyanok ők. :-)

Hát ja, 2003 Server télleg kicsit LOL, bár van, ahol egész szépen elketyeg. Csak azt a hülye open relayt tudnám feledni ...

Csak hát *nixot ennyi feladatra felkonfolni macerásabb ugye. Igaz, aztán othagyhatod, jól elvan magában ...
OFF: A 2003 Servert azért nem kellene leírni. Simán felmászik a vasra, vannak hozzá rendes driverek, aztán ha jól be van konfigolva és stabil alatta a cucc, akkor békésen eldolgozgat. Ha nem cseszegeted és nem kreatívkodsz, akkor nincs vele gondod. Mondjuk komoly tűzfal funkciót elvből nem bíznék rá :-), (a Microsoft azért Microsoft marad), de egy gagyirouter + 2003 Server comboval a kisebb cégek elég jól elvannak.

Az SQL Server már kicsit neccesebb, bár ha éjszakánként újraindítod, akkor azzal sincs gond (valamiért időnként "el szokott fáradni", de újraindítás és újra fürge).

Az Exchange... no igen, az Exchange. Bár az új kevésbé horror, mint a régi volt.

hehe sok ámítástechnikus szakember:)
Hát sajnos egy PARisc Hp az ennyibe kerül.
Nem intel, nem mistral. Azért. A SUN se olcsóbb és az IBM sem.

Állítólag vannak számítások, hogy az intel alapu szerverek is tudják adni ezt a teljesítményt. De én még nem találkoztam olyan hozzáértővel, aki ezt el is hiszi.

Természetesen ezeket a vasakat is 2-5 év alatt nullára futtatják és lehet kihajigálni az utcára mert semmire nem jó. Az áldásos java technológia olyan erőforrás pluszt igényel, hogy hihetetlen.
Pukker 2007.02.02. 16:20:06
"hehe sok ámítástechnikus szakember:)
Hát sajnos egy PARisc Hp az ennyibe kerül. Nem intel"

"Állítólag vannak számítások, hogy az intel alapu szerverek is tudják adni ezt a teljesítményt. De én még nem találkoztam olyan hozzáértővel, aki ezt el is hiszi."

Má' megbocsáss, de az Itanium 2 az mi a f.szom, ha nem intel?
www.intel.com/products/processor/itanium2/

ha valakinek szerver kell, és mellé egy ajándék Lexus ezt dobja a kosárba:
sunshop.hu/konfiguraciok-118-arak
114mFt fincsi mi?
Mé' Má'így kéz alatt a hülyének is megéri,hát még nekünk,ráadásul még némely elvtársúr zsebe is tele lett.Nu,osz pont a'lészen a baj?Van itt még némi vajas dolog.
Lebowski35 2007.02.02. 18:42:39

Utána kellene nézni, hogy melyik közintézmény vezetőjének lett mostanában új Lexusa :-)

TWA,

A katalógust végig kell lapozni! :) I2ben a cacheméret MB mérete a hatványkitevő az árazási képletben.
3 szerver gondolom valami cluster hibatűrése miatt kell. A 20% diszkont a listaárban ilyen vevőnek, ilyen méretben jó?
Egy jól elqrt lekérdezési algoritmus azért ennek is megmutatja az éticsiga farvizét! :)

Gondolom az adóbehazudási rushra jól és időben fel kellett készülni, jaj az adózóknak, a nagy rabló felkészült.

Pukker: mi ez e hulyeseg, az Itanium sosem jott be, magyarul belinkeltem direkte gyengebbek keveert. Mar az IA-64 fordito tamogatas is akadozik, a kutyat sem erdekli mar, ez egy elavult szemet. Johetnek itt mindenfele cache, meg egyebb amitasokkal is, aki ert hozza, tudja, hogy gazdag ceg megteheti, de mas ertelme nincs, hogy megvegyed. Ugyanaz mint a IBM power cuccok, ott is le lettem ugatava, meg szerencse, hogy az Apple is rajott, es ki is dobta az IBM-et, fura modon, a kovetgezo gepuk, >4-szer lett gyorsabb az elozonel :) Mindent meg lehet indokolni, de ennek e szervernek ennyiert nincs ertelme, valojaban sehogyan sincs, de ezt elottem levok is irtak mar. Raadasuk miert aker egy 220cm-is majom a Vukik kozott elin, ennek sincs semmi ertelme... :)
nomac ?= No Mac

Erre nem tudok mit mondani, ha valamihez ez a szerver kell akkor ez kell. Ezek sajnos nem olyanok, hogy veszel hozza mas gyartotol...
Egy iyen szerver mindenesetre ennyibe kerul.
100%os rendelkezesre allas egy szervertol eleg komoly:) szolgaltatastol is. 99felett mar rengeteg penz.

Arpad
Vegulis nem baj, mert ezert valaki kapott zsebbe az tuti. Minimum akkor amikor az erre valo rendszert megvettek, aztan minden evben amikor a tamogatasi szerzodest alairjak. En a sulinetet mondtam, te meg lefoditottad.
Egy pár nem informatikai dolgot megjegyeznék, amit nem árt figyelembe venni.

1. A vitatott szerver és a linken található egyéb beszerzések TERVEK a 2007. évre, tehát még nem valósultak meg.
2. A szervert az APEH köteles az ún. központosított közbeszerzésben megvásárolni. Ez azt jelenti, hogy a MeH KSzF nevű szerve folytatja le a különböző termékkategoriákban a közbeszerzést, és a Kormány felügyelete alatt álló intézmények kötelezően ezen keresztül szerezhetnek be. Tehát, hogy kinek mennyi vándorol a sebébe azt elsősorban nem az APEH-nél kell keresni, mert ő csak kifizeti azt az árat, amit a KSzF kialkudott. (A KSzF egy adott kategóriába tartozó termékre több szállítóval köt megállapodást. Az azonos paraméterekkel rendelkező termékekből összeállít az intézmények számára egy katalógust. Így van ez a szerverek esetében is. Az APEH dolga az, hogy megnézi ezt az elektronikus katalógust és kiválasztja, hogy neki milyen teljesítményre van szüksége. A jogszabály értelmében két dolgot tehet ezután: a) megveszi a legolcsóbbat b) megversenyezteti az összes, az adott teljesítményű gépet szállítani képes szállítót.)
3. A KSzF által megkötött megállapodások a szokásosnál nagyobb supportot biztosítanak a vásárlóknak, mivel ez is része szokot lenni a kiírásnak. Ezért is tűnhet adott esetben drágábbnak. (Bár azt többen vitatták, hogy az ár sok-e.)

Informatikai megjegyzéseim:

1. Az informatika egy óriási aknamező. Az árak hasraütésszerűek. Mi kerül pl. a kormányzati gerincháló üzemeltetésében cirka 1 milliárdba évente? (Nyilván semmi, csak a MeH háttérintézményét és azon keresztül sokmindenkit kell etetni...)
2. A cégek úgyanúgy kartelleznek, mint más területeken. A korrupció is ugyanakkora, mint máshol a közbeszerzésben.

A közbeszerzéssel kapcsolatos megjegyzéseim:

1. A törvény 400 §-ból áll + egy tucat végrehjatási rendelet van. Olyan bonyolult, mint az adójogszabályok. Aki ehhez ért, annak nagy az értéke a piacon + a tanácsadók anyagi felelősséget is vállalnak, ha elqrják és megbüntetik a megbízót. Az informatikai tanácsadás is hasonlóan szép summába kerül, meg szerintem minden, ami tanácsadással kapcsolatos.
2. Senki nem állítja, hogy nincsenek lefutott pályázatok, DE: Évente kb. 1000 jogorvoslati ügy van (a kb. 4000 pályázatból), amiből 40 %-ban kerül kimondásra, hogy az értékelés jogsértő. Tehát nem könnyű csalni. Nekünk is volt olyan eljárásunk, amiben az egyik pályázó leborítékolta, hogy ki lesz a nyertes, aztán persze nem találta el. Szóval nagyobb a bizalmatlanság, mint amennyire azt a helyzet indokolná.
habosliliam 2007.02.08. 19:40:06

Két pontosítás: 2006-os tervezet, 2006-os szerződéskötésekkel, esetenként 2007-re áthúzódó teljesítésekkel.
A közp.közbeszerzés csak lehetőség, bizonyos értékhatár fölött kiírható (informatikai témákra is) nyílt/meghívásos pályázat, mint ahogy meg is tette az APEH több esetben is.


"Mi kerül pl. a kormányzati gerincháló üzemeltetésében cirka 1 milliárdba évente?"

Az EKG (Elektronikus Kormányzati Gerincháló) országos hálózat (természetesen az összes állami szerv lefedése vele még jóval odébb van), aminek az infrastruktúráját üzemeltetni is kell valamiből. Remélhetőleg (optimista vagyok :), és nem számolok a T-Com részvényes politikusokkal) egyszer a rajta menő VOIP telefonokkal költségspórolás is elérhető lesz vele.


A bútorbeszerzéséket nézzétek meg inkább, lehet hogy minden dolgozó saját Ikeából berendezett apartmanban dolgozik ?
"A közp.közbeszerzés csak lehetőség, bizonyos értékhatár fölött kiírható (informatikai témákra is) nyílt/meghívásos pályázat, mint ahogy meg is tette az APEH több esetben is."

Nem kötözködés miatt, de ez sajnos nem így van. A vonatkozó jogszabály értelmében (ld. 168/2004. Korm. rendelet):

7. § (1) Az 1. § (1) és (2) bekezdése szerinti szervezet a kiemelt termékek közbeszerzését a Kbt. szabályaival összhangban saját hatáskörben is megvalósíthatja, ha

a) a működéshez, fenntartáshoz szükséges kiemelt termékbeszerzés megvalósítása előre nem látható okból rendkívül sürgőssé válik és a hatályos keretszerződés vagy keretmegállapodás alapján a közbeszerzés határidőre nem lenne megvalósítható;

b) a kiemelt termékbeszerzés vonatkozásában nincs hatályos keretmegállapodás vagy keretszerződés;

c) lehetősége van más intézmény készletének átvételére, és az megfelel az állami normatíváknak;

d) a keretszerződésben meghatározott és az egyéb (pl. azonos szolgáltatási) feltételek tekintetében is mindenben megfelelő kiemelt terméket a keretszerződés szerinti árnál alacsonyabb áron tud beszerezni.

Tehát csak kivételes esetekben lehet saját hatáskörben közbeszerzeznie az APEH-nek, főszabály szerint az IT cuccokat a központosítottban kell beszerezni.
süti beállítások módosítása