W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Mágneslady

2010.01.27. 06:50 Tóta W. Árpád

A kampány nem a lovagiasság ideje. Konzervatív, liberális, sőt szocialista férfiak is örömmel tréfálkoznak Dávid Ibolya rovására, mintha sose nevelték volna őket illemre. Gúnykacajjal és durva beszólásokkal kísérik egy hölgy élethalálharcát, ahelyett, hogy azon gondolkodnának, hogyan tudnának segíteni neki.

A nő helye

Pedig csudálatos, és a fejlődő magyar társadalmat dicséri, hogy egy középkorú nő ilyen magasra hágott a politikában. Lassacskán a mérleg nyelve lesz, bár hogy mit is mér a mérleg, az még nem világos.

Alapvetően nőgyűlölő, mivelhogy zsigerien intoleráns társadalom a magyar, amin nem sokat lendített a kommunisták valamennyire egyenjogúsító stratégiája sem. Az országos politikában nő alig jelent meg, és ha mégis – Ratkó Annától Benke Valériáig –, akkor sem mint nemiséggel bíró lény. A Gogolák elvtársnőknek el kellett takarniuk a combjukat. Az egész kommunista táborban hatóságilag engedélyezett viccek alapanyaga volt az, hogy egyes államokat nők vezetnek, mint például Angliát vagy Izraelt. A nők helye a reprezentációs iparban volt, imádtak színésznőket és tévébemondókat akkor is, de hogy egy ilyen szőke démon az úgynevezett komoly kérdésekben döntsön, az nonszensz volt. A funkci-feleségek háttérbe szorultak, még First Lady-szerepre sem tarthattak igényt. Csak a szocialista korszak legvégén született meg az MSZMP válasza Kudlik Julira. Csehák Juditnak hívták, szociális- és egészségügyi miniszter volt a Németh-kormányban, a népköztársaság utolsó kormányában. Rendíthetetlenül bukósisak-keménységű frizurája felrázta a Grósz Károlyba belefásult közéletet. Már tízévesen is szimpatikus volt, hogy egy ilyen csinos nő miniszter.

Az ő örököse valójában Dávid Ibolya, és egy kicsit Koncz Zsuzsáé. Nincs az a politizáló magyar férfi, aki el ne képzelte volna akkoriban, hogy megjelenik vele egy házibuliban, és sugárzik a büszkeségtől: lám a babám, lám a babám miniszter. Eleve nagyszerű ez, ahogy Julija Timosenko vagy Alessandra Mussolini jelenléte. Irodalomként, szoborként.

Az idő vasfoga persze őt sem kímélte. A szexuális vonzalom helyét idővel átvette egy meghitt ragaszkodás, szimpátia, és olykor irigység. Helytállt. Kitanulta a kardforgatás művészetét, nagypofájú hímeket nyomott le karatéban és Counter-Strike-ban. Egy igazi fiús lány, minden fiúregény fontos mellékszereplője. Sőt elengedhetetlen a szappanoperához is: Berényi Claudia vagy Helen Tanakis azért izgalmas figura, mert a kegyetlen, számító, sikeres üzletasszony figurája vonzó és vibráns. És ott van Kurázsi mama vagy Katalin cárnő, hogy kisebb jelentőségű példákat hozzak.

A nagyarcú, szemtelen nő nem mindenkinek vonzó. Egy nő legyen kész az önfeladásra – akármilyen igazságtalan, ezt az elvárást nehéz kitörölni a magyar macsó agyából. Dávid Ibolya ennek is megfelelt. Az MDF miniszterelnök-jelöltje Bokros Lajos. Az elnökasszony mediál, szervez és tervez, de nem tolja magát előtérbe.

Fiatal volt, és kellett a pénz

Szellemét a kor nem égeté meg. Szövetségi politikája, a sakklogikával megkötött egyezségek a tisztességtelenség, és ha egyszer nőről van szó, természetesen a kurválkodás vádját vonták a fejére. Ismét szólok: mégiscsak valakinek az anyjáról és feleségéről volna szó, érdemes lenne disztingválni. Túl sok morális alapja ugyanis nincs a szörnyülködésnek.

Nem ugathat elvtelenségről a fideszes: náluk mélyebbre nem ment senki a szavazathalászatban. A döglött kagylókat is felszedték a fenékről. Tizennegyedik havi nyugdíj, szociális népszavazás, munkástagozat, bekebelezett kispártok, sunyin odadobott puszik a náciknak: ami kompromisszumot meg lehet kötni a választási sikerért, azon ők túl vannak. Egy Retkes Attilából kiszívni a tápláló testnedveket, az ehhez képest kulturált étkezés késsel-villával.

Kevésbé látványos a platformokra és helyi bűnszövetkezetekre tagolt MSZP szervezeti kultúrája, de hogy eladják az anyjukat egy társasházért, az azért tudható. Faszán illusztrálja mindezt a nyugdíjrendszer körüli hercehurca, ahol úgy hazudik mindenki, ahogy a csövön kifér. Minderre az MDF válasza ennyi: szánalmas, szomorú, szégyenletes. Jelenleg az MDF az egyetlen parlamenti párt, amely a nyugdíjrendszer fenntarthatatlanságát hangoztatja, márpedig történetesen ez a tényvalóság. Ők mondanak igazat, mindenki más kamuzik.

Egyedül a liberális értelmiség pampoghat némi erkölcsi alappal, csakhogy egyben ki is törölheti vele, mert az a kőszikla, amire ő építkezett, az bizony homoknak bizonyult. Oké, lehet az ember napi 24 órában elvszerű, és akkor szarik mindenkire. Ez ebben a blogban például működik, de összehozni a területi listákat egy egészen más jellegű feladvány.

Amibe Dávid Ibolya belement – nyilván pénzért, kopogtatócédulákért, nyilvánosságért és emberanyagért – az a fentiek mellett szimpla vállalkozói finesz. Ezek nélkül nincs frakció, viszont az MDF-nek, egyedül az összes esélyes körül, ismert és végrehajtható tervei vannak, amihez meg kell a parlamenti jelenlét. Ehhez pedig minden mozgósítható erőforrásra szükség van, és az egyezségek értelme, funkciója elég transzparens, legalábbis a mezőnyhöz képest.

Az MDF az egyetlen, amely az állami kiadások, az újraelosztás csökkentését elő meri terjeszteni, annak ellenére, hogy ennek szükségességével mindenki tisztában van. Kemény és fájdalmas lenne Bokros programja, viszont azt senki sem gondolhatja egy ilyen ajánlatról, hogy majd a választás után jön a feketeleves. Ez maga a feketeleves, összetétele tudható. Fel lehet rá készülni, és így nem jár őszödi jellegű problémákkal.

Szánalmas, szomorú, szégyenletes a magyar férfitársadalomra nézve, hogy egy gyönge kislánynak kell kimondania és képviselnie az igazságot, vagy legalábbis ő került hozzá a legközelebb. Bizonyára nehéz lemondani arról, hogy a here jogán a mi kezünkben maradjon az irányítás, de lássuk be, hogy ez merő atavizmus, állathoz méltó viselkedés. Ez a nő többet tett, mint akármelyik államférfi, és innentől a péniszirigység nevetséges. Hajlamosak vagyunk gyengeelméjűnek bélyegezni a nőket, miközben reggelente gondolkodás nélkül rájuk bízzuk gyermekeinket az óvodában. Lehet, hogy nőből nem lesz jó vezénylő tábornok, de az is lehet, hogy ide óvónéni kell. Aki a szemünkbe meri mondani, hogy ne játsszunk üvegszilánkkal, mert sírás lesz a vége.

Egy bajusz mind felett



Címkék: kampány mdf bokros

444 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr381705636

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Érvénytelen szavazat 2010 - Vote blank 2010 2010.01.27. 14:21:22

Érvénytelen szavazat 2010 - Vote blank 2010 Áprilisban ismét országgyűlési választásokat tartanak magyarországon.    Szerintünk, ha elmész és akármelyik pártra szavazol, azzal áldásod adod a jelenlegi politikai elitre és az elmúlt 20 évr...

Trackback: Mágneslady 2010.01.27. 09:00:02

Lehet, hogy nőből nem lesz jó vezénylő tábornok, de az is lehet, hogy ide óvónéni kell.

Trackback: Dávid, csillagom, Ibolya 2010.01.27. 08:54:24

Pártocskáját Fidesz ette,magához a szadeszt vettea Dávid Ibolyas agyában rigolya:ettől liberális lett-e? 

Trackback: Dolgok, amiket illik utálni II. : Bonsai olajfa 2010.01.27. 08:45:43

Előzmény: Dolgok, amiket illik utálni I. : Hajítófa A másik dolog, mint ahogy előrejeleztem, tömény politika. Az MDF-SZDSZ kapcsolatról volna szó. Ez az a téma, amiről szinte kivétel nélkül mindenkinek rossz véleménye van mostanában, majdhogynem azt mo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@xsasha: csakhogy amikor az ún "nagy rendszerek reformjáról" beszélünk, akkor ott a pazarlás meg a redundanciák meg a káosz mellett van egy simán levezethető alulfinanszírozottság, tehát akkor se jön ki a jelenlegi szolgáltatási színvonal, ha mindezt kivesszük belőle. eü. jó példa. tehát itt nem lehet annyival elütni a dolgot, hogy "jobban kell csinálni és nem lopni", hanem el kell dönteni, hogyan lesz erre pénz, mennyi lesz, és abból mi jön ki. (BKV!)
@combo:
Yep, sztem is.

Vagy két órát hallgattam és vagy egy órát beszélgettem Bokrossal. Értem, hogy mit mond, de továbbra is csak pénzügyér és nem államférfi. Képtelen szinergiákban gondolkodni, nem érti, hogy a favágó módszerek nem működnek. Nem érti, hogy a 3000 lehet egy utca lakossága Budapesten, de lehet, hogy több falu, akik ezután nem járhatnak vonattal. Neki az ember az darab, márpedig ez így nem megy. A cégem pénzügyeit rábíznám, de egy országot semmiképp.
@xsasha: "Az egyik kiemelt lehetőség a munkahelyteremtés a mezőgazdaságban a jelenlegi struktúrák megváltoztatásával"

na erről beszélek, igen. erre nyilván mindenki azt mondja, yeah. csak ugye nemhogy a párt, hanem te magad sem írod oda, hogy hogyan, hanem "jelenlegi struktúrák megváltoztatásával". és az mi? minimálbért eltöröljük, őstermelőséget lekorlátozzuk, birtokszerkezet ésszerűsítése érdekében engedélyezzük a szabad földvásárlást? külföldieknek is, tech. apport céljából?

ezek jó ötletek lehetnek, csak kurva nagyot fog koppanni a "gazdatársadalom", és vele együtt az oda bedolgozók is, amíg el nem mehetnek traktorozni egy multihoz.

"jelenlegi struktúrák megváltoztatásával...": bullshit.
@eMeL:
Igaz.
A kulcsszó - önfegyelem.
Ez a Bokros féle gazdaságpolitika, ez olyan, mint az iq70-es bankrablás. Az is kijön papíron, de csak a kijáratig működik, mert addigra változnak a feltételek.
@xsasha: "Nem érti, hogy a 3000 lehet egy utca lakossága Budapesten, de lehet, hogy több falu, akik ezután nem járhatnak vonattal. Neki az ember az darab, márpedig ez így nem megy."

hanem hogy megy? a falusiakat preferálni kell, és vonat minden tanyához? és ha nincs erre pénz? annál rosszabb a tényeknek?

"A cégem pénzügyeit rábíznám, de egy országot semmiképp."

ez méltányolható distinkció, de rábíznád-e a céged pénzügyeit azokra, akikre az országot rábíznád? az se mindegy.

mellesleg a céged pénzügyeit, ha van céged, végül is jelentősen befolyásolja, mennyi pénzt kúr el a kormány, amikor épp "az embert nézi", mert te fogod azt kifizetni.
@Tóta W. Árpád:
Nem értek egyet ezzel. Szerintem nem másképp kell felosztani a tortát, hanem teljesen más tortát kell sütni, és elérni, hogy olyan önjáró folyamataink legyenek, amelyek által egyre nagyobb tortát tudunk sütni. Én a gyümit szeretem a tortáról, te a habot, a mmásik a diót a közepéből. Sokkal többet ér nekem egy olyan tortaszelet, amelyen gyümik vannak. Ez nem a 2+2=4-ről szól. Az én jólétemnek nem csak a tortaszelet nagysága a mérőfaktora. Másrészt a hogyan vágjuk fel a tortát, mennyi morzsa szóródik szanaszét sem mindegy.... Szóval én ezt másképp látom. Van egy alap, hogy milyen hozzávalóink vannak most, de messze csak az a kérdés, hogy honnan veszünk el és hova tesszük. A mai torta nem hatékonyan használja az élesztőt, a cukrot csak a habba teszi, a tojásfehérjét pedig nem veri fel előtte.
@Tóta W. Árpád:
Mennyit nyert az állam a kisebb vonalak bezárásával? 2 km autópályányit? Se. Márpedig a vasút sok helyen pótolhatatlan. Az nem egy bugyi, hogy egy sárgadobás elejéig leveszi, aztán majd vissza.

Egy egyszerű kérdés. Mit rontott el a szoci kormány az előző 8 évben? Ad erre választ Bokros?
@Tóta W. Árpád:
Persze, ez igaz. De ha egy olyan tortát sütünk, ami inkább izlik mindenkinek, akkor hamarabb elfogadják, hogy kisebb szeletet kapnak most.
@Tóta W. Árpád:
A jelenlegi struktúrák megváltoztatásán azt értem, hogy a mezőgazdaság résztvevőit be kell vonni a kereskedői oldalba, mert ma a haszon ott csapódik le, és nem forgatják vissza a mezőgazdaságba.
Hitelteremtés, termelési kapacitások megteremtése, kinálat, igényteremtés, profitvisszaforgatás, mezőgazdasági biztosítás - természeti károk esetére.
@Tóta W. Árpád:
Orbán sosem volt felelőtlen, sosem szórta a pénzt és Vargát és a Fidesz gazdasági holdudvarát jó szakembereknek tartom.
@xsasha: "Igaz. A kulcsszó - önfegyelem."

Tévedsz. Nem etikai alapon kell megközelíteni, hanem érdek alapon.

Az egyén érdekei egy jól szabályzott társadalomban (törvények és azok betartatása) bekorlátozottak. Nem etikai okai vannak, hogy nem csupán öncélból cselekszik, hanem a céljaiban hagynak helyet a saját érdekeinek és mindez a társadalmi összérdekkel sem ütközik.
Egy komplett struktúra kell, ami működik és hatékony.
Ezt kell(ene) kiépíteni, de ehhez a legelső lépés a társadalmi vita... itt meg még két párt sem bír egymással szóbaállni, nemhogy egy közbeszéd kialakulni, amiből társadalmi közmegegyezés jön ki a végén. Aggggggónia, az van.
@xsasha: királyság. akkor ez érdeksérelem nélkül rendezhető :DDD

figyelj, annyit Gyurcsány is elárult előre, hogy nagy változásokra készül, a problémája abból lett, hogy ennél szóval se többet, amit meg igen, az kamu volt. szóval szerintem konkrétan káros és veszélyes, ha ezt játszod el. azt még csak-csak megértem, hogy a fidesz így tesz, de neked nem muszáj.
@xsasha: Ebben egyetértünk, csak a jó tortasütési rend kialakításának első feltétele, hogy a konyha működőképes maradjon.
Szóval az elő lépés bokros kell legyen, aki egyensúlyba hozza a dolgokat (működőképessé teszi a konyhát), akkor meg le kell cserélni egy kevésbé földhözragadt vezetőre, aki nem csak azzal törődik, hogy a meglévő lisztből mennyi torta hozható ki, hanem azzal is, hogy milyen.
De ez már csak a második lépés lehet...
@eMeL: na, én most már be akarok fejezni egy cikket, de ehhez az egész tortasütéshez hadd tegyem még hozzá, hogy nem annyira igénylem, hogy az állam tortát süssön nekem. az a gyanúm, hogy az állam nem tud olyan jó tortát sütni. nem is feladata. nekem elég, ha biztosítja, hogy a liszt nem mérgezett, hogy a csoki nem kakaós tejmassza, és hogy senki se rabolja el a tortámat. majd én megsütöm azt magamnak, köszike. értem én, hogy a torta az állami szolgáltatások metaforája, csak a gond főleg az, hogy elvárjuk, hogy ebben a konkrét torta is benne legyen.
@eMeL:
Az önfegyelem a legnagyobb hatékonyságnövelő faktor. Aki érti a világ működését, annak ez nem csupán etika vagy vallás. Messze nem arról van szó, hogy etikai alapon közelítem meg a kérdés, hanem arról, hogy másképp értelmezem az evolúciót, mint ma szokás. Számomra a rendszerelmélet az alap, a hatékony együttműködés alapja pedig az önfegyelem. (Mivel a szabályozás energiába, a szabályozás betartatása még több energiába kerül, és rontja a hatékonyságot, mint tudjuk a bürokráciáról is)

Azért teszem a jót, mert önző vagyok, és tudom, hogy ezáltal jó lesz nekem, mert értem a természet és a világ működését. Fun nem?
@Tóta W. Árpád:
Ilyet nem állítottam.

Én nem vagyok a Fidesz, és nem ismerem a belső terveit, csupán értem Orbán egyes lépéseit és látom a mögöttes szándékait. :-)

Igazándiból erre majd visszatérhetünk 3-4 év múlva, és taglalhatjuk, jól láttam-e. :-)

Egy fontos gondolat viszont. Már a 99-es nyugdíjdifferenciálás is megmutatta, hogy még a nyugdíjasok is hajlandóak elfogadni az érdeksérelmet, ha azt értelmesnek látják vagy megbíznak az érdeksértőben. Azt hiszem, ez egy fontos tényező.
@eMeL:
Kérdés, hogy lehet-e egyszerre csinálni a kettőt?
@xsasha: "Már a 99-es nyugdíjdifferenciálás is megmutatta, hogy még a nyugdíjasok is hajlandóak elfogadni az érdeksérelmet, ha azt értelmesnek látják vagy megbíznak az érdeksértőben."

te miről beszélsz?? miben nyilvánult meg, hogy elfogadták, a 2002-es eredményben?
@Tóta W. Árpád:
Egyes intézkedések után a pártok, kormányok piackutatást/felmérést végeznek, sőt, egyes intézkedések előtt is.

A 2002-es választások? :-) Remélem egyszer azt is feldolgozod egy postban.
@xsasha: "Kérdés, hogy lehet-e egyszerre csinálni a kettőt?"

Igen, igazad van. Nemcsak kérdés, de szükségszerű.
Pl. most a tűzoltásban egyáltalán nem mindegy, hogy honnan "csípünk le" pénzeket.

Ha lenne valami hosszútávú cél (vízió), akkor minden egyes lépésnek a cél elérése felé kell mutatnia.
Ebben van nagy igazad (és szavakban a fidesznek is, csakhát szavakban ugyan nagyon erősek, de ez [a *csak* szavak] vészesen kevés).

Azért nem kell nagyon lenézni bokrost. A céljaiban kevesebb a vízió [technokrata megközelítésű fazon], de az eredmények egy általam elfogadhatónak tartott víziót nem akadályoznák, pont arra felé taszigálnák a történéseket.
@xsasha: "A 2002-es választások? :-) Remélem egyszer azt is feldolgozod"

Így utólag azért letisztultabb a kép.
A 2002 eseményei nem kérdésesek [nekem].
Az emberek elhittek egy gyurcsány által felvillantott új (fejlődőképes, reform) utat, ellentétben a fidesz féle homállyal.

Az igazi kérdés az, hogy mitől nem működött gyurcsány. És a fidesz gáncsoskodása valamint a szocik impotenciája (+ellenérdekeltsége) nem elegendő ok a megoldáshoz.

Akkor bukott le (és meg) igazán, amikor a választások után nem tudta előhúzni a fiókból a megigért (és már "kész") reformterveket, merthogy azok el sem készültek.
@eMeL:
Én is kíváncsian várom, mennyire marad a dolog szavak szintjén. Lesz 8 évük, hogy megmutassák.

Van egy nagy kérdés. Gazdasági folyamatok miatt, és itt szándékosan nem fogom a gazdasági válságra, a magyar gazdaság teljesítménye beszűkült az fiskális egyensúly felborulása mellett. Jó stratégia-e a jelenlegi teljesítményszinten elérni az egyensúlyt, vagy szükség van teljesítményfokozásra, a fiskális egyensúly billenő állásban tartásával?

(Ez volt a kérdés 2002-ben is, csak akkor a válasz egyértelmű volt.)
@eMeL: szerintem akkor bukott meg, amikor az őszödi beszéd kikerülésével a jónép (incl. fidesz, mszp, magyar társadalom), amely ezektől a változásoktól amúgy is húzódozott, kapott egy ürügyet, hogy miért ne kelljen arra menni. és onnantól már mondhatta, hogy ő azért rúgkapál, mert a doktor bácsiról kiderült, hogy rossz ember, és az ilyen ne bödösse őt.
@eMeL:
Hmm, nekem a 2002-es választások sokkal összetettebb kérdés. Hol volt még akkor Gyurcsány? Csak a háttérből kavargatott. Pont ezért kellene a post, mert az emberek egyáltalán nem emlékeznek rá. Pedig érdemes lenne tanulni belőlük.
@Tóta W. Árpád:
Úgy gondolod, hogy őszöd nélkül nem bukott volna meg a Gyurcsány kormány legkésőbb idén a választásokon?

Úgy gondolod, hogy helyesek voltak azok a változások, amiket Gyurcsány szorgalmazott?
@xsasha: "Jó stratégia-e a jelenlegi teljesítményszinten elérni az egyensúlyt, vagy szükség van teljesítményfokozásra, a fiskális egyensúly billenő állásban tartásával?"

Természetesen jobb lenne, ha "kinőnénk" a válságot, de ehhez elsőként hatalmas társadalmi változások kellenének (minimum bokrosi változások, pedig azok elég brutálisak), hogy a magyar gazdaság *képes* legyen kifutni magát.

Aztán még ott a kérdés, hogy mibe is fektessünk (a jövőt építendő). Szakértelemmel bíró munkaerő felesleg nincs, ha meg most kezdünk szakembereket kinevelni, az min. 10 év... addig mi legyen?
@eMeL: Ehhez kell egy jövőképpel rendelkező vezető...
@eMeL: "A 2002 eseményei..."

Bocs elkavartam az idősíkot! Én 2006-ról szólottam...
@Tóta W. Árpád: Az a második lépés volt.
Nem az öszödi beszéd ténye, még csak nem is a titokban tartás vágya volt a gond.

A hitele a választások után már megingott (nem igazolták a beinduló reformok a "választási hazugság" szükségességét).

Az öszödi beszéd után az, hogy nem állt ki mellette tettekkel, ismételten nem lépett (csak szavakban volt nagy, a tettekben kussolt), az tette ismét hiteltelenné.

Ha nem volt meg az ereje hozzá, az sem lett volna bűn, akkor a történelembe a fidesz akadékoskodói és az mszp teszetoszái kerülnek feketén, ő meg hófehéren kiszállhatott volna még ekkor. De nem tette. Ezzel ásta meg a saját sírját. Csak sodródott és lavírozott, de továbbra sem tett semmit (legalábbis az elvártakhoz képest szinte semmit).
@Tóta W. Árpád:
1. Hát jah. Fene tudja, de nem örültem volna.

2. Önmagukban a megreformálandó területek mindenki számára ismertek. Mit tett hozzá Gyurcsány? A szocik épkézláb jogszabályokat sem képesek összehozni, még szerencse, hogy az EU-csatlakozás jogalkotását a Fidesz elvégezte. Gyurcsányt egy unintelligens kontárnak tartom. Az egy dolog, hogy őszödön megpróbálta jobb belátásra bírni a szocialistákat, de attól még a kontárkodások, a hazugságok a csalások tények maradnak. Nem örülök neki, hogy csak azért, mert a szocik suttyóbbak a heti átlagnál is, az őszödi beszédet hősies tettnek tartod.
nem túl kockázatos Bokrost a me-i székbe taszigálni?
bizti, hogy egy pénzügyér/technokrata készségei elegendőek egy kormányfő feladat-halmazának ellátásához?

itt van mindjárt mementó-jelöltnek Meggyessy esete: ő is, mint minden bizonnyal Bokros úr, könnyedén megoldja azt a matek-feladatot, hogy mennyi lesz, ha a 2 ft-ot összeadjuk a 3 fillérrel.
azonban miniszterelnöknek lenni kicsit többet jelent, minthogy virtuózan zongorázik valaki a számológépen...
@Tóta W. Árpád: Árpi, konkrétan azoknak a tömegei szavaztak a 19000 forintért, akik 99-ben jól jártak.
@xsasha: ez a hozzászólás az "álmodtam egy világot" tipikus esete. mellőzöd a tényt, hogy helyzetbe hozni embereket csak egy versenyképes gazdaság kialakításával lehet (és éppen ettől koherens és távlati bokros programja), de az ott kezdődik hogy először elzárjuk a pénzcsapokat és a paternalizmust felváltjuk a teljesítmény alapú versenyhelyzettel mindenütt. na pont ez az amit nagyon sokan nem akarnak. beszélhetsz itt stratégiákról, az önös érdekek épp az első - és legfontosabb - lépést gátolják folyamatosan. egyébként ez a tortasütés is egy jókora .... csacsiság.
@xsasha: csak az lenne már jó, ha leírnád hogy mi az örvendetes jövőkép.
@dark future: Árpi mindig lelkesedett a "neoliberális" szlogenek puffogtató politukosokért, legyen az Gyurcsány, Kóka, Dávid vagy Bokros. Sajnos azzal nem törődik, hogy az illető hiteles-e. A fenti négyesből egyedül Bokros képviseli hitelesen a "neoliberális" gazdaságpolitikát, de ő viszont nem fog hatalomra kerülni (kivéve talán egy argentínai méretű államcsőd esetén) .
@órarugógerincű felpattanó:
A felmérések azt mutatták, hogy ugyanazok az emberek képesek felelősen gondolkodni, mint akik később hajlamosak voltak elhinni a 19.000 Ft-ot.

Én ezt inkább tudom be stratégiai kampánynak és médiahatásnak, ugyanis 2004-ben hasonló effektusok működtek a határontúliakról szóló népszavazáson is. Az ember másképp dönt, amikor sokminden elhangzik körülötte.
@latin szerelő:

ragozhatod reggelig, akkor sem parlamenti párt.
ennyi.
febírod-e fogni?
Az ígérgetéssel kapcsolatban tennék egy észrevételt:
mondjuk mindig, hogy a FIDESZ, MSZP, Jobbik egymásra licitálva ígér mindenfélét. igaz is, hiszen egy kampány szempontjából csak ez az, ami tömegszinten működhet. de van itt egy másik érdekesség: az MDF is olyan dolgokat ígér, amit kormányon nem tehetne meg. ezek az ígéretek a társadalom elég szűk csoportjának, csoportjainak szólnak, soha nem lesz belőlük semmi. a politikában akkor lehetsz őszinte, ha nem kell számolnod a következményekkel. a népszerűtlen ígéretek betartása komoly deficitet okozna a támogatottságnak. mivel szó sincs kormányzásról, felelősségről és következményekről: a kibicnek semmi se drága, lehet tehát igazkodni. 5 % kell, hogy Orbánékat lehessen fingatni. hiszem minden orgánum törekszik a különböző politikai álláspontok bemutatására, így majd Ibi a ribi is szajkózhatja a Nemzet Anyósát (Lendvai) reggel éjjel meg este. a Fidesztől sem azért várja el a magát szoclibként definiáló cselédmédia-munkás, hogy korrekt legyen, ne vegyen részt a licitben, mert akkor rájuk szavazna, vagy az jót tenne a társadalomnak. nem. aki ezt várja tőlük azért szeretné, hogy be se jussanak a parlamentbe. igazából akkor tudtak volna hitelesek lenni, ha kimaradnak a sárdobálásból. ha 2002-ben úgy döntenek, a párt támogatóinak elvárásai mentén NEM ÁLLNAK AZ MSZP-SZDSZ MELLÉ (el is tűntek a közvélemény-kutatók szeme elől egy időre). de ez sem lett volna gond, ha utána tematikus pártként nyomulnak tovább. elővesznek néhány népszerű ügyet, azokkal foglalkoznak, nem pedig a Zorrbánnviktorral. Ott a városi élet, az ártalomcsökkentés, a környezetvédelem, a tömegközlekedés. mind rendes polgári, középosztálynak való témák. nyilván volt néhány jó ügyük, de az ideológiai odavissza fosás volt mindig az igazi kenyerük, megszavaztak minden szart, Ferkóék keze alá dolgoztak és a módszerek között nem válogatva irtottak ki maguk közül mindenkit, aki nem nézte jó szemmel a sztorit. a nagy nyilvánosság előtt zajló köztörvényes bűncselekményektől a diktatúrákat zavarba ejtő elszántságig. Ma már Ő (Ibolya) is, ők is annak a leszakíthatatlan, mindent megfojtó, kártékony vörös pókhálónak a szálait alkotják , amit nekik kellett volna széttépniük 20 évvel ezelőtt. Igazából itt mindig az kerüli el a pártok és főleg az MDF figyelmét, hogy a nép, az emberek valójában mit szeretnének. Szarik arra mindenki, az elmúlt évek fényében nem csoda, hogy sajnos-nem sajnos bekerült a képbe a Jobbik. A Jobbik csak tünet. A nép egyszerű válasza az ingerre. Gondolkozzunk el az okain is tán.
@Tóta W. Árpád: "szerintem akkor bukott meg, amikor az őszödi beszéd kikerülésével a jónép (incl. fidesz, mszp, magyar társadalom), amely ezektől a változásoktól amúgy is húzódozott, kapott egy ürügyet, hogy miért ne kelljen arra menni."

az Őszödi beszéd valóban csak katalizátorként működött a hitelvesztési folyamatban. fontos megjegyezni, hogy nem csak a rossz napirendi témák növelték a feszültséget. a 2006-os a második olyan választás volt, hogy minimális különbséggel nyert az egyik. ráadásul a másik oldal számos szociokulturális tényező folytán nem csak politikailag aktívabb, és hangosabb. de az "ürügy" talán egy kicsit erős is volt. (ez egy fejlett demokráciában így zajlott volna: igen eljárt a szám, neveletlen, hazug, bűnöző proliivadék vagyok, bocs szavazóim, bár jót is akartam tenni, most mennem kell. remélem, meg tudnak békélni idővel. átadom a szót Kiss Péternek. viszlát. /kihasználhatta volna az ürügyet/ szdsz kilép a játékból, új választás ősszel, együtt a helyhatóságival. a társadalom lelki nyugalma érdekében. mert az fontos.)
Hmm...
Függetlenül attól, hogy Dávid Ibolyka milyen rafinált politikai házasságot kötött és függetlenül az MSZMP erőlködésétől és a Finesz rákészülésétől, nomeg attól, , hogy van aki a tortából
a gyümit szereti, van aki a diót és van aki a habot, észre kéne már venni, hogy eljött az az idő, hogy miközben a tortából csemegéznek, a társadalom több, mint 2/3-a szegénységben él és nemhogy tortára, de lassan kenyérre sem fusssa neki.
Ide érkeztünk el 20 év alatt és ez már tovább nem nyúúúúújthatóóóóó.......
@balage_81:
Az evolúció elég szépen rámutat arra, hogy a világon folyamatok vannak, folyamatokban kell gondolkodni. Az nem úgy működött, hogy egyszercsak leesett az ember a fáról egy laptoppal a kezében.

Az elzárni a pénzcsapokat szintén egy neopopulista szöveg. Mire ne költsünk? Honnan vegyük el a pénzt és mit teszünk helyette? Mitől lesz az hatékony?
@balage_81:
A középréteg munkapotenciáljára építő, a tanult emberek megismerőképességére építő, családorientált, K+F és szolgáltatáspiacra specializálódó, a nevelés és sportot kiemelten kezelő, a vallásokat támogató, gazdaságpolitikai kiszámíthatóságot nyújtó Magyarország. Ez az a jövőkép, amiért a Fidesz dolgozik.
Gyurcsánynak voltak zseniális képességei, tudott szuggesztív lenni (persz csak akkor, ha valaki nem látott benne eleve egy rongyot), és elképesztően jó volt a kamarillakavarásokban, ezért nem tudtak tőle a szocik akkor sem megszabadulni, amikor vélhetően már szerettek volna sokan. Azonfelül sokáig nagyon jó kommunikációs csapata volt. Aztán kiderült, hogy a miniszterelnökséghez mindez kevés, mert az másféle képességeket ígényel, struktúrákat átlátni, következményeket sokoldalúan mérlegelni, hosszútávra gondolkodni és tartalmi prioritásokat hosszútávon követni. Mert a választók egy idő után átlátnak a hatalom megtartása érdekében folytatott állandó ad hoc taktikázáson. És bármilyen kiábrándultak is, azért mégsem szeretik, ha valakinek láthatólag nincsenek állandó céljai, amelyeket el akar érni, mármint tartalmi kérdésekben. Gyurcsány alkalmatlanságát a stratégiai, hosszú, vagy mondjuk középtávú gondolkodásra legjobban külpolitikájának csődje mutatja. Ugyanis bár nem szokták mondani/írni, de elsősorban ebbe bukott bele. Ugyan azt az ad hoc taktikázást folytatta világos prioritások nélkül mint a belpolitikában és ez egy idő után kiiktatta a partnernek tekintett vezetők sorából az EU-ban és a NATO-ban, miközben egyértelműen az oroszok bizalmát sem nyerte meg. Ha valaki visszakeresi, hogy pl. utolsó egy évében mit csinált Gyurcsán gázvezeték ügyben, majd pedig megnézi, hogy ugyan ebben a kérdésben mit csinált Bajnai az első három hónapjában, akkor látható, hogy a kormányváltás e tekintetben radikális fordulatot hozott. Bajnaival a külügy más vonalra állt, egy olyanra, amit a fidesz is támogat. Gyurcsány bukása előtti két hónapban már úgy tűnt, hogy Orbán átvette a külügyek irányítását, utazott, gázügyekről tárgyalt, majd Bajnai lényegében végrehajtotta azt az ellépést - de persze nem a kapcsolatok teljes leépítését - az oroszoktól, amiben Orbán és az ő jelenlegi nyugati szövetségesei, akik egyben Magyaro. legfontosabb nemzetközi partnerei, egyetértettek. Az ország vezetésére alkalmas politikus ott kezdődik, hogy stabil nemzetközi kapcsolatai vannak. (Orbánnak sem volt mindig, akadtak problémái, de tanult belölük és évek óta tudatosan építkezik e téren.) Bokros ezen a pályán sehol sics. Egyébként meg a 80-as években kikristályosodott filozófiát ismételgeti, pedig most már valami más kéne. Persze, hogy mi is lenne a nyerő gazdaság-, és társadalompolitika azt nem tudom, majd az idő eldönti, hogy mi bizonyul nyerőnek. Sok országban sok mindennel próbálkoznak.
@xsasha: hát azt már látom hogy a bokros-programot nem olvastad (vagy nem érted). amit alant a fideszről írsz az szép lenne, csak 15 évvel le vagy maradva, ez már nem az a párt. viszont volt pl egy népszavazás. na ennyit erről, részemről lezárva
@római:
"kiderült, hogy a miniszterelnökséghez mindez kevés, mert az másféle képességeket ígényel, struktúrákat átlátni, következményeket sokoldalúan mérlegelni" - aha. az őszödi beszédbe és a gazdasági világválságba bukott bele. orbánról meg annyit, hogy eddig 5 választásból 3-at vesztett, ami külön teljesítmény, hogy egyet kormányról, rögtön utána egyet ellenzékből sikerült neki. ilyen magasságokba európában csak berlusconi emelkedett. szeretem a hosszú és tartalmatlan okfejtéseket, melyek során az egyik embert piedesztálra emeljük, a másikat pedig a szarral tesszük egyenlővé, csak mert képes volt felállni. a világ nem fekete-fehér. kár hogy a "morális felelősség" szókapcsolatot kihagytad. bokrost pedig jó lenne már nem vegzálni. értem hogy zavar egyeseket ha valaki tud számolni, de azért ez ne legyen már bűn.
@római:
"Az ország vezetésére alkalmas politikus ott kezdődik, hogy stabil nemzetközi kapcsolatai vannak."- igen. antallnak voltak 90-ben? orbánnak 98-ban? fico? dzurinda? a folyton változó cseh miniszterelnökök? kaczinsky?
@balage_81:
Miből látod, hogy nem olvastam a Bokros programot? Mit kellene értenem belőle?

Mennyiben nem az a párt? Miben más?

Volt több népszavazás is, melyikre gondolsz és az miért releváns itt?

Na mind1, felesleges kérdeznem bármit, mert nem vagy válaszképes, előző kérdéseimre se válaszoltál semmit.
@balage_81: Igen Antallnak voltak. Ő volt az első, aki még a nyolcvanas években rájött, hogy az új magyar pártoknak az európai pártcsaládokba kell betagozódni és ezen módszeresen dolgozott. Orbánnak is voltak 98-ban, a Fidesz akkor még a liberális nemzetközi tábort erősítette, majd éppen ezután lépett átt a konzervatív néppártiba, részben ebből adódtak a külkapcsolati problémái, illetve az USA-val szúrtak el dolgokat, de az más tészta nem az európai pártszövetségekre tartozik. Fico - sajnos - jól tartja magát a nemzetközi szocdem táborban, Dzurinda ugyan úgy az európai néppártban. Kacinsky tényleg kivétel, és kezdetben voltak is gondjai, amikor elefánt a porcelánboltban viselkedett, de már ő is sokat fejlődött ezen a téren. (Lengyelország egyébként több mint háromszor nagyobb súllyal rendelkezik az Eu-ban és a NATO-ban mint mi, egy lengyel miniszterelnöknek egész más a mozgástere, mint egy magyarnak.)
@balage_81: mintha nem olvastad volna el rendesen, amit írtam. Hol itt a piedesztál? Ki vitatja, hogy hányszor bukott Orbán? Tényeket írtam le, elsősorban külkpolitikával kapcsolatban. Keress rá a Gyurcsány, Orbán, Bajnai szavakra mindig együtt a gázvezetékkel, tökéletesen kijön, amit írtam.
@evil overlord:

A másik probléma Bokrossal, hogy nem igazán kompatibilis a való világgal, inkább elméleti közgazdásznak kellene lennie, mint gyakorlati politikusnak.

Nekem is lennének közgazdaságilag jól működő ötleteim (pl. a nyugdíjasok, inaktívak szavazati jogának elvétele), sőt egészen meredek ötleteim (amiket inkább le sem írok, mert még lenáciztok :-)), de ezek bizonyos társadalmi, jogi, emberiességi aspektusokat figyelmen kívül hagynak, így gyakorlati bevezetésre ebben a formában alkalmatlanok.
@xsasha: "A reformokat nem valami felsőbbrendű magaslatról kell elvégezni, hanem rávenni az embereket, hogy akarják a változást"
Kitagadlak a Menzából.
No jó... és hogyan vennéd rá a zembereket? He?
@xsasha: nehéz úgy bármit is elmagyarzázni hogy egy az egyben beszoptad a fidesz-dumát, ezért nem is teszem. talán csak egy ellentmondásra hívnám fel a figyelmed. szóval itt van pl a szociális népszavazás. tudod, ahol a középosztályod mellé beállt minden ingyenélő is. az új többség, ahogy mostanában hívják. na ez pont nem azt bizonyítja hogy a fideszed a dolgozó középosztályra épített volna. a bokros programot pedig olvasd át újra, mert 5 területet sorol fel ahol egyszerre kell elkezdeni reformáli egy igazságosabb, teljesítmény- és versenyalapú gazdaság építése érdekében, és hát mi ez ha nem koherens stratégia, és a középosztály legjobb érdeke? (szemben a népszavazósdival, aztán jósold meg mit tennének kormányon). na itt a vége.
@balage_81: A népszvazáson a szavazatok nagyon sokféle táborból jöttek össze. Voltak, akiknek egyszerűen sok volt a 300 forint. Ilyen ember sajnos nagyon sok van. Egy rétegnek ez két napi kaját jelent! Aztán voltak, akik kibirták volna pénzt de úgy voltak vele, hogy "tőlük" és ilyen módon ahogy, nem hajlandóak ezt lenyelni. Ha egy tisztességesen és nyilvánosan előkészített reformról van szó, amit hiteles politikusok képviselnek, ez utóbbiak nem feltétlenül szavaztak volna ellene.
@római: "Aztán kiderült, hogy a miniszterelnökséghez mindez kevés, mert az másféle képességeket ígényel, struktúrákat átlátni, következményeket sokoldalúan mérlegelni, hosszútávra gondolkodni és tartalmi prioritásokat hosszútávon követni." - for example. tipikus jobbos duma, bezzeg a polgári miniszterelnök úr, csak azt már nem írtad le. ami a népszavazást illeti: akkor azért csak ki teccik derülni hogy a mi fideszünk nem csak a szorgos középosztályra épít? mert nekik bizony nem akadály a 300 forint, de éles ellentétben állnak az érdekeik azokkal akiknek meg igen. namost mindkettőnek igen nehéz lesz teljesíteni a kívánságait, amikor költségvetést kell csinálni. a morális felelősséget meg ugyan nem, de a hitelességet azért csak elővetted... á lá szíjjártó naponta 5x
@balage_81:
Miről beszélsz, én írom a Fidesz-dumát! :-)))

Tudod az érdekérvényesítő képességhez felhatalmazás is kell. Az ingyenélőket valahogy csak le kellett választani a szocikról. 3 választást cumiztunk meg miattuk, a szociknak túl könnyű dolguk volt velük. Az ingyenélők fele átpártolt jobboldalra, és a szociknak még mindig van félmillió nyugdíjasuk. Gondolom ez most igazságtalan.

Ami a népszavazást illeti, sokan leírták már, hogy az messze nem jelentett reformokat. A baloldal széfekkel kezdte felszerelni a korházakat, mikor injekciós tűből és wc-papírból sincs elég. Elég átlátszó volt, hogy az egész arról szól, hogyan tudnak pénzt lopni az államtól egy haveri szállítóval, aki történetesen széfekkel kereskedik. És akkor említhetném a sulinet programot vagy a digitális táblákat is. Vagy az oktatási reformot, ami olyan érdekeltségeket épített fel, amellyel a rektori kamara csüngeni kezdett a szocik ajkán.
A helyzet az, hogy bár neked nem esik le, de elég sokan áltátták, hogy a baloldalon nincs képesség reformokra, csupán hátországot építenek, és pénzeket lopkodnak minden mozdulatukkal.
Mondjuk egyetlen korrekt húzása az MDF-nek, hogy eddig még nem szálltak be a nyugdíjashülyítő versenybe (úgy látszik, a Tisztelet Társaságát és a szépkorúakat már leszarják), és nem licitálnak a többi pártra, pl. a mocsok Mesterházyra (index.hu/belfold/2010/valasztas/temetespenzt_igert_mesterhazy_a_nyugdijasoknak/).

Pedig annyi nagyszerű és kiaknázatlan lehetőség lenne még ebben. Például a 75 ezer Ft-os temetési pénzt oda lehetne adni előlegként is (mint anno a szocpolt), ha az igénybevevő vállalja, hogy három éven belül teljesíti a feltételt (gyk.: megmurdel).
@anyátok:
:-)
Ma már tudománnyá nőtte ki magát, hogyan lehet elérni, hogy valaki más mondja ki helyetted, amit te gondolsz. A működő dolgokra való rávezetés megvalósítható. A szülőknek is megvan a praktikája, a tanácsadók is ismernek módszereket és egyes politikusok is érzik a témát. ;-)
@xsasha: hoppá, egyből pragmatikusabbak lettünk, örömhír. viszont sajnos hazudsz/tájékozatlan vagy. a "baloldal" bevezette a patikaliberalizációt. kötelezővé tette a vizitdíjat, amiről a fidesz a mai napig nem mondta meg hogy miként lehetne visszaadni a háziorvosoknak. előírta az hogy két azonos hatóanyagú gyógyszer közül az olcsóbbat kell a betegnek ajánlani - gyógyszer gazdaságossági törvény. súlyponti kórházakat jelölt ki, mert nem kell minden városnak drága de kihasználatlan égési osztály. rendberakta a tb-kasszát, a rendszerváltás óta talán először. hogy ez nem volt a fidesz honlapján, az persze más kérdés. de okulj belőle, és jegyezd meg jól, mert nemsokára hasonló dolgokat vezetnek be ők is, csak más lesz a nevük és lesz hozzájuk szép polgári körítés.
@dark future: Bokros szerintem sem alkalmas politikusnak, mert egyáltalán nem veszi figyelembe az emberi tényezőt. A baj csak az, hogy ötleteinek jelentős részét (módosított formában) meg kellene lépni. Na ez az, amihez a többi a REMF gyáva.
@xsasha: hú ez milyen kiba-bebaszott egy komment. igazi elitista kis ficsúr vagy te komám!
@balage_81: Miért, Gyurcsányék talán hitelesek voltak? Attól, hogy sokan mondták, hogy hiteltelen, még tényleg hiteltelen volt.
Egy rakás európai miniszterelnök nem bukott bele a válságba, vagy akár újra tudta magát választatni közben. Ez egy különbség, nem?
@balage_81:
Elitista? Tudod te értelmezni azt a fogalmat, hogy vezető?
@balage_81:
Még most is gondolkozom azon, hogy mit is jelentene az esetemben az elitista kifejezés.
Mindenesetre azt gondolom, hogy a társadalom nem alapból ostoba, hogy hibás döntéseket hoz, hanem tudatosan olyan információkkal és motivációkkal halmozzák el a tömegeket, és olyan környezetbe kényszerítik, ahol ezek a hibás döntések kézenfekvőek.
@római: nem akarom ezt gyurcsány-védő vitává, vagy gyf-ov hitkérdéssé aljasítani, mert részemről már régóta csak bokros számít, a többiek bekaphatják. a kettős mérce a baj: a polgári miniszterelnök úr hiteles, stratégia szerint jár el, komoly államférfi, míg a túloldalon egy rossz vicc is elég a "hitelesség" elvesztéséhez. akkor már korrektebb volna ha egyszerűen kimondanátok: azt akarjátok hogy ov legyen a maszop miniszterelnök-jelöltje is. ami gyf-et illeti. először is maga mondott le, másodszor pedig nehéz úgy hogy a saját pártod ellened van, mert jobb a frakció tagoknak az akolmelegen. ha emlékszel, már a vasút szárnyvonal-bezárásoknál látszott hogy ezek nem akarnak semmit, csak az érdekelte őket "hogy miként lesz az útelszámolásuk basszameg". nehéz a frakció nélkül. egyébként ha már a hitelességet említetted: mi a véleményed erről: "majd elmarasztal az OVB, a jogászok meg megvédenek, oszt jónapot"
@balage_81:
De most komolyan, ez feléd a reform fogalma? Hogy benzinkúton lehet aszpirint venni? Elsírom magam. Súlyponti korházak? Ami miatt az embereket ide-oda szállítgatják mentővel, amibe belehalnak?
A TB-kassza egyensúlyba hozása egy pozitív dolog. Persze felmerül a kérdés, hogy milyen áron, és mennyibe fog kerülni szanálni a korházakat később.
@xsasha: ez arra volt válasz hogy szerinted csak széfeket vettek. ez amolyan fideszes leegyszerűsítés. ha már "szállítgatás": akkor miért nem építünk minden faluba egy kórházat mindennel felszerelve? úgy nem kell senkit sehova szállítan. végülis jár nem?
@balage_81: sehol sincs kettős mérce, csak rendre a kliséid alapján tulajdonítasz nekem dolgokat. Amit nem írtam, azt nem írtam. Pl.:erkölcsi minősítések meg hasonlók.
A "politika a lehetőségek művészete" (na kitől?) - ha valaki nem tudja céljait és lehetőségeit összhangba hozni, akkor maradjunk annyiban, nem ügyes politikus. Ehhez hozzá tartozik az is, hogy a saját pártban kell tudni támogatást szerezni, vagy kikényszeríteni. Így működik a politika.
GyF azért mondott le, mert már végképp nem ment neki és mást nem tehetett.
És szerinted hiteles volt?
És szerinted volt megvalósítható stratégiája, ha nem hatalomtechnikai, hanem a kormányzás tartalmi kérdéseiről van szó?
@balage_81:
Sosincs olyan, hogy csak ez vagy csak az. A kép sosem fehér vagy fekete. A széfvásárlás és társai csupán rámutatnak, hogy a látszattevékenység, reformnak nem minősíthető összekapcsolt tevékenységek motívuma az állam kifosztása, miközben arra hivatkoznak, hogy nincs pénz, ezért van szükség a megszorításokra.

Az egészségügy, mint ahogy az oktatás is, nem játék. Változtatásokat csak megalapozott módon szabad végezni. A mostani átalakítások meggondolatlansága, ötletszerűsége miatt emberek haltak meg. Ezt nem lehet elütni azzal, hogy poénkodunk.

A manapság napvilágra került információk a szocialista vezetők hűtlen kezeléseiről rávilágít, hogy nem az a baj, hogy kevés pénz lenne az államigazgatásra, hanem hogy ezek a pénzek illetéktelenek kezébe kerülnek.

A legfontosabb kérdésre továbbra sincs válasz. Miből is lett 80%-os államadósságunk a szocialista kormányzás hozadékaként?
@xsasha: "A legfontosabb kérdésre továbbra sincs válasz. Miből is lett 80%-os államadósságunk a szocialista kormányzás hozadékaként?"

nyugdijemelesbol es beremelesbol, foleg a 100-napos programnak koszonhetoen.
@római: én tényleg nem tudom értelmezni ezeket a szavakat: "tartalmi kérdések". áruld el nekem légyszíves, MIK a tartalmi kérdések a mai magyar politikában?
@xsasha: kár elmondani hogy sosem fehér vagy fekete valami, utána meg ideírni hogy a széfvásárlás márpedig csak látszattevékenység, a súlyponti kórházak pedig csak arra voltak jók hogy pár ember meghaljon. vedd észre, te vagy az aki fekete-fehéren látsz mindent, nincs is értelme veled vitatkozni
@huba:
Ezzel nagyjából egyet is értek.
Épp ideje leszögezni, hogy a 2002-es szocialista kampány is hazugságokra épült. A kormányváltás egy építkező, működő rendszert rombolt szét.
@balage_81:
Ha picit figyelnél, akkor észrevetted volna, hogy az én olvasatomban az érme egyik oldala a TB-kassza egyensúlyba hozása, a másik oldala a tönkremenő kórházak, a súlyponti kórházak áldozatai és a tolvajlás a kórházas széfvásárlásokkal és társaival. És véleményem szerint a másik oldala lényegesen súlyosabb.
@xsasha: tehát elismered hogy azt jól csinálták, csak azt sem csinálták jól.. vicces vagy, pápá:)
@Tóta W. Árpád:
"nem akarom mentegetni, de (...) a "ne vadítsuk el a nácikat" elv nem a sajátja volt"

:)))))))) Hiteles újságírás.
@balage_81:
De most komolyan, mint az óvodában. Ha egy házépítésnél felhúznak egy falat, ami baró magas, de a másik két méterrel alacsonyabb, a harmadikból kilopják a cementet, a tetőt szigetelés nélkül tákolják különböző gerendákból, és alapot egyáltalán nem csinálnak, ami miatt az egész ház féloldalasan megsüllyed, akkor azt mondom, hogy az a 4 méteres fal használható lehetett volna, ha Klára nem kúrja el a tojásrántottát, és az egész nem lenne egy nagy rakás xar. Tudod a dolgok összefüggenek. Ez ennyire bonyolult?
@balage_81: Hát ez az. Gyurcsánynál nem voltak tartalmi kérdések. Erről beszéltem. Semmit sem gondolt ezekről. Bajnai egy fokkal jobb volt, költségvetési politikában volt egy tartalmi célkitűzése. De semmi több. És egy kormáynnak - amellett, hogy feltölti a pártkasszát, hálózatot épít, stb. - muszáj tartalmi kérdésekkel is foglalkoznia, ez egyszerűen adódik a kihivásokból. A Gyurcsány-kormány fejetlenül össze-vissza kezdett valamit az egyes szakpolitikai területeken - oktatás, egészségügy - majd 2008-óta, tehát két éve nem csinál semmit. Két éve nem kormányozzák az országot érdemben. Illetve Bajnai egy kicsit a költségvetést. A kormánytól függő intézményekben - múzeumoktól egyetemken át, kórházakig - mindenki azt szeretné remélni, hogy legyen már egy kis szakmaiság a felettes kormányszervben, ha már pénz nem lesz. (Pénzt már nem is remél senki.)
@római: igen, és hogyan? mondd el tételesen, szerinted mi az út a jobb egészségügyhöz, a hatékony felsőoktatáshoz, a nyugdíjrendszer rendbetételéhez? konkrétumokat mondj, ne lózungokat! benned még bízom hogy képes leszel rá. két dolgot nem ér: bokrosra hivatkozni és nem figyelembe venni a cuciális népszavazást.
@balage_81: észnél vagy? miért lenne az én - vagy mondjuk a te - faladatod megmondani a tutit a felsőoktatástól az egészségügyig és az adórendszerig. Mindenki ahhoz beszéljen, amihez ért. Pont ez az, amire a kormány alárendelt területeken vágynak és várnak az emberek. Szakmaiságra mondjuk. De mi is a vita köztünk?
@római: hát hogy hiányolod a stratégiát, miközben magad sem tudod, hogy mi is lenne az konkrét kérdésekben. így persze marad a fidesz álláspontja...de tudod mit? nincs itt vita, bokrost olvasgatni jó sokszor, abbúl tanul a jó magyar. alásszolgája
@balage_81: Nézd, ha leáll a kocsim, akkor tudom, hogy leállt, de nem tudom, hogy miként kell megjavítani. Attól még, hogy látom, hogy egy csomó terülten nem csináltak semmit, szétesett a vezetés, stb. még nem tudom megmondani, hogy mit kéne csinálni. A magam egyetlen területét ismerem, meg szoktam beszélgetni egy két más területről emberekkel. Ennyi, de eltévedés lenne, ha programot írnék mindenféle területekre.
Bokrossal éppen az a gáz, hogy azt hiszi magáról, hogy a gazdaságtól az adórendszeren át az egészségügyig és a köz meg felsőoktatásig mindenről ő tudja a tutit. Nem vetted még észre? Közben egyszerűen egy ideológus, praktius érzék nélkül.
@balage_81:

"bokrost olvasgatni jó sokszor, abbúl tanul a jó magyar."

Szerencsére ez a fajta vallási fanatizmus már kezd háttérbe szorulni.
Bokros bácsi a kétségbeesett csodavárás élő szimbóluma. Legújabbban valami "Pénzkérdések" c. mesekönyvet szíveskedett a nagyérdeműnek bemutatni. Egy ember, aki pár hónapja szemrebbenés nélkül letagadta MSZP-tagságát. Politikai ágyasa, Ibolya néni furfangos csapodárságáról már beszélni sem érdemes. Bokros doki "programjáról" csak annyit: oldalakon át sorolhatnám, milyen kényes kérdésekről kussol a jóember. Az MDF hajtűkanyarjainak sebesen szocializálódott sofőrje. Akinek rokonszenves a totális, a vegytiszta, az abszolút erkölcstelenség és a politikai jobbágy-állapot, annak érdemes vigyázó szemét erre a pártra, pontosabban mentelmi társulásra vetnie. Végére tartogatom a javát: Herényi Károly közepesen érettségizett féregirtó kisiparost (ezzel az egyetlen oklevéllel rendelkezik), vmint Csapody Miklós örökös MDF-képvelőt, aki bizonyítottan MSZP-pénzekből adatta ki néhány könyvét (egyiket volt szerencsém félig olvasottan halálra unni).
Fontolgatom, hogy én is írok valami cikk-félét "Bokros teendők" címmel a csomagolástechnikáról (lásd: Bokros-csomag).
@dark future:
Temetési pénz... olyan morbid és ostoba ötlet, mint a fuldoklónak kötelet dobni, azzal a feltétellel, hogy a parton arra köti fel magát.
@balage_81:
Édes úr. Kár vót épp signor Berlusconira hivatkozni, aki akárhogyan, de a háború utáni egyetlen (azaz egy db.) olasz miniszterelnök, akinek sikerült kitöltenie a teljes ciklusát. Majd ismét kormányfő lett és nagyon úgy látszik, hogy kitölti ezt a periódust is. Furcsány bevallottan csalással lett főcsővezető, majd egy (1) hét alatt közölték vele Brüsszelben és Moszkvában, hogy köszönjük, szép vót, ennyi. A személyét övező itthoni össznépi ellenszenvről pedig beszélni sem érdemes. Még valami: Orbán Vitya először 3/4, másodszor 1.1 tized százalékkal vesztett. Ez egy ilyen megosztott országban ez azért nem bukás... Míg Furcsányé egyértelműen az.
@Karpo:
Egyetértek. Ne csodálkozz a kokainistán, értsd meg az okait is tán. Ez a Jobbik-fan házmestörtempó eredője. Kezdődik egy buta, de annál veszedelmesebb komcsi ármánnyal (hátha leharapják a szavazatokat a Fideszről), folytatódik a mániás pszichopata Morvai nénivel majd jön a zsidózás/cigányozás, aztán a szélsőjobberekba pumpált iráni pénz. Hogy a fenébe nem ír erről a magyar sajtó?
@combo: Minden szavaddal egyetértek. Kiegészítő kérdés: mitől, kitől lesz jobb a magyar oktatás? Anno Magyar Bálint legalább példamutató módon bevitte az internetet az iskolákba, de azóta ki mert hozzányúlni bármihez is?
Amikor én anno felvetettem gimnáziumi dolgozóként az egyébként közgazdász végzettségű vezetőnek, hogy pénzügyi képzést kellene adni a diákságnak, akkor a -jó ötlet, lehetne a földrajz keretében oktatni, mint gazdasági tanulmányok- volt a reakció. Most képzeljétek el egy átlag föci tanár pénzügyi intelligenciáját, tudását. (A gazdaságföldrajz volt a kiindulás.)

Nem! Ki kellene termelni egy generáció pénzügy-akármi szakos középiskolai tanárt a történelem-magyar, meg a matek-fizika, meg a tesi-földrajz mellé.
Nekem arra is van ötletem, hogy mely tantárgy(ak)nak adnék kevesebb órát a heti 1 pénzügytan órával szemben.

Senki ne kaphasson úgy érettségit, hogy nem tudja, mit jelent az, hogy "állami költségvetés", árfolyamkockázat" vagy "THM", illetve ne tudná arányaiban és nagyságrendjében megmondani, honnan folyik be pénz az államkasszába és mikre mennyit fizetnek onnan ki, per év.
Ehhez azért nem kell egy Bokrosnak lenni, viszont többen fognák fel, amiről beszél.
Amíg ezekkel nincs tisztában egy 18 éves, addig se nem érett állampolgár, se nem felelős választópolgár.
-----
@xsasha: Az önfegyelemmel az a gond, hogy ha létezne, akkor a kommunizmus egy tökéletesen működő államforma lenne. Aztán nem az.
-----
Bokros 2x2=4 vitához: Amíg az MSZP és Fidesz programja is 2+2=5 illetve 6-2=5, addig nálam tényleg a Bokros nyert matekból. Sajnos pont a bonyolultabb műveletvégzést nem is szereti a nép, viszont az 5>4 logikával szavaz.
-----
Ország pénzügyei vs. vállalat cégügyei.
Mindkettőben emberek dolgoznak. Ezek egy része termel és ezzel pénzt hoz, másik része pénzt visz de elősegíti a termelők működőképességét. Aki pedig egyik sem, az már korábban megteremtette az anyagi biztonságát és részvényes lett. Ha egyik sem, akkor hamarosan rájönnek, és kirúgják.

Egy cégnél ilyen hasznos termelő pl. egy mérnök, egy országan ilyenek pl. az adozó cégek.
Egy cégnél ilyen közvetetten hasznos pénzvivő pl. a logisztika, egy országban ilyen pl. az egészségügy.

Néha puszta jófejségből mindkettő áldoz hangulatjavításra.
Pl. egy cég segít az árvízkárosultakon vagy szakmai előadóként szerepel egyetemeken.
Egy ország meg ad azoknak is pénzt, akik nem termelnek semmit és elő sem segítik azt, viszont maguknak nem tettek félre inaktív időszakukra elég tartalékot, magyarul pl. állami nyugdíjat oszt.

Részemről én azokra bíznám egy ország vezetését, akikre a cégemét is, és fordítva.
A probléma az lenne, ha egy cég vezetőjét az alkalmazottak választanák meg, mindenki az egyéni érdekeinek, fizetési ígérgétéseknek megfelelően szavazva, a cég pénzügyi egyensúlyát teljesen figyelmen kívül hagyva.

Na, ez a probléma az országgal.
-----
@evil overlord: "probléma Bokrossal, hogy nem igazán kompatibilis a való világgal"
A való (magyar) világ nem kompatibilis a fenntarthatósággal, lásd növekvő államháztartási hiány.
-----
ingyenélők-fúj-fúj témakör: ingyenélő = választójoggal rendelkező többség.
Innen tessék indítani a gondolatmeneteket.
-----
És az eredeti post-hoz:
A mágneslady az, aki jelenleg megpróbálja a mágnes két azonos polaritású, önimádó pólusát egymás mellett tartani, mert ha nem sikerül, akkor Bokros bácsi lelép, és az MDF is megy a SZDSZ mellé a lecsóba?
Jelenleg vesztésre áll.. :-(
Tényleg nagyon megnyerő párt ez az MDF:
www.youtube.com/watch?v=GON3TN0o69w
@EG0:
Gerince sem volt a föld népességének, aztán egyszer csak kialakult, mert hatékonyabb, mint a külső páncél.
Lehet, hogy még kell egy két nagyobb háború és gazdasági válság, de az önfegyelem útja a leghatékonyabb, ezért evolúciós szempontból az egyetlen.
A kereszténység története rámutatott, hogy az önfegyelem létező és működő valami, ki kell alakuljon mellé a megfelelő társadalmi szerződés, és nem lesz kérdéses ereje.

A kommunizmus meg semmiféle környezeti tényező mellett nem volt működő. Az egy hibás társadalmi szerződés, a fejlődés és haladás kiiktatásával.
@xsasha: mezőgazdasági biztosítás - természeti károk esetére.

Szerintem meg korrupciós biztosítás kellene, Postabank-szerű meg IMF-hitelszerű károk enyhítésére. Vezető politikusok és közalkalmazottak (pl főoszt.vez.-től vagy államtitkártól felfelé) fizetnék a prémiumot, közvetlenül bérükből és juttatásaikból vonnák, és a képzett alapból lehetne pl. állami cégeket feltőkésíteni egy-egy botrány után (vidáut predzsüdisz igazságszoláltatási eljárás persze).
@xsasha:
vahy ha aszondjuk neki, hogy különben nincs valtdizni.
@Tóta W. Árpád: nagyon sokan választják az önáltatást, ebben az esetben azt a (fidesz-részről erősített) elképzelést, hogy nem lenne itt hiány semmiből, ha a rosszak nem lopnának

Ez így télleg önáltatás, de egyben csúsztatás is, mert a "nagyon sok" nem (csak) ezt hiszi. Nem csak a korrupció, hanem az annak megszervezésére és fenntartására tett erőfeszítésekkel elfecsérelt idő és energia és ezzel párhuzamosan a minden másra (egyszerűen mondva a tényleges kormányzásra) való rászarás az, ami a korrupción keresztüli közvetlen, GDP-hez viszonyítható mértékű vagyoni károkozás mellett a Gyurcsány és elődeinek a másik bűne. (v.ö. "Nem_csináltunk_semmit")
süti beállítások módosítása