W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Nyugat, majmulás

2009.08.29. 06:45 Tóta W. Árpád

- Miért is legyünk toleráns, nyitott ország, amikor az itt nem szokás? – teszi fel a kérdést a kedves olvasó, és nem is egy, hanem sok. Arra a tök szimpla felvetésre válaszul érdeklődik, miszerint esetleg nem volna muszáj innen elüldözni – egyebek mellett, lakmuszpapírként – a melegeket, elvégre ártani nem ártanak effektíve, a fizetővendéget pedig jól felfogott érdekünk szívesen látni. Dehogynem muszáj üldözni, mondja ő erre, itt ezer évig nem volt buzulás, ez a magyarságnak amolyan megőrzendő attribútuma, amiben (szintén) rokonok vagyunk az irániakkal. És ne legyen látható meleg kultúra, „buziturizmus”, filmfesztivál, vonulgatás, és aki megpróbálja, az ne csodálkozzon, ha kicsit megrugdossák.

Ez tesz minket magyarrá.

A tradicionális magyar intolerancia őszerintük megőrzendő érték, a buziverés a kanásztánchoz és a karikásostorhoz mérhető nemzeti sajátosság, a kultúránk része, amit ugyanúgy nem lehet vagy nem illik, nem hazafias megtagadni, mint a Himnuszt. Vagy ha magát a buziverést túl archaikusnak is találják, azt azért elfogadhatatlannak, hogy itt szabadon és háborítatlanul flangáljanak meg fesztiválozzanak ezek.

Azt tudják, hogy Nyugaton ez teljesen természetes, és hogy nincsenek például kriminális vonzatai (ahogy viszont a futball-turizmusnak tagadhatatlanul és elmaradhatatlanul vannak, remélem is erősen, hogy ez a mostani sikersorozat gyorsan abbamarad, és a saját majmaink mellé nem szoknak ide a külföldiek is). Azt is tudják, hogy százezrek buliznak együtt velük, és nem azért, mert azok is kicsit melegek, hanem mert ez a lényege az egésznek. De mindezt leszerelik az igazi balkáni öntudattal, a büszkeséggel: ez itt nem a Nyugat, mink magyarok vagyunk, ne erőltessék ránk a toleranciájukat, a normáikat, a dekadenciájukat. Ehhez jön jól Irán (és Oroszország) a vérmesebbjének, lám, létezik más modell, ahol nincsenek buzik, se zsidók, se semmiféle deviancia, csak büszkeség meg hit.

Jézus beájulna

Tévelygésük szomorú, veszélyes, és ha már szentistvánozunk, akkor mondjuk ki: hazafiatlan. Ez itt igenis a Nyugat, legalábbis az államalapító akarata szerint, ő ahhoz a kultúrkörhöz csatlakozott anno, mégpedig annak ellenére, hogy az aztán tényleg kultúraváltás volt, a régi szokások elvetése, sőt felszámolása, és Európa normáinak elfogadása.

Megtévesztő, hogy minderre leginkább a kereszténység felvételeként emlékezünk. Akkor a nyugati kultúrkör éppen ott tartott, a vallás nagyjából összefoglalta azt. Ezer éve. Egy világvallás bonyolult és többrétegű dolog, ott vannak benne az ősi barbárkodás dokumentumai meg azok a gondolatok, amelyekből aztán kinőtt a mai Nyugat. Az, ahol végül a felebaráti szeretet lenyomta az ószövetségi primitívséget. Bizony, a nyugati civilizáció klasszikus és keresztény alapokról, szervesen, sok generáció munkájával jutott el a mai normarendszeréhez, ami azonban már nem mindenben követi az ezeréves megmondást, hanem továbbgondolta, helyenként elvetette, megmásította. A Vatikánra ugyanis hiába várt.

Ettől persze keletkezett egy csomó ellentmondás a kurrens nyugati normák és az ezer évvel azelőtti erkölcsöt összefoglaló iratok között, kábé olyan, mint az Újszövetség és az Ószövetség között. Egyfelől írva vagyon, hogy mi az útálatos az Úr színe előtt, másrészt meg mégsem öljük őket halomra.

Írva volt például az Ószövetségben, hogy szombaton tilos bármit is munkálkodni, megmondta az Isten, slussz. Ehhez képest Jézus meg fogta magát, és szombaton gyógyított. Jól fel is háborodtak a farizeusok, és mutogattak a törvényre meg a hagyományra, hogy ez skandallum. Felelvén Jézus, monda nékik: seggfejek vagytok ti mindannyian, a törvényetek meg őrültség, ha azt követeli meg, hogy hagyjam szenvedni az ártatlant, amikor meg is gyógyíthatnám.

Vagy legalább nem bántanám. Ezeket a normasértéseket aztán Jézus később diplomatikusan úgy hivatkozza, hogy ő nem megszüntetni, hanem „beteljesíteni” jött a törvényt, ami jól hangzik, csak semmi értelme. Bizony túllépett rajtuk, simán, a szeretet meg az emberség jegyében. Ugyanezt tette a nyugati civilizáció, amikor eltekintett a különböző ártalmatlan szubkultúrák lepofozásától. Így jutott oda, hogy ma – még mindig – a létező világok legjobbika, és még mindig a keletiek vágynak és vándorolnak Nyugatra, nem pedig fordítva. Ja, végül is lehet úgy mondani, hogy a liberális demokrácia nem megszünteti, hanem beteljesíti a jézusi eszmét. Elvégre abból nőtt ki.

A magánember

Különös jegye ennek az elmebajnak, hogy valamiért kábé a francia forradalomig szervesnek látják a szellemi fejlődést (beleértve olyan grandiózus reformokat, mint a kereszténység felvétele), utána viszont mesterséges csinálmánynak, ami nem spontán, milliók hozzájárulásával fejlődött ki, hanem egy maroknyi kártevő így építette fel. A francia forradalomnál van egy tábla a számegyenesen, főútvonal vége, itt a Hagyomány határa.

És hogy kik ezek, a nemzeti intoleranciaszint őrzői? Az első vonalban a „szélsőjobboldali komplexum” harcol, sörösüvegekkel, botokkal és egyéb pattintott fegyverekkel. Ők aztán odavernek a buziknak, punkoknak, hippiknek és mindenféle bűnösnek. Merő kereszténységből természetesen, ezek amúgy elszánt templomjárók, és mindenben követik a Biblia irányelveit. De leginkább a buziverés tetszik belőle nekik. Az ragadja meg őket.

A „szélsőjobboldali komplexumot” azonban, bizony, sajnos… vastag csatornák kötik össze a mérsékelt jobbal. Nemcsak személyi átfedések, hanem az eszme is, ez a provinciális, farizeus konzervativizmus, a bizonytalan szellem kapaszkodása az írásba, a hagyományba, és az erőlködések, hogy igazolják az előítéleteiket meg a régen túlhaladott, megcáfolt, hamisnak bizonyult hagyományt. Ahova a nácik futballhuligánokat küldenek dobálózni, oda a leendő kormánypárt eldobható képviselőt, hogy betiltásért rinyáljon, és mutassa a balkáni illetőségű polgároknak, hogy őnekik is megvan a véleményük erről a nyugatmajmolásról. Magánemberként, hogyne. Bizonyára úgy van az Mikola meg Semjén életveszélyes ormótlanságai után, hogy nekiindul egy magányos képviselő, és betiltatja a melegfesztivált. A frakció pedig elnézően mosolyog, hát, az Ica ilyen, nagyon utálja a buzikat, tudod… aha. Ugyanmár. Ez egy megtervezett, sunyi gesztus, „nekünk is van homofóbunk” üzenet, magánemberileg, kacsintva, félre. Nyilván a Jobbik szorítása még sok hasonlót fog eredményezni, és akkor már nem lesz elég az Icát betanítani, hanem főtiszteknek kell újra recitálni a baromságaikat a bőrtangás szinglihordákról. Lehet, hogy mégse lesz annyira unalmas ez a választás. A szélsőjobb tálib hülyeségeivel versenyre kelő Fidesz képes lehet arra, hogy a döglődő baloldal kezébe nyomja az egyetlen szabadon maradt zászlót: a nyugat, az egyéni szabadság, a modernizáció zászlaját.



Címkék: fidesz zavargás melegek magyarland

428 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr731345495

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Büszke vagy? 2009.09.04. 09:01:39

Az elmúlt néhány napban szinte mindenki fontosnak érezte, hogy hangot adjon véleményének a meleg kulturális hét, és az azt lezáró felvonulás kapcsán. Elkerülhetetlen, hogy itt is szóba kerüljön. A Gay Pride története a New York-i Christopher Stree...

Trackback: Coming out 2009.09.02. 13:12:42

A világ talán legnagyobb kisebbségéhez tartozom. A Föld lakosságának kb. 10%-a mindig is ilyen volt, és mindig is ilyen lesz. Másságunk genetikai eredetű, egyszerűen így születtünk. Nem csak emberek lehetnek olyan mint én, megfigyelhető ez jelenség az ...

Trackback: Homoszexualitás 2009.08.29. 15:27:12

Van ugye a nagy publicista, az index hegyesfogú varánusza, az a bizonyos Tóta W Árpád. És van neki az ő blogja, ahol hitvallása szerint egy better magyarlandért tart fogadóórát permanensen, de szerintem nem kell bemutatni a kollégát. Na ő dobta fel a t...

Trackback: Nem értem! A Melegek Menetét főleg nem! 2009.08.29. 13:50:57

Nem értem a melegeket. Nem értem miért kell maguk ellen bőszíteni a társadalmat. Minek kell rázniuk magukat az Andrássy úton, szeptember 5-én, de leginkább azt nem értem: EZT MIÉRT ENGEDIK???Tudom: Joguk van hozzá. Tudom: Demokrácia van.De akkor is? Mi...

Trackback: Meteorológus Mihály az ország szócsöve 2009.08.29. 13:45:24

Csendrendelet, Trianon, melegfelvonulás. Remek rajzfilm, az aktuális magyar közéletről.    Meteorológus Mihály lenne a mai magyar átlagember?  

Trackback: Kuss, Ékes 2009.08.29. 13:08:05

Ékes Ilonának, a Fidesz képviselőjének, sikerült nagyot domborítani. Azt mondta, hogy ticcsák be a melegfelvonulást, mert az a közrendet, a köznyugalmat sértheti,  valamint veszélyeztetheti a kiskorúak erkölcsös fejlődését (mert idén tanévkezdés u...

Trackback: „Hallom az idők szavát” - A történelemfelfogásról 2009.08.29. 08:32:41

A balliberális oldal egyik legkedvesebb hivatkozási alapja az úgynevezett „haladás”. 2008-ban, Európában élünk, nem a sötét középkorban, ennek megfelelően kell viselkedni, tessék szépen elfelejteni az ezzel inkompatibilis nézeteket – mondják. Mi pedi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@egyittlakó:
"Van abban valami, hogy normális emberek utálják a diktátorokat, csak az elfuserált komcsik szeretik őket"

Te figyelj, ebben az országban már csak egy diktátor tudna rendet csinálni, akár utálod, akár nem.

Ja, és Te nem unod a komcsizást meg a buzizást?
Tudod Te egyáltalán, mi az, hogy kommunista?
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:
"Gratulálok! Kitaláltad a kormányzásért felelős ellenzék fogalmát. Fasza"

Mint ahogyan a nemkormányzás is naccerű, mert el lehet érte zavarni az idiótákat, akik eltűrték, hogy ellenzékük ott obstruáljon, ahol lehet, sőt, ahol nem lehet.

Komolyan, itt már csak Dávid Ibolyára lehet szavazni, de minek.
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: „Tudod, te vagy az a szavazó, aki mindig fog találni egy érvet csak azért, h örökös mszp kormány létjogosultságát igazolja. Valójában neked kurvára nincs is szükséged a demokráciára, mert jól el vagy egyetlen párttal is, és mert nem érted a lényegét.”

Ez simán Rád is visszafordítható. Elvégre a Fidesz az a párt, amelyik még a vezetőjét sem volt képes lecserélni két (2 db!) elvesztett választás után.

„Nem érted, h ha az elmúlt 7 évért nem bünteti meg a nép az mszp-szdsz-t, és nem váltja le őket, akkor azzal azt üzenné, h itt kérem mindent meg lehet tenni, bármit, csak az utolsó egy év nagyjából rendben legyen, bár ez is nagyon véleményes.”

Qrva nagyot tévedsz. Nagyon is értem. Csakhogy én úgy akarok büntetni, hogy közben nem jutalmazom a Fideszt, az elmúlt évek agyatlan ellenzéki ámokfutásáért, Veled ellentétben. Mintha fentebb egyébként Tőled olvastam volna a legkisebb rosszra szavazás elvéről. Nekem, tudod, a Fidesz messze nem a legkisebb rossz.

Ha azt gondolod, hogy az elmúlt években a Fidesz többet tanult saját hibáiból, többet tett saját maga pozitív irányba történő megújításáért, az legyen a Te véleményed. Én a Fideszben bemerevedett változatlanságot, totális szellemi leépülést látok, parttalan populizmussal, paternalizmussal, helyenként antimodernista szólamokkal, belföldi fogyasztásra szánt nyugatellenességgel (a lista nem teljes). És ne gondold, hogy a másik oldal jellemzésében ennél sokkal kíméletesebb lennék, csak máshol lennének a hangsúlyok.
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: Nem hiszed? Teszteljuk le.

En mondom: Gyurcsany Ferenc egy bena, kuldetestudatos fasz volt.

Most te mondj valami obszcent Orban Viktorrol. Kivancsi leszek mi lesz a legdurvabb,
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:

"Nem érted, h ha az elmúlt 7 évért nem bünteti meg a nép az mszp-szdsz-t, és nem váltja le őket, akkor azzal azt üzenné, h itt kérem mindent meg lehet tenni"

Már 2006-ban, sőt 2002-ben, '98-ban, '94-ben és '90-ben is ezt mondtam. A túloldalt is rühellem mindig, de ha nem büntetem meg a korrupt/teszetosza/gátlástalan/elkúró kormányt, akkor további bíztatásként vennék, hogy így kell ezt csinálni... 1990 óta tulajdonképp folyton protest-szavazok (már amikor egyáltalán szavazok). De ez itt off.
@dark future:


Igaza van Kócziánnak, de nézd meg milyen bénán posztol:
kéltszer is kinyomta, aszt a piszkozat példány került az Indexre, abba tolja mindenki, miközben a tisztázatba senki nem kommentel:

koczianpeter.blog.hu/ ez a főoldal, felül van a tisztázati poszt. Kicsit finomított a végén.

Azért Kócziánnak a béna blogszerkesztői képessége miatt jár egy hatalmas LOL
A nagyjában igazad van Árpád.

De azt azért lássuk be az egyszeri szavazó nem dobál követ, nem ver be fejeket, akárhogyan is igyekszünk összemosni a jobboldaliságot ezen cselekedetekkel.
A kődobáló hülyegyerek az jóval átlag IQ szint alant leledzik, és oxigénnyelésen kívül kevés dologhoz ért. Még tán politikai meggyőződése sincs.

Kivéve ha adnak neki ilyet.
És ha belegondolunk hogy kinek áll érdekében a jelenség maga, akkor félek közelebb állunk az igazsághoz, mind a legvadabb összeesküvés elméletes thrillerben.

Cigánygyilkosság, buziverés, Bácsfi Dia, Szabó Albert, stb...
Nem kell ugye beszélnem Bácsfi apukáról, avagy Albert jelenlegi tartózkodási helyéről ?!

De amiről beszélnünk kell és ami megér néhány kérdést, ami túl mutat az összeesküvéselméleten azok a cigánygyilkossággal kapcsolatos információk.

www.mno.hu/portal/659482
Az opciókat, a tisztázatlan pletykát nézzük az elején csak részleteiben:

"A szövegből kiderül az is, hogy a kirendeltség kezdeményezte azt is, hogy az új fejleményekről, így a tervezett lőfegyverbeszerzésről „soron kívül” tájékoztassák Laborc Sándort, az NBH főigazgatóját is. "...
Cs. István még a hadseregbe történő bevonulása előtt az NBH látókörébe került szélsőséges nézetei miatt. Besorozása után a Katonai Biztonsági Hivatal az NBH információi alapján beszervezte a férfit, és „leszereléséig titkos kapcsolatként foglalkoztatta”....

És most nézzünk néhány tényt, ami ugyanezen cikkből derül ki, és sajnos alátámasszák ezen információkat.
"a rajtaütés estéjén először miért távozhatott szabadon Cs. István, majd hogyan lehetséges az, hogy telefonon visszahívták az őrizetbe vétel helyszínére?"
Szerinted van más magyarázat ezen kéréds megváloszalására, a fentiek kizárásával, avagy megkerülésével ?
Hogy a nagy ügy, az igazi, az egyetlen, a cigánygyilkosság egyik gyanusítottját elengedik, majd telefonon visszarendelik ?

Magyarul az hogy ölik a cigányokat, és verik a buzikat, szervezett akció részei.
Ha úgy tetszik kampány.
Úgyhogy én a helyedben nem a mínusz IQ-s barmokat hibáztatnám!
@anyátok:

"itt már csak Dávid Ibolyára lehet szavazni, de minek."

Ezt adjuk tovább Árpinak, ő alighanem bokrosista.

@Szindbad:

ad 1.
szenzor.freeblog.hu/archives/2009/08/31/Level_a_Mesternek/

ad2. attól még, h igazat adok azzal kapcsolatban, amit gyurcsányról írtál, attól még nem írok obszcént Orbánra, mert őt - bár sokmindenben hibásnak tartom a politikáját - alapvetően elfogadom. Ha neked ez droidság, akkor vegyed-vigyed, bánja a gyíkom. Viszont igen ostoba dolog érvek helyett droidozni. Van benne vmi szánalmasan sivár gondolattalanság...
@anyátok: "Te figyelj, ebben az országban már csak egy diktátor tudna rendet csinálni, akár utálod, akár nem."

Sajnos, ez így igaz.

"Ja, és Te nem unod a komcsizást meg a buzizást?
Tudod Te egyáltalán, mi az, hogy kommunista?"

Dehogynem, ezt az egész országot unom. Itt mindenki azt csinál, amit akar. Ez már a csalók és az ügyeskedők országa. Bánom, hogy nem húztam el, amikor megtehettem volna. Csak hogy akkor még nem gondoltam volna, hogy egyszer majd ellopják a magyarságomat, a hazaszeretetemet és a hazám zászlaját. Magyar a magyartól. És mindez azért, mert egy beteges, mániákus fasz a klasszikus "oszd meg és uralkodj" módszert követi.
Ja, tudom én azt, hogy mi a kommunista. Voltam én KISZ-tag is. Amikor gyerek voltam, be akartam lépni a pártba. :-)

@sünnek: te se görcsölj ám, mert itt maradok, hogy írásaimból merítve tisztábban láthassál, és jelenlétem kevesebb félrebeszélésre ösztönözzön.
:-)
@dark future: "Már 2006-ban, sőt 2002-ben, '98-ban, '94-ben és '90-ben is ezt mondtam. A túloldalt is rühellem mindig, de ha nem büntetem meg a korrupt/teszetosza/gátlástalan/elkúró kormányt, akkor további bíztatásként vennék, hogy így kell ezt csinálni... 1990 óta tulajdonképp folyton protest-szavazok (már amikor egyáltalán szavazok)."

tok igaz! egyetertek!

sajnos egy kerdesem azert van: szerinted tanulnak a bukasokbol? marmint a politikusok.
@Lord Kilburn:

"Elvégre a Fidesz az a párt, amelyik még a vezetőjét sem volt képes lecserélni két (2 db!) elvesztett választás után."

Újabb ballibsi toposz. Miért kéne lecserélnie a Fidesznek Orbánt, ha egyszer nem akarják? Berlusconi hol nyer, hol veszít, de massziívan vezető szerepben van,pedig a botrányai jóval nagyobbak. Vagy tanulmányozd Churchuill életét. Ő is vesztett választást, aztán visszajött és nyert. És Orbán most nyerni fog, tehát beigazolódik, h nem kellett leváltani a 2. vereség után.

De mondok mást: elég szomorú, h ha a politika arról szól, h nyersz-e választást, vagy nem, és nem elvekről és gazdaságfilozófiákról. Gondolj bele, ez a nyerési kényszer csinált 10% hiányt 2006-ban. Nagyon machiavellista felfogás az, amely a jó politikust azzal azonosítja, h tud-e választást nyerni.

"közben nem jutalmazom a Fideszt, az elmúlt évek agyatlan ellenzéki ámokfutásáért"

ez az "ellenzéki ámokfutás" egy üres lózung, nincs tartalommal megtöltve. namostan, aszonod, h nem szavazol az mszp-re, mert bünteted. Gondolom az szdsz-re sem, mert az meg koalícióban volt vele. A Fidesz ámokfutó (Kozsó legnagyobb örömére), hát mi maradt neked: Jobbik, LMP, MDF.

Gratuolálok, ezek igazán kormányzóképes erők!:o)))

"Én a Fideszben bemerevedett változatlanságot, totális szellemi leépülést látok, parttalan populizmussal, paternalizmussal, helyenként antimodernista szólamokkal, belföldi fogyasztásra szánt nyugatellenességgel (a lista nem teljes)."

ad 1. mi a baj a populizmussal? A Fidesz néppárt! Csak populista tömegpárt lehetséges, ebbe jobb, ha belebnyugszol.

ad2. "szellemi leépülés" - írod. Konkrétan? Jaaaa, már tudom: Lamperth Mónika és Gurmai Zita a szellemi felépülés, ugye?

ad3. "antimodernista szólam"
az meg mi a gyík? Azok a modernista szólamok bejöttek, amit feri mondott? És egyáltalán: miért kéne a modernitás élharcosának lennie egy magát konzervatívnak mondó pártnak? Legyetek modernek ti: a melegizmussal, a drogokkal, a mindenféle devianciát védő álláspontotokkal. Hajrá!

ad4. "paternalista"
Hát bazz, ahol a polgártól és a vállalkozóktól ennyi k. sok adót elvonnak, ott ne csodálkozz, ha várnak is cserébe sok dolgot az államtól. Fel kéne fogni, h magas adók mellett az államnak nagyon sok kötelessége van, de ne pattogtassanak nekem öngondoskodásról, amikor kb. 300 ft-ból lesz nekem nettó 100 ft fizum, aztán abból még kb. 25-öt áfára költök, ha vásárolok. Épp az volt a kitoszott átcseszés a szociknál, h magas adó mellett akartak kivonulni az életemből, és magamra hagyni. Hát lószart. Előbb kisebb elvonás, aztán öngondoskodás. Ez a helyes sorrend.

Nocsak azért voltam hosszú, mert a kifejtetlen lózungok kifejtése nem lehetséges egy-két szóban. Sztem ügyelj arra, h ne dobálózz lózungokkal, mert akkor olyan leszel, mint egy Fidesz sajtótájékoztató.
Remélem, így érted.

Üdv.
Iránban segglyuk tágítás folyik ipari méretekben a szüziesség megtartása érdekében.

Luk-luk
Zene-zene
Igénytelen

Néhány pohár tiltott pia után válogatnak a lukak között? Kétlem. :)
@6.Lenin: Ez nem darabra megy, hogy tüntetés-tüntetés, akkor engedélyezzünk mindent. A demokrácia sem jelenti azt hogy mindent szabad, pl. mások demokratikus jogait nem korlátozhatod. Ilyenkor kötelessége közbelépni az államnak(igen, válaszul már korlátozhatja a jogaidat, a lényeg hogy ki kezdeményez), pl. bűnözés, vagy náculás esetén. Nem olyan komplikált ez. A lényeg, hogy tisztában legyél vele, mit mivel vetsz össze, azaz képes legyél helyesen disztingválni(ez elég nagy hiányossága sokaknak). Pl. "vicces" volt, amikor (mérnök) kollégáim azon voltak kiakadva, hogy a buzikat miért engedik felvonulni, a dobálókat meg miért korlátozzák "demokratikus jogaik" gyakorlásában. Persze amikor valaki ezt kimondta, szerintem rájöttek ők is, hogy hülyeséget beszélnek, mert nem erőltették tovább.
Na mindegy, lényeg hogy van még hová fejlődnünk.
@Epokit Drive: "Budapest forgalmas főútján ilyet nem engedélyeznék"

Volt valamikor valami felvonulás tér...

Talán törvénybe kellene iktatni, hogy bárki, bármire csak az arra szakosított területen kap engedélyt... így tiszta lenne a kép.
Amúgy szerény, de mindenek felett álló véleményem szerint a buzulás alanyi jog, de semmivel sem marad el mögötte alkotmányosságilag a buzulás nem szeretésének a joga. Így ezt az egész felhajtást hálószobai belügyként kellene kezelni. Persze az is jogában áll bárkinek, hogy a hálószobája tájolását a műhelytitkok külön hangsúlyozása nélkül ismertesse a közvetlen környezetével, csak ezt ugye privátilag kell intéznie, és nem valamiféle tüllboás kollektívával rendezett demonstratív össznépi coming out fesztiválon.

Mert ugye vannak akik aggódnak a következő fiktív párbeszédek veszélye miatt:

Kisgyerek: Mama, miért öltöznek úgy ezek a bácsik, mint a Jucinéni?
Anyuka: Hát azért kisfiam, mert ezek buzik... érted?
Kgy: Nem Mama, nem értem.
A: Várjál, elmagyarázom kisfiam. Na ezek a bácsik azért néznek úgy ki, mint a nénik, mert a kukijukat nem punciba dugják amikor basznak, hanem egy másik néninek öltöző bácsi fenekébe. Érted már kisfiam?
Kgy: Értem már Mama, csak mi a punci, és mit jelent, hogy basznak?
A: Öööö... Izé... Majd később elmesélem neked, ha nagy leszel...
Kgy: Kérdezzem meg Apukától Mama?
A: Hát kisfiam, Apuka sajnos már régen elfelejtette ezeket a dolgokat.

Lehetne ezt a buzulós dolgot kultúráltan is művelni...
Nem kell ide buzioázis, mint ahogyan buzipokol sem.
@Epokit Drive: "nem ez a legfőbb bajunk - a politikai szegénység legalacsonyabb fokát jelentené."

Miért? Nem a "politikai szegénység legalacsonyabb foka" folyik itt sok-sok éve?
@huba:

Tanulnak egy frászt. Inkább vérszemet kaptak 2006-ban, hogy jó hajrával, sok blöffel, intenzív néphülyítéssel meg lehet úszni. És helyi szinten is: ott van pl. Demszky, aki gyakorlatilag bármit megcsinálhat, valamiért mégis mindig megválasztják.

De az a baj, hogy a választópolgárok sem tanultak, újra és újra hagyják magukat csőbe húzni, a pedagógiai érzékük meg nulla. Sokszor még az értelmesebbje is beáll csápolni valahová. Nemcsak a kényszer okán szavaznak vagy büntetésből az aktuálisak ellen, hanem meggyőződésből, hitből. No ez az, amit nem nagyon értek. Annyira azért egy társulat sem volt jó eddig, hogy érdemeik elismerése okán szavazzon rájuk az ember..
@eMeL:

Ja, kimehetne az összes ilyen rendezvény a Hungaroringre vagy a város szélére, de legalább az exFelvonulási térre.

Csak ugye minden ilyen rendezvény szervezője azt gondolja, hogy akkor szól elég nagyot a dolog, ha a belvárosban csinálják, lehetőleg a város életének minél agresszívebb megbénításával. Mert ehhez joguk van. Buziknak, technosoknak, F1-es és műrepülőrajongóknak, kerékpárosoknak, pártcsápolóknak, bárkinek. Aki meg csak egyszerűen élni szeretne ebben a kurva városban, annak toll a fülibe.

Ezért szar a többségnek a demokráciában :-).
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: OK. Orbán örökös jobboldali vezér, talán még Kádár rekordját is megdönti, és ez nem a jobboldal megújulási képtelenségének, valamint Viktor túlhatalmának/leválthatatlanságának a jele, hanem a Fidesz tudatos, önkéntes választása.

„De mondok mást: elég szomorú, h ha a politika arról szól, h nyersz-e választást, vagy nem, és nem elvekről és gazdaságfilozófiákról. Gondolj bele, ez a nyerési kényszer csinált 10% hiányt 2006-ban. Nagyon machiavellista felfogás az, amely a jó politikust azzal azonosítja, h tud-e választást nyerni.”

Ebben pl. egyetértünk. Azért az, hogy 2006-ban a Fidesz milyen gazdaságfilozófiát képviselt (és azóta milyet képvisel) megérne egy külön beszélgetést.

Nincs tartalom az „ellenzéki ámokfutás” mögött? Te minek neveznéd az elmúlt évek kérlelhetetlen obstrukciós politikáját? Csak egy momentumot emelnék ki, mint cseppben a tenger: Surányi György miniszterelnökké választásának megakadályozását. Surányi az országnak is jobb lett volna, a fideszesek is jobban elfogadták/elismerték (ezt Orbán is beismerte). Ja, hogy esetleg a szocik is jól jönnek ki belőle? Igaz is, akkor inkább dögöljünk meg mindannyian!
A Fidesz nem felelős, a kormányt ellenőrző-számonkérő, következetes gazdaságpolitikát követő és követelő ellenzéki párt. Viszont készséges partner (sőt katalizátor) pl. az eszement ígéretversenyben. Azt viszont, hogy hogyan lehet teljesen megbénítani egy legitimitási gondokkal küzdő kormányt, tökélyre fejlesztette, ezt nem vitatom.

A parttalan populizmust kárhoztattam (az indexnek volt ígéretszámlálója, ha jól emlékszem). Azért a népbutításnak is vannak határai. (A csillagos ég!) :)

Szellemi leépülés: Tényleg nem érzed Orbán fokozatos leépülését? A 2002-es Viktor a maihoz képest egy Fábry Sándor. Az 1998-as meg egyenesen egy Hajós András! :) Teljesen belepenészedett ebbe a kíméletlen, kérlelhetetlen ellenzéki szerepbe. Azért a baloldalon ennél több volt a szellemi pezsgés.

Antimodernista szólam: azt Te sem gondolhatod komolyan, hogy számos területen nincs szükség kis országunkban sürgős javításokat végezni (a reform szót szándékosan kerülöm): pl. egészségügy, közigazgatás, pártfinanszírozás, és majd az adórendszer átalakítását is tovább kell vinni, nem visszacsinálni! Nos, az ügynek, hogy az említett területeken érdemi változás (javulás) történjen, a Fidesz csak ártott.

Paternalizmus: Rendben, dédelgessük csak a kádári kisembert, éljen tovább a cocializmus és a Kádári örökség! Egyébként meg a szoclibek legalább az emberek magánéletébe nem másztak bele, és nem akarták a bársonyszékekből megmondani fülbevalós konzervatívok, hogy hogyan kell tartalmasan élni.

Nem gondolom egyébként, hogy a fentebb felsoroltakat nem látnád, a felsoroltakból semmivel nem értenél egyet, mint ahogyan Te se gondold, hogy én egyébként kritikátlan vagyok a balliberális oldallal. Mint ahogyan már korábban is megírtam. A gond ott van, hogy mi nem tudunk változtatni. :)

Jó éjszakát!
@Doktor Kotász:

Ez jó volt...

Meleg büszkeség napja utáni rádióműsor.
Öreg bácsi remegő hangon betelefonál.
"Hogy lehet ezt büszkeségnek nevezni?"
Meleg-szövetség (?) vagy mi elnöke visszakérdez: "Mármint mit?"
"Hogy leszopjátok egymás faszát fiam, azt!", válaszolt a bácsi...
@Lord Kilburn:

Engem az érdekelt volna leginkább, h most akkor kire is fogsz szavazni?

A Fideszre nem, azt vágom. Azt állítottad, h ezek se jók, tehát kiesik az mszp és szdsz.

Marad: Jobbik, MDF, LMP

Akkor melyik is az, amelyik ezek közül kormányzóképes?

Ne beszéljünk mellé, elő a farbával!

Én mégiscsak azt gondolom, te egy jó kis szociszavazó leszel... megjutalmazod az elmúlt 8 évet.


Csak még egy vmi: Viktor nem butább lett, hanem öregebb. Az, h vki mennyire humoros, semmit nem mond el arról, h milyen jól/bölcsen fog kormányozni. A miniszterelnöki szék nem egy stand up comedy trónus. Szóval, nem kéne úgy felfogni, h csak azért, mert Orbán kevesebbet humorizál, ezért szellemileg leépült. Javaslom inkább megnézni a 2006-os felvételt, amin Svábyt szanaszét szivatja ez a szellemileg leépült örökös vezér.

Van egy súlyos hibád, amikor Kádárral jössz itt: Kádár nem demokratikus választással jutott hatalomra, és sosem volt lehetőség demokratikus leváltására. Aki le akarja váltani Viktort, lépjen be a Fideszbe, aktivizálja magát, jelöltesse a pártelnöki székbe, és taszítsa le a trónjáról a mestert.

Az egyik legidiótább dolognak tartom, amikor a fideszfóbok akarják megmondani, h ki legyen a Fidesz elnöke.LOL

Ez pont olyan, mintha mi akarnánk megmondani, ki legyen a szlovákok miniszterelnöke.

A paternalizmus esetén full mellébeszélsz. Ilyen magas elvonások mellett kötelessége az államnak biztonságot adni. Mondom: előbb elvonás csökkentés, aztán állami kivonulás a felelősségvállalás alól. Az pedig még amerikában is véleményes, h modern dolog-e az egészségbiztosítot privatizálni. Sztem nem modern, hanem katasztrofális hozadékú lenne. Gondolj pl. a cigányságra. Gondolom, szted az is modern, h a vízkészlet feletti rendelkezést is privatizálnák, és sorolni tudnám még a példákat.

Ha az paternalista, h a bankokat végre meg kell fegyelmezni a PSZÁF-on keresztül, mert embertelen módon bánnak el a hitelesekkel, miközben egy masszív válság közepette is busás haszonnal dolgoznak, akkro én paternalista vagyok, de ezzel szemben egy antihumanista-vadkapitalista felfogást jelenítesz meg ez esetben.

No, akkor szép napot, és várom a megfejtést:
akkor most kire is kéne szavazni 2010-ben jó szívvel?
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: Rendben: a választottam valószínűleg az MDF – SZDSZ törmelékek (LMP) – MSZP háromszögből fog kikerülni. Kb. ebben a sorrendben. Egyébként sosem szavaztam még nagy néppártra. Ezt a jószokásomat szeretném is megtartani. Öntudatos és büszke kis párti szavazó vagyok! :) Sajnálom, hogy a jobboldalnak a Fidesz az alfája, a Jobbik meg az omegája, és gyakorlatilag be is van fejezve a választási lehetőség. (Az MDF-et, úgytudom, már kitagadtátok a jobboldalról.)

„Viktor nem butább lett, hanem öregebb. Az, h vki mennyire humoros, semmit nem mond el arról, h milyen jól/bölcsen fog kormányozni.”

Nos, én sem Viktor humorérzékére értettem az összehasonlítást, elhiheted. Abban az említett művészurakkal nem is lehetne egy lapon említhető. :)
Régóta hangoztatom egyébként, hogy az utóbbi idők Orbán Viktorából a 90-es évek eleji Orbán tudna a leginkább bohócot csinálni.

„Az egyik legidiótább dolognak tartom, amikor a fideszfóbok akarják megmondani, h ki legyen a Fidesz elnöke.”

A gyurcsányfóboknak pl. sikerült is megmondaniuk, ki ne legyen a baloldal vezetője. Még 2004-06 között, amikor a gigászok (GyF vs. OV) küzdelme még egyáltalán nem volt lefutott, és az őszödi beszéd előtt voltunk, fogadtam egy munkatársammal, miszerint már rég nem GyF-nek fogják hívni a baloldal vezetőjét, amikor a jobbot még mindig OV fogja uralni. Nyertem.

„Mondom: előbb elvonás csökkentés, aztán állami kivonulás a felelősségvállalás alól.”

Ez rendben is van. A Fidesz ezt úgy valósítaná meg, hogy elvonás csökkentés + mégnagyobb állami felelősségvállalás. Nekem legalábbis ez jött le ellenzéki éveik politizálásából. Csak rájuk kell szavazni, igazad van! Vi-tat-ha-tat-lan! :)
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:
"Mondom: előbb elvonás csökkentés, aztán állami kivonulás a felelősségvállalás alól."
Tévedsz. Ez az, amit nem _lehet_ megcsinálni. Ez eladósodáshoz vezet. Nem kicsit, nagyon.

Amerikában nem téma az egészségügy privatizálása, mert most is az van. Inkább az állami szerepvállalás növelése körül vannak viták.

A vízkészlet egy divatos hoax. Baromság. Sem a privatizáció nem igaz, se a legendás vízkészleteink.

A bankok mostanság nem mennek olyan busás haszonnal, de tök mindegy nem az állami szabályozás teszi a paternalizmust, hanem hogy az államtól várod-e boldogulást, vagy magadtól, vagy az UFÓktól?
@Tesveer: egy megemlékezés senkinek a jogait nem korlátozza, mégha Rudolf Hessről is történik.
@hacsaturján: ja,a svéd-magyar barátságon túl, amúgy én ezt a pusziskodó buziskodó témát magasan ejtem, mert mindig kiderül jobb buzinak lenni vagy európainak mint magyarnak, amúgy meg néha én is felülök és úgy rázom a rongyot mint meleg büszkeség napján az épp ott tébláboló tojásdobáló, hátha kimerészkedik Demszky is egy tojás csatára, dehogy egy ilyen főbuzi ennyire összenyálazza a mikrofont, szerintem arra vall nehogy más is belebeszéljen, mert olyan irigy.
@Tesveer:

"A lényeg, hogy tisztában legyél vele, mit mivel vetsz össze, azaz képes legyél helyesen disztingválni(ez elég nagy hiányossága sokaknak)."

Drága Tesveer-em!

Ha nekem cimezted,vagy nem olvastad el,amit eddig irtam,vagy nem érted,vagy nem akarod megérteni.

Ha az egész magyarságnak,na akkor sincs igazad.Abban igazad van,sokan nem értik a demokrácia, mit is takar,kinek,mit is szabad.

Viszont az is 1 tévút,én,csakis én mondom meg mi demokratikus és mi nem,(SZDSZ)és sokan mások.

A melegek simán felforgathatják 1 város nyugalmát,de 1 hazug,tolvaj kormány ellen már nem szabad tüntetni.Természetesen a gyujtogatás,károkozás nem tartozik a jogos kategóriába,de ez általában amúgy is a provokátorok profiljába tartozik.
Azt meg előre szervezni szokás mert csak úgy ütős a dolog.
Aztán aki a korona "usztatásával",más vallási szokásain gúnyolodik,az ugyan úgy nem érti a demokráciát.Pontosan olyan hülye,mint aki melegeket dobál.
Habár talán ebben a kérdésben sok igazság van a következő hsz-ben.

Trompf · trompf.blog.hu 2009.08.31. 22:12:07
Tesveer
Nem biztos,hogy ha magasról próbálsz,az 1-ben igaz is,sőt.

Az általánositás pediglen nagyon csúnya dolog Tesveer-em.

A világ bármely országában,ahol 1-nél többen laknak a 2. már lehet,hogy seggfej,ha meg 10 millióan,ziher,hogy néhány ezer biztosan akad,minden oldalon,bármire.
@6.Lenin: „Aztán aki a korona "usztatásával",más vallási szokásain gúnyolodik,az ugyan úgy nem érti a demokráciát.Pontosan olyan hülye,mint aki melegeket dobál.
Habár talán ebben a kérdésben sok igazság van a következő hsz-ben.”

Ebben sok igazad van, de nem hagyhatom szó nélkül, hogy a gúnyolódás nem egyenlő a dobálással. Gúnyolódni mindenkin lehet. Sőt Tóta W.-nél kötelező! :) Dobálni meg ne is lehessen.


„A melegek simán felforgathatják 1 város nyugalmát,de 1 hazug,tolvaj kormány ellen már nem szabad tüntetni.”

De szabad. Nyugodtan tüntethetnek a melegek, a szakszervezetek, a Critical Mass, a Kendermag Egyesület, törvényesen bárki. Rendszeresen tüntetett a Fidesz is, nem is kis tömegeket megmozgatva. Ha arra gondolsz, hogy a Kossuth tér környékéről ki lettek tiltva, annak azért komoly előzménye volt. A parlament környéke nem sátor-tábor, ez nem liberális-konzervatív megközelítés kérdése. Hangsúlyozom: A mai napig lehetne tüntetni ott is, ha nincs az a mértékét vesztett Kossuth téri tüntetés.
@Lord_Valdez:

"Amerikában nem téma az egészségügy privatizálása, mert most is az van. Inkább az állami szerepvállalás növelése körül vannak viták."

Félreértettél, én is éppen erre akartam utalni, bár lehet, h félreérthető volt, amit írtam.

A bankoknak igenis busás hasznuk van kifejezetten ahhoz képest, h ezt a válságot ők okozták, és még jelenleg is regnál.

Néhány adat:

"a Raiffeisen Schweiz csoport nettó nyeresége 2009. első félévében a válság kellős közepén 11,2%-al több, mint egy évvel ezelőtt, összesen 358.000.000 CHF."

"Az OTP első félévi jó eredményének tükrében tartható az egész évre tervezett 150 milliárd forintot meghaladó profitcél - mondta (...) Bencsik László, a bank vezérigazgató-helyettese. (...)az adózás előtti 107 milliárd forintból 25 milliárd forint kötvények visszavásárlásából származott."

"...Török Zsolt (MSZP), aki szerint ez a hatalmas mértékű extraprofit részben abból is származik, hogy a törlesztőrészletek nem csökkennek, holott az euró és svájci frank árfolyama is csökkent az elmúlt hat hónapban.

A politikus az MTI-nek elmondta, az OTP több mint 80 milliárd forint, a CIB Bank több mint 20 milliárd forint, az Erste Bank pedig több 10 milliárd forintos profitot ért el az első félévben."

-----

Vízkészlet esetén tévedsz, még itt a környéken is nagy vihart kavart a helyi vízmű üzemeltetésének 20 éves privatizációja. Igenis több helyen esik szó a vízművek működtetésének kiadásáról. Érdemes figyelni a hírekre:-))
@Lord Kilburn:

"A gyurcsányfóboknak pl. sikerült is megmondaniuk, ki ne legyen a baloldal vezetője."

Ez nettó hülyeség! Azt akarták/akartuk többen, h gyurcsány az _ország_vezetéséből tűnjön el, és ehhez nem volt elég, h a miniszterelnökségből kiebrudalták, ugyanis, ha nem tudnád, az MSZP egypárti kormánya működik, ergo, ha gyurcsány az mszp elnöke, akkor beleszól az ország irányításába. Mi az hogy? Nagyon is!

A Fidesz ellenzéki párt, nem irányítja 7 éve az országto, ezért totálisan a Fidesz belügye, h ki az elnöke. Ha hatalomra jut, majd akkor lehet belepofikázni, mert egy hatalmon lévő Fidesz esetén a nem fideszest is érint, h ki vezeti a vezető pártot.

A többi uncsi, közhelyes, kihagyom...

Üdv.
---------------------

@Lord_Valdez:

"Ez az, amit nem _lehet_ megcsinálni."

Nos, ha nem adósították volna ennyire el az országot az mszp-szdsz 7 éve alatt, hanem a gdp arányos adósság továbbra is 53% lenne, ahogy megkapták, és nem közel 100%, ami év végére várható, akkor meg lehetne csinálni. Nagyon sok ország úgy kezeli a válságot, h egy csomó pénzt pumpál a gazdaságba, több pénzt hagy az embereknél, h ösztönözze a fogyasztást. Való igaz, nálunk a helyzet speciális, de ez az elmúlt 7 év rossz gazdaságpolitikájának a hibája. Sztem ez az egész megszorító spirál piszkosul zsákutca.

Persze, most mondják, h elemzők szerint nálunk lesz a legnagyobb majd az ipar fejlődése, csak azt elfelejtik hozzátenni, h azért, mert nálunk volt az egyik legnagyobb az ipari termelés zuhanása, és jelenleg roppant alacsony szinten van egy főre vetítve.

Üdv.
@Lord Kilburn:

Nálam a gúnyolódás és a dobálás nem = érv.
de
aki rendszeresen gúnyolódik a katkókon az ne csodálkozzon,ha zsidóznak.Akik meg provokativ vonulgatnak,azokat megdobálják,mert szerintem el is várják,másképpen szart érne az egész.

A melegek ha szép csendben szóbahoznának 1-2 dolgot,mit is szeretnének,simán átmenne a Parlamentben.A többséget nem nagyon érdekelné a dolog,ahogy eddig sem érdekelte,ki meleg,ki nem.Természetesen némi önmegtartóztatás,többségi értékek tiszteletben tartása szükségeltetik mindehhez.Mivel amikor a kisebbség nyomúl erősen ,hát az már nem demokrácia.Aztán az sem hiba,ha a többség mutat némi nagylelkűséget,de ezek még, álom kategória.

A KDNP-nek "hivatalból" meg illik tiltakozni,mert kicsit fura lenne,ha mondjuk a zsidók nem szavaznák meg a holokauszttagadást büntetendő törvényt.

Ha kapni szeretnék,adni is kell tudni.
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: U, baszki, te ezt szantad fikazasnak? Dehat ez lefetyeles + nemi atyai dorgalas :)

Akkor mar ertem, hogy miet nem latod magad droidnak.

Egebkent ez szvsz eleg jo szuro, aki nem tud obszcenul karomkodni a sajat preferenciai szerint elokelo helyen allo politikai szemelyekre, az droid.
@dark future: "Tanulnak egy frászt. Inkább vérszemet kaptak 2006-ban,..."

ez igy van de ez sajnos termeszetes is. en meg ennel is jobban sajnalom viszont hogy a vesztesekbol sem tanulnak! mit tanult a fidesz 2002-bol? semmit! vagy az mszp 98-bol? hat nem sokat az biztos.

a "választópolgár" meg sajnos hulye! a legtobb nem bir es kulonosen nem akar megerteni egy elsofoku egyenletet es ennek megfeleloen viselkedo politikusokat preferal. pedig ez csak 4-es matematika.

ps: demszki nem igazan jo pelda mert sik hulye ellenfelei voltak mostanaban. ugy konnyu nyerni. mondjuk a 2006-os valasztas is leginkabb orbanfobia volt.
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:

"Újabb ballibsi toposz" Új szót tanultál?:) Mindenesetre aranyos, ahogy mostanában ezzel a kifejezéssel söpröd le az asztalról azookat a dolgokat, amik kellemetlenek neked.

"elég szomorú, h ha a politika arról szól, h nyersz-e választást, vagy nem, és nem elvekről és gazdaságfilozófiákról."

Ez Viktor esetében ahogy elnézem annyira nem zavar, pedig ő aztán tényleg nagy játékos a különböző gazdaságfilozófiák váltogatásában.

"Csak populista tömegpárt lehetséges, ebbe jobb, ha belebnyugszol"

Hát ebbe én sem nyugszom bele. A néphülyítés nem OK. Akkor inkább ne legyen tömegpárt.

"miért kéne a modernitás élharcosának lennie egy magát konzervatívnak mondó pártnak? Legyetek modernek ti: a melegizmussal, a drogokkal, a mindenféle devianciát védő álláspontotokkal."

Gratulálok a modernitás értelmezésedhez.

"Marad: Jobbik, MDF, LMP

Akkor melyik is az, amelyik ezek közül kormányzóképes?"

Pl. az MDF. Bár kétségtelen, hogy nekik nincs másfél ezer koncra éhes párttagjuk, hogy főosztályvezető szintig leváltsanak mindenkit, de én ennek csak örülnék. (Te pl. örülnél egy segg hülye párttagnak, ha betennék az iskoládba igazgatónak?)

"Kádár ...és sosem volt lehetőség demokratikus leváltására. Aki le akarja váltani Viktort, lépjen be a Fideszbe, aktivizálja magát, jelöltesse a pártelnöki székbe, és taszítsa le a trónjáról a mestert."

?? Kádárt is le lehetett volna váltani. De a Párt éppúgy nem akarta, ahogy Viktort.

"Az egyik legidiótább dolognak tartom, amikor a fideszfóbok akarják megmondani, h ki legyen a Fidesz elnöke"

Akkor rengeteg idióta dolgot találhatsz még. Pl. magyar "konzervatívok" akarják megmondani, hogy ki legyen az USA elnöke. Vagy magyarországi magyarok azt, hogy ki legyen Szlovákia min.elnöke.

@6.Lenin:
"A melegek simán felforgathatják 1 város nyugalmát,de 1 hazug,tolvaj kormány ellen már nem szabad tüntetni."

A hazug, tolvaj kormány ellen lehetett volna tüntetni (ahogy ezt a jogszabályok előírják, bejelentve stb.), csak erre nem nagyon volt jelentkező. A Kossuth térre néhány nagygyűlés a FIDESZ-nek még összejött, de aztán már csak a csőcselék mozgott. Őket pedig nem a tüntetés izgatta, hanem a rombolás.
Szegény Viktorék csalódottak is voltak, hogy a vízionált többszázezres felvonulásokra ez a birka nép lusta volt.
Most látom csak, hogy a Lordok megelőztek.
@eMeL:
V"olt valamikor valami felvonulás tér."

Hyde park kéne.
(Hordóra nem telik, a kannás borra kell felállni...)
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:
"az "ellenzéki ámokfutás" egy üres lózung, nincs tartalommal megtöltve. "

Elnézést, Malac, csak most vettem észre, hogy képes voltál ilyet írni.

Nos: Hány kétharmados törvény ment át a T. Házon? (A képviselői pénzek megszavazásánkívül).
Hány alkalommal vonult ki a t. Ellenzék?
Mi is volt az a kordonbontási ügy?
Hányszor határolta el magát a T. Ellenzék mindenféle disznóságtól?
Kik pártfogolták csodás Államelnökünket? (Aki nemzeti ünnepeinket azóta is inkább szomszédolássaltölti)?
Stb.
Ésilyen országban tartson az ember rendet...
@Shore:

"..a vízionált többszázezres felvonulásokra ez a birka nép lusta volt."

2006.11.23.

Kedves Shore,Te is tudod,amit irtál az nem fedi az igazság minden részletét.Miből gondolod,hogy ezzel nem vagyok tisztában?
@Szindbad:

Jajjjj, neeeee! Ez már nagyon színvonal alatti....

@Shore:

A "toposz" szót ezer éve használom, csak újabban nagyon belefáradtam, h jönnek újak, és rendre előrángatnak olyan dumákat, amik itt már ezerszer lefutott témák voltak, és télleg toposz szinten működteti őket a balliberális oldal.

populizmus=/=néphülyítés, nézz utána komolyabb lexikonokba, pls

Az mdf nem kormányzóképes. Az egy Bokroson kívül nincs érdemben jó szakemberük. A tömegbázisuk meg nulla, és alighanem a képviselőik száma is annyi lesz. Kormányzóképes párt csak és kizárólag tömegpárt lehet, rétegpárt nem, legfeljebb koalícióban, erre viszont elég szar példát mutatott az szdsz nevű ámokfutó gittegylet. (Nehogy megkérdezz vmit?)

"Pl. magyar "konzervatívok" akarják megmondani, hogy ki legyen az USA elnöke. Vagy magyarországi magyarok azt, hogy ki legyen Szlovákia min.elnöke."

Ha valóban így van, igazad van, de előtte kérhetnék egy linket, ami igazol?

Üdv.
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:
Az eladósítás nem csekély hányadát pont egy elhibázott adócsökkentés adta.
7 év? Dehogy. 41 éve tart, bár tény, hogy az utóbbi 7-ben lett a leggyorsabb.
Az állami csomagok sokkal inkább szociális célzatúak, mint gazdaságiak és óriási különbség, hogy mekkora belső piaccal rendelkező országok alkalmazzák. Ezt egy Németország megteheti, míg mondjuk a szlovákoknak épp esett le, hogy ez kis országban nem működik, sőt még ront is.

Csak úgy mellékesen hozzáteszem, hogy a populizmus nem szükségszerűség. Sok múlik a nép érettségén. Svájcban pl. 5 nagy párt van a parlamentben és 7 kicsi. Finnországban 3 nagy párt, 2 kisebb és 4 futottak még.
Én a sokszínű parlament híve vagyok.

@Shore:
Igen. Kezdünk egy kicsit sokan lenni. Lassan tényleg lordok háza lesz itt :)

Mondjuk az MDF, mint kormányképes erő, kicsit túlzás. Ennél még a Jobbik is kormányképesebb, pedig az is egy vicc.
@anyátok:

Ez mind nem lett volna, ha 2006. őszén lemond a társadalom főprovokátora, aki 2006. szept. 17-én alkalmatlanná vált a kormányzásra, de ezt képtelen volt felismerni.

A Fidesz a feje tetejére is állhatott volna, ha gyurcsány nem fordul szembe a választási ígéreteivel, és nem jön ki az őszödi beszéd. Alighanem, ha e kettő nincs, a Fidesz kussban van, és szomorúan nézi, hogyan kormányoz a népszerű gyurcsányi.

Amiket meg írsz, annak negyede sem illik az "ámokfutás" lózunghoz.

Pl. "Hány kétharmados törvény ment át a T. Házon?"

Ééééééééééés? Mi köze ennek az ámokfutáshoz? De vehetném sorra a többit. Pl. hogyan akadályozta meg a kordonbontás, h érvényesüljön a kormánypolitika? Lebontották törvénytelenül a gyurcsányék által törvénytelenül állított kordont. Van-e ítélet az ügyben? Nincs. Na ugye! És miért? Rád bízom...
@Lord_Valdez:

"Svájcban pl. 5 nagy párt van a parlamentben és 7 kicsi"

Hát ez szvsz matematikai képtelenség. Nagyjából 20% fölött beszélhetünk nagy pártról, így hát számomra ez értelmezhetetlen.

Ráadásul Svájc erősen rossz példa az antipopulizmusra, minthogy ott még azt is népszavazzák, h a wc-papír lehet-e nem újrahasznosított papírból. Svájc a népszavazások hazája, ily módon hótt populista működésű... sztem.
úgy élnénk ma mi is, mint iránban, ha akkora hatalma lenne az emberek felett az egyháznak, mint amennyi ott van.
hülye, középkori barbárok
rég olvastam tőled Árpi, ennyire jó cikket!
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:
Szerintem, hogy mi a nagy párt az relatív.
Van egy 30, egy 20, két 15 és egy 10%-os párt, őket neveztem nagynak, mert a többi 2,5% alatt.
( en.wikipedia.org/wiki/Swiss_federal_election,_2007 )

Ott erős a közvetlen demokrácia, de az emberek mégse szekértábor alapján gondolkoznak.
Csatlakozom Mike véleményéhez - bravó!

"az egyetlen szabadon maradt zászlót: a nyugat, az egyéni szabadság, a modernizáció zászlaját."

Ez a lényeg!
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: „Az egyik legidiótább dolognak tartom, amikor a fideszfóbok akarják megmondani, h ki legyen a Fidesz elnöke.”

No, akkor fussunk neki még egyszer. Teljesen mindegy, hogy hazánkban egy párt kormányon van, vagy ellenzékben. Mindannyian egy választóközösség tagjai vagyunk, bármelyikünknek lehet, sőt ajánlatos is, hogy véleménye legyen minden választható párt politikájáról, vezetőiről. Egy józanul gondolkodó demokratát, attól függetlenül, hogy éppen kik kormányoznak, érdekli, hogy kik a lehetséges váltópártok miniszterelnök jelöltjei, vezetői.

Szerintem Téged sem hagy hidegen, ki vezeti a szocialistákat, kikből áll az elnökségük. Eléggé intelligensen vitázol ahhoz, hogy feltételezzem Rólad, nem veszed egy kalap alá pl. Vitányi Ivánt Zuschlag Jánossal. Nem beszélve arról, hogy jövő tavasszal akár még az is előfordulhat (mint Franciaországban nem is olyan rég, egy elnökválasztáson), hogy a parlamenti választások második körében mondjuk csak a Fidesz meg a Jobbik képviselői közül lehet választani. Akkor én a Fideszre húzom majd az ikszet, csak a szavazás előtt beveszek majd egy hányingercsillapítót. :) De simán össze lehetne rakni (a jelenlegi Fideszből!) egy olyan pártot, amelyikre hányingercsillapító nélkül is leszavaznék. Németként pl. a CDU-ra a Fidesszel szembeni ellenérzések nélkül is tudnék szavazni.


„Ez pont olyan, mintha mi akarnánk megmondani, ki legyen a szlovákok miniszterelnöke.”

Én nem szeretem az ilyen öntelt kinyilatkoztatásokat, de „Ez nettó hülyeség!”. Azt hiszem, a fenti levezetés után nem kell tovább magyarázkodnom. Azt azért nem feltételezem, hogy ezzel esetleg azt akartad sugallni, hogy aki nem a Fideszre szokott szavazni, az nem is tartozik a fideszesekkel azonos nemzetközösségbe.


„Nagyon sok ország úgy kezeli a válságot, h egy csomó pénzt pumpál a gazdaságba, több pénzt hagy az embereknél, h ösztönözze a fogyasztást.”

Ettől meg megnő a költségvetési hiányuk, amit majd szépen le kell dolgozni, ha újra beindul a gazdaság. A hiánycsökkentés pedig majd akkor fogja visszavetni a beinduló növekedést (lásd Konvergencia Program). Egyébként arról, hogy kisebb országok esetén nem igazán járható út a belső fogyasztás fűtése, már Lord Valdez is írt. A gazdaságba való pénzpumpálásról meg az a véleményem, hogyha az a gazdaság szereplőinek terheit csökkenti, így szolgálva életben maradásukat, az jó. Viszont ha arról szól, hogy az állam felvásárolja az eladhatatlan Suzukikat, vagy mittudomén, mirelitcsirkét, így támogatva előállítóikat, az nem biztos, hogy olyan jó.
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: „Ráadásul Svájc erősen rossz példa az antipopulizmusra, minthogy ott még azt is népszavazzák, h a wc-papír lehet-e nem újrahasznosított papírból. Svájc a népszavazások hazája, ily módon hótt populista működésű... sztem.”

Svájcban hagyománya van a népszavazásoknak, ott az emberek hozzászoktak ehhez, és azzal ellentétesen, amit írsz, jobbára tudnak felelősen dönteni.

Magyarországon sajnos még a demokráciának is kevés hagyománya van, nemhogy a felelős népszavazási kultúrának.
@6.Lenin: Ebben, úgy látom, nem fogunk egyet érteni. Szerintem abban a kultúrkörben, amiben pl. a Monty Python is letette névjegyét, nyugodtan lehet gúnyolni a zsidókat, a katolikusokat, a protestánsokat, az ateistákat, még természetesen a gúnyolódókat is. Felhozhatnám a Mohamed karikatúrák ügyét is. Ahhoz persze intelligencia kell, hogy érzékeljük, hol a határ. Nálam pl. túlmegy a határon, amikor valaki zombimenetnek/horrornak hívja a Szent Jobb körmenetet. Ugyanígy gusztustalan népirtásokkal viccelődni, legyen az akár ókori keresztényüldözés, középkori katolikus-protestáns vallásháború, vagy a Holokauszt. De a gúnyolódás elleni küzdelem senkit sem jogosít fel törvénybe ütköző, pl. erőszakos cselekmények elkövetésére, vagy mondjuk gyűlöletkeltésre.
index.hu/belfold/2009/09/01/a_magyarok_haromnegyede_engedelyezne_a_melegfelvonulast/

Nincs igazán markáns korreláció a pártszimpátia és a melegfelvonulás elfogadása között.

"A pártszimpátia és a melegfelvonulásról alkotott vélemény között nincs szoros összefüggés."
Lord Kilburn 2009.09.02. 11:05:26

" Ebben, úgy látom, nem fogunk egyet érteni."

????????
Amit ebben a hsz-ben leirtál,majdnem 1-et is értek.
Úgy érzem a probléma a "gúnyolódás" értelmezésében van.Mindketten másként értelmezzük.
Te iróniát,viccelődést.Én szándékos megalázásként értelmeztem ebben az esetben.
" De a gúnyolódás elleni küzdelem senkit sem jogosít fel törvénybe ütköző, pl. erőszakos cselekmények elkövetésére, vagy mondjuk gyűlöletkeltésre."
Ebben 1-et is értek veled,azzal a kiegészitéssel,szavakkal is elkövethető bűncselekmény,ha az a másik fél szándékos megalázását,vagy iránta érzett gyűlölet keltésének a szándékával történik.

Tudom,itt nagyon nehéz meghúzni,hol a határ.Általában ezt ki is használják.
Itt szokott előfordúlni,nekem szabad,neked nem,mert mindketten másként értékeljük a szándékot.

Talán a végére az is kiderül,nincs is köztünk vita.
@6.Lenin: Tévedtem, tényleg egyetértünk. Kommentedet elolvasva nincs köztünk vita.
@sün!malac69 az objektív fidesznyik: "Ez mind nem lett volna, ha 2006. őszén lemond a társadalom főprovokátora, aki 2006. szept. 17-én alkalmatlanná vált a kormányzásra, de ezt képtelen volt felismerni."

Szerinted. Csak hogy ez így nem igaz. Jó lenne, ha már végre felfognád, hogy ha valamit százszor elismételsz, attól még nem lesz igaz. Gyurcsányt a saját pártelitje kaszálta el, mert leleplezte, hogy miről szól Magyarországon a politika. A szekta alakú pártod meg az utcán tomboló csürhe ehhez kevés lett volna.

"A Fidesz a feje tetejére is állhatott volna, ha gyurcsány nem fordul szembe a választási ígéreteivel, és nem jön ki az őszödi beszéd. Alighanem, ha e kettő nincs, a Fidesz kussban van, és szomorúan nézi, hogyan kormányoz a népszerű gyurcsányi."

A gyűlölet beszél belőled. A gittegylet pártod és vezére soha nem maradt volna csendben. Medgyessy betartotta a választási ígéreteit, mégis letámadták. Nem tudom, te nem itt éltél akkor? D 209 stb. Mondj egy nevet Orbán Viktor népvezéren kívül, akit nem támadnak le azonnal, ha helyzetbe kerül. Kit akarsz elkábítani, sün exelvtárs?
Még valami: jobb, ha tőlem tudod, hogy az nyer választást, aki szebben hazudik. Dicső népvezéred még ebben is alulmaradt. Ez fáj neked, tudom, de nekem jólesik, holott Fletó nem a kedvencem.
@6.Lenin:

""..a vízionált többszázezres felvonulásokra ez a birka nép lusta volt."

2006.11.23

Kedves Shore,Te is tudod,amit irtál az nem fedi az igazság minden részletét."

Gondolom 2006.10.23. Ekkor tudomásom szerint egy néhány tízezres résztvevő számmal bíró pártgyűlés zajlott, amit engedélyeztek. Plusz vele egyidőben egy egy-két ezres csőcselék tombolása, amire engedélyt nem kértek.
Egyetlen egy, a franciáknál megszokott hatalmas, többszázezres felvonulás nem volt, és nem azért mert nem engedélyezték, hanem mert a nép nem volt vevő rá/lusta volt. Így hát fenntartom amit mondtam.

@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:

A "toposzba" csak most akadok bele állandóan, és bár lehet, hogy ezerszer lefutottak, de ha csak új dolgok jöhetnek, akkor szinte senki sem írna semmiről. Pl. Gyurcsány és tettei ócska jobbos toposz, hagyjuk, erről ne beszélj.

"populizmus=/=néphülyítés, nézz utána komolyabb lexikonokba, pls"

Definíció ezer is van.
"Academic and scholarly definitions of populism vary widely and, among both journalists and scholars, the term is often employed in loose, inconsistent and undefined ways to denote appeals to ‘the people’, ‘demagogy’ and ‘catch-all’ politics "

De amikor olyat mondunk a népnek amit hallani szeretne, de a.) eszünk ágában sincs megvalósítani, b.) nem tudjuk megvalósítani, c.) lehetetlen megvalósítani, d.) a végén ez csak kárt okoz neki, akkor az bizony néphülyítés.
A legpozitívabb definicíó szerint, miszerint a hatalom a szűk elit kezéből a néphez kerül, a FIDESZ meg egyáltalán nem populista, viszont marad néphülyítő. A FIDESZ hatalomgyakorlása épp olyan elitista volt, mint az összes többi párté (és ezzel nekem semmi bajom:), viszont a néphülyítés itt is ment ezerrel. Lásd 2 millió emberrel konzultáló Viktor, és az ez alapján írt program.

"Az mdf nem kormányzóképes"
Néha én is viccelhetek:). De annyira mindenképpen kormányképesek (itt nem azt értem, hogy egyedül is képesek kormányt alakítani!), mint voltak 90-ben.

"Ha valóban így van, igazad van, de előtte kérhetnék egy linket, ami igazol?"

Amerikai elnök: Nézd meg a Konzi amerikai elnökválasztással kapcsolatos posztjait (Ne Obama, hanem McCain). Szlovák politikusok: bármelyik vérmagyar blogon találsz tucatjával olyan kommenteket, hogy ki legyen Fico helyett.

@Lord Kilburn:

"Németként pl. a CDU-ra a Fidesszel szembeni ellenérzések nélkül is tudnék szavazni"

Na most azt hagyján, hogy Lord Valdez (fél)nickjét viseled, de az már hallatlan, hogy azt is leírd, amit én gondolok!:)
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: "Ez mind nem lett volna, ha 2006. őszén lemond a társadalom főprovokátora, aki 2006. szept. 17-én alkalmatlanná vált a kormányzásra, de ezt képtelen volt felismerni."

szerintem meg ha viktor lemond es visszavonul a politikatol a 2002-es vereseg utan az egesz elkuras nem lett volna es 2006-ben nem nyert volna ujra a "tarsadalom foprovokatora".
@Lord Kilburn:

Nos, amikor egy párt kormányoz, és messze még a választás, akkor annak a pártnak az elnöke gyakorlatilag élet-halál ura, mert a párt frakciója dönti el, mi mehet át abból, amit a miniszterelnök és kormánya benyújt. Gondolod, h ha a gusányi nevű marad a pártelnök, akkor nem érvényesítette volna az akaratát? Na neee! Nem véletlenül csinálta azt, h egy megelőző csellel a pártelnökségbe lendítette át magát. Ám a párt felismerte, h így nem lehet levedleni a személyét, s vele a gyurcsányizmust, ezt a porhintést nem veszik be a népek, és megbuktatták ezen a posztján is mister füllentőt.

És rosszul gondolod, mert abszolút pártbelügynek tekintem majd a Fidesz kormányzása alatt, h ki lesz az ellenzéki középpárt, a maszop elnöke. Lesz a személyéről véleményem, de nem kérdőjelezem meg a legitimitását, mint ahogy a te és eszmetársaid teszitek Orbánnal, ti. "vesztes, tehát már rég nem ott lenne a helye az elnöki székben".

Vmit érts meg: lehet véleményed ez ellenzéki párt elnökéről, hát persze, hogy lehet, de mint nem párttag, kurvára nincs közöd hozzá, h a Fidesz tagság kit tart trónon.

Az ő bajuk, ha vesztest, nem?

Sőt, még örülhetnél is, hogy hát "Orbán úgyis balfék-lúzer típus, majd könnyű lesz legyőzni, ha-ha..., jó hogy őt tartják kitartóan a balfaszok"

Ha a kormányerő (kormánypártok) nem játssza el a hitelét, és meg tudja őrizni a bázisát kb. 30-35%-on (a biztos szavazók körében) a legnehezebb időkben is, akkor az ellenzék szikrákat hányhat, tüzet is okádhat, semmire sem megy vele. De ha 20-25% körülire, vagy az alá esnek, az már a kormányválság szintje, főleg ha ezt egy súlyos népszavazási szopacs is megtámasztja.

Szóval, Orbánról elmondhatod nyugodtan, hogy egy faszkalap lúzer, de nincs olyan szabály, h csak az a demokratikus párt, amelyik eltávolítja azt az elnököt, aki nem nyer választást.

Egyszerűen nem bírom felfogni, miért nem örültök, ha egy többszörös vesztes irányítja az ellenfél pártját!?? Tessék örülni, nyugszik, fekszik, lazít.

Üdv.

@Lord_Valdez:

Hát én itt 1 nagy pártot, 4 középpártot, és sok kicsi törpét (tán 7-et) látok.

Svájcban maga az alkotmányos működést garantálja a populizmust. A sok népszavazás azt jelenti, h folyton a nép igényeire kell politizálni. És ezen az sem változtat, ha a nép kulturáltabb politikailag, mert akkor is ő "csak" a nép.

Vagyis, nem a populizmussal van a baj, hanem a politikai műveletlenséggel. Nem a populizmust kell irtani, mert az olyan, mintha a kurválkodást akarnád megszüntetni, hanem a politikai tájékozottságot és igényességet kell emelni.

Ez pont ahhoz hasonló dilemma, mint a kertv-k és nézők viszonya. Azért igénytelenek a nézők, mert a kertv-k műsorai eligénytelenítették őket, vagy a kertv-k műsorai azért olyan gagyik, mert a nézők annyira igénytelenek, h ez kell nekik, erre vevők. Tyúk&tojás

Üdv.
@huba:

2002. választási kampány fő szlogenje:

jóléti rendszerváltás!=elkúrás ?

Korrekt 4 évre halomra ígért a szoci, majd hoztak egy ügynököt, akit még az szdsz nevű militáns párt is problémásnak tartott a múltja miatt...

Megosztás:

Mikor volt a taxisblokád? Ki támogatta?

Mikor volt a Demokratikus Charta megalakítása? Kik támogatták?

Jaaaa, hát télleg ez a mocskos Viktor kezdte a megosztás, háppersze. Mind ezt szajkózza, ki betépett a liberális média nevű drogtól...

Ugyan-ugyan, józanság elvtársak!
@Shore:

Amit a populizmusról és néphülyítésről írtál, az tökéletesen ráillik az mszp 2006-os kampányára.... pontosan tudta, h nem azt akarja megcsinálni, amit mond (toposz)... nem véletlen, h már 2006. nyár végére elillant a népszerűségük, a néphülyítésre fény derült.

Fél éve, vagy még több, h írtam egy posztot:

"Orbánfób toposzok 1."

(Nem linkelem, úgysem olvasnád...)

Sajnos a folytatás elmaradt, pedig terveztem.... még most is... túl sok van, talán 27-ig eljutnék a sorozattal:o)


Más:

"de az már hallatlan, hogy azt is leírd, amit én gondolok!:)"

Az olyan gáz, h a jobbos blogokon, főleg a reakción, hogyan szopják egymás pöcörőjét, igaz?:o)) (Asszem te írtad egyszer, bár nem pont e szavakkal)
Shore 2009.09.02. 18:31:15
Valóban eltévesztettem a dátumot.Kösz a javitást.

2006.10.23-án nemzeti ünnep volt,amire felkészülten várt több,mint 4 ezer ?????.
Rendőrruhában lévő személyek,azonositó nélkül,nem rendőrők.Itt az ellenzék,jogvédők,demokráciaféltők óriási balfaszságot követtek el,hogy a kormány minden komolyabb felelősségrevonás nélkül megúszta.

Gyakorlatilag 1 nemzeti ünnepen több ezer fegyveres bűnöző tombolt Bp-en.
Ennyire hülye ellenzéke is csak Mo-nak van.
Ez 1 következmények nélküli ország.Sajnos abban igazad van,ebben az országban bármit meg lehet tenni,de sejtem az okát.

Majdnem mindenkinek van valamije,amit félt(megtanulták 90 előtt, könnyen el lehet vesziteni mindent)).Vagyonka,család,gyermekek jövője stb.Ez nagyon beidegződött.Ezt tudta a feri is.
Fro-ban nem volt 50 év sötétség,fekete Pobeda,Recsk.Ezeket nehéz felejteni.
Majd 2-3 generáció múlva,talán.
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: sajnos nehezen kovetheto hogy mit is akarsz mondani. en csak azt allitottam hogy ha viktor visszavonul 2002-es vereseg utan akkor valoszinu nincs elkuras, de az szinte biztos hogy ferit nem valasztjak ujra 2006-ban. sot, valoszinu a jobbik sem lenne most ilyen eros.
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: az altalad emlegetett taxisblokaddal kapcsolatban akadtam egy igazi gyongyszemre:

viktor miondta a parlamentben:

"...nyíltan meg kell mondanunk, hogy óriási felelõsséget vesz magára az, aki mégoly jogos követeléseinek alátámasztására utcára vonul és másokat is utcára visz. Ezt csak olyan erõknek szabad megtenniük, akik biztosak lehetnek abban, hogy az eseményeket végig az ellenõrzésük alatt tudják tartani. Csak olyanok tehetik meg, akik képesek a megmozdulást végig a törvényesség és a humánum keretei között tartani. Mert ne tagadjuk - mint ahogyan a megmozdulást szervezõk sem tagadták -, hogy voltak olyan pillanatai a válságnak, amikor senki sem tudhatta, mi fog történni a következõ pillanatban, és uralja-e egyáltalán bárki a helyzetet!"

www.parlament.hu/naplo34/046/0460018.html
@huba:

Hogy miért pont a 2002. választás utáni helyzetig mész vissza?

Miért nem odáig, h mi történt a 2002-es kampányban, vagy mi történt még sokkal régebben.

Az ország kettészakítása bizony a taxisblokáddal és a Demokratikus Chartaval kezdődött. Ott került egy mérgespulyka spirálba a politizálás...
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:
A kategorizáláson ne vesszünk össze! A lényeg, hogy sok párt és mégis működik.

Nono! A nép igényeinek figyelembevétele nem populizmus. A populizmus az elvtelen seggnyalás, amikor az se számít, ha lehetetlen, megígérjük, mert ezt szeretnék hallani. Vagy pl. a vélemény gyakori változtatása a pillanatnyi közhangulatnak megfelelően.
Különben is miféle populista az, aki 2%-on áll? Tehetségtelen.

Emellett, természetesen a tájékozottságot is érdemes javítani, mert az tesz rezisztenssé a populizmusra.

(A nézők voltak az igénytelenek, mindig is azok voltak, csak most már foglalkoznak azzal, hogy mit akarnak.)
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: Itt, a vége felé már csöppet elbeszéltünk egymás mellett, úgy vélem. Ne parázz, nem áll módomban leváltani Viktorodat, és egyetlen pártba sem tervezek belépni a közeljövőben. Még a Fideszbe sem. Az meg nagyon furcsa, hogy mennyire nem tetszik, hogy véleményem van a Fidesz személyzeti politikájáról, amikor pont Tőled olvastam egy írást, amiben kedvenc pártodat látod el jótanácsokkal vezető arcaik összeállításához. Vagy Te tagja vagy a Fidesznek?


„de nem kérdőjelezem meg a legitimitását, mint ahogy a te és eszmetársaid teszitek Orbánnal, ti. "vesztes, tehát már rég nem ott lenne a helye az elnöki székben".”

Az, hogy nem tetszik Viktor feje, még nem azt jelenti, hogy megkérdőjelezem legitimitását. Viszont a rendszerváltás óta nem volt még olyan baloldali miniszterelnök, akinek ne lett volna megkérdőjelezve a legitimitása. (Talán Horn Gyulának nem volt, esetleg.) Meg ugyebár a baloldal csak csalással tud nyerni minden választáson.


„Egyszerűen nem bírom felfogni, miért nem örültök, ha egy többszörös vesztes irányítja az ellenfél pártját!??”

Hát ez az. Senkinek nem jó, ha „többszörös vesztes”, „faszkalap lúzer” irányítja Magyarország bármelyik pártját. Ez általában a többi pártot is elkényelmesíti, és az egész politikai elit szellemi leépüléséhez vezet. Hitem szerint demokratikus pártjaink csak egyszerre, egymással versengve tudnák megújítani ezt az elsekélyesedett, kettéosztott, bemerevedett, gyűlölködő politikai kultúrát. Szerintem a baloldal többet tett, hogy megpróbáljon a helyzeten változtatni. Azt persze nem állítom, hogy lépéseik jó irányba vitték volna a dolgokat.

A populizmus és a demagógia fogalmakról meg ki kéne alakítanunk egy konszenzust. Meg fogom nézni, mit ír róla a kedvenc értelmező szótáram.

@Shore: @Lord_Valdez: Akkor következzen egy kis felláció! Sün!malac69 kedvéért. :)
A Lord Kilburn név a Heroes of Might and Magic II-ből származik, ő volt a kedvenc hősöm. Neve a játék folytatásaiban is előfordul, sőt, a Might and Magic RPG-ben is felbukkan. Meg aztán rövid szerepjátékos időszakomban is Lord Kilburn (Edwin da Kilburn) név alatt futottam.

Legtöbb bejegyzésetekkel én is egyet szoktam érteni. Sokszor értek egyet anyátokkal, hubával, egyittlakóval is. Meg még sokakkal egyébként (6.Lenin, stb.), mindenkit nem sorolhatok fel.

Sün!malac69, ebből a pöcörőszopcsizásból kimaradtál! De ha szereted az SM-et, Téged szívesen megkorbácsolnálak! :D
@pfúj:

"Nem akarlak elkeseríteni, de a japán Liberális Demokrata Párt egy konzervatív jobboldali párt."

Még egy "liberális párt", amelynek fő csapásvonala a hazudozás.
Tipikus.
A Homoszexualitás trackback-ben jót vitáztam Kusits Béla kollégámmal. Ha véletlen valakit érdekel.

Árpád!
Greg Dorey brit nagykövet a friss hvg 88-89. oldalán írt Neked egy trackback-et ehhez (Nyugat, majmulás)! :)
"Így jutott oda, hogy ma – még mindig – a létező világok legjobbika, és még mindig a keletiek vágynak és vándorolnak Nyugatra, nem pedig fordítva."

Szerintem ezt a mondatot kicsit át kéne gondolni. 15-20 évvel ezelőtt még érvényes volt, ma már nem merném ilyen egyértelműen kijelenteni.
@Il Cavaliere Nero:
Újak vagytok még itt, srácok.
Árpi hajnalra készül el, aztán lefekszik.
Valamikor neki is kell pihennie.
@Lord Kilburn:

Az egymás melletti elbeszéléshez:

- gusányi kormányzást bukott (menet közben), Orbán választást, 40%-os eredménnyel. Ha szabadna kérnem ezt tényként rögzíteni, és a későbbiek folyamán figyelembe venni, pls

- Nem mindegy, h "érted haragszom" elve miatt bírálom Orbán káderpolitikáját, vagy ellenfélként.

- Horn Gyula. Namostan én azt gondolom, h a baloldalnak ő volt a legnagyobb formátumú politikusa a rendszerváltás óta, még ha ávós is volt valaha. És hát azt is gondolom, h ez nem a jobboldal szégyene, hanem a balé, h ő tudott lenni a legnagyobb. Horn úgy viszonylik ferkóhoz, mint egy valódi színész egy közönséges ripacshoz, aki egy kicsiny időre képes volt elhitetni a nézőkkel, h ő bizony egy No.1. őstehetség.

Másokak:
"A populizmus és a demagógia fogalmakról meg ki kéne alakítanunk egy konszenzust." - írod.

Hmmm, ez nekem is régi mániám, miszerint sztem a balliberális oldal súlyos hibát követ el azzal, h a fogalmakat felkeményíti, és ezzel gyakorlatilag összemossa őket.

A demagógiát gyakran populizmusnak nevezik, ezzel súlyosbítva jelentősen a populizmus tartalmát, és elmosva a diffit a két szó között.

A sovinisztát nacionalistának mondják, amivel meg a nacionalistát mossák össze a sovinisztával, és persze a nacionalista (nemzeti) szónak sokkal drámaibb értelmet adnak, mint amilyen az valójában.

A szimpla sovinisztát gyakran lenácizzák, pedig ez sem állja meg.

Az antiszemitát gyakran úgy tárgyalják, mintha minden antiszemita zsidót akarna gyilkolni, és a holokauszt tagadása helyett holokauszt igenlést támogatna.

A szimpla cigányellenest rasszistázzák, pedig Józsi bának Bivalybasznádon csak a cigányokkal van tele a töke, de semmi baja az arabokkal vagy négerekkel....ööööö.... bocs, afroamerikaiakkal..... ööööö, nem..... afroeurópaiakkal (na most már jó, PC)

Szóval, kérném ballibbant honfitársaimat, őrizzük a magyar szavak között meglévő differenciákat, a nyelvi cizelláltságot.
Köszönöm.

Üdv.
@Lord Kilburn:

"A Homoszexualitás trackback-ben jót vitáztam Kusits Béla kollégámmal. Ha véletlen valakit érdekel."

Khmmmm, khmmmm, khmmm.... hát ez azért egy pötty LOL-t kiérdemelt a szerénysége okán:o))

Kiadtam egy verses kötetet, ha vkit érdekelne.

cím: malacpoeta@jofejvagyok.zseni
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:

"Amit a populizmusról és néphülyítésről írtál, az tökéletesen ráillik az mszp 2006-os kampányára"

Többé-kevésbé igen. Mondtam én mást? De ugye attól, hogy Feri csinálta, még nem lesz rögtön jó is a módszer. Vagy Viktor kezéből a szar is habcsók?

"(Nem linkelem, úgysem olvasnád...)"
Ebben is igazad van. Szinte sose olvasok belinkelt dolgokat.

"Az olyan gáz, h a jobbos blogokon, főleg a reakción, hogyan szopják egymás pöcörőjét, igaz?:o)) "

Hehe. Pont te mondod? Ha nem csal az emlékezetem három év óta az első, hogy valakihez csatlakozok. És ez még mindig távol van nem az az idióta pöcörő szopás, mint az "ott a pont", "igazad van", "de jól megasszondtad")

@6.Lenin:

10.23 kérdésében nem értünk egyet, de bizonyos részkérdésekben biztos azonos a véleményünk.
Például én is úgy gondolom, hogy a rendőrök egy része úgy viselkedett, mintha a létezőben intézkedne. Maradjunk annyiban, hogy még egyszer ilyet nem szeretnék megélni Magyarországon.

"Majdnem mindenkinek van valamije,amit félt"

Szerintem ez nem oka a nagy tüntetések elmaradásának. Azért 20 évvel a rendszerváltás után nem kell nagyon félni. (Főleg egy "jobbosnak", hiszen már az egész ország az:))
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:

" megbuktatták ezen a posztján is mister füllentőt".

Te Sün, hagyjátok már ezt a hülye csúsztatást.
Valaki képes volt felállni, és azt mondani, hogy eleget hazudtunk eddig, most már hagyjuk abba.
Erre ezt az embert kinevezitek főhazugnak. Hát persze, van olyan is, aki azt mondja, hogy ő a büdös életben soha senkinek sem hazudott...:)))
Na ne röhögtessetek, mert még idős hölgy szerepemhez nem illően találok viselkedni, és meghúzom az orrotokat.
Van az Erste Banknak egy aranyos reklámja, amelyben Pinocchionak már szépen nő a nózija.
Játsszunk orrnövesztési versenyt Ovi és Feri között! ("Hogy nő, az orrod, kaleb?" - Szatmáry Sándor, Behinia).
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:
"Az ország kettészakítása bizony a taxisblokáddal és a Demokratikus Chartaval kezdődött."

Máig sem értem, kinek fájt és miért a Charta. Ott voltam, jó volt.

(A Blokád, persze, más. Nem egy komcsi volt véletlenül, aki közébük akart lövetni? Majd kiesett az ablakból... Ti akkor még pelenkás picurkák voltatok...)
Látod, TWÁ, ez egy sikeres poszt. Még a Westward Ho sem tudja megölni...
@anyátok:

Jajjjjj, ne! Ne kezd azt a hülyeséget, h a " reggel, éjjel meg este" az egész polelitre vonatkozott, és nem önmagukra. Ezt azok szopják be, akik feristák, akik rajongók.

És télleg hazudott:
"ma erős a gazdaság, és nagy a jólét" - pedig tudta, h szar van a palacsintában.

"nem lesz receptfelírási díj" - pedig tudta, h vizitdíjat akar.

Nem, nem az ígértekről beszélek, hanem a tudatos hazugságról.

Anyátok, anyátok... lassan nem olvaslak, főleg ha ilyen hülyeségeket írsz:

- a charta nem a megosztás felé vitte az országot;

- Horváth Balázs, a részeges kommunista (a Szekerest, aki sosem volt komcsi, meg csak a szél zavarta a Grippenek átadásakor, mi? LOL)
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége: "És télleg hazudott:
"ma erős a gazdaság, és nagy a jólét" - pedig tudta, h szar van a palacsintában."

csak kekeckedesnek szanom, de tenyleg nagy volt a jolet! sosem volt nagyobb az elmult 1000 evben! pont ez volt a baj!
@sün!malac69 a csúsztató:
"Te Sün, hagyjátok már ezt a hülye csúsztatást.
Valaki képes volt felállni, és azt mondani, hogy eleget hazudtunk eddig, most már hagyjuk abba.
Erre ezt az embert kinevezitek főhazugnak. Hát persze, van olyan is, aki azt mondja, hogy ő a büdös életben soha senkinek sem hazudott...:)))"

Ezt azért másoltam be újra, mert akkor sün elvtárs újra elolvashatja, és talán meg is érti. Persze, érti ő, de ha igazat kellene adni valakinek, inkább hallgat, vagy még rosszabb: félrebeszél.

"Nem, nem az ígértekről beszélek, hanem a tudatos hazugságról."

Legyél óvatos, a tudatos maszatolás is hazugság. Ja, és nem hiszem, hogy erre válaszolni fogsz: szerinted a fidesz az igazmondók és az erkölcs pártja? Azt hiszem, már máskor is kérdeztem, de akkor is félrebeszéltél.
:-)

Ami a taxisok blokádját illeti: lószart osztotta meg az embereket, nem jól tudod. A te általad emlegetett NÉP szinte egy emberként állt ki mellettük. Még szép: a népednek sem derogált, hogy 37,50 forintról 54-re emelték a benzin árát. Ja, hogy 200 darab MDF-es tüntetett a kormány mellett? Kit érdekelt az akkor? Ma vajon mit váltana ki egy ilyen benzin áremelés? Lám-lám, sün, a megosztást és az uszítást mégis imádott népvezéred kezdte 1997-ben, amikor elkezdett polgározni (a nagy liberális előélete után). Eléggé égő ugye, ez a köpönyegforgatás?
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:„gusányi kormányzást bukott (menet közben), Orbán választást, 40%-os eredménnyel.”

Ja. És ha tovább bonyolítjuk, Medgyessy úgy bukott kormányzást, hogy utána az MSZP választást nyert. „Ha szabadna kérnem ezt tényként rögzíteni, és a későbbiek folyamán figyelembe venni.”


„Nem mindegy, h "érted haragszom" elve miatt bírálom Orbán káderpolitikáját, vagy ellenfélként.”

Értsd már meg, hogy én nem azért kritizálom a Fideszt, hogy attól egyre idiótábbá, balkánibbá, EU ellenesebbé, stb. váljon! Én őszintén úgy gondolom, nekik is javukra válna, ha betartanák egy-két jótanácsomat. Leírom még egyszer: Nem mindegy, hogy a nagy magyar jobboldali váltópárt egy CDU (Németország) típusú normális alakulat, vagy egy idióta Jog és Igazságosság (A Kaczynski ikrek pártja, Lengyelország.).


„Horn úgy viszonylik ferkóhoz, mint egy valódi színész egy közönséges ripacshoz, aki egy kicsiny időre képes volt elhitetni a nézőkkel, h ő bizony egy No.1. őstehetség.”

Ebben van részigazság, csak azért egészen más volt a szitu. Gyulának valójában a partnere volt a legnagyobb ellenzéke. Úgy könnyű reformálni, népszerűtlen intézkedéseket hozni, hogy koalícióban vagy a legnagyobb ellenzéki párttal! Játsszunk el a gondolattal: 2006-ban az MSZP koalícióra kényszerül a Fidesszel, mert mondjuk a Magyar Kommunista - Fasiszta Párt 30%-ot kap, és vele azért egyikőjük se… Szerintem túl lennénk az egészségügyi, és lehet, hogy a közigazgatási reformon is. Új alkotmányunk nem lenne. Azt azért nem nézem ki belőlük.


„A demagógiát gyakran populizmusnak nevezik, ezzel súlyosbítva jelentősen a populizmus tartalmát, és elmosva a diffit a két szó között.”

Az én szótáramban a demagógia szó benne van a populizmus meghatározásában. Meg fogom pontosan nézni!


„A szimpla cigányellenest rasszistázzák, pedig Józsi bának Bivalybasznádon csak a cigányokkal van tele a töke, de semmi baja az arabokkal vagy négerekkel....ööööö.... bocs, afroamerikaiakkal..... ööööö, nem..... afroeurópaiakkal (na most már jó, PC)”

Itt azért alulmúlod önmagad.
„A hagyományos rasszizmus mint tudománytalan elmélet elutasítása után a modern rasszizmus magába foglalhatja a más „kultúrákkal” szembeni megkülönböztetést is.”
A magyarnak csak a cigánnyal van baja, tehát az nem rasszizmus. A franciának csak az arabbal, tehát az sem rasszizmus. A fehér amerikainak csak a feketével (meg a latin-amerikaival), tehát Amerikában sincsenek rasszisták. A szlováknak meg csak a magyarral (meg a cigánnyal), tehát ott sincs rasszizmus. A szerbnek a bosnyákkal meg az albánnal (meg a horváttal), nyilván ott sincs rasszizmus. A ciprusi görögnek a törökkel, meddig folytassam? Rasszisták tulajdonképpen nincsenek is! :)


„"A Homoszexualitás trackback-ben jót vitáztam Kusits Béla kollégámmal. Ha véletlen valakit érdekel."
Khmmmm, khmmmm, khmmm.... hát ez azért egy pötty LOL-t kiérdemelt a szerénysége okán:o))”

OK. Ez így visszaolvasva tényleg gáz egy pöttyet.
(Miért, tán nem tetszett a vita? :D :D :D )

Egyébként nálam a „ballibbant” szó használatáért mindig kiérdemelsz egy-egy verbális pofont. Öncélú, értelmetlen basztatásnak tűnik.


Na, ezeknél a veretes gondolatoknál többre nem futja az időmből. Pedig malac feldobott még jó néhány magas labdát!

Jó hétvégét mindenkinek!
@Lord Kilburn:

Csak egy-két kérdéshez, bár sok itt a magaslabda, de azok nem mindegyike izgat...

Szóval, egy igazi magyar rasszista utálja a cigányt, zsidót, négert, arabot, szlovákot, mind-mind, ami nem magyar, vagy nem magyarszerű.

Ellenben Józsi bá'-nak csak a cigányokkal van baja.

Ha te ezek után ugyanazt a szót használod Józsi bácsira, és Kurucinfo Nagymagyar Jánosra, akkor sztem elmosol egy létező határt, ami pedig a kettő között nagyon is megvan.

Na még egy, de csak egy, mert itt vidéken mi a szavakkal nem, de a szerszámokkal gyakorta kertelünk...

"És ha tovább bonyolítjuk, Medgyessy úgy bukott kormányzást, hogy utána az MSZP választást nyert." ....

...hazudozással, a valós adatok eltitkolásával; a "nem csináltunk semmit" következetes megvalósításával; a választók megvásárlásával, amiből aztán 10%-os hiány lett; és nem utolsó sorban a Fidesz baromira elszúrt kampányával, DE NEM AZZAL, H JÓL KORMÁNYOZTAK! Lószart, mama!

Értsd már meg, az én szememben a politikának csak másodlagos tartalmi tényezője a választás megnyerése. Első a tartalom és a cselekvés. Volt olyan, h az 1%-ot (?) kapott MDNP-re (Szabó Iván) szavaztam. Nos, mondhatjuk, h bukott párt, de sztem azért egyáltalán nem az elnökük volt a felelős. És a politikájuk tartalmi része nagyon is rendben volt.

Nézd meg, az mszp, mely következetesen vitte/viszi azt az elvet, h aki választást nem nyert, az megy a levesbe, most iszonyú nagy bajban van, amikor miniszterelnök-jelöltet keres. Ugyan ki vállal el egy eleve vesztes választást, ha tudja, h tudja, utána mehet a lecsóba. Ez hosszútávon egy bukásra ítélt, machiavellista szemlélet. Nem azért kell leváltani egy pártelnököt, mert 40%-kal nem nyer meg egy választást, mert a kampánystábja (élén az oldalatokon kedvelt Rogánnal) elcseszi a kampányt, hanem azért, ha a választást a politikájának tartalmi része miatt bukja.

Sztem sem 2002-ben, sem 2006-ban nem állt fönn az a helyzet a Fideszben, h Orbán helyett elő tudtak volna húzni vkit, aki még a 40%-ot is emelni tudta volna 4-5%-kal.

A verbális pofonjaidat pedig engedd meg, h nagyívben székleteljem le.
Te sem az apám, sem a tanárom nem vagy...
Ha nem tetszik bármely szóhasználatom, tiltakozz, kérd ki magadnak, ne állj szóba velem, találj ki egy kontrát, csinálj bármit, de a nevelést tartsd meg a gyerekeidnek, vagy a tanítványaidnak, ha vannak!!! Okés? Ne bosszants már, b+! Szállj le a magaslóról, pls!

Méghogy "verbális pofon"... LOL
@sün!malac69 az uborkaszezon főzöldsége:

"verbális pofonjaidat "

Azért a fidióta neked sem tetszett. Bár azt is jól megideológizáltad, hogy azt miért nem lehet, a ballibantat meg miért igen:)

Részemről a "nem ingem" elvet követem.
@Shore:

A fidiótával az a baj, h nagyon kapcsolat.hu, azaz nagyon maszop droid kifejezés. Gréczy blogján láttam még rendre.

A ballibbant viszont saját találmány, kb. 2 éves, és leszarom, h ha elküldenek miatta a női altestájékba, de engem baszki ne akarjon nevelni senki, mert arra ugrok, arra vadmalacba hajlok át, h menjen a női felmenőjének keservibe, huhhhh!
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: annyi baj van csak ezekkel (libbant, jobbant, fidesznyik, komcsi), hogy ha egy vitában használod, azzal egyben deklarálod, hogy az illetőket egytől egyig megveted és bolondnak tartod (amiért nem bírnak rájönni a tudományos igazságra, mely szerint a fideszre kell szavazni). és onnantól ugye minek veled vitázni.
@Tóta W. Árpád:

Nem, ez nem igaz. Egyáltalán nem így látom, és nem is így gondolom.
A megvetésem azzal deklarálom, h nem olvasom az illetőt (scrollban tartom), és nem reagálok rá. Levegőnek nézem. Van is rá példa, tudod te is.

Magam pedig (e pillanatban) vállaltan fidesznyik vagyok, és ha ezt dobják rám, egyáltalán se bánt.

Jobb ma egy őszinte fidesz droid, mint holnap egy sumák szoci szavazó:o))
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós:

Esküszöm Grécy blogját még nem láttam, úgyhogy mint te a ballibantra, fenntartom magamnak a jogot royaltira. Csak azért nem használom, mert tudom sérti az érzékenységed:)

Egyébként meg leginkább röhögök, mikor "baloldali érzelmű FIDESZ szavazók", vagy egyenesen nemzeti szocialisták ballibantaznak.
@Shore:

"szolidaritás érzelmű FIDESZ szavazók"

így helyes, te menthetetlen ballibbant:o)
Nos, vmit hozzátennék.

Melegvonulás régóta van, de botrányok csak 2006. ősze óta léteznek.

Sztem ennek oka egyszerű: 2006. őszén a balliberális oldal lejáratódott az emberek szemében, miközben iszonyú (sztem jogos) indulatokat is keltett egyúttal. Az indulatos emberek között (mint minden ember között) vannak idióták. Ezek aztán a homoszexuálisok ellen fordultak, mert azt látták, h az ő gyűlölt ellenségük a langyi társadalmat védi, és elvi+gyakorlati értelemben homofil.

Tehát a homoszexuális társadalomra hulló harag legnagyobb része egy politikai harag átkonvertálódása.

Üdv.
@malac69 zsákutca foglaló:
"Te sem az apám, sem a tanárom nem vagy..."

És ez baromira meg is látszik rajtad.
Nah, ma lesz a nagyméltóságú vonulás. Ez alkalomból egy csöpp ajándékkal készültem a kedves meleg uraknak, és leszbikus hölgyeknek:

malacnews.freeblog.hu/archives/2009/09/05/Malac_a_gonosz_antimelegista/
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: „A szimpla cigányellenest rasszistázzák, pedig Józsi bának Bivalybasznádon csak a cigányokkal van tele a töke, de semmi baja az arabokkal vagy négerekkel....ööööö.... bocs, afroamerikaiakkal..... ööööö, nem..... afroeurópaiakkal (na most már jó, PC)”

„Ellenben Józsi bá'-nak csak a cigányokkal van baja.”

Szerintem már az előbb is értetted, mit akarok mondani, de megpróbálom még egyszer. Minden náció egyszerű polgárának azokkal van baja, akikkel együtt kell élnie. Józsi bá életében nem találkozott arabbal, miért utálná az arabokat?

Viszont ez a megfogalmazás rasszista, mert azt sugalmazza, hogy Józsi bának minden cigánnyal baja van, nem csak azzal a harmadik szomszéddal, aki tegnap éjjel felszedte a krumpliját, meg tavaly feltörte és kirámolta a fészert. És ez sajna már rasszizmus. Azt értem, hogy ezt nagyon nehéz felérnie ésszel sok Józsi bának, és amikor bemérgeli magát, mert elvitték az idén befőzött lekvárt, minden cigányt visszaküldene az anyjába.

Egyébként vidéken nagyon sok Józsi bát ismerek, akik képesek differenciálni a cigányok között, pont azért, mert ismernek dolgos cigány családokat. Ők nem is rasszisták.


„...hazudozással, a valós adatok eltitkolásával; a "nem csináltunk semmit" következetes megvalósításával; a választók megvásárlásával, amiből aztán 10%-os hiány lett; és nem utolsó sorban a Fidesz baromira elszúrt kampányával, DE NEM AZZAL, H JÓL KORMÁNYOZTAK! Lószart, mama!”

Ezt szét lehet szálazni.
Hazudozással: A 2006-os kampányban a Fidesz többet hazudozott.
Valós adatok eltitkolásával: Ez igaz, ezt tartom az egyetlen jogos érvnek, ami megkérdőjelezi a 2006-os Gyurcsány kormány legitimitását. Azt viszont nem hiszem el, hogy ezt a Fidesz elől is sikerült volna eltitkolni. 2006-ban még pl. Járai Zsigmondnak hívták az MNB elnökét. A legnagyobb ellenzéki párt be tudott nézni a kulisszák mögé. Egyszerűen arról van szó, hogy nem tartották célszerűnek azzal kampányolni, hogy „Emberek, 10%-os lesz a hiány!”. Úgy gondolták, ez nem érdekelt volna senkit. Jött helyette a „Rosszabbul élünk, mint négy éve!”, meg a 14. havi nyugdíj ígérete, stb..
"nem csináltunk semmit": „Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl …” Ez így kicsit árnyaltabb. Én az elmaradt reformokat, halogatott reform értékű lépéseket értem „nem csináltunk semmit” alatt.
Választók megvásárlása: Ezt tette a Fidesz is, 2002 előtt.


„Volt olyan, h az 1%-ot (?) kapott MDNP-re (Szabó Iván) szavaztam.”

Ezt örömmel olvasom. Nekem is szimpatikus volt az MDNP politizálása. Szerintem a Fidesz elborulása is kb. akkortájt kezdődött, mikor nem az MDNP-vel, hanem az akkori MDF-fel kötöttek szövetséget. Ez volt az egyik fejlemény, ami feltette őket a máig tartó elhülyülés vágányára. A Fidesz az 1998-as választásokra miért nem az MDNP-vel kötött szövetséget? Kíváncsi lennék a véleményedre!


„Nézd meg, az mszp, mely következetesen … ha a választást a politikájának tartalmi része miatt bukja.”

Ebben is sok igazság van, szét is lehetne szálazni, most csak egy dolog érdekel: Honnan tudod, hogy nem politikája tartalmi része miatt bukott a Fidesz? Szerintem OV és környezete nagyon sok olyan politikai stratégiai döntést hozott, ami a 2006-os választási vereséghez vezetett. 2002-ben és 2006-ban is a közép szavazói miatt bukott a párt, és ezek elriasztásában mindkétszer nagy szerep jutott Orbán politikájának.


A verbális pofonom meg, úgy látom, tökéletesen célba ért! :)
Én továbbra sem fogom írásaim minőségét pl. „fidióta”, vagy „ballibbant” szavak használatával rontani. Árpádnak teljesen igaza van. Ha hibbantnak tartasz, azt inkább írd le így, natúr, de azért ne tarts hibbantnak, mert balliberális nézeteket vélsz felfedezni írásaimban!
Még a végén levezetem belőle, hogy antidemokratikus a vitakultúrád, aztán megint dühönghetsz egy sort! ;)
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: Amit itt írsz, azt Árpád is leírta már, pl. a Nemzeti felmelegedés c. remekművében. :)
A balliberális oldal lejáratódásának annyi köze van egyébként a melegfelvonulások elleni agresszióhoz, mint a Weimari Köztársaság hibáinak Adolf Hitler rémtetteihez. Részben igazad van, de ez egyáltalán nem mentség az idióták tetteire. Arról már ne is beszéljünk, ugyebár, hogy ezeket az utcai harcokat sokáig hogyan bátorította a Fidesz cinkos összekacsintása, mert akkor aztán megoszlana a felelősség!
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: Ígértem még valamit:

Demagógia: "a tömegek tudatos félrevezetése hazug ígérgetéssel és az érzelmek felelőtlen szításával".

Populizmus: "jellegzetesen 20. sz.-i radikális jobboldali politikai mozgalom, amely egyszerre takar szociális érzékenységet, reformhajlandóságot, s diktatórikus törekvéseket, s intoleráns más nézetekkel szemben, emellett a nemzeti összefogást hangoztató és az etnikum jelentőségét túlhangsúlyozó, sok esetben demagóg politikai irányzat, amely magát a tömegek érdekei képviselőjének hirdeti".

A populizmus definíciójának első része (szociális érzékenység, reformhajlandóság) tényleg nem illik a Fideszre, igazad van. :)
@Lord Kilburn:

"A 2006-os kampányban a Fidesz többet hazudozott."

NEM. A Fidesz többet ígért. A Fidesz nem volt kormányon, a gazdaság pedig erősnek volt hazudva. Tehát ígért, többet ígért, mint a szocik. De az ígéretet ne keverd a tudatos hazugsággal.

Ez az a csúsztatás, amit mindannyiszor megtesztek ti, és a hozzátok hasonlók.

Hazugság: tudom, h vizitdíjat akarok, aztán rápirítok a másikra, h ne hazudozzon már receptdíjról.

Ígéret: azt mondod az asszonynak, h holnap hatalmas orgazmusban részesíted este. Aztán másnap kiderül, éjfélig bent kell maradnod a melóhelyen, és hullaként esel be az ajtón. A himbilimbi nem mozdul, az orgazma felejtős.

--------

A populista definíciód sztem rossz, vmilyen balos portálról hozhattad, mert benne van a jobboldal szó, mintha balos nem is lehetne. Ez szar, elfogult def.

Helyette:
A populizmus egy antielitista politikai ideológia, legfőbb nézete szerint a népet egy, kizárólag a saját érdekeit szemei előtt tartó (szűk) hatalmi elit elnyomásban tartja, megfosztja a hatalomba való beleszólástól, ennélfogva a populisták elsőszámú célja a gazdasági, politikai és egyéb (köz)intézmények „visszahódítása” az „elittől” a „népnek”.

Többre nincs időm, pedig..... na mindegy.
@Lord Kilburn:

Jaaaa, a demagógia def. jó, Lendvai tökéletesen ki bírta elégíteni lélegeztetőgépekkel végzett hasonlatokkal!

"a Fidesz cinkos összekacsintása"

Te, a maszop cinkos összekacsintását felróttad már vhol, amikor Havas Szófiától nem voltak képesek elhatárolódni, holott 56'-ot nagyjából náci terrornak írta le. Szóval, linkelnéd azt, amikor felháborodsz, h a maszop összekacsint a vérkomcsikkal Havas Szofi kapcsán?
Már csak egy, egy utolsó érv a maszop ellen:

7,4% a gdp visszaesés, 19,4% az ipari termelés visszaesése. Ez a lényeg, nem a szubjektív szövegek, miszerint "összekacsint...". Ez bizony objektív mérőszáma a tehetségtelen válságkezelésnek. És ne gyere azzal, h máshol is hasonló adatok vannak, mert ott legalább volt jelentős növekedés, amikor nálunk 1% körül regnált csak. És figyeled Lengyelországot? Ott még most sincs recesszió, pedig én még emlékszem a nyomorukra, a "lengyel piacra", mellyel magukat alázták meg a megélhetésért. Elég katolikus ország, bár szted ez biztosan nem számít...
@Lord Kilburn:

A verbális pofon kapcsán vmit nagyon félreértettél. Mert az kurvára nem ért célba, hiszen a pofon megaláz, sért, én viszont se sértett, se megalázott nem vagyok, egyszerűen felbosszantottál ezzel az atyáskodó mentalitással, mert felnőtt emberek között rendben van a büdös p...a történő korrekt elküldés, de nincs rendben az egymás nevelgetése. Ha ezt nem bírod felfogni, nagy bajok vannak odafönt.


"mindkétszer nagy szerep jutott Orbán politikájának."

Nem, az Orbán körül lévők idiótasága vitte el azt az 1-1,5%-ot, amivel buktak. Deutsch, Mikola, Kövér, és a többiek. Amikor 2002-ben a két forduló között Orbán személyesen beleerősített, majdnem visszahozta a szarból a választást, kicsi híja volt csak, h nem.
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: „A Fidesz többet ígért. A Fidesz nem volt kormányon, a gazdaság pedig erősnek volt hazudva. Tehát ígért, többet ígért, mint a szocik. De az ígéretet ne keverd a tudatos hazugsággal.”

A beváltatlan ígéretekből lesznek a hazugságok. Azt meg már fentebb leírtam, hogy nem hiszem el, hogy a Fidesz ne lett volna tisztában a gazdaság valódi állapotával. A 2006-os kampányban, a két forduló között be is próbálkozott a „csődben van az ország” szöveggel. Csak pont a saját korábbi ígéretei miatt (pl. 14. havi nyugdíj) nem hitt neki senki. Az ígérgetési verseny után hiteltelen volt az éles váltás. Pedig a két forduló közti szövegei közelebb álltak a valósághoz.

Egyébként Medgyessy Péter 2002-ben ígért, utána betartotta. Nem hazudott. Rá is csesztünk. Én részben ide vezetném vissza a mai problémákat is.


A vizitdíjat (de ide sorolható pl. a gázár meg az ingatlanadó is) meg ne is emlegesd. Ezekről a kérdésekről Magyarországon nem lehet értelmes politikai vitákat folytatni. Azt hiszem, nem leplek meg, hogy én ezért elsődlegesen a Fideszt teszem felelőssé. Az, amilyen színvonalon ezekről folyik a diskurzus, az csak az igazi népbutítás!


A Te populizmus meghatározásod leginkább a Jobbikra illik, de a Fidesz sem szokta legitim, demokratikus vetélytársának elismerni sem az MSZP-t, sem az SZDSZ-t, utóbb már az MDF-et sem.


„Havas Szófiától nem voltak képesek elhatárolódni, holott 56'-ot nagyjából náci terrornak írta le.”

Azért ennél Havas Szófia sokkal árnyaltabban fogalmazott. Olvastam az interjút anno, a hvg-ben. Egyébként pont Gyurcsány tette a legtöbbet, hogy 56’-tal, meg a Kádár rendszerrel kapcsolatban helyre kerüljenek a dolgok a szocik fejében. Biztosan már megint elfogult vagyok, de Orbán szövegei jobbára még inkább elhülyítik a jobboldali tábort, mint nevelnék.


„Nem, az Orbán körül lévők idiótasága vitte el azt az 1-1,5%-ot, amivel buktak. Deutsch, Mikola, Kövér, és a többiek.”

Szerintem ezeket az embereket Viktorod választotta maga mellé.


A gazdasági kérdésekben biztosan van igazad. Én azt nem tudom eldönteni, hogy a lassulásban-stagnálásban mennyi szerepe volt a kiadáscsökkentéseknek, és hogy mennyivel lehetett volna jobban csinálni.
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós: Ja, még valami. Az MDNP-vel kapcsolatos kérdésemre miért nem válaszoltál? Az érdekelt volna a legjobban.
süti beállítások módosítása