W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Jön a farkas

2009.05.20. 15:30 Tóta W. Árpád

Nem maradt már más fegyverük, csak a félelem. Az pedig egyben rossz tanácsadó is.

A legfélelmetesebb természetesen a fasizmus, a konkrét nácik rohamcsapatai, az utcai harcok, a pogromok. Ezt a veszélyt a Jobbik parlamentbe jutása testesíti meg, nem egészen világos, milyen összefüggések szerint, kormányalakításra ugyanis nincs esélye, legfeljebb ugathatnak a parlamentben, amit meg nem kötelező nézni.

A baloldal hol kimondva, hol kimondatlanul feltételezi, hogy létrejöhet egy Fidesz-Jobbik koalíció, és tulajdonképp ezt nem lehet kizárni: Torgyánnal már bebizonyította a Fidesz, hogy nem finnyásak, ha egyszer muszáj kormányt alakítani. Nyilván nem lennének boldogok tőle, de ha Fico maga mellé vehette a Jobbiknál sokkal súlyosabban beteg Slotát, és ezért nem állt belé az európai értelemben vett istennyila, akkor ezt meg lehet lépni szükség esetén.

A vicc, hogy ha ezt akarjuk elkerülni, akkor a lehető leglogikátlanabb lépés lenne az MSZP-re szavazni. Fidesz-Jobbik koalíció akkor állhat elő, ha a többséghez (vagy a kétharmadhoz) nem elég a Fidesz önmagában. Ezt leginkább az idézheti elő, ha túl sokan szavaznak az MSZP-re, velük ugyanis még annyira sem köthet szövetséget a Fidesz, mint a Jobbikkal. Szóval aki a szélsőjobbot szeretné kormányon kívül látni, az jobban teszi, ha a Fideszt erősíti.

Igen ám, de az is ijesztő! A második legfélelmetesebb a Horthy-fasizmus, na attól lehet még rettegni. A végighazudással orbitálisat nyerő Fidesztől, a teljhatalomra berendezkedő Orbántól, az úri világ visszatérésétől, a demokráciadeficittől, a diktatúrától. Egy éve még azért is volt ez rettenetes, mert a Fidesz elvette volna a nyugdíjat, de közben kiderült, hogy ez, khm, bárkivel megtörténhet, és nem feltétlen gonoszság, hanem amolyan történelmi szükségszerűség. Úgyhogy marad a demokráciaféltés.

Ugyanis kétharmaddal át lehet írni az alkotmányt, és az aztán borzalom.

Miért, nem kellene átírni az alkotmányt? Jól működő, kormányozható, stabil, versenyképes országot eredményezett ez az alkotmány? Na ugye.

Pont ideje lenne itt néhány kétharmados intézkedésnek, olyanoknak, amelyeket nem lehet azonnal kilőni hülye népszavazásokkal és egyéb obstrukciókkal, hanem van idő a kifutásukra. Elég példának az önkormányzati reform, amihez hozzá sem lehet nyúlni sima többséggel. Ehhez vagy konstruktív ellenzék kellene, vagy kétharmados kormány. Utóbbi a valószínűbb.

A hatalom korrumpál, ha Orbán Viktor gyakorlatilag azt tesz, amit akar, bizonyára illetlen gondolatok is eszébe jutnak az országépítő alkotmányozás közben. Önmérsékletén múlik, mitől hőköl vissza, és mit enged meg magának. Eddigi teljesítménye alapján önmérséklete nincsen, nem büdös neki semmi sem, és utál veszíteni. Lehet, hogy nem elégszik meg a jó kormányzással, hanem azon lesz, hogy senki ne merje rossznak nevezni, vagy észrevenni, hogyan lopnak. De úgyis észre fogjuk venni.

Túl sok hatalmat kényszerülünk egy kézbe adni, mert már csak így lehet felszámolni azt a romhalmazt, amit a túl gyenge hatalmak eredményeztek. Kétharmad nélkül senki nem tudja eltakarítani a szemetet, amit egyszerű többségekkel összehoztunk. Ennek lesznek kellemetlen velejárói, de legalább majd emlékeztetnek arra, miért nem szabad megvárni, amíg már csak az erős kéz segíthet.



Címkék: kampány mszp orbán fidesz reform

389 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr111132708

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MALAC NEWS 2009.05.22. 13:38:08

Ki legyen a harmadik erő? Mottó: Imádom a negatív kampányt, mert vagy valami disznóságot tudok meg belőle, vagy visszájára sülve a mocskolódók fejére hull vissza... (sün!malac, 2009. május 22.) Horn Gábor Napkeltében 2009. május

Trackback: SZENZOR 2009.05.21. 21:02:33

A humor nagyágyúi Ez egy olyan poszt lesz, ami reményeim szerint folyamatosan bővül. Különféle idézeteket gyűjtök, s ezt várom kedves hozzászólóimtól is. Természetesen kommentálni is lehet őket, de a posztba csak natúr kerülnek bele ezek a kőbe vésendő gy…

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.05.20. 19:03:46

Megtorló show-ra készül a Fidesz!Szocialista politikusaink már rettegve várják az igazság pillanatát, amikor is a jelenlegi rendszer beledől a saját maga által, gondosan kiásott sírba. Egyre vadabb elképzelések látnak napvilágot arról, hogy mit is fo…

Trackback: Sárdobáló 2009.05.20. 16:36:09

A kétharmad bűvöletébenA Fidesz alkotmányozni fog. Már persze, ha lesz kétharmados többsége, ami a pécsi polgármester-választás után nem is tűnik lehetetlennek. Ráadásul Orbán Viktor sem hessegeti már el ezt a gondolatot, hanem arra emlékeztet, hogy Horn…

Trackback: SZENZOR 2009.05.20. 16:04:30

A félelem bére A rossz tanár, avagy pontosítva: a rossz pedagógus, onnan ismerszik meg, hogy amikor az elkeseredett tanuló kifakadásában „beolvas” neki, semmilyen épkézláb szakmai vagy pedagógiai magyarázatot nem képes megfogalmazni saját védelmében,…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Mondat: "ha sikerülne a népszavazás, majd utána meglenne a Fidesz 2/3-os győzelme, nem másítaná meg"

Azt is lehet, de minden tett hatást kelt.
Aki kételkedett a fehér kocka értelmében, az is jobban megértené ebből.
en csak azt nem ertem miert kell felni a 2/3-tol?
akasztas lesz utana vagy mi?
itt is meg lett a demokratak 60 %-a mert egy republikanus atult es senki se panikol
mondjuk sokan nem is tudjak
az mas kerdes hogy tenyleg recceszio van
ha meg nem jol csinaljak 4 ev mulva 1/3-ot se kapnak
4 ev alatt meg egy Unios orszagot nem lehet tonkretenni meg akarattal sem, es miert akarnak?
Jah, az Mszp/Szdsznek is több kellett...

*
Amúgy azért kell félni tőle, mert 2/3 esetén már soha sem kell semmiféle megegyezéshez senki. Ráadásul a ciklus végén se lehet arra fogni hogy de ez meg az nem csinálta, ergo valamit fel kell mutatniuk. Márpedig, felmutathatnak jót is...
és ha emellett felelősségre vonás is lenne (ami szintén nem ördögtől való gondolat)
meg közigazgatási reform (ami csakúgy nem)akkor ezek elég súlyosan érinthetnék együtt a "hálózatot". Azaz az mszpnek talpraállni, ebben a struktúrában kvázi lehetetlenné is válhat.
Ez pedig ijesztő az eddigi pártelitnek... a fidesz meg kiléphet a mutyiszövetségből. 2/3 az tényleg sok.
amugy meg Tota, jo ha vivgyazol az ilyen Orban fotokkal
mer a Kurir kozolt nehany erdekeset, meg hat nem volt eppen Orban rajongo
szoval hol van a Kurir most?
csak az Indexet feltem
@Mondat: A népszavazáson többségben voltak az igenek, csak az összes szavazó száma nem érte el az érvényességhez szükséges arányt.
Csak hogy képben legyél.
És még annyit, csak bizonyos idő elteltével lehet kezdeményezni a népszavazásra bocsátott kérdés ismételt népszavazásra bocsájtását, de a várakozási idő leteltével lehet. Ergo, az országgyűlés is tárgyalhatja, és dönthet.
@HariSeldon:
Többször is érdeklődéssel olvastam a társadalom modernizációjával kapcsolatos elméletedet, mostani fejtegetésed is figyelemre méltó.
Egyetlen helyen azonban súlyosan instabilnak látom, és ez nagyban megkérdőjelezi a látásmódodat.
Tehát ha lennél szíves a társadalom, az ország legfőbb problémáit vázolni, majd azt tisztázni, hogy ezeket milyen módon próbálja "modernizált" pályára állítani a Bajnai-kormány, annak fölöttébb örülnék. Attól félek, hogy gyorsan bele fog törni a bicskád, mert a (strukturális) problémákat nem annyira nehéz leírni, ám ezek megváltoztatására tett komoly lépéseket nehezen fogsz tudni találni az elmúlt hetek megszavazott ill. bejelentett intézkedései között. Remélem, tévedek...
Árpi!

Próba, h linkül-e a link, ha a bemásolás után nem nyomunk egyetlen egy karaktert sem többet. (De a link előtt két entert.) A reakción műxik! Egy kép a haveromról:

adysokk.freeblog.hu/files/fuxos1.jpg
A fidesz 2/3-ának nincsen reális esélye, ugyanis a választási rendszer matematikailag olyan, hogy az abszolút többséget megszerző győztes 193 fölötti mandátumszerzését már erősen megnehezíti (ld. töredékszavazatok, kompenzációs elv).

Minél több szavazót mozgósít a baloldal a fidesz 2/3-dal vagy a fidesz-jobbik koalícióval való rémisztgetéssel, annál kisebb az esélye annak, hogy a fidesz nemhogy a 2/3-ot, de feles többséget se szerezzen, amivel elvileg megvalósulhat a leendő mszp-s ellenzék és a vergődő baráti média álma: a fidesz-jobbik kormány. Ez a formáció azonban ma Mo-n kizárólag az mszp-nek érdeke, de hogy egyáltalán megvalósul-e, az szvsz erősen kérdéses.

Ha a jobbik hosszú távú stratégiát akar csinálni, akkor nem fog belépni egy fidesz-kormányba, mert az számára garantálhatóan, több okból is népszerűségvesztést fog okozni 2014-re, amikor lehet, h emiatt már a parlamentbe jutása is kérdéses lesz. A szavazói ultrább rétegei előtt eleve "lejáratódik" a fidesszel történő kooperációval, másrészt még ha kormányba is kerül, válsághelyzetben fog kormányra kerülni, nagy eredményeket a kormányon felmutatni nem tud majd - lényegében szavazatszerzési szempontból kizárólag a szarospalacsintán osztozik, míg ellenzéki pozícióban épp ennek ellenkezője a perspektíva: a válság és a 8 éves mszp-s rombolás következményeit folyamatosan rátolhatja a kormányra, szerezhet kiábrándult fideszes (vagy a cigányozás révén akár mszp-s) szavazókat, folyamatosan magaslabdákat csaphat le, és ami a legsúlyosabb: kezében tarthat egy kisebbségi fidesz kormányt, ha az bármilyen törvényt akar hozni, mert megkerülhetetlen lesz.

A kispártok ilyen stratégiájára példa a hasonlóan szélsőséges Dansk Folkeparti, amely már sokéve bejelentette, hogy nem hajlandó mindaddig kormányozni, amíg maga nem tud kormányt alakítani. Így a kisebbségben lévő konzervatív-liberális kormány frakciói folyamatosan CSAK a DF külső támogatásával, alkalmi politikai alkukkal tudtak törvényt hozni.

Ez ahhoz vezetett, hogy a DF egy pár %-nyi picsányi pártból 20% körüli párttá dagadt, mert a kormányzást elhárította, tehát felelőssége nem volt, de a parlamenti döntéshozatalban megkerülhetetlen volt, így az alkalmi politikai alkukért cserébe folyamatosan tehetett gesztusokat a választóinak.

Ha viszont a jobbik rövidtávú stratégiában gondolkodik, akkor belép egy fidesz-kormányba. A Torgyán-analógia alapján demagógia készpénznek venni azt, hogy a fidesz koalícióra lép a jobbikkal, a Torgyán-párt ugyanis a jobbikkal nem egy súlycsoport volt, a jobbik annál sokkal nagyobb támadási felület hazai és nemzetközi szinten is. Lényegében két lehetősége lesz ilyen esetben a Fidesznek: vagy kormányt alakít az mszp-vel (nem valószínű, de nem sokkal valószínűtlenebb mint az, hogy a jobbikkal) vagy pedig az mszp-vel együtt feloszlatja a parlamentet és megpróbál egy új választást.

Ez utóbbi eshetőség több szempontból is reális.

Egyrészt az mszp most taktikázhat úgy, hogy nem várja ki az áprilisi totális bukást, hanem elébe megy a dolgoknak és az EP bukta után, vmikor ősszel megbuktatja a számára amúgy sem szimpatikus Bajnait és megszavazza a parlament feloszlatását. Ez számára azért racionális, mert ha ősszel oszlat parlamentet és még idén van választás, akkor a következő választás elvileg nem 2014-ben, hanem 2013 (!!) tavaszán lesz, így egy évvel leerövidítheti a leendő fidesz-kormány mandátumát.

Ha azonban egy ilyen őszi választáson a fidesz csak kisebbségi kormányt tud alakítani, akkor számára teljesen raionális, hogy ismét feloszlassa a parlamentet és jövő év elején-tavaszán tartson egy újabb választást. Emellett több érv szól:

1. Kap egy újabb esélyt arra, hogy megszerezze az abszolút többséget és megszabaduljon attól, h a jobbiknak kelljen gesztusokat tennie;

2. Egy évvel tovább kormányozhat;

3. Elmondhatja, hogy a gazdasággal kapcsolatos ilyen és ilyen adatokba csak most nyertünk betekintést, népszerűtlenebb intézkedésekre lesz szükség, újabb felhatalmazást kérünk (röviden: Öszöd-effektus kilőve, "a hozzánemértő fidesz csődbe viszi az országot" típusú baloldali kantáta kilőve, legitimitása nagyobb lesz mint eddig bármelyik kormánynak)

4. Egy második, tavaszi választáson vlszg jobb eredményt fog elérni az mszp-vel szemben, amely az őszi vereség után még kevésbé tudja majd a szavazóit mozgósítani.

Mindebből adódóan azt gondolom, h ha az mszp valamennyivel az EP választás után, DE még idén ősszel buktatja Bajnait, akkor, akkor új választás esetén, kisebbségi fidesz kormány mellett szinte biztos, egyébként pedig valószínű, hogy a fidesz 2010 tavaszán új választást tart és megnöveli mandátumai számát.
@Elveszett Angyal:

"Önmagában nem az alkotmány jelent működő országot vagy nem működő országot. Van, ahol nincs is írott alkotmány"

Nem az a kérdés, hogy írott vagy íratlan, hanem hogy jó-e vagy szar. Ez most konkrétan szar. Nemcsak az alkotmány, de egy sor azzal összefüggő alkotmányjogi intézmény pl. a választási rendszer, a népszavazás és népi kezdeményezés és az önkormányzatiság. Ez is alkotmányos kérdés és az alapjai mind az alkotmányban vannak szabályozva, alkotmánymódosítás nélkül ezekhez nem lehet hozzányúlni.
A weimarizálódással riogatás egyébként kurvára irreális, mondhatni 168 órásan agyalott mszp-s rémkép.

Weimarizálódni ugyanis egy EU-ba ágyazódott picsányi ország (10millió a 300milliós Európából) eleve nem tud, mert ahhoz bármelyik magyar diktátorjelöltnek NEMZETKÖZI, elsősorban EU-s támogatásra lenne szüksége, amire nyilvánvalóan NINCS reális kilátás. Sem az ország mérete, sem pedig annak nemzetközi kitettsége NEM teszi lehetővé, hogy Mo ma ilyen szinten önmozgó országgá váljon a nemzetközi színtéren.

Más persze történhet.

Átalakulhat pl. a választási rendszer tisztán egyéni választókerületesre vagy akár a határon túliak választójogát is keresztülviheti a fidesz.

Jó lenne azonban felfogni, hogy ez nem diktatúra, mert a diktatúra az ott kezdődik, hogy az ellenfelet a győzelem elvi esélyétől is megfosztom, betiltom a lapjait, egypártrendszert vezetek be, kábé úgy mint legutóbb az MSZP jogelődje tette azt 1947 után.

Na ilyen ma egész biztosan nem történhet, ahhoz ugyanis már akkor is kellett egy Szovjetunió. Megteheti azt a fidesz, hogy egy új választási matematikával vagy választójogi reformmal az mszp-t padlóra küldi, de ez csak annyit fog jelenteni, hogy innentől az mszp-nek másokat és máshogy kell meggyőznie, ha hatalmat akar.

A demokrácia zsinórmértéke nem az, hogy az mszp hány százalékkal juthat a parlamentbe egy akármilyen rendszerű választáson, hanem, hogy a TÖBBSÉG akarata érvényesül-e vagy sem.

Namost az, hogy mi minősül többségnek, kábé egy millióféleképpen meghatározható úgy, hogy az demokratikus legyen, lényegében sehol nincs kőbe vésve h pl. egy tisztán választókerületi rendszer megfelelően kialakított választókerületekkel a demokrácia halála lesz. Nem, az legfeljebb az mszp halála lesz, ha nem tud adaptálódni a megváltozott mérési módszerhez.

De ez nem a magyar demokrácia baja, hanem az mszp egyéni szociális problémája. Ne tévesszük össze egy új rendszer demokratikus voltát az mszp megváltozó hatalmi esélyeivel - a kettőnek lényegében semmi köze nincs egymáshoz. Más kérdés, hogy ilyen "új rendszerre" 2/3-ad hiányában lényegében nem lesz reális esély.
Amúgy nem rossz ez a fehér kocka de a választás SZERINTEM arról szól, hogy létező alternatívák közül választok. Ebben különbözik egyebek között a közvélemény-kutatástól. Egy nem-párt egy választáson sztm nem alternatíva, jobb egy fogcsikorgatva kimondott támogatás egy bármely valós alternatíva mellett, mint azt provokálni, hogy "ne szavazz semmire". Aki nem rendelkezik preferenciával a rendelkezésére álló alteratívák közül (az alternatívák demokratikusan képződnek, bárki indulhat), az miért szóljon bele egy választáson a közügyekbe? Közvetve a fehér kocka is érinteni fogja vagy a végeredményt vagy magát az érvényességet. Az meg miért kell, hogy befolyásolja a végeredményt, hogy valaki épp azt nyilvánítja ki, h neki választási szempontból nincs releváns véleménye, de azért beugrott egy recskára a fülkébe?

Vagy ha a fehérkockások kiábrándultsága befolyásolja a végeredményt, akkor az otthonmaradók kiábrándultsága miért nem befolyásolja ugyanúgy? A fehérkockával a passzivitás is befolyásolja a végeredményt, de azt a mai rendszerhez képest oly módon teszi, hogy diszkriminál az otthonmaradók és az otthon nem maradók passzivitása között.

Namost választójogi szemszögből, a választás eredményétől visszafelé tekintve az a kérdés, hogy miért érjen többet egy otthon nem maradó személy passzivitása mint egy otthonmaradóé, ha lényegileg mindkét magatartás magának a választásnak a tagadására irányul?
".....akkor ezek elég súlyosan érinthetnék együtt a "hálózatot".

nu, most már értem miért kuncognak a rénszarvasaim olyan jóízűen.
mostan megin ki leszek pipálva?
ordítsuk, hűűű de remek
ordítsuk, hűűű de remek
feje tetejéről talpára végre
passzolj még egy cigarettát
Szerintem meg arról szól ez a fehér kocka szarság, tekintve, hogy a "jobboldal" elérheti a 2/3-os többséget, hogyan is akadályozható meg úgy, hogy ne lógjon ki a lóláb, és az elvtársak ne lehetetlenüljenek el teljesen. Még egy centrumpártos versió vagy egy erős nácizásos kampány nem biztos hogy bejönne, de egy ilyen "közvetve kenjünk szart a fideszre is", nos ez életképes ötletnek tűnhet.
De azt azért megjegyezném, a tendencia az, ha manipulálva akadályozni próbálják egy kormányképes, és feltehetően jól kormányzó erő (az 1998-2002 ciklus tényszámai bizonyítják) térhódítását, akkor az azt eredményezi, hogy az ország kormányozhatatlanná válik, a válság mélyül, és "szabad" út nyílik szélsőséges formációk számára.
Tehát nem kellene annyira tartani az elszámoltatástól, mert elmaradása esetén erősebb igény lesz a leszámolásra, és ez utóbbihoz még csak parlamentbe jutás sem szükséges. És tömegek sem kellenek hozzá...

http://index.hu/belfold/2009/05/22/bennfenteskedo_bloggerek_idegesitik_a_szocialistakat/

röviden:

A Heti Válasz úgy tudja, hogy az MSZP nemzetbiztonsági szakértői is vizsgálják azokat a „szamizdatban terjedő” leveleket, amelyek a márciusi pártkongresszus előtt születtek, mégis előrevetítették Gyurcsány Ferenc lemondását, az orosz befolyásszerzést a Molban, illetve egy bérgyilkossal kötendő vádalku lehetőségét. Az érintettek szerint fideszes provokációkról lehet szó.

Tehát a kampányba beóvakodtak már az mszp-és nemzetbiztonsági egyedek is.

Szép kampány lesz.

Árpád! Jó lesz ha vigyázol:DDDD
@Greetings from Piresia:

"A fidesz 2/3-ának nincsen reális esélye, ugyanis a választási rendszer matematikailag olyan, hogy az abszolút többséget megszerző győztes 193 fölötti mandátumszerzését már erősen megnehezíti (ld. töredékszavazatok, kompenzációs elv)."

Biztos vagy te ebben??????
Öntsünk tiszta pisit a pohárba!

Nézzük először a rendszert!

Ebben 258 képviselő kell a 2/3-hoz, ez biztos. Esetleg 257 is elég, ha valaki kiáll(tartózkodik) a kisebbségből.

A 386 fős, egykamarás országgyűlésbe 176-an egyéni választókerületben, 58-an országos és 152-en területi pártlistákról szerzett mandátummal jutnak be. Párt akkor kerülhet az országgyűlésbe, ha listás szavazatai országos átlagban meghaladják az ötszázalékos küszöböt.

A választók közvetlenül az egyéni jelöltekre és a pártok területi (19 megyei és 1 fővárosi) listáira szavaznak, lakóhely szerint. Az országos listákra közvetlenül nem lehet szavazni: ezeken az úgynevezett töredékszavazatok alapján oszlanak el a mandátumok.

Namostan, tételezzük fel, h mindenhol Pécs szisztéma lesz, és 176 egyénit nyeri a fidesz. A 152 fős területi lista 63%-a 96 fő. Ezt nem befolyásolja a töredék szavazat. 176+96=272, tehát 15-tel több, mint a kívánt 257.

Innetől kezdve tökéletesen kurvamindegy, h mi lesz a töredékszavazatokkal, mert az az 58 képviselő már nem bírja visszabillenteni az arányt. Ne feledjük, a számításomban van még 15 főnyi tartalék (néhány elveszített helyi képviselő, 63% helyett mondjuk 61%, stb...)

Valahol 60% környékén van az az eredmény, ami még majdnem biztosan hozza a 2/3-ot. Ez pedig nem irreális a jelenlegi 65-70%-os mérésekből kiindulva, továbbá ismerve a fidesz bázisának lelkiismeretességét, már ami a részvételt illeti.

Üdv.
Végre volt időm elolvasni. A végét többször is elolvastam és hangsúlyoznám mindenkinek újra és újra, így be is idézem:

"Túl sok hatalmat kényszerülünk egy kézbe adni, mert már csak így lehet felszámolni azt a romhalmazt, amit a túl gyenge hatalmak eredményeztek. Kétharmad nélkül senki nem tudja eltakarítani a szemetet, amit egyszerű többségekkel összehoztunk. Ennek lesznek kellemetlen velejárói, de legalább majd emlékeztetnek arra, miért nem szabad megvárni, amíg már csak az erős kéz segíthet."

Greetings from Piresia:

Te magad válaszoltad meg, hogy miért. Azért mert az egyik elment a fülkébe, kvázi szavazni, a másik meg nem. Nem ennyi a különbség alapvetően aközött aki elmegy és x-el valamit meg aközött aki el sem megy jelenleg is? Dehogynem.

***

Azzal, hogy tartanak egy új választást még nem fognak megszabadulni a jobbiktól. Ez nem "új választás" gyakorlatától függ hanem attól, hogy mekkora a kiábrándultság és radikalizálódás "mértéke" a jobbik szavazóin belül... valamint hogy adják elő magukat a szavazás után.
Tudod a parlament feloszlatása és egy új szavazás tavasszal ugyancsak hajthatja a Jobbik malmára is a vizet. Mivel egy közepes szereplés az eus választáson, és egy "jó" mondjuk ősszel, sok Jobbik szavazót meggyőzhet arról mégsem "elveszett" a szavazata. Ellenben az mszp veszíthet rajta és a fidesz is a "trükközések" miatt, amiből sztem kurvasok embernek elege van már most is.
A fidesz max akkor ír ki uj választást, ha már megvan az új választójogi helyzet/rendszer. mondjuk 1-2 év múlva és ezzel nem 2 hónap +4 év lesz az ideje, hanem több és nem idegeli a választóit az átlátszó és értelmetlen trükkel meg időhúzással.

A többivel kvázi egyetértek.

*

A jobbik megítélése.
Nos. Jelenleg komoly támadási felület. Ellenben ha normális sajtót kapnak. Akkor ez könnyen visszaüthet..
Márpedig ha eus/parlamenti párttá válnak úgy, hogy a mdf és az szdsz nem, akkor bizony igencsak megkapják... ez pedig további éréshez vezethet.
Lehet nem lesz ennyire "plurális" de egy közepes és mélyen nemzeti-radikális párttá simán válhat.
Onnantól pedig megszűnnek támadási felület lenni. Vona nem Slota akkor se ha rímel a két név, a jogvédő meg ha teccik ha nem mo. legkarakánabb jogvédője. Ezért kellemetlen. :)
@eMeL: OK, köszönöm.

@jaegtoer: Azért kérdeztem.
@Csunderlik Peti:
Csak most olvastalak – megerősítelek a saját választási ok- és számtanommal.
Szerintem is indokolatlan ez a nagy ijedtség. Nem lesz kétharmados jobbtöbbség. Még az egyszerű többségük sem biztos, mert a szocikat most (is) joggal szidalmazók tudatában guanó módjára lerakódott, hogy minden echte jobbos - elvből - végső soron hitvány embereknek tartja a szoc-ban élteket még akkor is, ha nem voltak párttagok, s csak taktika, hogy még volt párttagokat is befogadnak szervezeteikbe. Ezt a guanót nem oldotta fel a négy év kormányzásuk. Sőt.

Van kb. öt milla szavazásra jogosult. Szavaz kb. a fele. Volt kb. nyolcszázezer párttaghitvány. Szorozzuk meg nyugodtan legalább kettővel az együtt érző családtagok miatt. Velem együtt legalább ugyanennyi a mezei hitványok és együtt érző családtagjaik száma. Aztán vannak még a romák és más kisebbségek. A következő választáson se lesz a felsoroltak között túl sok feledékeny vagy passzív. Nekik különösen a lelkükre megy a választási licit. Nem szeretnének másodrendűvé válni. A fülkék magányától duzzadni fog a szoci eredményjelző, mintha Viagrát nyeltek volna. Ez nem a szocik érdeme, szerintem nem is érdemlik. Elszúrta haverom, a balog rendszerbarkács jobb, akinek én is szegtem a fülét. Várhat, míg kihalunk, mi, a hitványak.
Elméletem garanciális ideje legalább tíz év, kivéve, ha sikerül korábban elzavarni az egész mai politikusbagázst.

Hans von Nürnberg: "Van kb. öt milla szavazásra jogosult. Szavaz kb. a fele.

Ja, 8 millió 56 ezer! A fele min. 4 millió.

"A következő választáson se lesz a felsoroltak között túl sok feledékeny vagy passzív. Nekik különösen a lelkükre megy a választási licit. Nem szeretnének másodrendűvé válni. A fülkék magányától duzzadni fog a szoci eredményjelző, mintha Viagrát nyeltek volna."

És erre játszik a Viktor m.e.Úr is, már kétszer bejött Neki, és, ugye, 3 a magyar igazság.
@sün!malac69-nek már csak 16-et kell aludni:

"Namostan, tételezzük fel, h mindenhol Pécs szisztéma lesz, és 176"

Álmodozni lehet, de a kampányt el fogják baszni, a baráti média pedig ezt 99%-os eséllyel meg fogja lovagolni, elvégre az a dolga. Árpi se véletlenül most akarja letudni az "objektivitás" látszatához szükséges óvatos jobbra nyalást és nem mondjuk 2010 tavaszán vagy esetleg 2009 őszén.
@Greetings from Piresia:

Nem tudom figyelted-e, de 15-tel több jött ki!
Ezért elég az is, ha a 176 körzetből 160-at nyernek, mert akkor legalább 2 visszajön a töredéken. Egy a lényeg: listán legyen meg a kb. 62-63%, amellyel jön a területi listás képviselő.

Egyébként Árpi jó tanácsot adott: többet kéne KUSSOLNI a fidesznek, de legalábbis ennyire demagóg populizmust nem kéne művelni. Minden napra jut 1-2 demagóg-populista sajtótájékoztató. Elég lenne egy héten egy.

Üdv.
Én már a népszavazás óta mondom, hogy előrehozott választással mi is jobban járunk, mint azzal a széteséssel, ami most folyik. Mindent megteszek, hogy a pártom újra megtalálja a valódi baloldali politizálás eszközeit, és ezáltal visszataláljon a választók szívéhez.

Tóta úr, ön még mindig nem híve az előrehozott választásoknak?
@Greetings from Piresia: azta, csak de ámulok!;)

@Tóta W. Árpád: Tóth Károly malacka? na már itt is???

@sün!malac69-nek már csak 15-et kell aludni:

az államférfi tényleg túlzás, de tudsz mondani egy olyan embert, aki az elmúlt 20 évben hiteles tudott volna maradni? Bokros és Tölgyessy nem ér...: )
@freagle:
"Ha a Fidesz nem uszít, és hazudja tele az országot mindenféle aljassággal, ma már a biztosítók versenye működne, és szép lassan kezdhetnénk látni, hogy milyen is, amikor az kerül középpontba, aki hozza a pénzt - vagyis a biztosított."

te vagy a másik oldal hülyéje. mondd csak, kik ültek a parlamentben, mikor relatív többséggel megszavazták a több-biztosítós modell hatályon kívül helyezését? Kik szavaztak, akkor igennel?
@Letícia:

véletlen baleset...
@Wilbur23: Tölgyessy? Mitől hiteles? A legügyesebb hintás, azért?
@Wilbur23:
jajj ezt a biztositok versenyet haggyuk mar el
sehol nem mukodik
persze maganbiztosito es de jo lesz, aztan becsodol Te meg megdoglessz miutan 20 evig fizettel
MO nem nagy orszag egy normalisan kiepitett rendszer egybiztositosan siman eleg
soha sehol nem lesz olyan hogy mindenki fizet, de aki nem azt nem kezelik
ebben az allamnak szerepet kell vallalni
ez van

a kisgazdakkal/ezt nem neked/ meg annyit, hogy akkor kellett a kormanyalakitashoz, nem volt mas valasztas, most valoszinu megy a jobbik nelkul is/bar vannak ketsegeim , hogy bejutnak-e, mert az hogy valaki elfordul az MDF-tol meg a SZDSZ-tol az kozel sem jelenti hogy raszaval a jobbikra
a 2/3-ban en sem hiszek, /bar nem gondolom, hogy baj lenne/, mert itt van pl anyam, O akkor is az MSZP-re szavaz, ha holnaptol fel evre megvonjak a nyugdijat

ps. nekem meg mindig vicces , hogy 71 eves, es tartjuk a kapcsolatot NET-en, de neha mindig elohozakodik a politikaval
mondjuk neha en is idenezek ez is igaz
jovore 10 ev utan megyeunk haza Maryvel hat qrwara kivancsi vagyok mi var, mert bar olvasom a hazai lapokat meg nezek ezt azt ez manapsag nem problema, de ott lenni az mas
majd beszamolok
azert igyekszunk a valasztasi orulet utan menni
"tételezzük fel, h mindenhol Pécs szisztéma lesz, és 176 egyénit nyeri a fidesz"

Az egy csodálatos dolog lesz. Egy Párt, amely (csaknem) minden választó igényét kielégíti, bárhol is éljen az országban. És mennyivel egyszerűbb lesz így az élet:
Egy Párt, egy Nép, egy Cél!
@hagyma: nem erről volt szó, hanem arról, hogy ne tegyük úgy, mintha nem tudnánk, 7 évig a szoclibek vezették ezt az országot. a gond ott lesz, hogy ugyanazt fogják 2010-től csinálni, amit eddig a fidesz. Nulla konstruktivitás, elképesztően demagóg ígéretek, de még kiegészül egy kis cigányhitlerezéssel, meg diktatúra rémképpel. és akkor majd jönnek a nagy demokratikus charták, és felébred az baloldal Messiása, Gyurcsány.

Más:
az eddigi kormányoknak szociológiai értelemben nem volt legitimitása, még 1990-ben sem volt semmiféle felelős döntés, tulajdonképpen csak a takarodjatok a picsába életérzés uralkodott el az emberekben.
@Letícia: valakinek azt is tudni kell. :)
Azért Orbán kedvenc udvari bohóca az egyik legnagyobb koponya a magyar politikai életben és úgy általában véve a politikatudományban. Elég következetesen mondogatja ugyanazt tizenegy néhány éve.

@Greetings from Piresia: rossz a megközelítés. pártpolitikai szemszögből nézed. ha így nézzük, akkor Orbán Viktor kurva hiteles mert 22 éve csak a Fideszben politizál. Pedig mindketten tudjuk, ez nincs így. Volt ő már csegevara, liberális megmondóember, polgári erő, a nemzet atyja, a haza bölcse, az alcsútdobozi Pápa, Kádár János, stb, stb.

Viszont Bokros 1995 óta mindig ugyanazt mondja: megszorítások, reformok, állampolgári felelősségvállalás. Ezzel a liberális nézőponttal LEHET vitatkozni, de azzal, hogy hiteles lenne, nem. nekem a hitelesség ezt jelenti.
@Shore:

Én prolitológusként írtam, nem drukkerként:-) Piresia nagyon kizárta a 2/3-ot, ezt kontráztam le, semmi több.

De tudod, mit? Én most már nagyon megnéznék egy 2/3-ot, és egy Jobbikot a parlementben, egy szdsz-t meg azon kívül.
És ebben sem volt semmilyen értékítélet, pusztán vágyom már vmi radikális változásra, h történjen már vmi, pisiljen már valaki/valami bele a nagy magyar polhomokozóba.

----------------

Érdekes, h megváltozott Tóth Károly neve Tóh Károlyra.
Cicisleg csak jelzem, Magyarországon a Tóth és a Károly név nem vmi ritka!:o)))
Biztosan ő volt:

www.mtv.hu/arckepcsarnok/index.php?_page=adatlap&_id=612
@Wilbur23:

"tudsz mondani egy olyan embert, aki az elmúlt 20 évben hiteles tudott volna maradni?"

malacka69 és Tóta W. Árpád, nyal-nyal:-)))
@Wilbur23:
hat en most kivetelesen egyet kell ertsek Totaval,/mar ha nem cinizmusbol irta/ most eros kez kell, en nem bannam ezt, de....
haggyad mar ezt a Bokrost
kozgazdasagi alapon nem lehet vezetni az orszagot mert 30 szazalek ehenhal
hat mindig lesznek lustak, butak, elesettek, betegek, alkoholistak, ezt nem erti Tota sem, meg oregek
veluk mi legyen?
bar az teny ez hozna sok milliardot a nyugdijmegtakaritasban
konnyu azt mondani, holnaptol mindenki fizessen ingatlanadot, meg 10000 Ft-ot a nyugdijas is EU-re meg ilyenek
csak anyam 71 eves es meg mindig eljar a nyomdaba dolgozni ugy hogy vegigdolgozta az eletet bazmeg es en is segitem innen
egy katedrarol en is elmondom mi az uberfasza tobb millios fizetessel
a legkisebb ervagas a tandij lett volna aztan kesobb a 300 ft, na mi lett belole
en mar gimnazista koromban ujsagot hordtam reggel, most meg 3 diploma kell meg a tokom tudja bolcsesz vagyok jogasz, megkonyvtaros
gratulalunk, de lehet nekunk villanszerelo kene vagy szakacs
@Tóta W. Árpád:

Én tudom, h tudod, h én is tudom, h te tudod.... ...de játszani is engedd!;-))
... a televíziós újságírót:-)))
Nem is tudom, miről jutott eszembe, de talán jó lesz ide:

"Szenvedélyeink közül a lustaságról tudunk a legkevesebbet, a lustaságról, mely valamennyi közül a leghevesebb és a leggonoszabb, bár erőszakossága szinte észrevehetetlen, s a károk, melyeket okoz, nemigen láthatók. Ha figyelmesen vizsgáljuk működését, észrevesszük, hogy bármikor képes úrrá lenni érzéseinken, érdekeinken és örömeinken; a lustaság az az apró hal, mely megállítja akár a legnagyobb hajót, szélcsend, mely a nagy ügyekre veszélyesebb, mint bármely sziklazátony vagy a legnagyobb vihar.

A lustaság nyugalma: titkolt boldogsága a léleknek, mely egyszerre felfüggeszti legfontosabb működéseit, feladja legkonokabb elhatározásait; ha igazán meg akarjuk világítani ezt a szenvedélyünket, akkor azt mondhatjuk, hogy a lustaság: a lélek mennyei boldogsága, mely minden veszteségén megvigasztalja, és felér számára minden kinccsel."
- Jó napot. Nem zavarok?
- Ugyan!
- Látom, talicskázik.
- Muszáj. Ha már a nép úgy döntött, hogy nekem van erős kezem …
- Ön lenne az?
- Személyesen.
- Mindent eltakarít?
- Persze.
- Azért ez érdekes.
- Mi?
- Úgy hittem, nagy a romhalmaz, de csak kisebb kupacokat látok itten szerte.
- Le van kicsinyítve. Így gyorsabb az elhordás. Ez a közepes például az Audi.
- Hiszen az nem is romhalmaz!
- Dehogynem. Csak egyet kellett rácsapni a lapáttal. A kisebb kupacok között meg főleg bankok vannak. Tudja, az a baj velük, hogy hiába kicsik, nagyon szívósak, a jellegüket meg akkor tudnám jól elmagyarázni, ha látott már karvalyt, amint viszi az aranytojást tojó tyúkot.
- Viszi?
- Vitte. Eleddig.
- Értem. És ha már elhordta az összes romot?
- Akkor belevágunk az építkezésbe.
- Mi lesz az első?
- Magyar. Magyarország a magyaroké.
- Azt értem, de micsoda?
- Nemzeti Színház már van, most az Emelvény következik.
- Emelvény?
- Igen. Nem tudja, mi az?
- Dehogynem. És hol?
- A Dózsa György úton. Elegünk van már a materiális dolgokból, a mi terepünk a Szellem világa. Ha nem tudta volna.
- Aha. És akkor jó lesz?
- Akkor jó. Egyik kolbásztöltő verseny a másik után. Töltjük a kolbászt, aki rosszul tölti, az kap két pofont, haza lesz zavarva, másnap beküldi a szüleit. Az embereknek viszont, akiknek elegük volt, és a kolbásztöltő versenyeket végül lehetővé tették, akkor jó lesz.
- Hogyan lesz jó?
- Egyszerűen. A cigánykérdést lekicsinyítjük, a pénzt felnagyítjuk, és kijátsszuk a nyolcadik Henrik kártyát.
- Az mi?
- A kormányfő egyben az MNB elnöke is.
- Ez a lekicsinyítést meg felnagyítást hogyan csinálják?
- Erős akarattal. Csak akarni kell.
- És önök akarják?
- Nagyon.
@sün!malac69-nek már csak 15-et kell aludni: A Jobbiknak a Parlamentbe való bekerülésében csakis és kizárólag egyetlen pozitív hozadéka lehet: az, hogy a Fidesz őket várhatóan ugyanúgy ki fogja nyírni, mint a Kisgazdákat, vagy, közvetett tevékenységgel, a Miépet.

És ebben a Fidesz már önmagában hatalmas szolgálatot fog tenni a demokráciának, függetlenül attól, hogy néhány Jobbikosnak ide-oda csurgat bizottsági helyeket, meg egyéb mannákat.

Amúgy a Jobbikot illetően 1000 százalékig osztom Tóta meghatározását: tiszta hang - mint a fostartály bugyborgása.

Mint magamfajta - nem gyűlölöm a Jobbikot. A "gyűlölet" szóban ugyanis van valami pozitív-vonzó mellékjelentés, ily módon rokonítható a szeretettel vagy a szerelemmel. Amit én a Jobbik iránt érzek, abban az égadta világon semmi de semmi pozitív nincsen. Leginkább valami állati mélységből felfakadó undorként lehetne leírni, amit az ember valami különlegesen nyálkás, puhatestű ocsmány dolog láttán érez.
@hagyma: "kozgazdasagi alapon nem lehet vezetni az orszagot mert 30 szazalek ehenhal..."

csak közgazdaságtani alapon lehet egy országot vezetni, a többi márcsak festőkönyv. amire te célzol, az a szolidaritás eszméje, ami szép és nagyszerű ideológia valóban, de azt is meg kell mondani, hogy a szociális politika költségeit honnan teremtem elő, és az már színtiszta matek, ha úgy tetszik közgazdaságtan. látod, látom, mindenki látja a szegények, öregek, elesettek helyzetét, és abban egyetértünk, hogy valóban az államnak legalább minimálisan segítenie kell. de létezik egy olyan fogalom, hogy újraelosztás. a szóban benne van, hogy újra, vagyis valahonnan elő kell teremteni a pénzt. Honnan lehetne?

1. be kell látni, hogy a magyarnak cigány dolog az adózás. nem szokta még meg, hogy bizony milyen hasznos is tud lenni az. innentől kezdve más forrásokat kell keresni: tandíj, vizitdíj, stb, stb.

2. munkanélküliség: teljes mértékben megértem anyukád helyzetét, de azt ne felejtsd el, hogy az én kibaszott adómból is fizettek neki egy olyan juttatást, ami nem is jár neki. miért járt 13. havi nyugdíj, ha 12 hónap van egy évben? ez se bonyolult matematikai kérdés. Bokros és az általa képviselt gazdaságpolitikai elképzelés szerint az állam adjon, ha van neki, illetve tényleg csak annak akinek jár, és tényleg csak annyit, amennyi jár. ez a valódi szolidaritás.

3. tandíj: mikor vesszük már észre, hogy a felsőoktatásban ma is tulajdonképpen az elit termeli magát újra? hát ha valami, akkor ez tipikusan a "társadalmi egyenlőtlenségek újraelosztása". az a réteg van szervesen jelen, amely amúgy is ki tudná fizetni a tandíjat, vagy az, aki amúgy még egy kocsit sem tudna magától fenn tartani, mert középosztályi státuszát hitelekből tartja fenn. én amúgy az utólagus hozzájárulással értek egyet, azaz mindenki a későbbi jövedelme arányában fizesse vissza azt, amit az állam kvázi meghitelezett neki. így talán valóban kiderül (a közvélemény számára is) mi számít MENŐ egyetemnek, melyik tud piacképes diplomát adni a kezedbe.

4. "megkonyvtaros
gratulalunk, de lehet nekunk villanszerelo kene vagy szakacs"
na, hát ebben teljesen egyetértünk.

Nem értem, hogy a liberális gazdaságpolitika miért ne tartalmazhatna szolidáris elemeket? tartalmaz, csak megmondja (illetve próbálkozik, és nem, nem fodor gabeszra gondolok), hogy mennyit, honnan, hová, és kinek.
@sün!malac69-nek már csak 15-et kell aludni: akkor pontosítok. malac69, tótaw, bokros, tölgyessy és persze wilbur nem ér. : )
@vakapad: Tetszett a talicskas farkasod!:)
@amergin:

Én ugyan fostartályt bugyborékolni még nem hallottam, de ostoba libákat gágogni soxor:-))

Deviszont azt mondom, h a szélsőséges pártok politikai szerephez jutása (EP-be jutás, parlamentbe jutás) több szempontból is előnyös lehet:

1. Kiderül, h a tarsolyban nincs igazi szakértelem ---> szerényedés, visszafogódás;
2. Muszáj beilleszkedniük a politikai rendszerbe, és ezzel pacifikálódnak;
3. Esetleg leszalámizódnak normális és abnormális részekre, és a normális rész becsatlakozik egy nagyobb gyűjtőpárthoz;


Én abban hiszek, h a Jobbik az 1. és 2. szerint alakul. A 3. is benne van a képben, de én nem tartom valószínűnek, mert elég erősnek tűnik az egységük, no meg a cigányprobléma is, ami széles övként feszülve derekukon sokáig összetart még.

Viszont az szdsz kiesése fontos tanulságokkal járna. Megtanulnák, h szélsőségesnek lenni még liberálisként sem lehet. Mert bizony szélsőséges az a párt, amelyik rendre olyan programokat hirdet meg, amelyek a társadalomban súlyos ellenszenvet vált ki:
- drogliberalizáció;
- melegházasság;
- oktatásügy (Ld. Magyar Bálint legutóbb);
- a bűnözés támogatásának szintjére jutott kisebbségi jogvédelem;

stb....

Szóval sztem az szdsz a mai formájában legalább olyan szélsőséges, mint a Jobbik. Egy mostani helycsere majd mindkét pártot egy kicsit elgondolkodásra kényszeríti.

Különben jelenleg így áll a szavazás:

poll.pollhost.com/bWFsYWNrYTY5CTEyNDMwMDU1MzYJODgwMDAwCUZGRkZGRglHZW9yZ2lhCUFzc29ydGVk/
Na, a tegnapi Nemzetben olvastam a komcsi ármányról,szóval a hipotézis szerint az EP-bukta után jön az "Abzug Bajnai&Botoxildi"-projekt,ezévi előrehozottra gyúrnak Szekeresék,hogy aztán a kincstári állapotokon pofára esett Fideszt a 2010-es helyhatóságin nagyon kipicsázzák - és akkor haváj-dizsi-szánsájn!
Kíváncsian figyelem a jóslat megvalósulását - addig viszont drukkolok,hogy a 2/3-ad összejöjjön,a Jobbik is a Parlamentben legyen.
De ugyanígy kíváncsian figyelem Árpádunkat is,mert vele kapcsolatban a folyamatos a megdöbbenésem...döbb-döbb-döbb...így valahogy,hétről hétre.
Most vajon kavarja a málnaszőrt,vagy mibe sántikál ez a sátán?
hát kicsit kiestem a cusi ügyből, meg a blogokból. szal pont a köztársaság alapintézményit kéne erősíteni.

ps: na pont erről írtam az új postomat és ma. :DDDDDDDDDDDDD pls, ki ne vedd, mert nem bírok trakbreakelni továbbra sem.
"kozgazdasagi alapon nem lehet vezetni az orszagot mert 30 szazalek ehenhal..."


Most sem közgazdasági alapon vezetik az országot, mégis sokan halnak éhen. A pénzzel gazdálkodni kell, nem a fákon nő, hanem adóként szedik be. A segély sem a semmiből jön elő, hanem másoktól veszik el.
http://www.youtube.com/user/antiras1

Jó videó.
Örömmel látom, hogy TWÁ és Malacka lassan gyerekkori barátságot kötnek.
Csak így tovább!
"kozgazdasagi alapon nem lehet vezetni az orszagot mert 30 szazalek ehenhal
hat mindig lesznek lustak, butak, elesettek, betegek, alkoholistak, ezt nem erti Tota sem, meg oregek
veluk mi legyen?"

Volt egy rendszer, ahol véletlen sem közgazdasági alapokon vezették az országot. Ott kimondták, hogy márpedig lusták, részegekek, buták, elesettek nem léteznek, ott mindenkinek lesz egy panel lakása, ott szén és acél országát csinálunk a szenet és acélt nélkülöző Magyarországból, ott rizset vagy gyapotot termelünk bárhol, munkát adunk bárkinek, legfeljebb meg kell hozzá fordítani egy folyó folyásirányát... Na az volt ám az igazi rendszer, hiszen ott mindenki egyenlő volt, legyen az buta, részeg, lusta, ugyanannyit kap, mint a szorgos, józan, okos! Vissza! Vissza! Vissza! Az volt a kánaán mi?

Az emberi szolidaritás ugyanis nem azt jelenti, nem azt kellene, hogy jelentse, amit ma Magyarországon, hogy segélyből 5ezer forinttal lehet kevesebbet keresni havi szinten egyes vidékeken, mint pl gyümölcs ültetvényen melózásból, és ha hozzáveszem, hogy a segélyesnek nem kell napi 8 órát melózni, 2 órát utazni oda-vissza, hanem csak a saját kiskertjét ápolja (tehát nem lop, nem fusizik), akkor is jobban keres, mint aki dolgozik...

A szolidaritásnak azt kellene jelenteni, hogy egy hónapra van 1 ember maximum annyi segélyt kap, ami élni kevés, éhenhalni sok, a szociális háló pedig nem az összes részeget, butát, lustát védi, hanem azt, akit tényleg védenie kell, azt, aki megbotlott, de képes talpraállni (átmeneti betegség, átmeneti munkanélküliség), és azt aki erre képtelen, pl mert beteg, mert gyerek.

Persze nálunk még mindig a kommunizmus szelleme kísért, közgazdasági módszerek nem kellenek, a szociális juttatások forrását nem kell megnevezni, vagy ha mégis, akkor elég elővenni a joker szöveget: majd fizetnek a gazdagok (más kérdés, hogy hány emberre van szükség a jelenlegi szociális/jóléti rendszerünk fentartásához?

És mivel a gazdagok száma nem növekszik drasztikusan (főleg ott nem, ahol csak velük akarnak mindent megfizettetni), ezért inkább a szótárakban kell átírni a gazdag szó jelentését, előbb behúzni a szócikk alá a kicsit is jómódúbbakat, majd megalkotni a gazdag=középosztály relációt, végül pedig szükség lesz a gazdag=adót fizető állampolgár tételre is, persze a buták, a lusták és a részegesek gond nélkül megszavazzák, hogy az új szótár értelmében vett gazdagok (tehát az összes adófizető) fizessék az ő lustaságukat, butaságukat, alkoholizmusukat...
Köszönjük Árpád, jó cikk, és jó érzés látni, hogy már Te is eljutottál idáig!
Malackának: szavaztam :-) és köszi a Morvai-videót, ha Krisztina tényleg ilyen (és jó eséllyel tényleg ilyen) akkor nekem semmi bajom sincs azzal, ha a jobbik bejut, sem azzal, ha koalícióra lépnének a fidesszel.
(maszoposoktól elnézést kérek, ha ezzel csúnyát mondtam volna - egyszerűen én már kikerültem a szadesz-maszop féle agymosás bűvköréből ... :-) (persze lehet, hogy minden agymosás a világon,de talán mégsem; de ez már egy másik téma lenne).
Nagyon lenézik a "magyart" azok a médiaszakemberek (szarmeberek), akik az utóbbi hetek bakancsos kampányába belekezdtek. Ha hihetünk az első benyomásnak, és nincs további csavar a dologban.
Egy ilyen idióta vízióval kívánnak szavazatokat nyerni. Ahogy nézem ez a cikk írójának sem nyerte el a tetszését.
Nem tudom eddig nem tűnt fel, milyen nyomorult emberekkel evez egy csónakban?
Azonban a dolgok nem szoktak ennyivel véget érni. Erős a gyanúm, hogy a cigánysorok elleni támadások mögött is ilyen elképzeléseket kell keresni. Adja isten, hogy fény derüljön rá. Azok kezébe adnám a lerendezését, akik erre a leghivatottabbak (maguknak a sértetteknek).
Tudom másról (is) szólt a cikk, de nem lehet elmenni szó nélkül ez mellett az ostoba és egyben aljas kampány mellett.

Amúgy meg ilyenkor szokás hazahívni Szabó Albertet kinek a rokonsága Izraelben él, ő pedig a Gilgames Ltd.-nél dolgozik vezető beosztásban.

http://www.exportid.com/?id=489&name=albert_szabo

Nagyon is idevág tisztelt szerkesztőúr!

Nyögjük már régóta az ilyen aljas praktikákat!

Ennyit a fasisztaveszélyről...
Nem tudom ez a Gilgames Ltd. nem hoax-e.
Honlapja van ugyen, de az van mórickának is.
Lényeg, hogy nem szeretnénk látni ezt a rohadékot ebben az országban...
És ilyenkor valhogy mindig előkaparják valakik, ebben megeggyezhetünk.
@Greetings from Piresia:
Ahhoz, hogy Magyarországon a realitásokat tükröző közteherviselés legyen, három dologra van szükség?
Csak? És pont háromra?
Lássuk:
1. és 2. Az adórendszer - célját tekintve - megfelelő, de nem az arányos közteherviselés elve szerinti. A "kiemelt adózók"-nak külön igazgatósága van, de nem a kivételezés okán. Ettől független, hogy az adójogi szabályozás lehetőséget kap túlkapásokra, amelyeket a vagyongyarapodási vizsgálatoknál számosan érzékelhetnek (megfizetnek), mert ezekben partner az adózáshoz mit sem értő bíróság! Csak egy példa: az APEH szerint a megélhetéshez szükséges fedezetet a KSH létminimum adatai szerint kell számolni, és az Állami Adóhatóságot, cseppet sem zavarja, hogy ez az összeg magasabb, mint a törvény szerint meghatározott minimálbér. Megjegyzem, ebből következően nem a milliárdosok, hanem a híd alatt lakó hobók a legnagyobb adócsalók. Ugyanis csak eltitkolt jövedelemből képesek élni a KSH adatok alapján.
Ugyanakkor (szerintem) megtörtént a hatáskör elvonás tilalmának megsértése is, mert első fokon ilyen baromságot nem is mernek kitalálni.
Szlovákia területe kb. fele, népessége szintén, mint a Magyar Köztársaságé. Viszont a magyar adóellenőrök nem önállóak. Szeretnek együtt kávézni a főnökkel, meg lehetőleg ebédelni is, és a főnöknek ez jól is esik, így elmegy a munkaidő. A közhiedelemmel ellentétben nem szakképzett az adóellenőri gárda! A lényeg az, hogy valamilyen főiskolai, egyetemi végzettség legyen. Ha nem szakirányú, nem baj, ha a hátszél jó irányból fúj. Ismerősöm közgazdaként, adószakértőként, ebben a szakmában 14 évi gyakorlattal, angol és német nyelvtudással nem volt megfelelő az Állami Adóhatságnak, ugyanakkor ismereteim szerint Kandót végzett (üzem)mérnökök, óvónők, matek tanárok, stb. tömege végez adóellenőrzéseket.
Hát ezért kell az ellenőrök irtózatosan nagy tömege.
Az elvált és emiatt frusztrált nők magas aránya, valamint az ebből következő konfliktusok megoldatlanságának vizsgálata más szakértelmet kíván, mint amivel én rendelkezem. Persze véleményem azért van.
3. A végére kevés maradt. Nem tartottam (kifejezetten az adózásra nézve) Gyurcsány elképzeléseit hantának. Ebből ne legyen vita, mert én sem fogom megtudni, hogy mi lett volna, ha marad ideje (ereje) megvalósítani.
Láttam benne rációt.
Ennyi.
Röviden és nem is mindenre kitérve.
A Fidesz és MSZP elintézte hogy a Jobbik lazán bejusson bárhova, grat.
@nem-nem:
nem, nem volt kanaan, igaz akkoriban mar nem akartak gyapotot termelni az allamadossag tizede volt/ most azt ne mond, hogy amiatt a 30 ev miatt lett most ennyi/
a szocialis raszorultsag elven most eppen a devizahiteleseket segitik
en sosem mondtam hogy a szocializmus jo volt, bar ugye az emer fiatalsaga 70-80-as evek vannak rahatassal a nosztalgiara, de hogy az utobbi 20 ev el lett qrwa meg jobban az tuti
mondok valamit
ez amerika a vadkap. ugye/ezen mindig rohogok/
recesszio van Mary nem tudott 2-3 heten keresztul 40 orat dolgozni bement a mittudomen hova es megkapta a kieso beret
persze ehhez az is kell, hogy par evet mar dolgozott eleteben
amugy csak annyit akartam mondani, hogy igen tetszik nem tetszik bizonyos embereket a tarsadalomnak kell eltartani, lehet meg leloni oket, hagyni megfagyni, esetleg munkat adni, iskolaba kenyszeriteni, elvonora kuldeni, lecsukni lsd. kmk
en a megoldast nem tudom
itt is van hogy jon az afroamerikai adjak mar neki kis aprot, mondom a hotelben van most mosogatoi allas, jojjon be
jobb esetben kirohog rosszabb esetben white trash vagyok
szoval ugy ertettem CSAK kozgazdasagi szemuveggel nezve
felrertheto volt az teny, ezen a szemuvegen nezve az embert is latni kell
kozgazdasi alapon lett bevezetve a 300 Ft is
amugyis felhaborito nekem innen hogy a nyugdijas "nyugger" lett otthon es szinte szitokszo, mer miert nem doglik mar meg az inaktiv ven szar
/ez nem igy van kimondva, de mindig megemlitik
mikor floridaban meloztam es lattam a "nyuggerek" golfoznak, mondtam tele van a tokom en itt robotolok ezek meg labdazgatnak
az amerikai azt mondta , haggyad mar Oket egesz eletukben dolgoztak
/ tudom itt se golfozik a nyugdijasok tizede se, csak a felfogast akartam erzekeltetni/
@anyátok:

"Örömmel látom, hogy TWÁ és Malacka lassan gyerekkori barátságot kötnek.
Csak így tovább!"

akkor malacka minyimum tízet ismételni kényszerült ! wazze
mi lett belőled tóthkarcsi ?-))
@anyátok:
Nem az a kérdés, mi az a metál, hanem ki az a metálos.
Nos, a metálos a metál zene (hosszabban heavy metal) rajongója.
Ha nem tudod, mi az, keress rá!(Érdemes ám.)
Én is metálos lennék, 60 éves korom dacára. :)
De persze nem gondolom azt, hogy aki nem metálos, az hülye.
Bocs, hogy enyhén OFF voltam.
@sün!malac69-nek már csak 14-et kell aludni: Ammán igaz, hogy a szadeszra is ráférne a normalizáció.

Amúgy a melegházassággal soha nem értettem, mi a baj. Mi kivetni való van abban, hogy két, egymást szerető ember hivatalos keretek között is össze akarja kötni az életét?

Egyébként a szélsőségességnek a kiváltott társadalmi ellenszenv súlyosságával történő definíciója esetleges lehet - egyes arab területeken például az váltana ki súlyos, és az egész társadalom meghatározó többségére kiterjedő ellenszenvet, ha valaki azzal kampányolna, hogy a nőknek is joguk van a tanuláshoz, és a nőknek is van beleszólásuk abba, hogy ki legyen a párjuk.

Ettől ezek a pártok szélsőségesek volnának?
@Greetings from Piresia:
Szívemből szóltál. Ez a lényeg, amiről írsz.
@amergin:

A melegházassággal az a baj, h ha jogilag ugyanolyan házasság, mint a másik, akkor joguk lenne gyermeket örökbe fogadni. Ettől pedig kiráz a fagyos veríték. Brrrrrrrrrrrr....!!!

Szerintem nem lehet jogilag kétféle rangú házasság. Valami vagy házasság, vagy nem. Ha pediglen az, akkor egyenlő jog illet meg minden házasságot, tekintet nélkül arra, h langyipár, vagy hagyományos (mint a mosópor). Éppen ezért a melegek kapcsolata minden legyen, csak ne házasság.

Látod, én éppen azt nem értettem sohasem, mi a ráknak kell ragaszkodni a házasság intézményéhez, hiszen meghatalmazásokkal, végrendelettel, stb... minden dolog megoldható.

Cicisleg az Alkotmányban az van benne, h a házasság egy ffi és egy nő között köttetik. Amíg ez így van, addig felesleges feszegetni. Kitalálni egy másik intézményt lehet, de ha az ugyanolyan jogokat kap, mint a házasság, akkor az AB (jogosan) elkaszálja.
@sün!malac69-nek már csak 14-et kell aludni:
Diszofeju nagyur!
Ez az ejfeli szolasod az egyetlen amivel egyet tudok erteni. :)
Komolyan mgeleptel,de gyorsan vissza is megyek a loveszarkomba.
Igy ni! :)))
@Greetings from Piresia:Nem a választást tagadnánk,hanem a "választékot".
Már írtam...hányinger a gerinctelen senkiktől,mű nacionalistáktól,ilyenek.
Had legyen már nekünk is véleményünk...
@sün!malac69-nek már csak 13-et kell aludni: OFF

pontosítok, mert az elejét véletlenül kitöröltem. :) szóval, hát nem tudom malac. inkább neveljen két apa...

cicisleg az Alkotmányban nincs benne, hogy a házasság férfi és nő között köttetik. AB határozat köti egyébként, és ott is tkp. csak abból indulnak ki, hogy a házasság történeti kialakulását tekintve egy férfi-nő között létrejött gazdasági és érzelmi közösség.
@MALAC NEWS: "Ki legyen a harmadik erő?"

Chuck Norris

- természetesen.


Ha Chuck Norrisnak szavazati jogot adnánk, akkor itt 500 évre minden eldőlne.
@hölgyválasz: Pontosan, nagyon jól látod a tényeket: Az MSZP hét éven át nem kapott lehetőséget a kormányzásra.

Nem igazán tetszik az, amit Kovács László mondott, amit idézel, ha tényleg ő mondta azt, hogy az ellenzéknek még az észszerű javaslatokat is le kell szavazni.

Na de hogy a legitimitását ("a komcsi csal...") is az első pillanattól megkérdőjelezni? Odaállni a szélsőségesek mellé, akik lezárják a közlekedési utakat? Az állami vezetők néhány tucat hanfoskodó elmebeteg általi szidalmazását az állami népünnepélyeken "a nép jogos felháborodásának" deklarálni, míg molotov-koktélos tévészékház-gyújtogatásba nem torkollik a hőzöngés? El nem fogadni észszerű javaslatokat csúnya dolog - de hogy tárgyalni sem?

Őszintén kívánom, hogy mégegy kormmány az én életem alatt ne tapasztalja meg a saját bőrén, hogy milyen mocskos, aljas és a hazaárulást súroló kártékonyság az az ellenzékiség, amit a Fidesz mutatott.

És legvégül, elmondanám, ha még nem tudtad: Az MSZP-SZDSZ koala az utolsó két országgyűlési választást nem saját érdemei miatt nyerte meg, hanem pusztán biológiai-esztétikai okokból, amennyiben az ilyen ocsmány Fidesz- stílus hányingert ébresztett a választók nagy részében.

És a Fidesz a saját ocsmánysága miatti elutasítottságot csak azáltal tudta legyőzni, hogy olyannyira kész volt az egész országot tönkretenni a hatalomra jutás érdekében (sőt, még mindig kész van rá, csak már senki sem hiszi el a demagóg hazugságaikat), hogy a töketlen, beszari MSZP még annyira sem tudta megvalósítani a szükséges reformokat, amennyire csekélyke tehetségéből tellett.

(Hogy én is sarkítsak: Úgy tűnik, az árnyalt, kiegyensúlyozott gondolkodás a pártfanoknak nem elsőrendűen követendő értéke... És mint az elmúlt hét évben észrevettük, nem lehet elég határozottan, elég erőszakosan józannak maradni ahhoz, hogy ez dfeltűnjön - akár mekkora tömeg is marad józan, mikor mások üvöltöznek és magukra gyújtják az országot, képletesen és ténylegesen egyaránt...)
Hoppá, eltévedtem, ez itt a TWA blog?
@Greetings from Piresia:

azzal egyetértek, hogy az adót sehol sem szeretik, de azzal nem, hogy megpróbálják elkerülni.

És itt nemcsak Skandináviára gondolok (ott igen erős a tudat, hogy adót fizetni érdemes), hanem még sok helyre.

Itthon azt látom problémának, hogy sikk elkerülni. Társaságban megvitatni, ki hogyan kerüli el, az nem szégyen (=mások meglopása), hanem hőstett, a "magyar fifika" megnyilvánulása.

És szerintem már a csökkentés sem segít. Annyian megtapasztalták az elkerülést, hogy megvannak a taktikák és magyarázatok. Ha olyan társadalomban nőttél fel, ahol adót fizetni kell, ott eszedbe sem jut a kikerülés: az adó a lét feltétele. Ha ez nem így van és tudod, hogy lehet elkerülni a 40% adót, ott ugyanazzal a módszerrel el lehet kerülni a 20%-t is.
@sün!malac69-nek már csak 13-et kell aludni:
Majdnem beugrattál :D
Kezdjük ezt elölről:
1949.évi XX.
15. § A Magyar Köztársaság védi a házasság és a család intézményét.
(itt nincs, hogy a házasság egy férfi és egy nő)
Csjt. 1. § (1) A házasságról, a családról és a gyámságról szóló törvénynek az a célja, hogy a Magyar Köztársaság Alkotmányának megfelelően szabályozza és védje a házasság és a család intézményét, biztosítsa a házasságban és a családi életben a házastársak egyenjogúságát, fokozza a gyermekekért való felelősséget és előmozdítsa az ifjúság fejlődését és nevelését.3
(2) E törvény alkalmazása során mindenkor a kiskorú gyermek érdekére figyelemmel, jogait biztosítva kell eljárni.4
(3) E törvényt a társadalmi és egyéni érdek összhangjának biztosításával kell alkalmazni; a törvényben megállapított jogokkal és kötelességekkel társadalmi rendeltetésüknek megfelelően kell élni.5
Csjt. 2. § (1) Házasság akkor jön létre, ha az együttesen jelenlevő házasulók az anyakönyvvezető előtt személyesen kijelentik, hogy egymással házasságot kötnek.
ebben sincs.
Nagyon tetszik, hogy alkotmányos jognak veszitek, hogy egy férfi és egy nő a házasság kellékei.Hol van ez leírva????
Már kezdtem kétségbe esni,mégsem tudom olyan jól mint kellene. Az AB meg kissé érdekesen értelmezi, szerintem itt jön be a szokásjog, meg az elfogadottság.
Egyébiránt mi közünk van hozzá? Ha nekik így jó!
most látom, hogy nem ment el az egyik kommentem. szóval inkább neveljen két apa, mint egy bajuszos 150 kilós "hölgy", egy olyan épületben ami drótkerítéssel van körülvéve. vagy inkább legyen 2 apám, mint egy olyan anyám/apám aki veri apámat/anyámat. de ez még mindig OFF.
teljesen irreális mi lesz ha, elméleteket gyártani. elegem van a rémiszgetésekből.
@Pantagruel:

Egyáltalán elolvastad a posztot? És szavaztál? Mit szólsz a két pariba tett vershez, te, mint irodalom iránt érdeklődő polihiszti?
És a szavazás állásához?
Jelzem, a két vers a két rivális mentalitását hivatott szimbolizálni. Mindkettő nagyon adja az ívet. Eléggé odatoszajtanak a maguk módján.

@nina simone:

Na végre! Már azt hittem sose jutok közel rejtelmes szívedhez;-)))

Nina, nina, miért mindig egy másik szó jut eszembe a nickedről...

@Wilbur23:

Igazad van, az egy törvény csak, nem az Alkotmány mondja a frankót.
Deviszontám abban vitáznék, h neveljen-e két apa.
Mán hogy is?
Hát úgy, h örökbe fogad. Na igen.
Viszont, ha nem cigány, sorbanállás van hetero párokból is. Bezony ám. Ha az a döntéshelyzet, h kinek adjuk örökbe, egy hetero párnak, vagy két langyi fijjúnak, akkor én maradnék az A-verziónál inkább, mint az averziónál.

De a langyi fiúpárok előtt nyitva hagynám az utat, fogadjanak örökbe roma gyerekeket, ha már más nem akarja őket. Csak nehogy aztán halmozottan hátrányos helyzetű, kicsúfolt, kigúnyolt legyen szegény, aki gyerekkori frusztrációi okán felnőtt korában gépkarabéllyal kinyírja egy komplett bevásárló központ személyi állományát. (Ez még viccnek is rossz volt, de érted, mit akarok üzenni vele!?)

Még asztat is üzenném a meleg pároknak, h ők úgyis szadesznyikok, hát öngondoskodás, b+, öngondoskodás... ...mármint gyerekügyileg is.

A link:

www.habeascorpus.hu/tudja-e/abh/elettars.htm
@pipacsaripacspapucs:

Úúúúúúúúúúúúúúú bazzeg, ettől lepadlóztam. Nem hittem volna, h ennyire vak hívő még létezik az mszp-ben.

Tóth Károly hozzád képest egy zseniálisan csillogó lánglelkű és elméjű grállovag.

Ez hihetetlen, h vki ennyire be legyen zárva a saját mániáiba, a saját végzetes gyűlöletébe, amit naponta dédelgetve, még a saját érdekeinek és előrelépési lehetőségeinek felismeréséig sem juthat el.
Huhhhhh, ezt ki kell pihennem...

Küldök neked vigaszképet a pártod egyik büszkeségéről:

m.blog.hu/re/reakcio/image/0905/sajtofeszt/v20090523sajtofeszt%20190.jpg
holnap folytatjuk a kétharmados jövőképet, az érem másik oldalával.
@Pincode:

"Egyébiránt mi közünk van hozzá? Ha nekik így jó!"

A lényeg nem az, h két langyi összeházosodik-e, és házasságban langyul, hanem az, h a házasság intézményével jogot szereznek gyermek örökbefogadására. Ez pedig sztem nemkívána-tosz!

------------------

@Wilbur23:

Inkább neveljen egy meddő házaspár egy gyereket, mint két apuka, akik miatt majd gúny és megvetés éri szerencsétlen gyermeket.
No meg a legjobb családban is megesik, h a gyerek rányit a szülkeire. Képzeld magad elé, ha a gyerek a két apukájára nyit rá, mikor azok éppen nagyon egymásba vannak szeretve....

És igen, a melegizmus legfeljebb csak 30%-ban genetikus, de a környezet igenis befolyásolja a kialakulását.

Egyébként szélsőségesen hülye hasonlattal operáltál, és itt ráadásul örökbefogadásról van/lehet szó. Namostan, mi a rákér' lenne igaz, h egy örökbe fogadó hetero pár verné a gyerekét, míg két apucika nem. Miféle előítélet ez?

Viszont az tény, h a melegizmus több, mint 50%-ban környezeti hatások miatt alakul ki. Mármost milyen alapon teszed ki te az 1-2 éves gyereket ennek a környezeti hatásnak? És ha majd felnőtt lesz, ő kin kérheti számon, h őt langyi párnak adták örökbe? Ki vállalja a mindenféle pszichés következményekért a felelősséget?

Ők fogadjanak örökbe?

www.eduport.hu/cikkepek/200606/homo.jpg
@sün!malac69-nek már csak 13-et kell aludni:
"Még asztat is üzenném a meleg pároknak, h ők úgyis szadesznyikok, hát öngondoskodás, b+, öngondoskodás... ...mármint gyerekügyileg is."
Ha igazad lenne, akkor az SZDSZ-nek állandó és biztos helye lenne a parlamentben...

A blogmotor meg monnyon le!
@Wilbur23:
hat neveljen teged 2 manus bannya kanya
de lehet egy 1 eves gyerek meg nem tud errol donteni es nem annyira akarna ha mar tudna
jó, akkor nézzünk egy tradicionális közeget, ami a gyerekeknek a buzi szölőknél jóval benevolensebb környezetet biztosít, hisz benne jézus oly közel van... vagy még sem?:

http://www.guardian.co.uk/world/2009/may/20/irish-catholic-schools-child-abuse-claims
és 2 nőhöz mit szólsz? Azok is alkalmatlanok?Miért lennének rosszabbak,mint a sok megélhetési,majd az utca vagy az állam felneveli szülő? De szerintem nem az örökbe fogadásról szól. Ha husz évig éltek együtt akkor nehogy már kitedd az egyiket a lakásból, meg kisemmizd.Meg nehogymár a soha nem látott gyereke rendelkezzen azon,hogy kihuzzák-e a dugót, vagy beadjanak egy injekciót.
"Kétharmad nélkül senki nem tudja eltakarítani a szemetet, amit egyszerű többségekkel összehoztunk."

Ez így - finoman fogalmazva - csúsztatás (durván fogalmazva, azt inkább hagyjuk...), még akkor is, ha értem, hogy ez vélemény, és nem tényállítás. A feles töbséggel összehozott "szemetet", épp azért, mert feles többséggel lett összehordva, egy 51%-kal bíró párt is el tudja takarítani, nem kell ehhez kétharmad. Más kérdés persze, hogy csak a meghozott törvények alkotják-e azt a szemetet, amit el kell takarítani, viszont ebben már nem biztos (biztos nem) segít, ha egy FIDESZ karakterű párt 2/3-ot ér el. De persze, ez is egy vélemény...
Hehh vicc, ez az egyetlen érv igazából amit Orbán ellen fel tudtok hozni! A GYŰŰLÖLET keltés! Kemények vagytok! Nem erről van itt szó kéremszépen! Hanem arról hogy 1998 óta az ország egy része (sajnos csak egy része) megtapasztalta, hogy lehet máshogy is csinálni ezt az egészet! És ebből nem akar engedni az ország(egy része)! Nem 1998,hanem 2002 óta csúszik lefelé itt minden, mióta itt vannak ezek a lótifutik..És nem(csak) gazdaságilag, hanem erkölcsileg! Ezért tartunk itt!Meg lehet nézni, mennyi hangsúlyt fektetett az ország erkölcsi értékeinek megtartására, azt ne mondjam, fejlesztésére ez a bagázs: 0-át! Csináljuk ezt,ja nem, csináljuk azt,mer akkor több lesz ez,és később több lesz az!és ennyi! OV ideje alatt valami változás indult el, érdekes akkor nem volt sem utcai harc,sem SÜNözés!Csak ettől a változástól sokan bekakkantottak. És igen, OV ragaszkodik a hatalomhoz! Igen és?? Én úgy látom innnen a semmiből, hogy nem azért ragaszkodik hogy a 3. luxusvilláját felépíthesse! Egy felelős, államférfi ragaszkodjon is ahhoz amire elhivatása,tehetsége van! Ha neki erre van ,csinálja!Biztos túlságosan naív vagyok, de szerintem azért ragaszkodik,mert van felelősség érzete. Továbbra is ragaszkodjon csak, és remélem, hogy megpróbálja visszaterelni arra az útra az országot, amin 1998-2002 között elindult.Nem tudom de nekem ebben az időszakban volt nemzeti öntudatom.Nem éreztem cikinek, ha külföldön mondjuk el kellett mondanom honnan jöttem. Ma cikinek érzem és tudom hogy ennél már csak jobb lehet.És igen, a Fidesznek is megvannak a hibái,egy híjján 20, ezt a pártot is csak emberek alkotják.Mire várunk? a tökéletes pártra?? Arra várhatunk! De az össze rossz közül szerintem most a Fidesz jelenleg a legkevésbbé rossz, és ott tudok olyan embereket mondani, akik méltók és felelősség érzetük van arra hogy ezt az országot valóban kormányozzák! És igen, a kormányzáshoz határozottság is kell--na ez az ami itt sokaknak nem tetszik!bye
TotaW, te még Slotánál is betegebb vagy! És habár nagyon jól fogatod a szavakat, aki átlát a szitán, csak mosolyog és legyint a minden történelmi tényt nélkülöző mocskos fröcsögő hazúgságaidat olvasván... Csak a hatalmadat félted, de inkább tanulj meg futni, mert el leszel pucolva hamarosan!
TotaW, te még Slotánál is betegebb vagy! És habár nagyon jól fogatod a szavakat, aki átlát a szitán, csak mosolyog és legyint a minden történelmi tényt nélkülöző mocskos fröcsögő hazúgságaidat olvasván... Csak a hatalmadat félted, de inkább tanulj meg futni, mert el leszel pucolva hamarosan!
@ZOLDMANO:

jaj, Ausztrália az Izrael, Gilgames meg ugye büdös semita.

Legalább a szittya alapismeretek meglennének: Gilgames sumer, tehát szittya, tehát ő a jó oldalon áll.
@Greetings from Piresia: "miért érjen többet egy otthon nem maradó személy passzivitása mint egy otthonmaradóé, ha lényegileg mindkét magatartás magának a választásnak a tagadására irányul"

elsősorban jelzem, hogy önálló felületet is elbírnának az írásaid. A kiragadott részlethez annyit fűznék, hogy az otthonmaradók nem feltétlen a választást tagadják, legfeljebb nem éri el az ingerküszöbüket a szavazás (pl. nem is tudják, hogy van ilyen). Az előbbiek passzivitása nagyon kontruktív szerintem: munkát fektet abba, hogy a kukába dobja a szavazatát. Más szavakkal: ha a választás másnapján kiderül, hogy a választók mérhető része, vagy akár nagy része stilizált pinát/faszt rajzolt a szavazócédulára, akkor nyilván lesznek, akik választási csalást emlegetnek, de lesznek olyan politikusok (remélem), akik megértik a finom üzenetet. Ilyen értelemben nagy különbség van a két eljárás között. Ha otthon maradsz, akkor azt érthetik úgy a fogyatékos politikusaink, hogy minden nagyon fasza, sőt, még ugathatnak is, hogy mi (vagy én) nem vagyok demokratikus hajlamú.
@Pat_RIOT:
"Csak a hatalmadat félted, de inkább tanulj meg futni, mert el leszel pucolva hamarosan!"

Nem kellene reagálnom egy ilyen gyökér kommentjére, de miután fenyegetésnek tűnik, aki tette szerintem egy elmebeteg, aki jobbosnak képzeli magát, de a valóságban egy bunkó, akitől nem érdemes megijedni.
Kedves szabadságszerető barátom!

Őszinte leszek. Liberális vagyok, így az SZDSZ szavazója, támogatója. Soraim nyilvánvalóan elfogultak. Ugyanakkor biztos vagyok benne, szempontjaim fontosak, következtetéseim pedig jogosak, a valóságon alapulóak.

Liberálisként, a piacgazdaság híveként a legtöbb területen eleve nem vártam sok jót egy újbaloldali zöld alakulattól. Európai pártokról szóló olvasmányélményeimből pontosan tudtam, hogy a szélsőjobboldaltól, illetve a hivatalos kommunista propagandából oly ismert üzenetekre számíthatok, valamelyest visszafogottabb stílusban. Nem kellett csalatkoznom.

A Jobbikhoz hasonlóan az LMP is a tőkeellenes hangulatkeltéstől, Magyarország bezárkózásától, az antikapitalista demagógiától reméli saját sikerét. Miről olvashatunk a szórólapjaikon? Gonosz multikról, kizsákmányolókról, a magyar földre leselkedő idegenekről. Csak azt kérdezném halkan, hogy mitől kell pontosan a földet, és annak tulajdonosát megvédeni? Saját magától? Attól, hogy annak adhassa el földjét, akinek akarja? Érdekes megközelítés. Vajon tényleg arra kéne több pénzt fordítanunk, hogy – mint az a kampány újságjukban szerepel – Fullajtár Andrea, sztárszínésznő olcsóbban tudjon kenyeret venni Budapest belvárosában? Hát, tudnék ennél fontosabb célokat is…

A Jobbikhoz hasonlóan az LMP is az egész politikai elit lejáratásától, a felelősség elkenésétől reméli saját sikerét, úgy téve, mintha ők maguk nem ugyanehhez az „elithez” tartoznának. Vajon valóban tiszta és szűzies erőt képviseli az MSZP ifjúsági szervezetéből érkezett Schiffer András, az MDF-ből érkezett Ivády Gábor és Mile Lajos, vagy a Fideszt és az SZDSZ-t is megjárt Rauschenberger Péter? Vajon tényleg néhány millió forint közadakozásból készült az a hirdetéstömeg, ami elborítja az utcákat?

Ezek a vonások azonban (sajnos) Európa legtöbb újbaloldali zöld pártjáról, mozgalmáról elmondhatóak. Ezek a nézetek áthidalhatatlan árkot jelentenek közöttük és Európa liberális pártjai között.

Van azonban egy másik szempont, amely miatt az európai újbaloldali zöld pártok általában mégis találnak közös platformot az európai liberális pártokkal. Ez pedig a szabadságelvű társadalompolitika, az egyetemes emberi jogokba vetett töretlen hit. Azt gondoltam, hogy az SZDSZ komoly és „veszélyes” riválist kap, az emberi jogok ügye viszont szerencsére még egy védelmezőt.

Ezen a téren viszont komoly csalódást okozott az LMP. Azt vártam, hogy az SZDSZ-hez hasonlóan az LMP is bátran fel fogja vállalni a népszerűtlen, de (az érintetteken kívül is) szabadságszerető emberek számára elengedhetetlenül fontos ügyeket. A romák integrációját, a melegek védelmét, a kábítószer-fogyasztók problémáit.

Ehhez képest mit kellett látnunk?

Az LMP tanácsadói a Népszabadságban megjelent cikkükben egyenlőségjelet tesznek a „cigánybűnözésről” beszélő miskolci rendőrkapitány (aki büszkén kürtöli világgá, hogy „magyar csak“ bankot rabol) és a rasszizmust szító beszéd ellen szót emelő Gusztos Péter közé.

Az LMP listájának második helyén szerepel a már említett Ivády Gábor, Ivád polgármestere, aki – mint azt MIÉP.hu-n is kifejti – a segélyen tengődő, mélyszegénységben élőket, köztük is elsősorban romákat megalázó „monoki modell” egyik elsőszámú, büszke támogatója.

Az LMP politikusai leszbikus és meleg polgártársaikról (akik egyébként többen vannak, mint az SZDSZ, az LMP, és az MDF jelenlegi szavazói összesen) szót sem ejtenek.

Az LMP elsőszámú vezetőjének tartott Schiffer András kijelenti, egyetért a kábítószer-fogyasztókat érintő jelenlegi szabályozással. Azzal, ami a magyar fiatalság jelentős részét potenciális bűnözővé teszi, a valóban veszélyeztetetteket pedig elriasztja attól, hogy segítségért folyamodjanak.

Lehet más a politika? Igen, lehet. Kell is, hogy az legyen! De biztos, hogy nem a szociális demagógiától, a versenytársakat megvető álszentségtől, a népszerűtlen kérdésekben való sunnyogástól lesz az. Ezekkel ugyanis már próbálkoznak egy páran a parlamentben 1990 óta.

Kedves szabadságszerető barátom!

Csak az SZDSZ beszél őszintén az ország valós esélyeiről, a versenyképesség, a tőkebevonás lehetőségeiről. Csak az SZDSZ beszél arról, hogy Magyarország hogyan váljon a szabad világ büszke és egyenrangú tagjává.

Csak az SZDSZ beszél őszintén a konkrét hibákról, és konkrét felelősökről, nem kímélve önmagát sem.

Csak az SZDSZ mer őszintén beszélni a melegek, a drogfogyasztók, vagy a cigányság beilleszkedésének problémáiról. Csak az SZDSZ mer szót emelni a kirekesztés, a gyűlöletkeltés ellen.

Kedves szabadságszerető barátom!

Vasárnap ne maradj otthon. Támogasd a Szabad Demokraták Szövetségét, a Magyar Liberális Pártot! A Te pártodat!

Zinai Anna

u.i.: A Maketing Centrum, a Tárki és a Medián adatai alapján az SZDSZ támogatottsága a bejutási küszöb határán, 4,8 és 5,2 százalék körül mozog. Néhány száz szavazaton múlhat a szabad, demokrata választók, a demokratikus értékek, az európai Magyarország képviselete! Szavazz!
@Rózsa Misi:

Egyébként 90%-ban egyetértek veled, ugyanaz a lemez megy az LMP-ben is, mint a Jobbikban és a komcsiknál.

www.econlib.org/

Sajnos a szocializmusból való kilábaláshoz kell meg egy-két generációváltás...
"Vasárnap ne maradj otthon. Támogasd a Szabad Demokraták Szövetségét, a Magyar Liberális Pártot! A Te pártodat!"

Jobbat mondok.
Adjunk egy esélyt az EP választáson a Jobbiknak, 2010-ben pedig a Fidesznek a hazai parlamenti választásokon.
Esetleg: szavazzunk pont arra ami most van. (SZDSZ/MSZP)
Lehet választani! Szabadon, őszintén.
@sün!malac69 a pofon célegyenesében: "Ha igazad lenne, akkor simán betörhetne egy új párt, és simán befektetne abba vmelyik multimillárdos. De nincs igazad, és ezt az is alátámasztja, h a tőke nem hisz abban, h lenne itt egy olyan piaci rés, ahová be lehetne tolni sikerrel egy legalább 5-10%-os új pártot."

Jobbik: 426 746 szavazat

A Jobbik kiábrándult szocialistákkal nyert
index.hu/kulfold/eu/2009/valasztas/teruleti_elemzes/

Ennyit erről.
@Rózsa Misi:
Hát ez nem jött be, nem sikerült itt (sem) hirtelen 100e szavazatot összegyőzködni.
Nem tudom, hogy te még őszintén hiszel a kopipésztelt maszlagban, vagy csak buzgón elhelyezted minél több helyen, de az szemmel látható, hogy már se az SZDSZ, se a szavazók nem hisznek benne. Ami nem csoda, tekintve az elmúlt évek elvtelen ténykedését, akár még MSZP szemszögből nézve is az SZDSZ-t.
@sün!malac69 a fegyelmezett renitens:

"
"Ha olyan kibaszott nagy formátumú politikus lenne..."
Modd csak, neked a magyar anyanyelved? Ez miből jött ki, hol írtam én ilyet?
"

A "2009.05.20. 21:21:02" bejegyzésedben vakegér. Szó szerint ezt írtad.
1:0 ide

"Egyébként biztosan igazad van, és Orbán egy hülye kis senki, és csak a véletlenek és a sok ostoba ember összjátéka nyomán bírt 20 évig élvonalbeli politikus maradni. Szóval egy fasz lúzer, és kész."

Ezt meg én nem mondtam. 2:0 ide.
Én annyit mondtam, hogy Orbán sem egy szent és nem egy nagy formátumú politikus. Emlékezz vissza a mostani EP választási győzelemkor tartott beszédének végére. Arra hívta fel a figyelmet, hogy ők, a győztesek, viseljük ugyanolyan alázattal a győzelmet, mint korábban a verességeket. Ez egy nagyon szimpatikus, európai mondat. Nagyon rendben van. Elég azonban arra visszagondolni, hogyan viselték ezeket a korábbi verességeket. Megmondom. Acsarkodva és ilyen kijelentéseket téve: "a haza nem lehet ellenzékben". Hát ez minden csak kurvára nem alázatos.
Mind1.

"Máskor próbálj arra reagálni, amit írtam, lehetőleg érvekkel, mert így csak arra jó, amit írzs, h levezesd érzelmi hullámaid áhaskodó hánykolódásait, mielőtt maga alá temetne. Plííííz!"

Saját magadról megvan a diagnózisod. Minden stimmel. Idióta.
süti beállítások módosítása