W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Egyesült Magyar Emirátusok

2010.06.07. 06:30 Tóta W. Árpád

 
Ki szívét osztja szét
Követik, merre jár,
Hegyeken és tengereken túl
értik majd szavát
 
Lehetne röhögni, sőt lehet is, csak tessék. Végül is ez egy tradícionális bohócszám, amikor az egyik bohóc hosszan bizonygatja a másik bohócnak, hogy ő mennyivel jobban tud légtornászni, aztán óriásit taknyol, és krumpliorrát szorongatva óbégat. De amikor a bohóc egyszerűen leesik a kötélről és gerinctörést szenved, akkor azért nem illik nevetni.
 
Semmilyen konzisztens magyarázat nincs arra, ahogy a Fidesz a lila szimbólumpolitika után hozzányúlt a lényeghez. Illetve csak egy: a fiúk nyitásként megshortolták Magyarországot forintostól, OTP-stől, és a többit meg leszarják. Ez legalább csak gonoszság, és a zemberekkel megfizettetés abszolút csúcsa, de aki ilyet művel, az amúgy lehet józan, és akkor talán nem minden lépése lesz ennyire kártékony.
 
Megirigyelhették esetleg a komcsik örökzöld módszerét, amikor belengetnek valami nagyon durvát, és akkor örülhet mindenki a feleakkora szívásnak. De nem, ehhez nagyon hülyének kellene lenni. Talán nem jutott eszükbe, hogy a kormány szövege kihallatszik az országból, és nincs ráírva a nyilatkozataikra, hogy Csak belföldi hülyéknek, Eyes only? Dehogynem. Ennél többet kell tudniuk, mégiscsak komoly koponyák vannak abban a pártban… hát különben csak nem választottuk volna meg őket kétharmaddal? Tudniuk kellett.
 
Vagy azt hitték, ugyanúgy lehet rángatni a külvilágot is, ahogy a bennszülötteket. Ma ezt mondom, holnap meg hopp, az ellenkezőjét, és kész, onnantól mindig is Óciániával álltunk hadban. És ehhez nem is kell más, mint sokszor elmondani. De ez sem valószínű. Magyarország egy kis porfészek a bolygón, vagyis akik egyáltalán odafigyelnek a magyar kormány szóvivőjére Londonból vagy Katarból, azok eleve nem a leghülyébbek közül kerülnek ki. Nem az lesz a reakciójuk, hogy jaj de jó, mégse lesz államcsőd. Hanem az, hogy ezt az országot idióták irányítják, tehát előbb-utóbb államcsőd lesz. 
 
Pedig nem is. Pénteken még miniszterelnöki szinten – mert Szijjártó Péter nem holmi alelnök vidékről, hanem Orbán Viktor szavának hordozója – államcsőd volt a diagnózis, tátongó lyukak, jajistenem, nem lesz mit ennünk. Egy napra rá, a meteorológiához igazítva kiderült, hogy semmi gáz, de még a hiánycél is tartható, alászolgája. Sőt! Jön, jön, jön! 16 százalékos egykulcsos adó, nagy tapsot neki! 
 

Hazudtunk reggel, éjjel és este

 
Csak az előző kormányt akarta bemocskolni a Fidesz, azért hazudott – így leplezi le a New York Times a manipulációt, de ezzel nincs jóvátéve a dolog. Még ha sikerül is bebizonyítani, hogy nem vagyunk csődközelben, akkor is joggal teszi fel mostantól a kérdést bárki a világon: vajon a magyar mindig hazudik, amikor mozog a szája? Fel fogják tenni akkor is, amikor észbontó sikereinkről tartunk nemzetközi sajtótájékoztatót: na ez véletlenül igaz, vagy ez is a bőgatyás vadaknak szólt? És abból a kevésből, akit egyáltalán érdekel Magyarország, még kevesebb hajlandó zsebszámológéppel csekkolni a kormány állításait.
 
Vannak ilyen latorállamok, akiknek egy szavát sem hiszi el senki, mert közben az ellenkezőjét is bizonyítják. Észak-Korea hiába jelenti ki a lehető leghivatalosabban, hogy nem óhajt háborúzni a közeljövőben, ha eközben hasonlóan meggyőző jeleket küld arról, hogy de. Az ilyen viselkedés nem szerez barátokat. Magyarországról ugyan soha senki se fogja azt feltételezni, hogy bárkivel szívesen háborúzna, de azt joggal, hogy már megint csak a maga retardált népéhez szól a saját kis tolvajnyelvén, úgyhogy kár is dekódolni. Amíg vannak épeszű államok, addig lesz hova tenni a pénzt. Nem muszáj ilyen elbolondult vidékekre vinni.
 
A lehető legjobb variáció ezért, ha a nemzetközi sajtó felfigyel a logikus magyarázatra: Magyarországot nem félhülyék, hanem nagyon is okos emberek irányítják, akik személy szerint rengeteget kerestek ezzel a kis rémhírrel, de amúgy rendben fogják tartani az országot. Ez egy tárgyalóképes, megbízható kalózköztársaság, ahol ugyanúgy érdemes befektetni, mint az olajsejkségekbe. A szultán és a hárem leveszi a maga százalékát, és a Boeing-gyűjtés a hobbija, de amúgy rend van. Kivéve, hogy itt nincs olaj.

Meg-e mondtam?
Dolgozz, hélóta!



Címkék: fidesz program válság hülyemagyar

451 komment · 15 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr172061965

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mutyiország 2010.06.14. 08:43:25

"Mert aki hazudik, az csal,Aki hazudik, az lop,Hazudni, csalni csúnya dolog!"(Beatrice: A 2000. év felé)Igaza van Orbán Viktornak. Új rendszert kellene itt felépíteni, mert a régi a hazugságra épült. A baj csak az, hogy az ő rendszerének is a...

Trackback: Bagoly mondja papagájnak... 2010.06.08. 07:34:03

Szijjártó Péter nem először ostoba. Viszont egyre jobban. Kontár szóvivő - ahogyan a Financial Times mondaná.Merthogy bölcsességre, megfontoltságra és szakértelemre egy cseppet sem vall, ha a magyar minisztereknök szóvivője, ráadásul kormánybiztos ilye...

Trackback: Comingoutra várva 2010.06.07. 18:27:29

Elszámoltatás helyett számoljon el inkább háromig a Fidesz frakcióvezetője. Vegye már észre, hogy a gyurcsányozás most már nem fog működni. Meg hülyén is veszi ki magát, ha egy kétharmados parlamenti többséggel rendelkező párt frakcióvezetője frusztrál...

Trackback: MSZP felnyomta a trükk gyanús Fidesz beszédeket a PSZÁF-nál 2010.06.07. 14:40:48

No újdonságot tudtunk meg Kósa „államcsőd” Lajostól és a kiváló Fideszesektől: az elmúlt 8 év a hibás. Majd volt képe azt mondani, hogy jobb lenne ha hallgatna, az aki előidézte a bajt. A vastagbőr azért jól odanőtt a debreceni gazdasági ta...

Trackback: Tranzfikció 2010.06.07. 11:58:59

- Halló, Zolikám. Itt Kamarássy beszél.- Jelentkezem, képviselő úr!- Zolikám, akkor ahogy megbeszéltük, megvan az euró?- Természetesen, képviselő úr. Átváltottuk.- Mennyin, Zolikám?- Kettőszázhetvenhármon, képviselő úr.- Jól van, rendben. Mert egy óra ...

Trackback: Csontvázkeringő 2010.06.07. 11:29:52

Milyen az, amikor a Fidesz 8 évig asszisztál az MSZP-nek populista ellenzékként csontvázakat hordani a szekrénybe, aztán amikor ő kerül kormányra, feltépi az ajtót, kirángat néhányat a nyakánál fogva, és rájuk kiabál, hogy "meg...

Trackback: Forint: ma este eldől! 2010.06.07. 10:00:11

Ma este, amikor Orbánék kiállnak az új programmal, valami igazán nagy dobással kell előrukkolniuk. A hazánkat finanszírozó külföldi hitelezőknek elfogyott a türelme. (Fotó: Pelsőczy Csaba/fidesz.hu) Hűha. Ez a pár nap igazán ijesztő volt! Mi történ...

Trackback: A hallgatás szabadsága: az MTV áttért az észak-koreai állami tv szerkesztési elvére 2010.06.07. 09:58:04

A köztelevízió eddig hitelt érdemlően kiegyensúlyozott, vasárnap esti közéleti magazinja „A szólás szabadsága” dinamikus változáson ment át a kormányváltás óta. A műsor a Kósa és Szijjártó urak által tett mondatok és ennek következtében fe...

Trackback: A Fidesz nem hülye, csak elavult 2010.06.07. 09:36:28

Orbán Viktor nem igazán ért a számítástechnikához, most már sokat léptünk előre, mert például SMS-t tud fogadni küldeni, és tudja mi a Fax és az Email közti különbség, kis túlzással, de nem is ez a dolga, de mindegy...Kubatov GáborMindenki értetle...

Trackback: Csontvázak a szekrényben 2010.06.07. 09:13:23

Nem vagyok közgazdász mint Kósa Lajos, nem értek sokat  sem a tőzsdéhez, sem a nemzetgazdasághoz. Azt viszont tudom, hogy ha a jó fideszes nem talál csontvázat a pénzügyminisztériumban, akkor kitalál

Trackback: Veszélyes ötletelések 2010.06.07. 09:02:02

Hanem ez az ötletelés azért nagyon ijesztő. Ijesztő volt persze már a Matolcsy-féle is a devizahitelek átváltásáról. A mostani viszont az elmúlt napok történéseinek fényében, és pláne hogy itt van a CNBC is, csak hogy élőben közvetíthesse az esetleges ...

Trackback: A nagy győzelem napjai 2010.06.07. 08:38:45

 Meg kell állapítanom, hogy sajnálatos módon senki nem érti a Fidesz politikáját. Mindenki azt hiszi, hogy itt tökéletlen hülyeség van, és lám, ezek sem jobban az MSZP-nél, ezek is csak lebegtetik a nagy ígéreteket, aztán pedig előadják, hogy ők m...

Trackback: Az euró is esett Szíjjártó miatt? 2010.06.07. 08:08:23

Szíjjártó Péter Kósa Lajos nagysikerű, Görögországot emlegető nyilatkozata után azt nyilatkozta, hogy "badarság" azt gondolni, hogy politikusi nyilatkozatok befolyásolnák a tőzsdét és az árfolyamokat. Nos másnap nehezen megállapítható okból ...

Trackback: Varga Mihály hazudik. 2010.06.07. 08:00:17

Varga Mihály szombaton ismertette a tényfeltáró bizottság eredményeit. A vizsgálat amelyre hónapokat készült a Fidesz - természetesen? - konkrétumok nélkül zárult: a 12 felsorolt terület egyikénél sem sikerült konkrét összeget mondani. Nem ismerek o...

Trackback: Egyesült Magyar Emirátusok 2010.06.07. 07:30:01

A fiúk nyitásként megshortolták Magyarországot forintostól, OTP-stől, és a többit meg leszarják.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@DarthVader:
"A vállalkozók meg tapsikolhatnak a 10 % vállalkozói adónak"

speciel én tapsikolnék neki...

"azaz az a cég, amelyik a veszteségesség határán billeg"

nade tudjuk, hogy sok cég hogy lesz _éppen_ nyereséges...

Ami inkább érdekes, attól tartok, hogy annak érdekében, hogy kompenzálják a minimálbér adóztatásából származó "jövedelemveszteséget", majd megemelik a minimálbért. Akkor meg megint lőttek egy pár munkahelynek. Vagy sebaj, akkor nem 5 percenként hoznak majd létre egy újat, hanem mondjuk már 3 perc 40 másodpercenként?
@almodhi: "a közszféra 15%-os bértömeg-visszafogásáról? Vagy a minimálbér megadóztatásáról?"

Az hogy megszorítás nem kérdés, de nem is lényeges. Szükséges lépés.

A probléma nem itt van.
Ha ennyire egyszerű lenne a világ, hogy felírok egy papírra két pontot és készen is vagyok, akkor már megcsinálta volna ezt más is, korábban.

A közszféra feladatait (törvények százait!) kellene _először_ átfésülni, korrigálni, egyszerűsíteni. Kezdve azzal, hogy katalógusba szedi valaki, mi egyáltalán az állami feladat (vagyis mire kell egyáltalán ilyen irányú törvény, személyzet, hivatal, hatóság, ügyintéző stb.). Aztán megléphető a létszámcsökkentés, mert a csökkentett létszám képes jobban ellátni a feladatokat mint eddig. De ez a fűnyírósdi is csak káoszhoz fog vezetni, mint az eddigiek (gyurcsányosodik ovi is rendesen).

A minimálbér megadóztatása is nagyon tiszteletreméltó, csak az a gond, hogy valójában a gazdaságnak 'csupán' a felét bolygatja meg, teszi átláthatatlanná a viszonyokat és igényli az átszervezést, költségátkalkulálást. Szóval egy 'kicsit' átgondoltabban, sok más szempont újraszabályozásával _együtt_ szabad meglépni.

A lineáris jövedelemadónak is csak akkor van értelme, ha egütt jár az egész adórendszer átdolgozásával. Az sem egy napi munka.
Minden (értsd minden!) adókedvezmény törlése, vagyis az szja bevallás/nyilvántartás is értelmét veszti. (a bérkifizető levonja az adott százalékot és átutalja az államnak, és ezzel vége is a procedurának!).
Én támogatom, mert az egyszerűsítés lassan létkérdés. De akkor olyan ember tegye, aki akarja és tudja, ez a kókler tempó nekem eddig nem meggyőző.

Ahogy én látom: vannak ötleteik 'osztán majcsak kialakul'. Ennyi a tudomány.
Ez egy felívelő gazdasági szakaszban még el is megy, de válságban életveszélyes. Ez az egész a valóságban nagyon cinikus, igenis az!
@DarthVader: "Az meg, hogy "megnyugvás jön", nem véletlen, hiszen a békétlenség szülője végre más feladatot kapott, kormányoznia kell."

Ez egy nagy igazság ;)
@Tóta W. Árpád:

Idézz pontosan!
"a politikusi réteget, és a bürokrácia csökkentése miatt a köztisztviselőket."
@jaegtoer:

Az Estében Viktor egyértelművé tette:

innentől kezdve nem lesz adócsalás a maszek óra. Ezt kifejezetten az én kérésemre mondta el, csinálta meg;-]]]
@malacz69【ツ】rettegéselemző:

Azért az adócsökkentéssel meg a bankok szopásával várjunk még, egyelőre tervek vannak, de szép tervekkel 20 éve tele van pince-padlás...

A nihilizmusnak meg a liberalizmusnak valóban vannak hasonló vonásai, de a klasszikus liberalizmus ÉRTÉLELVŰ, ( ne keverjük a liberalizmust meg a szadeszt), amennyiben bizonyos fogalmakat: emberi jogok, állampolgári jogok, törvény előtti egyenlőség, a vállalkozás szabadsága, szekularizált állam stb immanens értéknek tart, és azok mellett következetesen kiáll.
@DarthVader:

"Viktornak az a szerencséje, hogy nem Gyurcsánnyal áll szemben, hanem Mesterházyval."

Muhaha!:-)))))))))) Gyurcsány meg sem merészel szólalni a parlamentben. Az arcára rá van írva a tökéletes megalázottság és frusztráltság, továbbá az MSZP totális bukása miatt érzett bűntudat.

Évek óta gyurcsánnyal állt szemben Orbán, és fordítva. Most a Fidesz-KDNP-nek 2/3-a van. Mi tehát a végeredménye ennek a harcnak?

Muhaha... Még hogy gyurcsány... Kac-kac [féregnyulvány hahotáz]
@malacz69【ツ】rettegéselemző: "
Tévedett a marhája, lám van harmadik út is. A buta embereknek mindig kicsi a fantáziájuk..."

azert az nem vilagos hogy az egyenleg hogy fog kijonni nekik.
@malacz69【ツ】rettegéselemző: "Konkrétan melyik ígéretüket szegik meg éppen? Mondták, h nem lesz egykulcsos áfa?
Mondták, h nem nyúlnak a bankokhoz?
Mondták, h illegális marad a pálinkafőzés.

Ehhh, ez is csak egy "fulladjon meg Orbán Viktor lehetőleg máma még" komment.
Ülj le, elégtelen!"

tisztazzuk, malacka, a "fulladjon meg xy" a te filozofiad, gyurcsannyal behelyettesitve.

en egyertelmuen megmondtam (es te persze nagyvonaluan figyelmen kivul hagytad), h orulok a jobboldali gazdasagpolitikanak (habar kivancsi vagyok, meddig fog ez kitartani, mikor kezdenek majd hirtelen balra igazodni, csak mert a zemberek zugolodni kezdenek, a nepszeruseguk meg csokken).

aminek nem orulok, az az, h olyan hulyekkel vagyok korulveve ebben az orszagban, mint pl tisztelt szemelyed, aki szerint az, h szelsobalos lozungok hangoztatasabol hajtukanyarral jobbos politikai gyakorlatba valt a fidesz, az nem hazugsag, pusztan mert "nem mondtak, h az nem lesz, amit most csinalnak". ha nem lennel ennyire szannivaloan partos, akkor azt is latnad, h azt se mondtak, h ez lesz, tovabba mindenfelet megigertek, amit aztan nem csinalnak. es mindez csak azert, mert a te kedvenc partod csinalja, nem a masik. amig ilyen az altalanos mentalitas, addig rohadtul kiszamithatatlan marad a politika, es ez egyaltalan nem jo az orszagnak.

megegyszer, hatha most felfogod: nem az a bajom, h teljesen mast csinalnak, mint amit eddig hirdettek, sot, nagyon is helyeslem, h azt a sok faszsagot, amit eddig osszehordtak, nem gondoltak komolyan. es nem drukkolok annak, h orban belebukjon a jobber gazdasagpolitika vegrehajtasaba, mert szerintem pontosan erre van most az orszagnak szuksege, sot, erre lett volna szuksege mar negy eve is, csak sajnos gyurcsanynak ez nem sikerult.
@malacz69【ツ】rettegéselemző:

"Muhaha... Még hogy gyurcsány... Kac-kac [féregnyulvány hahotáz]"

várjunk még ezzel...

(ja és Gyurcsány nagy Gy.)
@DarthVader: "A vállalkozók meg tapsikolhatnak a 10 % vállalkozói adónak (amit a nyereség után kell fizetni), azaz az a cég, amelyik a veszteségesség határán billeg, lószart nem kap, az szja a munkavállalót érinti,
de hogy lesz ebből munkahelyteremtés?"

az majdnem felezés, és az azért nem mindegy ott, ahol van profit. és munkahely is inkább lesz, ha kevesebbe kerül az alkalmazott, ugye.
@almodhi:

gyurcsány nálam mindig kis gy. Következetesen, évek óta. Ebből nem engedek. Pont.

Szintén neked:
a gordiuszi csomó átvágva, megvolt az egyszeri nagyarányú adócsökkentés úgy, h nincs bevételkiesés. Senki nem hitte volna, h a nagy tabut, a progresszív adórendszert Orbán szétzúzza, és egykulcsossal áll elő, ahogy azt pl. Bokros is javasolta.

Hát erről szólt a söralátét hasonlat, bazzzz! Mekkora spiller ez a Viktor!
[cinkosan mosolyog, és pödör egyet hetyke magyaros bajuszán]

---------------------

Látom magam előtt, ahogy W. írja az új cikkét, s dicséri Orbán egynémely húzását, karakán politizálását, de leszögezi azért: ez átkúrás, hazudott, illegitim, stb...

Csak azt lesz nehéz kisütni, h miben is hazudott konkrétan, mert programja ugye nem volt, ezt is W. mondta, emlékszünk, ugye?.
Jó kis móka ez, barátaim. Én élvezem.

Éccakát! Bye!
@malacz69【ツ】rettegéselemző: "Senki nem hitte volna, h a nagy tabut, a progresszív adórendszert Orbán szétzúzza, és egykulcsossal áll elő, ahogy azt pl. Bokros is javasolta."

persze, h senki se hitte, mert nem mondta. nem egészen értem, hogy miért.
@Tóta W. Árpád: "mert nem mondta. nem egészen értem, hogy miért."

Mert soha semit nem mond, illetve sejtelmesen mindennek az ellenkezőjét is mondja... mert csak... mert ilyen a stílusa... és főként mert nemigen akar soha, senkivel tényekről, elvekről, számokról vagy konkrétumokról beszélni.
Ő már csak ilyen. OK.
De mit keres egy ország élén?
@Tóta W. Árpád: na jó, (az alkalmazott ugyan nem kerül kevesebbe) de fogadjuk el, hogy nekem volt eddig X nyereségem, amelynek 16%-át (kis cég) vitte el az adó, most marad 6 %-nyi talált pénz, ebből - ha éppen szükséges - lehet munkahelyet teremteni. De mivel Magyarországon vagyunk, ebből nem biztos, hogy munkahelyteremtés lesz.
@a szív fészkei:
Tudsz te hülyeséget írni fészkes.... Hetet-havat, Zoóbot, egyéb erőlködést. Asszem egy egészséges hasmenés kitisztítana.
@malacz69【ツ】rettegéselemző:

"Haha, bajban az MSZP!"

Malac! Már 4 éve bajban vannak! Csak most vetted észre?:)

"Olyat, aki csak néz, h lám, így is lehet kormányozni: határozottan, és addig megléphetetlennek hitt változásokat beindítva."

Térj már észhez! Pálinkafőzés? Max. kétmilliós fizetés? -15% közszolgának? Mi a fasz a "megléphetetlennek hitt változás"? Bankadó? Ezt már a szocik majdnem mind előadták, csak akkor Gyurcsány, meg Bajnai-csomag volt a neve, és utálni kellett.
Vagy a még nem teljesen tisztázott egykulcsos? Amit már az adózók 95%-ának megcsinált a Bajnai 2011-re?

"h gondolnak-e azokra, akik gyerektartást fizetnek"

Hogyne gondolnának. Remélem jó konzervatívként nagy ívben tesznek mindenkire, aki az oltár előtt tett fogadalmát megszegte. (Tudod - holtomiglan, holtodiglan)

@combo:

"Most láttam Orbánt az Estében. Megtaníthatnád neki, hogy hogyan kell kiszámolni 1 millió forint 16%-át.... (OK, elég, ha a gazdasági minisztere ért a számokhoz, ...)"

Nem, nem elég. Nem tudni százalékot számítani, az kb. olyan, mintha valaki nem ismerné a Himnuszt, vagy nem tudná, hogy mi is volt az a mohácsi csata.
És elég sajnálatos, hogy Orbán szemmel láthatóan ennyire idegenül mozog a számok mezején.

Egyébként meg kezdésnek meg elfogadható ez az Orbán-csomag. Vannak ugyan benne faszságok, népbutítás, népboldogítás, de legalább valamit léptek a materiális térben is, nem csak a lényegtelen szimbolikus politizálást folyatták. Nagyléptékű átalakítás (aka reform) az nincs, de majd talán később.
Olykor mintha betegségükhöz konokul ragaszkodó pszichiátriai sérülteket olvasnék. Csodálkozom, hogy a dörzsölt Árpádnak nem tűnik fel, hacsak ő maga is nem mulat rajtuk. További éveken át várom a Zooorbáááán! - kezdetű tagolatlan hörgést, avagy nyakatekert műérvelést. Malacz kitartásán csodálkozom, hacsak nem érintette meg némi mazochizmus.
@malacz69【ツ】rettegéselemző: "a gordiuszi csomó átvágva, megvolt az egyszeri nagyarányú adócsökkentés úgy, h nincs bevételkiesés."

1 azt nem ertem hogy mitol nem lesz bevetelkieses?

2 nem "meg volt" hanem majd lesz. remeljuk.
@Tóta W. Árpád:

Látom, te legalább nem vagy vaksi! Most helyre teheted a hitelességed, h jó ügy mellett képes vagy elfogulatlanul kiállni, és nem kiszolgálni azt a réteget, amelyik a "hazudott, mondjon le!" szövegre szomjaz.
@Tóta W. Árpád:

De a söralátétet mondta, és ha ezt ízlelgetjük, hát benne van. Gondold csak át: lehetne-e egyszerű adórendszer a többkulcsossal?
Az mindenesetre reményt ad a jövőre nézve, hogy a Brüsszelben leakasztott két sallertől Viktor dicséretesen gyorsan kijózanodott. Reméljük így is marad.
@malacz69【ツ】rettegéselemző:

"megvolt az egyszeri nagyarányú adócsökkentés úgy, h nincs bevételkiesés"

nocsak... le kell jönnöm az anyagról ... már megint kiesett 7 hónap... kurva meleg van így 2011 januárjában...

off
akkor írhatom hogy Szílyártó?
on
@wice:

"megegyszer, hatha most felfogod: nem az a bajom, h teljesen mast csinalnak, mint amit eddig hirdettek,"

Nem hirdettek semmit, mert nem volt program, ti mondtátok, nemdebár? Csak célokat, prioritásokat jelöltek meg, és bizony afelé haladnak, ha nem vetted volna észre, amit megjelöltek: egyszerűbb adózás, adócsökkentés, családi adózás, szabad pálinkafőzés(muhaha), 8 általános a jogsihoz, 3 csapás, egyszerűsített állampolgárság, stb....

"ha nem lennel ennyire szannivaloan partos"
"aminek nem orulok, az az, h olyan hulyekkel vagyok korulveve ebben az orszagban, mint pl tisztelt szemelyed"
"hatha most felfogod"

Öcsém, légy udvariasabb, ha beszélgetni akarsz, különben menj a büdös francba! Vagy tudod, mit? A fentiekkel is kiérdemelted már, minek húzzam az időt:
menj a picsába, ignorállak, te pöcs! Bye!:-))
Szerintem ezt a -15%-ot félreértitek. Azt mondja OV konzekvensen, hogy ezzel 50 md forint takarítható meg. Szép is lenne, ha csak 333 md lenne a közszféra (nettó) bérkiadása. Én úgy tudom, hogy ennek kb. a 10-szerese járulékokkal együtt. :-) (Az egyik zsebből a másikba teszem pénz figyelmen kívül hagyását nem tanácsolom, arra az összegre tekintsünk úgy, hogy annyival ki van pótolva a TB-kassza és hasonlók, az "kell" oda.)

És az Estében konzekvensen állami cégekről és cégvezetőkről beszélt. Az iskola meg a kórház szerintem nem cég... Kérdés akkor, hogy mire gondolt? Pl. MÁV és társai? (Gaskó gondolom ugrásra készen figyel.) Ahhoz meg szerintem sok a 50 md. De majd meglátjuk.

De az is lehet, hogy tévedek, és csak erre az évre gondolt az 50 md-nál, ill. levonta a végkielégítéseket is.
@malacz69【ツ】rettegéselemző: na azért annyira ne örülj. egy: a "nyílt és szervezett politikai hazugság" megvolt ám. (ez volt ugye a pre-őszödi fidesz-retorika, vagyos h a kormány olyanokat csinál, amit nem mondott, és nem csinálolyanokat, amiket igen.) másrészt azt még várjuk csak ki, hogy kijön-e az egyenlet. mert hogy mennyi jön be egy új adóból, azt pontosan nem mondja meg senki sem. majd ezután derül ki, milyen módon próbálják a bankok pl kikerülni, hogyan hat ez a kamatokra és a hitelezésre... szóval ez azért nem sziklára épült, de fenntartom, hogy az irány ígéretes.
@almodhi:

A törvényt idén iktatják be. Tehát idén történik meg a csökkentés. Vagy te azt mondod, szar a Bajnai költségvetés, és azonnal módosítsák?
Év közben nem szokás szja szabályokat módosítani, mert kétféle szabállyal nem lehet szja bevallást készíteni.

"off
akkor írhatom hogy Szílyártó?
on"

Felőlem írhatod. Engem aztán nem zavar, legfeljebb butának nézlek, h ennyire nem vagy képben egy sokat szereplő ember nevének helyesírásával.
Ui.: Olvasd el a Pál utcai fiúkat!

A gyurcsány legyen Veled!:o)
@Tóta W. Árpád:

"a "nyílt és szervezett politikai hazugság" megvolt ám"

Nem volt meg.
És erre az a bizonyíték, h nem lesz orbántakarodj.

Egyébként írj erről a hitelességi kérdésről, lesznek rajongói a szövegnek, csak épen egy roppant szűk réteg itt a blogon. A nép, az istenadta tud differenciálni, a két esetet nem teszi egy placcra, csak ti próbáltok összemosni, relativizálni.

Az emberek világosan látják, h egészen más ügy kormányzati pozícióban azt mondani, h minden fasza, adócsökkentést törvénybe iktatni, majd győzelem után visszavonni a törvényt, és megmondani: elkúrtuk.

Hát ez tök más, mint ellenzékből nem bontani ki az igazság összes részletét, csak a prioritások szintjén maradva ígérni, és a célokat megnevezni.

Rugózhattok, Árpi, de igazi népi elégedetlenség nem lesz. Erőltetett ez az analógia, lássuk be. Magatokat vezetitek félre, csapjátok be, ha hisztek abban, h a két történet ekvivalens.
@malacz69【ツ】rettegéselemző: "És erre az a bizonyíték, h nem lesz orbántakarodj."

maga OV nem így tippelte. éppen ellenkezőleg.

"Az emberek világosan látják" - így nem kezdünk mondatot!!

" lesznek rajongói a szövegnek, csak épen egy roppant szűk réteg itt a blogon"

ez mindig is nagyon érdekelt :)
@malacz69【ツ】rettegéselemző: tudod mit malacka? a lekezelo, tanarbacsis "ulj le, elegtelen" utan te inkabb ne kerj szamon rajtam semmit. es orulj, h csak ennyire voltam udvariatlan. az ignoralast amugy koszonom, mert nem birnam megallni, h ne probaljam ujra es ujra beleverni abba a buta fejedbe, h a fidesz egesz eddig minden megnyilvanulasaban baloldalibb volt az mszp-nel, amihez kepest a tenyleges programjuk 180 fokos fordulat. es ez gecire unalmas lenne, mert keptelen vagy belatni, te kis parthuszar.
@Tóta W. Árpád:

""Az emberek világosan látják" - így nem kezdünk mondatot!!"

Okés, akkor javítok:
""A népek tökéletesen érzékelik"
@combo:

"Azt mondja OV konzekvensen, hogy ezzel 50 md forint takarítható meg."

OV valóban állami _cégeket_ említ. Akkor tévedtem; a tanárok megnyugodhatnak :-), Gaskó felkészül...
Üdvözletem, Tisztelt Kommentelők!

Üdvözletem a Fidesz-KDNP-s hozzászólóknak, akik azt hiszik, hogy Isten a történelem ura, meg azoknak a Fidesz-KDNP-s hozzászólóknak is, akik azt hiszik, hogy nem, és ennek ellenére Fidesz-KDNP szavazók. Üdvözletem a blog gazdájának, meg persze az előző két halmazon kívül eső kommentelőknek is, csak hogy a tautológia kikerekedjen, viszont erre az utolsó csoportra ezekben a mai, jobbratolódott időkben több szót nem is vesztegetnék. ;)

Annak, hogy kvázi preambulummal kezdem hozzászólásomat, két oka van: Az egyik, hogy a Fideszesek jól érezzék tőle magukat, a fontosabb (még ennél is fontosabb!) másik pedig az, mert valami tőlem szokatlan dolog bejelentésére készülök, ami megérdemli az emelkedettséget.

Szóval: Első olvasatra, nagy vonalakban tetszik a Fidesz gazdasági programja. A Kósa-Szijjártó ámokfutás után sokkal rosszabbra számítottam. Tulajdonképpen ami kirajzolódik, az fiskális szempontból a második Gyurcsány-, valamint a Bajnai-kormányok egyenes folytatása. A 17%-os szja kulcs benne volt a jövő évre megírt Bajnai programban is. Orbán 16%-ról beszél, nyilván überelnie kell elődjét. Nincs új, meg pótköltségvetés, tartva lészen a hiánycél, a csontvázak meg, miután rádőltek Kósára és Szijjártóra, úgy porladtak el a szélben, mint Holtak Serege a Gyűrűk Urában. A Bajnai örökség folytatásaként lesz a programban jelentős vállalkozói adócsökkentés, meg lesznek megszorítások is rendesen, valamint pl. minimálbér megadóztatás – helyenként még Bokros Lajos is megnyalhatná a tíz ujját. A gazdaság – reméljük – majd fehéredik, a minimálbéres nyomoroncok meg nem tartoznak Orbán kedvenc – közép és felső – választói rétegei közé, ezt eddig is tudtuk. Apró, de lényeges retorikai elem, hogy Orbán szövegében végre pozitív jelentést kap a kapitalizmus szó, legalábbis a „termelői kapitalizmus” változatban. A programban van persze átlátszó demagógia is – leginkább a pártok támogatásának csökkentése szúrt szemet – de a részletek bővebb elemzése most nem célom, lesz még rá alakalom, éppen elég. Ugyanakkor ez csupán az érem egyik oldala.

Lord Kilburn egy erényes lovag, akit szigorú igazságosság jellemez.

Az éremnek meg van másik oldala is. A program ugyanis könyörtelenül lerántja a leplet. Egyrészt visszamenőleg is igazolja az elődök, elsősorban Bajnai Gordon miniszterelnök és kormánya, valamint az őt támogató pártok – megérdemlik a felsorolást – tevékenységének innentől cáfolhatatlan hasznosságát és eredményességét, jó irányát. De a Fidesz szemszögéből új fényt vet a második Gyurcsány-kormány kőkemény egyensúlyjavító erőfeszítéseire is, akármit mondjon is a hülyeSzijjártó és bandája. Az még a kisebbik része a dolognak, hogy lelepleződik az évek óta, ész nélkül, mindenre megoldásként harsogott „egyszeri, azonnali, nagyarányú” adócsökkentés kivitelezhetetlensége, de lelepleződik a minden ésszerű megszorítást, spórolást csípőből elutasító, a kormányzatot észnélküli szociális nyomás alatt tartó ellenzéki ámokfutás is. Egyszersmind vége a Fidesz által tökélyre fejlesztett, eszeveszett szociális demagógiának, ami egy – magát valamire is becsülő – váltópárttól még ellenzéki éveiben is hatalmas – mondhatni égbekiáltó :) – szégyen volt. Ami maradt, az a keresztény mázzal leöntött nemzetieskedő szirup, de hát van, aki pont ezért az émelyítő löttyért választja őket. Éljen a demokrácia, picsába a Fid… ő … akarom mondani cinizmussal.

Végezetül, kicsit bal és nagyon liberális, néhány napja ellenzéki választóként kívánok az új kormánynak gazdaságpolitikai sikereket, gazdaságilag talpra álló Magyarországot, ugyanakkor pont olyan szarházi ellenzéket, mint amilyenek ők voltak, és a kívánatos, ezért láthatóan számtalan népszerűtlen elemet is tartalmazó programjuk miatt meredek népszerűségvesztést. Győzzön ezáltal az igazság, álljon helyre a világ rendje. Még ha ettől nem is fog eggyel szaporodni azok száma, akik szerint Isten az igazság ura.
@Tóta W. Árpád: "mert hogy mennyi jön be egy új adóból, azt pontosan nem mondja meg senki sem. majd ezután derül ki, milyen módon próbálják a bankok pl kikerülni"

Az a "durva" ebben a bankadós történetben, hogy Orbán nem azt mondta, hogy x% nyereségadó lesz, hanem azt, hogy ebben az évben 187 md forintot beszed a bankoktól, punktum. OK, ez karakán beszéd, de milyen intézkedés az, amihez nem lehet "alkalmazkodni", hanem ennyit elvonnak az ágazattól, és kész? Kíváncsi leszek, hogy mi lesz, ha a bankszektor valahogy mégis "átveri" Orbánt. :-)

Amúgy az Estében Nika hozta a formáját, gyakorlatilag semmi újat nem tudtunk meg, pl. az általam forszírozott -15% kapcsán sem. Néhány dátumot, oszt ennyi.

@UrsaMajor:

"És elég sajnálatos, hogy Orbán szemmel láthatóan ennyire idegenül mozog a számok mezején."

Medgyessy elég jól mozgott a számok mezején, aztán mit csinált? Lehet, hogy nem baj az, ha nem hiszi azt, hogy ő aztán ért hozzá, hanem igazi profikat kérdez meg, és nem ő maga improvizál középszintű közgazdászként (tudom, jogász, ez is visszautalás volt).

Az értelmi képességeiről eddig is megvolt a véleményem, de én amúgy sem szoktam túl elvárásokkal tekinteni a politikusokra, pláne nem bálványozni (tévedhetetlennek gondolva) őket. Itt szúrok közbe viszont egy másik (fél)matekos anekdotát: Bajnai egy interjúban szóba hozta a "mi történik, ha az elpusztíthatatlan ágyúgolyóval meglőjük a ledönthetetlen várfalat" feladatot, azóta én kicsit elfogult vagyok vele. :-) (Hogy egyáltalán ismeri, az is jó jel.)
@malacz69【ツ】rettegéselemző:

"A törvényt idén iktatják be. Tehát idén történik meg a csökkentés."

No igen, de azt is írod hogy "nem lesz bevételkiesés" aztat meg nem tudhassuk előre...

"Olvasd el a Pál utcai fiúkat!"

Nos olvastam. A végét is. Nemecsek meghal, de hős lesz, és a nevét csupa nagy betűvel írják a könyvbe.

Weisz utolsó szavai Nemcsekhez:

>>- ... én mint elnök... ezennel az egylet nevében... mert mi tévedtünk... és mi mind tetőled most bocsánatot kérünk... és ebben a díszokiratban... itt le van írva az egész...<<

Szóval csak kisbetűzz, és hivatkozz bátran a Pál utcai fiúkra... :-)
@combo: melyik interjúban volt ez (Bajnai)? mire mondta?
@Lord Kilburn: "A 17%-os szja kulcs benne volt a jövő évre megírt Bajnai programban is. Orbán 16%-ról beszél, nyilván überelnie kell elődjét."

Kérdés az, hogy megy, vagy marad a szuperbruttó. Ha megy, akkor bizony ez lényeges csökkentés lesz. Márpedig ha komolyan gondolják az egyszerűsítést, akkor mennie kell.
Eljott az igazsag pillanata:
malacz69 == moron (for sure)
@Tóta W. Árpád: Nagy nehezen megtaláltam guglival (a lényeg ugyanaz)...

"nem tudom talán matematika órán ön is tanulta azt a logikai példát, hogy mi van ha egy mindent elsöprő erő találkozik egy mindent megállító akadállyal?"

Na hol? Itt: :-)

www.mtv.hu/modernkepmesek/cikk.php?id=304750

(De kb. ugyanezt elmondta egy hírszerzős interjúban is, csak nem találom.)

SPOILER:
Amúgy a feladat megoldása az, hogy _egyszerre_ nem létezhet mindkettő. Tehát ebből a szempontból rossz hasonlat. :-)
Azt nem tudom, hogy a 29 pontnak kik lesznek a nyertesei, az viszont elég jól látszik, hogy kik lesznek a vesztesei:

1. Az összes banki ügyfél (cégek és magánszemélyek), azok között is elsősorban a hitelesek.

2. Mindenki, aki közvetlenül vagy közvetve magyar banki papírokban tartotta a pénzét (magánnyugdíjpénztári tagok included).

3. A "szinglihordák". Azaz a gyermektelen, viszonylag alacsony keresetű fiatalok. (És így egyre inkább vonzó alternatíva lesz a frissen végzettek számára a külföldre való dobbantás...)

4. A munkájukat elveszítő közalkalmazottak.

5. A közszférának bedolgozók. (17. Külső megbízások és kiszervezések teljes körű felülvizsgálata.) Bár lehetséges, hogy ez csak a saját érdekkör helyzetbe hozásáról szól. Nem csökkenteni akarják, hanem felülvizsgálni...

6. A politikai szervezetek (főként a kisebb pártiok).

7. Az állami cégek és közintézmények vezetői. (Lehet, hogy Simort így akarják leléptetni? Hogy azt mondja, két millerért tehettek egy szívességet? (vö. a nyilvánosságra került MTV-s keresetekkel és a felelősség nagyságával))

8. A közműcégek részvényesei.

Szóljatok, ha valaki kimaradt.
@Lord Kilburn: "kívánok az új kormánynak gazdaságpolitikai sikereket, gazdaságilag talpra álló Magyarországot, ugyanakkor pont olyan szarházi ellenzéket, mint amilyenek ők voltak, és a kívánatos, ezért láthatóan számtalan népszerűtlen elemet is tartalmazó programjuk miatt meredek népszerűségvesztést"

en meg itt pont azert imadkozom a nemletezo uristenhez, h _ne_ legyen ugyanolyan szarhazi az ellenzek, es _ne_ legyen meredek nepszerusegvesztes. nem azert, mintha imadnam a fideszt, hanem azert, mert ha sikerul nekik lenyomni egy jobbos programot a lakossag legalabb egy reszenek a torkan, ugy, h az meg meg is koszoni, akkor talan kimozdul az orszag ebbol a zsakutcabol, ahol a ket nagy part egymast probalja balrol elozni. egy normalisan mukodo gazdasaghoz demokraciaban elengedhetetlenul szukseges egy kiszamithatoan baloldali es egy kiszamithatoan jobboldali part.
Amit jelenleg látok: Orbán Viktor látványkonyhájának vannak

1. erősen blöffszagú elemei (200 milliárd beszedése a pénzszektortól... no ehhez még lesz egy-két szava egy-két hazai és külföldi tulajdonosnak / politikusnak / véleményformálónak, nomeg a találékonyság határtalan, nyereséget elég sokféleképp lehet eltüntetni),

2. erősen tisztogatás jellegű elemei (ne csodálkozzunk, ha esetleg a leépítések nem annyira az alkalmasság, hanem a politikai nézetek és a lojalitás alapján fognak működni, és azon se csodálkozzunk, ha a most kirakott politikusok, ig.tanácsi és felügy.bizottsági tagok helyett pár év múlva a saját embereik ülik körbe a fazekat),

3. támogatandó elemei (egyszerűsítések, átláthatóbbá tétel, idiótaságok megszüntetése, kkv-k támogatása (ha nem politikai alapon fog menni), pálinkafőzés :-)),

4. vitatható elemei (az adórendszer fiatalellenessége, egyedülálló-ellenessége, a szociális elemek hiánya stb.),

5. és jelentéktelen elemei.
@Tóta W. Árpád:

Árpi!

Az új Fidesz gazdasági programról lesz bejegyzésed? Részemről letettem a garast, meg megadtam az alaphangot… :)
@combo: "Bajnai egy interjúban szóba hozta a "mi történik, ha az elpusztíthatatlan ágyúgolyóval meglőjük a ledönthetetlen várfalat" feladatot, azóta én kicsit elfogult vagyok vele. :-) (Hogy egyáltalán ismeri, az is jó jel.)"

Be kell vallanom, nem ismertem a példát, és nem tudom, értelmi képességeim hogyan viszonyulnak Bajaniéhoz, de szerintem, ha az elpusztíthatatlan ágyúgolyóval meglőjük a ledönthetetlen várfalat, akkor az a meglepő eredmény születik, hogy az ágyúgolyó nem pusztul el, a várfal meg nem dől le. És láss csodát, mindkettő létezik! :)
@wice: Jaja, hát persze. Csakhogy én nem arról írtam, mi lenne a kívánatos, hanem arról, amit szigorú igazságérzetem követel.
@Lord Kilburn:

Én ennek a három nap alatt összehordott New Dealnek az alapjait nem látom igazán.

Mint tudjuk, plusz forrás nem lesz (hiánycél marad, hitel nincs több, nyugdíjkasszás trükközés nincs), így valaki szívni fog. Osztogatás nem lesz, csak újraelosztás.

A tervek szerint a gonosz kapitalista bankok szívnának leginkább, de én ebben valahogy nem hiszek... Amíg 900 ezer CHF-hitelesnek nincs a szerződésében limitált kamatláb és kezelési költség, addig nem tartom valószínűnek, hogy a szopólánc végén ne ők álljanak.

Ez az egész "adóztassuk meg a bankokat kétszázmilliárdra" egy szemfényvesztő populáris blöff szerintem. Ha egyáltalán valaki fizetni fog ennyit, az akkor szépen szét lesz terítve.

Ha a bankos sztori nem jön be, akkor szerintem a fő bevételi forrásuk az elértéktelenedő forint miatti növekvő infláció lesz. A többi bevételi elem inkább csak látványosság (ne feledjük: a leépítések az első évben általában többletkiadással járnak).
@gyilkos fűegér:
Ismét egy aljas baromság. Furcsány ment sallerért Moszkvába, majd Brüsszelbe, 10 rövid napon belül megkapta, lemondott. Vitya Magyarországnak hasznos pár százalék mozgásteret akart. Nem jött össze, többek közt a görög "helóták" dőzsölése, (politikusaik gyilkos hozzá nem értése), a brit államháztartási nyakas, a durva román, majd német megszorítás, várható szlovák bukfenc, spanyol, portugál balhé, euro/dollárparitás, a valóban retardált magyar gazdaság, állam, adó-és foglalkoztatási szerkezet, stb. miatt. De legalább megpróbálta, ami magyar miniszterelnökként kutyakötelessége. Előde(i) óriási eredménye, hogy az akkori EU/IMF hozzájárult egy irdatlan uzsorakölcsönhöz. Kellett, de előtte az elkúrás nem annyira. Döbbenetes,hogy egyeseknek zorbán kikosarazása esik jól, nem az, hogy az országot próbálta lélegzethez juttatni. Nem pénzt akart, hanem moratóriumot. Mellesleg a mai tervekből kiderül: igyekezett, de mert nem ostoba, nem igazán számított rá. Sajna Európának óriási taslik után is fontosabbak a "pénzügyi elemzők", bankcápák, az egész láthatatlan zsaroló bagázs (elbaszott nem termelésre alapuló spekuláns világgazdaság), mint a lakosság jóléte a Hebridáktól a Balkánig. Ezért szar vezetők, ezért iszlamizálódik az EU, ezért vízfej a brüsszeli adminisztráció - és ami a legrosszabb: jobbat egyelőre senki sem tud. Akárcsak a török hódoltság idején, a vallásháborúk korában, a vadkapitalizmus pusztításakor, a gyarmatvilág görcsölésekor, két világháború kirobbantásakor, szar békerendszerek barkácsolásakor, gyilkos rendszerek haszonelvű, cinikus tolerálásakor, Srebrenica derűs kukkolásakor, stb. Milosevicsnek is amerikai bomba kellett, annyira impotens volt a vén fasz kontinens. De jó, hogy lehet rágni a gittet 9 db. konvojos agresszív szélütött lelövése miatt... Törökök irgum-burgum, közben elemi érdekeik mentén, az egyébként thesszaloniki zsidó Atatürk nyomán mégiscsak észnél vannak, dehogy szakítanak diplomáciai kapcsolatot, izraeli fegyvervételt, titkosszolgálati együttműködést, és így tovább. ENSZ bír vizsgálódni olyan kipróbált demokrata államok bizottságosdijával, mint Dzsibuti, Szaúd-Arábia, Kuba, és így tovább. "Dolgoznak a fizetésükért" (gúnyos röhej felebarátaim a hátsó sorokból). Ritkán írok ennyit, booocs'... De ha már időnként beszólok, néha hadd érveljek is. Buenos noches companieros!
@dark future: Hogy ez csak a kudarcba fulladt (nyugdíjkasszás, hiánynövelős) trükközések, meg a Kósa-Szijjártó agymenés miatt három nap alatt összetákolt blöffprogram volna? Végül is bele lehet látni. A forradalmi akcióterv (vagy micsoda) bevételi, meg kiadási oldala között nekem is feltűnt némi aránytalanság. Na meg demagógia.

Egyébként a nyugdíjkasszás bűvészkedés ötlete nagyon durva volt. Nálam már így is kiérdemelték az Anti-Reform Párt nevet, de ezzel a húzással megkoronázhatták volna művüket.
@Tóta W. Árpád:

Fogadjunk, arra a vázra fogod felhúzni, hogy ez a 29 pont Orbán Őszödi beszéde :-). Mert hogy az: totális szakítás az ellenzéki szociáldemagóg retorikával, gazdaságilag sokkal inkább a gyurcsányi-bokrosi jobboldali vonal folytatása, mint az általuk vízionált baloldali osztogatósé.

Persze az ördög a részletekben lakozik. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy néhány -- első ránézésre támogatható (és népszerű) -- intézkedés nem a totális politikai hatalomátvételt követő totális gazdasági hatalomátvétel előkészítése. (Elég szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban...)

Ráadásul így önmagában ezek csak feldobott ötletek: az egyenes ági ajándékozás illetékmentessége (ezáltal láthatatlansága) a pénzmosás melegágya lehet, a pártok apanázsának csökkentése a gazdálkodásuk átláthatóvá tétele nélkül értelmetlen, a külföldi tulajdonú bankok, biztosítók, közszolgáltatók és energetikai cégek megregulázása pedig konkrétumok, lefutott körök nélkül csak teória.
@fáskerti elvtárs: Igen, jól látod, félrebeszélek, elírtam a feladatot. [Kár, hogy valaki észrevette... :-P]

Szóval az az ágyúgolyó nem elpusztíthatatlan (az a várfal), hanem megállíthatatlan. (De Bajnai feladata korrekt.)
@dark future: igen, a bevételi oldal nekem is csúszós. függetlenül attól, hogy a szöveg, miszerint a bailoutért cserébe most mi kérünk vmit, még meg is áll a józanparaszti logikában. de pl aszonta, hogy a továbbhárítás ellen majd jól fellép a pszáf, és azt nem látom, hogy vajon hogyan. nyilván nem azt fogják mondani a bankok, hogy akkor a bankadó miatt emelünk. és még ha a kinn lévő hiteleket sikerül is kézben tartani, akkor is ott a kérdés, h mi lesz a leendő hitelekkel. és nem fog-e oda vezetni ez, mint a kábltévé-piacon, ahol a síkhülye ortt-vel tele lett a töüke némely vállalkozásoknak, és onnantól romániából adnak.

és az is érdekes, hogy eleve egy összeget szeretne bekérni, nem százalékok meg effélék. nem tesz ez jót azért sem, mert felmerül a lehetőség, hogy ha én holnap egy robotgyárat alapítok, és az öt év múlva iszonyúan befut, akkor nem fog-e odajönni a kormány, bejelentve, hogy akkor kéccázat, most, mer csak.

viszont amit az adómorálról meg a hazugságspirálról mond, az ott van.
@dark future: fogadjunk, h nem:)
engem az őszödi sem különösebben érdekelt abból a szempontból, hogy akor most Gyurcsány ettől jó vagy rossz ember, most is az érdekel, h akkor a normál üzemmódban van-e teteje annak, amit tervez.

lehet, h én egy natural born kormánypárti vagyok. de majd igyekszem kontrollálni!
egyébként ez a bankrablásos dolog vsz egy B vagy C terv. tehát az egykulcsosdi (a legfontosabb) már kész lehetett, a forrásokról meg először azt gondolták, hogy elengedik a hiányt, az no go, aztán a magánnyugdíjpénztárak, az se mehetett, ez maradt.
@Tóta W. Árpád:

"lehet, h én egy natural born kormánypárti vagyok. de majd igyekszem kontrollálni!"

hát ezen jót röhögtem :-)
képmesék 2? ;-)
@dark future: mondom, hogy igyekszem kontrollálni. innen üzenem: fideszesek, nem írok nektek rajzfilmet!!
@Tóta W. Árpád:

szerintem is. viszont ez a C terv így első ránézésre egy blöff.

azért volt jogos a kérdés föntebb, hogy van-e CHF-hiteled? aki látott már közjegyző által hitelesített szerződést (én sajnos már igen...), az pontosan tudja, hogy -- pénzintézettől szinte függetlenül -- miket írattak alá az emberrel. az árfolyamkockázat az egy dolog, de pl. nincs limitálva sem a kamatláb, sem a kezelési költség.

utólag a szerződéseket ugyan meg lehet változtatni, extra adót is ki lehet vetni, sőt a 2/3 birtokában alkotmányossá is lehet tenni szinte bármit, de kérdés az, hogy miként viszonyulna ehhez a világ. mekkora lenne azután az országkockázatunk? ki fektetne itt be? hol kötne ki a forint?

el lehet ezt intézni egy jobbikos vállrándítással, de szerintem az érett kapitalista gondolkodással nem összeegyeztethető.
@Tóta W. Árpád:
@dark future:

Hát, Árpi, kíváncsian várom, mit hozol ki ebből a forradalmi akciótervből. Most viszont alvás, mert a vasárnapi, hajnalig tartó kommentelés szétbarmolta a hétfőmet, még kedden is éreztem. A múltkor szóba került Nietzsche, Richard Strauss (és Eumir Deodato) Zarathustrája. Akkor most, kapcsolódva hozzájuk, tartsanak ébren Titeket a germán amazon-hárpiák: www.youtube.com/watch?v=3mmpcdNNMos :)

Jó munkát és/vagy éjszakát!
@Tóta W. Árpád:

ahogy magamat elnézem, én meg született ellenzéki vagyok... :-)
@Tóta W. Árpád: "lehet, h én egy natural born kormánypárti vagyok. de majd igyekszem kontrollálni!"

Megfigyeltem, hogy ezzel én is az vagyok. :-) [Bár most még haragszom egy darabig a Fideszre az elmúlt 8 év - különösen a népszavazás - miatt.] Mert a demokráciában a kormány a "józan" (2+2=4), próbál valamit "jobbítani", az ellenzék meg gáncsoskodik, mert az a dolga. (Sőt, kimondhatjuk, hogy az ellenzéknek az az ÉRDEKE, hogy szarul menjenek a dolgok, tetszik, nem tetszik.)

Mellesleg most a parlamentben elvileg senki sem képviseli azt az "irányzatot", ami nekem szimpi (gyakorlatilag a kormány mindig kénytelen valamennyire), így most könnyű dolgom van. (Igen, ez a párt az MDF volt.)
@combo: jaja, pont ez van, a kormány valahogy mindig kénytelen a valósághoz konvergálni, és a valóság az ilyen szemét neoliberális.
Vagyonosodási vizsgálat 2014-ben:

-- Jó napot, kié ez a szép nagy ház?
-- Az enyém. A fiamtól kaptam ajándékba.
-- És ez a szép nagy autó?
-- Azt is a fiamtól kaptam.
-- És a yachtot?
-- Azt is. Egyébként meg közük hozzá? Az egyenes ági ajándékozás nem tartozik magukra.
-- És mivel foglalkozik a fia?
-- Pár éve ment ki az Államokban, azóta megszedte magát. A részletekről tessenek kérdezni az ottani adóhivatalt. Viszlát.
megjegyzem azért az elmúlt napokban volt rá esély, hogy nem próbál konvergálni, és nemcsak kósa+szíjjártó, hanem a trianonozás miatt is, de szerencsére már nem egyedül kell kitalálniuk a világot.
@Tóta W. Árpád:

neoliberális gazdaságpolitika konzervatív ideológiai köntösben. az még szép lesz...
@Tóta W. Árpád:

"függetlenül attól, hogy a szöveg, miszerint a bailoutért cserébe most mi kérünk vmit"

fordítva... az pénzéért cserébe csányi fog majd egyszer kérni valamit. a nyugati konkurencia hatékony kisöprésén kívül.
@dark future: simán elmegy, sőt. sokkal könnyebben, mint szoci mezben. csak valahogy le kell építeni az elmúlt évek hordalékát (ez emebreket is jelenthet), és lehetőleg nem úgy, mint mélt héten próbálták.
Ez a kétmillióban maximált bruttó bér a közszférában, ez senkit nem zavar?

Akkor most belőttük az állami vezetőktől elvárt teljesítményt az olyan inkompetens pöcsök szinvonalára, akik a versenyszférában nem bírnak bruttó két millát megkeresni? Mit várhatunk attól, aki elvállalja mondjuk az MNB elnökséget ennyiért?

Meg ez a pálinka, ez milyen alcsúti szinvonal már, ez bazmeg a nemzeti sorskérdés? Vagy ennyire függők lennénk?
.
@/tmp: ja, hát ez sajna a buta populizmus, de majd elmúlik. a pálinka meg a bokréta. én nem bánom, bár elvárnám a marihuánatermesztés legalizálását is, az azért mégsem olyan tömény méreg, mint pálesz.
@Tóta W. Árpád:

Persze kérdés, hogy a neoliberális gazdaságpolitika mennyire komolyan vehető, ha közben nemzeti és protekcionista is?

A neoliberális/konzervatív/nemzeti házasítás egy német/svájci protestáns közegben ha el is képzelhető, mennyire kivitelezhető ez itthon?

És akkor még a szociális intézkedésekről, az ellátórendszerek átalakításáról egy szó sem esett. Arra miből lesznek források? Vagy az mostantól bizonytalan ideig elnapolva?

29 feldobott (javarészt népszerű, legalábbis első látásra népszerű) ötlet helyett egy komplex, átfogó tervet kellett volna letenni az asztalra, négy évre lebontva, átlátható és reális kiadási ill. bevételi oldallal, hatástanulmányokkal. és nem három nap alatt rittyenteni valamit.
@Tóta W. Árpád:

meg a nagy rendszer(le)váltó terv része. előbb kipakolják a meglévő garnitúrát, beültetik az embereiket, aztán majd csurran-cseppen valami a két milla mellé.

mnb-elnöknek meg beültetnek valami bábot, aki nem ugat bele a felnőttek dolgába.
értem én a kifogásokat, de a múlt heti faszkodáshoz képest mégis olyan megkönnyebbülést érzek.

lehet, hogy ez volt a terv?!
Orbánnak abban meg teljesen igaza van, hogy ilyen politikai helyzetbe nem sok párt (elnézést, pártszövetség) kerül. Nem elég a kétharmad, de a csökött ellenzékük tökéletesen kijátszható egymás ellen.

Divide et impera!

Vagy csak én látom sötéten a jövőt? ;-)
na jó de melyikükért sírsz? a szocikért? a csorgó nyálú dobozgitáros hippikért? a fasisztákért? az nem baj, ha ezek nem erősödnek meg, baj az lenne, ha nem állna fel egy vagy két épeszű párt. persze ezt a fidesz nem fogja segíteni, de megakadályozni se tudja. legfeljebb azzal, ha kurva jól kormányoz, de akkor meg maradjanak nyugodtan. van ám ennek értelme!
@Tóta W. Árpád: Nemtudom Árpi, értem, hogy téged nem zavar, de szerintem ha valaki miniszterelnökként az első, konkrétumokat is tartalmazó programjába valónak gondolja az otthoni pálinkafőzés problematikáját, az olyan mint a malacz nickje: nem túl hízelgő az illető mentálhigiéniés állapotára nézve.
a pálinka az itt olyan, mint a columboban a kötelező elemek, a feleségem meg a bennyhilles botladozás, sokszor túl van játszva, de attól colombo. az orbán meg ettől orbán, hogy valahogy mindig szóba hozza vagy a pálinkát, vagy a disznóhúst.
@Tóta W. Árpád:

Ja. Ha bázisnak a két héten belüli államcsődöt tekintjük, akkor tényleg nagy előrelépés :-).

---

A választások előtt én mondtam neked, hogy ne türelmetlenkedj, várjuk ki a végét. Hajlamos vagyok naívan mindig azt hinni, hogy politikusaink hatalmas stratégák, és pókerarccal várják, hogy végre kiteríthessék a royal flusht. Aztán folyton kiderül, hogy nem hét lépéssel gondolkodnak előre, hanem ott találják ki helyben a házi feladatot.

Szerencsére a legrosszabb helyzetben érkező Bajnai volt az, aki végig is matekozta előre a megvalósított stratégiát.

Orbán most érzésem szerint pont ugyanazt az improvizatív politikát csinálja, mint amibe Gyurcsány belebukott (csak ő persze összehasonlíthatatlanul nagyobb támogatottsággal és legitimitással csinálhatja).

Amíg a kiinduló feltételek nem tisztázottak, addig hogyan lehet tervezni? Amíg a tervezés sarokpontjait nem rögzítjük, addig miről lehet beszélni?

Pálinkafőzésről?
az irány és a választott filozófia - az én neolib. világnézetem szerint - helyes. ez főleg az egykulcsos adó. hogy közben koronát fognak úsztatni pálinkában, azt meg leszarom, majd nem megyek oda.
@Tóta W. Árpád:

Speciel egyikükért sem sírok, csak leírom a helyzetet, ahogy én látom. Azt, hogy TÉNYLEG azt csinál a fidesz négy évig, amit csak akar.

Mindketten tudjuk, hogy a politikai piacra új szereplőként belépni csak akkor lehet, ha éppen valahol üresedés van. 2010-ben ilyen helyzet állt elő, egyszerre két nagy rendszerváltó párt távozott az élők sorából. Most viszont ideológiailag elég jól lefedik a palettát, és nem is lesz érdekük, hogy bármilyen új formáció megjelenjen 2014-ben. Új szituáció csak akkor fog előállni, ha széthullik teljesen az mszp, és a helyén vákum keletkezik.

A fidesz meg majd gondoskodik is róla, hogy bebetonozza magát. Az új választási törvény előkészítésénél megteszik Mikolát tanácsadónak, aztán húsz évig nem lesz problémájuk...
sztem nem fedik le, még akkor se, ha a fidesz vmennyire benyomul a bokrosista platformra (schiffer próféta!). pont az mdf + mszp helyén van egy lyuk, egy SaS-szerű formációnak. vagy pedig viccpárt. ja, news: a kétfarkúék nekilátnak a pártbejegyzéshez!
az feltunt valakinek hogy varga szerint hazodott az elozo kormany es 230 milliard lyuk van a kolcsegvetesben; ellenben a bankoktol most majd jol beszednek 200 milliardot. tehat az adocsokkentes fedezete ez a -30 milliard kulonbozet...
@Tóta W. Árpád: Tényleg komolyan gondolod, hogy 15%-os fűnyírás "szükséges és helyes"?

Igen, én nagyon fontosnak tartom, hogy a közszféra költségeit csökkentsék. Őszintén szólva, én azt vártam, hogy az egyik első intézkedésük az önkormányzati rendszer átalakítása lett volna. Tudod, az a bizonyos regionalizáció és kistérségesítés, szemben a jelenlegi megyei- és települési rendszerrel. És ehhez a rendszerhez lehetett volna igazítani a bérköltségeket.

Ehhez képest egységesen 15%-kal megvágni a béreket abban a közszférában, nem téve különbséget köztisztviselők, közalkalmazottak és egyéb állami foglalkoztatottak között és ezen csoportokon belül sem, miközben gyakorlatilag semmilyen más változás kezdeményezését nem látjuk: A feladatok nem csökkennek, a kontraszelekció nyilván erősödik, szerintem kifejezetten átgondolatlan, és kontraproduktív, amolyan "na, ezt is letudtuk" - féle, láthatólag az utolsó pillanatban beillesztett megszorítás.

Vagyis: Pont azon a logikai síkon mozog, mint az állami szektor feltétel nélküli szanálása, csak annak pont az ellentéte.

Pont ugyanolyan fölösleges és káros része ez a csomagnak, mint a pártfinanszírozás szűkítése.
@huba: Meg az a durván 50 mrd, amit a közszférában igyekszenek megspórolni. Több egyéb elemmel együtt kb 300 mrd-ot kapargattak össze.
@Tóta W. Árpád:
"bár elvárnám a marihuánatermesztés legalizálását is"

No, majd jon a KDNP es bevarr 2 evre csak mert ezt le merted irni. :P
Engem meg egyre, mert ideztelek.
@Tóta W. Árpád: legalább hiteles lenne a szádból ha szépen elmagyaráznád nekik, hogy amikor aláírták a papírost, éppen arra bólinottak rá, ami most történt.
@dark future: "pl. nincs limitálva sem a kamatláb, sem a kezelési költség."

Ez az amit nem a sokszázezer szerződés módosításával kell megtenni. Egyrészt ha lenne erre egy törvény, akkor az azzal ellentétes szerződési pontok automatikusan érvénytelenné válnak, másrészt lehetne olyan adótörvényt alkotni, amiben rendelkeznek ilyesmiről.

pl. az én elképzelésem: A banknak alapesetben a kamatból kell megélnie (fedeznie a költségeit és képezni a hasznát). A kamatszintet a kockázati kamatfelárral lehet növelni vagy csak néhány különleges, egy törvénymellékletben taxatívan felsorolt extra költséggel (pl. közjegyzői díj maximalizált összeggel).
A kereskedelmi banki alapkamatot valamilyen mutatatóhoz lehet kötni, pl. a jegybanki alapkamat 3 szorosa. Az ezt meghaladó kamatból bejövő bevétel 80%-a adóban befizetendő.
A kockázati kamatfelár meg arra szolgál, ami a neve. Vagyis nem képezhető belőle haszon csak hitelezési veszteség finanszírozására használható. Időszakosan ki kell mutatni a bevétel és veszteség különbségét és ha többlet van, azt elhelyezni jegybanki alapban, későbbi veszteség finanszírozására.
Ennyi. A bankok megfékezve, valódi versenyre kényszerítve, mégis nyereségesen és takarékosan üzemeltethetőek.
Egy egyszerű példával élve. Olyan ez, mint amikor a taxi díjszabást maximalizálják. Attól még megmarad a verseny, akinek ennyiért nem éri meg, az ne csinálja. Ha jó a tarifa, akkor van bőven jelentkező és a hatékonyabbak nagyobb hasznot képezhetnek.

emel.blog.hu/2010/06/09/bankok_porazra
@dark future: "A részletekről tessenek kérdezni az ottani adóhivatalt."

Az USA nem jó hír. Ott Al Caponét is sikerült lecsukni, az ottani adóhivatal meg működik is. Ha a magyar hivatal átküldi a kapott összegek listáját, ott utánnanéznek. De azért ezer sebből vérzik gazdagéknál az ellenőrzés, ha van ideje az alanynak tisztára mosni a pénzt -- előre. A szerencse hogy ehhez nagyban kell biznicelni és előre gondolkodni.
De gondolom országunk nagyjainak ez megy ;(
@dark future: "amibe Gyurcsány belebukott"

Nálam ez: "(gyurcsányosodik ovi is rendesen)" :-O

emel.blog.hu/2010/06/09/orban_jo_rossz_pontjai
@Tóta W. Árpád: "helyes. ez főleg az egykulcsos adó"

Neked is: mitől lesz jó egy egykulcsos adó? Ha kapcsolódik a többi szabályhoz.
lásd: @eMeL:
@combo:

"mi történik, ha az elpusztíthatatlan ágyúgolyóval meglőjük a ledönthetetlen várfalat"

Megáll a golyó a kidőlt várfalon.
@Várúr: Erre reflektáltam picinyem, ezt kaptam a rolexes kis izémre:
"Várúr 2010.06.07. 17:17:53
@a szív fészkei:
Rajtad bádogos bőrkötény lenne előnyös kéményseprő sipkával. Alant tűzvörös póló "Hódító Robur" felirattal, rövid úttörőnadrág, fehér Észak-koreai zokni, vietnami gumipapucs."
Te tervezted itt fentebb nekem a outfittem... Memóriagyöngülés 2 nap alatt szarabb és veszélyesebb szimptóma, mint a bokalefosás, amit itt ajánlgatsz szíved teljes melegével. Kösz.

Azonkívül Matolcsy úr (volt egy ilyen nevű rosszemlékű főnököm, ennek valami rokona, brrrrr) élénkíteni akarja a szent magyar kkv-kat, mint gazdasági motort ugye. Zoób egyike azon keveseknek, aki magyarként!! sikeres külföldön egy kurvanagy hozamot, pénzt hozó globál bizniszben, a divatban! Ahová nem annyira egyszerű betörni innen a végekről. Neki sikerült, tehát jó példa lenne most mások előtt - ennyi átkötést megérthetnél a két témában.

Jobbulást és örvendj: Viktorod némi Kókától adougyek.hu/tart/cikk/ca/0/14484/1/adougyek/Koka_Janos_kozel_a_megvalositashoz_az_egykulcsos_adorendszer csórt szidollal (ami neki csak addig volt büdös, míg a libsik nyomatták ezt az egykulcsos dumát)kisuvickolta glóriáját. Halleluja fennen ragyog immár! :-)))) Felvirágzunk, nincs mese.

Ja és a sutka, joke, Der Jux stb. néha :-D nélkül is átjöhetne már. De mint Bástya et., érted te a humort, csak nem szereted. Pá
@Tóta W. Árpád:
Mellesleg: mondj egy bankot, vagy akár államot, amely sziklára épült (Manhattan, középkori várak nem érnek). Lehmann & Brothers akkorát taknyolt, mint ide Lacháza, holott nem egy falusi takarékszövetkezet.
@dark future:
Eddig ment a Kóóóósa/Szíjártalmas nyafi, most a pálinkafőzés (mellesleg érint engem is, meg pár százezer magyart). Új index köszönésnek javallom: Pályinkás jóreggelt!
@a szív fészkei:
Jól emlékszem a neked ajánlott cuccokra. Ezek után kiegészítem Zoób néni tulitarka bugyijával (látható helyen viselése ajánlott). Vagy olyan zavaros, hogy outlook-od jól kiegészítse.
@/tmp: "Mit várhatunk attól, aki elvállalja mondjuk az MNB elnökséget ennyiért?"

Nálunk szerencsésebb országokban egy szép és gazdag életpálya után szakmai kihívásként kezelik a nemzeti banki vezetést. Nem a jövedelemért szokás elvállalni (mint ahogy a miniszterséget, miniszterelnökséget vagy államfőséget sem) annak, akibe egy kis jóérzés is szorul.
@Várúr: "Lehmann & Brothers akkorát taknyolt, mint ide Lacháza, holott nem egy falusi takarékszövetkezet."

Egy bankot nem csak stabil gazdasági alapokra kell építeni, de feltétlenül fontos a biztonságos, reálgazdaságra épülő (konzervatív) banki üzletmenet.
Sajnos a mai pénzvilág (az usa vezetésével és szerencsére nálunk kevésbé) a virtuális valóságban üzletel.
süti beállítások módosítása