W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • timea knausz: @Tóta W. Árpád: Igen?:) (2018.09.06. 16:43) Ilyenek voltunk
  • timea knausz: Szeretettel ajánlom olvasásra és értésre Mezei Márk: Utolsó szombat című könyvét. Nagyon messzir... (2018.09.06. 16:41) Ilyenek voltunk
  • David Bowman: Ritka világos gondolat tőle. (2018.09.01. 15:33) Szerény javaslat
  • Hobelman: Vannak pénzügyi nehézségei? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Finance and Mortgages Limi... (2018.05.14. 03:06) No megállj csak!
  • Tudományos Rendőrség PJT, Tejfalussy András, aquan: 2050-re végleg ivartalanítanak és ezzel mind egy szálig kiirtanak minket az észrevehetetlen, lassa... (2018.01.26. 00:32) Tégy a gyűlölet ellen
  • Utolsó 20

Fut, robog a kicsi kocsi

2007.01.09. 18:28 Tóta W. Árpád

Kóka János tehát elérte, hogy most már ne a megcsonkított szárnyvonalak miatt kinyúvadó magyar falu jusson róla eszünkbe, hanem ahogy nézi a hógolyózó gyerekeket gombóccal a torkában. Nem baj, az utóbbi még mindig kisebb hülyeség. Viszont van jó hír is a vasútbarátoknak, akik bár többségükben megértik, mégis sajnálják a járhatatlan Bzmot-vonalak megszüntetését, merő romantikából. Nagy dolog van készülőben a Börzsönyben.

Igaz, nem annyira Kókának, mint az ügyesen elnyert uniós pénzeknek köszönhető, hogy feltámad a szobi kisvasút, s így a középhatótávolságú jövőben megvalósulhat a nagybörzsönyi és a szobi vonal összekötése. Ennél jobb helyre nem is kerülhetne a pénz, ha kisvasútra akarunk költeni.

A nagybörzsönyi kisvonat csuda aranyos, az útvonal szép, meghitt, andalító. Egy baj van csak vele, az, ami a keskeny nyomközű vonalak többségével: hogy a nagy büdös semmibe visz, az erdő közepére, és onnan vissza Nagybörzsönybe, ami egyébként egy zsákfalu egy zsákút végén. Ha ez a fejlesztés megvalósul, akkor viszont a falu nem lesz már zsák, a vonat alkalmassá válik a bambulás mellett a ráérős közlekedésre.

Szobon Mk48-asokkal indul az üzem, ami végül is megjárja, de tény, hogy a Nagybörzsönyben közlekedő C-50-esek (lásd a képen) aranyossági mutatója jóval magasabb mind megjelenésükre, mind brummogásukra nézve; remélem, nem selejtezik őket akkor sem, ha a két vonal összeér. Aztán majd nyilván kell gőzös is. A fölösleges szárnyvonalakat remekül kiváltja a busz országszerte, a vonatozás romantikáját pedig megőrzi a gyerekeknek és más elvarázsoltaknak az újra összehorgolt börzsönyi brumivasút. Épül-szépül az ország.

A kép a kisvasut.hu-ról származik, Moór Zoltán felvétele.



Címkék: közlekedés honismeret

87 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr2227353

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sabiendo 2017.10.14. 06:45:11

Kókuszkocka (paleo) - Palanett paleo gasztroblogja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

itt jegyzem meg, hogy a linkelt MH-cikkben a kemencei kisvasút látható, ami nem ugyanaz, de annyi baj legyen.
egye fene, örüljünk :)
(zerettem kisvasutozni)
Na csak, hogy fusson a téma.
Mi ezt( www.kisvasut.hu/kiralyret/view_cikk.php?id=93) használjuk néhanap.
Egyszer ültem kisvasúton, jó volt. Ettől még a vasútmániásokat nem tudom megérteni. :-)

[azért ez az 'épül-szépül az ország' szerintem nem csak nekem idézte fel az 'arccal a vasút felé' szlogent... :-)]
ja, egy hete voltam a börzsönyben és már fektetik le az új síneket.
Én nem szeretek vonatozni. Inkább a busz. Bocsi, ha valakinek az érzéseit megsértettem, de amíg úgy ülök fel egy-két távolsági buszra, hogy leesik az állam, olyan szépek kívül-belül, addig nem vagyok hajlandó a balhés, koszos vonatot igénybe venni. Persze nem minden távolsági busz olyan szép, de amelyik meg nem, az meg kész kaland. :)~
És tudom, tudom, vannak olyan vonatok, amelyikek kényelmesek, tiszták, de én nem sok ilyennel találkoztam.
Kecskemétről utaztam pár éve a pusztába egy kisvasúttal; a megállót, ahol visszafelé felszálltam, csak a helyiek ismerték, mert semmi sem jelezte konkrét helyét a réten, az utazást pedig megszakította egy (számomra) meglepetés szünet: a vezető és társai megállították a vonatot az egyik sín melletti kocsma (és állítólag kupleráj) mellett, betértek oda, majd kb. 10 perc múlva visszaszálltak a járgányra, és zötyögtünk tovább... :)
Hmm, én valahogy jobban kedvelem az Mk-48-asokat. Azok már valahogy igazi mozdonynak néznek ki, míg a C-50-esek inkább játéknak...

Amúgy éljenek a kisvasutak!
pont ez az, igazi mozdonyért kimegyek a nyugatiba, oszt ott van. erdőbe, nyuszik és katicák közé játékvonat való.
Nem tudom, számomra a C-50 ilyen duplo-LEGO szint.:) Pl. a debreceni vidámparkba tökéletes.

Az Mk-48 viszont vasút, csak kicsiben.

De persze elfogadom, hogy nem egyezik a véleményünk.
Ajánlom mindenki figyelmébe: www.mikulasvonat.hu/ Nem szoci reklámként értelmezendő! Én is voltam tavaly a kislányommal, majd rakok föl vidiót is, ha lesz időm megvágni és konvertálni.
Azt nem tettem hozzá, hogy nem a mikulásvonat a lényeg, hanem a Lillafüredi kisvasút.
A szilvásváradi kisvasút is baromi jó, ráadásul van egy aranyos, madárcsontú öreg cigányokból álló, három tagú banda, amelyik időnként végigmuzsikálja a vagonokat. Én szívem szerint a nagykörúton is ilyet járatnék a puccos combinók helyett.
Apropó! Ki tudja, a nagycenki kisvasút jár még?
760 mm forever!!! na meg a 600 is!
szárnyvonal vagy sem, én vasútpárti vagyok. sokszor elhangzott, hogy inkább busz, vagy legyen mindenkinek autója.
A vonaton lehet járkálni, kényelmesen aludni, nincs dugó (tömött Ikaruszban araszolás nyáron a Balaton felé), legtöbbször a központba érkezel, nem kell parkolni. és eddig még olcsó is volt...
Az ilyen kisvasutak pedig igen kellemesek, valahogy harmonizál bennük a technika és a természet...
ezt már csak mi látjuk így, hogy harmonizál, a Desiro mellől. annak idején a nagy részüket konkrétan erdőirtáshoz haszálták :)
kaarmeen!
utazz nyáron a 13. órás vonattal a balatonpartra és akkor gondold át ezt újra

a csisztapusztai még működik?
Énerre a postra aszondom, hogy HURRÁ!!
Télen, fával fűtött kocsis kisvasúttal utazni a Gemenci erdőben, őzek és vaddisznók mellett, na annak is megvan a hangulata...
Hát igen, egy új "műanyag" vonat valszeg még környezetbarátabb is, de valahogy mégis jobban elüt a természettől. Főleg a megszokásaink, beidegződéseink miatt is. Ha egy vasút ott kanyarog az erdőben 100 éve és ebből 50 éve ugyanazzal a szerelvénnyel, akkor a kettő egy idő után már összetartozik, természetes.:)

Pl. a lélegzetelállító norvégiai Rauma-völgyben is sokkal szebben mutatott a kicsit ódivatúan elegáns NoHAB, mint az új motorvonatok. Legalábbis számomra. (Sajnos személyesen már csak a járműpark lecserélése után gyönyörködhettem ott a tájban.)
hát persze, de mondom, ez csak az avulásnak köszönhető. 100 év múlva a Desiro lesz a vintage, a retro, a harmonizáló. Eleve, hogy sínen ment...
Szerintem pont ugyanarról beszélünk, és egyet is értünk.:)
Szerintem a természettel nem harmonizál a vonat, még a kisaranyosrégi sem. Az csak jobb, mint a nagybüdöszajos.
Nah Ez tényleg szép. alig egy évtizede még csillogó szemű 11 évesként magam is gemencen lógattam kifelé a városi (márha a kedves budapestiek városnak tekintenek egy Pécs nevű "porfészket") fejem a vaddesznyókra meg a zőzikére meg a szarvasra. óriási volt. többedszerre sem volt unalmas. asszem viszonylag minimális költségből kultúrált jó szóakozás és kikapcsolódás 12 éves korig a kölöknek meg a vasút/mozgóvasmániás apjának is :-D

Ennél már csak az lenne szebb hogyha az ilyen városi apukákat rá lehetne venni hogy néha sétáltassa is meg a már bőven járóképes kölköt olyan lágyabb 4-5-6 kilómétereken a természetben. az még egészséges is és rengeteg csodát lehet láni ám amit a vonatról nem a cserebogártól a medvehagymáig.... najó ennyit a nosztalgiámról a gyerekkori kiruccanásokról... :-D sorry és persze akinek nem inge ne vegye magára de akinek inge öltözködjön gyorsan:-D

egyébként meg önként vállalom hogy felnyitom a koponyáját az első olyan hozzászólónak aki majd közli hogy "wazzeh erre pénzt mer szarba'van a zország amúgyis" :-D

KISVASÚT RÚLZ
Szerintem meg a vonat a vilag legvaganyabb, legjobb, legszebb, legbulisabb, legesztetikusabb, legelvontabb, legszekszibb es legedesebb kozlekedesi eszkoze...imadni valo...
...pusza mindenkinek holnap utazom szekesfehervarra par napig csendbe leszek

udvi

Lukrecia
portugeese kimondta a nap mottóját:

A vonat a világ legelvontabb közlekedési eszköze.

már megérte bekattintani.
off: portu, jut eszembe hamarosan megy a válasz, érezd jól magad fehérváron!

Kisvasutak (úttörővasút included) rulz! Mondjuk én nem vagyok vasútilag fertőzött, és megrögzött városi patkány vagyok, de még én is kivittem a gyereket néhány ilyen kirándulásra. :D
kovgabor: bizony, ez a mozgóvasmánia alá tartozik, azzal a hasznos mellékhatással, hogy a kisvasút általában a természetben található. gyereket meg gombászni kell vinni, én nagyon szerettem, sikerélmény.
edebácsi, persze, hogy jár a nagycenki kisvasút. Itt találsz róla infót:

hu.wikipedia.org/wiki/Nagycenki_Sz%C3%A9chenyi_M%C3%BAzeumvas%C3%BAt
CRl koszke, csak arra felelj amire akarsz, orulok azt hittem nem fogsz irni

pusza

swenni jo hogy itt vagy azt hittem meghaltal, de szerencsere nem...kellesz nekunk kis tunderke:)))

pusza neked is majd Szombat este leszek ujra on-ba jo ejt lukrecia:)))
hampage.hu/kozlekedes/sinek.html

az itt leírt pusztítás is megérne pár cikket. nem tudom ki volt 70 körül a közlekedési miniszter, de annak idején ő fejezte le az összes kötöttpályás közlekedési üzletágat
Ez jó. Azért, mert vasút, meg azért, mert látszik, hogy a semmi közepén keresik a kitörési lehetőséget az önkormányzatok - és nem traktorral-útblokáddal. A táj, a feeling meg önmagát fogja majd eladni.
A kőkapui vadászkastélyhoz mentem egyszer ilyennel, erdei varázs. Meg szüleim elbeszélése alapján még a sárospataki kisvasúttal is utaztam, aminek ma már csak a romos hídját látni a Suta-patak felett...
jó éjt Lukrécia:-)
Hát igen, a hegyközi kisvasút felszámolása az elég nagy gazemberség volt.
Hadd jegyezem meg, Pécsnek is van kisvasútja!
Majd egy kilométer hosszan utazhatunk rajta a Dömörkaputól (ez is csak egy zsákutca az erdő közepén) egészen az állatkertig, ahol kis szerencsével még - finanszírozási okok miatt – kiszabadult éhes farkasokkal és egyéb vadállatokkal is találkozhatunk. A mecsek safari során még nyugodtan meg is etethetjük, ha maguktól nem szolgálják ki magukat.

Mondjuk vannak ott nagyobb gondok is, a pécsi állatkert és kisvasút lassan már mutatóba se kell a nagy elvándorlás miatt. Magam is az urbanizáció áldozata lettem de jól érzem itt magam, már csak azért is mert úton útfélen néhai pécsiekbe botlok. Ilyenkor persze kellemesen elbeszélgetek velük a kisvasútról, mert hát ez szívem csücske.
Felelevenítjük a régi emlékeket, megjegyezzük, hogy régebben ment az tovább is volt , hogy az állatkert végét mosta… Azt hiszem azért felejtették le az utolsó megállót , mert egyébként be kellett volna sorompózni egy forgalmas hegyi útkereszteződést.

Pécs egyébként szép város, ezt meg kell most jegyeznem, nehogy aztán megkövezzenek. Bizony, még villamosunk is volt!
De az már egy másik történet...:)
Merrefele van ez a kisvasút? Rémlik nekem egy épületes program, hogy disznóvágós falusi turizmus keretében, afféle alprogramként csoportosan elmentünk valahova, ahol egy efféle pöfi kivitt az erdő közepére, ott adtak húszféle cefrét és öt perc alatt vegetatívra ittuk magunkat, majd elégedetten visszaültünk a pöfibe és visszavitt...
Ha nincsen "sinkanzenünk" vagy "tézsévénk" legalább legyenek zsírkirály kisvasutaink. Hogy fog örülni a haverom, megemelkedik majd a hétvégiházának az értéke...:)
Shen:

Ha ez történt akkor csakis a vonatozás élménye miatt, mert a kisvasút mindkét végállomásánál megáll a busz (35?) , továbbá a két végállomás pont egy buszmegálló és a vonatsínek az útszélén vannak. Gyakorlatilag semmi értelme a kisvasútért leszállni , mert nem látsz több erdőt, nem haladsz gyorsabban és lefogadom hogy a busz is zötykölődik annyira.
edebácsi: jár, most is itt állok a lezárva felejtett bozi átjáró előtt és unalmanban netelek :)
TW meg beleköt mindenbe. Erre csak azt mondom, hogy a szürke tölcsérgombát kár a malachúshoz bolondítani, mert a malac saját ízét kár elnyomni, a szürke tölcsér meg jobb egy kevésbé jellegzetes ízvilágú húshoz tenni, ott jobban kijön.
Ha meg nyomi - elnyomi - ételt akarsz, csinálj egy savanyúkáposztás bablevest, körömmel és füstöl csülökkel, majd fojtsd le velős-gombás pacallal. :)
Meg amikor még ilyen ételeket lehetett kapni a vasúti restikben. Kb. 15 éve volt olyan, hogy Sopronból vonattal mentünk el a csornai állomás vendéglőjébe vadételt enni.
Róókakoma, megnéztem azt a linket a régi villamosvonalakról BP-en, komolyan mondom, menten sírva fakadok...:( Minden reggel a 7-es/73-assal megyek, a Thököly-Rákóczi útvonalon, ami iszonyatos, főleg nyáron, most belegondoltam mennyivel jobb lenne villamossal... :((((

Na mindegy, ez már így marad. :(
vissza a villamosokat-szombathelyre is..!
stand by, épp azon gondokodom, hogy írok holnapra egyet a villamosvonalak kipusztításáról nálunk és világszerte. kinek áll ez érdekében?
merthogy kötöttpályabuzi vagyok, ha még nem derült volna ki. nem tudom megmagyarázni, de az itteni közönség egy része biztosan megért. hiszek a sínben.
nekem van egy elméletem,de nem merem leírni... :)
turistamagazin.hu/content.php?article.125
mek.oszk.hu/01200/01211/01211.pdf

Két link Wé a szerencsétlen vasutakról, talán tudod használni.
imo egy villamos (vs autó) irás jó kis vitákat hozna.

leszámitva a botrányt, végre bp-n is mennek új villamosok. ideje volt már, a réginek persze több lelke van de akkor is.

franciák egyik legjobb húzása volt az óévben hogy visszahozták a villamosokat párizsba, káoszmentesítés és városszépités cimen. tag nincs rajtuk.
Én is ezerszer jobban szeretem a vonatot, mint a buszt, autót. És minél egyszerűbb, annál nagyszerűbb. Valahogy sokkal emberközelibbek, mint az agyonfejlesztett szuperkütyük. És nézelődni is csak döcögve lehet igazán.

Kicsit OFF, de én a régi pesti villamosokat is jobban szerettem. A fapadost. Rossz szigeteléssel. De legalább az ember nem ragadt bele nyáron a gumiülésbe és még levegő is jutott az utastérbe. Nálunk most ezek a hannoveri izék járnak és szívből utálom. Meg lehet benne fulladni, nem lehet rendesen le/felszállni és semmivel sem gyorsabbak a régieknél: úgy másznak, mint a csiga. A belváros hangulatát meg kimondottan rombolják ezek a szuperhernyók; és ott sem tűnt fel, hogy gyorsabbak lennének. Egyszerűen egy forgalmas nagyvárosban csak a föld alatt lehet száguldozni, akkor meg minek pocsékolják a milliárdokat?

És azért is utálom az autót, mert ugye azt mondják, hogy azzal mindenhová el lehet jutni: háztól házig. És hogy ez valóban így legyen, szépen lebetonozzák az egész országot.
Akkor felhívnám figyelmeteket a veke honlapjára, különös tekintettel a 4-es metró beruházásaival kapcsolatban, bár volt az indexen is. Egyébként magyarország egyetlen civil szervezete ők, ugyan is ők nem azért vannak hogy tv kurátorokat delegáljanak, és ott kiálljanak azon műsorok mellett amik politikailag korrekt villamosokat mutogatnak. egyszerűen teszik azt amiért megalapították a társaságot, és nem hajtanak fejet senki előtt, csak mert ő mondta a legnagyobb baromságot a többi közül. Sőtt!!

Na szóval a honlapjukon vannak elképzelések, és süt belőlük a szakmaiság. (szvsz) ott pl 47-49 vissza nyugatiig, 67 rehab összekötve 24-el + rákóci út valaha volt 44 asszem. meg sok finomság :-)

és legalább néhány vonalra a mostani 47-49 vonalán futó kocsikat őrizzék meg..
(zajos,meg minden,de akkor is...)
akkor kis adalék
a villamosok kb 80 km/h sebességre képesek, de van Mo-n egy törvény (kresz) ami kimondja hogy villamos nem mehet 50-nél többel. még ha a puszta közepén van akkor sem. ez elég is lenne, de ha egyszer leszállsz ott ahol dosögnek a villamosok, és nem burkolt sines, (28 kínai piac) a sineken látni fogod az évszámot mikor gyártották. ott pl 40-50 éves sinek vannak, úgy simán leszegezve. és sorolhatnám. ha már öttel sem fog tudni menni, akkor az eddigi tendencia szerint bezárják a vonalat, 67, és azt mondják nem járt vele senki. persze hogy nem , mert egy gyalogos sebességével vánszorognak a szar pálya miatt. egyébként a 4-es metró árából kb az összes mostani villamos vonalat fellehetne újítani, megmég építeni mellé vagy 3-4 vonalat. de veke oldalán van erről is anyag

egyébként én is zsigerből azt szeretem ami sinem megy, vagy repül.
ja és voltam űttörővasutas :-)
nyáron voltam Lipcsében, nekik kb 16 villamos vonaluk van, és a főpályaudvar előtt villamos pályaudvar, nagyon jól megszervezett rendszerben. busz alig, dugót nem láttam, 500 000 lakos, plusz akkor rahedli turiszt kiállítás miatt. befüvesített villamos pályák, a két sín közé muskátlisor, a belvárosban, plusz mivel normális hálózat van kiépítve, ezért asszem óránként városnéző villamos indul amin csak ülni lehet, és neki áll körbekaristolni a várost függetlenül a viszonylatoktól.
TWÁ: Igen, írjál arról, hogy miért akarják lenyomni a vonatot.

Mert mi lenne, ha az egész vasúthálózatot egyszerűen rá lehetne kötni néhány szélkerékre, naperőműre vagy geotermális erőműre és kiderülne, hogy mily mocsok olcsó is lenne főleg a teherszállítás. Arról nem is szólva, hogy a vasúti kocsik sokkal jobban bírják a strapát, akár negyven-ötven évig is eldöcögnek megfelelő karbantartással. (Kamionból, buszból többet lehet eladni.)
De modern korunk gazdasága a pazarlásra épül. Költsünk minél többet, akár szükség van rá, akár nincs. Ez hozza az ÁFA-bevételeket, munkahelyeket és ezek adójárulékait stb.
Valahogy olyan érzésem van, hogy teljesen mindegy, hogy mennyi pénzt keresünk, mindig gondoskodnak róla, hogy elszedjék tőlünk a 99%-át.
Ja, és ráadásul a villamos, villanyvonat nem olyan qrva büdi, mint az autó és busz.
www.hot-maps.de/europe/germany/sachsen/leipzig/homeen.html

a zöld vonalkák a pöttyökkel a villamosok, és a pár busz.
lehet álmot szőni
lipcsei terminológia szerint rákosborzasztóra is járna villamos egyébként
Róka!
az egy dolog,hogy beszélsz róla..de megmutatni..az aljasság :)
Róókakoma: 50 km/h? Pont ezt mondom, hogy úgysem száguldozhatnak. Sőt szerintem inkább 15-25 km/h az átlagseb. A 3-as villit a Nagy Lajos-on egy ovodás biciklista is simán beelőzi.
Nem azért, mert műszakilag nem tud gyorsabban menni, hanem mert 20 méterenként van egy útkereszteződés, ahol a hülye autósok előszeretettel állnak a villamos sínekre a kikanyarodási lehetőségre várva.
Ja és TWA arról is írjál légyszi, hogy miért olyan qrva jó Magyarlandnak az, hogy idecsődítjük a környékről az összes hülye kamiont azon az áron, hogy a fejünk búbjáig eladósodtunk autopályaépítés ügyben. Tényleg jó lesz az, hogy logisztikai központ leszünk? Pár ezer új munkahely és némi adóbevétel fejében: több tízezer rákos és allergiás milliárdos extra TB-kiadással?
"Arról nem is szólva, hogy a vasúti kocsik sokkal jobban bírják a strapát, akár negyven-ötven évig is eldöcögnek megfelelő karbantartással. (Kamionból, buszból többet lehet eladni.)"

Konkrétan költségarányosan ez nem hiszem, hogy igaz volna. Egy Combino egymilliárd, a motorvonatok még jóval drágábbak (mondjuk fene tudja, miért...), míg a Volvo buszok simán kijöttek egyenként 40 millióból...

Amúgy is rendellenesen vonzódom a kötöttpálya iránt, az UV-nosztalgiajárat a kedvencem. Plusz Kussuth Lajos utcát a föld alá, Rákóczi útra Combinot és sávszűkítést, budapesti autósoknak BKV-bérletet magasabb súlyadó mellett, saját kerületen kívüli parkolási tarifákat az egekbe, Kecskeméti utcát megfordítani, lemacskakövezni... Ej, de szép is lenne :-)
Egyelőre most a tömegközlekedésről való intenzív leszoktatás folyik áremelés címszóval.
Amúgy egyet értek a dologgal, meg a kedvezmények egy részének kiradírozásával is, csak kérdés, hogy ha nem lesz már relatív olcsó sem mondjuk a hév, akkor ki a répa fog vele járni?
Egyébként tisztán látszik az "ingázó köcsög vagy, nem budapesten szavazol ezért jól kibaszunk veled" attitűd.
A következő az M1/M7 bevezető szakaszán a BP-re való belépési díj lesz. Én szóltam. :)
TWA:merthogy kötöttpályabuzi vagyok, ha még nem derült volna ki. nem tudom megmagyarázni, de az itteni közönség egy része biztosan megért. hiszek a sínben.

Yeaaaaaaaaah udvozlegy a klubban:)))
Lukrecia
ps.ha minden igaz folvettek a Baltimoorei magyar ujsagba, Vajdasagi tudositonak es uj kihivas...lehet valahol kritikusan irni a csuszomaszo helyi hungarian politikus gardarol...persze ingyen fogom csinalni ez hobbi es kihivas nekem nem ez a szakmam:)))csak kiprobalom magam benne
Akkor ideje lesz megtanulni írni. Először az egyesével használt magánhangzókat.
Yoisten: lesz ez még rosszabb is, hidd el. Az áremelés nem a leszoktatás része, inkább, hogy a BKV kihúzza még egy darabig, amíg rendbe nem kapják anyagilag. (igen, hiszek még a mesékben, pláne most, hogy szerintem jó emberek is ülnek a vezetésben)

Azt tudtad, hogy a legtöbb nagyvárosban _drágább_ a tömegközlekedés, mint Budapesten? Ja, és mindenütt vastagon veszteséges? Még ott is, ahol 10x ennyi ember közlekedik tömegben (amit viszont gyűlölök, követelem, hogy minden nyáron tusfürdőt ajándékozzon a BKV minden utasnak, talán megtanulják használni is...)
a vonaton el lehet menni wc-re, ergo be lehet sörözni. a buszon nem. megiszol két üveggel, és máris kifolyik a szemed, úgy feszít a hólyagod:-D

én is vonatpárti vagyok,megvan neki a különleges hangulata...
Örök fájdalmam a kemencei vasútvonal. (Meg néhány a Bükkben)
Egészen elképesztő nyomvonalon járt a Kemence völgyében és fent a hegyoldalakban. Kb. 4000-szer keresztezte a patak vonalát. Ma kőhalom, pusztulás.
Orosházán élek. Kábé mikor születtem, akkor szűnt meg a Kisvasút. A belvárosból indult és Gyopárosfürdőig közlekedett. A belvárosi megállója helyén most egy Söröző van.

Nem tudom más alföldi kisvárosokban ez mennyire volt gyakori? Azért jó lenne, ha itt is működne. Az idegenforgalmi szakemberek nem a nosztalgiára hagyatkoznak, hanem műanyag meseországot építenek Gyopáros köré. Ez nem Florida, meg Disneyland.
Kicsit off. Bp-en a házunk elött közvetlenül járt valaha a HÉV egy azóta felszedett és elfelejtett szárnyvonalon. Az valahogy nem hiányzik.
TWA:Akkor ideje lesz megtanulni írni. Először az egyesével használt magánhangzókat.

igenis gazdikam mir murrrrrrrr:)))
es viszlat mindenkinek szombatig
Lukrecia
XVII. Benedek: Tök jók ezek a tervek, csak két észrevételem lenne:
1. amíg nem műxik normálisan a tömegközlekedés, és az autókat nem lehet P+R parkolókban hagyni, addig ezek merész lépések lennének sztem.
2. ha minden utat lezárunk, ami az Erzsébet-hídra vezet, akkor a híd üres lesz. Viszont akkor minek a 6 sáv rajta?
A kemencei kisvasúttal kapcsolatban én is elkeseredtem, az egyszerűen gyönyörű. Volt. Azt hiszem a pár éve kiöntő patak sem tett jót a pálya állapotának. Azt lehet tudni, hogy melyik kisvasút képes legalább a saját költségire valót megtermelni? A szalajka-völgyi például, vagy a Gyermekvasút?
Egyébként pedig, igen, kéne egy jó kis bejegyzés a villamosokról. Ez az 50 km/h számomra meglepő adat. Úgy két hónapja a szegedi 1-es villamos a szokásosnál jobban dűlöngélt, ezért előrementem megnézni mennyivel megyünk. Hetvennel... akkor a vezető súlyos hibát vétett. :)
off:

Árpád! Mikor írsz a Tomcattel való viszonyotokról?
Itt még mindig arról van szó, hogy elszigetelve akarják kezelni a tömegközlekedést (budapest megoljda a magáét, a kerületek a kereülethatáron belül, budaörs meg a budaörsit). AKi nem bp-en szavaz, az le van szarva. Nem tud ártani.

Tehát egyelőre nem az anyagiakkal, hanem a koncepció hiányával van a fő probléma. Hiába rántja rendbe az Antal gyerek a bkv-t anyagilag, ha közben nem az embereket akarják kiszolgálni és nem képesek felfogni, hogy az autóval kell versenyezni.
Szükséges a normális ár, ezt nem kétlem. De nem látom cserébe mi történt? Összekötik a hévet az örsön a metróval? Átjön az egyes villamos budára? Revidiálják a négyes metrót? Stb...
Furcsa ez a szótlanság ebben a témában. Na várjatok csak! Tudtátok, hogy a kisvasutak intézménye a judeobolsevik neoliberális anticionista turulkoronatanos buzik hagymázos agyszüleménye? Erre varrjá gombot vazze! ;o)
kedves gyerekek! a kemencei erdei múzeumvasút nagyonishogy üzemel, de még hogy. igaz, csak nyáron, májustól szeptemberig, de hogy kőhalom és pusztulás? ó, nem:
www.kisvasut.hu/kemence/view_cikk.php?id=533
Ez igazi jó hír.
Sajnos mint kiderül, a Fekete völgyig se biztos, hogy eljut a vonat, pedig az igazán szép rész a Fekete völgyi panzió fölött, Hamuház felé sőt azon túl, a hegyek között volt.
Ott viszont továbbra is: "A Hamuház feletti vonalrész valamennyi hídja megsemmisült, az ellenfalak leomlottak. A vonalon több alámosódás jelentkezett, a végállomás fele elsodródott, a töltés több ponton jelentősen megsérült. Ez a szakasz szenvedett jelentősebb kárt, felújítása csak nagyobb munkával lehetséges, néhol patakszabályozás is kell a további károk megelőzésére.

Hamuház állomást 10-20 cm vastag köves-földes hordalék temette be.
...
A hidak közül kettő maradt állva, de azok is használhatatlanná váltak. A pálya helyenként több méteres mélység fölött lóg a levegőben, másutt egy-két méter vastag törmelék fedi."

Siralmas-gyönyörű képek itt:
www.kisvasut.hu/keptar/kemence/chg1997/images/szoveges.html