W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Ki fizeti a kérészt?

2007.12.10. 05:30 Tóta W. Árpád

Az, hogy a környezetvédők általában romantikus-idealista szövegekkel, fogalom nélkül lépnek fel, még nem jelenti, hogy a környezetvédelem hülyeség volna. (Hasonlóképpen: bár a militarista jelszavakat többnyire furcsa emberek adják elő, ebből nem következik, hogy honvédelem nem is kell. De erről később.) A Fidesz programja – amelyről lesz még szó – például nagyon helyesen egy egész fejezetet szentel a környezet védelmének, megállapítva, hogy a környezetet védeni kell. Sőt, fogják is. A szennyezést meg csökkentik. Továbbá: "az államnak felelősséget kell vállalnia."

Ahogy az egész program, ez is féloldalas szöveg. Nem a számok hiányoznak, hanem az, hogy speciel a környezetvédelemből emberes részt tud vállalni szinte mindenki. Sőt, anélkül nem is fog menni. Jaja, áldozatról meg erőfeszítésről beszélünk, illetve persze nem beszélünk, hanem népdalokat adunk elő a kerek erdőről, gitáron. Ha megbocsát, Tibor, befűznék ide egy oldalt.

Lehet, hogy a környezetvédelem népszerű hívószó, de van még néhány sláger: Land Rover, Lexus, BMW, Pajero. Magyarországon túl olcsó mulatság elkövetni azt a bunkóságot, hogy a becses személyünket százötven-kétszáz lóval hurcolásszuk ide-oda, míg honfoglaló eleinknek elég volt fejenként egy.

Rendben, nem akarunk jurtában büdösödni, autókra szükségünk van. Igen, a hatékony tömegközlekedés mérsékelheti az autózást, de kiváltani nem fogja. Van, ahol autó nélkül nincs élet, vagy anélkül keserves. Három gyerek, három szoba, négy kerék, oké. De nem lánctalp!

Még az se baj, hogy honfitársaink egy jelentős része szereti autójával kifejezni, milyen sikeres ember ő. Akkor válik ez problémává, ha egyrészt könnyebben szert lehet tenni a benzinzabáló dögre, mert minden hülye kap hitelt (és képes erre felvenni!), másrészt ha a presztízsautó ismérve az, hogy sokat eszik, pedig ehetne kevesebbet.

A környezetvédelem nem abból áll, hogy körbeülünk és dobolunk. Az abból is áll, hogy odamegyünk az autóstársadalomhoz, köszönünk, és határozott hangon lefolytatjuk a következő társadalmi párbeszédet.

- Jó napot, uram. Szép a kocsi. Hány lovas is, kétszázhúsz? Nem bírná el a maga seggét száz ló? Vagy akár ötven? Hát mekkora segge van magának, szálljon csak ki! Sebességhatárhoz képest mennyit tud amúgy?
- Kifizettem, megérdemlem, szuzukist letolom.
- De az a gond, hogy egy segg miatt húsz liter benzin, az nekünk sokba kerül. Maga beleszarik a gyerekeink szájába, és ezt viszont nem fizette ki.
- Kapjátok be.
- Nem, te kapod be, köcsög. Akkor mostantól úgy lesz, hogy kétezer köbcenti felett kettes szorzóval adózol, háromezertől ötössel. Meg még kapsz egy külön suttyóságadót is. Ja és a városba nem jössz be ezzel a szarral, terepjárózzál terepen. Sőt a szabálysértéseket is vastagabban mérjük, mert nem egészen mindegy, két tonnával baromkodsz, vagy eggyel. Aztán ha nem tetszik, akkor lehet átrakni a popsit kisebb kocsiba, hibridbe, meg metróba. És ha csalni próbálsz, jogsi plusz kocsi ugrik. Egyébként szégyelld magad.


Biztos lesz óbégatás. Cikkek az autóstársadalom elviselhetetlen terheiről. Majd megunják, hazamennek. Sok szimpátiára nem számíthat egy terepjárós tüntetés. Még annyira sem, mint a traktoros – és bezzeg a traktorokat egy tollvonással kitiltotta Demszky. A végén akár világosság gyúlhat az agyukban, és észbekapnak. Ha nem, az is az ő bajuk, amíg megfizetik a károkozást meg a kivagyiság árát.

Képünk illusztráció. Lehet finomítani, pláne keményíteni. De az ilyesmiktől lenne az álmodozásból program. Attól, hogy oda van írva a freskó mellé: nem elég a jót akarni, de tenni, tenni kell. Nektek is, polgártársak. Hogy amit ide átrakunk, azt valahonnan el kell venni. Hogy ezért a sok szépért és jóért egyszer kérni fogunk magától valamit.


Címkék: közlekedés fidesz program magyarland

1311 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr21258687

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Törzskocsma 2008.06.04. 14:57:23

Számoljunk együtt: közbeszerzési korrupció 3. rész - terepjárókMostanság divat lett posztsorozatokat indítani, ezért úgy gondolom, indíthatnánk egy, a törzskocsma szellemiségéhez igen jól passzoló, jó hosszúnak ígérkező sorozatot. Igazából ez már a harmad…

Trackback: MINDEN KIKOTOBEN 2007.12.18. 23:25:58

Szereny javaslatWashingtonban oktoberben az egyik interjualanyom egy kattant figura volt. Zsenialis, es forradalmi gondolkodasu, es jol formalja a szavakat, es osszefuggesukben latja a dolgokat, de attol meg kattant. A neve Arjun Makhijani, van nehany PhD…

Trackback: Törzskocsma 2007.12.11. 13:20:02

Mitfahrgelegenheit!Nagy a baj! Reformok megszorítások tömkelege. Össze kell fogni, és csillapítani a csapásokat, amennyire lehet az élet minden területén.Hogyan? Trükkök százaival. Leghatékonyabban az információ megosztásával és minél nagyobb együttm...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-lyla- 2007.12.12. 21:21:53

Nem csak az utóbbi években nézem a defenderes dagi bolsit ...
Kedves Lyla! Carnivora!
Kell a balhé hétfőn szavazás az még 4 nap, majd figyeljetekm mi minden történik még.
Az elméletem működik, ha sokaknak nem is tetszik.
Üdv Pelikán
Nagyon örülök, hogy szóba kerültek immár a négykerekű köcsögök is, de ha nem haragszol Árpád, újabb oldalt fércelnék a Műbe:

Ha épp nem a városban álltokodnak a négykerekű barmok, akkor a drága anyatermészet ölét baszkurálják mind a négy kerekükkel, amiből legalább egy nincs ki. Ez úgy néz ki, hogy fogja magát a baromálltja, beleveti magát BMW x5-be és becsörög a völgybe a fák meg a virágok közé. Aztán még ezer másik. Utánuk marad egy fél méter mély keréknyom, amibe _száraz időben_ max. bele lehet botolni, jól van. De jön az _esős, nedves idő_ amikor is a keréknyomok sártengerré változnak a tisztelt két lában közlekedő kiránduló meg választhat, hogy több kilós sárkoloncokat cipel szügyig, vagy gyalogol mellette a hangában, már ha van és nem még több sár és keréknyom van helyette.

Ez így tovább nem mehet. A természet a gyalogos kirándulóké és még maximum a bicikliseké, slussz! Terepjárónak, dzsipnek, motornak, quadnak, személyautónak NINCS HELYE OTT!

Mondom a megoldást: (több is van)

1. Ha vannak olyat útvonalak, amikre az autósok, stb. jelzik igényüket és az adott kerület népe (helyi népszavazással) rábólint, akkor azokat az utakat aszfaltozzák le, _járdával_, lámpával, zebrákkal, mindennel, a költséget az autósok állják, akik igénylik.

2. Mindenütt másutt és ott is, ahol az előző ponthoz nem gyűlik össze a pénz, ott a megfelelő szakemberekkel (pl. akik a forradalmárok által szarrá hugyozott Kossuth tér talaját is rendbe tették) helyre hozni a talajt, szabályos időközönként egy-egy strapabíró sorompót álltani, amit a mentők-rendőrök-tűzolták, stb. szolgálati autóba épített távirányítóval nyitnak. Ha más csak a környéken is előfordul bármiféle tiltott járgánnyal, azt figyelmeztetni, ha szót fogad autóból kiráncigálni, milliós bírságot postázni, autóját főtéren bezúzni. Ellenkező esetben a helyszínen rakétavetővel kilőni, mint a Doom-ban.
esti off

Témajavaslat: eü-törvény, hétfő.
No nem maga a törvény(javaslat), mert arról volt már szó, meg nem is annak a csontnak a tovább rágása, hogy kell-e változtatás az eü-ben.

Az viszont érdekes téma lehetne, hogy egy ekkora horderejű, a jövőre nézve ennyire fontos döntést kell-e, szabad-e átnyomni (ha törik - ha szakad) akkor is, ha egyre több a kétely , egyre nagyobb a tiltakozás, egyre több a feltett, de nem megválaszolt kérdés (lásd pl.: index.hu/politika/belfold/vdgy6962/).

Az is érdekes lehet, hogy egy csupán papíron létező (de folyton csaholó) törpepárt miként kényszeríthette rá az akaratát a nagy testvérre, a mamlasz mszp meg hogyan adta fel saját álláspontját? Vagy csak színjáték az egész, minden előre le volt zsírozva, a genya szocik meg majd azt mondhatják, hogy mi kérem nem akartuk, de ránkkényszerítették? Esetleg még az is kiderülhet, hogy az ellenzék sem bánkódik annyira, ha már így alakult... (lásd pl. Járai-Straub-VíziE biztosítóalapítását).

Szóval néhány nappal az évszázad megabiznisze előtt (ami rossz esetben néhány év alatt nagyobb veszteséget okozhat az állampolgároknak, mint Tocsik, Kulcsár, Princz és az olajszőkítés együttesen) kíváncsian várom, hogy ez lesz-e a téma, vagy valami egyéb halaszthatatlan dolog.

Various 2007.12.12. 22:09:56

Igen valószínű a 20-30 milkás X5-össel a fél méteres sárba járnak csapatni a tulajok.
Na akaszd fel magad egy fára gyökért.
Carnivora:

Én ugyan nem óhajtom felakasztani magam sehová. Törvényt kéne hozni erről és megteremteni az infrastruktúráját. Az érintetteknek meg tudomására hozni, hogy új szabályok vannak és aki nem veszi tudomásul, arra lőni.
Valóban elég furcsán elképzelhető...arra vesznek egy kis pajero-t :)
"Igen valószínű a 20-30 milkás X5-össel a fél méteres sárba járnak csapatni a tulajok."

Házi feladat: gugli --> off-road pictures ill. off-road video ill. off-road x5.

pl.: www.metacafe.com/watch/432555/bmw_x5_offroad/
No így néz ki egy húszmillás a sárban.

dark future:

Ez nem sár, földút. Nem szép, nyilván. Ezt azok a még ezren „taposták” ki. De nem ez a baj. Hanem amikor ráesik az x mm eső és dagonya lesz belőle, a szerencsétlen kiránduló meg már ki se látszik. Az x5-ös köcsög miatt. Szép szó, vagy rakétavető.
dark future · www.andocsek.hu 2007.12.12. 22:52:30

Igen ilyesmit kb. a totalcar, és társai műsoraiban láthatsz , de nem élőben ...
6.lenin
Tegnap kaptál egy intést(itten)a főnöktől. Hát vaze, mongyő igazat, betörik a fejed.
Mai történés:Sanyi a csintalan.
Sajna ez egy ilyen világ.Szegény fletó is
igazat mondott a hazugságai(k)ról (rongyő)
és a hülye népek a vírét akarják.Szóval
mondanám,hogy fel a fejjel,de inkább
lehet,hogy le.A fene se érti má ezt.
Üdv és csíííz :-D
Wé: "a SUV nyilván kényelmes és biztonságos - a közösség rovására az."

miafaszé? a 'van' karosszériàja még nagyobb, és legalàbb annyit fogyaszt. svàjcban nyavajog a köcsög a suv miatt és 8 hengeres luxuslimuzin, esetleg maserati, porsche vagy ferrari van a segge alatt. a közlekedési miniszter Audi A8-al, a testörei BMW X5-tel süvitenek a környezetben. tucat érvet lehet felhozni mire jo a suv. mondja meg nekem valaki mi a faszra jo a cabrio? tele az orrom a suv hisztériàval. majd elmulik.
TFL!
Elvileg rossz helyre írtál...elvileg...
Ehhh, Carnivora!
fodor "elcsuklóhangú" gabesz indította az oktatás zuhanó repülését...
kuncze "maci" gabi a dumával megszopatott engem...
Ezek voltak a dísz gojok...
A többit nem ismerem....
Az Árpád által a cikkben felvetett kis auto-nagy autó kérdéshez (nem mintha a legkiseb esélye is lenne hogy bárki elolvassa ezt a hozzászólásomat): különböző halaszthatatlan okok miatt havi sokezer km-t autózom. A mostani autóm az eddigiek közül a legerősebb, 130LE (mellesleg Mondeo kombi, diesel). Én féltem hogy sok lesz ez egy kicsit, de kiderült, hogy dehogy. Ekkora teljesítmény mellett kevesebbet fogyaszt, mint a párom vacak kis Peugeot 106-a, és az előző, 90LE Mondeómnál is persze kevesebbet. Ráadásul ha mindegyikünk a saját kocsijában ütközne egy nagyot, akkor én valószínűleg életben maradnék, a párom meg valószínűleg nem. Tehát van olyan is, hogy a nagyobb autó környezetkímélőbb és egyidejűleg biztonságosabb is mint a kicsi.
a helyzet fokozódik...
-lyla- !
Remélem a mondeósra gondoltál!
Mert én a szabadelvű piacgazdaságot kérném ki magamnak! igazándibul...
És: csatlakozom stalienhez!
Lenin élt, él és élni fog! Meg azt a ucsítsza 3X-t, mintha a munkaügyi hivatal is átvette volna...
Kedves Árpád, bár általában egyet értek veled, most sajna nagyon nem. Tény, hogy én sem szeretem, amikor valaki státuszszimbólumként tekint az autójára, de ez ősi magyar szokás, nyugaton nem látsz ilyet. A baj pontosan az, hogy te a bunkó sofőr iránti ellenszenvedet kivetíted a nagy autóra. De hát Árpád, az az autó nem ártott neked. Talán baj az, hogy biztonságosabb? Talán baj az, hogy veszélyhelyzetben, de úgy egyáltalán is hamarabb fel tud gyorsulni, és megelőzhetővé válnak bizonyos szituációk? Igen, fizessen többet, akinek nagy autója van. És hoppá, többet is fizet! Mer van neki nagyobb súlyadó, ami persze a legkevesebb. De hát több benzint vesz. Tudod te, mennyi azon az adó? Hát megmondom: sok! (igazából fogalmam sincs) Én most éppen New York-ból írok neked, ahol egy gallon benzin, ami cirka 4 liter (3,8, de így egyszerűbb) úgy 3 dollárt kóstál. Na az asszongya, hogy egy liter benzin kb. 60-65 cent, tehát úgy 120Ft. Na jó, ez nem túl pontos, dehát sosem voltam jó matekból. És ezen is van ám adó. Na akkor vajon mi mennyi adót fizetünk a benzinre? Na látod, mondtam én hogy sokat.
És csak hogy megnyugtassalak, nekem is van autóm otthon, az egyik legkisebb, amit kapni lehet, 1,3as motorral, 870 kiló. És igen, többek közt azért is ekkora, mert ezt lehet egy átlagembernek fenntartani. De ha tehetném, én is egy nagy dögbe ülnék, mert abban sokkal inkább biztonságban érezém magam. De a szemetet akkor is szelektíven dobnám ki, akkor is energiatakarékos villanykörtét használnék, és akkor is támogatnék anyagilag környezetvédő szervezeteket. Szóval ne a kocsit utáld, hanem a bunkó sofőrt, mert soha nem tudhatod, hogy valaki mennyit tesz a környezetért, annak ellenére is, hogy egy Jeep volánja mögött ül.
abandi
"Az USA környezetvédelme nulla"
ezt a baromsagot honnan szedted?
pest meretu varosban lakok
mokusok rohangalnak a parkokban
nyrjak a fuvet
porszivozzak a jardat
semmi smog
Nah, rendezzük le gyorsan a lükéket:))
Reach
Mi a a lopikulákat pikulázol te itten honfitárs? Én tenned hozzád se szóltam! Reklamációd okafogyott, mint mikor Kelemen Anna kikéri magának a kurva jelzőt! Még hogy nem érdemben szólok? Kihaénnem?:) Mi az hogy? Nagyonis! Olvasol te engem egyáltalán, vagy te is úgy vagy velem, mint én veled: skippellek@scrollozlak?
Abandi
Olyan vagy itt, mint valami szoc-lib kurucz. Mondani semmit se mondasz, csak hánkolódol, mint tévedésbe esett Mancika a jegesmedve faxán, meg különben is Al Bundy vagy te, nem Abandi, meg handa-bandi, meg kussojjámá, már seggbe leszel ruggózva;)
Másvalaki?
Nah, akkor lássuk a lényegieket!
(Később...)
Daito
A cigánykérdés bonyolult ügy, el kéne ismerni, hogy van, és nem elmismásolni mindenféle faxsággal, h "szegénykérdés", "kultúrális kérdés", "toleranci", stb... és tudod, mi legjobban kurvazavar ebben a dologban, hogy leginkább a rózsadombi elit osztja az észt, hogy nekünk itt prosztó vidékieknek, hogy kéne velük békésen együttélni. Nekem van egy javaslatom: Cseréljünk lakhelyet! (Címem bármikor szívesen, és 15%-ra tolerálhat naponta, mert bizony mondom itt néktek (jaaaa abandi, ne lopd ezt a dumám), hogy naponta kell. Pl. tegnap a szemem láttára dobta el az üres cigisdobozt az árkomba egy 15%-hoz tartozó. Nem szóltam, de....gondoltam valamiket....és felvettem a dobozt...és bekukáztam...és újabb tapasztalást is beraktam a "tapasztalás" címkéjű dobozkámba...) Nah, ennyit. És még mielőtt vki rasszizmust kiállt: baromi rendes roma tanítványaim vannak, és gyerekkori legjobb barátaim is romák voltak, mi több az első csókom is egy vérbő r. csajszival...
kicsit egyre inkább olyan ez a blog, mintha a legközelebbi választáson indulni szeretnél és már most elkezded gyűjteni a szavazatokat

egyre populistább és egyre nagyobb hülyeségeket írsz

szerintem literenként 250 Ft adó mellett nehéz megvédeni azt az érvet, hogy mások rovására megy a 250 ló

nem beszélve a biztonságról: fontos a gyalogos biztonsága is, de a saját kocsimban a bent ülők (pl a gyerekeim) biztonsága még fontosabb nekem mint az elémeső részeg gyalogosé

biztos önző vagyok, de ez a véleményem

a környezetvédelem címén elsütött sok sok baromságot meg nem kéne egy az egyben benyelni, mert jó része ugyanilyen populista parasztvakítás

csak rá kell nézni azokra akik azokat a szervezeteket képviselik: már bocs, de a Boborján meg a Besenyő Pista bácsi hitelesebb náluk

"különböző halaszthatatlan okok miatt havi sokezer km-t autózom"

Na ez az, amit meg kellene oldani. Hogy ne kelljen ennyit autozni vagy hogy osztonozzuk az ilyen embereket arra, hogy oldjak meg maskepp, ha nagyon muszaj utazni. Az jo, hogy legalabb viszonylag takrekos autoval teszed.

"Lenin élt, él és élni fog! Meg azt a ucsítsza 3X-t, mintha a munkaügyi hivatal is átvette volna... "

Ezt Tony Blair is atvette. O is komcsi.
news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/6564933.stm

De ha tehetném, én is egy nagy dögbe ülnék, mert abban sokkal inkább biztonságban érezém magam."

Minel tobben ulnek nagy dogbe, annal veszelyesebb a kisebbeknek. Ugyanis a nagy dogok mennek gyorsabban es a veluk valo utkozes is kockazatosabb egy kisauto szamara. Mellesleg meg lehetne azt is csinalni, hogy 120 a max sebesseg es 160-nal MINDEN auto leszabalyoz, akkor is, ha 6 mp alatt gyorsul szazra.

"De a szemetet akkor is szelektíven dobnám ki, akkor is energiatakarékos villanykörtét használnék, és akkor is támogatnék anyagilag környezetvédő szervezeteket. Szóval ne a kocsit utáld, hanem a bunkó sofőrt, mert soha nem tudhatod, hogy valaki mennyit tesz a környezetért, annak ellenére is, hogy egy Jeep volánja mögött ül."

Ja. Ez szep. Sot Amerikaban meg etanollal is tankolnak mostanaban a kornyezetvedelem jegyeben, fel is mentek a kukoricaarak. Egy Jeep vagy SUV egyszeri teletankolasa egy teljes evi elelmet biztositana egy fejlodo orszagbeli embernek (ezt is egy vilagbanki tanulmany mondja, nem en).

Az energiahatekony villanykorte kulonben jo pelda a korlatoltsagra: mindenhol lehetoleg ezt kellene hasznalni, mivel ez mar viszonylag rovidtavon megtakaritassal jar, ennek ellenere alig hasznaljak sok helyen, mert hogy "milyen draga".
"abandi
"Az USA környezetvédelme nulla"
ezt a baromsagot honnan szedted?
pest meretu varosban lakok
mokusok rohangalnak a parkokban
nyrjak a fuvet
porszivozzak a jardat
semmi smog "

Na ez az, a dolog fele lathatatlan, mashol fejti ki a hatasat a szennyezes.
Nyilvan benzines funyiroval es elektromos vagy benzines porszivoval takaritanak es ha szmog nincs is, szennyezes azert van.

meg pl. kurva nagy szentuzelesu hoeromuvekbol jon az aram (nyilvan nem a varos kozepen fustol, hanem a prerin 1000 km-re), megy a legkondi 6 honapig, evente 5-6 repulout (van, akinel havonta, hetente), haztartasi gepek, meg a sarki kisboltba is pick-up-pal megy, jarda sok helyen nincs is (!), agyoncsomagolt cuccokat vesznek, szelektiv hulladekgyujtesrol sok helyen nem is hallottak meg az USA-ban (keleti es nyugati part, Great Lakes azert kicsit jobb).

De igazad van, sok amerikai nagyin is kornyezettudatos es sok allamban elindult valami (California), bar ott kell is, mert valoszinuleg atlagban a legnagyobb szennyezok a vilagopn az eletmodjuk miatt. tehat a kijelentes, hogy a kornyezetvedelmuk nulla, nem allja mega helyet.
A cikk után költői kérdés: ki fizeti Tóta W-t?
Caracala77

Ki más, mint a Smart :D
a nagy levin

+ a cégek környezetszennyezésük zömét kiviszik a harmadik világba... az se mindegy ám.
Jaaaaaa!
Daito
Az előbb kimaradt, h kiröhögted,h ha vki beírja pl. "elmentem dolgozni, ebédelni, stb..". Félreéted a dolgot! Ezzel nem a magáról való folytonos önkifejezést, az egó megdicsőülését fejezi ki, csak annyit pusztán, hogy alkalmatlan beszállni egy párbeszédes (nevezzük a nevén: cset típusú) beszélgetésbe... Vágod? Legyél már egy kicsit jobb indulatú a másik lükeségeivel szemben. Én is próbálom abandi kapcsán, csakhát nehezen megy, mer' ő nem igen mond valamit, inkább csak jópofi-fikázik meg plöcköli is azt...
Üdv:)
Nagyon teccik nekem az közlekedésbiztonsági megfontolás, miszerint a nagy autó biztonságosabb, mint a kicsi. Merhogy ha van egy baleset, amikor a Suzuki ütközik a köcsög terepjárós terepjárójával, akkor a suzukis meghal. Ezért aztán veszek egy nagy böhöm terepjárót, hogy ha egy Suzukival ütközök, akkor ne én haljak meg, inkább a suzukis...

Környezetvédelmi szempontból viszont el lehetne gondolkodni azon, hogy az a polgár a hülye, aki benzinzabáló terepjárót vesz, vagy az az autógyár, aki benzinzabáló terepjárót gyárt? Ha például lehetne elemes autót venni, akkor érdekelné a megmondóembert, hogy mekkora autóban ül a kopasz köcsög?

Ehhez persze bele kellene feccölni a fejlesztési költséget az elemesautóba. Ehelyett az autógyárak ma úgy gyártják az autókat (ami benzines), hogy tisztában vannak vele, hogy egy környezetkárosító valami gyártásából és eladásából van a profitjuk...
m69, a sok rövidítés és netikett után (bár utóbbit nem én vettem elő), már állampolgári kötelességemnek érzem az kommunikációs fejlesztésed: "skippellek@scrollozlak?" az a furcsa jel ott középen ugye tudod, h nem 'és'?
cserébe jöhetnek infok a halogén főcsoportról. :)
hagyma!
"ezt a baromsagot honnan szedted?"
Nekem Vicián mesélte Vácon, miközben a kohósalakbetonba kevertük az azbesztet...
omgwtf
Há vazzz+, te aztán minden hibám lefüleled!:) Háppersze, h &, háppersze, h wtf ez részemről és lol magam, és xd, hogy lecsaptál rám megint, és képzeld, a gyerekem beírt a blogomba, mikor itt mellettem ült a másik gépen, s há kötőszó gyorsabban gépel, mint én, és valami msn baszkuráról regél, meg olyan jeleket használ, hogy fingásom se vágja, stb... Nah, neked való menyecske lenne, csak te mán túl öregecske kecske vagyol hozzá, bár biztos te is megnyalod a showt mi, te cudar?:)
Üdv. "clf" harcos, és tessék lecsapni az újakra is, sok itt még az oly netikett butus, mint én!:)
omgwtf
A karácsonyi békesség jegyében kéne alakítani a törzsgárdából egy koalíciós kormányt, és mondjuk Árpi lenne a min.elnök, mer' ő itt a góré, tenéked én a szóvivő szerepét szánnám, mer' prontul vágod a kivágást, magamnak az oktatásügy kéne, Pelikánomnak a vidékfejlesztést adnám a gátak miatt, s ha már a gátak, akkor Hölgyválasznak az eü miniszter poszt dukál, mert ő ott kulminál, de leválasztanám újra, s így Paszternákra bízva, újra lenne Kultúrális bisz-basz-örökség-megminden minisztérium, mer' ő itt a legbölcsészebb, de mi van a többi tárcákkal??????? Kéne még pénzügyes, hadügyes, gazdasági, belügyes, külügyes, mittoménügyes..... Javaslat? Benne vagy?
Üdv:)
Kedves Malac!
Inkább buktassunk kormányt, mint alakítsunk.
Üdv Pelikán
ferologia.blog.hu/
Pelikánom!
Csak a békülés jegyében, Karácsony meg minden, meg a Kósa is mondta, hogy a németeknél, meg áldás-békesség, meg ménena?
Ps.
Du-n látogatlak, te meg nézz be hozzám, mert lett egy 11. pont, hát az akkora gáz, hogy azt kihagytam, mert szerintem az a simple the best!
Kedves Malac!
Mikor a farkas és a bárány együtt eszegetik a pásztort, hát, hogy ismondjam, inkábbnem mondom.
Üdv Pelikán
ferologia.blog.hu/
Válaszúton címmel nyílt levelet írt több mint 140 társadalomtudós, szakszervezeti vezető, környezetvédő, művész és aktivista. Az aláírók a levélben azt kérik a kormánypárti parlamenti képviselőktől, hogy utasítsák el az Országgyűlés előtt fekvő és zárószavazás előtt álló egészségbiztosítási törvényjavaslatot. A petíciót jegyző Tamás Gáspár Miklós az InfoRádiónak azt mondta: a kormány már csak a jogszokás alapján van hatalmon, támogatottságát már rég elvesztette.


inforadio.hu/hir/belfold/hir-168121
m69, nálad én ellenzék szeretnék lenni. ülésezési szezonban kint a büfében mindig megtalálsz. ha kérdezel, mindent ellenzek (hisz benne van a nevemben), meg kikérek magamnak mindent a többség nevében. sőt kéthetente villantok egy "monnyál le!!" kártyát.
haverokkal megyünk a Lonsdale nagykerbe pulcsit venni, mert ilyenkor már hideg van odakint, ha netán menni kell. ja, és számítok a 30%-ra minden bizniszből, hátha köv. ciklusban cserélnünk kell! :)
áldásbékesség.
malacka69-"5,5 év regnálás után 27-ből 27. helyen" ·

Árpi szava a történelem szava. Mérföldkő, világítótorony, a haladás százmillió lóerős motorja.

:D:D
Én meg bármilyen államtitkári állást elvállalok, úgy sem értek semmihez. Csak egy kérésem lenne, ne legyen benne semmilyen szopatás.
"Pelikán", barátom minden kormány megbukik egyszer. Különben jópofik vagytok. "malackát" meg nem értem, miként bír ki Titeket cérnával.
Pusssz:mollaris
omgwtf
Cseszkike, hát illenek vagytok ti ballerek. Én itt a tárkis 2/3-ommal bevennélek titeket a bizniszbe, te meg rugkapálsz. Hát akkor nem leszel szóvivő, pedig tettem volna melléd egy gázsit, most úgyis divat,h kell egy etnikum is meg egy nő is, ez meg így 2 in 1. Nah, azért megpróbálom összehozni a nagykolaíciót, csak ugye Árpinak programot kéne adni, mer' ugye kritikásozni azt aztán tud, de álljon elő farmával, oszt usgyi, induljanak meg a koalíciós tárgyalások, de nekünk több poszt (de édes itt ez a poszt szó) jár, merugye mi most jól állunk ipsosilag meg mediánosan.
Naaaaaa omgwtf, a szóvivőség tök jó, felelősség nincs, viszont szófosási lehetőség meg ellenzéki újságírok basztatása az mehet:)
Nah, advent a Margitkán!:)
Molaris
Anyukám és Apukám is textiliparban dolgozott (télleg!!!!! visszalehet nézni a kommentjeimből) így aztán cérnával ku..ra bírom, még apámtól van egy nagy gombolyag ejtőernyő varráshoz használt cérna. Nah, az aztán a bivalyerős!:)
malacka69-"5,5 év regnálás után 27-ből 27. helyen" ·

Ki lesz a buzid? az is kell manapság? :D mondjuk lehetne az , aki mindig a hülye kislányt játsza :D:D
m69,
mi ballerek? déja-vu érzésem van. úgy érzem köröket futunk. akkor még egyszer: egészen pontosan ugyanannyiszor szavaztam a maszopra mint a Fiúkra. 1-1. aztán beuntam mindkét bagázst. ennyi. majd ha kihaltak ezek, és én még lélegzek, talán megint megyek szavazni. oké, bevallom a Fideszék kicsit unszimpibbek, de hogy az MSZP-re recskáznék. háááát. kösz nem.
(ezt a hsz. linkem asszem megjegyzem, mert még hivatkoznom kell párszor úgy érzem.)

amúgy ez van. lusta vagyok no. a korm.szóvivőnek dolgoznia is kell, az meg büdös. :) ezért gondoltam az ellenzék dolgot. meg hát mit szólnának a haverok, ha egy követ fújnék veled? (még ha Népfront leszel is.)
a rák enné ki a májamat, h nekem semmise jó. :)
Csalodtam.

Azota se irta meg senki, hogyan keruljuk el a vilagveget.

Pedig irtam par hasznalhato gondolatot, ami legalabb arra jo lenne, hogy megcafolja valaki.

(Azert remelem, malacka elfarad, kimulik hamarosan.)

Ja, - bar tudom, ez mar leragott csont -, de kicsit kar a hirdetesekert is a w-blogon. Nem a profitot akarom letorni, de jelentkezzen, akit vasarlasra osztonzott barmelyik itt futo reklam.

na udv, megyek, csinalok egy marinirozott halszeletet turbigo modra.
A Magyar Hírlap csütörtöki számában ír a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Délhús Rt. üzenetváltásáról. A segélyszervezet karácsonyi adományaihoz gyűjtött segítséget cégektől, így keresték meg a Pickhez tartozó Délhús Rt.-t. "Tíz kilogramm párizsivéget tudunk adni, de le kéne jönni érte Szegedre" - volt a válasz.

Győri-Dani Lajos, a szeretetszolgálat regionális vezetője annyira felháborodott, hogy a sajtóhoz fordult a történettel. Azt mondta, hogy megértik ha valaki semmit sem ad, "de ez minden határon túl megy, pofátlanság".

Tíz kiló párizsi (nem a vége) a közértekben háromezer forint körüli áron beszerezhető, a felajánlott ajándék szállítási költsége ennek sokszorosa lenne.

-

Ó, de szép magyarland ezek után takarodnak a hűdemagyar délhús termékek a hűtőmből ...
a nagy levin 2007.12.13. 14:32:16

Engem te ösztönzöl vásárlásra követem mi ellen pampogsz, és direkte olyan termékeket választok.
nagy levin,
először aszittem a hirdetések alatt bizonyos blogok reklámozását érted, de rájöttem, hogy nem. (ennyire csak én vagyok tapló, h emiatt beszólok. :D)

én jelentkezem amúgy, mert az itt (és mindenhol máshol) futó reklámok egy FlashBlock alkalmazás beszerzésére ösztönöztek.

a világvégét meg nem lehet elkerülni. de majd koccintunk, ha ott leszünk! (vö. Vendéglő a világ végén.)
carni!
Mit nem adnek erte, ha legalabb helyesen tagolnad a mondataidat, pl. helyesen hasznalt vesszokkel.

nagy levinkent termeszetesen tiltakoznom kell a parizsivegek ellen, marmint egyaltalan a letezesuk ellen. A parizsiveg egyebkent is emberi fogyasztasra alkalmatlan, jobb ettermekben -ahol en elofordulok- a gyulai kolbaszbol es az elzaszi szalamibol is csak ugy hasznalunk, hogy a legutolso 3,2 cm-t odaadjuk a kutyaknak. A belseje friss, zamatos marad, na de a veget felhasznalni barbarsag.
omgwtf 2007.12.13. 14:49:58
erre csak azt tudom mondani: ohmygodwhatthefuck
a nagy levin 2007.12.13. 15:23:20

Mit nem adnék,ha legalább megismernéd az ékezetek csodálatos világát áéűőúóüöí pl. ékezetek helyes használatával.
tótawé úr!
szelektíven gyüjtöm a hulladékot, csak a megfelelő helyen adom le a megfelelő szemetet. cégem veszélyes hulladékok újrahasznosításával foglalkozik. terepjáróm van, mert biztonságos és ahol lakom ott rosszak az utak.. és nem tolom le a szuzukist.. ne flusztrálódjon kérem ha kis nissanjával letolja a patkára valami kaszinós üsző.
omgwtf
Meggyőztél, lemondtam rólad, mint arról, hogy 54-es karizmám legyen....
Nagy levin
Télleg értelmeseket írsz, és én télleg elolvasnám, de én télleg sokat dolgozom, és télleg tömörödhetnél már, mer' a túmácsokat skippelem, bocseszka, és üdv. és worldpeace!
omgwtf
Jó bornak is kell a cégér, és oda köll tenni a butikot, ahol már sok butik van, mer' odamennek a népek, mer' tudják, h sok ott a butik. Mellesleg lehet reklámozni direktbe is, meg bujtatottan is, én igyexem utóbbi, kötni valamihez, h azért túl durva ne legyen. Ám megtaníthatnál visszapigmentálni, és az akkor még korrektebb lenne. Oksa? Üdv:)
Carnivora
Hát ha nem karnak begyünni a a "független" omgwtf tesók a kormányba, akkor megcsináljuk magunk. Csináljuk meg! Az angyalát! Milyen posztot kívánsz? Van még egy csomó szabad bársonyszék (az árnyékszékek foglaltak). Mihez értesz gárdista?:)))
m69, én a szüleim házát a környéken lakó romák ellenére sem cserélném le rózsadombira. :)
Engem az egész (roma)kérdésben érvek-ellenérvek-tények-akármik mellett és ellenére az zavar legjobban, hogy 25-30 év alatt semmit sem változott a helyzet. Tudom, hogy sok másban sem, vagy még tovább romlott; de azért vicces, hogy annyi a változás, hogy egyik oldal felmutat egy valóságshowénekest és egy kormányszóvivőt, a másik oldal meg hagyományörzőnek titulált militáns, ráérő bohócokat.

Ezek egyikétől sem lesz ezen réteg viselkedése, és a többséggel való kapcsolata en bloc "jobb".
Kedves Uraim!
Kikaptunk az oroszoktól női kézilabdában. 1 góllal, és 8 perccel a vége előtt még vezettünk hárommal, de jött egy enyhe bírói fuvallat, egy kihagyott ziccer és a végén mi támadtunk, de nem tudtuk belőni.
Ime az orosz átok örökké súlyt minket, 48 56 86 és most megint. Nőnek épp csak nevezhető óriásoktól kaptunk ki éppen csak.
Ez a probléma uraim és az utolsó érv: Fletó mondj le, húzz el a redvesbe, mert biztos eladtad a meccset most bratyiztál nem rég a ruszkikkal.
Még a Lacibá is sírt a tanszéken, azt mondta ezek nekünk a halál, fizettem neki egy fütyülőst.
Nagybátyám szerb partizán volt ő azt szokta mondani minden rossz onnan jön még a hideg is.
Szóval nem elég a 0,9 még ez is.
Üdv Pelikán
Javaslatok Levinnek: Magyarország a globális felmelegedéssel szemben nem sokat tehet, főleg, hogy Amerikában az olajlobbi embere a góré. Elsősorban a helyi dolgokra kellene figyelni (persze a kiotói kvótát betartani). Gázüzemű autókat preferálni, beengedni őket a mélygarázsokba is (garázs üzemeltetőjét kötelezni kényszerszellőztetés és gázriasztó beépítésére), bioetanolt preferálni, stb.
De ha már globális felmelegedés: villamosenergia minél nagyobb hányadát atomerőműben megtermelni (széleskörű szakmai, társadalmi, nemzetközi ellenőrzéssel, lakosság felvilágosításával), energiatakarékos lámpák (az EU meg fogja szüntetni az izzók kereskedelmét), alacsonyabb fogyasztású autók preferálása. Légkondihasználat csökkentése, régi házak szigetelése (sokan meg is csinál(tat)ják. De elsősorban nem a lakosságot kell baszogatni, hanem a gyártókat és a kereskedőket kötelezni arra, hogy az új termékek kisebb fogyasztásúak legyenek. Ezeket csak nálunk nem lehet meglépni, globálisan, ill. EU szinten lehet, tehát pl. az EU-ban kell aktivitást kifejteni. De már most is vannak ilyen elhatározott lépések (izzók betiltása, CO2 kibocsátás korlátozása, új épület hőszigetelési szabvány, stb.). A SUV-ok pedig a magyar autóparkban elég kis számban vannak, tök felesleges ezekre kihegyezni a dolgokat, hiába ellenszenvesek. Villany és hidrogén (üzemanyagcellás) autók városba. Ehhez persze kéne újabb atomerőművi kapacitás is. A technológiák már léteznek, csak senkinek sem érdeke az elterjedésük.
m69,
"Hát ha nem karnak begyünni a a "független" omgwtf tesók a kormányba, akkor megcsináljuk magunk."

no, alakul ez. ott figyel még egy idézőjel, de véleményed lehet ofc. annak meg a valóságnak a korrelációjáról már korábban értekeztem. :)
persze még van hova fejlődnöd, de ezúttal a 2 a-t meg a tesózást még betudom a csalódottságod miatti sokknak, hogy nem vállaltam a melót.

még ezen az ellenzék dolgon is agyalok. mikor kezdtek, mennyi időm van még? KopaszMercis nyilatkozott már? vagy ő nincs felkérve? hmmm, lehet, h mégis inkább lángossütödés lennék...

ja, trekkbekkelni meg pingbekkelni nemtok. blogom sincsen. (tudod, mondanivalóm sincs, akkó meg minek blog ugyebár.) a butikokban meg csak az eladóhölgyek érdekelnek. vagy eladó hölgyek, attól függ, milyen butik. :) megyek megnézem korrektorblogon...


levin 2007.12.13. 15:26:15
melyik részre? vagy úgy en bloc?
daito 16:44
Én a magam módján okosítom őket, per pillanat 5 etnikumot tanítok, és sajnos/nemsajnos még + diszkriminációzom is őket,h "kiemelkedhessenek", de azért egy-két konkrét kreol az agyamra megy, még ha az általános cigányért a tűzbe mennék is. Az MG-re egyelőre úgy tekintek, mint néptáncruhába öltözött polgárőrökre. Méééé, az Inkálosok tenorizálhatják a büfést, mer' Veres fia a góré, akkor hadd legyen jelenlét, mely visszatart. Majd ha eccer is vernek romát, mercsakmerazé, akkor pfúújjj MG, de addig, míg csak pár kifosott hülye szöveg van a neten még nem kiáltok TGM-ért. Nah, ez vónék én hozzáállásilag. És örvend a lelkem,h rövidülsz, mer' állítólag úgyis a vastagság számít:))
omgwtf
Hát igen, tökre lejött a függetlenséged meg a fóbiamentességed, jaaa:))
Hűűűűűűűűű, télleg a kopasz, vazz+, hát mekkora beszarás lenne, ha őt tennénk meg kormányszóvivőnek. B+ minden második szót kisipolná az mtv híradó, a nyomdászok meg csak gyártanák a kipontozott szövegeket. Nah, ha legalább nem akarsz lenyúlós kormányozni, de legalább ötletet adsz tesó (hinnye, de utálhatod ezt a szót). Na jó, legyél akkor "clf"-harcos. És nem reagáltál, de kikkkkérem magamnak, hogy nem csesztetel másokat clf ügyekben. Tessék megfelelni a függetlenség elvárásának!
Üdv:)
Most figyeljetek szoc-libek, tőletek miért nem látok, olvasok ilyet (egyikőtöket kivéve):

El kell mennem az Édesanyámhoz, várja, hogy meglátogassa az ő szeretett fia, készülünk lélekben a Karácsonyra, Jézus születésnapját megünnepelni a szeretet jegyében....

Naa, ez most igaz, amit leírtam, és így is érzem, és kérdésem,h miért van az, h az ugymond "ballib" oldalon nem szokás az érzelemek kifejezése, annak felvállalása (kivéve, ha negatív).
Pl. Jópszichéjű Ferenc nem azt mondja, hogy Édesanyám, hanem, h "Lószart mama" nagy nyilvánosság előtt, meg másutt, h a "Katus". Lehet, h Toto kutyája felé is többet érez, mint a gázszámlájáért aggódó Édesanyjáért? Hmmmm... Érzelmek... Jön a Karácsony... Mi ez nektek ballib? És ezt most minden rosszszándék nélkül kérdem. Mit jelent nektek ez az ünnep?
Szép estét!
(kikapcs)
TWÁ, csak az a bibi, hogy a törvényeket is ezek a köcsög terpjárósok hozzák. Ha nem is közvetlenül, de a beépített embereik révén.

Amúgy pont tegnap esett le, amikor a Frej "felesemigaz" Tamás műsora ment.
Argentínában a gazdasági csőd miatt azok akiknek már amúgy is volt mit a tejbe aprítani, egyszerűen bagóért felvásároltak mindent, amit a kevésbé tehetősek áron alul kénytelenek voltak eladni, hogy kaját tudjanak venni.
Na ezért nem lesz itt változás, mert akiknek lenne módjuk tenni valamit, azoknak nem érdekük.
malacka, könyörgöm, békélj már meg vele: a szívjóság meg az édesanya szeretete nem politikai hovatartozástól függ.
m69,
már aggódtam kicsit, h ma nem tudok rajtad röhögni, de a hajrában belehúztál, és hoztad a kötelezőt:

"az ugymond "ballib" oldalon nem szokás az érzelemek kifejezése"

mint független... izé mégeccer nekifutok... szóval mint "független" kérdem, vajon mi a leghülyébb általánosítás vagy asszociáció, amivel Te magad találkoztál pályád során? tudod, olyasmi, ami még nálad is kiveri a biztosítékot.

most elárulok egy titkot, amit csak "ez az oldal" ismer. van egy autószerelő haverom, ő szokta mesélni, h esős időben mindig több a meló, mert a ballibek még mindig nem oldották meg a szavazórobotjaik szigetelését, akik tömött sorokban mennek generálozásra. ezeknek tudod nincs is anyukájuk csak rendszergazdájuk, meg lelkük sincs csak oprendszerük. aki meg netán mosolyog, vagy örül vminek, azt éjfélkor elviszi a Lendvai Ildikó...
ON

Jójójó, de én még mindig nem értem, hogy a "mindenféle túlfogyasztást baszogatandónak tartok" típusú kommunizmus hogy egyeztethető össze a Kereslet és a Kínálat Szentkettősségével, ami az Örök és Megbonthatatlan Szabadpiacos Kapitalizmus alapja?

És 'Kóka János köszöntése' csak médiahekk volt? Ebben a Janiban annyi a zöldgondolat, mint Darth Vaderben a könyörület. Most ezt így hogy?!

Viszont van egy képzeletbeli erős pártolója "törvényjavaslatodnak": Sólyom Lászlónak híjják.

További szép estét kíván: R. P.
malacka69-"5,5 év regnálás után 27-ből 27. helyen" · www.szenzor.freeblog.hu 2007.12.13. 18:04:47

Bár a direkt politikát illetően szinte semmiben sem értek veled egyet, de azt el kell ismerni, hogy egy különleges figura vagy.
Ez se volt egy semmi húzás. Még utoljára belesz.rsz a ventillátorba, elhúzol, és hagyod hogy a bent levők buta arccal nézzék, hogy most ezt így hogy. Értékelem (tényleg, minden irónia nélkül.)
Gallup-felmérés: lassan törpepárttá zsugorodik az MSZP

A felmérés szerint a pártot választók között a legnagyobb ellenzéki pártra 66 százalék, míg az MSZP-re 23 százalék adná a voksát.

A teljes, 1010 fős mintában a Fidesz 38 százalékot, az MSZP 13 százalékot kapott, míg a pártot biztosan választók között ez az arány 71, illetve 20 százalék.

Az MDF és az SZDSZ teljes népességen belüli támogatottsága kettőszázalékos, a biztos szavazó párválasztók között mindkét párt három százalékot kapott.

A legnagyobb ellenzéki pártnak még nem volt a mostaninál nagyobb, a nagyobbik kormánypártnak pedig ennél kisebb támogatottsága - közölték a kutatók.

A miniszterelnökről csak a megkérdezettek 19 százaléka gondolja, hogy inkább jól mint rosszul végzi a feladatát. Gyurcsány Ferencben a lakosság 13 százaléka bízik a felmérés szerint.

A lakosság 60 százaléka mondja biztosra a részvételét a népszavazáson és mindhárom feltett kérdésre több mint kétharmados arányban szavaznának támogatóan.

A kórházi napidíj bevezetése ellen a szocialisták támogatóinak 58 százaléka, a vizitdíj és tandíj bevezetése ellen pedig 47-47 százaléka szavazna - közölte a Magyar Gallup Intézet.

-

Szép :D
Annyira imádom, hogy amikor a Vezénylő Tábornok Úr kiadja az aktuális jelszót: luxusbaloldal, papírszobrok, meg a többi elmeháborodás, akkor mindig rengetegen lesznek, akik azon rohanvást ugranak, hogy teleszemeteljék velük az egész atmoszférát. Most pl. a törpepárt megy, ezt is hallgathatjuk vagy fél évig.
a törpepárt az a KDNP, nem? rosszul figyeltem? vagy az mikroba?
Republikánus: nem médiahekk volt. továbbra is úgy vélem, hogy a kapitalista berendezkedés elfogadása lenne az egyik legfontosabb nemzeti feladatunk, és nonszensz, h egy elvileg tőkés államban 2 szocialista párt verseng a hatalomért.

hogy Kóka tök alkalmatlannak bizonyult a kapitalista fogalomkör elfogadtatásáa, az másik kérdés, persze tudtam, hogy nem az az ikonnak teremtett figura. valaha írtam, hogy például helyesen tenné, ha a karitatív tőkést megjelenítené, ahogy minden értelmes cég indít CSR-programokat, hogy ne hüllőnek nézzék, hanem emberinek.

ugyanis a kapitalizmus nem feltétlenül jelenti azt, hogy szíjjelbaszunk mindent, mint a sáskák. az a szocializmus volt, na ott aztán szartak a környezetre. stratégiai scope kérdése.
Az csak egy legenda, hogy létezik Árpi :D:D
Various, TótaÁ:

index.hu/politika/belfold/gall1214/
Most akkor ki figyelt rosszul és ki a Vezénylő Tábornok Úr? (Törpe v. kis párt, a "teleszemetelés" szempontjából mindegy, nem?)
Az autós témához:

Nem egészen értem cikkíró felháborodását.
Nem önkorlátozók az emberek? Ezt azért már megszokhattuk.
És (pláne) egy áhított piacvezérelt világban minek ilyenekkel jönni, hogy "Szégyelld magad", meg "Kapd be köcsög"?

Miért nem lehet ___egyből___ az
"Akkor mostantól úgy lesz, ... hibridbe, meg metróba"
szabályozással kezdeni???

(Én is szívesen vezetnék nagy terepjárót.)

------------------------------

A 2 alábbi gondolatmenet között azért vélek némi párhuzamot felfedezni:

1. "Ne szarj a környezetedre, mert ezzel másnak és a jövőnek is ártasz. Inkább vegyél kisebb, kevésbé vonzó autót."
"Megtehetem h terepjáróval járok, szarok a környezetre. Majd az emberiség eszmél, szabályoz, és akkor betartom."

2. "Ne szarj a magyar termékre, mert lehet h kicsit drágább, meg nem olyan csili-vili, de később megbánjuk, ha nem lesz saját mezőg./ipari termelésünk"
"Olcsóbb a külföldi, szebb is, szarok a magyarra. Majd a piac szabályain megtanulja, hogy kell olcsón jót, és akkor majd azt veszem."

A párhuzamot ott látom, hogy mindkét gondolkodás
- rövid horizontú
- csak részt lát az egész helyett (önző)

meg ott,hogy
- némi altruizmussal (önkorlátozással) gyorsabban célt lehetne érni.
"Biztos lesz óbégatás. "

Pl. Demszky részirűl...
Demis Castro 2007.12.13. 11:39:49:

Felteszem a hozzászólásod alapján, nem jött még veled szembe a saját sávodban (egészen közel és gyorsan) egy agresszív vezető miközben előzött. Nekem már vannak ilyen tapasztalataim. (Ilyenkor azért szoktam még fékezni is, mert érdemes, sőt mi több gyakran szükséges.)
Hogy most inkább kis autóban előz agresszívan vagy nagyobb autóban teszi ezt, statisztikai eloszlások vizsgálata alapján eldönthető. Mindenki tippelhet néhányat.

Arra is szeretnék választ kapni valakitől, milyen megoldást javasol egy családi utazásra egy hétvégén, 2 kis gyerek + 2 felnőtt esetére.
Szerintem vasút-autóbusz kilőve, kisautó legfeljebb utánfutóval vagy tetőcsomagtartóval megfelelő erre. Kisautó esetén még kérdés az elindulás és beilleszkedés a forgalomba, egy-egy izgalmasabb kereszteződésben, vagy az út széle mellől egy pisiltetés után.
Suzuki vs. Nissan Navara
www.langlovagok.hu/html/galeria/1358.shtml

A Suzukinak meggörbültek az oszlopai, felgyűrődött az alvázlemeze (azaz totálos lett), a SUV-nak meg kb. annyi baja lett, hogy leesett a díszrácsa (még az első fényszórói se törtek össze).

További kérdés?

nincs kérdés, írtam korábban, hogy a többiek rovására biztonságosabb. ami indokolja a büntetőadóztatást.
Büntetőadóztatni lehet.

Lebeszélni róla azt, akinek fontos a biztonság és ki is tudja fizetni, már nehezebben. Bizonyos tulajdonosi kör szarja le, hogy mennyibe kerül, és mennyibe kerül fenntartani. Ez a kategória tehát piacképes, él és virul, visszaszorítani nem lehet (szerintem büntetőadóval sem).

Ha tehát az a cél, hogy több legyen az állam bevétele, akkor reális az elképzelés, ha az a cél, hogy ezek a kéttonnás, két méter magas gépek eltűnjenek az utakról, akkor naivitás.

De hát eleitől fogva az externáliák megfizettetéséről írtam, nem betiltásról.
Vehetünk belőle a suzukisoknak koszorút :-(

Ha az extra adó nem túl magas, akkor röhögve kifizetik, ha túl magas, akkor meg egyrészt kicseszünk az erdészekkel, a vadőrökkel meg Orbán Viktorral, másrészt biztos lehet találni valami uniós paragrafust, miszerint ejnyebejnye, harmadrészt egy csomóan még ezt is röhögve kifizetik.

Ha rendet szeretnénk tenni az utakon, akkor nem annyira extra adóztatni kellene, mint szabályozni és tiltani, csak ez ugye irreális vágyálom. A sebbességet lehetne limitálni (fizikailag vagy szoftveresen lehatárolva, a paraméterezést és a szoftvert CRC-vel ellátva, egyszerűen ellenőrizhetően) 150 km/h-ban (esetleg GPS-sel kombinálva az előírt max. sebesség + 20%-ban), az öntömeget 400kg/szállítható főben, a teljesítményt 1.5 LE/kg-ban. Ettől persze hülyék még maradnának az utakon, de legalább némileg közelítenének az erőviszonyok.

Mármint 0.15 LE/kg-ban. Tehát egy egytonnás autó max. 150 lovas lehetne (első közlítésben, vagy esetleg még annyi se), a többi mehetne a Hungaroringre.

dark future: ez aranyos :)

Limit 150 km/h-ra, eddig jó. A SUV-ok általában 7 személyesek, ez 400×7 = 2800 kg. Ha 1,5 LE/kg-ot engedünk, akkor drasztikusan limitáltuk a 2800 kg-os SUV-ot 4200 LE-re. :)

Ettől még persze értem amit mondasz, nem is kötekedni akarok, csak jópofa volt utánaszámolni... :)

Egyébként ez nem valószínű, hogy megoldható, valószínűleg valamilyen jogszabály ezt sem engedné. De ha mégis, akkor is kijátszható lenne, mert a jeleket mindig a jeladóktól kapják a rendszerek, azok meg manipulálhatóak. Másrészt meg ennyire nem szabad ellenőrizni a lakosságot, mert jön a felkelés. Nem figyelhetsz mindenkit kamerával 0-24h (bár én örülnék neki).

Nekem egyébként gyorshajtásra korábban az az ötletem volt, hogy amíg volt fizetőkapu, miért nem tettek egy olyan sort a szoftverbe, ami kiszámolja az illető átlagsebességét a belépési és kilépési pont között. Ha kijön 190, csatt a bilincs.

Nagy tömeg = biztonság, ez mindig így lesz, töréstestes csillagoktól függetlenül. A tömeg szerinti adózást meg kb. úgy hívnák, hogy súlyadó... :\
Oppá, bocsánat, nem látszott a korrekció... :)

Egyébként így se tökéletes, mert igazából nem (csak) a LE számít, hanem a nyomaték. Ha korlátozod a LE-t egy 1800 kilós autónál a LE-t 270 LE-re, felhúzzák a nyomatékát 6-800 Nm-re, és megy ugyanúgy mint a rakéta.
"Nekem egyébként gyorshajtásra korábban az az ötletem volt, hogy amíg volt fizetőkapu, miért nem tettek egy olyan sort a szoftverbe, ami kiszámolja az illető átlagsebességét a belépési és kilépési pont között."

Ezt csinálják már a világon több helyen. Itt is nyugodtan összeköthető lenne a matricafelismerő rendszer kameráival. A sok farok biztos ott állna inkább a kamera előtt 500m-rel a leállósávon, vészvillogóval, de akkor se menne lassabban...

"Egyébként így se tökéletes"

Persze, a számokat most csak hasból írtam be, a teljsítménykorlátozás sem tökéletes önmagában, de itt most maga a modell az érdekes. Meg a fogadtatása is az lenne :-).

Látom mindenki ki tudta élni a fantáziáját :)

Szerintem meg azt kellene nézni, hogy mennyi CO2 és megannyi káros gáz kerül a levegőbe... nem azt hogy hány lóerős!!! Könyörgöm és mi lesz majd tíz év múlva ha behoznak (vagy erősödik a hibrid) egy erős elektromos motort??
Irígykedni lehet, de szerintem a hozzászólók nagyrésze nem a környezet védelemért szólt hozzá :)

Ha jól emlékszem 2010-től elég erős szabályozást készülnek bevezetni az EU-ban, aminek mondjuk már most megfelel egy (blue) dízel Audi Q7... na akkor mi lesz? :) jöhetnek még kifogások, de szerintem megannyi más dolog van még amivel a környezetünkért tehetünk!!
Pl. egy szép grandiózus álom: USA, India és Kína CO2 kibocsátását csökkenteni! :)
csak egy megjegyzés....az szép, hogy védjük a környezetet, meg nem való a terepjáró a városba...de ez csak egy kicsiny részlet; annyi mindent tehetünk mi magunk is függetlenül attól, hogy van-e kocsink vagy sem pl.szelektív hulladékgyűjtés..ajánlom mindenki figyelmébe
aki pedig nem szereti az autókat az vegyen részt minél több biciklis megmozduláson, mert állam bácsi csak a jó nagy tömegekre tud odafigyelni..és ha esetleg ezen igényeiket kulturált módon tálalják, akkor eredménye is lesz
meg talán az is közelebb vinne a megoldáshoz ha egy kicsit jobban figyelnének az emberek egymásra...és EZ nem luxus!
gratulálok a cikkhez, látzsik , hogy mennyire okos vagy, valami zöld okostojás lehetsz
Hát Te tisztelt W. mekkora egy tudatlan, szuzukis paraszt vagy. Olyan témáról pofázol, amiről nem is tudsz semmit. Ez tiszta kommunizmus: mivel nekem nincs pénzem vagy rendes autóm, másnak se lehessen.
Én egyetértek a kezdeményezéssel. Mindenkinek elege van a terepjárókból, pláne a gazdáikból. Egyszerűen nincs rájuk szükség errefelé. De ugyanez a helyzet a kutyatartókkal, a dohányosokkal. Élhetetlenné teszik a városunkat. Változni maguktól pedig nem fognak, ugyanis egytől-egyig különbnek tekintik magukat a többi terepjárósnál, kutyatartónál, bagósnál, stb.
kedves arpad,

tolem nem fogod megkapni, hogy butasagokat, irsz, 1, mar elottem tobben elmondtak, 2, felig-meddig egyetertunk.

en is terepjarot vezetek, de egy olyen orszagban, ahol az autok 80%-a 4.0 literesnel nagyobb motorral van szerelve, terepjarok, viszont a benzin csak 60 forint per liter.

hogy miert van terepjarom, igaz 10 eves? azert mert olcsobb fenttartani (legalabbis itt) mint az uj, gazdasagos, takarekos, csillivilli uj autokat.
a terepraro elott volt kisebb, es kornyezetbaratabb autom, de barmilyen tipusu is volt, tobb baj volt veluk, mint ezzel a regi, benzinzabalo V8-al! (egyszeruen ezekben van meg anyag, ezeket az orokkevalosagnak epitettek, mint minden 2000 elotti, sokak szerint 1996 elotti autot)
mert kenyelmesen elferek benne, atlatom a forgalmat, es biztonsagban erzem magam (errefele a tavalyi elso fel evben tobben halltak meg az utakon, mint 2006-ban egesz evben, ugyhogy ez nalam szempont).

es hogy miert nem erdekel az egesz, miert szarom le? azert mert a kisautosok, vagy ujabb autot vezetok tobbet hasznaljak a legkondit, lenduletesebb vezetessel "tobb" benzint pazarolnak el. mert a boltba is 4x4-al jarnak, 15 fokban is megy a legkondi a plazaban, es sorolhatnam.
es igan jarok vele terepre, nem ugy, mint a 4x4 tulajok 65-70 %-a!

ha hazakoltozom akor is lesz terepjarom, igaz dizel, es nem varosi kozlekedesre, de lesz. regi, kopott, IGAZI TEREPJARO, nem olyan, amivel csak a patkara lehet felallni.

uff!
süti beállítások módosítása