W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Burzsoá proletárok

2007.06.01. 19:42 Tóta W. Árpád

"Ez egy plebejus érzelmű nemzedék volt. Még akkor is, hogyha a plebejus szó alatt a patrícius hajlamúak mindig valami bezárt lábszagú művetlen dolgot szoktak érteni."

Na figyelj, plebi. Felőlem lambadázhatsz még akármeddig ezzel a szar plebejus szöveggel. De volna itt egy apró bökkenő. Egy kis magyaráznivaló. Ez itt micsoda? Kié? Közöd hozzá?



Ja, latinnak latin ez is. Meg Janus is. Meg a lambada. De ha van a plebejusnak ellentéte, akkor az nem a kommunista, nem a spekuláns, nem a liberális. Hanem a patrícius, te kis kópé.


Címkék: orbán

475 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr4190953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miért barmok csak mert nehezen viselik Trianon következményeit?
Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 13:30:34

Nem ez ügyben vesztett pert az ÉS?

Üdv
whale rider

Kösz,jót röhögtem.
Értelmiségi párt, értelmiségi küldöttek..:))
Kristl:
Trianon régen volt, hatásai gyengülnek, hamarosan meg is szűnnek. Értelme piszkálni nulla. Sőt, kifejezetten káros.

Nincs még egy olyan ország, ahol ennyit foglalkoznának a naaagy nemzeti gyásszal, mint ebben a deformált, depressziós innen-onnan összesereglett embertömegben. Vagy hallottál német egység napjáról? Esetleg Ír egység napjáról? S még sorolhatnám... Nem halltottál. Mert nincs. Egyedül itt keseregnek, és provokálnak egyesek ezzel a baromsággal. S mindezt "felelős", "ejrópéer" (rotfl) politikusok. Eszem megáll.

Ráadásul aszongya' igazságtalan. Bakker. Ahhoz képest, hogy vesztes aggresszor ország voltunk, még igencsak könnyen megúsztuk.
"Miért barmok csak mert nehezen viselik Trianon következményeit?"

Ez az állandó önsajnálat nem megoldás semmire. MOVE THE FUCK ON!
Ajtony 2007.06.03. 20:10:17
nem készült jegyzőkönyv, tehát _formailag_ nem volt közgyűlés, bár a közgyűlés tagsága tárgyalta meg a regnáló miniszterelnök vezetésével a nekik járó "maximalizálható" állami támogatást.
Hja. A Fideszben szeretik a jegyzőkönyveket nem vezetni, így nem marad nyoma semminek.
Pontosítok. Jegyzőkönyv készült, csak nem felelt meg a jegyzőkönyvek formai követelményének. Így a bíróság nem tekintette jegyzőkönyvnek. Hiszen az ÉS éppen ezeket a "feljegyzéseket" kaparintotta meg, amiből a cikket írta.
Tehát a határon túl már nem élnek magyarok, vagy lényegtelenek. A szomszédaink kötelező ellenségessége semmi. A környező országokról befolyó környezetszennyezés ami közvetetten "Trianon" következménye az szintén semmi. Piszkálni káros... hm ez érdekes, miért is? Talán ha figyelünk "szomszédaink érzékenységére" akkor történt valami pozitív? Mi?

Egyébként a kesergésről annyit, hogy a németeket sokáig megviselte, és a mai napig nem heverték ki a II. vht és következményeit mentálisan. Az Irek meg tíz éve még robbantottak. Mondjuk 1-2 évtized mulva mikor észak írorszgában ismét többségben lesznek a katolikusok, majd visszatérünk az Ír kérdésre. Szvsz jó eséllyel lesz miért.

A "vesztes agresszor ország" kifejezést érdekesnek tartom, pláne a következmények és a felállás tükrében.
"Ne félj! 2007.06.03. 17:00:40
az a fasz meg nem akar elmenni
jaj!"
OK, teljesen igazad van, így teljes a kép:)
"Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 19:15:00
Mikor fogják fel végre, hogy ez nem éppen pozitívum? index.hu/politika/belfold/nemz26272/
Irredenta barmok má' megen. :("
kedves Wonder Shit Iron Hunter! azé mégha lényegében véve igazad is van nem kőne honfitársaidat lebarmozni, vazze

Kristl 2007.06.03. 20:29:54
Hehe. Éppen ezért. Ugyanis a magyar kisebbségek ott kissebbségek. Trianon piszkálásával gyakorlatilag Szlovákia létét feszegetjük. Pölö. Ez biztos, hogy jelen helyzetben olyan nagyon jó?

A szomszédaink ellenségessége szerinted miből fakad? Abból, hogy olyan baromi jól bántunk velük, amíg nagy magyarország volt, mi? Imádtak itt élni velünk. A fényestekintetű, dicsőséges magyarországon. Höhö. Erről megkérdezném azért őket is...

"Egyébként a kesergésről annyit, hogy a németeket sokáig megviselte, és a mai napig nem heverték ki a II. vht és következményeit mentálisan."

Igen, és nem Amerikát, meg a Szövetségeseket okolják érte, és fizettek, mint a katonatiszt. S nem folyton a győzteseket szapulták, hanem átgondolták a dolgokat, és aztán létrehozták az ejrópai szén és acélközösséget... ugyebár, azóta is ezen keseregnek...

Az észak-írek meg szerinted azért harcolnak, hogy egyesüljenek írországgal? Komolyan? Ráadásul ugye, ha már analógia. Akkor tartanak Írországban egységnapot? Akkor, amikor Észak-Írország csatlakozott a koronához? Szerinted?
trianont hagyni kőne má a picsába, sajnos megtörtént, mi is elkúrtuk. sztem inkább a jelennel és jövővel kőne foglalkozni, ott is van teendő ölég
Nem gazdasági szemontok szerint, mentálisan. Mit gondolsz miért ilyen kurva beteg az Eu? Mert pl a mag államai, mint németország töketlenkednek, mert nem mernek konkrét szerepet vállalni, gazdasági erejéhez képest a politikai és katonai súlya kb nulla.

Az ír kérdés továbbra is eldöntetlen, nyilván ahelyiek arra mozdulnak amerre lehetőségük adott. ha majd más lehetőség lesz akkor majd másfelé.

A nemzetiségi kérdésről meg annyit, hogy a xsehországtól visszakapott terület a második vh előtt, biza zömmel magyarlakta volt. 80% környéki magyar ajkú aránnyal pedig jelentős területet kaptunk vissza, sok emberrel.

Előtte Tiso pont a dicső cseh testvéreiktől akart lelepni és visszajönni teljes szlovakiaval, autonómiáért cserébe amit a csehektől nem kaptak meg. Mellette a "szlovákia elszakadása" is hasonlo ertetlenség mellett történt, sok szlovak azt se tudta miért, és a lakosságcserénél is inkább itt maradtak. A cseh expanziós törekvések a "szlovákokért" ráadásul zömmel az északi középhegységre is kiterjedtek meg a szigetközre. Biztos mert a sok szlovák el akart szakadni mi? :)

A ruténok és kárpátaljai magyarok pl mióta szlovákok vagy csehek?

Románia kérdése már másabb. De kelet-magyarország miért ment Várad meg a magyarlakta sáv? Székelyföld?
Mert hogy délerdély átkerül, legyen, román-lakta zömmel.

Horvát elszakadást meg lehet érteni. Velük tényleg cudarul bántunk és 16-ban még bunkók is voltunk a hülyeségünk mellé. Ám a bácska-bánát szintén érdekes döntés volt meg dél-baranya, mert ha a szerémység veszik hasonló a véleményem mint dél-erdély esetében.

Következményei?
Horn is tök normálisan visszafogott volt, sőt, végig a délszláv válság idején békés baráti politikát folytattunk. Nehogymár a Román és a Szerb nacionalizmust meg a születő szlovák nemzet nacionalizmusát a magyarok nyakába vard.
vaffanculo 2007.06.03. 20:43:49
Igen, így van. Eztet mondom én is.
vaffanculo 2007.06.03. 20:37:57
Mé' nem, ha egyszer azok?
Nem rólad beszéltem, cosumel, azt is elfelejtettem, hogy a világon vagy. Akiről szó volt tudja, hiszen azonnal megjelent itt:D

Tartsatok bár akármilyennek, akkor sem cserélnék veletek. És Riennevaplusra hallgatok, nem tervezek megváltozni. Az ő véleménye ugyanis számít nekem.

Más: ha valaki elolvasta Orbán könyvét írjon majd pár szót róla pls. Jobbos és balos véleményt egyaránt szívesen fogadok de legjobb lenne valahonnan középről:)
Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 20:17:12

Általában a jegyzőkönyvekről:
Ha lenne türelmed egy önk. biz. ülést végigülni, és utána a jegyzőkönyvet elolvasni, magad is elcsodálkoznál, hogy alig van köszönőviszonyban egymással a kettő. Csak a határozatok, és rendeletek szövege pontos.

A jegyzőkönyv vezetője a felvételről gyorsírással készít szöveget, amit később "visszafordít",maga értelmezve a gyorsírás miatt pontatlan szöveget. A jegyzőkönyv hitelesítők többnyire a fontos részekre figyelnek (rendelet, határozat).

Egy cég informális megbeszélésén nem készül jegyzőkönyv, hanem úgynevezett emlékeztető. Ennek lényege, hogy azokról a kérdésekről készül feljegyzés, amiben konszenzusra jutottak a résztvevők, és azok a problémák, amiket még tárgyalni kell. A mellékes szövegkörnyezet nem kerül leírásra (már a lustaság miatt sem).

Ez miatt voltam kénytelen a történet kapcsán arra jutni, hogy itt valami nem stimmel. Egyszerűen ilyen jegyzőkönyv nincs.

A bírósági ítéletek jelentős része formai hiba miatt történik (polgári). Ha formai hibát találmak, már nem is vizsgálják magát a történetet. (Ha tolvajt fognak egy cégnél, és a fegyelmi elbocsátás nem történik meg 30 napon belül, a tolvaj pernyertes lesz a munkaügyi bíróságon). Ezért nem folytatódott az Orbános per, de ez nem jelenti az ÉS "jegyzőkönyv" valósságát. Azt nem is vizsgálta a bíróság, mert nem nem felelt meg a jegyzőkönyv formaiságának.

Minden esetre egy bosszúszomjas, volt feleség bármire képes lehet. Az ÉS-nek meg nem ez volt az első bakija (nem is az utolsó).

A fentiek miatt az ÉS-re, mint kútfőre hivatkozni.......

Üdv
"kedves Wonder Shit Iron Hunter! "

szóval ez a nagyeszű csodaszar vasvadász jól levadászta a csodaszart:

nincs német egység napja?
swen 2007.06.03. 20:52:09

Én írnék, de qrva drága.:-))))

Üdv
:D swen dräga, gondolom ram tippelsz :))... ellenoriztesd az ip cimet twa-val, mindjart kiderul ki kicsoda, en ugyanis epp Rajna-Pfalz szövetségi tartomany fovarosabol kommentelek, csodalkoznek, ha n-a is itt volna egy hazteton es rakapcsolodott volna a wireless networkunkre :D... te kis kombinator zseni!...
Árpád!
Bátor vagy!

Mayer Arankával egyeztettél előtte?
Ki fog ezzel párhuzamosan ködös meséket csepegtetni a Friderikusz Mostban.
Mert anélkül egymagad kevés leszel egy Borcsata II-re.

Lerágott gumicsont, amiből semmi nem lett volna, ha nem egy tőről fakadna Magyarlandon az összes magát függetlennek nevező ˇszabadˇ sajtó.

Egyébként csak mellesleg, szerényen megkérdem: Gyurcsány kádkőgyáráról mikor írsz?
Mert az valóban Gyurcsányé! Nem csak monda, rege, mese, handa-banda...


Ajtony, háááát..nekem is drága. De azért majd biztos akad valaki, aki kap tiszteletpéldányt:)
A Szlovák nacionalizmusra valószínűleg a legjobb válasz a történelemben keresendő. Ugyebár nemzet ország nélkül effektus.
Hamarabb itt voltak, mint mi, mégis nekünk sikerült birodalmat építeni.
Arról nem is beszélve, hogy a szlovák területek voltak a legfejlettebbek a magyar birodalomban. Stb. Hosszú lenne végigvenni ezeket, ráadásul megtették nálam sokkal kiműveltebbek.
Érdekes olvasmány:
www.c3.hu/~klio/klio041/klio018.htm

Magyarország szétszabdalása egyértelműen annak tudható be, hogy nem akartak egy regionális nagyhatalmat itt kelet-közép ejrópában. Pláne nem egy olyat, amely potenciálisan veszélyes lehet a nyugati államok gyarmataira, sőt, még az európai befolyásukra se.
Innentől fogva teljesen világos, hogy miért is szabdalták szét az országot annyira, amennyire. Kihasználva a volt magyarországi kisebbségek már akkor is eléggé stabil nacionalizmusát, illetve elszakadási törekvéseit.

Szerintem fordított esetben mi is szétszedtük volna mondjuk franciaországot legalább ennyire.

"Nem gazdasági szemontok szerint, mentálisan. Mit gondolsz miért ilyen kurva beteg az Eu? Mert pl a mag államai, mint németország töketlenkednek, mert nem mernek konkrét szerepet vállalni, gazdasági erejéhez képest a politikai és katonai súlya kb nulla."

Szerintem éppen a még mindig túlzott nacionális nézőpont miatt beteg az EU. Jól látható trend a világban, hogy ha nagyhatalommá akar válni, akkor egységesíteni kell. Föderális ejrópát kell csinálni, ha nem akarunk lemaradni a világról. Ehhez viszont közös külpolitika, közös kormányzat, közös hadsereg, közös állam kell. USE (united states of europe). Nem sok köze van már szerintem a németek lelkiismeretének a vállalt szerepükhöz.

Egyébként a legutóbbi hírek szerint éppen a német-francia tengely (Sárközy és Merkel) tárgyalt a közelmúltban arról, hogy együtt fogják propagálni az erősebb, központosítottabb ejrópai modellt.
igazán tisztelt virtuális barétom, ajtony:

"A mellékes szövegkörnyezet nem kerül leírásra"

már csak az ide járó kiskorúak ép nyelvérzékének megőrzése érdekében is, esedezve kérlek, legközelebb például inkább a következő fordulattal élj:

... szövegkörnyezetet nem rögzítik ...

köszönöm! és az isten áldjon!
Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 20:38:28

Pontosan leírtad, hogy miért ellenségeskednek: az igazságtalan és jogtalan döntés kérdőjelezi meg a létüket.
A monarchia közigazgatása nem volt ellenséges az ország nemzetiségeivel, sőt!
Ha jól tudom, az I.vh-ig a monarchia közigazgatása működött, igen jól. A nemzetiségi arányok pedig a trianoni döntés utáni betelepítések következtében váltak a mai, magyaroknak nem kedvező számúvá. Erdély például mindig csábító volt a szegényebb részek románságának, mint ahogy a fölvidék magyar lakta részei is jobb gazdaságot hoztak létre, mint a szlovákok lakta részek. Lehetne folytatni, de minek.

Trianon már nem változtatható meg, de ha az únió tartós lesz, értelme sincs beszélni róla.

Emléknap viszont miért ne lehetne? Az egész országot megviselte a korabeli döntés. Sokan, más nemzetiségűek is átköltöztek a csonka országba trianon után.

Üdv
-lyla- 2007.06.03. 20:57:15
Te nagyon okos, teeee... van ilyen nevű ünnep, de nem az, amit itt a kedves Fidesz+KDNP ért alatta. Kompendre? De tessék csak mellékzöngékbe belekötni. A német egység napja (Tag der Deutschen Einheit asszem' vagy valami ilyesmi, nem nagyon tudok németül) alapvetően a német újraegyesítés ünnepe, nem pedig a berlini fal felépítéséé, vagy az ország kettészakításáé. Eredetileg meg valami NSK-s felkelés emléknapja volt, valamikor az '50-es években volt. De ez még mindig nem a "német trianon" emléknapja.
Most boldog?
NSK = NDK ofkoz, csak túl közel van az S és a D betű a billentyűzeten. :D
lyla- 2007.06.03. 21:13:29

Bevettem egy fogalmazásgátlót. Egyébként ez a hivatalos, és gyagyás szövegek rendszeres készítésének a hatása.
"A mellékes szövegkörnyezet nem kerül lejegyzésre" - lett volna az igazán tutti.:-)))

Üdv
Ajtony 2007.06.03. 21:17:14
Emléknap. Remélem nem szavazzák meg a trv-t. Miért nem a népköztársaság utáni első szabad választásokat ünnepeljük? Pölö? Mert az nem lovagolható meg politikailag, mi? Bezzeg a nagy nemzetveszejtő trianon. Sokan szeretik hangoztatni, hogy bár megtörtént trianon, mégis itt vagyunk, micsoda túlélés, meg ilyenek. Tudom, hogy erősen kétséges a történelmi "mi lett volna, ha" játék, de véleményem szerint éppen ez a döntés biztosította magyarország túlélését. Ugyanis ne legyenek illúziók, a szlovákok elszakadni akartak (saját nemzetet akartak), a horvátok szintén. A románok is ugrásra készen vártak, mikor terjeszkedhetnek. Szerinted meddig lehetett volna elodázni a háromoldalú támadást Mo ellen, ha felbomlik a monarchia (ez ugye szükségképpen megtörtént), s körbe vagyunk véve (akkor már) külső és belső aggresszorokkal? Az osztrákok nem segítettek volna. Mondjuk ha akartak volna se tudtak volna. De ez tényleg csak "mi lett volna, ha" játék.
Kozmopolita módon nem lehet nagyhatalmat játszani.
Szövetségi államhoz pedig kell például kiegyezés. Kiegyezést pedig az ország nélkül csak politikusokkal nehéz keresztül vinni.
A németek jelenleg nem "mernek" komolyan játszani, pont a felsorolt okok miatt...
A lelkiismeretnek sajnos van szerepe, mert mint ahogy mar előtted sokan rajöttek , a lakosság pont azokat a törekvéseket támogatja ami nem ütközik a lelkiismeretével (Taylor), legalábbis demokráciákban.
(A legutóbbi híreket meg meglátjuk, mivel halljuk egy ideje ezt a erősebb kozpontosítást, mivel ahhoz hozzá kéne nyúlni a mezőgazdasági támogatáshoz is, ami francia érdeket sért. Szal hiszem ha majd látom.)

A feldarabolás megmagyarázható, de mivel a wilsoni elveket hangoztatták, és abba belesz*tak ezért van egy rakás olyan határ európában ami állandó konfliktusforrás. Ehhez pedig láthatóan senkinek sincs sem kedve sem ereje sem bátorsága hozzányúlni.

A monarchia sosem jelentett fenyegetést a nyugati hatalmak gyarmataira. Olaszországot részben mi segítettük hozzá, a vörös tengeri "gyarmatunk" lehetőségét pedig maga az uralkodó vétózta meg ami az akkori flottafejlesztés érdeke lett volna (Miksa főherceg javasolta végül nem lett belőle semmi.) Később egyetlen expanziót hajtott végre Bosznia. Gyarmatosításra pedig képtelen volt. Magyarország a monarchiánál lényegesen kisebb erőt képviselt (volna).
Egészen más húzódott a háttérben.
Swen

Nevetseges vagy...
"akkor sem valtozom" ...es kozben dobbantottal a labikaddal, mint a keteves kisfiam? :D

Valtozni meg valoszinuleg nemikepp fogsz, mert az okos ember a tapasztalatai altal es a tudas megszerzesevel folyamatosan valtozik. A viselkedese, a velemenye, az erzesei, az indulatai...
Nezd csak meg az Orban, mennyire mas volt huszonevesen, mint igy negyvenen tul!

En sem cserelnek Veled, Te sem velem, ez perfect, hiszen azt jelenti, mindketten jol erezzuk magunkat a borunkben. Akkor? Van ertelme ilyen kijelentesekkel vagdalkozni?

En mar elmondtam, hogy ertelmes embernek tartalak, csak neha elobujik beloled ez az oteves szint...nem kellene. A velemenyed eleg jol ki tudod fejteni enelkul is.

Na reszemrol ennyi, mielott kiutod a szemem a homokozolapattal:D
"Nincs még egy olyan ország, ahol ennyit foglalkoznának a naaagy nemzeti gyásszal, mint ebben a deformált, depressziós innen-onnan összesereglett embertömegben."
Ez nem igaz. IRA, ETA, Rigómező stb. Mindenhol Európában vannak akik sokat foglalkoznak a maguk nagy nemzeti gyászával. Néha vezet valahova, néha nem.
A Trianonozás tényleg nem vezet sehova.

Cosumel, eszembe juttattad, hogy szeretem a humorodat:) Télleg. És nem, te nem vagy bántó, mert nem érzem az ártó szándékot. De elég is ennyi, nem kell ennyi off.
Kedves CSSZV!

Majd ha lesz magyar egység akkor azt ünnepeljük, addig marad a trianon emléknap - kb. örökre, de ez mellékes. A "hatásai hamarosan meg is szűnnek" alatt pontosan mit értesz? kb 3 millió magyar él a környező országokban (nagyjából annyi mint 1920-ban), ez a nemzet negyede, ők vhogy nem akarnak megszűnni, pedig mindenkinek könnyebb lenne.

A felbomlás törvényszerű volt, de a határokat tisztességesebben is meg lehetett volna húzni, ahogy pl. Hitler és Mussolini uraknak érdekes módon sikerült is Szlovákia és Románia esetében - örök szégyene a demokratikus nagyhatalmaknak, hogy nekik ez nem jött össze.
Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 21:28:46

Apró bibi az okfejtésben. Ha magyar nemzetállam kerül szóba, mindjárt melékerül a nacionalista, vagy akár még komolyabb jelző is.

Ha szlovákról, vagy szerbiáról esik szó, természetesen igazuk van,- mondják az elébb még nácizók.

Ma már nincsenek nemzetállamok. Vannak olyanok, ahol még sok a "gyári" elem, de már alig.

Még mielőtt megkapnám a mélymagyar jelzőt: megemlíteném, hogy alig-alig.... de annak érzem magam. Jobb lenne egy erős állam polgárának lenni. Nem helyeslem az ellenségeskedést, de az se tetszik, ha felkent vezetőnk nyelve körbenyalja a 93 ezer négyzetkilométerre belógó seggeket.

Azt tartom, hogy magyarok, szlovákok, szerbek, stb együtt sírunk, együtt nevetünk. Tudunk mi frankón együtt élni, néha még egy családban is!

Üdv
Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 20:15:04
Kristl:
"Trianon régen volt, hatásai gyengülnek, hamarosan meg is szűnnek. Értelme piszkálni nulla. Sőt, kifejezetten káros.

Nincs még egy olyan ország, ahol ennyit foglalkoznának a naaagy nemzeti gyásszal, mint ebben a deformált, depressziós innen-onnan összesereglett embertömegben. Vagy hallottál német egység napjáról? Esetleg Ír egység napjáról? S még sorolhatnám... Nem halltottál. Mert nincs. Egyedül itt keseregnek, és provokálnak egyesek ezzel a baromsággal. S mindezt "felelős", "ejrópéer" (rotfl) politikusok. Eszem megáll.

Ráadásul aszongya' igazságtalan. Bakker. Ahhoz képest, hogy vesztes aggresszor ország voltunk, még igencsak könnyen megúsztuk."

A török uralom még régebben volt a hatásai még sem múltak el. És éppen az ilyen gondolkodásmód miatt nem tette magát túl a magyarság nagy része a trianoni békén sem. kb. 45 évig ki sem volt szabad mondani azt a szót, hogy Trianon. Éppen ezért nem gyengülnek a hatásai, sőt még csak most kezdődik az egésznek a feldolgozása.
Arra, hogy nincs még egy ilyen ország, az egyik dolog az, hogy ilyen mértékben talán csak a lengyelek szívták meg anno, mikor feldarabolták őket. Meg most érezhetnek valami hasonlót a szerbek.
Ja az íreknél meg ottvan az Észak-Ír kérdés, ahol nem tökölnek évekig fegyverrel harcoltak. És ott figyelnek a hagyományos nyelvre, a kelta gyökerekre. És az amerikába kivándorolt írek is elég szépen tarják a kapcsolatot az otthoniakkal.
Ja és a békeszerződés igenis igazságtalan. De ha ez eddig nem volt világos akkor már késő.
Ja és nem egység napja, hanem összetartozás napja.
frundsberg 2007.06.03. 21:40:57
Egyre kevéssé jelentős, hogy melyik államban él a magyar. Mint ahogyan a szlovák és a román is.
S ha erősödik az eu, esetleg záros határidőn belül létrejön a tényleges unió, már abszolúte mindegy, hogy az országon belül Hungária state-ben él-e Józsi bácsi, avagy Románia state-ben.
Nem eltűnnek, hanem az európai egységesítés miatt egyre közelebb kerülnek újra. Ezt értem a hamarosan meg is szűnnek alatt, nem az eltünésüket természetesen.

Európai egységnek meg muszáj létrejönnie. Ha nem történik meg, akkor nagyon is lemaradunk minden téren. S ez szerintem egyik tagállamnak sem érdeke középtávon.

Tisztességes határhúzás. Tisztesség, igazság, szégyen? Politika. Érdek. Mindenkié. Kivéve minket. Hitlernek és Mussolininak kábé mindegy volt, mi van itt, amíg a logisztikai központ szerepét eljátszuk, a magyar szájat meg némiképp be lehetett tömni vele. Érdek. Politika.

Felesleges, és szerintem botorság is tisztességről és igazságosságról (vagy éppen igazságtalanságról) beszélni ezzel kapcsolatban. Törvényszerűségről már lehet, hogy érdemes.
Csak a pontosítás miatt:

A felvidéken jelentős szláv lakosság a Vág és Garam völgyében volt a honfoglalás idején, a terület többi része gyakorlatilag lakatlan volt. Itt ún. "erdőispánságokat" szerveztek, amelyek a király tulajdonában voltak. Érdekes módon a Szepesség első telepesi magyarok voltak. A XII. sz-tól felgyorsult a betelepítés a németek mellett Csehországból, Lengyelországból és Galíciából érkeztek szláv telepesek, belőlük alakult ki a mai szlovák nép, némiképp mesterségesen, hiszen a XIX. közepén eldöntötték, hogy a felvidéki szlávság hivatalos irodalmi nyelve a közép-szlovákiai nyelvjárás lesz. Tehát a magyaroszág északi részén élő, különböző eredetű szláv csoportokból jött létre az új nemzet.

Természetesen egy-egy területre jogosultságot csak a pillanatnyi etnikai arányok adhatnak, így ennek ma már nincs jelentősége, de muszáj volt adni a népművelésnek. Mondanom sem kell, hogy a hivatalos szlovák álláspont ettől eltér...
Ajtony 2007.06.03. 21:46:12

Egy-két betű kimaradt:
mellékerül
szlovákiáról
A "felbomlás törvényszerű volt" téma rendesen ki lett vesézve még anno a kiegyezéses posztnál (Egy másik ünnep óhajtása), ezért inkább csak egy apró megjegyzést tennék...

A megoldásként, vagy célként lebegő autonómia elérése azért sem lesz egy könnyű menet, mert valahányszor fölmerül ez a téma Brüsszelben, akkor az a válasz, hogy jó-jó, kellenek kollektív jogok, meg autonómia, de akkor mihez kezdjenek a több milliós muzulmán tömegekkel, és afrikai bevándorlókkal
(lsd. Németország, Franciaország, Anglia).

Ha nagyon látványos sikereket érne el az EU-ban valamely kisebbség (pl magyar, katalán), akkor nehezebb lenne megmagyarázni a már említett bevándorló népcsoportokkal, hogy akkor ők miért ne építsenek még több mecsetet, stb.

Szóval elég szkeptikus vagyok EU-szintű kisebbség-politikában, tényleg csak abban lehet bízni, hogy szép lassan azért maguktól is belemennek kedves szomszédaink.

félig off:
Valahol azt olvastam, hogy Hollandiában minden harmadik születő gyermek a Mohamed nevet kapja... :S
Ja, és hogy a hollandok között egy csomó végleg el akarja hagyni Európát, és kimegy Kanadába, Ausztráliába.
(ez csak a kisebbségről, meg bevándorlásról jutott eszembe)

Magam is úgy gondolom, hogy Európának egységesülnie kell, de az egyes államok kurvára nem akarnak. Szvsz. a határon túli magyaroknak rohadtul nem mindegy, hogy hol élnek - azért elég nagy sivalkodás lenne a csonkamagyarok között, ha egyszeribe mindenki fogná a cókmókját azt átjönne és evenné a nyugdíjat. Tetszik-nemtetszik ők másodrangú állampolgárok a saját hazájukban, és ezzel nehéz felhőtlenül boldognak lenni.

Fentemlített diktátorokat senki nem kötelezte arra, hogy kinyalják a magyarok seggét, de a bécsi döntések úgy születtek, hogy vitték a felek a térképeket, népszámlálási adatokat leültek, azt meghúzták a vonalakat - jobban valszeg nem is lehetett volna. No ez nem volt Trianonban...
Egyébként semmi sem változik.
Lehet, hogy nincs is fejlődés?
Mindenesetre tanulságos kis párhuzamgyűjtemény.
index.hu/velemeny/imho/lsz70603/
Ajtony 2007.06.03. 21:46:12
Állj! Nacionalista a román meg a szlovák is. Mondják. Én mondtam ilyent? Vagy akkor nem az én okfejtésemben van a gond? A nacionalista meg a náci között óriási a különbség. Én tudom, ez hogy jön ide?
A méjmagyar jelző korántsem neked jár. Legalábbis eddigi, itteni munkásságod alapján részemről nem nagyon. Rövidke emlékezetemben nem ragadt meg olyan momentum, ami miatt neked most kiosztanám. Éppen arról papolok, hogy igenis képesek vagyunk egymás mellett élni, hiszen ezer éven át megtettük.

"de az se tetszik, ha felkent vezetőnk nyelve körbenyalja a 93 ezer négyzetkilométerre belógó seggeket"

Ez pontosan mit jelent? Mit érünk el azzal, ha nagy hirtelen előkapjuk a szekercét, és elkezdjük döngetni a fapajzsunkat vele? Származik belőle bármi előnyünk is?

Vagy éppen elég indok rá, hogy egyesek tényleg olyan méjmagyarok, hogy ők mindenképpen krokodilkönnyeket akarnak ejteni a máriaországa feliratú nagymo alakú kitűzőikre?

Ez kb. olyan, mint az oroszo. & szovjet hősök emlékműve. Nem elég indok, hogy egyeseknek nem tetszik, ha egyszer annak bolygatása hátrányára válik az országnak. Nem szolgálja az érdekeinket a felesleges farokelőkapás és megcsóválás. Pragmatikusabban kéne ezeket a dolgokat kezelni a kedves méjmagyar ellenzéknek is. Mert szerintem ez így eléggé bőgatyásos, karikásostoros, szőrénlovatülős, szerintem.
>>> sííípúúúú
Na ez a jelenlevő Kádár-korszak szelleme.
swen:
1) oké, leszállok, biztos túlpoörögtem. kicsit el is szégyeltem magam, ezért most visszanéztem )érdemes...), történetileg, miért alakult így, és megint kiverte a biztosítékot az első néhány hozzászólásod, elnézést kértem magamtól, és igazat adtam magamnak. Mindenesetre, a mai entrée-d ellentmondani látszik annak, hogy nem vagy OV rajongó. Lehet, hogy csak nem tudsz róla :-) mindegy.

2) csak egy nicken írogatok, tényleg. lehet, hogy volt olyan hozzászólásom is, amivel éppen valamelyik meggyanúsított kollégának mondtam ellent, bárki is legyen az. Általában szeretek ellentmondani.

3) elég szánalmasnak tartom előrántani a "bántják a szegény nőt" nyafogást. inkább védd meg magad, és pl. mondd meg mit értesz "ne plebizd" alatt, annak fényében, hogy OV magát plebizi. És ha megmagyarázod akkor majd nem bántanak...

táltos 2007.06.03. 22:06:20
Ha a kádár-korszak szelleme azt jelenti, hogy mellőzzük a felesleges farok-méricskélést, és inkább az ország gazdasági- és politikai érdekeit helyezzük előtérbe, akkor bevállalom.
Amúgy meg szimpla baromság ez az értékítélet.
Az érdek olykor nehezen indokolható és feszültséget eredményez. Érdekek mentén csak és kizárólag nem lehet politizálni.
A bizalmatlanság bármilyen nagy egység meg megbékélés felé pedig innen is ered. Nem véletlenül.
Egységesíteni pedig nem lehet amíg a régi problémák élnek.

A Romániai eu tagsággal sem kerültek hozzánk egy cseppet se közelebb az erdélyi magyarok, sem a patriumiak sem a csángók sem pedig Szlovákia tagságával a felvidékiek.
Mint előttem írták az eu inkább erőtlenebb lett a nemzetiségi kérdésben mint erősebb. Ha románia kívül marad és leszakad , hamarabb meglett volna a székelyek jogos autonómiája úgylehet.

A szlovákiai gazdasági sikerre és magyarország leszakadására válaszul nyakunkon az ujszlovák nacionalizmus mintegy mellékesen és, mondhatni
törvényszerűen. Hisz a magyar név mellett nem a testvér vagy a közös múltal bíró barát szerepel sokak fejében, (és nem is azt erősítik) hanem az ellenség. Milyen közös érdekünk lehet nekünk velük?
Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 22:04:07
Javítás:
--
Állj! Nacionalista a román meg a szlovák is, ezzel nincs is semmi gond.

"Mondják". Én mondtam ilyent? Vagy akkor nem az én okfejtésemben van a gond?
--

Azaz szerintem is nacionalista. A mondják az már a náci jelzőre vonatkozik, s mint láccik később, nem értek vele egyet.
Kristl 2007.06.03. 22:14:29
Pfff... Most éppen az én elméletemnek (ami persze nem az enyém, gondolom, csak egy a sok közül, amellyel egyetértek).

Komolyan kiragadott esetekkel általánosítunk?

"Hisz a magyar név mellett nem a testvér vagy a közös múltal bíró barát szerepel sokak fejében, (és nem is azt erősítik) hanem az ellenség."

Szerinted ez valós? S szerinted ezt nem táplálja pl. OV & slepp törekvése? Éppen azért kéne szembemenni a természetes nacionalizmussal, hogy ne kiáltsák ki bűnbaknak ott a magyarokat. Nem kell kussolni, s nem beszélni a problémákról. Csak nem kell feleslegesen újabbakat sem kreálni.

"Milyen közös érdekünk lehet nekünk velük?"

Minden. Mivel egy térségben élünk. Közösek a céljaink. Segíthetjük is egymást, nem csupán versenyezhetünk. (ami önmagában nem árt) Nem véletlenül alakult a Visegrádi Négyek. Csak azt sajnálom, hogy gyakorlatilag szünetel.

"A Romániai eu tagsággal sem kerültek hozzánk egy cseppet se közelebb az erdélyi magyarok, sem a patriumiak sem a csángók sem pedig Szlovákia tagságával a felvidékiek."

Románia még eléggé friss. Ha beindul a schengeni rendszer, sokkal közelebb kerülnek. Könnyebb átruccanni. Már most is. Látogatóba is. S tapasztalataim szerint nem is fogadnak annyira ellenségesen. Illetve elenyésző az ilyen probléma. Ez szlovákia esetében pláne, hatványozottan igaz.

De félreértés ne essék, mindig lesznek olyanok, akik a magyarokat okolják majd mindenért ott, mint ahogy itthon is van aki a zsidókat, van aki a románokat, franciákat (lásd trianon miatt van minden), van aki a cigányokat okolja mindenért. A kérdés az, hogy mennyire, és milyen politikai erők állnak majd mögé.
faszán le lett offolva ez a post, de azé érdekes. trianon kérdésében nem kellene úgy rárontanotok egymásra, mint ovi szerint a baloldal a nemzetére:) kristl és wonder shit iron wild ace is jókat írtok:)
Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 22:04:07

Nem kell ennyire magadra venni, csak nálad jutott eszembe. A náci ebben a szövegben a lustaság, csak rövidítettem a nacionalistát.

Mindenkitől kérdezem: a náci valami mást jelent?

A körbenyalós arról szól, amit írtam. A huszadik század magyar "molotov-ribbentrop paktuma" volt a teljességgel kidolgozatlan alapszerződések "Lacibácsis" aláírása.
Azóta is megy ez a hülye stílus. Tessék tudomásul venni, sokáig nem volt miért fejet hajtanunk (ma az ötezres sereg miatt talán).

Jó alapszerződés tartalmazta volna a kisebbségekkel kapcsolatos minimális , és jogos igényt.
Na ez a körbenyalás!

A mélymagyarozás pedig csak bosszant.
Tetszettek a tarsolyok, és a tarsolylemezek. Most a mélymagyarozók miatt nem hordhatom. Tetszett a bocskai. Azt se hordhatom, mert jelzőt kapok.
Az a qrva általánosítás!!!(nem neked szól)

Marad az irigység: stájer rokonaim büszkén hordják az ünnepi népviselet hagyományos öltönyét (stüszi vadászos kicsit). Nem csak otthon.

Üdv
swen, ki az a másik csaj, akiről beszélsz? hüjén fogok az örök wild ace mezőkre távozni, ha nem tudom meg:)
Jó éjszakát mindenkinek!

vaffi, kiderült a fentiekből:) n_a-t vádoltam meg azzal, hogy whale rider másik nickje, közben cosumel magára vette a dolgokat helytelenül, mert ő eszembe sem jutott, majd whale rider közölte, hogy éppen külföldön egy háztetőn ücsörög és nincs mellette n_a, így aztán minden világossá vált, három nő támadt szerény személyemre.

Nem lep meg. A nők már csak ilyenek, alapból utálják a náluk fiatalabbat, szebbet, vékonyabbat:PP Ha már okosabb nem lehetek, legalább szebb legyek, basszus:)
Én hordom az atillát minden ünnepi alakalomkor. Aki ennek alapján ítél meg, azt leszarom. Szvsz. minden normális embernek fel kéne lépnie az ügyben, hogy nemzeti jelképeink (viselet, zászlók) ne váljanak a széljobb csőcselék prédájává. Uff.

CSSZV: igen, sokat normalizálódott a helyzet, és a magyar turistát (meg a vállalkozót) szívesen látják, de neked nem kell ott élned másodrendű állampolgárként a HTM-nek meg igen, és ez igen nagy különbség. Itt nem arról van szó, hogy egy hülye rádszól a kocsmában, hogy miért beszélsz magyarul, hanem egyetemről, autonómiáról, egyenlő esélyekről...
vaffanculo 2007.06.03. 22:36:14
szét van offolva persze, sokkal több taglalni való nincs azon, hogy OV nem nézett körül, mielőtt Patríciusosat, plebseset kezdett játszani. :D

Én személy szerint nem érzem lerohanásnak sem Kristl, sem Ajtony, se mások megjegyzését, kivéve talán táltos kádáros, de egyáltalán nem szellemes benyögését.

Remélem ők sem érzik annak. Részemről az, aminek látszik. Próbálom kifejteni a gondolataimat, és elolvasni másokét. Azaz eszmét cserélünk. :D

Ajtony 2007.06.03. 22:37:19
Ok. Akkor nem veszem magamra. :) A náci mást jelent, mint a nacionalista. Az én olvasatomban. Nacionalista az, aki pölö elsőrendű problémának érzi, hogy magyarországon minden ki legyen írva magyarul, hogy mindenki tudjon magyarul, aki itt él, hogy a hivatalokban ilyen nyelven follyék a diskurzus. Stb. Esetleg belefér egy leheletnyi szeparatista attitűd is. A náci... nos azt láttuk, mit művelnek a kisebbségekkel. Nem is kell részletezni szerintem.

A kétoldalú szerződések valóban nem a legjobbak. Lehetne rajtuk javítani. Nem is kicsit. Ezzel teljesen egyetértek. De mi az, hogy nem volt miért fejet hajtanunk? S milyen 5000-res seregről beszélünk?

Nemtom', én nem gondolom senkiről első körben azt, hogy baromira méjmagyar, ha bocskaiban feszít vki. Sőt. Nekem is tetszik a cucc. Mondjuk Csurkáról nem feltételezem, hogy nem azért veszi fel, de az más kérdés. :D Amúgy meg szerintem tegyél magasról arra, hogy milyen jelzőt kapsz a bocskai vagy a tarsoly miatt.
Egy dologra érdemes figyelni. Ha mikrofonos bocskaisat látsz, kerüld el, nehogy velük azonosítsanak. :D
Ajvé' asszem' március magasságában volt a Nyugati téren valami pár napos banzáj, no ott aztán voltak igazzy tarsolyos, bocskais, trikoloros arcok. Érdekesen nézett ki a szürke, kopott öltönyhöz felvett nemezsapka. :D

vaffanculo 2007.06.03. 22:37:57
Szerintem cozumel-ről beszélt.
Nem róla, vadász. Whale riderről.
Kiragadott esetekkel általánosítunk? Szerintem az állami vezetők által generált hangulat nem kiragadott eset. De ha itt tartunk egyebkent, pont ezt csinalod, ha valaki tragédiaként élné meg trianont máris nekitapadsz mert jaj mit szólnak a szomszédok. Ekkora tolerancia nincs bennük? Akkor mit akarunk velük tulajdonképpen?
Szerintem OV és köre nem táplálja a Slota és Fico féle elmebajt. Saját jól felfogott érdekük miatt ilyenek. Ugy is fogalmazhatok hogy ne legyünk már mindennek oka :). Merj kicsi lenni, keress okot az országhatáron túl.

Egyebkent a liberális gazdaságpolitika mellett nekünk nem barátunk egyik se, hanem versenytársunk. Az a cég ami oda megy, az nem ide települ és fordítva.
Jelenleg nincs semmilyen összahang a külpolitikai törekvésünk és a gazdaságpolitikánk közt.

Vaffanculo, stb.
Kicsit zavaró már ez a személyeskedés, nem lehetne leszállni a másikról?
De részleteztem 3 kommenttel feljebb.
frundsberg 2007.06.03. 22:54:09
Pfff... itt nálunk hemzsegnek a román, szlovák, német, és a különböző cigány és roma tannyelvű egyetemek, mi? Nem értem én ezt az egyetem-hype-ot. S egyre kevésbé. Jöhet ide tanulni. (Mostmár) Már persze, ha tényleg magyarul szeretne tanulni.

Az egyenlő esélyek, és az autonómia természetesen szükséges és kívánatos. S ezen mennyiben segít, ha burkoltan is, de megkérdőjelezzük a Szlová állam létjogosultságát? Mennyiben segít, ha mi itt busongunk még trianonon egy kicsit? Csak kérdem...
swen köszi az infót, most má mindent tudok:). azé ne csüggeggy, mer a nők ijenek, mi így is imággyuk őket:)
bocsi a sok uffér és a szeméjeskedésekér.
Mivel Ajtony aludni tért, megpróbálom értelmezni helyette az 5000-es sereget.

Szvsz a Magyar Honvédségre gondolt, mind a térség legkisebb katonai erejére, amelynél a "Térdre, szopáshoz!" lesz a vezényszó, ha Slota szlovákjai tankraszállva leruccannak Budapestre...
Kristl 2007.06.03. 22:59:49
Éppen ez az, hogy ha nem muszáj, akkor ne tápláljuk, ne adjunk rá okot, hogy mondhassák, "tessék, télleg, vigyázó szemetek délre vessétek szlovák testvéreim". De oké, legyen így, busongjunk még rá. Emlékezzünk meg trianonról (mintha az nekünk olyan kibaszott jó lenne), kinek lesz jobb általa? Azon túl, hogy persze a Fidesz és a KDNP ezzel is az országhatáron belüli hangulatot akarja továbbrontani?
Én is nő vagyok és remélem, sosem leszek olyan rosszindulatú, mint ők. És ezzel le is zártam a dolgot, ők persze nem zárják le sohasem, a következő hozzászólásomnál leostobáznak megint. Nyilván így akarnak nagyonokosnak látszani. Kispályáznak sajnos, nincs bennük semmi nagylelkűség.
frundsberg 2007.06.03. 23:07:15
Ahm, értem. Bár ez nem nagyon számít. Amikor kicsit jobb volt a helyzet, akkor is térdre szopáshoz lett belőle. Nem nagy ügy. S eléggé kevés az esély egy ilyen NATO-n belüli fegyveres konfliktusnak. :D Szerencsére.
Tehát ha véletlen bezárnak majd pár magyar túristát ok nélkül, vagy megvernek akkor köszönjük meg hogy hozzájárulhattunk a szlovák egységhez.

Lehet bármit azon tovább rontani, hogy ilyen erők vannak hatalmon?

Szerintem illuziokat kergetsz és mindenki aki ezen a véleményen van, az elvakult nacionalizmusnak nem kell valódi ok.
swen, dontvoribíhepi:). 1ébként cozumel és bálnalovas hsz-ei sztem jók szoktak lenni szvsz.
Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 23:08:44
sztem jót szóltál. legyen trianon emléknap, ha elég sokan akarják (nekem pl. tökmind1). de abban a pillantban, ahogy politikai célra használják, már az egészet el is kúrták.

CSSZV:

Német tannyelvű egyetem van Magyarországon. Az egyenként 10-15.000 fős nemzetiségeket meg talán nem kellene egy kalap alá venni a félmilliós szlovákiai és másfélmilliós romániai magyarsággal - ezt hagyd meg a román és szlovák politikusoknak. Egy ekkora közösségnek egyszerűen JÁR az anyanyelvi felsőoktatás.

"Jöhet ide tanulni" - csak nem jogosult kollegiumra, ösztöndíjra stb., meg miért kellene átjönnie egy másik országba? Arról nem is beszélve, hogy tömeges megjelenés után megint jöhetne a pampogás az élősködő HTM-ről.

A trianon emléknap természetesen ne segíti elő az autonómiát, de ha nem lesz, akkor sem kerülünk hozzá közelebb. Viszont a HTM számára lelkileg fontos (mint a Magyar Igazolvány, kettős állampolgárság), mert végre tartozna egy kicsit vhova, és nem azt érezni, hogy se itt, se ott nme látják szívesen...

off. csak úgy:
Vasárnapi Újság
1904. május 22. 21.sz.
364. oldal

„Szerkesztői üzenetek.

«Egy előfizető.» Linek Lajosnak lapunk 19. számában közölt s a király budapesti fogadtatását ábrázoló rajza s rajta különösen a tábornokok s a polgármester alakjai nem eshetnek az alá a kifogás alá, melyet felhoz ellenük. A rajzban egy jeles művésznek sajátságos modora és felfogása érvényesül; ha ebben bizonyos humor van, az még nem hiba. — A mi azt a panaszát illeti, hogy csupa fényképeket közlünk s nem metszeteket, erre vonatkozólag megjegyezzük, hogy ma már a legelső angol, franczia, olasz és német képes ujságok is csak ritkán közölnek metszeteket. De meg e fényképeket, mielőtt reprodukczió alá kerülnének, művész keze dolgozza ki s így azok is művészi kép számba mehetnek. Egyébként a Linek rajza se fénykép ám!”
Képekkel gondok régen is voltak.
Kristl 2007.06.03. 23:14:14
Nem igazán értem, hogy ezt honnan szűrted le.

Természetesen nem van jól. (BTW a Slota-Fico tandem kb. olyan, mint egy OV-Csurka kormány lenne... belegondolni sem túl jó)
Én csak azt mondom, hogy minek provokálni, ha nem muszáj? Mit nyerünk vele? Semmit. Akkor felesleges. Persze, ha gond van, be kell szólni. Amúgy meg minek? Még mindig azt nem értem, hogyha a szlovák nacionalisták bántják szegény magyarokat, akkor mit nyerünk azzal, ha még lovat is adunk alájuk?
Inkább a kétoldalú tárgyalásokat kéne erőltetni, nem az egyoldalú provokációkat. Szerintem.
a Slota-Fico-Meciar triumvirátus sokkal súlyosabb, mint egy OV-Csurka. Csurka sose írt tankrohamról, OV pedig nem állt vele össze. meg egyáltalán.
Tóta W. Árpád · 2007.06.03. 23:28:35
Igen, ez igaz.

A többit holnap, már túl fáradt vagyok az okoskodáshoz. Mindenkinek jóéjt!
Jelenleg Slota a második legnépszerűbb politikus Fico mögött, és sokkal súlyosabb eset, mint Csurka.

Amikor magyarozik, buzizik stb. azt azzal szokták elintézni, hogy biztos megint sokat ivott... politikai kultúra. Persze ők 8%-os gazdasági növekedéssel hasítanak, szóval lehet, hogy igazuk van. A politikus amúgy is mindenhol hülye és tolvaj, ők meg nem játszák meg magukat, de eközben hagyják működni az országot. Bohócokat a parlamentbe!
Most fenntartás nélkül csatlakozom CSSZV-hoz: Jó éjt!
Csoda-Szarvas-Vadász 2007.06.03. 21:18:13

pontosan ez az, ami az agyamra megy nálad...
mindenhez hozzápampogsz félművelt módon...

az 1953 június 17-ei berlini felkelés is már a szétszakítást akarta megakadályozni többek között...

ennek emlékére tették erre a napra az általad említett (kivívandó) német egység napját...

ezt tartották egészen 1990-ig...

pontosan az ország szétszakítottságát felpanaszolván...

aztán ugyebár 1990 után panasznap helyett ünnep lett, de más napon...

van elég itt némely fejekben, ne terjeszd te is a sötétséget...

nem muszáj mindenhez gondolkodás nélkül visszakézből hozzábüffenteni (ez tetszik, ezt megkopirájtolom) tartalomgenerálási célokból..
swen, figyelj jobban, nem ő volt a háztetőn...
n_a-ra utalva mondta, hogy hacsak ott nem...
viszont humornak olykor kurva jó a szöveged...
swen: ez sem nyert :-) de gondolom, csak poén volt. lassan kezdelek kiismerni. csak ENNYIRE fáradtnak kell hozzá lennem, mint most, 3:50-kor.
Jaj lyla, gondolod, hogy nem értettem? Gyakran humor próbál lenni, amit írok, a szövegben ott bujkál a mosoly, csak nem annyira akarjátok észrevenni és jönnek a támadások. Na, az én Istenem legyen veletek.
"a Slota-Fico-Meciar triumvirátus sokkal súlyosabb, mint egy OV-Csurka. Csurka sose írt tankrohamról, OV pedig nem állt vele össze. meg egyáltalán." :D nem mondod! fíha, ez aztán a mentőöv. ami nem láccik elsőre a kocsmaasztal mellől az nincs is? node mindegy, uncsi ez az egész.
Trunks:

A Horthy rendszernek pont az volt a hibája, hogy vissza próbáltak hozni egy piacképtelen arisztokráciát előjogokkal. Az eredmény meg is látszott pl. az akkori Magyarország hadseregének felszereltségén. Az egy nosztalgiahadsereg volt. (Pontosan ugyanez a szituáció a lengyeleknél.)
Hogy kinek kellett volna jogokat adni? Abban az időben már illendő volt mindenkinek.
Voltak szép dolgok, voltak rosszak is. Gondolkozz árnyaltan.
Van egy 5letem. Ahhoz hogy a két vezír közül ki lehessen választani az igazit, ime egy módszer.

Egy szép de tökéletesen elszigetelt jól bezárt szobában, mindenféle külső kommunikációs lehetőségtől megfosztva baloldalra ültetni ezt a szocialita érzelmeket tettető kapitalista milliárdost, a másik oldalra meg a cezaromán polgári hölgyeimésuraim újtöbbség marhanagymagyar patriciust.

A szoba közepén egy asztal rajta egy szelet kenyér, meg egy pohár bor (lehet valami finom akár a szölőbányából is, mind1). A lényeg meg kell győzni egymást kinek fontosabb enni-inni.

Az első órákban jönne a fellengzős, nagyarcú, parasztvakítós típusduma, aztán ahogy az ehség és a szomjúság eluralkodna, egyre őszintébb reakciók lennének.

Attól a ponttól lenne izgalmas mikor a két "nagyember" rájönne itt nem tudnak a hatalmunkkal üzérkedni, nem elérhetők a talpnyalók és az alapeljárásként alkalmazott korrupcióval sem mennek semmire.

Vajon verekednének? Vagy inkább megvárnák sunyin amíg a másik elalszik és lopva lenyúlnák a kaját és a piát?
Esetleg simán osztoznának?
Melyik őrülne bele hamarabb hogy semmit sem tehet magáért?

A kiséletről készült filmet akár kötelező tananyagkét is fel lehetne használni...
Csoda-Szarvas-Vadász:

Trianon régen volt. 1848 is, mégis megemlékezünk róla. Annak hol vannak a hatásai? Én azt mondom, hogy Trianonnak máig van hatása, és nem csak amagyarok számára, hanem egész Közép-Európa számára. Itt van egymás hátán egy rakás aprócska nép, teli frusztrációval. Az oka Trianon.
Azt akarták, hogy a térségben csak gyenge országok legyenek, mert akkor biztos béke lesz. Hát nem. A gyenge térséget lazán lerohanták a németek, aztán az szovjetek. Trianonnak drasztikus hatásai vannak. A Monarchiának soha nem szabadott volna megszűnni, vagy legalábbis kellett volna ide egy megbízható, stabil középhatalom.

Trianon forduló pont az ország és Közép-Európa történelmében. Foglalkozni kell vele, tanulságai vannak. Akárcsak a holokausztnak.
"krtek"-agyament!!::::))))JOOÓÓÓÓ!!!
frundsberg:

A hitler és mussolini uraknak sem sikerült olyan jól az a korrekció. A második bécsi döntés nem annyira a magyaroknak szólt. Nincs mit megköszönni nekik. (Kb. a magyarság fele Romániában maradt. Egy darab csont volt, amit odavetettek rágcsálni. Önmagában is sértés.)
Heh:

Csurka támogatottsága sosem érte el a dicső hármas akármelyik tagjának támogatottságát odaát.

Orbán pedig nem igazán lépett túl emlékeim szerint a kozmopolitákkal is szót értő európai politikus keretén.
A Benes-dekrétum felemlegetése és kritizálása nem az ugyanis.
( Már csak a firkálmány alap természete miatt sem. )

Amit pedig bele "hiszünk" vagy magyarázunk az nem a másikról árulkodik hanem magunkról.

Csoda-Szarvas-Vadász:
Vannak emberek akikkel nem lehet és ennélfogva nem is szabad tárgyalni, legalábbis harmadik fél bevonása nélkül nem.
Ehhez hozzá jön az is, hogy amíg a magyar politika idehaza sem tudja mit akar, addig azt kifelé sem tudja képviselni.

Egységes-Európa célkitűzésünk mellett például meg lehetne próbálkozni közvetíteni kelet és nyugat közt, ha valóban számítunk, mint ahogy elő próbálják adni egyesek.
Esetleg nem az USA seggét nyalni amikor csak lehet az általános vezető európai államok kritikája ellenére... lásd öbölháború V2.0 .
Meg ehhez hasonló dolgok.
Akkor lesz itt jobb világ ha egy ilyen könyv kb 300 példányban fogyna el.
Szent Orbán: Szõlõmûvesek,kádárok, kocsmárosok védõszentje. Uff.
Látva, hogy folytatódott a diskurzus, én is hozzászólnék:

Ofc:

A második bécsi döntés "nem annyira a magyaroknak szólt", akkor kinek? A helyzet egy román-magyar háborúval fenyegetett, ki is kaptunk volna, de a németeknek nem volt érdekük a zűrzavar. Mivel a felek képtelenek voltak megegyezni, így ők döntöttek. Az eredméy: 43.000 nkm, 2.500.000 lakos, ebből 1-1.200.000 magyar, Román fennhatóság alatt maradt 400.000 magyar. Mi kurva jól jártunk, szerintem. Egyébként nem akartam nekik megköszönni, csak rámutattam arra, hogy két diktátor is tudott jobb döntést hozni, mint a demokráciák.
Trianon nélkül sem lett volna stabilabb a térség. A koncepció az volt, hogy a belső gyengeségekkel küzdő OMM helyett, sokkal jobb, ha 3 erős középállamot hoznak létre, amelyek ráadásul komoly érdekszövetségben állnak (jórészt a mi rovásunkra).

A kialakított rendszer az OMM-nél sokkal igazságosabb volt, ami mondjuk nem nagy szó. Ha a határ mentén az etnikai arányok betartásával húzzák a vonalakat, és esetleg megfejelik egy lakosságcserével mára talán már lenyugodtak volna a kedélyek. Persze a Székelyföld kérdése ezzel a módszerrel megoldhaztatlan, de legalább nem az összes szomszédunkkal lettünk volna fasírtban.
Cicero valahol most szúrta magát tökön....
Nem ártana túllépni azon a szemléleten, hogy trianonnal a gonosz bácsik elvették a mi jó kis szentistváni Magyarországunkat. Persze szar dolog elbukni egy birodalmat, de a magyarság tragédiája nem ez.

Kívülről nézve a helyzet így fest:
1910 - lakosság 18.000.000, ebből magyar 54% (tegyük hozzá, hogy mi voltunk birtokon belül...). Tehát vmivel több, mint 9.000.000 magyar uralkodik ugyanennyi nemmagyaron. Ez nyilván nem egy igazságos elrendezés.
1920 - drasztikus átrendeződés. A szlovákok (2 milla), románok (3 milla), szerbek (0.5 milla) saját nemzetállamaikba távoznak. A németeknek (2 milla), ruszinoknak (fél milla) tulképpen mindegy hol lesznek kisebbség.

Szóval durván számolva 5.5 millió nemzetiségi jutott jobb helyzetbe, 3 millió magyar meg rosszabba. A különbözet 2.5 milló fő, és ami fő a mérleg pozitív. Trianon végeredménye pozitív. Persze ha már szétszedünk valamit, akkor szedjük szét jól. Ha a döntéshozók vették volna a fáradtságot, hogy etnikai határokat húzzanak az új Magyarország számára, akkor legalább 2 millió magyar maradhatott volna a saját nemzetállamán belül.

Szóval:
1.az OMM felbomlasztása összességében igazságosabb helyzetet eredményezett, mint annak előtte volt.
2.a magyarokkal kurvára ki lett baszva.
3.lehetett (kellett) volna jobban csinálni.

Csak, hogy Cicero tökei megmenekedjenek...


Bírom, amikor Trianont tekinti valaki az első törésnek az ország történelmében. Könyörgöm, 1526-tól majd' 400 éven át nem létezett független Mo., utána meg kis szünet után jöttek a ruszkik. Tény Trianon jelentős volt, de nem az első. Képzeljük el ha a britek elkezdenének azon izmozni, hogy találjuk meg azt a dátumot, amikortól az Egyesült Királyság nem a világ vezető hatalma, és üljünk nemzeti gyászt!

Nem mintha Trianon előtt valaha is vezető hatalom lettünk volna. Nem innen indult a katolicizmus, majd a reneszánsz, a felvilágosodás és az ipari forradalom. Mindig csak követtük az eseményeket, sosem diktáltunk.
Azért a "vezető hatalom" elég relatív dolog. Magyarország a lélekszáma miatt nem lehetett eleve az, még európai viszonylatban sem (katonailag, politikailag).

Az általad felsorolt eszmeáramlatok nehezen köthetőek egy-egy nemzethez, jelentőségük éppen nemzetekfelettiségükből adódik (nyilván a kezdetekben Itáliának ill. Frasnciaországnak elévülhetetlen érdemei vannak). Eseménynek pedig éppenséggel nem nevezhetők.

Az ipari forradalom pedig geológiailag meghatározott dolog volt: ha van sok vasérced és szened, akkor király, ha nincs szopsz. Angliának, Németországnak volt, nekünk nem. Persze az utolérésre volt elég recept, és azért a dualizmusban pl. a világ egyik leggyorsabban fejlődő gazdaságát sikerült összehoznunk.

Bizonyos szempontból Trianon tényleg a legnagyobb tragédia. A középkorban nem volt ellenfelünk (a tatárjárás két éve az egyetlen kivétel, el is pusztult bele a lakosság tetemes része). A török 150 éve alatt viszont soha egy pillantig sem fogadta el az ország, hogy a megosztottság és a megszállás fennmarad. Mindenki úgy gondolta, hogy előbb vagy utóbb a helyzet rendeződik (a javunkra). S lőn.

A Habsburg uralom pedig nem gyarmatosítás, ráadásul 1711-től néhány ritka kivételtől eltekintve az ország földjét nem tiporta idegen had, és fel sem merült, hogy Magyarország elveszítse magyar lakosait.

Szvsz. Trianon tényleg a legnagyobb, és máig tartó szopás.

Trianon mellett ma sem lehet és nem is szabad elmenni.
Lehet, hogy Mohácsnál is sok veszett, de Trianonnal egy viszonylag gazdag Magyarország vesztette el gazdagságának jelentős részét. Nemcsak a határok tolódtak, meg a parasztok felett az állam, hanem min. az állami vagyon is. A nagyhatalmak nem tartották be a saját szabályaikat (közhelyes példa, aki még nem tudná: hajózható folyó lehetett volna csak határ, és itt van ugye az Ipoly), jelentős számú, az új határ mellett egy tömbben élő magyar lakosság is határon túlra került, stb.
Amellett, hogy a 20-as évek jelszavainak és követeléseinek jelenleg már nyilvánvalóan nincs realitása, és a történtek ellenére a leginkább javítani kéne a szomszédainkkal a kapcsolatunkat, SOHA nem szabad elfogadni a történteket, akármit gondolnak erről a szomszédaink.
A Slota-féle seggfejeknek annyit mondanék, ajándék lónak ne nézzék a fogát, avagy, ha nem tetszik, hogy a megkapott "délvidék"-en magyarok élnek, esetleg magyarul szeretnének egymás között, neaggyisten a hivatalban beszélni - akkor aggyákvissza, nem kényszer a disznótor. Addig is igazoltassa a Slotát a rebisz.
Amúgy sztem Orbánéknak van Plebejus borháza is. Ott tablettás vörösbort lehet kapni kicsit vizezve.

Tök jó amúgy ahogy körbelövik a lehetséges retorikákat. Most az antik Róma van soron. A magyar politikai élet reneszánsza, nyam - nyamm. Kuruckodás már asszem volt, ha jól emlékszem. Alig várom a számunkra kissé egzotikus, de annál izgalmasabb kalóz retorika meghonosodását. Páldául: "Mindenki a fedélzetre", "Pusztuljatok szárazföldi patkányok", stb.

Slotáról meg annyit, hogy sztem le kéne klónozni a mi Kossuth Lajosunkat, mint Ripleyt, valamelyik Alienben.
itt egy másik államkullancs, a sokszáz milliót érő Domokos László:

www.narancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=14823



muskotály küvé:

Jól beszélsz!
Csak kicsit pontatlan vagy Slotával kapcsolatban. Ő Felvidéken keseríti a magyarok életét!

Amúgy igazad van!
A plebejus politika történelmileg baloldali volt, a jobboldal a patrícuis értékeket jelölte. A 20. sz. elejéig ezt senkinek sem kellett mmagyarázni, magától értetődő volt. Princípiumzavarra vall, ha egy jobboldali erő "plebejus" politikát akar folytatni. Sztem már megbánták az "új arisztokrácia" szitokfogalmat, mert OV könyvében a régi arisztokrácia erényeit, valós érdemeit méltatta. Fából vaskarika ez a dolog, mert az "ar" szanszkrit szótő kíválót jelent, úrit. Tehát 1 pozitív rétegfogalom jelentéstartalmát töltik meg negatívval. Elvi szempontból ez helytelen. Logikai bukfenc, ami a marxisták és a baloldal nemesség-ellenességére emlékeztet. A Fidesznek jót tenne, ha gyorsan ejtenék a jobboldaltól idegen panelek emlegetését, mert a párt holdudvarában sok olyan ember is van, akiktől nem idegen az eszmetörténet. Nem olyanok, mint Pelikán elvtárs: "kérem, én ideológialag képzetlen vagyok." Na, vannak képzett figurák is.
süti beállítások módosítása