W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Bellocska: @KarmaFlow: De lehet hogy vannak helyzetek, amikor őszintébb megmondani ezt valakinek korrektül mi... (2017.09.09. 23:00) Forró szél
  • verifikáló: Kik azok a kommunisták? Az illegalitás éveiben a kommunista párt létszáma 200-300 fő volt. (Tény: ... (2017.05.16. 10:55) Kommunista, fn.
  • verifikáló: @Clavicula: A sok marhaság közül ez a legnagyobb! (2017.05.16. 10:52) Kommunista, fn.
  • aforizmágus: Hát, a témát már többfelé is taglalták korábban is, sokféle aspektusból. Többek között én is: bs-v... (2014.12.27. 00:28) Isten fasza
  • borzimorzi: @sanyikácska: Nem eszik azt a p.levágást olyan forrón... Nem véletlenül hagyják a nagyhatalmak, h... (2014.08.19. 10:40) Szabadság, szerelem. Pim Fortuyn 1948-2002
  • Utolsó 20

Szigorúan ellenőrzött vonat

2006.12.05. 13:42 Tóta W. Árpád

Kádár János puritán ember volt, nem gyűjtött vadászkastélyokat és tavakat. A legnagyobb  méretű luxustárgy, amit használt, a különvonata volt, ami most a Vasúttörténeti Múzeumban tekinthető meg. A speciális vonat intézménye azonban nem szűnt meg. Ma is lehet az embernek különvonata, akár már gimnazistaként is; ennyit fejlődött az ország Kádár óta. Ezt a MÁV-parancsot az Index fórumában találtam. Mindannyian reméljük, hogy Heinczinger István Tekintetes Vezérigazgató Úr Kegyelmes Kisfia kényelmesen utazik addig is, amíg kerítenek neki szolgálati terepjárót.



Címkék: közlekedés

195 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://w.blog.hu/api/trackback/id/tr3721115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ezen nem tudom mit kell fennakadni. Ez kb. annyira gáz, mint villogni a szembejövőnek, ha mérnek a rendőrök. A kollégák seggét védik, hogy figyelmeztetik, az a különösen köcsög gyerek, aki nem adja oda a diákját azon a vonaton, az nem pofánverendő.
Megkérdezhetem, hogy miért titkosak a gördülőállomány adatai?
nem helikopterESt írtam hanem helikopternézelődést.

ugyanúgy nem lett rendesen elolvasódva, mint a levélke a cikkszerző által.
Szervusz Árpád!

Azért a jó öreg Kádár nem volt olyan puritán. Ugyanis neki még volt "saját" különvonata (apám esztergálta az összes alumíniumbigyót bele). Mellesleg a gemenci vadaspark a rendelkezésére állt, mintha csak az övé lett volna...
A fenti "rendelkezés" meg tipikus Patyomkin díszlet-szagú intézkedés. Mintha minden szép lenne és jó, ne jusson vissza a kölykön keresztül semmi negatív. Hmm, tényleg gyakrabban kéne utaztatni a kölköt.
A különkocsit emlegetőknek csak annyit: igaz, hogy lehetett különkocsit kérni, de azt nem pucerájozták ki szidollal. Na, ez ami kissé visszatetsző, hogy ami igazából mindenkinek járna a pénzéért, azt csak a kiváltságos kapja eg.

Üdv! BiG
'Ennyi a már említett köcsög fogalmatlan franciák vonatának végsebessége. Hitelesítve.

Mondjuk veszteséges, de akkor is :)))'

A vasúti személyszállítás úgy általában és majd' mindehol veszteséges.

Az aszfaltút sem hoz sok bevételt, mégsem alakítják át földúttá.

Okoska:)
OFF:Árpád,jól alszik a pici?Csináltál tejfakasztó bulit?Otthon vannak már?
Tényleg, és mennyibe kerül egy különvonat?
Nem a különkocsival van itt a baj, hanem egyrészt avval, hogy főnök fiának extra szolgáltatás jár (bár ezen, azt hiszem ma már sajnos senki nem akad fenn), másrészt meg azzal az ocsmány, csúszó-mászó, szervilis hozzáállással, ami a "Vezérigazgató Úr"-ban (csupa nagybötűvel) manifesztálódik.
A hozzászólók egy része abból ered, hogy az emberek egy része "különvonatról" beszél, holott nyilvánvalóan itt "különvagonról" van szó.
És ez sajnos abból ered hogy T. "TótaW" egyértelműen erre tesz utalást, holott ő is tudja (későbbi hozzászólásából kiderül), hogy nem erről van szó. Szerintem ez nem szép dolog.
Persze a levél maga se volt szép, de ez egy másik kérdés.
Bocs, az előzőt javítás közben küldtem el. helyesen:

A hozzászólók egy része "különvonatról" beszél, holott nyilvánvalóan itt "különvagonról" van szó.
És ez sajnos abból ered hogy T. "TótaW" egyértelműen erre tesz utalást, holott ő is tudja (későbbi hozzászólásából kiderül), hogy nem erről van szó. Szerintem ez nem szép dolog.
Persze a levél maga se volt szép, de ez egy másik kérdés
kényszerjogász

A helikopterES-ben igazad van, sorry
A legjobb egyébként a budapest-pécs ic-n a büfékocsiban utazni..:) Ott tutira megy a légkondi, a díványok nagyon kényelmesek, és egész végig el lehet kávézgatni, sörözgetni, eszegélni, stb. persze nem olcsó mulatság, de legalább olyan mintha nem is utaznál hanem csak beültetek volna egy étterem/kávézóba.
nekem az az összeesküvés-elméletem, hogy az "osztálykirándulás" csak fedőnév, és a srác csak egymaga utazik
Különvagont lehet kérni egyébként, nem egy nagy meló, bizonyos létszámú csoport esetében még örül is a MÁV, ha ilyennel zaklatod (pl amikor 120 'gólyát' kellett A pontból B-be eljuttatnunk).
Rigor: na ez az, a fene vinné, ettől fosztják most meg a szegedieket az IC megszüntetésével.
Az pedig, hogy a levél hiteles-e vagy nem, abból a szempontból sajnos tök lényegtelen, hogy hajlamosak vagyunk elképzelni, hogy a tartalma igaz.
Mi meg különvillamossal utaztunk Pesterzsébetről a Hűvösvölgybe kisiskolás korunkban, pedig csak villamosvezető volt az egyik apuka.

Különben a szenzáció inkább egy olyan email lett volna, hogy "Pécsre utazik annak a köccsögnek a Kerepesi útról a buzi fijjacskája. Kapcsoljátok már le a kocsit a nyílt pályán, de lehetőleg lejtőn!"

A bejegyzést különben nagyon ellőtted, TWÁ. Gimis osztály Pécsre utazik, különvagonnal. Egyik srác apukája MÁVos. Kolégák odaszólnak, hogy figyeljenek már rájuk egy kicsit. Ez teljesen reális, hétköznapi. Most olvasd újra, amit írtál.
anyecska 2006.12.05. 17:14:59

Na itt a nagy igazság, én is zokszó nélkül elhiszem, hogy valódi az iromány (ahogy valaki még megjegyezte, hogy sehol egy fejléc, egy pecsét, de akkor is), mert ugyanez a szar vesz körül szinte mindenhol minket, és nem azért, mert szemétkedő geci vagyok. Egyszerűen ehhez vagyok szokva/szoktatva.
Egy ilyen beszkennelt, vagy fotózott "dokumentum" szerintem nem dokumentum, semmit nem bizonyít. TWÁ-tól azért többet - leginkább bizonyító erejű valamit - várnék.
A MÁV tényleg elég szarul működik, a vonatok koszosak, késnek, stb. Ha volt a cégben valaha jövedelmező üzletág, azt már rég privatizálták. Ami maradt az meg nem tud annyit sem termelni, hgy eltartsa önmagát. Valahol én is olvastam arról, hogy a vasúti személyszállítás a világon sehol sem hoz profitot.
Aztán eszembe jutott még valami. Sokan fikázzák a vasutat (sokszor joggal), de amikor meg a naponta 2.5 utast szállító vonalakon akarják megszüntetni a járatot, akkor meg mindenki(?) fel van háborodva, hogy hát nemánne, mivel fog a Marinéne a piacra menni. Vagy más, a Zengővel kapcsolatban. Ott is foggal körömmel védik a zöldek azt a pár szál füvet, meg vadvirágot, aztán ha neadj isten berepül véletlenül egy hivatlan vendég, akkor meg szarozzák a légvédelmet, hogy na milyen faszok, hát nem látják hogy jön a repülőőőő?...
Néha nekünk sem ártana végiggondolni, hogy mit is akarunk?!
Bocs a kis offolásért!
Ez a szoveg sokkal inkabb egy kozepvezeto felelmet tartalmazza, mint brmilyen korrupciot.
fel attol, hogy a vonaton utazo gyerek mesel az apjanak, es kiderul, hogy szarabbul vegzi el a munkajat, mint kellene.
ha egy szervezetben nincs penz, akkor elindul a sumakolas. nem vegzik el az osszes elvegzendo munkat (kevesebb takaritas, karbantartas,...), viszont vigyaznak, hogy a lenyeges helyeken megmaradjon a le;) ;)
DSityu

Az, hogy ennyien utaznak a vonatokon, az részben attól is van, hogy milyen az nyújtott szolgáltatás színvonala. Én sem azért nem utazom vonattal már sehová sem, mert imádok buszozni, hanem elegem van azokból vagonoknak csúfolt ganédombokról, amelyek állapotáról, persze csak részben tehet a MÁV, mert az utazóközönség is komolyan felelős emiatt. Kellene némi "közlekedési és szemetelési kultúra" is, pl. a szemetet a világ legtöbb országában a kukába szokás dobni és nem oda, ahol éppen állunk vagy ülünk. Engem pl. gyakran néznek hülyének a mai napig is, mert nem hajigálok el szemetet az utcán, vagy ha közterületen jön rám a pisálhatnék, hazáig visszatartom, és nem kapok oldalba valamit, mint a kutryák...
kutryák = kutyák, csak "tájszólásban" írok...
Blodhound: asszem te vetetted fel, hogy apuka szervezzen meg a fiacskájának mindent, de ne közpénzből. Ki mondta, hogy nem fizetett érte az osztály?? Vagy miből hámoztad ki ezt? Én siklottam volna át valamin? Ha nem te lettél volna az, akkor tőled szori, aki megvolt, arra meg VONATkozik.
Én vótam vót.

Na nem bánom, sorry ezé' ("Ki mondta, hogy nem fizetett érte az osztály??") is, volt, a tények teljes ösmerete, és az ebből az elmémbe' fakadó téves következtetések alapján hibáztam, belátom :). De mondjuk az sem volt ott, hogy fizetett érte az osztály, mert a teljes képhez hozzátartozna az is, nem? Mármint közpénzes bulik esetében mindenképp. Szerintem.
Az a volt ott az első mondatomban, nem tudom mit keres ott, sorry ezért is :D, csak fáradt vagyok már, és még mindig dolgozom (vagy olyasmi :)).

Úgyhogy én off mára. Csók mindenkinek (legalábbis csajoknak).
Valaki észrevette már, hogy ez nem különvonat, hanem egy különkocsi, amit minden tanulmányi kirándulásra lehet bérelni? Aztán persze a főnök fia miatt odafigyelnek, nehogy le...ák őket. Ebben én nem látom a parancsot. Így lesz a bolhából elefánt! Szerintem!
bloodhound:
Pl. erről is beszéltem, mert a kocsikat nem a vasutasok szemetelik tele és nem ők amortizálják le a végtelenségig pár hét alatt. Persze rendesen karbantartani, takarítani ettől még kell(ene).
a seggnyalás kimaradt a tagek közül
Paja

igen, valahol az 50. kommentezőnél fogta magát valaki, és megtette amit a cikkíró sem: elolvasta a szösszenetet.
Nincs ebben semmi kulonos, maximum meglepo, hogy hanyszor kovetjuk el ugyanazt a hibat. Emberek, tanuljuk mar meg vegre, hogy a szo elszall, az irast meg lehozza a Tota W. :-)
Semmit nem bizonyít a papír, ilyet csinálok bármikor Tóta W Árpád néven, kinyomtatom és lefényképezem. Röhelyes szerintem az egész.

De még ha eredeti is, akkor sem a vezér írta hanem valami kis seggnyaló. Ezért nem lehet a hencit hibáztatni.

A másik pedig a francia 500-zal menő vonatokról, meg arról, hogy milyen szar a MÁV:
Belgiumban élek, ahol a vasút egy fokkal olcsóbb a franciánál. De átvonatozgattam már a franciákhoz is. Egy átlagos vonatjegy ára 80 km-re 12 euró. Nálunk ez mennyi? 2 euró? Pénz nélkül nem lehet vasutat működtetni.
Nem beszélve arról, hogy ott a még az 5szörös jegyár mellett is veszteséges a vasút.
A másik pedig az, hogy a vonatok fele pont olyan IC, mint a miénk, semmivel sem jobb(esetleg emeletes kivitelben, a nagy igénybevétel miatt)...DE a vonatok 40% még a magyar színvonalat sem éri el. Itt is kis BZ-k járnak, koszosak, büdösek, szarok, lassúak, és ugyanannyiba kerülnek. Sikerül egyízben megtennem Charleroi-Antwerpen távot (90km) cirka 2 és fél óra alatt. Olyan magyar fílingem volt közben.

És a félreértések elkerülése végett, Belgiumban, ahol a GDP\fő magasabb mint franciaországban, sehol sem megy semmilyen vonat sem 120-130nál gyorsabban. (csak a TGV ill az ICE 300-zal, 3 szoros áron, nagyrészt külön pályán)

Ja és nincs diákkedvezmény sehol, csak 10 darabos olcsóbb jegy 45 euróért, amit viszont az országban (belgiumban) bárhol fel lehet használni.

Szóval nyugaton sem minden olyan hű de nagyon szuper. Nemtudom, ki mihez viszonyít, melyik országhoz, ahol olyan hű de szuper a vasút....
DE talán nem a francia TGV-hez (amire. drágább a vonatjegy mint egy repülőjegy ugyanoda) kéne a magyar vonatokat hasonlítani
Paja: ez egy úgynevezett parancs, így hívják ezt a dokumentumot a MÁV-nál. "Különvonattá" meg nem attól lesz, h besorolnak egy plusz kocsit, hanem hogy ezúttal ki is takarítják.

A pontos forrást az eredeti közlő kérésére kivettem, mert neki ebből baja lehet.
Miskagyerek:
Jól mondod, én sajnos mindenre emlékszem. De annak idején (pár évvel korábban az általad jelzettnél) a kiscönögénél voltak balhésabb fószerok is. Pl. az Aprótoncsi! Volt eset, hogy totál berúgva szétszórt egy kis papírt az utcán, oszt' stukkerral a kézben összeszedette egy szerencsétlen rendőrrel. Majd hogy ezt ritkábban tehesse, eltették Ulanbatorba dipolomatának, hadd szívjanak a mongolok, úgy is utáljuk őket Batu kán miatt... Aztán "megkomolyodott", és állambiztonsági tiszt lett. Lehet még a Heinczinger fiúból is főbakter.
A levél aláírása, pecsétje teljesen mindegy szerintem. A Vezérigazgató Úr nagybetűvel egyértelmű ironizálás. Annak idején én is csináltam ilyet, puff neki.

B verzió szerint pedig mi van, ha Tóta W. Árpád Tekintetes Úr csinálta az egész levelet, hogy ezt a jó kis fakkolást végigmulathassuk (:

Szerintem ez egy elsőrangú vicc!
TWÁ, azt hittem az index vonatbuzis fórumáról szedted lem ahol már (ugyanilyen formában) publikálták. Csak tiszta forrásból :)

Különvonat nem külön takarított kocsi, hanem nem menetrend szerint járó vonat. Saját mozdonnyal, stb. Ilyen volt Kádárnak. Még a külön beállíott kocsit sem olvasom. Persze jobban hangzik, különvonatazigazgatóúrfiacskájának. Itt azért max. egy menetrend szerint járó vonat külön kitakarításáról lehet szó, meg az alkalmazottak külön udvariasságáról.

A fenti papír lehet sima hoax. Végülis a vasútnál mindent lepecsételnek, ezt mér nem? Vagy lehet egy alkalmazott túlbuzgósága. Vagy lehet, de ezt tartom a legkisebb esélyűnek, a volt Siemens vezér hihetetlen szarrágása.
egyet ertek azokkal, akik szerint a mavot a privatizalni kellene, reszben vagy egeszben.

az allam dolga a kozlekedes teren kb annyi lenne, hogy barmely ket telepules kozott biztositson valamilyen kozlekedesi utvonalat kozut vagy vasut. vagy-vagy. aztan dontse el a nep regionkent, hogy melyik maradjon meg az allam kezeben.

pl. a fovaros es a megyei jogu varosok el lehetne adni a vasutat 10-20-30-50 evre, megtartani/megepeteni az autopalyat.

a megyei jogu varosok kozott meg forditva. eladni az autopalyat/a foldet szinten 10-20-30-50 evre, maganberuhazasban epul az autopalya, a berbeadasbol szarmazo penzbol (az uniossal kiegeszitve) meg epulhet allami gyorsvasut.

aztan akkor nincs se allami monopolium, se maganmonopolium. lesz allami vasut, meg privat. osszevetheto lenne a mukodes. hogy most olcso vagy draga. hogy most a Heinczinger jutalma sok vagy keves.

azt meg tudomasul kene venni, hogy a raszorultakat/ratermetteket csak a befolyt adokbol lehet tamogatni.
ha 80%-nak akarunk adni 50% kedvezmenyt, mint most akkor ahhoz min. 40% afaval kellene terhelni a kozlekedest.

bocsanat a hosszadalmas postert.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik. Bástya elvtárs .....
A MÁV-ot ismerve simán elhiszem, hogy ez a levél valódi.

anyecska:
Az IC nem egy város rangját jelzi, hanem forgalomtechnikai megoldás. Sajnos a szegedi vonalon egy vágány van, ez lekorlátozza a vonatok számát. Az új ütemes menetrendben ezt úgy oldották meg, összevonják az IC-t és a gyorsvonatot. Minden órában fog menni és 12 perccel lesz lassabb a mostani IC-nél. Ezzel Szeged összességében nem jár rosszul, különösen ha a nem budapesti célokat is beszámítod.

Nem kell "állítólag"-ra hagyatkozni, az új menetrend már nyilvános:
www.mav.hu/utemesmenetrend/menetrendek.html
Hi,

egyetemista vagyok, és minden héten igénybeveszem a MÁV "szolgáltatásait" szal a félreértések elkerülése végett, nagyon nem a MÁV-t akarom megvédeni, de engem ez a dolog picit felháborított.

1, Néhány éve vonattal utaztam egy svájci táborba, majd a visszautra a svájciak meglepetése az volt, hogy kaptunk egy hálókocsit csak nekünk. És egész uton kitüntett figyelmet kaptunk... És ottmég kommunizmus se volt...

2, Édesapám középvezető volt, és amikor megkértem, hogy az osztálynak csináljanak meg valamit, az emberi kitüntett figyelemmel végeztek el... Rohadék kommunista voltak ők is, mi?

Igen tudom, én vagyok a hülye...

Amúgy a MÁV-val, meg a vezetéssel annyi probléma van, hogy egyszerűbb volna normálak alakban felírni ezek számát, pont egy ilyenbe belekötni, ez azért valahogy jellemző erre az országra.
Tyson, szerinted a levél egy alkalmazott (túl)buzgósága, vagy vicc, vagy tényleg a vezér így intézi a fia osztálykirándulását?

Amúgy a felháborodásod csak részben értem és osztom. Tudni kell, hogy a MÁV jelentős állami támogatást kap, vagyis az én, a te (majdani), az ő stb. adójából él meg. Namost nekem és sokunknak nem mindegy, hogy ezen a pénzen az igazgató rokonai jutnak-e többletszolgáltatáshoz. Még ha viszonylag kis dologról is van szó, vezetőnek elöl kellene járnia példamutatásban.

Ennek semmi köze a kommunizmushos, sőt - pl. óriási visszatetszést keltene, ha mondjuk egy mobilcég vezérének a fiacskája villogna a vadiúj ingyenes mobiljával. Nem is fordul elő.
Úristen!!! Különvonata van?
Tényleg?
Úristen!!!
És?
kiváncsi vok, mennyit fizettek a helyjegyért és a sima jegyért fejenként :):):):):):)
"a ... Gimnázium 40 fős csoportja utazik (Heinczinger Vezérigazgató Úr fia)."
Ez nyelvtanilag tényleg azt jelenti, amit feljebb mondott valaki, hogy a csoport csak egy álca, valójában csak a gyerek utazott egyedül a kocsiban, neki rendeltek fehérnépet. Ha egy főnév után zárójelbe odateszek egy másik főnevet, akkor azzal a zárójel előtti főnevet definiálom.
Helyesen így lenne: "(köztük Heinczinger Vezérigazgató Úr fia)"
No, azér a cikkbe volt némi kommunistázás. Persze lehet én értettem félre a célzást.

Amúgy meg nézőpont kérdése a dolog. Képzeljük csak el. Kiscsóka mondja, menjünk kirándulni vasúttal, mert jóval olcsóbb a busznál. Megbízzák őt, intézze el a dolgot, és erre kapnak egy koszos rühes vagont? Csóka beég rendesen. Amúgy felfoghatjuk reklámként is, 40 diák nem rühes kocsiba utazott. Értem én, hogy az a gond, h miért nem szépek és tiszták a vagonok, és csak azért takarítják ki mert apuci kisfiának osztálykirándulni akadt kedve. De az írja azt, hogy ez milyen hű de szánalmas, akinek a fia megkéri valamire, hogy a cége szolgáltasson valamit az egész osztálynak, és nem figyel oda ennek a minőségére. Remélem érthető voltam.
Amúgy is a Tekintetes Vezérigazgató Elvtársat nem kellett volna megkérdezni erről, mielött megindul a sárdobálás? csak kérdem...
Job

Úgy tudom, hogy az SNCF személyszállítási üzletága nyereséges, a TGV maga veszteséges, de hatalmas a presztizse. (Társadalmi hasznossága pedig valószínűleg elég nagy, pld. sokan ingáznak - mondjuk - Lyon és Párizs között. Én Líonban éltem egy évet, a pályaudvar környékén meg se lehet mozdulni a sok öltönyös-trolleys bizniszmentől.

Ja, és nem vagyok okoska.
Engem kicsit elkedvetlenít, hogy (amennyiben hiteles a doksi és igaz a sztori) mennyien napirendre tértek felette.

Akár a kedves papa adta az ukázt, akár valamelyik túlbuzgó csinovnyik magánakciója, akár egy vezig elszólásból gyűrűzött le a szolgálati úton végig, hogy pofát súlyba, papírt a tartóba... mindenképp gáz.

A nagybetűs vezérigazgatózás meg tényleg komcsi tempó, de ha úgy tetszik, akkor egyben dzsentritempó is. Kéhlek alássan kegyelmes úr.

A fő gond nem ez, hanem bár a MÁV helyzetéből kiindulva valóban nem lehet könnyű vezetni azt a mammutot- de az eddigi fejesek nekem nem tűntek olyan figuráknak, akik a kormányzati töketlenkedés és a vasúti refomrtól való inherens fosás ellenére megpróbálják legalább kordában tartani. Állam bácsi mindig állta a cechet. Egyébként közben 100e-ről 40e-re csökkent a létszám, ezzel még mindig a legnagyobb munkaadó az országban.
Nem mondhatnám, hogy nagyon csodálkozom. :(
A leggázabb az egészben az "xy Vezérigazgató Úr fia" dolog. Az alkalmazottak eszerint vagy nagyon fosnak a MÁV-nál valamiért, vagy a "parancs" kiadója kissé seggnyaló hajlamokkal rendelkezik.
Tisztelt szegedi tesko személyzet,
kedves kollégák!

Tudatom Önökkel, hogy valószínűsithetőleg a holnapi nap tiszteletét teszi az Önök üzemegységében a nagyméltóságú lac1 tekintetes-(mélymagyar)-úr, a bejárat-->csoki-->kassza viszonylatban.
Kérem Önöket, hogy a tisztaságra különös figyelmet fordíccsanak, köszönnyenek, és mosolyogjanak!
A csokipolc legyen kiszerelve, és a biztonsági személyzet is tudjon a látogatásról. Felhívnám a figyelmüket, hogy a méltóságos úr az apróbb figyelmességeket elégedetten veszi tudomásul.

A figyelmeztetést kiadta:
Köszönettel:
Itt csak lemegy az infó, hogy a nagyfőnök fia rajta lesz a vonaton, tehat qrv@ara vigyazzon mindenki, mert aki ezzel a szerelvénnyel fog megbukni valamin, azon már senki sem segit.
Sima ügy tégla van a falban, de mivel sürgős nem lehetett fülbe sugva továbbitani. Szerintem sima védekező reflex
LukeL 2006.12.05. 16:06:29

ejjjjjjjjjjjjj ne legy ennyire szigoru, a vasut az nosztalgia, kozos mult a monarchia amikor sokan voltunk
sokfelek egyutt
es a gyerekek imadjak a vonatokat meg a vonatozast,az meg csopett se zavarja oket h koszos,no meg a kosz immunizal is kesz egeszsegneveles is egyben:)))
es a taj a ter az elmeny potolhatalan, amit a vasut megad semmilyen mas kozlekedesi eszkoz nem tud megadni...az egy szep vilag volt...kar hogy tonkre tettek...de legalabb adjuk meg a gyerekeknek, h ateljek vele a multat ami osszekoti kozepeuropat!!!
Milyen legyen a csont?
A csont legyen zaftos inas, legyen rajta porcogó esetleg egy kis hús. Legyen kicsit meleg, kicsit véres. Ne legyen túl vastag.
Ha lehetne egy ilyet a népnek!
ps.Arpad Onre pedig neheztelek, mert nem mondta meg nekem a nevet:((( tul elem de nagyon durcas vagyok miatta!!!
A gáz ezzel nem az, hogy ki adta ki, kamu-e vagy sem, megteheti-e a vezérigazgató, stb. A gáz az, hogy az emberek nagy része simán el tudja képzelni, hogy ez így megy. Ha jól tévedek, háború esetén a honvédség és a rendőrség mellett a máv és a posta is ilyen hadi alakulattá vált volna, egyenruhás testületté.(pongyolaság, majd kijavítatok) Ami feltételez egyfajta módszertant mindegyik cégnél. Namost, aki volt katona, az tudja, mi ment/megy a honvédségnél.
jó, hogy erre odafigyelnek

az én egyetemem Piliscsabán van (esztergomi vonal), külön megállója van, és ez fasza is (bár az út biztos tart egy órát, 30km, de ez mindegy most)

pár napon belül a MÁV bevezeti nekünk az ütemterves menetrendet, olyat, ami Szob felé is van a Nyugatiból ( a vonatok Vécig nem állnak meg, logikus, a Dunakanyart kötik össze a legközelebbi nagyobb várossal, csökkenő menetidő, a vonatok tele is vannak mindig)

de hogy még milyen menetrend lesz az!

azon a vonalon túlzás nélkül állíthatom, az utasok 80%-a az egyetemre jár ki és vissza minden nap, velük van tele a vonat

de most megállapították, hogy nemúgyvanaz, a vonat OTT nem fog megállni már (legalábbis a zónázók), mert biztos nincs kihasználva

persze nem elégszenek meg ennyivel, könnyebben megjegyezhető menetrenddel is újítanak: eddig óra .05-kor indultak a vonatok , most .20kor (ami arra jó, hogy ne érj be órára, hiszen egészre eddig beértél, mostmár nem fogsz, menj egy órával hamarabb)

és a tetejébe azt is állítják, hogy ez így jobb azoknak is, akik csatlakozással mennek
megnéztem az összes nyugatiba érkező vonatot, eddig jó volt a csatlakozás mindenkinek (max. 15 perc váarkozás), most már leginkább senkinek se jó

ebben a húzásban az a szép, hogy kitűnően példázza: a MÁV azt is képes elbaszni, ami jó volt úgy ahogy volt, és külön pénzébe sem került

talán tényleg el kéne adni...
máv, posta, utóbbi mögül kezd kihátrálni az állam, kezdenek is próbálkozni valamiféle marketinggel... Nekünk meg most el kellene hinni, hogy attól lendül fel a forgalmuk, ha minden levélre megkérdezik, hogy adhatják-e "elsőbbségivel" möhhhh.
El kellene hinnünk, hogy azért deficites a máv, mert "sok a bliccelő", és ez megszűnik, ha a peronra már csak jeggyel lehet bemenni, vagy ha fenyegetőznek, hogy leszálláskor megnézik, van-e.
Miközben -ha nem vigyázok- beleragad a hajam a fejtámlába, miközben nem azért keresek hosszan ülőhelyet, mert annyi az utas, hanem mert sehová sincs gusztusom leülni.
És közben csak dőlnek bele a milliárdok a mávba, tűnnek el nyom nélkül, a vezetőség meg egymást jutalmazza.
Árpád!

A felvezetésed nem jó, a parancskönyvi rendelkezés nem külön vonatról szól.
"Ma is lehet az embernek különvonata, akár már gimnazistaként is; ennyit fejlődött az ország Kádár óta. Ezt a MÁV-parancsot az Index fórumában találtam. Mindannyian reméljük, hogy Heinczinger István Tekintetes Vezérigazgató Úr Kegyelmes Kisfia kényelmesen utazik addig is, amíg kerítenek neki szolgálati terepjárót."

Ezt írtad, nos itt nem külön vonatról van szó, hanem egy osztálykirándulás kitüntetett figyelemmel való kíséréséről. Nyílván nem Heinczinger úr rendelte el a parancsköny által, hogy a kocsi extra tiszta legyen amiben az osztály menetrend szerinti vonattal utazik. A 8006-os és 8009-es vonatok menetrend szerint közlekednek tehát nem különvonatok. Nézd meg a menetrendben.........
Szívem szerint kérnélek, hogy módosítsd a blog főcímét, persze ekkor már fele annyira sem érdekes.

Engem mint vasutast az háborít fel (kicsit), hogy mert egy vezetőbeosztású ember gyermekének osztálya utazik, kiadnak egy rendelkezést, hogy minden rendben legyen. Nem ezt kellene naponta minden vonat minden kocsijával megtenni? Igen mindegyikben legyen kéztörlő, igen mindegyik legyen tiszta, és igen mindíg minden kalauz tudjon róla, hogy számunkra különleges emberek utaznak majd a vonaton: A MEGRENDELŐINK! Itt természetesen az utasainkra gondolok.
gothmog: pont erről van szó, de nem csak MÁVos, hanem állami szinten is:
az aprópénzt hiányolják mindenhonnan, közben meg valahová dőlnek a milliárdok (ezzel a jegyezéssel is tele van már a tököm egyébként: megveszem a jegyet, elteszem, a peronzárnál újra kibányászom, újra elteszem, a kaller megint kéri, megint előveszem, igazolvány, persze, elteszem, erre meg jön a fővizsgáló, aztán annak is kell és visszafele ugyanez - máshol van beléptetőkapu, mágneses kártya (mondjuk Oyster) és kész, nem kell nekik egy úton 6x, bksz-el, igazolványt veddkiatokból és fordítsdmeggel, különigazolással)
Érdekes itt sokak eszemfuttatása erről a szinte pitiáéner ügyről,ahhoz képest,ami most következhet...
Emberek,diákok tudjátok milyen kedvezményelvonásra készülnek már a napokban??? Felfogtátok??? Nem hiszem... Totál el akarják venni többek között a 67,5%-os diákkedvezményt,menjél teljes áron,utazzál több ezerért, ha egy kicsit,csak egy kicsit országot akarsz látni,ez vár rád! Mehetsz pl. Szegedre oda-vissza több mint négyezerért! És ennél említhettem sok távolabbi pontot is!
Akkor talán a vezér úr is megtudja,hogy a fiacskája 6000 Ft-ért utazik Pécsre és vissza,mert "csak" kirándulni akar.(persze nem a fiacskája,mert hát az bizos ingyen utazik,max. az osztálytársai.)
Ez MERÉNYLET az ifjúság ellen!!!
TILTAKOZOM!
Rojillo: szarnék is én rá, hogy teljes árat fizetek, csak ne az lenne, hogy a vonat is szar, a csúcsfasza Desiroval meg 30 km majd' egy óra (ha ugyan nem késik 20 perceket), a menetrendet meg sikerül úgy megszerkeszteni, hogy az utasok 3%ának legyen jó, a többiek meg szopjanak
na, ez az igazi merénylet
az éjszakai vonat meg 3 kocsival megy, mindegyikben egy utas, a háromnegyed négyes csúcsban meg összetapossuk egymást egy órán keresztül, annyira nincs hely, 2 kocsiban
nem kell ehhez szakértőnek lenni, hülyék ezek, vagy nagyon átbasznak valamivel
Volt egyszer egy délutáni gyorsvonat, Budapest-Székesfehérvár-Tapolca viszonylatban. Valahogy úgy volt időzítve, hogy mindenhol jó volt a csatlakozása, mindenhez passzolt. Így aztán gyakran volt tele utassal.
Ekkor a máv kitalálta, hogy ez így nem jó. Megreformálták (felborították, szétbarmolták) a menetrendet, amelyben adott gyorsvonat indulási idejét egy órával korábbra tették. Többé már nem volt jó se a munkából se az iskolából hazafelé tartóknak, és a buszokhoz sem illeszkedett. Le is esett a forgalom, kb. a tizedére. Látta ezt mindenki, az új menetrend mégis egy évig érvényben maradt, végülis az állam csecsén lógva kit érdekel a veszteség?
Aztán egy év után -huss, égi szikra- visszaállt a régi menetrend. Az utasok azonban nem tértek vissza. Na igen. Ha egy szolgáltatásban már nem lehet megbízni, az emberek más megoldást keresnek. És ha az beválik, hát, akkor annyi.
gothmog: erről beszéltem én is, és ennek súlyos következményei lehetnek...
én például az új menetrend miatt vagy buszra váltok, vagy kocsival megyek majd, ezzel meg növelem a dugót az utakon, dehát ez van, mit tegyek?
a legjobb úton járnak így afelé (ti. ők és a BKV is), hogy az embereket tömegközlekedésre szoktassák autó helyett...
Ja z, te voltál a gyorsabb, de látom, ugyanarról beszélünk. Tényleg úgy lehet, hogy vagy a máv döntéshozói dilettáns hülyék, vagy mi nem értjük a lényeget.
Nos. Jelenség. AKI EZT NEM TAPASZTALTA MEG NEGATÍVAN, AZ NE POFÁZZON NORMALITÁSRÓL! Ez ráadásul a komenizmusban nem is volt ennyire durván egyenlőtlen. Ez a gentroid korszakban, meg most így a XXI. század elején ilyen. Nehogy valaki azt feltételezze, hogy nem szólt apuka oda telefonnal! Csak azt ugye a kutya se tudja ellenőrizni már.
Szólunk a.. -Telefonáltam a...-kkal van tele az ország. Ha magáncég, akkor tényleg senkit nem érdekel, az övé, csinálja. Akkor lehet magánmenetrend is.
Ja és a Deutsche Bahn tarifáit, és állomásait (meg az osztrákokét is) tessék megnézni. Átmész a Bruck an der Laitha-n és más világ. Egy varázsütésre tiszta. Visszajössz, és megint más. Romos.
A veszteség meg uakkora.
Pfujj
Wonderland:
engem nem is érdekel már a tisztaság meg ezek...beleszoktam, hogy olyan, mint Ausztriában, itt sose lesz egyszerűen a köövetkezetesség nélküli hülyeség, az utasok baszogatása, a rohadt bürökrácia már egy bérletvásárlásnál is igazolványokkal, igazolásokkal, különjeggyel, ezek a dolgok zavarnak nagyon
azok a dolgok, amiken tul.képp pénz nélkül is lehetne változtatni, csak egy értelmes ember kéne, aki rendet rak
de úgy látom, feléjük az hiánycikk
már a téltől (ha nem marad el végül) is nagyon fosok: 1 cm hó és - 2 fok már olyan akadály a MÁVnak, ami miatt egy átlag vonat "előreláthatólag 30 percet késik, a késésért szivesfigyelmüketésmegértésüketkérjük"...
Volt még egy kampányuk, a mosolygós máv (vagy mia fasz, már nemtom) szóval kaptál a jegy mellé egy kérdőívet, és ha rádmosolygott a kaller, akkor kitöltve odaadhattad neki, és akkor sorsoláson vettél részt. És megintcsak el kellett volna hinnünk, hogy ettől jobb lesz a vasút, meg nyereséges. (mondanom sem kell, az ülések továbbra is ragadtak)
Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem ne mosolyogjon a kaller, hanem lukasszon, aszt' menjen a picsába, a dógára'...
Nem kell ahoz hó, meg fagy, szélcsendben száraz időben, 22 fokban is tudnak minden nap 30-50 perceket késni.
Szóval a postban tárgyalt parancs csak egy felszíni tünet. Nagy ügy, leszólt a góré, nézzenek rá a fiacskájára. A sor végén a dolgozónak viszont már muszály volt hivatalosan írásba adni, mert azon a szinten már a honvédségnél szokásos tartsd-be-mindíg-a-szolgálati-utat, meg a parancs-értettem mentalitás és színvonal megy. De ez is csak felszíni tünet. A legkevésbé az egyszeri máv dolgozókon múlik.
Z: Megszokktuk, ez van. Hát ez az!. Aztán, ha valaki péel zúgolódik "Minek zúgolódik ez itt"...Aztán, ha valaki akar valamit csinálni: Minek csinál ez itt valamit, már megszoktuk.

A MÁV-ról meg a kis magyar magánvéleményem: Én nagyon szerettem a hangulatát, egy ideig. Balaton körül vonatozgatni, nyáron. Nagyon jó volt.
De azért ma már nem mennék vele más évszakban.
Ma is IC-vel utazom, nagyváros stb. Remekül lehet pl a büfékocsiban sörözni. Ezzel az előnyei ki is merültek, mert a sebessége csak magyarhonban számít extrának (l. pl. sebesvonat höhöhö...)
Mindezek mellett voltam elég sokat az úgynevezett nagybetűs Európában, és ez elég xar ami itt van hozzájuk képest. Ha már ekkora eszméletlen adósságot halmoztak fel, akkor legalább látnám csillogni! És nekem azt se mondják, hogy a szárnyvonalak nem érik meg! Az 1880-as években építették nagy részét (amúgy ma Ppp-konstrukciónak neveznénk) akkor megérte, amellett a forgalom mellett?

Főnökökről: Ha lenne igazi transzparencia (nem szűnt volna meg pl. 2005-ben a Transparency International itt, ami azért egy jel..) akkor ezek az emberek nem uraskodhatnának.
Ja és az ára meg rakétaként emelkedik.
Z, abban igazad van, hogy a hétköznapi többletvonatok nem állnak meg az egyetemnél, és ez persze hülyeség, viszont ezek nem zónázó vonatok, pusztán az egyébklnt 60 perces ütemet csúcsidőben 30 percre csökentik.
www.mav.hu/utemesmenetrend/mr/elovaros/2_222-227_061114_104043.pdf

Volt egy délutáni hozzászóló, anyecska, aki szerint 6 7 (?) múlva megszünnek a szegedi ICk, nos ez meg nem igaz, ezentúl óránként lesz oda IC, csak 1ütt megy a gyorssal, azaz a kocsik 1 része IC, a másik meg nem, viszont a korábbi gyorsmegállókban állnak meg, így a menetidejük is ennek megfelelő lesz.
Amúgy nem akarom a MÁVot védeni, mert napis szinten használom és katasztrófa, de nem értem, mir egondolt Wonderland az osztrák meg német tarifákkal, mert azok azért tudomásom szerint magasabbak a MÁVénál, meg aligha kapnak a fentebb nagyon sajnált diákok, kevésbé diákok, öregek, fiatalok, középkorúak, boldogok, boldogtalanok, mindenféle kedvezményeket. Z-vel abban nagyon 1etértek, hogy tisztaság meg 1ebek szintjén teljesen reménytelen a dolog, gondolom a flörtök is néhány év (hó?) után a kutyák 30adjára jutnak, ami annak fényében, hogy a kalauzok javarésze igencsak korrupt, a Déli csomagmegőrzőjében meg kiröhögtek, amikor az elhagyott hátizsákomat kerestem, nem is csoda,
Ja, a teljesség kedvéért, az IC tiszta, kényelmes, csendes, van légkondi is. Tök jó.
De egyszer úgyis belelövök az idióta hangosításba, érted, indulás után "...reecccs zene fel(pling-pling) köszöntjük kedves utasainkat a mávzéerté intersziti járatán, dohányozni csak a vonat végében lehet, csomagjaikra vigyázzanak, büfékocsi is van, zene(pling-pling), köszöntjük kedves utasa... reeccs".
Aztán minden megálló elött, hogy "x megálló következik, viszontlátásra, köszönjük hogy bennünket választottak" Nyáron ugyanez angolul és németül is. Amiből az következik, hogy megfelelő állomásközökkel a hangosbemondó állandóan pofázik. Igazi felüdülés, amikor a kalauznak nem sikerül elindítani, és egy kicsit csönd van.
hollari.
w, @, nem azert, hogy csunyat mondjak, de esik a szinvonal.
egyre inkabb az az erzesem, hogy felvallrol beleakadsz vmi hulyesegbe, aztan kulonosebb velemeny nelkul, csak ugy jol odacsapva bedobod kozenk, aztan mi ostobak meg generaljuk a forgalmat, es attol lesz jo az elet.
inkabb legyen 3-4 naponkent egy post ertelmes, alatamasztott, fontos dolgokrol, en is tudok forumrol hulyesegeket gyujteni...
tudjuk, hogy kolok, tessek vele foglalkozni, ha nincs idod a nyajadra, azt is megertjuk, de igenytelen ne legyen a blog, mert azzal alapjaiban rengeted meg a focimet (for a better magyarland).
tobbet erunk azzal, ha ritkabban irsz ertelmesebb dolgokat, amirol van ertelme itt egymast okositani. kezdunk lemenni marineni-julineni szintre, amikor azt mondta a sogorom gyerekenek udvarloja, meg azt irta a blikk. pedig egesz jol indult a dolog, ne csusszon mar el.
szerintem...
moralisa:
lényeg a lényeg: engem az dühít, hogy a legnagyobb utasforgalmat bonyolító megállót nemhogy nem kezelik kiemeltként (mint Vácot a szobi vonalon), de a sima, "nemzónázó" vonatok közül is van, amelyik nem áll meg ott
állítólag volt utasszámlálás meg hasonlók, de ezt én képtelen vagyok elhinni - ha felszállsz bármikor egy esztergomi vagy piliscsabai vonatra, láthatod: dorogra, solymárra meg a többi helyre egy nap jó, ha 20-an, 30-an mennek, míg a Pázmányra 1500 körül ingáznak naponta, minimum
mi lett volna, ha ugyanakkor indulnának a vonatok, mint most, de kihagynák Óbudát, Angyalföldet, Solymárt meg a többi olyan állomást, ahol egy lelket se látni soha, helyette pedig megállnának a gyorsítottak a Nyugati után Újpesten és Aquincumban (ott van forgalom rendesen), és utána csak az egyetemnél, ahová a nagy többség megy
akkor lenne egy egyetemi járat reggelenként, gyorsabb menetidővel (időre megyünk, a turisták Esztergomba meg a nyugdíjasok a telekre meg nem), a kirándulók meg a nyugdíjasok meg mennének a mindenhol megállóval
nem hiszem, hogy rajtunk kívül annyira sietne valaki a városból kifelé hétköznap reggel...
persze visszafelé sokan járnak vele dolgozni, azoknak lehetne egy fordított zónázó

nem magamat védem, akik a Szt. Istvánra járnak Gödöllőre, azokkal ugyanígy kibasztak és azzal sem értek egyet

a tisztaságról meg az a véleményem, hogy a Desirók azért mindig tiszták és kulturáltak, az új vonatokat annyira nem baszák szét, főleg ha őriztetik is őket éjszakánként
akkor basszák csak szét a vonatot igazán az utasok, ha már annyira gáz, hogy szinte nincs mit rajta rontani: senkinek nem lesz lelkiismeretfurdalása, ha szétrugdal egy mocskos, széthullófélben lévő szégyenvonatot
persze van olyan is, aki az újat is szét akarja barmolni, de olyan azért van Európában is, csak ott nem engedik és ha rajtakapják, keményen megvágják sok-sokezer euróra/fontra (ugyanígy van ez az utcán hugyozással és a tiltott helyen rágyújtással is: nem fenyegetnek, ki se írják, hogy tilos, csak azt, hogy csak tedd meg, de ennyi pénzed bánja)

a kalauzok az megint más történet, volt hogy az egyetemről mentünk hazafelé már a tavaszi félév vége felé (már nyár volt), kb. 35 fok kinn, beszálltunk a "légkondis" vonatba, abban meg volt 50, de úgy, hogy álltunk mint a heringek
a következő állomáson meg felszállt egy 40 fős gyerekcsoport is, jól kitöltötték a maradék helyet a lábunk között is
kezdtek is elájulni meg hullani az emberek szép sorjában, meg is kérdeztük a kallert hogy mitől van itt ilyen irdatlan meleg és miért nem csinál semmit
a válasz: elromlott az automatika, hűtés helyett fűt, nem is tudja kikapcsolni
mondtuk neki hogy akkor legalább az ablakokat kinyithatná (kis piácsányi nyitható ablakok vannak a desirón, azokat is csak a kaller nyithatja ki a kulcsával, hogy a parasztok ne nyitogassák, a légkondi miatt)
a meglepő válasz így hangzott: nem nyitja ki, mert akkor az érzékelő "érzi a menetszelet hogy az hideg, és mégjobban fűt..." ("ja, biztos párolog a bőre szegénynek" - mondtuk neki)
ennyit a magyar iskolák fizikaoktatásáról...

Ez tök zsír, hogy egyeseket ilyen prímán kiszolgál a MÁV!
Nekem sajnos rosszabb tapasztalataim voltak vele, például akkor, amikor egy
bonyolulthogyleírjam eset után bementem
a Keletibe, hogy panaszt tegyek, és
háromnegyed óra hosszat keresték a
panaszkönyvet, és talán még mindíg
keresik -ha meg nem haltak-, de nekem
nem volt több időm várni.
Az bonyodalmak vége egyébként az volt,
hogy egy román vonattal jöttünk haza
Győrből Pestre. No comment.

Hajrá GYSEV!
A GYSEV valóban egy külön kategória.
Lehet, hogy az már a Nyugat és nem csak a Nyugati?.)
"nekem azt se mondják, hogy a szárnyvonalak nem érik meg! Az 1880-as években építették nagy részét (amúgy ma Ppp-konstrukciónak neveznénk) akkor megérte, amellett a forgalom mellett?"

Nyilván, mert akkor még nem volt Volán autóbuszjárat, és nem volt minden második háznal személyautó sem.
Hehe, most néztem meg a tizedikétől érvényes menetrendet :)))
Hát persze hogy rosszabb lett. Amivel eddig jöttem fel Pestre megszünt, amivel eddig mentem vissza azt arrébbtolták, úgyhogy nem éri el a csatlakozó buszt...
Z:

Sajnálatos, hogy a Pázmáneumnál csak óránként lesz vonat. De már megint kénytelen leszek a MÁV-ot védeni, pedig ritkán vagyok megelégedve a szolgáltatásaival.
Kivételesen nem inkompetencia miatt alakult így a menetrend, hanem egy "melyik ujjamat harapjam meg" szituáció eredményeként.

Integrált ütemes menetrendet baromi nehéz szerkeszteni úgy, hogy mindenkinek jó legyen. Kicsit olyan, mint egy nagy kirakós, leteszed az első darabot, és a többi csak egyféleképpen illik hozzá.

A mostani esetben adott volt a félórás ütem a Nyugatiban. Mivel itt minden ütemesen fog érkezni és indulni, az esztergomi vonat se fér be máshogyan. Egyszerűen ütközne más vonatokkal egy mondjuk 40 perces ütem.

Az esztergomi vonal sajnos elavult. Egyvágányos, kevés kitérővel.
A félórás ütem azt jelenti, hogy egy adott egyvágányú szakaszon mindkét irányba végig tud menni 1-1 vonat ennyi idő alatt. Vagyis egy vonatra 15 perc jut (illetve kevesebb hiszen még a váltókat állítani, jelzőket kezelni is kell.)

Pilisvörösvár és Piliscsév közt egy mindenhol megálló vonat nem ér végig. Ki kell hagyni megállókat. Mikor melyiket. (Klotildliget, Pázmáneum, Szabadságliget közül lehet válogatni).

Abban biztosan nagyot tévedsz, hogy a Pázmáneum a legnagyobb forgalmú megálló. Az esztergomi vonalon a Budapestre bejáró forgalom jellemző. Esetleg néhány a tömeggel ellentétesen mozgó (tehát eleve üresebb) vonatnál lehet igazad.

A 30 perces ütemmel az utazóközönség nagy része jobban jár, és egy kis része valamivel rosszabbul, ez minden változásnál benne van a pakliban.
Szerintem az a gyerek ne csodálkozzon, ha egyszer nagyon megverik.
Engem egy zavar ebből a levélből: arra kell valaki(k) figyelmét felhívni, hogy végezzék a munkájukat (nem pluszmunkát, csak azt, amiért a pénzt kapják). Aki azokat a dolgokat, amire felhívták a figyelmet, nem teszi meg alapból, azt ki kell vágni, mint a macskát...

Én is utaztam eleget külön vagonban, télleg nem nagy kunszt, csak időben kell a szervezéshez hozzáfogni. És akkor az a büdös kaller a lefoglalt kocsiba beültet másokat előttünk, pedig nekünk is zsúfolt volt a kocsi. Mondtuk is neki, dehát legfoglaltuk. Mire ő: ők nem.
két megjegyzés:

- a Bp-Pécs IC-járatokkal vannak komoly problémák, ez azonban nagyobbrészt nem a szerelvények felszereltsége. WC-papír például szokott lenni.

- a vasutasok valóban félnek. féltik az állásukat. ez nem feltétlenül az ő hibájuk. egyszer utaztam együtt részeg, üvöltöző vasuti felsővezetőkkel. mindenkit, utast, kalauzt elküldtek az ...ba. engem meg is akartak verni. egy vasutas odajött és elnézést kért a vasút nevében. szólni nekik nem mert, félt tőlük. nehéz kenyér.
Ez unalmas volt. És nem mondom, hogy hihetetlen, simán elképzelhető, de egy fórum hozzászólás mégse hiteles.. Ez így kicsit blikkes, nem ezért olvasok TWA-t. De ha már ezt választottad mai témádnak, lehettél volna kicsit terjengősebb is.:)
Jó tudom, ez nem cikk, ez blog.:)
Szerintem ehhez sokat nem kell hozzátenni, mert a fecni magáért beszél.
Nem katasztrófa ez, de azért tünet. Először szocialista csökevénynek gondoltam, de belegondolva ez már sokkal korábban gyökerezik.
A MÁV egy rettenetes szörnyeteg, és mivel monopóliuma van, azt tesz, amit csak akar. Ha pozitívan akarjuk felfogni, akkor azt mondhatjuk, hogy legalább negyven gyerek megfelelően utazott. Egyébként a levélről Kontrollban a Scherer Péter által megformált fő-ellenőr figurája ugrott be. Ő az ellenőrökkel keménykedik, de a főnökök után fut, hogy mélyen meghajolva elhúzhassa a kordont előlük.
Engem most jobban zavar az, amit a testvéremtől hallottam. Névileg létezik egy Budapesti Közlekedési Szövetség nevű akármi, elvileg egy bérlettel lehet utazni a BKV-n, a MÁV-on és a Volán buszokon. Utóbbinál van vki, akinek nem tetszik ez az ötlet, ezért kiadták utasításba, hogy Budapesten csak leszálló utasnak álljon meg a sárga busz. Szép, mi?
bioid:
nem tévedek rettenetesen

azt írtam is, hogy a városba befelé mennek sokan reggelente, és nem is lenne kifogásom az ellen, hogy úgy szervezzék nekik a menetrendet, ahogy akarják

de a városból kifelé Pázmáneum vitathatatlanul a legnagyobb forgalmat generálja (délutánonként visszafelé is)

és akkor már felvetődik a kérdés is: muszáj a városból kifelé egyáltalán az ütemes menetrend? tömegek mennek Dorogra, Pilisvörösvárra, Esztergomba azon az egy vonalon, akiknek nem fér bele az idejébe, hogy a vonat 20 perccel később ér be?

Vác felé OK, Gödöllő se kicsi, közel van, de egy egyvágányos vonalra ez elengedhetetlen?

építsenek még egy vágányt, vezessék be utána, ahogy gondolják, csak ezt ne
z:

Nem véletlen, hogy (a híreszteléssel ellentétben) reggel kifelé, délután pedig befelé minden vonat megáll a Pázmáneumnál.

De összességében a vonalon az ellentétesen ingázó irány sokkal erősebb (értsd: nagyságredi eltérés van).

Egyszerűen arról van szó, hogy adott valamennyi (kevés) vonat, meg az ismert (hiányos) infrastruktúra. Azzal kell a többségnek a lehető legjobbat, gazdaságosan kihozni. Ez szerintem most elég jól teljesül.

Az eddigi rendszernél ez összességében -az egyes utascsoportokat súlyukon kezelve- valószínűleg jobb lesz. Nem kizárt, hogy lehet még ennél is tutibb. De olyan menetrendet, amit mondasz (egyik irányba ütemes csak) pont a fenti kötöttségek miatt szerintem nem igazán lehet összehozni.
(Amúgy egy kockás papíron kipróbálhatod...)

Igen, építsenek még egy vágányt, vagy legalább kitérőket (tervben van), de ezt nem a 10 napos időskálán kell elképzelni.
Menetrendet az aktuális körülményekre kell tervezni.
Lou:

Beszédes tünet, de szerintem nem önmagában az a baj, hogy a vasút monopólium. Nem hiszek abban, hogy a vasúttársaságok versenye megoldaná a dolgot. (A vasút valószínűleg természetes monopólium, tehát az egyszereplős piac a leghatékonyabb. Másfelől viszont már most is lehetne vetélkedés az utasért az autóval, repülővel szemben). A baj szerintem az, hogy a MÁV csöppet sem érdekelt a hatékony működésben. Nekik az utasok fuvarozása csak nyűg és veszteség. Na először is ezeken a peremfeltételeken kellene változtatni, a többi talán menne magától. Szerintem.
Ritka állatfajta volt aki ezt a levelet írta.

és csak megjegyzem, hogy szerintem az ilyen lelkületü emberkék miatt maradt fönt olyan sokáig a szocializmus is
"és csak megjegyzem, hogy szerintem az ilyen lelkületü emberkék miatt maradt fönt olyan sokáig a szocializmus is"

Igen, a szocializmus IS. Meg a - nincs jobb szó rá - feudalizmus is, lásd Horthy-rendszer, kegyelmes/méltóságos/nagyságos/tekintetes rendszere stb.
Szolgalelkűség.
OFF
Valaki felhozta a postát, és ennek nagyon örülök. Az államnak az egész bagást úgy kéne kivágnia a büdös picsába, ahogy van.
Itt Belgiumban, ha jól tudom a posta nem állami cég, de teljesen mindegy:
Elsőbbségi bélyeg átlagos súlyú levélre 70cent, egész európába, nem elsőbbségi pedig 60 cent. Most kaptam egy levelet, amit a bélyeg tanulsága szerint 300 forintért hoztak el magyarországról.
Kérdem én, mi a faszért drágább az olcsóbb munkaerővel dolgozó, alacsonyabb árszínvonalú Magyarország postája? Rohadt rablók.

A MÁV legalább tényleg röhelyesen pitiáner pénzt kér egy utazásért. Mondjuk Németországban a diákok a saját megyéjükben ingyen utaznak....
Ma volt szerencsém a Petőfi Rádión (asszem az volt, talán Déli krónika?) meghallgatni a "levélkéről" szóló műsort. Nemtom Árpádnak és a blog-nak köszönhető-e (vagy valamely rádiós is MÁVfan fórumozó), de a lavina elindult.
Az elhangzottak kicsit színesedtek. A felolvasottak szerint,"n" gimnázium 40fős csoportjáról beszéltek. Minden más stimmelt. (Több levél is van netán?)

A műsorvezetőnek ugyanúgy nem tűnt fel a szokásos, és hivatali levelek elengedhetetlen részeinek hiánya. (Szignó, beosztás, dátum, pecsét)

Továbbra is a szar dagasztásának tartom, ilyen "dokumentummal" kiállni nyilvánosan. Teljesen más kérdés, mit gondolok arról, hogy x apuka y köztulajdont hogyan veszi igénybe. Olybá tűnik ez nekem, mint a kétséges tények alapján való elmélkedés, M. Hedvig szlovákiai ügyéről.

Ejnye. Árpád ekkora brét még nem próbáltál lenyomni a torkokon. Remélem kajánul vigyorogsz, és csak tesztelted a közönséget. :I
nem tom, de ez nem hivatalos levélnek tűnik.
sztem olyasmi, mint amit a titkárnők írnak emilben agyonszmájlizva.
szóval "a szokásos, és hivatali levelek elengedhetetlen részeinek hiányá"-tól még hihető
Ez leginkább belső táviratnak tűnik, a rendelkezések ilyenben mennek le...
ha anyu a tesco nál dolgozik akkor tescos tollat és polot hoz haza
ha a parmalatnál akkor tejet kefirt
ha apu könyvel a deloitte nál akkor számviteli törvényt hoz haza ingyen
ebben az esetben...
ahol tudok ott én is segítek, van aki ehhez van szokva
Árpád, gratula! Megint áthatoltál a jobboldali sajtó ingerküszöbén. A mai Nemzet egy szösznyi cikkben tudósít a Tekintetes vezérigazgató Úr dolgairól. Bő egy héttel a blogbejegyzésed után ez különösen figyelemre méltó: Árpád, te egy SAS kommandó vagy a Liszkayékhoz képest! Úgy látszik rád névtelenül szokás hivatkozni, hol pondrózni, hol balgyalázkaként felhasználni. Ezek szerint jó úton haladsz, csak az a férfiszerelem ne volna...
Épp ebben a pillanatban (nézd a hozzászólásom dátumát) olvasták fel a parlamentben ezt a levelet, "Szigorúan ellenőrzött vonatok" címmel a parlamentben Kókának. :-)
Halász János (Fidesz) azt kifogásolta, hogy miközben az emberek kénytelenek mocskos és elhanyagolt vasúti kocsikon utazni, a MÁV vezérigazgatósága egy belső körlevelet adott ki, hogy takarítsák ki azt a vonatot, amellyel a MÁV vezetőjének fia utazik. A fideszes képviselő szerint az eset felháborító. Nem kevés iróniával arra kérte a gazdasági minisztert, hogy ha a MÁV vezérigazgatója fiának utazása a feltétele a vonatok rendes takarításának, akkor a gyermek talán több vonaton is utazhatna a most indult reform részeként.

Kóka János válaszában azt mondta: teljesen szokványos esetről van szó. A MÁV ugyanis csoportok utaztatásakor körlevelet ad ki azoknak az állomásoknak, amelyeket az út során a vonat érint, és igyekeznek a csoportoknak maximális kényelmet, tisztaságot biztosítani. Hozzátette: a körlevélbe nyilván egy túlbuzgó ügyintéző írta bele, hogy a csoport tagja a MÁV vezetőjének fia. (hirado.hu)
Igaz, hogy már régi ez a sztori, és nem is az "alaptémához" kapcsolódnak a megjegyzéseim, de talán lesz , aki elolvassa, és nem rögzülnek a pázmáneumos állítások az agyakban :)

Huba: Amivel eddig jöttem fel Pestre megszünt, amivel eddig mentem vissza azt arrébbtolták, úgyhogy nem éri el a csatlakozó buszt...

A csatlakozó buszról is a MÁV tehet?

Z: engem az dühít, hogy a legnagyobb utasforgalmat bonyolító megállót nemhogy nem kezelik kiemeltként

A Pázmáneum messze NEM a legnagyobb utasforgalmú megálló a vonalon. Persze nagyon látványos reggel a 8:30-as vagy a 10:00-si előadáskezdésekor leszálló többszáz egyetemista, de egész évre tekintve kb. 4%-os, előadási napokra tekintve kb. 5%-os a részaránya a vonal teljes forgalmából. Kevesebb, mint Esztergom, Dorog, Piliscsaba, Pilisvörösvár vagy Solymár forgalma.

>>>ha felszállsz bármikor egy esztergomi vagy piliscsabai vonatra
Elég gyakran megtettem az előkészítés során és azóta is...

>>>láthatod: dorogra, solymárra meg a többi helyre egy nap jó, ha 20-an, 30-an mennek
Akkor kik azok a tömegeket, akik megveszik a bérletet BP és az említett települések közé?

>>>míg a Pázmányra 1500 körül ingáznak naponta
Kissé túlzó szám, ráadásul nem mindenki vonattal utazik.

>>>de kihagynák Óbudát, Angyalföldet, Solymárt meg a többi olyan állomást, ahol egy lelket se látni soha
Mi lenne, ha néha igazat is írnál?

>>>ahová a nagy többség megy
És a többiekkel mi lesz? Egy vágányú pályán nem mehet egymás mögött két különböző vonat (úgy, hogy befelé is van rendesen forgalom).

>>>persze visszafelé sokan járnak vele dolgozni, azoknak lehetne egy fordított zónázó
És mi lesz pl. a Solymárról Pázmáneumba járókkal, illetve a Solymárról BP-re járókkal (egy-egy reggeli vonatra 100 feletti felszálló is előfordul pl. Solymáron).

>>>nem magamat védem, akik a Szt. Istvánra járnak Gödöllőre, azokkal ugyanígy kibasztak és azzal sem értek egyet
Ugyan mégis mivel?! Óránként van gyorsvonat (eddig héba-hóba), félóránként személyvonat, és a személyvonat nincs pl. a Keltis indulás után (menetrend szerint!) az IC elől 10 percre félrerakva Rákoson.
Viszont, ha Te Gödöllőre jársz, akkor honnan is vannak "pontos" infóoid az egomi oldalról?

>>>a menetrendet meg sikerül úgy megszerkeszteni, hogy az utasok 3%ának legyen jó
Érdekelne a "szakszerű" számításod alapja.

>>>azon a vonalon túlzás nélkül állíthatom, az utasok 80%-a az egyetemre jár ki és vissza minden nap, velük van tele a vonat
Csak azért írom le újra, hátha valaki később idetéved és elfogadja ezeket az adatokat, hogy NEM IGAZ!

>>>eddig óra .05-kor indultak a vonatok , most .20kor (ami arra jó, hogy ne érj be órára, hiszen egészre eddig beértél, mostmár nem fogsz, menj egy órával hamarabb)
Tessék már megnézni azt a menetrendet! Reggel, amikor 8:30-kor van órakezdés, akkor 8:09-kor érkezik a vonat, a 10 órási kezdésre pedig 9:41-kor. Ennél jobbat mit szeretnél?!

>>>és a tetejébe azt is állítják, hogy ez így jobb azoknak is, akik csatlakozással mennek
megnéztem az összes nyugatiba érkező vonatot, eddig jó volt a csatlakozás mindenkinek (max. 15 perc váarkozás), most már leginkább senkinek se jó

Jeszumpepi! A nyugatiba "más vonalakról" 10-30 percenként érkeznek a vonatok, mondd már meg, hogy hogyan lehetne mindent-mindennel összehangolni?! (Az "eddig mindenkinek jó volt, most meg mindenkinek rossz" hozzáállást pedig gyerekesnek tartom: egy tömegközlekedési rendszer sosem lehet "mindenkinek" jó - és a mindenkiről fogalmad sem lehet, csak legfeljebb egy szűk csoportról, akit Te ismersz)

(Ezúton is elnézést, ha túl hosszú, mert nem blog-szerű a berásom, de én már csak ilyen bőlére eresztő beidézgetős-válaszolós-fórumozós vagyok...)

Üdv, IGy