W

w.blog.hu

Tóta W. Árpád kommentál, szemtelenkedik, valamint permanens fogadóórát tart.
Régi cikkarchívum



Kommentelés - házirend

Wblog @ Facebook

Engedjétek hozzám

Kis heti hírlap 4-10 éveseknek.


Foglalod a kurvanyádat

A mozdonyhorgony
Úgy remélte, ezzel bekerül a Rekordok Könyvébe. De legalább a Jackassbe.

Elnöki pornó
Nagy baj, ha az elnök ribanc.

Nem jó a nemzetnek egyedül
Szuverén ország is lehet borzalmas hely.

Szent szar
A húsvéti alkotmány: szentséggyalázás.

A pedofilok védőszentje
A deviancia fincsi, de csak ha papok csinálják.

A gólkirály beszéde
Angela, te náci ribanc!

Győz a szittya förgeteg
Kuss, mi így szállunk le a bicikliről.

Együtt sikerülni fog
Bizonyítsuk gyalázkodással, hogy Magyarország szabad!

Kompország vitorlát bont
A finom kritikát meg lehet állítani, a brutálisat nem.

Foglalod a kurvanyádat
Nem ti vagytok a nemzet, sem a nemzeti oldal.

Utolsó kommentek

  • Brown094: Ha pénzt vesztett egy átverés miatt, vagy megadta adatait egy csalónak, akkor is visszakaphatja el... (2021.10.21. 23:05) Tribuszerné visszanéz
  • szódabár: Hát te sem vagy a tolerancia bajnoka. Hehehe. Felőlem mindenki azt csinál amit akar, nálunk a menó... (2020.12.26. 11:50) Isten fasza
  • Tahó Sandokan: Közben elkészült, bitangfinom. (2020.11.09. 15:20) Ajándék erős gyomorhoz
  • Tahó Sandokan: Nem számítottál kommentre, ugye Worluk? Tegnap jutottunk hozzá ehhez a szürke gombához (egy gombá... (2020.11.09. 14:43) Ajándék erős gyomorhoz
  • Reactor: Bírom az ilyen mérhetetlenül idióta hozzáállást...a falu élhetetlen közösség, mert ott nincs TESZK... (2020.06.26. 14:47) Vackor néni busza
  • Utolsó 20

Horogkereszt, csillagháború, kacsa

2006.11.14. 05:53 Tóta W. Árpád

Közismert, hogy a nácik elképesztő technológiai újításokat dolgoztak ki és részben vezettek be a világháborúban. A V-1 a cirkálórakéta, a V-2 minden nagyrakéta őse, a Me-262 pedig az első hadrendbe állított sugárhajtású harci gép volt. Az, hogy ezek a gépek működőképesnek bizonyultak, további lökést adott a kutatóknak, így a harmadik birodalom után jelentős ötletkincs maradt.

Josha Hildwine grafikája

A csodafegyverkovácsok egy frakciója az Egyesült Államok bombázását akarta elérni, ugyanis roppantul idegesítette a németeket, hogy az amerikaiak Angliából püffedtre bombázhatják őket, visszacsapni meg nem tudnak. A tervek közt volt gigantikus hatmotoros nehézbombázó, tengeralattjáróról indítható ballisztikus rakéta (!), sőt interkontinentális rakéta is. A legkülönösebb az orbitális kacsabombázó terve volt.

Ezt egy Sänger nevű úr találta ki. Először épített egy irdatlan rakétahajtóművet minden elképzelhető extrával. Eköré álmodta meg a szépséges rakétaszerű kasztnit. A gép egyetlen darab nyolctonnás bombát szállított volna - ahogy Hitlert ismerjük, szándékai szerint nukleárist. Az Ezüstmadár - mert így nevezték el - legérdekesebb jellemzője a bevetés módja lett volna. A gépet külön rakétamozdony vagy micsoda gyorsítja fel egy nyeregvasút-szerű pályán, majd már a levegőben gyújtja be a főhajtóművet. Eléget laza kilencven tonna üzemanyagot, és ezzel kijut a sztratoszférába. Ott aztán a pilóta takarékra állítja, és amikor a süllyedő bombázó nekiütközik a sűrűbb levegőrétegnek, onnan tovapattan, mint egy lapos kavics a vízen. Így elkacsázik Amerikába, ledobja a bombát, és hazavitorlázik. Hát nem lehet a retúrjegyért sok pénzt elkérni, az biztos.

A fejlesztést a Szovjetunió megtámadásakor leállították, aztán az ismert fejlemények miatt nem is indult újra. Ilyen masinát egyébként nem csinált azóta se senki; bár Sztálint érdekelte a dolog annyira, hogy megpróbálja elrabolni Sängert a háború után Párizsból. Mármint nem személyesen, hanem a ügynökeivel. Később kiderült, hogy Sänger csúnyán elszámolta magát, egy huszadik századi Ikarust tervezett. A csodagép elégett volna a visszatéréskor, de nem azért, mert túl közel megy a Naphoz, hanem mert túl gyorsan jön vissza. Szép, wagneri történet lett volna, ha meg nem előzi a Götterdämmerung.



Címkék: történelem haditechnika reich

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://w.blog.hu/api/trackback/id/tr8217655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"A csodagép elégett volna a visszatéréskor" Nem hiszem, hogy nagyon érdekelte volna őket. Legalábbis személyügyi / humánpolitikai szempontból.
Ennek a cuccnak volt egy hasonlo valtozata, csak azt az ameriakiak fejlesztettek ki, gatak felrobbantasara hasznaltak, hordo alakja volt, es a vizen kacsazott.
Stein dr: de az a félmilliárd Reichsmark értékű gép, az nagyon is!
Nostradamus: az egy szar buta bomba volt, nem csillaghajó.
Raadasul, ha jol remlik, nagyreszt fabol keszult :)
Viszont mukodott.
Götterdämmerung.
Götterdämmerung.
Götterdämmerung.
Götterdämmerung.
Götterdämmerung.
Götterdämmerung.

Ha ma hazaerek a munkabol, most mar megnezem a szotarba, rendszeresen hasznalja En meg nem tudom mit jelent ez a svab szo. NO FUTURE:)))

Dr. Stein, személyügyi, humánpolitikai szempontból nagyon is érdekelte volna őket. A Harmadik Birodalom nagyon nagy becsben tartotta a katonáit, a pilótáit különösen. Az más kérdés, hogy a háború vágóhídnak bizonyult (mi másnak). A németek "csupán" diszkrimináltak. Egységesen gecik mindenkivel a szovjetek voltak.
Suche im zusätzlichen Wörterbuch:

Der gesuchte Begriff wurde gefunden:
Götterdämmerung Istenek alkonya

mér kell ehhez hazamenni?:D
Nostradamus: és fábol a D-napon használt, bombazó által vontatott szállítógépek (csapatok, felszerelés) készültek, nem a Dambusters bombázói
Szerintem visszatérés alatt a sztratoszférából való visszatérés értendő, vagyis még az Orális Iroda porrá lényegítése előtt égett volna el, mikor először próbál a légrétegre pattanni. Nem? A légköri viszonyok tán oda-, és visszaúton is hasonlóak...?
Azért az roppant érdekes, hogy egy olyan totalitárius rendszerben mint a Hitleri milyen durva agyszülemények juthattak el a tervezőasztalokig.
Pl: hangágyú,csupaszárny repülőgép (Horten testvérek) és még hosszasan lehetne sorolni.
Minden harci típusú fejlesztésre volt pénz. Csak egy volt a probléma: maga Hitler. Aki néha személyesen döntötte el mit lehet tovább-fejleszteni és mit nem.
Pl. amit nem engedett: pont a Me262 ami évekig jegelődött és a Tigris ami 40-ben gyártható lett volna. Aztán belátta, hogy tévedett és kreáltak egy forradalmi fegyvert. Vagy nem látta be : HoXVIII- és az amcsik csináltak belőle B2-t.
Illetve amit meg engedett és csúfos bukás lett belőle: Ba 349B-1 Natter, vagy Ferdinand (Elephant) löveg, Maus tank.

De hát minden mögött a tervező zsenik álltak: Ferdinand Porsche (aki elég jól feküdt a Führernél, ezért mindent csinálhatott: pl. Maus), Willy Messerschmitt vagy Wernher von Braun.
Azért az a buta bomba hasznos volt, hogy az addig sérthetetlen Ruhr vidéki gátakat kicsit leamortizálják :)
Mellesleg a Me 262 gyártása/tervezése során megint megvillant Hitler "zsenije", aki ragaszkodott ahhoz, hogy vadászbombázóként is bevethető legyen az eredetileg elsősorban vadászgépnek tervezett gép.

A tengeralatjároról indítható rakétát tesztelték is, vagy csak tervbe volt?
a stratoszferabol valo visszaterest jelenleg 3000 fokot kibiro hopajzzsal oldjak meg. keramia csempek, es a sulyuk nem kicsi. ha nem tervezte bele eredetileg, akkor csak a bomba jelentos sulycsokkentesenek aran lehetne beletenni.

a nacik nemetorszag nem az ongyilkos pilotairol volt hires. azok a japcsik voltak.
Nostradamus · hemar.freeblog.hu 2006.11.14. 06:27:52
"Raadasul, ha jol remlik, nagyreszt fabol keszult :)
Viszont mukodott."

Elég érdekes egyébként, hogy legtöbbször a viszonylag egyszerű és olcsón előállítható fegyverek a leghatásosabbak.
A Dam Buster bomba végül csak ledöntötte azokat a kurva gátakat.
Az AK-47 gépkarabélyt több mint 50 éve gyártják jelentősebb változtatás nélkül.
Egy taposóakna előállítása kb. 10 dollárba kerül, mégis az egyik legrettegettebb hadieszköz, és sajnos joggal.
Másrészt viszont a science fiction határát súroló ötletek leggyakrabban "besülnek", mégpedig 2 ok miatt: 1) a tervezőasztalon jól mutatnak, a gyakorlatban azonban teljességgel kivitelezhetetlenek 2) egyszerűen kurva drágák. A legjobb példa talán a '80-as évek amerikai "Star Wars" programja (SDI).
>006.11.14. 05:53 Tóta W. Árpád

Te W. ez most _nálad_ reggel, vagy este?
;)
Nem, tom lehet csak nekem szúrja az oldalam, ez a cirkálórakéta de engem legalább zavar annyira, hogy leírjam.
Nem rakéta! És nem cirkál, pláne nem egy V-1 ami egyenesen repült mint a nyíl!
Szvsz, az egész írás komolyságát ássa alá, de mind1.
Bazs: A tomahawk se rakétahajtóműves, mégis cirkálórakéta
www.fas.org/man/dod-101/sys/smart/bgm-109.htm
Valamint a V1-ben volt valami vezérlés szerü, ami az előre meghatározott irányon tartotta. Ezt nevezhetjük a modern cirkálórakétákban lévő irányító rendszerek ősapjának.
asszem vmi porgettyus/giroszkopos ize volt... de lehet hogy ezt csak most ugy gondolom...
Asszem olyasmi.. meg egy propeller, lepesszamlalokent felrobbantotta a raketat.

Amugy egy ido utan a hidegveru angolok rajottek, hogy nem kell megvarni amig megerkezik az egbol az aldas, hanem csak mellerepultek a gobzivel, es megbillentettek kicsit a repulogep zsarnyaval a raketaet, mire az elszallt vissza Kina fele, ahol eredetileg is feltalaltak.
Sot, ugy remlik, a gyakorlatias angolok meg valami teniszhaloszeruseget is szerkesztettek, amelyben a csodafegyverek nemes egyszeruseggel fennakadtak

A pattogo bomba-ert meg bocsanatot kerek, rosszul emlekeztem, tenyleg nem volt benne fa, es az angolok fejlesztettek ki. Viszont tenyleg mukodott, nem pedig csak egy elszallt agyszulemeny volt ellentetben Hitler szuperfegyvereivel.
theo: a tomahawk sem cirkálórakéta, hanem manőverező-robotrepülőgép. Cirkálórakéta úgy lett belőle, hogy az öbölháború idején valhol egy titkárnővel fordítatták a CNN-t.

Nem attól lenne rakéta, hogy rakétahajtómüves, hanem attól, hogy szárnyak nélkül csak a hajtómű erejéből ballisztikusan repül. A V-1 a szárnyainak köszönhetően aerodinamikailag repült, az ilyet repülőgépnek hívjuk. Ott van például a témába vágó Me-163 ami rakétahajtóműves és mégis repülőgép.

Az angol missile nem fordítható egyértelműen magyarra, hol rakéta, hol repülő.

A cirkálás is tök hülyeség, persze, hogy volt benne valami stabilizátor, attól még az ilyet simán robotrepülégépnek hívták vagy 30 évig. Amikor megjelent bennük a számítógépes irányítás, és képessé vált előre megadott program szerint manővereket leírni akkor bigyesztették elé a cruising szót az angolban, jelezve, h itt valami minőségileg más mint eddig volt. Na most az igaz, h a hajóknál cruiser az magyarul cirkáló, de cruising missile-nak köze nincs a cirkáláshaoz, ami egyébként egyfajta járörözést jelent (patrol). De ott van pl a cruising speed, az sem cirkáló sebesség, hanem utazó seb.
A B-2 viszont nem egyértelműen a Horten tesók munkásságából ered: a Northrop már a harmincas években is kísérletezett csupaszárny gépekkel, lett is belőle XB-49...
A gátromboló bomba első verzióját az angolok fából készítették (amolyan régifajta, abroncsos hordó), de a tesztek alatt kiderült, hogy így nem pattog a víz felszínén, hanem porrá törik az első becsapódáskor. Akkor tettek le a fa felhasználásáról.
A Horten-féle csupaszárny nem a tervezőasztalig jutott, hanem a prototípusig, állítólag még repült is. Csodálatos gép volt.
A 262-es külön sztori, az se egyszerű.
Az SDI viszont pont arra kellett a fegyverkezési versenyben, hogy a SZU feltegye a mancsát: ilyet mán nem uunk, instállom.
Azt meg tudom, h a cirkálórakéta nem az (index.hu/politika/kulfold/usaterror/arzenal/BGM-109/), de hadd ne írjam már le, h manőverező robotrepülőgép. Bár a V1-et szárnyasbombának hívták anno.
Bazs 2006.11.14. 12:29:53

Igazad lehet, de Magyarországon már nagyon elterjedt a "cirkálórakéta", a "robotrepülőgép" helyett.
Lehet, hogy azért, mert ott van még az ún. UAV (unmanned aerial vehicle), ami tényleg egy robot-repülőgép, viszont messze nem ugyanaz, mint a cruise missile.
egy szóval nem mondtam, h a V-1 manőverező robotrepülő lenne, az a tomahawk, de nyilván igazad van, kit érdekel, h a szavaknak jelentése is van...
igen, van a szavaknak jelentése, és az módosulni is szokott. így például a cirkálórakéta, ami se nem cirkál, se nem rakéta, oszt mégis így hívják. hirtelen nem jut eszembe a gumipóknál jobb példa.
unmanned aerial vehicle: ez szerintem pilóta nélküli repülőeszközt jelent :)))

kezdem már érteni miért utálnak meg a csajaim fél év után, tényleg idegesítő, okoskodó köcsög vok...
Tóta W. Árpád · www.worluk.hu/ 2006.11.14. 13:24:01

"Az SDI viszont pont arra kellett a fegyverkezési versenyben, hogy a SZU feltegye a mancsát: ilyet mán nem uunk, instállom."

Hát, én ebben nagyon nem vagyok biztos. Reagan TÉNYLEG komolyan gondolta, hogy majd működni fog. Persze ő szart se értett az ilyen dolgokhoz:
www.foreignaffairs.org/19841201faessay8406/mcgeorge-bundy-george-f-kennan-robert-s-mcnamara-gerard-c-smith/arms-control-the-president-s-choice-star-wars-or-arms-control.html?mode=print
Az, hogy a szovjeteknek is betett anyagilag, csak szerencsés véletlen volt.
Sztem Reagan személyiségét ismerve nem valószínű, hogy egy zseniális terv volt arra, hogy pénzügyi csődbe kergessék a szovjeteket. Reagen-nek csak mákja volt, mint amúgy mindig.
Bazs 2006.11.14. 13:36:51

"unmanned aerial vehicle: ez szerintem pilóta nélküli repülőeszközt jelent :)))"

Valójában nem. Helyesen: "Pilóta nélküli légijármű". ;DDD
Na püff. Mit számít? Szerinted az IED-et majd pontosan fogják lefordítani? A legtöbb ember úgyse tudja, hogy mi a fasz az a sok hárombetűs, meg nem is nagyon érdekli őket.
Na szóval éretm én, h gumipók :) de kis különbséget érzek aközött mikor van egy új eszközünk, pl kampós végű gumikötél, és úgy döntünk adunk neki valami frappáns nevet, már meglévő szavak jelentésének módosításával, meg aközött, amikor lefordítunk valamit külföldiből, és ahelyett, h értenénk a tartalmát a szótárban talált elsődleges jelentések egymásmelléírjuk. (pláne, ha az adott dolognak már van magyar neve)

Mert ha ezt elfogadjuk akkor holnap már kurbliakna lesz a forgattyúsház.(crankshaft)
Me, Myself...: gondolom aki szeret ilyesmiről olvasgatni azt érdekli is...
A japcsik meg óriási "gyújtólégbömbökkel" próbáltak tüzet okozni az USA nyugati partjain, talán egy erdőtüzet sikerült is összesen összehozni
Bazs 2006.11.14. 13:51:01

Én értem amit mondasz, meg leírtam, hogy technikailag igazad lehet, a gond csak az, hogy a magyar híradásokban már régóta használják a "cirkálórakétát". Az átlagember sztem úgyis csak annyit ért belőle, hogy kurva nagy gáz van, ha mondjuk egy várost eltalál egy ilyen. Akit érdekel a dolog, az meg tudja, hogy miről van szó.
A korrekt meghatározásoknak amúgy én is híve vagyok.
Igen, tisztában vok vele, h máshol is cirkálórakétáznak, de megszokni akkor sem tudom. Oda már eljutottam, h ha a hírfelolvasó droid mondja akkor ignorálok. De ha olyan aki ért hozzá, meg esze is van, az még nem megy. Asszem átnevezem magam don kíhóténak.
Bazs 2006.11.14. 14:30:11

"Asszem átnevezem magam don kíhóténak."

Na ja, már épp javasolni akartam. ;)
dr. stein!
A "visszatéréskor" nem úgy értendő, h az akció elvégzése utáni hazatéréskor, hanem a sztratoszférából való visszatéréskor. Tudod: előbb fel, majd bukás lefelé (ez a vissatérés) és kezdődhet a kacsázás.
Na, ekkor égne el. Bombástúl, pilótástúl, szalámisszendvicsestűl.
Pedig Einstein is megmondta: A negyedik világháborúban az ultimate fegyver a kőbalta lesz...
A japánok kiokoskodtak egy baromi nagy léggömböt, ami a felső légkörben haladó ha jól emlékszem stream-eknek hívott úgy 2-300 kilóméter sebességgel mozgó légáramlatokba tettek fel, ami néhány óra alatt átsodorta az USA fölé és ott ledobták a bombacsomagot. Csak nem nagyon robbantak fel, mert nem bírták a hideget vagy mi! Viszint a WW2-ben ez volt talán a legsúlyossab támadás az amerikai kontinentális területek ellen (Kivéve talán néhány nyugat alaszkai bombázst, de mintha azok is szigetek lettek volna)
Érdekes, hogy a haditechnika mennyire szokta érdekelni az amolyan gyíkarc nerd/geek figurákat, akikbe gimnáziumba mindenki a lábát törli.
Pok: gimnazista-e vagy?

Errol az jutott eszembe amikor a honvedsegnel elmagyarazta a szakszi, (akibe nyilvan senki nem torolte a labat), hogy Nobel Alfonz(!) hogyan fedezte fel a TNT(!)-t. Igy.
Namost, ismereteim szerint ez a légkörön pattogás ez elég nagy marhaság, csak akkor ezt nem tudták. A légkör nem úgy határolódik a világűrrel, mint a víz a levegővel. Egy 8 méter átmérőjű rakétát nem fog visszafordítani az ég felé 0.005 ezrelékkel sűrűbb anyag a hasa alatt, mint felette. Amikor azt mondják egy űrjárműre, hogy nem jó a beérkezési szöge és "gellert kap" majd tovarepül, az nem azt jelenti, hogy tényleg elpattanna a légkörtől, hanem azt, hogy nem merül annyira bele, hogy annak közegellenállása lelassítaná annyira, hogy ne hagyja el többet a légkört.
Pók 2006.11.14. 15:05:28

"Érdekes, hogy a haditechnika mennyire szokta érdekelni az amolyan gyíkarc nerd/geek figurákat, akikbe gimnáziumba mindenki a lábát törli."

... és akiknek a cégénél a gimnázium után az ex-gimnazista "mindenki" a legmegalázóbb aljamunkát végzi. ;)

Azér' a "geek" ma már nem egyértelműen pejoratív jelző....
Baszki, h mik múlnak a gimin? Mé nem jártam én oda sohasem????
Nagyon kérem, hogy a japánok USA elleni fenekedését ne lőjétek le itt, azt is meg akarom írni. A világ hadtörténelmének egyik legviccesebb epizódja.

Bazs: sztem a cirkálórakéta pont egy frappáns név. amúgy meg a rakéta kifejezést is hasznákjuk olyan cuccokra, amik nem rakéták, pl a ramjet/pulsehűjet meghajtású lövedékek. ugyanis a missile így fordítódik, történelmileg.
Sziasztok!
A Kalasnyikovot ha jól tudom, a német Sturmgewher (asszem így írják) nevű 1944-ben tervezett gépkarabélyból koppintotta Továris Kalasnyikov.


amúgy én már egy Rubinstein nevű arctól azt is olvastam, hogy a németek UFO-kat (repülő csészealjakat) is építettek, majd ezeket az amcsik átvették tőlük.
Sturmgewehr 44.
Az ufós is külön post lesz. Pont most olvastam egy kimerítő tanulmányt erről.
Bocsi a kései reagálásért. Az biztos, hogy a németek építettek egyszemélyes kamikaze-tengeralattjárókat és talán repülővel egybeépített bombákkal is próbálkoztak.
Felháborítóak ezek a németellenes rágalmak. Kamikaze-tengókat a _japánok_ építettek. A német törpenaszádokból el lehetett menekülni. Repülővel egybeépített bomba se volt. A legfőbb érték az ember volt, főleg ha árja.
Biztos ezek a gyíkarc/nerd/geek figurák ismerik fel legkorábban a haditechnika jelentőségét míg elnyomó társaik ennek szükségessége híjján maradnak a puncinál mint ultimate weapon.
Amúgy látott már valaki ijen felsővezetős legendát beteljesülni egykori elnyomottakon? Mer nekem egy ijen exnyomi pályafutását voltalkalmam megfigyelni és ő pl biztiőr lett. :D
Náci ufókról amugy meg postoltam képeket, és ittvan még hátha jó valamire. :D A képek mindenesetre szupik.
www.rusring.net/~levin/levin3d/haunebu.htm
A Kalasnyikovot ha jól tudom, a német Sturmgewher (asszem így írják) nevű 1944-ben tervezett gépkarabélyból koppintotta Továris Kalasnyikov.


Mas is igy gondolja, de nem sok igazsag tartalma van a dolognak.
Ugy hasonlitanak egymasra mint ket tojas. Egy tyuk tojas egy struc tojsra.
www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/lo/mp43/
Na most a zseb tengeralattjárókról, meg nekem a szépreményű SMS Szent István jutott eszembe, amit megtorpedóztak a taljánok két motorcsónakról; pedig a torpedót is egy Luppis János nevű magyar ember találta ki csak a hadügyminisztériumnak meg nem kellett, az meg ennek okán inkább össze állt egy angollal haditechnikát gyártani. (Aszem a harckocsi, mint olyan körül is gyanúsan hasonló volt a helyzet). Na vissza is nyalt a fagyi a Monarchiának ekkor is. Nem tom ez hogy jött ide, brainstorming bocs.
Mennyi náci egy rakáson! :))
Sajnos Szentesi Györgyön nőttem fel, a tengeralattjárós témát biztos kiragadták a szövegkörnyezetből.
Tény, hogy a III. Birodalom roppant érdeklődő és találékony volt, főleg misztikus kutatások terén. Olvastam, hogy (Argentínában v.) Mexikóban belaktak egy maja piramist, illetve a Thule társaság jogutódja is végzett egy szellemidézés-félét. Mivel mindenki meghalt, részleteket nem ismernek/mondanak.
"A pattogo bomba-ert meg bocsanatot kerek, rosszul emlekeztem, tenyleg nem volt benne fa, es az angolok fejlesztettek ki. Viszont tenyleg mukodott, nem pedig csak egy elszallt agyszulemeny volt ellentetben Hitler szuperfegyvereivel."

Hát, működni működött, csak támadó egység nagyrésze odaveszett, a marha nagy meglepődésen túl a németek olyan nagy kárt nem szenvedtek (sőt, még tanultak is a dologból, az eset után minden szabad légvédelmet a gátak köré telepítettek), ellenben a felrobbantott gátak mögül kibuggyanó vizecske elmosott pár falut meg állítólag egy munkatábort is. Az bomba tervezője utána nem is nagyon akart mégegyszer ilyen nagyot álmodni.
nem kell ehhez nácinak lenni, az a gép ott fent egyszerűen gyönyörű. hát még ha repült volna!
Nem tudom mennyire volt a németek szemében az árja pilóta érték, viszont határozottan emlékszem néhány hete valamelyik adón látott filmre. Ebben túlélő német pilóták meséltek arról, hogy feladatuk az ellenséges gépekkel való ütközés volt. Ezt szerintem nyugodtan nevezhetjük kamikaze akciónak.
Üdv! Érdeklődők számára a www.luft46.com című oldalt ajánlom a témáról, de ezen felül még rengeteg érdekes náci tervről lehet mindenfélét megtudni. (Akik már ismerik, azoktól elnézést kérek)
Hihihi. Árpi, a fűrészporos jégből gányolt anyahajóról is fox írni?
Arról nem hallottam. A Graf Zeppelin nem olyan volt/lett volna.
A fenti kép egyenesen a Luft46-ra visz.
Hát azért a németektől sem volt teljesen idegen a kamikaze mentalitás. A német sturmbock jägerek, akik spec páncélozott fw-190-eseket hajtottak, kifejezetten bombázóvadászok voltak. Mikor felcsaptak surmjägernek, fogadalmat kellett tenniük, hogy ha valamiért a megközelített bombázót nem tudják lelőni, akkor nekirepülnek. És bár nem kérték rajtuk számon de jópáran meg is tették. Persze ez önmagában nem feltétlenül öngyilkos akció, de benne volt a pakliban, hogy utána nem tud a pilóta kiugrani.

Aztán 45-ben zöldfülű pilótákból kibelezett bf109-ekkel (0 páncél és csak egy géppuska) kamikaze támadást szerveztek. Ennek a brigádnak kifejezett feladata volt, hogy nekirepüléssel pusztítsák el a bombázókat. Talán 300 géppel támadtak, de nem jártak sok sikerrel, nagyrészük el sem jutott a bombázókig, mert lelőtték őket.

Egyébként a németek tényleg zsenik voltak, de a kedvencem mégis csak Werner von Braun, aki megdobálta a briteket V-1 és V-2-vel, majd pár évtized múlva az amikat a holdra juttatta:)
Götterdaemmerung = Istenek alkonya.

Wagner négyestés zenedráma-ciklusának (A Nibelung gyűrűje) utolsó estéje. A darab azzal zárul, hogy felgyullad az istenek vára, Walhalla. (Majd kiárad a Rajna is, és elönt mindent, de ennek szerintem a kacsázó repülőhöz nincs köze :)

A Götterdaemmerung amúgy egy fantasztikus és monumentális alkotás (szünetek nélkül kb. 4 óra hosszú), csodálatos zenékkel (egyik csúcs pl. a gyászinduló). A vége (kb. az utolsó fél óra) meg tiszta katarzis.
emellett a történelmi köznyelvben (ha van olyan) így szokták nevezni a Reich összeomlását, kábé a D-naptól. mivel Hitler maga is szívesen játszott rá Wagner vízióira.
>>Shenpen
Hihihi. Árpi, a fűrészporos jégből gányolt anyahajóról is fox írni?
15-20 évvel ezelőtt olvastam egy cikket az IPM magazinban erről a témáról, de ott mintha az amerikaiak fejéből pattant volna ki az ötlet. A cikk grafikája egy trójai faló alakú jéghegy volt. Az ötlet lényege az, hogy egy jéghegyet nem jelzett volna a németek radarja, illetve ha észrevették volna se gyanakodtak volna rá. A jég sűrítéséhez 4-5 százaléknyi fűrészport adagoltak hozzá, ettől a vasbetonnál is keményebb lett. Ezt aztán lőhették volna a szegény németek torpedóval, meg se kottyant volna neki. A nagy, sík felület pedig ideális kifutópálya lett volna. Aztán azon bukott meg az ötlet, hogy nem tudták mivel meghajtani...
Nem tudom, hogy az Stg 44-nek van-e köze igazából a Kalasnyikovhoz (bár gyanúsan hasonlítanak, na), de azért a szovjet elvtársak is szívesen másoltak. Az ő legendás "gitárjuk" a finn Suomi kp/31 géppityu klónja, amit a halzabáló csóringerek a Rettenetesen Dicsőséges Vörös Hadsereg agyonvágására használtak.
Zsírdisznó,

igen, kb. annyi kivétellel, hogy a meghajtással nem lett volna gond: a lényeg az lett volna, hogy ez inkább úszó sziget, ami akkora, hogy elsűllyeszthetetlen, tehát nem kell sokat manőverezni, elég, ha lassan megy. Inkább azért álltak le, mert már úgyis nyerőre álltak: a japóktól már elfoglalták a jó helyen levő szigeteket, Németországot meg kényelmesen lehetett bombázni Angliából/Olaszországból is.

A dologban szerintem a fizikája érdekes: bemutatták az aranygallérosoknak, hogy egy olyan jégtábla, ami egy közelről kilőtt puskagolyótól miszlikre megy, 30% fűrészpor hozzáadásával meg se rezzen a golyótól. A dolog magyarázata, ha jól tudom, még ma sem egyértelmű.
most már végre hozzászólásként is el tudom külden, bocs Tóta!

üdv Kockák! :)
>
> "Felháborítóak ezek a németellenes rágalmak. Kamikaze-tengókat a _japánok_
> építettek. A német törpenaszádokból el lehetett menekülni. Repülővel
> egybeépített bomba se volt. A legfőbb érték az ember volt, főleg ha árja."
>
> voltak törpenaszádok avagy mini tengeralattjárók, de voltak a németeknek
> ember által vezetett torpedói is. ezt amolyan piszkos tizenkettő alapján
> válogatott legénységgel próbálták alkalmazni párszor. sikertelenül. aztán
> hagyták az egészet a fenébe.
>
> Repülővel egybeépített bomba nem volt, szét lehetett választani. Mistel
> néven futott a projekt. A lényege: fogtak egy bombázót pl Ju-88,
> megtöltötték robbanóanyaggal + rátettek a tetejére egy vadászgépet pl
> bf-109. A pilóta felszállt a bombázóval, elrepült vele cél felé, ott
> szépen átmászott a vadászgépbe, ráírányította a 2-in-1 gépet a célra aztán
> lekapcsolta a vadászgépet és hazarepült. volt több változat, de egyik se
> váltotta be a reményeket.
>
> A Horten sárkánya vitorlázógépként repült. XB-49-ként az amcsik az ötvenes
> és nem a harmincas években próbálkoztak vele, először légcsavaros, majd
> sugárhajtású meghajtással, de hiába tettek rá függőleges vezérsíkokat, még
> így se tudták rendesen irányítani.
>
> A pilótákat a reichben nagyon becsülték, hősök és példaképek voltak.
> utolsó szakaszban már a kezdő srácoknak viszont mondtak olyat is, hogy
> menj bele az ellenbe.
>
> Japán bombázta egyszer az USA kontinentális területét. Egy
> tengeralattjárón elvittek egy hidroplánt ami egy gyújtóbombával
> felgyújtott egy erdőt, de nem okozott nagy gondot, mert az idő se volt
> olyan száraz, hogy rendes kiterjedt erdőtűz lehessen belőle.
A jégből készült anyahajó angol ötlet volt, aminek a prototípusát egy kanadai tavon építették meg. A projekt neve "habakukk" volt. Bevetésre nem került, mert mire elkészült, addigra már nem kellett. A tervek szerint az Anglia és USA közötti hajózást kellett volna biztosítani a róla felszálló repülőkkel, mert volt egy olyan szakasz (ha jól emlékszem "black pit" volt a neve) amit nem értek el sehonnan repülővel, ezért a náci tengeralajárok minden hajót ott torpedóztak meg.
A "hajó" anyaga cellulózzal (ami lehet akár faforgács) kevert jég volt, ami tényleg sokkal keményebb és lassabban olvad, mint a sima jég.
ja és lett volna hajtása, mert pont az lett volna a lényeg, hogy folyamatosan a "black pit" közelében manőverezzenek. Ezt körben felszerelt, kb. 30 db villanymotor biztosította volna (nem kellett nagy teljesítmény, csak hogy ne sodródjon el a "műveleti területről")
A japok bombaval megrakodott leggombjeit en ugy tudom tengeralattjarokrol eregettek fel. Ha jol tevedek egy kisebb erdotuz lett az eredmenye, es kesz.
mikee a Mistelt rosszul tudod.A bombázón nem volt személyzet nem mászott át sehová.Végig a vadászgépben volt a pilóta a célnál leoldotta az alatta levő robbanóanyagggal telerakott repülési ideje végén levő bombázót (általában kimustrált Ju-88-ast) azt huss.Legalábbis ez volt a terv.A gyakorlatban borzasztó nehéz volt repülni a párossal és a célzás is nagyon pontatlan volt.Nem vált be.
Nem volt tengeralatjáróról indítható ballisztikus rakéta terv sem.
Először U-boat fedélzetéről gondoltak V-1-et inditani de nem volt elég hely rajta így a V-1 kiszolgálása lehetetlen volt nem beszélve az U-Boat sebezhetőségéről a művelet alatt.
A V-2 őt az U-boat által húzott kapszulában kivánták elhelyezni és innen indítani.Tehát nem az U-boatról.Itt is az volt a gond hogy a betöltött V-2 hosszú hetekig hányódottt volna a kapszulájában hisz csak lassan lehetett vontatni.Addigra a V-2 már biztosan bevetésre alkalmatlanná vált volna.
Így az egyébként kecsegető alkalmazást(milyen poén lett volna le V-2-őzni a szabadság szobrot vagy a z Empire State Bulidinget)végülis elvetették.
Igen, kapszulából akarták indítani, és indításkor feltölteni. 47 körül az amcsik kísérleteztek a copyzott V-1 tengeralattjárós indításával (Loon), talán rendszerben is volt egy rövid ideig.
Igen én is láttam ilyen fényképet amin V-1 koppintmányt huzigálnak elő az amik a tengóra aplikált hangárból.Namost az ami tengók azok egyébként is nagyobbak voltak már abban az időben is, stabilabb platformot biztosítottak a V-1-nek mint az U-boatok tehették volna.
süti beállítások módosítása